Belastingaangifte 2022 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
JanHenk schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:07:
@THxZ0NE In de berekening van de verschuldigde belasting staat letterlijk de hoogte van de heffingskorting benoemd (bij de minstverdienende partner).

Je kan de hoogte controleren met de tabel.
Naar aanleiding van dit topic kwam ik tot de conclusie dat de combinatiekorting natuurlijk een korting op te betalen belasting is en niet een verlaging van het inkomen. :F

Even de verdeling opnieuw gedaan en mijn vrouw doorgegeven dat ze € 800 meer terug krijgt.

Dure reactie 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 15:59
Vraagje: Als je in 2022 Nederlandse dividend hebt ontvangen bij je broker (in mijn geval Meesman) vraag je dat dan terug in je aangifte 2022, of 2023? Omdat je normaal 1/1/2022 gebruikt als peildatum voor je vermogen en ik toen nog geen Meesman had.

Bij Meesman staat het op mijn jaaropgave 2022 (Nederlands ontvangen dividend) maar, ik zag dat de gene die mijn aangifte heeft voorbereid het niet afgetrokken in box 1 het ging om een klein bedrag (zo'n 200,-) maar wilde het even zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ex87 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:14:
Vraagje: Als je in 2022 Nederlandse dividend hebt ontvangen bij je broker (in mijn geval Meesman) vraag je dat dan terug in je aangifte 2022, of 2023? Omdat je normaal 1/1/2022 gebruikt als peildatum voor je vermogen en ik toen nog geen Meesman had.

Bij Meesman staat het op mijn jaaropgave 2022 (Nederlands ontvangen dividend) maar, ik zag dat de gene die mijn aangifte heeft voorbereid het niet afgetrokken in box 1 het ging om een klein bedrag (zo'n 200,-) maar wilde het even zeker weten.
Wat wil je precies terug vragen?

Ik heb zelf alleen wat US aandelen, waar ik dan van de 30% bronbelasting die geheven was 15% terug krijg, zodat er effectief 15% betaald is.
Maar in NL betaal je maar 15%, dus dat is exact de 15% die je moet afdragen aan de BD toch?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je vraagt het wel terug. 1 januari is alleen peildatum voor je vermogen. Je hebt het dividend ontvangen in 2022 en doet de aangifte over het jaar 2022.

Overigens verschilt het in welke box de belasting wordt verrekend. Dividend uit buitenlandse aandelen wordt verrekend met de te betalen belasting in box 3 (ipv box 1).

Je haalt het betaalde bedrag aan dividendbelasting ook niet handmatig van je inkomen in box 1 af. Je geeft de hoeveelheid betaalde dividendbelasting op en vervolgens wordt voor jou berekend wat je terugkrijgt.

[ Voor 35% gewijzigd door Uniciteit op 05-06-2023 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

YakuzA schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:32:
[...]

Wat wil je precies terug vragen?

Ik heb zelf alleen wat US aandelen, waar ik dan van de 30% bronbelasting die geheven was 15% terug krijg, zodat er effectief 15% betaald is.
Maar in NL betaal je maar 15%, dus dat is exact de 15% die je moet afdragen aan de BD toch?
Dividend vanuit Nederlandse aandelen wordt initieel aangeslagen met 15%. Dit is vrijwel altijd volledig te verrekenen met je inkomstenbelasting. In dat geval draag je uiteindelijk dus 0% af aan de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Uniciteit schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:34:
[...]

Je vraagt het wel terug. 1 januari is alleen peildatum voor je vermogen. Je hebt het dividend ontvangen in 2022 en doet de aangifte over het jaar 2022.

Overigens verschilt het in welke box de belasting wordt verrekend. Dividend uit buitenlandse aandelen wordt verrekend met de te betalen belasting in box 3 (ipv box 1).

Je haalt het betaalde bedrag aan dividendbelasting ook niet handmatig van je inkomen in box 1 af. Je geeft de hoeveelheid betaalde dividendbelasting op en vervolgens wordt voor jou berekend wat je terugkrijgt.
Helder, bedankt! Dat hebben ze niet gedaan zover ik kan zien maar, het gaat ook maar om 36,- op iets meer dan 215 bruto. Ga er niet meer achteraan, neem aan dat het niet verplicht is om terug te vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 22:10
Uniciteit schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:36:
[...]

Dividend vanuit Nederlandse aandelen wordt initieel aangeslagen met 15%. Dit is vrijwel altijd volledig te verrekenen met je inkomstenbelasting. In dat geval draag je uiteindelijk dus 0% af aan de belastingdienst.
Maak daar maar gewoon altijd van. Buitenlandse dividendbelasting kan je alleen in box 3 verrekend worden, maar de Nederlandse dividendbelasting valt in box 1 en krijg je ook gewoon terug als je nul inkomen hebt in box 1 en niks kan verrekenen
ex87 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:44:
[...]

Helder, bedankt! Dat hebben ze niet gedaan zover ik kan zien maar, het gaat ook maar om 36,- op iets meer dan 215 bruto. Ga er niet meer achteraan, neem aan dat het niet verplicht is om terug te vragen?
Verplicht niet natuurlijk, wel een beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hielko schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:47:
[...]

