Het grote Deye inverter (en accu) topic

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
clandmeter schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:48:
[...]

1. Behalve de tweede accu aansluiting, die zie ik niet op de 12KW versie en wat technische spec dingetjes.
3. Wat ga ik omschakelen als Grid direct alleen op Grid zit?
5. ik zal een utp meetrekken voor de zekerheid
7. waarom zou ik gaan laden als grid weg is, dan sluit ik de auto toch niet aan of laat ik de auto automatisch niet laden. Dit neemt ook de mogelijkheid weg om evt wel te kunnen laden als ik toch weg wil als dat voor langere tijd zo geweest is.
8. was foutje moest Class T zijn (aangepast). Maar een MCCB is hier geen alternatief voor?

Thanks
2 Het is een bypass. Ingang 1 aan het net, ingang 2 aan de Deye load. Uitgang naar groepenkast. Deye dood? dan direct stroom naar de groepenkast en je hebt minder mensen in huis die jou willen wurgen. :+

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 17-01-2026 12:23 ]

• clandmeter
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:33
jadjong schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 12:21:
[...]

2 Het is een bypass. Ingang 1 aan het net, ingang 2 aan de Deye load. Uitgang naar groepenkast. Deye dood? dan direct stroom naar de groepenkast en je hebt minder mensen in huis die jou willen wurgen. :+
Dat wurgen komt er toch wel van, er is hier genoeg spanning zelfs zonder batterij of netaansluiting :)

De kans dat mijn Deye died is denk ik relatief klein, dan is het voor mij niet erg om 4 draden in mijn MK1 te verplaatsen. Ik prefereer een schakel minder in mijn netwerk ipv een meer als het risico zo laag is, er is natuurlijk ook nog een kans dat die bypass defect raakt, en dan ook nog bepaalde contact verliezen neem ik aan. De aansluiting hier is niet van levensbelang dat het niet een paar uur zonder kan, anders zou ik deze optie zeker meenemen.

• clandmeter
Domba schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 09:12:
@clandmeter
1. de Deye SG05 serie wordt al wel sinds eind 2024 geproduceerd, maar waren in eerste instantie voor andere delen van de wereld, de EU variant worden ook buiten EU gebruikt.
Pas sinds juni 2025 heeft deze een toelating voor on-grid gebruik in Belgie voor de modelen 14-20k, niet de kleinere (zie een eerdere post)
Nederland heeft niet gelijk opgenomen in goedgekeurde lijst Rfg type, of dat inmiddels het geval is weet ik niet (geloof niet dat er nieuwe pdf of xlsx lijst is sinds juli 2025), maar dat kun je checken of dat deze al in lijst bij energieleveren.nl voorkomt.
In de EU buiten Nederland is vaak een installateur nodig voor in gebruikstelling voor on-grid gebruik en gaat het via andere kanalen en start importeur/distribiteur pas na toelating het transport van volle containers op.
Webshops regelen hun eigen import veelal buiten de officiele route om.
Ik heb net even gechecked, maar de SG05 versies staan er idd niet bij.
Dat wil zeggen dat ik deze niet kan aanmelden en dus niet mag gebruiken binnen nederland?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mP-E1SIE6lj236ReDrjJHsm9XNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qEJWkRcYuwEEz4xEzxTwbnTR.png?f=fotoalbum_large

• clandmeter
Op de faq pagina staat een link met de laatste updates uit december:

https://api.energielevere...n-file/ELECTRICAL_STORAGE

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:39
@clandmeter ??? SG01HP3 is een hoogvolt hybride.
Vanwege je een Docan Panda noemde, ging ik uit van een laagvolt hybride SG05LP3.

Een laagvolt accu zoals van Docan werkt zonder meer niet icm een hoogvolt hybride.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• clandmeter
Domba schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:35:
@clandmeter ??? SG01HP3 is een hoogvolt hybride.
Vanwege je een Docan Panda noemde, ging ik uit van een laagvolt hybride SG05LP3.

Een laagvolt accu zoals van Docan werkt zonder meer niet icm een hoogvolt hybride.
Nee ik wil graag de SUN-15K-SG05LP3-EU-SM2 maar dat intelligente zoeksysteem geeft alleen die inverter als resultaat.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-01 20:00
Ik heb mijn Eastron v3 aan de gang.... denk ik.

- Ten eerste moest de Eastron op de Meter485 zoals hier al aangegeven.
- De electricien had 8,7,6 aangesloten ipv 1,2,3 op de eastron (dus lan connector op zijn kop)
Nadat ik dit omgedraaid had werkte het helaas nog niet, terwijl ik wist dat alles goed aangesloten was.
- Het bleek dat in mijn 2de hands Eastron de baudrate niet goed stond, dus Adres 1, Baudrate 96, parity even en Stopbit 1. (zie eastron handleiding voor hoe het menu werkt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWBP5hfVFnyLdQNrx3jE8B_Xkec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UaMTJEWUsADEn9SvaQvO0Hsw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPjp5cjj1iE6Gf5aCs1L6l-aU3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gP2R5GRyHqo7mCkKe0Ay1YRE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3O7cxqDdUghhsP4KRvuZlSHcg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nC3NdqJ8ZAAE7sZRaLbfaMLH.png?f=fotoalbum_large
Nu werkt het, tenminste als hij niet 100% gelijk hoeft te lopen met mijn homewizard P1, ik denk dat de P1 trager is, maar dat zou het verschil nog niet verklaren.

[ Voor 8% gewijzigd door The Source op 17-01-2026 14:45 ]

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:39
clandmeter schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 14:38:
[...]
Nee ik wil graag de SUN-15K-SG05LP3-EU-SM2 maar dat intelligente zoeksysteem geeft alleen die inverter als resultaat.
Betekent dat erin Nederland officieel nog geen toelating is.
Dat kan zijn dat er geen NL contact adres is of dat hier aanvullende info nodig is en dat nog niemand de moeite heeft genomen, kost tijd en is niet gratis.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16
clandmeter schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:16:
[...]

3. wss snap ik het niet helemaal, maar als ik al mijn gebruikers op de Load uitgang aansluit en alleen mijn net aansluiting op de Grid en de netspanning valt weg, blijft er dan toch spanning op de Grid aansluiting staan,
Waar zou die spanning dan vandaan moeten komen als de netspanning weggevallen is? (probeer even je gedachten te volgen)

• clandmeter
arjenhiemstra schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 21:19:
[...]

Waar zou die spanning dan vandaan moeten komen als de netspanning weggevallen is? (probeer even je gedachten te volgen)
Als de netspanning wegvalt, zal de inverter zelf een driefasenspanning genereren aan de load-zijde. Ik heb geen idee of deze spanning dan ook aan de grid-zijde aanwezig zou zijn. Volgens mij meldde Domba al dat de grid-zijde hetzelfde werkt als bij een normale zonne-omvormer en alleen volgt, en dus wegvalt zodra de netaansluiting wegvalt.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste