Zelf gedaan met een visdraadje of laten doen?
Ik gok dat het 23 inch isSDal schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:50:
[...]
Mag ik vragen welke velgen jij eronder hebt. Is dit via Kia? 21 inch?
Dank je! Lekker leeg idd
Al moet ik zeggen dat het echt wel een mooi logo is. Maar eraf vind ik persoonlijk nog iets mooier.
[ Voor 22% gewijzigd door Gies123 op 16-01-2024 11:00 ]
Gewoon zelf met een visdraadje idd. Het meeste werk is het verwijderen van de (foam) lijmresten.EVJB schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:52:
[...]
Zelf gedaan met een visdraadje of laten doen?
Het zijn Concaver CVR1 Graphite velgen, 23 inch flinke verbetering van de rijeigenschappen vind ik. Vanaf een Model 3 performance vond ik de EV9 nogal zompig aanvoelen en dat is nu een stuk minder. Uiteraard is het ook een heel andere auto, maar nu stuurt hij een stukje strakker.SDal schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:50:
[...]
Mag ik vragen welke velgen jij eronder hebt. Is dit via Kia? 21 inch?
/f/image/pIfBTOYq5ULWJcRee4n3B5bG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Gies123 op 16-01-2024 11:02 ]
Wie maakt er dagelijks gebruik van wireless Android Auto (AA) in zijn EV9?
Met mijn Xiaomi telefoon werkt dit nog steeds niet, en via de USB-kabel ben ik eerst minutenlang aan het prutsen voordat de AA verbinding stabiel is en niet meer wegvalt.
Als de wireless AA wel altijd stabiel verbindt en verbonden blijft, dan ben ik bereid een ander toestel (Samsung) te kopen. Vandaar mijn vraag. Als AA ook op Samsung wireless instabiel is, dan blijf ik wel bij mijn Xiaomi.
Met mijn Xiaomi telefoon werkt dit nog steeds niet, en via de USB-kabel ben ik eerst minutenlang aan het prutsen voordat de AA verbinding stabiel is en niet meer wegvalt.
Als de wireless AA wel altijd stabiel verbindt en verbonden blijft, dan ben ik bereid een ander toestel (Samsung) te kopen. Vandaar mijn vraag. Als AA ook op Samsung wireless instabiel is, dan blijf ik wel bij mijn Xiaomi.
Ik heb daarvoor mijn Xiaomi telefoon buiten gesmeten en sindsdien geen enkel probleem meer (samsung, iphone,..). Alles behalve Xiaomi en Oppo, die geven altijd problemenGasoline1234 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:46:
Ik heb deze gekocht en is vandaag aangekomen. Op het toestel staat zelfs IP67 dus je zou hem zelfs het kastje kunnen onderdompelen.AgeOfPanic schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:18:
Ik zat zelf naar een van deze laadkabels voor een gewoon stopcontact te kijken: https://evplug.eu/collections/kia-ev9-type-2-16A-3-fase
Het enige opvallende is dat deze alleen gecertificeerd zijn voor lichte regen. Ik zou eventueel kunnen kijken of ik het kastje met lcd scherm bij het stopcontact binnen zou kunnen houden en dan alleen de kabel naar buiten.
Ziet er deftig uit en gemakkelijk in te stellen. Momenteel aan het laden op de zon aan 10A
https://www.accu-machine....l?id=245450704&quantity=1
gaan EV9 en GT-Line badge er ook nog af?
ik zou alleen t KIA logo in HG zwart terug willen
Dikke velgen, wat zijn de specs? Breedte? ET?Gies123 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:58:
[...]
Het zijn Concaver CVR1 Graphite velgen, 23 inch flinke verbetering van de rijeigenschappen vind ik. Vanaf een Model 3 performance vond ik de EV9 nogal zompig aanvoelen en dat is nu een stuk minder. Uiteraard is het ook een heel andere auto, maar nu stuurt hij een stukje strakker.
Ik ben aan het rondkijken voor andere (mooiere) velgen dan de standaard plastic fantastic velgen.
Thanks!
Dagelijks wireless AA in gebruik en geen problemen. Gebruik een OnePlus.Gasoline1234 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:46:
Wat zou dat kosten qua rangebaldbelow schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:48:
[...]
Dikke velgen, wat zijn de specs? Breedte? ET?
Ik ben aan het rondkijken voor andere (mooiere) velgen dan de standaard plastic fantastic velgen.
Thanks!
Zal best wel wat verschil maken denk ik, 5-10% ?
Dank. De precieze specs weet ik zo niet. Ik zou zeggen: neem even contact op met Reedijk banden in Strijen. Zij leveren alles qua velgen/banden voor de Kia dealers en hebben ook deze set voor mij geregeld.baldbelow schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:48:
[...]
Dikke velgen, wat zijn de specs? Breedte? ET?
Thanks!
Qua verbruik doe ik 22,9 kWh/100km bij 10 graden buitentemperatuur als ik echt mijn best doe. Let ik nergens op en met vrieskou zoals nu en korte ritjes dan gaat hij zomaar naar de 30-35 kWh/100km. In de zomer verwacht ik bij normaal rijgedrag op 25kWh/100km uit te komen,
Zoiets zal het inderdaad wel zijn 😊baldbelow schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:35:
[...]
Zal best wel wat verschil maken denk ik, 5-10% ?
Ik kijk het nog even aan😉CBreedijk schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:33:
[...]
gaan EV9 en GT-Line badge er ook nog af?
ik zou alleen t KIA logo in HG zwart terug willen
Toch maar even de vraag of één van de Nederlanders hier inmiddels het 2000 euro laadtegoed in zijn Kia Charge account heeft staan? Ik heb op 20 december het 2000 euro webshoptegoed met de code die Kia mij stuurde kunnen toevoegen en het laadtegoed kunnen bestellen. Maar sindsdien zit ik nog steeds te wachten op de "uitlevering" van het laadtegoed door de dealer.
Ik heb gisteren contact gehad met de dealer, maar de persoon die ik sprak weet niet wat te doen.
Ik heb gisteren contact gehad met de dealer, maar de persoon die ik sprak weet niet wat te doen.
Heb zo de indruk dat dit standaard is bij KIA dealers, die weten nooit van iets.Gasoline1234 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:56:
Toch maar even de vraag of één van de Nederlanders hier inmiddels het 2000 euro laadtegoed in zijn Kia Charge account heeft staan? Ik heb op 20 december het 2000 euro webshoptegoed met de code die Kia mij stuurde kunnen toevoegen en het laadtegoed kunnen bestellen. Maar sindsdien zit ik nog steeds te wachten op de "uitlevering" van het laadtegoed door de dealer.
