Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 67 ... 71 Laatste
Acties:

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 31-08 09:56
stimpyrulez schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:31:
[...]

Ik geloof best wel dat olie slechter wordt naar een paar jaar (vraag mij af .
Maar vroeger reed je 30K en dan moest de olie vervangen worden.
Dit was alleen dan wel 30K met de motor aan.

Ik weet niet wat jouw vroeger is, maar bij mij was het tocht echt anders. Olie verversen na 5000 tot 10.000 km hiir

• MrReallySerious
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:08
Je kunt ook gewoon zelf de olielevensduur resetten:

Methode 1: Via het dashboardmenu (Stuurwielbediening)
  • Zet het contact van de auto aan (motor niet starten).
  • Gebruik de menuknop op het stuurwiel om naar het hoofdmenu van het instrumentenpaneel te gaan.
  • Ga naar Instellingen (Settings).
  • Selecteer Olie levensduur (Oil Life).
  • Houd de OK-knop op het stuur ingedrukt totdat het scherm bevestigt dat de reset is voltooid.
Methode 2: Via de pedaalmethode (Push-start)
  • Ga in de auto zitten en sluit alle deuren.
  • Druk tegelijkertijd het rempedaal en het gaspedaal volledig in.
  • Zet het contact aan of druk op de startknop zonder de motor te starten (rem ingedrukt houden samen met het gaspedaal).
  • Blijf beide pedalen ongeveer 20 tot 25 seconden ingedrukt houden.
  • Wacht tot het dashboard de melding toont dat de reset bezig is of klaar is ("Oil Reset in Progress" / "Oil Reset Complete").
  • Laat de pedalen los en zet het contact uit.
(via google, zelf een keer gedaan toen bij de garage toen ze het vergeten waren)

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 13:01
Je moet niet willen besparen op olieverversingen. Ik heb al zo veel ellende gezien door het volgen van de fabrieksadvisen en het nieuwe rijden. "Long-life" olie. Ja, een uitkomst voor de leasemaatschappij omdat de OH kosten in de leasetermijn nihil zijn. Beter iedere 10k km dan iedere 30k. De nu toegepaste olie met nog minder wrijvingsweerstand is minder geschikt voor hogere intervallen.

Voor de leaserijder boeit het natuurlijk niet. Wel voor de man die hem hierna 2de hands koopt.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens dat credo zou je dus nooit een 2de hands leaseauto moeten kopen @Stijnd . Want LM's doen echt geen enkel onderhoudsbeurtje extra. Die rekken alles zoveel mogelijk op... O-)

Mooie Plaatjes   

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-08 15:18
MrReallySerious schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:31:

• Gebruik de menuknop op het stuurwiel om naar het hoofdmenu van het instrumentenpaneel te gaan.
  • Houd de OK-knop op het stuur ingedrukt totdat het scherm bevestigt dat de reset is voltooid.
  • Zet het contact aan of druk op de startknop zonder de motor te starten (rem ingedrukt houden samen met het gaspedaal).
  • Wacht tot het dashboard de melding toont dat de reset bezig is of klaar is ("Oil Reset in Progress" / "Oil Reset Complete").
(via google, zelf een keer gedaan toen bij de garage toen ze het vergeten waren)
Bij een 2024 Kuga met 5 jaar garantie ga ik dat niet doen. Bovendien staat het ook in de app en ga ik er dus ook vanuit dat dit bij Ford bekend is. Als dit wordt gereset zonder een Ford onderhoudsbeurt vervalt de garantie denk ik onmiddellijk.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:13

Quad

Doof

De zonneklep in de Kuga is trouwens niet geschikt voor personen langer dan 1.90M.
Hij klapt niet vergenoeg door naar de voorruit toe, dus ik zie de hele weg niet meer ipv dat alleen de horizon wordt verborgen. Beetje irritant bleek het, toen ik mijn zonnebril was vergeten.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Mad Wally
Quad schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:22:
De zonneklep in de Kuga is trouwens niet geschikt voor personen langer dan 1.90M.
Hij klapt niet vergenoeg door naar de voorruit toe, dus ik zie de hele weg niet meer ipv dat alleen de horizon wordt verborgen. Beetje irritant bleek het, toen ik mijn zonnebril was vergeten.
Ik ben 1.95 en geen probleem. Ik heb wel de AGR stoelen, en deze in de laagste stand.

• Quad

Quad

Doof

Mad Wally schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:37:
[...]

Ik ben 1.95 en geen probleem. Ik heb wel de AGR stoelen, en deze in de laagste stand.
Ik rijd wel de 2020 ST Line X versie met handmatige bedienbare stoelen. Zal vast ook een verschil maken.

nggyu nglyd

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-08 13:01
ehtweak schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:33:
Volgens dat credo zou je dus nooit een 2de hands leaseauto moeten kopen @Stijnd . Want LM's doen echt geen enkel onderhoudsbeurtje extra. Die rekken alles zoveel mogelijk op... O-)
Bijna alle tweedehands auto's zijn ex lease of ex huur dus als het even kan een auto met een jaar garantie kopen. Je moet jezelf een beetje inlezen om te bepalen of specifieke modellen moet mijden (zoals bijv. stellantis puretech en sommige ford ecoboost modellen) en ook een beetjr geluk hebben.

• MrReallySerious
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:08
Mad Wally schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:11:
[...]

Bij een 2024 Kuga met 5 jaar garantie ga ik dat niet doen. Bovendien staat het ook in de app en ga ik er dus ook vanuit dat dit bij Ford bekend is. Als dit wordt gereset zonder een Ford onderhoudsbeurt vervalt de garantie denk ik onmiddellijk.
Mee eens. Maar ieder jaar onderhoudsbeurt is iig verplicht voor de garantie. Ik heb eerder al gepost dat de garage al moeilijk deed toen ik een maand te laat was (maar gelukkig bewijs dat dit kwam omdat ik al eerder afspraak wilde maar de garage geen tijd had eerder). Ik moet zeggen dat ze over de olie levensduur dan weer niet moeilijk deden (die combineer ik gewoon met iedere 30000km/1x per jaar).

