Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 13 ... 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9P22yB8_UNWDHncHjhoqskJS_tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swwSCJn5bPj8a8pVg5wuW1tP.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker geen Ferrari-rood, vind het er wel luxe uitzien! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Helemaal mee eens, zet de auto op 4 goedkope thuiskomertjes op stalen velg voor de wereldreis (maat fietsband) en monteer de juiste wielen bij aflevering. Doen ze ook nog wat voor die afleverkosten. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris Schnee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 12:53
Remco45 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:59:
Vandaag heb ik ook besloten een EV9 aan te schaffen.
Heeft iemand de kleur flare red al in levende lijve gezien?
Ik hoop namelijk dat het een wat donkerdere versie rood is (fel ferrari-rood is niet mijn ding).
Remco, over 2 weken haal ik mijn flare rode EV9 op. Heb hem al gezien bij de dealer en is inderdaad zeer donkerrood. Absoluut geen Ferrarirood. Maak je geen zorgen daarover. Hij is zo donkerrood dat ie a
wat minder kolossaal oogt en dat vind ik mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohnow
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-05-2024
Kan iemand mij uitleggen hoe je de snelheidsmeter overtreding waarschuwingen uitzet? Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
EVJB schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:10:
[Afbeelding]

Zeker geen Ferrari-rood, vind het er wel luxe uitzien! 😊
Ow wow, deze is wel heel mooi! Heb je een ook een foto van de achterkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:36
Remco45 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:59:
Vandaag heb ik ook besloten een EV9 aan te schaffen.
Heeft iemand de kleur flare red al in levende lijve gezien?
Ik hoop namelijk dat het een wat donkerdere versie rood is (fel ferrari-rood is niet mijn ding).
Hier ook de keus op flare red gevallen. Als het goed is eerste week januari op de oprit 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-09 16:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 16:29
Mohnow schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:53:
Kan iemand mij uitleggen hoe je de snelheidsmeter overtreding waarschuwingen uitzet? Tnx
Setup - knoppen - aangepaste * knop (stuur)

Dan kiezen voor ‘ instellingen bestuurdershulp’

Dan kom je direct in het bestuurdershulpmenu als je op de ster-knop op je stuur drukt.

Vanaf daar op de tekst snelheidslimiet drukken en kiezen wat je wilt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EVJB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2C_U73EDPIxSNHiobQlLIRQ0hDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPY97pvPn8wEWcGlgmq869P6.jpg?f=fotoalbum_large

Oproep aan het EV9-collectief!

Gebruik de onderstaande link of doe het via de app:

https://abrp.upvoty.com/b/add-a-vehicle/

Graag even bij de app ABRP(hele fijne routeplanner(ook buiten NL) met laadpunten) aangeven dat je graag wilt dat de app wordt uitgebreid met de EV9 als auto. Hierdoor worden alle specificaties automatisch ingeladen en houdt de app rekening met o.a. de range.

Alvast bedankt! 👍🏼

[ Voor 6% gewijzigd door EVJB op 19-11-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ga ik doen! Al een paar keer gekeken of die er al tussen stond.
Gebruik vooral de site tot nu toe (geen CarPlay in huidige auto), maar ben ook wel benieuwd naar de app straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:43
EVJB schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:12:
[Afbeelding]

Oproep aan het EV9-collectief!

Graag even bij de app ABRP(hele fijne routeplanner(ook buiten NL) met laadpunten) aangeven dat je graag wilt dat de app wordt uitgebreid met de EV9 als auto. Hierdoor worden alle specificaties automatisch ingeladen en houdt de app rekening met o.a. de range.

Alvast bedankt! 👍🏼
Link erbij zou handig zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ja, wilde ik doen, maar zit in de app. Zal kijken of er een URL te vinden is van de online versie. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Link toegevoegd! 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skieur
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 13-08 21:32
Gies123 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:54:
Ik heb de update geïnstalleerd en dat is een mooie verbetering. Zodra ik nu op de media knop klik, zie ik gelijk de streaming media die wireless op de iPhone draait via AC. De rest van AC gebruik ik niet dus navigatie gewoon via Kia zodat de hud ook goed werkt.

Volgens mij is deze update een aanrader. Kopiëren vanaf de usb stick duurde wel meer dan een uur dus houd daar rekening mee.
Ik ben er ook mee aan de slag gegaan. Na een tijdje komt de melding wat de update inhoudt. Eerste stuk is in het Nederlands daarna in het Spaans over CarPlay. Daarna lijkt er niets te gebeuren. Er verschijnt een melding dat de update voorbereid wordt. Na een uur geen verandering of voortgang. Had jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NHLGMD
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-10-2024
Heb zelf een zwarte GT 6p besteld vorige week. Dealer geeft aan dat hij al in Rotterdam staat en hij medio december geleverd wordt. Is het normaal dat de auto er nog een maand over doet om bij de dealer te komen? Hoe is dat bij jullie verlopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohnow
  • Laatst online: 09-05-2024
Skieur schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:26:
[...]

