Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Blijkbaar ook een aantal duplication bugs gefixed, voor wie daar interesse in heeft.General UpdatesAdditional Fixes
- By starting the game from within certain articles released on a specific Switch News channel (accessed via the HOME Menu) players can receive a number of in-game items.
- Depending on the state of gameplay progression or the location in which the data is reopened, there may be cases in which the items cannot be received.
- Fixed an issue where players could not progress beyond a certain point in the main quests “A Mystery in the Depths” and “Secret of the Ring Ruins”, the side adventures “Hateno Village Research Lab” and “Lurelin Village Restoration Project”, the shrine quest “Dyeing to Find It”, and the side quests “Village Attacked by Pirates”, “The Incomplete Stable”, and “Seeking the Pirate Hideout”. Downloading the update will allow players to proceed past that point.
- Fixed an issue preventing fairies from appearing under certain conditions when they originally should have appeared.
- Fixed an issue preventing the meals provided by Kiana of Lurelin Village from changing under certain conditions.
- Several issues have been addressed to improve the gameplay experience.
Ik wacht dan nog even met updaten, ik ga eerst nog wat tails e.d. dupliceren voor alle armor upgrades zodat dat geen enorme grind wordt.JackAvery schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:26:
Patch Notes voor 1.2 (bevat minor spoilers in de vorm van quest namen enzo)
[...]
Blijkbaar ook een aantal duplication bugs gefixed, voor wie daar interesse in heeft.
Ik heb precies het zelfde idee.Transportman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:34:
[...]
Ik wacht dan nog even met updaten, ik ga eerst nog wat tails e.d. dupliceren voor alle armor upgrades zodat dat geen enorme grind wordt.
Heb inmiddels een lijstje gevonden met het aantal van ieder item dat je nodig hebt om alles te upgraden maar van sommige dingen heb je echt veel nodig.
Er is ook een nieuwe glitch, al snap ik zelf de aantrekkingskracht ervan niet xDTransportman schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:34:
[...]
Ik wacht dan nog even met updaten, ik ga eerst nog wat tails e.d. dupliceren voor alle armor upgrades zodat dat geen enorme grind wordt.
Ik had in BOTW altijd het probleem dat ik rupees te kort kwam om bijvoorbeeld het huis te kopen.JackAvery schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:55:
[...]
Er is ook een nieuwe glitch, al snap ik zelf de aantrekkingskracht ervan niet xD
Nu is dat niet heel erg maar ik heb tegenwoordig minder tijd om te spelen dus als ik wil spelen heb geen zin om tegen een grind aan te lopen. In BOTW was dat ook zo met de pijlen bijvoorbeeld die kwam ik ook structureel te kort. Dat is in TOTK gelukkig opgelost.
En de bug met de paraglider is wel een hele makkelijke om te doen.
Ik kan ook nog die food glitch doen maar dat vind ik dan wel weer het spel verpesten omdat dan alles wel heel makkelijk wordt.
Is dit deel meer van hetzelfde of hebben jullie andere ervaringen?
De belangrijkste vraag is: Waar krijg jij een Zelda gevoel bij?Starscreamer schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:49:
Ik vond BOTW de slechtste Zelda (kreeg 0,0 Zelda gevoel en ik heb ze allemaal) uit de franchise.
Is dit deel meer van hetzelfde of hebben jullie andere ervaringen?
TOTK is wel het zelfde principe als BOTW.
Wat ik wel verbeterd vind in TOTK is:
Het verhaal wordt beter verteld tijdens de quests die je doet. Dus je hoeft niet actief te gaan zoeken naar dagboeken ofzo om te ontdekken wat er gebeurd is.
Er is ook meer verhaal in TOTK
Nieuwe abilities zijn beter en beter toegepast.
TOTK weet om de een of andere manier het zelda gevoel veel meer te triggeren, misschien komt het doordat de dungeons (maar vooral de weg er naar toe) weer wat meer dat ouderwetse tempel gevoel opwekt, die divine beasts waren echt het slechtste van het slechste..
Heb net de Fire temple uitgespeeld, die vond ik echt heel vet in elkaar steken, Boss was qua idee mega vet (alleen extreem simpel en daardoor een teleurstelling)
BOTW zal ik niet snel meer aanraken, maar TOTK is echt een pareltje
Je was een gebied aan het verkennen met een thema en dan stapte je in 1 keer een machine binnen die toevallig iets met wind vuur water of elektra deed.
In TOTK is dit veel beter en klopt het gevoel/thema veel beter met elkaar.
Ik denk dat ik een beetje het kneuterige, gezellige, sprookjes-achtige gevoel van de oude Zelda's mis. Ik vind ToTK ook geweldig, maar het mist een beetje die "warmte" die de oude Zelda's, tot aan Skyward Sword, wel hadden. Ik weet alleen echt niet waardoor dat komt. Misschien dat de kleinere wereld/minder content er voor zorgde dat je maar een paar plekken had, en die dus iets meer dense waren qua beleving/styling. Bij BoTW/ToTK is dat iets meer uitgesmeerd, en blijven de dorpjes ietwat onnoemenswaardig.
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 06-07-2023 10:24 ]
Wip Object map waar je veel kan vinden.
Ik doe het vooral om alle armor volledig te kunnen upgraden, maar sommige hebben daar gewoon enorm veel materiaal voor nodig maar wat bijna niet te vinden is of heel veel grinden nodig heeft. Bijvoorbeeld alles dat iets van Lizalfos tails nodig heeft, het lijkt erop dat de upgrade kosten daarvan nog op BotW niveau zitten, maar de drops zijn gewoon flink lager (BotW dropte voor mijn gevoel iedere Lizalfos wel een tail en regelmatig 2, in TotK voelt het alsof er misschien 1 op X een keer een tail dropt).JackAvery schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:55:
[...]
