Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 14-09 15:37
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Dank voor de uitgebreide uitleg! Meteen maar even gecheckt bij mijn save game van Botw (Totk ben ik nog lang niet bij het eind, iets met tijdgebrek), maar schijnbaar had ik nog wel wat te doen bij Botw, zie onderstaande plaatjeRollieBollie schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:34:
[...]
Als je de eindbaas van Botw/Totk hebt verslagen kan je na de credits verder spelen. Je krijgt dan een * naast je save file en op de map krijg je te zien hoeveel % je van de map hebt gevonden.

:strip_exif()/f/image/g9RHLG5pLK2cJW292WHlpx2l.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook geen mail gehad, misschien dat Nintendo het zelf nog een beetje doseert, en in de komende dagen iedereen een mail krijgt.4acesNL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:43:
Ik heb dat nooit gezien. En hield het redelijk in de gaten. Erg vervelend dat dit soort dingen zo vervelend moeten gaan.
In BotW tellen Koroks heel zwaar mee in het totaal (72% voor alle 900 Koroks), terwijl in TotK er evenveel Koroks zijn voor map completion (alleen geeft een deel je 2 Koroks tegelijk) maar telt het maar voor 36.12% mee en zijn er veel meer locaties die meetellen. In BotW vindt je de meeste andere dingen ook wel vanzelf als je niet constant overal naartoe teleporteert, omdat de meeste locaties wel op weg naar iets liggen of een Korok hebben, dus zijn het vaak alleen de Koroks die je aan het einde mist (en misschien een verdwaalde brug ofzo), terwijl in TotK er ook best wat locaties zijn waar je niet zomaar komt (vooral in de Depths zijn een aantal locaties die makkelijk te missen zijn).Gaiterbrai schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:38:
[...]
Dank voor de uitgebreide uitleg! Meteen maar even gecheckt bij mijn save game van Botw (Totk ben ik nog lang niet bij het eind, iets met tijdgebrek), maar schijnbaar had ik nog wel wat te doen bij Botw, zie onderstaande plaatje![]()
[Afbeelding]
- Linksquest
Ik weet niet of je de mail inmiddels hebt gekregen, maar de Amiibo figuurtjes zijn nog te reserveren bij My Nintendo, je hebt volgens mij voor een reservering wel een Credit Card nodig, tenminste dat was bij mij zo.4acesNL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:43:
Ik heb dat nooit gezien. En hield het redelijk in de gaten. Erg vervelend dat dit soort dingen zo vervelend moeten gaan.
Ik heb even de link uit mijn mail gepakt voor de reservering van de Amiibo, deze even in een andere browser getest en werkt gewoon. https://store.nintendo.nl...oe_mns_ryi_preorder_start
- Linksquest
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wat is die eerste foto? Soort collector’s edition van die Amiibo’s? Maandag komen de mijne ook binnen 😃Linksquest schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:08:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ze zijn binnen 🤩 Unboxing volgt volgende week ergens voor de liefhebbers.
Dit is een voorbeeld van de dozen die Nintendo gebruikt om in de Nintendo Store gekochte producten te versturen naar consumenten.Sunz schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:57:
[...]
Wat is die eerste foto? Soort collector’s edition van die Amiibo’s? Maandag komen de mijne ook binnen 😃
Mijn amiibo's komen maandag ook binnen - wel niet bij Nintendo besteld, gezien ik ze goedkoper heb gevonden.
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 05-11-2023 12:56 ]
Ah zooo 😊JackAvery schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:55:
[...]
Dit is een voorbeeld van de dozen die Nintendo gebruikt om in de Nintendo Store gekochte producten te versturen naar consumenten.
Mijn amiibo's komen maandag ook binnen - wel niet bij Nintendo besteld, gezien ik ze goedkoper heb gevonden.
Heb ze ook goedkoop op de kop kunnen tikken bij Fnac ☺️
- Linksquest
Wat @JackAvery al zegt, een speciale doos van My Nintendo, misschien is deze short die ik gisteren gemaakt heb iets duidelijker.Sunz schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:57:
[...]
Wat is die eerste foto? Soort collector’s edition van die Amiibo’s? Maandag komen de mijne ook binnen 😃
De gevechten met Ganondorf behoren tot mijn meest favoriete in een Zelda game ooit. Het einde waarin we naar Zelda toe moesten duiken met de daar bijbehorende muziek maakte mij emotioneel. Eén van de betere eindes ooit in de reeks wat mij betreft.