Maak daar maar gewoon altijd van. Buitenlandse dividendbelasting kan je alleen in box 3 verrekend worden, maar de Nederlandse dividendbelasting valt in box 1 en krijg je ook gewoon terug als je nul inkomen hebt in box 1 en niks kan verrekenen
[...]

Verplicht niet natuurlijk, wel een beetje zonde.
Ah, zo.
Had niet door dat binnen en buitenlands dividend op die manier zo verschilden :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:42
ex87 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 18:44:
[...]

Het is ook maar een kleine moeite om de aangifte aan te passen. Je hoeft alleen het ontvangen dividend en ontvangen dividendbelasting in te vullen.

En volgend jaar de aangifte toch maar zelf doen...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Tinusvolkel schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:11:
Nemen dan mensen die proberen een eerlijke verdeling te maken ook bijvoorbeeld mee wie het meest in het huishouden doet en wie het meest thuis is voor de kinderen?
Dat leek mij iig niet te doen dus hebben maar alles op 1 hoop(je) gegooid.
BastaRhymez schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:38:
[...]

Omdat jij het zo verdeeld hebt, dat je de meest interessante teruggaaf krijgt, kan natuurlijk ook nadelig voor je partner (of jou) uitpakken. Maargoed, wat ik persoonlijk altijd wel bijzonder vind:
* jullie wonen samen in een koophuis
* jullie hebben samen een kind
maar vervolgens wel de financiën (proberen te) scheiden, want stel je voor dat je partner iets meer krijgt dan waar hij/zij recht op heeft |:(
...
Met het risico op off-topic;

Prima hoor, alles op 1 hoop.. Zolang je nog wel gewoon je eigen ding kan doen. Ik ga in september een weekend weg met vrienden en er is er 1 die geen eigen geld meer heeft. Alles is moeilijk en alles moet met thuis overlegd worden.. Bijzonder vermoeiend... Ik heb gewoon mijn eigen geld en daar heeft vriendin niks over te zeggen.. Als dat weekendje weg 1500 euro kost dan is dat zo.. Ik heb er ook nog 1 die nooit een rondje in de kantine bij het amateurvoetbal (kinderen spelen daar) omdat hij dat dan thuis weer moet uitleggen.. Daar wordt ik ook helemaal simpel van...

Ik krijg van mensen die samen 1 rekening hebben altijd zo'n "met zijn tweeën 1 facebook-pagina" vibe...

Hier trouwens nog niks binnen qua teruggave.. En is toch iets van 5K

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 06-06-2023 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Veel onjuiste informatie hierboven, sorry.

Is het een lijfrenterekening (pensioenrekening bij Meesman) of vrije beleggingen?

Als het een pensioenrekening is, kun je niets met die dividendbelasting.

Indien het laatste (vrije beleggingen), vallen de aandelen in box 3.

Ingehouden dividendbelasting op binnenlandse aandelen in box 3 is te verrekenen met box 3 heffing. Binnenlandse dividendbelasting op aandelen die in box 3 vallen kan volledig worden terugontvangen. Let op, dat wordt dus niet 'afgetrokken in box 1'... Het is een voorheffing, die bij de berekening van de aanslag wordt verrekend met de totaal verschuldigde heffing.

Verrekenen van ingehouden dividendbelasting (van aandelen die in box 3 horen) door andere landen is wel enigszins complex. Het hangt af van de belastingverdragen met het land waar de bronheffing is ingehouden en als die er niet is kent Nederland ook de zogenaamde eenzijdige regeling.

Verder kunnen aandelen die worden gehouden zowel in box 1, 2 als 3 vallen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:42
FreakNL schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:48:
[...]

[...]

Met het risico op off-topic;

Prima hoor, alles op 1 hoop.. Zolang je nog wel gewoon je eigen ding kan doen. Ik ga in september een weekend weg met vrienden en er is er 1 die geen eigen geld meer heeft. Alles is moeilijk en alles moet met thuis overlegd worden.. Bijzonder vermoeiend... Ik heb gewoon mijn eigen geld en daar heeft vriendin niks over te zeggen..
Dan kan dat eigen potje toch net zo goed ook op zijn?

Ik denk dat dit meer te maken heeft met hoe je met elkaar om gaat dan met of je nu wel of niet alles op een hoop gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:29:
[...]

Het is ook maar een kleine moeite om de aangifte aan te passen. Je hoeft alleen het ontvangen dividend en ontvangen dividendbelasting in te vullen.

En volgend jaar de aangifte toch maar zelf doen...?
Zeker, maar had ook (nog) Amerikaans inkomen dus het was ingewikkeld genoeg :+

@JanHenk Het gaat om een vrije beleggingsrekening, ik zal het nog is navragen bij de partij die m'n aangifte heeft voorbereid (hij is nog niet ingediend)

Maar even als voorbeeld:

Ingehouden Nederlandse dividendbelasting 2022: 35
Te betalen box 3 2022: 1000
35 - 1000 = 965 nog te betalen 2022

Klopt het dan zo? Want dan weet ik wat ik tegen ze moet zeggen

[ Voor 15% gewijzigd door ex87 op 06-06-2023 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@ex87 Ja. Ook al je geen belasting in box 3 verschuldigd bent trouwens, kun je binnenlandse dividendbelasting op box 3 aandelen terugontvangen. Moet gewoon meegenomen worden in de voorheffingen.

