Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 30 ... 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 11:47
is een EV9 eigenlijk breder dan een ID4 van spiegel tot spiegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Vandaag een proefrit gemaakt met de ev9 lunch edition aka the beast. Het viel me op dat hij kruipt bij stilstand, is dat uit te schakelen voor echt one pedalen driving zoals ik nu bij model 3 gewend ben? Ik zocht tevergeefs naar spotify in de media opties, is dat eenvoudig te bedienen via carplay of Android? Ben benieuwd naar de praktijkervaringen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:34
blinded schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:39:
is een EV9 eigenlijk breder dan een ID4 van spiegel tot spiegel?
12,8cm breder

Bron: https://www.carsized.com/...s-kia-ev9-2023-suv/front/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Bever! schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:48:
Vandaag een proefrit gemaakt met de ev9 lunch edition aka the beast. Het viel me op dat hij kruipt bij stilstand, is dat uit te schakelen voor echt one pedalen driving zoals ik nu bij model 3 gewend ben? Ik zocht tevergeefs naar spotify in de media opties, is dat eenvoudig te bedienen via carplay of Android? Ben benieuwd naar de praktijkervaringen !
Ja je hebt twee opties, auto hold eenmaal tot stilstand rijdt hij niet meer weg of de regeneratie op maximaal zetten dan heb je one pedel drive maar dat moet je iedere keer activeren. Zelf heb ik auto hold aan staan en afhankelijk van waar ik rij ook one pedal.

Spotify etc heb ik geen ervaring mee maar daar kunnen andere vast meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 09:38
Even iets anders. Weet iemand hoe ik een Driver (profiel) kan verwijderen? Sinds gisteren zie ik opeens een Driver 2 profiel. Ik heb geen idee hoe die daar is gekomen en ik ben enige berijder.

Hopelijk heeft het niks te maken met het feit dat mijn auto zaterdagavond opeens met licht aan en deuren ontgrendeld bij de laadpaal stond en niet via de remote was te vergrendelen (eerst een deur open moeten doen en daarna kon het wel) geen idee hoe lang dit zo was ... #aluminiumhoedjeop :|

Via menu kan ik enkel het profiel resetten

[ Voor 4% gewijzigd door Tuuan op 30-01-2024 18:53 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Tuuan dat profiel is we bij mij ook, kun je niet verwijderen voor zover ik weet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 19:06
Ik zag toevallig vanmiddag ook een driver 2 toen ik wat zat te rommelen.
Niet bewust aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giethoorn
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-01-2024
Mijn ev9 pebble gray launch Edition op 11 januari in gebruik genomen en ben blij verrast, wat een fijne auto, had even tijd nodig om alles naar wens in te stellen maar verder nog geen problemen ondervonden, geen trillingen van de banden, ergerlijke koffiekopjes, kapotte accu of andere mankementen zoals ik hier gelezen heb, misschien geluk dat deze van nieuwere software voorzien is, hopelijk blijft het zo, hij is geleverd met een afneembare trekhaak en omdat het laatste gedeelte van de bodemplaat na de montage hiervan niet goed bevestigt was heb ik die na een paar dagen verloren, de dealer heeft onmiddellijk een andere besteld, enig minpuntje wat ik kan bedenken is de grote zilverkleurige logo's die er op zitten, daar heb ik onmiddellijk nieuwe zwarte voor besteld, bij deze auto vergeleken lijkt tesla wel een dinkytoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 19:39

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Giethoorn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:19:
Mijn ev9 pebble gray launch Edition op 11 januari in gebruik genomen en ben blij verrast, wat een fijne auto, had even tijd nodig om alles naar wens in te stellen maar verder nog geen problemen ondervonden, geen trillingen van de banden, ergerlijke koffiekopjes, kapotte accu of andere mankementen zoals ik hier gelezen heb, misschien geluk dat deze van nieuwere software voorzien is, hopelijk blijft het zo, hij is geleverd met een afneembare trekhaak en omdat het laatste gedeelte van de bodemplaat na de montage hiervan niet goed bevestigt was heb ik die na een paar dagen verloren, de dealer heeft onmiddellijk een andere besteld, enig minpuntje wat ik kan bedenken is de grote zilverkleurige logo's die er op zitten, daar heb ik onmiddellijk nieuwe zwarte voor besteld, bij deze auto vergeleken lijkt tesla wel een dinkytoy.
Fijn dat ie goed bevalt en geen mankementen vertoont. Overigens heeft mijn 12v accu mij sinds levering begin november nooit in de steek gelaten. Dus die EV9 exemplaren bestaan ook.

Mooi dat je hem meteen met trekhaak kreeg. Daar zit ik zelf nog steeds op te wachten. Hoewel ik steeds meer overweeg toch de electrisch wegklapbare trekhaak te nemen. Ik zal navragen of ik de bestelling nog kan veranderen, hoewel de levertijd van dat type waarschijnlijk nog langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giethoorn
Ik had liever een vaste trekhaak gehad maar was ook niet leverbaar, ik laat hem nu gewoon zitten als extra (bots) bescherming aan de achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24
  • Laatst online: 29-05 22:52

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Tuuan schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:51:
Even iets anders. Weet iemand hoe ik een Driver (profiel) kan verwijderen? Sinds gisteren zie ik opeens een Driver 2 profiel. Ik heb geen idee hoe die daar is gekomen en ik ben enige berijder.