Ik ben er ook mee aan de slag gegaan. Na een tijdje komt de melding wat de update inhoudt. Eerste stuk is in het Nederlands daarna in het Spaans over CarPlay. Daarna lijkt er niets te gebeuren. Er verschijnt een melding dat de update voorbereid wordt. Na een uur geen verandering of voortgang. Had jij dat ook?
Zelfde hier - heb de update al 4 uur aan het draaien maar geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
@Skieur

De update duurt lang om de te kopieren naar de auto en lang om te installeren. Heb hem aan de oplader 2,5 uur aan laten staan.

Daarna gekloot om de wireless carplay in orde te krijgen: als je al je telefoon met bluetooth verbonden hebt, dan die verwijderen en vanuit carplay op je iphone je ev9 ( opnieuw als je al een keer bedraad was) koppelen.

@NHLGMD

Duurde bij mij ook onverklaarbaar lang tussen lossen van de boot en aflevering… zullen wel veel plastic stickertjes zijn die er af moeten….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:50

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Mohnow schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:47:
[...]

Zelfde hier - heb de update al 4 uur aan het draaien maar geen verandering.
Bij mij ruim 2,5 uur geduurd, maar wel gelukt.
Wat niet gelukt is is de wireless Android Auto met een Xiaomi smartphone. Heb alles geprobeerd, maar helaas. Op Reddit lees ik dat het probleem in de netwerkwissel zou zitten.
Afijn, met mijn usb-c kabeltje werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Ik heb geen android,

Maar bij werkte het pas toen ik mijn telefoon uit de bluetooth settings van de ev9 had verwijderd én de auto uit de carplay had verwijderd.

Vervolgens via carplay de auto draadloos opgezocht en toen pas kreeg ik een nieuwe koppelcode en “pakte” de ev9 de carplay, inplaats van alleen mijn audiostream en telefoonlijst

Misschien werkt het met android ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:46
Skieur schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:26:
[...]

Ja, had ik ook alleen toen ik nog eens goed naar de tekst keek stond dat de update zou starten als ik de auto uit zou doen. Vreemd maar het werkte…

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skieur
Gies123 schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:47:
[...]

Ja, had ik ook alleen toen ik nog eens goed naar de tekst keek stond dat de update zou starten als ik de auto uit zou doen. Vreemd maar het werkte…
Zeker vreemd! De melding is: 'Als het voertuig wordt uitgeschakeld, wordt de update bij de volgende start van het voertuig uitgevoerd.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Een soort opnieuw opstarten dus! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Laatst online: 17:03
Iemand uit België die zijn EV9 al ontvangen heeft? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skieur
Skieur schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:18:
[...]

Zeker vreemd! De melding is: 'Als het voertuig wordt uitgeschakeld, wordt de update bij de volgende start van het voertuig uitgevoerd.'
Dit bleek dus een aanvankelijke melding te zijn. Na heel lang wachten (ik schat meer dan 1,5 uur) komt dan eindelijk de melding: ‘Klaar om de software van het navigatiesysteem te installeren.’ en ook ‘De update wordt gestart nadat het voertuig uitgezet is.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Klopt, ik moest er ook 1,5 uur ofzo op wachten

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:28
slijkie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:06:
[...]

ELM327 is prima.

De app CarScanner kan ik aanraden, 1 malig betalen zou ik doen om alles te unlocken. EV9 staat ertussen.
Welke ELM327 heb je gekocht. Als op ELM327 google krijg ik kastjes van 6 euro. Heb altijd weinig vertrouwen in dit soort prijzen met bluetooth etc connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damw
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-04-2024
Hoe weten jullie welke boten er naar o.a. Antwerpen/Rotterdam/Zeebrugge?.. varen vanuit Pyeongtaek? Volgen jullie dagelijks het in en uitgaande verkeer op een vessel tracker? En zoja, welke dan? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Als je het levermoment bij benadering hebt, dan kun je op de EUKOR site zien welke schepen er vertrokken zijn vanuit Pyeongtaek met als bestemming België of Nederland.

Het is voornamelijk bepalen welke schepen het niet kunnen zijn en dan hou je iets over, die kun je vervolgens opzoeken op Vesselfinder of Marine traffic.

https://www.eukor.com/schedule-search

https://www.vesselfinder.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
happy killer schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:27:
[...]

Welke ELM327 heb je gekocht. Als op ELM327 google krijg ik kastjes van 6 euro. Heb altijd weinig vertrouwen in dit soort prijzen met bluetooth etc connecties.
Gebruik je Android of iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Laatst online: 16:28
slijkie schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:55:
[...]

