Ik denk inderdaad dat dit het probleem is. Lijkt me ook niet zo goed door de actors om steeds maar de stroom eraf en erop te zetten.Jfwiet schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:36:
De dimmers doen niks willekeurig, maar als er in de verbouwing regelmatig de stroom van groepen gaat dan krijg je dit. Mocht de dimmer je lampen niet goed kunnen auto-kalibreren dan kan ik me voorstellen dat het allemaal niet zo betrouwbaar werkt.
Dat heb ik gedaan. Indertijd nog met een HC2. Alles aangesloten en gekoppeld op de HC2 door rond te lopen. Meteen op de HC2 de actors in de juiste ruimte gezet, anders zoek je je suf straks. Na het koppelen heb ik toen de HC2 weer uit gezet en in de doos gedaan to de bouw voltooid was. Bij het aansluiten van de lampen heb ik de calibratie naderhand opnieuw gestart.Jfwiet schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:36:
Als je bij alle modules gewoon een knop hebt zitten op S1 kan je vrij makkelijk de boel na de verbouwing goed instellen. Maar dan is het misschien een idee om de Dimmers te koppelen aan je HC3, instellen op niet dimbaar en het auto-kalibratie proces bij stroom eraf uit zetten. Dan gewoon de HC3 weer mee naar huis. De dimmers blijven dan gewoon werken. Kost je een paar uur en dan heb je gewoon betrouwbare verlichting.
De scene wordt getriggerd als een van de variabelen wijzigt. Als je de scene handmatig start, dan voert die gewoon de scene uit (rechter gedeelte). Start je de scene vanuit een andere scene dan voer je deze in principe ook handmatig uit. Daarom krijg je dit gedrag.GeeMoney schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:24:
Weet iemand waarom in onderstaande situatie de scene Film Kijken altijd getriggered wordt ?
Dit kun je oplossen met een Lua scene:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
| local automation = hub.getGlobalVariable("AUTOMATION") local dayTime = hub.getGlobalVariable("dayTime") local FilmLicht = hub.getGlobalVariable("FilmLicht") if automation == true and dayTime == "Night" and FilmLight == "Off" then hub.scene("execute", {123}) end |
Waar 123 het id is van de Film Kijken scene. Let ook op of true een bool is, of een string, in mijn voorbeeld ga ik er vanuit dat het een bool is in het if statement.
[ Voor 3% gewijzigd door Joepv op 05-04-2023 15:53 . Reden: Extra info. ]
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!