Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 18 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 21:37
Zijn er hier ook mensen met een RWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatti
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-03 10:20
MrSnowflake schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:26:
Ik rij met de RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:32
Ik heb wat prijzen opgevraagd voor een TV01 systeem, mogelijk heeft iemand er wat aan.

Installatie inclusief btw 399, daarnaast nog 130 per jaar voor de meldkamer en eenmalig 30 euro aansluitkosten

Elders was het 459 en 11 euro per maand meldkamer kosten wat ook rond die 130 euro uitkomt. Aansluitkosten worden niet genoemd maar zullen zeker ook gerekend worden.

Bij hun kost een Klasse 3 alarm 799 euro met automatisch autorisatie, die prijs ga ik ook nog even opvragen bij de andere partij.

Voor vijf jaar is z'n peilzender abonnement dus rond de 650 euro en tikt toch best aan. Na vijf jaar komt bij mijn verzekering de TV01 of Klasse 3 eis te vervallen dus zou ik het abonnement kunnen stoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Freezhost op 11-12-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 14:57
Vanaf volgende week :*)

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:56

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Hier nog een foto van de 21" velgen zonder kunststof kapjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zsesfwTQsMHecFOxxzruXkKoOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mx7eTBorSpNEU8H3TOhibSjA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaxela84
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-05 22:17
Gasoline1234 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:10:
Hier nog een foto van de 21" velgen zonder kunststof kapjes.

[Afbeelding]
Welke staan er dan momenteel op de EV9? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

rednaxela84 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:14:
[...]

Welke staan er dan momenteel op de EV9? :)
Op de mijne? Gewoon deze, mét kunststof kapjes erop. Deze foto is gemaakt door een Duitse EV9 bezitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Overigens, die plastic wieldop kun je maar beter niet verliezen.
Vervangen kost EUR 165,-.
Per stuk :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Hoe lang waren jullie levertijden? De Earth in België staat nu op 22weken minimaal.
Ben benieuwd. Het is wat jammer dat het maar 200pk is. De id7 (de andere auto die op mijn shortlist nog staat) heeft 286pk, terwijl hij een pak lichter is.

[ Voor 64% gewijzigd door MrSnowflake op 11-12-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaxela84
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-05 22:17
MrSnowflake schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:21:
Hoe lang waren jullie levertijden? De Earth in België staat nu op 22weken minimaal.
Ik heb vorige week besteld en toen was er nog voorraad beschikbaar in de haven van Antwerpen volgens mijn dealer. (oa. pebble gray en red flare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
rednaxela84 schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:34:
[...]

Ik heb vorige week besteld en toen was er nog voorraad beschikbaar in de haven van Antwerpen volgens mijn dealer. (oa. pebble gray en red flare)
Dus stock? Eens horen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
Ik heb 16 november besteld, Iceberg Green was toen nog beschikbaar op de boot. In mijn ogen had de auto ook eerder geleverde kunnen worden. Rotterdam naar Den Haag is niet zo ver :> ... en met een dag of 4 zijn alle stickers er toch wel af. Maar auto komt deze week pas en volgende week kan ik hem halen.

Ben benieuwd. Het is wat jammer dat het maar 200pk is. De id7 (de andere auto die op mijn shortlist nog staat) heeft 286pk, terwijl hij een pak lichter is.
Ik heb in de RWD proef gereden en rijdt prima. Stuk vlotter dan mijn benzine Outlander-tje. En de tijd dat ik als eerste bij een verkeerslicht weg moest zijn heb ik nooit gehad :+

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:45
Donderdag mag ik die van mij halen en woensdag gaat de Tesla weg.

Daarover nog een vraag, zit er bij de KIA standaard een kabel om te laden bij publieke laders zonder kabel ?
Anders hou ik die bij de Tesla zit zelf.

Zoiets dus: https://webshop.kia.nl/ac...3PC3AC32A50M&modelid=175/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb vorig week besteld en hij wordt waarschijnlijk de 1e week van januari afgeleverd. Staat momenteel in de haven klaar wachtend op transport naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Volgens mij is de getoonde kabel de standaard meegeleverde kabel. Voor AC laden thuis gebruik ik die, daar mijn lader geen vaste kabel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost

[...]

