Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 12 ... 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:46
Dank voor de terugkoppeling! En idd mijn model S had ook de keyfob, dat was ik al weer vergeten ;)
Qua trillingen: dat zou met 1000km opgelost moeten zijn, en anders zou ik bij de dealer bespreken om de banden te laten vervangen op hun kosten. En auto van bijna 80k mag niet trillen...

Ik heb bij mijn dealer een lijstje van 12 punten neergelegd (had hij zelf om gevraagd, dus dat is mooi) waarin voor mij o.a. de meest prangende punten staan zoals de walk away lock en het uitzetten van de snelheids-piepjes met de favorieten-knop op het stuur ipv meerdere menu's door te moeten (tijdens het rijden :-( )

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik had (als bijna ex-Tesla rijder) afgelopen weekend een keer de auto van mijn vrouw mee.
Tot twee keer toe de auto met draaiende motor en sleutel in contact achter gelaten (zo'n stop and go, dus de motor draaide niet bij weglopen, maar wel bij terugkomen).

Dus het zal wennen worden.
Nu hoef je bij de EV9 de sleutel in elk geval niet in een slot te stoppen waar die in kan blijven zitten, dus de sleutel zal ik minder snel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaxela84
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 17:06
Daarnet gaan testrijden met een pure-grey AWD GT line.
Hele fijne auto! Formaat valt best mee door het goede overzicht en alle camera's/sensors.

Wat niet mee valt is het constante gepiep. Omdat het een testrit was heb ik niet de moeite genomen om het allemaal uit te zetten.
Meridian viel me ook wat tegen (ivm. de Bowers & Wilkins in mijn huidige wagen..)

Verbruik zat op de autsnelweg (120km/h) op 23kwh/100km. Heb ook een traject gedaan dat ik dagelijks rij op gewone wegen (50/79 kmh) en toen kwam ik uit op 17kwh/100 km.

Ook deze testwagen had last van het trillen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh8e30bK5Tuf0S2D8zWHpJus3oI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrCnyUhFrBIAX2pVyZFur0hr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
jongf7 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:51:
Ik had (als bijna ex-Tesla rijder) afgelopen weekend een keer de auto van mijn vrouw mee.
Tot twee keer toe de auto met draaiende motor en sleutel in contact achter gelaten (zo'n stop and go, dus de motor draaide niet bij weglopen, maar wel bij terugkomen).

Dus het zal wennen worden.
Nu hoef je bij de EV9 de sleutel in elk geval niet in een slot te stoppen waar die in kan blijven zitten, dus de sleutel zal ik minder snel vergeten.
:9~ :9~ :*)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05:50

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gies123 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:50:
Dank voor de terugkoppeling! En idd mijn model S had ook de keyfob, dat was ik al weer vergeten ;)
Qua trillingen: dat zou met 1000km opgelost moeten zijn, en anders zou ik bij de dealer bespreken om de banden te laten vervangen op hun kosten. En auto van bijna 80k mag niet trillen...

Ik heb bij mijn dealer een lijstje van 12 punten neergelegd (had hij zelf om gevraagd, dus dat is mooi) waarin voor mij o.a. de meest prangende punten staan zoals de walk away lock en het uitzetten van de snelheids-piepjes met de favorieten-knop op het stuur ipv meerdere menu's door te moeten (tijdens het rijden :-( )
Goed dat je zo'n lijstje met verbeterpunten bij de dealer indient. Ik neem aan dat jouw dealer dit doorspeelt naar Kia Nederland.

Ik zal ook mijn verbeterpunten indienen bij Kia Van Mossel, waar ik goed contact mee heb.
Zou je je punten willen delen hier, dan zet ik jouw punten ook op mijn lijstje, en dan komt dat zo vanuit meerdere kanalen bij Kia terecht.

Omdat Nederland het eerste "Launch land" is, buiten Korea, heb ik de stille hoop dat Kia daadwerkelijk iets gaat doen met onze feedback. Aziaten schijnen geen moeite te hebben met piepjes, dus dit moeten wij als Europese launching customers toch duidelijk laten merken. En in Korea heb je geen EU-veiligheidsvoorschriften, dus wellicht is de situatie daar sowieso al minder irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:35
Gasoline1234 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:40:
[...]Aziaten schijnen geen moeite te hebben met piepjes, dus dit moeten wij als Europese launching customers toch duidelijk laten merken.
En de andere 88 modellen die Hyundai, Kia en al die Chinezen merken al jaren met piepjes uitrusten laten ze dan, maar de EV9 gaan ze aanpassen? ;)

Piepjes is voor mij overigens 1 van de 3 struikelblokken om over te gaan tot aanschaf. Mijn ouders hebben een Ioniq gehad en nu een EV6 en ik word elke keer weer zenuwachtig van die bemoeienis in piepvorm, dat doen Europeanen zoveel fijner. Overigens vond ik Tesla ook onprettig vergeleken met Europeanen.

Mijn andere 2 twijfelpunten zijn gebrek aan volwaardige luchtvering en geen android automotive/native google maps zoals ik nu wel heb.

Gelukkig leent mijn (nouja, wellicht toekomstige) dealer me de auto voor een weekend. Kan ik in alle rust eens ervaren of ik die piepjes echt zo storend ga vinden of dat ik ze ga leren negeren. Die andere 2 punten durf ik me dan wel overheen te zetten. Vroeger leefde ik immers ook zonder luchtvering (en zonder piepjes :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-08 18:50
[...]

