Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:13
Hoeveel hartjes zouden jullie aanraden om die Windtempel te clearen? Ik heb er nog maar 4…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:26
Bartis schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:14:
Hoeveel hartjes zouden jullie aanraden om die Windtempel te clearen? Ik heb er nog maar 4…
Ik had er 4 of 5 bij de boss van de windtempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
DonBruschetta schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:55:
[...]

Dat is het geval ja! Ook echt bizar hoeveel er te doen is in dit spel zeg. Elk hoekje vind ik weer iets anders om te doen, zo veel meer dan in BotW. Heb ook al iets van 40 sidequests ofzo open staan die ik kan gaan doen, blijft maar meer worden haha.
Huh 40 sidemissies open staan? Dat is wel heel erg veel. Ik doe me best om ze te vinden, maar valt best mee hoeveel ik er dan ook vind

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben tot nu toe alleen het verkennen geweest 🙈 Morgen denk ik toch maar eens naar een temple / missie gaan 😝

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik heb hier ook een stuk of 30 side & shrine questen openstaan.

Ben net als Linkquest de boel eerst gaan verkennen. Heb bijvoorbeeld ondertussen al alle towers bezocht en de volledige bovengrondse en sky map. Tijdens het zoeken naar de towers ook zoveel mogelijk shrines , koroks en andere bezienswaardigheden gemarkeerd. Tevens ook al druk bezig met foto's maken van alles.

LOL. Volgens mij heeft Link iets verkeerd gedaan bij het onderhoud van die 747. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCyTSSn9A-V7Nibq6uPG4R_elGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VL6acCnwJA6YuDiUryT6elOo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door RollieBollie op 16-05-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiterbrai
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-05 12:48
Marber schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:56:
[...]

Tip van willekeurige tweaker, doe ermee wat je wil. Maak eerst BotW af. De control-scheme is net anders in TotK waardoor tegelijkertijd beide spelen niet te doen is.
Dat is gelukt. Net het hoofdverhaal uitgespeeld (vond de eindgevechten overigens relatief eenvoudig). Alhoewel ik nog maar 95 vd 120 shrines heb gehad en nog talloze side quests open heb staan voelt het wel goed genoeg om nu door te starten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:16
Dat afdwalen gaat veel te makkelijk in dit spel. Besluit ik naar het oosten te gaan, kom je weer zo'n Korok tegen dat naar zn vriendje wil. Ben je daar weer een half uur mee aan het kloten om hem daar te krijgen. 8)7
Ik wilde naar het oosten toe...... -O- Heerlijk om continu zo onderbroken te worden, haha. Hier gaat nog wel even wat tijd in zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 17-05-2023 00:39 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Het is ook wel leuk om veel notificaties te krijgen dat iemand uit je friendslist een game is gaan spelen en dat dit TotK is. Ik ga nu regelmatig even kijken hoeveel het er zijn. En van de 10 Vrienden spelen er 5 TotK en ook op de meest vreemde tijden. Van 2 vrienden begrijp ik het wel. Dat is een stelletje en 1 daarvan heeft zijn vakantiedagen die hij teveel had opgebouwd vorig jaar nu ingezet om 3 a 4 weken TotK te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RollieBollie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:45:
Ik heb hier ook een stuk of 30 side & shrine questen openstaan.

Ben net als Linkquest de boel eerst gaan verkennen. Heb bijvoorbeeld ondertussen al alle towers bezocht en de volledige bovengrondse en sky map. Tijdens het zoeken naar de towers ook zoveel mogelijk shrines , koroks en andere bezienswaardigheden gemarkeerd. Tevens ook al druk bezig met foto's maken van alles.

LOL. Volgens mij heeft Link iets verkeerd gedaan bij het onderhoud van die 747. :D
[Afbeelding]
Geweldig :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hebben jullie ook soms ruzie bij het bouwen met het draaien, dat hij omslachtig aan het draaien is of dat er net nog een bepaalde draai mode ontbreekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Linksquest schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:53:
Hebben jullie ook soms ruzie bij het bouwen met het draaien, dat hij omslachtig aan het draaien is of dat er net nog een bepaalde draai mode ontbreekt.
100%, vooral als je een object diagonaal te pakken hebt ineens :') Ik had graag nog een roteer optie gezien, naar X en Y as draaien.

