Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Is Zelda niet altijd al min of meer open world? Als ze ten tijde van OoT deze technologie hadden gehad dan was Hyrule Field ook groter geweest.mister_S schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:24:
Ik snap nog steeds niet waarom ze zijn overgestapt naar open wereld, maar het is wat het is.
Ik ben gewoon van mening dat het een zwaktebod was van Nintendo, meegaan met de tijden. Nu ben ik al een tijd geen echte fan meer van Nintendo, de creativiteit die nog steeds wordt geroemd zie ik al lang niet meer in hun visie en spellen, maar ik zal altijd een plek hebben voor Nintendo in mijn gamer hart.
BotW had gewoon een dode wereld en de meeste innovatieve dingen die het blijkbaar deed waren al lang gedaan door andere spellen. Ik hoop dat TotK hier een verandering in zal zijn.
Het was een zwaktebod om Zelda op zo'n manier compleet te innoveren dat de games nu niet alleen door de meeste gamers en pers geprezen worden maar ook eer een recordomzet aan verkopen maken?mister_S schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:40:
In den ouden tijden had je ook open world spellen![]()
Ik ben gewoon van mening dat het een zwaktebod was van Nintendo, meegaan met de tijden. Nu ben ik al een tijd geen echte fan meer van Nintendo, de creativiteit die nog steeds wordt geroemd zie ik al lang niet meer in hun visie en spellen, maar ik zal altijd een plek hebben voor Nintendo in mijn gamer hart.
BotW had gewoon een dode wereld en de meeste innovatieve dingen die het blijkbaar deed waren al lang gedaan door andere spellen. Ik hoop dat TotK hier een verandering in zal zijn.
Welke innovatieve BOTW dingen deden andere games ook? Want de manier waarop die open wereld werd neergezet is niet eerder gedaan. Ze hebben het open wereld concept opgepakt, opgeschudt en geheel eigen gemaakt. Op zo'n manier dat elke andere open wereld game nu toch enigszins veroudert voelt.
TOTK gaat hier zelfs overheen.
Zelf speel ik deze game net na de Horizon DLC en daar was ik echt klaar met de activiteiten: weer een kampvuurtje zoeken, weer iemand volgen, beest verslaan, etc... Zelfde verhaal in Hogwarts Legacy: allemaal quests die zinvol en betekenisloos voelen. TOTK is dan echt wel een klasse apart hoe de wereld is ingericht (en vooral hoe de onderwereld en bovenwereld met elkaar verbonden zijn), hoe je activiteiten kunt uitvoeren die je zelf leuk vindt om te doen.
Maar wat is dan exact de originele formule?Skating_vince schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:10:
Zonder de nieuwe games af te kraken: een heleboel mensen missen gewoon de originele Zelda formule. Daar is geen goede vervanger voor, dus een groep mensen baalt dat ze een andere kant op gaan en blijven gaan. Dan kan je de nieuwe games wel vanuit jouw beleving gaan verdedigen of proberen de overeenkomsten te benoemen, maar dat gaat het gemis niet veranderen...
Als je zelf niet inziet hoe BotW en TotK afwijken van voorgaande Zelda games, dan heeft het ook geen nut om het voor je uit te leggen. Dan wil je het niet zien.Timothy3000 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:17:
[...]
Maar wat is dan exact de originele formule?
Als ik het Internet moet geloven unlock je fast travelen pas bij die laatste tempel waar ik nu ‘vast’ zit. Inmiddels weer 20x dood gegaan, ik zuig echt in deze game.Timothy3000 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:13:
[...]
Maar dan heb jespoiler: tutorial spoileral toch? Dan is dat klimmen en klauteren niet echt meer nodig. Je kan ook fasttravelen naar de shrines die je er al hebt gedaan.ascend
Het idee van progressie moet je imo in deze games een beetje loslaten. Ik zat er in BOTW ook eerst zo in en vond er geen klap aan. Bij een tweede poging besloot ik me gewoon wat onder te dompelen en exploren en toen klikte het. Niet teveel willen doen en het gewoon wat op je af laten komen.
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Een wereld gedeeltelijk open met tempels waar je items uit haalt om andere tempels uit te kunnen spelen enzovoorts.
Dat is voor mij de Zelda formule. Heb zelf de eerste op de NES uiteraard wel gespeeld, maar niet actief zeg maar.
Ze zeggen dat die versie is waar BotW het meeste op lijkt. Echter had die ook Dungeons met items.
Hoop dat ze weer een Zelda met Dungeons uit gaan brengen. Overigens ben ik absoluut niet ver in TotK en zie vanzelf of ze weer iets van Dungeons hebben.
Als je bedoeld hoe de wereld zich steeds verder openvouwd naar mate je verder in het spel/verhaal komt, kan ik mij dat best voorstellen. Nieuw item dat weer meer mogelijkheden bied in de overworld om nieuwe stukken te bezoeken en daar dan weer de volgende dungeon te vinden enzo. Dat hebben BotW en TotK een stuk minder. Dat bood een stuk rechtlijnigheid toe waar je als speler houvast aan had. Ik mis dat wel, maar de vrijheid vind ik ook wel fijn eigenlijk. Misschien was een tussenweg daarvan goed geweest en dat je misschien tot aan de eerste divine beast (in BotW) of temple/dungeon (in TotK) aan het handje gehouden wordt en dat de vrijheid dan pas komt.Skating_vince schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:10:
Zonder de nieuwe games af te kraken: een heleboel mensen missen gewoon de originele Zelda formule. Daar is geen goede vervanger voor, dus een groep mensen baalt dat ze een andere kant op gaan en blijven gaan. Dan kan je de nieuwe games wel vanuit jouw beleving gaan verdedigen of proberen de overeenkomsten te benoemen, maar dat gaat het gemis niet veranderen...