Goed dat je zo'n lijstje met verbeterpunten bij de dealer indient. Ik neem aan dat jouw dealer dit doorspeelt naar Kia Nederland.

Ik zal ook mijn verbeterpunten indienen bij Kia Van Mossel, waar ik goed contact mee heb.
Zou je je punten willen delen hier, dan zet ik jouw punten ook op mijn lijstje, en dan komt dat zo vanuit meerdere kanalen bij Kia terecht.
Ideetje: zou het helpen als we gezamelijk een lijstje maken en dat indienen bij onze dealers? Kan me voorstellen dat ze een individuele klant toch minder serieus nemen dan een hele groep klanten die allemaal hetzelfde vinden.

Moet ik wel bij zeggen dat de mijne pas in maart-24 komt dus het duurt nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-YXM5J4dQvEUc1U3HMN2FPTaWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tfxm1qFVxEzE1HqYyFC84CPf.png?f=fotoalbum_large

Ik weet niet hoe ik een complete tabel hier makkelijk neer kan zetten, dus dan maar een screenshot (sorry). Ik heb de 2 rode issues bij mijn dealer benadrukt dat deze echt vervelend zijn. Hij speelt het direct door naar Kia NL inderdaad.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
KrullenO schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:03:
[...]

Ideetje: zou het helpen als we gezamelijk een lijstje maken en dat indienen bij onze dealers? Kan me voorstellen dat ze een individuele klant toch minder serieus nemen dan een hele groep klanten die allemaal hetzelfde vinden.

Moet ik wel bij zeggen dat de mijne pas in maart-24 komt dus het duurt nog even.
Eigenlijk is dat nog een beter idee en legt idd meer gewicht in de schaal. Iemand een voorstel van een centrale omgeving om dat in te doen, of pakken we gewoon een Google sheet?

Homevolt dashboard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:43
KrullenO schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:23:
Ik ben vanmorgen ook nog even bij de dealer geweest voor een proefrit. Ben erg blij met de keuze, vooral vanwege de ruimte, maar ook vanwege het veel comfortabelere karakter dan mijn huidige auto (model 3).

Tijdens de proefrit zijn we even een parkeergarage in het centrum van Roermond ingereden om te ervaren hoe groot de auto nu echt is. Ik moet zeggen dat ik daar wel een beetje van schrok...
Ik was natuurlijk extra voorzichtig omdat het een demo auto is en ik nog wat moeilijk kon inschatten hoe groot hij echt is. Maar zowel bij het inrijden, het naar boven rijden, het inparkeren als het uitrijden moest ik 2 a 3 keer steken om hem erdoor te krijgen. Hij pastte op zich wel in het parkeervak maar dan kunnen de deuren echt nauwelijks meer open.

Ik wist natuurlijk dat het een grote auto is, maar komende vanaf een model 3 gaat het wel even wennen worden dat we niet meer zomaar overal even kunnen parkeren.

Wat is de ervaring van mensen die van een grotere auto (XC90, Model X, etc) komen? Wen je er gewoon aan of loop je er in het dagelijks gebruik wel eens tegenaan dat het gewoon niet past?

Het telkens opnieuw moeten uitzetten van de snelheidswaarschuwing is inderdaad super irritant. Zeker omdat je minstens 4x moet klikken om het uit te zetten. En dat elke keer dat je instapt.

Ook de navigatie instellen vond ik wat omslachtig, komende vanaf Tesla.
- Met spraakcommando: Navigeer naar "adres"
- Auto laat een lijstje met opties zien en je moet kiezen welke je wilt
- Auto vraagt of je navigatie wilt starten en je moet nog eens met "ja" bevestigen. Tuurlijk wil ik dat... anders zeg ik toch niet "navigeer naar"...
Heb altijd grote auto’s gereden, je went eraan. Mij valt het op als ik in een Model 3 of Fiat 500 stap hoe eng klein het is. (Wat natuurlijk mee valt) maar het contrast is groot, dus het valt je op. Ik voel mij in die kleine auto’s zeer onveilig en vatbaar voor alles. (Natuurlijk wederom een gevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-04 12:19
https://www.mantisbt.org/

Om de issues bij te houden, of sla ik door? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 16:29
Bestaat er een auto waar de apple
Carplay navigatie in de hud te zien is? Bij mijn huidige volvo namelijk ook niet. Heb het vermoeden dat dat niet mogelijk gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Heeft de hud ook nog zin als hij de navigatie niet kan zien ?
Heb dat nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
Er is meer dan een pijl waar je heen moet in de hud., je snelheid, de toegestane snelheid, je gekozen cruise control of autopilot en of de autopilot snapt waar de lijnen zijn…

En bij de ev9 bijvoorbeeld ook waar auto’s om
Je heen rijden ( dode hoeken)

Ik kan niet zonder. Kijk zelden meer naar beneden naar het dashboard achter het stuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gies123
EVJB schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:09:
https://www.mantisbt.org/

Om de issues bij te houden, of sla ik door? 😃
Wel een aardige tool maar inderdaad een beetje een overkill voor deze kwestie. Ik denk dat het makkelijkst is om een Google account aan te maken en daar een publiek spreadsheet neer te zetten. Ik wil dat wel doen, maar dat wordt dan later deze week.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Dat is toch prima! tweak-da-ev9@gmail.com 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gies123
Zo gezegd, zo gedaan.
https://docs.google.com/s...DYWY8f94/edit?usp=sharing

Volgens mij moet iedereen met de link erbij kunnen, dus feel free om aan te vullen

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Het werkt! 😃👍🏼

• EVJB
Was druk bezig om het niet kunnen updaten van de navigatie in de lijst te zetten.

