Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:16
Ik heb er 80+ uur inzitten en ga nu ook richting het einde van de main quest. Op zich heb ik nog genoeg te doen, zit op zo'n 90 shrines, volgens mij pas 25% ofzo van the Depths en nog een hoop side adventures/quests open staan. Heb wat lijstjes opgezocht met "Top 10 side adventures" en die heb ik nagenoeg allemaal wel gedaan.
Ik denk dat ik het verhaal ga afronden en dan iets anders ga oppakken. Erg genoten van de game (meer dan ik had verwacht), maar vind het voor nu wel leuk geweest. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:46
Linksquest schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:50:
[...]

Hoeveel uur heb je erin zitten?
Ongeveer 45-50 uur nu.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ergens begin 60+ uur

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E23QD6Ip1E7lKGuQFm6Jng5EJ5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8wQsDkG5rYpN8R5M9sDPVkP.jpg?f=fotoalbum_large

Dam, moet nog wat langer op de guide wachten 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Toch nog een aardig stuk van the Depths verkend, eigenlijk alleen maar voor deze armor set. 8)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAqIHbC4vq-0TMCzaKSJE1qwz_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYa5ZH0aMBSJRmFUnmgnC5ZE.jpg?f=fotoalbum_large
Jammer dat je hem niet kan upgraden.

[ Voor 7% gewijzigd door Raem op 15-06-2023 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O vet, ik moet de onderwereld ook nog verder eens goed verkennen, ziet er wel tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-06 21:05
Worden er in de game eigenlijk hints gegeven waar je bepaalde armor sets kan vinden?
Op het moment heb ik alleen de Hylian set en de sets die je kan kopen bij Rito en Goron (en 1 uit een labyrinth)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor enkele wel, maar niet alle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Monster Maze is terug en heeft zn eerste Tears of the Kingdom lore analysis video geplaatst.

Note: Bevat kleine spoilers

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:49
Hehehe. Ben nu even in Hyrule castle bezig. Dacht eens even kijken of dit kan.... bookcase fusen met master sword. :D Geeft een +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Main quest uitgespeeld. 95 uur gespeeld, slechts 40% completion rate. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:52
RollieBollie schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:32:
Hehehe. Ben nu even in Hyrule castle bezig. Dacht eens even kijken of dit kan.... bookcase fusen met master sword. :D Geeft een +2
Ik heb een karretje van death mountain gefused met een wapen, dat geeft volgens mij +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Dat vind ook 1 van de leuke dingen. Dat je onverwachte dingen kan fusen. Ik heb ook al een skateboard gemaakt door zo een karretje te fusen met een shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
RollieBollie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:52:
Dat vind ook 1 van de leuke dingen. Dat je onverwachte dingen kan fusen. Ik heb ook al een skateboard gemaakt door zo een karretje te fusen met een shield.
fan en controller erop en rijden maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Linksquest schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:20:
[Afbeelding]

Ach, als hij maar komt :) kan hij mooi naast de andere guides!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Raem schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 00:22:
Main quest uitgespeeld. 95 uur gespeeld, slechts 40% completion rate. :P
Dat zegt niks, bij BotW was het gros Koroks van dat percentage. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
WenJam schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:52:
Worden er in de game eigenlijk hints gegeven waar je bepaalde armor sets kan vinden?
Op het moment heb ik alleen de Hylian set en de sets die je kan kopen bij Rito en Goron (en 1 uit een labyrinth)
Het helpt om de wegen te volgen en te praten met de NPC's die je tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pepppie schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:18:
[...]

Ach, als hij maar komt :) kan hij mooi naast de andere guides!
Klopt, ik heb er 3 waar ik eigenlijk niks mee doen, maar je moet maar een liefhebber ervoor vinden, maar die van Zelda gebruik ik wel vaker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Linksquest schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 17:20:
[Afbeelding]

Paar weken terug stond hij bij bol te reserveren en was de verwachtte leverdatum al 23-6 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Idioot toch dat zo'n guide zo veel later dan de game komt? Tegen de tijd dat het binnenkomt heeft de game z'n momentum grotendeels verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt, meen bij Breath of the Wild hem gewoon op dag 1 erbij te hebben gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Whaaaaahh. Ben nu bezig met end boss battle.

The mother@#$&%^ is cheating.
spoiler:
Als je dacht dat gloom een bitch is.... the big G doet daar nog een schepje boven op. Naast gloom heeft die een attack die hartjes ook permanent verwijdert. Ik begon met 36 hartjes en 4 bonus hartjes. En in de 2e fase heb ik nog 26 hartjes waarvan 11 door gloom zijn bedorven. Zou ik nu die gloom hartjes fixen kan ik maximaal 26 normale en natuurlijk 14 bonushartjes, maar ik heb enkel food voor 4 bonushartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 19:04
RollieBollie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:32:
Whaaaaahh. Ben nu bezig met end boss battle.