• Groenrechts
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:04
MrReallySerious schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:31:

Ik denk gewoon dat er iets niet lekker loopt in de software. Want elke tankbeurt geeft hij aan dat ik minder op een tank kan rijden. Hij geeft nu na het tanken aan dat ik 380km op een volle tank kan rijden. (Ooit eens 700km) Elke beurt loopt dit iets terug, en elke keer haal ik makkelijk meer er uit +/-650 km Nu ging het tanken lanmpje branden bij nog twee streepjes. Ik vermoed dat dit ook de te snelle oliemeldingen veroorzaakt.

• Mad Wally
MrReallySerious schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:43:
[...]

Mee eens. Maar ieder jaar onderhoudsbeurt is iig verplicht voor de garantie. Ik heb eerder al gepost dat de garage al moeilijk deed toen ik een maand te laat was (maar gelukkig bewijs dat dit kwam omdat ik al eerder afspraak wilde maar de garage geen tijd had eerder). Ik moet zeggen dat ze over de olie levensduur dan weer niet moeilijk deden (die combineer ik gewoon met iedere 30000km/1x per jaar).
Onderhoudsinterval voor de Kuga 3 facelift is om de 2 jaar of 30k km, juist daarom is de oliewissel om de 20k zo irritant.

• j_h_1
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:19
Interessant stuk over hetzelfde probleem wat wij ook hebben met de accu.

LIVE vakantieblog | Nederlands gezin wil op vakantie naar Italië met de Audi maar de accu is stuk, pas bij de rechter is er een doorbraak

https://www.ad.nl/buitenl...r-een-doorbraak~a4195717/

• Mad Wally
j_h_1 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:42:

LIVE vakantieblog | Nederlands gezin wil op vakantie naar Italië met de Audi maar de accu is stuk, pas bij de rechter is er een doorbraak

Wat een enorme aanstellerij. Kennelijk mogen zij helemaal niet meer laden, maar wat Pon zegt klopt natuurlijk, wat heb je aan dat kleine bereik op een reis naar Italie. Rondom je woonplaats is dat natuurlijk een ander verhaal en lijdt je inderdaad financiële schade doordat je kleine ritjes niet elektrisch kan doen.

• Quad

Quad

Doof

De vraag is even, is het hybride deel ook volledig uitgeschakeld of niet, ofwel, wordt accu bijgeladen tijdens het rijden. Anders lijdt je natuurlijk wel degelijk schade.

nggyu nglyd

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
Was het niet zo dat sommige Audi's bij de dealer staan omdat ze niet meer rijden kunnen/mogen

Dan is het verhaal al heel anders natuurlijk

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
j_h_1 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:42:

Inderdaad, interessant. Ik denk dat je door het accepteren van de tegemoetkomingen je recht grotendeels verspild zal hebben. Ik wacht daar echter nu al een half jaar op en heb toevallig vorige week aangegeven dat ik ze nog 2 weken geef en anders daadwerkelijke kosten wil gaan claimen. Dat wil ik niet, veel te veel gedoe, maar misschien helpt t :).

Ik denk overigens dat ik aan mijn laatste maanden Kuga bezig ben. Er komen wat kleine dingetjes die zich niet in een keer laten verhelpen, ik wil gaan overstappen naar volledig elektrisch en misschien nog wat comfortabeler…

Ik heb er nu ca 5 jaar in gereden en met veel plezier. Ik heb een full option Vignale, met prima audio en verder comfortabele opties, maar bijvoorbeeld het sync systeem begint wel echt oud te worden. Eens zien of wat anders kan gaan vinden.

• Quad

Quad

Doof

@ZieMaar! Wij vinden het Sync systeem prima eigenlijk. Wat mis je eraan?
Ik heb wel een Android Wireless 2 dongle erin gezet. Is wel ideaal, zeker met een qi magneet hoesje en laden voor draadloos laden. Geen gedoe qua kabels en alles is vlot.

Bedoel, buiten Android auto en de radio kom je verder niet in het menu.

[ Voor 13% gewijzigd door Quad op 07-08-2026 17:53 ]

nggyu nglyd

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is nog Sync 3. Relatief klein scherm, layout en design wel erg oud. Ik gebruik ook CarPlay, dat maskeert het wat.

• ehtweak
  • Niet online
Ik vind het scherm best nog wel groot (genoeg) in onze Kuga.

En al die tig functies? Gebruik het eigenlijk nauwelijks.
Of de radio staat aan(heel zachtjes) of m'n mobiel hangt er aan en Google Maps stuurt me naar (on)bekende oorden.
Voor de rest? Het maakt me weinig uit. Ik rijd liever dan dat ik op schermpjes tuur, laat staan zit te vegen en smeren op zo'n scherm. ;)

Mooie Plaatjes   

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is ook waar je het mee vergelijkt. Vergeleken met de Aziaten is het oud en beperkt. En ik mis integratie van de Navi bij mijn tellers, dat vind ik erg mooi. Dat zie je bij veel andere merken ook.

Maar het zijn kleine dingen. Ik heb er met veel plezier in gereden, maar het is tijd voor wat nieuws/anders.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
ZieMaar! schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:37:
Het is ook waar je het mee vergelijkt. Vergeleken met de Aziaten is het oud en beperkt. En ik mis integratie van de Navi bij mijn tellers, dat vind ik erg mooi. Dat zie je bij veel andere merken ook.

Maar het zijn kleine dingen. Ik heb er met veel plezier in gereden, maar het is tijd voor wat nieuws/anders.
Klinkt als een luxe probleem ;), maar stap naar vol elektrisch is wel een logische stap

Over kleine defecten gesproken... Elektrische trekhaak klapt niet meer in... Motortje kapot... Motortje kost al 200 euro... O-)

• ehtweak
  • Niet online
Geen garantie meer @nooberke ?
Want met de prijs voor het motortje ben je er natuurlijk niet... + montage + btw = duur. :|

Mooie Plaatjes   

• Quad

Quad

Doof

ZieMaar! schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:37:

5 jaar is een mooie tijd hoor!
Hier zie ik van Google Maps wel de bewijzering terug in de HUD en digitale display. Dwz, de pijl en afstand tot je links/rechtsaf gaat.

nggyu nglyd

• wsly_1987
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 23:02
Goedenavond allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en heb een dringende vraag. We hebben sinds eind maart een kleintje en we rijden nu een fiesta maar willen groter gaan. Nu zagen we een prachtige Kuga uit 2022, zowel exterieur als interieur heel goed onderhouden en het onderhoud bij een ford dealer gehad. Nu heb ik vandaag na de tweede proefrit toegezegd op de koop, maar werd achteraf gebeld of ik wel op de hoogte was van de terugroepactie. Dit hadden ze bij de ford occassion dealer vermeld, maar met zeer geringe informatie. Enkel dat je maar max 80% mag laden en er ieder moment een oplossing komt vanuit Ford. Na wat onderzoek (te laat…) zijn de beperkingen in functies wel iets groter dan enkel de laadcapaciteit. Maar wat is jullie eerlijke mening hierover? Is het een voorstandige aankoop?