Er is ook een nieuwe glitch, al snap ik zelf de aantrekkingskracht ervan niet xD
Ik herken dit zeker bij TotK wel, die voelt voor mij te groot aan, ik zit nu richting de 175 uur, maar als ik kijk wat ik ontdekt heb, zitten er nog hele grote gaten waar ik nog niet geweest ben. Meeste quests en dergelijke heb ik wel gedaan, maar op bepaald moment voelde het alsof ik overal quests had lopen maar niets af kreeg, nu de lijst veel korter is en ik meer natuurlijk kan ontdekken voor mijn gevoel voelt TotK al beter aan dan pakweg halverwege. Maar dat had ik ook met BotW, 2e playthrough vond ik leuker dan de eerste.apNia schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:24:
Ik snap het wel, ik lag er gisteren nog in bed over na te denken. Ik liep in de buurt van een waterval, en dacht ineens aan hoe je bij Zelda 3 door een waterval kon lopen en een Zora daar kon vinden (als ik het me deze 30 jaar oude herinnering goed herinner). Een soort verrassing die je hier niet zo snel (lijkt) te hebben.
Ik denk dat ik een beetje het kneuterige, gezellige, sprookjes-achtige gevoel van de oude Zelda's mis. Ik vind ToTK ook geweldig, maar het mist een beetje die "warmte" die de oude Zelda's, tot aan Skyward Sword, wel hadden. Ik weet alleen echt niet waardoor dat komt. Misschien dat de kleinere wereld/minder content er voor zorgde dat je maar een paar plekken had, en die dus iets meer dense waren qua beleving/styling. Bij BoTW/ToTK is dat iets meer uitgesmeerd, en blijven de dorpjes ietwat onnoemenswaardig.
Maar de oudere Zelda's hadden door hun kleinere schaal ook zeker wat, en doordat ze meer lineair waren had je altijd wel het gevoel van vooruitgang.
Al een kersenbloesemboom gevonden?Transportman schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:34:
[...]
Als de sensor niet af gaat, is dat meestal omdat er dan een quest aan vast zit waarmee de shrine pas tevoorschijn komt na het voltooien van de quest.
Niet dat het helpt als de sensor wel af gaat en die zegt dat de shrine ergens onder je in een grot is, soms is het nog best lastig om de ingang van de betreffende grot te vinden.
Ja, maar niet op het moment dat ik op zoek was naar die specifieke grot
:strip_exif()/f/image/cksCDAmg0caL0N5L7f9VmeSy.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie weet wat voor machine dit is / wat het doet?
Deze foto is gemaakt in Kakariko Village (Zonai Survey Team Base).
In de schets zie ik een kooi (met vuur eronder, of iets dergelijks) en een Sundelion en een stamina-wheel in de bovenhoek.
De afbeelding (groene cirkel met twee zwarte puntjes in het midden) in de linker onderhoek kan ik ook niet thuisbrengen.
Denk je niet te moeilijk? Is het niet gewoon een hint dat je zonnebloemen moet koken?WenJam schreef op zondag 16 juli 2023 @ 00:52:
[Afbeelding]
Wie weet wat voor machine dit is / wat het doet?
Deze foto is gemaakt in Kakariko Village (Zonai Survey Team Base).
In de schets zie ik een kooi (met vuur eronder, of iets dergelijks) en een Sundelion en een stamina-wheel in de bovenhoek.
De afbeelding (groene cirkel met twee zwarte puntjes in het midden) in de linker onderhoek kan ik ook niet thuisbrengen.
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Misschien een hint naar BotW3. Naast rauw voedsel, direct op vuur of in een pan dat we ook voedsel in ovens kunnen klaarmaken.
[ Voor 13% gewijzigd door RollieBollie op 16-07-2023 07:40 ]
Zou heel goed kunnen!EWS99 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 06:59:
[...]
Denk je niet te moeilijk? Is het niet gewoon een hint dat je zonnebloemen moet koken?
Maar door te koken krijg je er normaal geen (extra) stamina door…
Rondje met 1 stip = stap 1, sundelion in de oven/pan
Rondje met 2 stippen = stap 2, vuur aan
Alleen het idee van de kooi snap ik ff niet
Dan is dat geen kooi met vuur, maar met miasma. Als je daar die plant in doet zou de miasma moeten verdwijnen. (in theorie dan. Jij hoeft alleen zo een plant te overhandigen aan haar)
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Toevallig vanochtend een speedrun zitten kijken. Ik denk dat ik het nog even uitstel 😳Redax schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:46:
Ik ben mij inmiddels al twee dagen de tanden stuk het bijten op Ganondorf. Dan voel je je toch wel een beetje dom als andere mensen het in een handvol pogingen lukt.
Dat betekent dat we in tegenstelling tot BOTW heel goed voorbereid moeten beginnen aan het eindgevecht?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nou het grootste probleem (sorry als ik iets spoil) is dat je in ieder geval in de eerste twee fases van het gevecht geen leven kunt herstellen. Bij iedere klap vanuit hem zijn je hartjes corrupted en kun je dus niet herstellen.avec_style schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:51:
De eindbaas in BOTW vond men niet zo moeilijk. Ik ging er van uit dat dit weer hetzelfde zou zijn in TOTK omdat de game niet linear opgezet is. Maar dat is dus niet zo?
Dat betekent dat we in tegenstelling tot BOTW heel goed voorbereid moeten beginnen aan het eindgevecht?
[ Voor 7% gewijzigd door Redax op 17-07-2023 16:01 ]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Ik had hem met stom geluk bij pogin 2 verslagen, waar ga je precies de mis in?Redax schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:46:
Ik ben mij inmiddels al twee dagen de tanden stuk het bijten op Ganondorf. Dan voel je je toch wel een beetje dom als andere mensen het in een handvol pogingen lukt.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Redax schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:00:
[...]
