Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 25 ... 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:12
AgeOfPanic schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:19:
Begrijp niet precies wat je bedoelt met gratis geladen voor 66 euro. Wel raar eigenlijk dat opladen langs de snelweg duurder is per km dan tanken. Als ik met mijn huidige auto voor 66 euro diesel haal, rij ik daar bijna 1000 km mee.
Twee dingen:

- Met een Tesla abonnement kan je laden voor 35 ct/kwh afhankelijk van het moment van de dag.
- als je 3,6 l/100 km diesel verbruikt, is je diesel niet formaatje EV9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik moet vooral lachen om die afgunstige en negatieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:13
karel_vdv schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:35:
[...]

104 kwh geladen op een batterij van 99,8 kwh?
Bruto capaciteit is 105kwh, wellicht is dat ook van invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:25
Pierz schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:51:
[...]

Twee dingen:

- Met een Tesla abonnement kan je laden voor 35 ct/kwh afhankelijk van het moment van de dag.
- als je 3,6 l/100 km diesel verbruikt, is je diesel niet formaatje EV9.
We rijden momenteel een Touran uit 2015. Dat is een ruime 7 zitter, maar inderdaad kleiner dan een EV9 .66 euro is ongeveer 40 liter diesel. Daar rij ik comfortabel 800 km mee. Elektrisch dus ongeveer de helft. Gelukkig ga ik straks met name thuis laden. Uiteindelijk misschien tegen dynamische tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-06 21:18

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Remco45 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:57:
Ik heb alleen de lak laten doen en dat kostte 937,75 incl. BTW.
Behandeling bestond uit afspuiten, ontijzeren, 2-emmer wassen, kleien waar nodig, 2-stap polijsten, ontvetten, de Gyeon glas coating en tot slot de Gyeon Cure.
Afgelopen woensdag gebracht en zaterdag na 12:00 kon ik 'm weer ophalen.

De lak voelt werkelijk spiegelglad aan 8)
Hoe lang 'garantie' geven ze op deze coating?
5 jaar o.i.d.?
UPDATE: sorry, had even verder moeten lezen... Alles duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door FlyingDutchMike op 06-01-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:12
AgeOfPanic schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:07:
[...]

We rijden momenteel een Touran uit 2015. Dat is een ruime 7 zitter, maar inderdaad kleiner dan een EV9 .66 euro is ongeveer 40 liter diesel. Daar rij ik comfortabel 800 km mee. Elektrisch dus ongeveer de helft. Gelukkig ga ik straks met name thuis laden. Uiteindelijk misschien tegen dynamische tarieven.
Rijd je met een Touran meer dan 1:20 op de snelweg? Wow.

Maargoed, die 40 liter kost je langs de snelweg dus €73 momenteel. En je rijdt er dus 800km mee en geen 1000. Voor je genoemde 1000 km betaal je dus €90 en geen €66, en dan vraag ik me af of je 1:20 haalt in een Touran.
voog schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Bruto capaciteit is 105kwh, wellicht is dat ook van invloed?
Het is laadverlies. Kabels hebben weerstand, worden warm en zo verdwijnt de energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
1:20 halen we goed met veel snelweg km op 110 km/ uur. Tanken langs de snelweg doen we nooit, maar bij tanken heb je nog alternatief van goedkopere tankstations. Goedkoper laden kan ook, maar dan thuis of veel langzamer. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Freezhost schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Het kan per paal verschillen of je eerst je pas moet aanbieden of eerst de kabel moet aansluiten. Dat al geprobeerd?
Ter overweging: Ik heb een voorval gehad (zie ook eerdere post) waarbij de KIA laadkabel aan de paalkant niet goed aansloot (door de pasvorm) en de paal daardoor in storing ging (rode lampjes etc.).
Dat had dus niet met de token of laadpas te maken bij mij maar puur met de belabberde pasvorm van de KIA kabel die meegeleverd was.
Meteen daarna met een blauwe Mennekes kabel aangesloten zonder problemen bij dezelfde paal met dezelfde laadpas.

Maarrrrr.... in België inderdaad ook geen actie met de KIA pas bij ELECTRA HPC. Kaart werd niet herkend terwijl dit wel zou hebben moeten werken...
Suc6 in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-06 11:34

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

AgeOfPanic schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:07:
[...]

Voor de Touran betaal je ook nog een hoge wegenbelasting. Dat gaat voor de EV's vanaf 2025 zoals het nu lijkt ook veranderen, maar ik geloof niet dat dat hetzelfde tarief als voor diesel zal worden (ook al zijn de gewichten veel hoger).

Het is hier al eerder gepost, maar je kan met Freshmile voor € 0,30 per kwh plus € 0,30 per minuut laden bij veel DC laders. Als je uitgaat van 20 minuten gemiddeld 150 kwh laden incl langzamer opstarten, dan kost dat maar € 0,42 per kwh. Hoe hoger de laadsnelheid, hoe lager het tarief per kwh wordt want korter laden en dus minder minuut kosten. Zie deze link voor een handige rekentool (ook al eerder gepost) Rekentool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Pierz schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:13:

[...]

