Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 24 ... 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-06 10:13
Gasoline1234 schreef op zondag 3 december 2023 @ 19:24:
Inmiddels meer duidelijkheid over de inhoud van de software update die mijn EV9 vrijdag gaat krijgen:

[Afbeelding]

Ook een update in het 12v systeem, zo te zien. Misschien ter voorkoming van het afslepen,.dat @Mohnow heeft ervaren?
Hi,

kan je ergens checken op welke update de auto vandaag reeds staat?
Dit weekend veel gereden in donker en slecht weer en het koffie kop biepje was heel erg aanwezig :?

Thanks,

P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
jongf7 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:48:
Gisteravond de auto weer opgeladen (succesvol), daarna laat die de lock van de kabel los waarna deze niet goed meer zit.

Nadat de lading 1 procent is gezakt wilde die die procent weer laden maar nu met slecht aangesloten kabel.
Net zo lang tot de gewone accu leeg was ben ik bang, auto reageert nergens meer op 🙁

In vijf jaar tesla lang niet zoveel gedoe gehad als in een maand deze auto.

[Afbeelding]

Edit:

Pech hulp komt hem nu weer proberen te starten. Maar hoe kan ik de 12v batterij daarna verder laden tot normaal niveau ?
Moet ik ermee gaan rondrijden ? En hoe lang dan ongeveer ?
Of gewoon de auto aanzetten op de oprit een tijdje ?
Dat is balen zeg! Ik ga vandaag wat viltjes plakken in de laadpoort om dit te voorkomen.

Mijn 12v accu was deze maand ook leeggelopen door het ledlampje in de frunk die open stond tijdens een wrap behandeling. Bizar hoe weinig vermogen die 12v accu heeft. Ik heb direct een eigen jumpstarter van Baseus (Aliexpress, zie ook eerder in dit topic) gekocht zodat ik om deze reden niet meer stil kom te staan. Hulpdienst was snel ter plekke met een jumpstarter en dan gaat de auto eigenlijk direct aan. Advies was om een half uurtje te gaan rijden om de accu weer op te laden en dat werkt idd.

In 6 jaar Tesla model S en 3 nog nooit deze issues meegemaakt idd. Wanneer de EV9 rijdt is het echt een heel, heel fijne auto, maar qua bediening, piepjes en betrouwbaarheid weet ik het nog niet. De 7 jaar garantie heeft me vol vertrouwen over de streep getrokken de aanschaf te doen en vooralsnog heb ik er geen spijt van. Ik ga er vanuit dat deze kinderziektes er nog netjes uitgehaald worden.

Alle goeds voor 2024 allemaal!

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05 16:45
jongf7 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:48:
Gisteravond de auto weer opgeladen (succesvol), daarna laat die de lock van de kabel los waarna deze niet goed meer zit.
Nadat de lading 1 procent is gezakt wilde die die procent weer laden maar nu met slecht aangesloten kabel.
Net zo lang tot de gewone accu leeg was ben ik bang, auto reageert nergens meer op 🙁
Pasprobleem is bekend.
Totdat KIA dit heeft opgelost, kan je de volgende maatregelen nemen.
  1. Verander de instelling voor de vergrendeling naar ALTIJD.
  2. monteer twee strookjes plakvilt zoals @EVJB heeft laten zien: https://gathering.tweaker...message/77593258#77593258
Aannemende dat de 12 V accu net zo vlot wordt bijgeladen als in een conventionele auto: minimaal 30 - 45 minuten.

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 19:06
Bedankt voor de tips. Zit nu bij de dealer en die gaan zo kijken.

De instelling altijd locked had ik al, maar ik vermoed dat hij kort unlocked als ik door de gang loop met telefoon in mijn zak (spiegels klappen dan ook even open).
Helemaal unlocken van de deuren had ik om deze reden ook al uit gezet.

Ga straks de viltjes plakken, maar zou eigenlijk niet moeten natuurlijk. Ben inmiddels drie problemen met huis tuin en keuken oplossingen aan het managen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
  • Nu online
jongf7 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:53:
Bedankt voor de tips. Zit nu bij de dealer en die gaan zo kijken.

De instelling altijd locked had ik al, maar ik vermoed dat hij kort unlocked als ik door de gang loop met telefoon in mijn zak (spiegels klappen dan ook even open).

Ga straks de viltjes plakken, maar zou eigenlijk niet moeten natuurlijk. Ben inmiddels drie problemen met huis tuin en keuken oplossingen aan het managen 😅
Ik ben heel benieuwd hoe ze deze punten gaan oplossen. Laat het nog even weten a.u.b.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:34
Die laadpoort issues wordt vast een terugroepactie. Zal bij aflevering even informeren of dit al bij mijn dealer bekend is.

Die 12 volt problemen heb ik minder begrip voor, dat speelde al bij de EV6. Snap niet dat ze daar niets aan hebben gedaan of dat die accus op voorhand worden vervangen.

De 12v accu wordt ook bijgeladen als je oplaad maar dan moet die vergrendeling wel werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Freezhost op 02-01-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:47:
[...]

In 6 jaar Tesla model S en 3 nog nooit deze issues meegemaakt idd. Wanneer de EV9 rijdt is het echt een heel, heel fijne auto, maar qua bediening, piepjes en betrouwbaarheid weet ik het nog niet. De 7 jaar garantie heeft me vol vertrouwen over de streep getrokken de aanschaf te doen en vooralsnog heb ik er geen spijt van. Ik ga er vanuit dat deze kinderziektes er nog netjes uitgehaald worden.
Als ik dit zo lees krijg ik toch wel wat twijfels, aan de andere kant heb ik los van die 12v accu geen enkel probleem gehad met mijn Ev6.

Qua software of bediening verwacht niet heel veel updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco45
jongf7 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:53:
[...]
Hahaha, dat had ik ook omdat de auto naast de voordeur staat.
Heb dat allemaal uitgeschakeld: ik raak de sensor op de deurklink wel even aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-06 23:02

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

AgeOfPanic schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 00:31:
[...]

