Same! Worden we ... oud?Arunia schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:39:
Blijven leuke spellen hoor, maar toch wens ik weer een voor mij oorspronkelijke Zelda. Zelfs topdown/isometrisch.
Probeer ZL eens ingedrukt te houden tijdens gevechten, dat is de schild+target lock knop, dat helpt misschien al een beetje.eitjeappeltje schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:28:
Helaas heeft motion control uitzetten mijn probleem niet echt gefixt. Ik blijf gewoon aanmodderen met die camera tijdens een gevecht. Daarnaast ben ik nog helemaal niet zo ver in de game maar met de gemiddelde vijandige robot heb ik al enorm veel moeite. Een robot met een lichtgevende zweep (of wat het ook is) krijg ik niet klein. Blijf maar doodgaan. Ik word geraakt, val op de grond, sta weer op en bam weer plat. En dan vliegt die camera weer compleet de verkeerde kant op en zie ik ook niet meer wat ik doe. Als je al die controls niet gewend bent dan is het erg pittig en soms ook wel frustrerend. Hoop wel dat ik het onder controle krijg want het is een vermakelijke game maar op deze manier ga ik het einde nooit halen. Moet dus nog wat langer oefenen voor ik de juiste reflexen heb.
Die robot heb ik maar links laten liggen want was geen noodzaak om verder te komen maar ik heb daardoor vast wel wat dingetjes gemist.
Daarnaast, ik weet niet of je de camera al hebt om aan de Hyrule Compendium te werken, maar je kan dan even kijken tegen wat voor robot je echt aan het vechten bent, want als je tegen een level IV aan het vechten bent, zal dat een stuk moeilijker gaan dan tegen een simpele level I en is het ook niet zo gek dat je dood blijft gaan.
Hij komt zo'n robot tegen die het vuurelement ergens heeft opgeplakt. Meestal buiten dat bereik blijven en headshotten met de boog is voldoende.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Daarom vond ik persoonlijk Tunic zo tof, dat gaf mij heel erg een "oude Zelda" vibe.Arunia schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:39:
Blijven leuke spellen hoor, maar toch wens ik weer een voor mij oorspronkelijke Zelda. Zelfs topdown/isometrisch.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Buiten dat Tunic wel een stuk pittiger is 🙈Donstil schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:58:
[...]
Daarom vond ik persoonlijk Tunic zo tof, dat gaf mij heel erg een "oude Zelda" vibe.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Mijn zelfgebouwde vliegtuig met daarop blazers en batterijen valt steeds uit elkaar. Weet iemand hoe dat komt. Zonai heb ik genoeg, maar tijdens een wat langere vlucht begint het vliegtuig te knipperen, waarna alles naar beneden valt. Hierdoor kan ik de verdere eilanden niet halen. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
http://www.xbmcfreak.nl/
Erhnam schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:17:
Mijn zelfgebouwde vliegtuig met daarop blazers en batterijen valt steeds uit elkaar. Weet iemand hoe dat komt. Zonai heb ik genoeg, maar tijdens een wat langere vlucht begint het vliegtuig te knipperen, waarna alles naar beneden valt. Hierdoor kan ik de verdere eilanden niet halen. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
spoiler:
Die vallen vanzelf ook uit elkaar.
Je kan beter zo'n vierkanten ding plaat van staal regelen en dan met autobuild iets maken.
Je kan beter zo'n vierkanten ding plaat van staal regelen en dan met autobuild iets maken.
Ik heb goede ervaringen met 2 blazers en een stuurknuppel in het midden. Is een beetje oefenen met sturen, maar daar kun je heel ver of heel hoog mee komen.Erhnam schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:17:
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Wings hebben durability door wrijving, schijnt al een stuk minder te zijn als je hem achterstevoren plaatst, maar je hebt er dan geen lift van en moet extra fans plaatsen om te compenseren.Erhnam schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 17:17:
Daarnaast hebben veel eilanden metalen platen met fans, die kan je gebruiken om flink hoog te komen en dan te glijden naar je bestemming met de paraglider.
Dat is ook bewust om te voorkomen dat je eindeloos kan doorvliegen. Wat op zich wel weer jammer is. Die vierkante eilanden die je kan manipuleren hebben daar ook last van. Eeuwenlang in weer en wind gehangen, maar een stukje vliegen en het gaat stuk.
Zo. Het is rustig hier.
Ben een paar dagen geleden achter een kleine rupee farm gekomen.
spoiler:
Je kan dagelijks voor 150 Poes een Tunic of the Depths kopen.
Deze kan je dan verkopen voor 600 rupees. Als je deze echter eerst nog upgrade met 3 Deep Fireflies (bij verkoop leveren die per stuk 2 rupees op) en 10 rupees is die tunic in ene 650 rupees.
Je kan eventueel nog meer upgraden, maar je moet dan Froxes, Obsidian Froxes en Blue-White Froxes verslaan. En de materials die je nodig hebt plus de kosten voor het upgraden is na de 1e upgrade niet rendabel meer.
Deze kan je dan verkopen voor 600 rupees. Als je deze echter eerst nog upgrade met 3 Deep Fireflies (bij verkoop leveren die per stuk 2 rupees op) en 10 rupees is die tunic in ene 650 rupees.
Je kan eventueel nog meer upgraden, maar je moet dan Froxes, Obsidian Froxes en Blue-White Froxes verslaan. En de materials die je nodig hebt plus de kosten voor het upgraden is na de 1e upgrade niet rendabel meer.
