Sixkiller86 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:05:
Heren,
Ik heb een nieuwe ev6 besteld (gt line), maar twijfel nu om de overstap te maken naar de ev9 (Launch Edition, rwd). Zijn er hier rijders die met beiden gereden hebben (buiten proefrijden) en iets zinnigs over kunnen zeggen? Gaat om ev9 Launch Edition (dus niet de gt line).
Ev9 met name voor kofferbak ruimte (2 hele jonge kinderen) en mogelijkheid van V2G (ik heb heel veel panelen thuis). De EV6 voor de sportieve looks, kofferbak ruimte vergelijkbaar met huidige auto (Mustang Mach e), Pano raam.
Ik heb wel naar de EV6 gekeken en erin gezeten, maar niet gereden.
De EV9 rijdt fantastisch. Maar is geen lage, sportieve auto natuurlijk. Toch gaat hij strak de rotonde over als je er om vraagt. Ik heb wel de GT en AWD, misschien helpt mij dat iets.
Supercomfortabele stoelen, hoge zit, stil, grote wielen 21' brengen veel comfort icm de wielbasis en goed afgesteld onderstel..
Hij gaat zeer vlot van z'n plek als je dat wilt maar het verbruik valt me tot nu toe wel wat tegen. De RWD is daarin beter en ik moet meer in ECO mode gaan rijden misschien...
Het snelle laden wat de EV6 ook heeft compenseert dat voor mij.
Kinderziektes in de software, lastig (alleen V2) en langzaam (85kW) laden te bij TESLA Supercharging valt me tegen, maar de Model S was ook niet echt zonder manco's...
En die ruimte achterin... alle denkbare zooi past erin, zelfs met drie honden op de achterbank.
Als laatste bonus: die neus is kennelijk redelijk prominent... linksrijders verdwijnen als sneeuw voor de zon, zelfs in Duitsland...