Ik bedoelde meer dat je nooit tot 0% doorrijdt op een lange reis. Dus die 400 km tussen twee stops red je niet. Verder inderdaad wel een goede test. En het is onderdeel van een serie.
Eensch. Je rijdt in de praktijk nooit tot 0% (of -5%). Wel van 100% - 10% (1e traject) en daarna 80% - 10%.
Maar dat ie er 430km uit kan halen op snelwegsnelheid geeft een mooie benchmark. Dat is 301km op de 80-10 trajecten. Mooie afstand om daarna even pauze te nemen. Tijdens vakantieritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

CBreedijk schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:49:
Ik heb net (met de voucher) de side-steps besteld (1077,67 + 17 vouchers voor montage 170 + restbetaling 2,33). (1250 totaal gemonteerd)

ze staan (eindelijk) in de webshop.

Na montage nog wel ff die chromen strip laten wrappen.
(of mits mogelijk in overleg met de dealer van te voren).
Ik zie de sidesteps niet in de Nederlandse Kia webshop staan. Of woon jij in Vlaanderen, @CBreedijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47
Kan je een route in de Navi van de EV9 zetten met je telefoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb echt vaak problemen met die kia charge kaart. Op zoveel laadpunten (gewone paaltjes van bv 12kwh) piept het lichtje op de laadpaal altijd rood. Al die palen staan wel gewoon netjes in de kia charge app dus zouden moeten werken.

Moet ik echt meerdere kaarten hebben en proberen de welke werkt? Of doe ik ech iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Michel67 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 16:00:
Kan je een route in de Navi van de EV9 zetten met je telefoon ?
Nee, voorzover ik weet enkel 1 bestemming. Mocht ik er naast zitten dan hoor ik graag je een route naar de auto stuurt via KIA connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Bobbydc schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:12:
Ik heb echt vaak problemen met die kia charge kaart. Op zoveel laadpunten (gewone paaltjes van bv 12kwh) piept het lichtje op de laadpaal altijd rood. Al die palen staan wel gewoon netjes in de kia charge app dus zouden moeten werken.

Moet ik echt meerdere kaarten hebben en proberen de welke werkt? Of doe ik ech iets verkeerds?
Meerdere kaarten is sowieso een goed idee. Ik weet niet of KIA charge app alle palen laat zien of enkel degene waarop je kaart zou moeten werken. Dat laatste zou ideaal zijn natuurlijk. Maar als ik het zo hoor lijkt dat niet het geval. Nog geen problemen met kaart gehad, maar ik laad met die kaart enkel bij Ionity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Bobbydc schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:12:

Het kan per paal verschillen of je eerst je pas moet aanbieden of eerst de kabel moet aansluiten. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbydc
Freezhost schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Het kan per paal verschillen of je eerst je pas moet aanbieden of eerst de kabel moet aansluiten. Dat al geprobeerd?
Eerlijk gezegd niet 🫣 altijd gewoon eerst de kabels instoken en dan de laadpas geswiped.

Ik had wel (zoals sommige andere belgen hier) 2 kabels gekregen bij levering. Ik nam altijd die ene van kia/mennekens, daarnet toch die andere geprobeerd en plots ging het wel. Zou het aan de kabel kunnen liggen? Zit daar dan veel verschil op? Laadpaal geeft nu 10.5kwh af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
  • Laatst online: 13-05 21:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:46
Welke laadsnelheden halen jullie aan de AC lader, ik heb hem enkel nog thuis geladen en kom niet hoger als 9,4Kw terwijl onze Niro vrijwel altijd 10,8Kw uit de muur haalt op dezelfde lader.

Wellicht heeft het te maken met de slechte verbinding van de laadkabel? Ik gebruik de zappi met vaste kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco45
10,9 kW bij gebruik van een zelfbouw laadpunt (zie Tweakers EVSE), een 4 mm2 kabel lengte 15 m vanaf groepenkast naar dat laadpunt en een 12 m laadkabel 2,5 mm2.
Laadkabel via Stegen is van Ratio en past lekker strak.

[ Voor 15% gewijzigd door Remco45 op 02-01-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
Net in Centerparcs Heijderbos een witte ev9 gtline zien voorbij m’n geparkeerde ev9 zien gaan. Toevallig niemand van hier? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

henkie32 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:42:
Welke laadsnelheden halen jullie aan de AC lader, ik heb hem enkel nog thuis geladen en kom niet hoger als 9,4Kw terwijl onze Niro vrijwel altijd 10,8Kw uit de muur haalt op dezelfde lader.

Wellicht heeft het te maken met de slechte verbinding van de laadkabel? Ik gebruik de zappi met vaste kabel.
Aan alle AC laadpalen zie ik 10,5 kW op de display in de auto.
Je hebt niet onbedoeld de maximale AC laadsnelheid in de auto op 90% staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
slijkie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:13:
[...]

Ik heb altijd dit bij mij sinds ik in EV’s rijd:

https://a.aliexpress.com/_EJZsGRb

Heb het tot nu toe 1x moeten gebruiken bij een Model Y.
Nu al op verschillde forums zoveel over problemen met de 12v batterij gelezen dat het me toch schrik doet krijgen. Ik rij nu een 5-tal weken met mn ev9 en heb nog geen problemen ondervonden maar wil graag weten wat de problemen dan veroorzaken? Zijn er dingen waarop ik moet letten?
Ik las zelfs ergens dat na het laden en bijvoorbeeld nog 8u (na de nachtrust) de lampjes naast de laadpoort er al voor kunnen zorgen dat je smorgens niet kan vertrekken? Of gaan deze vanzelf uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco45
Bij mij gaan die vanzelf uit.

Voor de zekerheid heb ik de manuele sleutel aan m'n sleutelbos hangen en ligt er een goedkope (50,=) jumpstarter (BR300 van Buture) in de frunk.
Het hoeft geen dure te zijn: er hoeft immers geen (start)motor te worden aangedreven.
Gelukkig heb ik 'm nog niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:56
Bobbydc schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:23:
[...]

Nu al op verschillde forums zoveel over problemen met de 12v batterij gelezen dat het me toch schrik doet krijgen. Ik rij nu een 5-tal weken met mn ev9 en heb nog geen problemen ondervonden maar wil graag weten wat de problemen dan veroorzaken? Zijn er dingen waarop ik moet letten?
Ik las zelfs ergens dat na het laden en bijvoorbeeld nog 8u (na de nachtrust) de lampjes naast de laadpoort er al voor kunnen zorgen dat je smorgens niet kan vertrekken? Of gaan deze vanzelf uit?
Zelf nog geen idee, mijn EV9 is er pas in Februari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gratis laden bij de Tesla Supercharger voor niet-Tesla's tot 6 januari.
De moeite waard om het eens te proberen, ook al komt de laadsnelheid niet boven de 100 kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB1turGdCXxPsR35dPNQ4hGsQxM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8H9zgZ23A2Td4jCpCj1Y9OrY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Laatst online: 02-05 22:59
Gasoline1234 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:09:
[...]

