Goed nieuws, lees wel aardig wat gedwongen winkelnering kwa energiecontracten en laders, dus geen vrije keuze in wat het beste is voor je eigen situatie. Voorlopig afwachten of Kia maar eens bevragen met andere mogelijkhedenslijkie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:12:
nieuws: Kia wil vanaf volgend jaar in Nederland EV9 als thuisaccu en v2h moge...
Nu wil ik weten welke Zaptec lader dat is… ik ga zaptec hier eens bellen. Plus ‘balen’ dat dit via AC gaat? We hebben geen specs maar dat zal niet mega veel vermogen zijn…
Keerzijde is dat de lader veel goedkoper zal zijn.
Volgens mij hebben ze het nieuwsbericht aangepast? Ik lees nergens meer iets over een Zaptec lader.slijkie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:10:
[...]
BjØrnniet een Noor beledigen dat ie zweeds is he.
Wel mooi dat het via AC gaat, ik vind een grote DC kast met herrie voor de deur toch minder.
Overigens voor de 'gemiddelde NL woonwijk met oprit' en 'gemiddeld verbruik' zou AC voldoende zijn.
10kWh - 20kWh wat je max verbruikt op een dag, dat vraag je toch niet op 1 moment als piekvermogen?
(ja ik weet dat het niet heel gemiddeld is om een oprit te hebben..

Hebben ze het idd aangepast. De Zaptec Pro kan volgens mij V2H op basis van AC. Ik ga morgen Zaptec hier eens bellen.Ultra_instinct schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:25:
[...]
Volgens mij hebben ze het nieuwsbericht aangepast? Ik lees nergens meer iets over een Zaptec lader.
Wel mooi dat het via AC gaat, ik vind een grote DC kast met herrie voor de deur toch minder.
Overigens voor de 'gemiddelde NL woonwijk met oprit' en 'gemiddeld verbruik' zou AC voldoende zijn.
10kWh - 20kWh wat je max verbruikt op een dag, dat vraag je toch niet op 1 moment als piekvermogen?
(ja ik weet dat het niet heel gemiddeld is om een oprit te hebben..)
Top, laat het aub weten @slijkie !
Ik heb zelf een Easee lader, dus wellicht dat ik die (weer) moet vervangen.
Ik/wij zijn ook heel benieuwd, dus laat het aub even weten..!EVJB schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:06:
[...]
Hahaha, zeker best verschil. Maar zie ook dat je goed gebruik maakt van de airco. Staat bij mij nog altijd op ECO en dat is prima in NL. Wintersport in de komende weken zal dat anders zijn. Maar ik heb de auto niet gekozen om zuinig te rijden. Al is het natuurlijk wel zo dat je zo min mogelijk onderbreking van de reis wilt door laadacties. Heel benieuwd of de reis naar de Dolomieten met 5 keer laden gaat lukken en zo ja hoelang we dan aan de laadpaal hangen.
Heeft iemand al de voucher van KIA ontvangen, heb de auto nu sinds vrijdag en de voucher zou al vrijdag gemaild worden ?
Nee nog niet, maar van de dealer begreep ik dat hij ze deze week binnen krijgt en na controle doorstuurt.
Ik kreeg vorige week een mailtje waar ik mijn keuze moest maken tussen laadpaal, kia charge krediet of 3j onderhoudscontract.Gies123 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:41:
Nee nog niet, maar van de dealer begreep ik dat hij ze deze week binnen krijgt en na controle doorstuurt.
Let op: 1x iets aanklikken legt onmiddellijk je keuze vast en er is no way back! Ook geen enkele woordje bijkomende uitleg over wat/wat juist is.
Heeft hier nog iemand problemen met de vergrendeling van een laadkabel in de auto?
Als ik gelijk welke laadkabel inplug wil deze niet ‘vast klikken’ en moet ik altijd de hele kabel en stekker omhoog houden in de hoop dat ie hem dan pakt. Geeft hierdoor ook vaak foutmeldingen aan de laadpaal omdat hij niet goed/makkelijk wil connecten met de auto.
Nieuw als EV rijder, dus had de dealer gevraagd of ik wat verkeerd deed, hij testte het bij hun wagen als demo en eigelijk net hetzelfde probleem vastgesteld.
Hoop stiekem dat toch iemand hier de gouden tip heeft wat ik anders kan/moet doen.
Als ik gelijk welke laadkabel inplug wil deze niet ‘vast klikken’ en moet ik altijd de hele kabel en stekker omhoog houden in de hoop dat ie hem dan pakt. Geeft hierdoor ook vaak foutmeldingen aan de laadpaal omdat hij niet goed/makkelijk wil connecten met de auto.
Nieuw als EV rijder, dus had de dealer gevraagd of ik wat verkeerd deed, hij testte het bij hun wagen als demo en eigelijk net hetzelfde probleem vastgesteld.
Hoop stiekem dat toch iemand hier de gouden tip heeft wat ik anders kan/moet doen.
Ik heb dit ook al bij de dealert neergelegd, die zou het Kia melden. Dit kan natuurlijk niet. Snelladen is één van de redenen waarom je deze auto koopt.Bobbydc schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:05:
Heeft hier nog iemand problemen met de vergrendeling van een laadkabel in de auto?
Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE
Leuk om het verbruik te zien. Allemaal tussen de 20 en 25 kWh per 100 km. Dat betekent in de winter dus een bereiken rond de 400 km (uitgaande van laden tot 80% ) als ik het goed bereken. Dat zou voor mijn gebruik voldoende zijn.
Artikel op de voorpagina doet me alleen twijfelen of ik niet moet wachten op een laadpaal die v2h gaat ondersteunen. Beetje zonde om nu geld te investeren terwijl je over een half jaar misschien de accu ook nog daar voor kunt gebruiken.
Artikel op de voorpagina doet me alleen twijfelen of ik niet moet wachten op een laadpaal die v2h gaat ondersteunen. Beetje zonde om nu geld te investeren terwijl je over een half jaar misschien de accu ook nog daar voor kunt gebruiken.