Hier is hetzelfde met die laadpalen. Gelukkig heb ik nu rechtstreeks contact met de plaatser van de laadpalen.
Is er gewoon zo slechte communicatie van KIA uit of zijn het de dealers die liever lui dan moe zijn? Heb dit nog nooit gezien bij BMW (20 jaar BMW rijder en 5 nieuwe BMWs).
Ik heb die hele 2000 te goed nog niet eens, auto van begin december.Gasoline1234 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:56:
Mwa, bij Tesla is de situatie nog erger. Probeer daar überhaupt maar eens een service-medewerker te spreken te krijgen. Alle communicatie moet via een app. Zelfs ter plaatse zijn de medewerkers verborgen achter een deur die op slot zit. De Tesla lever je zonder menselijk contact af voor onderhoud / reparatie.juakali schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:33:
[...]
Heb zo de indruk dat dit standaard is bij KIA dealers, die weten nooit van iets.
Hier is hetzelfde met die laadpalen. Gelukkig heb ik nu rechtstreeks contact met de plaatser van de laadpalen.
Is er gewoon zo slechte communicatie van KIA uit of zijn het de dealers die liever lui dan moe zijn? Heb dit nog nooit gezien bij BMW (20 jaar BMW rijder en 5 nieuwe BMWs).
Heb al zoveel ongemak ervaren met Tesla Service, zoals onderdelen die pas als je de auto hebt afgeleverd niet voorradig blijken te zijn. Of afspraken die de avond van te voren worden geannuleerd / verplaatst, terwijl je al een maand op die service afspraak zat te wachten.
Afijn, die dramatische service is één van de redenen dat ik naar een normaal merk als Kia ben overgestapt. Ben eigenlijk heel tevreden over de Kia dealer Van Mossel Hengelo, tot nu toe.
Dat het met dat 2.000 euro laadtegoed niet lekker loopt kan ik ook wel een beetje begrijpen. Het is ook wel een bijzondere actie en vanuit Kia NL wordt dit volgens mij niet goed georganiseerd.
Desalniettemin, ben zeer benieuwd of iemand het laadtegoed inmiddels daadwerkelijk in zijn Kia Charge account heeft staan.
Ja dat van Tesla had ik al gehoord en ben daarom ook niet voor de X of Y gegaan. De kwaliteit van de Y is ook maar brak.Gasoline1234 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:46:
[...]
Mwa, bij Tesla is de situatie nog erger. Probeer daar überhaupt maar eens een service-medewerker te spreken te krijgen. Alle communicatie moet via een app. Zelfs ter plaatse zijn de medewerkers verborgen achter een deur die op slot zit. De Tesla lever je zonder menselijk contact af voor onderhoud / reparatie.
Heb al zoveel ongemak ervaren met Tesla Service, zoals onderdelen die pas als je de auto hebt afgeleverd niet voorradig blijken te zijn. Of afspraken die de avond van te voren worden geannuleerd / verplaatst, terwijl je al een maand op die service afspraak zat te wachten.
Afijn, die dramatische service is één van de redenen dat ik naar een normaal merk als Kia ben overgestapt. Ben eigenlijk heel tevreden over de Kia dealer Van Mossel Hengelo, tot nu toe.
Dat het met dat 2.000 euro laadtegoed niet lekker loopt kan ik ook wel een beetje begrijpen. Het is ook wel een bijzondere actie en vanuit Kia NL wordt dit volgens mij niet goed georganiseerd.
Desalniettemin, ben zeer benieuwd of iemand het laadtegoed inmiddels daadwerkelijk in zijn Kia Charge account heeft staan.
Weet niet of de volgende een KIA zal worden, zal afhangen van de nieuwe dealer die ik nu ga aanspreken.
Weten jullie toevallig of het dossier van garantie openstaande punten centraal staat bij KIA of moet de dealer dat overdragen zoals hij claimde
Voor het laadtegoed lijken de dealers volledig afhankelijk van Kia hoofdzetel (BE/NL).
Voor de laadtegoeden is dit uitbesteed aan de partij waar ze voor Kia Charge mee samenwerken en daar lijkt het toevoegen van de codes niet goed te lopen.
Misschien een functionaliteit/mogelijkheid die nog niet voorzien is in de app?
Voor de laadtegoeden is dit uitbesteed aan de partij waar ze voor Kia Charge mee samenwerken en daar lijkt het toevoegen van de codes niet goed te lopen.
Misschien een functionaliteit/mogelijkheid die nog niet voorzien is in de app?
Ho ja, nog even meegeven, als je een score van 1 geeft tijdens de enquête bij de vraag of je tevreden bent met de dealer en je hem zou aanraden bij vrienden en familie, dan verliezen ze 1 procent maand omzet opgelegd door KIA.
In de Kia laad-app staat bij 'contract' wel een optie om een vouchercode toe te voegen, dus dat zal denk ik het probleem niet zijn.
Maar hier ook hetzelfde. Kia laadtegoed aangevraagd in de webshop met de code die per mail kwam. Bevestiging daarvan is naar de dealer gegaan, vervolgens moest dealer weer een code opvragen bij KIA die ik dan in de app moet activeren. Hebben ze vorige week gedaan toen ik de auto opgehaald heb, maar daar zitten ze nu nog op te wachten.
Overigens heeft KIA in NL de actie met die 2000 euro voucher verlengd t/m 31-3-2024 volgens de website.
Maar hier ook hetzelfde. Kia laadtegoed aangevraagd in de webshop met de code die per mail kwam. Bevestiging daarvan is naar de dealer gegaan, vervolgens moest dealer weer een code opvragen bij KIA die ik dan in de app moet activeren. Hebben ze vorige week gedaan toen ik de auto opgehaald heb, maar daar zitten ze nu nog op te wachten.
Overigens heeft KIA in NL de actie met die 2000 euro voucher verlengd t/m 31-3-2024 volgens de website.