Hopelijk willen jullie de tijd nemen ons te helpen met eerlijk advies!

Groetjes Wesley (Manon en Moos)

• Quad

Quad

Doof

Wij hebben de koop eerder dit jaar gewoon gedaan.. En laden tot de 100% (foei).

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 07-08-2026 21:41 ]

nggyu nglyd

• wsly_1987
Wanneer heb jij hem aangekocht? En welk jaartal? Wat ik wel enigszins geruststellend vind is de verlengde garantie op de accu, voor ons dan tot 2032

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:27
Wat ik niet geruststellend vind is dat een dealer dit niet vòòr de koop meld.

• Quad

Quad

Doof

wsly_1987 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:05:
Wanneer heb jij hem aangekocht? En welk jaartal? Wat ik wel enigszins geruststellend vind is de verlengde garantie op de accu, voor ons dan tot 2032
Zie Quad in "Het grote Ford Kuga PHEV topic" :)

nggyu nglyd

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:40
Draakje5 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:08:
In de US mogen de Escapes (=Kuga) waarop deze terugroepactie van kracht is niet eens door Ford dealers gepresenteerd of verkocht worden...

• wsly_1987
Draakje5 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:08:
Waarschijnlijk helaas net de verkeerde verkoper getroffen. Moest ook tijdens onderhandeling iemand anders erbij roepen, dus denk erg junior. Maar hoe sta jij erin qua de accu kwestie?

• wsly_1987
Gave kleur, zie ik niet vaak voorbij komen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Propheticus schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:18:
[...]

In de US mogen de Escapes (=Kuga) waarop deze terugroepactie van kracht is niet eens door Ford dealers gepresenteerd of verkocht worden...
Dat land is al te ver heen juridisch gezien. Als er daar ook maar iets mis gaat met een Kuga die na bekendmaking van het probleem wordt Ford gelijk aangeklaagd voor 100 miljard dollar.

Aan deze kant van de plas is het allemaal iets realistischer en met gezond verstand.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:40
Glashelder schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:05:
[...]

Dat land is al te ver heen juridisch gezien. Als er daar ook maar iets mis gaat met een Kuga die na bekendmaking van het probleem wordt Ford gelijk aangeklaagd voor 100 miljard dollar.

Aan deze kant van de plas is het allemaal iets realistischer en met gezond verstand.
Toch zou ik ook hier naar mijn rechtsbijstand stappen als mijn auto in vlammen opgaat en er achter kom dat de dealer me een auto heeft verkocht terwijl ze wisten van gebreken (accu kortsluitingsproblemen met brandgevaar) die ze me niet eens hebben gemeld.

• nietnodig
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 01:36
wsly_1987 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:30:
Goedenavond allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en heb een dringende vraag. We hebben sinds eind maart een kleintje en we rijden nu een fiesta maar willen groter gaan. Nu zagen we een prachtige Kuga uit 2022, zowel exterieur als interieur heel goed onderhouden en het onderhoud bij een ford dealer gehad. Nu heb ik vandaag na de tweede proefrit toegezegd op de koop, maar werd achteraf gebeld of ik wel op de hoogte was van de terugroepactie. Dit hadden ze bij de ford occassion dealer vermeld, maar met zeer geringe informatie. Enkel dat je maar max 80% mag laden en er ieder moment een oplossing komt vanuit Ford. Na wat onderzoek (te laat…) zijn de beperkingen in functies wel iets groter dan enkel de laadcapaciteit. Maar wat is jullie eerlijke mening hierover? Is het een voorstandige aankoop?

Groetjes Wesley (Manon en Moos)
Hier 3 maand geleden een kuga eind 2021 gekocht met 80.000 op de teller. (€24.500, jaar BOVAG + APK en geplande beurt en montage trekhaak met constante stroomdraad)

Zelf vind ik het batterijprobleem geen issue omdat het inderdaad wel opgelost gaat worden.

Auto mee gehad naar Frankrijk zonder caravan, fantastisch! En nu in Nederland nog even weg met caravan en ook dat rijdt top. Verbruik vind ik wel fors als je van doorrijden houdt maar dat is een keuze 😉

Ik laad zelf tot 100%, en kreeg de auto zo goed als vol geladen mee bij de aflevering 😆

• Quad

Quad

Doof

Wij kregen de auto, tegen de afspraak in, volgetankt mee bij de aflevering. Niet geklaagd! :P

nggyu nglyd

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30
wsly_1987 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:30:
Goedenavond allemaal!

Groetjes Wesley
Wat precies nog meer dan?

Ik zou het gewoon doen hoor, extra garantie en mocht er na de software-update iets mis zijn krijg je een nieuwe accu.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Propheticus schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:10:
[...]

Toch zou ik ook hier naar mijn rechtsbijstand stappen als mijn auto in vlammen opgaat en er achter kom dat de dealer me een auto heeft verkocht terwijl ze wisten van gebreken (accu kortsluitingsproblemen met brandgevaar) die ze me niet eens hebben gemeld.
Ik ook, en dat de verkoper het niet meldt is wel gewoon laakbaar natuurlijk.

Maar dat laat onverlet dat ds uitkomt van zo’n rechtszaak hier heel anders zal zijn dan in de VS. Ook al meldt je het daar wel dan krijg je nog miljardenclaims aan je broek.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Quad schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:13:
[...]

5 jaar is een mooie tijd hoor!
Hier zie ik van Google Maps wel de bewijzering terug in de HUD en digitale display. Dwz, de pijl en afstand tot je links/rechtsaf gaat.
Met Android, toch? Want dan zien wij t ook, maar niet met CarPlay

• wsly_1987
Pino112 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 02:05:
[...]

Wat precies nog meer dan?

Ik zou het gewoon doen hoor, extra garantie en mocht er na de software-update iets mis zijn krijg je een nieuwe accu.
Als je het over de beperkingen hebt, zei Ford (die ik gisteren ook direct even gebeld heb) dat je enkel de auto-EV stand mag gebruiken en de sport, glad wegdek en sneeuw modus niet kunt gebruiken. Daarnaast wordt opladen met een 220V ook afgeraden.

