Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 20 ... 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:47
juakali schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:52:
Weet iemand wat het batterij icoontje rechtsboven wil zakken naast de Kia Connect verbinding. Staat er niet altijd. Is een batterij met een bliksem in en lijntjes links en rechts.
Krijg geen andere meldingen
(Draadloos)opladen van je mobiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:23
Freezhost schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:22:
[...]

(Draadloos)opladen van je mobiel?
Lol 😂 inderdaad dat is het. Juist getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Niemand ervaring met dit bij het toevoegen van Connect app?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQhSrEQIMzlPml70CEmHX21qtIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UQkX2EmisoCe8LVQj4RHJAhF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Ja, zo heb ik de auto gekoppeld, verificatie code komt in de auto op het display en kun je dan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
EVJB schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:57:
Ja, zo heb ik de auto gekoppeld, verificatie code komt in de auto op het display en kun je dan invoeren.
Ik krijg de foutmelding onderaan bij het scannen en zie geen verificatiecode in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Hmmmm dat is bijzonder. Zou het kunnen dat de auto al gekoppeld is en daarom een nieuwe koppeling niet toestaat? Ik weet niet of er in de auto een mogelijkheid is om koppeling vanuit de auto te resetten?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EVJB
Goed nieuws! Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden voor het laad-probleem, zie foto. Eerst heb ik een paar laagjes tape aangebracht, maar dit gaf onvoldoende klem/druk bij het stekkeren. Ik heb toen filtjes geplakt, ik dacht van te voren dat het misschien te dik zou zijn, maar dacht probeer het toch. En bingo!

De eerste keer stekkeren lijkt lastig, maar goed stevig doordrukken en het stopcontact klemt mooi en grijpt direct in het slot.

Ik heb dit alleen op de AC type 2 getest, zal het morgen nog even op de snellader testen, maar het zit zo mooi klem, dat ik er eigenlijk niet aan twijfel.

Het KIA team mag mij een DM sturen en dan kunnen we het hebben over een passende vergoeding. Scheelt toch niet een mega terugroep-actie. 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9K0a_NKMvs8HpxdeGeXgRbEebgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4fkoTFLrawtCjFOQYma3Ish.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@EVJB slim bedacht _/-\o_ maar als dit een structureel probleem is moeten ze gewoon die poort vervangen. Dit accepteer ik bij een Dacia ofzo niet bij een auto van bijna 80k...

Voor nu een mooi noodoplossing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-05 22:59
CBreedijk schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 21:15:
Jullie kunnen nog kiezen hoe jullie laden 😉

Mijn “Ingebouwde lader” geeft een storing.
En dus….. rood icoontje op t Dashboard.
EV9 is afgesleept naar een Kia dealer.

Nu wachten op de diagnose.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gistermiddag mocht ik m weer ophalen.
Geen tussentijdse diagnose doorgekregen
Maar er was een probleem in een ICCU.
die het laden en de conditionering van de accu regelt.

Vervangen en voila.
Heeft wel lang aan de hotline met Kia gehangen.
Alles uitlezen en uitsluiten.

Maar t belangrijkste. T werkt weer.
En lang leve de garantie (al was ie pas 2 dagen oud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Oh, dat is goed om te horen @CBreedijk ! Maakt dat het nu een known issue is en mocht het nogmaals voorkomen dan zal het voor iedere volgende vlotter opgelost worden. Nu weer snel verder genieten van deze fantastische auto! 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Freezhost schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 20:23:
@EVJB slim bedacht _/-\o_ maar als dit een structureel probleem is moeten ze gewoon die poort vervangen. Dit accepteer ik bij een Dacia ofzo niet bij een auto van bijna 80k...

Voor nu een mooi noodoplossing
Helemaal mee eens hoor, maar kan niet wachten op een eventuele terugroep-actie, zeker niet als het zo eenvoudig is op te vangen. Komende week 5-6 keer op 1 dag aan de lader en dan moet het gewoon vlammen, geen gedoe, accu optoppen en gaan. Anders teneur op de passagiersstoel en daar wordt niemand blij van. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik vind het bijzonder dat Kia zelf niet wat betere fotos op zijn website heeft van de verschillende kleuren en uitvoeringen. De renders in de configurator zijn erg matig. De meeste reviews op YouTube zijn van gt line in het blauw.
Hier is de iceberg green en flame red wel redelijk te zien: https://www.instagram.com...-06C18896EE83&img_index=1
En in dit filmpje de ivory silver in niet gt uitvoering:
https://youtu.be/fo-ubQKgaXI?si=NzY0rl2m6eqOT0nH.
Mocht iemand anders nog goede fotos hebben, dan graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Laatst online: 06-06 21:18

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

AgeOfPanic schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:30:
Wat zijn trouwens de eerste resultaten qua verbruik? Weer is momenteel niet zo gunstig natuurlijk, maar blijf je onder de 25 kWh per 100 km?
Ik kom na 3500km met een AWD, redelijk wat Autobahn (60%) en een mix van ‘aan de snelheid’ en ‘20% erover’ niet beter dan 3,4km wat op 29,4 neer zou komen. Ik rijd niet in ECO vooralsnog, en klima gewoon op normaal, incl wat stuur en stoelverwarming erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Bobbydc schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:05:
Heeft hier nog iemand problemen met de vergrendeling van een laadkabel in de auto?
Als ik gelijk welke laadkabel inplug wil deze niet ‘vast klikken’ en moet ik altijd de hele kabel en stekker omhoog houden in de hoop dat ie hem dan pakt. Geeft hierdoor ook vaak foutmeldingen aan de laadpaal omdat hij niet goed/makkelijk wil connecten met de auto.

Nieuw als EV rijder, dus had de dealer gevraagd of ik wat verkeerd deed, hij testte het bij hun wagen als demo en eigelijk net hetzelfde probleem vastgesteld.