Als ik het goed heb begrepen biedt Kia de mogelijkheid om een laadpaal via hun aan te schaffen. Zodra er dan een V2G/V2H laadpaal beschikbaar is krijg je de aanschafkosten van de eerste paal in mindering op de prijs van de nieuwe laadpaal.AgeOfPanic schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:46:
Dat wist ik nog niet. Heb je daar een bron voor? Speelt wel weer mee dat ik eigenlijk van plan was om een laadpaal bij Soly aan te schaffen omdat zij een soort regelsysteem aanbieden waardoor je slim het laden kunt plannen. Die zal dan wel weer niet samenwerken met de laadpaal van Kia, want die gaan dezelfde kant op met Charge.reistier schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:54:
[...]
Als ik het goed heb begrepen biedt Kia de mogelijkheid om een laadpaal via hun aan te schaffen. Zodra er dan een V2G/V2H laadpaal beschikbaar is krijg je de aanschafkosten van de eerste paal in mindering op de prijs van de nieuwe laadpaal.
Mijn bron was de verkoper van de plaatselijke Kia vestiging. Ik heb het ook niet schriftelijk omdat ik er zelf geen gebruik van maak.AgeOfPanic schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:11:
[...]
Dat wist ik nog niet. Heb je daar een bron voor? Speelt wel weer mee dat ik eigenlijk van plan was om een laadpaal bij Soly aan te schaffen omdat zij een soort regelsysteem aanbieden waardoor je slim het laden kunt plannen. Die zal dan wel weer niet samenwerken met de laadpaal van Kia, want die gaan dezelfde kant op met Charge.
Jij hebt dus ook dit probleem? Al een manier gevonden om zelf het zo goed mogelijk te doen werken?Pierke S. schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:43:
[...]
Ik heb dit ook al bij de dealert neergelegd, die zou het Kia melden. Dit kan natuurlijk niet. Snelladen is één van de redenen waarom je deze auto koopt.
Ik merk dat er bij jouw ook geen recuperation data staatBobbydc schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:00:
[Afbeelding]
Hi iedereen, tijdje geleden m’n ev9 opgehaald (rwd earth launch edition) in België. Dit is m’n verbuik tot dusver. Is dat een beetje ok? 😂
Ja, ik heb er al eerder over gelezen op dit forum volgens mij, we zijn niet de enigen. Vasthouden zodat hij vast kan klikken en dan maar hopen dat hij het goed blijft doen. Meer mensen met dit probleem? Hier moet Kia wat mee volgens mij...Bobbydc schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:54:
[...]
Jij hebt dus ook dit probleem? Al een manier gevonden om zelf het zo goed mogelijk te doen werken?
Sinds vanavond hier ook trotse eigenaar van een knalblauwe (metallic) KIA EV9 GT line. Was de 5e EV9 die ze regio Leuven (Vlaams-Brabant - BE) uitleverden :-).
Nu als avondlectuur de 600p manual eens snel aan het doornemen.
De Verkoper vertelde me dat ze de laatste versie van de software geïnstalleerd hadden maar dat updates zoals vb Wireless Apple CarPlay OTA (over the air) automatisch geïnstalleerd zouden worden. Was nog niet beschikbaar gezien de auto pas sinds gisteren geactiveerd is voor updates.
Komen de update bij jullie effectief automatisch binnen mits het nodige geduld of is het wel degelijk de bedoeling dat je af en toe een USB-C stick in de auto steekt om de update zo te installeren ?
Trekhaak zou pas voor mid januari zijn idd zoals ik hier op het forum al las.
Hij had me aangemeld voor het platinium package (waarbij je kon kiezen tussen een thuislader, onderhoudsbudget of laadbudget, daar zou ik spoedig een mailtje van ontvangen).
De winterbanden zijn nog onderweg (normaal eind deze week geleverd).
Zal een van deze enkele foto’s posten bij daglicht, was nu al donker toen ik thuis arriveerde van de garage, maar vlotte eerste rit. Op de autostrade bij 120km/u geen trillingen gevoeld met de originele banden.
Ter info: mijn wagen was 19 november in de haven van Antwerpen toegekomen, neemt dus wel een 3-tal weken van de boot tot dealer.
De Verkoper vertelde me dat ze de laatste versie van de software geïnstalleerd hadden maar dat updates zoals vb Wireless Apple CarPlay OTA (over the air) automatisch geïnstalleerd zouden worden. Was nog niet beschikbaar gezien de auto pas sinds gisteren geactiveerd is voor updates.
Komen de update bij jullie effectief automatisch binnen mits het nodige geduld of is het wel degelijk de bedoeling dat je af en toe een USB-C stick in de auto steekt om de update zo te installeren ?
Hij had me aangemeld voor het platinium package (waarbij je kon kiezen tussen een thuislader, onderhoudsbudget of laadbudget, daar zou ik spoedig een mailtje van ontvangen).
Zal een van deze enkele foto’s posten bij daglicht, was nu al donker toen ik thuis arriveerde van de garage, maar vlotte eerste rit. Op de autostrade bij 120km/u geen trillingen gevoeld met de originele banden.
Ter info: mijn wagen was 19 november in de haven van Antwerpen toegekomen, neemt dus wel een 3-tal weken van de boot tot dealer.
Mooi, veel succes er mee.surfonce schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:16:
Sinds vanavond hier ook trotse eigenaar van een knalblauwe (metallic) KIA EV9 GT line. Was de 5e EV9 die ze regio Leuven (Vlaams-Brabant - BE) uitleverden :-).
Vandaag ga ik mijn zwarte GT line ophalen en is de eerste in het Waasland ☺️
De infotainment software update, met daarin de wireless Carplay / Android Auto moet toch echt via een USB stick. Die komt niet Over The Air.
[ Voor 6% gewijzigd door Gasoline1234 op 14-12-2023 07:20 ]
Laadstekker probleem heb ik ook, maar alleen bij snellaadstations, met een zware CCS stekker.Bobbydc schreef op woensdag 13 december 2023 @ 20:54:
[...]
Jij hebt dus ook dit probleem? Al een manier gevonden om zelf het zo goed mogelijk te doen werken?
Thuis of op kantoor laden, met een type 2 stekker, gaat wel goed.