Ik kijk nu al enorm uit naar next gen Zelda, wat waarschijnlijk en helaas heel wat jaren zal duren. Maar dat we op de switch twee van zulke enorm goede Zelda’s hebben gekregen maakt mij heel blij.
Kanttekening is wel dat ik hoop dat we hierna klaar zijn met die eeuwige shrines. Het was voor twee keer prima om ze allemaal te doen, maar dit heb ik nu wel gezien. Daarnaast hoop ik dat ze het wapen systeem iets aanpassen. Dat wapens kapot kunnen gaan prima, maar servicen zoals in RDR 2 zou beter zijn wat mij betreft.
PSN: Finally_Chris
- Linksquest
Deel die mening, maar toch zie je een beetje 2 kampen. Mensen die het Tears/breath idee geweldig tot het beste vinden, en mensen die toch meer van de traditionele Zelda (Link to the Past / Ocarina of Time) leuker vinden. Ik zelf ben ook meer van de traditionele Zelda, deze 2 waren leuk voor de afwisseling, maar een 3de game in deze stijl liever niet voor mijCR1691 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:26:
Kanttekening is wel dat ik hoop dat we hierna klaar zijn met die eeuwige shrines. Het was voor twee keer prima om ze allemaal te doen, maar dit heb ik nu wel gezien. Daarnaast hoop ik dat ze het wapen systeem iets aanpassen. Dat wapens kapot kunnen gaan prima, maar servicen zoals in RDR 2 zou beter zijn wat mij betreft.
Oh wat mij betreft gaan ze ook meer terug naar de traditionele Zelda. OoT en TP staan wat mij betreft boven BotW en TotK als ik een lijstje mocht maken.Linksquest schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:57:
[...]
Deel die mening, maar toch zie je een beetje 2 kampen. Mensen die het Tears/breath idee geweldig tot het beste vinden, en mensen die toch meer van de traditionele Zelda (Link to the Past / Ocarina of Time) leuker vinden. Ik zelf ben ook meer van de traditionele Zelda, deze 2 waren leuk voor de afwisseling, maar een 3de game in deze stijl liever niet voor mij
Maar een open wereld zoals de Switch games, gecombineerd met de dungeons van een OoT zou wat mij betreft goud zijn. Dat zou volgens mij gewoon prima moeten werken. Andere games bewijzen ook dat dat kan.
Ergernis is wel dat als je alle tears eerst hebt verzameld en je dus weet wat er in het verleden is gebeurd, je nog steeds de dialogen van Zelda sightings krijgt als je nog niet de krant/stallen quests allemaal gedaan hebt.
Ik hoop dat ze daar veel van hebben geleerd en dat meenemen naar de next gen zelda. Ik speel daarom zelf ook ieder jaar nog wel een keer OoT. Die nostalgie blijft ongeëvenaard.
- Linksquest
Klopt, blijft voor mij ook nog altijd de nummer 1.CR1691 schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:24:
Er zitten voor- en nadelen aan de huidige opzet inderdaad.
Ik hoop dat ze daar veel van hebben geleerd en dat meenemen naar de next gen zelda. Ik speel daarom zelf ook ieder jaar nog wel een keer OoT. Die nostalgie blijft ongeëvenaard.
Nu lees ik dat er 1000 zijn en je 440 nodig hebt voor de volledige upgrade van je inventaris. Blijven er nog 560 over.
Ik heb inmiddels alles geupgrade en nog 578 koroks over... En nog zou ik niet alles hebben. Iemand een tip?
Edit, bij de telling staat nu 999 koroks.
[ Voor 7% gewijzigd door Too5 op 25-11-2023 20:47 ]
- Linksquest
Goed bezig, zal wel een hele kluif geweest zijn om zo ver te komen of niet?Too5 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:43:
Ik wil graag de 100% koroks halen.
Nu lees ik dat er 1000 zijn en je 440 nodig hebt voor de volledige upgrade van je inventaris. Blijven er nog 560 over.
Ik heb inmiddels alles geupgrade en nog 578 koroks over... En nog zou ik niet alles hebben. Iemand een tip?