Handige tip, ik heb hem even stil gelegd omdat ik met andere games begonnen was, maar ga als privé ook weer alles een beetje rustig is, weer lekker verder verkennenRollieBollie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:50:
Zo. Het is rustig hier.
spoiler:Je kan dagelijks voor 150 Poes een Tunic of the Depths kopen.
Tsja, kom er moeilijk in. Zit nu op max stamina en 8 hartjes. Gloom is irritant. Ondanks veel nieuwe quests is het qua omgeving wel veel van hetzelfde.
Ik ben eerst de alle uitkijktorens gaan verkennen, en elke shrine dat ik tegen kwam meteen mee gepakt, dit heeft voor mij redelijk geholpen.Señor Sjon schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:30:
Tsja, kom er moeilijk in. Zit nu op max stamina en 8 hartjes. Gloom is irritant. Ondanks veel nieuwe quests is het qua omgeving wel veel van hetzelfde.
Toren > Stal > Shrine > Upgrades. Daar ben ik nu vooral mee bezig.
Je hebt gloom resistant kleding die je ook kan opduiken op verschillende plekken.Señor Sjon schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:30:
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik
mijn stealth pak. Zeker bij het harvesten van van alles en nogwat.

Zoek sundelions, daar kan je maaltijden mee maken die gloom herstellen.Señor Sjon schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:30:
Overigens ben ik een beetje wells aan het ontdekken, is toch wel goed gedaan in deze game. De ene grot is groot, de ander klein, paar vijanden, hoop items die je kan vinden.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Señor Sjon schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:28:
Ikmijn stealth pak. Zeker bij het harvesten van van alles en nogwat.
spoiler:
yiga? 
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Weet ik, maar blijft irritant.Widow schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:46:
[...]
Zoek sundelions, daar kan je maaltijden mee maken die gloom herstellen.
Overigens ben ik een beetje wells aan het ontdekken, is toch wel goed gedaan in deze game. De ene grot is groot, de ander klein, paar vijanden, hoop items die je kan vinden.
Sheikah, ook al zijn ze grotendeels uit het spel gewist. Vooral night speed is een leuke bijkomstigheid.
Ik probeer m'n zonaniumpak maximaal te upgraden. Ben verder zo goed als klaar (alles torens/shrines/caves/quests gedaan), maar wil niet naar de eindbaas,want dan ben ik klaar met spelen....
Er zijn geen plannen voor downloadbare content voor The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Dat heeft Eiji Aonuma, de producent van de reeks, gemeld aan Famitsu (vertaald door VGC). Hij legt uit dat het bedrijf geen plannen voor dlc voor de succesvolle game heeft, omdat het team alles wat ze konden bedenken in de game heeft gestopt.
https://gamer.nl/nieuws/n...tears-of-the-kingdom-dlc/
https://gamer.nl/nieuws/n...tears-of-the-kingdom-dlc/
Misschien kan de volgende Zelda dan wat sneller komen dan 6 jaar ontwikkelcyclus.
Dat zou inderdaad wel mooi zijn.Señor Sjon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:12:
Misschien kan de volgende Zelda dan wat sneller komen dan 6 jaar ontwikkelcyclus.
Het is ook wat lastig dat veel spellen geëvolueerd zijn in open world sandboxes. GTA, Zelda en zo zijn er nog wel meer die enorme werelden aan het maken zijn. Hoe ga je daar een stap terug in maken zonder oude remakes te maken?
Remakes zullen er niet gemaakt worden. In het interview waarin werd aangeven dat er geen DLC komt zeiden ze ook dat ze op zoek zijn naar nieuwe manieren van spelen. Verwacht daarom dus niet snel dat ze een stap terug zullen doen in de richting van 2D of een lineaire manier van spelen.Señor Sjon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:32:
Het is ook wat lastig dat veel spellen geëvolueerd zijn in open world sandboxes. GTA, Zelda en zo zijn er nog wel meer die enorme werelden aan het maken zijn. Hoe ga je daar een stap terug in maken zonder oude remakes te maken?
http://www.xbmcfreak.nl/
Dat is inderdaad een goede vraag, des ondanks heb ik liever die klassieke Zelda games, dus of te wel een lineare Zelda
Bij LttP kon je al redelijk van het gebaande pad afwijken in de volgorde van de dungeons. En dat was 1992.
Zelfde hier. De oudere versies 3d of isometrisch zou ik echt wel weer willen zien. Totk en BotW zijn leuk hoor, maar mis gewoon de feeling zoals die van vroeger.Linksquest schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:41:
Dat is inderdaad een goede vraag, des ondanks heb ik liever die klassieke Zelda games, dus of te wel een lineare Zelda
En ze kunnen best grotere werelden gebruiken en free roaming, maar wellicht wat meer lineair wat betreft de kerkers met items en dergelijke.
Klopt, maar uit eindelijk moest je een bepaalde tempel doen omdat je een item nodig had om ergens anders binnen te komen. Nu heb je dat eigenlijk niet.Señor Sjon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:48:
Bij LttP kon je al redelijk van het gebaande pad afwijken in de volgorde van de dungeons. En dat was 1992.
In interviews las ik al dat dit ook weer een nadeel is geweest voor het ontwerp van BotW/ToTK. Je moet bepaalde dingen nerfen om te zorgen dat een vrije volgorde mogelijk blijft. Wie herinnert zich niet de pieces of heart die gewoon buiten lagen, maar je pas veel later kon pakken?Linksquest schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:13:
[...]