Het is laadverlies. Kabels hebben weerstand, worden warm en zo verdwijnt de energie.
En toch is 14% wel heel veel. Ben benieuwd of meerdere rijders dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 05:27
Juist proberen opladen bij Tesla 250kw met ccs stekker en viel na 20seconden uit. Oplaaddoel bereikt ofzo.
Wel veel bekijks van de tesla rijders 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gasoline1234 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Vandaag voor ruim 66 euro gratis geladen met de EV9 bij de Tesla Supercharger.
De laadsnelheid was weliswaar slechts 86 kW, maar die snelheid houdt de EV9 wel vast tot 87% SoC. Daarna zakt de laadsnelheid tot 35 kW bij 95%.

Het was een heel stabiele laadsessie. Geen onderbrekingen. Alleen even het Kia dipje van 6 kW bij 85% SoC.

[Afbeelding]
Was dit bij een V2 of V3/V4 Tesla charger?
V3 werkt niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Krexxor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Ik heb gevonden hoe je in de dealer modes kan komen, hier kan je bijvoorbeeld ook de modem resetten als je geen ontvangst hebt.

* Radio op FM zetten
* Ga naar Settings dan naar General
* Blijf op het Software info/update scherm
* Zet het volume op 7 en druk dan rechts onder op het scherm
* Zet het volume op 3 en druk dan rechts onder op het scherm
* Zet het volume op 1 en druk dan rechts onder op het scherm
Nu komt er een scherm waar je een code moet opgeven, type hier 2400
Hoe en waar heb je dit gevonden!?
Super want ik rijd al sinds 23 dec zonder internet verbinding en krijg de Vodafone gsm verbinding niet aan de praat.
Kia zegt naar de dealer te moeten gaan maar die hebben allemaal weinig tijd, moeilijk moeilijk en het is voor mij een heel eind weg.
Dus ik ga proberen als ik dit kan bevestigen ergens…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

FlyingDutchMike schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Was dit bij een V2 of V3/V4 Tesla charger?
V3 werkt niet toch?
De oudste Tesla laders, een V2 charger.
Herkenbaar aan 2 laadkabels per stall. Een CCS-laadkabel en een Type-2 laadkabel (standaard laadstekker die je ook thuis gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

EVJB schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:28:
Voor ABRP heb je er nog niets aan, heb de CX liggen in afwachting toevoegen. Je kunt alleen zaken uitlezen, nog niet zaken aanpassen zoals bij een BMW.
Heb de CX nog niet kunnen koppelen aan ABRP; wel aan de eigen App en aan Car Scanner waar diverse detail dashboards voor de KIA beschikbaar zijn (via Bjorn Nyland denk ik).

Maar ook als ik een EV6 selecteer komt de CX niet in verbinding als dongle...
Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Nee, heb nog geen tips, zit te wachten op toevoegen EV9, kon de CX met een mooie aanbieding kopen, dus heb dat in november meteen gedaan. Via de Car Scanner app kun je wel wat zaken uitlezen op de EV9, maar combi met ABRP zit er voorlopig nog niet in.

Heb de afgelopen weken wel weer ruim 3000 kilometer data aangeleverd aan ABRP, dus het kan misschien snel gaan. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Krexxor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Ik heb gevonden hoe je in de dealer modes kan komen, hier kan je bijvoorbeeld ook de modem resetten als je geen ontvangst hebt.

* Radio op FM zetten
* Ga naar Settings dan naar General
* Blijf op het Software info/update scherm
* Zet het volume op 7 en druk dan rechts onder op het scherm
* Zet het volume op 3 en druk dan rechts onder op het scherm
* Zet het volume op 1 en druk dan rechts onder op het scherm
Nu komt er een scherm waar je een code moet opgeven, type hier 2400
Ik zit te drukken alsof mn leven ervan afhangt maar krijg geen resultaat…
Volume 7, etc lukt uiteraard maar waar op het scherm moet er worden gedrukt?
Rechts onderin brengt je dan naar het radio scherm fullscreen. De volgende druk-pogingen rechtsonder leiden tot niets.
In de volumebalk drukken genereert een piepje maar ook geen resultaat.
Help…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Andre24 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:28:
[...]
Voor de Touran betaal je ook nog een hoge wegenbelasting. Dat gaat voor de EV's vanaf 2025 zoals het nu lijkt ook veranderen, maar ik geloof niet dat dat hetzelfde tarief als voor diesel zal worden (ook al zijn de gewichten veel hoger).

Het is hier al eerder gepost, maar je kan met Freshmile voor € 0,30 per kwh plus € 0,30 per minuut laden bij veel DC laders. Als je uitgaat van 20 minuten gemiddeld 150 kwh laden incl langzamer opstarten, dan kost dat maar € 0,42 per kwh. Hoe hoger de laadsnelheid, hoe lager het tarief per kwh wordt want korter laden en dus minder minuut kosten. Zie deze link voor een handige rekentool (ook al eerder gepost) Rekentool
Zorg dat je je accu conditioneert voordat je gaat laden, beter voor je accu, maar laadt ook sneller en dus minder tijdgebonden kosten bij Freshmile. 😊

Niet massaal met de EV9's bij Freshmile gaan laden, gaan ze straks een EV9-premie heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
FlyingDutchMike schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:49:
[...]

Ik zit te drukken alsof mn leven ervan afhangt maar krijg geen resultaat…
Volume 7, etc lukt uiteraard maar waar op het scherm moet er worden gedrukt?
Rechts onderin brengt je dan naar het radio scherm fullscreen. De volgende druk-pogingen rechtsonder leiden tot niets.
In de volumebalk drukken genereert een piepje maar ook geen resultaat.
Help…
Heb je op de rechterknop gedrukt? Volgens mij bedoelen ze dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

EVJB schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:39:
Nee, heb nog geen tips, zit te wachten op toevoegen EV9, kon de CX met een mooie aanbieding kopen, dus heb dat in november meteen gedaan. Via de Car Scanner app kun je wel wat zaken uitlezen op de EV9, maar combi met ABRP zit er voorlopig nog niet in.