De iD7 is toch wel even wat anders dan de EV9... zeker geen lelijke auto maar wat software betreft durf ik het nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:45
EVJB schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:58:
Volgens mij is de getoonde kabel de standaard meegeleverde kabel. Voor AC laden thuis gebruik ik die, daar mijn lader geen vaste kabel heeft.
Top bedankt, dat geef ik die andere bij mijn Tesla mee. Weet niet meer of die er bij zat of zelf heb gekocht, maar ik hoef er toch geen twee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSnowflake
Tuuan schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:40:
Ik heb in de RWD proef gereden en rijdt prima. Stuk vlotter dan mijn benzine Outlander-tje. En de tijd dat ik als eerste bij een verkeerslicht weg moest zijn heb ik nooit gehad :+
Nee dat klopt. Ik reed net met mijn superb iv, in elektrische modus en die 120pk rijden een pak leuker als de 156pk brandstof motor, dus het zal wel goedkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

De software update in de werkplaats, die ik vrijdag heb gehad, lijkt daadwerkelijk het koffiepieper probleem te hebben opgelost.
Ik heb sinds de update 3 ritten van 35 minuten gedaan, waarbij voorheen altijd die pieper afging en niet meer uitging. Sinds de software update: niets!

Het is misschien nog te vroeg voor een definitieve conclusie, maar dit is veelbelovend.

Ik heb nu, samen met de nieuwe banden, eindelijk de EV9 zoals hij hoort te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michiel-123
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-04 09:45
Mooi nieuws gasoline!

Bright upload net;

https://youtu.be/3uwz2AwUlaM?si=kFDLw3MsCyBX4wbp

[ Voor 7% gewijzigd door michiel-123 op 11-12-2023 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
Ik heb het gewoon een paar keer voor de gein getest op een groot parkeerterrein en industrie
Dat wilde ik dus vandaag ook eens testen. Volgens de store heb ik deze upgrade al (als ik het nog eens probeer) maar waar in de auto kan ik de bevestiging terug zien dat de auto het ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54
Ben ook de EV9 aan het overwegen. Dan de launch edition non GT versie. Heeft iemand toevallig foto's van de Pebble Gray met de 19 inch wielen/velgen?
Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is het formaat. Wij willen graag een elektrische 7 zitter, maar deze is wel erg groot. Hoe bevalt dat jullie in Nederland of België? Bijvoorbeeld in parkeergarages of woonerf? Volgend jaar komt de elektrische 5008 en die is naar verwachting wat kleiner. Weet niet zeker of ik daar op moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@AgeOfPanic hij is inderdaad erg groot maar daardoor heb je ook 6 of 7 volwaardige zitplaatsen.

Een Zafira is ook een 7 zitter maar daar wil je niet op de achterste rij zitten en bagage kan sowieso niet mee. Ik weet niet hoe groot die 5008 wordt qua lengte maar als je oudere kinderen wil vervoeren achterin is de Ev9 ideaal.

Ik heb de auto nog niet maar mogelijk kan iemand anders iets zeggen over parkeergarages en woonerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Freezhost schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:46:
@AgeOfPanic hij is inderdaad erg groot maar daardoor heb je ook 6 of 7 volwaardige zitplaatsen.

Een Zafira is ook een 7 zitter maar daar wil je niet op de achterste rij zitten en bagage kan sowieso niet mee. Ik weet niet hoe groot die 5008 wordt qua lengte maar als je oudere kinderen wil vervoeren achterin is de Ev9 ideaal.

Ik heb de auto nog niet maar mogelijk kan iemand anders iets zeggen over parkeergarages en woonerven.
Wij rijden nu een Touran. Qua binnenruimte voldoende met een gezin van 5 met jonge kinderen. Het liefste zou ik zo'n auto willen, maar dan elektrisch. Ik vraag me ook af hoe een dergelijke elektrische auto zich verhoudt tot een benzine auto van het formaat Touran als je kijkt naar de milieubelasting. Dat is toch de voornaamste reden voor ons om nu elektrisch te willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdeaux
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 12:34
Ja al zeker 3 weken, rijd prima, iets rustiger, zuiniger en comfortabeler dankzij kleinere velgen met hogere (en goedkopere en beter verkrijgbare) banden. Geen glazen dak maar dat is smaak en geen groot gemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
AgeOfPanic schreef op maandag 11 december 2023 @ 21:27:
Ben ook de EV9 aan het overwegen. Dan de launch edition non GT versie. Heeft iemand toevallig foto's van de Pebble Gray met de 19 inch wielen/velgen?
Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is het formaat. Wij willen graag een elektrische 7 zitter, maar deze is wel erg groot. Hoe bevalt dat jullie in Nederland of België? Bijvoorbeeld in parkeergarages of woonerf? Volgend jaar komt de elektrische 5008 en die is naar verwachting wat kleiner. Weet niet zeker of ik daar op moet wachten.
Ik rijd nu met een Superb (1m84 lang), en twijfel tussen EV9 (5.01m lang) en de ID.7 (1.96m lang). Dus kwa grootte scheelt het nite heel veel, de twee modellen waar tussen ga moeten kiezen. De Superb heeft mij ook nooit echt gestoord kwa lengte, juist in parkeer garages in Brussel (Maalbeek, de spiraal naar onder) deed de sensors afgaan langs alle kanten tegelijk, dat zou een probleem zijn met de EV9, maar de meeste garages heb ik vrij weinig issues gehad. Juist in stads centra parallel parkeren wordt toch wel aardig wat moeilijker.
Sjoerdeaux schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:37:
[...]