Stekker optillen helpt, maar de snellaadsessie kan een paar minuten later al weer onderbroken zijn.
Hi, zalig dat je vandaag je EV9 gaat ophalen.juakali schreef op donderdag 14 december 2023 @ 06:53:
[...]
Mooi, veel succes er mee.
Vandaag ga ik mijn zwarte GT line ophalen en is de eerste in het Waasland ☺️
Je zal wel de tweede zijn want de mijne staat hier al een weekje op m’n oprit in Stekene 😀😊
Waar heb je hem gekocht? Waaslandmobiel?
Hey,Bobbydc schreef op donderdag 14 december 2023 @ 07:45:
[...]
Hi, zalig dat je vandaag je EV9 gaat ophalen.
Je zal wel de tweede zijn want de mijne staat hier al een weekje op m’n oprit in Stekene 😀😊
Waar heb je hem gekocht? Waaslandmobiel?
Ja Waaslandmobiel. En jij?
Volgens hen was ik de eerste EV9 die ze verkocht hadden. Maar misschien niet de eerste geleverd
Welke kleur en uitvoering?
Van Gansen Ekeren 😊juakali schreef op donderdag 14 december 2023 @ 08:06:
[...]
Hey,
Ja Waaslandmobiel. En jij?
Volgens hen was ik de eerste EV9 die ze verkocht hadden. Maar misschien niet de eerste geleverd![]()
Welke kleur en uitvoering?
Je zal wel de eerste GT line van het waasland zijn want de mijne is de earth launch edition in het zwart ook
We komen elkaar zeker wel eens tegen dan binnekort!
Veel plezier straks bij de levering 🎉🙏🏻
Veel plezier ermee !surfonce schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:16:
De blauwe lijkt wel in trek in onze regio (hier Kortenberg, gekocht in Vilvoorde)
Zaptec gesproken, kerel wist niet veel ervanaf, maar de Zaptec Pro zou ISO15118 hebben. De Zaptec Go niet. Of dit nou concreet betekend dat de EV9 met de Zaptec Pro kan terug leveren kon hij mij niet vertellen.Gies123 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:36:
Top, laat het aub weten @slijkie !
Ik moest even mailen met de vraag, en krijg ik een antwoord erop. Dus we zullen zien.
]Wat zegt de dealer hierop?Stephanos schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 12:10:
[...]
Ja, ik ook. Bij een Ionity lader moest ik de laadkop vasthouden anders stop het met laden na een aantal kliks. Na ong 10% laden ben ik weggereden naar een andere benzine station. Erg vervelend. Dit heb ik inmiddels best vaak meegemaakt
Ik heb het zeker aan mn ToDo lijstje toegevoegd.
Ben wel bang dat het aan de auto-kant zit qua slechte pasvorm van de stekker. Daar zullen ze niet snel iets voor hebben en ook niet veel animo hebben om die hele stekker te vervangen....
Maar dit is ook geen doen...
Dinsdag wordt de auto hier geleverd, een zwarte GT launch edition.
Nog tips voor het controleren van de auto alvorens deze te accepteren?
Dat klinkt zeker goed. En je hebt dan niet die extra functie in het berijders-hulpsystemen menu uit hoeven zetten? Ik zet er nog 3 uit bij vertrek en heb de camera afgeplakt.Gasoline1234 schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:52:
De software update in de werkplaats, die ik vrijdag heb gehad, lijkt daadwerkelijk het koffiepieper probleem te hebben opgelost.
Ik heb sinds de update 3 ritten van 35 minuten gedaan, waarbij voorheen altijd die pieper afging en niet meer uitging. Sinds de software update: niets!
Het is misschien nog te vroeg voor een definitieve conclusie, maar dit is veelbelovend.
Ik heb nu, samen met de nieuwe banden, eindelijk de EV9 zoals hij hoort te zijn.
Wat is de software versie die is geïnstalleerd?
Mike
Het enige steeds terugkerende punt is de banden die er standaard onder zitten. Je zou daar kunnen proberen om een concrete afspraak te maken over het op kosten van dealer/KIA vervangen van de banden als deze binnen zoveel kilometer niet stoppen met trillen.henkie32 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:46:
Dinsdag wordt de auto hier geleverd, een zwarte GT launch edition.
Verder zou je kunnen vragen om ook de laatste versie van de navigatie erop te zetten i.p.v. dat zelf na levering te doen.
En vraag naar de voucher natuurlijk... Die van mij ontvang ik morgen als het goed is.EVJB schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:59:
[...]
Het enige steeds terugkerende punt is de banden die er standaard onder zitten. Je zou daar kunnen proberen om een concrete afspraak te maken over het op kosten van dealer/KIA vervangen van de banden als deze binnen zoveel kilometer niet stoppen met trillen.
Verder zou je kunnen vragen om ook de laatste versie van de navigatie erop te zetten i.p.v. dat zelf na levering te doen.
Geld die voucher ook voor zakelijke aanschaf? Ik dacht enkel particulier.Pierke S. schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:14:
[...]
En vraag naar de voucher natuurlijk... Die van mij ontvang ik morgen als het goed is.
Voucher geld voor privé en klein zakelijk met als uitzondering degene die gebruik maken van de Kia Finance actie met 3,99% rente want dan zit die korting daarin verwerkt
[ Voor 14% gewijzigd door Freezhost op 14-12-2023 13:10 ]
Hoe weet je dit? Ik ben nog in gesprek met de dealer (Wensink) maar hij gaf aan dat je de voucher ook krijgt bij particuliere financiering (3,99%).Freezhost schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:10:
Voucher geld voor privé en klein zakelijk met als uitzondering degene die gebruik maken van de Kia Finance actie met 3,99% rente want dan zit die korting daarin verwerkt
@Bubblestorm
Staat in het bulletin wat dealer heeft gehad, mijn dealer dacht ook dat ik hem gewoon kreeg maar helaas. Die 2000 euro krijg jij natuurlijk ook gewoon maar op een andere manier. Rente is momenteel 8 a 9 procent bij andere lease aanbieders dus op die 3,99 moet gewoon geld bij. Het is een stuk goedkoper om die 3,99 rente te hebben dan eenmalig 2000 euro voucher.