Heb de afgelopen weken wel weer ruim 3000 kilometer data aangeleverd aan ABRP, dus het kan misschien snel gaan. 😉
Vindt ABRP de CX bij jou wel meteen of moet je eerst de BT verbinding maken voordat je in ABRP begint?
In de andere app's wordt er snel verbonden maar ABRP vindt niks...

PS. Heb de MX+ ook gehad maar dat werkt helemaal niet met ABRP; wordt niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Freezhost schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Heb je op de rechterknop gedrukt? Volgens mij bedoelen ze dat
Er zijn geen knoppen, aaleen de Volume O/I knop in het midden.
De oudere systemen hebben inderdaad twee knoppen.

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Incl. de OK knop links op het stuur om te bevestigen.
Werkt ook niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

FlyingDutchMike schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Er zijn geen knoppen, aaleen de Volume O/I knop in het midden.
De oudere systemen hebben inderdaad twee knoppen.

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Incl. de OK knop links op het stuur om te bevestigen.
Werkt ook niet.
Gevonden!
Rechtsonder, in het vakje met de chip, niet helemaal rechtsonder.
YouTube: Kia EV9 - Modem reset, Kia Connect application in the car activate p...

En na de reset werkt de modem / verbinding ook weer!!
Scheelt weer een dealerbezoekje…

[ Voor 6% gewijzigd door FlyingDutchMike op 06-01-2024 16:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

OPLOSSING: Verbroken Modem / KIA Connect verbinding:

EV9 Modem Reset (bij geen verbinding via Internet) via Dealer Mode:

YouTube: Kia EV9 - Modem reset, Kia Connect application in the car activate p...

Als de verbinding van de EV9 met de KIA servers is verloren (bv na een landgrens kruising zoals bij mij) kan de verbinding worden gereset via een reset in de Dealer Modus.
Dit is eigenlijk geen modus voor de berijder, maar het is zo snel en simpel dat het niet de moeite is om hiervoor naar de dealer te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Lekker bezig Mike! 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Zou toch mooi zijn als je zo, naar keuze, OTA updates zou kunnen uitvoeren! 😎

[ Voor 8% gewijzigd door EVJB op 06-01-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 14:06
EVJB schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:39:

Wat heb je betaald? Dan weet ik nr welke aanbieding ik moet uitkijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
69 euro incl. verzendkosten. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixkiller86
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 09:39
Heren,

Ik heb een nieuwe ev6 besteld (gt line), maar twijfel nu om de overstap te maken naar de ev9 (Launch Edition, rwd). Zijn er hier rijders die met beiden gereden hebben (buiten proefrijden) en iets zinnigs over kunnen zeggen? Gaat om ev9 Launch Edition (dus niet de gt line).

Ev9 met name voor kofferbak ruimte (2 hele jonge kinderen) en mogelijkheid van V2G (ik heb heel veel panelen thuis). De EV6 voor de sportieve looks, kofferbak ruimte vergelijkbaar met huidige auto (Mustang Mach e), Pano raam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

LOL, ja het was wel even zoeken... er zijn zo veel verschillende procedures op internet te vinden voor andere modellen. Maar deze (Pool?) liet het zien voor de EV9 specifiek,

Tot dusver bleef KIA zelf is weinig nuttig reageren via de helpdesk hoewel deze speciale modus natuurlijk eigenlijk niet voor de berijder bedoeld is. Het online advies om bij de dealer langs te gaan voor deze reset is dan ook eigenlijk wel logisch.

Maar het was nu in 1 min opgelost terwijl ik nog wacht om teruggebeld te worden door de leverende dealer voor een oplossing en een planning, nadat twee andere dealers dichterbij mij al helmaal geen zin hadden er over na te denken.
'Moet twee dagen aan de computer' - 'Vol tot februari'... en 'we verbouwen...'

Maar fijn dat de App weer verbonden is en de auto ook weer routes kan plannen met laadstations inclusief.
Zonder internet erop is het ineens een tamelijk domme auto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Sixkiller86 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:05:
Heren,

Ik heb een nieuwe ev6 besteld (gt line), maar twijfel nu om de overstap te maken naar de ev9 (Launch Edition, rwd). Zijn er hier rijders die met beiden gereden hebben (buiten proefrijden) en iets zinnigs over kunnen zeggen? Gaat om ev9 Launch Edition (dus niet de gt line).

Ev9 met name voor kofferbak ruimte (2 hele jonge kinderen) en mogelijkheid van V2G (ik heb heel veel panelen thuis). De EV6 voor de sportieve looks, kofferbak ruimte vergelijkbaar met huidige auto (Mustang Mach e), Pano raam.
Ik heb wel naar de EV6 gekeken en erin gezeten, maar niet gereden.
De EV9 rijdt fantastisch. Maar is geen lage, sportieve auto natuurlijk. Toch gaat hij strak de rotonde over als je er om vraagt. Ik heb wel de GT en AWD, misschien helpt mij dat iets.