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-08 00:13
Volgens mij is het laad probleem bij het vorige model ook niet echt opgelost. ??

En heb ook weinig vertrouwen dat dit snel opgelost wordt voor het laatste model

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:23

Sport_Life

Solvitur ambulando

wsly_1987 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 22:24:
[...]

Waarschijnlijk helaas net de verkeerde verkoper getroffen. Moest ook tijdens onderhandeling iemand anders erbij roepen, dus denk erg junior. Maar hoe sta jij erin qua de accu kwestie?
Ik laad thuis gewoon tot 100% en openbaar niet (meer). Zeker niet in parkeer garages.

Ik zou het bij aankoop wel gebruiken voor de onderhandelingen .. Maar dan moet je eigenlijk met de offerte van een kale (!) plugin Volkswagen of Toyota of zo binnenlopen :P.
Uiteindelijk is de aankoop van een auto toch een soort van handjeklap, verkopers doen ook hun best de hoogste prijs te krijgen ten koste van alles. (Bij ons hadden ze na de handtekening stiekem de banden verwisseld met een andere occasion die veel meer km had, kreeg toen na dreigement met rechtsbijstand 4 nieuwe banden :) Dit was bij Zeeuw en Zeeuw Ford dealer dus geen cowboy).

[ Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 08-08-2026 11:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30
wsly_1987 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 08:33:
[...]

Als je het over de beperkingen hebt, zei Ford (die ik gisteren ook direct even gebeld heb) dat je enkel de auto-EV stand mag gebruiken en de sport, glad wegdek en sneeuw modus niet kunt gebruiken. Daarnaast wordt opladen met een 220V ook afgeraden.
Laden met 220 doe ik nog gewoon, dat stond niet in de brief die we hebben gekregen.
Voor de rest valt dat wel mee toch? Glad en sneeuw is pas in de winter, dan is de update er al wel.

• wsly_1987
Pino112 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:12:
[...]

Laden met 220 doe ik nog gewoon, dat stond niet in de brief die we hebben gekregen.
Voor de rest valt dat wel mee toch? Glad en sneeuw is pas in de winter, dan is de update er al wel.
Uiteindelijk leg je wel 24k neer voor een op dit moment beperkte auto met een onopgelost defect. Uiteraard komt er een update, dat is ook het positieve eraan, maar je moet ook nog maar zien of die ook daadwerkelijk het probleem oplost. Dus daarom ben ik heel benieuwd hoe Kuga rijders hierin staan, vandaar mijn vraag hier.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-08 11:46
Het accu probleem wordt niet opgelost want dat is hardware matig. De software die het probleem op tijd moet herkennen wordt aangepast. Als jij een goede accu hebt zul je nooit het probleem mee gaan maken maar er zitten enkele slechte accu’s tussen en die worden sneller gedetecteerd door de nieuwe software. En je krijgt nu 10 jaar garantie of tot 240.000km

• ehtweak
  • Niet online
Garret1410 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:51:
En je krijgt nu 10 jaar garantie of tot 240.000km
Die garantie heb ik vorig jaar al gekregen bij de 24S79 update.
Alhoewel 24S79 nu dus wordt ingehaald door 25SC4. ;)

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online
Idd. Ik zie met ons 2023 MK3 model keurig een pijl en ~[x] km staan in het Ford display recht voor me.
Terwijl m'n Android feun, via een kabeltje, aan SYNC3 hangt en de grafische wegenkaart op het SYNC3 toont. Werkt gewoon prima. :Y

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online
Glashelder schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 04:33:
[...]

Ik ook, en dat de verkoper het niet meldt is wel gewoon laakbaar natuurlijk.
Een uniek exemplaar: een (auto) verkoper die de waarheid spreekt!
Oh, wacht ff... die bestaan niet. :+ O-)

Mooie Plaatjes   

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

wsly_1987 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:57:
[...]

Uiteindelijk leg je wel 24k neer voor een op dit moment beperkte auto met een onopgelost defect. Uiteraard komt er een update, dat is ook het positieve eraan, maar je moet ook nog maar zien of die ook daadwerkelijk het probleem oplost. Dus daarom ben ik heel benieuwd hoe Kuga rijders hierin staan, vandaar mijn vraag hier.
Wees jezelf er trouwens wel van bewust dat dit het Kuga topic is, (bijna) niemand zal zeggen dat je beter een BEV of merk X kunt kopen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• wsly_1987
Sport_Life schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:40:
[...]

Wees jezelf er trouwens wel van bewust dat dit het Kuga topic is, (bijna) niemand zal zeggen dat je beter een BEV of merk X kunt kopen.
Daar ben ik ook zeker niet naar op zoek. Maar ik dacht wie weten beter hoe het zit dan Kuga tijdens zelf, die hebben vast een eerlijke mening en tuurlijk zal die subjectief zijn. Maar dat kan zowel positief als negatief natuurlijk.

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:25
wsly_1987 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:12:
[...]

Daar ben ik ook zeker niet naar op zoek. Maar ik dacht wie weten beter hoe het zit dan Kuga tijdens zelf, die hebben vast een eerlijke mening en tuurlijk zal die subjectief zijn. Maar dat kan zowel positief als negatief natuurlijk.
Ik ben over gestapt naar volledig EV, de St-Line x viel mij erg tegen.

• wsly_1987
De Eik schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 08:11:
[...]

Ik ben over gestapt naar volledig EV, de St-Line x viel mij erg tegen.
Wat viel je tegen?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ga overstappen naar EV, maar heb met heel veel plezier 5 jaar in een Vignale gereden. Grote pluspunten: comfortabel, ruim (4 volwassenen gaat heel prima), ik was tevreden over de premium audio, fijne auto voor langere ritten.

Nadelen: je moet (scherpe) bochten echt rustig nemen, anders voel je de bocht heel erg. Cvt kan wat luidruchtig zijn (maar dat is een feature, heb ik nooit als heel storend ervaren). Nu na 5 jaar komen er wat kraakjes hier en daar, en beginnen er dingetjes mee te zijn (airco luchtstroom motortjes o.a.). Niets schokkends, dat zullen andere auto’s ook hebben. En ik vind dus de Sync inmiddels echt gedateerd, maar goed, als je vol met CarPlay rijdt maakt dat minder uit (meeste instellingen e.d. doe je 1 keer). Vrij matige manier om te updaten ook. Verder moet hij automatisch kunnen parkeren maar dan moet je de nodige tijd hebben. Ik heb dat, naast wat testen, nooit gebruikt, echt te traag.