Klopt, maar uit eindelijk moest je een bepaalde tempel doen omdat je een item nodig had om ergens anders binnen te komen. Nu heb je dat eigenlijk niet.
Die van de aller eerste Zelda bedoel je? Ja dat was wel leuk.Señor Sjon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:16:
[...]
In interviews las ik al dat dit ook weer een nadeel is geweest voor het ontwerp van BotW/ToTK. Je moet bepaalde dingen nerfen om te zorgen dat een vrije volgorde mogelijk blijft. Wie herinnert zich niet de pieces of heart die gewoon buiten lagen, maar je pas veel later kon pakken?
Dat was prachtig idd. Eerst 100x proberen om dat te verkrijgen en dan teleurgesteld verder gaan. En dan later er uiteindelijk gewoon kan komen met een ability/item. Ik mis dat echt wel.Señor Sjon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:16:
[...]
In interviews las ik al dat dit ook weer een nadeel is geweest voor het ontwerp van BotW/ToTK. Je moet bepaalde dingen nerfen om te zorgen dat een vrije volgorde mogelijk blijft. Wie herinnert zich niet de pieces of heart die gewoon buiten lagen, maar je pas veel later kon pakken?
Ik verlang wel echt weer naar een nieuwe wereld met de stijl van Ocarina of Time. Het gevoel van het spelen van die game heb ik eigenlijk nooit meer ervaren. Zoveel trial en error, mysteries en sfeer van verschillende volken. Prachtig.
Vrijwel elke topdown Zelda kent die plekken.Linksquest schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:53:
[...]
Die van de aller eerste Zelda bedoel je? Ja dat was wel leuk.
@hotymoty Ondanks de irritante navy had je wel meer urgentie in dingen doen. Die heb ik bij BotW nooit gehad en bij TotK ook niet. Even tussen de wereld redden door wat bordjes rechtzetten? Check!
[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2023 11:34 ]
Klopt, maar ik moest direct aan de eerste Zelda denken. Maar goed, benieuwd waar het gaat worden, ik ga in ieder geval binnenkort weer eens verder verkennen, want heb nog lang niet alles.Señor Sjon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:33:
[...]
Vrijwel elke topdown Zelda kent die plekken.
Na het uitspelen krijg je een savegame terug vlak voor de eindbaas, krijg je een sterretje bij de savegame en kan je verder met de wereld verkennen en doen wat je wilt.Too5 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:07:
Ik probeer m'n zonaniumpak maximaal te upgraden. Ben verder zo goed als klaar (alles torens/shrines/caves/quests gedaan), maar wil niet naar de eindbaas,want dan ben ik klaar met spelen....
Ik heb dat bordjes rechtzetten nooit begrepen. Bij het begin dacht ik dat je daar later nog wat van terug zou zien, wellicht gebouwde huisjes ofzo, maar helemaal niks helaas.Señor Sjon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:33:
[...]
@hotymoty Ondanks de irritante navy had je wel meer urgentie in dingen doen. Die heb ik bij BotW nooit gehad en bij TotK ook niet. Even tussen de wereld redden door wat bordjes rechtzetten? Check!
Gewoon een free-stuff dingetje. Zo heb ik echt nog nooit bij een stal geslapen in BotW, zelfs niet met vrijkaartjes in TotK.hotymoty schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:42:
[...]
Ik heb dat bordjes rechtzetten nooit begrepen. Bij het begin dacht ik dat je daar later nog wat van terug zou zien, wellicht gebouwde huisjes ofzo, maar helemaal niks helaas.
Ik denk dat ze op een gegeven moment toch de open wereld willen gaan combineren met echte dungeons en items zoals vroeger. Het klimmen en paragliden eruit halen en dan weer items zoals de hookshot terug. Lijkt mij wel mooi als je dan echt bij een tempel aankomt. En dan bedoel ik een echte tempel, niet zo'n 'los vijf puzzels op' tempel als in TotK 
Volgens mij heb ik alleen ooit gelezen dat de dungeonstructuur niet zo top was voor Nintendo, omdat je dan bij elke dungeon spelers kwijt raakt die vast komen te zitten en niet verder kunnen.
Volgens mij heb ik alleen ooit gelezen dat de dungeonstructuur niet zo top was voor Nintendo, omdat je dan bij elke dungeon spelers kwijt raakt die vast komen te zitten en niet verder kunnen.
[ Voor 8% gewijzigd door LarryD op 07-09-2023 13:17 ]
Mij raken ze al redelijk kwijt aan het raken door durability van wapens. Het mix&match van nu is bijkans nog irritanter. Net als telkens opnieuw een item voor een pijl selecteren.
Pfft. Ik stop even TotK. Ik was dus van plan 1e run te doen. Dan wachten op dlc/master mode. Dan opnieuw beginnen en naar 100% gaan. Maar tsja. Als er dan geen dlc komt verwacht ik ook geen master mode meer.
Ondertussen wel doorgegaan. Heb bijna alles op 100%. Enige dat ik nog niet op 100% heb: de map (99,71 %, met 0,04 a 0,08 % per lokatie mis ik nog 3 tot 8 lokaties), wil nog alle armor upgraden en nog alle horse upgrades en alle rooms voor Link zijn huis.
Ondertussen wel doorgegaan. Heb bijna alles op 100%. Enige dat ik nog niet op 100% heb: de map (99,71 %, met 0,04 a 0,08 % per lokatie mis ik nog 3 tot 8 lokaties), wil nog alle armor upgraden en nog alle horse upgrades en alle rooms voor Link zijn huis.