Supercomfortabele stoelen, hoge zit, stil, grote wielen 21' brengen veel comfort icm de wielbasis en goed afgesteld onderstel..
Hij gaat zeer vlot van z'n plek als je dat wilt maar het verbruik valt me tot nu toe wel wat tegen. De RWD is daarin beter en ik moet meer in ECO mode gaan rijden misschien...
Het snelle laden wat de EV6 ook heeft compenseert dat voor mij.

Kinderziektes in de software, lastig (alleen V2) en langzaam (85kW) laden te bij TESLA Supercharging valt me tegen, maar de Model S was ook niet echt zonder manco's...

En die ruimte achterin... alle denkbare zooi past erin, zelfs met drie honden op de achterbank.
Als laatste bonus: die neus is kennelijk redelijk prominent... linksrijders verdwijnen als sneeuw voor de zon, zelfs in Duitsland... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Sixkiller86 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:05:
Heren,

Ik ruil mijn EV6 juist in voor een EV9 puur vanwege de ruimte. We passen er allemaal in zelfs de honden kunnen mee. Lekkere hoge zit, betere zitpositie en stoelen en meer overzicht.

Is de EV6 dan geen fijne auto? Zeker wel maar 4 kids en een duitse herder passen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik weet niet of ik met 2 kinderen voor een EV9 zou kiezen. Dan eerder voor model Y of EV6. Wij hebben 3 en willen heel graag een 7 zitter. Uiteindelijk kun jij alleen bepalen of je de extra ruimte nodig hebt.
Weet iemand trouwens wat de eco mode doet bij een RWD versie? Ik heb geprobeerd te zoeken in de handleiding en online, maar kan eigenlijk alleen iets vinden over de GT line die dan 1 motor grotendeels uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 12:44
Je acceleratie wat beperken vermoed ik.
Doet de GT-line ook naast het uitschakelen van een van de motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:26
Rugleuningmatten 2e rij te weinig klittenbandstroken

Heb voor mijn voucher velgen, een kinderstoel en mattensets gekocht; banden uiteraard bij de goedkoopste bandenverkoper ;) . Laden doe ik namelijk voornamelijk thuis.

De rugleuningmatten hebben veel te weinig klittenbandstroken, zie foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQetF6_kIOJV-BDzJNpLQvoW1F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B687eDp93EAP551wsS3VcOdy.jpg?f=fotoalbum_large

Had ze even gepast en uiteraard hangen ze vanaf de helft naar onderen gewoon los.
Kan een eenmalig probleem zijn, maar ik heb mijn dealer wel ingelicht.

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Heb ze wel voor rij 3 en die zitten perfect vast (gaan ook nog deels over laadvloer onder laadvloer mat), dus ik vermoed dat in jouw geval de QC afdeling heeft zitten snurken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
AgeOfPanic schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:12:
Ik weet niet of ik met 2 kinderen voor een EV9 zou kiezen. Dan eerder voor model Y of EV6. Wij hebben 3 en willen heel graag een 7 zitter. Uiteindelijk kun jij alleen bepalen of je de extra ruimte nodig hebt.
Weet iemand trouwens wat de eco mode doet bij een RWD versie? Ik heb geprobeerd te zoeken in de handleiding en online, maar kan eigenlijk alleen iets vinden over de GT line die dan 1 motor grotendeels uitschakelt.
Waarom? Heb geen kinderen en geen honden en heb de EV9 gekocht met relaxation Seats achteraan 😁
Denk qua comfort en ruimte zelfs met 1 of 2 kinderen je beter bent met de ev9. Nog niet te spreken over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

jongf7 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:55:
Je acceleratie wat beperken vermoed ik.
Doet de GT-line ook naast het uitschakelen van een van de motoren.
De Eco mode beperkt ook het maximale Climate Control vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJu4JiCYYFcZRej5oWjtjuNMB7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OntJC7BocmJEvo7V8rM6Kb98.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist terug van een rit naar NL waar die koffietas me helemaal gek gemaakt heeft. Even wegkijken en 20 minuten gepiep tot ik van de snelweg ging, tot stilstand kwam, en weer vertrok. Een poetsdoekje over de sensor en geen last meer gehad…. Wat een systeem!

Nu iets aan het zoeken op dit ding wat mooier af te plakken..

Iemand tips/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Bobbydc schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:43:
[Afbeelding]

Zojuist terug van een rit naar NL waar die koffietas me helemaal gek gemaakt heeft. Even wegkijken en 20 minuten gepiep tot ik van de snelweg ging, tot stilstand kwam, en weer vertrok. Een poetsdoekje over de sensor en geen last meer gehad…. Wat een systeem!

Iemand tips/ervaring?
Ik zou het in ieder geval bij je dealer aangeven met verzoek dit zsm op te lossen. Dit is garantie werk want het hoort niet zo natuurlijk.

Een paar dagen geleden is hier al een post van een recente Kia update geplaatst waar uit de omschrijving van die update lijkt te blijken dat hier een oplossing voor zou kunnen zijn. Zie de afbeelding hieronder. Dat zou je aan de dealer voor kunnen leggen. Ik wacht nog op mijn EV9 maar heb de dealer nu al een lijstje gemaild met de veel voorkomende problemen met verzoek om dit op te lossen voor aflevering 🙃
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Q0eeAynd7WoufU2-7LFrVtpOko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMA0hJX1EOnqrguB8yA7D9xo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
[Afbeelding]

Iemand tips/ervaring?
Heb donderdag alle updates gekregen en heb dat kopje nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
Andre24 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:19:
[...]