The mother@#$&%^ is cheating.
spoiler:
Als je dacht dat gloom een bitch is.... the big G doet daar nog een schepje boven op. Naast gloom heeft die een attack die hartjes ook permanent verwijdert. Ik begon met 36 hartjes en 4 bonus hartjes. En in de 2e fase heb ik nog 26 hartjes waarvan 11 door gloom zijn bedorven. Zou ik nu die gloom hartjes fixen kan ik maximaal 26 normale en natuurlijk 14 bonushartjes, maar ik heb enkel food voor 4 bonushartjes.
Dan heb je wel al veel tempels gehad zeg, met zoveel hartjes.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
EWS99 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:55:
[...]

Dan heb je wel al veel tempels gehad zeg, met zoveel hartjes.
Klopt. Ik zit nu op 144 shrines. En volgens de quest list zijn er nog minimaal 5 shrines, maar ik vermoed dat het er 8 of meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O gek, zo extreem? Had ik niet verwacht om eerlijk te zijn, ik ben nog niet zo ver, ben nog met de 5de sage bezig.

[ Voor 15% gewijzigd door Linksquest op 17-06-2023 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:23
RollieBollie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:51:
[...]

Klopt. Ik zit nu op 144 shrines. En volgens de quest list zijn er nog minimaal 5 shrines, maar ik vermoed dat het er 8 of meer zijn.
Er zijn in totaal 152 shrines, ik heb vandaag de laatste afgerond.

Omdat ik nu alle shrines heb gedaan, dacht ik ook een van de sky arena's te doen, om te kijken wat voor reward daaruit komt.
spoiler:
Kwam ik meteen een King Gleeok tegen, dat ging redelijk goed, tot het moment dat die hoog gaat vliegen en het hele veld gaat bombarderen, ik kwam maar slecht de hoogte in, dus daar had ik toch wel de meeste pijn. Ook veel gear moet ik nog verder upgraden, maar daar loop ik er tegenaan dat sommige spullen echt zeldzaam zijn in TotK (Smotherwing Butterflies, Lizalfos tails).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:53:
[...]

Er zijn in totaal 152 shrines, ik heb vandaag de laatste afgerond.

Omdat ik nu alle shrines heb gedaan, dacht ik ook een van de sky arena's te doen, om te kijken wat voor reward daaruit komt.
spoiler:
Kwam ik meteen een King Gleeok tegen, dat ging redelijk goed, tot het moment dat die hoog gaat vliegen en het hele veld gaat bombarderen, ik kwam maar slecht de hoogte in, dus daar had ik toch wel de meeste pijn. Ook veel gear moet ik nog verder upgraden, maar daar loop ik er tegenaan dat sommige spullen echt zeldzaam zijn in TotK (Smotherwing Butterflies, Lizalfos tails).
Goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Vraag aan mensen die al ver zijn of hem hebben uitgespeeld:

spoiler:
Ik wil graag iets verder gaan in de storyline maar ik wil de game niet gelijk helemaal uitspelen. Ik heb nu de missie 'crisis at Hyrule castle' waarvoor ik in het kasteel zelf moet zijn voor het eerst. Kan ik die doen of is dat gelijk al het eindgevecht?

Ik heb alle side adventures voor zover ik weet gedaan. Graag zou ik het mastersword willen bemachtigen bijvoorbeeld maar misschien krijg je die pas op het einde, geen idee.

Hopelijk kan iemand mij advies geven zonder gelijk het verdere verloop van het spel te verklappen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 09:55:
Vraag aan mensen die al ver zijn of hem hebben uitgespeeld:

spoiler:
Ik wil graag iets verder gaan in de storyline maar ik wil de game niet gelijk helemaal uitspelen. Ik heb nu de missie 'crisis at Hyrule castle' waarvoor ik in het kasteel zelf moet zijn voor het eerst. Kan ik die doen of is dat gelijk al het eindgevecht?

Ik heb alle side adventures voor zover ik weet gedaan. Graag zou ik het mastersword willen bemachtigen bijvoorbeeld maar misschien krijg je die pas op het einde, geen idee.

Hopelijk kan iemand mij advies geven zonder gelijk het verdere verloop van het spel te verklappen :)
spoiler:
die kun je doen, je komt wel een baas tegen en je moet daarna nog een missie doen voor de laatste ring.