En Kia NL gaat het actief controleren dus je hebt kans dat als je hem wel krijgt van de dealer Kia het alsnog weigert.
Staat in het bulletin wat dealer heeft gehad, mijn dealer dacht ook dat ik hem gewoon kreeg maar helaas. Die 2000 euro krijg jij natuurlijk ook gewoon maar op een andere manier. Rente is momenteel 8 a 9 procent bij andere lease aanbieders dus op die 3,99 moet gewoon geld bij. Het is een stuk goedkoper om die 3,99 rente te hebben dan eenmalig 2000 euro voucher.
En Kia NL gaat het actief controleren dus je hebt kans dat als je hem wel krijgt van de dealer Kia het alsnog weigert.
Ok! Thanks voor snelle reactie, dan zal ik even afwachten wat er gebeurd mocht ik hem bestellen.Freezhost schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:51:
@Bubblestorm
Dank voor je snelle reactie!
Dan zullen er weinig vouchers worden uitgedeeld of verzilverd, want ik begreep dat 80-90% van de nieuwe auto's wordt gefinancieerd. En als je dan toch besluit om te financieren, dan zou ik dat via Kia doen, want die 3,99 % krijg je nergens anders.
Findio zit rond 8-9% inderdaad. dan is die 3,99% is wel aantrekkelijk, met slotsom zag ik ook? Dus kan je hopelijk naar een lager maandbedrag dan private lease...EVJB schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:01:
Dan zullen er weinig vouchers worden uitgedeeld of verzilverd, want ik begreep dat 80-90% van de nieuwe auto's wordt gefinancieerd. En als je dan toch besluit om te financieren, dan zou ik dat via Kia doen, want die 3,99 % krijg je nergens anders.
[ Voor 4% gewijzigd door Bubblestorm op 14-12-2023 14:05 ]
Inderdaad, die 3,99% krijg je nergens... heb ook andere offertes opgevraagd maar alles zit rond de 9. Ik kreeg zelfs het advies van mijn tussenpersoon om deze direct te accepteren en geen aanvraag via hun te doen omdat dit gewoon een mooi aanbod is.
Snap best dat het merendeel gefinancieerd wordt, best wel een smak geld om in één keer te investeren.
Snap best dat het merendeel gefinancieerd wordt, best wel een smak geld om in één keer te investeren.
Terugweg heb ik de auto anders geparkeerd waardoor minder druk op de stekker kwam en dat werkte wel. Het is super raar dat dit zo nauw luitert. Naast mij waren een Hyundai, Ford en Audi, geen van hun had een issue. Ik begin te denken dat het aan mij auto ligtFlyingDutchMike schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:43:
[...]
]Wat zegt de dealer hierop?
Ik heb het zeker aan mn ToDo lijstje toegevoegd.
Ben wel bang dat het aan de auto-kant zit qua slechte pasvorm van de stekker. Daar zullen ze niet snel iets voor hebben en ook niet veel animo hebben om die hele stekker te vervangen....
Maar dit is ook geen doen...
De DAW functie (oogje) hoef ik niet uit te zetten inderdaad. Overigens, bij de vorige software versie, met de koffiepieper-bug maakte aan- of uitzetten geen verschil.FlyingDutchMike schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:48:
[...]
Dat klinkt zeker goed. En je hebt dan niet die extra functie in het berijders-hulpsystemen menu uit hoeven zetten? Ik zet er nog 3 uit bij vertrek en heb de camera afgeplakt.
Wat is de software versie die is geïnstalleerd?
Mike
Ik heb de afgelopen dagen niet gereden, dus heb nog te weinig ritten gemaakt om te concluderen of de bug nu helemaal weg is.
Vehicle system version is 23.7.0.
Zo de ev9 gaan ophalen.
Met sisser de dag afgesloten.
Vertrokken na een halve intro waar de Connect app niet wil Connecteren aan de wagen.
Aangekomen bij familie kon mijn vrouw niet uitstappen omdat de hendel binnen niet werkt. Dan ik maar de deur open gedaan.
Wou dan een demo geven van de neerklap are zetels. Linkse relaxation doet het niet en ook de relax mode niet.
Morgen terug naar de garage 😡🤬
Vertrokken na een halve intro waar de Connect app niet wil Connecteren aan de wagen.
Aangekomen bij familie kon mijn vrouw niet uitstappen omdat de hendel binnen niet werkt. Dan ik maar de deur open gedaan.
Wou dan een demo geven van de neerklap are zetels. Linkse relaxation doet het niet en ook de relax mode niet.
Balen man!juakali schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:18:
Zo de ev9 gaan ophalen.
Als je eens wil afspreken om die connect app eens samen te proberen. Heb die toen volledig met de verkoper bij levering ingesteld en ging als niets!
Misschien kan ik helpen?
Wat een slecht verhaal 🤦juakali schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:18:
Zo de ev9 gaan ophalen.
Zeker als je van 20 jaar tevreden zonder problemen van verschillende BMWs komt
Activatiecode is niet beschikbaar in de wagen en bij scannen van qr zegt de app wagen is in beveiligde status 😞Bobbydc schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:39:
[...]
Balen man!
Als je eens wil afspreken om die connect app eens samen te proberen. Heb die toen volledig met de verkoper bij levering ingesteld en ging als niets!
Misschien kan ik helpen?
Zijn er hier al Nederlandse eigenaren die voucher aangeboden hebben gekregen?
Ik kan moeilijk er iets over vinden en ik wil voorbereid zijn voordat ik de dealer benader. Want uit de ervaringen denk ik niet dat zij er spontaan mee aankomen zetten…
Ik kan moeilijk er iets over vinden en ik wil voorbereid zijn voordat ik de dealer benader. Want uit de ervaringen denk ik niet dat zij er spontaan mee aankomen zetten…
@sloddervos
nee ik ook nog niet, had ik wel allang verwacht.
nee ik ook nog niet, had ik wel allang verwacht.
Voor mij zelfde, het zou elke keer morgen komen. maar ja, morgen is het weer morgen
Net even aan de telefoon met de dealer. Pebble grey en iceberg green launch Edition (niet GT) staan nu op de boot. Verwachting eind januari, begin februari.