Hopelijk heeft het niks te maken met het feit dat mijn auto zaterdagavond opeens met licht aan en deuren ontgrendeld bij de laadpaal stond en niet via de remote was te vergrendelen (eerst een deur open moeten doen en daarna kon het wel) geen idee hoe lang dit zo was ... #aluminiumhoedjeop :|

Via menu kan ik enkel het profiel resetten
Er zitten standaard 3 profielen in Bestuurder 1 en 2 en Gast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Giethoorn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:32:
Ik had liever een vaste trekhaak gehad maar was ook niet leverbaar, ik laat hem nu gewoon zitten als extra (bots) bescherming aan de achterkant.
Dat was ook voor mij de beste en goedkoopste optie geweest, echter kan ik met een vaste trekhaak de garagedeur niet meer sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
@Andre24 en @Freezhost dank voor jullie antwoord. Die driver 2 was me echt nog niet opgevallen :) Maar jammer dat je het niet kan verbergen/verwijderen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Laatst online: 31-05 13:14
Giethoorn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:32:
Voor als je zelf iets raakt? Bij frontale botsing van achteren is het juist gevaarlijker dacht ik omdat alle druk op een punt komt ipv verdeeld over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-05 11:25

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Sorry, bedoel je dat je de hele trekhaak en de bijbehorende bevestiging onderweg tijdens het rijden bent verloren?? Dat is nogal wat… stel dat je boot van 4 ton EUR erachter had gehangen…
Waar kwam dit door? Geen schroeven? Of iets afgebroken ? Ik krijg de haak eind Feb…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 06:23
Freezhost schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:39:
Onder Advanced - Compatibility Mode, ik ga het straks even checken
ik heb het off gezet, maar nog steeds max 6,3kW
kzal es moeten kijken om een ticket te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Crupa schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 10:34:
[...]

ik heb het off gezet, maar nog steeds max 6,3kW
kzal es moeten kijken om een ticket te openen
Ja het lijkt aan de EV9 zelf te liggen hoewel dat wel vreemd is want is hetzelfde EGMP platform als de EV6 en die ging altijd volle bak. Mogelijk zit er een andere boordlader in maar zal het binnenkort even navragen bij Zappi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammboy
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 07:12
FlyingDutchMike schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:57:
[...]

Sorry, bedoel je dat je de hele trekhaak en de bijbehorende bevestiging onderweg tijdens het rijden bent verloren?? Dat is nogal wat… stel dat je boot van 4 ton EUR erachter had gehangen…
Waar kwam dit door? Geen schroeven? Of iets afgebroken ? Ik krijg de haak eind Feb…
en omdat het laatste gedeelte van de bodemplaat na de montage hiervan niet goed bevestigt was heb ik die na een paar dagen verloren
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:16
Hier bij een klant een Wallbox en ook maximum 10Kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
juakali schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:09:
Hier bij een klant een Wallbox en ook maximum 10Kw
shit heb ook een wallbox, spannend hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
10,5 was soms bij mij maximum, maar nu uitsluitend 3,5. Ik verdenk de auto/software, omdat andere auto wel iedere keer 10,5 pakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Laatst online: 02-05 22:59
Giethoorn schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:19:, enig minpuntje wat ik kan bedenken is de grote zilverkleurige logo's die er op zitten, daar heb ik onmiddellijk nieuwe zwarte voor besteld
ik heb gisteren mijn glossy black logo's gemonteerd.
ik ben er wijs mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pheN9Uj46ofylOqj_MgjsLfVsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usr5LdXKj5XTRLX3T8qv1Y4X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUHZVb4IhM6WYYlSu8t4k1kiE4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWQfdkP1SdF2dKu8SAZm7JK8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
CBreedijk schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:44:
[...]

ik ben er wijs mee.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh wow, very nice _/-\o_
Ik heb glossy black wrap folie besteld en bij wat warmer weer en zonniger weer ga ik het proberen wrappen.
Is een rol van 1.5 op 30cm, dus als het lukt en er nog mensen zijn die het willen proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
[...]

[Afbeelding]
Heel erg mooi! Waar heb je ze uiteindelijk besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CBreedijk
EVJB schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:13:
[...]

Heel erg mooi! Waar heb je ze uiteindelijk besteld?
via Ebay in Korea.
originele KIA emblemen voor met 2 paspennetjes, achter met een plakembleem.

https://www.ebay.nl/itm/1...301fe7:g:iYcAAOSwR5Vlij6k

3 emblemen incl verzending (geen douane btw gedoe gehad) = Euro 225,-
bestellen in de ebay webshop, per item worden verzendkosten gerekend.
maar die zijn in mijn geval (het teveel gedeelte) netjes terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
CBreedijk schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:25:
[...]

via Ebay in Korea.
originele KIA emblemen voor met 2 paspennetjes, achter met een plakembleem.

https://www.ebay.nl/itm/1...301fe7:g:iYcAAOSwR5Vlij6k

3 emblemen incl verzending (geen douane btw gedoe gehad) = Euro 225,-
bestellen in de ebay webshop, per item worden verzendkosten gerekend.
maar die zijn in mijn geval (het teveel gedeelte) netjes terugbetaald.
OMG voor 2 emblemen 225€ 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Thanks, ik ga ook eens kijken, ziet er echt super mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Erg mooi maar ik heb het er niet voor over, misschien dat ik het een keer probeer met plastidip maar voor alsnog vind ik het prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 11:43
[...]