Maargoed, wat ik wel zie is dat de manier van interactie met NPC en hun quests niet echt anders zijn als dat we gewend zijn. Het zijn dezelfde soort puzzels en raadsels, dezelfde soort fetch quests, dezelfde soort vage humor, etc... De game voelt voor mij echt wel als een Zelda game aan juist door dit soort dingen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Arunia schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:35:
Ik denk dat de meeste mensen de originele formule zien zoals duidelijk werd in a Link to the Past en later.
Een wereld gedeeltelijk open met tempels waar je items uit haalt om andere tempels uit te kunnen spelen enzovoorts.
Dat is voor mij de Zelda formule. Heb zelf de eerste op de NES uiteraard wel gespeeld, maar niet actief zeg maar.
Ze zeggen dat die versie is waar BotW het meeste op lijkt. Echter had die ook Dungeons met items.
Hoop dat ze weer een Zelda met Dungeons uit gaan brengen. Overigens ben ik absoluut niet ver in TotK en zie vanzelf of ze weer iets van Dungeons hebben.
@Timothy3000 Nou hier: hopelijk herken je dit uit de Zelda games.Zeror schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:36:
[...]
Als je bedoeld hoe de wereld zich steeds verder openvouwd naar mate je verder in het spel/verhaal komt, kan ik mij dat best voorstellen. Nieuw item dat weer meer mogelijkheden bied in de overworld om nieuwe stukken te bezoeken en daar dan weer de volgende dungeon te vinden enzo. Dat hebben BotW en TotK een stuk minder. Dat bood een stuk rechtlijnigheid toe waar je als speler houvast aan had. Ik mis dat wel, maar de vrijheid vind ik ook wel fijn eigenlijk. Misschien was een tussenweg daarvan goed geweest en dat je misschien tot aan de eerste divine beast (in BotW) of temple/dungeon (in TotK) aan het handje gehouden wordt en dat de vrijheid dan pas komt.
Maargoed, wat ik wel zie is dat de manier van interactie met NPC en hun quests niet echt anders zijn als dat we gewend zijn. Het zijn dezelfde soort puzzels en raadsels, dezelfde soort fetch quests, dezelfde soort vage humor, etc... De game voelt voor mij echt wel als een Zelda game aan juist door dit soort dingen.
[ Voor 23% gewijzigd door Skating_vince op 18-05-2023 13:47 ]
Nee, je kan gewoon fast travelen naar die tutorial shrines. Of ik begrijp niet precies in welke tempel je nu zit? Ik dacht dat je ze allemaal gehad had en nu naar de grote laatste moet?WinterBase schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:35:
[...]
Als ik het Internet moet geloven unlock je fast travelen pas bij die laatste tempel waar ik nu ‘vast’ zit. Inmiddels weer 20x dood gegaan, ik zuig echt in deze game.
[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 18-05-2023 14:12 ]
Absoluut, maar ik zie alsnog niet hoe deze Zelda dat anders doet behalve het feit dat het open wereld is en je de abilities grotendeels meteen verkrijgt.Skating_vince schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:45:
[...]
[...]
@Timothy3000 Nou hier: hopelijk herken je dit uit de Zelda games.
De muziek, de exploration, het gevoel een grootschalig avontuur te beleven, de tempels, de schatten, de maffe NPC's, de geluidjes, dat zijn voor mij de elementen die Zelda Zelda maken, en dat zit hier gewoon allemaal in.
Vandaar de vraag: Wat is voor jou exact dé Zelda formule?
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 18-05-2023 14:07 ]
Zit je vast in die shrine met de vlotten waarbij je de tijd moet terugdraaien op tutorial island/sky island?WinterBase schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:35:
[...]
Als ik het Internet moet geloven unlock je fast travelen pas bij die laatste tempel waar ik nu ‘vast’ zit. Inmiddels weer 20x dood gegaan, ik zuig echt in deze game.
[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 18-05-2023 14:19 ]
Vrijwel elke andere open wereld game bestaat uit volg vraagtekentje, volg quest, vink icoontjes af, etc. In BOTW was dat niet zo. Je werd in de wereld gegooid en je mocht allemaal zelf maar uitzoeken. Er was geen precieze volgorde van wat je moest doen. Waar andere open wereld games tot op zekere hoogte nog best lineair zijn was dit hier ook niet zo. Je kon letterlijk zelf bepalen hoe je de game speelde.mister_S schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:36:
Op welke manier heeft BotW de open wereld formule compleet opgeschud dan? Die begrijp ik even niet.
Het was pas tot Elden Ring dat dat weer gebeurde, maar die vrijheid en exploration was voor mij iig ongekend. Staat samen met RDR op stip in de top open wereld games voor mij.
De tempel des Tijds. Eindelijk gelukt en kan nu fast travelen hahaTimothy3000 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:02:
[...]
Nee, je kan gewoon fast travelen naar die tutorial shrines. Of ik begrijp niet precies in welke tempel je nu zit? Ik dacht dat je ze allemaal gehad had en nu naar de grote laatste moet?
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Dan heb je de beste open wereld games niet gespeeld denk ik. In de betere games kun je dat allemaal uitzetten (Witcher 3 bijvoorbeeld), in de echt oude games (Morrowind bijvoorbeeld) heb je exact wat je beschrijft.Timothy3000 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:27:
[...]
Vrijwel elke andere open wereld game bestaat uit volg vraagtekentje, volg quest, vink icoontjes af, etc. In BOTW was dat niet zo. Je werd in de wereld gegooid en je mocht allemaal zelf maar uitzoeken. Er was geen precieze volgorde van wat je moest doen. Waar andere open wereld games tot op zekere hoogte nog best lineair zijn was dit hier ook niet zo. Je kon letterlijk zelf bepalen hoe je de game speelde.