Hoop stiekem dat toch iemand hier de gouden tip heeft wat ik anders kan/moet doen.
Heb precies hetzelfde euvel. Waardeloze pasvorm van de stekker in de auto. De combinatie met de KIA kabel maakt het nog erger maar vasthouden tot hij vast klikt helpt wel…
Maar een tijdelijke loskoppeling tijdens het laden zorgt ervoor dat je terug naar de auto moet omdat hij dan weer losschiet.
De instelling aanpassen dat de kabel altijd gelocked moet zijn bij laden helpt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Bobbydc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:18:
[...]

De bediening werkt wel nog, ook al geeft hij deze melding bij mij.. heel vervelend wel. :?
Hier ook sinds gisteren en ik in België op bezoek ben. Dacht dat het misschien daar mee te maken had. Geen reactie voertuig maar wel dat alle acties zijn uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
FlyingDutchMike schreef op zondag 17 december 2023 @ 07:34:
[...]

Hier ook sinds gisteren en ik in België op bezoek ben. Dacht dat het misschien daar mee te maken had. Geen reactie voertuig maar wel dat alle acties zijn uitgevoerd.
Nu 2 maal al opgeladen aan een fast charger, ben ik blijven zitten en 4u aan een 11kw paal. Heb niks gemerkt dat de kabel niet blijft zitten. De 11kw was met de Kia laadkabel en die zat strak in de wagen.
Het rare was wel dat het laden was gestopt en toen ik instapte op 78% zat.
Remote kan ik nog niet checken de connect werkt niet met de wagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 19:36
Sinds vrijdag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een RWD EV9 Launch Edition. De levering was precies op tijd om de auto mee te nemen op een weekendtrip.
Tot nu toe werkt de auto foutloos. Verbruik van 20,6kwh/100km vind ik ook netjes.
Onderweg ook geen problemen met het fastchargen. Dat werkte foutloos en de lader greep direct vast. Ook verbinding met de app werkt soepel en snel.
Kortom, een hele tevreden eigenaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
juakali schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:40:
[...]
Het rare was wel dat het laden was gestopt en toen ik instapte op 78% zat.
Je kunt de auto instellen op een maximum voor zowel AC als DC laden. Maar voor zover ik mij kan herinneren is dat in volledige tientallen en zou het dan dus 80% zijn en niet 78%. Zou dit wel even in de gaten houden. Tot rond de 80% opladen schijnt wel het meest efficiënt te zijn. Maar als jij een keer een volle accu wenst moet dat natuurlijk wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
reistier schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:52:
Sinds vrijdag ben ik ook de gelukkige eigenaar van een RWD EV9 Launch Edition. De levering was precies op tijd om de auto mee te nemen op een weekendtrip.
Tot nu toe werkt de auto foutloos. Verbruik van 20,6kwh/100km vind ik ook netjes.
Onderweg ook geen problemen met het fastchargen. Dat werkte foutloos en de lader greep direct vast. Ook verbinding met de app werkt soepel en snel.
Kortom, een hele tevreden eigenaar hier.
Hou dat vast! Het kan zijn dat KIA op zoek is naar jou, dus hou je mailbox in de gaten! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Iemand een tip om Amazon Music werkend te krijgen? Krijg het maar niet geactiveerd in de auto, terwijl KIA connect blijft volhouden dat het is geactiveerd. In de auto blijf ik tegen het scherm aanlopen met de QR code en als ik die scan dan kom ik bij een 30-dagen gratis Amazon Music aanmeldpagina, dat is ietsje korter dan 3 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Hebben jullie evengoed payment info op moeten geven, creditcard, adres etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-06 22:38

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

EVJB schreef op zondag 17 december 2023 @ 09:27:
Iemand een tip om Amazon Music werkend te krijgen? Krijg het maar niet geactiveerd in de auto, terwijl KIA connect blijft volhouden dat het is geactiveerd. In de auto blijf ik tegen het scherm aanlopen met de QR code en als ik die scan dan kom ik bij een 30-dagen gratis Amazon Music aanmeldpagina, dat is ietsje korter dan 3 jaar...
Amazon streaming werkt bij mij goed en prima audiokwaliteit. Wel erg weinig functies in de Player.

Heb je wel een Amazon Prime account ingevoerd? Dat is vereist. Een gewoon Amazon account is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ja heb ik gedaan, maar vind het zo gek dat ik weer payment info moet opgeven als dat via Prime al bekend is en geeft me het gevoel dat ik me opgeef voor een proefabonnement i.p.v. het 3 jaar KIA cadeau. Maar ik ga dat zo toch maar even doen en zien of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:47
EVJB schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:51:
Ja heb ik gedaan, maar vind het zo gek dat ik weer payment info moet opgeven als dat via Prime al bekend is en geeft me het gevoel dat ik me opgeef voor een proefabonnement i.p.v. het 3 jaar KIA cadeau. Maar ik ga dat zo toch maar even doen en zien of het dan wel werkt.
Ben heel benieuwd... wil je laten weten of het gelukt is?

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

EVJB schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:51:
Ik kan me niet herinneren dat ik weer payment data heb moeten invoeren.
Overigens is 3 jaar gratis Kia Connect niet hetzelfde als gratis Amazon streaming. Kia Connect betreft alleen de data (4G), niet de betaalde diensten die een dataverbinding nodig hebben, zoals Amazon. Vandaar dat je ook Amazon Prime moet betalen. Dat zal straks net zo zijn met Spotify, als die onderdeel wordt van de Kia software. Dan zul je ook een Spotify abonnement nodig hebben bovenop Kia Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaUbXRIABlSLakIObcafeKJhWHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6AnUvbnzvoPMtsrbDj63w0V.jpg?f=fotoalbum_large

Ben blij dat ik nu niet meer op de boot hoef te wachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ohhhh, nu komt de aap uit de mouw. Zeg je nu dat Amazon Music Unlimited niet 3 jaar gratis is, maar dat enkel de data verbinding 3 jaar die je daarvoor kunt gebruiken gratis is en er evengoed afzonderlijk aan Amazon moet worden betaald voor het Music gedeelte? Heb wel Prime, dus daar betaal ik al wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Pierke S. schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:11:
[...]