Maar het is nu wel aan het wennen moet ik zeggen. De eerste paar uur had ik echt moeite met de controls en vooral creatief in oplossingen denken (zat nog teveel in de afbakening van BotW vast). Maar nu ik wat meer de creativiteit loslaat, is het vaak hilarisch met wat je allemaal kan doen _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 17-05-2023 08:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:00
Linksquest schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:53:
Ja absoluut. Het werkt net een tikkie te onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:50
spoiler: warmte
Toen ik naar de ark ging werd het wel erg frisjes. Gelukkig had ik warme schoenen gevonden. Na 10 uur spelen zit ik op 250 rupees, dus warme kleding kopen in rito was ook geen optie. Echt hoe kom je invredesnaam aan zoveel rupees om een beetje kleding te kopen? Gelukkig had ik een ruby die ik fuseerde met een schild, waardoor het lekker warm bleef O-)

spoiler:
En volgens mij los ik bepaalde puzzels zo op een niet bedoelde manier op. Werk voornamelijk met de ultrahand ipv ook de tijdmachine optie te proberen. Ik gebruik nu wel steeds vaker de optie om door het dak te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-03 19:58
Megupe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:22:
Toen ik naar de ark ging werd het wel erg frisjes. Gelukkig had ik warme schoenen gevonden. Na 10 uur spelen zit ik op 250 rupees, dus warme kleding kopen in rito was ook geen optie. Echt hoe kom je invredesnaam aan zoveel rupees om een beetje kleding te kopen? Gelukkig had ik een ruby die ik fuseerde met een schild, waardoor het lekker warm bleef O-)

spoiler:
En volgens mij los ik bepaalde puzzels zo op een niet bedoelde manier op. Werk voornamelijk met de ultrahand ipv ook de tijdmachine optie te proberen. Ik gebruik nu wel steeds vaker de optie om door het dak te gaan.
Als je van die kleine blauwe beestjes ziet, die lichtblauw licht geven, dan erop schieten met pijl en boog die droppen veel rupees! Zitten vaak bij cave entrances

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:42
Ik heb 'm gisteren uitgespeeld met zes, maar met vier moet het ook wel lukken als je een beetje met de boog overweg kan.

Wel een hele toffe bossfight trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Blupees. Die zaten ook in BotW. Zo'n plafondkikker laat er dacht ik ook één los als je hem verslaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Megupe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:22:
Ik heb in Rito Village een hoop stenen verkocht en kon daarmee het headpiece kopen. In combinatie met de warme broek was dat voldoende om nergens last te hebben van de kou.

@Señor Sjon Ja, maar die rennen heel snel weg. Geen idee hoe je die zou moeten pakken. De normale konijnen zijn al lastig genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikT738 op 17-05-2023 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 19:00

RMX

Ben inmiddels al heel ver. Denk dat de main quest bijna ten einde is.
Het is een top game, maar vind het nog steeds een uitgebreide DLC.

Ik lees in reviews dat er een goed verhaal in zit. Het is gewoon the usual story.
Help. Zelda is kwijt. Zoek haar. Ga even langs deze punten etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 10-05 23:11
spoiler:
Vooral even wat gerechten meenemen (paar paddenstoelenspiezen) als back-up. De baas zelf richt niet veel schade aan en is verder niet al te moeilijk, maar de omstandigheden zijn chaotisch. Pijlen zijn belangrijker. Zonder pijlen is de baas niet te verslaan namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door X-GeaR op 17-05-2023 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
X-GeaR schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:34:
[...]

spoiler:
Vooral even wat gerechten meenemen (paar paddenstoelenspiezen) als back-up. De baas zelf richt niet veel waarde aan en is verder niet al te moeilijk, maar de omstandigheden zijn chaotisch. Pijlen zijn belangrijker. Zonder pijlen is de baas niet te verslaan namelijk.
spoiler:
ik heb de baas verslagen door me te laten vallen door zijn roze gedeelten, dus zonder pijlen is het prima mogelijk
.
Zo zie je maar weer dat er meerdere wegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
James Pond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:52:
[...]

Als je van die kleine blauwe beestjes ziet, die lichtblauw licht geven, dan erop schieten met pijl en boog die droppen veel rupees! Zitten vaak bij cave entrances
Klopt, net als in BOTW, maar meestal krijg ik iets in de orde van 2-3 groene en een blauwe.
Zijn wel stuk meer Blupees aanwezig dan in BOTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 10-05 23:11
Megupe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:36:
[...]

spoiler:
ik heb de baas verslagen door me te laten vallen door zijn roze gedeelten, dus zonder pijlen is het prima mogelijk
.
Zo zie je maar weer dat er meerdere wegen zijn.
Geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
@Megupe
Ik weet niet of er verschil zit per blauw beestje, ben er ook nog niet heel veel tegen gekomen.
De eerst heb ik geraakt met een gewone pijl en toen kreeg ik ook maar een paar rupees.
De tweede raakte ik met een vuurpijl en daar kreeg ik iets van van 50 rupees van. (2x rood, 1x blauw en een paar groene)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:20
Geweldig spel so far! Net eerste 2 shrines gedaan op het mainland.

spoiler: Shrine in de buurt van Hyrule Castle net na tutorial
Voor de fan shrine was het volgens mij de bedoeling dat ik een glider had zodat ik met een updraft omhoog kon komen... Alleen had ik dat niet door + had de glider nog niet... Opgelost door met de ultrahand de fan op het platform te leggen en weer terug voor mn voeten, erop staan en Recall te gebruiken! Geweldig hoe je puzzles op verschillende manieren kan oplossen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
ErikT738 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:04:
[...]