Het was pas tot Elden Ring dat dat weer gebeurde, maar die vrijheid en exploration was voor mij iig ongekend. Staat samen met RDR op stip in de top open wereld games voor mij.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat is ver van uniek voor BotW.
Ik heb er iig in BOTW van genoten, al zou ik een Wind Waker 2 oid ook zeker toejuichen.
Begrijp ik best hoor, verschillende mensen verschillende beleving/smaakTimothy3000 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:45:
Maar zelfs in The Witcher 3 (1 van mijn favo games ooit) heb je toch minder dat gevoel van exploration. Of ik iig haha. Lastig onder woorden te brengen.
Ik heb er iig in BOTW van genoten, al zou ik een Wind Waker 2 oid ook zeker toejuichen.
Ik hoop dat deze me sterker grijpt dan BotW. De enige Zelda game die ik niet heb kunnen uitspelen, doet nog steeds pijn
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik denk dat een combinatie het beste zou uitwerken. Ik vind botw en totk leuk hoor maar ik mis ook bepaalde Zelda elementen. Ik denk dat ze de wereld gewoon te groot hebben gemaakt. Wat ik bij deze twee vaak heb is dat het gaat voelen als grinden. Er zit veel herhaling in om de wereld maar op te vullen.X-GeaR schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:08:
Ik denk dat het ook een groot deel jeugdsentiment is. Onlangs Skyward Sword gespeeld en dat vond ik op alle fronten een tegenvallende game, maar vooral veel te lineair. Tuurlijk, er zaten leuke stukken in, maar je werd als speler continu gedwongen om allerlei herhalende activiteiten uit te voeren. Wind Waker - mijn favoriete Zelda-game - heeft ook wat aan kracht verloren bij de laatste replay: toen was er natuurlijk al een open world, maar wel extreem leeg. Dan is er in BOTW (en nu in TOTK) veel meer te ontdekken. Ik hoop niet dat Nintendo ooit nog teruggaat naar lineaire Zelda-games.
Zelf speel ik deze game net na de Horizon DLC en daar was ik echt klaar met de activiteiten: weer een kampvuurtje zoeken, weer iemand volgen, beest verslaan, etc... Zelfde verhaal in Hogwarts Legacy: allemaal quests die zinvol en betekenisloos voelen. TOTK is dan echt wel een klasse apart hoe de wereld is ingericht (en vooral hoe de onderwereld en bovenwereld met elkaar verbonden zijn), hoe je activiteiten kunt uitvoeren die je zelf leuk vindt om te doen.
Liever zag ik een iets compactere wereld met minder herhaling. Minder shrines, minder korok puzzels enz enz. Te vaak heb ik bij botw gehad dat ik dacht iets te ontdekken om uiteindelijk een middelmatige beloning te krijgen.
Ik mis het zoeken naar kwart harten, ik mis de verhaallijn die je er toe zet een bepaalde plek te spelen om uiteindelijk een item te krijgen waarbij je eindelijk die ene plek, die je eerder zag, kan bereiken.
Als je bij de oude Zelda games een put zat en je ging er in zat er vast iets heel goeds in. Als je een muur had gevonden die je kon opblazen zat er vast een kistje met iets goeds in.
Dit alles ontbreekt in de laatste twee games. Het is shrines spelen zodat je sterker kan worden. Het is vijanden verslaan zodat de game langzaam de vijanden sterker maakt (wat ook erg kunstmatig aanvoelt) zodat je sterkere wapens kan krijgen.
De wereld verkennen is wel echt heel tof. Je hebt veel vrijheid en er zitten veel toffe elementen in de wereld verstopt. Jammer genoeg krijg je in het spel soms erg weinig informatie over de toffe historie van de wereld. Je moet eigenlijk YouTube filmpjes of het boek over de development lezen om hier meer over te leren. Juist dat deel had ik dan wel in het spel willen kunnen lezen.
Geef mij maar een windwaker 2 met grotere eilanden een map ongeveer de helft van botw maar lekker gevuld met toffe elementen. Iets meer klassieke voortgang en vooral, maak het ontdekken van geheimen de moeite weer waard.
Vang een paard en registreer hem bij een stal. Met een paard reizen gaat veel sneller.Mog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:56:
spoiler: “Direct na het tutorial eiland”Als je klaar bent bij Hoz, moet je van Purah naar hints zoeken op 4 verschillende plekken. Hoe verwacht het spel dat je daar komt? Het is een bokke eind lopen. Ik ben ein-de-lijk bij Zora’s paleis aangekomen, maar zoveel tijd besteden aan lopen kan toch niet de bedoeling zijn? Inmiddels ook 3 keer doodgegaan a random vijanden of dat rode spul op een berg. Vind dat de game je wel heel erg aan het lot over laat.
… ik mis toch de Zelda sfeer. Ook al is het Zelda, ik mis het Ocarina of Time/ Twilight Princess sfeertje. Ietwat meer lineaire verhaallijn en de dungeons.. Die shrines hebben mij nooit echt kunnen boeien. Te veel van hetzelfde.
En waar ik nu ook wat meer tegenaan loop is het feit dat ik echt niet goed met de controles overweg kan. Het bouwen en vooral het draaien van een object is voor mij echt niet te doen. Daarnaast vergeet ik altijd onder welke button mijn krachten zitten, wapens, schilden en eten. Ook zo irritant dat je niet vanuit al je objecten scherm iets kan eten. Dat moet dan weer in het hoofdmenu.
Maar ondanks dat is het wel een toffe game!