Gebruik je Android of iOS?
iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Deze gebruik ik en werkt prima: (upgraded wifi versie)
https://a.aliexpress.com/_EuFqMhP

Mocht je beste willen, die ook TeslaBjørn gebruikt:
https://www.bol.com/nl/nl...-android/9300000118071405

Wel prijzig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kM6PN5RAGHHk0GhcdGeKeVXS8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmYYEWIKz2ouASYeGrKCeeuB.jpg?f=fotoalbum_large

Deze bedoel je? Heb nog plaats in m'n winkelmandje, doe ik die er ook meteen bij. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Zijn er naast het uit kunnen lezen van extra gegevens met zo'n OBD dongle nog meer functionaliteiten die je écht zou moeten willen hebben als EV rijder? Wat getallen uitlezen vind ik best leuk, maar ik snap de meerwaarde nog niet zo. Volgens mij gaat de auto er niet beter of verder van rijden, dus wat is nu het echte voordeel? Hoor het graag!

Homevolt dashboard

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Crupa
Crupa schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:58:
en zie, ik kreeg net een mailtje van de garage, kijk eens wat ze net hebben mogen ontvangen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3OLpfS8Chn_oOaZso0iLLgVUo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRFmMKs4efFDh9ahyifmZAa8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• juakali
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 06:42
Na vrijdag een testrit te doen en honderden youtube filmpjes te zien.
Vandaag ook mijn bestelling gedaan van de EV9 als vervanving van X5 3.0 diesel.

GT-line 6 seats relaxation, Aurora black, black-grey seats en premium pack.
O ja ook de rubber matten voor vooraan en de matten voor in de koffer.
Levering ergens volgende maand max. :-)

[ Voor 11% gewijzigd door juakali op 20-11-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

juakali schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:54:
Na vrijdag een testrit te doen en honderden youtube filmpjes te zien.
Vandaag ook mijn bestelling gedaan van de EV9 als vervanving van X5 3.0 diesel.

GT-line 6 seats relaxation, Aurora black, black-grey seats en premium pack.
O ja ook de rubber matten voor vooraan en de matten voor in de koffer.
Levering ergens volgende maand max. :-)
Mooi! Wat zit er in het "premium pack" eigenlijk?
Ik ga er vanuit dat de GT Line Launch Edition al alle mogelijke opties had, of zit er iets nieuws in het premium pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:17
Iemand al ergens goedkope 21 inch banden gescoord in de black friday aanbiedingen ? :-)

Ter info: afgezien van de mogelijke black friday kortingen krijg je
Bij Michelin 120 euro voor 4 banden terugbetaald.
Bij Continental loopt er ook een terugbetalingsactie maar deze is beperkt in het aantal deelnemers.

Zelf aan het kijken om deze week Michelin Pilot Alpin 5 SUV aan te schaffen als winterband aan te schaffen.
Specs: Band 4X4 MICHELIN PILOT ALPIN 5 SUV 285/45 R21 113 V XL

Deze zijn momenteel in België bij Auto5 het goedkoopst.
Je krijgt er naast de 120 euro terugbetaling ook nog een waardebon van 15 euro per 100 euro dat je uitgeeft.

Laat maar weten mocht nog iemand een betere promo tegen komen.

Bij de Kia accessoires zelf buiten 100 euro korting niet veel black friday deals te zien op velgen en complete sets wielen :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gies123 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:59:
Zijn er naast het uit kunnen lezen van extra gegevens met zo'n OBD dongle nog meer functionaliteiten die je écht zou moeten willen hebben als EV rijder? Wat getallen uitlezen vind ik best leuk, maar ik snap de meerwaarde nog niet zo. Volgens mij gaat de auto er niet beter of verder van rijden, dus wat is nu het echte voordeel? Hoor het graag!
Het kunnen uitlezen van data met de ODB scanner kan antwoord geven op vragen als:

- Waarom laadt hij zo traag aan snellader?
ODB: Ah, de temperatuur van de batterij is te laag.
of
ODB: Het ligt niet aan je batterij, die temperatuur is goed en celvoltage is in balans. Probeer een andere laadpaal.

- Ik hoor een geluid van achter uit de auto. Wat zou het zijn?
ODB: De koelpomp achter staat op maximaal.

- Hoeveel kWh zit er nog in de batterij als de display 0% aangeeft?
ODB: Nog 3 kWh bruikbaar dus je haalt nog wel 10-12km.

etc
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Gasoline1234 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:00:
[...]

Het kunnen uitlezen van data met de ODB scanner kan antwoord geven op vragen als:

of
ODB: Het ligt niet aan je batterij, die temperatuur is goed en celvoltage is in balans. Probeer een andere laadpaal.

etc
etc
Jep, en je degradatie is ook makkelijker te berekenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juakali
Gasoline1234 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:37:
[...]

Mooi! Wat zit er in het "premium pack" eigenlijk?
Ik ga er vanuit dat de GT Line Launch Edition al alle mogelijke opties had, of zit er iets nieuws in het premium pack?
Ze hebben geen launch editie meer. Om dezelfde opties te hebben zit er in premium pack head up display, open dak en Meridian sound.
Dus eigenlijk is de gt line awd standaard zonder die opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juakali
Crupa schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:58:
Nog niet dat is voor binnen een paar weken. Wagen staat al in Antwerpen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVJB
Ik wil de OBD gaan gebruiken voor ABRP integratie. ABRP analyseert realtime je accu status en bepaalt wanneer en dus waar je het beste kunt gaan laden. In plaats van op basis van standaard EV9 specificaties. Lijkt me handig voor bijvoorbeeld de wintersport, auto is dan ram vol, het is koud etc. Ik ga dan liever uit van echte data i.p.v. WLTP-sprookjes.