Hoeveel uur heb je er inmiddels in zitten? Ben eigenlijk wel benieuwdRollieBollie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:38:
Pfft. Ik stop even TotK. Ik was dus van plan 1e run te doen. Dan wachten op dlc/master mode. Dan opnieuw beginnen en naar 100% gaan. Maar tsja. Als er dan geen dlc komt verwacht ik ook geen master mode meer.
Volgens mijn profiel zou ik 575+ uur erin hebben gestoken en is mijn hero's path volledig gevuld. Ik denk dat speeltijd echter rond de 350/450 uur zal zijn. Heb regelmatig ook de game wel open gehad, maar was ondertussen andere dingen aan het doen.Linksquest schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:54:
[...]
Hoeveel uur heb je er inmiddels in zitten? Ben eigenlijk wel benieuwd
Nice man, dan heb je het geld er wel goed uit gehaaldRollieBollie schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:22:
[...]
Volgens mijn profiel zou ik 575+ uur erin hebben gestoken en is mijn hero's path volledig gevuld. Ik denk dat speeltijd echter rond de 350/450 uur zal zijn. Heb regelmatig ook de game wel open gehad, maar was ondertussen andere dingen aan het doen.
Voor de mensen die de nieuwe Amiibo figuurtjes willen, je kunt je aanemelden bij My Nintendo, ook bij Nedgame zijn ze al te koop, echter wel een stuk prijziger dan de normale advies prijs van €15,00. Wil de link plaatsen maar helaas op mijn werk PC worden game website en winkels geblokkeerd, Tweakers gelukkig weer niet.
Link naar de store:Linksquest schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:41:
Voor de mensen die de nieuwe Amiibo figuurtjes willen, je kunt je aanemelden bij My Nintendo, ook bij Nedgame zijn ze al te koop, echter wel een stuk prijziger dan de normale advies prijs van €15,00. Wil de link plaatsen maar helaas op mijn werk PC worden game website en winkels geblokkeerd, Tweakers gelukkig weer niet.
https://store.nintendo.nl/nl/zelda-ganondorf-amiibo
Ik heb de Amiibo figuurtjes weten te bestellen bij My Nintendo.
Ik heb alleen Zelda besteld en daarbij zeggen ze gratis verzenden... Owkee. Jammer dat de andere (met name Link) figuren nooit op voorraad meer zijn.
Ik kan ze niet bestellen, want niet geregistreerde interesse? Nani?
De vorige weken was er een registratiepagina waar je je e-mail adres kon achterlaten. Enkel mensen die dat gedaan hebben kunnen op de store kopen. Dit doen ze om verkeer om de website te beperken.4acesNL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:35:
Ik kan ze niet bestellen, want niet geregistreerde interesse? Nani?
Overigens ken ik meerdere mensen inclusief mezelf die geen mail gekregen hebben, ondanks geregistreerd te zijn.
Ik heb dat nooit gezien. En hield het redelijk in de gaten. Erg vervelend dat dit soort dingen zo vervelend moeten gaan.
Domme vraag. Hoe kun je in het spel zien op hoeveel % je zit? Ik heb me dit bij Botw ook al afgevraagd als ik mensen percentages op zie schrijven. Ben zelf ook wel eens benieuwd hoe ver ik zelf benRollieBollie schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:38:
De missie afronden waarin je Zelda vind.Gaiterbrai schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:30:
[...]
Domme vraag. Hoe kun je in het spel zien op hoeveel % je zit? Ik heb me dit bij Botw ook al afgevraagd als ik mensen percentages op zie schrijven. Ben zelf ook wel eens benieuwd hoe ver ik zelf ben
spoiler:
Ligt het aan mij of zijn de Penn stable missies qua verhaal vrij zinloos als je alle Tears+MS al hebt gepakt? Je weet dus precies wat er met Zelda gebeurd is, maar alsnog vertelt Link dat niet aan Penn. Dus je kan elke 'sighting' afstruinen ipv de waarheid vertellen.
Als je de eindbaas van Botw/Totk hebt verslagen kan je na de credits verder spelen. Je krijgt dan een * naast je save file en op de map krijg je te zien hoeveel % je van de map hebt gevonden.Gaiterbrai schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:30:
[...]
Domme vraag. Hoe kun je in het spel zien op hoeveel % je zit? Ik heb me dit bij Botw ook al afgevraagd als ik mensen percentages op zie schrijven. Ben zelf ook wel eens benieuwd hoe ver ik zelf ben
:strip_exif()/f/image/Sbsg6bkJmbjj9yk6KkvltDhM.jpg?f=fotoalbum_large)
Die 100 % van de map is dus enkel van de map. Daarnaast kan je natuurlijk meer doen dan alleen de map vullen. Zoals de compendium volledig voorzien van alle foto's en alle Kilton/Gralen medals behalen.
Ik gebruik altijd deze lijsten:
- Botw: https://zelda.fandom.com/...letion#Breath_of_the_Wild
- Totk: https://zelda.fandom.com/...tion#Tears_of_the_Kingdom
Bij Totk is het percentage voor elk onderdeel van map gewijzigd.
Ik zie nog wel eens winkels voorbij komen, met prijzen van €38,00 helaas.Señor Sjon schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:57:
Ik heb alleen Zelda besteld en daarbij zeggen ze gratis verzenden... Owkee. Jammer dat de andere (met name Link) figuren nooit op voorraad meer zijn.