Qua game design doet BOTW een hoop dingen die eigenlijk helemaal niet vanzelfsprekend zijn, en brengt ze samen tot één coherent geheel. Het wereld design is bijvoorbeeld iets waar de meeste open world games van kunnen leren (en tot nu toe is eigenlijk enkel Elden Ring er in geslaagd om hieruit lessen te trekken). Het ontwerp van het hele spel staat bijna volledig in functie van exploratie. Zeer weinig 'adventure' games geven de speler de mate van vrijheid die je in BOTW hebt om eigenlijk bijna alles in het spel op je eigen manier op te lossen.mister_S schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:36:
Op welke manier heeft BotW de open wereld formule compleet opgeschud dan? Die begrijp ik even niet.
Er is hier een hoop over gezegd en geschreven. Ik deel even twee video's van Mark Brown die misschien wat meer inzicht verschaffen:
Laten we het erop houden dat ik de oude stijl beter vond voor de Zelda games, maar dat is maar mijn mening uiteraard.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 17:26
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dat is in TOTK ook zo maar daar vind ik het nog een tandje irritanter. Vechten tegen een heel kamp monsters voor een kistje met een parel oid of een grot door voor een kistje pijlen is net niks. Dat is idd wel een minpuntje aan deze games.mister_S schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:47:
Ik heb de eerste video bekeken, twee vragen komen op. Hoe is dit niet exact hetzelfde als zeg een Witcher 3 als je de POI's uitschakelt? Zijn de opmerkingen "unique puzzles" en "rewarding exploring" als grap bedoeld? Er was enorm veel herhaling in BotW en verkennen leidde meestal tot kleine loot.
Hoewel in BotW en vooral TotK goede games vind, heb ook ik meer met de oude Zelda’s. Tempels en een vast pad. Hier heb je dit, dan kun je eindelijk daarheen enz.enz.. Ik vind nog steeds Links Awakening de leukste Zelda op mijn Switch. Ik had het origineel nooit gespeeld dus het was een nieuwe ervaring voor mij.mister_S schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:47:
Ik heb de eerste video bekeken, twee vragen komen op. Hoe is dit niet exact hetzelfde als zeg een Witcher 3 als je de POI's uitschakelt? Zijn de opmerkingen "unique puzzles" en "rewarding exploring" als grap bedoeld? Er was enorm veel herhaling in BotW en verkennen leidde meestal tot kleine loot. Geen idee hoe dit beter/vernieuwender/innovatiever is dan wat Witcher 3 deed.
Laten we het erop houden dat ik de oude stijl beter vond voor de Zelda games, maar dat is maar mijn mening uiteraard.
Witcher 3 past al deze principes niet toemister_S schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:47:
Ik heb de eerste video bekeken, twee vragen komen op. Hoe is dit niet exact hetzelfde als zeg een Witcher 3 als je de POI's uitschakelt? Zijn de opmerkingen "unique puzzles" en "rewarding exploring" als grap bedoeld? Er was enorm veel herhaling in BotW en verkennen leidde meestal tot kleine loot. Geen idee hoe dit beter/vernieuwender/innovatiever is dan wat Witcher 3 deed.
Laat ik je anders de vraag stellen: hoeveel open world games zijn er met een functioneel chemie/physics systeem dat impact heeft op de gameplay? Hoeveel open world games laten je toe zo creatief te zijn om de "puzzels" in het spel op te lossen op meerdere manieren die puur gedreven worden door deze systemen?
Dat is helemaal niet erg. Ik probeer je enkel uit te leggen wat BOTW uniek maakt en waarom het innovatief is qua gameplay design.Laten we het erop houden dat ik de oude stijl beter vond voor de Zelda games, maar dat is maar mijn mening uiteraard.
Overigens ga ik helemaal niet akkoord met de mensen die denken dat BOTW/TOTK niet aanvoelen als Zelda games, maar dat staat los hiervan.
TOTK heeft wat mij betreft toch heel nuttige beloningen die in de grotten verborgen zijn. Maar ja, je kan niet met elk kistje de loterij winnenTimothy3000 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:00:
[...]
Dat is in TOTK ook zo maar daar vind ik het nog een tandje irritanter. Vechten tegen een heel kamp monsters voor een kistje met een parel oid of een grot door voor een kistje pijlen is net niks. Dat is idd wel een minpuntje aan deze games.
Kan me hier niet helemaal in vinden. Je kan de markers uitzetten, maar ook als je ze wel volgt kom je op allerlei plekken uit waar je zelf nog van alles moet en kan ontdekken. Elke sidequest is een verhaal, met keuzemogelijkheden. Je wordt de hele map over gestuurd om avonturen te beleven en problemen op te lossen.JackAvery schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:04:
[...]
Witcher 3 past al deze principes niet toeVersta me niet verkeerd, ik vond Witcher 3 een heel entertainend spel... maar het is voornamelijk sfeer/quest/verhaalgedreven. "Ontdekken" is grotendeels beperkt tot 'volg de markers'. Progressie is in zekere zin lineair (want beperkt door het verhaal) ondanks dat je een grote wereld rond je hebt. Je kan je character een build geven die je een beetje diversiteit geeft in gameplay maar eigenlijk is de combat heel standaard voor een actie-RPG. De diversiteit komt voornamelijk door voorgeprogrammeerde keuzepaden in het verhaal. Anders gezegd: voor mij had het weinig verschil uitgemaakt of Witcher 3 een open world game was of niet.
Ja, het gevoel van exploration en verdwaald raken was in BOTW groter en het voelde echt als iets nieuws binnen de open wereld games. Voor mij ook meer dan in Witcher 3. Maar exploration was in de Witcher ook zeker mogelijk. Witcher 3 is echt een pure open wereld game. Dat had niet anders gekund.