Ben heel benieuwd... wil je laten weten of het gelukt is?
Amazon Music werkt nu in de auto, maar volgens mij voor 30 dagen gratis, daarna 10,99 per maand.
Heb dus de VISA gegevens ingevuld en 30-dagen free trial geactiveerd.

Ik ga hier nog even verder onderzoek naar doen. Want de indruk wordt gewekt dat je 3 jaar Amazon music cadeau krijgt, maar wellicht dat @Gasoline1234 het beter heeft begrepen en dat het uitsluitend de benodigde data is om de muziek af te kunnen spelen. Dan hoop ik dat ze rap Spotify toevoegen want daar heb ik al een abonnement lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Die HD audio van Amazon lijkt wel veel mooier te klinken dan Spotify via Android Auto, bekabeld of wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Je hebt dan denk ik wel de mogelijkheid tot “surround” sound. Bij carplay niet.

Ik vind nu het geluid overigens erg goed, vooral bij hoge volumes is er voor mij geen hoorbare vervorming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
EVJB schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:42:
[...]

Amazon Music werkt nu in de auto, maar volgens mij voor 30 dagen gratis, daarna 10,99 per maand.

Ik ga hier nog even verder onderzoek naar doen. Want de indruk wordt gewekt dat je 3 jaar Amazon music cadeau krijgt, maar wellicht dat @Gasoline1234 het beter heeft begrepen en dat het uitsluitend de benodigde data is om de muziek af te kunnen spelen. Dan hoop ik dat ze rap Spotify toevoegen want daar heb ik al een abonnement lopen.
Enjoy your favourite music seamlessly in your car. Music streaming allows you to connect your streaming account (if supported by Kia) with your car, removing the need to connect your phone via Bluetooth or cable. Enjoy this feature for free for a period of 3 years as a part of the Kia Connect Live services.

Amazon Music is currently the only streaming service available. The offer will be expanded with more providers soon.

@Gasoline1234 heeft het aan het juiste eind! Het betreft dus alleen de dataverbinding die gratis is en niet het Amazon Music abonnement. Wel heel benieuwd wat KIA onder soon verstaat! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Hier stopt de miserie met de ev9 niet. Vandaag mooi in het zonnetje zie ik dit op de wielkasten. Lak fout op 3 van de 4 kasten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjDwX86Zw7hnM1v0FaQuJ6_rkXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCL0iUqkTL8e4uhEQhyGwrCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqy99uu7MvdIYtnfB9yrzyvMmlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uizo6fMsiyEIdT0GUL3FVRzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccusffZkgPtNXsUcDcPeRmsciK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2QRdJ1vGbZTgA8oIijTwdPg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Heb er zelfs geen vertrouwen in dat ze dit proper gaan oplossen na het probleem en schade met de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbydc
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-04-2024
juakali schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:04:
Heb er zelfs geen vertrouwen in dat ze dit proper gaan oplossen na het probleem en schade met de deur
Shit… dit blijft maar komen…
Hiervan gaan ze toch nie kunnen zeggen ‘dat heb je zelf gedaan’..

Benieuwd naar het vervolg van heel dit verhaal!
Wel echt balen voor jou man!
Hier alles eigelijk super. Dus heel jammer dat je deze auto zo moet ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skieur
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-05 12:59
Plug&Charge. Dat leek me handig. Zeker bij snellaadstations waar ik toch al met Kia Charge wil betalen omdat die heel soms het goedkoopste zijn. Maar wat blijkt: zelfs als je een laadsessie wilt starten met een andere pas omdat de tarieven bij die pas aantrekkelijk zijn bij dat andere snelllaadstation dat wordt dat genegeerd als dat snellaadstation Plug&Charge biedt. Je gaat dan gewoon betalen met Kia Charge. Dus ik heb Plug&Charge direct uitgezet en ontkoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Bobbydc schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:06:
[...]

Shit… dit blijft maar komen…
Hiervan gaan ze toch nie kunnen zeggen ‘dat heb je zelf gedaan’..

Benieuwd naar het vervolg van heel dit verhaal!
Wel echt balen voor jou man!
Hier alles eigelijk super. Dus heel jammer dat je deze auto zo moet ervaren
Mail met alle details en verwachting van plan en tijdslijn om alles op te lossen verstuurd naar dealer.
Ik wacht op hun antwoord en als het niet ok is dan escaleer ik naar KIA België.
Vraag me af hoe ze die lak fouten gaan oplossen 🧐

Word vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Het enige is is dat ik er mij zo druk in maak nu dat het ganse nieuwe toffe wagen gedoe volledig weg is.
Al zo veel stress van dat ik er ‘s nachts wakker van lig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NHLGMD
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10-2024
EVJB schreef op zondag 17 december 2023 @ 11:42:
[...]

Voor wat het waard is: ik dacht ook dat Amazon music Unlimited bij de auto zat. Dus je bent niet de enige _O-

Daarna had ik dus een Amazon account gemaakt en inderdaad ook de 30 day trial unlimited abo genomen.

Maar nu komt de catch (in ieder geval bij mij): Amazon music bleef zeuren (in auto) over het feit dat ik geen unlimited abo had. Ik moest dus de amazon koppeling verwijderen en opnieuw toevoegen. Daarna was alles oke. Heeft me een uur uitzoekwerk gekost, dus hoop dat iemand er wat aan heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13:41
Skieur schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:40:
Plug&Charge. Dat leek me handig. Zeker bij snellaadstations waar ik toch al met Kia Charge wil betalen omdat die heel soms het goedkoopste zijn. Maar wat blijkt: zelfs als je een laadsessie wilt starten met een andere pas omdat de tarieven bij die pas aantrekkelijk zijn bij dat andere snelllaadstation dat wordt dat genegeerd als dat snellaadstation Plug&Charge biedt. Je gaat dan gewoon betalen met Kia Charge. Dus ik heb Plug&Charge direct uitgezet en ontkoppeld.
Ik vreesde al zoiets, daarom dat ik het nog niet had geactiveerd.
Bedankt om het voor me te testen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
juakali schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:02:
Hier stopt de miserie met de ev9 niet. Vandaag mooi in het zonnetje zie ik dit op de wielkasten. Lak fout op 3 van de 4 kasten
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dat ook gehad, maar het trekt na een poosje weg (zeker als de auto even in de zon heeft gestaan). Zal deze week eens kijken of het inmiddels volledig is weggetrokken.