Heb je trouwens ook een fiscaal partner? Mogelijk is het daar wel meegenomen. Ingehouden dividendbelasting kan namelijk ook toegerekend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
JanHenk schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:46:
@ex87 Ja. Ook al je geen belasting in box 3 verschuldigd bent trouwens, kun je binnenlandse dividendbelasting op box 3 aandelen terugontvangen. Moet gewoon meegenomen worden in de voorheffingen.

Heb je trouwens ook een fiscaal partner? Mogelijk is het daar wel meegenomen. Ingehouden dividendbelasting kan namelijk ook toegerekend worden.
Precies, en dat is het verschil tussen NL dividenden (schrijf je dat zo) en buitenlandse.. Die stoppen bij 0,- maar Nederlandse krijg je altijd terug, ook als je niks had hoeven betalen.

En ja die heb ik, op de papieren die ik heb gehad staat bij allebei dezelfde nummers, dan de berekening oude methode & nieuwe methode en dan vervolgens is het bedrag verdeeld over ons 2'n en is bij mijn partner de gehele schijf 1 gevuld. Nergens kom ik de 36,- tegen die ik 'terug' zou moeten krijgen.

Bedankt voor je heldere uitleg trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Heeft iemand een modelbrief (gevonden) waarmee je bezwaar kan maken tegen box 3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:27
Wispe schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:09:
Heeft iemand een modelbrief (gevonden) waarmee je bezwaar kan maken tegen box 3?
Jazeker.

https://rb.nl/fiscale_mod...box-3-voor-particulieren/

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Held. _/-\o_
Heb mijn aanslag nog niet binnen. Voor 1 juli zou ik hem moeten krijgen. Dan maar een briefje die kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-05 14:48
Ik heb zojuist een voorlopige aanslag gekregen voor het jaar 2022 die exact gelijk is aan de aangifte die ik in maart heb gedaan.

Ik heb wel eens vaker voorlopige aangiftes gehad maar dan is dat altijd voor het komende jaar.

Weet iemand waarom ik nu nog een voorlopige aanslag krijg in plaats van een definitieve? Betekent dit dat de BD nog een extra controle moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 13:45
Vandaag de paar duizend euro uitbetaald gekregen die ik inderdaad op 1 maart had berekend (vorig jaar wijziging in mn werk gehad dus veel te veel belasting betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvH86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-05 08:07
Ik heb vandaag ook een voorlopige aanslag gekregen. Nu snap ik onderstaande berekening niet. Er staat 2 maal “terug te ontvangen bedrag” maar volgens wordt het van elkaar afgetrokken en moet ik betalen. Of lees ik dit verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by7qhsd4lirHM2J1N4zgVN-pUDI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q288go9uX32GL8MMvnhSBH0T.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 21:31
TvH86 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:57:
Ik heb vandaag ook een voorlopige aanslag gekregen. Nu snap ik onderstaande berekening niet. Er staat 2 maal “terug te ontvangen bedrag” maar volgens wordt het van elkaar afgetrokken en moet ik betalen. Of lees ik dit verkeerd?

[Afbeelding]
Wat heb je vorig jaar betaald aan voorlopige aanslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvH86
Roos79 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:58:
[...]

Wat heb je vorig jaar betaald aan voorlopige aanslag?
Ik heb toen alleen een bedrag teruggekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
TvH86 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:59:
[...]

Ik lees zo dat je toen 1844 euro terug hebt gekregen terwijl je recht had op een teruggave van 690, waardoor je het verschil moet bijlappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
TvH86 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:59:
[...]

Dan heb je toen dus te veel terug gekregen en moet je dat verschil nu terug betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:57
Nickr92 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:35:
Ik heb zojuist een voorlopige aanslag gekregen voor het jaar 2022 die exact gelijk is aan de aangifte die ik in maart heb gedaan.

Ik heb wel eens vaker voorlopige aangiftes gehad maar dan is dat altijd voor het komende jaar.

Weet iemand waarom ik nu nog een voorlopige aanslag krijg in plaats van een definitieve? Betekent dit dat de BD nog een extra controle moet doen?
je krijgt een (voorlopige) aanslag omdat dat volgens de wet noodzakelijk is om een (terug)betaling te mogen doen.
de belastingdienst heeft nml toegezegd op tijd geld terug te geven, en hierdoor kan dit zonder alles te moeten controleren

overigens als er vreemde zaken in de aangifte zitten, dan wordt alsnog de definitieve aanslag bij een controle aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvH86
Roos79 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:02:
[...]

Dan heb je toen dus te veel terug gekregen en moet je dat verschil nu terug betalen.
Dus dan moet ik het zo lezen; 2021 teveel kregen dus de belastingdienst ontvangt van mij nog €1844. 2022 ontvang ik €690. Dit wordt vervolgens meteen verrekend. Zuur maar het is niet anders;)

[ Voor 5% gewijzigd door TvH86 op 16-06-2023 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TvH86 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:05:
[...]