Dus je kunt veilig het kasteel in zondee hem al direct uit te spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Linksquest op 19-06-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, ging wat mis met aanpassen, dubbele post

[ Voor 91% gewijzigd door Linksquest op 19-06-2023 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@Linksquest top, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Pfff, die
spoiler:
Queen Gibdo boss
is echt een fucking bitch. Volgens mij nog nooit zo'n lastige boss gehad bij Zelda. Echt wel iets van 6x over gedaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
apNia schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:48:
Pfff, die
spoiler:
Queen Gibdo boss
is echt een fucking bitch. Volgens mij nog nooit zo'n lastige boss gehad bij Zelda. Echt wel iets van 6x over gedaan ofzo.
Echt? Ik heb nog bij geen enkele boss echt problemen gehad (i.i.g. niet meer sinds ik genoeg hartjes heb).
spoiler:
Heb je al geprobeerd om Fire Fruit en Dazzlefruit aan je pijlen vast te maken?

Momenteel loop ik er juist tegen aan dat ik te hard geoptimaliseerd ben om nog echte uitdagingen te vinden.
spoiler:
De draken en Silver-maned Lynels blijven niet lang overeind tegen een Zora-zwaard met een fatsoenlijke fuse er op (vaak in de 90 attack). Gooi daar de Diamond Circlet en een Attack maaltijd bij en het gaat hard. Sind ik alle upgrades voor de Champion's Leathers heb is mijn defense ook ruimschoots voldoende om hun klappen te incasseren.

Heeft iemand een idee hoe ik een Zora zwaard kan vinden wat niet decayed is? Die wil ik nog even meenemen voordat ik de laatste eindbaas op ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ErikT738 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:43:
[...]

Echt? Ik heb nog bij geen enkele boss echt problemen gehad (i.i.g. niet meer sinds ik genoeg hartjes heb).
spoiler:
Heb je al geprobeerd om Fire Fruit en Dazzlefruit aan je pijlen vast te maken?
spoiler:
Ja dat las in in guides, maar die heb ik opzettelijk pas na het verslaan gelezen. Hartstikke leuk dat dat kan, maar nergens wordt uitgelegd dat dat een optie is. Dus ik ga niet van alles proberen om te kijken wat aanslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
apNia schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:34:
[...]

spoiler:
Ja dat las in in guides, maar die heb ik opzettelijk pas na het verslaan gelezen. Hartstikke leuk dat dat kan, maar nergens wordt uitgelegd dat dat een optie is. Dus ik ga niet van alles proberen om te kijken wat aanslaat.
Bij alle vijanden die op de "normale" manier moeilijk neergaan ga ik juist op zoek naar andere tactieken.
spoiler:
De Fire Fruits bleken erg goed te werken toen ik de Gibdo's voor het eerst tegenkwam. De Dazzlefruits heb ik bedacht nadat ik er in de dungeon door de spiegels achter kwam dat ze gevoelig zijn voor licht.

Tot nu toe heb ik maar bar weinig opgezocht buiten de locatie van de Silver-Maned Lynels en het pad van een zekere draak, en dat was vooral omdat ik geen zin had om uren doelloos rond te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind die bazen vreselijk die alleen maar in de lucht blijven hangen en je daardoor er niet goed aan kunt komen, daar word ik echt gek van :P

Iemand trouwens een idee wat je met die poefjes kunt doen die je in de onderwereld vind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Linksquest schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:59:
Iemand trouwens een idee wat je met die poefjes kunt doen die je in de onderwereld vind?
Die kun je bij Bargainer statues inwisselen voor items en armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik vind die bazen vreselijk die alleen maar in de lucht blijven hangen en je daardoor er niet goed aan kunt komen, daar word ik echt gek van :P

Puffshrooms? Die worden een rookgordijn wat tegen vrijwel elke vijand werkt. Muddlebuds zorgen ervoor dat vijanden elkaar aan gaan vallen.

Als je Poe's bedoelt; die kan je inderdaad inwisselen bij standbeelden. In eerste instantie ben ik ze allemaal voorbijgelopen totdat ik de locatie bij het eerste standbeeld had "gekocht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Je hebt toch bij die schuilkelder buiten in de buurt van een poort iets of iemand die Poe!!! Poe! zegt als je voorbij loopt? Daar moest ik meteen aan denken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

apNia schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:34:
[...]

spoiler:
spoiler:
Al die gibdo's verliezen hun pantser door elemental attacks, zo ook die boss. Je kan dus dazzlefruits of firefruit op je pijlen zetten, of een rod/wapen met een edelsteen gebruiken. Ook de sages kunnen hierbij helpen.

En zodra je 1 van die torens gesloopt hebt, kan je achter zo'n lichtbundel gaan staan om de gibdo's erin te lokken waardoor ze vanzelf dood gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door GeleFles op 20-06-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

GeleFles schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:08:
[...]

spoiler:
Al die gibdo's verliezen hun pantser door elemental attacks, zo ook die boss. Je kan dus dazzlefruits of firefruit op je pijlen zetten, of een rod/wapen met een edelsteen gebruiken. Ook de sages kunnen hierbij helpen.