Gebruik een interactieve map om ze af te strepen, zelf heb ik https://www.zeldadungeon....-kingdom-interactive-map/ gebruikt. Let wel op, sommige Koroks zitten heel dicht op elkaar, daar moet je wel even opletten.Too5 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:43:
Dat had ik al vanaf begin gedaan (nav botw) maar ergens heb ik er eentje afgestreept die ik niet had moeten afstrepen blijkbaar.Transportman schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:51:
[...]
Gebruik een interactieve map om ze af te strepen, zelf heb ik https://www.zeldadungeon....-kingdom-interactive-map/ gebruikt. Let wel op, sommige Koroks zitten heel dicht op elkaar, daar moet je wel even opletten.
Hmm, ik zit op 67. Dus nog een lange weg te gaan.. Heb wel het idee dat ik er een stuk minder tegen kom dan in BoTW. Uiteraard wel veel Koroks zie hun maatje kwijt zijn.Too5 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:43:
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Nu wel gedaan, maar kan niet verder? Hoe krijgen anderen die percentages zodat je het nog af kan maken?
Ze zitten inderdaad op veel meer plaatsen waar je het niet verwacht/ze makkelijk ziet of tegenkomt.
Percentage krijg je zodra je de eindbaas hebt verslagen, die staat dan op de map. Percentage is niet alleen koroks, maar ook locaties.Too5 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:52:
Het was voor mij in eerste instantie om nog niet naar de eindbaas toe 'hoeven'.
Nu wel gedaan, maar kan niet verder? Hoe krijgen anderen die percentages zodat je het nog af kan maken?
Ze zitten inderdaad op veel meer plaatsen waar je het niet verwacht/ze makkelijk ziet of tegenkomt.
Ik kan nu alleen nog het laatst opgeslagen inladen (wat voor de eindbaas is) en niet verder gaan?Transportman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:33:
[...]
Percentage krijg je zodra je de eindbaas hebt verslagen, die staat dan op de map. Percentage is niet alleen koroks, maar ook locaties.
Jullie hebben al allemaal laten weten dat je verder kan, maar ik kan dus niet vinden hoe/waar.

Als het goed is staat er een ster bij de save game als indicatie dat je de eindbaas hebt verslagen, als je die save inlaadt en daarna omdraait kan je de wereld verder ontdekken en staat er op de map hoeveel % je hebt ontdekt en in het quest overzicht hoeveel quests je nog moet.Too5 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:41:
[...]
Ik kan nu alleen nog het laatst opgeslagen inladen (wat voor de eindbaas is) en niet verder gaan?
Jullie hebben al allemaal laten weten dat je verder kan, maar ik kan dus niet vinden hoe/waar.
Na het verslaan begint de savegame weer vlak voor het begin van de strijd met de eindbaas. Dan kan je al de percentages op de kaart zien.Too5 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:41:
[...]
Ik kan nu alleen nog het laatst opgeslagen inladen (wat voor de eindbaas is) en niet verder gaan?
https://www.ign.com/artic...0SbjIEcwnr-vrwuR4tFlymhh4
Ik moet er zelf nog aan beginnen. Ik moet eerst BOTW uitspelen
- Linksquest
Eerst bij Tweakers verloren, toen bij The Game Awards, maar gelukkig toch bij IGN de winnaar.Comp_Lex schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:24:
IGN Best Game 2023 Winner: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Om eerlijk te zijn denk ik dat je meer tijd nodig heb voor 2 tempels (die je eerst moet vinden).Señor Sjon schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:40:
Ik vind 30 minuten net helemaal niks. Dan kom je nooit echt in het verhaal. Beetje kloten met Ultrahand en 1-2 tempeltjes en dan is de klok weer voorbij?
Een ideale speelsessie duurt bij mij minimaal een uur en dan heb ik na een uur toch vaak het gevoel dat ik niks heb gedaan omdat je voortdurend wordt afgeleid door van alles en nog wat)
Huh, grappig, voor mij is TOTK (net als BOTW) juist een game die ik graag opstart als ik maar kort de tijd heb. Beetje rondrennen, een shrine doen of een kleine sidequest, misschien een of twee koroks vinden, etc. Daar hoort wel een hele grote maar bij: Ik denk dat je ook af en toe een uur of langer aan de game moet kunnen besteden, voor als je verder wilt gaan met de main story/grotere sidequests. Een beetje afhankelijk van hoe lang ik heb om te spelen start ik TOTK regelmatig op voor kortere én langere speelsessies, wat allebei heel goed werkt, maar als je echt altijd voor korte tijd speelt is het daarvoor denk ik niet de ideale game...avec_style schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:56:
[...]