Dus dan moet ik het zo lezen; 2021 teveel kregen dus de belastingdienst ontvangt van mij nog €1844. 2022 ontvang ik €690. Dit wordt vervolgens meteen verrekend. Zuur maar het is niet anders;)
En maar snel het bedrag op je voorlopige teruggave voor dit jaar checken? ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
TvH86 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:05:
[...]

Het gaat over de aanslag van 2022 toch?
En die 1844 euro heb je dus vorig jaar terug gehad van ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvH86
Roos79 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:13:
[...]

Het gaat over de aanslag van 2022 toch?
En die 1844 euro heb je dus vorig jaar terug gehad van ze?
Ja dat klopt. Ik blijf er wel bij dat het gek omschreven staat. Bedankt allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:50
Vorige week de aanslag gekregen van waar ik vorige keer al over postte. Nog 1800 euro te betalen wat ik niet even op voorraad heb om meerdere redenen. Vroeger was het vrij simpel om in termijnen te betalen, maar nu wordt je overal en nergens naartoe gewezen inclusief een brief sturen of bellen.
Ergens zegt iets me dat ik gewoon met het nummer moet betalen en dan zelf delen door het aantal overgebleven maanden tot 31 december. Dus dat je zelf die termijnen moet maken. Maar dat is me verder niet helemaal duidelijk.
Uiteraard moet ik ergens tijd maken om ze te bellen hierover.

Alle andere jaren is het maar een paar honderd euro geweest, dat is dan niet zo'n probleem.

https://www.belastingdien...tent/in-termijnen-betalen

Maar wellicht dat iemand hier het zo weet te vertellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
In termijnen betalen kan alleen met een voorlopige aanslag ín het jaar óver hetzelfde jaar.

Als je een aanslag hebt ontvangen over het jaar 2022 in 2023 (dat denk ik), kan dat in beginsel niet in termijnen worden voldaan.

Je kunt 4 maanden kort uitstel krijgen (en dan niet in termijnen, maar uitstel van het hele bedrag) door een belletje of een briefje. Is in principe niets moeilijks aan, wordt eigenlijk altijd wel toegewezen als aan de (beperkte) voorwaarden wordt voldaan. Zie hier:

https://www.belastingdien...uitstel-betalingsregeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Was ik weer met een waarschijnlijke simpele/domme vraag (maar kan toch het antwoord niet vinden):

Ik heb 2 accounts met 0,- tegoed, deze zijn gekoppeld aan een ander product (bv een omwissel rekening, of een bank rekening gekoppeld aan een investeringsaccount). Ik heb deze rekeningen nooit gebruikt, en ze zijn automatisch geopend.

Hoor je deze op te geven bij je belastingaangifte, of mag je rekeningen met een saldo van 0,- weg laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:22

Cbr

ex87 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:09:
Hoor je deze op te geven bij je belastingaangifte, of mag je rekeningen met een saldo van 0,- weg laten?
Bankrekeningen met een saldo van nul zijn niet relevant voor de belastingheffing en mag je weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Cbr schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Bankrekeningen met een saldo van nul zijn niet relevant voor de belastingheffing en mag je weglaten.
Helder, het stond niet zo expliciet in de bijsluiter, dus ik ging twijfelen. Ik zie nu inderdaad dat ik ze wel had aangeleverd aan Deloitte maar, ze daar er uit gelaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ex87 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:09:
Was ik weer met een waarschijnlijke simpele/domme vraag (maar kan toch het antwoord niet vinden):

Ik heb 2 accounts met 0,- tegoed, deze zijn gekoppeld aan een ander product (bv een omwissel rekening, of een bank rekening gekoppeld aan een investeringsaccount). Ik heb deze rekeningen nooit gebruikt, en ze zijn automatisch geopend.

Je mag ze weg laten.
Je mag ze laten staan.
:)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:50
JanHenk schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:38:
In termijnen betalen kan alleen met een voorlopige aanslag ín het jaar óver hetzelfde jaar.

Als je een aanslag hebt ontvangen over het jaar 2022 in 2023 (dat denk ik), kan dat in beginsel niet in termijnen worden voldaan.

Je kunt 4 maanden kort uitstel krijgen (en dan niet in termijnen, maar uitstel van het hele bedrag) door een belletje of een briefje. Is in principe niets moeilijks aan, wordt eigenlijk altijd wel toegewezen als aan de (beperkte) voorwaarden wordt voldaan. Zie hier:

https://www.belastingdien...uitstel-betalingsregeling
Om hier even op terug te komen.
Had het formulier voor uitstel gevonden, maar daar moest zo ontzettend veel ingevuld worden.
Uiteindelijk de belastingdienst gebeld en dat was een best kort positief gesprek.
Kon tot 12 termijnen en meer aflossen geen probleem. Daarbij krijg je wel na de normale einddatum invorderingsrente, maar dat neem ik maar even voor lief tegenover de stress die ik anders heb.
Heel vriendelijk en goed opgelost voor mij.
Verwacht het wel binnen een paar maanden in alle rust betaald te hebben en het grootste bedrag al eind deze maand.

Al met al, gewoon even bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:52
<knip> Smiley is niet nodig, en de TW zegt dat dit niet gepost hoeft te worden.