Verder gevraagd naar laadpaal. De laadpaal die terug kan leveren verwachten ze eerste kwartaal, maar kost naar schatting 5000 euro. Mogelijk dus eerste paar maanden snelladen langs de snelweg of terugleveren eerst uitstellen.
Verder gevraagd naar laadpaal. De laadpaal die terug kan leveren verwachten ze eerste kwartaal, maar kost naar schatting 5000 euro. Mogelijk dus eerste paar maanden snelladen langs de snelweg of terugleveren eerst uitstellen.
iemand de zelfparkeer functie al uitgetest?
Toen ik het wou toevoegen in de Kia shop, bleek het al geactiveerd te zijn (door dealer veronderstel ik)
Nu dacht ik dat je vooruit en achteruit rijden van de auto zonder bestuurder kon aanzetten door lang op de 'hold' toets te duwen van je sleutel en daarna de P↑ of P↓ maar dat doet helemaal niets...
wat doe ik verkeerd?
Toen ik het wou toevoegen in de Kia shop, bleek het al geactiveerd te zijn (door dealer veronderstel ik)
Nu dacht ik dat je vooruit en achteruit rijden van de auto zonder bestuurder kon aanzetten door lang op de 'hold' toets te duwen van je sleutel en daarna de P↑ of P↓ maar dat doet helemaal niets...
wat doe ik verkeerd?
@Crupa je auto kan inderdaad vooruit en achteruit rijden door middel van de sleutel. Auto ontgrendelen en direct vergrendelen en dan hold ingedrukt houden, zodra het lampje op de afstandsbediening knippert kun je hem los laten en vooruit/achteruit gebruiken.
Er zit een soort van beveiliging dat je eerst met ontgrendelen/vergrendelen voordat die hold knop functioneert.
Automatisch parkeren kun je doen door de camera knop ingedrukt te houden en de instructies op het scherm te volgen.
Er zit een soort van beveiliging dat je eerst met ontgrendelen/vergrendelen voordat die hold knop functioneert.
Automatisch parkeren kun je doen door de camera knop ingedrukt te houden en de instructies op het scherm te volgen.
[ Voor 13% gewijzigd door Freezhost op 15-12-2023 12:05 ]
gelukt om hem vooruit en achteruit te laten rijden!Freezhost schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:04:
@Crupa je auto kan inderdaad vooruit en achteruit rijden door middel van de sleutel. Auto ontgrendelen en direct vergrendelen en dan hold ingedrukt houden, zodra het lampje op de afstandsbediening knippert kun je hem los laten en vooruit/achteruit gebruiken.
thanks
Nice altijd weer een magisch momentCrupa schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 15:57:
[...]
gelukt om hem vooruit en achteruit te laten rijden!
thanks
Heb net mijn EV9 opgehaald: flare red, mooie beschaafde kleur donkerrood, bevalt heel goed en ziet er bij daglicht beter uit dan op de foto's.sloddervos schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:06:
Zijn er hier al Nederlandse eigenaren die voucher aangeboden hebben gekregen?
Auto rijdt prima (kom van een V70).
Maar ook hier nog geen nieuws over de voucher.
De dealer heeft de voucher al enige tijd geleden aangevraagd bij KIA Nederland, er nogmaals achteraan gebeld en blijkbaar ligt het probleem daar.
Rit was maar 40 minuten, nog geen koffiekopje gezien
[ Voor 3% gewijzigd door Remco45 op 15-12-2023 17:27 ]
Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)
Heb gisteren voor het eerst met een DC lader geladen en merkte al meteen dat de stekker aansluiting op de auto niet lekker afsluit en dat de stekker en kabel door zwaartekracht omlaag getrokken worden.
Nu ben ik van de praktische insteek, dus ik ga een dikke tape plakken aan de binnenkant van het "stopcontact" van de auto en eens kijken of dat maakt dat het wat strakker aansluit en direct pakt ipv van stekker omhoog houden en wachten totdat het slot grijpt. Wat overigens wel toen het de eerste keer niet lukte meteen werkte bij mij.
Ik hoop alleen dat het de AC laadactie, thuisladen dus, niet in de weg zit, want dat werkt prima.
We gaan het zien!
Nu ben ik van de praktische insteek, dus ik ga een dikke tape plakken aan de binnenkant van het "stopcontact" van de auto en eens kijken of dat maakt dat het wat strakker aansluit en direct pakt ipv van stekker omhoog houden en wachten totdat het slot grijpt. Wat overigens wel toen het de eerste keer niet lukte meteen werkte bij mij.
Ik hoop alleen dat het de AC laadactie, thuisladen dus, niet in de weg zit, want dat werkt prima.
We gaan het zien!
@Remco45 Geniet ervan! 😎
Vandaag terug bij de dealer geweest 2 uur om de hendel van de deur te maken en te zoeken waarom de zetel niet werkt.
Toen ik vertrok heb ik getest en gecontroleerd of de deur werkte en geen schade was. Nu blijkt in het paneel 2 diepe kappen/schade in het paneel. Toen ik het ging vertellen wimpelden ze het weg met de uitleg dat het er al was en ik het moest aanvaarden.
Ben volledig in beleefde rage 😡 modus gegaan.
Kwamen ze wel buiten en zeiden ze dat ze er iets gingen aan doen.
WTF een auto van geen 24 uur en ik zou al schade aangebracht hebben aan een deur die niet open ging langs binnen 🤬
Dus bij volgende bezoek want alles is niet opgelost zal het een 360 graden film en fotoshoot zijn.
Plezant een wagen binnen brengen bij KIA
Toen ik vertrok heb ik getest en gecontroleerd of de deur werkte en geen schade was. Nu blijkt in het paneel 2 diepe kappen/schade in het paneel. Toen ik het ging vertellen wimpelden ze het weg met de uitleg dat het er al was en ik het moest aanvaarden.
WTF een auto van geen 24 uur en ik zou al schade aangebracht hebben aan een deur die niet open ging langs binnen 🤬
Dus bij volgende bezoek want alles is niet opgelost zal het een 360 graden film en fotoshoot zijn.