Het heeft te maken met vocht dat langere tijd tussen de beschermende folie en de lak heeft gezeten werd me verteld. Na een paar dagen waren de meeste vlekken weg maar later heb ik er niet meer op gelet. Morgen ff checken.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
NHLGMD schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:30:
[...]

Voor wat het waard is: ik dacht ook dat Amazon music Unlimited bij de auto zat. Dus je bent niet de enige _O-

Daarna had ik dus een Amazon account gemaakt en inderdaad ook de 30 day trial unlimited abo genomen.

Maar nu komt de catch (in ieder geval bij mij): Amazon music bleef zeuren (in auto) over het feit dat ik geen unlimited abo had. Ik moest dus de amazon koppeling verwijderen en opnieuw toevoegen. Daarna was alles oke. Heeft me een uur uitzoekwerk gekost, dus hoop dat iemand er wat aan heeft :P
Thanks, ja ik hoop echt dat Spotify er snel bij komt, maar goed is eigenlijk tegen beter weten in, zal nog wel wat duren ben ik bang. We gaan lekker de vakantie reizen maken met Amazon en Spotify via Android Auto, dus nu is het prima. Maar ga het niet aanhouden naast Spotify abonnement. Vind het sowieso al niet heel fijn werken Amazon Music, gaat niet verder waar je was als je weer opnieuw terug in de auto zit, moet je weer opnieuw zoeken en iets opstarten, beetje gek. Kan misschien anders, maar heb het nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Gies123 schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:45:
[...]

Ik heb dat ook gehad, maar het trekt na een poosje weg (zeker als de auto even in de zon heeft gestaan). Zal deze week eens kijken of het inmiddels volledig is weggetrokken.

Het heeft te maken met vocht dat langere tijd tussen de beschermende folie en de lak heeft gezeten werd me verteld. Na een paar dagen waren de meeste vlekken weg maar later heb ik er niet meer op gelet. Morgen ff checken.
Hey bedankt voor het antwoord.

Dus eigenlijk hangt er een folie over? Dan kunnen ze dat helemaal niet herspuiten als het moet?
Hoe weet je dealer dat allemaal?
Die van mij wist nog niks van die trillingen in de banden. Technieker zei dat ze moesten uitbalanceren omdat de loodjes eraf zullen gevallen zijn. Hij zei dat het niet kan van stil te staan. Ze steken 3,5 bar op de banden voor transport. Tijdens COVID hadden ze ev6 staan die 10 maanden hebben stilgestaan en er was niks aan de banden zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
juakali schreef op maandag 18 december 2023 @ 06:57:
[...]

Dus eigenlijk hangt er een folie over? Dan kunnen ze dat helemaal niet herspuiten als het moet?
Die van mij wist nog niks van die trillingen in de banden. Technieker zei dat ze moesten uitbalanceren omdat de loodjes eraf zullen gevallen zijn. Hij zei dat het niet kan van stil te staan. Ze steken 3,5 bar op de banden voor transport. Tijdens COVID hadden ze ev6 staan die 10 maanden hebben stilgestaan en er was niks aan de banden zei hij.
Als de auto van de boot komt, zit hij helemaal vol geplakt met transportfolie die er door de dealer afgehaald gaat worden (valt o.a. onder het kopje "kosten rijklaar maken"). Ik heb die folie er zelf afgehaald (was erg leuk om te doen) en toen zag ik bij de wielkasten dat er vocht onder zat met lichtere plekken in de zwarte lak als gevolg. De dealer herkende dit en zei me even af te wachten om te zien of het weg trekt en de meeste plekken zijn idd bij mij weggetrokken, maar vandaag zal ik even om de auto heenlopen om te zien of het echt zo is. De dealer waar ik mijn EV9 gekocht heb, is één van de oudste Kia dealers van nederland (al 30 jaar) en kent denk ik de klappen van de Kia-zweep ;)

Mijn banden stonden bij aankomst zelfs op 4 bar, maar dat voorkwam niet dat ze vlakke stukken hadden met trillingen tot gevolg, zelf wanneer de banden op 2,5 bar stonden was de trilling -hoewel minder- aanwezig. Met de wissel naar andere velgen en andere banden is dat opgelost (ik wilde zelf sowieso andere wielen).

Probeer er niet van wakker te liggen, dit komt echt goed!

Hieronder het eerder gedeelde plaatje van een EV9 die van het schip komt; let op de folie ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XswR4IHLTQfFRFNQOq3P9EMQ0Es=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Epo3txpaLfTOkaGsqhYYIl57.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Gies123 op 18-12-2023 08:13 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Er is een officiële instructie van Kia (NL) aan alle dealers dat die witte vlekken kunnen voorkomen. Exact dus wat jij hebt. In die instructie staat ook hoe de dealers het moeten oplossen: Door het te verwarmen met een föhn.

Mijn dealer (Van Mossel) heeft mij dit allemaal bij uitlevering goed uitgelegd. Ik ben ook alle zwarte delen toen nagelopen, maar kon niks vinden. In de instructie van Kia staat, als ik mij goed herinner, dat de vlekken ook op een later moment, na levering, nog zichtbaar kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Gasoline1234 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:56:
Er is een officiële instructie van Kia (NL) aan alle dealers dat die witte vlekken kunnen voorkomen. Exact dus wat jij hebt. In die instructie staat ook hoe de dealers het moeten oplossen: Door het te verwarmen met een föhn.

Mijn dealer (Van Mossel) heeft mij dit allemaal bij uitlevering goed uitgelegd. Ik ben ook alle zwarte delen toen nagelopen, maar kon niks vinden. In de instructie van Kia staat, als ik mij goed herinner, dat de vlekken ook op een later moment, na levering, nog zichtbaar kunnen worden.
Dank u voor dit antwoord, stelt me al iets meer gerust.
De dealer heeft mij bij levering niks uitgelegd. Ik denk dat ik eens een andere dealer moet zoeken.
Weet je hoe ik volgens hem de frunk moest openen. "het plastic plaatje links onderaan los trekken en aan de hendel trekken (manuele override)". 8)7 8)7
Zei hem dat het ook door twee maal op de knop te drukken gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
juakali schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:20:
[...]