[ Voor 70% gewijzigd door Ardana op 19-07-2023 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-08-2023
Aangifte 2022 vertraagd, krijg nu binnen een jaar bericht. Ondanks tijdig doen aangifte. Nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Legendv schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:00:
Aangifte 2022 vertraagd, krijg nu binnen een jaar bericht. Ondanks tijdig doen aangifte. Nog meer mensen met dit probleem?
Ik neem aan dat je definitieve bedoeld? Voorlopige al wel binnen? Zal wel met box 3 te maken hebben en de (Hoge Raad) rechtzaken die nog lopen. Tevens is het kabinet natuurlijk gevallen, wat vast niet helpt.

Hier is de defnitieve ook nog niet binnen namelijk, vanwege bovengenoemde redenen.

[ Voor 8% gewijzigd door MatHack op 16-07-2023 16:04 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

chim0 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:50:
Pfff krijg net definitieve aanslag 2021 moet 422 euro terugbetalen :r
Teveel terug gevraagd in je voorlopige teruggave?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:33
Bedankt voor de link. Ik vraag me af in hoe verre het op mijn situatie van toepassing is, ik ben in 2021 begonnen met beleggen (maandelijkse inzet +-300 euro), heeft het zin om een bezwaarschrift op te sturen of gaat het alleen om mensen die enorme bedragen aan het beleggen zijn? Is er een drempelwaarde? Of hoe wordt het bepaald?

M3 '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Arcenon schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Bedankt voor de link. Ik vraag me af in hoe verre het op mijn situatie van toepassing is, ik ben in 2021 begonnen met beleggen (maandelijkse inzet +-300 euro), heeft het zin om een bezwaarschrift op te sturen of gaat het alleen om mensen die enorme bedragen aan het beleggen zijn? Is er een drempelwaarde? Of hoe wordt het bepaald?
Als je na 1-jan-2021 begonnen bent, dan geld het dus (voor nu) hooguit over de aangifte van 2022. Kijk dus wat je daadwerkelijk rendement is geweest in 2022, en vergelijk dat met het forfaitair rendement die bij je belastingaangifte berekend is.

Als je daadwerkelijke rendement lager was dan het forfaitair rendement heb je een goede reden om bezwaar aan te tekenen.

Overigens heeft dat dus pas zin op het moment dat je een definitieve aanslag krijgt. Ik dacht dat de BD dit jaar alleen voorlopige aanslagen deed voor mensen met Box-3 vermogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 17-07-2023 17:15 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
YakuzA schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:04:
[...]

Teveel terug gevraagd in je voorlopige teruggave?
Nee, zo te zien een correctie.
Bij het vaststellen van deze definitieve aanslag is de Belastingdienst afgeweken van uw aangifte
over 2021. U bent hierover geïnformeerd.

Berekening van het te betalen bedrag
Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen € 6.688
Loonheffing af € 6.286
In rekening gebrachte belastingrente bij € 20
Te betalen € 422
Bedrag van de voorlopige aanslag
Inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen € 6.000
Loonheffing af € 6.013
Berekend bedrag € 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

chim0 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:49:
[...]

Nee, zo te zien een correctie.
[...]
[...]
Das idd een flinke afwijking 10% meer loonbelasting om te betalen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
YakuzA schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:03:
[...]

Das idd een flinke afwijking 10% meer loonbelasting om te betalen.
Kan wel kloppen. Dan heb ik blijkbaar ergens inkomsten gehad, die niet zijn meegenomen. Ik heb de aangifte bekeken, maar kon het zo snel niet vinden. Ook geen zin om het uit te gaan zoeken. Het zal vast wel kloppen.

Maar het is algemeen bekend dat de Belastingdienst zo ontiegelijk langzaam is, dat je beter kan wachten met iets opsturen tot je helemaal compleet bent want als je het te snel doet en er komt achteraf nog van alles naar boven dan krijg je dus dit. Zelfde geldt voor UWV. Ik gaf altijd te snel m'n inkomsten door waardoor het leek alsof je recht had op volledige uitkering, maar dan had ik bijvoorbeeld parttime gewerkt, maar dat werd pas veel later doorgegeven waardoor je dus geen recht had op een volledige uitkering maar een aanvulling. UWV raadt dan ook aan om te wachten tot alles binnen is en dan pas doorgeven, maar ik heb daar geen geduld voor maar nu doe ik het wel want anders moet je elke keer terugbetalen als je het gelijk opmaakt (wat ik weleens deed in het verleden :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
Woy schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:10:
[...]

Als je na 1-jan-2021 begonnen bent, dan geld het dus (voor nu) hooguit over de aangifte van 2022. Kijk dus wat je daadwerkelijk rendement is geweest in 2022, en vergelijk dat met het forfaitair rendement die bij je belastingaangifte berekend is.

Als je daadwerkelijke rendement lager was dan het forfaitair rendement heb je een goede reden om bezwaar aan te tekenen.

Overigens heeft dat dus pas zin op het moment dat je een definitieve aanslag krijgt. Ik dacht dat de BD dit jaar alleen voorlopige aanslagen deed voor mensen met Box-3 vermogen.
Ik heb net even gekeken bij mijn aangifte van 2022 (ik heb inderdaad ook vooralsnog alleen een voorlopige aanslag) maar ik kan het ''forfaitair rendement'' nergens terugvinden in de belastingaangifte, onder welke noemer staat dit vermeld in de aangifte?