Nogmaals mijn ervaring dan:
Kia dealer belde 2 weken nadat ik de vouchercode had ingevuld voor het laadtegoed. Nog even wat gegevens doorgegeven want ik was van dealer veranderd ( zie mijn eerdere posts). Enkele uren later teruggebeld door dealer die contact had gehad met Kia Nederland dat het voor mijn zakelijke auto ( gekocht op de bv) niet van toepassing is…
Kia dealer belde 2 weken nadat ik de vouchercode had ingevuld voor het laadtegoed. Nog even wat gegevens doorgegeven want ik was van dealer veranderd ( zie mijn eerdere posts). Enkele uren later teruggebeld door dealer die contact had gehad met Kia Nederland dat het voor mijn zakelijke auto ( gekocht op de bv) niet van toepassing is…
Maar als je het webshoptegoed ontvangen hebt en op basis van dat tegoed een bestelling hebt geplaatst, dan kan Kia toch niet achteraf zeggen: "Sorry, bij nader inzien, hier heb je toch geen recht op?" Dan had Kia jou de vouchercode maar niet moeten toesturen. Een aangetekende brief die begint met "Tot mij wendde zich..." aan Kia NL zou hier wel terecht zijn.sloddervos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:57:
Enkel als je gebruik hebt gemaakt van financiering via Kia met het lagere rente tarief toch? Althans, dat was de voorwaarde toen ik hem kocht (maar kan dit niet meer terug vinden, heeft voor mij sowieso geen nut omdat ik van die financiering gebruik maak). Zie nu dat de voorwaarde zijn aangepast op de site:sloddervos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:57:
"Deze actie geldt alleen voor particuliere aanschaf en is niet te combineren met andere acties of aanschafvormen."
...
In het bulletin wat de dealer geeft gehad stond het duidelijk in. Is gewoon niet goed gelezen, er stond zelfs bij dat Kia NL achteraf zou controleren of je er wel recht op hebt, zo niet dan werd de voucher ongeldig
Sommige dealers doen maar wat, gewoon een soort dozenschuivers.... verkopen, afleveren en cashen.
Sommige dealers doen maar wat, gewoon een soort dozenschuivers.... verkopen, afleveren en cashen.
[ Voor 19% gewijzigd door Freezhost op 17-01-2024 13:25 ]
In de officiële documenten stond dat de actie voor particuliere en kleinzakelijke aanschaf is, indien geen gebruik is gemaakt van een voordelige Kia financiering. Bij de meeste organisaties, zoals banken en (auto)-verzekeringen valt een éénmans-BV onder kleinzakelijk.Freezhost schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:24:
In het bulletin wat de dealer geeft gehad stond het duidelijk in. Is gewoon niet goed gelezen, er stond zelfs bij dat Kia NL achteraf zou controleren of je er wel recht op hebt, zo niet dan werd de voucher ongeldig
Nice! Zelfs je kentekenplaat is zwart 😄sloddervos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:47:
Zojuist mijn auto van de wrapper opgehaald: alles zwart gemaakt, inclusief kia logo op de velgen ( en motorkap). Achter alles eraf gehaald. Ik ben zeer tevreden 😊
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar even zonder gein en ieder moet het voor zichzelf weten, maar wat is het probleem als de kentekenplaat zichtbaar is?
Geen idee eigenlijk. De foto’s gingen ook op instagram van de weapper…
Maar als je langs mijn huis zie je het kenteken ook, maar op google streetview zijn ze weer geblurred…
Maar als je langs mijn huis zie je het kenteken ook, maar op google streetview zijn ze weer geblurred…
Ik heb de code voor de voucher van € 2000 laadtegoed via de dealer ontvangen. Het tegoed is geldig tot 31-12-2026.
Ter info: ik heb een tijdje geleden voor 1600 euro goodies besteld via de Voucher en nu staat er nog 400 euro beschikbaar. Je hoeft dus niet 2000 euro in één keer te verbrassen.
Je moet die code dan invoeren in je Kia Charge app?Skieur schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:45:
Ik heb de code voor de voucher van € 2000 laadtegoed via de dealer ontvangen. Het tegoed is geldig tot 31-12-2026.
hoe is die dan zichtbaar?
Heb je er al mee getankt?
Klopt kleinzakelijke aanschaf stond er bij, als dat nu niet meer is hebben ze spelregels aangepast. Dat is wel een tikkeltje vreemd...Gasoline1234 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:34:
[...]
In de officiële documenten stond dat de actie voor particuliere en kleinzakelijke aanschaf is, indien geen gebruik is gemaakt van een voordelige Kia financiering. Bij de meeste organisaties, zoals banken en (auto)-verzekeringen valt een éénmans-BV onder kleinzakelijk.
Ik had er als eenmanszaak volgens de dealer wel recht op maar heb toch gekozen voor het actietarief en daardoor dus niet meer.
Je moet het toevoegen als voucher in de app. De (rest)waarde is dan zichtbaar in de app. Zaterdag ga ik er mee laden.Crupa schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:54:
[...]
Je moet die code dan invoeren in je Kia Charge app?
hoe is die dan zichtbaar?
Heb je er al mee getankt?
iemand in België die ook al de vouchtercode ontvangen heeft ?Skieur schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:00:
[...]
Je moet het toevoegen als voucher in de app. De (rest)waarde is dan zichtbaar in de app. Zaterdag ga ik er mee laden.
en succesvol kunnen toevoegen heeft aan de Kia charge app ?
kwestie dat we weten dat Kia België er ook mee bezig is, dat ik kan pushen bij de dealer.
Dealer gaf mij als feedback dat ze er zelf niets aan kunnen doen maar dat het een zeer slecht geörganiseerde actie is van Kia zelf.
Al zijn we natuurlijk altijd blij als we een extraatje krijgen.
groetjes vanuit een sneeuwwit België (hier momenteel 12 cm sneeuw, en neen ik ga er niet onnodig doorrijden voor een of andere test met een auto van slechts 1 maand oud :-) )
Mijn dealer is er mee bezig, hopelijk deze week nog meer nieuws.surfonce schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:12:
[...]
iemand in België die ook al de vouchtercode ontvangen heeft ?
en succesvol kunnen toevoegen heeft aan de Kia charge app ?
kwestie dat we weten dat Kia België er ook mee bezig is, dat ik kan pushen bij de dealer.
Dealer gaf mij als feedback dat ze er zelf niets aan kunnen doen maar dat het een zeer slecht geörganiseerde actie is van Kia zelf.
Al zijn we natuurlijk altijd blij als we een extraatje krijgen.
groetjes vanuit een sneeuwwit België (hier momenteel 12 cm sneeuw, en neen ik ga er niet onnodig doorrijden voor een of andere test met een auto van slechts 1 maand oud :-) )
ik ben wel door de sneeuw aant rijden en gaat heel vlot (ook winterbanden natuurlijk). Straks weer even de baan op
Hoe ben je in contact gekomen met de plaatser van de laadpalen? Kunnen zij al iets zeggen over de laadpaal die terugleveren mogelijk gaat maken?juakali schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:33:
[...]
Heb zo de indruk dat dit standaard is bij KIA dealers, die weten nooit van iets.
YouTube: Is The Kia EV9 Air The Ultimate, Unbeatable Choice For Reliable SUVs...