Hiervoor is overigens wel OBD met BLE benodigd en moet de EV9 worden toegevoegd aan ABRP, kortom EV9-collectief kom in actie! 😎

Nog wel een waarschuwing, niet iedere OBD is beveiligd tegen verbinden door kwaadwillenden. Dus indien niet beveiligd, dan beter niet actief laten in een onbeheerde auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
EVJB schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:00:
Ik wil de OBD gaan gebruiken voor ABRP integratie. ABRP analyseert realtime je accu status en bepaalt wanneer en dus waar je het beste kunt gaan laden. In plaats van op basis van standaard EV9 specificaties. Lijkt me handig voor bijvoorbeeld de wintersport, auto is dan ram vol, het is koud etc. Ik ga dan liever uit van echte data i.p.v. WLTP-sprookjes.

Hiervoor is overigens wel OBD met BLE benodigd en moet de EV9 worden toegevoegd aan ABRP, kortom EV9-collectief kom in actie! 😎

Nog wel een waarschuwing, niet iedere OBD is beveiligd tegen verbinden door kwaadwillenden. Dus indien niet beveiligd, dan beter niet actief laten in een onbeheerde auto.
Precies, dit! Zeker omdat de ingebouwde navi niet zo goed lijkt in het plannen met optimale laadstops (laadt altijd helemaal vol en rijdt niet helemaal leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Gasoline1234 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:00:
[...]

of

etc
etc
Aha super, gelijk besteld, dank!

Homevolt dashboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gies123
EVJB schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:00:

Top, ik heb ge-upvote

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
[b]EVJB in "Het grote Kia EV9 Topic"

Let even op dat je de juiste aanvraag up-vote, want er staan er 2 in. Deze heeft de meeste upvotes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCIZuRtbOqtzMOcXPBmIIKIU8jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VUckAFxhaL18ShiWtq8ysitx.png?f=fotoalbum_large

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Staan er 3 in, gewoon allemaal een duimpje omhoog doen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ehm.... 4 inmiddels 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• damw
EVJB schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:19:
Staan er 3 in, gewoon allemaal een duimpje omhoog doen 😃
I see 4.. I'm a simple man, I upvoted all 4 :+ yw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtdWzI7_4EszfOpUpumD6Fy-YvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IyCWcfz799mOM0Cq1Rtcnpf9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• juakali
damw schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:23:
[...]

I see 4.. I'm a simple man, I upvoted all 4 :+ yw
[Afbeelding]
Ik doe mee. Hoe meer hoe beter ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crupa
juakali schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:30:
[...]

Nog niet dat is voor binnen een paar weken. Wagen staat al in Antwerpen :P
mijne is op 27/10 aangemeerd in Antwerpen en gisteren bij garage geleverd.
trage laatste km's :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Heeft er iemand van de nieuwe eigenaars informatie gekregen ivm het onderhoud ritme van de EV9?
en vooral wat dit zal kosten per beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Heeft een EV onderhoud nodig dan? 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• damw
EVJB schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:38:
De batterij aftoppen met gedemineraliseerd water? :+

Bij een EV is het onderhoud wat ik mij kan inbeelden:
Te vervangen:
- Interieurfilter(s)

Controle:
- Remmen
- Remsysteem (remvloeistof degradeert na een paar jaar).
- Banden
- Ruitenwissers
- Ruitensproeiervloeistof

Eventueel:
- Update software
- Controle batterij SOH

Iemand ervaringen met andere onderhoudsgevoelige plekken (bij KIA of andere EV's ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
zoals ik het begreep is er een klein onderhoud nodig iedere 15.000 km / 1 jaar om de KIA-garantie te kunnen claimen indien nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Ja dat laatste is wel belangrijk, 7 jaar garantie is natuurlijk prachtig, maar dan moet je je wel aan de spelregels houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
damw schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:48:
[...]
Iemand ervaringen met andere onderhoudsgevoelige plekken (bij KIA of andere EV's ) ?
In 150.000 km model 3 alleen de banden vervangen, verder nooit iets laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:25
Crupa schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:53:
zoals ik het begreep is er een klein onderhoud nodig iedere 15.000 km / 1 jaar om de KIA-garantie te kunnen claimen indien nodig...
Ik begreep van mijn dealer juist dat het om 1 keer per 2 jaar gaat, of 30.000 km.

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

damw schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:48:
[...]