Ik heb in Rito Village een hoop stenen verkocht en kon daarmee het headpiece kopen. In combinatie met de warme broek was dat voldoende om nergens last te hebben van de kou.
Je kan, volgens mij, op sky island al een gear piece met cold resistance vinden. Of iig al redelijk in het begin. Dan heb je er nog maar 1 nodig voor full cold resistance.

Yiga clan members droppen ook cash. En ikzelf verkoop ook een deel van alle monster parts voor meer rupees.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 17-05-2023 11:41 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net voor 1 missie een 45 minuten in de omgeving naar iets het zoeken, kom ik er achter dat het anders werkt bij Tears of the Kingdom

spoiler:
ik moest water hebben voor een Zora die vast zat in de modder, bleek dat ik een water plant heb, ik alles af het zoeken naar een potje met water, hoezo ik denk te veel aan Ocarina of Time :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Nou ik heb het echt een kans gegeven, maar ik ben er helemaal klaar mee. De watertempel, allemaal leuk, puzzels opgelost alles, maar bij de eindbaas sla ik al mijn wapens kapot, heb ik geen pijlen meer en kan ik wederom opnieuw proberen. Samen met de 15 FPS is er geen lol aan te beleven zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 19:08
Linksquest schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:01:
Ik ben zelf nu een beetje goed het kijken en elke temple die ik in de verte al zie markeren, als ik dan ergens heen moet en een temple is in de buurt, dan doe ik die meteen, want dan heb ik een teleport / vast travel punt
Wacht even, kun je teleporteren naar shrine's die je reeds hebt afgerond? Ik voel me zo dom. :+ Of bedoel je de torens? Misschien dat ik je benaming verkeerd heb begrepen.

[ Voor 8% gewijzigd door Redax op 17-05-2023 12:23 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Redax schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:06:
[...]

Wacht even, kun je teleporteren naar shrine's die je reeds hebt afgerond? Ik voel me zo dom. :+ Of bedoel je de torens? Misschien dat ik je benaming verkeerd heb begrepen.
Je kan snel reizen naar torens maar ook naar de reeds behaalde shrines.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
RMX schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:33:
Ben inmiddels al heel ver. Denk dat de main quest bijna ten einde is.
Het is een top game, maar vind het nog steeds een uitgebreide DLC.
Ik ben nog maar net de tutorial uit maar uitgebreide DLC is echt onzin imo. Op basis waarvan vindt je dat?

De hoeveelheid nieuwe puzzels, sidequests, dikke main quests, vette abilities.... dit had never nooit niet DLC kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
[...]

Er zijn 3 verschillende mogelijkheden om te teleporteren. Torens waarvan de deur is geopend (je hoeft dus niet eens te zijn afgeschoten), shrines die je hebt aangeraakt (je hoeft deze nog niet te hebben gespeeld) en dmv een upgrade op je Purah pad.

En wow. Leuke easter egg naar A Link to the Past als je de Great Fairies wilt gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door RollieBollie op 17-05-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Vraagje even in spoiler:

spoiler:
ik heb nu die windtempel geklaard. Naar welk volk is handigst om dan naar toe te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
hotymoty schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:08:
Vraagje even in spoiler:

[spoiler] ik heb nu die
spoiler:
windtempel
geklaard. Naar welk volk is handigst om dan naar toe te gaan?

[spoiler]
Spoiler tags werken door te beginnen met spoiler tussen [] te schrijven dan je tekst en te eindigen met /spoiler tussen [].

Ik heb enkel dezelfde tempel gedaan. Ben nu bezig om naar de 2e tempel te gaan, maar raak steeds afgeleid. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Shrines kun je naar toe teleporteren, kon ik breath of the Wild ook, je moet hem wel afgerond hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
RollieBollie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Spoiler tags werken door te beginnen met spoiler tussen [] te schrijven dan je tekst en te eindigen met /spoiler tussen [].

Ik heb enkel dezelfde tempel gedaan. Ben nu bezig om naar de 2e tempel te gaan, maar raak steeds afgeleid. :P
Naar welke tempel? Normaal vind ik exploren wel leuk, maar in die sneeuw vind ik het kut haha. Je ziet amper was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Linksquest schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:34:
[...]

Shrines kun je naar toe teleporteren, kon ik breath of the Wild ook, je moet hem wel afgerond hebben.
Nee hoor. Je moet ff je alleen ff registreren bij de ingang en dan kan je al teleporteren.
Zowel botw als totk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• James Pond
ErikT738 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:04:
[...]

@Señor Sjon Ja, maar die rennen heel snel weg. Geen idee hoe je die zou moeten pakken. De normale konijnen zijn al lastig genoeg.
Als je een ruby fused aan een wapen heb je het nooit koud :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
shoombak schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:02:
Nou ik heb het echt een kans gegeven, maar ik ben er helemaal klaar mee. De watertempel, allemaal leuk, puzzels opgelost alles, maar bij de eindbaas sla ik al mijn wapens kapot, heb ik geen pijlen meer en kan ik wederom opnieuw proberen. Samen met de 15 FPS is er geen lol aan te beleven zo
Je kan gewoon fast travelen naar een ander punt om later terug te komen.

