Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 8 ... 40 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WesPet85
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-07-2024
@André66

Wij hebben de Kuga Graphite Tech besteld en is inmiddels ook aangekomen bij de Dealer. Ze kregen em (volgens hun zeggen door een storing in hun systeem) niet meer op kenteken dit jaar, dus wij hebben de afspraak staan op 08-01-2024.

Wij hebben gister een kijkje mogen nemen en de auto heeft (thank god) de juiste AGR stoelen en inderdaad ook rode remklauwen, ik ga er vanuit dat onze auto's allemaal op dezelfde vrachtwagen stonden dus volgensmij is de productie prima verlopen :)

Heel erg tevreden met de kleur en hoe die uiteindelijk is geworden, can't wait! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-05 18:01
ehtweak schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:59:
@André66 Maar dat soort zaken staan toch beschreven in de orderbevestiging die je gehad hebt van jouw specifieke auto?

ALS er AGR stoelen inzitten, dan zijn ze elektrisch verstelbaar.
Echter ZONDER geheugenstand. :-(
De geheugenstand wordt niet meer in de Kuga gebouwd.
Zat alleen in de Vignale uitvoering…
Moet eerlijk zeggen dat in onze huidige S-max het wel makkelijk vind database stoel automatisch naar de ingestelde positie gaat…
Enfin, keuzes maken 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wouda schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:22:

Overigens vind ik de stoelverwarming wel erg heet. De hoogste stand is niet uit te houden, en standje twee wisselt tussen gloeispiraal en niets, dus ook niet erg comfortabel. Delen jullie die ervaring?
Ik heb ingesteld dat de Kuga 's-ochtends, vlak voor vertrek, 'warm' moet zijn.
En dan heeft 'ie de stoelverwarming op standje 3 staan + stuurverwarming + allerlei andere warmtedingen.

Als ik dan wegrijd, dan zet ik eerst al die warmtedingen uit. Maar aan de andere kant, is het wel lekker om je achterwerk in een warme zetel te nestelen.

Eenmaal onderweg zet ik de stoelverwarming nooit warmer dan standje 1-streepje.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:30
De stoelverwarming bij de normale ST line stoelen vind ik ook veel te warm. Mijn vrouw kant stand 1 prima hebben (2 en 3 is te warm) maar ik vind het helemaal niks. Dat was bij onze VW Golf echt een stuk beter afgesteld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Grappig hoe smaken verschillen. Stand 1 vind ik veel te laf, dan kan ie net zo goed uit. Ik begin altijd op stand 3 (‘lekker roosteren’ zeggen wij altijd 8)7) en na een minuutje of 10 naar 2.

Ik meen overigens wel dat e.a. aan temperaturen is in te stellen via ForScan.. iig voor het stuur. Ben niet zeker van de stoelverwarming.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Stand 3 is indd broodrooster gehalte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik blijf me verbazen met onze Kuga PHEV. :)

Vannacht weer helemaal opgeladen voor het luttele bedrag van 2 Euro en 5 cent (was lekker laag tarief).
Vervolgens 24 km heen en 's-middags weer 24km terug (woon/werk verkeer), volledig EV in Eco mode.

En dan nog 5km accubereik over! (volgens het display) d:)b bij thuiskomst.
M.a.w. blijkbaar hebben de temperaturen van de afgelopen dagen niet zo veel invloed meer op de accucapaciteit. En qua reistijd doe ik er nog steeds even lang over; m.a.w. ik rijd blijkbaar niet langzamer ofzo.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:46
Draakje5 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:34:
Stand 3 is indd broodrooster gehalte..
Heerlijk, de bilgrill noemen wij dat :*)
ehtweak schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:17:
Ik blijf me verbazen met onze Kuga PHEV. :)

Vannacht weer helemaal opgeladen voor het luttele bedrag van 2 Euro en 5 cent (was lekker laag tarief).
Vervolgens 24 km heen en 's-middags weer 24km terug (woon/werk verkeer), volledig EV in Eco mode.

En dan nog 5km accubereik over! (volgens het display) d:)b bij thuiskomst.
M.a.w. blijkbaar hebben de temperaturen van de afgelopen dagen niet zo veel invloed meer op de accucapaciteit. En qua reistijd doe ik er nog steeds even lang over; m.a.w. ik rijd blijkbaar niet langzamer ofzo.
Dat haal ik nooit. max. 30km ongeveer tegenwoordig. Woon-werk is 23km, grootste gedeelte 100 waar ik 110 op de teller rij. Op de zaak opladen. Volledig elektrisch naar huis en dan de volgende dag nog ca. 6km en dan is het op.
Zal waarschijnlijk dan met snelheid te maken hebben en verbruik van apparatuur. Als het zo koud en nat is dan wel natuurlijk de bilgrill op standje 3 en stuurverwarming aan.

• Draakje5
  • Nu online
Wat een rit vandaag zeg met die wind. Ik heb nog nooit zo'n lage actieradius gehad. 32km.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Op mijn rit maakte het uiteindelijk weinig uit.
Heen extreem 'zuinig' (wat ik vroeger ook al merkte met onze voorgaande benzineauto), (storm)wind recht achter, 24km heen, bij aankomst nog 30 km bereik over!
En terug, (storm)wind tegen, bij aankomst 2 km bereik over van het totaal.

En van die 24km rijd ik ca. 10km bebouwde kom (50km/h wegen; dan zet ik 'm op 55km/h op de acc). De overige 14km is 80km/h provinciale weg (84km/h op de acc).

Mooie Plaatjes   

• Edje02
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 01-10-2024
Weet iemand wat het verschil is tussen de ST-line en de ST-line X qua geluidssysteem? Ik begrijp dat beide het B&O systeem hebben met 10 luidsprekers. Is enkel dat de ST-line X een luidspreker voor een subwoofer wisselt het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Kan ik mijn Kuga ST-Line X volgen vanaf productie tot aan de dealer?
Chassisnummer is bekend….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Edje02 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:19:
Weet iemand wat het verschil is tussen de ST-line en de ST-line X qua geluidssysteem? Ik begrijp dat beide het B&O systeem hebben met 10 luidsprekers. Is enkel dat de ST-line X een luidspreker voor een subwoofer wisselt het verschil?
In onze ST-line X zit sowieso een B&O audio systeem met basspeaker…

In de ST-line zie ik dit niet staan …Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttSButooYbBK2YnFeZ4NNjZR2lA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1lpgJqYSMGIzfMui8zRf4r5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIBhdx6LQBDAnrbRRpoXE_NbpU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9voJh1zGXTeYlaxnqsxvvTN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje02
Nee maar het schijnt toch ook een B&O te zijn met hetzelfde vermogen en 10 speakers. Zelfs de Ford dealer kan het me niet uitleggen. De prijslijst doet voorkomen of er verschil is.
In de UK zie je bij alle Kuga's precies dezelfde omschrijving voor het geluidssysteem.