Dank u voor dit antwoord, stelt me al iets meer gerust.
De dealer heeft mij bij levering niks uitgelegd. Ik denk dat ik eens een andere dealer moet zoeken.
Weet je hoe ik volgens hem de frunk moest openen. "het plastic plaatje links onderaan los trekken en aan de hendel trekken (manuele override)". 8)7 8)7
Zei hem dat het ook door twee maal op de knop te drukken gaat :)
Jouw dealer is het niet waard dealer genoemd te worden... Ik zou eens informeren of je (ivm de garantie) mag uitwijken naar een andere dealer want dit is beschamend broddelwerk.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reistier
Qua verbruikcijfers (RWD) zit ik nog wel een beetje te zoeken. De 3 manieren om erachter te komen geven mij elk een andere hoeveelheid.
1. Informatie uit het infotainment systeem van de auto - deze geeft de hoogste waarden aan.
2. Informatie uit de app - deze geeft de laagste waarde aan
3. Handmatige berekening o.b.v. afstand en verbruik zit er tussenin.

Overigens heb ik ook mijn twijfel over de nauwkeurigheid van de ODO-meter. Maar daar moet ik nog wat verder op induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
AgeOfPanic schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:25:
Ik vind het bijzonder dat Kia zelf niet wat betere fotos op zijn website heeft van de verschillende kleuren en uitvoeringen. De renders in de configurator zijn erg matig. De meeste reviews op YouTube zijn van gt line in het blauw.
Hier is de iceberg green en flame red wel redelijk te zien: https://www.instagram.com...-06C18896EE83&img_index=1
Ben ik met je eens, je moet goed zoeken wil een kleur vinden die niet standaard is. Als mijn Iceberg Green gearriveerd is hoop ik wat foto's te maken met een drone, voor nu zul je het met de foto's en video's van internet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Heeft één van ons toevallig een digitale versie (PDF) van het Kia EV9 Garantieboekje.
Dit is online nergens te vinden, ook al verwijst Kia er wel vaak naar op haar website.
Het lag ook niet in het dashboardkastje bij levering (wel het instructieboekje).

Officieel heet het boekje "Garantie & Onderhoud".

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
AgeOfPanic schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:25:
Let wel dat de meeste promotiematerialen de mat-blauwe kleur hebben. De Launch Edition is ook leverbaar in Ocean Blue (metallic). Dat is toevallig ook gelijk de kleur van mijn EV9. Mocht er vraag naar zijn dan kan ik eventueel wel foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
De niet GT versie is volgens mij niet in blauw leverbaar (in ieder geval niet op de website van Kia). Bij mij gaat het nu tussen Iceberg Green en Pebble Gray. Ivory Silver vind ik ook mooi, maar ik geloof dat die minder goed leverbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:47
AgeOfPanic schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:43:
De niet GT versie is volgens mij niet in blauw leverbaar (in ieder geval niet op de website van Kia). Bij mij gaat het nu tussen Iceberg Green en Pebble Gray. Ivory Silver vind ik ook mooi, maar ik geloof dat die minder goed leverbaar is.
Ik heb de niet gt line versie in blauw in de showroom zien staan 🤔. Volgens mij is deze alleen niet in mat blauw leverbaar...

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Pierke S. schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:45:
[...]

Ik heb de niet gt line versie in blauw in de showroom zien staan 🤔. Volgens mij is deze alleen niet in mat blauw leverbaar...
Bij de launch editie was de blauwe (niet mat) wel alleen maar beschikbaar op de GT versie. Dat was wat ons over de lijn heeft getrokken om dan toch voor de GT te kiezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepperke
  • Laatst online: 10-06 10:07
pepperke schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:32:
[...]
Hi all,

ondertussen 4 nieuwe velgen en 4 nieuwe banden en nu is de auto trilvrij. Groot verschil.

:)

Hi all,

mijn auto is gisteren en vandaag onderzocht geweest. De dealer moest op vraag van invoerder BE en Continental Benelux specifieke testen doen met mijn banden waaronder een specifieke bandentest machine in Oudenaarde. Resultaat is dat de trillingen er nog steeds zijn.

De verkoper van Kortrijk regelt 4 nieuwe banden voor mij. Top service bij Novoto! :)

Thanks,

P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Iemand enig idee wat die boost functie inhoudt die je kan activeren in de Store? Standaard op de GT-Line maar vanwege regelgeving momenteel alleen beschikbaar in Duitsland. :F

Alleen de term boost activeert bij mij al een "Wil ik hebben modus" :+
Wie weet komt het nog naar NL/BE

Edit: dit vind ik zojuist terug
Boost
Optimaliseer de acceleratie van uw Kia en ga met nog meer enthousiasme de weg op door de elektromotor voorin in te schakelen: dit zorgt voor een geweldige acceleratie en voor verbeterde offroad-capaciteiten in modder en zand.

2. De Boost-upgrade kan alleen gekocht en gebruikt worden voor voertuigen die in Duitsland verkocht en geregistreerd zijn. In alle andere gevallen moet het voertuig na aankoop van de Boost-upgrade opnieuw gecertificeerd worden. Wanneer aan deze voorwaarden is voldaan, kunt u ook in andere EU-/niet-EU-landen rijden met uw voertuig.

[ Voor 55% gewijzigd door Freezhost op 18-12-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Freezhost schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:15:
Iemand enig idee wat die boost functie inhoudt die je kan activeren in de Store? Standaard op de GT-Line maar vanwege regelgeving momenteel alleen beschikbaar in Duitsland. :F

[...]
In mijn Kia Connect Shop vind ik hem niet terug. 🤨
Maar de voorwiel aandrijving kun je toch gewoon activeren met Normal en Sport…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:53
reistier schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:17:
[...]