Ja al zeker 3 weken, rijd prima, iets rustiger, zuiniger en comfortabeler dankzij kleinere velgen met hogere (en goedkopere en beter verkrijgbare) banden. Geen glazen dak maar dat is smaak en geen groot gemis
Bedankt. Ja… ik moet een Earth nemen, met glazen daken en elektrische 3de rij; beide opties die voor mij niet persé nodig zijn en makkelijk 2k van de prijs zouden afdoen. Hierdoor komt de EV9 net boven budget uit. Dus ik ben nog aan het twijfelen, want het is een lease wagen, waarvoor ik nu extra moet betalen en het is niet van mij.

[ Voor 22% gewijzigd door MrSnowflake op 11-12-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdeaux
Sjoerdeaux schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:08:
Die update kan je dus zelf doen met een usb stick en wat geduld ;) . Zie https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/lG1GAU

Ze zeiden tegen mij die update komt niet OTA, dus je moet wel met een usb stickje aan de slag maar waar gaat die in!? Er zijn alleen maar usb-c poorten
Update gedaan, wat kleine updates en verbeteringen naast een toevoeging bij klimaat regeling in tunnels en vooral CarPlay en Android auto nu draadloos!
Graag wil ik starten met vehicle to grid, naast een geschikte lader thuis weet iemand al iets meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 16:39
Misschien kan ik een kleine duit in het zakje doen als het gaat om de vragen over het formaat van de EV9. Op dit moment rijd ik namelijk een bestelbus (oude VIto) als privé en die heeft grofweg -op de hoogte na- dezelfde afmetingen als een EV9. Qua lengte en breedte past die Vito net aan in parkeergarages. Zolang andere automobilisten niet scheef parkeren lukt het eigenlijk altijd wel. Je staat dan wel krap op elkaar en kan niet echt comfortabel je deur open zwaaien.
Qua hoogte is het anders. Met een hoogte van 1,89m kan ik niet alle parkeergarages in maar een EV9 zit onder de 1,80m, dus volgens mij is dat geen belemmering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmatti

[...]

Voor mij persoonlijk is die 200pk ruim voldoende. Het is geen raket die je lanceert, maar heeft genoeg power om ff iemand vlotjes voorbij te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-05 10:20
slijkie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:13:
[...]

Ik heb altijd dit bij mij sinds ik in EV’s rijd:

https://a.aliexpress.com/_EJZsGRb

Heb het tot nu toe 1x moeten gebruiken bij een Model Y.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb deze ook net besteld. Gisteren was de 12V accu leeggelopen omdat de Frunk open gestaan had tijdens een wrap sessie (het lampje in de frunk trekt de accu dus best snel leeg (het zal toch wel een ledje zijn!?)). Heel vervelend als je er achter komt dat je niet naar huis kunt en de volgende dag niet op je werk kunt verschijnen. Waarom loopt er niet wat stroom over van de 100kWh accu naar die 12V accu? Straks de Kia pechhulp bellen...

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
Heeft iemand al kunnen bestellen voor de ev9 incentive twv 2000,-?
De dealer had er over dat dit vorige week mogelijk zou zijn, maar niets meer gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:22:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb deze ook net besteld. Gisteren was de 12V accu leeggelopen omdat de Frunk open gestaan had tijdens een wrap sessie (het lampje in de frunk trekt de accu dus best snel leeg (het zal toch wel een ledje zijn!?)). Heel vervelend als je er achter komt dat je niet naar huis kunt en de volgende dag niet op je werk kunt verschijnen. Waarom loopt er niet wat stroom over van de 100kWh accu naar die 12V accu? Straks de Kia pechhulp bellen...
Als je de laadkabel kan aansluiten heb je geluk, dan wordt de 12 volt namelijk wel bijgeladen

Inderdaad bizar dat hij niet standaard bijgeladen wordt. Dit was al een issue bij de EV6 en dat hebben ze dus niet opgelost...

Heb je een kleur laten wrappen of transparant?

[ Voor 10% gewijzigd door Freezhost op 12-12-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gies123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:22:
[...]

Heel vervelend. Die 12v accu is duidelijk de zwakke plek.
Kon jouw wrapper eigenlijk niet even een andere auto erbij pakken om de 12v te koppelen? Of mag dat niet bij de EV9? Effect lijkt me hetzelfde als een losse 12v powerbank/jumpstarter aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
Sjoerdeaux schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:37:
[...]