[ Voor 19% gewijzigd door Edje02 op 22-12-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Edje02 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:06:
Nee maar het schijnt toch ook een B&O te zijn met hetzelfde vermogen en 10 speakers. Zelfs de Ford dealer kan het me niet uitleggen. De prijslijst doet voorkomen of er verschil is.
In de UK zie je bij alle Kuga's precies dezelfde omschrijving voor het geluidssysteem.
Vandaag even langs de dealer geweest en auto wordt februari 2024 aan ons geleverd.

Wél begreep ik van hem dat de 12-weg AGR stoelen vanaf heden ( bij bestelling ), niet meer standaard geleverd worden!
Dus weer de 10-weg stoelen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-04 11:29
Edje02 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:06:
Zou even gaan luisteren naar de standaard speakers.....
Wij hebben de ST-X, dus standaard met B&O. (Zitten meer dingen standaard op de ST-X zoals extra isolatie glas). Maar als ik daarvoor alleen de B&O moest kiezen ...🤔.
'Premium' vind ik overdreven omschreven. Klinkt echt niet als een super tech radio maar high end is het zeker niet. Zeker niet op iets hardere volumes. (Heb erg brede smaak en zo'n beetje alles komt voorbij bij mij behalve de Toppersachtige muziek en opera...) Komt ook (deels) door de gebruikte materialen en constructie van bv de deuren. Als er iets in de deurvakken ligt gaat dat gelijk meetrillen. Die leeghalen scheelt al wat frustraties. En voren zijn de basspeakers gescheiden via filter, de hoge tonen komen via tweeters op het dashboard en centerspeaker (dat is volgens mij de slechtste speaker van de hele set) en in de achterdeuren pakken de speakers full range. Die kunnen het soms niet aan en moet het weer zachter.
En alles wordt uiteraard (zowel de B&O als standaard speakers) aangestuurd door hetzelfde sync3 systeem en versterker.
Zou het (w)meer nemen voor het totaalplaatje, niet alleen voor het geluidssysteem.

[ Voor 6% gewijzigd door Ginger Tosser op 23-12-2023 07:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gmanders
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-06-2024
Hallo Allemaal,

Ik heb een Kuga PHEV ST-line X en heb met Forscan al de volgende dingen aangepast.

-Autolock deuren sluiten bij 20km/h
-Achterlichten branden bij DLR altijd.
-Mistlampen werken nu ook als bocht verlichting.

Volgende zaken wil ik nog doen.

-Alarm activeren
-ST logo bij starten en uitzetten auto in het grote scherm i.p.v. het Ford logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

gmanders schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:01:

Ik heb een Kuga PHEV ST-line X en heb met Forscan al de volgende dingen aangepast.
Heb je dat zelf gedaan of laten doen?
Dat heb ik een paar weken geleden door de Ford dealer laten doen.
Dat wilden/konden ze wel.
Deze vraag kwam bij de Ford garage vaker voor. Maar dit konden ze (wilden?) ze niet doen.
Heb je dan niet het probleem dat de DRL lampen vóór, op halve sterkte branden? (dit zag ik namelijk diverse keren voorbij komen op wat buitenlandse Ford forums).
Eigenlijk zou ik willen dat de dimlichten altijd aangaan als ik de auto start. En niet alleen als de auto vindt dat het donker genoeg is.
De zogenaamde 'Skandinavië' optie. Nu moet ik zelf het knopje ff een slag draaien. Op zich niet onoverkomelijk. Maar in een auto met zoveel elektronische mogelijkheden zou je dit eigenlijk moeten kunnen instellen.
Enig idee of dat mogelijk is?
Interessant! Welke parameters moest je daarvoor aanpassen?

En wat bedoel je met 'Alarm activeren'?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje02
Ginger Tosser schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 07:52:
[...]

Zou even gaan luisteren naar de standaard speakers.....
Wij hebben de ST-X, dus standaard met B&O. (Zitten meer dingen standaard op de ST-X zoals extra isolatie glas). Maar als ik daarvoor alleen de B&O moest kiezen ...🤔.
'Premium' vind ik overdreven omschreven. Klinkt echt niet als een super tech radio maar high end is het zeker niet. Zeker niet op iets hardere volumes. (Heb erg brede smaak en zo'n beetje alles komt voorbij bij mij behalve de Toppersachtige muziek en opera...) Komt ook (deels) door de gebruikte materialen en constructie van bv de deuren. Als er iets in de deurvakken ligt gaat dat gelijk meetrillen. Die leeghalen scheelt al wat frustraties. En voren zijn de basspeakers gescheiden via filter, de hoge tonen komen via tweeters op het dashboard en centerspeaker (dat is volgens mij de slechtste speaker van de hele set) en in de achterdeuren pakken de speakers full range. Die kunnen het soms niet aan en moet het weer zachter.
En alles wordt uiteraard (zowel de B&O als standaard speakers) aangestuurd door hetzelfde sync3 systeem en versterker.
Zou het (w)meer nemen voor het totaalplaatje, niet alleen voor het geluidssysteem.
Bedankt voor je reactie. Ik ga een ST-line gaan rijden en de X-versie viel buiten het leasebudget. Als muziekfreak baalde ik van het missen van de premium geluidsinstallatie. Maar helemaal eens, geluid valt en staat met de klankkast die erachter zit. In februari ga ik erachter komen of het bevalt. Heb nu een premium set in een Insignia en die is best aardig. De geluidsinstallatie in de Fiesta ST-Line van mijn vrouw is wel veel minder vol van geluid maar zij maalt er niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
ehtweak schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:58:

Deze vraag kwam bij de Ford garage vaker voor. Maar dit konden ze (wilden?) ze niet doen.
Heb je dan niet het probleem dat de DRL lampen vóór, op halve sterkte branden? (dit zag ik namelijk diverse keren voorbij komen op wat buitenlandse Ford forums).
Nee, ze branden gewoon op volle sterkte. Heeft de persoon die het bij mij ingesteld heeft nog getest. Hij vermoedde namelijk hetzelfde maar bleek dus niet zo te zijn.