Om eerlijk te zijn denk ik dat je meer tijd nodig heb voor 2 tempels (die je eerst moet vinden).
Een ideale speelsessie duurt bij mij minimaal een uur en dan heb ik na een uur toch vaak het gevoel dat ik niks heb gedaan omdat je voortdurend wordt afgeleid door van alles en nog wat)
Wordt één van de kinderen wakker? even uitdrukken en later weer verder gaan.
Op een Xbox of Playstation kan dat niet, het gaat vanzelf uit na x-tijd of je kan tussen een missie door niet op slaan. Het boeit allemaal niet bij totk of botw.
Maar wat @Señor Sjon zegt, ik kom nooit echt in het verhaal. Maar desalniettemin ben ik al vanaf december 2022 vrijwel elke avond met BOTW bezig geweest (tot eind april) en vanaf begin mei met TOTK.
Aap!
[ Voor 10% gewijzigd door Rebbelx op 21-12-2023 10:08 ]
Gedurende het spel (afhankelijk van hoe onderzoekend je bent) kan je een aantal builds krijgen die je kan auto-builden (mits je die functie hebt gevonden). Deze gebruik ik eigenlijk nooit.Rebbelx schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:08:
Zit nu reeds een paar uurtjes in de game. Wordt er infeite ooit een soort van tutorial gegeven over wat je precies allemaal kan builden of zijn er bepaalde missies waarbij je bepaalde voertuigen op een bepaalde manier moet constructen ? Want ik zie de gekste dingen online voorbijkomen maar ik kom er nooit op om zulke zaken te gaan bouwen. Zo ben ik op dit moment bv al raketten en grote wielen tegengekomen maar bv nog geen stuur om een voertuig te gaan besturen... dat lijk ik niet tegen te komen. Word je door het verhaal daar ergens naar toe "geleid" ? Ik ben ook al paar keer sites voorbij gekomen waarbij er karrewielen liggen en planken maar heb geen idee wat ik hiermee aanmoet...
In principe heb je een voertuig amper nodig, soms een keer om een shrine te unlocken maar je krijgt altijd de middelen om dat voor elkaar te krijgen. Je hebt dus alle vrijheid om zelf iets te ontwikkelen. Of niet, zoals ik.
Ik heb wel een aantal auto-builds in m'n history staan die ik fijn vind, maar ik gebruik het echt zelden.
Nu na 150 uur TOTK ben ik begonnen om de hoverbike te gebruiken.
Aap!
In het begin word alles recht toe recht aan uitgelegd.Rebbelx schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:08:
Zit nu reeds een paar uurtjes in de game. Wordt er infeite ooit een soort van tutorial gegeven over wat je precies allemaal kan builden of zijn er bepaalde missies waarbij je bepaalde voertuigen op een bepaalde manier moet constructen ? Want ik zie de gekste dingen online voorbijkomen maar ik kom er nooit op om zulke zaken te gaan bouwen. Zo ben ik op dit moment bv al raketten en grote wielen tegengekomen maar bv nog geen stuur om een voertuig te gaan besturen... dat lijk ik niet tegen te komen. Word je door het verhaal daar ergens naar toe "geleid" ? Ik ben ook al paar keer sites voorbij gekomen waarbij er karrewielen liggen en planken maar heb geen idee wat ik hiermee aanmoet...
Gaan de weg kom je andere onderdelen tegen in het spel.
Mijn ervaring is dat je de nieuwe onderdelen vaak als eerste in tempels tegen komt en dan moet je de puzzel oplossen met dat onderdeel dus leer je wat er mogelijk is.
Voor de rest is het veel proberen en niet bang zijn om iets fout te doen.
Zie je planken en wielen: plak de planken aan elkaar voor een basis en de wielen aan de zijkant er tegen aan en je hebt een kar. Plak er een raket horizontaal op en hij gaat vooruit. Plak je deze er verticaal aan dan gaat die omhoog
Yep. Je gaat in de loop van de game blueprints vinden.Rebbelx schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:08:
En ook materials ga je uiteindelijk vinden. Handige tip is de kauwgomballen machines. Gooi daar de grootste zonai charges in en maximale. Je krijgt dan meer ballen extra.
