Welkom in team Iceberg! 😎
Vermoedelijk gewoon een saldo, dus ineens uitgeven hoeft niet en zolang je het restant uit eigen middelen overmaakt moet er niets aan de hand zijn. In België gaat het iets anders, dan moet je een keuze maken en ben je het volledige tegoed daaraan kwijt.tvdoc schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:16:
Kan je de code dan voor meerdere dingen gebruiken? Ik had eigenlijk het idee dat je het in kon wisselen voor artikelen in de webshop, of een laadtegoed van 2000 euro. Er staat namelijk geen optie om minder laadtegoed te bestellen en dit dan te combineren met iets anders uit de shop.
@Tuuan gaaf veel plezier! Ik krijg dezelfde kleur
Dat denk ik ook wel, dat je het in de webshop uit kan geven en eventueel de rest bijbetaald, maar ik denk niet dat dat te combineren valt met laadtegoed.Vermoedelijk gewoon een saldo, dus ineens uitgeven hoeft niet en zolang je het restant uit eigen middelen overmaakt moet er niets aan de hand zijn. In België gaat het iets anders, dan moet je een keuze maken en ben je het volledige tegoed daaraan kwijt.
Zit nog te twijfelen wat nu het handigste is. Laadtegoed kiezen of toch iets bestellen in de shop.
Maar als ik zie wat bijv. een set winterbanden of een laadpaal kost bij KIA, denk ik dat laadtegoed toch een interessantere keuze is.
Ik heb vandaag de bestelling geplaatst voor de Iceberg green AWD Plus variant, ik begreep van de dealer (Wensink) dat deze rond einde Q1 geleverd gaat worden. Er komt wel in Januari en Februari wat voorraad deze kant op, maar hij liet zien in zijn systeem dat het relatief lage aantallen per model zijn (kan nog veranderen uiteraard). Nog heel even geduld dus, maar ik vermaak me prima met al jullie updates.
Ik word daar knettergek vanZero45 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:12:
[...]
Jep, gewoon 'oplettendheiswaarschuwing voor' af zetten.
[Afbeelding]
Enkel het 'koffiekopje' kan je niet uitschakelen volgens mij, heb de laatste update.
Nog maar 3x de melding gehad tot nu toe. Vanmorgend gegeeuwd in de auto waarna hij 15 sec lang een piepje gaf

Hopelijk komt er binnenkort een soort mooi 3D geprint kapje ergens op de markt om dit toch mooi af te plakken.FlyingDutchMike schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:51:
[...]
Het uitzetten + het afplakken van de camera bovenop de stuurkolom samen zorgt er in elk geval voor dat de koffiekop alleen nog kortstondig komt bij het vaak raken van de rijbaanscheiding. Op zich prima en het gaat na even netjes rijden weer weg. Voorheen bleef hij pingen, totdat ik even stil ging staan.
Ik kan nu in elk geval gewoon even een paar tellen goed op de Navi kijken tijdens een HDA-autopilot moment zonder meteen afgestraft te worden door de Koffiekop…
Mocht iemand dit zien voorbij komen of goed overweg kunnen met een 3D printer: ik ben alvast verkocht dan!
Sinds de laatste software update, die uitsluitend door een dealer geïnstalleerd kan worden, heb ik geen last meer van de koffiekop-pieper. Ik heb hem nog wel een keer gezien, maar hij hield meteen weer op.
Dus vraag in ieder geval bij je dealer na of je wel de nieuwste software op je auto hebt.
Super, dank voor het delen. Kan je ook zien welke modellen het meest populair zijn?Gasoline1234 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:23:
Er zijn inmiddels 266 EV9's op kenteken gezet in Nederland.
De populairste kleur is: Zwart
[Afbeelding]
RWD - 51Bubblestorm schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:40:
[...]
Super, dank voor het delen. Kan je ook zien welke modellen het meest populair zijn?
AWD - 215
Weet er iemand hoe je de koffer kan laten zakken?
Paar dagen geleden toonde ik de koffer aan iemand en plots zakte die 🧐
Paar dagen geleden toonde ik de koffer aan iemand en plots zakte die 🧐
@juakali Bedoel je klep? Zakte deze dan zo naar beneden? En met of zonder die piep?
Vandaag voor het eerst het koffiebekertje gehad, maar die bleef dus non-stop piepen tot ik stil ging staan. Maar zat midden op de snelweg dus dat duurde even. Wat een onzin.
Paar keer piepen als waarschuwing prima, maar dit was belachelijk, een kwartier naar gepiep geluisterd.
Paar keer piepen als waarschuwing prima, maar dit was belachelijk, een kwartier naar gepiep geluisterd.
@jongf7 volgens mij is daar een update voor beschikbaarheid
https://www.greencarrepor...g-here-s-how-it-will-work
Artikel uit de VS over v2h. Daar wordt gesproken over een wallbox quasar 2.
Bedankt voor de fotos van de iceberg green. Ik denk dat dat ook voor ons de kleur wordt.
Ben wel verbaasd dat de plus versie al eind q1 geleverd zou worden. Bij configureren op de website van Kia staat daar 22 tot 26 weken levertijd.
Artikel uit de VS over v2h. Daar wordt gesproken over een wallbox quasar 2.
Bedankt voor de fotos van de iceberg green. Ik denk dat dat ook voor ons de kleur wordt.
Ben wel verbaasd dat de plus versie al eind q1 geleverd zou worden. Bij configureren op de website van Kia staat daar 22 tot 26 weken levertijd.
Nee de vering, gans de auto zakte.Freezhost schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:24:
@juakali Bedoel je klep? Zakte deze dan zo naar beneden? En met of zonder die piep?
Ja dealer zei dat dat erg ruim genomen was en altijd wel sneller geleverd wordt. We gaan het meemaken, ergens in januari krijg ik definitieve levertijd te horen.AgeOfPanic schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:34:
Weet iemand hoe je de microfoon kan bedienen (aan/uit) om de kids op de 3e zitrij toe te spreken?
Bovenkant van het scherm naar beneden vegen. Er komt dan een menu tevoorschijn.Gasoline1234 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:50:
Weet iemand hoe je de microfoon kan bedienen (aan/uit) om de kids op de 3e zitrij toe te spreken?
Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE
Heb ik geprobeerd, maar daar kon ik het niet vinden. Ook met instellingen de tiles aangepast, maar ik kwam er niet uit wat nu precies te doen.Pierke S. schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:51:
[...]
Bovenkant van het scherm naar beneden vegen. Er komt dan een menu tevoorschijn.
Ik bedenk me nu, zou er alleen een knop verschijnen als er daadwerkelijk iemand op de 3e zitrij zit?
[ Voor 12% gewijzigd door Gasoline1234 op 22-12-2023 18:09 ]
Vanuit carplay kun je niet swipen van boven naar beneden, vanuit andere menus wel.Gasoline1234 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:07:
[...]
Heb ik geprobeerd, maar daar kon ik het niet vinden. Ook met instellingen de tiles aangepast, maar ik kwam er niet uit wat nu precies te doen.
Ik bedenk me nu, zou er alleen een knop verschijnen als er daadwerkelijk iemand op de 3e zitrij zit?
‘Quick control’ komt dan te voorschijn.
Er zit nu niemand op 3e rij en de knop ‘passenger talk’ staat er rechts boven.
Straks eens uittesten als er iemand op de 3e rij zit, wat die dan hoort.
De naafkapjes kun je eenvoudig verwijderen met het metalen haakje dat Kia heeft meegeleverd bij je auto, @Crupa .Crupa schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:52:
Vraagje 1: Weet iemand hoe ik makkelijk het klepje (met Kia logo) over de wielbouten kan wegnemen om mijn sneeuwkettingen te bevestigen (de 21' standaard Kia wielen)?
Dat haakje zit netjes geklemd in een houdertje onder de afdekplaat van de kofferruimte. Waar ook die fles bandenlekdichter zit.
Ik las dit en dacht dat je een grapje maakte. Maar het kan dus echt lees ikGasoline1234 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:50:
Er over nadenkend snap ik het ook wel, maar heb zelf nooit een auto met 3 rijen gehad, dus geen ervaring met dat soort zaken.
Dat passenger talk werkt toch maar één kant op of zitten er ook microfoons achterin?
Ja, die functie bestaat echt.Franciesco schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:23:
[...]
Ik las dit en dacht dat je een grapje maakte. Maar het kan dus echt lees ik.
Er over nadenkend snap ik het ook wel, maar heb zelf nooit een auto met 3 rijen gehad, dus geen ervaring met dat soort zaken.
Maar in het stille interieur van de EV9 is het waarschijnlijk overbodig.
In de Tesla had ik op de snelweg vaak wel moeite om de kids op de 3e zitrij te verstaan.
Als je met de kaart rijdt, dan kun je door het rechter “invoegschermpje” swipen, daar zit een “bladzijde” met de microfoon. Werkt alleen van voor naar achter.
Volgens mijn kinderen hebben we dat niet nodig, ik praat hard genoeg…
Heb ook het idee gehad dat het een keer vanzelf aanging…
Volgens mijn kinderen hebben we dat niet nodig, ik praat hard genoeg…
Heb ook het idee gehad dat het een keer vanzelf aanging…
Gasoline1234 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:29:
[...]
Ja, dat is mij ook nergens duidelijk geworden. Ik hoop wel minimaal 3 jaar, want anders krijg ik het laadtegoed niet op tijd op. Ik wil het namelijk alleen voor snelladen onderweg gebruiken.
/f/image/wRfQgrD2vtVNAn7K3VMu1SET.png?f=fotoalbum_large)
Zo te zien op webshop geldig tot sept 2026.
Bedankt, nu is het nog even de vraag of je de voucher (het laadtegoed) uiterlijk september 2026 moet toegevoegd hebben in je Kia Charge account, of dat je het in september 2026 ook opgebruikt moet hebben.gustavson schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:07:
[...]
[Afbeelding]
Zo te zien op webshop geldig tot sept 2026.
Afijn, heeft iemand van zijn dealer al de vouchercode ontvangen die je in de Kia Charge moet toevoegen? (ik bedoel dus niet de 2000 euro code die je in de webshop moet gebruiken).
Ok bedankt! Heeft er iemand nog een plaatje van de 19 inch wielen zonder de kapjes? Ik zou nl voor de rwd gaan en die heeft geen 21 inch.Gasoline1234 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:10:
Hier nog een foto van de 21" velgen zonder kunststof kapjes.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/nkFzlMkb52Fpkf41prrufWl2.jpg?f=fotoalbum_large)
Na gister non-stop koffie piepjes blijft vandaag het infotainment scherm zwart 🙁
Edit na aankomst op bestemming:
Opgelost door reset met pinnetje.
Bedenk me nu dat iemand hier exact deze problemen had na de zelf uitgevoerde software update, vanmiddag maar even terugzoeken hoe dat opgelost is 🙂
[ Voor 18% gewijzigd door jongf7 op 23-12-2023 13:14 ]
Korte metten mee maken en afplakken die sensor. Werkt hier echt primajongf7 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:21:
[Afbeelding]
Na gister non-stop koffie piepjes blijft vandaag het infotainment scherm zwart 🙁
@Crupa zo te zien twee dezelfde kabels. Er wordt er één standaard meegeleverd meen ik.
Met veel interesse dit forum gevolgd en na een poosje wikken en wegen vanmiddag -mede dankzij jullie gedeelde inzichten- een AWD besteld (pebble grey). Als het goed is levering nog in januari. Dus even een woord van dank aan alle actieve Tweakers hier, jullie hebben het koopproces extra kleur gegeven.
Ps. doorgaans was ik beter geïnformeerd dan de verkoper
maar hij wist me wel te vertellen dat er een kampeermodus is die ervoor zorgt dat de 12v batterij zo af en toe wordt bijgevuld vanuit het grote accupakket. Heb het niet kunnen checken maar allicht interessant getuige de diverse posts omtrent dit onderwerp.
Ps. doorgaans was ik beter geïnformeerd dan de verkoper
Idem hier, geen idee waarom er 2 dezelfde type kabels bij geleverd worden.Crupa schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:26:
Ik heb deze 2 kabels bij mijn auto gekregen.