Kon me de foutmelding niet exact herinneren, dus dacht ik doe opnieuw een poging. Wat denk je?

Geen foutmelding, maar pure download actie! Dus wees er snel bij! 😎

• Gies123
YESSSS download loopt! Gisterenavond nog geprobeerd en toen deed hij het nog niet. Deze update zou dus wireless carplay moeten introduceren.

[ Voor 72% gewijzigd door Gies123 op 16-11-2023 07:27 ]

Homevolt dashboard

• EVJB
Wij zijn heel benieuwd! 😃

Heb straks wel de software update maar de auto meert straks pas in Antwerpen aan. Dus ik kan het helaas nog niet testen.

• Gies123
Ik laat het weten

Homevolt dashboard

• jongf7
EVJB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 07:32:
Wij zijn heel benieuwd! 😃

Heb straks wel de software update maar de auto meert straks pas in Antwerpen aan. Dus ik kan het helaas nog niet testen.
Heb jij je auto al geconnect terwijl die nog op de boot staat?

• EVJB
Nee, maar door deductie uitgevogeld welke boot het kan zijn. 😃

• jongf7
ah, en een download naar usb dan ofzo? Ik dacht dat je je software op de auto had gedownload terwijl die nog op de boot stond :)

• EVJB
Ja, dat zou fantastisch zijn, maar nee. Staat op USB. Alleen nog de winterbanden, dan is alles gereed voor de grote dag. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gies123 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:29:
Zo gezegd, zo gedaan.
https://docs.google.com/s...DYWY8f94/edit?usp=sharing

Volgens mij moet iedereen met de link erbij kunnen, dus feel free om aan te vullen
Ik heb 1 verbeterpunt toegevoegd, betreffende de parkeersensoren.
Verder prima lijst en jouw Prio1's zijn ook mijn Prio1's.

Amazon Music werkt overigens bij mij goed (en mooi geluid). Tip: In de Kia Connect app heb ik mijn Amazon Prime account ingevuld.

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Mohnow schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:16:
[Afbeelding]

Gister avond (na 5 dagen rijden, 600 km) 12v accu leeg…. Berger heeft m moeten komen ophalen en gaat vandaag naar de dealer. Was nog wel even gedoe hoe de deur open te maken met de manuele sleutel.
Is er al meer bekend over de oorzaak @Mohnow ?
Ik heb inmiddels een autostarter-powerbank in de frunk gelegd, voor de zekerheid. Dat brengt mij op de vraag, hoe kun je de frunk openen als de auto geen 12v spanning meer heeft?
Ik weet hoe ik de auto binnen kan komen met de fysieke noodsleutel, maar hoe kan de frunk vervolgens worden geopend? Die toegang heb je ook nodig om bij de 12v accu te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Ik zou die noodoplossing in je dashboard kastje stoppen, is het ook iets geconditioneerder qua temperatuur en dus is de kans groter dat je noodaccu niet volledig ontladen is als je hem nodig hebt.

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

EVJB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:20:
Ik zou die noodoplossing in je dashboard kastje stoppen, is het ook iets geconditioneerder qua temperatuur en dus is de kans groter dat je noodaccu niet volledig ontladen is als je hem nodig hebt.
Goede tip. Bedankt.

• EVJB
Heb zelf nog wel een vraag aangaande de noodoplossing, waar moet je deze op aansluiten?

• slijkie
Gasoline1234 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:14:
[...]

Ik heb inmiddels een autostarter-powerbank in de frunk gelegd, voor de zekerheid. Dat brengt mij op de vraag, hoe kun je de frunk openen als de auto geen 12v spanning meer heeft?
Ik weet hoe ik de auto binnen kan komen met de fysieke noodsleutel, maar hoe kan de frunk vervolgens worden geopend? Die toegang heb je ook nodig om bij de 12v accu te komen.
Kijk eens in de handleiding, bij flink wat EV’s zit een klepje met een kabeltje erachter om aan te trekken zodat je een charge-port of frunk kan openen.

Wellicht dat kleine vierkantje aan de voorkant links van de nummerplaat (als je vanaf voor kijkt)?

Maar kijk eens in de handleiding. :)

Edit: aub:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC_T5EbDEtfJvx0oblsdLxStXXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KevoBIy5efqLHPxVH9Oh3qu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door slijkie op 16-11-2023 12:48 ]

• EVJB
Thanks! En de aansluiting om de 12v accu bij te laden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

slijkie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:42:
[...]

Kijk eens in de handleiding, bij flink wat EV’s zit een klepje met een kabeltje erachter om aan te trekken zodat je een charge-port of frunk kan openen.

Wellicht dat kleine vierkantje aan de voorkant links van de nummerplaat (als je vanaf voor kijkt)?

Maar kijk eens in de handleiding. :)

Edit: aub:

[Afbeelding]
Nou, vooruit dan maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vG0nnRx8FTTudsJ8UqxDiCf3_pM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QZU78tdqdHeOiuhlHoJEKloC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

EVJB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:50:
Thanks! En de aansluiting om de 12v accu bij te laden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNgac8MoVPMyNRvXKV-OXju-Nfk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yTxbyuc6AUk6bo7jbkkMgCWQ.png?f=fotoalbum_large

• EVJB
@Gasoline1234 Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 09:40
Het lange wachten is begonnen :D ... Vanmorgen de EV9 RWD Launch Edition besteld in Iceberg Green. Begin december moest lukken zei de dealer, toch handig zo'n voorraad.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Gefeliciteerd! Goeie kleur! 👍🏼

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CBreedijk
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 30-06 21:27
Hier ook een EV9 "besteld".
een GT Launch Edition in Pebble Grey.

op voorraad bij KIA dealer
trekhaak er onder, kenteken er op
en als t goed is binnen 1,5 week rijden

• jongf7
En ik maar wachten op m’n bestelling van begin juni.