Dat je nu nog niet de skills/gear hebt om die baas te tacklen is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Laatst online: 11-05 21:39
Begin nu wel op het punt te komen dat echt elke enemy me one shot. Best vervelend soms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Hoe reizen jullie je door de wereld en tussen teleports? Te voet? Te paard? Te (zelfbouw) wagen/vliegmachine?

Ik ga persoonlijk het liefste te voet. Ik ga wel langzamer, maar ik wel elke richting op die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Zironako schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:24:
Begin nu wel op het punt te komen dat echt elke enemy me one shot. Best vervelend soms.
Welke kleding draag je en hoeveel hartjes heb je? Bij mij gaat het iets beter nu ik ook een headpiece heb, maar binnenkort moet ik echt eens op zoek naar upgrades voor mijn kleding.

@James Pond Ik heb een ruby verkocht om die kleding te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zeror schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:29:
Hoe reizen jullie je door de wereld en tussen teleports? Te voet? Te paard? Te (zelfbouw) wagen/vliegmachine?

Ik ga persoonlijk het liefste te voet. Ik ga wel langzamer, maar ik wel elke richting op die ik wil.
ik heb prachtige voertuigen voorbij zien komen:
van ''paard van Troje'' tot aan bommenwerpers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako

Te voet, ik raak echt te vaak afgeleid, dus dat is makkelijker schakelen als je te voet gaat. Ook vind ik de paard controls, net als in botw, echt clunky.
Welke kleding draag je en hoeveel hartjes heb je? Bij mij gaat het iets beter nu ik ook een headpiece heb, maar binnenkort moet ik echt eens op zoek naar upgrades voor mijn kleding.
Ik heb 8 armor van alle 3 de pieces en 8 hartjes tot nu te. Ik zie ook nergens winkels voor kleding zoals in botw. Heb zo her en der via sidequests en random omgevingen een hoed gevonden, maar die waren niet veel beter. Ook heb ik die fairy nog niet gezien om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:29
Ik was altijd een enorme Zelda fan, OoT is één van de beste spellen gemaakt wat mij betreft, maar ik was wel erg teleurgesteld met BotW. Te lege spelwereld met nutteloze exploration en wat andere zaken waar ik me aan stoorde. Leek meer op een middelmatige Assassins Creed in een Zelda jasje. Mijn mening uiteraard.

Is deze meer van hetzelfde, of kan ik een betere spel dan BotW verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:53
mister_S schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:36:
Ik was altijd een enorme Zelda fan, OoT is één van de beste spellen gemaakt wat mij betreft, maar ik was wel erg teleurgesteld met BotW. Te lege spelwereld met nutteloze exploration en wat andere zaken waar ik me aan stoorde. Leek meer op een middelmatige Assassins Creed in een Zelda jasje. Mijn mening uiteraard.

Het is een betere BotW? Maar het spel is in grote lijnen vergelijkbaar. Het is niet een terugkeer naar OoT of Twilight Princess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
ErikT738 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:30:
[...]

@James Pond Ik heb een ruby verkocht om die kleding te kopen :P
Haha ja dat dacht ik al.. Nouja mocht je nog een ruby vinden, fuse hem met een wapen! En check dan je temperatuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond

Er zit zeker een betere story in, betere pacing en veel meer om te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738

Deze is meer van hetzelfde, al is de wereld een stuk beter gevuld in mijn beleving. Als het ontdekken je niet ligt is deze game misschien niet voor jou.
Ik gebruik graag de glider waar mogelijk en gebruik als het uitkomt teleports en vliegmachine's om hogerop te komen.
James Pond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:45:
Haha ja dat dacht ik al.. Nouja mocht je nog een ruby vinden, fuse hem met een wapen! En check dan je temperatuur :P
Ik test het wel met een sapphire als ik in warme gebieden kom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:03

ja, precies, je mist een hele hoop als je op volle snelheid over de map gaat

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zwevend, naar torens gaan en dan vanaf de torens doorzweven naar de volgende toren. Wat ik niet zwevend doe dat pak ik wel te voet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Zwevend? Hoe doe je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:03
geloof niet dat het een spoiler is, maar net zoals in BotW met het
spoiler:
zweefzeil

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• James Pond
Voor degenen die na het tutorial eiland gelijk zijn gaan exploren, volg ff een halfuurtje de main quest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand toevallig de water spoeier gevonden waarmee je modder kunt weghalen, ik ben bij de zoras nu dn voor de main missie.

Ik dacht dat je hem zelf kon bouwen, maar heb nog geen onderdeel gevonden, iemand een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
Linksquest schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:22:
Iemand toevallig de water spoeier gevonden waarmee je modder kunt weghalen, ik ben bij de zoras nu dn voor de main missie.