Nou het grootste probleem (sorry als ik iets spoil) is dat je in ieder geval in de eerste twee fases van het gevecht geen leven kunt herstellen. Bij iedere klap vanuit hem zijn je hartjes corrupted en kun je dus niet herstellen.
Voor die gerechten is deze pagina een hele goede uitleg.
https://www.thegamer.com/...d-and-salt-grilled-greens
Bereid je goed voor, de weg naar Ganondorf is lang en in de Depths dus ieder hartje dat je verliest ben je ook echt kwijt (tenzij je daar het juiste voedsel voor hebt/een travel medallion plaatst net voor het eindgevecht om buiten even te rusten), en Ganondorf zelf is echt wel een sterke tegenstander. Daarnaast, een multishot vol explosieven doet best veel schadeRedax schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:46:
De eindbaas van BotW met alle overige main quests afgerond was inderdaad niet zo moeilijk, de eindbaas van TotK met alle overige main quests afgerond is nog steeds zeer pittig.avec_style schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:51:
De eindbaas in BOTW vond men niet zo moeilijk. Ik ging er van uit dat dit weer hetzelfde zou zijn in TOTK omdat de game niet linear opgezet is. Maar dat is dus niet zo?
Dit klopt deels.Linksquest schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:13:
[...]
spoiler:Je kunt met een special sunny meal die je kunt koken, deze hartjes herstellen, deze heb ik ook gebruikt om me te kunnen redden in het gevecht met Ganondorf, maar ook veel bom pijlen gebruiken helpt.
Voor die gerechten is deze pagina een hele goede uitleg.
https://www.thegamer.com/...d-and-salt-grilled-greens
The Big G heeft meerdere aanvallen. Bij sommige aanvallen raak je hartjes kwijt en kan je deze repareren door Sundelions te koken. Als ik het goed heb gezien levert elk recept per sundelion 3 hartjes op en is max te repareren met 1 recept dus 15 hartjes.
Bonushartjes raak je bij zo een aanval kwijt en kan je dus enkel terug krijgen door een recept met bonus hartjes.
De meest iritante aanval van Ganondorf zorgt ervoor dat je hartjes echt kwijt raakt. Dus niet corrupted. Heb je dus max hartjes (en max stamina) kan je dus 38 normale en 2 bonushartjes hebben. Krijg je deze aanval voor je kiezen ben je de bonushartjes kwijt en 1 a 2 normale hartjes die je niet kan repareren.
Het is dan "leuk" als Ganondorf dus 15 hartjes corrupt, maar ook nog een deel kwijt maakt. Sta je met je food dat "maar" 4 bonushartjes geeft. Ik stond op eind van die ronde op nog iets van 5 normale hartjes plus 15 corrupted en miste dus 20 hartjes. En enkel food dat 4 bonushartjes gaf of 15 corrupted hartjes fixte.
Maar die aanval waarmee je permanent hartjes kwijtraakt is redelijk makkelijk te ontwijken als je op enige afstand bent, dan is het net als het vuur spuwen van een Lynel.RollieBollie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:18:
[...]
Dit klopt deels.
The Big G heeft meerdere aanvallen. Bij sommige aanvallen raak je hartjes kwijt en kan je deze repareren door Sundelions te koken. Als ik het goed heb gezien levert elk recept per sundelion 3 hartjes op en is max te repareren met 1 recept dus 15 hartjes.
Bonushartjes raak je bij zo een aanval kwijt en kan je dus enkel terug krijgen door een recept met bonus hartjes.
De meest iritante aanval van Ganondorf zorgt ervoor dat je hartjes echt kwijt raakt. Dus niet corrupted. Heb je dus max hartjes (en max stamina) kan je dus 38 normale en 2 bonushartjes hebben. Krijg je deze aanval voor je kiezen ben je de bonushartjes kwijt en 1 a 2 normale hartjes die je niet kan repareren.
Het is dan "leuk" als Ganondorf dus 15 hartjes corrupt, maar ook nog een deel kwijt maakt. Sta je met je food dat "maar" 4 bonushartjes geeft. Ik stond op eind van die ronde op nog iets van 5 normale hartjes plus 15 corrupted en miste dus 20 hartjes. En enkel food dat 4 bonushartjes gaf of 15 corrupted hartjes fixte.
Helaas is er volgens mij geen slimmere manier. De tear is pas zichtbaar als je vlakbij bent. Dus vanuit de lucht kan je die niet vinden.apNia schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:48:
Hoe vinden jullie die memories in die grote prints op de grond? Het voelt steeds als oeverloos rondlopen tot je wat vindt. Is er een slimmere manier?
Je kunt vanuit de lucht zien welke Tear gevuld is. Deze bevat de memory.apNia schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:48:
Hoe vinden jullie die memories in die grote prints op de grond? Het voelt steeds als oeverloos rondlopen tot je wat vindt. Is er een slimmere manier?
:strip_exif()/f/image/LfCG85hraEl7HRbbGqzzVGJq.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is bijvoorbeeld de eerste.
[ Voor 38% gewijzigd door Raem op 20-07-2023 17:03 ]
ahaaa, awesome, thanksRaem schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:57:
[...]
Je kunt vanuit de lucht zien welke Tear gevuld is. Deze bevat de memory.
[Afbeelding]

Ja zo kun je ze inderdaad vinden. Tenzij je te hoog bent, dan wordt de traan niet gevuld. En als je een traan met een steen erin tegenkomt is dat vrijwel altijd een korok (de grapjasRaem schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:57:
[...]
Je kunt vanuit de lucht zien welke Tear gevuld is. Deze bevat de memory.