Ik zie de sidesteps niet in de Nederlandse Kia webshop staan. Of woon jij in Vlaanderen, @CBreedijk ?
ik zag ze gisteren ook niet meer staan helaas.
ik heb gelukkig wel bevestiging vanuit de webshop en vanuit de dealer dat ze geleverd gaan worden.
in NL.

maar de vraag is nl: wanneer????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Gasoline1234 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:11:
[...]

Kom AC ook niet hoger dan 10,5 en heb niets in de auto ingesteld.

Afstand tot laadpunt van groepenkast is 0,5 meter en heb het met 6mm2 aangesloten, dus daar komt geen verlies vandaan. Zit hem dus in de kabel van laadpunt naar auto.

Maar doorgaans kom ik dus niet verder dan 3,5 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 14:06
Heeft er iemand van jullie ondertussen al andere velgen (de officiële van Kia) besteld en geleverd gekregen ?
Hier in België had ik het idee om op de standaard 21 inch velgen mijn winterbanden te laten monteren en nieuwe velgen te bestellen om daar dan mijn zomerbanden op te laten overzetten.

helaas blijken in België althans de 21 inch alternatieve velgen in backorder te staan en nog geen concrete leverdatum gekend. Men spreekt nu van begin februari 'ergens'

vandaag het mailtje van Kia gekregen om mijn keuze te maken voor het Platinum Pack als geschenk.
iemand die ondertussen weet, stel dat je voor de 1500 euro laadkrediet kiest, hoe lang dat krediet geldig blijft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
surfonce schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:09:

helaas blijken in België althans de 21 inch alternatieve velgen in backorder te staan en nog geen concrete leverdatum gekend. Men spreekt nu van begin februari 'ergens'

vandaag het mailtje van Kia gekregen om mijn keuze te maken voor het Platinum Pack als geschenk.
iemand die ondertussen weet, stel dat je voor de 1500 euro laadkrediet kiest, hoe lang dat krediet geldig blijft ?
ik vind de velgen bij/van Kia bijzonder hoog geprijsd.
Zelf heb ik gekozen voor set 19" velgen met Michelin banden (All Seasons omdat de winters hier niet bijzonder streng zijn en t zelfs in februari al warm kan zijn).
ik was voor set Arbex 19"met Michelins Euro 2040 kwijt (incl TMPS sensoren).

daarnaast staat t ook mooier dan de standaard velgen (mijn mening).

Wat betreft de voucher, volgens mij nog niet heel veel duidelijkheid
op de NL site: “De laadvoucher is geldig tot 30 september 2026.”
maar niet zeker of dat t laadtegoed voor de tijd opgemaakt dient te zijn of dat de voucher tot die tijd ingeleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
surfonce schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:09:
Heeft er iemand van jullie ondertussen al andere velgen (de officiële van Kia) besteld en geleverd gekregen ?
Hier in België had ik het idee om op de standaard 21 inch velgen mijn winterbanden te laten monteren en nieuwe velgen te bestellen om daar dan mijn zomerbanden op te laten overzetten.

mijn originele 21" (slechts 750km gemonteerd geweest) zijn bij interesse ook over te nemen. :) _/-\o_
dan zoek ik weer een ander passend (niet KIA setje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfonce
CBreedijk schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:17:
[...]

mijn originele 21" (slechts 750km gemonteerd geweest) zijn bij interesse ook over te nemen. :) _/-\o_
dan zoek ik weer een ander passend (niet KIA setje)
Heb je een privé bericht gestuurd om even af te stemmen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EVJB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5hTwHhVc1qzFsq1hreDVaDwBwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LP20XuF1vc3ioFW19XLEObuW.jpg?f=fotoalbum_large

Staat in infobulletin dealers, maar ik was in de veronderstelling dat die lampjes er niet op zaten/kwamen ivm EU richtlijn. Maar vanaf 2025 zou het er zo maar eens op kunnen zitten of tegen betaling te activeren. Geen must, maar wel geinig. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
EVJB schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:56:
[Afbeelding]

Staat in infobulletin dealers, maar ik was in de veronderstelling dat die lampjes er niet op zaten/kwamen ivm EU richtlijn. Maar vanaf 2025 zou het er zo maar eens op kunnen zitten of tegen betaling te activeren. Geen must, maar wel geinig. 😊
Alleen op de GT zo te zien. Denk niet dat de hardware er in zit bij ons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Nee ik ook niet, volgens mij moet je in de bumper iets kunnen zien van de leds, ook als ze uitstaan en ik zie er niets van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
Even over de Kia welkom bonus vaan 2000€…

Zojuist is de mijne door Kia gecanceld omdat het een zakelijke auto betreft…

Dus helaas toch alleen voor particulieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Hi all,

ik heb de laatste dagen heel erg last van het koffie kopje en het biepen. Ik start altijd met de oplettenheidsassistent in de uit-stand maar na even rijden krijg ik een oranja koffie kopje en een biepje. Daarnet 60 km gereden en 20 min biepjes gehad.

Ik heb bewust netjes gereden aan 110 km op autopilot.

Verhelpt het afplakken van de sensor dit euvel? Nog mensen die dit zo ervaren?

Dure en frustrerende biepjes :-(

Voor extra drama:

https://streamable.com/y6dqz8

Thanks,

P.

[ Voor 6% gewijzigd door pepperke op 03-01-2024 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
sloddervos schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:47:
Even over de Kia welkom bonus vaan 2000€…

Zojuist is de mijne door Kia gecanceld omdat het een zakelijke auto betreft…

Dus helaas toch alleen voor particulieren
Dat is balen, voor klein zakelijk was het wel toegestaan stond er bij. Dat heb ik zelf gelezen in het bulletin wat de dealer heeft ontvangen, vreemd dat het nu anders is.

