Jammer dat er nog zo weinig ervaringen zijn over deze warmtepomp.
Als ik zoek op internet, kom ik bijna automatisch uit bij DHPS, maar deze is alleen voor installateurs. Het zou handiger zijn als ze bijvoorbeeld een overzicht met installateurs hebben, zodat je er een offerte kunt opvragen en andere vragen stellen. Ik heb 2 installateurs gebeld/gemaild en die hadden geen idee over welke warmtepomp ik het had. Sowieso misschien wel een risico als er zo weinig installateurs zijn?
Mijn gemeente heeft besloten dat mijn wijk op niet al te lange termijn van het gas af moet en dus wordt het een warmtenet, of eigen oplossing.
Ik hoop dat er hier een paar vragen die ik heb beantwoord kunnen worden, zodat ik eventueel na het stookseizoen enige aanpassingen in de woning kan maken ter voorbereiding...
- zit er een boilervat bij, of wordt een bepaald type vereist/aangeraden?
- kan er zonder een extra elektrisch element een legionella run gedraaid worden voor het boilervat, zoals een R290 warmtepomp dit wel zou kunnen?
- welke elektrische aansluitingen/groepen zijn er nodig?
- Is er een bepaalde systeeminhoud nodig, of anders een buffervat?
- Vanuit mijn cv-ketel op zolder worden er 2x 22mm. leidingen gesplitst naar de voor- en achterkant van mijn woning. Is dit ook voor de Kronoterm voldoende?
- Is het koelmiddel R452B nog van deze tijd, of kan ik beter wachten op een modernere binnenunit?
- Is er misschien een overzicht met Kronoterm Versi installateurs?