De combat in Witcher was ook echt wel een stuk gevarieerder dan die in BOTW imo.
BOTW zette een nieuwe stap als het op open world games aankwam door de exploration en het gevoel echt zelf alles uit te kunnen zoeken, maar toch vond ik Witcher 3 de leukere game.
Wellicht iets voor een open wereld topic haha.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 18-05-2023 21:32 ]
Als je direct van punt A naar B rent is er inderdaad weinig aan. De charme van deze game is juist dat je dat niet doet, maar je laat verleiden tot het ontdekken van de omgeving. Je komt nl. continu leuke gameplay elementen of side quests tegen 😄Mog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:56:
spoiler: “Direct na het tutorial eiland”Als je klaar bent bij Hoz, moet je van Purah naar hints zoeken op 4 verschillende plekken. Hoe verwacht het spel dat je daar komt? Het is een bokke eind lopen. Ik ben ein-de-lijk bij Zora’s paleis aangekomen, maar zoveel tijd besteden aan lopen kan toch niet de bedoeling zijn? Inmiddels ook 3 keer doodgegaan a random vijanden of dat rode spul op een berg. Vind dat de game je wel heel erg aan het lot over laat.
Ik zou willen dat ik net als velen hier volledig kan genieten van TOTK op de switch maar ik trek die lage grafische kwaliteit/resolutie/fps helaas echt niet meer.
Links Awakening ook nog nooit gespeeld, dus dan ga ik die hierna ook maar eens proberen op de Switch. Bedankt voor de tip. Volgens mij hadden ze er nog een overgezet vanaf de Wii U.Cyrax0508 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:02:
[...]
Hoewel in BotW en vooral TotK goede games vind, heb ook ik meer met de oude Zelda’s. Tempels en een vast pad. Hier heb je dit, dan kun je eindelijk daarheen enz.enz.. Ik vind nog steeds Links Awakening de leukste Zelda op mijn Switch. Ik had het origineel nooit gespeeld dus het was een nieuwe ervaring voor mij.
Ik zie nu dat ik de verkeerde volgorde aanhoud. Rito's Village is de eerste die je "moet" doen. Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik tegen een muur oploop (letterlijk en figuurlijk).Stefan! schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:43:
[...]
Als je direct van punt A naar B rent is er inderdaad weinig aan. De charme van deze game is juist dat je dat niet doet, maar je laat verleiden tot het ontdekken van de omgeving. Je komt nl. continu leuke gameplay elementen of side quests tegen 😄
Ik ben bijvoorbeeld gewend om met mijn radar op schatkistjes te spelen. Het komt bijna nooit voor dat hij afslaat, er is dus heel veel te vinden. Je moet alleen wel goed zoeken en kijken. Als je het niet ziet lijkt het wellicht allemaal hetzelfde?
Oh en in Master Mode wordt het ook een stuk drukker en uitdagender
[ Voor 5% gewijzigd door BlupWoofer op 18-05-2023 23:34 ]
Helemaal als je Pokémon Scarlet & Violet bent gewend is dit zoveel stukken beter en genoot ik van de belichtingen in een van de steden wanneer het donker was.
Zelf nog niet gespeeld, maar gewoon een indruk die ik wou delen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ladies and gentlemen,
— Pory (@pory_leeks) 11 mei 2023
I present you the Korok Rotisserie machine. #ZeldaTearsOfKingdom pic.twitter.com/LCtsRdfGov
- Linksquest
Die heeft zich echt uitgeleefd
Edit: naar het schijnt o.a. een aantal kleine performance upgradesVer. 1.1.1 (Released May 18, 2023)
General Updates
Fixed issue where, sometimes, the player could not clear main quest “The Closed Door,” even if they fulfilled the conditions to advance the quest.
If you have already encountered this issue, you will be able to clear the quest by downloading this update data.
Several issues have been addressed to improve the gameplay experience.
[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 19-05-2023 10:46 ]
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Hoe streng moet ik het woord "moet" opvatten?Mog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:21:
[...]
Ik zie nu dat ik de verkeerde volgorde aanhoud. Rito's Village is de eerste die je "moet" doen. Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik tegen een muur oploop (letterlijk en figuurlijk).
Ik heb net de quest van Purah gekregen en zij adviseerde om eerst naar Rito te gaan. Ik heb nog niet besloten waar ik nu als eerste naar toe ga, maar ik zat te overwegen om naar Kakariko en Hateno te gaan (en dus even niet de quest te volgen). Maak ik het mij onnodig moeilijk door het verhaal te negeren? Of is dit toch meer als BOTW waarbij het niet uitmaakt waar je eerst naar toe gaat.
Moet staat tussen haakjes. Het moet dus niet. Net als in BotW kun je de game binnen een paar uur uitspelen of er 100 uur over doen. Ik ging dus naar Zora's paleis, maar dat gebied is duidelijk te moeilijk voor iemand zonder skills en 4 hartjes (ik dusavec_style schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:37:
[...]
Hoe streng moet ik het woord "moet" opvatten?
Ik heb net de quest van Purah gekregen en zij adviseerde om eerst naar Rito te gaan. Ik heb nog niet besloten waar ik nu als eerste naar toe ga, maar ik zat te overwegen om naar Kakariko en Hateno te gaan (en dus even niet de quest te volgen). Maak ik het mij onnodig moeilijk door het verhaal te negeren? Of is dit toch meer als BOTW waarbij het niet uitmaakt waar je eerst naar toe gaat.
Ik ben zelf eerst naar de Zora gegaan voor de quest aldaar en deavec_style schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:37:
[...]
Hoe streng moet ik het woord "moet" opvatten?