Alarm probeerde hij ook actief te krijgen. In de boordcomputer kwam de optie wel naar voren, maar vervolgens kun je er niks mee. Daarna heeft hij de boel maar weer gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
gmanders schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 10:01:
Hallo Allemaal,

Volgende zaken wil ik nog doen.

-Alarm activeren
-ST logo bij starten en uitzetten auto in het grote scherm i.p.v. het Ford logo.
Goedemiddag,

Is dit zelf te doen of beter via de Ford dealer?
En welke kosten zijn ermee gemoeid ?
Hoeveel tijd neemt dit in beslag ?

Zie graag de info tegemoet....

Alvast bedankt ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@André66 Knappe Ford dealer als 'ie al die dingen voor je doet.

Denk dat dat niet gaat lukken... ;w :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Sowieso ford dealer(s) 🤣
Niet eens verstand van de Kuga, getuigen de verkeerde adviezen en voorstellen voor 1500 euro reparaties, de merkdealer bij ons in de regio dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmanders
ehtweak schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 11:58:
[...]

Heb je dat zelf gedaan of laten doen?

Ja ik heb alles zelf ingesteld met de laptop en het is goed te doen. Ik denk dat ik er 30min over heb gedaan.
Google Forscan en lees je in. Op Youtube staan ook redelijk wat filmpjes hoe het werkt.
En het klopt dat de Ford dealers dit niet willen doen! In Duitsland doen ze dit wel voor hun klanten hoorde ik.

[...]

Dat heb ik een paar weken geleden door de Ford dealer laten doen.
Dat wilden/konden ze wel.

[...]

Eigenlijk zou ik willen dat de dimlichten altijd aangaan als ik de auto start. En niet alleen als de auto vindt dat het donker genoeg is.
De zogenaamde 'Skandinavië' optie. Nu moet ik zelf het knopje ff een slag draaien. Op zich niet onoverkomelijk. Maar in een auto met zoveel elektronische mogelijkheden zou je dit eigenlijk moeten kunnen instellen.
Enig idee of dat mogelijk is?

[...]

Interessant! Welke parameters moest je daarvoor aanpassen?

En wat bedoel je met 'Alarm activeren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmanders
André66 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 15:13:
[...]

Goedemiddag,

Is dit zelf te doen of beter via de Ford dealer?
En welke kosten zijn ermee gemoeid ?
Hoeveel tijd neemt dit in beslag ?

Zie graag de info tegemoet....

Alvast bedankt ! _/-\o_
Alles is zelf goed te doen! Google Forscan en kijk youtube filmpjes! In Amerika passen ze ook veel aan bij de Ford F150 en de sysytemen werken vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmanders
Allen,

Ik zie veel vragen voorbij komen. Ik heb in de FB groep ook al zaken gedeeld voor het aanpassen van de auto met Forscan. Hierbij de link naar deze groep.
https://www.facebook.com/groups/691487399436556

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@gmanders Jammer, dat die info bij gezichstboek staat.
Heb ik niet/wil ik niet. M.a.w. die info is dus verborgen. :-(

BTW: ik vraag het nog maar eens:
Heeft iemand al een (nederlandstalig) Ford Forum ontdekt met de nodige aandacht voor de Kuga?
Want met de duizenden exemplaren die er verkocht zijn zou je dat toch wel verwachten...

https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/ford/kuga/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstuniek
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-04 18:51
https://www.kuga-forum.de...d/53-ford-kuga-mk3-forum/
Weliswaar een duits forum maar zie de link over de MK3.
Gebruik chrome klik met de rechter muisknop en dan vertalen in nederlands, simpeler kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmanders
Hier een overzicht wat je kan aanpassen.

Je hebt een OBD-2 stekker nodig met MS/HS switch en een windows laptop met Forscan.
Belangrijkste wat je kunt veranderen is Autolock deuren, achterlichten laten brande bij DRL in autostand en de mistlampen als bocht verlichting gebruiken zoals VW ook heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkE3Jb4bx8fysc2FpnPZZAM8XEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVaDzOObxVFEQ1WblIi7mVzW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
ehtweak schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:55:

Heeft iemand al een (nederlandstalig) Ford Forum ontdekt met de nodige aandacht voor de Kuga?
Want met de duizenden exemplaren die er verkocht zijn zou je dat toch wel verwachten...

Op Facebook zijn er ook Kuga groepen waarin veel informatie wordt gedeeld…
Bijgaand de Nederlandse groep..
Er is ook nog een Ned/Belg groep…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0HbxD4LZnqetHEMTPXghzEcWNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIZ1Bje3N0EEjcUFQ1gZw25J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66

En de andere groep…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTS-ABKm0ZouhdA1MYmtKqZ_YjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tN04CH3inpX967fjGailvXpv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@André66 Zoals ik al zei:
Jammer, dat die info bij gezichstboek staat.

Mooie Plaatjes   

• PimZ
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:58
Op het focusclub.nl forum is wel wat over de Kuga te vinden, maar niet heel veel.
Kijk maar eens bij Forum > Garage > Mijn Ford en kijk dan bij Rijkers Kuga ST-Line X
Verder is er veel info over forscan bij Forum > Handleidingen > Handleidingen Focus MK4

• ceesdegr
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-12-2024
Ford Kuga titanium phev standaard wit, wel met trekhaak af fabriek. Heb er nu ca 1600 km mee gereden en het benzine verbruik is 1,6 liter op de 100 km. Dit dankzij regelmatig stekkeren. Nu laad ik thuis op met een type 2 stekker van Voldt, 3,7 kw gevonden via zoeken op de site van Voldt op merk en type auto.

kabel gaat thuis een gewoon stopcontact in. Op die groep dan verder niets gebruiken aan stroom. Ik heb een Nedis wifi smartplug gekocht met de bedoeling om stroomverbruik laden te loggen .Gewoon installeren van app via wifi benaderbaar. Lukt allemaal. Alleen laadt de app twee seconden iets zien aan stroom, maar springt dan weer op 0 . wel laadt de app netspanning zien. Wordt alleen niet doorgelaten aan de auto.