Gaat het om de passage met de nieuwe en oude methode inzake sparen en beleggingen?
De grondslag rendementsberekening? Bij mij staat er dat de oude methode het meest gunstige is, dan betaal ik 0, bij de nieuwe methode betaal ik wel X.

[ Voor 11% gewijzigd door Arcenon op 18-07-2023 12:32 ]

M3 '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Arcenon schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:27:
[...]

Ik heb net even gekeken bij mijn aangifte van 2022 (ik heb inderdaad ook vooralsnog alleen een voorlopige aanslag) maar ik kan het ''forfaitair rendement'' nergens terugvinden in de belastingaangifte, onder welke noemer staat dit vermeld in de aangifte?

Gaat het om de passage met de nieuwe en oude methode inzake sparen en beleggingen?
De grondslag rendementsberekening? Bij mij staat er dat de oude methode het meest gunstige is, dan betaal ik 0, bij de nieuwe methode betaal ik wel X.
Aangezien je inderdaad nog geen definitieve aanslag gekregen hebt kun je ook nog geen bezwaar indienen. Als bij de definitieve aanslag gewoon de oude manier gebruikt wordt heb je dus ook niks om tegen in bezwaar te gaan, want je betaalt 0 euro.

Als de nieuwe methode gebruikt wordt, en de rendementsberekening is hoger dan het daadwerkelijke rendement dan heb je natuurlijk wel een grond voor bezwaar, maar dan moet je dus wel afwachten tot de definitieve aanslag.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
Woy schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:40:
[...]

Aangezien je inderdaad nog geen definitieve aanslag gekregen hebt kun je ook nog geen bezwaar indienen. Als bij de definitieve aanslag gewoon de oude manier gebruikt wordt heb je dus ook niks om tegen in bezwaar te gaan, want je betaalt 0 euro.

Als de nieuwe methode gebruikt wordt, en de rendementsberekening is hoger dan het daadwerkelijke rendement dan heb je natuurlijk wel een grond voor bezwaar, maar dan moet je dus wel afwachten tot de definitieve aanslag.
Bedankt voor je antwoord. In mijn geval komt er X waarde uit bij de nieuwe methode, maar die ligt onder de waarde van het daadwerkelijk rendement (tenminste, als ik de juiste info aan het bekijken ben) voor de zekerheid nog een laatste vraag: moet ik dan kijken over een periode van 1 jan '21 t/m 31 dec '21 of enkel de waarde op 31 dec '21?

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Arcenon schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:07:
[...]

Bedankt voor je antwoord. In mijn geval komt er X waarde uit bij de nieuwe methode, maar die ligt onder de waarde van het daadwerkelijk rendement (tenminste, als ik de juiste info aan het bekijken ben) voor de zekerheid nog een laatste vraag: moet ik dan kijken over een periode van 1 jan '21 t/m 31 dec '21 of enkel de waarde op 31 dec '21?
Voor de aangifte over 2022 is enkel de waarde op 1 jan 2022 van belang. Voor het daadwerkelijke rendement zul je in je portoflio moeten kijken over de periode 1-jan 2022 t/m 31-dec 2022.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 18-07-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
Woy schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:36:
[...]

Voor de aangifte over 2022 is enkel de waarde op 1 jan 2022 van belang. Voor het daadwerkelijke rendement zul je in je portoflio moeten kijken over de periode 1-jan 2022 t/m 31-dec 2022.
Hmm, ah logisch, ik vergiste mezelf in de periode. Als ik kijk van 1-jan 2022 t/m 31 dec 2022 krijg ik een resultaat (rendement) van X in de min (veel lager dan het bedrag genoemd in de ''nieuwe rekenmethode'') in het systeem. Dus als ik het nu dan eindelijk goed begrijp, heeft het voor mij ook zin om bezwaar aan te vragen mits ik de definitieve aanslag krijg EN ze gebruik hebben gemaakt van de nieuwe methode, correct?

Sorry voor de domme vragen 8)7

M3 '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendv
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-08-2023
Is er verder niemand die een vertraging heeft op de voorlopige aanslag, ondanks tijdig doen aangifte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-05 20:35
Legendv schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:08:
Is er verder niemand die een vertraging heeft op de voorlopige aanslag, ondanks tijdig doen aangifte?
Hoe bedoel je? Ik heb ook nog geen definitieve aanslag ondanks aangifte begin maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1993
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Heeft er al iemand, nav de aangifte IB 2022, een definitieve aanslag ontvangen, nadat je eerst een voorlopige aanslag had ontvangen? Ik kreeg in mei een voorlopige aanslag en wacht nog steeds op een definitieve aanslag. Ik weet dat dit wel een jaar kan duren, maar volgens zijn dat uitzonderingen. Ben benieuwd wat een gemiddeld termijn is je definitieve aanslag te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
@Ivo1993 Waarom is een definitieve aanslag zo belangrijk, je hebt immers nav de voorlopige aanslag al een (voorlopige) afrekening met teruggave/betaling gekregen.
of zitten er dubieuze posten in waarvan je een correctie (en een bezwaartraject)verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:58
peter-rm schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:02:
@Ivo1993 Waarom is een definitieve aanslag zo belangrijk, je hebt immers nav de voorlopige aanslag al een (voorlopige) afrekening met teruggave/betaling gekregen.
of zitten er dubieuze posten in waarvan je een correctie (en een bezwaartraject)verwacht?
Ik weet niet of het voor @Ivo1993 van toepassing is, maar voor een verzoek tot middeling van inkomen heb je b.v. een definitieve aanslag nodig. Aangezien dat (bij ons) ivm box 3 best nog wel eens lang kan gaan duren, kan ik tot die tijd dus het verzoek tot middeling inkomen nog niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
Jup, zit daar ook mee. Helaas is de BD bij mij heel langzaam met de definitieve aanslagen, kreeg die van 2019 bijvoorbeeld pas eind 2022. Dus kan even duren, en nu met box 3 ligt een heel groot deel van Nederland in de wacht totdat er weer een uitspraak is over het huidige box 3 stelsel.