De batterij aftoppen met gedemineraliseerd water? :+

Bij een EV is het onderhoud wat ik mij kan inbeelden:
Te vervangen:
- Interieurfilter(s)

Controle:
- Remmen
- Remsysteem (remvloeistof degradeert na een paar jaar).
- Banden
- Ruitenwissers
- Ruitensproeiervloeistof

Eventueel:
- Update software
- Controle batterij SOH

Airco onderhoud niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Is iemand van ons al iets verder gekomen met de aanschaf van de sidesteps?
Mijn dealer geeft aan dat ze in Nederland nog niet leverbaar zijn. Vlaanderen wel?
https://www.mobisparts.eu...9-gt-line-my24/DOF37AC400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
Gasoline1234 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:28:
Mijn dealer geeft aan dat ze in Nederland nog niet leverbaar zijn. Vlaanderen wel?
In België kunnen ze de andere velgen zelfs nog niet leveren/prijs geven...
Dus dat zal ook wel nog niet kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 09:40
Pierke S. schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:26:
[...]

Ik begreep van mijn dealer juist dat het om 1 keer per 2 jaar gaat, of 30.000 km.
Zo lees ik het ook in de (digitale) handleiding :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRtC27XTLtrRAxsuYxtd0810RnA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ptR5FlOV9yb2uGDlvYfq8p37.png?f=user_large

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
Crupa schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:30:
[...]

In België kunnen ze de andere velgen zelfs nog niet leveren/prijs geven...
Dus dat zal ook wel nog niet kunnen
de 19 inch Gaori velgen (only) zouden in België 3435 euro kosten (incl btw) kreeg ik een hele tijd terug door.
van de 21 inch nu net de prijs gevraagd.

levertermijn heb ik toen niet nagevraagd, nu ook in mijn mailtje naar de dealer gezet.

in Nederland zou het bij veel Kia accessoires zijn: vandaag besteld, morgen beschikbaar in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
surfonce schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:13:
[...]

de 19 inch Gaori velgen (only) zouden in België 3435 euro kosten (incl btw) kreeg ik een hele tijd terug door.
van de 21 inch nu net de prijs gevraagd.

levertermijn heb ik toen niet nagevraagd, nu ook in mijn mailtje naar de dealer gezet.

in Nederland zou het bij veel Kia accessoires zijn: vandaag besteld, morgen beschikbaar in de garage.
zelf ook al eens gepolst bij een dealer in Nederland:

Velgen set Gaori antraciet 19 inch             € 1497.13
Banden Continental SUV XL 113V             € 435.00 per band incl. BTW en montage
TPMS sensoren                            € 275.00 +
(Pirelli banden kan ik momenteel niet leveren in winter)
Totaal incl. BTW en montage                 € 3512.13

Winterbanden voor de 21 inch die er standaard onder liggen:

Continental 285 45 21 113V TS850          € 525.50 per band incl. BTW en montage             x 4   € 2102.00
Pirelli 285 45 21 113V Scorpion              € 579.00 per band incl. BTW en montage             x 4   € 2316.00

Zomerbanden + velgen set Totale zwart 21 inch:

Velgen set Totale zwart 21 inch            € 2261.13
Banden ander set overzetten                € 121.00 +
Totaal incl. BTW en montage                € 2382.13

Overige accessoires prijzen en levertijd:

Auto stoelbeschermer           € 82.00          Voor 16:00 uur besteld, volgende dag binnen
Antislip mat 2-delig/omkeer baar    € 99.00          Niet op voorraad, nog geen levertijd bekend
Bumperflap                      € 30.00          Voor 16:00 uur besteld, volgende dag binnen

Gisteren alvast Michelin Pilot alpin 5 SUV 21 inch winterbanden besteld voor 1500 euro incl btw: hier gaat nog 120 euro aan MIchelin terugbetaling vanaf + nog een tegoedbon bij auto 5 van 15 euro per uitgegeven 100 euro. Dus komt op een hele mooie prijs per band neer :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-06 21:27
Gasoline1234 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:28:
Op de site van Kia NieuwZeeland (kia.co.nz) staan ze met prijs (omgerekend 995 € (ik denk ex montage))
Ik heb ook bij de dealer (NL)geïnformeerd, maar daar is nog niets bekend.

Rubbermatten zijn ook nog niet of vertraagd leverbaar.
Trekhaken ook nog in backorder, maar die kunnen nl achteraf ook ondergebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

CBreedijk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:41:
[...]

Op de site van Kia NieuwZeeland (kia.co.nz) staan ze met prijs (omgerekend 995 € (ik denk ex montage))
Ik heb ook bij de dealer (NL)geïnformeerd, maar daar is nog niets bekend.

Rubbermatten zijn ook nog niet of vertraagd leverbaar.
Trekhaken ook nog in backorder, maar die kunnen nl achteraf ook ondergebouwd worden.
Bedankt. Inclusief installatie zal het wel rond 1400 - 1500 euro uitkomen.
Prijzig, maar wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
surfonce schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:16:
[...]

zelf ook al eens gepolst bij een dealer in Nederland:

Velgen set Gaori antraciet 19 inch             € 1497.13
Banden Continental SUV XL 113V             € 435.00 per band incl. BTW en montage
TPMS sensoren                            € 275.00 +
(Pirelli banden kan ik momenteel niet leveren in winter)
Totaal incl. BTW en montage                 € 3512.13

Winterbanden voor de 21 inch die er standaard onder liggen:

Continental 285 45 21 113V TS850          € 525.50 per band incl. BTW en montage             x 4   € 2102.00
Pirelli 285 45 21 113V Scorpion              € 579.00 per band incl. BTW en montage             x 4   € 2316.00

Zomerbanden + velgen set Totale zwart 21 inch:

Velgen set Totale zwart 21 inch            € 2261.13
Banden ander set overzetten                € 121.00 +
Totaal incl. BTW en montage                € 2382.13

Overige accessoires prijzen en levertijd:

Auto stoelbeschermer           € 82.00          Voor 16:00 uur besteld, volgende dag binnen
Antislip mat 2-delig/omkeer baar    € 99.00          Niet op voorraad, nog geen levertijd bekend
Bumperflap                      € 30.00          Voor 16:00 uur besteld, volgende dag binnen

Gisteren alvast Michelin Pilot alpin 5 SUV 21 inch winterbanden besteld voor 1500 euro incl btw: hier gaat nog 120 euro aan MIchelin terugbetaling vanaf + nog een tegoedbon bij auto 5 van 15 euro per uitgegeven 100 euro. Dus komt op een hele mooie prijs per band neer :-).
Dat is een heel groot verschil. De prijs in NL voor banden en velgen is dan gelijk aan alleen de velgen in BE?

Zou je die uit NL naar BE laten sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVJB
Geachte mede EV9-enthousiastelingen,

Naast automodel toevoegen aan ABRP, moeten we kennelijk ook nog apart stemmen voor OBD ondersteuning. Ik zou zeggen dat het een niet zonder het ander gewenst is, maar goed, hier volgt de OBD link:

https://abrp.upvoty.com/b/obd-requests/kia-ev9

Voor de mensen die nog niet hebben gestemd voor het toevoegen van de EV9 als auto aan de app, hier de links om dat alsnog te doen:

https://abrp.upvoty.com/b/add-a-vehicle/kia-ev9-gt-line-awd/

EN

https://abrp.upvoty.com/b/add-a-vehicle/ev9/

Mijn dank is groot!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 21:15
Gisteren ook mijn EV9 op kunnen halen, AWD GT-line launch edition, snow white Pearl
Heel blij mee. Auto rijdt heerlijk en blij verrast met de stoelen.
Mijn vrouw heeft een EV6 gt-line en je ziet al grote verschillen in de graphics van het display maar ook de HUD; Kia blijft hier dus ontwikkelen.

Ik heb alleen geen vloermatten gekregen voor de 2 achterste rijen De dealer zei dat dit te maken had met de configuratie van 6 stoelen. Beetje vreemd verhaal, maar ben even benieuwd of anderen dit ook herkennen, voordat ik terug ga

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:55
DougDeMuro heeft de EV9 ondertussen ook gereviewed:
YouTube: 2024 Kia EV9 Review: Finally, an Electric Three-Row Crossover!

TLDW: 'a very impressive vehicle'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
Crupa schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:53:
[...]

Dat is een heel groot verschil. De prijs in NL voor banden en velgen is dan gelijk aan alleen de velgen in BE?

Zou je die uit NL naar BE laten sturen?
Het lijkt me eerder een raar verhaal dat de setprijs van velgen met banden erop bij zowel Kia België als Kia Nederland belachelijk duur is tov de banden apart kopen, Tpms sensoren erbij en velgen apart en dan 120 euro ofzo betalen om de banden te laten monteren. Omslachtiger maar zo spaar je al wel snel 800 a 1000 euro uit.

Kreeg net de prijs door van de 21 inch velgen in België via mijn Kia dealer: 565 euro per stuk (incl btw) wat dus dezelfde prijs zou zijn als in Nederland. TPMS sensoren kosten in Belgïë 237 euro.
De velgen zijn nog wel niet voorradig kreeg ik mee.

Ter info: voor deze velgen geïnformeerd.

https://webshop.kia.nl/ac...O400ADB21BPA&modelid=175/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobHop
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04 09:25
Over andere velgen gesproken, vanmiddag pebble gray met REBEL velgen gezien. Best fraai! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeb7NfI5kVcaTp-mWrWDGlmrPjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sr3GbJw6Ap3LBtv1X4wHhS9e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie32
  • Laatst online: 16:04
RobHop schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:42:
Over andere velgen gesproken, vanmiddag pebble gray met REBEL velgen gezien. Best fraai! [Afbeelding]
Gaaf! Ik ben erg benieuwd wat het met de range gaat doen, met name op de AWD.
Als het mee valt overweeg ik de zomerbanden op dit setje te leggen 😇.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfonce
henkie32 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:51:
[...]

Gaaf! Ik ben erg benieuwd wat het met de range gaat doen, met name op de AWD.
Als het mee valt overweeg ik de zomerbanden op dit setje te leggen 😇.
Idem hier, heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Over andere velgen gesproken, vanmiddag pebble gray met REBEL velgen gezien. Best fraai!
Heel erg fraai! Zeker in deze kleuren combi! 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
EVJB schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:38:
Nee, nauwelijks. Elke 30k is echt complete onzin, maar een beetje gekunstelde constructie om het dealer netwerk tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

tjbrits schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:11:
Gisteren ook mijn EV9 op kunnen halen, AWD GT-line launch edition, snow white Pearl
Heel blij mee. Auto rijdt heerlijk en blij verrast met de stoelen.
Mijn vrouw heeft een EV6 gt-line en je ziet al grote verschillen in de graphics van het display maar ook de HUD; Kia blijft hier dus ontwikkelen.

Ik heb alleen geen vloermatten gekregen voor de 2 achterste rijen De dealer zei dat dit te maken had met de configuratie van 6 stoelen. Beetje vreemd verhaal, maar ben even benieuwd of anderen dit ook herkennen, voordat ik terug ga
Ik heb gewoon vloermatten in mijn 6-zitter ontvangen. Ik heb de uitvoering met draaibare stoelen, mocht dat nog uitmaken. Maar bij een auto van 80k moeten de vloermatten gewoon aanwezig zijn. Ze staan ook vermeld op de prijslijst, in kleine lettertjes onderaan. In ieder geval in de prijslijst van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
tjbrits schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:11:

Ik heb wel vloermatten maar niet de juiste (matten voor 7 persoons uitvoering in de 6 persoons met draaibare stoelen). Zal morgen nog eens informeren bij de dealer...

[ Voor 10% gewijzigd door Gies123 op 21-11-2023 23:43 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Over andere velgen gesproken, vanmiddag pebble gray met REBEL velgen gezien. Best fraai! [Afbeelding]
Lijkt me een demo auto waar ze de trillingen van willen uitsluiten….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Verstandige dealer dus. Een auto van 80K met trillingen... |:(

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 09:40
Hier iets goedkoper te krijgen. https://www.givawheels.nl..._has_wide_rear_d=#results

Had deze Rebels ook onder mijn (tweede) testrit auto, zag er inderdaad fraai uit.

Er zijn blijkbaar ook volledig zwarte Rebels, ben die aan het overwegen onder mijn Iceberg Groene EV

Hier linkje : https://www.givawheels.nl..._has_wide_rear_d=#results

[ Voor 6% gewijzigd door Tuuan op 22-11-2023 07:33 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Laatst online: 11-07 11:09

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gies123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:23:
[...]

Klopt, gewoon een stukje zwarte tape op de sensor plakken. Best lifehack ever. Je krijgt dan bij vertrek nog 1 piepje dat "ze" je gezicht niet kunnen zien en een rood oogje in je scherm, maar daarna is het geklaag en de aandrang voor koffie over. Het rode boze oogje verdwijnt ook na een paar minuten.

Zodra ik tijd heb, wil ik er netjes een kapje voor 3d printen, maar dat zal nog even op zich laten wachten. Als ik wat heb, horen jullie het en als iemand mij voor is: nog beter!
Ik krijg deze koffie pauze waarschuwing, sinds de update nu regelmatig tijdens het rijden, inclusief nu een indringend Piepje wat niet meer ophoudt totdat de snelheid tot onder 5-6 km/h komt.
Dat is niet te doen natuurlijk op de snelweg… de laatste rit kwam het 4x, en het begon al na 10 minuten.

De Waarschuwing oplettendheid schakel ik meteen uit, dus dat is het niet.
Iemand bekend met wat dit opwekt?

Is het afplakken ook voldoende voor deze koffie pauze piep en waarschuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
FlyingDutchMike schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:33:
[...]

Ik krijg deze koffie pauze waarschuwing, sinds de update nu regelmatig tijdens het rijden, inclusief nu een indringend Piepje wat niet meer ophoudt totdat de snelheid tot onder 5-6 km/h komt.
Dat is niet te doen natuurlijk op de snelweg… de laatste rit kwam het 4x, en het begon al na 10 minuten.

De Waarschuwing oplettendheid schakel ik meteen uit, dus dat is het niet.
Iemand bekend met wat dit opwekt?

Is het afplakken ook voldoende voor deze koffie pauze piep en waarschuwing?
Piepjes zijn heel vervelend. Ik zou de sensor even afplakken en kijken of het dan minder is. Ik krijg nog 1 piep bij vertrek ("kan gezicht niet zien") en een rood oogje op het instrumentcluster maar dat verdwijnt na een paar minuten. Ik laat dus de sensor wel gewoon aanstaan, maar geblinddoekt. Koffie waarschuwing heb ik niet meer gehad, maar wellicht omdat ik de laatste dagen even echt rustig heb gereden.

Daarnaast zou ik er een serieuze melding van maken bij je dealer met het verzoek om het (aantoonbaar) op te volgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gies123 op 22-11-2023 08:47 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Wat ik nog steeds bijzonder vind is dat de 21" banden zuiniger rijden dan de 19".