Herkend iemand dit?

mvg CdG :( :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@ceesdegr die dingen zijn niet geschikt voor deze hoge vermogens. Je zal de eerste niet zijn waar zo’n goedkoop ding in rook op gaat.

Ik kan alleen maar gokken waarom het niet werkt: mogelijk is de laadstroom te hoog en stopt ie daarom. Maar ik zou je vooral dringend adviseren niet dat soort stekkers te gebruiken om dergelijke stromen te meten. Er zijn er al meer geweest die een rokend stopcontact hadden.. :X Een normaal stopcontact is überhaupt niet geschikt voor 3,6 kW..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@ceesdegr Echt NIET doen!
Als je deze plug er tussen hebt zitten:

https://nedis.nl/nl-nl/pr...-10-40-0c-android-ios-wit

Da's vragen om moeilijkheden! :(

Ik heb gewoon zelf een simpele laadpaal bij onze voordeur geïnstalleerd.
Op een seperate PV/Laadgroep, via een 3 x 4mm² voedingskabel apart naar de groepenkast.

zo eentje, van EVHUB:
Afbeeldingslocatie: https://evhub.nl/wp-content/uploads/2019/01/evhub-zwartweb.jpg
En dan een stevige type-2 laadkabel gebruiken.

Desnoods hang je dan een smart metering device tussen die laadpaal en je groepenkast aansluiting. Maar neem er dan wel eentje die MINIMAAL de vereiste stroomsterktes aan kan.
M.a.w. geen dunne stekkertjes of maximaal 1,5mm2 aansluitklemmen ofzo. :N Da's echt uit den boze.

[ Voor 51% gewijzigd door ehtweak op 28-12-2023 21:55 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:51
ehtweak schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:03:
@André66 Zoals ik al zei:
Jammer, dat die info bij gezichstboek staat.
Misschien dat je hier antwoorden kunt vinden:
https://www.fordclub.be/forum/viewforum.php?f=65

En als je goed engels kunt (of google laat vertalen):
https://www.kugaownersclub.co.uk/

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Beste,

Kan ik mijn Kuga “ volgen “ vandaag de fabriek?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@kootje70 @mstuniek De taal (Duits, Engels) is niet het probleem.

Maar wat je vaak ziet is dat er in een specifiek land toch andere dingen wel/niet gedaan worden bij de betreffende [merk]garage dan in onze buurlanden. Ook de importeur heeft vaak landspecifieke instellingen gedaan, of juist uitgeschakeld.
Vandaar mijn vraag naar een Nederlands forum.

Maar ik denk dat ik maar eens een account op het Duitse forum ga aanmaken. Dan kan ik in ieder geval ook de plaatjes zien. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

André66 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:34:
Kan ik mijn Kuga “ volgen “ vandaag de fabriek?
Tja, voor zover je van 'volgen' kunt spreken.
Als je hier een account aanmaakt:
https://www.ford.nl/eigenaar/jouw-account

Dan krijg je te zien waar je auto zou moeten zijn... Maar hecht er niet te veel waarde aan.
Bij ons stond 't vaak wekenlang op dezelfde status. En dan ineens krijg je een berichtje van de Ford dealer om een afspraak te maken om je auto te komen ophalen.

BTW: als het goed is, hebben ze je dit bij de garage, tijdens het koopproces van de Kuga allemaal uitgelegd...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry84
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-04 18:29
Als het goed is krijgen we onze Kuga begin januari, ik vroeg mij af wat jullie zouden doen:

Thuis gaan we laden met een granny op aparte groep met 3,7kW. (We hebben zonnepanelen en capaciteit over)

Ik rij straks 40km naar mijn werk. (90% snelweg)

Uitgaand van 16kW/100km zou ik daar dus 6,4kW voor nodig hebben. (Volledig elektrisch, maar kan dit überhaupt? Ik las eerder dat het zuiniger zou zijn om hem op snelweg op ev mode hybride te zetten?!

Op het werk heb ik de mogelijkheid om te laden voor 34 cent per kW (bij dagelijks laden)
Zouden jullie dit wel of niet doen?

Ik dacht de heenweg 40km thuis te laden en de terugweg zou je in theorie net kunnen redden met de restcapaciteit van de accu zonder op het werk bij te hoeven laden?

Of zouden jullie op het werk ook gewoon opladen zodat je altijd je capaciteit volledig beschikbaar hebt?

Hoor graag jullie mening hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
henry84 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:35:
Als het goed is krijgen we onze Kuga begin januari, ik vroeg mij af wat jullie zouden doen:

Thuis gaan we laden met een granny op aparte groep met 3,7kW. (We hebben zonnepanelen en capaciteit over)

Ik rij straks 40km naar mijn werk. (90% snelweg)

Uitgaand van 16kW/100km zou ik daar dus 6,4kW voor nodig hebben. (Volledig elektrisch, maar kan dit überhaupt? Ik las eerder dat het zuiniger zou zijn om hem op snelweg op ev mode hybride te zetten?!

Op het werk heb ik de mogelijkheid om te laden voor 34 cent per kW (bij dagelijks laden)
Zouden jullie dit wel of niet doen?

Ik dacht de heenweg 40km thuis te laden en de terugweg zou je in theorie net kunnen redden met de restcapaciteit van de accu zonder op het werk bij te hoeven laden?

Of zouden jullie op het werk ook gewoon opladen zodat je altijd je capaciteit volledig beschikbaar hebt?