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-05 09:10
Mijn vrouw heeft twee verschillende banen, maar wel bij dezelfde werkgever. Dit maakt het enigszins lastig omdat ze dus 2 contracten heeft, en maar voor 1 contract/baan loonheffingskorting toegepast mag worden.

Bij onze belastingteruggave zijn dus meerdere potjes opgeteld. Haar loonheffingskorting van het tweede contract, hypotheekrente aftrek en wat andere aftrekposten. Het was voor ons het meest voordelige om deze aftrekposten bij haar op te voeren.

Nu zitten we alleen met de vraag welk deel van de teruggave op haar rekening daadwerkelijk van haar is, en welk deel gezamelijk is. Is er iemand die uit zou kunnen leggen hoe we dit kunnen aflezen of uit kunnen rekenen?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kan je niet aflezen, maar je weet toch hoeveel je per aftrekpost hebt opgevoerd? Dan verdeel je teruggaaf naar rato daarvan. En verder: Financiën binnen je relatie, alles op een hoop of naar rato?

[ Voor 18% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-09-2023 13:13 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Ivo1993
Hielko schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:24:
Jup, zit daar ook mee. Helaas is de BD bij mij heel langzaam met de definitieve aanslagen, kreeg die van 2019 bijvoorbeeld pas eind 2022. Dus kan even duren, en nu met box 3 ligt een heel groot deel van Nederland in de wacht totdat er weer een uitspraak is over het huidige box 3 stelsel.
Weet iemand de huidige status mbt wanneer de Hoge Raad arrest zal wijzen inzake Box 3 inkomen. Ik wacht nog steeds op mijn definitieve aanslag…. Thanks.

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Bij de recente conclusie van de Advocaat Generaal staat 6 maanden. Dus ergens maart volgend jaar.

• Hielko
Dat is de verwachte uitspraak van de HR, en als het advies van de Advocaat Generaal gevolgd wordt dan wordt dat een hoofdpijn resultaat voor de belastingdienst, dus dan kan het ook nog wel een tijd duren voordat ze bedenken hoe ze het precies willen aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bao_mi1 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:45:
Mijn vrouw heeft twee verschillende banen, maar wel bij dezelfde werkgever. Dit maakt het enigszins lastig omdat ze dus 2 contracten heeft, en maar voor 1 contract/baan loonheffingskorting toegepast mag worden.

Bij onze belastingteruggave zijn dus meerdere potjes opgeteld. Haar loonheffingskorting van het tweede contract, hypotheekrente aftrek en wat andere aftrekposten. Het was voor ons het meest voordelige om deze aftrekposten bij haar op te voeren.

Nu zitten we alleen met de vraag welk deel van de teruggave op haar rekening daadwerkelijk van haar is, en welk deel gezamelijk is. Is er iemand die uit zou kunnen leggen hoe we dit kunnen aflezen of uit kunnen rekenen?
Wat wij gewoon doen is het 50/50 verdelen in een proef opgaaf, dat is je basis te betalen belasting. Dan verdeel je het zo gunstig mogelijk, Kijk je hoeveel belasting je minder betaald, en daar trek je de helf per persoon van de basis af. Het verschil met de uitbetaling van de BD maakt je dan gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 20:58
In hoeverre is het ongebruikelijk om nog altijd geen definitieve aanslag te hebben ontvangen? Vorig jaar kwam die in Oktober.
Heb niks met het buitenland van doen en er loopt geen bezwaar of iets dergelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Pindasaus Toevallig wel box 3 belasting? De Belastingdienst legt namelijk voorlopig (in principe) geen definitieve aanslagen op aan belastingplichtigen die box 3 belasting moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 20:58
JanHenk schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:25:
@Pindasaus Toevallig wel box 3 belasting? De Belastingdienst legt namelijk voorlopig (in principe) geen definitieve aanslagen op aan belastingplichtigen die box 3 belasting moeten betalen.
Oh dat wel inderdaad, dat zou dan de verklaring zijn.
Begon al wat ongerust te raken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat is jullie vuistregel m.b.t. het invullen van een voorlopige belastingaangifte? Ik kreeg v.d. week namelijk alweer de vooraf ingevulde voorlopige belastingaangifte van 2024 in de brievenbus (ik weet het een beetje OT hier). Wij hebben eigenlijk een vrijwel standaard situatie: twee inkomens, één studieschuld en één hypotheek. Ik wil namelijk uitkomen op een voorlopige teruggave (maandelijks dus) van zo'n driekwart v.d. uiteindelijke definitieve belastingteruggave om te voorkomen dat bij inkomens wijzigingen wij ineens moeten terugbetalen, dat zal toch wat zuur zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
teruggave is op basis aftrekposten, in dit geval HRA. ik zou dan de HRA aan de lage kant schatten.

inkomenswijzigingen hebben hier weinig invloed op omdat dit (deels) in de gewijzigde loonheffing is meegenomen.
Waar het eventueel wel invloed op kan hebben is de ontvangen toeslagen (zorg) die je bij een inkomensstijging terug moet betalen.