Ik heb er sowieso geen recht op dus voor mij maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@pepperke heb jij de laatste updates? En dan de updates die alleen de dealer kan installeren dus niet van de navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco45
EVJB schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:57:
[...]
Kom AC ook niet hoger dan 10,5 en heb niets in de auto ingesteld.
Afstand tot laadpunt van groepenkast is 0,5 meter en heb het met 6mm2 aangesloten, dus daar komt geen verlies vandaan.
Dat verlies is inderdaad heel weinig bij vol vermogen (16 A): 0,96 W.
Zit hem dus in de kabel van laadpunt naar auto.
Maar ook dat verlies zal niet zoveel zijn.
Bij 12 meter en 2,5 mm2 bedraagt het verlies bij vol vermogen (16A) 55,3 W.

Bij mijn Kia zie ik ook rond de 10,5 kW vermeld staan, maar dat gelukkig wel continue.
Waarschijnlijk is dit geen geijkte meetmethode.
De vraag is dus op welk punt dit wordt gemeten en hoe dit wordt berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Freezhost schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:04:
@pepperke heb jij de laatste updates? En dan de updates die alleen de dealer kan installeren dus niet van de navigatie
@Freezhost , volgens de dealer wel maar ik wil dit zelf kunnen zien. De update voor het multimedia systeem was voor hen ook iets onbekend. Ze maken een dossier en checken met Kia Belgie dan. Jullie plakken allemaal af? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
pepperke schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:50:
Hi all,

ik heb de laatste dagen heel erg last van het koffie kopje en het biepen. Ik start altijd met de oplettenheidsassistent in de uit-stand maar na even rijden krijg ik een oranja koffie kopje en een biepje. Daarnet 60 km gereden en 20 min biepjes gehad.

Ik heb bewust netjes gereden aan 110 km op autopilot.

Verhelpt het afplakken van de sensor dit euvel? Nog mensen die dit zo ervaren?

Dure en frustrerende biepjes :-(

Voor extra drama:

https://streamable.com/y6dqz8

Thanks,

P.
Ja, ik had dit ook, afplakken helpt.

Krijg morgen wel een update bij de dealer, dan ga ik wel even kijken of het weer normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
jongf7 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Ja, ik had dit ook, afplakken helpt.

Krijg morgen wel een update bij de dealer, dan ga ik wel even kijken of het weer normaal werkt.
@jongf7 , Top. Kan je ook noteren welke updates je krijgt dan? Kan je dit ergens checken in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Ja ik zal het voor en achteraf even noteren.
Had zelf de update al geïnstalleerd voor de draadloos Android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:46
Gasoline1234 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:11:
[...]

Thanks voor de tip maar helaas, setting staat gewoon op 100%
Zojuist de Zappi even geupdate voor de zekerheid, nog steeds "slechts" 9.4 kW en de e-Niro trekt 10.8 kW.

Dat wordt even testen op een publieke paal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

pepperke schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:32:
[...]

@jongf7 , Top. Kan je ook noteren welke updates je krijgt dan? Kan je dit ergens checken in de auto?
Met deze software updates door de dealer is het koffiepieper probleem bij mij definitief opgelost. Ik gok dat de Steering Column Module update de verlosser is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNY_ndgCgqdLr2rLz69GrUYEQzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oJ26zKo6CZNCSJeQrIx5UzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Gasoline1234 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:16:
[...]

Met deze software updates door de dealer is het koffiepieper probleem bij mij definitief opgelost. Ik gok dat de Steering Column Module update de verlosser is.

[Afbeelding]
Thanks dit zou heel erg goed nieuws zijn. Goeie dealer heb je! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
pepperke schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:50:
[...]

Thanks dit zou heel erg goed nieuws zijn. Goeie dealer heb je! _/-\o_
Is er ergens een manier om te weten wanneer je bij de dealer langs kan/moet gaan voor een updates
Neem aan dat niet alle updates OTA (over the air) of zelf te installeren via een usb-c stick zullen zijn.

Niet elke dealer zal de eigenaren van de door hen verkochte wagens preventief verwittigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
surfonce schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Is er ergens een manier om te weten wanneer je bij de dealer langs kan/moet gaan voor een updates
Neem aan dat niet alle updates OTA (over the air) of zelf te installeren via een usb-c stick zullen zijn.

Niet elke dealer zal de eigenaren van de door hen verkochte wagens preventief verwittigen.
Ik ga vrijdag bij de dealer langs om de winterbanden te laten monteren , kan ik indien nodig ook ineens vragen voor een update.
Zelf reeds de laatste update van de navigatie gedaan waardoor de draadloze CarPlay beschikbaar kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
henkie32 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:42:
[...]

Zojuist de Zappi even geupdate voor de zekerheid, nog steeds "slechts" 9.4 kW en de e-Niro trekt 10.8 kW.

Hoe staat jouw zappi ingesteld? En heb je load balancing aan staan? Draaien er andere apparaten? Ik haal met mijn zappi 11kW met de EV6, zodra ik mijn EV9 heb zal ik het direct testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Freezhost schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:14:
[...]

Hoe staat jouw zappi ingesteld? En heb je load balancing aan staan? Draaien er andere apparaten? Ik haal met mijn zappi 11kW met de EV6, zodra ik mijn EV9 heb zal ik het direct testen
Hier net even getest en op Fast op de Zappi haal ik 10,5 kw, met de mijn vorige auto was dit 11 kw (Tesla Model Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@pepperke dat lijkt dan toch aan de boordlader van de EV9 te liggen... vreemd want 3 fasen is normaal 11kW

Even nieuwsgierig maar waarom ben overgestapt van de model Y naar de EV9? Een vriend van mij wil van een model 3 overstappen naar een Y vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 23:47
surfonce schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Klopt, ik heb aan mijn (nieuwe) dealer gevraagd of ik langs kon komen voor deze eerder hier genoemde updates. Dat kon, maar normaal zou dit pas bij een beurt gedaan zijn… dus 2025…. Niet handig bij een nieuw modem met nieuwe software. Alleen bij forse updates zou er een soort ‘recall’ komen…