Is er een verschil?
[Afbeelding]
Niet toevallig een los bij besteld via de leasemaatschappij?henkie32 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:56:
[...]
Idem hier, geen idee waarom er 2 dezelfde type kabels bij geleverd worden.
Er is soms verwarring bij de dealers of deze kabel er standaard bij zit en die wordt dan extra besteld. Er is een kans dat je er gewoon voor betaald hebt als er twee hebt
@JJL leuk gefeliciteerd! Die van mij komt ook in januari, nu duimen dat het begin januari wordt
Bij mij lagen er bij aflevering ook twee in maar de dealer zag zelf dat het de zelfde waren en haalde er weer eentje uit 😋
Hier ook, klep snel weer dicht gedaan en nu twee kabels in bezit 😅jongf7 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:20:
Bij mij lagen er bij aflevering ook twee in maar de dealer zag zelf dat het de zelfde waren en haalde er weer eentje uit 😋
Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE
Ik moest inderdaad dagelijks met een pinnetje aan de slag. Na 4 software updates door de dealer (kun je niet zelf) nooit meer zwart scherm gehad.jongf7 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:21:
[Afbeelding]
Edit na aankomst op bestemming:
Opgelost door reset met pinnetje.
Bedenk me nu dat iemand hier exact deze problemen had na de zelf uitgevoerde software update, vanmiddag maar even terugzoeken hoe dat opgelost is 🙂
En de koffiepieper is sinds die updates ook geen probleem meer.
Ik hoop voor je dat die ene een betere pasvorm heeft dan die andere… gelet op alle laad-vergrendeling-problemen die we hebben gezien hier.henkie32 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 16:56:
[...]
Idem hier, geen idee waarom er 2 dezelfde type kabels bij geleverd worden.
Even allebei goed proberen voordat je er 1 op marktplaats zet…
Heb ook inderdaad deze twee kabels bijgekregen. Geen idee of er een verschil is..Crupa schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:26:
Ik heb deze 2 kabels bij mijn auto gekregen.
Is er een verschil?
[Afbeelding]
Ik ga begin Januari meteen bellen!Gasoline1234 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:58:
[...]
Ik moest inderdaad dagelijks met een pinnetje aan de slag. Na 4 software updates door de dealer (kun je niet zelf) nooit meer zwart scherm gehad.
En de koffiepieper is sinds die updates ook geen probleem meer.
Jammer dat niemand van KIA mij belt hiervoor.
Misschien één voor gewone stroom en de ander voor Groene Stroom…Bobbydc schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:01:
[...]
Heb ook inderdaad deze twee kabels bijgekregen. Geen idee of er een verschil is..
Nee, serieus, erg bijzonder. Ze zijn niet goedkoop normaal gesproken.
Maar wellicht dat er echt al bij KIA iets is gestart met een betere kabel dan de af-fabriek rommel die in de auto meekwam?
Misschien dat iemand met twee kabels dit kan navragen bij de dealer?
Is dit NL of B waar dit is gebeurd?
Ik sprak een Belgische meneer die wist te vertellen dat in B een hele vloot rondrijdt bij KIA personeel om snel kinderziektes op te sporen.
Dat heb ik in NL nog niet gehoord maar zal hopelijk toch ook bij ons gebeuren…
Ze lijken op de foto niet IDENTIEK, misschien toch twee verschillende merken / leveranciers en dus de moeite om de pasvorm (met name het locking mechanisme) even te checken van beide.jongf7 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:20:
Is de ene misschien 3x16A (1 fase: 3,6 kW, 3 fase: 11 kW) en de ander 3X32A (1 fase: 7,2 kW, 3 fase: 22 kW)?
Ik ga begin januari eens een andere kabel proberen, even van een buurman lenen, erg veel problemen met de lichtgrijze i.c.m. AC laden. Als het echt aan de kabel ligt wil ik een andere van KIA.
De auto is in vol eigendom, nope.KrullenO schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:01:
[...]
Niet toevallig een los bij besteld via de leasemaatschappij?
Veel last van de beruchte trillingen trouwens, met name tussen 100 en 120 km/h. Ben benieuwd of dit zich inderdaad vanzelf oplost.. inmiddels 350km op de teller.
Morgen eens van dichterbij kijken en wat foto’s delen hier. Ik heb in BE gekochtFlyingDutchMike schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:08:
[...]
Ze lijken op de foto niet IDENTIEK, misschien toch twee verschillende merken / leveranciers en dus de moeite om de pasvorm (met name het locking mechanisme) even te checken van beide.
Tot hoeveel procent laden jullie normaliter als je thuis staat te laden? Ik kreeg de auto mee en toen stond hij op 100%, maar ik vraag me af of dat schadelijk is. Heb 2 Tesla's gereden en daar werd 80% procent aangeraden. Geeft Kia hier zelf advies over? Heb het (nog) niet in de gebruiksaanwijzing gevonden.
Uiteraard met lange ritten en snelladen tot max 80%
Ik laad mijn EV6 altijd tot 90% moet ik wat verder dan zet ik hem op 100. Dat kun je ook altijd doen want er zit een heel geavanceerd BMS in en 100% is waarschijnlijk niet echt 100% er zit ook een verschil tussen de beschikbare accu capaciteit en de bruikbare capaciteit
Ik las ergens dat kia aanraad op je batterij 1x per maand tot 100% te laden. Ik ben zowiezo van zin om meestal tot 90% te laden. Wat heeft het anders voor zin om een een 99.8kw batterij en 2.5t robd te rijden als je maar een batterij van een corsa gaat laden (zo denk ik erover)NHLGMD schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:19:
Tot hoeveel procent laden jullie normaliter als je thuis staat te laden? Ik kreeg de auto mee en toen stond hij op 100%, maar ik vraag me af of dat schadelijk is. Heb 2 Tesla's gereden en daar werd 80% procent aangeraden. Geeft Kia hier zelf advies over? Heb het (nog) niet in de gebruiksaanwijzing gevonden.
Na 3000km gaat het wel al beter.henkie32 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:07:
[...]
De auto is in vol eigendom, nope.
Veel last van de beruchte trillingen trouwens, met name tussen 100 en 120 km/h. Ben benieuwd of dit zich inderdaad vanzelf oplost.. inmiddels 350km op de teller.