Door de torens te unlockenMog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:56:
Zeker niet waar, er is geen vaste volgorde. Ik heb eerst Zora's Domain gedaan.Mog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:21:
[...]
Ik zie nu dat ik de verkeerde volgorde aanhoud. Rito's Village is de eerste die je "moet" doen. Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik tegen een muur oploop (letterlijk en figuurlijk).
De ene toren is beter beveiligd dan de andere. En voertuigen bouwen? Het enige wat ik tegenkom zijn rechthoekige planken en vier wielen. Ik kan er zo'n Zonai portable blowertje opzetten, maar dan tuft ie langzaam vooruit en na 20 seconden is je batterij leegJames Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:48:
[...]
Door de torens te unlockenEn voertuigen bouwen
Anyways, ik ga terug naar Purah. En gewoon centraal Hyrule maar eens verkennen ipv meteen naar één van de vier POI's te gaan.
Ik ben van uit Purah nu onderweg naar de Rito maar ben ergens halverwege. Te veel afleiding onderweg
Ik zou voor het verhaal wel eerst richting Rito gaan omdat je onderweg Impa tegen komt die voor het vertellen van het verhaal wel belangrijk is denk ik.
Nu heb ik even een vraag voor degene die met Impa al wat verder zijn.
Ben vervolgens wat afgedwaald en heb nu nog een memory gevonden en gezien.
Ik vond dat die memory behoorlijk veel van het verhaal al verklapte en dat vind ik zelf eigenlijk wel zonde.
Heeft het nut om de memorys te zoeken volgens de volgorde die in de temple bij Impa op de muren staan?
Dat het dan meer een verhaal is dan de memory luk raak te zoeken?
James Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:51:
[...]
Zeker niet waar, er is geen vaste volgorde. Ik heb eerst Zora's Domain gedaan.
Je kan in het begin zeker wel leuke hoverboard achtige dingen bouwenMog schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:51:
[...]
De ene toren is beter beveiligd dan de andere. En voertuigen bouwen? Het enige wat ik tegenkom zijn rechthoekige planken en vier wielen. Ik kan er zo'n Zonai portable blowertje opzetten, maar dan tuft ie langzaam vooruit en na 20 seconden is je batterij leeg
Anyways, ik ga terug naar Purah. En gewoon centraal Hyrule maar eens verkennen ipv meteen naar één van de vier POI's te gaan.
Maar dan heb je waarschijnlijk nog niet de control stick zonai device gevonden.
YouTube: Best Vehicle In The Game! Can do Everything!
YouTube: Early Zonai Devices You Must Have in Zelda Tears Of The Kingdom - Ro...
Vergeet niet dat je vallende stenen uit de lucht kan recallen en erop kan gaan staan. Zo zit je snel hoog in de lucht
Nee, klopt. Die heb ik inderdaad nog niet gezien. Ik denk dat ik te snel op mijn doel af wil gaan. Ik vind Zackscottgames een fijne YouTuber en hij kiest ook een ander pad, dan ik heb gekozen. Ik ga dus even terug.James Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:55:
Maar dan heb je waarschijnlijk nog niet de control stick zonai device gevonden.
YouTube: Best Vehicle In The Game! Can do Everything!
YouTube: Early Zonai Devices You Must Have in Zelda Tears Of The Kingdom - Ro...
Dat doe ik wel eens ja. Maar mijn energie is zo laag dat de reikwijdte van mijn glider niet zo groot is.James Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:55:
Vergeet niet dat je vallende stenen uit de lucht kan recallen en erop kan gaan staan. Zo zit je snel hoog in de lucht
Maar goed, ik ga dus terug en ga rustiger aan doen. Eerst wat shrines unlocken en hartjes/stamina verzamelen.
Thanks voor de tip!Pjotter87 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:54:
@avec_style
Ik ben van uit Purah nu onderweg naar de Rito maar ben ergens halverwege. Te veel afleiding onderweg
Ik zou voor het verhaal wel eerst richting Rito gaan omdat je onderweg Impa tegen komt die voor het vertellen van het verhaal wel belangrijk is denk ik.
Ik wilde eigenlijk eerst naar Kakariko om Impa te ontmoeten. Ik vermoedde dat ik wel wat van haar zou kunnen leren. Maar misschien is het wel beter om de subtiele hints van Nintendo te blijven volgen en eerst dus naar Rito te gaan.
Dat is toch wel de bedoeling. Dit is ook een typisch een geval van het gaat niet om het doel, maar om de weg er naar toe.Mog schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:56:
- Linksquest
Dit was de begin van een generatie waarin open wereld games zijn begonnen. Veel grote titels zijn hieruit voort gegroeid, ook niet Zelda games natuurlijk.
Ik vind het veel leuker om zo te spelen, A. het is beter voor je OLED om niet al die statische elementen in beeld te hebben continue.
Het voegt ook weinig toe. De map check ik toch niet zovaak want zoveel valt daar niet op te zien.
Maar die kan je ook zien als je op select drukt, die minimap rechtsonderin heeft volgens mij vrij weinig toegevoegde waarde (omdat je ook niet kan uitzoomen ofzo)Timothy3000 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:28:
Nee, de map vind ik wel handig.
Hoe dan ook de pro hud is nice, want je bent nog meer aan het rondkijken en dan staat al die shit niet in je blikveld
Er zijn ook mensen die spelen zonder fast travel, maar dat vind ik te moeilijk om te laten haha.
[ Voor 10% gewijzigd door James Pond op 19-05-2023 13:35 ]
Wist niet eens dat het er was, heb hem nu aan staan. Mis de hartjes wel een beetjeJames Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:23:
Spelen jullie ook met de Pro HUD (die alles verbergt)?