Ik zou het in ieder geval bij je dealer aangeven met verzoek dit zsm op te lossen. Dit is garantie werk want het hoort niet zo natuurlijk.

Een paar dagen geleden is hier al een post van een recente Kia update geplaatst waar uit de omschrijving van die update lijkt te blijken dat hier een oplossing voor zou kunnen zijn. Zie de afbeelding hieronder. Dat zou je aan de dealer voor kunnen leggen. Ik wacht nog op mijn EV9 maar heb de dealer nu al een lijstje gemaild met de veel voorkomende problemen met verzoek om dit op te lossen voor aflevering 🙃
[Afbeelding]
Natuurlijk! Helemaal mee eens, maar tijdens het wachten op m’n afspraak bij de dealer wil ik voorlopig wel kunnen genieten van m’n verder zalige ev9.

Hetzelfde met de viltjes aan de laadpoort.. vandaag dan toch ook maar gekleefd in afwachting op een officiële terugroepactie van kia. Ondertussen wil ik wel gewoon vlot kunnen inpluggen en laden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
juakali schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Heb donderdag alle updates gekregen en heb dat kopje nog nooit gezien.
Enig idee hoelang ze allemaal samen geduurd hebben? Heb het lijstje dat hierboven gepost werd ook al aan de dealer bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Bobbydc schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:29:
[...]

Enig idee hoelang ze allemaal samen geduurd hebben? Heb het lijstje dat hierboven gepost werd ook al aan de dealer bezorgd.
Was ook wel update van de kaarten bij en was toch wel 2 uur. Ik veronderstel dat firmware update wel sneller zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ja, die kaart-update duurt volgens mij al 1,5 tot 2 uur.

Enig idee hoe die updates door dealer worden toegepast? Middels USB-stick, OTA of nog anders?

Heb deel van de reis een handschoen op de sensor gelegd, maar een donkere zonnebril opzetten helpt ook. Is er helaas niet altijd het weer voor.

Maar ik ga wel even werk maken van die update. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierheren
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-04 16:35
Andre24 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]
He Andre,

Zou ik aub een (geanonimiseerde) kopie van jouw email kunnen krijgen zodat ik deze ook voor aflevering aan mijn dealer kan voorleggen (Braber Ede)? Ik verwacht eind deze week of volgende week mijn auto op te kunnen halen. Eventuele interessante info van mijn dealer plaats ik hier natuurlijk weer.

Hartelijk dank hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
  • Laatst online: 13-05 21:30
[Afbeelding]

Iemand tips/ervaring?
Gewoon afplakken met zwarte tape die je wat bijknipt... heb ik tijdens de testrit gedaan en ik kreeg toch af en toe eens een melding (met ping) dat de sensor niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

vierheren schreef op zondag 7 januari 2024 @ 18:10:
[...]

He Andre,

Zou ik aub een (geanonimiseerde) kopie van jouw email kunnen krijgen zodat ik deze ook voor aflevering aan mijn dealer kan voorleggen (Braber Ede)? Ik verwacht eind deze week of volgende week mijn auto op te kunnen halen. Eventuele interessante info van mijn dealer plaats ik hier natuurlijk weer.

Hartelijk dank hiervoor.
Ik heb je een pb gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
[Afbeelding]

Ik heb exact deze filtjes gebruikt, maar dan om de laadport te fixen.
Multifunctioneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
Zitten ondertussen ook aan de laadpoort 😊
Wie had gedacht dat we dit moesten doen bij zo’n dure auto.

Maar.. wat rijdt die toch lekker! 😊😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krexxor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01-2024
FlyingDutchMike schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Hoe en waar heb je dit gevonden!?
Super want ik rijd al sinds 23 dec zonder internet verbinding en krijg de Vodafone gsm verbinding niet aan de praat.
Kia zegt naar de dealer te moeten gaan maar die hebben allemaal weinig tijd, moeilijk moeilijk en het is voor mij een heel eind weg.
Dus ik ga proberen als ik dit kan bevestigen ergens…
Ik heb dus precies dit probleem gehad. De modem reset in de dealer modus heeft het opgelost. Had geen zin om een afspraak te maken en lang te wachten.

Modem/network reset kan je bij de connectivity vinden in deze modus.

Na de reset de auto even uit en aan zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Krexxor op 08-01-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 22:58
pepperke schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Hier net even getest en op Fast op de Zappi haal ik 10,5 kw, met de mijn vorige auto was dit 11 kw (Tesla Model Y)
Thanks voor de testen al ben ik al overtuigd dat onze Zappi de 10.8 kW kan leveren.. onze e-Niro gaat vrijwel continu op die snelheid aan de Zappi.

De EV9 blijft steken tussen de 9,4 en 9,6 kW, erg vreemd.

Gisteren even bij de Ikea ingeplugd en daar haalde de EV9 netjes 10,8 kW.. ik begin te vermoeden dat het een software dingetje is in de auto en/of de zappi.

Iemand die thuis laad op een Zappi en wel de ~11 kW haalt met de EV9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Hebben we hier vanochtend nog last gehad van vastgevroren deurhendels?
Ik niet, maar mijn auto staat thuis altijd in de garage. Ik ben er benieuwd naar, omdat ik altijd zie hoe de natte deurklinken naar binnen verdwijnen bij het afsluiten van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Gasoline1234 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:46:
Hebben we hier vanochtend nog last gehad van vastgevroren deurhendels?
Ik niet, maar mijn auto staat thuis altijd in de garage. Ik ben er benieuwd naar, omdat ik altijd zie hoe de natte deurklinken naar binnen verdwijnen bij het afsluiten van de auto.
Volgens KIA zou dit niet kunnen omdat er 2 motoren zijn die de hendel naar buiten duwen. Bij Tesla is dat maar 1.
Dus eigenlijk zou er kracht genoeg moeten zijn. Als er natuurlijk geen laag ijs van 2cm op ligt 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
De hendels gingen bij mij prima open, hoorde wel wat ijs kraken.