Ik heb me overigens nooit iets aangetrokken van de limieten die vanuit de terugroepacties zijn gekomen. Ik ben er een keer of 8 mee op wintersport geweest en dat was ook heel fijn, zowel met 2 als met 4 (dan wel dakkoffer nodig). De EV range is bij mij niet merkbaar verminderd.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ZieMaar! schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:04:
Ik ga overstappen naar EV, maar heb met heel veel plezier 5 jaar in een Vignale gereden. Grote pluspunten: comfortabel, ruim (4 volwassenen gaat heel prima), ik was tevreden over de premium audio, fijne auto voor langere ritten.

Nadelen: je moet (scherpe) bochten echt rustig nemen, anders voel je de bocht heel erg. Cvt kan wat luidruchtig zijn (maar dat is een feature, heb ik nooit als heel storend ervaren). Nu na 5 jaar komen er wat kraakjes hier en daar, en beginnen er dingetjes mee te zijn (airco luchtstroom motortjes o.a.). Niets schokkends, dat zullen andere auto’s ook hebben. En ik vind dus de Sync inmiddels echt gedateerd, maar goed, als je vol met CarPlay rijdt maakt dat minder uit (meeste instellingen e.d. doe je 1 keer). Vrij matige manier om te updaten ook. Verder moet hij automatisch kunnen parkeren maar dan moet je de nodige tijd hebben. Ik heb dat, naast wat testen, nooit gebruikt, echt te traag.

Ik heb me overigens nooit iets aangetrokken van de limieten die vanuit de terugroepacties zijn gekomen. Ik ben er een keer of 8 mee op wintersport geweest en dat was ook heel fijn, zowel met 2 als met 4 (dan wel dakkoffer nodig). De EV range is bij mij niet merkbaar verminderd.
Welke Ev kijk je naar?
Ik houd het ook in de gaten (voor over 2 - 3 jaar) maar kan tot op heden weinig EV's vinden die premium genoeg zijn tov onze Vignale met schuifdak in hetzelfde segment.

Kia vind ik niet mooi, Tesla staat de hele straat al vol mee en Bmw etc vind ik te duur om prive aan te schaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 09-08-2026 09:12 ]

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
ZieMaar! schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:04:

Ik/wij zouden ook dolgraag naar 2x EV willen (we hebben al een ID3) maar de zomervakantie met caravan houdt mij daarin tegen. Nu zijn wij geen Zuid-Frankrijk gangers maar ik vrees meer voor het gedoe tijdens het laden (caravan afkoppelen...). We zijn ook wintersport gangers maar met kinderen moet je toch stoppen en kun je ook gelijk laden, daar zie ik geen problemen.

• De Eik
Bouwkwaliteit, weggedrag, een jaar niet (geheel) kunnen laden, dure 12 V accuwissel. Problemen, E-aandrijflijn. Hoge kosten zonder oplossing, enz, vertrouwen geheel weg.

PS

De E-aandrijflijn controleren, door in sportstand - neutraal, de motor warm te draaien.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Sport_Life schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:11:
[...]

Welke Ev kijk je naar?
Ik houd het ook in de gaten (voor over 2 - 3 jaar) maar kan tot op heden weinig EV's vinden die premium genoeg zijn tov onze Vignale met schuifdak in hetzelfde segment.

Kia vind ik niet mooi, Tesla staat de hele straat al vol mee en Bmw etc vind ik te duur om prive aan te schaffen.
Eigenlijk 3, q4 etron, ix3 of IONIQ 5. Die laatste twee in vergelijkbare uitrusting als de Vignale, de Audi uiteraard niet. Daarom zijn die laatste 2 serieuzer. Tesla en Skoda vind ik niets, dus daar heb ik niet echt naar gekeken. Ik wil veel comfort en heel fijn rijden. Ik kijk naar occasions overigens.

Overigens komen bmw’s vaak met 24 maanden garantie, wat de iets hogere prijs wel goed maakt. De Q4 is slecht te vinden als je hem een beetje richting de Vignale wil qua uitrusting.

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 09-08-2026 12:44 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nedora schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:58:
[...]

Ik/wij zouden ook dolgraag naar 2x EV willen (we hebben al een ID3) maar de zomervakantie met caravan houdt mij daarin tegen. Nu zijn wij geen Zuid-Frankrijk gangers maar ik vrees meer voor het gedoe tijdens het laden (caravan afkoppelen...). We zijn ook wintersport gangers maar met kinderen moet je toch stoppen en kun je ook gelijk laden, daar zie ik geen problemen.
Wij gaan altijd buiten de vakanties, dus ik heb geen laadpaalfilestress :). Skiën doen we sinds vorig jaar in Scandinavië, waardoor ook de wintersport geen potentieel issue meer is. En dan wint eigen zonnepanelen, eigen oprit en een dynamisch contract (met veel thuiswerken, dus goedkoop laden) het wel echt van benzine.

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
ZieMaar! schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:47:
[...]

Wij gaan altijd buiten de vakanties, dus ik heb geen laadpaalfilestress :). Skiën doen we sinds vorig jaar in Scandinavië, waardoor ook de wintersport geen potentieel issue meer is. En dan wint eigen zonnepanelen, eigen oprit en een dynamisch contract (met veel thuiswerken, dus goedkoop laden) het wel echt van benzine.
Ja, we hebben ook veel overschot volgend jaar waardoor EV rijden heel logisch gaat zijn met dynamisch contract wat we nu ook al hebben samen met een oprit. Aardig vergelijkbare situatie 😉 Maar een leuke betaalbare EV is knap lastig, de auto moet gewoon uit eigen zak betaald worden en private lease vind ik echt een no go. Aziatisch trekt me totaal niet, eigenlijk altijd VW gereden totdat de Kuga er kwam...