Ik dacht dat je hem zelf kon bouwen, maar heb nog geen onderdeel gevonden, iemand een suggestie?
Je kan ook Chuchu Jelly gooien op de modder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:50:
Voor degenen die na het tutorial eiland gelijk zijn gaan exploren, volg ff een halfuurtje de main quest :)
Die komt later wel! :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-05 18:37
giantgiantus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Het is een betere BotW? Maar het spel is in grote lijnen vergelijkbaar. Het is niet een terugkeer naar OoT of Twilight Princess.
Lang verhaal kort. Als je BotW niks vond, dan ook niet hier aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Spud82 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Lang verhaal kort. Als je BotW niks vond, dan ook niet hier aan beginnen.
Ik vond BOTW wel tof maar niet zo baanbrekend als de meesten.

TOTK daarentegen.... heb daar vooralsnog veel meer lol mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Maar je mist nu een essentieel onderdeel (de glider en de towers) wat het exploren veel minder leuk maakt!

Eigenlijk hadden ze dat nog onderdeel moeten maken van de tutorial.. Veel shrines enz kan je namelijk ook niet doen zonder glider.

[ Voor 20% gewijzigd door James Pond op 17-05-2023 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:42:
[...]

Maar je mist nu een essentieel onderdeel (de glider en de towers) wat het exploren veel minder leuk maakt!

Eigenlijk hadden ze dat nog onderdeel moeten maken van de tutorial.. Veel shrines enz kan je namelijk ook niet doen zonder glider.
Ja, net toevallig een shrine in waar je de glider voor nodig had. Ga toch je advies even opvolgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:35
Timothy3000 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Ik vond BOTW wel tof maar niet zo baanbrekend als de meesten.

TOTK daarentegen.... heb daar vooralsnog veel meer lol mee.
Hier ben ik het wel mee eens. TOTK is echt wel paar stappen vooruit. Voelt sowieso veel meer af, veel meer gevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Linksquest schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:22:

Huh, ben je niet in de war met Mario Sunshine?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Division
  • Laatst online: 06-05 14:27
Ik denk dat ik geen BOTW meer zou spelen na deze. Zou anderen dan ook aanraden om voor BOTW de story recap op Youtube te kijken en daarna gelijk TOTK te spelen. Het ziet er naar uit dat je makkelijk 80 tot 100 uur speelt als je een beetje wil sidequesten en exploren naast de main story. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-04 23:00
Inmiddels al flink wat uren in het spel zitten en heb 12 tempels gehaald. Sommigen waren wel flink uitdagend :D

spoiler: onderwereld
las hier al over de onderwereld en ben gister op onderzoek uitgegaan. Heb een uur erin rondgedwaald maar vond helaas niet de persoon wie ik zocht. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
ZuidJ schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:04:
Inmiddels al flink wat uren in het spel zitten en heb 12 tempels gehaald. Sommigen waren wel flink uitdagend :D

spoiler: onderwereld
las hier al over de onderwereld en ben gister op onderzoek uitgegaan. Heb een uur erin rondgedwaald maar vond helaas niet de persoon wie ik zocht. Iemand tips?
Ik vermoed dat je ...
spoiler:
Robbie zoekt. Vanaf het gat naar de onderwereld ten zuiden van Lookout Landing, ga je naar het westen toe. Daar vind je hem bij een Lightroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:42:
[...]

Nogmaals thanks, glider is binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
Spoiler na starter island / ~ 6 uur ver:

Tip:
spoiler:
In de onderwereld rondrennen is erg lastig door het relief. Ik was echt flink wat uren verder voor ik door had dat je hier best werkt met vehicles zoals luchtballon en fan planes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megupe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:52:
[...]

Huh, ben je niet in de war met Mario Sunshine?
Nee, want ik moet modder opruimen op een eiland om verder te komen, tenminste als ik de missie goed het volgen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zironako schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:24:
[...]

Je kan ook Chuchu Jelly gooien op de modder.
Ja klopt, maar ook Waterbloemen met pijlen, maar met dat ding zou het sneller en makkelijker gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megupe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Nee hoor. Je moet ff je alleen ff registreren bij de ingang en dan kan je al teleporteren.
Zowel botw als totk
Dat bedoelde ik ook, je moet hem wel gescand hebben, niet alleen ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Voor hier interesse/behoefte aan heeft, is hier een interactieve wereldkaart van Tears of the Kingdom. Je kunt hier o.a. shrine locaties en korok locaties terugvinden.
Note: het is nog wel een work in progress, dus mogelijk staat nog niet alles erop.

https://mapgenie.io/zelda-tears-of-the-kingdom/

[ Voor 35% gewijzigd door Zeror op 17-05-2023 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
Ascend is echt geniaal. Je speelt gewoon met wallhack :D Eerste 20 uur heb ik het een beetje links laten liggen maar het werkt echt op heel veel plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:17:
[...]

Nee, want ik moet modder opruimen op een eiland om verder te komen, tenminste als ik de missie goed het volgen ben.
Heb het al ontdekt, hoefde niks schoon te maken, moest even goed kijken en toen zag ik het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 17:35
Zeror schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:19:
Holy shit. De intro van de game. Echt heel gaaf _/-\o_ :D
Ik had juist een tegenovergesteld gevoel, ik vond de wezens niet erg geïnspireerd en het verhaal redelijk slap tot dusver (toegegeven, kan er in een uurtje speeltijd nog aardig weinig over zeggen). de FPS drops vind ik wel erg tegenvallen, wanneer je de ultrahand activeert klettert het aantal FPS een aantal seconden ineens omlaag.