WOW. En weer een nieuwe manier om een Zelda game te spelen.
Naast speedruns en 100%en.... nooit de grond bewandelen.
https://www.reddit.com/r/...ithout_ever_visiting_the/
En dan kijk je naar de map en zie je 5,33% gevuld.
Naast speedruns en 100%en.... nooit de grond bewandelen.
https://www.reddit.com/r/...ithout_ever_visiting_the/
En dan kijk je naar de map en zie je 5,33% gevuld.

En zoals veel game items. Heb geduld. Na een tijdje komt er toch wel een nieuwe levering.Linksquest schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:17:
[...]
Ik zie nog wel eens winkels voorbij komen, met prijzen van €38,00 helaas.
[ Voor 26% gewijzigd door RollieBollie op 22-09-2023 14:14 ]
Laten we het hopen, tot nu toe heb ik ze, maar er zijn genoeg mensen die ik ken die hem nog graag willen.
Dank voor de uitgebreide uitleg! Meteen maar even gecheckt bij mijn save game van Botw (Totk ben ik nog lang niet bij het eind, iets met tijdgebrek), maar schijnbaar had ik nog wel wat te doen bij Botw, zie onderstaande plaatjeRollieBollie schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:34:
[...]
Als je de eindbaas van Botw/Totk hebt verslagen kan je na de credits verder spelen. Je krijgt dan een * naast je save file en op de map krijg je te zien hoeveel % je van de map hebt gevonden.

:strip_exif()/f/image/g9RHLG5pLK2cJW292WHlpx2l.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook geen mail gehad, misschien dat Nintendo het zelf nog een beetje doseert, en in de komende dagen iedereen een mail krijgt.4acesNL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:43:
Ik heb dat nooit gezien. En hield het redelijk in de gaten. Erg vervelend dat dit soort dingen zo vervelend moeten gaan.
In BotW tellen Koroks heel zwaar mee in het totaal (72% voor alle 900 Koroks), terwijl in TotK er evenveel Koroks zijn voor map completion (alleen geeft een deel je 2 Koroks tegelijk) maar telt het maar voor 36.12% mee en zijn er veel meer locaties die meetellen. In BotW vindt je de meeste andere dingen ook wel vanzelf als je niet constant overal naartoe teleporteert, omdat de meeste locaties wel op weg naar iets liggen of een Korok hebben, dus zijn het vaak alleen de Koroks die je aan het einde mist (en misschien een verdwaalde brug ofzo), terwijl in TotK er ook best wat locaties zijn waar je niet zomaar komt (vooral in de Depths zijn een aantal locaties die makkelijk te missen zijn).Gaiterbrai schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:38:
[...]
Dank voor de uitgebreide uitleg! Meteen maar even gecheckt bij mijn save game van Botw (Totk ben ik nog lang niet bij het eind, iets met tijdgebrek), maar schijnbaar had ik nog wel wat te doen bij Botw, zie onderstaande plaatje![]()
[Afbeelding]
Ik weet niet of je de mail inmiddels hebt gekregen, maar de Amiibo figuurtjes zijn nog te reserveren bij My Nintendo, je hebt volgens mij voor een reservering wel een Credit Card nodig, tenminste dat was bij mij zo.4acesNL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:43:
Ik heb even de link uit mijn mail gepakt voor de reservering van de Amiibo, deze even in een andere browser getest en werkt gewoon. https://store.nintendo.nl...oe_mns_ryi_preorder_start
Thx. Ik heb ze besteld. Gelukkig geen scalper prijzen voor deze Zelda liefhebber. 😊
Nette binnenkant van de omdoos ook
Wat is die eerste foto? Soort collector’s edition van die Amiibo’s? Maandag komen de mijne ook binnen 😃Linksquest schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:08:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ze zijn binnen 🤩 Unboxing volgt volgende week ergens voor de liefhebbers.
Dit is een voorbeeld van de dozen die Nintendo gebruikt om in de Nintendo Store gekochte producten te versturen naar consumenten.Sunz schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:57:
[...]
Wat is die eerste foto? Soort collector’s edition van die Amiibo’s? Maandag komen de mijne ook binnen 😃
Mijn amiibo's komen maandag ook binnen - wel niet bij Nintendo besteld, gezien ik ze goedkoper heb gevonden.
[ Voor 13% gewijzigd door JackAvery op 05-11-2023 12:56 ]
Ah zooo 😊JackAvery schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:55:
[...]
Dit is een voorbeeld van de dozen die Nintendo gebruikt om in de Nintendo Store gekochte producten te versturen naar consumenten.
Mijn amiibo's komen maandag ook binnen - wel niet bij Nintendo besteld, gezien ik ze goedkoper heb gevonden.
Heb ze ook goedkoop op de kop kunnen tikken bij Fnac ☺️
Wat @JackAvery al zegt, een speciale doos van My Nintendo, misschien is deze short die ik gisteren gemaakt heb iets duidelijker.Sunz schreef op zondag 5 november 2023 @ 11:57:
[...]
Wat is die eerste foto? Soort collector’s edition van die Amiibo’s? Maandag komen de mijne ook binnen 😃
Dit weekend eindelijk Tears uitgespeeld en man, wat heb ik ervan genoten!
De gevechten met Ganondorf behoren tot mijn meest favoriete in een Zelda game ooit. Het einde waarin we naar Zelda toe moesten duiken met de daar bijbehorende muziek maakte mij emotioneel. Eén van de betere eindes ooit in de reeks wat mij betreft.