En zodra je 1 van die torens gesloopt hebt, kan je achter zo'n lichtbundel gaan staan om de gibdo's erin te lokken waardoor ze vanzelf dood gaan.
Yeah I know, houdt niet weg dat het super frustrerend was en dat ik voor het eerst ooit met een controller gegooid heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99

De tip van mijn dochter is:
spoiler:
Maak een vuurtje, spring in de luchtstroom naar boven, boven dat vuur en gebruik dan de slomo boog schiet actie om beter te kunnen richten in de lucht. Als het zo’n ninja is op een vliegend voertuig, dan schiet je m er zo vanaf en kun je m op de grond afmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:48:
[...]

spoiler:
Maak een vuurtje, spring in de luchtstroom naar boven, boven dat vuur en gebruik dan de slomo boog schiet actie om beter te kunnen richten in de lucht. Als het zo’n ninja is op een vliegend voertuig, dan schiet je m er zo vanaf en kun je m op de grond afmaken
Ja meestal helpt dat, maar heb ook bazen gehad die te hoog bleven vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb The Legend of Zelda Tears of the Kingdom uitgespeeld. Goede en uitgebreide game, maar niet de beste uit de serie. Nu met de tijd nog verder ontdekken.

[ Voor 14% gewijzigd door Linksquest op 21-06-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:50
EWS99 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:48:
[...]

spoiler:
spoiler:
De ijsvariant is ook nog wel te doen - in de laatste fase gooit hij met ijspegels, maar die kun je met recall terug omhoog sturen en dan als lift gebruiken om bij 'm te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 nieuwe Zelda Amiibo's aangekondigd!

mocht iemand ergens iets vinden voor te reserveren, deel het gerust, dat zoekt voor iedereen een stuk makkelijker 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Wat de link amiibo bijdraagt aan het spel valt me eigenlijk vies tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Linksquest schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:03:
2 nieuwe Zelda Amiibo's aangekondigd!

[YouTube: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Amiibo Trailer | Nintendo Direct 2023]

mocht iemand ergens iets vinden voor te reserveren, deel het gerust, dat zoekt voor iedereen een stuk makkelijker 😝
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANjb8khi5k4at9qy6bTto7REec8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AfH4bxM7wLCEggA5AsMIyNzt.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYHZFESn-40HaP-BsWiumipIS7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v6qnmJWscgPsnGtd2LHa5sbX.webp?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Megupe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:34:
Ingame items o.a. maar ik heb zo ook Epona vrijgespeeld, en het bekende groene tunic 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Megupe schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:34:
Ik zie niet waarom je de amiibo zou kopen voor de bonussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:14:
[...]

Ik zie niet waarom je de amiibo zou kopen voor de bonussen :P
Waarom vind ik dat moeilijk te geloven 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
Linksquest schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:47:
[...]

Waarom vind ik dat moeilijk te geloven 🤣
Alles van de amiibo kan je gewoon ingame vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:52:
[...]

Alles van de amiibo kan je gewoon ingame vinden?
Geen idee om heel eerlijk te zijn, Armor kun je wel gewoon vinden, of je bijvoorbeeld Epona ook zo kunt vinden of andere gekke dingen, geen idee.

https://www.ign.com/wikis...ewards,_and_Functionality

Nu koop ik de Zelda Amiibo's niet voor de ingame dingen, maar voor de verzameling, heb ook alleen de Zelda Amiibo figuurtjes, en tot heden heb ik ze allemaal (meen nog geen gemist te hebben), dus hoop die nieuwe 2 ook te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Linksquest op 21-06-2023 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
@Linksquest Epona en de gliders zijn uitzonderingen ja :) Maar als dat de reden is dat je 15 euro aan een amiibo gaat uitgeven... Nja mensen moeten dat zelf weten. Ik koop ze enkel als ik ze mooi vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackAvery schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:06:
@Linksquest Epona en de gliders zijn uitzonderingen ja :) Maar als dat de reden is dat je 15 euro aan een amiibo gaat uitgeven... Nja mensen moeten dat zelf weten. Ik koop ze enkel als ik ze mooi vind.
Kan er niks aan doen, is de Zelda liefde in mij :D 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:33
JackAvery schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:06:
Ik heb na het vinden van
spoiler:
het gouden paard van Zelda deze zelf Epona genoemd
.