Zou de “ 12 volt” update iets aan de accu doen? Ook al heb ik het probleem al 2x eerder bij een E-Soul gehad en heb ik zo’n snelstarter in de frunk liggen, ik zit niet te wachten op een dooie EV9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:40
Als het goed is krijgen wij eind januari onze Launch Edition RWD in Iceberg Green. Heeft iemand hier al een laadpaal laten installeren via Kia Charge? Heb al twee keer een verzoek tot informatie ingediend op de site van Kia, maar tot nu toe niets gehoord.
Waarschijnlijk zal ik eerst een periode moeten overbruggen zonder eigen laadpaal, omdat ik graag meteen een laadpaal wil die terug kan leveren. Wordt er een Granny charger meegeleverd met de EV9 of moet je deze zelf aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
AgeOfPanic schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:51:
Als het goed is krijgen wij eind januari onze Launch Edition RWD in Iceberg Green. Heeft iemand hier al een laadpaal laten installeren via Kia Charge? Heb al twee keer een verzoek tot informatie ingediend op de site van Kia, maar tot nu toe niets gehoord.
Waarschijnlijk zal ik eerst een periode moeten overbruggen zonder eigen laadpaal, omdat ik graag meteen een laadpaal wil die terug kan leveren.
Ik ben vandaag, 2 weken na bestelling van de auto, spontaan telefonisch gecontacteerd door de firma waarmee Kia Belgium samenwerkt voor het plaatsen van de laadpalen, terwijl ik zelfs nog geen keuze heb gemaakt (laadpas of -paal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
AgeOfPanic schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:51:
Waarschijnlijk zal ik eerst een periode moeten overbruggen zonder eigen laadpaal, omdat ik graag meteen een laadpaal wil die terug kan leveren. Wordt er een Granny charger meegeleverd met de EV9 of moet je deze zelf aanschaffen?
Je krijgt er een type 2 laadkabel bij, maar geen kabel/lader met Schuko stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
EVJB schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 07:01:
[...]

Je krijgt er een type 2 laadkabel bij, maar geen kabel/lader met Schuko stekker.
Dat is bijzonder, die kreeg ik bij de Niro en EV6 er wel bij. Zonder extrs te betalen was gewoon standaard. :? Koop je een duurdere auto en dan krijg hem niet, bijzonder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:46
Voor BE en de incentive:
Volgens dealer zouden diegene die laadpaal of onderhoudscontract hebben gekozen, een email ontvangen met laatste stap.
Voor Kia Charge wachten ze nog op de achterliggende service provider, dus daar is de laatste stap nog niet concreet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Ai deze morgen een compleet dode auto :X

Net gebeld met Kia assistance.

Ai daar gaat mijn eerste werkdag. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco45
Voor 50 euro heb je al een 12 V starthulp:
https://www.amazon.de/dp/...01_487024491_TE_item?th=1

Die heb ik in de Frunk liggen voor het geval dat...
Uiteraard moet je altijd de manuele sleutel beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik had eigenlijk de hoop om niet meer rond te hoeven lopen met een sleutel en volgens mij lukt dat bij andere merken prima (Tesla), maar met deze berichten ga ik dat eerst toch maar wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Freezhost schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 15:21:
Net te horen gekregen dat mijn auto volgende week bij de dealer wordt verwacht. Ik denk niet dat het gaat lukken om hem volgende week al op te halen maar wie weet... In ieder geval voorgesteld te helpen met verwijderen van folie en plastic :D
Helaas, net te horen gekregen dat hij uiterlijk eind volgende week wordt verwacht. Beetje jammer, alles lijkt gewoon twee weken stil te hebben gelegen |:( Nou is het maar een week maar onbewust tel je toch af, aan de andere kant komt het wel goed uit want ik heb momenteel toch last van een griepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Met alleen de telefoon werkt bij mij prima, tot de 12v accu ermee stopt.
Maar dan heb je bij Tesla ook een probleem (al is het me met mijn model 3 nooit overkomen).
Bij tesla nam ik alsnog ook de ‘sleutel’ altijd mee trouwens, omdat ik een keer niet de auto in kon omdat mijn telefoon volledig gecrashed was 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
jongf7 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:08:
Met alleen de telefoon werkt bij mij prima, tot de 12v accu ermee stopt.
Maar dan heb je bij Tesla ook een probleem (al is het me met mijn model 3 nooit overkomen).
Bij tesla nam ik alsnog ook de ‘sleutel’ altijd mee trouwens, omdat ik een keer niet de auto in kon omdat mijn telefoon volledig gecrashed was 😋
idem hier alles werkt prima via de telefoon (gebruik zelf een Iphone).
wanneer ik in de buurt kom van de wagen met mijn telefoon ontgrendeld deze automatisch en wanneer ik weg loop (schat ongeveer 8 a 10m van de wagen vandaan) gaat deze automatisch op slot.

gelukkig nog geen platte batterij gehad hier maar als ik de reacties zo lees is het toch de moeite om in een kickstarter te investeren :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
pepperke schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:06:

Oorzaak was dus idd een platte 12V batterij. Morgen gaat de auto naar de garage om daar een analyse te doen van het probleem.

Op een andere forum las ik dat de verlichting aan de laadklep al genoeg verbruikt om de 12V net iets te laag in voltage te krijgen. Gisteren was de auto ingeplugd maar niet meer aan het laden.

Ondertussen gereden en de liefde is al iets terug :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Lijkt wel alsof de accu's allemaal kapot gaan op de boot naar hier. Fijn dat je weer kunt rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:52
Remco45 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:14:
Voor 50 euro heb je al een 12 V starthulp:
https://www.amazon.de/dp/...01_487024491_TE_item?th=1

Die heb ik in de Frunk liggen voor het geval dat...
Uiteraard moet je altijd de manuele sleutel beschikbaar hebben.
Wanneer merk je dat je dit nodig hebt?
En wat zijn de stappen om deze te kick starten?
Snap niet goed hoe je een 100Kw elektrische auto zou moeten starten met een externa batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skieur
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-05 12:59
Met enige verbazing lees ik de berichten over de 12V accu. Toen mijn auto bijna twee maanden geleden afgeleverd werd, was er het eerste bericht van een EV9 die dergelijke problemen had. Ik heb toen gelijk contact opgenomen met de dealer. Die vertelde me dat er een update was voor het 12V-systeem van de auto en dat die op mijn auto gedaan was. De dealer vermoedde dat niet alle dealers die update gedaan zouden hebben vóór de aflevering en dat daardoor de problemen ontstaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
pepperke schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Oorzaak was dus idd een platte 12V batterij. Morgen gaat de auto naar de garage om daar een analyse te doen van het probleem.

Op een andere forum las ik dat de verlichting aan de laadklep al genoeg verbruikt om de 12V net iets te laag in voltage te krijgen. Gisteren was de auto ingeplugd maar niet meer aan het laden.