Ik kijk nu al enorm uit naar next gen Zelda, wat waarschijnlijk en helaas heel wat jaren zal duren. Maar dat we op de switch twee van zulke enorm goede Zelda’s hebben gekregen maakt mij heel blij.
Kanttekening is wel dat ik hoop dat we hierna klaar zijn met die eeuwige shrines. Het was voor twee keer prima om ze allemaal te doen, maar dit heb ik nu wel gezien. Daarnaast hoop ik dat ze het wapen systeem iets aanpassen. Dat wapens kapot kunnen gaan prima, maar servicen zoals in RDR 2 zou beter zijn wat mij betreft.
De gevechten met Ganondorf behoren tot mijn meest favoriete in een Zelda game ooit. Het einde waarin we naar Zelda toe moesten duiken met de daar bijbehorende muziek maakte mij emotioneel. Eén van de betere eindes ooit in de reeks wat mij betreft.
Ik kijk nu al enorm uit naar next gen Zelda, wat waarschijnlijk en helaas heel wat jaren zal duren. Maar dat we op de switch twee van zulke enorm goede Zelda’s hebben gekregen maakt mij heel blij.
Kanttekening is wel dat ik hoop dat we hierna klaar zijn met die eeuwige shrines. Het was voor twee keer prima om ze allemaal te doen, maar dit heb ik nu wel gezien. Daarnaast hoop ik dat ze het wapen systeem iets aanpassen. Dat wapens kapot kunnen gaan prima, maar servicen zoals in RDR 2 zou beter zijn wat mij betreft.
PSN: Finally_Chris
Deel die mening, maar toch zie je een beetje 2 kampen. Mensen die het Tears/breath idee geweldig tot het beste vinden, en mensen die toch meer van de traditionele Zelda (Link to the Past / Ocarina of Time) leuker vinden. Ik zelf ben ook meer van de traditionele Zelda, deze 2 waren leuk voor de afwisseling, maar een 3de game in deze stijl liever niet voor mijCR1691 schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:26:
Oh wat mij betreft gaan ze ook meer terug naar de traditionele Zelda. OoT en TP staan wat mij betreft boven BotW en TotK als ik een lijstje mocht maken.Linksquest schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:57:
[...]
Deel die mening, maar toch zie je een beetje 2 kampen. Mensen die het Tears/breath idee geweldig tot het beste vinden, en mensen die toch meer van de traditionele Zelda (Link to the Past / Ocarina of Time) leuker vinden. Ik zelf ben ook meer van de traditionele Zelda, deze 2 waren leuk voor de afwisseling, maar een 3de game in deze stijl liever niet voor mij
Maar een open wereld zoals de Switch games, gecombineerd met de dungeons van een OoT zou wat mij betreft goud zijn. Dat zou volgens mij gewoon prima moeten werken. Andere games bewijzen ook dat dat kan.
Nadeel van het huidige systeem is dat je vroeger blij kon zijn met een (onverwacht) piece of heart of leuk wapen oid. Nu is het altijd een bol en er ligt altijd een kistje waarvan ik nooit hoop dat het een wapen is. Je hebt er zo weinig aan in dit format. Ik heb ook veel meer moeite om me ertoe te zetten TotK te spelen, veel is gewoon te hetzelfde t.o.v. BotW.
Ergernis is wel dat als je alle tears eerst hebt verzameld en je dus weet wat er in het verleden is gebeurd, je nog steeds de dialogen van Zelda sightings krijgt als je nog niet de krant/stallen quests allemaal gedaan hebt.
Ergernis is wel dat als je alle tears eerst hebt verzameld en je dus weet wat er in het verleden is gebeurd, je nog steeds de dialogen van Zelda sightings krijgt als je nog niet de krant/stallen quests allemaal gedaan hebt.
Er zitten voor- en nadelen aan de huidige opzet inderdaad.
Ik hoop dat ze daar veel van hebben geleerd en dat meenemen naar de next gen zelda. Ik speel daarom zelf ook ieder jaar nog wel een keer OoT. Die nostalgie blijft ongeëvenaard.
Ik hoop dat ze daar veel van hebben geleerd en dat meenemen naar de next gen zelda. Ik speel daarom zelf ook ieder jaar nog wel een keer OoT. Die nostalgie blijft ongeëvenaard.
Klopt, blijft voor mij ook nog altijd de nummer 1.CR1691 schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:24:
Er zitten voor- en nadelen aan de huidige opzet inderdaad.
Ik wil graag de 100% koroks halen.
Nu lees ik dat er 1000 zijn en je 440 nodig hebt voor de volledige upgrade van je inventaris. Blijven er nog 560 over.
Ik heb inmiddels alles geupgrade en nog 578 koroks over... En nog zou ik niet alles hebben. Iemand een tip?
Edit, bij de telling staat nu 999 koroks.
Nu lees ik dat er 1000 zijn en je 440 nodig hebt voor de volledige upgrade van je inventaris. Blijven er nog 560 over.
Ik heb inmiddels alles geupgrade en nog 578 koroks over... En nog zou ik niet alles hebben. Iemand een tip?