Ik heb de grootste moeite om de hoverbike goed te bouwen. Al moet ik daar nog even de tijd voor vinden.harmageddon schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:15:
[...]
Gedurende het spel (afhankelijk van hoe onderzoekend je bent) kan je een aantal builds krijgen die je kan auto-builden (mits je die functie hebt gevonden). Deze gebruik ik eigenlijk nooit.
In principe heb je een voertuig amper nodig, soms een keer om een shrine te unlocken maar je krijgt altijd de middelen om dat voor elkaar te krijgen. Je hebt dus alle vrijheid om zelf iets te ontwikkelen. Of niet, zoals ik.
Ik heb wel een aantal auto-builds in m'n history staan die ik fijn vind, maar ik gebruik het echt zelden.
Nu na 150 uur TOTK ben ik begonnen om de hoverbike te gebruiken.
Zelf bouw ik amper, en bijna alleen als het nodig is bij stromend water of om een hoger platform te komen. Al lukt het ook vaak met 2 zonai devices, recall en wanneer het in de lucht hangt Ascend.
Dan zou ik persoonlijk tussen BotW en TotK even een pauze inlassen. Zelf heb ik pas begin vorig jaar BotW uitgespeeld, net op tijd voordat TotK op de mat lag. Meteen doorgestart met TotK maar kwam er heeel moeilijk in. BotW zat te vers in mn geheugen en na de ontwikkeling van Link in BotW had ik echt moeite om weer vanaf begin te gaan.Comp_Lex schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:24:
IGN Best Game 2023 Winner: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Na een uur of 30 te hebben gespeeld heb ik her spel 2 maand geleden aan de kant gelegd (uberhaupt niet gegamed). Deze week weer opgestart en zit er nu lekker in. Blijft gigantisch knap hoeveel er te doen en te ontdekken is in dit spel, had echt weer het gevoel een totaal ander spel te spelen!
Met andere woorden: succes nog even met BotW!
Maar daar hebben de stalquests en andere NPC's schijt aan.
- Linksquest
Maar zowel Breath of the Wild als Tears of the Kingdom hebben ook een extreem grote vrijheid van manier van spelen, iets dat je bij Ocarina of Time bijvoorbeeld niet zou tegen komen.
Als Link toch eens kon praten, dan kon ie gewoon vertellen wat er is gebeurd.
[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 08-01-2024 10:26 ]
- Linksquest
Dat zou inderdaad heel veel schelen, maar we weten niet of hij soms wel iets zegt, want soms moet je toch een keuze maken dat soms een hele zin is, niet alleen in deze game maar ook in andere games, dus iets zeggen doet hij denk ik wel.Señor Sjon schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:24:
Als Link toch eens kon praten, dan kon ie gewoon vertellen wat er is gebeurd.
Ik ben er nog niet over uit of ik nog een beetje ga ronddwalen of dat ik een ander spel ga aanschaffen. Denk een combinatie van beide
Aap!
Tja game die van begin tot einde overloopt van kwaliteit. Is dit de beste game ooit? Geen idee maar bij mij zit het toch zeker bij de beste die ik ooit speelde. Dit is een game, die als ik er binnen 10 jaar aan terugdenk of eens zie liggen in de kast waarvan ik ga denken “Man wat een geweldige game en ditto tijd heb ik hiermee gehad”
Nintendo’s presentatie over BOTW was fascinerend, ben benieuwd dus.Tunes of the Kingdom: Evolving Physics and Sounds for ‘The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’ features developers discussing how they structured an expanded Hyrule around physics-based gameplay and evolved sound design. Join the game’s Technical Director Takuhiro Dohta, Lead Physics Programmer Takahiro Takayama, and Lead Sound Engineer Junya Osada as they explore challenges their teams faced when approaching the popular sequel—which received seven nominations at the 2024 Game Developers Choice Awards, including Best Audio.
In this session, they will share insights on Link’s new abilities, composing Hyrule’s expanded sound design and music, and how these go hand-in-(Ultra)hand to create a new experience for players. By the end of Mr. Dohta, Mr. Takayama, and Mr. Osada’s talk, they aim to give attendees and players everywhere new perspective on the world of Tears of the Kingdom and the innovations within.