€ 0,- euro, klaar. Of mis ik dan toch iets? Een Amiibo lijkt mij best leuk maar ik vind ze ook te duur voor wat je er voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn zeker niet goedkoop, maar ik koop alleen de Zelda Amiibo's en dan voor de verzameling en niet voor de in game items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Amiibo's zijn DLC figures die voor meerdere games zijn te gebruiken. Ik heb ze ondertussen gebruikt voor:
  • Legend of Zelda Twilight Princess op WiiU
  • Smash Bros op WiiU
  • Super Mario Maker op WiiU
  • Mini Mario & Friends op WiiU
  • Hyrule Warriors op WiiU
  • Mario Kart 8 op WiiU
  • Captain Toad Treasure Tracker op WiiU
  • Smash Bros op 3DS
  • Mini Mario & Friends op 3DS
  • Luigi's Mansion op 3DS
  • Hyrule Warriors op 3DS
  • Hey Pikmin op 3DS
  • Captain Toad Treasure Tracker op 3DS
  • Hyrule Warriors Age of Calamity op Switch
  • Mario Rabbids Kingdom Battle op Switch
  • Mario Oddysey op Switch
  • Zelda BOTW op Switch
  • Zelda TOTK op Switch
  • Zelda Link's Awakening op Switch
  • Zelda Skyward Sword op Switch
Natuurlijk zijn niet alle amiibo en alle games compatible, maar bijna alle Zelda amiibo zijn in bijna alle Zelda games te gebruiken. En soms levert het ook leuke functionaliteit op. Als je Wolf Link amiibo hebt gebruikt in bijv Twilight Princess op WiiU kon je een cave unlocken. Had je die volledig uitgespeeld dan had je een Wolf Link met meer/volledige hartjes in Botw.

Epona kan je krijgen als je de allereerste Link amiibo scant in Botw/Totk. Heb je Epona in Botw dan kan je die ook samen met alle andere paarden vanuit Botw meenemen naar Totk.

In Botw/Totk zijn bijna alle amiibo's eenmaal daags te scannen. Non Zelda amiibo leveren dan materials op zoals food.

Ja. De stuk of 40 amiibo die ik heb hebben me flink wat geld gekost, maar dat is dus niet in 1 keer gekocht. Sommige heb ik dus al sinds 2014. En het zijn leuke figuurtjes die hier in de kast staan. (Al moet ik nu wel even toegeven dat ze allemaal in 1 grote doos liggen, omdat ik ze bijna dagelijks even scan in Totk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@RollieBollie Zelfde hier. De Amiibo verzamel ik alleen omdat ik ze leuk vind. Ook niet alles en sommige gemist.
Maar liggen hier ook in een doos.
Heb zelfs Amiibo gekocht voor mijn vrouw van Monster Hunter stories (en zelfs van deel 2 dubbel liggen (moeten nog verkocht worden), deel 1 te laat en die waren echt ontzettend duur omdat ze ze hier niet hebben verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik heb een stuk of 6 van Mario games, enkele retro games, 1 Pikmin en de rest is Zelda. En ik heb (nog) niet eens alle Zelda amiibo (ben wel een beetje stout aangezien de Zelda amiibo die ik mis wel als nfc cards heb en uiteindelijk ga vervangen door de real deal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Nu online
prutsger schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:22:
[...]

Ik heb na het vinden van
spoiler:
het gouden paard van Zelda deze zelf Epona genoemd
.

€ 0,- euro, klaar. Of mis ik dan toch iets? Een Amiibo lijkt mij best leuk maar ik vind ze ook te duur voor wat je er voor krijgt.
De Amiibos zijn goedkoop prijs/kwaliteit als je ze als Figurines beschouwt. Maar dan nog, enkel kopen als je ze mooi vindt imo.

Ik heb zelf een aantal Zelda en Xenoblade amiibo’s maar ik hoef de collectie niet volledig te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 22-06-2023 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Ik heb alleen de Bokoblin omdat ie een tientje op Amazon was. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Señor Sjon schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:18:
Ik heb alleen de Bokoblin omdat ie een tientje op Amazon was. :+
Volgens mij heb ik een keer vijf euro uitgegeven aan NFC tags, en die werken ook nog perfect :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelmau5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-08 15:48
ErikT738 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:34:
[...]

Volgens mij heb ik een keer vijf euro uitgegeven aan NFC tags, en die werken ook nog perfect :p
Op mijn oude Samsung S7 Edge kan ik ze zelfs emuleren, helemaal top. Is een tijdje geleden dat ik dat voor 't laatst heb gedaan dus geen idee of het nog steeds werkt met de laatste systeemupdate van de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
michelmau5 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:36:
[...]

Op mijn oude Samsung S7 Edge kan ik ze zelfs emuleren, helemaal top. Is een tijdje geleden dat ik dat voor 't laatst heb gedaan dus geen idee of het nog steeds werkt met de laatste systeemupdate van de Switch.
Aan de Amiibo is niets veranderd, dus dat zou nog moeten werken. Gek genoeg kon ik de NFC tags alleen beschrijven met een oude Samsung en niet met nieuwere telefoons.