Ik vind het veel leuker om zo te spelen, A. het is beter voor je OLED om niet al die statische elementen in beeld te hebben continue.
Het voegt ook weinig toe. De map check ik toch niet zovaak want zoveel valt daar niet op te zien.
En dat is dus onzin.James Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:23:
A. het is beter voor je OLED om niet al die statische elementen in beeld te hebben continue.
Check deze video maar: YouTube: I left my OLED Nintendo Switch on for 1800 hours straight
Pas na 3600 uur aaneengesloten heeft die Switch OLED pas last van een lichte burn-in.
Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken over een burn in van UI elementen.
[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 19-05-2023 13:43 ]
Thx bro maar ik bedoelde de LGCX OLED. Daar zal het vast ook niet zo'n vaart lopen, maar toch.Zeror schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:39:
[...]
En dat is dus onzin.
Check deze video maar: YouTube: I left my OLED Nintendo Switch on for 1800 hours straight
Pas na 3600 uur aaneengesloten heeft die Switch OLED pas last van een lichte burn-in.
Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken over een burn in van UI elementen.
En daarnaast, eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met al die UI elementen. Het enige is idd hartjes, maar als je low bent knippert Link toch rood
Maar bedankt voor de info dat wel
Oh my, dat ding met die 12 wielen
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Daar kan ik je inderdaad niets over zeggen. Ik weet niet of LG daar iets voor heeft om burn-ins te voorkomen.James Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:49:
[...]
Thx bro maar ik bedoelde de LGCX OLED. Daar zal het vast ook niet zo'n vaart lopen, maar toch.
Ja, dat doe ik al sinds uur 1 in BOTW. Alle "detector" hulpmiddelen staan ook uit. Gewoon zelf exploren, en meer immersie. Als je de map wilt gebruiken... dan open je gewoon de map.James Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:23:
Toevallig heb ik tegenwoordig ook een OLED TV staan dus inderdaad mooi meegenomen tegen burn-in, maar het is echt niet de reden dat ik de Pro HUD gebruik.
- Linksquest
Nee gewoon met de kaart, mij viel opeens wel op dat de kaart nummers hadden staan onderaan, was ik niet gewendJames Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:23:

Voor de mensen die de game al uit hebben, is dit hetzelfde met TotK?
Dus loop je ondergronds dan kun je de map van bovengronds zien. Kan wel handig zijn om bepaalde dingen te vinden.
Heb dit nog niet zelf uitgeprobeerd.
Zeltik heeft 2 video's met tips op youtube (spoiler free kwa story)
Zo kun je dus ook heel makkelijk en snel met L of ZL items horizontaal krijgen als je Ultrahand gebruikt
- Linksquest
Mee eens, voorheen vond je ook nog wel eens armer ofzo, dit ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen, behalve in het begin de begin kleding. Nu heb ik nog niet extreem veel uren gespeeld, maar dan nogTimothy3000 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:53:
Die beloningen in kistjes zijn 9/10 keer wel beroerd zeg. Veel moeite doen in een shrine voor een opaal is best meh.
ArmourLinksquest schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:37:
[...]
Mee eens, voorheen vond je ook nog wel eens armer ofzo, dit ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen, behalve in het begin de begin kleding. Nu heb ik nog niet extreem veel uren gespeeld, maar dan nog
Wat een spel.
Pro hud all the way. ❤️ Heerlijk al die vrijheid. ☺️James Pond schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 13:23:
- Linksquest
:fill(white):strip_exif()/f/image/Vtvs03aoFJ3fkBiqVaxQobGn.png?f=user_large)
Dat zijn coordinaten en zijn niet uit te zetten.Linksquest schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:27:
Stomme vraag misschien, maar weet iemand of je die getallen in de kaart ook kunt uitzetten?
[Afbeelding]
Out of curiosity, waarom zou je de minimap willen kunnen verbergen?Zeror schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:38:
Zou alleen willen dat ik die minimap kon verbergen. Verder is die hud voor mij wel prima.
Als je BotW maar matig vond, geef deze een kans zou ik zeggen. Een goede 8 waard tot nu toe.
Het afleiden is tot in de perfectie geregeld, op het moment dat ik denk ja en nu ga ik dit doen: "He wat zie ik daar, even kijken hoor"
Ik gebruik het niet. Als ik iets moet opzoeken dan open ik de grote kaart. De minimap heb ik niet echt nodig. Om hem minder aanwezig te laten zijn heb ik hem al gefixed staan op het noorden zodat ie niet meer draait.apNia schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:14:
[...]
Out of curiosity, waarom zou je de minimap willen kunnen verbergen?
Hmm.. zou niet zonder willen/kunnen, gebruik het continu om richting te bepalen naar een rune of missie dotZeror schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:05:
[...]
Ik gebruik het niet. Als ik iets moet opzoeken dan open ik de grote kaart. De minimap heb ik niet echt nodig. Om hem minder aanwezig te laten zijn heb ik hem al gefixed staan op het noorden zodat ie niet meer draait.
Dus je hebt nog geen glider? 🤣 En je kan de map niet vrijspelen?Gupje360 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:05:
Wat voor mij baanbrekend is aan de wereld, dat is dat al 18 uur diep in de game zit en nog geen hoofdmissie heb gedaan. Ik wordt onderweg continue afgeleid om wat anders te doen! Dat ken ik uit geen andere game.
Het afleiden is tot in de perfectie geregeld, op het moment dat ik denk ja en nu ga ik dit doen: "He wat zie ik daar, even kijken hoor"
[ Voor 3% gewijzigd door James Pond op 20-05-2023 10:39 ]
Lekkere game voor de rest van de zomer, gezien mijn speeltempo.