Nog een weekje voor mij :)

Wat betreft beter verkrijgbare banden ... Ik vind de keuze niet super groot, althans voor All-Season banden, waar ik toch wel over na zit te denken. Heb je daar toevallig ook naar gekeken ?

Qua smaak, ik vind het Interieur qua kleuren van RWD een stuk mooier (van de launch modellen die er nu zijn en ik heb gezien), vooral het dak vindt ik rustiger en mooier dan het zwarte "fluwelen" dak in de AWD. Tja, ga ik het dakraam missen? Waarschijnlijk niet, rijd nu ook meestal met dak dicht :D

[ Voor 21% gewijzigd door Tuuan op 12-12-2023 08:55 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Is niet alleen om open te doen, maar geeft ook licht in de auto, dat vind ik wel fijn. Denk dat het dak zelf vermoedelijk niet meer dan 3-4 keer per jaar open gaat. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
EVJB schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:01:
Is niet alleen om open te doen, maar geeft ook licht in de auto, dat vind ik wel fijn. Denk dat het dak zelf vermoedelijk niet meer dan 3-4 keer per jaar open gaat. 😊
Als het droog is, staat mijn dak open. zelfs in de winter, dan zet ik wel de verwarmig op 24 gr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Okay, een echte liefhebber, of een roker? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23:06
michiel-123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:41:
De dealer had er over dat dit vorige week mogelijk zou zijn, maar niets meer gehoord.
in BE kreeg ik eind vorige week mee van de dealer dat hij me op de lijst had gezet en dat ik een mail daarover ging krijgen van KIA om dan in de webshop toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdeaux
reistier schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:37:
Misschien kan ik een kleine duit in het zakje doen als het gaat om de vragen over het formaat van de EV9. Op dit moment rijd ik namelijk een bestelbus (oude VIto) als privé en die heeft grofweg -op de hoogte na- dezelfde afmetingen als een EV9. Qua lengte en breedte past die Vito net aan in parkeergarages. Zolang andere automobilisten niet scheef parkeren lukt het eigenlijk altijd wel. Je staat dan wel krap op elkaar en kan niet echt comfortabel je deur open zwaaien.
Qua hoogte is het anders. Met een hoogte van 1,89m kan ik niet alle parkeergarages in maar een EV9 zit onder de 1,80m, dus volgens mij is dat geen belemmering.
De EV9 is groot (een BMW X5 is kleiner), je neemt de auto alleen als je de binnenruimte en zitplaatsen echt nodig hebt, en dat went wel maar blijft lastig in de NLD woonwijkjes en parkeerplaatsjes (en dan nog al die piepjes die dan continue afgaan). Gelukkig kun je upgraden met de AB parkeerfunctie dus dan kan iedereen uitstappen en rol je de EV9 op afstand de parkeerplek in, handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ja woonwijkjes en parkeergarages/parkeerplaatsen worden wel een ding... maar het kan nog groter. Een BMW XM is nog langer en breder ( ook duurder :+ )

De EV6 is al vrij groot dus ik denk dat ik er niet zoveel moeite mee heb maar kom je van een Nissan Leaf of iets in die lijn dan zal het wel even wennen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Freezhost schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:38:
Ja woonwijkjes en parkeergarages/parkeerplaatsen worden wel een ding... maar het kan nog groter. Een BMW XM is nog langer en breder ( ook duurder :+ )

De EV6 is al vrij groot dus ik denk dat ik er niet zoveel moeite mee heb maar kom je van een Nissan Leaf of iets in die lijn dan zal het wel even wennen worden.
Ik kom van een Renault Grand Espace IV (dus toen die nog groot waren) en het is voor mij ook wennen aan de grootte van de EV9. In vergelijking is bij mij vooral de voorkant veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Crupa ja dat snap ik wel, de neus van een Espace is korter dan van de EV9. Dat is inderdaad wennen en dat zal ook het punt zijn waarop ik het meeste verschil merk met de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-05 12:50
michiel-123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:41:
Ik begreep van de dealer dat de voucher pas rond de aflevering afgegeven word.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gies123
Freezhost schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:44:
[...]

Als je de laadkabel kan aansluiten heb je geluk, dan wordt de 12 volt namelijk wel bijgeladen

Inderdaad bizar dat hij niet standaard bijgeladen wordt. Dit was al een issue bij de EV6 en dat hebben ze dus niet opgelost...