Overigens zijn de rewards wel minder geworden in vergelijking met BotW. Ik heb het nu een paar keer gedaan in TotK maar ik kreeg enkel roestende bagger wapens (en Epona boven op een berg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik heb verschillende armor items gekregen, meerdere doeken voor de paraglider, paar keer Epona en natuurlijk veel materials en wapens, maar meestal zijn de wapens die ik heb al beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6yrAq_U4VnN6LDuHks6gGla7eM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dh0FY5htQDiKVbCkbSR80p1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Yes, hij is binnen 🤩

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor de liefhebbers een leuke short van de Guide

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zeror
Doen jullie dit ook? Ik ben te lui om steeds m'n paard maar mee te slepen door de spelwereld en loop veel liever. Maar om toch een beetje snelheid te kunnen hebben, zoek ik steeds naar heuveltjes of andere verhogingen zodat ik daar vanaf kan gliden, omdat dit sneller is als lopen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 25-06-2023 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
Zeror schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:42:
Doen jullie dit ook? Ik ben te lui om steeds m'n paard maar mee te slepen door de spelwereld en loop veel liever. Maar toch een beetje snelheid te kunnen hebben, zoek ik steeds naar heuveltjes of andere verhogingen zodat ik daar vanaf kan gliden, omdat dit sneller is als lopen. :P
Herkenbaar in botw. In totk teleporteer ik naar de luchtwereld om zo vandaag hoog te gliden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Doen jullie dit ook? Ik ben te lui om steeds m'n paard maar mee te slepen door de spelwereld en loop veel liever. Maar toch een beetje snelheid te kunnen hebben, zoek ik steeds naar heuveltjes of andere verhogingen zodat ik daar vanaf kan gliden, omdat dit sneller is als lopen. :P
Same here inderdaad. Elke mogelijkheid om even te gliden pak ik. Al is het maar 2 cm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doen jullie dit ook? Ik ben te lui om steeds m'n paard maar mee te slepen door de spelwereld en loop veel liever. Maar om toch een beetje snelheid te kunnen hebben, zoek ik steeds naar heuveltjes of andere verhogingen zodat ik daar vanaf kan gliden, omdat dit sneller is als lopen. :P
Ja, doe ik ook, heel herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:57
Vage bug tegen gekomen.
spoiler:
ik was de main quest met Yunobo even gestopt. Hem achter gelaten bij het stuk onder de grond. Maar er is 1 sky island als ik daar heen teleporteer is Yunobo opeens op dat eiland in de lucht. Gezellig hoor maar volgens mij hoort hij daar niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Yep. En ondanks dat ik in mijn autobuild een trike heb maak ik die bijna nooit. Lopend zie je ook veel meer en kan je sneller actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
martin_v_z schreef op zondag 25 juni 2023 @ 12:08:
Vage bug tegen gekomen.
spoiler:
ik was de main quest met Yunobo even gestopt. Hem achter gelaten bij het stuk onder de grond. Maar er is 1 sky island als ik daar heen teleporteer is Yunobo opeens op dat eiland in de lucht. Gezellig hoor maar volgens mij hoort hij daar niet te zijn.
Hij komt terug zodra je weer in zijn gebied bent. Volgens mij ook gewoon in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
EWS99 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:15:
[...]

Hij komt terug zodra je weer in zijn gebied bent. Volgens mij ook gewoon in de lucht.
En in de key items menu kun je de sage power uitzetten als hem liever niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:57
[...]

Ah zit net idd nog in het zuid vlak. Wel echt op het randje van het gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

spoiler:
Ik kan me niet herinneren dat hij op een eiland in de lucht komt, aangezien hem zijn missie in d onderwereld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toaru
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-07 12:17

Toaru

qq

Ik ben afgelopen week begonnen en wat is het een geweldige game. Moeilijk om mezelf achter mijn Switch vandaan te krijgen deze dagen. Ik vind echter wel dat hij erg op BotW lijkt, misschien een beetje te erg. Dit is natuurlijk logisch omdat het een sequel is. Maar ik had toch niet verwacht dat het zo'n kopie van BotW zou zijn, het lijkt er net te veel op. Wat is jullie opinie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deels ja, en deels ook gelukkig weer vernieuwend, vooral als je naar de krachten kijkt en de shrines die in mijn ogen makkelijker zijn dan in BOTW.