Hoor graag jullie mening hierover.
Ik denk dat je wel iets meer dan 6,4kW nodig zal hebben. En 80km op 1 accu haal je sowieso niet. Tenzij je ook de benzinemotor er bij gaat gebruiken, maar ik rijd zelf altijd gewoon EV only.
Maar los daarvan. Ik zou voor 34 cent per kW bij je werk opladen. Je kan er natuurlijk voor kiezen om niet helemaal vol te laden (dat kun je in de app instellen volgens mij) zodat de accu bijna leeg is als je thuis komt omdat je daar nog voordeliger kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05 15:03
Hallo allemaal, in januari 2024 krijgen wij onze Kuga st line met extra opties die geïmporteerd is uit Duitsland geleverd. Nu staat er van alles op deze site maar toch een vraag over het opladen. Als ik de thuislader gebruik voor een gewoon stopcontact hoeveel amp wordt er dan geslurpt. En laden jullie je auto binnen of buiten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ReneAP schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:28:
Hallo allemaal, in januari 2024 krijgen wij onze Kuga st line met extra opties die geïmporteerd is uit Duitsland geleverd. Nu staat er van alles op deze site maar toch een vraag over het opladen. Als ik de thuislader gebruik voor een gewoon stopcontact hoeveel amp wordt er dan geslurpt. En laden jullie je auto binnen of buiten op.
2 kW. Ongeveer 9A.

Mijne laadt ik alleen op aan openbare palen. Heb helaas geen oprit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneAP
2 kW. Ongeveer 9A.

Mijne laadt ik alleen op aan openbare palen. Heb helaas geen oprit :)

Bedankt voor de reactie, zal in de toekomst nog wel met meer vragen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneAP
Hallo allemaal, ik kreeg te horen van Ford Nederland dat er een terugroepactie voor de Kuga. Het zou gaan om de actie terugroepactie 23S27. Deze is van juni 2023 maar schijnt nog steeds niet opgelost.
Dit kreeg ik van Ford Nederland: Onze technische experts zijn bezig met de softwareontwikkeling en wanneer deze klaar is, zullen de dealers hiervan voorzien worden. Volgens de meest recente update, verwachten we dat de software eind maart 2024 beschikbaar zal zijn. Zodra de software gereed is, zal je opnieuw gecontacteerd worden.
Als ik bij de RDW kijk staat daar iets over brandgevaar. En op andere sites staat zelfs dat je de auto niet in de garage of onder een carport moet zetten.
Wat weten jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
ReneAP schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:17:
Hallo allemaal, ik kreeg te horen van Ford Nederland dat er een terugroepactie voor de Kuga. Het zou gaan om de actie terugroepactie 23S27. Deze is van juni 2023 maar schijnt nog steeds niet opgelost.
Dit kreeg ik van Ford Nederland: Onze technische experts zijn bezig met de softwareontwikkeling en wanneer deze klaar is, zullen de dealers hiervan voorzien worden. Volgens de meest recente update, verwachten we dat de software eind maart 2024 beschikbaar zal zijn. Zodra de software gereed is, zal je opnieuw gecontacteerd worden.
Als ik bij de RDW kijk staat daar iets over brandgevaar. En op andere sites staat zelfs dat je de auto niet in de garage of onder een carport moet zetten.
Wat weten jullie hiervan?
Ik dacht dat het alleen tijdens rijden kon gebeuren. Iets wat voor brandgevaar kon zorgen. Dus waarom je auto dan niet onder een carport zou mogen zetten is me niet duidelijk. Of ik heb het mis. Zelf 2 x gebeld en ford wist me beide keren niks te vertellen, ronduit belachelijk.

Enfin, wel een beetje raar om te adviseren een auto een jaar lang (juni 2023- 2024) niet in een garage te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP230240

Da's toch al een wat ouder probleem?
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2023/RMISC-23V380-7289.pdf

Want als ik mijn VIN# invoer alhier: (Kuga PHEV die in september 2023 is afgeleverd)
https://www.ford.com/supp...23-engine-failure-recall/

dan krijg ik:
2023.25 Kuga (2019)
VIN:xxxxxxxxxxxxx
No Recalls *

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 02-01-2024 21:06 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
ehtweak schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:04:
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP230240

Da's toch al een wat ouder probleem?

Want als ik mijn VIN# invoer alhier: (Kuga PHEV die in september 2023 is afgeleverd)
https://www.ford.com/supp...23-engine-failure-recall/

dan krijg ik:
2023.25 Kuga (2019)
VIN:xxxxxxxxxxxxx
No Recalls *
Dan is er bij jou al iets veranderd fabriek af?
Bij mij staat deze terugroepactie ook open met nog geen datum voor de oplossing vanuit Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Draakje5 Van wanneer is jouw Kuga dan?
Want als je jouw VIN# invoert, dan komt er wel een melding van een recall tevoorschijn?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
ehtweak schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:39:
@Draakje5 Van wanneer is jouw Kuga dan?
Want als je jouw VIN# invoert, dan komt er wel een melding van een recall tevoorschijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ol-iSwmYXXbhbgQ0Yx5i3m2IxR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LaGjgkfTnaxbntEfMwjRj3ip.jpg?f=fotoalbum_large
Mijne is van 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneAP
Hallo, ik blijf het een raar verhaal vinden,
Ford mailt mij dit :Aan de hand van je VIN nummer, hebben we onze systemen geraadpleegd en we kunnen inderdaad bevestigen dat terugroepactie 23S27 nog openstaat. Spijtig genoeg moeten we echter mededelen dat deze terugroepactie vertraagd is en bieden we hiervoor onze excuses aan.

En als ik mijn VIN nummer intik op de website van Ford staat dat er geen terugroepactie is

Zou wordt je dus in het onzekere gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
ReneAP schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 07:56:
Hallo, ik blijf het een raar verhaal vinden,
Ford mailt mij dit :Aan de hand van je VIN nummer, hebben we onze systemen geraadpleegd en we kunnen inderdaad bevestigen dat terugroepactie 23S27 nog openstaat. Spijtig genoeg moeten we echter mededelen dat deze terugroepactie vertraagd is en bieden we hiervoor onze excuses aan.

En als ik mijn VIN nummer intik op de website van Ford staat dat er geen terugroepactie is

Zou wordt je dus in het onzekere gehouden.
Op de ford site staat bij mij inderdaad ook geen terugroepactie bij het VIN nummer. Bij RDW kentekencheck dus wel. Vaaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijkbaar is er dan toch ergens (?) in de productie een wijziging doorgevoerd. En is de actie 23S27 al meegenomen bij de nieuwere auto's.