Let wel dat de meeste promotiematerialen de mat-blauwe kleur hebben.
Die ons gelijk door de dealer werd afgeraden ivm het verdwijnen van de matheid :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
voog schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:09:
[...]

Die ons gelijk door de dealer werd afgeraden ivm het verdwijnen van de matheid :*)
En bij mij kwam nog een extra waarschuwing dat deze kleur niet door de wasstraat mag en dat je vogelpoep direct moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Freezhost schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:15:

[...]
Uit mijn hoofd: De boost feature geeft 100 NewtonMeter extra accelleratie, hetgeen resulteert in een 0-100 km/u prestatie van 5,3s.
Dat is erg lekker, kan ik je zeggen. Bij het stoplicht verwacht niemand dat dat slagschip er sneller vandoor is dan alle GTI'tjes, GTE'tjes en menig Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Mat moet je inderdaad alleen kiezen als je tijd over hebt, handmatig wassen (met de juiste shampoo) nooit poetsen, schade is moeilijker te repareren etc. Ziet er wel vet uit maar vooral in de showroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Gasoline1234 schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:51:
[...]

Uit mijn hoofd: De boost feature geeft 100 NewtonMeter extra accelleratie, hetgeen resulteert in een 0-100 km/u prestatie van 5,3s.
Dat is erg lekker, kan ik je zeggen. Bij het stoplicht verwacht niemand dat dat slagschip er sneller vandoor is dan alle GTI'tjes, GTE'tjes en menig Tesla.
Maar ik dacht dat die 0-100 in 5,3 seconden standaard is voor de GT-Line in NL? Ik kijk nu al uit naar die stoplichtsprintjes >:) van een EV6 verwacht je het nog enigszins want die zit er snel uit maar van een EV9 niet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-06 16:54
Ja klopt, in elk geval de launch edition GT-line, maar ik neem aan op de 'normale' GT-line ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

jongf7 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:00:
Ja klopt, in elk geval de launch edition GT-line, maar ik neem aan op de 'normale' GT-line ook.
Klopt. De boost functie kun je dus niet aanschaffen op een GT-Line Launch Edition, want die zit er standaard al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
juakali schreef op maandag 18 december 2023 @ 06:57:
[...]

@juakali Ik heb vanmiddag even bij mijn wielkasten gekeken en bij mij zijn de vlekken weggetrokken. Niets meer van te zien.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
ik heb ondertussen een activeringslink gekregen van mijn dealer om te kiezen tussen de 3 opties.
Nu wachten tot ik een voucher krijg veronderstel ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cP-bjmtanuQaz5M45CXYV7yMwgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiSM8jrpkvPeYIrOBvWtLxu3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 14:06
Crupa schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:12:
ik heb ondertussen een activeringslink gekregen van mijn dealer om te kiezen tussen de 3 opties.
[Afbeelding]
mooi. hier werd me ook al aangeraden om voor het laadkrediet te kiezen, ben in blijde verwachting van de link van de dealer.
kan je ergens zien hoe lang dat krediet geldig blijft (ik heb de intentie om meestal van thuis te laden - zonnepanelen).
op het werk kunnen we via total energies aan 0;29 euro per kw + ongeveer 1 euro extra per laadsessie (weet nog wel niet of dat gaat werken met dat laadkrediet want is een lader van Total Energies) - of de prijs per kw is belachelijk hoog zo via KIa Charge. Zou dan vnl voor vakantie zijn of ad hoc laden op onverwachtte momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:51
[Afbeelding]
Hoevaak heeft de EV9 onderhoud nodig eigenlijk?

Rij inmiddels al zo’n 6 jaar EV’s en mij is het ondertussen wel duidelijk geworden dat regelmatig onderhoud dikke onzin is, geldklopperij en dreigen met het vervallen van garantie als het niet wordt uitgevoerd.

Wat dat betreft is het niet terug moeten komen voor onderhoud een groot voordeel van mijn Model Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
surfonce schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:17:
[...]

mooi. hier werd me ook al aangeraden om voor het laadkrediet te kiezen, ben in blijde verwachting van de link van de dealer.
kan je ergens zien hoe lang dat krediet geldig blijft (ik heb de intentie om meestal van thuis te laden - zonnepanelen).
op het werk kunnen we via total energies aan 0;29 euro per kw + ongeveer 1 euro extra per laadsessie (weet nog wel niet of dat gaat werken met dat laadkrediet want is een lader van Total Energies) - of de prijs per kw is belachelijk hoog zo via KIa Charge. Zou dan vnl voor vakantie zijn of ad hoc laden op onverwachtte momenten.
ik ga normaal ook alleen uitzonderlijk extern laden (dus meestal thuis). Ik ga het krediet dus vooral op vakantie gebruiken.
Maar veel zal inderdaad afhangen van de 'houdbaarheid' en ook de regio... :?
Ik houd jullie op de hoogte als ik de kleine lettertjes kan lezen in de Kia Charge app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
schumi1986 schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:18:
[...]

Hoevaak heeft de EV9 onderhoud nodig eigenlijk?

Rij inmiddels al zo’n 6 jaar EV’s en mij is het ondertussen wel duidelijk geworden dat regelmatig onderhoud dikke onzin is, geldklopperij en dreigen met het vervallen van garantie als het niet wordt uitgevoerd.

Wat dat betreft is het niet terug moeten komen voor onderhoud een groot voordeel van mijn Model Y.
Het is inderdaad een manier voor de dealers om nog wat marge te krijgen op de EV's...
Ik heb de indruk dat ze me te veel willen laten komen (om de garantie te behouden). Maar daar ga ik later wel eens wat dieper induiken (en vergelijken met mede BE EV9 eigenaars ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Gies123 schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:01:
[...]