Verkeerde combi van kleur en type besteld zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EVJB
Nee, de juiste kleuren combinatie en het juiste type, namelijk exact wat jij mooi vindt. 😊

• EVJB
@Phusebox Zou jij als TS de onderstaande link (verzamellijst issues EV9 opgezet door @Gies123 ) een plekje willen geven in het eerste bericht?

Bvd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
EVJB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:49:
@Phusebox Zou jij als TS de onderstaande link (verzamellijst issues EV9 opgezet door @Gies123 ) een plekje willen geven in het eerste bericht?

Bvd!

[...]
Yes zal ik morgen doen. Als er een EV9 eigenaar zich geroepen voelt kan ik volgens mij iemand toevoegen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
EVJB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:49:

Bvd!

[...]
Ter info: Ik had mijn vragen gisterenochtend bij de dealer laten landen en die heeft er geen gras over laten groeien en doorgezet naar Kia NL. Vandaag ook een antwoord terug gekregen dat ik in de sheet erbij heb gezet.

Homevolt dashboard

• Mohnow
  • Laatst online: 09-05-2024
Gasoline1234 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:14:
[...]

Vandaag weer opgehaald, ze kunnen niks vinden anders dan een drop in de 12v accu en is deze weer helemaal vol. Even aankijken of het weer gebeurt.

Links bij je voet heb je een kap waardoor je handmatig de drunk kunt openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoortgiesen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-09 19:46
CBreedijk schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:05:
Hier ook een EV9 "besteld".
een GT Launch Edition in Pebble Grey.

op voorraad bij KIA dealer
trekhaak er onder, kenteken er op
en als t goed is binnen 1,5 week rijden
Volgens mijn dealer staan de trekhaken allemaal in back-order, grote kans dat die er later opgezet gaat worden.

• jongf7
Gies123 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:45:
[...]

Ter info: Ik had mijn vragen gisterenochtend bij de dealer laten landen en die heeft er geen gras over laten groeien en doorgezet naar Kia NL. Vandaag ook een antwoord terug gekregen dat ik in de sheet erbij heb gezet.
Niet veel antwoorden waar we meteen wat aan hebben, maar wel snelle en uitgebreide reactie zeg.

Wat betreft het piepen van de achterbak, is er geen tweatertje aan de buitenkant of in de klep ergens dat afgeplakt kan worden om het geluid wat te dempen?

• EVJB
@Gies123 Bedankt voor de terugkoppeling op lijst! Misschien niet allemaal antwoorden waarop we hoopten, maar duidelijk en snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
EVJB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:09:
@Gies123 Bedankt voor de terugkoppeling op lijst! Misschien niet allemaal antwoorden waarop we hoopten, maar duidelijk en snel!
Verrassend snel idd. De laatste vraag in de lijst heb ik nu ook doorgestuurd (mbt piepjes tijdens het achteruit rijden). Waar ik later nog wel op terug wil komen bij de dealer is het punt van automatisch de auto afsluiten (walk away lock). Alles in aanwezig in de auto om dit te kunnen faciliteren en geeft echt veel gebruikersgemak. Ik denk dat het goed is om op dit punt met zijn allen feedback te leveren bij onze dealers.

Homevolt dashboard

• slijkie
Mohnow schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:56:
[...]

Vandaag weer opgehaald, ze kunnen niks vinden anders dan een drop in de 12v accu en is deze weer helemaal vol. Even aankijken of het weer gebeurt.

Links bij je voet heb je een kap waardoor je handmatig de drunk kunt openen.
Mijn advies, koop zo’n starter en leg die in de auto. Hoef je niet een heel gedoe te doen en uren/dagen kwijt te zijn aan een sleepdienst. ;)

• Gies123
jongf7 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:07:
[...]

Niet veel antwoorden waar we meteen wat aan hebben, maar wel snelle en uitgebreide reactie zeg.

Wat betreft het piepen van de achterbak, is er geen tweatertje aan de buitenkant of in de klep ergens dat afgeplakt kan worden om het geluid wat te dempen?
Goed idee. Ik zal eens gaan kijken waar die pieper zit en hem dan het zwijgen op te leggen

Homevolt dashboard

• Mohnow
slijkie schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:15:
[...]

Mijn advies, koop zo’n starter en leg die in de auto. Hoef je niet een heel gedoe te doen en uren/dagen kwijt te zijn aan een sleepdienst. ;)
Eens! Advies voor een type starter ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
Mohnow schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:19:
[...]

Eens! Advies voor een type starter ?
https://a.aliexpress.com/_EJZsGRb

Heb zelf deze, er zijn veel goedkopere te krijgen, maar die vertrouw ik niet of zijn te zwak. Als ik hem enkele maanden (3-4 ofzo) in de auto heb liggen is de batterij maar ~5% gezakt. Dus erg fijn. Laad hem elk half jaar een beetje bij, reminder in de iphone herinnerings app. :)

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Gies123 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:15:
[...]