[Afbeelding]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
dat vond ik ook wel jammer ja, maar goed wel mooie stukjes verhaal.4acesNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:25:
Inderdaad. Alleen vind ik het wel jammer dat ze niet in de juiste volgorde worden vertoond. Maar ze zijn heel mooi gedaan! Nu ze nog allemaal vinden. 😅
Ik heb nu alle Shrines (Depths, oppervlakte en lucht), ik ben nog op zoek naar alle Sage of Wills (heb er nu 12 van de 20), 12 van de 16 accu's en natuurlijk zoveel mogelijk Koroks. Denk dat ik bijna alle sidequests / adventures heb gedaan. De twee hoofd quests staan nog open. Tijd om alles te gaan afronden.
This is the Way.
Dat is de Sage's Will. Dat zijn een kleine stenen die je op verschillende locaties kunt vinden. Met 4 stuks kun je naar een beeldje van een Godin en dan kun je die inruilen voor een upgrade van de ability van een van de Sages.4acesNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:46:
Maar wat zijn de Sage of Wills? 🙈
Look behind you! A three headed monkey!
Ze zitten in schatkisten op de Sky Islands, zet je sensor op schatkisten en dan moet je al ver komen. Daarnaast, alle afgelegen Sky Islands hebben er wel eentje die je vrij kan spelen door een boss te verslaan.4acesNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:04:
Oh die! Daar heb ik er nog maar 3 van. Is daar een manier om ze makkelijker te kunnen vinden?
En als je echt moeite hebt om ze allemaal te vinden, zelf gebruik ik https://www.zeldadungeon....-kingdom-interactive-map/ om alles wat ik nu nog moet te vinden.
Helemaal mee eens, vond ik ook jammer, maar dat heeft deels te maken met het gebied waar je toevallig de traan vind.4acesNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:25:
Inderdaad. Alleen vind ik het wel jammer dat ze niet in de juiste volgorde worden vertoond. Maar ze zijn heel mooi gedaan! Nu ze nog allemaal vinden. 😅
Oh ja! Vergeet steeds dat ik de sensor op dingen kan afstellen. Tnx!Transportman schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:24:
[...]
Ze zitten in schatkisten op de Sky Islands, zet je sensor op schatkisten en dan moet je al ver komen. Daarnaast, alle afgelegen Sky Islands hebben er wel eentje die je vrij kan spelen door een boss te verslaan.
En als je echt moeite hebt om ze allemaal te vinden, zelf gebruik ik https://www.zeldadungeon....-kingdom-interactive-map/ om alles wat ik nu nog moet te vinden.
En ik probeer alles zelf te doen in deze game. Duurt misschien wat langer. Maar ja.. 😅
[ Voor 7% gewijzigd door 4acesNL op 26-07-2023 23:55 ]
AFAIK gaat het om een boost van 30% op de damage van die gasten, meer niet. Op zich wel de moeite waard, als je tenminste die avatars met enige regelmaat gebruikt in combat, want anders heb je er niets aan.MrScratch schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:03:
[...]
Dat is de Sage's Will. Dat zijn een kleine stenen die je op verschillende locaties kunt vinden. Met 4 stuks kun je naar een beeldje van een Godin en dan kun je die inruilen voor een upgrade van de ability van een van de Sages.
En persoonlijk vind ik Tulin dan de beste keuze, de rest is veel minder nuttig omdat die niet ranged zijn. Then again, Tulin is bloedirritant als je veel items aan het oprapen bent, want voor je het weet activeer je zijn ability en waait alles weer de plomp in.
4acesNL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:57:
Ik heb ze alle 4 rondlopen. 😅
[ Voor 5% gewijzigd door Megupe op 28-07-2023 13:22 ]
Edit je post even
[ Voor 22% gewijzigd door EWS99 op 28-07-2023 12:40 ]
Dan kan je bijvoorbeeld ook niet vertellen dat er shrines zijn of dat er een eindbaas is...
Maar voor de goede orde mijn post aangepast.
[ Voor 16% gewijzigd door Megupe op 28-07-2023 13:24 ]
Megupe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:23:
Ik ben het er niet mee eens wat ik in mijn post had staan en spoiler was.
Dan kan je bijvoorbeeld ook niet vertellen dat er shrines zijn of dat er een eindbaas is...
Maar voor de goede orde mijn post aangepast.
Meestal is het beter om, als er ook maar iets van twijfel zou kunnen zijn, gewoon die tags eromheen te zetten, dan vergal je de lol van het zelf ontdekken ook niet.
Moet je voor de gein eens op oude Xenoblade topics gaan kijken hoe vaak daar vaag wordt gedaan over het aantal party members, en hoe vaak daar naar een "Seven" wordt gerefereerd. Dat was destijds best wel een dingetje.
Ik heb geen aantal genoemd toch?Seal64 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:58:
[...]
spoiler:Het feit dát ze er zijn, is geen spoiler, maar het aantal wél, want de laatste komt, ook in de game, nogal uit het niets zeg maar.
Meestal is het beter om, als er ook maar iets van twijfel zou kunnen zijn, gewoon die tags eromheen te zetten, dan vergal je de lol van het zelf ontdekken ook niet.