Als ik bij op ovi.rdw mijn kenteken invoer, krijg ik:
Status terugroepactie(s)
Geen terugroepactie(s) geregistreerd

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij de mijne uit december 2022 ook niet.

Stiekem wel benieuwd maar er is dus een hoger risico op brand totdat de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Hoe gaat Ford ermee om als je auto zou afbranden door dit defect? Nemen ze dan hun verantwoordelijkheid of dikke pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-05 22:53
ehtweak schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:32:
Blijkbaar is er dan toch ergens (?) in de productie een wijziging doorgevoerd. En is de actie 23S27 al meegenomen bij de nieuwere auto's.

Als ik bij op ovi.rdw mijn kenteken invoer, krijg ik:
Status terugroepactie(s)
Geen terugroepactie(s) geregistreerd
Er staat in het document wat jij zelf linkt dat er verandering is in de modellen die na 1 september 2022 geproduceert zijn. Dus die hebben geen recall nodig.

De mijne is van 25-8-2022 en daar staat de recall nog van open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb het document nog eens doorgelezen:

En voor zover ik de conclusie begrijp is dat er na de initiële recall actie:

...The service remedy for 22S47 modifies the under-engine shield and active grille shutters to redirect
and/or purge the engine compartment of engine oil and/or fuel vapor from known ignition sources to
reduce the opportunity for under hood fire...

Er alsnog wat zaken fout gingen.
De in de productielijn doorgevoerde wijzigingen:
...July - August 2022: Ford’s Chihuahua Engine Plant continued to implement additional robustness actions
to reduce engine failures and block breaches improving crankshaft machining/finishing operations and
reducing contamination introduced during engine assembly...

Zijn toch blijkbaar wat anders dan de actie die uitgevoerd wordt m.b.t. de recall.

Op zich ook niet zo vreemd, want de laatst genoemde productiewijziging is natuurlijk onmogelijk te implementeren in al bestaande motorblokken.

Voor zover nu bekend:
...There have been no reports of engine block
breaches on engines built after September 1, 2022.
...
zou het vanaf die datum gefixed moeten zijn.

Geen idee trouwens of de Kuga's hier in Europa, die gefabriceerd zijn in Valencia, hun motorblokken uit de USA krijgen/kregen?

Volgens dit bericht:
https://media.ford.com/co...on-with-new-hybrid-e.html
...From late 2022, Valencia Engine Plant will build the 2.5-litre Duratec hybrid engine for Europe which powers the Kuga PHEV...
zouden het afgelopen jaar de motorblokken ook uit Spanje moeten komen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-05 08:58
Vandaag mijn Peugeot 3008 ingeruild voor een zwarte Ford Kuga ST Line (geen X), wat een verschil qua ruimte en vermogen :)
Ze hebben een foutje gemaakt bij Ford, waardoor ik de 12-weg AGR-stoelen erin heb gekregen in plaats van de standaard stoffen. Zeer leuke bijkomstigheid, waar ik zeker niet over klaag.

Voor diegene die ook een normale ST Line hebben en aftermarket H7-Leds in willen bouwen, vergeet niet een adapter (64210DA09) er bij te bestellen. Wanneer die binnen zijn gaan er Osram Nightbreakers in :)

[ Voor 11% gewijzigd door isene op 04-01-2024 18:20 ]

Hello darkness my old friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
isene schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:40:
Vandaag mijn Peugeot 3008 ingeruild voor een zwarte Ford Kuga ST Line (geen X), wat een verschil qua ruimte en vermogen :)
Ze hebben een foutje gemaakt bij Ford, waardoor ik de 12-weg AGR-stoelen erin heb gekregen in plaats van de standaard stoffen. Zeer leuke bijkomstigheid, waar ik zeker niet over klaag.

Voor diegene die ook een normale ST Line hebben en aftermarket H7-Leds in willen bouwen, vergeet niet een adapter (64210DA09) er bij te bestellen. Wanneer die binnen zijn gaan er Osram Nightbreakers in :)
Mijn ST-line wordt volgende week vrijdag geleverd, zou leuk zijn als er ook 12-weg AGR-stoelen in zitten😀.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen over de Osram Nightbreakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnvSt
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-02 21:04
Kan iemand mij laten weten welke bandenspanning (voor/achter) wordt aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
@JohnvSt
De aanbevolen bandenspanning is te vinden op het bandenlabel op de B-stijl aan bestuurderszijde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tri9f94ZXhQQ2qpP0_-kNbsT0dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIypLnWtwGJ685p8Y4uIvjKa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnvSt
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-02 21:04
Bedankt, dat had ik ook gezien, maar met name het verschil voor de achterbanden met normale en volle belading: 2.1 en 3.0 vind ik erg groot. Ik heb daar met de garage over gebeld. Die vonden dat verschil ook en zeiden ga voor volle belading maar in het midden zitten, dus 2.5 - 2.6.
Verder las ik in een artikel dat garages de bandenspanning hoger zetten dan aanbevolen omdat dat zuiniger zou rijden.
Dus: ben benieuwd of er ervaring is met andere bandenspanning dan die op het label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

JohnvSt schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:54:

Dus: ben benieuwd of er ervaring is met andere bandenspanning dan die op het label.
Sinds de aflevering (september 2023) rijd ik met 2,4 vóór en 2,9 achter.
Rijdt prima. Ook met 199km/h op de Autobahn. :)

Er zitten wel Michelin CC2 banden onder.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecappuchon
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-04 08:46
Wij hebben begin december een ford kuga st line (geen X) magnetic grey besteld, zijn hierbij de ramen achterin getint?? Gingen kijken voor een puma, maar met 2 pubers achterin was het qua ruimte al snel duidelijk... en na een proefrit in de kuga was ik meteen verkocht, prettige rijeigenschappen. Kreeg te horen van de dealer dat de levering gepland staat op 23 maart. Heb wel de opties winterpack/drivers assistance pack erbij gedaan.

[ Voor 57% gewijzigd door Thecappuchon op 07-01-2024 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henry84
Thecappuchon schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:49:
Wij hebben begin december een ford kuga st line (geen X) magnetic grey besteld, zijn hierbij de ramen achterin getint?? Gingen kijken voor een puma, maar met 2 pubers achterin was het qua ruimte al snel duidelijk... en na een proefrit in de kuga was ik meteen verkocht, prettige rijeigenschappen. Kreeg te horen van de dealer dat de levering gepland staat op 23 maart. Heb wel de opties winterpack/drivers assistance pack erbij gedaan.
Volgens de prijslijst heeft de Kuga vanaf de titanium uitvoering getinte ruiten. Dus ja, zou die moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry84
Andere vraag;

De max. dak last van de Kuga is 75kg.