Ondertussen gereden en de liefde is al iets terug :-)
iemand een idee hoe sterk je kickstarter minimum moet zijn, snel even gekeken op Amazon en je kan ze vinden van 700 tot 6000 A (mpère) ofzo.
uiteraard als je een zware zou kopen is deze dan wel beveiligd dat je de boel niet helemaal om zeep helpt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongf7
Freezhost schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:42:
Lijkt wel alsof de accu's allemaal kapot gaan op de boot naar hier. Fijn dat je weer kunt rijden
Volgens de dealer was mijn batterij verder goed.

Hij was gewoon helemaal leeg gelopen van een nacht de kabel erin zonder te laden.

Mijn vermoeden is dat de batterij begin van de nacht weer net onder het gewenste niveau kwam waardoor de auto weer een procentje wilde laden. Maar omdat ik er toen niet bij was om de kabel goed omhoog te houden lockte deze niet en is die dat de hele nacht gaan proberen (mijn app stond ook vol meldingen dat de kabel niet goed zat).

Net terug van de software update bij de dealer trouwens.
Helaas vergeten alle versies vooraf op te schrijven, maar dit is het nu:

Software: 231027
Firmware: 230919
Navigatie: 231011 (deze heb ik zelf geïnstalleerd voor het draadloos CarPlay als het goed is)

Ben benieuwd of het helpt, in het kwartiertje naar huis in elk geval geen koffiebekertje gehad. En de drie ritjes tot nu toe nog geen zwart scherm.

Edit:

De pechhulp had de volgende kickstarter voor de auto bij zich, welke ik inmiddels ook zelf in de auto heb liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2lzjPhw5b5J0Y4W3KkxcAMWyvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzpSjrNyiiFnG22PX6s5PB3K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door jongf7 op 04-01-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
Skieur schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:46:
Met enige verbazing lees ik de berichten over de 12V accu. Toen mijn auto bijna twee maanden geleden afgeleverd werd, was er het eerste bericht van een EV9 die dergelijke problemen had. Ik heb toen gelijk contact opgenomen met de dealer. Die vertelde me dat er een update was voor het 12V-systeem van de auto en dat die op mijn auto gedaan was. De dealer vermoedde dat niet alle dealers die update gedaan zouden hebben vóór de aflevering en dat daardoor de problemen ontstaan zijn.
Ik heb hetzelfde probleem, via het Forum zie ik idd updates voor het 12V probleem en de bestuurdersbewaking. Garage zegt dat ze reeds actief zijn dus we kunnen niet helpen Na aandringen zal ik een print-out krijgen van alle updates en TSB's die toegepast kunnen worden.
Ondertussen ook wel escalaties naar de invoerder van Kia in BE.

Weet er al iemand hoe je in de engineerings modus geraakt van een EV9?

YouTube: Kia EV6 How to access engineering mode (Euro firmware) see updated n...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remco45
@Skieur
Dat heeft mijn dealer mij ook verteld.

EDIT: de auto aan het laadpunt laten hangen zorgt ervoor dat sommige laadpunten blijven communiceren met de auto. Dit is ook een reden waarom de 12 V accu dan leeg kan lopen.

Neemt niet weg dat je ook zelf een fout kunt maken waardoor de 12 V accuspanning te laag wordt en dan reageert de auto nergens meer op.

@juakali @surfonce
Procedure voor het "kickstarten" wijkt af in die zin dat alleen de elektronica van voldoende spanning en (klein) vermogen moet worden voorzien: er zijn immers geen startmotor en zuigers, dus een kleine starthulp is meer dan voldoende.

Open de deur met de manuele sleutel.
Open het klepje dat zich ter hoogte van je linker scheenbeen bevindt.
Open de Frunk door 2 x aan de hendel achter dat klepje te trekken.
Als je voor de Frunk staat, kan je afdekking (links gezien vanuit rijrichting) verwijderen en beide klemmen op de accupolen aansluiten.
Meteen daarna de auto "starten" middels de EV-knop en daarna de starthulp meteen weer afkoppelen (let op de juiste volgorde!). De hoogspanningsaccu zal nu de 12 V accu weer opladen mits deze niet defect/te ver ontladen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Remco45 op 04-01-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Nu online
surfonce schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 11:41:
[...]

idem hier alles werkt prima via de telefoon (gebruik zelf een Iphone).
wanneer ik in de buurt kom van de wagen met mijn telefoon ontgrendeld deze automatisch en wanneer ik weg loop (schat ongeveer 8 a 10m van de wagen vandaan) gaat deze automatisch op slot.

gelukkig nog geen platte batterij gehad hier maar als ik de reacties zo lees is het toch de moeite om in een kickstarter te investeren :-)
@surfonce : ik gebruik ook een iPhone en ontgrendelen werkt prima maar de auto gaat bij mij niet automatisch op slot zoals voorheen gewend bij Tesla. Ik moet altijd op de deurgreep drukken om hem op slot te doen. Mijn auto begint te piepen als ik met de telefoon wegloop…

Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen? Of welke software versie heb je, als ik vragen mag?

[ Voor 3% gewijzigd door Gies123 op 04-01-2024 13:21 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47
Hij gaat ook alleen op slot als je de deur niet hebt open gedaan. Dus langslopen, deur gaat open, verder lopen en dan gaat de deur naar een paar seconden automatisch weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Michel67 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:22:
Hij gaat ook alleen op slot als je de deur niet hebt open gedaan. Dus langslopen, deur gaat open, verder lopen en dan gaat de deur naar een paar seconden automatisch weer dicht.
Ja exact, dit iets anders dan walk-away-locken van de auto na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
EVJB schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:39:
[...]

Ja exact, dit iets anders dan walk-away-locken van de auto na gebruik.
Ik zal straks nog eens testen als ik de auto op de oprit thuis parkeer na ermee gereden te hebben.

Mijn eerdere reactie was idd de vaststelling dat als ik voorbij mijn geparkeerde ev9 loop met smartphone in de broekzak dat de wagen automatisch ontgrendeld en wanneer je er dan weer verder van weg bent dat hij weer vergrendeld.

Zou dan redeneren als dat lukt dat de wagen ook automatisch vergrendeld als je hem net geparkeerd bent en vervolgens ver genoeg met je sleutel en smartphone ervan vandaan bent.

Als dat niet lukt lijkt me dan eerder een software issue.

Hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@surfonce dat zit er niet op en dat gaat er ook niet komen helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
surfonce schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:17:
[...]

Ik zal straks nog eens testen als ik de auto op de oprit thuis parkeer na ermee gereden te hebben.