Moet je voor de gein eens op oude Xenoblade topics gaan kijken hoe vaak daar vaag wordt gedaan over het aantal party members, en hoe vaak daar naar een "Seven" wordt gerefereerd. Dat was destijds best wel een dingetje.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Wat ik uiteindelijk mistte:
- Diverse groves en een mine in de Depths
- De chasm onder Zora's Domain, ik had de grot wel maar ben blind over die chasm heen gevlogen toen en via Ascend de grot verlaten, dus had de hele chasm gemist
- De laatste en meest vervelende, een tweede ingang van een grot, gelukkig zijn voor de ingangen wel interactieve kaarten om ze op af te strepen

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 31-07-2023 16:16 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Het is echt wennen, wat jij ervaarde had ik met botw. Bogen zoeken is wel echt een must. Ik schiet alles van afstand met zowat alle items die ik kan vinden. Puur om te proberen wat werkt.Widow schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:02:
Vorige week heb ik TotK gehaald, en van het weekend eens opgestart in de Switch. De laatste Zelda die ik daarvoor speelde was Ocarina of Time op de N64, en daarvoor Links Awakening op de Gameboymaar TotK, het moet nog een beetje wennen. Ik heb nog niet echt een gevoel bij de game, het ziet er allemaal leuk uit maar ik heb niet zoiets van "als ik thuis ben ga ik gamen". Gisteravond zat ik in de game in een gedeelte waar het vriest, waar een of ander poppetje rondliep dat bestaat uit allemaal dozen die kunnen shape-shiften in een andere vorm, of die dozen naar je gooit. Heb dat een paar keer geprobeerd zonder succes, en dan ben ik er wel klaar mee. Ook dat mn wapens de hele tijd kapot gaan.. heb je allemaal arrows en bommen, maar je kan er niks mee omdat mn boog stuk is.
Ik kom misschien later wel een keer terug....
Aap!
Oh, die heb ik tijdje terug afgerond. Raakte er zomaar in verzeild en was inderdaad best forse inspanning. Dacht telkens hoeveel gaan er nog komen...harmageddon schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:30:
Gisteren het Floating Coliseum gevonden... 1x geprobeerd om het te verslaan... toen gelezen wat er te wachten staat... ow shit...
Ik kom misschien later wel een keer terug....
Look behind you! A three headed monkey!
Ik geloof niet dat ik er nu in ga slagen... heb in BOTW alle lynels vermeden en in TOTK ook... nog nooit geprobeerd om er een te verslaan.. laat staan deze...MrScratch schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:06:
[...]
Oh, die heb ik tijdje terug afgerond. Raakte er zomaar in verzeild en was inderdaad best forse inspanning. Dacht telkens hoeveel gaan er nog komen...
Ik heb shields van max 50~60 en weapons met max 40 damage... ik moet nog eens verder kijken naar de betere combinaties met fusen.. haha
Aap!
Een goede voorbereiding is het halve werk, upgrade je armor en verzamel sterke wapens, bereid veel maaltijden voor met de effecten die je nodig hebt (bonushartjes en overige recovery en buffs), gebruik je abilities (Ascend om bovenop het Coliseum te komen en vanaf daar naar beneden te springen), en je hoeft niet alleen te vechten.harmageddon schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:17:
[...]
Ik geloof niet dat ik er nu in ga slagen... heb in BOTW alle lynels vermeden en in TOTK ook... nog nooit geprobeerd om er een te verslaan.. laat staan deze...spoiler:met 5 of 6 lynels... OMG
Ik heb shields van max 50~60 en weapons met max 40 damage... ik moet nog eens verder kijken naar de betere combinaties met fusen.. haha
- Alles wat Sheikah is, is zo'n beetje uit de geschiedenis gewist, nog voordat bv het centrale dorp bij het kasteel herbouwd zou worden. Torens, tempels, guardians, alles is foetsie.
- Mijn paarden uit BotW leven nog wel, maar al mijn volledig geupgrade armor heeft pootjes gekregen en is naar allerlei kistjes en winkels teruggerend? Ik kan nu goeddeels alles weer verzamelen en opnieuw upgraden.
- Het verhaal van weapon wear is wat logischer, maar ik vind het fusen echt helemaal niks. Ook is de durability wederom zo laag dat ik vrijwel elk kampje vermijd. Het risico dat je een wapen krijgt die vervolgens toch maar weer stuk gaat is te groot.
- Ik dacht dat Skyward Sword het absolute begin was, maar nu komt daar de Zonaï ten tonele..., hoewel we daar ook timeshift levels hadden in de woestijn naar oude robotjes.
- Waar is Shrine of Resurrection gebleven (of slecht bewaakt geweest?)
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 05-08-2023 09:35 ]
Ik kan enorm van TOTK genieten. Maar ik vind het inderdaad ook gek dat alles wat sheikah ademde grotendeels verdwenen is, bijv. apparaten die er 10000 jaren stonden zijn nu in paar jaar ineens opgeruimd terwijl bepaalde nederzettingen totaal veranderd zijn.Señor Sjon schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:28:
Ik kom er maar slecht in, zeker omdat het een direct vervolg op BotW is. Dan is de continuïteit maar mager en zit het verhaal vol plotholes t.o.v. BotW, maar ook andere delen.Het voelt alsof ik veel opnieuw aan het doen ben. En ik heb (samen met mijn kinderen) 3 playthroughs vam BotW gevuld.
- Alles wat Sheikah is, is zo'n beetje uit de geschiedenis gewist, nog voordat bv het centrale dorp bij het kasteel herbouwd zou worden. Torens, tempels, guardians, alles is foetsie.
- Mijn paarden uit BotW leven nog wel, maar al mijn volledig geupgrade armor heeft pootjes gekregen en is naar allerlei kistjes en winkels teruggerend? Ik kan nu goeddeels alles weer verzamelen en opnieuw upgraden.
- Het verhaal van weapon wear is wat logischer, maar ik vind het fusen echt helemaal niks. Ook is de durability wederom zo laag dat ik vrijwel elk kampje vermijd. Het risico dat je een wapen krijgt die vervolgens toch maar weer stuk gaat is te groot.
- Ik dacht dat Skyward Sword het absolute begin was, maar nu komt daar de Zonaï ten tonele..., hoewel we daar ook timeshift levels hadden in de woestijn naar oude robotjes.
- Waar is Shrine of Resurrection gebleven (of slecht bewaakt geweest?)
Dat van je armor is ook gek, maar als je alles al zou hebben zou het spel wel erg beperken om je te laten ontdekken.