De dakdragers zijn 25, de koffer is 25 dus officieel mag er dan in een 640 liter koffer maar 25kg in. Lijkt mij weinig voor zo een gigantische koffer?!

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Ja, ik gooi vaak alleen licht spul in de dakkoffer en wat vooral veel volume heeft. Maar ik heb nooit gewogen hoor of er maar voor 25kg in zit, zal vast ook wel beetje marge op zitten 😇

Ski's en skikleding gaat er bij ons in, maar dan zit hij ook wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Vanochtend de stekker uit de auto gehaald en toen kregen we het laadklepje niet meer dicht. Het rubberen plugje leek 'm niet te pakken.

Iemand anders ook last van gehad?

Kan de oorzaak niet echt achterhalen. Dacht eerst vuil ofzo. Toen even met de fön en een beetje water in de opening van het bevestigingsmechanisme gegoten en na een paar keer flink drukken pakte 'ie hem wel ( maar niet van harte ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PimZ
Thecappuchon schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:49:
Hierbij de link naar de laatste digitale brochure, modeljaar 2023.75, prijslijst 1 jan 2024.
https://www.ford.nl/conte...s/PL-ford_nieuwe_kuga.pdf.
Alle huidige uitvoeringen hebben Privacy Glass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
@henry84
Originele dakdragers van Ford wegen 5 kg, wegen die van jou echt 25 kg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry84
PimZ schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:07:
@henry84
Originele dakdragers van Ford wegen 5 kg, wegen die van jou echt 25 kg?
Ik heb naar hapro cronos aero 3 gekeken, maar ik kijk nu op een andere site en daar staat inderdaad 2,5kg per drager.. heb ik waarschijnlijk niet goed gekeken. Ooeps :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nubscake
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19-09-2024
Goedenavond

Ik heb sinds een uurtje het probleem dat het klepje van de laadpoort op de kuga niet open wil.

Iemand ervaring hiermee en enig idee hoe dit op te lossen is?

Gr Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Nubscake schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:40:
Goedenavond

Ik heb sinds een uurtje het probleem dat het klepje van de laadpoort op de kuga niet open wil.

Iemand ervaring hiermee en enig idee hoe dit op te lossen is?

Gr Stephan
Heb je mijn bericht gezien van vanochtend? :+
Krijg het gevoel dat het met vorst te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nubscake
Draakje5 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:02:
[...]

Heb je mijn bericht gezien van vanochtend? :+
Krijg het gevoel dat het met vorst te maken heeft.
Ik heb je bericht gezien. Volgens mij inderdaad te maken met de vorst. Wel precies omgekeerd. Bij mij gaat hij niet meer open en bij jou niet meer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Nubscake schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:18:
[...]

Ik heb je bericht gezien. Volgens mij inderdaad te maken met de vorst. Wel precies omgekeerd. Bij mij gaat hij niet meer open en bij jou niet meer dicht.
Heb heb net weer geprobeerd en sluit en opent nu goed. Zou zeggen zet er ook evt een föhn op en probeer het goed in te drukken en schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nubscake
Draakje5 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:32:
[...]

Heb heb net weer geprobeerd en sluit en opent nu goed. Zou zeggen zet er ook evt een föhn op en probeer het goed in te drukken en schoon te maken.
Bedankt voor de info! Ik ga het morgen proberen. Ik laat je weten hoe het gaat.

Gr Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Hier weer drama vanochtend. Moet iedereen toch last van hebben zou je zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-05 08:58
Draakje5 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:43:
Hier weer drama vanochtend. Moet iedereen toch last van hebben zou je zeggen?
Wellicht invetten met wat vaseline of een anti-vries stift (bijv. van de hema)?

Hello darkness my old friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
isene schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:11:
[...]

Wellicht invetten met wat vaseline of een anti-vries stift van de hema?
Oh goede tip. Ik heb nog zo'n stift voor de deurrubbers inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 14:06
Ik had gisterochtend ook last van de laadklep die niet makkelijk meer wilde sluiten. ‘s Avonds ingespoten met slotondooier en vanmorgen ging de klep zonder problemen dicht. Ik heb zo’n knijpflesje en die in de rubberachtige ronde opening geduwd, paar keer geknepen tot de slotontdooier er uit liep. Wellicht dat dit voor anderen ook een oplossing is.

Groet, René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:58
Hier idem dito! Vandaag maar eens aan de slag met slotontdooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappio
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-02 09:33
Hier ook al 2x gehad dat de laadklep niet open gaat. Vanavond de rubbers eens insmeren met siliconen stift, hopelijk is het dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, vanochtend was ik ook aan de beurt... :-(

Het laadklepje ging niet meer dicht; wilde niet in de vergrendeling blijven zitten.
Nog ff ingespoten en zelfs met een föhn verwarmd; maar dat mocht allemaal niet baten. :N
En daar sta je dan in het donker, en je bent al 10 minuten te laat :(

Uiteindelijk een flink stuk breed isolatietape gepakt en een flinke strook vanuit de naad onder de motorkap, over de afdekklep heen, tot net in de wielkast. En toen was het klepje ook dicht en kon ik tenminste naar m'n werk. :)

Zo meteen maar ff bij daglicht goed kijken wat er nu aan de hand is. Want ik heb niet het idee dat er ergens iets van een ijsklompje in zit o.i.d.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits002
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 11:38
Hier precies hetzelfde verhaal, ook het klepje dat niet meer dicht gaat. Gisteren mee naar de garage geweest (zit toevallig om de hoek), vanmorgen weer hetzelfde probleem. Gaan ook maar eens aan de slotontdooier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiliick
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 18:40
Draakje5 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 07:53:
Vanochtend de stekker uit de auto gehaald en toen kregen we het laadklepje niet meer dicht. Het rubberen plugje leek 'm niet te pakken.

Iemand anders ook last van gehad?