Nu winterbanden erop en geen last meer van…
Was bij mij ook verschrikkelijk. Nu 500km op de teller en alles bijna weg.henkie32 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 19:07:
[...]
De auto is in vol eigendom, nope.
Gisteren de GT line zwart besteld, is ondertussen al afgeroepen voor transport vanuit Antwerpen; zou eind januari leverklaar zijn, behalve de elektrische trekhaak waar er blijkbaar nog geen leverdatum voor is.
Deze zou ook van Kia uit worden geleverd, dus begrijp niet goed waarom ze dit niet af fabriek kunnen voorzien.
Vandaag met de dealer nog een paar issues besproken, en enkele bijzondere quotes opgepikt:
1. probleem met de trillingen door de 21 inch banden
mijn dealer heeft blijkbaar een instant oplossing hiervoor gevonden en de mensen van Continental zelf zijn daarvoor langsgeweest en hebben met grote ogen gekeken. De verkoper zit al jaren in de rallywereld en heeft van daar een tent om de banden op te warmen (voor de wedstrijd) in de autogarage geinstalleerd. De 4 banden van de nieuwe wagen worden gedemonteerd, in de tent gezet en gedurende 4 uur met een warmtekanon tot 80°C opgewarmd. Daarna laat men de banden langzaam terug afkoelen, monteren en probleem opgelost. De platte kant op de banden zou door te weinig luchtdruk bij zeetransport zijn veroorzaakt.
2. probleem met het locken van de laadkabel/foutmelding bij laden
Dit zou veroorzaakt worden door een radarsensor die achter de camera van de achteruitkijkspiegel zit, die zou interfereren met het locksysteem van de laadkabel en storingen veroorzaken. Dit zou softwarematig opgelost zijn/worden via Kia Duitsland.
Deze zou ook van Kia uit worden geleverd, dus begrijp niet goed waarom ze dit niet af fabriek kunnen voorzien.
Vandaag met de dealer nog een paar issues besproken, en enkele bijzondere quotes opgepikt:
mijn dealer heeft blijkbaar een instant oplossing hiervoor gevonden en de mensen van Continental zelf zijn daarvoor langsgeweest en hebben met grote ogen gekeken. De verkoper zit al jaren in de rallywereld en heeft van daar een tent om de banden op te warmen (voor de wedstrijd) in de autogarage geinstalleerd. De 4 banden van de nieuwe wagen worden gedemonteerd, in de tent gezet en gedurende 4 uur met een warmtekanon tot 80°C opgewarmd. Daarna laat men de banden langzaam terug afkoelen, monteren en probleem opgelost. De platte kant op de banden zou door te weinig luchtdruk bij zeetransport zijn veroorzaakt.
2. probleem met het locken van de laadkabel/foutmelding bij laden
Dit zou veroorzaakt worden door een radarsensor die achter de camera van de achteruitkijkspiegel zit, die zou interfereren met het locksysteem van de laadkabel en storingen veroorzaken. Dit zou softwarematig opgelost zijn/worden via Kia Duitsland.
1. Klinkt briljant! Alleen zie ik mijn dealer dat zo een, twee, drie niet doen. 😃 Ze gaan er bij mij rond april weer onder, zolang het boven de 3000 kilometer weg is, dan zal ik het accepteren. Al is het op zichzelf natuurlijk onacceptabel op zo'n auto.
2. Vind ik een raar verhaal, want het heeft in mijn ogen echt te maken met het fysiek goed kunnen grijpen van de kabel. Is bij mij volledig opgelost door 2 viltjes te plakken, heb er geen last meer van, zowel bij AC als snelladen. Geen misfires meer gehad, klikt in 1 keer vast.
2. Vind ik een raar verhaal, want het heeft in mijn ogen echt te maken met het fysiek goed kunnen grijpen van de kabel. Is bij mij volledig opgelost door 2 viltjes te plakken, heb er geen last meer van, zowel bij AC als snelladen. Geen misfires meer gehad, klikt in 1 keer vast.
Blijft bizar dat Kia zelf nog geen oplossing heeft voor dit probleem en/of het probleem zelfs niet onderkent. Onze Niro EV en vele EV6'en hebben hetzelfde probleem, na vervanging van de (achter)banden was het probleem zo goed als weg. Komt inderdaad door afplatting door het lange zeetransport.karel_vdv schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:58:
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Goedemorgen! Wat fijn om hier zoveel informatie te kunnen lezen, bedankt!
Voor de mensen die al een EV9 bezitten, gebruiken jullie deze ook zakelijk naast het gezin? Als je alleen in de auto zit en regelmatig langer dan 1,5 uur in de auto zit voor werk, is dit dan een geschikte zakelijke reis auto, of moet je het toch vooral zoeken in praktisch voor het gezin? Ik heb zelf 3 kinderen en ben vooral fan van de 6 persoons opstelling. Begrijp niet dat daar zo weinig aanbod in is!
Voor de mensen die al een EV9 bezitten, gebruiken jullie deze ook zakelijk naast het gezin? Als je alleen in de auto zit en regelmatig langer dan 1,5 uur in de auto zit voor werk, is dit dan een geschikte zakelijke reis auto, of moet je het toch vooral zoeken in praktisch voor het gezin? Ik heb zelf 3 kinderen en ben vooral fan van de 6 persoons opstelling. Begrijp niet dat daar zo weinig aanbod in is!
Ik rij iedere dag 100km alleen met de auto en savonds en int weekend met het gezin.pepijn1234 schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:20:
Goedemorgen! Wat fijn om hier zoveel informatie te kunnen lezen, bedankt!
In beide gevallen een zalige auto om mee te rijden.
Ivm de 7pl versie:
Ik vind dat het vooruit/terug schuiven van de 2e rij om achter in de wagen te kruipen, beter had gekund:
als je de stoel vooruit schuift staat die los, als je op een helling geparkeerd staat (onze oprit…), wil ie terug naar achter schuiven en moet je hem vasthouden.