En dan heb je nog een lucht gedeelte en onderwereld, plus vond ik BOTW op bepaalde punten toch makkelijker weg spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Toaru schreef op maandag 26 juni 2023 @ 00:59:
Ik ben afgelopen week begonnen en wat is het een geweldige game. Moeilijk om mezelf achter mijn Switch vandaan te krijgen deze dagen. Ik vind echter wel dat hij erg of BotW lijkt, misschien een beetje te erg. Dit is natuurlijk logisch omdat het een sequel is. Maar ik had toch niet verwacht dat het zo'n kopie van BotW zou zijn, het lijkt er net te veel op. Wat is jullie opinie?
Net als jou ben ik dit weekend gestart met deze game. Helaas maar anderhalf uurtje kunnen spelen tot nu toe. Voelt allemaal erg vertrouwd aan op dit moment. Vele zaken weet je in het begin ook al door BotW te spelen. Koud gebied ? Pepertjes koken OF een tak in de fik steken. Dat was in BotW gewoon ontdekken... in ToTK is het gewoon doen omdat je het reeds in de vingers hebt. Nu goed...ik veronderstel dat er nog een pak nieuwigheden opnieuw zullen zijn. Zo heb ik de ultrahand ondertussen en kan ik sinds deze ochtend ook Ascend....Dat is wel leuk en zorgt weer voor pak nieuwe mogelijkheden. Ik ga met deze game maanden zoet zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Is dit infeite de moeite ? De prijs valt best wel mee maar is dit puur voor de verzamelaar of staat er effectief info in die je zelf niet in / uit het spel kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rebbelx schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Is dit infeite de moeite ? De prijs valt best wel mee maar is dit puur voor de verzamelaar of staat er effectief info in die je zelf niet in / uit het spel kan halen ?
Ik vind hem gewoon leuk om te hebben en om er eens door heen te bladeren, maar ik merk wel, dat ik hem nog niet gebruik hebt, aangezien het boek later is uitgekomen.

Kijk ik weer even naar die van Breath of the Wild, die heb ik wel eens gebruikt, vooral bij de eerste keer toen ik in die kameel zat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebbelx
Linksquest schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:19:
[...]

Ik vind hem gewoon leuk om te hebben en om er eens door heen te bladeren, maar ik merk wel, dat ik hem nog niet gebruik hebt, aangezien het boek later is uitgekomen.

Kijk ik weer even naar die van Breath of the Wild, die heb ik wel eens gebruikt, vooral bij de eerste keer toen ik in die kameel zat 8)7
Gekocht!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rebbelx
Net van The Great Sky Island afgedaald naar Hyrule. WAT EEN SPEL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel plezier met verkennen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:47

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik moet zeggen dat ik een beetje heen-en-weer geworpen word tussen hoe geweldig ik het spel vind en dan weer het toch wel erg op BOTW vind lijken. Abilities zijn nieuw en anders. Fusen is ook wel leuk gedaan en die Zonai dingen is ook weer een extra dimensie. En de Sky Islands erbij en de ondergrondse wereld natuurlijk.

Al met al ga ik toch wel weer vol voor dit spel, alleen de ondergrondse wereld heb ik nog maar minimaal ontdekt, want dat is toch wel een beetje depressing dat donkere gedoe.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:39
MrScratch schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:50:
Ik moet zeggen dat ik een beetje heen-en-weer geworpen word tussen hoe geweldig ik het spel vind en dan weer het toch wel erg op BOTW vind lijken. Abilities zijn nieuw en anders. Fusen is ook wel leuk gedaan en die Zonai dingen is ook weer een extra dimensie. En de Sky Islands erbij en de ondergrondse wereld natuurlijk.

Al met al ga ik toch wel weer vol voor dit spel, alleen de ondergrondse wereld heb ik nog maar minimaal ontdekt, want dat is toch wel een beetje depressing dat donkere gedoe.
Met de lampen aan wordt het beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Mij valt op dat wildlife in het spel maar zelden echt een bedreiging is. Meestal rennen ze alleen weg, pas als je tijdje wacht vallen ze je pas aan. Had leuk geweest als wolven, zwijnen, elanden, etc.. iets aggressiever waren en je sneller doen aanvallen ipv wegrennen.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 28-06-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

sigmundfreund schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:00:
[...]

Met de lampen aan wordt het beter ;)
Je bedoelt de wortels enablen? Is wel handig dat de bovenwereld en onderwereld verbonden zijn, maar voor de rest schiet ik me een ongeluk met van die lichtplanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
MrScratch schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:55:
[...]