Wat een verschrikkelijk gedoe zeg!juakali schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:53:
Vandaag terug bij de dealer geweest 2 uur om de hendel van de deur te maken en te zoeken waarom de zetel niet werkt.
Onaanvaardbaar en al zeker niet voor zo een dure nieuwe wagen!
Ga gerust eens langs in Ekeren bij Van Gansen. Heel goede service daar!
Wat is er nu gemaakt en wat niet?
Probeer voor je de volgende keer terug gaat ook of je snellader goed aansluit in de auto want daar heb ik (en nog veel anderen hier) ook problemen mee..
Succes man!
Merci, idd een gans gedoe voor een nieuwe wagen van 80.000 euro.Bobbydc schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:14:
[...]
Wat een verschrikkelijk gedoe zeg!
Onaanvaardbaar en al zeker niet voor zo een dure nieuwe wagen!
Ga gerust eens langs in Ekeren bij Van Gansen. Heel goede service daar!
Wat is er nu gemaakt en wat niet?
Probeer voor je de volgende keer terug gaat ook of je snellader goed aansluit in de auto want daar heb ik (en nog veel anderen hier) ook problemen mee..
Succes man!
Enkel de deur hendel is nu ok. De relaxation zetel doet het nog niet. De software en firmware is nog niet up to date en ze wisten mij wel te vertellen dat er veel updates zijn maar ze hebben het niet gedaan. En heb ook de trillingen bij +100km/u. En nu is er schade aan het deur paneel.
De fast charger werkt wel dat heb ik getest na ophalen omdat ik hem moest laden. Van 33% naar 80% in 25min.
De EV9 in de ABRP app al gezien 😉
[ Voor 93% gewijzigd door juakali op 15-12-2023 19:01 ]
Die issues met snelladers begint toch wel te klinken als een ontwerpfout waarvoor een recall nodig gaat zijn...
@juakali Wat een bizar verhaal, hoewel je het niemand toewenst, kan er, zelfs met alle controles een productiefoutje insluipen. De dealer kan niets aan de oorzaak doen, maar enkel z'n stinkende best doen om het gelijk een nieuwe auto te herstellen en ervoor te zorgen dat de klant er zo min mogelijk last van heeft. Onbegrijpelijke houding van de dealer en zeker een klacht bij Kia België waard, dit zijn dealerschap onwaardige praktijken!
De cockpit blijft in alle gevallen intact. Mooi resultaat. Geeft een veilig gevoel.Gies123 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:45:
YouTube: Kia EV9 Crash Test
Doet gewoon zeer om naar te kijken 😊
Wel is het jammer dat ze nooit de 3e zitrij crashtesten. Die schijnt namelijk niet zo veilig te zijn als de eerste twee zitrijen. Maar toch, in de ruime EV9 vast wel veiliger dan in een krappe 7-zits Touran.
Hier begin juli de EV9 besteld, de Launch Edition GT line Iceberg Green. Aangegeven dat ik begin januari wil rijden. Auto zou begin december binnen komen. Vandaag telefoontje van garage 》 auto staat nog op de boot, levering eind januari.:(
Hoe dan? Bestel je een auto een half jaar van te voren....
Wat is daarmee?juakali schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:59:
De EV9 in de ABRP app al gezien 😉
Ik las hier al enkele keren dat je best zelf via usb c een update doet om da wireless carplay en andere updates te ontvangen.
Ging dit niet OTA?
Ik ontvang nergens melding dat ik over the air kan updaten naar de wireless carplay of dergelijke?
Waar kan ik de software vinden voor de ev9 zodat ik de meest recente versie heb en dus ook wireless carplay enzovoort?
Ging dit niet OTA?
Ik ontvang nergens melding dat ik over the air kan updaten naar de wireless carplay of dergelijke?
Waar kan ik de software vinden voor de ev9 zodat ik de meest recente versie heb en dus ook wireless carplay enzovoort?
Boot pech.Spoedpleeg schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:00:
Hier begin juli de EV9 besteld, de Launch Edition GT line Iceberg Green. Aangegeven dat ik begin januari wil rijden. Auto zou begin december binnen komen. Vandaag telefoontje van garage 》 auto staat nog op de boot, levering eind januari.:(
Boot gekaapt
Opstakel in Suezkanaal
Onstabiele situatie rodezee. Maersk vermijd dit gebied al.
Onderdelen voor jou auto net niet op tijd binnen.
Jou auto had schade, dus moest even bijgewerkt worden en een boot later.
Kia vind het leuk een beetje te fucken met je
Er zijn 1000 redenen te bedenken waardoor een verwachte leverdatum niet gehaald kan worden. Leer er mee leven.. zijn ergere dingen
Gefeliciteerd met je aankoop trouwens..
[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 16-12-2023 00:51 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Wireless CarPlay en wireless Android Auto zijn onderdeel van de navi update en deze update wordt niet OTA aangeboden, maar kan alleen via de USB-C poort in de auto worden uitgevoerd. Je krijgt hier ook geen notificatie van in de auto. Zie https://update.kia.com/EU/NL/MainBobbydc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:17:
Ik las hier al enkele keren dat je best zelf via usb c een update doet om da wireless carplay en andere updates te ontvangen.
Ging dit niet OTA?
@Spoedpleeg Snap de frustratie, zeker als je weet dat een aantal van ons hier pas in november de bestelling hebben gedaan en begin december al de auto hebben gekregen.
Bij mij werd de auto ook zomaar een week naar achteren verplaatst, had niets met de boot te maken, maar met de KIA targets voor november. Bezopen maar waar. Heb je geen enkele invloed op, dus losgelaten en geduldig afgewacht.
Jouw auto was al verkocht voordat deze op de boot ging en gekoppeld aan een lange termijn planning en die kunnen helaas ook gaan schuiven.
Sterkte, de auto is het wachten meer dan waard!
Bij mij werd de auto ook zomaar een week naar achteren verplaatst, had niets met de boot te maken, maar met de KIA targets voor november. Bezopen maar waar. Heb je geen enkele invloed op, dus losgelaten en geduldig afgewacht.