[Afbeelding]
Heel mooi, hoe heb je het voorste logo eraf gehaald, want had begrepen dat die vast zat in de motorkap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Als iemand interesse heeft in EV nieuws en ook vooral voor de EV9
YouTube: Kia Electric News Episode #47 28th January 2024
In dit filmpje spreekt hij ook over de 12V problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 06:44
Inmiddels eerste 500km achter de kiezen met de EV9, (GT-line, AWD, flare-red). Echt heerlijke auto en stapje vooruit tov Honda Jazz uit 2002 die we inruilden 😃. Gelukkig vooralsnog tegen geen van de kinderziektes die uitgebreid hier en elders te vinden zijn aangelopen. Klein overzichtje:

- laadpoort is 'strak'. Dus geen wiebelige stekkers vooralsnog (zappi 2.1, besen granny-charger, fastned). Alles lockt meteen zonder vasthouden en zonder viltjes. Hopelijk blijft dit zo.

-12v accu vooralsnog geen problemen. Voor de zekerheid wel jumpstarter (Gooloo GT4000, was in aanbieding) gekocht en in de frunk gekieperd. Ook even geoefend met de procedure met openen bestuurdersdeur en de fysieke sleutel. Dit was nog lastiger dan ik dacht, maar voor mij was de truuk om de deurkruk handmatig nog iets verder uit te trekken dan hij 'standaard' gaat. Pas dan kun je goed bij het ongrendelhaakje en laat het klepje eigenlijk heel makkelijk los zonder krassen oid. Soort beveiliging denk ik dat hij er niet af kan vallen als je hem er per ongeluk niet goed in zou terug klikken. Frunk ontgrendelen handmatig ging soepel met 2x hendeltje links onder dashboard (achter klepje)

- Geen koffiekopje gezien nog. Dealer heeft bij aflevering alle beschikbare updates erin gezet, behalve dan die voor wireless carplay.

- Wireless carplay update zelf gedaan, had geen USB C memory stick. Nu wel. Installatie duurde lang bijna 2u en dacht eerst dat de stick niet werkte. Dat lag aan de 'data' modus van de USB poort in de auto die ik blijkbaar met knopje moest aanklikken (waarom werkt dit zo??)

-Verbruik tot op heden totaal gemiddeld 21.3kW/100km en sinds laatste keer opladen 24.8kW/100km (van dashboard gelezen). Die laatste zal wat realistischer zijn en wordt ongetwijfeld hoger bij meer snelwegkm's. Valt me eerlijk gezegd niet tegen. Binnenkort voor wintersport naar Zweden, heel benieuwd hoe dat zal gaan.

-Trekhaak: was bij aflevering al geinstalleerd door dealer. Afneembare, niet electrische variant (die is duur!!). Niet erg fraai de 2 gaten die ervoor gezaagd moeten worden, maar zou idd niet weten hoe het anders zou kunnen als ik het zo zie. Ik zit nog te denken over een evt oplossing hoe je de gaten netjes zou kunnen afdichten, maar denk (hoop) dat het een non-probleem is.

- Auto is afgeleverd op zomerbanden 21 inch. Geen last van platte banden gehad, maar eerlijk gezegd ook maar 200km mee gereden tot max 120km/h.
Voor de winter: Heb via Kia-dealer los de 19 inch Jinju velgen (de originele van de niet GT-line versie) besteld (1450 euro) + 4 originele kia TPMS (280). Via bandenconcurrent de Goodyear UltraGrip Performance+ 255/60 R19 a 1120 euro en dan bij de lokale garage op velg laten zetten en monteren voor 120 euro. Totaal klaar voor 2970 euro. Dit is 600 euro goedkoper dan complete winterwielen via kia webshop zelf (en dat is nog zonder montage!). Voor de zekerheid ook autosocks 698 besteld voor op de achterbanden mocht het toch lastig worden met 4WD en winterbanden in de sneeuw.

-Bij wegrijden standaard uitzetten snelheidswaarschuwing zit inmiddels in systeem (en onder snelknop * op het stuur. Het zou echt heel fijn zijn als dit bij volgende update met 1 sneltoets uit kan. Gekmakend dat gepiep bij 1km te hard

-360 camera is top, maar standaard instelling beviel me niet echt, met name die 3d-auto had ik niet veel aan. In het camera menu gelukkig helemaal aan te passen naar wens en nu parkeer je eigenlijk vrijwel alleen op de camera's. Wel nodig bij dit bakbeest.

-amazon music proefabo (kia headunit) idd veel betere geluidskwaliteit dan spotify via carplay. Hopelijk komt spotify snel beschikbaar in de headunit zelf. Of wordt de spotify kwaliteit beter via de wireless carplay verbinding.

Heel verhaal. Samengeval ben ik erg happy met de aankoop. Fingers crossed dat de komende kia-updates de kinderziektes bij mij voor zijn. Tot nu toe is contact met dealer iig bemoedigend, dus heb er vertrouwen in dat evt gedoe ook opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giethoorn
Gelukkig alleen een stuk plastic van de afdekking, de trekhaak zit nog wel aan. De zwarte logo's staan inderdaad veel beter op de grijze uitvoering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1327122

12v sinds paar dagen kaduuk, koffie assistent hyper van de caffeine en laadpoort geneuzel bij snelladers -- maar als hij rijdt is het een fijne auto :)

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 1327122 op 31-01-2024 20:11 . Reden: ingekort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDal
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-05 17:17
Op de Kia site kan je de Ev9 laten voorzien van andere 21inch velgen. Ik zie op internet overal de standaard 21inch en nergens plaatjes van andere velgen. Iemand hier andere 21inch velgen origineel Kia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