Kan de oorzaak niet echt achterhalen. Dacht eerst vuil ofzo. Toen even met de fön en een beetje water in de opening van het bevestigingsmechanisme gegoten en na een paar keer flink drukken pakte 'ie hem wel ( maar niet van harte ).
Afgelopen 2 dagen exact hetzelfde probleem met onze nieuwe Kuga. Helaas moest ik echt weg en heb ik maar een ducttape op de klep geplakt. Tijdens de lunch nog even terug gegaan, maar toen deed die het weer prima, heb het idee dat het komt door het veertje wat in de chargeport zijde zit. Na wat temperatuur doet die het namelijk wel weer.

Via een collega die er ook 1 heeft begrepen dat de orginele laadbeschermer van ford (wel is waar voor de Mach-E) zou helpen. Ga hem vanmiddag even bestellen en kijken of dit idd het probleem oplost
https://www.ford-accessoi...el=mustangmache&year=2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hiliick schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:29:
[...]

Via een collega die er ook 1 heeft begrepen dat de orginele laadbeschermer van ford (wel is waar voor de Mach-E) zou helpen.
Ik weet van het bestaan van dat stukkie plastic, maar dat is toch voornamelijk bedoeld om sneeuw/ijs tegen te houden rond die hele opening?

Terwijl, in mijn situatie tenminste, alles gewoon droog is/was. Geen sneeuw-/ijsresten rond die plek.

Afbeeldingslocatie: https://euaccessories.blob.core.windows.net/ford-acc-assets/ImageLibrary/SK015426/3_CX482_M_G_54657_041.jpg
dit ding dus, voor 25 euro...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiliick
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 18:40
Thanks! Had niet gezien dat ze deze ook specifiek voor de Kuga hadden. Zal bij de dealer is vragen.

Klopt, gaat er grotendeels om dat er geen vocht/ kou in komt wat kan bevriezen. Ondanks dat het klik mechanisme al is afgeschermd met een rubber ringetje.

Elke dag ducttape plaatsen is ook niet ideaal en gezien dit blijkt te werken bij een collega vind ik het wel de moeite waard om is te proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:51
Misschien een simpele tip,

Je kan in de avond of wanneer je maar gaat laden met regen, sneeuw of vorst een plastic zakje over de klep plaatsen, wel even een elastiekje gebruiken.
Werkt bij bij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik zie hoeveel range ik uit de accu haal bij deze temperaturen dan twijfel ik om gewoon niet te laden als het vriest :+

Zodra je de auto start start ook direct de benzinemotor.. ongeacht of de accu vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
Misschien helpt een zak met heet/warm water om het e.e.a te ontdooien en dan inspuiten met WD40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:33:
Misschien helpt een zak met heet/warm water om het e.e.a te ontdooien en dan inspuiten met WD40.
Zelfs een föhn hielp vanochtend niet. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Glashelder schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:11:
Als ik zie hoeveel range ik uit de accu haal bij deze temperaturen dan twijfel ik om gewoon niet te laden als het vriest :+

Zodra je de auto start start ook direct de benzinemotor.. ongeacht of de accu vol is.
Op mijn werk laad ik voor 40 cent per kWh.
Ik heb gisteren over 60KM (met volle accu - op hybride stand) een verbruik gemeten van 2.7L per 100KM. Bij 60KM was de accu leeg!

Ik heb dus 3.08 euro aan benzine (1.62L) verbruikt en nog eens een euro of 4 (10kWh) aan elektra.

Als ik gewoon met een lege accu rijdt, dan haal ik minstens een verbruik van 6L/100KM dus 3.6L bij 60KM = 6.84 euro.

Ik had dus beter niet kunnen opladen. Maar voor alles onder de 35 cent per kWh was het nog wel rendabel geweest (+ comfort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Cybertroy schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:29:
Je kan in de avond of wanneer je maar gaat laden met regen, sneeuw of vorst een plastic zakje over de klep plaatsen, wel even een elastiekje gebruiken.
Werkt bij bij perfect.
Maar het is al dagen droog. En het heeft niet gesneeuwd. Bovendien staat mijn Kuga droog. Dus blijkbaar is na zoveel dagen vorst er toch ergens bevroren water achtergebleven?

Aan de andere kant mag je toch wel verwachten dat dit soort praktisch gebruik goed getest is door Ford?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Ik heb deze er op en tussen gesmeerd:

https://www.anwb.nl/webwinkel/p/5265/rubberstick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maurits002 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:28:
Gisteren mee naar de garage geweest (zit toevallig om de hoek), vanmorgen weer hetzelfde probleem
Maar hebben ze bij de garage er wat aan gedaan, vraag ik me dan af?

Of ze keken er naar, knikten ach & wee en stuurden je weer op weg? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Glashelder schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:11:

Ook zo bijzonder ja.
Dat had ik gisterochtend wel; de ICE motor ging aan, HEV accu was volgeladen en de voorverwarming voltooid.
Terwijl vanochtend, zelfde situatie, zelfs nog ietsje kouder dan gisterochtend, ging de ICE motor niet aan.
Dus; die logica ontgaat me. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Draakje5 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Ik had dus beter niet kunnen opladen. Maar voor alles onder de 35 cent per kWh was het nog wel rendabel geweest (+ comfort).
Terechte opmerking.
Maar het hangt natuurlijk sterk af van welke kWh prijs je moet betalen...
Afgelopen nacht is onze Kuga voor een tarief van ca. 25 cent/kWh geladen en opgewarmd. Dan loont het nog steeds. :Y

En elektrisch rijdt gewoon zoveel relaxter en rustiger; heerlijk gewoon. 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tejo
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-01-2024
Dit noemen ze winterpret
Mijn collega's met andere merken klagen ook steen en been
Dus verder zwemmen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar verder rijden met dat klepje wagenwijd open vond ik geen goed idee. ;)

Want hij blijft namelijk niet op een kiertje staan, maar gaat gelijk helemaal open.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
ehtweak schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Maar verder rijden met dat klepje wagenwijd open vond ik geen goed idee. ;)

Want hij blijft namelijk niet op een kiertje staan, maar gaat gelijk helemaal open.
Klepje maar demonteren met vorst🤣
Pagina: 1 ... 8 ... 40 Laatste