Misschien hier een klein beetje offtopic, maar ik heb een vraag over een ingevulde VT (2023).
Nu diende ik voorgaande jaren altijd gewoon in mijn eentje een verzoek voor VT in, alleen sinds vorig jaar is dat niet meer voordelig en moeten we samen de VT invullen zodat we kunnen schuiven met aftrekposten.
Hoe dan ook, de BD ging automatisch uit van de vorige gegevens en vond dat ik moest betalen. Op basis van dit bericht ging ik de VT2023 maar eens goed invullen, en op basis daarvan zouden we geld terugkrijgen. In het veld waar je kunt invullen waar je eerder al betaald/ontvangen hebt, heb ik 0 ingevuld omdat ik nog niets betaald had.
Uiteindelijk heb ik zo met de posten kunnen schuiven dat ik €51 moet betalen (dus kwijtschelding) en mijn vrouw alvast geld terugkrijgt.
Nu is mijn aanvraag inmiddels verwerkt, en daarop staat dat ik alsnog het oude bedrag moet betalen

. Ik heb de brief even niet bij de hand, maar er staat zoiets als:
Vorige aanslag: €356
betalen ontvangen
Gewijzidge gegevens: €0 betalen
Nog te incasseren: €356
Kan ik erop vertrouwen dat dit uiteindelijk goed wordt verrekend, of moet ik hier achteraan?
.edit: Ah ik heb de brief erbij. Het gaat erom dat ik eerst €356
terug zou krijgen, en heb toen een correctie ingediend waardoor ik uiteindelijk niets terugkrijg en niets hoef te betalen. Dus nu rekenen ze dat als netto €356 terugbetalen, ook al heb ik die €356 nog niet ontvangen.
[Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2023 13:35]