Verrassend snel idd. De laatste vraag in de lijst heb ik nu ook doorgestuurd (mbt piepjes tijdens het achteruit rijden). Waar ik later nog wel op terug wil komen bij de dealer is het punt van automatisch de auto afsluiten (walk away lock). Alles in aanwezig in de auto om dit te kunnen faciliteren en geeft echt veel gebruikersgemak. Ik denk dat het goed is om op dit punt met zijn allen feedback te leveren bij onze dealers.
Het slepen van de blokken in de Home screen is de enige echt bruikbare feedback. Maar goed, Kia NL heeft wel de moeite genomen inhoudelijk te reageren.

Het advies om Android Auto te gebruiken om Spotify te gebruiken is een beetje vreemd. Dit werkt natuurlijk ook gewoon via Bluetooth en dan gebruik je gewoon de Kia bediening.

Misschien ben ik een uitzondering, maar ik probeer vooralsnog Android Auto en Apple Carplay te vermijden. Ik wil eerst uitgebreid leren ervaren hoe goed de Kia ingebouwde software bevalt. Bij Tesla ook nooit de behoefte gehad om een ander OS te gebruiken. Ik lees in het EV6 forum ook wel nadelen van AA en AC, zoals screen brightness die niet automatisch wordt aangepast als het donker wordt.
En kent de AA/AC routeplanning wel de SoC van de batterij?

• Gies123
Gasoline1234 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:43:
[...]
Misschien ben ik een uitzondering, maar ik probeer vooralsnog Android Auto en Apple Carplay te vermijden. Ik wil eerst uitgebreid leren ervaren hoe goed de Kia ingebouwde software bevalt.
Same here, en tot op heden werkt de navigatie wat mij betreft prima, zeker in combinatie met HUD

Homevolt dashboard

• F1dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-09 17:28
Tuuan schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:09:
Het lange wachten is begonnen :D ... Vanmorgen de EV9 RWD Launch Edition besteld in Iceberg Green. Begin december moest lukken zei de dealer, toch handig zo'n voorraad.
Heb je nog korting gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuuan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 09:40
F1dude schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:05:
[...]

Heb je nog korting gekregen?
Hogere inruilwaarde... Dus eigenlijk sigaar uit eigen doos :D ... Maar ben tevreden, veel hogere inruil dan ik had verwacht of zelf gehoopt

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gies123
Ik heb de update geïnstalleerd en dat is een mooie verbetering. Zodra ik nu op de media knop klik, zie ik gelijk de streaming media die wireless op de iPhone draait via AC. De rest van AC gebruik ik niet dus navigatie gewoon via Kia zodat de hud ook goed werkt.

Volgens mij is deze update een aanrader. Kopiëren vanaf de usb stick duurde wel meer dan een uur dus houd daar rekening mee.

Homevolt dashboard

• Mohnow
Gies123 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:54:
Ik heb de update geïnstalleerd en dat is een mooie verbetering. Zodra ik nu op de media knop klik, zie ik gelijk de streaming media die wireless op de iPhone draait via AC. De rest van AC gebruik ik niet dus navigatie gewoon via Kia zodat de hud ook goed werkt.

Volgens mij is deze update een aanrader. Kopiëren vanaf de usb stick duurde wel meer dan een uur dus houd daar rekening mee.
Kun je een stap voor stap begeleiding delen van hoe je dit voor elkaar gekregen hebt?

• Mohnow
Overigens, ik krijg regelmatig de melding vd auto om te rusten en een kopje koffie te drinken. Hebben meerdere mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike
  • Laatst online: 11-07 11:09

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Hallo allemaal!
Zojuist een MS tegen een EV9 geruild en inmiddels halverwege het handboek...

Heeft iemand hier al z'n EV9 al aan de TESLA Supercharger gehangen en weet of dat beter gaat dan met de EV6? Die blijft steken op <100 kW

Ik had gratis Superchargen dus nog geen abo bij Tesla.
Ben nieuwsgierig of KIA iets heeft veranderd aan de onboard techniek om hogere laadvermogens mogelijk te maken dan bij de EV6.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Mohnow schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:39:
Overigens, ik krijg regelmatig de melding vd auto om te rusten en een kopje koffie te drinken. Hebben meerdere mensen daar last van?
Had ik tijdens de proefrit ook, eerste melding na een minuut of 6 en tijdens een rit van een uur of 2, zeker nog 5 keer. Ik denk dat we aan een ooglidcorrectie toe zijn volgens de EV9! 😂

Afplakken of een kapje printen is al eerder aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Mohnow schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:31:
[...]

Kun je een stap voor stap begeleiding delen van hoe je dit voor elkaar gekregen hebt?
https://update.kia.com/EU/NL/updateGuide/01
Hier beginnen en dan stap voor stap verder. Kind (met veel geduld) kan de was doen ;)

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
FlyingDutchMike schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 00:30:
Hallo allemaal!
Zojuist een MS tegen een EV9 geruild en inmiddels halverwege het handboek...

Heeft iemand hier al z'n EV9 al aan de TESLA Supercharger gehangen en weet of dat beter gaat dan met de EV6? Die blijft steken op <100 kW

Ik had gratis Superchargen dus nog geen abo bij Tesla.
Ben nieuwsgierig of KIA iets heeft veranderd aan de onboard techniek om hogere laadvermogens mogelijk te maken dan bij de EV6.

Mike
Ik heb het getest en bij mij bleef hij op 85kW hangen

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
EVJB schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 06:22:
[...]