Ben ik de enige die weinig incentive voelt om door te spelen? :| :/

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:34
Is er iets wat je kunt doen met wapens die bijna stuk zijn (rood oplichten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
flugelisoke schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:30:
Is er iets wat je kunt doen met wapens die bijna stuk zijn (rood oplichten)?
Je kan ze fusen met een object om de levensduur te verlengen. En anders ermee gooien, voor extra schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:01

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

de geachte is helemaal top, maar verkoop mag in V&A, niet op het forum

[ Voor 73% gewijzigd door BM op 18-05-2023 12:11 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:34
Kist schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 19:50:
[...]

Je kan ze fusen met een object om de levensduur te verlengen. En anders ermee gooien, voor extra schade.
Ah, maar het is al een fuse wapen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:47
jimz93 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:38:
[...]

Ik had juist een tegenovergesteld gevoel, ik vond de wezens niet erg geïnspireerd en het verhaal redelijk slap tot dusver (toegegeven, kan er in een uurtje speeltijd nog aardig weinig over zeggen). de FPS drops vind ik wel erg tegenvallen, wanneer je de ultrahand activeert klettert het aantal FPS een aantal seconden ineens omlaag.

Ben ik de enige die weinig incentive voelt om door te spelen? :| :/
Ultrahand kan zeer intensief zijn voor het systeem, maar het starterseiland is sowieso een van de regio's die wat zwaarder weegt op de FPS. Het zal sowieso verbeteren.

Verder zou ik gewoon aanraden om verder te spelen, het verhaal in Zelda kan tof zijn maar is meestal niet de reden dat je het spel speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan je nu al zeggen dat Tears of the Kingdom velen malen minder is dan Breath of the Wild, tenminste wat ik vind.

Wat een frustrerende Zelda, met hun zelfs met 6 hardjes gewoon bij iedere vijand 1 slag dood, ben er net uit frustratie gewoon mee gestopt en zal hem de komende dagen niet aanraken, en dat heb ik nog nooit gehad bij een Zelda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:47
Linksquest schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:57:
Ik kan je nu al zeggen dat Tears of the Kingdom velen malen minder is dan Breath of the Wild, tenminste wat ik vind.

Wat een frustrerende Zelda, met hun zelfs met 6 hardjes gewoon bij iedere vijand 1 slag dood, ben er net uit frustratie gewoon mee gestopt en zal hem de komende dagen niet aanraken, en dat heb ik nog nooit gehad bij een Zelda.
Als je eerst gaat exploren
spoiler:
kom je al snel in gebieden met Blue/Black vijanden. De moeilijkheidscurve wordt dus anders opgebouwd dan in BOTW waar je "tijd" had tot deze moeilijkere vijanden verschenen.

Dezelfde tips gelden als voor BOTW. Koken, armour upgraden, juist gebruik maken van dodge en parry... Fuse is ook belangrijk.

Weet ook wanneer je je beter terugtrekken en best een alternatieve manier zoekt om je doel te bereiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:05:
[...]

spoiler:
kom je al snel in gebieden met Blue/Black vijanden. De moeilijkheidscurve wordt dus anders opgebouwd dan in BOTW waar je "tijd" had tot deze moeilijkere vijanden verschenen.

Dezelfde tips gelden als voor BOTW. Koken, armour upgraden, juist gebruik maken van dodge en parry... Fuse is ook belangrijk.

Weet ook wanneer je je beter terugtrekken en best een alternatieve manier zoekt om je doel te bereiken ;)
Als ik dit geweten had, dan was ik eerst de wereld kaart gaan verkennen, is dat ik waar ik nu zit niet weg kan teleporteren, want kom anders een flink stuk opnieuw te klimmen, bouwen enzovoorts. Ben met Zora missie bezig en ben in de lucht, maar na letter meer dan 50 na 1 slag dood ben ik even klaar mee.

En geloof me, zodra ik kan teleporteren dan ga ik eerst shrines verzamelen en sterker armer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Division
Linksquest schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:08:
[...]

Als ik dit geweten had, dan was ik eerst de wereld kaart gaan verkennen, is dat ik waar ik nu zit niet weg kan teleporteren, want kom anders een flink stuk opnieuw te klimmen, bouwen enzovoorts. Ben met Zora missie bezig en ben in de lucht, maar na letter meer dan 50 na 1 slag dood ben ik even klaar mee.

En geloof me, zodra ik kan teleporteren dan ga ik eerst shrines verzamelen en sterker armer.
Je kan erg veel doen met de materials. Zelf ook gedaan terwijl ik tweede stamina wheel opbouwde in het begin, en dus best lang met maar 4 hartjes heb rondgelopen.