[ Voor 56% gewijzigd door peter-rm op 18-12-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

peter-rm schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:58:
teruggave is op basis aftrekposten, in dit geval HRA. ik zou dan de HRA aan de lage kant schatten.

inkomenswijzigingen hebben hier weinig invloed op omdat dit (deels) in de gewijzigde loonheffing is meegenomen.
Waar het eventueel wel invloed op kan hebben is de ontvangen toeslagen (zorg) die je bij een inkomensstijging terug moet betalen.
Wij zitten sowieso al boven toeslagen dus dat maakt voor ons niet uit. Enige grote verschil (anders dan positieve loonwijzigingen) is dat mijn partner wellicht weer gaat studeren in september en dan minder uur gaat werken én meer aftrekposten heeft (ze heeft al een hbo bachelor en wil er mogelijk nog een gaan halen).
Zou je dan de hypothetische waarde / hypotheekrente gewoon lager dan het echte bedrag invullen zodat je minder (voorlopig) terugkrijgt?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
True schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:19:
[...]
meer aftrekposten heeft (ze heeft al een hbo bachelor en wil er mogelijk nog een gaan halen).
Studiekosten zijn volgens mij sinds 2022 niet meer aftrekbaar (hiervoor was het STAP budget in de plaats gekomen). STAP wordt afgeschaft maar voor zover ik weet keert de studieaftrek niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:09
True schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:19:
[...]

Wij zitten sowieso al boven toeslagen dus dat maakt voor ons niet uit. Enige grote verschil (anders dan positieve loonwijzigingen) is dat mijn partner wellicht weer gaat studeren in september en dan minder uur gaat werken én meer aftrekposten heeft (ze heeft al een hbo bachelor en wil er mogelijk nog een gaan halen).
Zou je dan de hypothetische waarde / hypotheekrente gewoon lager dan het echte bedrag invullen zodat je minder (voorlopig) terugkrijgt?
Je HRA is (kort door de bocht) de som van:

+/+ Eigenwoningforfait, effectief een bijtelling*
-/- hypotheekrente

Als je 25% van het bedrag onderaan de streep afhaalt van je rente, dan ben je er.

Wat ik eerder zou doen, is op het moment dat de situatie wijzigt door het jaar heen, een nieuwe voorlopige aanslag aanvragen (obv verwacht jaarinkomen na aanpassing inkomen). De Belastingdienst berekent dan de VA opnieuw en corrigeert je maandelijkse bedrag vanaf dat moment met terugwerkende kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1993
Ivo1993 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:54:
[...]

Weet iemand de huidige status mbt wanneer de Hoge Raad arrest zal wijzen inzake Box 3 inkomen. Ik wacht nog steeds op mijn definitieve aanslag…. Thanks.
Is er iemand bekend met de laatste stand van zaken mbt wanneer de Hoge Raad arrest zal wijzen inzake Box 3 inkomen? En wanneer kunnen we een Definitieve aanslag 2022 verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ten opzichte van de vorige keer dat je het onderwerp aanslingerde @Ivo1993 hier een paar posts boven, is er maar weinig veranderd.

De definitieve aanslag 2022 dient te zijn opgelegd vóór 1-1-2026. Die termijn wordt indien van toepassing nog verlengd met verkregen uitstel van het doen van aangifte. Geduld is een schone zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1993
JanHenk schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:33:
Ten opzichte van de vorige keer dat je het onderwerp aanslingerde @Ivo1993 hier een paar posts boven, is er maar weinig veranderd.

De definitieve aanslag 2022 dient te zijn opgelegd vóór 1-1-2026. Die termijn wordt indien van toepassing nog verlengd met verkregen uitstel van het doen van aangifte. Geduld is een schone zaak ;)
Ik heb zeker geduld, maar daar ging mijn vraag niet over. Mijn vraag is of er inmiddels meer bekend was mbt de uitspraak van de Hoge Raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ivo1993 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:22:
[...]

Ik heb zeker geduld, maar daar ging mijn vraag niet over. Mijn vraag is of er inmiddels meer bekend was mbt de uitspraak van de Hoge Raad?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo1993

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04

Agent47

I always close my contracts.

-verkeerde

[ Voor 94% gewijzigd door Agent47 op 29-04-2024 15:33 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Svp geen posts over "wanneer krijg ik m'n belastinggeld terug?" of "ik heb m'n belastinggeld terug gehad". Voor vragen hierover: https://www.belastingdien...tent/wanneer-hoor-ik-iets

Daarnaast gaat dit over de aangifte en niet of regels wel of niet terecht zijn, dat kan in andere topics.