Had ik tijdens de proefrit ook, eerste melding na een minuut of 6 en tijdens een rit van een uur of 2, zeker nog 5 keer. Ik denk dat we aan een ooglidcorrectie toe zijn volgens de EV9! 😂

Afplakken of een kapje printen is al eerder aangehaald.
Klopt, gewoon een stukje zwarte tape op de sensor plakken. Best lifehack ever. Je krijgt dan bij vertrek nog 1 piepje dat "ze" je gezicht niet kunnen zien en een rood oogje in je scherm, maar daarna is het geklaag en de aandrang voor koffie over. Het rode boze oogje verdwijnt ook na een paar minuten.

Zodra ik tijd heb, wil ik er netjes een kapje voor 3d printen, maar dat zal nog even op zich laten wachten. Als ik wat heb, horen jullie het en als iemand mij voor is: nog beter!

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrullenO
Gies123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:19:
[...]

Let op dat dit waarschijnlijk alleen bij de v2 Superchargers werkt. V3 werkt helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
De EV9 wordt mijn eerste prive auto in jaren die ik voor werk ga gebruiken. Ik moet dus kilometers registreren voor de kilometervergoeding. Heeft de EV9 dit ingebouwd of zijn hier mogelijkheden toe in de KiaConnect app dat jullie weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
jongf7 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:20:
De EV9 wordt mijn eerste prive auto in jaren die ik voor werk ga gebruiken. Ik moet dus kilometers registreren voor de kilometervergoeding. Heeft de EV9 dit ingebouwd of zijn hier mogelijkheden toe in de KiaConnect app dat jullie weten?
Geen idee, maar ik zou eens kijken naar het inbouwen van Lojack. Dan heb je 2 dingen in 1: een rittenregistratie en een anti-diefstal voorziening die van belang kan zijn voor de verzekering. De kosten vallen mij erg mee dus ik ga vandaag een afspraak maken ;)

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Top bedankt, ga ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohnow
Gies123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:18:
[...]

https://update.kia.com/EU/NL/updateGuide/01
Hier beginnen en dan stap voor stap verder. Kind (met veel geduld) kan de was doen ;)
Thanks - en als je een USB gebruikt, waar zet je deze dan fysiek in de auto, ik zie alleen maar USB-C poorten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
Klopt, je doet hem ook in het linker usb-c slotje (oranje: power en data). Er zijn verloopjes van het gangbare USB-A naar USB-C

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

KrullenO schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:07:
[...]

Let op dat dit waarschijnlijk alleen bij de v2 Superchargers werkt. V3 werkt helemaal niet...
Thanks!
Was dat wel een mooi constante afname op dat vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-07 16:47
Gasoline1234 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:43:
[...]

Ik lees in het EV6 forum ook wel nadelen van AA en AC, zoals screen brightness die niet automatisch wordt aangepast als het donker wordt.
Ik ervaarde dit ook in een proefrit, maar bij de Sorrento 2021 heb ik dit probleem niet.

Ik hoor er verder niemand over? Kan iemand bevestigen dat het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gies123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:19:
[...]

Dank je!
Was het wel een vlakke curve op dat vermogen?

Jammer dat ze hier toch geen sprongetje in de techniek hebben toegepast...
Temeer omdat ze in de US wel vol aan de TESLA infrastructuur willen gaan aanhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gies123
FlyingDutchMike schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:18:
[...]

Dank je!
Was het wel een vlakke curve op dat vermogen?
Ik heb er maar een kwartiertje gestaan om te testen. Hij liep snel op naar 84/85 en bleef daar hangen.

Homevolt dashboard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
michiel-123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:31:
[...]

Ik ervaarde dit ook in een proefrit, maar bij de Sorrento 2021 heb ik dit probleem niet.

Ik hoor er verder niemand over? Kan iemand bevestigen dat het wel werkt?
Nu je het zegt: gisteravond met wireless carplay aan het spelen geweest en ik heb hem heel snel op een donker thema gezet en de kaart ook op 'altijd donker' omdat er teveel licht vanaf kwam. Ik denk dus dat je gelijk hebt. Ik ga AC alleen gebruiken om audio te streamen, dus ik verwacht er niet veel hinder van te ondervinden, maar we gaan het zien bij de eerstvolgende rit in het donker.

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
Ik ben van plan om een OBD dongle te kopen om zo wat meer info te zien (batterij temperatuur etc) en ook ABRP de batterij status te kunnen laten uitlezen.

Heeft iemand al geprobeerd of dat werkt? En valt de dongle een beetje netjes weg te werken?

Iemand tips over welke ik moet hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
KrullenO schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:25:
Ik ben van plan om een OBD dongle te kopen om zo wat meer info te zien (batterij temperatuur etc) en ook ABRP de batterij status te kunnen laten uitlezen.

Heeft iemand al geprobeerd of dat werkt? En valt de dongle een beetje netjes weg te werken?

Iemand tips over welke ik moet hebben?
ELM327 is prima.

De app CarScanner kan ik aanraden, 1 malig betalen zou ik doen om alles te unlocken. EV9 staat ertussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_p3H0mfLlZ4oOCf7LuF-02KgGX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hc27lg5G3G70n0yceMNXxra.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CBreedijk
jongf7 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:25:
En ik maar wachten op m’n bestelling van begin juni.

Verkeerde combi van kleur en type besteld zeker.
nee ik heb t geluk dat de auto in Pebble Grey voorradig (showroommodel) is bij een dealer.
1e keus was Iceberg Green, maar toen ik de grijze uitvoering zag, was de bijna directe beschikbaarheid wel een unique selling-point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berger74
  • Laatst online: 16-07-2024
Mohnow schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:39:
Daar heb ik ook af en toe last van. Ik krijg ook regelmatig deze melding rechtsboven. en dan staat rechtsonder meldingsnummer 4 of 5 . Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDVP7DJoX0ByMUpxWpNVO1FqyqY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/SwOgVNKVx2wxtcIECNXG1CCq.gif?f=fotoalbum_large Iemand daar wel een last van.