Als je de stoel terugschuift, dan wil ie helemaal terug naar achter en dat is echt wel te nipt voor de mensen op de 3e rij. Tijdens het achteruitschuiven moet je de leuning al eerder omhoogklappen en dan klikt ie op tijd vast…
Doe ik misschien iets verkeerd?
Ik vind dat het vooruit/terug schuiven van de 2e rij om achter in de wagen te kruipen, beter had gekund:
als je de stoel vooruit schuift staat die los, als je op een helling geparkeerd staat (onze oprit…), wil ie terug naar achter schuiven en moet je hem vasthouden.
Als je de stoel terugschuift, dan wil ie helemaal terug naar achter en dat is echt wel te nipt voor de mensen op de 3e rij. Tijdens het achteruitschuiven moet je de leuning al eerder omhoogklappen en dan klikt ie op tijd vast…
Doe ik misschien iets verkeerd?
Heeft er al iemand ervaringen met Kia Charge.
Wanneer ik me als Belg wil registreren hiervoor krijg ik dit te zien (zie screenshot)
/f/image/gytIW1bHvsAQaRqfsIW9eBj1.png?f=fotoalbum_large)
2 jaar gratis abonnement charge plus dus hierbij niets te verliezen en nog wat korting bij vb IONITY.
Ben sowieso nog in afwachting van het gratis 1500 euro laadkrediet. Heb de wagen nu anderhalve week maar nog niets vernomen van Kia hierover.
De ouders van mijn vrouw wonen in Zeeland dus daar komen we minstens 1x per maand.
Ben nu aan het kijken om op het traject van Vlaams Brabant naar Zeeland (buurt Goes) zo voordelig mogelijk te laden.
Hadden gisteren tijdens de heenreis een volle Akku en bij aankomst nog 65%. (EV9 GT line - rijgedrag nu zoals met mijn vorige diesel wagen toegepast
)
Hier nu wat testritjes gemaakt met de schoonfamilie en ondertussen maar een goede 50% meer.
Wil vanaf de eerste lange rit terug naar huis morgen al niet direct laadstress hebben. Eerste ev hier.
Heb als backup sowieso een mobiele oplader mee die ook in het gewone stopcontact kan.
Heb al een Shell laadpas (daar zijn de kosten 60 a 65 ct per kw/h).
Ondertussen ook een Ecotap pas aangevraagd, die hebben redelijk wat eigen laadpalen in Zeeland en kost met een pasje van hen zelf maar 32 ct per kw/h.
Voor ANWB laden heb je Ideal nodig blijkbaar wat de Belgen niet hebben.
Iemand nog tips voor voordelig laden?
Alvast bedankt.
Wanneer ik me als Belg wil registreren hiervoor krijg ik dit te zien (zie screenshot)
/f/image/gytIW1bHvsAQaRqfsIW9eBj1.png?f=fotoalbum_large)
2 jaar gratis abonnement charge plus dus hierbij niets te verliezen en nog wat korting bij vb IONITY.
Ben sowieso nog in afwachting van het gratis 1500 euro laadkrediet. Heb de wagen nu anderhalve week maar nog niets vernomen van Kia hierover.
De ouders van mijn vrouw wonen in Zeeland dus daar komen we minstens 1x per maand.
Ben nu aan het kijken om op het traject van Vlaams Brabant naar Zeeland (buurt Goes) zo voordelig mogelijk te laden.
Hadden gisteren tijdens de heenreis een volle Akku en bij aankomst nog 65%. (EV9 GT line - rijgedrag nu zoals met mijn vorige diesel wagen toegepast
Hier nu wat testritjes gemaakt met de schoonfamilie en ondertussen maar een goede 50% meer.
Wil vanaf de eerste lange rit terug naar huis morgen al niet direct laadstress hebben. Eerste ev hier.
Heb als backup sowieso een mobiele oplader mee die ook in het gewone stopcontact kan.
Ondertussen ook een Ecotap pas aangevraagd, die hebben redelijk wat eigen laadpalen in Zeeland en kost met een pasje van hen zelf maar 32 ct per kw/h.
Alvast bedankt.
Heb je toevallig nog een paar foto’s? Kan dit zeker geen kwaad? Waar heb je die stript gehaald?
Ga dit ook tijdelijk doen denk ik
Ik heb de kia charge kaart direct aangevraagd en na wat mailtjes ook mijn 2 vouchers voor de gratis kia plus 2 jaar (incl. De korting). Werkt supermakkelijk en werkt tot nu toe overal waar ik ging (ook bij laadpalen die nog niet in de kia charge app stonden).surfonce schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:02:
Heeft er al iemand ervaringen met Kia Charge.
[Afbeelding]
Hadden gisteren tijdens de heenreis een volle Akku en bij aankomst nog 65%. (EV9 GT line - rijgedrag nu zoals met mijn vorige diesel wagen toegepast)
Alvast bedankt.
Ik wacht wel nog op mijn 1500 euro krediet van kia.
:strip_exif()/f/image/NH5YQt6c6oQtP42sSeHT3haw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Bobbydc op 24-12-2023 15:39 ]
Vraagje over Electra in BE:
Gisteren bij nieuwe Electra HPC in Maasmechelen geprobeerd te laden.
Stonden twee andere auto’s al, oa een Porsche
Zowel de MTC card als de KIA Charge card werden niet geaccepteerd.
Is dit iets specifieks van Electra of in België, dat er geen contracten zijn met de bekende Laadpas aanbieders?
Fastned België verderop deed het even later wel.
Gisteren bij nieuwe Electra HPC in Maasmechelen geprobeerd te laden.
Stonden twee andere auto’s al, oa een Porsche
Zowel de MTC card als de KIA Charge card werden niet geaccepteerd.
Is dit iets specifieks van Electra of in België, dat er geen contracten zijn met de bekende Laadpas aanbieders?
Fastned België verderop deed het even later wel.
Yo, voor het eerst problemen met het vergrendelen van de laadkabel bij snelladen gehad.
Toen ik bij Ionity in Frankrijk stond met 17% nadat het bij de tesla charger ook niet gelukt was. Bij de 5e lader pakte de conector wel. Toen stond ik al 45 min te kutten en waren alle laders inmiddels vrij..