Hoor ik de reviewer echt zeggen dat er een softwareupdate komt die het mogelijk maakt de waarschuwingsgeluiden uit te zetten? (Vanaf 4.35)
Hoor ik de reviewer echt zeggen dat er een softwareupdate komt die het mogelijk maakt de waarschuwingsgeluiden uit te zetten? (Vanaf 4.35)
Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE
“ mute the warnings”
Dat kan ik al… alleen ik moet het elke keer als ik start doen.
Dat snap ik, maar de reviewer moet dat ook... waarom zou je het dan over een update hebben die het mogelijk maakt 🤔sloddervos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:37:
“ mute the warnings”
Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE
Hier ook altijd drama gehad, had een model X 2018 en model Y performance 2023. Allebei ingeruild, was er klaar mee.Gasoline1234 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:46:
[...]
Mwa, bij Tesla is de situatie nog erger. Probeer daar überhaupt maar eens een service-medewerker te spreken te krijgen. Alle communicatie moet via een app. Zelfs ter plaatse zijn de medewerkers verborgen achter een deur die op slot zit. De Tesla lever je zonder menselijk contact af voor onderhoud / reparatie.
Allebei drama met defecte/knakkende ophanging, piepjes, ruitenwissers, lampen, service inderdaad super slecht hoe jij dat ook aangeeft. Nooit dingen structureel goed fixen..., moet ik doorgaan
Nooit, maar dan ook nooit meer een Tesla!
Super blij met mn 2 nieuwe Kia's waarvan 1 EV9.
Stuur staat rechts.Pierke S. schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:39:
[...]
Dat snap ik, maar de reviewer moet dat ook... waarom zou je het dan over een update hebben die het mogelijk maakt 🤔
Dus misschien Australië…?
Idd ik heb mijn tegoed ook opgemaakt aan opsmuksels.Gies123 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:52:
Ter info: ik heb een tijdje geleden voor 1600 euro goodies besteld via de Voucher en nu staat er nog 400 euro beschikbaar. Je hoeft dus niet 2000 euro in één keer te verbrassen.
En de laatste “tientjes” opgemaakt aan installatie vouchers.
Opladen doe ik thuis wel ;-)
Nu alleen nog ff zwarte logo’s bestellen op EBay.
Logo voor en achter incl verzending €164
Complete GT line set incl verzending €198
1e item kost €40 verzendkosten
Elk item er bij €6
Ik ga morgen bestellen.
Als iemand wat mee wil bestellen, let me know
Hier is de link
https://www.ebay.nl/itm/1...et_ver=artemis&media=COPY
Elk item er bij €6
Ik ga morgen bestellen.
Hier is de link
Heel netjes! Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?sloddervos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:47:
Zojuist mijn auto van de wrapper opgehaald: alles zwart gemaakt, inclusief kia logo op de velgen ( en motorkap). Achter alles eraf gehaald. Ik ben zeer tevreden 😊
Ik zou wel mee willen doen, maar dan het matte exemplaar,https://www.ebay.nl/itm/1...3D%7Ctkp%3ABk9SR_bihZCjYw.CBreedijk schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:49:
Logo voor en achter incl verzending €164
Elk item er bij €6
Ik ga morgen bestellen.
Hier is de link
Is dezelfde verkoper zo te zien. Denk je dat je dat mee kunt bestellen @CBreedijk ? Verzendkosten kunnen we uiteraard delen.
Had eerst een e-mail gekregen met de keuze die ik moest maken en dan een e-mail met een code die ik moest gebruiken op de site (pagina voor Kia) van pluginvest om een offerte aan te vragen. Moest ik wat gegevens ingeven en foto’s over meterkast en plaats van installatie. En nu komen die volgende week kijken of het kan en wat het meer zal kosten. Want het is beperkt wat er in zit.AgeOfPanic schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:17:
[...]
Hoe ben je in contact gekomen met de plaatser van de laadpalen? Kunnen zij al iets zeggen over de laadpaal die terugleveren mogelijk gaat maken?
Laadpaal, aanpassing aan zekering, 10m kabel, 1 boring door muur en 2 meter graafwerken en de keuring.
Hou ook rekening met invoerrechten.Gies123 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:03:
[...]
Ik zou wel mee willen doen, maar dan het matte exemplaar,https://www.ebay.nl/itm/1...3D%7Ctkp%3ABk9SR_bihZCjYw.
Is dezelfde verkoper zo te zien. Denk je dat je dat mee kunt bestellen @CBreedijk ? Verzendkosten kunnen we uiteraard delen.
Gaat waarschijnlijk iets rond de 600-700€ worden, moet de rekening nog zien…baldbelow schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:55:
[...]
Heel netjes! Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
Heb vandaag eens nr het nummer van de invoerder van Kia België (00800 nr) gebeld ivm de laadvoucher van 1500 euro die we zouden krijgen (als je in BE die keuze gemaakt hebt natuurlijk als kado voor de eerst bestellingen) Had een Nederlander aan de lijn die wat gegevens genoteerd heeft van mezelf en de wagen (oa het Vin) nummer.Crupa schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:17:
[...]
Mijn dealer is er mee bezig, hopelijk deze week nog meer nieuws.
ik ben wel door de sneeuw aant rijden en gaat heel vlot (ook winterbanden natuurlijk). Straks weer even de baan op
Ging het doorgeven aan zijn collega en ze zouden me binnen enkele dagen contacten. Ben benieuwd.
Meegegeven dat ik ondertussen 2a3 weken geleden de keuze voor het laadbudget gemaakt had maar verder niets meer gehoord had.
Heeft er iemand korting gehad vanuit de dealer op zijn EV9? De dealer waar ik kwam (Nederland) geeft aan geen korting te geven op de EV9 maar haalt wel een actievoucher naar voren van € 2000,- aan accessoires.
Helaas heb ik niet zoveel daaraan, daar de auto alles al heeft wat ik zou wensen.
Benieuwd wat andere hun ervaring is.
Helaas heb ik niet zoveel daaraan, daar de auto alles al heeft wat ik zou wensen.
Die voucher kan je besteden aan laadtegoed zie de posts hiervoor 😁maikeld124 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:53:
Heeft er iemand korting gehad vanuit de dealer op zijn EV9? De dealer waar ik kwam (Nederland) geeft aan geen korting te geven op de EV9 maar haalt wel een actievoucher naar voren van € 2000,- aan accessoires.