Heb je een kleur laten wrappen of transparant?
Ah, dat wist ik niet, goed om te weten. Inmiddels rijdt hij weer zonder problemen, met een satijnzwart dak. De zilveren delen in de bumpers, deuren en boven de grill zijn nu ook satijnzwart. De 'luchthappers' zijn hoogglans zwart. Al met al krijgt hij er een wat rustiger uitstraling door. Voor mij is hij nu af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyrjvuXBdsVEDT1iZf_k6oEPM-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hQElWlqj1138wZVDAVjv0U97.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btgUsp01jC05uFzms45uYoSUwX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A88XKIU9JD72qlf6TLB5bpwD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xa7RwKJ0GBa_WsIw4GyLaQGfPMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oPCz4fuBy6eo02cxCn3yPcZb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlFOJjkMpo1afS-mFusdMB1K8Ik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mB5fba9Wu5XFV45IraouEs8w.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUPVPt6UfGIvRcKbDtliZN9apEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n0qzBHYJ5MnKqZONAOFLigMG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQ8o1VTfFJ4WOJyKMYBh3Rziib4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qG3DawkpfqkK9Cz6MkMb7Pq9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Gies123 op 12-12-2023 11:47 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
@Gies123 Wow! Dat ziet er echt heel erg mooi uit! Kun je een indicatie geven van de kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
@Gies123 Nice erg mooi geworden!

En dat de 12 volt wordt bijgeladen tijdens het laden kwam ik ook pas achter nadat ik hetzelfde euvel heb gehad met de EV6. Dealer was al op de motor hierheen en in tussentijd heb ik hem aan de lader gehangen en was het probleem al opgelost toen de dealer arriveerde. Wat dat betreft heb ik een hele goede dealer!

[ Voor 7% gewijzigd door Freezhost op 12-12-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
EVJB schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:56:
@Gies123 Wow! Dat ziet er echt heel erg mooi uit! Kun je een indicatie geven van de kosten?
Dank je!
De prijzen liggen ergens tussen de 800 en 1200 euro. In mijn geval zat ik aan de bovenkant, maar het is ook een stukje gunning én het moet er uiteraard netjes opzitten (voor langere tijd).

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Vraagje: weet iemand of je het Kia logo er netjes af kunt halen? Of zitten er pennetjes in de motorkap. Ik vind het een mooi logo (écht) maar zonder nog mooier en ik heb nog wat flossdraad liggen hier... :*)

Homevolt dashboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Bedankt allemaal voor jullie feedback. Misschien toch maar de gok wagen. Wij kunnen thuis gewoon op de oprit en zo vaak parkeer ik niet in een parkeergarage. Ik heb tijdens een proefrit ook even rondgereden in een woonwijk en dat viel me mee.
De wrap is inderdaad erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 06:57
Gies123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:33:
Vraagje: weet iemand of je het Kia logo er netjes af kunt halen? Of zitten er pennetjes in de motorkap. Ik vind het een mooi logo (écht) maar zonder nog mooier en ik heb nog wat flossdraad liggen hier... :*)
Heb gedacht om het logo te wrappen.
Heb een zwarte ev9 en dacht aan of mat zwart of Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
juakali schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:50:
[...]

Je kan ook overwegen om het zelf de te doen met z'n spuitbuis zoals o.a. Foliatec
Busje kost je 25 euro en je kan het verwijderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gies123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:52:
[...]

Ah, dat wist ik niet, goed om te weten. Inmiddels rijdt hij weer zonder problemen, met een satijnzwart dak. De zilveren delen in de bumpers, deuren en boven de grill zijn nu ook satijnzwart. De 'luchthappers' zijn hoogglans zwart. Al met al krijgt hij er een wat rustiger uitstraling door. Voor mij is hij nu af:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
wow, de roofwrap ziet er beter uit dan ik verwachtte. Echt een duo-tone uitvoering nu.
De zwarte hoogglans luchthappers was ik al grote fan van. Daarom heb ik ze zelf ook op mijn witte EV9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuuan
juakali schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:50:
[...]

Ik heb een busje glossy Plastidip gekocht om me straks uit te leven op de logo's voor en achter ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Leuk! Ik ben benieuwd naar jullie resultaten!

Homevolt dashboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:22
Ik hoop volgende week mijn zwarte ev9 nog zwarter te hebben, zonder emblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Het kan dus. Dan ga ik mijn witte nog witter maken ;)

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
Zal de resultaten hier posten 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Sjoerdeaux schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 00:53:
[...]

Update gedaan, wat kleine updates en verbeteringen naast een toevoeging bij klimaat regeling in tunnels en vooral CarPlay en Android auto nu draadloos!
Graag wil ik starten met vehicle to grid, naast een geschikte lader thuis weet iemand al iets meer?
Ik meende te horen dat Kia terugleveren aan je huis alleen gaat ondersteunen via hun eigen laadpaal. Ook wist de verkoper niet wanneer ze dit gingen uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Gies123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:30:
[...]

