Ervaring Kronoterm Versi-I warmtepomp (Zorgeloos Gasloos)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RuudNL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:08
Volgens mij kan hij 2 tot 7 kW aan warmte leveren tot -15C. Dan pas hoeft het verwarmingselement te worden gebruikt lijkt me dus? @Stoker of @Carboy54 weten misschien meer?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:59
PVPaneel schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:40:
@RuudNL Het opgegeven vermogen bij -7 graden /30-35 is 5,79 kW volgens de documentatie, ik word alleen niet wijs of dat in of exclusief de backup heater(s) is? Weet jij dat toevallig?
Dit is exclusief de heaters, die kunnen er nog een 4kW bovenop doen als ze allebei zijn aangesloten.
Zijn 2x 2kW elementen, die kun je aansluiten en bepalen waar die voor ingezet worden (tapwater of verwarming of allebei)

Ik heb in ieder geval gezien dat hij zo rond de 0 makkelijk de 6kW haalt, en zelfs de 7kW kan halen in de boost stand (geluidsstand 3 streepjes)

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:23
@!null Dank voor de info! Ik zag net ook een filmpje van de producent (helaas niet in het Engels) waar ik ook de waarde 2-6 kW met boost 7 kW zag langskomen op het scherm. Dat klinkt echt helemaal top! Ben benieuwd wat het geluid bij de ventielen is op boostmode, want dit klinkt echt als de perfecte oplossing voor in de bijkeuken :)

• RuudNL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:08
Buiten hoor je echt bijna niets. Als je heel goed luistert kun je heel zachtjes de brom horen, dit is totaal niet storend. Als hij in defrost-stand gaat kan ik wel de compressor zachtjes horen buiten.

In de ruimte waar het apparaat staat hoor je nog het meeste geluid. Ik zou hem niet in een open woonkeuken plaatsen, maar in een bijkeuken waar een deur zit dan weer wel.

Heb hem nog niet op de turbo-stand geprobeerd, heeft ook geen zin want het afgiftesysteem is nog niet af, zo veel warmte kan hij helemaal niet kwijt :)

• Stoker
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:06

Stoker

Warmtepomponline

Topicstarter
Deze warmtepomp doet (afgerond) 6kW bij -7. Het is een geknepen 10kW en kan daarom altijd die 6kW leveren.

Daarnaast heeft de Kronoterm 2x een 2kW Backup, die kan hij aanspreken als dit nodig is.

Ook is die 6kW nog iets te kietelen naar 7kW.

Warmtepomponline.com & Fancoilonline.com Amber 65, F-gassen II

Pagina: 1 2 Laatste