Tsja. Dat is dus het lastige met een verhaal dat meerdere vervolgen en prologen kent. Tevens zal iedereen die een gebeurtenis meemaakt dit op zijn of haar manier vertellen en is geschiedenis ook iets dat niet in 1 keer is ontdekt.Señor Sjon schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:28:
Ik dacht dat Skyward Sword het absolute begin was, maar nu komt daar de Zonaï ten tonele..., hoewel we daar ook timeshift levels hadden in de woestijn naar oude robotjes.
Dat de Zonaï nu het begin is kan, maar het kan dus ook nog zijn dat er voor de Zonaï nog iets zat.
En dat je nu de wapens en armor kwijt bent komt deels door de slijtage, maar ook doordat je zoals elke keer weer je geheugen kwijt bent.
Maar eerst moest alles wat de held van het verhaal nodig had gesloopt worden.
Er schijnt wel een NPC te zijn die er wat over zegt (ben deze zelf niet tegen gekomen), maar die zegt dat het allemaal opeens verdween met de Upheavel. Op zich had ik daar wel wat meer van verwacht, dat het iets meer uitgesproken zou worden.Señor Sjon schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:28:
Ik kom er maar slecht in, zeker omdat het een direct vervolg op BotW is. Dan is de continuïteit maar mager en zit het verhaal vol plotholes t.o.v. BotW, maar ook andere delen.
[list]
• Alles wat Sheikah is, is zo'n beetje uit de geschiedenis gewist, nog voordat bv het centrale dorp bij het kasteel herbouwd zou worden. Torens, tempels, guardians, alles is foetsie.
En dat het centrale dorp bij het kasteel nog niet herbouwd is, op zich niet zo gek, daar woont niemand dus is nauwelijks interessant om meteen te repareren. Daarnaast, zoals nu wel duidelijk is, Hyrule is een verschrikkelijk land om te wonen, met continu rampen en monsters, maar Castle Town is wel de slechtste plek om dan te wonen (dicht bij het vuur).
De paarden waren bij de stables, daar is niets mee gebeurd.• Mijn paarden uit BotW leven nog wel, maar al mijn volledig geupgrade armor heeft pootjes gekregen en is naar allerlei kistjes en winkels teruggerend? Ik kan nu goeddeels alles weer verzamelen en opnieuw upgraden.
Dat is aan het begin van BotW ook wel zo. Met pijl en boog kom je trouwens wel ver en bogen vindt je genoeg, en pijlen zijn ook redelijk snel te verzamelen.• Het verhaal van weapon wear is wat logischer, maar ik vind het fusen echt helemaal niks. Ook is de durability wederom zo laag dat ik vrijwel elk kampje vermijd. Het risico dat je een wapen krijgt die vervolgens toch maar weer stuk gaat is te groot.
De Zelda timelijn moet je geen logica achter zoeken.maar volgens mij is er niet zoveel echt in tegenspraak met de timeline (voor zover er echt sprake is van een timeline). Zelf plaats ik Skyward Sword nog steeds als het absolute begin, maar kwamen de Zonai later ergens anders vandaan• Ik dacht dat Skyward Sword het absolute begin was, maar nu komt daar de Zonaï ten tonele..., hoewel we daar ook timeshift levels hadden in de woestijn naar oude robotjes.
Bij de rest van de Sheikah shrines/Divine Beasts/torens/Sheikah slate, opeens verdwenen.• Waar is Shrine of Resurrection gebleven (of slecht bewaakt geweest?)
[/list]
Hoe was de eerste keer BotW en alle volgende playthroughs? Voor mijn gevoel was dat niet veel anders, zoeken wat je aan het doen bent en iedere keer als je opnieuw begint weer sterker moeten worden en dingen opzoeken. Ik verwacht persoonlijk dat een tweede playthrough TotK ook heel anders als beleving gaat zijn dan de eerste keer (ik ga in ieder geval zelf bij een tweede keer eerst naar Lookout Landing en daar de nodige quests doen ipv meteen de wereld verkennen zonder paraglider, fototoestel en andere handige spullen).Het voelt alsof ik veel opnieuw aan het doen ben. En ik heb (samen met mijn kinderen) 3 playthroughs vam BotW gevuld.
En ondertussen 97.75% van de map.
[ Voor 11% gewijzigd door RollieBollie op 13-08-2023 20:17 ]
Heeft iemand een handige lijst waar ik kan vergelijken?
RollieBollie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 20:16:
Aaarrgghhh. Dat wordt weer zoeken naar 1 Korok in Hyrule.spoiler:Heb er nu 999 en mijn Zelda Dungeon map is volledig afgevinkt.
En ondertussen 97.75% van de map.
Wat betreft locaties,
-De ondergrondse device dispenser
-De Ultra Ball Haul Check-In
-Bijna alle bruggen zijn een eigen locatie en tellen dus mee voor de map completion
Deze heb ik gebruikt en staat als het goed is ook op volgorde dat ze in de quest log staan als je ze voltooid hebt: https://www.ign.com/wikis...uests_and_Side_AdventuresToo5 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 22:28:
Bweh, ik mis 2 mini-missies en 1 zijmissie. Volgens m'n afvink app heb ik ze allemaal, maar er zouden er 139/60 zijn (ipv mijn 137/59).
Heeft iemand een handige lijst waar ik kan vergelijken?