Fuse een ice jelly of fire fruit op een pijl en je kan super veel damage doen vanop afstand. Met die grote roze bloemen kan je enemies tijdelijk tegen elkaar opzetten, puffshroom geeft je een grote wolk mist waarin je kan ontsnappen of sneak striken, etc. Als je geen pijlen meer hebt, kan je ook gewoon werpen met R + D-up.

Met weinig hartjes moet je meer tactisch zijn, maar als je het eenmaal door hebt dan kan je zelfs black enemies aanpakken. Vanwege BOTW ervaring heb ik gekozen om eerst tweede stamina wheel op te bouwen, en wederom blij met die keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
JackAvery schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:05:
[...]

spoiler:

En niet alleen armour upgraden. Vergeet niet je weapon, bow en shield slots te upgraden. Daardoor kan je meer items meenemen en dat helpt natuurlijk ook bij het durabilty probleem.

Het fusen is zoals je zegt ook een belangrijke. Ik heb nu een leuke fuse ontvangen van een vijand. Base 12 en fuse erop van 15. Die ga ik dus niet gebruiken op simpele zieltjes zoals chuchu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000

Ik heb daar nog geen last van gehad. Gewoon goed je tijd nemen, veel experimenteren met materialen aan je pijlen hangen, en nog niet teveel de echt moeilijke vijanden opzoeken tot je er klaar voor bent. Zes hartjes zijn nog niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
Linksquest schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:08:
[...]

Ik heb het gevoel dat de water tempel niet goed gebalanceerd is. Dit is namelijk precies het stuk waar ik mijn bericht eerder vandaag over schreef. Ik walste zonder enig probleem door de vuurtempel, maar letterlijk elke aanval in de water tempel one shot me. Heb me maar even teruggetrokken en ben nu gewoon wat open wereld dingen aan het doen, shrines grinden enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-05 21:34

Hier niet echt last van gehad, eerst wind temple gehad en daarna fire temple. Vond ze allebei vrij makkelijk moet ik zeggen. Groepen vijanden sluip ik meestal langs, deed ik ook al in BotW. Zelfs met alle hartjes was je daar ook bijna alles kwijt met een trap van een Moblin.

Ik geniet met volle teugen tot nu toe, Fire Temple was leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
Zironako schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:59:
[...]

Ik heb het gevoel dat de water tempel niet goed gebalanceerd is. Dit is namelijk precies het stuk waar ik mijn bericht eerder vandaag over schreef. Ik walste zonder enig probleem door de vuurtempel, maar letterlijk elke aanval in de water tempel one shot me. Heb me maar even teruggetrokken en ben nu gewoon wat open wereld dingen aan het doen, shrines grinden enzo.
Het is natuurlijk wel een beetje traditie dat de water tempel een beruchte status heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Nu online
Jullie vliegen behoorlijk snel door het verhaal heen als ik zo lees. Zijn jullie niet bang dat jullie het exploren saai wordt als je verhaal al hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomBraamhaar schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:36:
[...]

Hier niet echt last van gehad, eerst wind temple gehad en daarna fire temple. Vond ze allebei vrij makkelijk moet ik zeggen. Groepen vijanden sluip ik meestal langs, deed ik ook al in BotW. Zelfs met alle hartjes was je daar ook bijna alles kwijt met een trap van een Moblin.

Ik geniet met volle teugen tot nu toe, Fire Temple was leuk.
Ik denk dat ik, net als @Zironako ook al zij, ik gewoon met de verkeerde gedeelte ben begonnen, ik neem vandaag even pauze en morgen zo wie zo geen tijd, en dan zaterdag het weer op pak, zodra ik kan teleporteren omdat ik een teleport punt heb, dan doe ik dat ook en kom ik hier later terug,.

Maar goed, ondanks dat Breath of the Wild op de 5de plaats voor mij staat van alle Zelda Games, ben ik toch iemand die meer met een lineaire Zelda, zoals Ocarina of Time, A link to the past enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Water tempel:
spoiler:
water temple met pijl en boog wel te doen. De eerste 50% gewoon in zo'n water bubble staan en naar m toe zweven. Water erop en meteen slaan met zwaard etc.
Tweede 50% wat lastiger. Maar als je springt en pijl gebruikt krijg je die bullet time, dan schiet je hem eerst neer, dan erheen rennen en slaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RollieBollie
Voor het geval iemand wil weten hoeveel kauwgomballen je krijgt uit de kauwgomballenmachine:
spoiler:
Input Material Output
1 Soldier Construct Horn 1
2 Soldier Construct Horn 2
3 Soldier Construct Horn 3
4 Soldier Construct Horn 4
5 Soldier Construct Horn 5
1 Zonai Charge 1
2 Zonai Charge 3
3 Zonai Charge 5
4 Zonai Charge 8
5 Zonai Charge 12
1 Large Zonai Charge 10
2 Large Zonai Charge 22
3 Large Zonai Charge 34
4 Large Zonai Charge 47
5 Large Zonai Charge 60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 22:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Timothy3000 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:15:
[...]