Je bedoelt de wortels enablen? Is wel handig dat de bovenwereld en onderwereld verbonden zijn, maar voor de rest schiet ik me een ongeluk met van die lichtplanten.
Mocht het nog niet weten wat betreft die Lightroots: De locatie van de Lightroot komt overeen met een shrine bovengronds. Misschien navigeert dat iets makkelijker door het donker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
En je hebt natuurlijk ook de kleine en grote bloemen die licht geven. Je kan ze gooien en met een pijl verder wegschieten. En tevens kan je die ook laten vallen als je de diepte in gaat. Open je glider en daarna zoek je in je inventory naar zo een bloem. Als je die wilt vasthouden als je de glider open hebt drop je die bloem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Zeror schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:36:
[...]

Mocht het nog niet weten wat betreft die Lightroots: De locatie van de Lightroot komt overeen met een shrine bovengronds. Misschien navigeert dat iets makkelijker door het donker. ;)
Dat bedoelde ik met de referentie naar verbonden zijn van boven en onderwereld. Is inderdaad handig om te zoeken naar roots of naar tempels.

Echter als ik een tempel zoek op een plaats van een root, dan is dat soms best lastig omdat deze in een grot ofzo liggen en dan gaat de tempelsensor ook niet af, dat is wel eens ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaiterbrai
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 11:31
Ik raak er maar moeilijk in. Denk dat het komt omdat ik zelf Botw pas afgelopen december heb aangeschaft (eerder had ik simpelweg geen Switch, de Wii vond ik niks t.o.v. Xbox en daar blijven hangen ondanks dat ik de nes tm N64 platgespeeld heb). Botw uiteindelijk uitgespeeld vlak na de release van Totk. Gezien je dan van een vol ontwikkelde link met legio rupees, food, etc. weer terugvalt naar niks kost gewoon even moeite om op te pakken. Heb het denk ik nu 3 x gespeeld, ff paar maanden in de kast laten verstoffen en dan maar spelen ofzoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Gaiterbrai schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:20:
Ik raak er maar moeilijk in. Denk dat het komt omdat ik zelf Botw pas afgelopen december heb aangeschaft (eerder had ik simpelweg geen Switch, de Wii vond ik niks t.o.v. Xbox en daar blijven hangen ondanks dat ik de nes tm N64 platgespeeld heb). Botw uiteindelijk uitgespeeld vlak na de release van Totk. Gezien je dan van een vol ontwikkelde link met legio rupees, food, etc. weer terugvalt naar niks kost gewoon even moeite om op te pakken. Heb het denk ik nu 3 x gespeeld, ff paar maanden in de kast laten verstoffen en dan maar spelen ofzoiets.
Ik hoop dat je mooie paarden hebt verzameld in BotW, want die kan je meenemen naar TotK 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebbelx
Gaiterbrai schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:20:
Bizar, ik zit net in dezelfde situatie als jij. Botw vorige week pas uitgespeeld en nu aan de slag met Totk. Ik grijp elk vrij moment net aan om te spelen.Het is idd wel balen dat je alles opnieuw kwijtbent maar dat is ergens wel normaal. Ik vind Totk op dit moment wel beter, je abilities maken het spel wel leuker. En ik heb ook het gevoel dat het spel echt makkelijker is. Je krijgt bij Totk meer uitleg vind ik. Of ik ervaar het spel als makkelijker omdat ik al uren botw in de vingers heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:23
MrScratch schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:00:
[...]

Dat bedoelde ik met de referentie naar verbonden zijn van boven en onderwereld. Is inderdaad handig om te zoeken naar roots of naar tempels.

Echter als ik een tempel zoek op een plaats van een root, dan is dat soms best lastig omdat deze in een grot ofzo liggen en dan gaat de tempelsensor ook niet af, dat is wel eens ingewikkeld.
Als de sensor niet af gaat, is dat meestal omdat er dan een quest aan vast zit waarmee de shrine pas tevoorschijn komt na het voltooien van de quest.

Niet dat het helpt als de sensor wel af gaat en die zegt dat de shrine ergens onder je in een grot is, soms is het nog best lastig om de ingang van de betreffende grot te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Transportman schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:34:
[...]

Als de sensor niet af gaat, is dat meestal omdat er dan een quest aan vast zit waarmee de shrine pas tevoorschijn komt na het voltooien van de quest.

Niet dat het helpt als de sensor wel af gaat en die zegt dat de shrine ergens onder je in een grot is, soms is het nog best lastig om de ingang van de betreffende grot te vinden.
Scherp. Dat klopt inderdaad. Dit geval ging het om een test bij die berg in het oosten waar je vanuit een sky-island door een zooitje ringen moest gaan. De finish was precies bij de plek waar de tempel hoorde te zijn. LOL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Iemand doet iets leuks met Cuccoo's :P

https://www.facebook.com/...=saved&v=1321507375101145

Eieren farmbot :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Let op:
Kun je geen genoeg krijgen van Zelda? Maak dan ook gerust gebruik van het main Zelda topic: Het 'Legend of Zelda' topic