• ehtweak
  • Niet online
Bergje op, bergje af. Over de Autobahn met 160km/h op de ACC.
Volop de airco aan, met buitentemperaturen >30o.
En dan dit verbruik over een trip van de Flevopolder, via Duitsland naar Oostenrijk en uiteindelijk Südtirol (I). (en retour natuurlijk)

Passo dello Stelvio, Umbrail Pass, Lago di Cancano, Arlbergpass, Hahntennjoch, enzovoorts.
Toch knap dat zo'n zware bak, naar verhouding zo zuinig is. d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBPHk8SvpoXomM9pKpIjmObv7P0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAAmyVNQW029PBJ0ePPWwkJe.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie Plaatjes   

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ga over een paar weken ook die kant op, ik zal het ook eens bijhouden (verwacht dat ik dat nog met de Kuga ga doen). Even tellertje resetten idd

• Groenrechts
  • Registratie: December 2024
De Eik schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:54:
[...]

Bouwkwaliteit, weggedrag, een jaar niet (geheel) kunnen laden, dure 12 V accuwissel. Problemen, E-aandrijflijn. Hoge kosten zonder oplossing, enz, vertrouwen geheel weg.

PS

De E-aandrijflijn controleren, door in sportstand - neutraal, de motor warm te draaien.
Wat bedoelt u precies met e aandraaflijn controleren dmv motor warm draaien in sportstand in neutraal?

• De Eik
Nedora schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:21:
[...]

Ja, we hebben ook veel overschot volgend jaar waardoor EV rijden heel logisch gaat zijn met dynamisch contract wat we nu ook al hebben samen met een oprit. Aardig vergelijkbare situatie 😉 Maar een leuke betaalbare EV is knap lastig, de auto moet gewoon uit eigen zak betaald worden en private lease vind ik echt een no go. Aziatisch trekt me totaal niet, eigenlijk altijd VW gereden totdat de Kuga er kwam...
Proefritje bij een koreaan?

• Splitrr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17:29
Oke een update over de update van de accu's.

Mijn auto moet 27-8 naar de garage voor nieuw setje bandenspanning meters accu dingen. Tijdens het maken van de afspraak werd ook meteen de nieuwe software update ingepland. De brief komt ergens deze of volgende week binnen met wat deze update gaat inhouden. In ieder geval eind deze maand weer klaar de terugroep actie :)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Op naar de volgende.. d:)b

Ik geloof echt niet in software updates voor dit soort hardware fouten..

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23

thijsco19

KTM 990 SMT

Splitrr schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 09:52:
Oke een update over de update van de accu's.

Mijn auto moet 27-8 naar de garage voor nieuw setje bandenspanning meters accu dingen. Tijdens het maken van de afspraak werd ook meteen de nieuwe software update ingepland. De brief komt ergens deze of volgende week binnen met wat deze update gaat inhouden. In ieder geval eind deze maand weer klaar de terugroep actie :)
Zou mooi zijn, eind vd maand gaat de mijne ook even dagje naar de garage voor het monteren van een trekhaak. En toevallig werken sinds het weekend 2 bandenspanningsensoren niet meer.
Hopelijk dan ook gelijk nieuwe software.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik weet niet wat er is met de bandenspanningssensoren, maar ook bij mij werken sinds de vakantie 2 sensoren niet meer, al gaat het steeds de eerste 20 kilometer wel goed. Afspraak inmiddels ingepland.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@thijsco19 laat dit dan wel inplannen want Ford doet niets uit zichzelf..

Bij de laatste update werd mij verteld dat ze een halve dag hiervoor nodig hadden en dat het dus niet kon bij ander onderhoud 8)7

• Draakje5
Wippie1234 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:29:
Ik weet niet wat er is met de bandenspanningssensoren, maar ook bij mij werken sinds de vakantie 2 sensoren niet meer, al gaat het steeds de eerste 20 kilometer wel goed. Afspraak inmiddels ingepland.
Alle 4 direct vervangen. Kwestie van tijd voor de andere 2 er ook mee ophouden.

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
Kan er over mee praten .... hier liggen alle vier de sensoren eruit. Had gehoopt het bij een bandenwissel te kunnen doen, maar de banden kunnen nog flink wat kilometers mee.
Ik laat het maar even zo. Af en toe komt er een kort tot leven maar nu is het gewoon ff de OK knop een paar keer indrukken als we weg gaan.

Bij de twee Fiesta's die ik heb gehad heeft dit 'probleem' zich nooit voorgedaan, terwijl ik met die auto's meer kilometers heb gereden (afzonderlijk) dan mijn huidige Kuga . :|

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@MrSparkels een niet werkend bandenspanningscontrolesysteem is wel APK afkeur.. dat je het even weet. Meestal gebeurd dit pas na 4 of 5 jaar, dus voor je APK laat keuren laat je dit het beste wel fixen..

• ehtweak
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:29:
Bij de laatste update werd mij verteld dat ze een halve dag hiervoor nodig hadden en dat het dus niet kon bij ander onderhoud 8)7
Een halve dag om vier TPMS sensoren te vervangen?!?
WTF. 8)7

Een gemiddelde bandenboer heeft daar nog geen drie kwartier voor nodig.
Velgen + banden eraf, band van de velg, TPMS/ventiel eruit, nieuwe erin, band weer rond de velg, balanceren en alles weer monteren en ff nadraaien met de momentsleutel.

Echt rocketscience. :+

M.a.w. hooguit een uurtje arbeidsloon + de prijs voor 4 x TPMS.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 10-08-2026 13:42 ]

Mooie Plaatjes   

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehtweak schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:41:
[...]

Een halve dag om vier TPMS sensoren te vervangen?!?
WTF. 8)7
Nee voor het updaten van de software ;)

• ehtweak
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:41:
[...]
Nee voor het updaten van de software ;)
Dat beweerden ze vorig jaar ook, destijds bij de 24S79 update. Duurde uiteindelijk minder dan een uur.

Lijkt me ook sterk; een halve dag...
Er moeten tig duizend Kuga PHEV's terug naar de garage voor die update. Zoveel mandagen is er gewoonweg niet beschikbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 11-08-2026 08:14 ]

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online
MrSparkels schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:55:
Bij de twee Fiesta's die ik heb gehad heeft dit 'probleem' zich nooit voorgedaan, terwijl ik met die auto's meer kilometers heb gereden (afzonderlijk) dan mijn huidige Kuga . :|
Maar gebruikten die Fiesta's ook TPMS sensoren? Of werd de bandenspanning d.m.v. de ABS meetmethode in de gaten gehouden?