Ik had toen maar plug&charge uitgezet en de vergrendeling van de lader op altijd gezet. Toen pakte die, eindelijk. Wat een stress. Ben nu in Spanje, na de kerst maar op zoek naar stukjes vilt…
Ik rijd op abrp en op de kia navigatie tegelijkertijd, dat werkt als je eerst de abrp in carplay aanzet en daar na de kia navigatie. Abrp heb ik nog niet kunnen afstellen, volgens abrp loopt mijn batterij veel sneller leeg. Iemand tips? Ik heb mijn verbruik in de app aangepast maar dat scheelt niets.
Toen ik bij Ionity in Frankrijk stond met 17% nadat het bij de tesla charger ook niet gelukt was. Bij de 5e lader pakte de conector wel. Toen stond ik al 45 min te kutten en waren alle laders inmiddels vrij..
Ik had toen maar plug&charge uitgezet en de vergrendeling van de lader op altijd gezet. Toen pakte die, eindelijk. Wat een stress. Ben nu in Spanje, na de kerst maar op zoek naar stukjes vilt…
Ik rijd op abrp en op de kia navigatie tegelijkertijd, dat werkt als je eerst de abrp in carplay aanzet en daar na de kia navigatie. Abrp heb ik nog niet kunnen afstellen, volgens abrp loopt mijn batterij veel sneller leeg. Iemand tips? Ik heb mijn verbruik in de app aangepast maar dat scheelt niets.
@sloddervos het wachten is op de ABRP OBD integratie. ABRP heeft niet zo'n haast dus was allang blij dat de EV9 was toegevoegd, maar had liever een dummy auto gehad die je zelf kunt inrichten. Want indd de batterij in ABRP gaat sneller, je kunt wel op het plusje drukken om ze handmatig te synchen, dat doe ik om de zoveel tijd. En handmatig de conditionering starten, of voer jij ook de laders in in KIA? Geen gedoe gehad met snelladers en inmiddels al een stuk of 4 Ionity's gehad en wat Shell Recharge. Tesla staat op mijn ontwijken lijstje, omdat niet iedere lader te gebruiken is voor niet Tesla en ik weet niet of die app weet welke wel.
Je kunt gerust tot 100% laden als je de auto hierna direct weer gebruikt en tot 80% leegrijdt,het is niet verstandig om de auto met 100% lading een paar dagen te laten staan, als je niet te lange ritten maakt kun je het beste tot 80% laden omdat de laatste 20% vaak lang duurt bij een snellader.NHLGMD schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:19:
Wat is het technisch argument om bij 100% meteen te moeten gaan rijden?dropie schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:59:
[...]
Je kunt gerust tot 100% laden als je de auto hierna direct weer gebruikt en tot 80% leegrijdt,het is niet verstandig om de auto met 100% lading een paar dagen te laten staan, als je niet te lange ritten maakt kun je het beste tot 80% laden omdat de laatste 20% vaak lang duurt bij een snellader.
Mvg
Mike
Wellicht een domme vraag wegens nog geen ervaring met een ev; heb je voor elk laadmerk een apart laadpas/app/abonnement nodig en vraag je die best vooraf dan aan?EVJB schreef op maandag 25 december 2023 @ 08:46:
@sloddervos het wachten is op de ABRP OBD integratie. ABRP heeft niet zo'n haast dus was allang blij dat de EV9 was toegevoegd, maar had liever een dummy auto gehad die je zelf kunt inrichten. Want indd de batterij in ABRP gaat sneller, je kunt wel op het plusje drukken om ze handmatig te synchen, dat doe ik om de zoveel tijd. En handmatig de conditionering starten, of voer jij ook de laders in in KIA? Geen gedoe gehad met snelladers en inmiddels al een stuk of 4 Ionity's gehad en wat Shell Recharge. Tesla staat op mijn ontwijken lijstje, omdat niet iedere lader te gebruiken is voor niet Tesla en ik weet niet of die app weet welke wel.
Voor op vakantie is het handig meerdere passen te hebben. Ik heb naast KIA ook e-flux, shell recharge, electromaps, anwb en 50five
En nog stond ik net in spanje bij een paal die me niet accepteerde…
@EVJB ik heb na mijn tesla ervaring ook de tesla’s er uitgegooid. Misschien dat daardoor de auto van slag was want ik heb geen problemen meer gehad sindsdien.
@EVJB ik heb na mijn tesla ervaring ook de tesla’s er uitgegooid. Misschien dat daardoor de auto van slag was want ik heb geen problemen meer gehad sindsdien.
Tesla laders werken toch ook helemaal niet met de EV9? V3 helemaal niet en V2 alleen langzaam?sloddervos schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:22:
Voor op vakantie is het handig meerdere passen te hebben. Ik heb naast KIA ook e-flux, shell recharge, electromaps, anwb en 50five
Dus die zou ik sowieso vermijden. Wat wel heel jammer is want het zijn vaak fijne locaties met heel veel palen...
Geen domme vraag, een vraag die niet wordt gesteld is dom. Zoals hiervoor al opgemerkt, het is handig om er een paar te hebben, kijk even op https://laadpastop10.nl geeft mooi overzicht en inzicht. Naast KIA/Ionity pas heb ik Shell Recharge, E-flux en Fastned. En hoewel ik nog niet heel veel buiten NL heb geladen, nog niet teleurgesteld. Binnen NL hebben alle passen volgens mij maximale/complete dekking. Afhankelijk van hoeveel je aan de weg laadt zijn er wat betaalde passen verkrijgbaar die korting geven, dat is dus alleen interessant als je voldoende rijdt, dat sommetje moet je voor jezelf maken.karel_vdv schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:56:
[...]
Wellicht een domme vraag wegens nog geen ervaring met een ev; heb je voor elk laadmerk een apart laadpas/app/abonnement nodig en vraag je die best vooraf dan aan?
Inderdaad, altijd wel plek.KrullenO schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:11:
[...]
Tesla laders werken toch ook helemaal niet met de EV9? V3 helemaal niet en V2 alleen langzaam?
Dus die zou ik sowieso vermijden. Wat wel heel jammer is want het zijn vaak fijne locaties met heel veel palen...
Ik las ergens dat iemand 90-95 kW max had gezien op zijn EV9 bij TESLA. Weet niet of dat V3 of V2 was.