@juakali Ik heb vanmiddag even bij mijn wielkasten gekeken en bij mij zijn de vlekken weggetrokken. Niets meer van te zien.
Vandaag feedback gehad van de garage. Nu hebben ze ook info gekregen van KIA en de procedure voor die plekken. Zou standaard controle stap moeten zijn voor levering en indien aanwezig te verhelpen door uv lamp.
Zei hem dat ze dat wel mochten melden bij levering voor ik een hartaanval kreeg dit weekend 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
[Afbeelding]
Als je voor het laadkrediet kiest: hoe gaat Kia meten dat je 10.000 km hebt gereden op hun laadkrediet? Ik laad eigenlijk altijd thuis en de kans is groot dat de auto al op 10.000Km staat voordat ik op vakantie ga (en het krediet ga aanspreken). Is mijn laadkrediet dan al op zonder het gebruikt te hebben? Het lijkt erop dat je krediet houdbaar is tot de auto de 10KKm passeert. Dat zou een beetje sneu/misleidend zijn.

Volgens mij hadden ze een aantal kWh's moeten aanbieden als laadkrediet?

[ Voor 5% gewijzigd door Gies123 op 19-12-2023 08:44 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
@Gies123 Staan ook kleine lettertjes bij, waarin wordt aangegeven dat KIA rekent met een x aantal Kw en op die manier op 10.000 km uitkomt. Verbruik je meer per kilometer dan haal je ook die 10.000 km niet op het krediet. Zal het nog even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
jongf7 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:16:
Alle updates zijn hier inmiddels gelukt.
Tot nu toe erg positief over de auto.

Enige probleempje dat ik nu nog heb is dat de remote app steeds geen verbinding krijgt, iemand hier toevallig tips voor ? Is er iets dat ik nog moet aanzetten ofzo ?

[Afbeelding]
Dit probleem is inmiddels verholpen en ik krijg weer een response van de auto.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
EVJB schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:01:
@Gies123 Staan ook kleine lettertjes bij, waarin wordt aangegeven dat KIA rekent met een x aantal Kw en op die manier op 10.000 km uitkomt. Verbruik je meer per kilometer dan haal je ook die 10.000 km niet op het krediet. Zal het nog even opzoeken.
Ah ok, dat zou prima zijn. Gewoon een aantal Kw's dus. Ik ben benieuwd, dank voor het opzoeken alvast!

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Is zelfs 15.000 km aan 21 kw/100 km, dat ga je niet redden in een EV9. 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQwyqMZ0DBAKZ21eNMpMMaEtyxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHoGosm9vw1OonYZrWczNy3S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Maar ik denk dat je er ook niet zo naar moet kijken, je krijgt gewoon 2000 euro laadtegoed. En zolang het maar niet tegen idiote kw prijzen moet worden uitgegeven en je was toch al van plan te gaan laden aan de snelweg, dan denk ik dat het een prima optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
EVJB schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:09:
Maar ik denk dat je er ook niet zo naar moet kijken, je krijgt gewoon 2000 euro laadtegoed. En zolang het maar niet tegen idiote kw prijzen moet worden uitgegeven en je was toch al van plan te gaan laden aan de snelweg, dan denk ik dat het een prima optie is.
ik denk ook dat je gewoon (in BE) €1.500 tegoed krijgt in de charge app en gezien ik die aan snelladers ga gebruiken, zal dat natuurlijk met veel minder km overeenstemmen, maar dat is ok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Tip van de dag:

Als je de Rijstrookassistentie knop op het stuur lang ingedrukt houdt, dan schakel je Rijstrookassistentie (=rijbaanveiligheid) uit !

Dat scheelt weer gevaarlijk bladeren door het Setup menu, ook al heb je een favoriet ingesteld.

You can thank me later.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freezhost
Het leek er in eerste instantie op dat je die voucher ook mocht inzetten als webshop tegoed om accessoires te kopen maar dat is dus niet het geval. Maakt het voor mij iets minder erg dat ik er geen recht op heb. Laad toch altijd thuis.

@Gasoline1234 Ik gebruik die knop al ruim 2 jaar in mijn EV6, dacht dat het hier al bekend was. Je kunt ook heel snel naar het scherm met veiligheidssysteem door de OK knop ingedrukt te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Freezhost op 19-12-2023 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

@Freezhost , dat is goed om te weten.
In het EV9 topic zijn veel (de meerderheid) voor het eerst een Kia bezitter. Ze komen bijvoorbeeld van Tesla, Volvo, LandRover, etc.
Dus deel zeker je Kia tips met ons nieuwelingen. Much appreciated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Goeie tips! Bedankt! Altijd welkom! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Zojuist de KIA enquête ingevuld, kon het niet laten nog even de KIA NL targets aan te halen, bonus boven de klant stellen vind ik niet zo chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
bericht van KIA:
Dank voor het bericht aan Kia.
Gefeliciteerd met jouw EV9!

Het klopt dat er binnenkort een webshop voucher beschikbaar komt. De informatie hieromtrent zal per e-mail aan je worden verzonden. Helaas moet je nog vragen om geduld, Kia werkt hier momenteel hard aan.

Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd.
ik vroeg of ik het diract van Kia hoorde of via mijn aankoop dealer. Ik hoop het eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero45
  • Laatst online: 01-12-2024
Gies123 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:02:
[...]

Dit probleem is inmiddels verholpen en ik krijg weer een response van de auto.
Hoe heb je dit opgelost?

Heb sinds dit weekend onze ev9 in ontvangst mogen nemen.
App heeft 1 dag gewerkt - krijg momenteel geen verbinding meer.

Aangaande de trillingen van de banden, heb ook dit probleem.
Had gehoord van de dealer dat ze zelf ookal bij de testwagen de banden moesten veranderen.

Even contact opnemen en benieuwd wat ze gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Tip 2: zet de flitspaal verklikker aan in het menu en maak daar een mental note van. Dit laatste ben ik vergeten. Reed vandaag voor het eerst een trajectcontrole traject in, je weet niet wat je meemaakt! 😂 Maar had pas vrij laat in de gaten dat het met trajectcontrole te maken had. In de HUD wordt het mooi aangegeven naast huidige snelheid ook gemiddelde snelheid in het traject. Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Zero45 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:56:
[...]

Hoe heb je dit opgelost?