Ik heb € 500,- korting kunnen krijgen bovenop een goed inruil bod op m'n huidige auto. Wat dat betreft dus best tevreden, maar dat je vervolgens zelf heel actief achter je auto aan moet "jagen" die al sinds 20 december klaar staat in de haven van Antwerpen is dan weer een minder puntje. Inmiddels is toegezegd dat ie aanstaande maandag bij de dealer afgeleverd wordt. Dan mag ik de stickers eraf komen trekken

Mijn EV9 staat inmiddels op de oprit, heel blij mee
Straks even wat instellingen goed zetten en kijken of de navigatie ook bijgewerkt is. En morgen even de laadkabel testen, thuis gebruik ik die niet maar wil zeker weten dat het werkt. Dealer kwam zelf met suggestie om de granny lader uit de EV6 te pakken omdat die niet meer wordt meegeleverd.
Helaas wel de bekende trillingen dus maar zo snel mogelijk naar die 1500km zien te komen.
Verder tot nu toe alles top
Edit: de update loopt, hij is aan het kopiëren. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat maar ben al blij dat het werkt want de Navigation Updater zag de stick niet dus ik heb de bestanden handmatig overgezet. Overigens een hele fijne stick dus met USB A en C en het is eigenlijk een externe SSD en lekker snel. Zeker ideaal als je vaker externe opslag gebruikt. link
Wel heb ik het idee dat de ondersteuning van het zitkussen weer leeg loopt, als ik die maximaal zet is hij na een tijd weer zachter. Herkend iemand dit? En kan iemand dit misschien testen?
Betreft deze instelling:
Straks even wat instellingen goed zetten en kijken of de navigatie ook bijgewerkt is. En morgen even de laadkabel testen, thuis gebruik ik die niet maar wil zeker weten dat het werkt. Dealer kwam zelf met suggestie om de granny lader uit de EV6 te pakken omdat die niet meer wordt meegeleverd.
Helaas wel de bekende trillingen dus maar zo snel mogelijk naar die 1500km zien te komen.
Edit: de update loopt, hij is aan het kopiëren. Ik ben benieuwd hoe snel het gaat maar ben al blij dat het werkt want de Navigation Updater zag de stick niet dus ik heb de bestanden handmatig overgezet. Overigens een hele fijne stick dus met USB A en C en het is eigenlijk een externe SSD en lekker snel. Zeker ideaal als je vaker externe opslag gebruikt. link
Wel heb ik het idee dat de ondersteuning van het zitkussen weer leeg loopt, als ik die maximaal zet is hij na een tijd weer zachter. Herkend iemand dit? En kan iemand dit misschien testen?
Betreft deze instelling:
:fill(white):strip_exif()/f/image/7aYP4utn7ntFPbLw9n36f1n4.png?f=user_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Freezhost op 19-01-2024 08:56 . Reden: Aanvulling ]
Ben je de update op een gloednieuwe auto die je net hebt opgehaald nu zelf aan het installeren? Dat had je dealer toch moeten doen als hij de auto netjes en compleet wil afleveren?Freezhost schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:10:
Mijn EV9 staat inmiddels op de oprit, heel blij mee![]()
Betreft deze instelling:[Afbeelding]
Heeft hij de andere recente updates (zie eerdere posts van ik meen circa 1 a 2 weken geleden) zoals koffiekopjes gedoe etc wél geïnstalleerd?
Ik heb mijn dealer vorige week meteen al aangegeven dat ik er vanuit ga dat ie alle tot dag van aflevering bekende updates installeert voor aflevering omdat ik ook al vreesde dat ze dat niet uit zichzelf zouden doen. Kia dealers zijn wel van een ander niveau dan de dealers die ik gewend ben (BMW en Dodge de recente jaren) 😅
@Andre24 De update van het navigatie systeem moet je zelf doen of wachten op de OTA update. Dealers mogen alleen de andere updates doen, vanuit Kia NL mogen ze het niet ze krijgen er in ieder geval geen vergoeding voor. Normaal gesproken zouden ze het wel gedaan hebben maar mijn verkoper/contactpersoon heeft een longembolie gehad dus die werkt heel weinig. Ik ben allang blij dat hij de auto heeft kunnen en willen afleveren
Ik herken het niet, maar die zijkussens veranderen ook op basis van je drive-selector. In de Sport-stand worden ze automatisch steviger gezet, en als je naar een andere drive-stand wisselt worden ze automatisch weer zachter gezet.Freezhost schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:10:
Ja dat heb ik gelezen, maar volgens mij worden ze zachter zonder dat ik de rijmodus wijzig. Zal straks even kijken of ze weer zachter zijn geworden.Gasoline1234 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:34:
[...]
Ik herken het niet, maar die zijkussens veranderen ook op basis van je drive-selector. In de Sport-stand worden ze automatisch steviger gezet, en als je naar een andere drive-stand wisselt worden ze automatisch weer zachter gezet.
Zelfde ervaring hier tov BMW: wordt niet teruggebeld, de hele tent 'met pauze', andere dealers, in de buurt van mijn vakantieadres hebben geen interesse om een storing helpen op te lossen, dealers 'vol' tot eind volgende maand... dat komt bij BMW toch echt niet voor zo...Andre24 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:44:
[...]
Kia dealers zijn wel van een ander niveau dan de dealers die ik gewend ben (BMW en Dodge de recente jaren) 😅
Heb mn trekhaak ook nog niet. Is daar al beweging in bij jullie?
Ik meen ook de zijkussens te voelen veranderen, afhankelijk van mijn rijstijl. Er is in het stoel menu ook iets over te kiezen als ik me niet vergis. Maar of dat dan allemaal met elkaar samenhangt...Freezhost schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:37:
[...]
Ja dat heb ik gelezen, maar volgens mij worden ze zachter zonder dat ik de rijmodus wijzig. Zal straks even kijken of ze weer zachter zijn geworden.
Bij 130km/u gaat bij mij de hele stoel op 'strak' om dan later bij lagere snelheid weer los te laten.
Maar er lijkt dan dus ook bij lagere snelheden iets te gebeuren bij mij, maar dan op subtielere wijze.
Misschien hangt dat met die instelling van bij 130km/u samen?
Mijn afneembare trekhaak is maandag gemonteerd. Ziet er goed uit. Je moet wel liggend op de grond de trekhaak monteren en verwijderen tenzij je een brug hebt. Duidelijke handleiding erbij.Hieronder een paar fotootjes.FlyingDutchMike schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:30:
[...]
Heb mn trekhaak ook nog niet. Is daar al beweging in bij jullie?