Dank je!
De prijzen liggen ergens tussen de 800 en 1200 euro. In mijn geval zat ik aan de bovenkant, maar het is ook een stukje gunning én het moet er uiteraard netjes opzitten (voor langere tijd).
Ja, je moet niet voor een dubbeltje vooraan willen zitten. Moet gewoon knap en anders niet. Hebben ze nog iets geroepen over de wasstraat en je dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
EVJB schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:44:
[...]

Ja, je moet niet voor een dubbeltje vooraan willen zitten. Moet gewoon knap en anders niet. Hebben ze nog iets geroepen over de wasstraat en je dak?
Nee, niets geroepen maar in de wasstraat komt hij sowieso niet (past ook niet :) )

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:43:
[...]

Nee, niets geroepen maar in de wasstraat komt hij sowieso niet (past ook niet :) )
Past dat echt niet? Ik was nu ook met de hand maar bij de EV9 kun je niet eens normaal bij het dak. Ben je ook echt wel even mee zoet dus ik was van plan deze wel door de wasstraat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Heb het nog niet geprobeerd, maar hij is lager dan de Laro, net zo breed en ietsje langer. Dus gaat wel passen hoor. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Ben al 4x door de wasstraat geweest. Is ook nodig, met een witte in de winter. Met een zwarte trouwens ook. Beste kleur tegen vuil is grijs.

Wel een goede wasstraat genomen, met doeken in plaats van borstels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ja, precies, groen valt me ook een beetje tegen qua vuil. Nog niet gewassen, je blijft aan de gang in de polder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:45
Zijn er meer mensen die de lichtopbrengst van de koplampen een beetje matig vinden?

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Freezhost schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:36:
[...]

Past dat echt niet? Ik was nu ook met de hand maar bij de EV9 kun je niet eens normaal bij het dak. Ben je ook echt wel even mee zoet dus ik was van plan deze wel door de wasstraat te doen.
Het past wel, maar is erg krap. Met mijn vorige model S, die ook erg breed was, heb ik in het verleden een flinke kras op de velg opgelopen in de wasstraat. Na die tijd niet meer geweest.

Inderdaad is de EV9 te hoog om zo bij te kunnen maar met een opstapje gaat het prima. Ik rijd meestal naar een wasbox en dan gaat het heel snel: meestal ben ik met een half uur weer thuis. Ik ben geen detailer die zijn auto kleit; hij moet gewoon zo snel mogelijk schoon :)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
EVJB schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:23:
Ja, precies, groen valt me ook een beetje tegen qua vuil. Nog niet gewassen, je blijft aan de gang in de polder.
Oh balen, hier ook veel polder en groen... zal met het oogstseizoen dan wel geen beginnen aan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Bezig met de navi update, maar staat al eeuwigheid Bijwerken in het scherm en in rechterdeel dat na uitzetten en opnieuw aan verder wordt gegaan met de update. Inmiddels al een paar keer aan en uitgezet. Maar zie geen verschil met ervoor... Staat nu al een tijdje in de accessory mode op de oprit, ik wacht het nog maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Pierke S. schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:23:
Zijn er meer mensen die de lichtopbrengst van de koplampen een beetje matig vinden?
Die klacht hoorde ik over de EV6 ook veel. Welke uitvoering heb je?

Ik gebruik altijd de automatische stand met die slimme grootlicht assistant werkt prima en tijdens mijn proefrit vond ik het zeker niet tegen vallen.

[ Voor 22% gewijzigd door Freezhost op 12-12-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Pierke S. schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:23:
Nee, zeker niet, ik vind het wel prima. Benieuwd wat Björn Nyland ervan vindt.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Gies123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:37:
[...]

Het past wel, maar is erg krap. Met mijn vorige model S, die ook erg breed was, heb ik in het verleden een flinke kras op de velg opgelopen in de wasstraat. Na die tijd niet meer geweest.

Inderdaad is de EV9 te hoog om zo bij te kunnen maar met een opstapje gaat het prima. Ik rijd meestal naar een wasbox en dan gaat het heel snel: meestal ben ik met een half uur weer thuis. Ik ben geen detailer die zijn auto kleit; hij moet gewoon zo snel mogelijk schoon :)
Ben je niet bang dat je krassen maakt met die borstels van de wasstraat? Ik durf dat niet zo goed en de wasbox die ik ken is nog prijzig ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:45
Freezhost schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:38:
[...]

Die klacht hoorde ik over de EV6 ook veel. Welke uitvoering heb je?
GT line. Rij hiernaast in een mini electric en kom van een XC90. Beiden veel feller licht in mijn beleving...

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Freezhost schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:40:
[...]