Heb sinds dit weekend onze ev9 in ontvangst mogen nemen.
App heeft 1 dag gewerkt - krijg momenteel geen verbinding meer.

Aangaande de trillingen van de banden, heb ook dit probleem.
Had gehoord van de dealer dat ze zelf ookal bij de testwagen de banden moesten veranderen.

Even contact opnemen en benieuwd wat ze gaan doen.
Het heeft bij mij altijd gewerkt, tot ergens in het weekend de auto geen response meer gaf. De commando's werden wel doorgegeven, en normaal kreeg je een bevestiging van de auto op dit commando, maar dat laatste werkte dus niet meer. Het is vanzelf overgegaan.

Als je geen verbinding met de auto krijgt, dan zou ik proberen de telefoon nog eens aan te melden bij de auto als digitale sleutel. Volgens mij werkt dat het beste vanuit de app waarbij je wel in de auto moet zitten om een code in te voeren/te accepteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Gies123 op 19-12-2023 13:12 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
EVJB schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:03:
Tip 2: zet de flitspaal verklikker aan in het menu en maak daar een mental note van. Dit laatste ben ik vergeten. Reed vandaag voor het eerst een trajectcontrole traject in, je weet niet wat je meemaakt! 😂 Maar had pas vrij laat in de gaten dat het met trajectcontrole te maken had. In de HUD wordt het mooi aangegeven naast huidige snelheid ook gemiddelde snelheid in het traject. Wow!
het systeem is wel niet perfect.
enkele trajectcontroles toont hij verkeerd. Bv. tussen Mechelen-zuid en Brussel is het volgens hem 15km traject controle. Ondertussen verminderd de toegelaten snelheid van 120 naar 90 en denkt de auto dat je gemiddeld natuurlijk veel te snel rijdt... (hoewel de traject controle al lang gedaan is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
De dataset die wordt geraadpleegd is niet perfect. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
Iemand een manier of tip om de zijspiegelverwarming te kunnen activeren? Ik reed vandaag met regenachtig weer een parkeergarage in en pardoes besloegen mijn zijspiegels. Uiteindelijk heb ik met behulp van de camera's moeten parkeren want de zijspiegels boden 0 zicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 16:11
Volgens mij moet je dan de achteruitverwarming aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
  • Laatst online: 22:46
reistier schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:23:
Iemand een manier of tip om de zijspiegelverwarming te kunnen activeren? Ik reed vandaag met regenachtig weer een parkeergarage in en pardoes besloegen mijn zijspiegels. Uiteindelijk heb ik met behulp van de camera's moeten parkeren want de zijspiegels boden 0 zicht.

[ Voor 9% gewijzigd door Stephanos op 19-12-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Ik probeerde vandaag terwijl ik reed de batterij conditionering aan te zetten, om te kijken hoe lang dat zou duren, maar het systeem melde dat de batterij al gereed was...

Heeft iemand ervaring met het preconditioneren van de batterij? Doet de EV9 dit altijd? of was mijn auto warm genoeg na een 30 minuten rijden?

Ik ga binnenkort naar het buitenland en wil op ABRP gaan rijden. Dan weet ik of ik deze functie aan moet zetten, voordat ik bij mijn laad-tussenstop kom....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Heb alleen preconditioning gedaan via de remote in KIA connect, dit was binnen 20 minuten gereed. Ik weet niet zeker of het net als bij Tesla werkt, preconditioning wordt geactiveerd als er op de route gekozen is voor een snellader. Maar mocht dat zo werken, dan zul je de ingebouwde routeplanner moeten gebruiken. Ik ga ook op ABRP rijden, baal ervan dat ze de OBD nog niet hebben geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Net de laatste rubbermatten opgehaald, had ze al voorin, de rest was pas later leverbaar. Blij dat ik ze nog voor de wintersport heb gekregen. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
  • Laatst online: 08-06 10:36
Dit weekend wireless CarPlay erop gezet, werkt prima en geen nadelige gevolgen

Leuke bonus; Apple kaarten geeft de info door aan de hud. (Maps niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero45
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik stoor me wel aan de auto dim van de spiegels. Vrij aggresief overdag af en toe. Snachts worden ze echt te donker voor mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
michiel-123 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:27:
Dit weekend wireless CarPlay erop gezet, werkt prima en geen nadelige gevolgen

Leuke bonus; Apple kaarten geeft de info door aan de hud. (Maps niet)
aha, dat is dan een verschil tussen de wired apple carplay en de wireless. :-)
Dan moet ik er ook eens werk van maken van de wireless...

heb je bepaalde tips om snel te connecteren/installeren?
ik las ergens dat je eerst je standaard bluetooth ts auto en iphone moet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Zero45 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:42:
Ik stoor me wel aan de auto dim van de spiegels. Vrij aggresief overdag af en toe. Snachts worden ze echt te donker voor mij :/
Kun je dat niet uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel-123
  • Laatst online: 08-06 10:36
Crupa schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 15:42:
[...]

aha, dat is dan een verschil tussen de wired apple carplay en de wireless. :-)
Dan moet ik er ook eens werk van maken van de wireless...

heb je bepaalde tips om snel te connecteren/installeren?
ik las ergens dat je eerst je standaard bluetooth ts auto en iphone moet verwijderen?
Ja klopt, voor de update wired was het er niet. Wellicht nu wired ook op de hud, dat heb ik niet getest.

Een paar pagina’s terug in dit topic staat met afbeeldingen getoond wat je kan verwachten (ook qua tijden). Verder is de Kia update guide prima

Daarna inderdaad in je iPhone bij CarPlay settings je auto eerst verwijderen. Wellicht overbodig, maar ik had de BT ook verwijderd en daarna na een nieuwe BT connectie werkte alles gelijk soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkGodMaster
  • Laatst online: 17-05 18:04
EVJB schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:20:
Zojuist de KIA enquête ingevuld, kon het niet laten nog even de KIA NL targets aan te halen, bonus boven de klant stellen vind ik niet zo chique.
Heb ik wat KIA drama gemist?
Pagina: 1 ... 20 ... 85 Laatste