:fill(white):strip_exif()/f/image/83oGOUZq0v6wHfM5BCN2bCZF.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6UuqPSyISIv4e1NwQXNkrxt3.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/IIjBKbUZjrqB27zcqoG5Fvfl.png?f=user_large)
/f/image/ikoXCEDoEMYKJCSIrb1mpawu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VYUrMHeYJFDZsXLxJkg5hcFh.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZesMC0pKhquFrl93JBgzekvf.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/M3YXtEeOy1tm9Awi1hGTpSTj.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/VxAy6cTf3MXN9TeoSI99iimA.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/QvEyW94PrW8rv8WW7ekm6rCn.png?f=user_large)
ik merk alleen maar dat het bij sport automatisch komt en ook bij >130km/u.FlyingDutchMike schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:33:
[...]
Ik meen ook de zijkussens te voelen veranderen, afhankelijk van mijn rijstijl. Er is in het stoel menu ook iets over te kiezen als ik me niet vergis. Maar of dat dan allemaal met elkaar samenhangt...
Bij 130km/u gaat bij mij de hele stoel op 'strak' om dan later bij lagere snelheid weer los te laten.
Maar er lijkt dan dus ook bij lagere snelheden iets te gebeuren bij mij, maar dan op subtielere wijze.
Misschien hangt dat met die instelling van bij 130km/u samen?
(persoonlijk zet ik het met de knop direct weer uit)
bij lagere snelheid merk ik niets
Vandaag was ik de sigaar. De auto reageerde nergens meer op. Maar ik was voorbereid, had een jumpstarter gekocht dus het moest op te lossen zijn.
De auto handmatig open maken het het sleuteltje ging niet. Vermoedelijk als gevolg van de vorst. Toch maar Kia Assistence gebeld… Uiteindelijk lukte het om de deur open te krijgen. Toen het klepje losmaken om de frunk te openen. Aan de handle getrokken en de frunk ging een beetje (maar niet genoeg) open. Met hulp van mijn vrouw is het uiteindelijk gelukt. Zij de frunk omhoog proberen te doen ik ik aan de handle trekken.
Toen de jumpstarter aansluiten. Dat gaf gelijk herrie want de claxon gaat dan repeterend af. Alles weer losgemaakt en opnieuw geprobeerd. Weer die claxon. Misschien hoort dat, dus gewoon proberen de auto aan te zetten en dat lukte. Vervolgens de auto aan de laadpaal aansluiten om verder op te laden. Er zat nog 40% capaciteit in… Dat ging ook niet soepel. Na opnieuw aansluiten van de jumpstarter - nu geen claxon meer - lukte het wel en laadt de auto op. Toen kwam de hulpdienst en die vertrok weer nadat ik complimenten in ontvangt had genomen voor het hebben van een jumpstarter en natuurlijk ook omdat ik het zelf opgelost had.
Vanmiddag bij de garage langs, want dit kan natuurlijk niet zo. Het moet opgelost worden.
Morgen weer naar de sneeuw, gewoon omdat het kan...
De auto handmatig open maken het het sleuteltje ging niet. Vermoedelijk als gevolg van de vorst. Toch maar Kia Assistence gebeld… Uiteindelijk lukte het om de deur open te krijgen. Toen het klepje losmaken om de frunk te openen. Aan de handle getrokken en de frunk ging een beetje (maar niet genoeg) open. Met hulp van mijn vrouw is het uiteindelijk gelukt. Zij de frunk omhoog proberen te doen ik ik aan de handle trekken.
Toen de jumpstarter aansluiten. Dat gaf gelijk herrie want de claxon gaat dan repeterend af. Alles weer losgemaakt en opnieuw geprobeerd. Weer die claxon. Misschien hoort dat, dus gewoon proberen de auto aan te zetten en dat lukte. Vervolgens de auto aan de laadpaal aansluiten om verder op te laden. Er zat nog 40% capaciteit in… Dat ging ook niet soepel. Na opnieuw aansluiten van de jumpstarter - nu geen claxon meer - lukte het wel en laadt de auto op. Toen kwam de hulpdienst en die vertrok weer nadat ik complimenten in ontvangt had genomen voor het hebben van een jumpstarter en natuurlijk ook omdat ik het zelf opgelost had.
Vanmiddag bij de garage langs, want dit kan natuurlijk niet zo. Het moet opgelost worden.
Heb je een vermoeden wat de 12V heeft leeggemaakt vannacht? Iets anders dan anders gedaan?Skieur schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:11:
Vandaag was ik de sigaar. De auto reageerde nergens meer op. Maar ik was voorbereid, had een jumpstarter gekocht dus het moest op te lossen zijn.
Ik liet de hond uit gisteren en zag toevallig dat de ventilatierooster vooraan, onderin uit zichzelf dicht gingen. De auto staat al 2 dagen voor de deur...
Wat zou hij doen dan uit zichzelf... 'frisse neus halen'??

Bedankt voor die duidelijke foto's en instructie!Floris Schnee schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:54:
[...]
Mijn afneembare trekhaak is maandag gemonteerd. Ziet er goed uit. Je moet wel liggend op de grond de trekhaak monteren en verwijderen tenzij je een brug hebt. Duidelijke handleiding erbij.Hieronder een paar fotootjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik was benieuwd of er in de bodemplaat gezaagd moet worden, en dat blijkt inderdaad zo te zijn. Ik zou liever zien dat er netjes een klep het gat afdicht, zodat nattigheid en strooizout daar niet binnendringt.
Heeft jouw auto toevallig een alarmsysteem / startonderbreker? (achteraf ingebouwd)Skieur schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:11:
Vandaag was ik de sigaar.
Beetje jammer inderdaad, dat zagen...Gasoline1234 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:52:
[...]
Bedankt voor die duidelijke foto's en instructie!
Ik was benieuwd of er in de bodemplaat gezaagd moet worden, en dat blijkt inderdaad zo te zijn. Ik zou liever zien dat er netjes een klep het gat afdicht, zodat nattigheid en strooizout daar niet binnendringt.
Ik was nog op zoek zelf, maar heb eigenlijk geconcludeerd dat er standaard niet eens een alarm op zit?Gasoline1234 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:54:
[...]
Heeft jouw auto toevallig een alarmsysteem / startonderbreker? (achteraf ingebouwd)
Bij mij is het lease en regelde de 'eigenaar' dat meestal, met of zonder mijn medeweten maar nu niets gehoord en ARVAL is nieuw voor ons.
Misschien niet eens een LOJACK o.i.d. gemonteerd volgens mij, althans mij niet gemeld.
Iemand anders ervaring met ARVAL?
Volgens mij klopt dat, het alarm van de auto gaat af zodra hij weer spanning heeft, je hebt hem open gedaan terwijl de auto nog denkt dat ie op slot is. Even de deuren 'officieel' unlokken met de keyfob en het alarm is uit.Skieur schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:11:
Toen de jumpstarter aansluiten. Dat gaf gelijk herrie want de claxon gaat dan repeterend af. Alles weer losgemaakt en opnieuw geprobeerd. Weer die claxon. Misschien hoort dat, dus gewoon proberen de auto aan te zetten en dat lukte.