(Het lijkt er in dat geval op dat we er, tov de benodigde extra hardware zoals die in de EV6 zit, niet op vooruit zijn gegaan bij de EV9.
Maar 95 kW is in sommige gevallen misschien toch nog beter dan 10-20 min ergens moeten wachten met 0 kW...
Steeds vaker zie ik de 2x, 4x of 6x HPC’s allemaal bezet zijn als ik onderweg ben.
Dat had ik bij TESLA eigenlijk nooit.
Een lithium ion batterij kan slecht tegen het volledig volladen van de accu,ook het volledig ontladen is zeer slecht, heb zelf een elektrische scooter die laat ik altijd rond de 50% geladen staan. Als je de accu volgeladen laat staan heeft dit invloed op de levensduur van de accu, het is een heel technisch verhaal dat je even moet opzoeken.FlyingDutchMike schreef op maandag 25 december 2023 @ 12:13:
[...]
Wat is het technisch argument om bij 100% meteen te moeten gaan rijden?
Mvg
Mike
Aanvullend hierop, in België onlangs een paar locaties geprobeerd waar zowel de KIA Charge als de MultiTankCard beide niet werkten. Dan mag je er vanuit gaan dat de locatie een eigen betaalsysteem wil forceren. Meestal, zo niet altijd in het publieke domein, is er een App te laden en met CreditCard een eenmalige betaling te doen.EVJB schreef op maandag 25 december 2023 @ 16:07:
[...]
Geen domme vraag, een vraag die niet wordt gesteld is dom. Zoals hiervoor al opgemerkt, het is handig om er een paar te hebben, kijk even op https://laadpastop10.nl geeft mooi overzicht en inzicht. Naast KIA/Ionity pas heb ik Shell Recharge, E-flux en Fastned. En hoewel ik nog niet heel veel buiten NL heb geladen, nog niet teleurgesteld. Binnen NL hebben alle passen volgens mij maximale/complete dekking. Afhankelijk van hoeveel je aan de weg laadt zijn er wat betaalde passen verkrijgbaar die korting geven, dat is dus alleen interessant als je voldoende rijdt, dat sommetje moet je voor jezelf maken.
Als je zakelijk rijdt is dit niet fijn; allemaal extra declaraties; maar privé maakt het misschien helemaal niet uit, als het uit hetzelfde portemonneetje komt.. :-)
In Duitsland gaat het steeds beter goed langs de Autobahn. De NL passen worden elke maand beter geaccepteerd.
‘Langzame’ AC palen voor ‘s nachts zijn daar nog wel wat vaker beperkt door een lokale aanbieder, een bepaalde gemeente, een hotel die apart iets met je afrekent, of een bedrijf dat alleen z’n medewerkers laat laden. Ik sta daar nog regelmatig met m’n pasjes en tokens voor joker te proberen…
NL is wat dat betreft alles veel beter voor elkaar, op de ondoorzichtigheid van de kosten na dan… :-)
Bijv. in Den Haag is de basisprijs door de gemeente vastgesteld op 0,33 ct. Mijn goedkoopste pas rekent hier nog 0,354 ct. af (basisprijs plus 6% opslag per kWh). Maar de NEWMOTION of nu SHELL RECHARGE rekent landelijk met een vast AC tarief van ergens iets van 0,57 ct. Dat is dan dus voor AC-laden nooit hoger maar ook NIET LAGER. Prima voor bv Utrecht waar soms 0,80 ct. wordt gerekend voor AC of op een opengestelde ‘privé’-paal op een sportclub waar men zelf het tarief heeft bepaald en hoog heeft gezet.
Maar in Den Haag thuis betaal ik dan structureel 22 ct te veel per kWh plus nog eens een starttarief bijvoorbeeld per sessie. Daar gebruik ik privé dan dus een kaartje met alleen een kleine opslag per kWh verbruikt.
Het is dus per persoon, per situatie en per locatie even goed puzzelen.
Gebruik zelf ECOTAP (6% opslag - geen Abo kosten of EUR 3,50 per mnd en dan geen opslag kosten) en sinds drie dagen kijk ik naar TAP (5% opslag - geen Abokosten) of EUR 2,50/maand en dan geen opslag). TAP heeft ook goede eigen App met veel info en kan ook makkelijk je eigen laadpaal in het ecosysteem laten opnemen mocht je dat kunnen en willen.
Handig die natte dagen met Kerst… kan je veel uitzoeken…
Weet iemand wat de kosten zijn voor een batterij vervanging van een EV9?
Afgelopen weken waren 2 cases van Hyundai batterijen in Canada die meer kosten dan de ionic 5 nieuw, waarbij een kras op de accu plaat de auto voor de verzekering afgeschreven werd ongeacht van garantie.
YouTube: $60,000 to replace battery // 2nd IONIQ 5 case confirms battery price!
Hoe werkt dit in Nederland met privé aankoop EV?
Afgelopen weken waren 2 cases van Hyundai batterijen in Canada die meer kosten dan de ionic 5 nieuw, waarbij een kras op de accu plaat de auto voor de verzekering afgeschreven werd ongeacht van garantie.
Met mijn dealer over gesproken en ze kunnen defecte cellen vervangen. Dus 1 defecte cel is geen nieuwe maar alleen die cel die wordt vervangen. Het enige nadeel is dat daarvoor een speciale werkplaats vereist is omdat er gewerkt wordt met hoog voltage.DarkGodMaster schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:50:
Weet iemand wat de kosten zijn voor een batterij vervanging van een EV9?
Eindelijk! ZON! :-)
Hij is er nog… maar mijn data-verbinding vanuit de EV9 helaas niet meer…
Heeft iemand dit al meegemaakt (en opgelost): de KIA heeft geen verbinding meer met de servers via de internet verbinding.
Ik krijg er geen contact meer mee en, ook niet na enkele ‘metalen pinnetje’ resets, vindt hij geen verse routes met hulp van buiten.
?
Heeft iemand dit al meegemaakt (en opgelost): de KIA heeft geen verbinding meer met de servers via de internet verbinding.
Ik krijg er geen contact meer mee en, ook niet na enkele ‘metalen pinnetje’ resets, vindt hij geen verse routes met hulp van buiten.