Ben je niet bang dat je krassen maakt met die borstels van de wasstraat? Ik durf dat niet zo goed en de wasbox die ik ken is nog prijzig ook.
Die "bezem-borstel" die er staat gebruik/vertrouw ik idd niet. Ik neem mijn eigen auto washandschoen en opstapje mee. Eerst spuit ik de auto in met sop. Dan met de washandschoen het vuil losmaken en daarna met hoge druk afspuiten (incl. de wielen) en dan nog heel even met "vlekvrij opdrogen" (ik denk dat dat water is zonder kalk) afspuiten en klaar. Kost me 4 euro per keer.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Wat zijn trouwens de eerste resultaten qua verbruik? Weer is momenteel niet zo gunstig natuurlijk, maar blijf je onder de 25 kWh per 100 km?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pr5JrbO15wyxrRoQUP9VYQNGjCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLH7dOxoyd6zzFDgwGxJQRqu.jpg?f=fotoalbum_large

In totaal 939 km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
kun je in de app ook het zelfde overzicht voor langere periode zien?
Wat je laat zien is voor 1 dag dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Crupa schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:51:
[...]

kun je in de app ook het zelfde overzicht voor langere periode zien?
Wat je laat zien is voor 1 dag dacht ik?
Er staat van 13-11 tot 12-12 dus 1 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdeaux
Hij laat 1 dag zien, maar het gaat om die 22,42 kwh/100km totaal gemiddelde, ikzelf 23.3 Hoe is de ervaring met de accu optimalisatie en (snel)laden in deze periode, ik laad vooral thuis binnen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:33
Waarschijnlijk is het bij de EV9 niet anders dan bij de EV6: bij de EV6 komt het gemiddelde verbruik in de app niet overeen met wat de auto aangeeft. Mijn theorie is dat de app het verbruik excl regeneratie neemt en de auto inclusief. Dit laatste klopt m.i. beter. Ik ga dus altijd uit van wat de auto zelf aangeeft.

Als het bij de EV9 toch anders is lees ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
  • Laatst online: 16:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOy9CAaurxdQwJ5RscpyLH7BK0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcgpdUkdnBc8A1dxDKtP3sKP.jpg?f=fotoalbum_large

Bij klopt, wat de auto laat zien en de app niet met elkaar. Sinds 2 weken is mijn verbruik enorm gestegen. En ondanks de temperaturen weer stijgen blijft het verbruik extreem hoog. Ik ben van 23,8kwh/100 km naar 25kwh/100 gestegen over 6000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Stephanos schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:25:
[Afbeelding]

Bij klopt, wat de auto laat zien en de app niet met elkaar. Sinds 2 weken is mijn verbruik enorm gestegen. En ondanks de temperaturen weer stijgen blijft het verbruik extreem hoog. Ik ben van 23,8kwh/100 km naar 25kwh/100 gestegen over 6000km
Bij mij is het net het omgekeerde.
Gezien ik niet doorhad in't begin dat de je de ECO modus telkens opnieuw moet instellen en de temperaturen weer wat hoger zijn.
Ik ben van 26,5 gezakt naar 22,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Stephanos schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:51:
[...]

Het gaat beter, vooral ipedaal op max zetten helpt enorm merk ik. Zit nu vanaf aankoop tot nu toe op 23.9/100km (1500km gereden) en haal regelmatig 20-21kwh per rit. Maar 500 km op een accu gaat niet lukken ben ik bang.
19 dec wordt de trekhaak gemonteerd en zal ook meteen alle nieuwe software opkomen. Ik hoop dat dat ook helpt
Heb je hiervan nog bevestiging gekregen?
Mij Kia dealer (BE) heeft net laten weten dat het de trekhaak ten vroegste eind januari zal binnenkomen.
Wat wel kak is, want nu moet ik met de dakkoffer op wintervakantie :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Crupa schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:36:
[...]

Mij Kia dealer (BE) heeft net laten weten dat het de trekhaak ten vroegste eind januari zal binnenkomen.
Da's wel kak inderdaad, maar eigenlijk ben ik dan wel heel benieuwd naar het verschil in range. Ik ga namelijk in de zomer met een giga-kofferbak rijden. Hoop dat je het nog even laat weten ;)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Gies123 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:40:
[...]

Da's wel kak inderdaad, maar eigenlijk ben ik dan wel heel benieuwd naar het verschil in range. Ik ga namelijk in de zomer met een giga-kofferbak rijden. Hoop dat je het nog even laat weten ;)
Ik ga natuurlijk niet eerste het traject zonder dakkoffer afleggen om te kunnen vergelijken 8)7 ;)
Maar ik laat jullie begin januari mijn inschatting/gevoel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpWgELot7n9QjQBuKsjBxmVTid4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qgYqZhGgDfwVGKGzblMnvcFJ.png?f=fotoalbum_large
@EVJB en @Stephanos : vergeleken met mij is jullie score helemaal prima toch? 😁
2460Km gereden

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2cDtNOb68GpRYxOWiAkApqxxKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqSCBiL476l04pPNMSzVUUut.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rij in Normal, 120km per dag, voornamelijk snelweg. Tot voor kort klimaat voor de hele auto op 22 graden, wat niet nodig is en nu dus driver only proberen.