Maar maak me wel zorgen over een dode 12v als het gevroren heeft. Het handmatig openen van de hendel zonder ijs erop was al behoorlijk lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 00:10
henkie32 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Thanks voor de testen al ben ik al overtuigd dat onze Zappi de 10.8 kW kan leveren.. onze e-Niro gaat vrijwel continu op die snelheid aan de Zappi.

De EV9 blijft steken tussen de 9,4 en 9,6 kW, erg vreemd.

Gisteren even bij de Ikea ingeplugd en daar haalde de EV9 netjes 10,8 kW.. ik begin te vermoeden dat het een software dingetje is in de auto en/of de zappi.

Iemand die thuis laad op een Zappi en wel de ~11 kW haalt met de EV9?
Ik heb de Zappi, maar 1-fase aangesloten. Echter ik heb een gelijkaardig probleem, bijna altijd laadt ie aan 6,2kw ipv 7,4 kw...
ik heb nog geen andere auto geladen aan de paal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie32
Crupa schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Ik heb de Zappi, maar 1-fase aangesloten. Echter ik heb een gelijkaardig probleem, bijna altijd laadt ie aan 6,2kw ipv 7,4 kw...
ik heb nog geen andere auto geladen aan de paal...
Ik heb zojuist een support ticket gelogged bij Zappi (MyEnergi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
offtopic:
Henk, je zappie limiteert op 14A voor 3 fase.
Crupa, je zappie limiteert op 27A voor 1 fase.

Devicelimit op 16A en 32A zetten als jullie grid/installatie limit en lader dat aankan.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
Simply1337 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:06:
offtopic:

Devicelimit op 16A en 32A zetten als jullie grid/installatie limit en lader dat aankan.
De lader staat goed ingesteld, onze e-Niro trekt 10,8 kW welke exact op ons ingesteld limiet zit.
Het lijkt een samenwerking te zijn tussen de Zappi en de EV9, even afwachten wat zowel de dealer als Zappi hierover melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:42
Heeft dit niet te maken met de optie om de AC-laadstroom in te stellen in de KIA Connect app? Je kan een waarde kiezen tussen 60% en 100% en standaard staat deze op 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
reistier schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:37:
Heeft dit niet te maken met de optie om de AC-laadstroom in te stellen in de KIA Connect app? Je kan een waarde kiezen tussen 60% en 100% en standaard staat deze op 90%.
Helaas, deze is al eerder gesuggereerd en gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
henkie32 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:08:
[...]

De lader staat goed ingesteld, onze e-Niro trekt 10,8 kW welke exact op ons ingesteld limiet zit.
Het lijkt een samenwerking te zijn tussen de Zappi en de EV9, even afwachten wat zowel de dealer als Zappi hierover melden.
@henkie32 Heb je dezelfde laadkabel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
EVJB schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:45:
[...]

@henkie32 Heb je dezelfde laadkabel gebruikt?
Jep, deze zit vast aan de Zappi. Tevens geexperimenteerd met harder aandrukken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Okay check, dacht dat het om een losse kabel ging. Ik ga vanavond testen met een laadkabel van een Peugeot op mijn Zaptec laadpunt. Ik verdenk nog steeds de kabel, al is dat wel wishful thinking, omdat die het eenvoudigst is te vervangen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
EVJB schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:49:
Okay check, dacht dat het om een losse kabel ging. Ik ga vanavond testen met een laadkabel van een Peugeot op mijn Zaptec laadpunt. Ik verdenk nog steeds de kabel, al is dat wel wishful thinking, omdat die het eenvoudigst is te vervangen. 😉
Klopt, met de lichtgrijze Kia kabel heb ik dit weekend bij de Ikea geladen met 10,5 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 00:10
Simply1337 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:06:
offtopic:

Hey,
daar had ik ook al aan gedacht, maar de settings staan op 32A als limiet (en er komt in totaal 64A binnen in huis)...
Load balancing is nog niet actief (nog niet nodig), eenmaal we de zonnepanelen geïnstalleerd hebben, gaan we verder opzoek naar wat de oorzaak kan zijn.
Want de eerste dag(en) deed ie het goed en ook vorige week toen ik wat met de instellingen heb gespeeld, heeft ie één laadbeurt aan max geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krexxor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01-2024
Met mijn Tesla thuis lader haal ik met de EV9 ook maar 10,5 kW. Het ligt dus niet aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

[Afbeelding]

Iemand tips/ervaring?
Bij mij is het, totdat er een update kan worden geladen, een stukje zwart duct tape.
Nu alleen nog 4 piepjes als ik echt slecht op de lijnen let, zoals het hoort te zijn eigenlijk…
Ik zet het ook nog wel af in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Krexxor schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:45:
Met mijn Tesla thuis lader haal ik met de EV9 ook maar 10,5 kW. Het ligt dus niet aan de kabel.
Heb hier geladen met andere kabel dan de standaard KIA kabel, maar krijg hetzelfde resultaat, geen 10,5 Kw.