Daarna moet vooral de 12v accu opladen, dus de auto een tijdje aan laten staan zou genoeg moeten zijn.
Dank Floris, dit geeft een goed beeld. Jammer idd dat ze moeten zagen want nu kan er allerlei rommel in komen. Ik mag over 1,5 week voor montage van de trekhaak en dan hoop ik dat ze het ook netjes doen.Floris Schnee schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:54:
[...]
Mijn afneembare trekhaak is maandag gemonteerd. Ziet er goed uit. Je moet wel liggend op de grond de trekhaak monteren en verwijderen tenzij je een brug hebt. Duidelijke handleiding erbij.Hieronder een paar fotootjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waardeloos he? 🙄 Wel handig dat je de jumpstarter al had gekocht al is het natuurlijk belachelijk dat dat nodig is...Skieur schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:11:
Welke jumpstarter heb je? Ik ga dr ook maar vast 1 kopen (komt altijd wel een keer van pas als je iemand anders kunt helpen), maar betwijfel obv verhalen op Reddit welk type sterk genoeg is om de accu van de EV9 op te kunnen starten.
Dank alvast!
Dank Floris, dat ziet er idd netjes onzichtbaar uit. Goed om te weten!Gies123 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:00:
[...]
Dank Floris, dit geeft een goed beeld. Jammer idd dat ze moeten zagen want nu kan er allerlei rommel in komen. Ik mag over 1,5 week voor montage van de trekhaak en dan hoop ik dat ze het ook netjes doen.
Een gat in de bumper is vrij gebruikelijk hoor. Heb ik ook op mn bmw en zie het vaker omdat auto's tegenwoordig best goed "dicht" zitten voor de stroomlijn.
Ik mag hopen dat auto's tegenwoordig niet meer roesten en dat kabels goed ingepakt worden en je viezigheid met ofwel wasstraat ofwel de tuinslang zo weer wegspuit.
Andre24 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:04:
[...]
Waardeloos he? 🙄 Wel handig dat je de jumpstarter al had gekocht al is het natuurlijk belachelijk dat dat nodig is...
Welke jumpstarter heb je? Ik ga dr ook maar vast 1 kopen (komt altijd wel een keer van pas als je iemand anders kunt helpen), maar betwijfel obv verhalen op Reddit welk type sterk genoeg is om de accu van de EV9 op te kunnen starten.
Dank alvast!
:strip_exif()/f/image/rzpSjrNyiiFnG22PX6s5PB3K.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze gebruikte de pechhulp succesvol bij mij en heb ik nu ook zelf voorin liggen.
Top dank je, ga ik de kas van Noco ook even spekken 😎jongf7 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:08:
[...]
[Afbeelding]
Deze gebruikte de pechhulp succesvol bij mij en heb ik nu ook zelf voorin liggen.
Ik denk dat ik die NOCO ook ga bestellen. Met de EV6 heb ik het maar één keer gehad thuis op de oprit maar als je dit onderweg of op vakantie hebt wordt je blij.
Zagen in de bumper bij trekhaak montage is vrij gebruikelijk, dat heb ik op meerdere auto's gezien omdat de bumpers doorlopen.
@Floris Schnee bedankt voor de foto's, dat is hetzelfde systeem als wat ik op de EV6 had. Ik wacht nog even af, hopelijk komt de elektrische variant snel beschikbaar.
Zagen in de bumper bij trekhaak montage is vrij gebruikelijk, dat heb ik op meerdere auto's gezien omdat de bumpers doorlopen.
@Floris Schnee bedankt voor de foto's, dat is hetzelfde systeem als wat ik op de EV6 had. Ik wacht nog even af, hopelijk komt de elektrische variant snel beschikbaar.
Ik heb toch voor deze gekozen https://www.amazon.de/-/n...=ppx_pt2_mob_b_prod_imageAndre24 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:12:
[...]
Top dank je, ga ik de kas van Noco ook even spekken 😎
Stukje goedkoper, iets meer power en ook goede reviews. Ik verwacht (of hoop? 😅) hem niet vaak nodig te hebben dus top kwaliteit zoals Noco vind ik minder belangrijk in dit geval. Mn druppellader hier thuis is wel van Noco want die is betrouwbaar én gebruik ik vaak voor cabrio en zitmaaier 🙃
Ik ben nu bij de garage. Diagnose leverde niets op. De accu is goed. Er worden allerlei updates gedaan die na de oplevering beschikbaar zijn gekomen. Het vermoeden is dat de reden van het leeglopen van de accu iets softwarematigs is. De auto had vier dagen voor de deur gestaan. De update voor de 12V battery discharge - die al uitgevoerd was via USB bij de oplevering is nu opnieuw uitgevoerd maar nu ‘bedraad’ om er zeker van te zijn dat het ook echt gebeurd is. Daar is dan aanvullend een wachtwoord voor nodig. Dubbel genaaid is altijd beter zal ik maar denken.
Het claxonneren na aansluiten van de jumpstarter is verwacht gedrag. Je kunt het uitzetten door op de Openen-knop op de afstandsbediening te drukken. Of door de auto aan te zetten.
Ik heb deze jumpstarter: https://www.bol.com/nl/nl...hKuQ.3_10.12.ProductImage
Het claxonneren na aansluiten van de jumpstarter is verwacht gedrag. Je kunt het uitzetten door op de Openen-knop op de afstandsbediening te drukken. Of door de auto aan te zetten.
Ik heb deze jumpstarter: https://www.bol.com/nl/nl...hKuQ.3_10.12.ProductImage
[ Voor 20% gewijzigd door Skieur op 19-01-2024 14:44 ]
Met de sneeuw de afgelopen dagen bedacht ik me opeens dat ik in de handleiding had gelezen dat er voor de RWD ook een SNOW modus zou zijn. Zou de instelling na de My Drive moeten zijn (via de Drive Mode knop), echter mis is die optie als ik door de modi klik. Ik heb ECO, NORMAL, SPORT en MY.
Hoe zit dat bij andere RWD-rivers ?
Aanvulling : Of voor de My optie (wat logischer is), handleiding is wat wispelturig
Aanvulling : Of voor de My optie (wat logischer is), handleiding is wat wispelturig
[ Voor 12% gewijzigd door Tuuan op 19-01-2024 14:42 ]
...