TPMS zou ca. 5 - 8 jaar mee moeten gaan. Dan houdt het batterijtje er mee op. Heeft niet zoveel te maken met het aantal kilometers, maar met de tijdsduur. ;)

Mooie Plaatjes   

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er rijdt nu een Fiesta rond die om de 50km aangeeft dat de TPMS sensoren niet herkend worden omdat de batterijen leeg zijn.

De vorige eigenaar heeft nu een Kuga :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:22
Glashelder schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 12:37:
@MrSparkels een niet werkend bandenspanningscontrolesysteem is wel APK afkeur.. dat je het even weet. Meestal gebeurd dit pas na 4 of 5 jaar, dus voor je APK laat keuren laat je dit het beste wel fixen..
Oh wow, dat zou je niet verwachten van een feature dat niet verplicht is.
In Belgie kom je er wel mee door de keuring. Onze Kuga is namelijk vandaag weer voor 2 jaar goedgekeurd ondanks dat geen enkele bandensensor meer werkt.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TPMS is zeker wel verplicht, al vanaf november 2014. Vanaf 1 jan 2018 is het in de hele EU APK afkeur als het niet werkt.

Je auto is gekeurd door picobello BV ? ;)

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:22
Glashelder schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 19:47:
TPMS is zeker wel verplicht, al vanaf november 2014. Vanaf 1 jan 2018 is het in de hele EU APK afkeur als het niet werkt.

Je auto is gekeurd door picobello BV ? ;)
Net opgezocht en je hebt gelijk, het is sinds 2014 verplicht op nieuwe wagens. MAAR, in Belgie is het (vooralsnog) geen afkeurpunt bij de keuring als ze niet werken. Verbaast me in België niet.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nou het probleem met de airco is nog steeds niet opgelost…gisteren voor de tweede keer naar de garage geweest, maar de dealer handleiding gaf geen uitsluitsel welk vervangend motortje er nodig was, dus het kapotte motortje is goed bekeken en hopelijk is de goede besteld nu…En dan komt er nog wat uren prutsen bij voor t vervangen…

Er zitten 5 motortjes achter elkaar. Hopelijk houden de andere 4 het nog ff vol…

• Mad Wally
Groenrechts schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Ik denk gewoon dat er iets niet lekker loopt in de software. Want elke tankbeurt geeft hij aan dat ik minder op een tank kan rijden. Hij geeft nu na het tanken aan dat ik 380km op een volle tank kan rijden. (Ooit eens 700km) Elke beurt loopt dit iets terug, en elke keer haal ik makkelijk meer er uit +/-650 km Nu ging het tanken lanmpje branden bij nog twee streepjes. Ik vermoed dat dit ook de te snelle oliemeldingen veroorzaakt.
Dat heeft te make met de manier waarop het verbruik wordt gemeten. Als je rijdt met lege accu zie je, met name na een rit in de stad of in de bergen dat je soms wel de helft van de kilometers elektrisch hebt gereden ondanks de lege accu. Dat heeft te maken met dat het hybride systeem nog wel werkt. Bij het afremmen of een helling af rijden schakelt de motor uit.

De software berekent het verbruik alleen het verbruik wanneer de motor is ingeschakeld. Als je dus de helft met ingeschakelde motor hebt gereden dan en de rest hybride-elektrisch (dus niet EV) is je verbruik in de tijd dat de motor wel aan is twee keer zo hoog, en dus de af te leggen afstand schijnbaar maar de helft.

In de praktijk betekent dit dat de meting van het benzineverbruik alleen klopt wanneer de motor 100% van de tijd aan is, zoals een lange rit over de snelweg. Ik vermoed dat het bereik van 700 km was na een periode van uitsluitend lange snelweg ritten en het bereik van 350 km na ritten waarbij er veel gebruik werd gemaakt van het hybride systeem.

De enige manier om goed het verbruik in kaart te brengen is een tijdje niet te laden en gereden kilometers en getankte brandstof bij te houden, of gewoon kijken hoe ver je komt op één tank zonder laden.

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
@Glashelder Bedankt voor de heads-up. April 2027 mag de Kuga voor een APK en dan zorg ik ervoor dat ze vervangen zijn.

@ehtweak ...Schiet mij maar lek wat betreft het soort sensor, heb geen flauw idee wat erin zit . De auto's zijn overgenomen door de kinderen en ik heb ze niet horen klagen dat de sensoren het niet meer doen. Ben wel benieuwd wat het verschil is tussen de beide system en voel een oprisping van ChatGPT opkomen. Wat betreft de levensduur van de batterijen ... die was dus maar 5 jaar :(

edit: Beide Fiesta's geven gewoon de druk aan in het display dus een directe TPMS meeting. Met dank aan ome Chat

[ Voor 10% gewijzigd door MrSparkels op 11-08-2026 08:34 ]

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:57

EiT

Hier zelfde met aantal andere Fords: Fiesta/Mondeo/Edge, allemaal ruim over 200k, nooit sensor’s vervangen. Lijkt mij meer een issue met type sensor wat in Kuga zit waar of stroom verbruik te hoog is of deze meer registratie intervals heeft waardoor batterij sneller leeg is. Dat sensor gedoe komt best vaak voor in dit topic, zelfde als accu. Benieuwd hoe dat bij andere merken is.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-08 14:19
EiT schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:50:
Hier zelfde met aantal andere Fords: Fiesta/Mondeo/Edge, allemaal ruim over 200k, nooit sensor’s vervangen. Lijkt mij meer een issue met type sensor wat in Kuga zit waar of stroom verbruik te hoog is of deze meer registratie intervals heeft waardoor batterij sneller leeg is. Dat sensor gedoe komt best vaak voor in dit topic, zelfde als accu. Benieuwd hoe dat bij andere merken is.
Weet niet of je vorige dat ook hadden, maar de kuga rapporteert de bandenspanning natuurlijk ook aan de Ford Pass app. Waardoor de interval misschien ook hoger is dan enkel wanneer de auto gebruikt wordt.

16 x Aiko 460Wp | 7360Wp | AlphaESS G3-T10 | Nibe F2050-10 | SMO S40

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

FutureCow

(C) FutureCow

Volgens mij maakt dat niks uit. Er wordt gebruik gemaakt van sensoren die alleen verzenden, dus je kunt niet iets sturen van: "geef nu de spanning door".

• ehtweak
  • Niet online
Laatste update van een Ford garage techneut (Duitse Kuga Forum).
In Ford PTS is de serviceinstructie voor de 25SC4 s/w update beschikbaar.