Mijn eerdere reactie was idd de vaststelling dat als ik voorbij mijn geparkeerde ev9 loop met smartphone in de broekzak dat de wagen automatisch ontgrendeld en wanneer je er dan weer verder van weg bent dat hij weer vergrendeld.

Zou dan redeneren als dat lukt dat de wagen ook automatisch vergrendeld als je hem net geparkeerd bent en vervolgens ver genoeg met je sleutel en smartphone ervan vandaan bent.

Als dat niet lukt lijkt me dan eerder een software issue.

Hou jullie op de hoogte
Nee, is bewust voor gekozen, maar niemand begrijpt waarom KIA die keuze heeft gemaakt. Dat ie automatisch weer vergrendeld als je niet gebruik hebt gemaakt van het automatisch ontgrendelen, 100 punten. Maar na gebruik weglopen, dan zou het hetzelfde moeten werken, maar dat is helaas niet geval. Kan het software matig worden gerealiseerd, uiteraard, maar dan moet KIA dat wel gaan programmeren.

Stond volgens mij al eens op een lijst, waarop KIA zelfs had gereageerd, enige wat ik nog weet is dat het niet het antwoord was waarop we hadden gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:52
EVJB schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:56:
[...]

Nee, is bewust voor gekozen, maar niemand begrijpt waarom KIA die keuze heeft gemaakt. Dat ie automatisch weer vergrendeld als je niet gebruik hebt gemaakt van het automatisch ontgrendelen, 100 punten. Maar na gebruik weglopen, dan zou het hetzelfde moeten werken, maar dat is helaas niet geval. Kan het software matig worden gerealiseerd, uiteraard, maar dan moet KIA dat wel gaan programmeren.

Stond volgens mij al eens op een lijst, waarop KIA zelfs had gereageerd, enige wat ik nog weet is dat het niet het antwoord was waarop we hadden gehoopt.
Wat als er nog iemand in zit of er nog in moet zijn en je loopt weg. Dan moet je altijd terug komen om hem open te doen.
Of je hebt hem open gedaan en je gsm valt uit of ze stelen je gsm.
Snap waarom je het zou doen maar ook waarom niet. Die Koreanen zullen er wel over nagedacht hebben als je ziet hoe de ev9 in elkaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
juakali schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:02:
[...]
Wat als er nog iemand in zit of er nog in moet zijn en je loopt weg. Dan moet je altijd terug komen om hem open te doen.
Of je hebt hem open gedaan en je gsm valt uit of ze stelen je gsm.
Snap waarom je het zou doen maar ook waarom niet. Die Koreanen zullen er wel over nagedacht hebben als je ziet hoe de ev9 in elkaar zit
Iemand in de auto kan eenvoudig met een sensor worden waargenomen. Telefoon valt uit of wordt gejat, kan ook met een sleutel gebeuren. Maar goed er is over nagedacht en er is een keuze gemaakt. Helaas lijken ze niet terug te komen op de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ze zijn misschien huiverig voor opsluitingen ofzo? Dat inzittende alarm is ook zoiets je schrikt je wild. Zit vast ook op de Ev9

M'n vrouw heeft het ervaren bii de Ev6 ging iets ophalen en liet mijn dochter even zitten maar deed wel de deur op slot.. dochter beweegt toet toet toet toet toet... en een melding in de app, het kind in kwestie schrikt ook nog eens enorm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:46
Freezhost schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 18:09:
Ze zijn misschien huiverig voor opsluitingen ofzo? Dat inzittende alarm is ook zoiets je schrikt je wild. Zit vast ook op de Ev9

M'n vrouw heeft het ervaren bii de Ev6 ging iets ophalen en liet mijn dochter even zitten maar deed wel de deur op slot.. dochter beweegt toet toet toet toet toet... en een melding in de app, het kind in kwestie schrikt ook nog eens enorm 8)7
Zit ook op de EV9, meegemaakt onderweg toen zoon in de auto wilde blijven zitten toen ik koffie ging halen en deur op slot deed 😝🤦‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gasoline1234 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:31:
Gratis laden bij de Tesla Supercharger voor niet-Tesla's tot 6 januari.
De moeite waard om het eens te proberen, ook al komt de laadsnelheid niet boven de 100 kW.

[Afbeelding]
Vandaag voor ruim 66 euro gratis geladen met de EV9 bij de Tesla Supercharger.
De laadsnelheid was weliswaar slechts 86 kW, maar die snelheid houdt de EV9 wel vast tot 87% SoC. Daarna zakt de laadsnelheid tot 35 kW bij 95%.

Het was een heel stabiele laadsessie. Geen onderbrekingen. Alleen even het Kia dipje van 6 kW bij 85% SoC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uN9eGyjNohYYok3CwiUmOliPNl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxsgD1FLwajaVE6U2YwHgWpt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:55

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

In dit topic stond dacht ik een link naar een rangecalculator van Kia met schuifjes voor belading, airco aan/uit en dergelijke. 20 pagina’s teruggebladerd, maar niet gevonden. Heeft iemand die link nog een keer? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Begrijp niet precies wat je bedoelt met gratis geladen voor 66 euro. Wel raar eigenlijk dat opladen langs de snelweg duurder is per km dan tanken. Als ik met mijn huidige auto voor 66 euro diesel haal, rij ik daar bijna 1000 km mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero45
  • Laatst online: 01-12-2024
AgeOfPanic schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:19:
Begrijp niet precies wat je bedoelt met gratis geladen voor 66 euro. Wel raar eigenlijk dat opladen langs de snelweg duurder is per km dan tanken. Als ik met mijn huidige auto voor 66 euro diesel haal, rij ik daar bijna 1000 km mee.
Voorlopig nog de realiteit van publiek laden aan 0.50 - 0.80 euro/kwh.
Naar mijn mening loont het enkel bij oplaadpaal thuis en/of op het werk 🤷‍♂️

Tesla biedt gratis opladen aan tot 6 januari zie https://www.teslarati.com...percharging-18-countries/

[ Voor 11% gewijzigd door Zero45 op 05-01-2024 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Het zorgt er wel voor dat mensen niet onnodig laden en de wachttijden kort blijven. Ideaal als je veel goedkoop thuis laat een af en toe duur aan de snelweg. Dat is gemiddeld heel goedkoop laden.
Mooier zou meer palen en lagere prijs zijn uiteraard.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

henkie32 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:42:
[...]