Thanks!Deze heb ik gebruikt en staat als het goed is ook op volgorde dat ze in de quest log staan als je ze voltooid hebt: https://www.ign.com/wikis...uests_and_Side_Adventures
Kan dat komen doordat je motion aiming aan hebt staan zonder het door te hebben? Dan beweegt de camera als jij je controller beweegt, ik vindt het zelf heel chill nu ik eraan gewend ben (gebruik het vooral om de laatste precieze aanpassingen te doen voor mijn bow shot), maar als je niet weet dat deze aan staat is het heel raar/irritant. Misschien kun je deze uitzetten en eens kijken of het beter gaat? Of proberen niet met je controller te bewegen maar dat is wat lastiger natuurlijk.eitjeappeltje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:51:
Ik ben geen console gamer maar heb toch maar eens een Switch (OLED) gekocht om dit spel te kunnen spelen. Ik worstel echter enorm met de camera bediening. Die gaat alle kanten op en ik ben regelmatig tijdens een gevecht de weg half kwijt. Het blijft erg lastig voor mij om die camera goed te houden middenin een gevecht. Auto focus werkt enigszins. Het wordt vooral lastig als je tegen meer dan 1 vijand tegelijk moet vechten. Hebben mensen hier tips hoe daar beter mee om te gaan? Vechten en tegelijk cameraman spelen zitten tot dusver mijn spelplezier aardig in de weg.
Wil je echt een fijne ervaring met deze Zelda game dan raad ik sowieso een pro-contoller[die van N zelf is de beste] aan.eitjeappeltje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:51:
Ik ben geen console gamer maar heb toch maar eens een Switch (OLED) gekocht om dit spel te kunnen spelen. Ik worstel echter enorm met de camera bediening. Die gaat alle kanten op en ik ben regelmatig tijdens een gevecht de weg half kwijt. Het blijft erg lastig voor mij om die camera goed te houden middenin een gevecht. Auto focus werkt enigszins. Het wordt vooral lastig als je tegen meer dan 1 vijand tegelijk moet vechten. Hebben mensen hier tips hoe daar beter mee om te gaan? Vechten en tegelijk cameraman spelen zitten tot dusver mijn spelplezier aardig in de weg.
En idd wat @evil_lemon zegt.
Ik heb een Pro controller en kwam er tijdens het spelen in handheld modus ineens achter dat het daar veel fijner werkte, bleek geen motion in mijn Hori Split Pad Pro's te zitten wat dus een voordeel i.p.v. een nadeel blijkt
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja nu je het zegt. Dat bleek inderdaad aan te staan toen ik met die speciale hand objecten aan het verplaatsen was. Daar werkt het wel handig maar realiseerde me niet dat het met vechten ook aan staat. Ik zal het eens zonder proberen. Thanks!jori040 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:31:
[...]
Wil je echt een fijne ervaring met deze Zelda game dan raad ik sowieso een pro-contoller[die van N zelf is de beste] aan.
En idd wat @evil_lemon zegt.
Overigens heb ik een Gulikit Kingkong 2 Pro controller erbij gekocht. Die doet het prima.
Die is denk wel oke.Maar gezien de prijs vraag ik me dan af waarom je de conroller van Nintendo zelf niet gekocht hebt ?eitjeappeltje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:01:
[...]
Ja nu je het zegt. Dat bleek inderdaad aan te staan toen ik met die speciale hand objecten aan het verplaatsen was. Daar werkt het wel handig maar realiseerde me niet dat het met vechten ook aan staat. Ik zal het eens zonder proberen. Thanks!
Overigens heb ik een Gulikit Kingkong 2 Pro controller erbij gekocht. Die doet het prima.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de pro van N de beste is.Ik vind hem zelfs nog beter dan een PS5/Series X/S controller.
Maar goed ik vermoed dat die controller die je nu heb ook wel zwaar oke is.
[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 16-08-2023 17:19 ]
Die kost hier omgerekend maar 41 euro. Ding voelt heel stevig aan en is ook relatief zwaar. Ligt prima in de hand en trilt/schud als een gek.jori040 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:16:
[...]
Die is denk wel oke.Maar gezien de prijs vraag ik me dan af waarom je de conroller van Nintendo zelf niet gekocht hebt ?
Mijn persoonlijke ervaring is dat de pro van N de beste is.Ik vind hem zelfs nog beter dan een PS5/Series X/S controller.
Oh en die Gulikit is volledig wit. Vond ik wel beter staan bij m'n witte Switch.
[ Voor 6% gewijzigd door eitjeappeltje op 16-08-2023 17:28 ]
Oke dat is qua prijs iets lichter ja.Laten we dan de conclusie trekken dat je gewoon een prima controller in huis hebt.eitjeappeltje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:24:
[...]
Die kost hier omgerekend maar 41 euro. Ding voelt heel stevig aan en is ook relatief zwaar. Ligt prima in de hand en trilt/schud als een gek.
Oh en die Gulikit is volledig wit. Vond ik wel beter staan bij m'n witte Switch.
Heb ik ook uit gezet, alleen bij dingen waar het bij moet, weet even niet meer of dat bij Tears of the Kingdom ook zo was, maar bij Breath of the Wild bepaalde tempels, daar gebruikte ik het alleen.Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:46:
Ik heb motion controls uitgezet, kon daar persoonlijk niet aan wennen.
Ik heb een Pro controller en kwam er tijdens het spelen in handheld modus ineens achter dat het daar veel fijner werkte, bleek geen motion in mijn Hori Split Pad Pro's te zitten wat dus een voordeel i.p.v. een nadeel blijkt
Ik had via Marktplaats een nieuwe “Pro” controller voor €42,50 en dat is hij precies waard. Vind hem wel prima verder maar kan naar mijn mening niet tippen aan de SeriesX en DualSense controller.jori040 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:16:
[...]
Die is denk wel oke.Maar gezien de prijs vraag ik me dan af waarom je de conroller van Nintendo zelf niet gekocht hebt ?
Vooral de Pro bestempeling snap ik niets van. Het is gewoon een normale controller van hard plastic, niets bijzonders.
Je snapt pro niet ?Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:07:
[...]
Ik had via Marktplaats een nieuwe “Pro” controller voor €42,50 en dat is hij precies waard. Vind hem wel prima verder maar kan naar mijn mening niet tippen aan de SeriesX en DualSense controller.