SDal schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:04:
Op de Kia site kan je de Ev9 laten voorzien van andere 21inch velgen. Ik zie op internet overal de standaard 21inch en nergens plaatjes van andere velgen. Iemand hier andere 21inch velgen origineel Kia?
De rebel type velgen kan je nog wel een paar foto's van vinden op occasion sites en youtube zag ik een Nederlandse review met deze wielen. De "totale" type velgen zijn onvindbaar.
Weet dat het allen velgen zijn van GMP Italia die Kia als accessoire levert, helaas is de configurator van GMP niet werkend voor de ev9....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05 16:45
gustavson schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:20:
Inmiddels eerste 500km achter de kiezen met de EV9, (GT-line, AWD, flare-red)
Nog een flare-red, mooi!
Voor de winter: Heb via Kia-dealer los de 19 inch Jinju velgen (de originele van de niet GT-line versie) besteld (1450 euro) + 4 originele kia TPMS (280). Via bandenconcurrent de Goodyear UltraGrip Performance+ 255/60 R19 a 1120 euro en dan bij de lokale garage op velg laten zetten en monteren voor 120 euro. Totaal klaar voor 2970 euro. Dit is 600 euro goedkoper dan complete winterwielen via kia webshop zelf (en dat is nog zonder montage!).
Same here: ook alleen die velgen gekocht; banden en TPMS sensoren (ze kunnen de KIA gegevens cloonen) geregeld via een lokale bandenspecialist.

Die camera-instellingen heb ik nog niet uitgeprobeerd: wat zijn nu jouw favoriete settings?

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 31-05 18:54
Anoniem: 1327122 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:55:
12v sinds paar dagen kaduuk, koffie assistent hyper van de caffeine en laadpoort geneuzel bij snelladers -- maar als hij rijdt is het een fijne auto :)
Die van jou is waarschijnlijk maandag ochtend gebouwd:)

Tot nu toe 12k km gereden
In begin wilde de auto niet starten als ik op on drukte zonder pedaal in te trappen, dat is meteen opgelost door een software update bij de dealer

Paar keer last van gehad dat de laadkop niet wilde vastklikken maar later achtergekomen dat de auto beter plaatsen bij de laadpunt dit meteen opgelost. en opletten dat als het vast wil klikken dat je het even helpt als je paar keer achterelkaar een klik hoort.

Voor de rest beste auto die ik tot nu toe heb gereden. Nu met warmere temperaturen haal ik ook nog 400km range. Ik hoop in de zomer tegen 500km te zitten..

Koffie assistent is zeker irritant, de software update heeft bij mij niet geholpen, uit het niets begint het te piepen, maar ja het stop ook weer een keer vanzelf...:)))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Stephanos schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:31:
[...]

Koffie assistent is zeker irritant, de software update heeft bij mij niet geholpen, uit het niets begint het te piepen, maar ja het stop ook weer een keer vanzelf...:)))
Het grote probleem van de koffie assistent was dat, áls hij begon te piepen, het nóóit meer stopte, totdat je stilstond. Dat was compleet gekmakend. Want het gebeurde op iedere rit, en begon vaak al binnen 20 minuten na aanvang rit.

Dat grote probleem is bij mij opgelost met een software update door de dealer.

Na die update meldt de koffiepieper zich soms nog wel eens. Op een langere rit bijvoorbeeld. Maar na 3 korte belletjes houdt ie zich weer (uren)lang stil. Je hoeft niet meer te stoppen. Zo hoort het te werken, en dat stoort mij verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Inderdaad die koffiepieper is mee te leven maar hij reageert wel erg snel. Even op de kaart kijken en piep maar als ik dan weer op de weg kijk blijft het stil. Heb het nog niet meegemaakt dat hij door bleef piepen.

Die waarschuwing voor de snelheid is veel irritanter, hopelijk brengen ze dat met een update in het quick control panel onder of dat je op z'n minst een offset in kan stellen van 5 of 10km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Freezhost schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:27:
Inderdaad die koffiepieper is mee te leven maar hij reageert wel erg snel. Even op de kaart kijken en piep maar als ik dan weer op de weg kijk blijft het stil. Heb het nog niet meegemaakt dat hij door bleef piepen.

Die waarschuwing voor de snelheid is veel irritanter, hopelijk brengen ze dat met een update in het quick control panel onder of dat je op z'n minst een offset in kan stellen van 5 of 10km.
Hoe werkt het juist wanneer je te snel gaat?
Kan het uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@blinded De camera detecteert de borden met maximale snelheid, ga je 1km te hard dan begint de auto te piepen. Dit kan uit maar vereist een paar handelingen en staat standaard weer ingeschakeld als de auto uit is geweest vanwege EU regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Freezhost schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:27:

Dat is niet de koffie pieper denk ik:

- de aandachtspieper (oogje) komt inderdaad heel snel als je even naar je passagier kijkt
Deze kun je iedere rit afzetten
- snelheidsoverschrijding inderdaad na 1km/u teveel na enkele seconden
- het koffiekopje: komt eerder willekeurig lijkt het, soms als na 10min, soms 3u niets.
Maar met de laatste update stopt die snel terug met piepen, waar die bij sommigen bleef gaan (zelf geen last van gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
We gaan deze zomer op roadtrip door zuid-Noorwegen. Ik verwacht er niet veel problemen met het vinden van (snel laders), maar wil toch goed voorbereid zijn.
Heeft er iemand al een 'granny-lader' aangeschaft? (die was er bij mij niet standaard bij)
Zodat ik (traag) via een gewoon stopcontact wat kan opladen mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Wat Crupa zegt klopt:
Crupa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Dat is niet de koffie pieper denk ik:

- de aandachtspieper (oogje) komt inderdaad heel snel als je even naar je passagier kijkt
- snelheidsoverschrijding inderdaad na 1km/u teveel na enkele seconden
- het koffiekopje: komt eerder willekeurig lijkt het, soms als na 10min, soms 3u niets.
Maar met de laatste update stopt die snel terug met piepen, waar die bij sommigen bleef gaan (zelf geen last van gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Crupa schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:57:
We gaan deze zomer op roadtrip door zuid-Noorwegen. Ik verwacht er niet veel problemen met het vinden van (snel laders), maar wil toch goed voorbereid zijn.
Heeft er iemand al een 'granny-lader' aangeschaft? (die was er bij mij niet standaard bij)
Zodat ik (traag) via een gewoon stopcontact wat kan opladen mocht dat nodig zijn.
Ik gebruik regelmatig de Tesla Mobile Connector als "granny-lader" en dat werkt goed. 200 euro in de Tesla shop.
Ik heb overigens een oudere versie, die ook met 3-fasen 400v overweg kan, dus het is een aanname dat deze nieuwere versie ook goed met de EV9 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Freezhost schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:01:
@blinded De camera detecteert de borden met maximale snelheid, ga je 1km te hard dan begint de auto te piepen. Dit kan uit maar vereist een paar handelingen en staat standaard weer ingeschakeld als de auto uit is geweest vanwege EU regels.
Damn, mijn id4 doet dat niet.
Kan je dat tweaken of hoe snel krijg je dat uit.
Mijn ervaring met borden detecteren is dat het vaak helemaal fout gaat in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Kreeg opeens vanmorgen een melding dat er een OTA update klaarstond, of ik deze wilde accepteren.
Is nu nog steeds bezig, maar als ik bij info kijk, is dit volgens mij gewoon de navigatieupdate van oktober die je zelf kan installeren via Navigation Update.
Dit terwijl de dealer mij vertelde dat alle software updates geïnstalleerd waren voor aflevering in januari.
Vond het eigenlijk al vreemd dat android auto niet draadloos werkte, maar had verder nog niet naar software versies gekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cyqV3hCkRfZ8F3NUq3qkoOeogc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jz9LJIwEWd2WwgQQ3rtypMjc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
tvdoc schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:43:
Kreeg opeens vanmorgen een melding dat er een OTA update klaarstond, of ik deze wilde accepteren.
Is nu nog steeds bezig, maar als ik bij info kijk, is dit volgens mij gewoon de navigatieupdate van oktober die je zelf kan installeren via Navigation Update.
Dit terwijl de dealer mij vertelde dat alle software updates geïnstalleerd waren voor aflevering in januari.
Vond het eigenlijk al vreemd dat android auto niet draadloos werkte, maar had verder nog niet naar software versies gekeken.

[Afbeelding]
Ha nog een geval van “de dealer weet er niet veel van” of heeft het uitbesteed aan een derde partij voor levering die er ook niks van kent.
Heb zo de indruk dat dit bij alle merken een trend aan het worden is 😞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:08
De vingerafdruk scanner snap ik nog steeds niet. Ik heb ingesteld dat hij bij het starten van het voertuig gebruikt moet worden, maar wanneer ik instap, kan ik altijd gewoon de auto aanzetten en wegrijden. Werkt het bij jullie wel, of is die fingerprintscanner gewoon nog een soort gimmick?

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Ha nog een geval van “de dealer weet er niet veel van” of heeft het uitbesteed aan een derde partij voor levering die er ook niks van kent.
Heb zo de indruk dat dit bij alle merken een trend aan het worden is 😞
Ja, heb wel het idee dat de dealers tegenwoordig alleen erg goed hun best doen totdat je betaald hebt, de showroom uitrijdt en de KIA enquete ( met het liefst een 10) ingevuld heb, en dat het daarna allemaal wat minder wordt.
De code voor 2000 euro laadtegoed nog niet ontvangen, banden trillen nog steeds, maar moet eerst 3000 km rijden voordat ze er verder naar kijken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Dat was ik ook van plan maar het is Denemarken geworden. Als granny gebruik ik de lader die ik bij de EV6 kreeg maar de lader van Beser is een hele goede https://www.besen-group.c...ger-with-lcd-touch-screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Gies123 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:57:
De vingerafdruk scanner snap ik nog steeds niet. Ik heb ingesteld dat hij bij het starten van het voertuig gebruikt moet worden, maar wanneer ik instap, kan ik altijd gewoon de auto aanzetten en wegrijden. Werkt het bij jullie wel, of is die fingerprintscanner gewoon nog een soort gimmick?
Heb ook niet het idee dat het als startonderbreker fungeert, is bescherming van je profiel met daaraan gekoppeld stoel instellingen etc.

Volgens mij is het ook altijd mogelijk om Gast aan te tikken waarna je als gast kunt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
EVJB schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:19:
[...]

Heb ook niet het idee dat het als startonderbreker fungeert, is bescherming van je profiel met daaraan gekoppeld stoel instellingen etc.

Volgens mij is het ook altijd mogelijk om Gast aan te tikken waarna je als gast kunt starten.
Ja precies dat is mijn idee ook. Valt onder het kopje 'gimmicks' bij mij, maar heeft wél de potentie om op termijn uit te groeien naar zinvolle (anti-diefstal) functionaliteit. We wachten het af.