Lees dit toevallig, wij hebben ook een zappi , icm een Model Y, ik haal ook maximaal 10,4 a 10,5 kW, wel constant trouwens, geen schommelingen. Ook korte draden en 6mm etc. Nog nooit aan gestoord verder, maar ter info voor jou typ ik het hier.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Die 66 euro wordt door Tesla éénmalig niet geïncasseerd. Speciale actie voor niet-Tesla's, zoals aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Nomad schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:44:
[...]
Lees dit toevallig, wij hebben ook een zappi , icm een Model Y, ik haal ook maximaal 10,4 a 10,5 kW, wel constant trouwens, geen schommelingen. Ook korte draden en 6mm etc. Nog nooit aan gestoord verder, maar ter info voor jou typ ik het hier.
Heb ook al een paar keer visite gehad die de auto ging laden, haalden gewoon ook ruim 10 kw zonder gedoe. Dus dat sterkt mijn vermoeden alleen maar dat het aan de kabel of aan de interne lader ligt en niet aan de laadpaal aan huis.

Heb de dealer al voorbereid op mijn tests voor komende week en als die uitwijzen dat het aan de laadkabel ligt, dat ik toch echt een nieuwe en goedwerkende kabel van KIA verwacht, als het aan de interne lader ligt leg ik het ook bij KIA neer.

Kan alleen het onvoorspelbare karakter niet goed verklaren, paar keer wel 10,5 kw gehaald, maar nooit in één keer, altijd na gedoe. Doorgaans dus 3,5 kw. Geeft een beetje zo'n kabelbreuk gevoel in een laadkabel voor een telefoon. Maar dan is het wel of geen spanning. Hier dus 1 of 3 fase. |:(

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Krexxor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01-2024
pepperke schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:50:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, via het Forum zie ik idd updates voor het 12V probleem en de bestuurdersbewaking. Garage zegt dat ze reeds actief zijn dus we kunnen niet helpen Na aandringen zal ik een print-out krijgen van alle updates en TSB's die toegepast kunnen worden.
Ondertussen ook wel escalaties naar de invoerder van Kia in BE.

Weet er al iemand hoe je in de engineerings modus geraakt van een EV9?

YouTube: Kia EV6 How to access engineering mode (Euro firmware) see updated n...
Ik heb gevonden hoe je in de dealer modes kan komen, hier kan je bijvoorbeeld ook de modem resetten als je geen ontvangst hebt.

* Radio op FM zetten
* Ga naar Settings dan naar General
* Blijf op het Software info/update scherm
* Zet het volume op 7 en druk dan rechts onder op het scherm
* Zet het volume op 3 en druk dan rechts onder op het scherm
* Zet het volume op 1 en druk dan rechts onder op het scherm
Nu komt er een scherm waar je een code moet opgeven, type hier 2400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Wow, dat verzin je niet! 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
pepperke schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:06:

EVJB schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:53:
Wow, dat verzin je niet! 😆

[ Voor 9% gewijzigd door pepperke op 05-01-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero45
  • Laatst online: 01-12-2024
Voor de actie van de EV9 kreeg ik een mail bij ontvangstname van de auto voor de 3 keuzes te maken.

Heb de laadpaal aangeduid en heb vandaag de mail gehad met instructies;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bK1euL8UbnNHbsFRPWbMxXDzdAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXfOLqsMgR73bu5kypvbJIw5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Nu online
Krexxor schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Ik heb gevonden hoe je in de dealer modes kan komen, hier kan je bijvoorbeeld ook de modem resetten als je geen ontvangst hebt.

* Radio op FM zetten
* Ga naar Settings dan naar General
* Blijf op het Software info/update scherm
* Zet het volume op 7 en druk dan rechts onder op het scherm
* Zet het volume op 3 en druk dan rechts onder op het scherm
* Zet het volume op 1 en druk dan rechts onder op het scherm
Nu komt er een scherm waar je een code moet opgeven, type hier 2400
Nice! Is er een overzicht van de functionaliteiten die je in de dealermodus hebt?

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_vdv
Gasoline1234 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:45:
[...]

Vandaag voor ruim 66 euro gratis geladen met de EV9 bij de Tesla Supercharger.
De laadsnelheid was weliswaar slechts 86 kW, maar die snelheid houdt de EV9 wel vast tot 87% SoC. Daarna zakt de laadsnelheid tot 35 kW bij 95%.

Het was een heel stabiele laadsessie. Geen onderbrekingen. Alleen even het Kia dipje van 6 kW bij 85% SoC.

[Afbeelding]
104 kwh geladen op een batterij van 99,8 kwh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:42

The Legend

*Plop*

Verbruik tijdens het laden ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

karel_vdv schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:35:
[...]

104 kwh geladen op een batterij van 99,8 kwh?
Vooral verlies tijdens het laden. In de laadkabel.
Die 104 kWh was van 7% tot 95% SoC. Dus 88 kWh + 1 kWh verbruik tijdens dit uurtje heeft 104 kWh gekost. Dan is 15 kWh van de 104 kWh verloren gegaan. Dat is ruim 14% verlies. Best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
EVJB schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:46:
@sloddervos het wachten is op de ABRP OBD integratie. ABRP heeft niet zo'n haast dus was allang blij dat de EV9 was toegevoegd, maar had liever een dummy auto gehad die je zelf kunt inrichten. Want indd de batterij in ABRP gaat sneller, je kunt wel op het plusje drukken om ze handmatig te synchen, dat doe ik om de zoveel tijd. En handmatig de conditionering starten, of voer jij ook de laders in in KIA? Geen gedoe gehad met snelladers en inmiddels al een stuk of 4 Ionity's gehad en wat Shell Recharge. Tesla staat op mijn ontwijken lijstje, omdat niet iedere lader te gebruiken is voor niet Tesla en ik weet niet of die app weet welke wel.
Is het al nuttig om zo’n OBD link aan te kopen? En welke dan best? Zie vaak dit model terug komen: OBDLink CX, of werkt de Mx+ versie ook met de Kia ev9 en ABRP?

Kan je met zo’n OBD enkel dingen uitlezen of evt ook iets aanpassen zoals die vervelende biepjes by default uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Voor ABRP heb je er nog niets aan, heb de CX liggen in afwachting toevoegen. Je kunt alleen zaken uitlezen, nog niet zaken aanpassen zoals bij een BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Pagina: 1 ... 24 ... 84 Laatste