?
Ikzelf heb dit ook gehad. Reset etc hielp niet.. Na 3-4 dagen werkte alles terug vanzelf en tot nu toe geen last meer gehad.FlyingDutchMike schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:59:
Eindelijk! ZON! :-)
?
Hoop dat het iets eenmalig was 🙏
Kan vanalles zijn, geen mobiel bereik, netwerk storing, server storing bij Kia etc. Misschien wel even snel een update geactiveerd met wat downtime. Waarschijnlijk werkt het snel weer en als de reset met het pinnetje niet werkt kun je vrij weinig doen. Via app reageert je auto ook niet?
Los van de oorzaak mag dit niet voorkomen natuurlijk. Kia begrijpt dat alleen nog niet helemaal,
Los van de oorzaak mag dit niet voorkomen natuurlijk. Kia begrijpt dat alleen nog niet helemaal,
Weet iemand de beste manier om de frunk te sluiten? Dicht laten vallen of zacht neerleggen en dan duwen?
Bij het tweede vind ik dat je veel druk zet op de punten op en rond het logo
Mijn dealer gaf daarin de uitdrukkelijke instructie om de eerste methode (dicht laten vallen) te gebruiken omdat er anders deuken kunnen ontstaan.juakali schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 14:42:
Weet iemand de beste manier om de frunk te sluiten? Dicht laten vallen of zacht neerleggen en dan duwen?
Voor duwen is aardig wat kracht nodig. Mijns inziens is duwen zonder kans op schade alleen mogelijk als je dat zo dicht mogelijk bij de lasnaad aan de voorzijde doet, dus vrijwel op de voorrand.
[ Voor 18% gewijzigd door Remco45 op 26-12-2023 16:52 ]
Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)
Hoe snel is het wisselen van de profielen? En kan dat op basis van je mobiel? In de EV6 duurt het wisselen van profiel echt heel lang, negen van de tien keer te lang
Misschien is deze hier al eens gepost, maar als jullie meer details willen weten over de EV9
Key Facts
Key Facts
Goedenavond...
Morgen mijn eerste verre rit met mijn EV9. De trip gaat naar Parijs en ik heb zojuist voor het eerst ook geladen buitenshuis om het uit te proberen. Ik heb een Tesla station voor niet Tesla's in Ridderkerk gebruikt, maar helaas na 2 kWh stopte hij met laden. Dit is mij 2x overkomen achter elkaar. Iemand die toevallig weet wat er aan de hand kan zijn?
In mij creditcard overzicht zie ik netjes 2 kleine bedragen afgeschreven, dus hij is goed gekoppeld.
Morgen mijn eerste verre rit met mijn EV9. De trip gaat naar Parijs en ik heb zojuist voor het eerst ook geladen buitenshuis om het uit te proberen. Ik heb een Tesla station voor niet Tesla's in Ridderkerk gebruikt, maar helaas na 2 kWh stopte hij met laden. Dit is mij 2x overkomen achter elkaar. Iemand die toevallig weet wat er aan de hand kan zijn?
In mij creditcard overzicht zie ik netjes 2 kleine bedragen afgeschreven, dus hij is goed gekoppeld.
Vanmiddag was er wel ineens weer het KIA + signaalsterkte symbooltje (rechts-bovenin).Freezhost schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:21:
Kan vanalles zijn, geen mobiel bereik, netwerk storing, server storing bij Kia etc. Misschien wel even snel een update geactiveerd met wat downtime. Waarschijnlijk werkt het snel weer en als de reset met het pinnetje niet werkt kun je vrij weinig doen. Via app reageert je auto ook niet?
Ik krijg weer nieuwe route info maar erg langzaam (hoewel 5 streepjes) en de verbinding met de App is er nog steeds niet…
Niemand ervaring met App opnieuw installeren bijvoorbeeld?
Ik zie m’n EV9 er wel gewoon in maar krijg niks terug.
Ander profiel kiezen gaat vlot (misschien nu met m’n verbindings problemen niet, test ik morgen even) maar de vingerafdruk scanner is niet heel best volgens mij…Freezhost schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 17:59:
Hoe snel is het wisselen van de profielen? En kan dat op basis van je mobiel? In de EV6 duurt het wisselen van profiel echt heel lang, negen van de tien keer te lang
Van de EV6 is bekend dat laden bij TESLA met deze ‘800V’ techniek van KIA / Hyundai niet vanzelfsprekend is.slic101 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:02:
Goedenavond...
V2 (de oude) kan resultaat geven tot 90-95kW max dus niet veel hoger. Er zijn berichten dat de V3 (met alleen CCS kabel) inderdaad na korte tijd stopt.
De laders van TESLA zijn gemaximeerd op 500V volgens mij en ontworpen voor de TESLA vloot die op 400V werkt en laadt.
Klinkt goed want dat wisselen is echt een frustratie hier. Gebruikt hier iemand de vingerafdruk scanner? Of voegt het niets toe en is het meer een gimmick?FlyingDutchMike schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 20:58:
[...]
Ander profiel kiezen gaat vlot (misschien nu met m’n verbindings problemen niet, test ik morgen even) maar de vingerafdruk scanner is niet heel best volgens mij…
Tesla laders kun je het beste skippen, geeft wisselende resultaten en ze werken niet allemaal.
[ Voor 9% gewijzigd door Freezhost op 26-12-2023 21:36 ]
Hij heeft wel even gewerkt maar ik moet nu al een derde keer mijn afdruk registreren omdat hij m’n vinger niet goed lezen kan.Freezhost schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:35:
[...]
Klinkt goed want dat wisselen is echt een frustratie hier. Gebruikt hier iemand de vingerafdruk scanner? Of voegt het niets toe en is het meer een gimmick?
Ja gebruik hem iedere dag en heeft me nog niet in de steek gelaten. Heb wel slechts 1 profiel in gebruik, is misschien van invloed, al zou dat niet moeten mogen natuurlijk.FlyingDutchMike schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 21:45:
[...]
Hij heeft wel even gewerkt maar ik moet nu al een derde keer mijn afdruk registreren omdat hij m’n vinger niet goed lezen kan.