In het meldingenscherm komt dan deze melding: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6Qxi0gLJaDwrStkrWSBceP7ZxA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/3PmCJ7McvqRg3hFSbcUpROVT.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Berger74 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:19:
[...]

Daar heb ik ook af en toe last van. Ik krijg ook regelmatig deze melding rechtsboven. en dan staat rechtsonder meldingsnummer 4 of 5 . [Afbeelding] Iemand daar wel een last van.

In het meldingenscherm komt dan deze melding: [Afbeelding]
De camera’s aan de zij/voorkant nagekeken of ze vies zijn? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berger74
slijkie schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:44:
[...]

De camera’s aan de zij/voorkant nagekeken of ze vies zijn? Vreemd.
Ja heb ik naar gekeken. De ene keer heb ik de melding wel, het andere moment is hij weer weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Bij de tesla kan het ook komen als de zon laag staat en vol op de camera. Of als het raam voor de camera wat beslagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berger74
De digitale sleutel trouwens net geïnstalleerd om mijn iPhone. De auto ontgrendeld automatisch als ik in de buurt kom met mijn telefoon. Zou handig zijn als hij ook weer automatisch vergrendeld als ik met de telefoon weg loop van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gies123
Berger74 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:09:
De digitale sleutel trouwens net geïnstalleerd om mijn iPhone. De auto ontgrendeld automatisch als ik in de buurt kom met mijn telefoon. Zou handig zijn als hij ook weer automatisch vergrendeld als ik met de telefoon weg loop van de auto.
Helemaal eens want alle ingredienten voor een Walk-away lock zijn er. Dit is inmiddels geadresseerd bij Kia NL en dit was hun antwoord:
"Kia heeft geen Walk-away lock beschikbaar voor zijn modellen. Dit is een verzoek welke al enige tijd bij de fabrikant is aangegeven (ook voor andere modellen). Dusver wordt er voorrang gegeven aan andere ontwikkelingen. Wij hebben geen zicht of en wanneer dit wel zou kunnen komen."

Ik denk dat we dit punt bij onze dealers allemaal moeten aangeven als 'zeer gewenst' en daarnaast het punt van verplichte piepjes bij een snelheidsoverschrijding als 'zeer ongewenst'. Samen zouden we hier toch iets aan moeten kunnen doen!

[ Voor 12% gewijzigd door Gies123 op 17-11-2023 16:20 ]

Homevolt dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
Ik kreeg dit toen het erg hard regende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Gies123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:19:
[...]

Helemaal eens want alle ingredienten voor een Walk-away lock zijn er. Dit is inmiddels geadresseerd bij Kia NL en dit was hun antwoord:
"Kia heeft geen Walk-away lock beschikbaar voor zijn modellen. Dit is een verzoek welke al enige tijd bij de fabrikant is aangegeven (ook voor andere modellen). Dusver wordt er voorrang gegeven aan andere ontwikkelingen. Wij hebben geen zicht of en wanneer dit wel zou kunnen komen."

Ik denk dat we dit punt bij onze dealers allemaal moeten aangeven als 'zeer gewenst' en daarnaast het punt van verplichte piepjes bij een snelheidsoverschrijding als 'zeer ongewenst'. Samen zouden we hier toch iets aan moeten kunnen doen!
Een thema wat hier aan raakt: weet iemand iets over de mate van bescherming bij KIA voor de zgn. RELAY attack die simpel misbruik maakt van al dat 'automatisch openen'-moois?
Is KIA een beetje bij met sleutel-bescherming of moet ik zelf nog aan de slag met blikjes en batterij slaap middelen?
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel-123
Gies123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:19:
[...

Een shortcut zou ook prima zijn. Bij MG (auto vrouw)moet je de OK knop gewoon even 5 sec ingedrukt houden op het stuur. Bijna een automatisme geworden bij het wegrijden, voordeel je hoeft nergens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Ik zag in een Australische review dat de ‘ok’ knop lang indrukken al een shortcut zou moeten zijn naar in elk geval het betreffende menu.
Dan heb je geen winst ten opzichte van de favorieten knop gebruiken, maar kun je in elk geval die knop nog voor iets favoriets inzetten 🙂

Weet niet of dit in Europa ook werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBreedijk
Heeft iemand al “aanrader” voor all-season banden

Ik rijd/reed tot nu toe met set zomer en set all season (voor onze warme winters)

Ik denk dat ik bij de EV9 ga wisselen van banden, 4/5 maanden all season, rest zomer.

Any thoughts??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMike

FlyingDutchMike

GT AWD L.Edit

Iemand al uitgevonden wat met dat meegeleverde, relatief kleine bagagenet te doen is?
Ik heb diverse varianten geprobeerd met de beschikbare haakjes en ogen maar het lijkt nog nergens naar…
Als iemand het heeft uitgevonden, hoor ik het graag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Heb me niet verdiept in all season, maar zou dezelfde werkwijze toepassen als ik heb gedaan voor winterbanden.

Ga uit van de juiste maat en zoek binnen de A-merken naar een band die op brandstofverbruik (belangrijk voor je range) en grip (voor nat weer en modder) zo hoog mogelijk scoort voor het bedrag dat je bereid bent te betalen.