Vooral de Pro bestempeling snap ik niets van. Het is gewoon een normale controller van hard plastic, niets bijzonders.
T.ov. van de standaard Joy-cons zie ik de Pro echt wel als een upgrade.
Dan verschillen wij in mening/ervaring rodom de controllers.
Het gevoel van een stuk hard plastic heb ik juist bij die controllers.De N Pro controller ligt erg fijn in de hand en de knoppen voelen erg goed.
Voor bv first person shooters denk ik dat de triggers van de SeriesX/DualSense een voordeel hebben t.o.v de Pro.Maar goed er is ook veel van dat type game op de Switch hé
Xbox Controller: Welke tijd leven we met die batterijen.
[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 17-08-2023 11:41 ]
De pro bestempeling inderdaad. Het is een prima controller verder maar gewoon middle of the road, niet slecht maar ook in niets uitmuntend, de titel Pro is daarom naar mijn mening misplaatst.jori040 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:32:
[...]
Je snapt pro niet ?
Tov de Joy-cons is het wel een upgrade uiteraard maar dat is ook niet zo moeilijk natuurlijk. Alles is beter dan de Joy-cons.
Heb je die van de WiiU ooit in bezit gehad ?Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:51:
[...]
De pro bestempeling inderdaad. Het is een prima controller verder maar gewoon middle of the road, niet slecht maar ook in niets uitmuntend, de titel Pro is daarom naar mijn mening misplaatst.
Tov de Joy-cons is het wel een upgrade uiteraard maar dat is ook niet zo moeilijk natuurlijk. Alles is beter dan de Joy-cons.
Deze voelde cheap.
haha, doet me gelijk denken aan de Wii met Skyward Sword waarbij je ongeveer dagelijks batterijen kon wisselen. Ben blij dat we daar vanaf zijn. Ik heb zelf de Pro en voor mijn PC nog deze erbij gekocht: uitvoering: 8Bitdo Ultimate BT Zwart Nog niet getest met Totk.jori040 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:32:
[...]
Je snapt pro niet ?
Dan verschillen wij in mening/ervaring rodom de controllers.
Het gevoel van een stuk hard plastic heb ik juist bij die controllers.De N Pro controller ligt erg fijn in de hand en de knoppen voelen erg goed.
Voor bv first person shooters denk ik dat de trigers van de SeriesX/DualSense een voordeel hebben t.o.v de Pro.Maar goed er is ook veel van dat type game op de Switch hé
Xbox Controller: Welke tijd leven we met die batterijen.
Ooh nee die heb ik overgeslagen inderdaad. De combinatie van console en halve tablet heeft mij nooit echt getrokken.jori040 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 00:21:
[...]
Heb je die van de WiiU ooit in bezit gehad ?
Deze voelde cheap.
Voor mij persoonlijk was er niet mis met die console.WindWakerHD:Dat hier de items & map op je tablet staan vind ik super gaaf gedaan.Donstil schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:11:
[...]
Ooh nee die heb ik overgeslagen inderdaad. De combinatie van console en halve tablet heeft mij nooit echt getrokken.
Pak nu in 2023 als je genoeg op de Switch hebt gespeeld zeker in handheld de WiiU er bij en je merkt heel duidelijk dat Nintendo met de WiiU te vroeg was voor de techniek. Het idee was er maar de onderdelen om dit betaalbaar te maken was er nog niet.jori040 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:25:
[...]
Voor mij persoonlijk was er niet mis met die console.WindWakerHD:Dat hier de items & map op je tablet staan vind ik super gaaf gedaan.
Ik dacht precies zoals jij denkt tot het moment dat ik weer opnieuw de WiiU ging spelen nadat ik 2 jaar lang op de Switch had gespeeld
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik speelde nooit een game op het tablet zelf hé.De extra functie die hij had met tv gaming vond ik cool.Touchdomex schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:50:
[...]
Pak nu in 2023 als je genoeg op de Switch hebt gespeeld zeker in handheld de WiiU er bij en je merkt heel duidelijk dat Nintendo met de WiiU te vroeg was voor de techniek. Het idee was er maar de onderdelen om dit betaalbaar te maken was er nog niet.
Ik dacht precies zoals jij denkt tot het moment dat ik weer opnieuw de WiiU ging spelen nadat ik 2 jaar lang op de Switch had gespeeld
Einde van de rit waren dat maar een paar games hoor.Bij StarFox Zero ging het zelfs compleet mis.
Die robot heb ik maar links laten liggen want was geen noodzaak om verder te komen maar ik heb daardoor vast wel wat dingetjes gemist.
Ben niet super ver in TotK, maar heb dat soort situaties ook al meer voorbij zien komen.
Blijven leuke spellen hoor, maar toch wens ik weer een voor mij oorspronkelijke Zelda. Zelfs topdown/isometrisch.
Ik vind de speelwereld erg mooi gemaakt. Zou wel graag meer up to date graphics willen zien met moderne hardware maar dat zal wel een paar jaar duren nog. Ik vind het vooral jammer dat je de camera niet vast kunt klikken zodat de camera tijdens rondlopen en bewegen meedraait. Het zal wel tegen de Zelda norm of zo indruisen maar ik kan er moeilijk aan wennen.Arunia schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:39:
@eitjeappeltje ik noem Link soms ook wel een profvoetballer. Vooral in BotW was hij daar erg goed in. Vallen en dan meters ver rollen. Ondertussen een Guardian die even zijn laser weer oplaad.
Ben niet super ver in TotK, maar heb dat soort situaties ook al meer voorbij zien komen.
Blijven leuke spellen hoor, maar toch wens ik weer een voor mij oorspronkelijke Zelda. Zelfs topdown/isometrisch.
Kun je geen genoeg krijgen van Zelda? Maak dan ook gerust gebruik van het main Zelda topic: Het 'Legend of Zelda' topic