Terwijl op de Peugeot met diezelfde kabel en hetzelfde laadpunt 10,5 Kw wordt geladen. Voor mij is duidelijk dat het aan de interne lader/software van de auto ligt.

Morgen maar eens met de dealer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 17:23
Morgen wordt mijn Victron EV Charging Station NS geïnstalleerd vanwege de integratie met mijn Victron EES.
Hij vervanggt een Zappi (gen 1) charger, in gebruikt sinds 2018 met twee Mitsubishi Outlanders PHEVs.
De EV9 komt pas in maart/april.

PS:
Iemand interesse in een Zappi (gen 1) met Type 1 (J1772) connector, kabel van 5 meter en een Harvi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Nieuwe range test van Kris Rifa... niet al te beste resultaten maar wel met -24!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJL
  • Laatst online: 09-02 01:14

JJL

Heeft iemand van jullie het alarm Kiwa/SCM klasse 3 en zo ja, is deactivatie van het alarm gewoon mogelijk met de fysieke sleutel van de auto danwel de virtuele sleutel via je telefoon? Aldus mijn verkoper wel maar de omschrijving in de Kia webshop doet anders vermoeden ("verplichte 2e authorisatiezender"). Ik kan evt. ook voor een unive autoverzekering gaan, dan is zo'n alarm niet nodig, maar het lijkt me wel een prettig idee dat het voor kwaadwillenden lastiger is om de auto mee te nemen en de autoverzekeringsvoorwaarden van Kia zien er voor de rest prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Aparte zender/kastje is wat ik heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@JJL je krijgt een extra transponder aan je sleutelbos, deze moet binnen 15 seconden na het ontgrendelen van de auto in de buurt zijn. Je hoeft er dus niet apart op te drukken, verder werkt alles gewoon zoals normaal.

Ik ben er zelf nog niet over uit, heb een offerte voor zowel een klasse 3 als Terugvindsysteem. Overigens niet via de dealer maar een gespecialiseerd bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJL
  • Laatst online: 09-02 01:14

JJL

Freezhost schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:53:
@JJL je krijgt een extra transponder aan je sleutelbos, deze moet binnen 15 seconden na het ontgrendelen van de auto in de buurt zijn. Je hoeft er dus niet apart op te drukken, verder werkt alles gewoon zoals normaal.

Ik ben er zelf nog niet over uit, heb een offerte voor zowel een klasse 3 als Terugvindsysteem. Overigens niet via de dealer maar een gespecialiseerd bedrijf
@Freezhost dank, dat is niet wenselijk. In dat geval zou het een terugvindsysteem moeten worden of een andere verzekering. Zonder terugvindsysteem zou je allicht ook een apple tag ergens kunnen verstoppen, voor je eigen gemoedsrust zeg maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@JJL Klopt, ik sta ook niet om te springen maar de abonnementskosten van een terugvindsysteem lopen toch ook aardig op als je uitgaat van 5 jaar. Kost ongeveer 11 euro per maand dus dat valt mee maar over 5 jaar gezien is dat ~650 euro, na 5 jaar is het bij diverse verzekeraars niet meer verplicht en zou het kunnen opzeggen. Installatie is maar 459 euro ten opzicht van 799 voor een klasse 3 alarm maar dat is eenmalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Is niet nodig, via KIA connect kun je zien waar de auto is. Als ze hem willen hebben nemen ze hem toch wel mee. Je bent verzekerd voor diefstal, dus dan bestel je een nieuwe of andere auto. N.B. Indien je kiest voor KIA verzekering, kun je alleen bij KIA weer een verse uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
  • Laatst online: 13-05 21:30
JJL schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:41:
Heeft iemand van jullie het alarm Kiwa/SCM klasse 3 en zo ja, is deactivatie van het alarm gewoon mogelijk met de fysieke sleutel van de auto danwel de virtuele sleutel via je telefoon? Aldus mijn verkoper wel maar de omschrijving in de Kia webshop doet anders vermoeden ("verplichte 2e authorisatiezender"). Ik kan evt. ook voor een unive autoverzekering gaan, dan is zo'n alarm niet nodig, maar het lijkt me wel een prettig idee dat het voor kwaadwillenden lastiger is om de auto mee te nemen en de autoverzekeringsvoorwaarden van Kia zien er voor de rest prima uit.
In België is er geen extra beveiliging nodig voor de verzekering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
EVJB schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:08:
Is niet nodig, via KIA connect kun je zien waar de auto is. Als ze hem willen hebben nemen ze hem toch wel mee. Je bent verzekerd voor diefstal, dus dan bestel je een nieuwe of andere auto. N.B. Indien je kiest voor KIA verzekering, kun je alleen bij KIA weer een verse uitkiezen.
Ja via Kia Connect kun je het zien maar dat is afdoende voor de verzekering, verzekering eist bij mij een Klasse 3 of TV01 terugvindtsysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Het ging om de gemoedsrust(Apple tag niet nodig) en niet om de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@EVJB Mee eens, ik was te snel met reageren

[ Voor 6% gewijzigd door Freezhost op 09-01-2024 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

karel_vdv schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:09:
[...]

In België is er geen extra beveiliging nodig voor de verzekering...
In NL kan je bij Univé (3 jaar nieuwwaarde regeling) en Inshared (wat goedkoper, maar maar 1 jaar nieuwwaarde regeling) ook zonder klasse 3/volgsysteem terecht met best redelijke premies, zeker als je die afzet tegen de kosten van aanschaf klasse 3 of volgsysteem.