Geluidsproductie staat er ook vaak bij, maar dat verschilt niet enorm binnen de bekende merken. Daarbij is de auto goed geïsoleerd voor geluid, dus zou me daar niet heel druk om maken. Succes! 👍🏼

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sloddervos
Eindelijk gisteren mijn zwarte awd EV9 opgehaald!

wat een heerlijke bak, in alles een upgrade van mijn volvo XC90. En ook al is hij niet veel groter dan de xc90, van binnen is hij dat wel, wat een ruimte voor iedereen!

Service van de dealer daarentegen niet. Weinig info tot levering, geen alarm kunnen leveren, de levering 2 x uitgesteld, zelfs 1,5 uur voor de levering ( niet gepoetst....) om er vanmorgen achter te komen dat er ook geen winterbanden onder zitten...

Vandaar dat ik ook trillingen voelde, maar vind het niet erg storend, hoop wel dat ze weg gaan bij winterbanden. Geluidsinstallatie vind ik ook niet mager. Klinkt vrij helder en is misschien met wat meer bas ingesteld het lekkerst... De afwerking vind ik persoonlijk net zo goed als mijn volvoxc90 ( my 2015). Ik zet alleen het piepje van de snelheidsoverschrijding uit. De andere piepjes irriteren nog niet.

de digitale sleutel werkt op mijn iphone ( 14 pro max) ook uitstekend, samen met de vingerscan heb ik geen sleutel nodig.

Dus op de auto (nog) geen nadelen ondervonden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
sloddervos schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:05:

wat een heerlijke bak, in alles een upgrade van mijn volvo XC90. En ook al is hij niet veel groter dan de xc90, van binnen is hij dat wel, wat een ruimte voor iedereen!

Service van de dealer daarentegen niet. Weinig info tot levering, geen alarm kunnen leveren, de levering 2 x uitgesteld, zelfs 1,5 uur voor de levering ( niet gepoetst....) om er vanmorgen achter te komen dat er ook geen winterbanden onder zitten...

Vandaar dat ik ook trillingen voelde, maar vind het niet erg storend, hoop wel dat ze weg gaan bij winterbanden. Geluidsinstallatie vind ik ook niet mager. Klinkt vrij helder en is misschien met wat meer bas ingesteld het lekkerst... De afwerking vind ik persoonlijk net zo goed als mijn volvoxc90 ( my 2015). Ik zet alleen het piepje van de snelheidsoverschrijding uit. De andere piepjes irriteren nog niet.

de digitale sleutel werkt op mijn iphone ( 14 pro max) ook uitstekend, samen met de vingerscan heb ik geen sleutel nodig.

Gefeliciteerd! Geniet ervan! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierke S.
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:25

Ik ga over twee weken precies hetzelfde doen als jij, van een XC90 naar een zwarte awd EV9. Ik kan niet wachten als ik dit zo lees. Ook ik vond de meridian prima klinken, wellicht wat weinig bass. Kom jij ook van een bowers en wilkins in je xc90? Veel veilige km's gewenst!

Volvo c40 - Kia EV9 - Mini cooper SE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVJB
Lekker van genieten! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloddervos
Pierke S. schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:22:
[...]

Ik ga over twee weken precies hetzelfde doen als jij, van een XC90 naar een zwarte awd EV9. Ik kan niet wachten als ik dit zo lees. Ook ik vond de meridian prima klinken, wellicht wat weinig bass. Kom jij ook van een bowers en wilkins in je xc90? Veel veilige km's gewenst!
Nee ik had de gewone audio, dus misschien is het verschil daardoor niet zo groot…

Er kan een beetje surround worden ingesteld, misschien scheelt dat iets :)

De dealer zei dat van de 7 verkochte ev9’s er 6 van een xc90 kwamen…. Maar ik geloof nu niets meer van deze dealer :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remco45
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 11:01
Vandaag heb ik ook besloten een EV9 aan te schaffen.
Heeft iemand de kleur flare red al in levende lijve gezien?
Ik hoop namelijk dat het een wat donkerdere versie rood is (fel ferrari-rood is niet mijn ding).

Mitsubishi Zubadan 11,2 kW; 14500 Wp (6100 Oost en 8400 West)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVJB
Gefeliciteerd! Originele kleur, nog niet eerder gehoord hier. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

sloddervos schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:53:
[...]

Nee ik had de gewone audio, dus misschien is het verschil daardoor niet zo groot…

Er kan een beetje surround worden ingesteld, misschien scheelt dat iets :)

De dealer zei dat van de 7 verkochte ev9’s er 6 van een xc90 kwamen…. Maar ik geloof nu niets meer van deze dealer :X
Je krijgt in de week na levering een uitgebreid enqueteformulier van Kia Nederland. Daar kun je je dealer uitvoerig in beoordelen.
In mijn geval erg goed.
Je kunt ook de staat van de auto beoordelen. Daar heb ik slechts een 7 gegeven. Het had een 10 kunnen zijn, maar ik heb 3 punten afgetrokken voor de trillingen vanwege de banden.
Na 800km nog steeds erg merkbaar. De trillingen geven bij bepaalde snelheden ook resonerend geluid in lage frequenties, hetgeen behoorlijk storend is.
Dit moet Kia bij toekomstige leveringen zien op te lossen. Wat mij betreft de banden vervangen voor andere. Die banden zijn gewoon nieuw leverbaar in Europa. Je kunt een auto van 80k zo eigenlijk niet uitleveren. Ook al is het na 3000km naar verwachting weg.
Pagina: 1 ... 12 ... 92 Laatste