[ Voor 6% gewijzigd door Spud82 op 20-05-2023 10:41 ]
Totaal geen spijt van. Vind hem heerlijk spelen ook veel nostalgie van vroeger natuurlijk. Lekker rustig verkennen en dingen proberen en je bent zo weer paar uur verder.
Denk dat dit soort dingen met spoiler moet toch?
[ Voor 13% gewijzigd door k1978 op 20-05-2023 10:58 ]
- Linksquest
k1978 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:55:
Special voor deze game een switch oled gehaald. Aangezien er niks wat ik mooi vind op de PS5 uit is of komt.
Totaal geen spijt van. Vind hem heerlijk spelen ook veel nostalgie van vroeger natuurlijk. Lekker rustig verkennen en dingen proberen en je bent zo weer paar uur verder.
spoiler: vraagHoe krijg je die kleine wind turbines aan? Die achterop een boomstam kan zetten en zo bv een meer over te steken. Heb er met van alles op geslagen maar gebeurt niks.
k1978 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:55:
Special voor deze game een switch oled gehaald. Aangezien er niks wat ik mooi vind op de PS5 uit is of komt.
spoiler: vraagHoe krijg je die kleine wind turbines aan? Die achterop een boomstam kan zetten en zo bv een meer over te steken. Heb er met van alles op geslagen maar gebeurt niks.
Maar, daar ga ik steeds dood door de kou. Daarnaast heb ik echt heel veel moeite met navigeren; voornamelijk door de hoogteverschillen die niet (of nauwelijks) te zien zijn op de map, zit ik vaak, echt heel vaak, vast.
Doe ik iets verkeerd? Zie ik iets over het hoofd? Zo wordt de game een beetje onbehapbaar voor me en dat haalt best wat plezier weg...
Je moet goed luisteren naar wat de personages te vertellen hebben. Dat sneeuw gebied is inderdaad pittig (pun intendedTimbox88 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:59:
Vraagje van een beginnende zelda speler (eerste zelda game ooit). Ik word zeker gegrepen door de magie van de game, maar tegelijkertijd merk ik echt dat de game wel erg veelomvattend is, omvangrijk en daardoor mss te imponerend. Ben pas op dat eerste beginnerseiland en heb de eerste twee shrines volbracht (waarmee ik ultrahand en hechten heb vrijgespeeld). Maar voor ik verder kan, moet ik volgens mij ook nog een derde shrine doen. Die zag ik niet, tot ik op een gegeven moment die groene rots zag glinsteren boven een sneeuwgebied.
Maar, daar ga ik steeds dood door de kou. Daarnaast heb ik echt heel veel moeite met navigeren; voornamelijk door de hoogteverschillen die niet (of nauwelijks) te zien zijn op de map, zit ik vaak, echt heel vaak, vast.
Doe ik iets verkeerd? Zie ik iets over het hoofd? Zo wordt de game een beetje onbehapbaar voor me en dat haalt best wat plezier weg...
Er zijn ook ergens snowboots te vinden. Ook daarvan weet ik niet meer precies waar
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Grappig. Ja ik vraag me ook af hoe vaak ik 'm gebruik. Ik ben zelf game ontwikkelaar van onder andere dit soort componenten, dus ik vind het interessant dat je het als redundant ervaart.Zeror schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:05:
[...]
Ik gebruik het niet. Als ik iets moet opzoeken dan open ik de grote kaart. De minimap heb ik niet echt nodig. Om hem minder aanwezig te laten zijn heb ik hem al gefixed staan op het noorden zodat ie niet meer draait.
Thnx! Maar ik zit dus wel goed daar in de sneeuw? Omdat ik zo vaak dood ging en geen route kan vinden, begon ik te twijfelen..EWS99 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:12:
[...]
Je moet goed luisteren naar wat de personages te vertellen hebben. Dat sneeuw gebied is inderdaad pittig (pun intended).
spoiler: titleDe truuk is om rode pepers te zoeken. Volgens mij vind je die aan het begin van de grot, maar precies weet ik het niet meer. Als je deze vervolgens kookt krijg je een gerecht waarmee je een tijdje wat beter tegen de kou kunt.
Er zijn ook ergens snowboots te vinden. Ook daarvan weet ik niet meer precies waar
De informatie die minimap geeft, is onvoldoende (omdat ik zelf die informatie ook moet toevoegen qua pins enzo) en niet altijd even duidelijk. Ik krijg wel een duidelijker beeld als ik de grote kaart open.apNia schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:56:
[...]
Grappig. Ja ik vraag me ook af hoe vaak ik 'm gebruik. Ik ben zelf game ontwikkelaar van onder andere dit soort componenten, dus ik vind het interessant dat je het als redundant ervaart.
Als de minimap bijvoorbeeld een 'satalliet weergave' zou zijn van het gebied, zou mij dat wel meer duidelijkheid geven ipv de 'terrein weergave' (om maar even google maps termen te gebruiken).
Ik ben er gewoon doorheen gebanjerd en heb mijn leven continu aangevuld door te eten.Timbox88 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:59:
Vraagje van een beginnende zelda speler (eerste zelda game ooit). Ik word zeker gegrepen door de magie van de game, maar tegelijkertijd merk ik echt dat de game wel erg veelomvattend is, omvangrijk en daardoor mss te imponerend. Ben pas op dat eerste beginnerseiland en heb de eerste twee shrines volbracht (waarmee ik ultrahand en hechten heb vrijgespeeld). Maar voor ik verder kan, moet ik volgens mij ook nog een derde shrine doen. Die zag ik niet, tot ik op een gegeven moment die groene rots zag glinsteren boven een sneeuwgebied.
Kun je geen genoeg krijgen van Zelda? Maak dan ook gerust gebruik van het main Zelda topic: Het 'Legend of Zelda' topic