[ Voor 7% gewijzigd door Too5 op 25-11-2023 20:47 ]
Goed bezig, zal wel een hele kluif geweest zijn om zo ver te komen of niet?Too5 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:43:
Gebruik een interactieve map om ze af te strepen, zelf heb ik https://www.zeldadungeon....-kingdom-interactive-map/ gebruikt. Let wel op, sommige Koroks zitten heel dicht op elkaar, daar moet je wel even opletten.Too5 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:43:
Dat had ik al vanaf begin gedaan (nav botw) maar ergens heb ik er eentje afgestreept die ik niet had moeten afstrepen blijkbaar.Transportman schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:51:
[...]
Gebruik een interactieve map om ze af te strepen, zelf heb ik https://www.zeldadungeon....-kingdom-interactive-map/ gebruikt. Let wel op, sommige Koroks zitten heel dicht op elkaar, daar moet je wel even opletten.
Hmm, ik zit op 67. Dus nog een lange weg te gaan.. Heb wel het idee dat ik er een stuk minder tegen kom dan in BoTW. Uiteraard wel veel Koroks zie hun maatje kwijt zijn.Too5 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:43:
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Het was voor mij in eerste instantie om nog niet naar de eindbaas toe 'hoeven'.
Nu wel gedaan, maar kan niet verder? Hoe krijgen anderen die percentages zodat je het nog af kan maken?
Ze zitten inderdaad op veel meer plaatsen waar je het niet verwacht/ze makkelijk ziet of tegenkomt.
Nu wel gedaan, maar kan niet verder? Hoe krijgen anderen die percentages zodat je het nog af kan maken?
Ze zitten inderdaad op veel meer plaatsen waar je het niet verwacht/ze makkelijk ziet of tegenkomt.
Percentage krijg je zodra je de eindbaas hebt verslagen, die staat dan op de map. Percentage is niet alleen koroks, maar ook locaties.Too5 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:52:
Het was voor mij in eerste instantie om nog niet naar de eindbaas toe 'hoeven'.
Ik kan nu alleen nog het laatst opgeslagen inladen (wat voor de eindbaas is) en niet verder gaan?Transportman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:33:
[...]
Percentage krijg je zodra je de eindbaas hebt verslagen, die staat dan op de map. Percentage is niet alleen koroks, maar ook locaties.
Jullie hebben al allemaal laten weten dat je verder kan, maar ik kan dus niet vinden hoe/waar.

Als het goed is staat er een ster bij de save game als indicatie dat je de eindbaas hebt verslagen, als je die save inlaadt en daarna omdraait kan je de wereld verder ontdekken en staat er op de map hoeveel % je hebt ontdekt en in het quest overzicht hoeveel quests je nog moet.Too5 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:41:
[...]
Ik kan nu alleen nog het laatst opgeslagen inladen (wat voor de eindbaas is) en niet verder gaan?
Jullie hebben al allemaal laten weten dat je verder kan, maar ik kan dus niet vinden hoe/waar.
Na het verslaan begint de savegame weer vlak voor het begin van de strijd met de eindbaas. Dan kan je al de percentages op de kaart zien.Too5 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 18:41:
[...]
Ik kan nu alleen nog het laatst opgeslagen inladen (wat voor de eindbaas is) en niet verder gaan?
IGN Best Game 2023 Winner: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
https://www.ign.com/artic...0SbjIEcwnr-vrwuR4tFlymhh4
Ik moet er zelf nog aan beginnen. Ik moet eerst BOTW uitspelen
Eerst bij Tweakers verloren, toen bij The Game Awards, maar gelukkig toch bij IGN de winnaar.Comp_Lex schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 00:24:
IGN Best Game 2023 Winner: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Ik vind het absoluut geen game of the year materiaal. Met zo’n ijzersterk jaar zijn er echt veel betere games uitgekomen.
Absoluut wel GOTY materiaal wat mij betreft
Gameplay/technisch design van TOTK is een pareltje. Maar net zoals in BOTW zijn sommige keuzes niet voor iedereens smaak geschikt.
Was een leuke game maar ook niet meer dan dat imo. Kwam niet in de buurt van BOTW.
Voor mij ook echt geen GotY. Veel teveel gelijkenissen met BotW van 6 jaar daarvoor. Heb ook veel meer moeite om mezelf tot het spelen ervan te zetten.
Als je dagelijkst een half uurtje tijd hebt is dit spel dan ideaal of zijn speelsessies van 30 min niet aan te raden ?
Ik vind 30 minuten net helemaal niks. Dan kom je nooit echt in het verhaal. Beetje kloten met Ultrahand en 1-2 tempeltjes en dan is de klok weer voorbij?
Om eerlijk te zijn denk ik dat je meer tijd nodig heb voor 2 tempels (die je eerst moet vinden).Señor Sjon schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:40:
Ik vind 30 minuten net helemaal niks. Dan kom je nooit echt in het verhaal. Beetje kloten met Ultrahand en 1-2 tempeltjes en dan is de klok weer voorbij?
Een ideale speelsessie duurt bij mij minimaal een uur en dan heb ik na een uur toch vaak het gevoel dat ik niks heb gedaan omdat je voortdurend wordt afgeleid door van alles en nog wat)
Huh, grappig, voor mij is TOTK (net als BOTW) juist een game die ik graag opstart als ik maar kort de tijd heb. Beetje rondrennen, een shrine doen of een kleine sidequest, misschien een of twee koroks vinden, etc. Daar hoort wel een hele grote maar bij: Ik denk dat je ook af en toe een uur of langer aan de game moet kunnen besteden, voor als je verder wilt gaan met de main story/grotere sidequests. Een beetje afhankelijk van hoe lang ik heb om te spelen start ik TOTK regelmatig op voor kortere én langere speelsessies, wat allebei heel goed werkt, maar als je echt altijd voor korte tijd speelt is het daarvoor denk ik niet de ideale game...avec_style schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:56:
[...]