Drive Mode knop ingedrukt houden? Tenminste dat was bij de EV6 RWD het geval.Tuuan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:39:
Met de sneeuw de afgelopen dagen bedacht ik me opeens dat ik in de handleiding had gelezen dat er voor de RWD ook een SNOW modus zou zijn. Zou de instelling na de My Drive moeten zijn (via de Drive Mode knop), echter mis is die optie als ik door de modi klik. Ik heb ECO, NORMAL, SPORT en MY.
Ga ik straks even proberen. Handleiding (althans die ik heb) zegt daar enkel niks overFreezhost schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:41:
[...]
Drive Mode knop ingedrukt houden? Tenminste dat was bij de EV6 RWD het geval.
...
@Tuuan ja vreemd, volgens de handleiding zou hij in lijstje moeten staan. Ik kan helaas niet proberen want ik heb nu wel de AWD
Ik heb de RWD en bij mij is er via de knop op het stuur wel de mogelijkheid om de snow-modus te selecteren.Tuuan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:39:
Dat is gek, dan heeft @Tuuan geen RWD? Of misschien heeft het met software versies te maken?reistier schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:59:
[...]
Ik heb de RWD en bij mij is er via de knop op het stuur wel de mogelijkheid om de snow-modus te selecteren.
Raar. Net nog even gecheckt, maar echt geen SNOW, ook niet met knop lang in gedrukt houden. Is het ergens een optie in de menus die aan moet ?reistier schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:59:
[...]
Ik heb de RWD en bij mij is er via de knop op het stuur wel de mogelijkheid om de snow-modus te selecteren.
En is echt een RWD
...
Daarover staat niets in de handleiding volgens mij. Heb je wel de laatste updates?Tuuan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:10:
[...]
Raar. Net nog even gecheckt, maar echt geen SNOW, ook niet met knop lang in gedrukt houden. Is het ergens een optie in de menus die aan moet ?
En is echt een RWD
Overigens is ECO wel vergelijkbaar met snow alleen kun je de regeneratie wel hoger zetten dan stand 1
Ik heb ook de RWD en bijna helemaal zeker dat er geen snow modus is hierop hoor.Tuuan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:10:
[...]
Raar. Net nog even gecheckt, maar echt geen SNOW, ook niet met knop lang in gedrukt houden. Is het ergens een optie in de menus die aan moet ?
En is echt een RWD
Misschien een verschil tussen BE en NL?
@reistier heeft die optie wel met een RDW
@reistier heeft die optie wel met een RDW
Goedenavond allemaal...
Ik hoop dat iemand mij kan helpen:
Ik kan niet meer thuis laden via de Copper SB. Ik dacht eerst dat het aan de kabel of EV9 lag, aangezien ik ook niet kan snelladen bij de stations (ik haal max 140 kW bij de 300 kW laders).
Naar de dealer geweest, maar daar kan ik dus wel laden met mijn lader.
Iemand dit probleem van het thuisladen al gehad? De EV9 herkent dat hij jn de lader zit, maar via de app krijg ik de volgende melding:
"[fout] Kan niet opstarten met laden. Controleer de status van uw voertuig."
Help!!!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen:
Ik kan niet meer thuis laden via de Copper SB. Ik dacht eerst dat het aan de kabel of EV9 lag, aangezien ik ook niet kan snelladen bij de stations (ik haal max 140 kW bij de 300 kW laders).
Naar de dealer geweest, maar daar kan ik dus wel laden met mijn lader.
Iemand dit probleem van het thuisladen al gehad? De EV9 herkent dat hij jn de lader zit, maar via de app krijg ik de volgende melding:
"[fout] Kan niet opstarten met laden. Controleer de status van uw voertuig."
Help!!!
Misschien “ locked” je stekker niet goed, daar hebben al meerdere mensen hier last van gehad, maar vooral bij de snelllader.
Heb je bij de instellingen ingesteld dat de stekker altijd locked en niet alleen bij laden? Misschien helpt dat.
Heb je bij de instellingen ingesteld dat de stekker altijd locked en niet alleen bij laden? Misschien helpt dat.
Op Reddit lees ik dat de kabel helemaal niet locken een veelgebruikte oplossing is.. maar die optie heb ik helemaal niet. Alleen altijd locken of alleen locken tijdens laden. Jullie ?
Heb het gecheckt, in usa hebben ze daar drie opties in het menu.
Heb het zojuist geprobeerd, helaas geen effect. De kabel locked wel, maar nog steeds dezelfde foutmelding. Het is waarschijnlijk de wallbox, want bij Kia met met kabel doet hij het wel.sloddervos schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:12:
Misschien “ locked” je stekker niet goed, daar hebben al meerdere mensen hier last van gehad, maar vooral bij de snelllader.
Ik heb ook alleen maar 2 opties...jongf7 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:22:
Op Reddit lees ik dat de kabel helemaal niet locken een veelgebruikte oplossing is.. maar die optie heb ik helemaal niet. Alleen altijd locken of alleen locken tijdens laden. Jullie ?
Hoe lang heb je moeten wachten?Bobbydc schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag mailtje en vouchercode gekregen.
Ingegeven in de kia charge app en werd direct toegevoegd.
Wel nog geen idee hoe dit verrekend wordt en/of ik nu geen facturen meer krijg en elke maand een update krijg van resterend bedrag.
Nog heel veel vragen maar we zijn alweer een stap verder 😂
Ik heb op 3 januari de mail gekregen om mijn keuze te maken, ook de voucher gekozen maar sindsdien niets meer vernomen .
Oeps, te vroeg aan het klagen geweest. Het mailtje zat in de ongewenste mail vandaag.surfonce schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:12:
[...]
Hoe lang heb je moeten wachten?
Ik heb op 3 januari de mail gekregen om mijn keuze te maken, ook de voucher gekozen maar sindsdien niets meer vernomen .
De afzender is no-reply@kiaev9launch.be
Dus ik vermoed dat Kia BE wakker geschud is
Staat wel in de handleiding benoemd, vandaar dat ik het vroeg.Bobbydc schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:18:
[...]
Ik heb ook de RWD en bijna helemaal zeker dat er geen snow modus is hierop hoor.
...
Hier nog niet...surfonce schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 23:02:
[...]
Oeps, te vroeg aan het klagen geweest. Het mailtje zat in de ongewenste mail vandaag.
De afzender is no-reply@kiaev9launch.be
Dus ik vermoed dat Kia BE wakker geschud is

Ik heb inderdaad een Lojack laten inbouwen door de dealer voor de verzekering waardoor ik geen extra sleutel heb of actie hoef te verrichten bij het openen van de auto om het alarm af te zetten.Gasoline1234 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:54:
[...]
Heeft jouw auto toevallig een alarmsysteem / startonderbreker? (achteraf ingebouwd)