Edit: de BOTW presentatie vind je hier.
Daar twijfel ik niet eens aan. In bijvoorbeeld Skyward Sword kun je op verschillende punten een respons kiezen, en andere characters reageren daar dan weer op. Uiteindelijk maakt je keuze geen verschil in het verdere verloop van de game, maar de onmiddellijke reactie van degene tegen wie je het hebt maakt wel duidelijk dat ze reageren op jouw comment.Linksquest schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:53:
[...]
Dat zou inderdaad heel veel schelen, maar we weten niet of hij soms wel iets zegt, want soms moet je toch een keuze maken dat soms een hele zin is, niet alleen in deze game maar ook in andere games, dus iets zeggen doet hij denk ik wel.
Voorbeeldje - in het begin van de game heb je een aanvaring met Groose, als je erachter komt dat je Loftwing kwijt is. Je kunt daar een aantal antwoorden geven, maar één daarvan is een opmerking over zijn vetkuif - en daar is hij duidelijk niet van gediend.
Later kun je Impa ook eens van repliek voorzien als ze op het punt staat terug in de tijd te reizen, maar daarbij door Ghirahim wordt verrast. Je kunt daar namelijk iets roepen in de trant van "ben ik nog op tijd" - iets waar ze je eerder in de game voor op je kop heeft gegeven, dat je steeds te laat bent. Daar reageert zij dan ook lichtelijk geamuseerd op.
En dan heb je natuurlijk nog de "meow" en "come on" uit Wind Waker, waar zelfs voice clips voor waren. It's not much, but...
En gelijk mezelf maar eens een cadeautje geven. Afgelopen jaren kon ik weinig doen vanwege schulden, maar daar ben ik nu gelukkig vanaf.
Switch Oled Zelda TOTK en Zelda case ervoor zijn onderweg.
[ Voor 61% gewijzigd door RollieBollie op 03-04-2024 19:37 ]
- Linksquest
Nice man, ik heb ze zelf ook, en soms moet jeje zelf eens trakteren.RollieBollie schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:59:
Zo. Save game op Switch en server deleted. Tijd voor een 2e run.
En gelijk mezelf maar eens een cadeautje geven. Afgelopen jaren kon ik weinig doen vanwege schulden, maar daar ben ik nu gelukkig vanaf.
Switch Oled Zelda TOTK en Zelda case ervoor zijn onderweg.
Draait prima op een krachtiger systeem. Hoewel ik zelf een Switch OLED TOTK heb en Collector’s Edition van de game, speel ik op de PC met een Switch Pro controller.Señor Sjon schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:23:
Eigenlijk zonde dat ie op de Switch draait en niet op een krachtiger systeem.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Maar goed, kom maar slecht in het spel. Speel misschien een weekje per paar maanden. Ik word er door de grote gelijkenissen met BotW niet ingezogen.
- Linksquest
Oei, dat is natuurlijk minder leuk.de Foarsitter schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:03:
Sinds de jaarwisseling niet gespeeld en volgens mij voor de helft van het verhaal. Wilde gisteravond de draad oppakken en ik was alles alweer vergeten
Ik ben ook halverwege afgehaakt en wil nu weer oppakken maar vrees hier ook voor. Overnieuw beginnen ook weinig zin in. Lastig.de Foarsitter schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:03:
Sinds de jaarwisseling niet gespeeld en volgens mij voor de helft van het verhaal. Wilde gisteravond de draad oppakken en ik was alles alweer vergeten
Half uurtje klooien en je hebt het weer onder de knie. Het is Nintendo.Timothy3000 schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:06:
[...]
Ik ben ook halverwege afgehaakt en wil nu weer oppakken maar vrees hier ook voor. Overnieuw beginnen ook weinig zin in. Lastig.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Dat is heel erg balen zeg. Je wordt wel gewaarschuwd, maar die klik je erg gemakkelijk weg. Bovendien vind ik dat een systeem nooit over manual saves heen mag saven.Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:10:
Dat had mijn dochter vorige week met haar BotW karakter. Grotendeels maxed out Link weer pleite. Vroeger was alles beter, toen had je nog 3 saves per account, nu maar één.