Awd GT line….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
Crupa schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:36:
[...]

Zou volgende week gemonteerd moeten worden maar de dealer zegt dat het waarschijnlijk jan-feb wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
Gies123 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:40:
[...]

Nog 1tje hier. Ik heb een 600 liter thule dakkoffer die ik elke zomer vakantie gebruik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdeaux
Stephanos schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:23:
[...]

Nog 1tje hier. Ik heb een 600 liter thule dakkoffer die ik elke zomer vakantie gebruik:)
Een dakkofer is dramatisch voor je verbruik (en ook een beetje voor het rijgedrag), als je toch die trekhaak laat zetten switch dan naar een trekhaakbak. Mijn trekhaak staat voor 12 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
Sjoerdeaux schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:39:
[...]

Een dakkofer is dramatisch voor je verbruik (en ook een beetje voor het rijgedrag), als je toch die trekhaak laat zetten switch dan naar een trekhaakbak. Mijn trekhaak staat voor 12 januari
Dat is zeker een goed idee. Dank je wel voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Mja, maar met een trekhaakbak heb je geen 600 liter denk ik.
Edit: ik zie dat er wel boxen zijn van 480 liter. Da's best heel redelijk!

[ Voor 38% gewijzigd door Gies123 op 13-12-2023 12:59 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatti
Mijn verbruik RWD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kuz-WWhw-tAltzxl9mJ5kriIgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYIFfAtsE3AKvqNdPyqhvna2.jpg?f=fotoalbum_large

Enig idee waarom ik geen recuperation heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Omdat het niet aan staat? Of is dat te makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Gies123 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:19:

@EVJB en @Stephanos : vergeleken met mij is jullie score helemaal prima toch? 😁
2460Km gereden
Hahaha, zeker best verschil. Maar zie ook dat je goed gebruik maakt van de airco. Staat bij mij nog altijd op ECO en dat is prima in NL. Wintersport in de komende weken zal dat anders zijn. Maar ik heb de auto niet gekozen om zuinig te rijden. Al is het natuurlijk wel zo dat je zo min mogelijk onderbreking van de reis wilt door laadacties. Heel benieuwd of de reis naar de Dolomieten met 5 keer laden gaat lukken en zo ja hoelang we dan aan de laadpaal hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aSTqy_0U7LDSR_Ar1lRmRmklk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TbSocvpwcRYCREn33rciYt9.jpg?f=fotoalbum_large

Zou ieder bij zijn verbruiksgegevens kunnen vermelden welke uitvoering hij rijdt? RWD of AWD maakt veel verschil.

Bovenstaande 240 Wh/km is van mijn AWD GT-Line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Gies123 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:57:
Mja, maar met een trekhaakbak heb je geen 600 liter denk ik.
Edit: ik zie dat er wel boxen zijn van 480 liter. Da's best heel redelijk!
inderdaad, ik zou normaal de 'Towbox V3' gebruiken en die heeft 400L
Ik denk ook dat je in zo'n Towbox het volume beter kan gebruiken dan bij een dakkoffer (die van mij is 580L), dus veel verschil zal het niet maken denk ik

Hoeveel actieradius zou ik moeten rekenen: eco-stand /110km/u 6 pers met bagage en dakkoffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Stephanos schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:22:
[...]

Zou volgende week gemonteerd moeten worden maar de dealer zegt dat het waarschijnlijk jan-feb wordt
dan zal dat het zelfde probleem zijn...

ik ga dit weekend dakdragers lenen die hopelijk passen, anders moet ik daar ook nog naar op zoek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Pzga4oU8q5RgdswZ6yYqRfR-cY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrfgFdfSEASTmhMRbb7qKNGh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 12:21
Gies123 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 20:38:
[...]

Nee, zeker niet, ik vind het wel prima. Benieuwd wat Björn Nyland ervan vindt.
BjØrn :P niet een Noor beledigen dat ie zweeds is he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 12:21
nieuws: Kia wil vanaf volgend jaar in Nederland EV9 als thuisaccu en v2h moge...

Nu wil ik weten welke Zaptec lader dat is… ik ga zaptec hier eens bellen. Plus ‘balen’ dat dit via AC gaat? We hebben geen specs maar dat zal niet mega veel vermogen zijn…

Keerzijde is dat de lader veel goedkoper zal zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door slijkie op 13-12-2023 14:15 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 82 Laatste