Ruim 2% meer reikwijdte met de 21". Ik zag dit een paar maanden geleden al in de specificaties staan en dacht toen nog dat het wel een foutje zou zijn. Toch is het dat niet. Bij alle andere automerken rijdt 19" zuiniger dan 21". Zou het te maken met de aerodynamische vorm van de velgen? Dan zijn die 21" wel erg goed ontworpen (of de 19" heel slecht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7MZbTgpZ586wU-nRgbPSjvrXKfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hFpbf9uE2vb8ua4GpC7gXwU2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTLTyfYIaQVezqwOm2QIM-Opvzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sCosZdAVANHNUY24Auyr46S4.png?f=fotoalbum_large

https://www.kia.com/kr/vehicles/ev9/features

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVJB
@Gies123 Kom d'r maar in! 23 inch is 5% zuiniger dan 19 inch? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Hahaa ik denk het niet hoor, maar het stuurt absoluut beter en ziet er in mijn ogen heel veel mooier uit. Als ik mijn best doe kom ik op 24,5 kWh/100Km, maar dan moet je echt wel opletten. Als ik normaal rijd (en korte stukjes) dan is het verbruik ongeveer 28,5 kWh/100Km.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Daar 445 km en 454 km wel erg op elkaar lijken, zou ik een typo ook niet uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepperke
  • Laatst online: 14-09 09:56
Gies123 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:40:
[...]

Ik heb wel vloermatten maar niet de juiste (matten voor 7 persoons uitvoering in de 6 persoons met draaibare stoelen). Zal morgen nog eens informeren bij de dealer...
Kent iemand deze partij? Zij kunnen de matten blijkbaar wel al leveren?

https://www.justcarpets.n.../6-seater/duogrip-rubber/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Gies123 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:24:
Hahaa ik denk het niet hoor, maar het stuurt absoluut beter en ziet er in mijn ogen heel veel mooier uit. Als ik mijn best doe kom ik op 24,5 kWh/100Km, maar dan moet je echt wel opletten. Als ik normaal rijd (en korte stukjes) dan is het verbruik ongeveer 28,5 kWh/100Km.
Klinkt als een pittig verbruik, maar dit is feitelijk en al het andere is gebaseerd op iets wat Kia ons wil laten geloven.

Zijn er al anderen op 21 of 19 inch die iets kunnen roepen over feitelijk verbruik i.r.l. manier van rijden(is subjectief natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
pepperke schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:39:
[...]

Kent iemand deze partij? Zij kunnen de matten blijkbaar wel al leveren?

https://www.justcarpets.n.../6-seater/duogrip-rubber/
Ik heb net een setje rubberen matten voor de 7 zits besteld, ga het zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 166441wb25
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-09 12:42
ik heb ook de GT Line 6 zits besteld in iceberg green, met sideskirts :-) levering eind mei ivm lease

ben benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 166441wb25
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 11-09 12:42
heeft er al iemand een koelkastje gezien voor voorin? daar is zoveel ruimte onder de middenconsole, lijkt me echt briljant om daar tijdens vakantie eea koud te houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
EVJB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:31:
Daar 445 km en 454 km wel erg op elkaar lijken, zou ik een typo ook niet uitsluiten.
ook bij ander temp instellingen komt de 21'' iets beter naar boven.
dat zou mij eigenlijk niet slecht uitkomen, als er nie echt een verschil is want dan laat ik mijn winterbanden op de huidige 21'' velgen zetten.

maar dan moet ik wel andere kettingen zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

EVJB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:31:
Het is geen typo, want ook in andere documenten / tabellen komt dezelfde informatie terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQaCFdL2Dd0IeH67ZWqi4tZaDLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hBX1qWwKUrnRS5xhuAyra8Xr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Okay, ik overigens ook dat er een 20 inch variant is. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Hier zie je overigens dat bij de 2WD versie de 19" wél zuiniger zijn dan de 20", namelijk ruim 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

EVJB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:00:
[...]

Zijn er al anderen op 21 of 19 inch die iets kunnen roepen over feitelijk verbruik i.r.l. manier van rijden(is subjectief natuurlijk).
Mijn 21 inch 4WD GT-Line zit na ruim 1000km op 4,2 km/kWh.
Dat is 238 Wh/km.

Het meeste heb ik gereden op 100 km/u wegen, waarbij ik me goed aan de maximum snelheid heb gehouden. Dus zo'n beetje in de 95 - 105 km/u snelheidsrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Dan valt het verschil tussen 23 en 21 inch bij gelijk gebruik dus alleszins mee. 24,5 -/- 23,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

EVJB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:29:
Dan valt het verschil tussen 23 en 21 inch bij gelijk gebruik dus alleszins mee. 24,5 -/- 23,8.
Nou, ik denk dat je beter het getal van Gies123 van "normaal rijden" kan hanteren: 285 Wh/km.
Dan is het verschil 285 / 238 = bijna 20%.

@Gies123 , welk verbruiksgetal zie jij bij "sinds laatste reset" (=sinds levering)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Hij geeft aan als ik op m'n rijgedrag let, 24,5. Dat sluit aan bij jouw gedrag om op 23,8 uit te komen. Maar dan nog zit er een hoge mate van subjectiviteit in en blijft het een beetje appels en peren.
Pagina: 1 ... 13 ... 92 Laatste