Nogmaals thanks, glider is binnen!
Graag gedaan, fijn dat het is gelukt! En nu lekker zweven 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:29
Ik ben inmiddels wat uurtjes in het spel, de drie shrines gedaan en ik ga de deur openen, het lijkt iets interessanter dan BotW. Ik weet dat ik in het begin ben, dus hopelijk wordt het later een stuk beter. De bouw mechanic vind ik tot nu toe OK, echt leuk kan ik het niet noemen.

Ik snap nog steeds niet waarom ze zijn overgestapt naar open wereld, maar het is wat het is :). Gewoon proberen de oude games te vergeten en ook deze een kans geven.
Over hoe het eruit ziet en draait op de Switch zal ik niet veel zeggen, daar is al genoeg over gezegd.

[ Voor 10% gewijzigd door mister_S op 18-05-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
mister_S schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:24:
Ik snap nog steeds niet waarom ze zijn overgestapt naar open wereld, maar het is wat het is :).
Ik vind het tof, dat ze blijven vernieuwen en vernieuwen. En het verkoopt als een trein haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Handige tip als je de compendium wilt gaan vullen met foto's. Als je camera het item in gele tekst laat zien heb je het nog niet in de compendium zitten. Is de tekst en kader blauw dan zit het al in je compendium.

En je kan foto's vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door RollieBollie op 18-05-2023 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 12:17
Sinds vorige week ook TOTK aan het spelen maar ben er nog steeds niet uit of het wel een game voor mij is. Ik zie de charme in de eindeloze vrijheid van creativiteit maar het weet vooralsnog niet goed te klikken. Volgens mij ben ik nu pas aan het eind van het tutorial eiland maar mijn eigen gebrek aan creativiteit (zo lijkt het) zorgt er voor dat ik tijden loop te klootviolen op een ogenschijnlijk simpel ‘dingetje’ om verder te komen. Het gevoel van geen progressie te hebben gemaakt in een game vind ik mega irritant. Nu al ‘bang’ als ik straks in de echte spelwereld word los gelaten dat ik niet weet hoe en wat en alleen maar loop rond te dolen.

Ik moest bijvoorbeeld zojuist naar de Tempel des Tijds. Volgens mij om het tutorial eiland te verlaten. Met een of ander vliegding landde ik boven op de tempel. Vervolgens viel dat vliegding naar beneden en ben ik een half uur aan het uitzoeken hoe ik al klimmend en klauterend (en 30x dood ga) beneden bij de ingang kan komen. Vooralsnog is het niet gelukt want frustratie. Straks nog maar eens proberen…

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
WinterBase schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:05:
Sinds vorige week ook TOTK aan het spelen maar ben er nog steeds niet uit of het wel een game voor mij is. Ik zie de charme in de eindeloze vrijheid van creativiteit maar het weet vooralsnog niet goed te klikken. Volgens mij ben ik nu pas aan het eind van het tutorial eiland maar mijn eigen gebrek aan creativiteit (zo lijkt het) zorgt er voor dat ik tijden loop te klootviolen op een ogenschijnlijk simpel ‘dingetje’ om verder te komen. Het gevoel van geen progressie te hebben gemaakt in een game vind ik mega irritant. Nu al ‘bang’ als ik straks in de echte spelwereld word los gelaten dat ik niet weet hoe en wat en alleen maar loop rond te dolen.

Ik moest bijvoorbeeld zojuist naar de Tempel des Tijds. Volgens mij om het tutorial eiland te verlaten. Met een of ander vliegding landde ik boven op de tempel. Vervolgens viel dat vliegding naar beneden en ben ik een half uur aan het uitzoeken hoe ik al klimmend en klauterend (en 30x dood ga) beneden bij de ingang kan komen. Vooralsnog is het niet gelukt want frustratie. Straks nog maar eens proberen…
Maar dan heb je
spoiler: tutorial spoiler
ascend
al toch? Dan is dat klimmen en klauteren niet echt meer nodig. Je kan ook fasttravelen naar de shrines die je er al hebt gedaan.

Het idee van progressie moet je imo in deze games een beetje loslaten. Ik zat er in BOTW ook eerst zo in en vond er geen klap aan. Bij een tweede poging besloot ik me gewoon wat onder te dompelen en exploren en toen klikte het. Niet teveel willen doen en het gewoon wat op je af laten komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 18-05-2023 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mister_S schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:24:
Ik snap nog steeds niet waarom ze zijn overgestapt naar open wereld, maar het is wat het is :). Gewoon proberen de oude games te vergeten en ook deze een kans geven.
Over hoe het eruit ziet en draait op de Switch zal ik niet veel zeggen, daar is al genoeg over gezegd.
Een keer wat anders zeker leuk, maar hoop stiekem dat hierna weer een traditionele Zelda word gemaakt, dus gewoon zoals voorheen.

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Let op:
Kun je geen genoeg krijgen van Zelda? Maak dan ook gerust gebruik van het main Zelda topic: Het 'Legend of Zelda' topic