Ik twijfelde of ik opnieuw wilde beginnen of verder zou gaan met mijn 25% save. Nu is de keuze voor mij gemaakt. Op zich wel lekker, maar als ik een maxed out Link had was ik wel pissig geweest.
Ze wou het zelf. De koninklijke route is een extra account in de Switch aanmaken en die save gebruiken.Mog schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:36:
[...]
Dat is heel erg balen zeg. Je wordt wel gewaarschuwd, maar die klik je erg gemakkelijk weg. Bovendien vind ik dat een systeem nooit over manual saves heen mag saven.
Ik twijfelde of ik opnieuw wilde beginnen of verder zou gaan met mijn 25% save. Nu is de keuze voor mij gemaakt. Op zich wel lekker, maar als ik een maxed out Link had was ik wel pissig geweest.
Oh okeSeñor Sjon schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:37:
[...]
Ze wou het zelf. De koninklijke route is een extra account in de Switch aanmaken en die save gebruiken.
- Linksquest
Dat wist ik ook niet, weer wat bijgeleerd. Bedankt voor het delen.RollieBollie schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:49:
Kom er nu in mijn 2e playthrough achter dat als je paardenspoiler:geeft dat ze dan extra stamina krijgen.endura carrot
Hoe werkt deze uitvinding van je? Wat doet dat balans-werktuig links?Tarin schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:35:
Het bouwsysteem blijft toch geweldig. Het werkt ook gewoon.
[Afbeelding]
Met een kleine optimalisatie heb ik er de grote rally mee gehaald.
De wielen zijn met de banden gefixieerd aan het 'skateboard'. Omdat ze achterstevoren zitten draait de as, met daaraan de plank als schoepenrad, in de goeie richting.Mog schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:36:
[...]
Hoe werkt deze uitvinding van je? Wat doet dat balans-werktuig links?
De drie ventilatoren zorgen voor wat lift omdat de wielen anders het geheel laten zinken.
Het balans-werktuig zorgt voor min of meer optimale 'wegligging' in het water.
Omdat de wielen relatief laag aan het skateboard gemonteerd zijn en de planken/schoepen initieel plat liggen drijft het geheel (een eis om de race te kunnen starten - als de control stick te diep in het water ligt krijg je een bijdehante opmerking van de race-tante.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Men verwacht een aankondiging volgende week en de release eind juli.
Vroeger had je gewoon 3 save slots. Nu 1 save per account. Maar ik had gewoon een nieuw account aangemaakt.Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:10:
Dat had mijn dochter vorige week met haar BotW karakter. Grotendeels maxed out Link weer pleite. Vroeger was alles beter, toen had je nog 3 saves per account, nu maar één.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Sindskort weet opgepakt en het is en blijft leuk. Geweldige game. Heb inmiddels alle vier sieges gedaan maar vind het nog te vroeg om Ganondorf te verslaan.de Foarsitter schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:03:
Iemand tips wat ik écht moet doen?
Hint: ga eens met Purah babbelen.

Wellicht wisten anderen dit al, maar voor mij helemaal nieuw
Het betreft wel een wallpaper gebaseerd op 1 van de laatste scenes in het spel, dus mocht je na een jaar nog steeds TotK niet uitgespeeld hebben, moet je misschien eerst de eindbaas een keer verslaan.
Alle shrines, master sword vinden, de armor die je wilt gebruiken upgraden, (side) quests, dungeon/temple 5 doen (praat met Purah), genoeg nog te doen voordat je het gevecht met Ganondorf aangaat. Zeker de voorbereiding voor het gevecht is goed om te doen, want de route er naar toe is pittig (veel gloom tegenstanders, geen support van sages voor een groot deel) en het gevecht zelf is ook best pittig als je niet goed voorbereid bent.de Foarsitter schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:52:
[...]
Sindskort weet opgepakt en het is en blijft leuk. Geweldige game. Heb inmiddels alle vier sieges gedaan maar vind het nog te vroeg om Ganondorf te verslaan.
Iemand tips wat ik écht moet doen?
Ik ben met Purah wezen praten en die stuurde me Hyrule castle in. In Hyrule Castle kom ik Zelda steeds tegen en verdwijnt ze, waarna ik monsterhordes moet verslaan. Op basis van de spannende muziek vermoed ik dat dit de route naar het eindgevecht is, maar eigenlijk bewaar ik dat liever voor later.avec_style schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:00:
Als je het verhaal wilt volgen dan is het na 4 sage's nog iets te vroeg om de eindbaas te verslaan.