Als iets van een volgsysteem toch noodzakelijk is en alleen een terugvind systeem voldoende is voor je verzekering, kan je LoJack overwegen. Die zijn relatief goedkoop maar kan je niet zelf uitlezen (wordt bij diefstal op verzoek geactiveerd zodat de auto gevonden kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik zou het wel jammer vinden als je toch weer met een extra kastje moet rondlopen. Mijn doel is juist dat je met minder sleutels en dergelijke op pad kunt. Een alarm zou ook gewoon je telefoon moeten kunnen gebruiken.
Tot nu toe bij onze leasemaatschappij hier niets over gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:26
Andre24 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:53:
[...]

In NL kan je bij Univé (3 jaar nieuwwaarde regeling) en Inshared (wat goedkoper, maar maar 1 jaar nieuwwaarde regeling)[...]
Volgens de polisvoorwaarden van Inshared geldt voor all risk een aanschaf/nieuwwaarderegeling tot 3 jaar. Dat scheelt 1 dag ;)

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
https://www.bright.nl/nie...-je-elektrische-auto.html

Misschien een interessante functie. Ik weet alleen niet hoe volledig het overzicht van laadpalen van Google Maps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@AgeOfPanic Volgens mij wordt hier niet Android auto bedoeld als app maar het besturingssysteem zoals o.a. de Poolstar dat heeft dus volgens mij komt dit niet naar de EV9... maar wie weet heb ik het mis

[ Voor 23% gewijzigd door Freezhost op 09-01-2024 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Volgens mij is Android Auto het systeem op je mobiel en Google Built In (waar ze het verderop in dit artikel over hebben) het systeem in je auto. Je zal dit per auto moeten ondersteunen, omdat AA moet begrijpen wat de auto rapporteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@AgeOfPanic zou inderdaad ook kunnen ja, wel een positieve ontwikkeling want dan kan ABPR via android auto hopelijk ook de soc etc aflezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ik denk dat de OBD connectie er eerder is. Maar als een dergelijke connectie niet langer nodig is, is dat natuurlijk geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zijn er al die een trekhaak hebben of ingepland om hem te laten monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie32
Diper schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:04:
Nog aan het wachten op bericht dat de trekhaak leverbaar is. (Afneembaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Nog niet, maar de factuur voor de trekhaak heb ik al wel betaald :)
Dus ik verwacht wel dat ik gebeld word voor een montage afspraak, zodra het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb ik dus exact hetzelfde. Hoor maar niks. Ook de all season banden 19inch (met sneeuwvlok) nog niet leverbaar blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:58
29 januari staat bij mij de afspraak om te monteren

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:13:
[...]

29 januari staat bij mij de afspraak om te monteren
Afneembaar of de elektrische variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:58
Freezhost schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:44:
[...]

Afneembaar of de elektrische variant?
Afneembaar

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfonce
In België zijn de trekhaken ook nog niet binnen kreeg ik vorige week nog te horen bij de dealer.
Gelukkige dat het winter is en hij nog niet onmiddellijk nodig is (al zou het voor de fietsendrager wel handig zijn)

De levering trekhaken zou ergens in januari toekomen.

Winterbanden staan er gelukkig al wel op.
De officiële Kia velgen (21 inch totale) zijn ook nog niet leverbaar in België dus heb nu 21 inch Michelin pilot alpin 5 suv banden op de originele velgen laten zetten. De zomerbanden komen dan op de nieuwe velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Ik wil graag de elektrische trekhaak, heb nu de afneembare en het is te doen maar die elektrische variant is toch een stuk praktischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Issue van niet optimaal 3-fase thuisladen bij dealer aangekaart, deze gaat contact opnemen met KIA. Ik vermoed een hard/software issue in de interne lader, daar ik een issue in kabel of laadpunt heb kunnen uitsluiten. We wachten af. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2jkM6zyZeDTc5Hnu5EKvKDs-1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1lfqfhoub3BgVaTnQrsB8Cg.jpg?f=fotoalbum_large

iemand deze melding al gehad.
eind vorige week winterbanden laten monteren. ik gok doordat het winterbanden zijn dat er minder druk (bar) in zit. vind het vooral raar dat de sensoren overal dezelfde bandendruk aangeven maar slechts voor 1 band een zogezegde alert.

zal wel door de koude komen maar bij het rijden schommelt de bandendruk van alle banden tussen de 2.4 en de 2.5 bar.

ter info: rij met de EV9 GT line met 21 inch velgen (285 45 R 21 banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Ik blijf het bijzonder vinden... Sinds vóór de kerst staat mijn EV9 klaar in de haven van Antwerpen om opgehaald te worden. Ik ontdekte net dat er nog zeker 36 andere voor NL bestemde EV9's staan te wachten en ook nog eens 53(!) EV6'n (leidt ik af aan de reeds aangemaakte kentekens allemaal in de range X-443-RF tm X-532-RF die nog niet tenaamgesteld zijn).
Die staan daar dus maar terwijl ze allemaal al verkocht zijn en de berijders maar (niet kunnen 🙃) wachten en de dealers die hun geld dus ook nog niet krijgen. Mijn dealer heeft geen enkele invloed op de datum waarop ze op transport gezet gaan worden en er is ook nog niets bekend wanneer dat zal gebeuren. Schiet mij maar lek 🤷
Pagina: 1 ... 25 ... 84 Laatste