Jouw auto was al verkocht voordat deze op de boot ging en gekoppeld aan een lange termijn planning en die kunnen helaas ook gaan schuiven.
Sterkte, de auto is het wachten meer dan waard!
EVJB schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 07:16:
[...]
Wireless CarPlay en wireless Android Auto zijn onderdeel van de navi update en deze update wordt niet OTA aangeboden, maar kan alleen via de USB-C poort in de auto worden uitgevoerd. Je krijgt hier ook geen notificatie van in de auto. Zie https://update.kia.com/EU/NL/Main
/f/image/ivLx2dqSuZsbssD6txz4cx12.png?f=fotoalbum_large)
Is dit deze update? Iemand deze al uitgevoerd?
Ik zie de EV9 niet in de lijst staan als compatibel voertuig?
Helemaal mee eens! Deze dealer heeft net één van de mooiste en grootste dealerships in heel België gezet…EVJB schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 21:07:
@juakali Wat een bizar verhaal, hoewel je het niemand toewenst, kan er, zelfs met alle controles een productiefoutje insluipen. De dealer kan niets aan de oorzaak doen, maar enkel z'n stinkende best doen om het gelijk een nieuwe auto te herstellen en ervoor te zorgen dat de klant er zo min mogelijk last van heeft. Onbegrijpelijke houding van de dealer en zeker een klacht bij Kia België waard, dit zijn dealerschap onwaardige praktijken!
Deze: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/lG1GAUBobbydc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:27:
[...]
[Afbeelding]
Is dit deze update? Iemand deze al uitgevoerd?
Ik zie de EV9 niet in de lijst staan als compatibel voertuig?
Het is een heel groot bestand.
Ik had speciaal een 16gb usb-c stick gekocht maar dat is dus te klein.
Vandaag herkansing met een 128gb stick.
64gb heb je minimaal nodig, volgens mij ook wel genoemd in dit topic al maar had ik over het hoofd gezien.
64gb heb je minimaal nodig, volgens mij ook wel genoemd in dit topic al maar had ik over het hoofd gezien.
Ja, wordt ook vermeld in de info bij de updater op de site van KIA. Pak er gewoon eentje van Sandisk bij de Action mee, wel een verloopje nodig van USB A naar USB C.
Ik ben op dit moment aan het updaten.jongf7 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:50:
Het is een heel groot bestand.
Hou jullie op de hoogte.
De Kia navigation software downloaden en installeren. Vervolgens type wagen en uitvoering selecteren en dan doet de software alles voor je.
Bestand zal eerst op je pc opgeslagen worden, vervolgens kan je het via de software kopiëren naar de usb(c) stick.
Download kan wel vrij traag gaan heb ik al ondervonden.
Eens het bestand op de usb-c stick staat van minstens 32gb nr de auto lopen, usb-c stick in de linkse aansluiting vooraan en kijken dat je de poort op power & data zet (moet oranje branden)
Hier ook aan het downloaden op de pc. Duurt inderdaad best lang.surfonce schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:45:
[...]
Ik ben op dit moment aan het updaten.
Hou jullie op de hoogte.
De Kia navigation software downloaden en installeren. Vervolgens type wagen en uitvoering selecteren en dan doet de software alles voor je.
Bestand zal eerst op je pc opgeslagen worden, vervolgens kan je het via de software kopiëren naar de usb(c) stick.
Download kan wel vrij traag gaan heb ik al ondervonden.
Eens het bestand op de usb-c stick staat van minstens 32gb nr de auto lopen, usb-c stick in de linkse aansluiting vooraan en kijken dat je de poort op power & data zet (moet oranje branden)
Keep you all posted
Hier al een minuut of twintig in de auto, blijft nog steeds op voorbereiden staan.
Twijfel of ik de auto moet herstarten inmiddels of nog even wachten. Ik zou verwachten dat dit scherm veranderd eerst.
De melding rechtsboven vind ik onduidelijk. Moet ik de auto uitzetten en weer aan zetten om de installatie voor te zetten. Of betekend dit dat de installatie automatisch hervat wordt als ik deze onderbreek door de auto uit te zetten.
Twijfel of ik de auto moet herstarten inmiddels of nog even wachten. Ik zou verwachten dat dit scherm veranderd eerst.
De melding rechtsboven vind ik onduidelijk. Moet ik de auto uitzetten en weer aan zetten om de installatie voor te zetten. Of betekend dit dat de installatie automatisch hervat wordt als ik deze onderbreek door de auto uit te zetten.
:strip_exif()/f/image/eHVrFJNzVNE6td7t0T5AURdG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door jongf7 op 16-12-2023 10:03 ]
Hier is het ondertussen al een uur en 15min aan het draaien op dat scherm met voorbereidingen.jongf7 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:02:
Hier al een minuut of twintig in de auto, blijft nog steeds op voorbereiden staan.
[Afbeelding]
Een duidelijkere progress bar zou handig zijn.
Na anderhalf u krijg ik de melding: het updatebestand is gekopieerd. De update wordt voortgezet zelfs als u de usb flashdrive verwijdert.surfonce schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:05:
[...]
Hier is het ondertussen al een uur en 15min aan het draaien op dat scherm met voorbereidingen.
Een duidelijkere progress bar zou handig zijn.
Waar je vervolgens op ok kunt klikken.
Dan opnieuw op het scherm status bijwerken, maar onderaan nog altijd te lezen dat de install van de navigatie software wordt voorbereid
Vervolgens niet zoveel later krijg je de melding:surfonce schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:17:
[...]
Na anderhalf u krijg ik de melding: het updatebestand is gekopieerd. De update wordt voortgezet zelfs als u de usb flashdrive verwijdert.
Waar je vervolgens op ok kunt klikken.
Dan opnieuw op het scherm status bijwerken, maar onderaan nog altijd te lezen dat de install van de navigatie software wordt voorbereid
Klaar om de software bij van het navigatiesysteem te installeren.