Om eerlijk te zijn denk ik dat je meer tijd nodig heb voor 2 tempels (die je eerst moet vinden).
Een ideale speelsessie duurt bij mij minimaal een uur en dan heb ik na een uur toch vaak het gevoel dat ik niks heb gedaan omdat je voortdurend wordt afgeleid door van alles en nog wat)
Ik vind dat juist ideaal aan de switch (en totk & botw). Ik speel eigenlijk alleen maar 's avonds in bed, mijn vrouw heeft veel meer slaap nodig dan ik. Dus ik kan dan mooi even gamen. Ben ik moe? Even game saven en weg leggen.
Wordt één van de kinderen wakker? even uitdrukken en later weer verder gaan.
Op een Xbox of Playstation kan dat niet, het gaat vanzelf uit na x-tijd of je kan tussen een missie door niet op slaan. Het boeit allemaal niet bij totk of botw.
Maar wat @Señor Sjon zegt, ik kom nooit echt in het verhaal. Maar desalniettemin ben ik al vanaf december 2022 vrijwel elke avond met BOTW bezig geweest (tot eind april) en vanaf begin mei met TOTK.
Wordt één van de kinderen wakker? even uitdrukken en later weer verder gaan.
Op een Xbox of Playstation kan dat niet, het gaat vanzelf uit na x-tijd of je kan tussen een missie door niet op slaan. Het boeit allemaal niet bij totk of botw.
Maar wat @Señor Sjon zegt, ik kom nooit echt in het verhaal. Maar desalniettemin ben ik al vanaf december 2022 vrijwel elke avond met BOTW bezig geweest (tot eind april) en vanaf begin mei met TOTK.
Aap!
Zit nu reeds een paar uurtjes in de game. Wordt er infeite ooit een soort van tutorial gegeven over wat je precies allemaal kan builden of zijn er bepaalde missies waarbij je bepaalde voertuigen op een bepaalde manier moet constructen ? Want ik zie de gekste dingen online voorbijkomen maar ik kom er nooit op om zulke zaken te gaan bouwen. Zo ben ik op dit moment bv al raketten en grote wielen tegengekomen maar bv nog geen stuur om een voertuig te gaan besturen... dat lijk ik niet tegen te komen. Word je door het verhaal daar ergens naar toe "geleid" ? Ik ben ook al paar keer sites voorbij gekomen waarbij er karrewielen liggen en planken maar heb geen idee wat ik hiermee aanmoet...
[ Voor 10% gewijzigd door Rebbelx op 21-12-2023 10:08 ]
Gedurende het spel (afhankelijk van hoe onderzoekend je bent) kan je een aantal builds krijgen die je kan auto-builden (mits je die functie hebt gevonden). Deze gebruik ik eigenlijk nooit.Rebbelx schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:08:
Zit nu reeds een paar uurtjes in de game. Wordt er infeite ooit een soort van tutorial gegeven over wat je precies allemaal kan builden of zijn er bepaalde missies waarbij je bepaalde voertuigen op een bepaalde manier moet constructen ? Want ik zie de gekste dingen online voorbijkomen maar ik kom er nooit op om zulke zaken te gaan bouwen. Zo ben ik op dit moment bv al raketten en grote wielen tegengekomen maar bv nog geen stuur om een voertuig te gaan besturen... dat lijk ik niet tegen te komen. Word je door het verhaal daar ergens naar toe "geleid" ? Ik ben ook al paar keer sites voorbij gekomen waarbij er karrewielen liggen en planken maar heb geen idee wat ik hiermee aanmoet...
In principe heb je een voertuig amper nodig, soms een keer om een shrine te unlocken maar je krijgt altijd de middelen om dat voor elkaar te krijgen. Je hebt dus alle vrijheid om zelf iets te ontwikkelen. Of niet, zoals ik.
Ik heb wel een aantal auto-builds in m'n history staan die ik fijn vind, maar ik gebruik het echt zelden.
Nu na 150 uur TOTK ben ik begonnen om de hoverbike te gebruiken.
Aap!
In het begin word alles recht toe recht aan uitgelegd.Rebbelx schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:08:
Gaan de weg kom je andere onderdelen tegen in het spel.
Mijn ervaring is dat je de nieuwe onderdelen vaak als eerste in tempels tegen komt en dan moet je de puzzel oplossen met dat onderdeel dus leer je wat er mogelijk is.
Voor de rest is het veel proberen en niet bang zijn om iets fout te doen.
Zie je planken en wielen: plak de planken aan elkaar voor een basis en de wielen aan de zijkant er tegen aan en je hebt een kar. Plak er een raket horizontaal op en hij gaat vooruit. Plak je deze er verticaal aan dan gaat die omhoog
Yep. Je gaat in de loop van de game blueprints vinden.Rebbelx schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:08:
En ook materials ga je uiteindelijk vinden. Handige tip is de kauwgomballen machines. Gooi daar de grootste zonai charges in en maximale. Je krijgt dan meer ballen extra.
Let op:
Kun je geen genoeg krijgen van Zelda? Maak dan ook gerust gebruik van het main Zelda topic: Het 'Legend of Zelda' topic
Kun je geen genoeg krijgen van Zelda? Maak dan ook gerust gebruik van het main Zelda topic: Het 'Legend of Zelda' topic