Hint: ga eens met Purah babbelen.
Dus eerst even googelen hoe ik the Master Sword kan vinden en dan doe ik dat. Of misschien eindeloos lopen in de kaart, dat is ook geweldig (vooral de nederwereld)
Dat is niet naar het eindigevecht, dat gevecht is diep onder de grond. Volgens mij krijg je na Hyrule Castle ook een hint voor waar de Master Sword is.de Foarsitter schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:33:
[...]
Ik ben met Purah wezen praten en die stuurde me Hyrule castle in. In Hyrule Castle kom ik Zelda steeds tegen en verdwijnt ze, waarna ik monsterhordes moet verslaan. Op basis van de spannende muziek vermoed ik dat dit de route naar het eindgevecht is, maar eigenlijk bewaar ik dat liever voor later.
Dus eerst even googelen hoe ik the Master Sword kan vinden en dan doe ik dat. Of misschien eindeloos lopen in de kaart, dat is ook geweldig (vooral de nederwereld)
Er zullen vast wel video's uitkomen die het hele boek bespreken. Helaas nog steeds geen nieuws van een Engelse versie door Dark Horse, maar dat lijkt me een inkopper dus zal wel komen.
Merk dat een armored Lyndel verslaan nog niet te doen is door ik denk te weinig krachtige wapens (max 42 en bow 30)
Ben ook niet bepaald goed in alles moves
Voor mijn gevoel een beetje een flauwe maar wel werkende tip voor Lynels:C_V_S schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:39:
Zo nu al een tijdje aan het spelen. Mensen nog goede websites met tips and trucs?
Merk dat een armored Lyndel verslaan nog niet te doen is door ik denk te weinig krachtige wapens (max 42 en bow 30)
Verdere spoiler:
Voelt een beetje overkill aan, maar daar een beetje Lynel je met 1 klap halfdood slaat vind ik het niet vreselijk oneerlijk
[ Voor 8% gewijzigd door Tarin op 22-11-2024 21:36 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Die in de diepte die ik tegen kwam had armor daar had ik dus geen goede wapens voor.
Moet zeggen de spullen die je dan krijgt valt een beetje tegen hoor.
- Linksquest
Als je perse een website zoekt met heel veel Zelda tips, zeldadungeon.netC_V_S schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:39:
Zo nu al een tijdje aan het spelen. Mensen nog goede websites met tips and trucs?
Yep. Goede website. Staat al jaren bij mijn favorites.Linksquest schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:14:
[...]
Als je perse een website zoekt met heel veel Zelda tips, zeldadungeon.net
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Op Reddit staat ook het verhaal hierachter. Volgens mij is hij weken bezig geweest om dit te oefenen.
http://www.xbmcfreak.nl/
- Linksquest
Dat moet haast wel. Je moet het precieze pad van die Gleeok leren. En dan nog oefenen met aimen en timen van 3 pijlen.Erhnam schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:00:
[...]
Op Reddit staat ook het verhaal hierachter. Volgens mij is hij weken bezig geweest om dit te oefenen.
Deze: YouTube: 【BotW】始まりの台地から1400m先のガーディアンを狙撃(1400m BtB trick shot)【ゼルダの伝説ブレスオブザワイルド】
Hij heeft inmiddels een nog veel verder schot gemaakt op een vliegende Guardian:
YouTube: 3500m限界距離ガーディアン狙撃(3.5km 0BLSS Longest range shot)【BotW】
Weliswaar geen TOTK, maar daar zijn bewust modifiers ingebouwd om je voorwaartse beweging in de lucht te dempen.
2e Playthrough niet afgemaakt. Gisteren weer opnieuw begonnen.RollieBollie schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:49:
2e playthrough
- Linksquest
Hoezo heb je hem niet afgemaakt? Gewoon uit nieuwsgierigheid.RollieBollie schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:42:
[...]
2e Playthrough niet afgemaakt. Gisteren weer opnieuw begonnen.
[ Voor 35% gewijzigd door Mog op 18-03-2025 16:49 ]
Kun je geen genoeg krijgen van Zelda? Maak dan ook gerust gebruik van het main Zelda topic: Het 'Legend of Zelda' topic