A.s. maandag naar de dealert voor een afneembare trekhaak. Dit was al eerder gepland, maar ze hadden de verkeerde binnen gekregen ;)

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustavson
https://evplug.eu/product...ie?variant=43046173376765

Heb ook een Besen gekocht. Had eerder een goedkopere (van accumachine.nl) maar die trok de stop er hier uit bij stoppen van laden (dus niet tijdens laden zelf) en gaf ook verontrustend harde tik in de Kia bij stoppen laden. De Besen werkt prima en geeft deze problemen niet. Wel iets duurder (scheelt 70 euro) voor de 10m versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 10:16
gustavson schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:37:
[...]

https://evplug.eu/product...ie?variant=43046173376765

Heb ook een Besen gekocht. Had eerder een goedkopere (van accumachine.nl) maar die trok de stop er hier uit bij stoppen van laden (dus niet tijdens laden zelf) en gaf ook verontrustend harde tik in de Kia bij stoppen laden. De Besen werkt prima en geeft deze problemen niet. Wel iets duurder (scheelt 70 euro) voor de 10m versie
Deze heb ik ook besteld. Goed om te horen dat hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Wat verwachten jullie eigenlijk van de wegenbelasting in 2025 en daarna? Wat worden de kosten eigenlijk volgens de wetgeving zoals hij nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Volgens mij 543 euro per kwartaal op basis van een benzine auto. 2025 betaal je daar nog maar 25 procent van is ~ 135 euro.

Maar ik hoop dat het niet doorgaat, kan het ook niet begrijpen want het zou het einde betekenen van de transitie naar EV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

DarkShadow schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:04:
Wat verwachten jullie eigenlijk van de wegenbelasting in 2025 en daarna? Wat worden de kosten eigenlijk volgens de wetgeving zoals hij nu is?
Ik denk niet dat het hele plan naar gewoon 100% van benzine auto door zal gaan. Dan help je idd de transitie naar EV om zeep.

Maar het is ook zo dat hoe meer EV's en minder ICE er ook minder wegenbelasting inkomsten binnen gaan komen. En hoe je het ook wendt of keert, de overheid moet het financiële plaatje wel rond krijgen.... En we maken allemaal wel gebruik van de wegen met onze mega zware EV9's... we hadden ook voor een lichtere auto kunnen kiezen toch?

Mijn gok is dat we op helft van benzine tarief uit gaan komen. Volgens mij (niet uitgerekende hoor) zit je dan redelijk id buurt van de 75% die nu voor hybride auto's betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Andre24 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:31:
[...]

Ik denk niet dat het hele plan naar gewoon 100% van benzine auto door zal gaan. Dan help je idd de transitie naar EV om zeep.

Maar het is ook zo dat hoe meer EV's en minder ICE er ook minder wegenbelasting inkomsten binnen gaan komen. En hoe je het ook wendt of keert, de overheid moet het financiële plaatje wel rond krijgen.... En we maken allemaal wel gebruik van de wegen met onze mega zware EV9's... we hadden ook voor een lichtere auto kunnen kiezen toch?

Mijn gok is dat we op helft van benzine tarief uit gaan komen. Volgens mij (niet uitgerekende hoor) zit je dan redelijk id buurt van de 75% die nu voor hybride auto's betaald moet worden.
Ik vind het persoonlijk interessanter of het bijtellingsvoordeel wordt verlengd. Dit lijkt me wel nodig om mensen in een EV te blijven krijgen. Zeker gezien de aankomende auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
Weer een nieuwe video over de EV9 en updates en recalls YouTube: All the Kia EV9 Recalls & Updates so far
Misschien interessant om te volgen als je meer wil weten dan je dealer over de updates en recalls. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
juakali schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:31:
[...]

OMG voor 2 emblemen 225€ 😱
3 emblemen ;-)

En voor een auto van 80k vind ik dat er best emblemen van 75 p stuk op mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
Michel67 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:04:
[...]

Heel mooi, hoe heb je het voorste logo eraf gehaald, want had begrepen dat die vast zat in de motorkap ?
Er zitten 2 pas pennetjes op. Geen bevestiging in de motorkap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gies123
CBreedijk schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:35:
[...]

3 emblemen ;-)

En voor een auto van 80k vind ik dat er best emblemen van 75 p stuk op mogen
He-le-maal mee eens..! Komend weekend ga ik het logo van de frunk vervangen door een mooi mat-zwart exemplaar 8)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Vraagje: ik zie dat de Zaptec Pro ook bidirectioneel kan laden. Heeft iemand van ons deze laadpaal en biedt hij inderdaad al V2H of V2G in combinatie met de EV9?

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Gies123 hij is er op voorbereid dus hij kan het nog niet voor zover ik weet. Volgens mij is er nog niet één laadpaal verkrijgbaar waarbij het al werkt

[ Voor 0% gewijzigd door Freezhost op 02-02-2024 13:16 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Volgende week maandag krijg ik tijdelijk de bestuurderstoel van de demo, mijn stoel is scheef. Gelukkig heeft de verkoper het ook zelf ervaren dus die gaat met Kia in overleg wat te doen. Aangezien het wel even kan duren voor er een nieuwe stoel is zetten ze de stoelen even om. Er waren nog geen andere meldingen bij Kia bekend dus ik ben bang dat mijn stoel een maandagmorgen gevalletje is.

Dat het 1/3 gedeelte van de bank niet omklapt wordt dan direct naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
  • Laatst online: 13-04-2024
Waar heb je die zwarte logos besteld? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slic101
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-03-2024
tvdoc schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:43:

[Afbeelding]
Ik heb deze zojuist geïnstalleerd... tijdens het gebruik van Google Maps krijg je nu ook de navigatie geprojecteerd op je voorruit. Een hele verademing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Wat is jullie ervaring met het automatische grootlicht? Ik heb dat gisteravond voor het eerst wat langer uitgeprobeerd, maar geen vrienden gemaakt met een hoop tegenliggers.... het adaptieve deel werkt niet echt top want hij verblind een hoop mensen.

Hebben jullie die ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:56
Freezhost schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:25:
Volgens mij 543 euro per kwartaal op basis van een benzine auto. 2025 betaal je daar nog maar 25 procent van is ~ 135 euro.