Verwachte updateduur: ca. 1 uur.
bron: https://www.kuga-forum.de...u/?postID=81200#post81200

Mooie Plaatjes   

• Quad

Quad

Doof

Wel benieuwd wat je hiermee moet doen als je de auto als occasion hebt gekocht, en deze niet door dealer wordt onderhouden.

nggyu nglyd

• ehtweak
  • Niet online
@Quad Heb je een brief gehad van Ford m.b.t. deze recall?
Daar staat toch in dat je je bij een Ford dealer moet melden voor de update?

Of je belt Ford NL om te vragen hoe dat zit in jouw geval...

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 11-08-2026 21:14 ]

Mooie Plaatjes   

• Quad

Quad

Doof

ehtweak schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:11:
@Quad Heb je een brief gehad van Ford m.b.t. deze recall?
Daar staat toch in dat je je bij een Ford dealer moet melden voor de update?
Nope geen brief. Wel informatie van verkoper gehad dat er een terugroepactie geldt. Maar die zei dat het in principe wachten is.

nggyu nglyd

• Draakje5
Quad schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:13:
[...]

Nope geen brief. Wel informatie van verkoper gehad dat er een terugroepactie geldt. Maar die zei dat het in principe wachten is.
Gewoon opbellen. Je krijgt echt niet vanzelf een bericht van Ford als je de auto recent pas hebt aangeschaft.

Ford kennende.. bij de vorige recall heb ik ook opgebeld en las ik hier dat sommige misschien pas paar maanden later een keer een oproep kregen.

• Quad

Quad

Doof

Draakje5 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:22:
[...]

Gewoon opbellen. Je krijgt echt niet vanzelf een bericht van Ford als je de auto recent pas hebt aangeschaft.

Ford kennende.. bij de vorige recall heb ik ook opgebeld en las ik hier dat sommige misschien pas paar maanden later een keer een oproep kregen.
Ik wacht wel even af tot de eersten hier zover zijn, dan bel ik wel even. Ik rijd er toch dagelijks langs.

nggyu nglyd

• Splitrr
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17:29
Quad schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:25:
[...]

Ik wacht wel even af tot de eersten hier zover zijn, dan bel ik wel even. Ik rijd er toch dagelijks langs.
Ik zou gewoon bellen. De update is bij mij al gepland. eind deze maand. Weet niet hoe de drukte bij je garage eruit ziet maar het zou zonde zijn om wederom maanden te wachten m.i.

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Mijn achteruitkijk camera heeft het in de afgelopen 3 maanden 2 keer begeven van mijn 2022 Titanium. Eerst leek (?) er een breuk in het kabeltje te zitten bij de achterklep. Deze is toen vervangen voor een gloednieuwe. Maar nu is het probleem weer terug... Iemand ideeen?

En gisteravond op de rit terug vanuit Zoutelande blies de airco, ondanks in LO stand, ineens gloeiend hete lucht uit alle ventilator gaten muv de meest rechterpassagiers'. Ook voeten. Alles geprobeerd van aan/uit/motor uit/airco uit enzv. Zou dit eventueel verband kunnen hebben met bovenstaand probleem?

Daarnaast zijn er hier al mensen die de BlueCruise editie hebben? Zo ja, wat vind je er van? :D

Is het sloopbaar? Dan valt het te fiksen!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vliegenier04 schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:57:
Mijn achteruitkijk camera heeft het in de afgelopen 3 maanden 2 keer begeven van mijn 2022 Titanium. Eerst leek (?) er een breuk in het kabeltje te zitten bij de achterklep. Deze is toen vervangen voor een gloednieuwe. Maar nu is het probleem weer terug... Iemand ideeen?

En gisteravond op de rit terug vanuit Zoutelande blies de airco, ondanks in LO stand, ineens gloeiend hete lucht uit alle ventilator gaten muv de meest rechterpassagiers'. Ook voeten. Alles geprobeerd van aan/uit/motor uit/airco uit enzv. Zou dit eventueel verband kunnen hebben met bovenstaand probleem?

Daarnaast zijn er hier al mensen die de BlueCruise editie hebben? Zo ja, wat vind je er van? :D
Ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft maar ik heb dus exact dezelfde klacht met de airco. Wat hier helpt: beide temperatuurknoppen naar LO, even wachten, direct door naar HI, minuutje wachten en dan weer terug naar LO, nog even wachten en weer normale temperatuur. Dan lijken de motortjes, die dit moeten regelen, zich even te resetten (ik hoor dan ook een hoop getik bij het handschoenenkastje).

Soms werkt het uren goed, soms maar heel even. Bij ons was het overigens precies andersom, de passagier werd verhit, de rest niet. Als de motortjes (of 1 ervan, het zijn er 5) stuk zijn, dan werkt dat natuurlijk ook niet.

Volgens mij komt dit vaker voor bij de Kuga.

Ik vind het vrij irritant, eerlijk gezegd. Zeker met de vakantie naar Italië voor de boeg over een paar weken.

• janss
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-08 17:49
Zojuist afspraak gepland voor de software update ivm accuprobleem. Update is vandaag vrijgegeven door Ford volgens de dealer

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Eerst volgende mogelijkheid hier 10 september :')

• Gbblo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-08 19:45
Vandaag voor onderhoud bij Ford Schiedam geweest. Accu update direct uitgevoerd kreeg ik achteraf te horen. Was de 4de die de update heeft gekregen.

Werd aangegeven dat 100% accu minder bereik heeft door deze update. Ca. 52km of iets in die richting, dus geen 65km meer. Update betreft dus veilige marge door bijv. Oude 90% nieuwe 100% maken.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is echt onacceptabel als je het mij vraagt.

• ehtweak
  • Niet online
Gbblo schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:58:
Werd aangegeven dat 100% accu minder bereik heeft door deze update. Ca. 52km of iets in die richting, dus geen 65km meer. Update betreft dus veilige marge door bijv. Oude 90% nieuwe 100% maken.
Pardon?!? 7(8)7

Als dat daadwerkelijk zo zou zijn, dan is dat idd onacceptabel.
En dat kreeg je 'zomaar' achteraf te horen? :?

Mooie Plaatjes   

• Gbblo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-08 19:45
Ja klopt, minder rij bereik met een 100% opgeladen accu. Ben benieuwd wat het officiële bericht van Ford is mbt de update en wat deze inhoud.
Pagina: 1 ... 67 ... 71 Laatste