Met helemaal links de info dat de update wordt gestart nadat je het voertuig hebt uitgezet
En dat het Max 10 min zal duren
Bij uitzetten wagen krijg je gesproken tekst en melding op het scherm dat er een update klaar staat en moet je nog bevestigen op het scherm
:strip_exif()/f/image/cH32CUtXhqUpvpmPcP0GBzYS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V0We6HzpspGkFMkkA6alKGxk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MTXM3wW8Fc1hYFISCtFLBRNj.jpg?f=fotoalbum_large)
surfonce schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:37:
[...]
Vervolgens niet zoveel later krijg je de melding:
Klaar om de software bij van het navigatiesysteem te installeren.
Met helemaal links de info dat de update wordt gestart nadat je het voertuig hebt uitgezet
En dat het Max 10 min zal duren
Bij uitzetten wagen krijg je gesproken tekst en melding op het scherm dat er een update klaar staat en moet je nog bevestigen op het scherm
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/DOfuXS3xkE4cQ2IP0qu6RPod.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1heQLw7jEGmQEDlmMGP9oAmn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NX8Ukc2KvGxJmpYelg9f0mn1.jpg?f=fotoalbum_large)
En yes.
Bij het uitschakelen van de wagen werd de update geïnstalleerd en kreeg ik even later via Kia Connect een melding dat er een update van de navigatie geïnstalleerd was.
Vervolgens auto terug gestart en krijg je een veldje News te zien. Wanneer je daarop drukt krijg je netjes update info.
Ik heb vervolgens op mijn telefoon uit de CarPlay settings de waren nog moeten wissen (was hiervoor al bekabeld met CarPlay aan de start gegaan)
Maar dan vervolgens opnieuw op je iPhone de auto selecteren en dan lukt de draadloze verbinding met Apple CarPlay.
Helemaal blij.
Jullie ook succes met updaten en draadloos verbinden.
Inderdaad na de werken aan het deur paneel omdat de hendel niet was aangesloten gingen ze dit als normaal en moest ik mij er bij neerleggen van de eigenaar van de zaak. Dit was al van het fabriek voor we er aan begonnen, sorry. Zeiden ze.Bobbydc schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 08:30:
[...]
Helemaal mee eens! Deze dealer heeft net één van de mooiste en grootste dealerships in heel België gezet…
:strip_exif()/f/image/mrViowknVDj2YHxKrv81tu7H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zyBOxh5lEahuhagce0GWqBX9.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker bezig met updaten! 😎
Nog even een update mijnerzijds m.b.t. AC (thuis)laden, ook daar zit het probleem, hetzelfde als met DC laden, de auto grijpt de stekker onvoldoende vast als je de stekker in de auto steekt en wegloopt. Ik kwam daar achter doordat er "slechts" met 3,6 kw werd geladen i.p.v. met 11 kw.
Ik let er nu op bij het starten van het laden, zelfde strategie als bij snellader, goed erin drukken en ietsje optillen en vervolgens wachten op de klik van het grijpen.
Ga vanmiddag even met tape aan de slag en kijken of dit het probleem verhelpt. Verkoop ik de tape vervolgens aan KIA in een DIY pakket dat ze dan aan de eigenaars van al die mooie auto's kunnen sturen. Iedereen blij! 😃
Nog even een update mijnerzijds m.b.t. AC (thuis)laden, ook daar zit het probleem, hetzelfde als met DC laden, de auto grijpt de stekker onvoldoende vast als je de stekker in de auto steekt en wegloopt. Ik kwam daar achter doordat er "slechts" met 3,6 kw werd geladen i.p.v. met 11 kw.
Ik let er nu op bij het starten van het laden, zelfde strategie als bij snellader, goed erin drukken en ietsje optillen en vervolgens wachten op de klik van het grijpen.
Ga vanmiddag even met tape aan de slag en kijken of dit het probleem verhelpt. Verkoop ik de tape vervolgens aan KIA in een DIY pakket dat ze dan aan de eigenaars van al die mooie auto's kunnen sturen. Iedereen blij! 😃
Bizar, klinkt alsof de dealer iets vergeten is of doelbewust uitstelt i.v.m. targets. Ik heb 2 weken terug dezelfde uitvoering en kleur als die van jouw besteld en die staat al in de haven en wordt januari geleverd.Spoedpleeg schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:00:
Volgens de dealer stonden er toen nog meer in de haven van Rotterdam klaar
Schandalig. Als het al zo uit de fabriek zou komen, moeten ze het ook gewoon fixen... ik zou het er niet bij laten zitten. Maar dat doe je ook niet waarschijnlijk.
Hou ons zeker op de hoogteEVJB schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:08:
Lekker bezig met updaten! 😎
Heel benieuwd of je hier zelf een tijdelijke oplossing voor kan vinden.
Zou ons ook wel héél goed helpen tot KIA met iets komt
De link moet deze zijn: https://www.groenezaken.c...als-ecosysteem-voor-thuismichiel-123 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:57:
Kia charge artikel met v2g
https://www.groenezaken.com/partners/ten-stripes
Ik heb dit ook sinds eergisteren.jongf7 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:16:
Alle updates zijn hier inmiddels gelukt.
Tot nu toe erg positief over de auto.
Enige probleempje dat ik nu nog heb is dat de remote app steeds geen verbinding krijgt, iemand hier toevallig tips voor ? Is er iets dat ik nog moet aanzetten ofzo ?
[Afbeelding]
De bediening werkt wel nog, ook al geeft hij deze melding bij mij.. heel vervelend wel.
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem dus ik denk dat er iets bij Kia mis gaat want voorheen werkte het wel.jongf7 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:16:
Alle updates zijn hier inmiddels gelukt.
Tot nu toe erg positief over de auto.
Enige probleempje dat ik nu nog heb is dat de remote app steeds geen verbinding krijgt, iemand hier toevallig tips voor ? Is er iets dat ik nog moet aanzetten ofzo ?
[Afbeelding]
Ah, ik heb de auto sinds eergisteren dus het heeft bij mij nooit wel gewerkt 
Dan wacht ik even af of het zichzelf oplost.
Dan wacht ik even af of het zichzelf oplost.
Weet iemand wat het batterij icoontje rechtsboven wil zakken naast de Kia Connect verbinding. Staat er niet altijd. Is een batterij met een bliksem in en lijntjes links en rechts.
Krijg geen andere meldingen
Krijg geen andere meldingen