Maar ik hoop dat het niet doorgaat, kan het ook niet begrijpen want het zou het einde betekenen van de transitie naar EV's
Las een tijdje terug de optie dat bij wegenbelasting voor EV het gewicht van de batterij zou worden afgetrokken van het gehele gewicht. Lijkt op zich een redelijke optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

ramrodwillem schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Las een tijdje terug de optie dat bij wegenbelasting voor EV het gewicht van de batterij zou worden afgetrokken van het gehele gewicht. Lijkt op zich een redelijke optie?
Dat zou in ieder geval goed uitlegbaar zijn. Blijft natuurlijk jammer dat je nu niets betaald en straks best een hoop. Maar dat wisten we voordat we de mooie Kia bestelden 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:02
Andre24 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:07:
Wat is jullie ervaring met het automatische grootlicht? Ik heb dat gisteravond voor het eerst wat langer uitgeprobeerd, maar geen vrienden gemaakt met een hoop tegenliggers.... het adaptieve deel werkt niet echt top want hij verblind een hoop mensen.

Nee, in tegendeel. Nog geen seinende tegenliggers gehad bij automatisch grootlicht op donkere n-wegen

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Eigenlijk het tegenovergestelde, veel gebruikt al en maar 1 keer iemand die het vervelend vond.
Zie je de aanpassingen goed op tijd gebeuren? Ik kan het duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Verbruik tijdens geparkeerd staan zonder kabel.

Ik krijg de indruk dat de EV9 bij mij tijdens geparkeerd staan zonder laadkabel eraan iets van een procent per dag aan lading verliest. Dat zou bijna op 1kWh per dag uitkomen, voor een stilstaande EV.
De tesla raakte ook lading kwijt, maar die deed tenminste nog wel het een en ander als de beveiliging aanstond bv.
Bij de KIA log ik misschien 1x per dag in, meer niet.

Wat is jullie ervaring?

ps. ik heb dan wel tot nu toe nog geen platte 12V gehad; behalve 1x een melding 'spanning laag 12V' nadat de laadkabel was losgekomen en hij de hele nacht had geprobeerd te locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

FlyingDutchMike schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:09:
[...]

Eigenlijk het tegenovergestelde, veel gebruikt al en maar 1 keer iemand die het vervelend vond.
Zie je de aanpassingen goed op tijd gebeuren? Ik kan het duidelijk zien.
Ik zag hem wel aanpassen, maar soms juist richting de tegenligger. Was wel op een wat bochtiger N weg. Ik zal het even in de gaten houden. Hij heeft alle updates inclusief die van vorige week dus daar zal 't niet aan liggen.
En ook zonder grootlicht is de lichtopbrengst natuurlijk helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost

Gisterenavond laat gebruikt, werkt prima alleen bij heuvel op en heuvel af is hij soms te laat maar dan kan de camera de tegenligger niet waarnemen. Meestal zet ik hem dan zelf uit door de hendel naar voren te bewegen maar meestal gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:46
Ik krijg hier de draadloze Android Auto maar niet aan de praat. De auto blijft maar vragen om een verbinding per draad. Volgens mij zijn updates geïnstalleerd, inclusief de OTA update van een paar dagen geleden. Volgens de app is de softwareversie van het infotainment systeem nu MV1.EUR.ccNC.001.002.231027. Het vehicle system version staat op 23.7.0 en de software is up-to-date.

Iemand enig idee hoe ik nu draadloos Android Auto aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gies123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pzM3A_cFnAMJlcjmJOlcInEdMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhcaVijiqGYZiJs0mL77EN6q.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben helemaal blij 😊

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
reistier schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:27:
Ik krijg hier de draadloze Android Auto maar niet aan de praat. De auto blijft maar vragen om een verbinding per draad. Volgens mij zijn updates geïnstalleerd, inclusief de OTA update van een paar dagen geleden. Volgens de app is de softwareversie van het infotainment systeem nu MV1.EUR.ccNC.001.002.231027. Het vehicle system version staat op 23.7.0 en de software is up-to-date.

Als je al bekabeld gebruik heb gemaakt van AA moet je die verbinding eers5 verwijderen. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

reistier schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:27:

Welke telefoon gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:46
Freezhost schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:56:
[...]

Als je al bekabeld gebruik heb gemaakt van AA moet je die verbinding eers5 verwijderen. Heb je dat al geprobeerd?
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Dat ga ik eens proberen!
Samsung S21 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

The Legend

*Plop*

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Leuk, bijna de variant die ik heb besteld. Alleen interieur is bij mij zwart.

Ga wel het vermogen missen, en het panorama dak, maakt zo’n auto toch een stukje luchtiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
Remco45 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:12:
[...]

Nog een flare-red, mooi!

[...]

Same here: ook alleen die velgen gekocht; banden en TPMS sensoren (ze kunnen de KIA gegevens cloonen) geregeld via een lokale bandenspecialist.

Die camera-instellingen heb ik nog niet uitgeprobeerd: wat zijn nu jouw favoriete settings?
Camerainstellingen die mij beste bevallen zijn in achteruit-modus: rechts 360 view van boven en links de achteruitrij met de 3 hulplijntjes (je ziet hierop ook de achterbumper, vind ik handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
Was dat jouw EV9 vandaag in Hamme met platte 12v? 😕

[by quote]juakali schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:06:
[...]

Hey,
Ja Waaslandmobiel. En jij?
Volgens hen was ik de eerste EV9 die ze verkocht hadden. Maar misschien niet de eerste geleverd :D
Welke kleur en uitvoering?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
hoe lang moet je eigenlijk wachten op levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:11
blinded schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:00:
hoe lang moet je eigenlijk wachten op levering?
Als je er een samenstelt op de site krijg je een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
Nice. Heb de Hongqi ook getest. Nu ik filmpje zie qua ruimte achterin (kon me dat niet meer herinneren eigenlijk) toch blij dat ik een EV9 rij :*)

Voornaamste reden dat ik uiteindelijk voor de EV9 ben gegaan is de te verwachte afschrijving van de Hongqi, die leek me toch stuk minder waarde vast dan de Kia. Als het merk er over een paar jaar überhaupt nog is.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Zijn er mensen die een idee hebben van het verlies aan lading tijdens geparkeerd staan?
Ik zou graag wat vergelijking hebben als ik eind feb naar de dealer moet voor wat updates.

Ik krijg de indruk dat de EV9 bij mij tijdens geparkeerd staan zonder laadkabel eraan iets van een procent per dag aan lading verliest. Dat zou bijna op 1kWh per dag uitkomen, voor een stilstaande EV.
De tesla raakte ook lading kwijt, maar die deed tenminste nog wel het een en ander als de beveiliging aanstond bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
voog schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:47:
[...]

Als je er een samenstelt op de site krijg je een indicatie.
Lijkt de Belgische niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Bobbydc schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:36:
Was dat jouw EV9 vandaag in Hamme met platte 12v? 😕

[by quote]juakali schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:06:
[...]

Hey,
Ja Waaslandmobiel. En jij?
Volgens hen was ik de eerste EV9 die ze verkocht hadden. Maar misschien niet de eerste geleverd :D
Welke kleur en uitvoering?
[/quote]
Heu? Nee heb nog geen platte batterij.
Waar heb je die gezien? Heb nog geen ev9 zien rondrijden in het echt. Buiten de mijne natuurlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Ha begin januari is er nog een zwarte ev9 gt verkocht bij Waasland maar met swivel seats door een aannemer ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

FlyingDutchMike schreef op zondag 4 februari 2024 @ 17:51:

Zijn er mensen die een idee hebben van het verlies aan lading tijdens geparkeerd staan?
Ik zou graag wat vergelijking hebben als ik eind feb naar de dealer moet voor wat updates.

De mijne verliest vrijwel niets. Als ik hem op vrijdagavond in de garage parkeer en op maandagochtend weer vertrek, dan is het batterij percentage meestal onveranderd. Ik heb geen extra alarmsysteem laten inbouwen, dat maakt misschien wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Wij hebben gisteren onze Iceberg Green non GT versie mogen ophalen. Wat een auto is het. Ik mis het vermogen van de tweede motor absoluut niet. Sterker nog, hij is zo comfortabel en stil dat ik vaker te snel rij. Je zou bijna het piepje aan laten staan. De auto is ook zo ruim met grote ramen dat ik dakraam nog niet gemist heb.
Verder de eerste OTA update al geïnstalleerd en daarom nu wireless Android Auto. Dat werkt perfect met de head up display. Eigenlijk ziet het er beter uit dan met de geïntegreerde navigatie.
Mijn Pixel 6 pro is geregistreerd als digitale sleutel. Daarom alleen de fysieke sleutel aan de sleutelhanger voor het geval de 12v accu het begeeft. Grootste nadeel daarvan is dat bij het verlaten van de auto ik deze meestel niet met de deurhendel kan afsluiten. Het lijkt alsof de telefoon dan geen contact heeft met de auto en je die dan niet af kunt sluiten. Heeft iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
AgeOfPanic schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:24:
Wij hebben gisteren onze Iceberg Green non GT versie mogen ophalen. Wat een auto is het. Ik mis het vermogen van de tweede motor absoluut niet. Sterker nog, hij is zo comfortabel en stil dat ik vaker te snel rij. Je zou bijna het piepje aan laten staan. De auto is ook zo ruim met grote ramen dat ik dakraam nog niet gemist heb.
Verder de eerste OTA update al geïnstalleerd en daarom nu wireless Android Auto. Dat werkt perfect met de head up display. Eigenlijk ziet het er beter uit dan met de geïntegreerde navigatie.
Mijn Pixel 6 pro is geregistreerd als digitale sleutel. Daarom alleen de fysieke sleutel aan de sleutelhanger voor het geval de 12v accu het begeeft. Grootste nadeel daarvan is dat bij het verlaten van de auto ik deze meestel niet met de deurhendel kan afsluiten. Het lijkt alsof de telefoon dan geen contact heeft met de auto en je die dan niet af kunt sluiten. Heeft iemand anders daar ook last van?
Proficiat 🙌🏻
Mooie kleur.
Ik rij meestal relax in eco en daar is inderdaad de enkel achterwielaandrijving voldoende.
Maar het is soms zo eens leuk om in sport aan de lichten of de oprit de accelereren 🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Zeker. Nu kom ik van een Touran, dus deze auto geeft mij dat gevoel ook wel. Ook omdat de auto zo vlot reageert op het pedaal. Natuurlijk kan het veel sneller hoor, maar voor mij is dit ruim voldoende.
Ik geniet zelf het meeste van het comfort en de stilte van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
Vandaag in Hamme een zwarte GT line met platte 12v. Had ook nog geen EV9 gezien buiten de demo van sint niklaas en weet van de jouwe 😝 vandaar de vraag.

Blij met je EV9?
juakali schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:22:
[...]

Heu? Nee heb nog geen platte batterij.
Waar heb je die gezien? Heb nog geen ev9 zien rondrijden in het echt. Buiten de mijne natuurlijk 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
AgeOfPanic schreef op zondag 4 februari 2024 @ 19:24:
Van wanneer was je bestelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Eind december/ begin januari.
Pagina: 1 ... 30 ... 84 Laatste