Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:38
Glashelder schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:18:
Eerst volgende mogelijkheid hier 10 september :')
Na het uitvoeren van de software-update in het kader van terugroepactie 25SC4 mag je de hoogspanningsaccu van je Ford Kuga PHEV nog niet direct weer tot 100% laden.

Wat houdt de update in?
  • Het doel van de software-update is om de accucellen strenger te controleren op afwijkend gedrag en interne kortsluiting.
  • De update dient als detectiemiddel en lost het fysieke probleem in de accu zelf niet op.
  • Het advies van Ford om de laadlimiet te beperken tot maximaal 80% blijft tot nader orde van kracht om het risico op oververhitting te verkleinen.
Wat moet je blijven doen?
  • Laadlimiet op 80%: Blijf de laadlimiet van je auto instellen op maximaal 80% via het infotainmentscherm (SYNC) of de Ford-app.
  • Rijgedrag: Blijf uitsluitend de standaard rijmodus 'Auto EV' gebruiken.
  • Vermijd zware modi: Gebruik geen speciale rijmodi zoals 'Sneeuw' of 'Modder'.
  • Wacht op definitief groenlicht: Pas wanneer Ford na verdere stappen of definitieve reparaties aangeeft dat de accu weer volledig vol geladen mag worden, kun je de 80%-limiet opheffen. Controleer de actuele status via de Ford Terugroepacties Pagina of je VIN-nummer.

• Gbblo
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:35
De Kuga was 100% opgeladen op de heenweg. Bij de dealer aangekomen iets van 94%. Bij ophalen stond die weer op 100%.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@De Eik Wat is de bron van die info?

@Gbblo Foei! Dat mag niet hoor, tot 100% laden... :+

[ Voor 42% gewijzigd door ehtweak op 12-08-2026 17:23 ]

Mooie Plaatjes   

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:28
80 is het nieuwe 100? :+ 8)7

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:38
ehtweak schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:18:
@De Eik Wat is de bron van die info?

@Gbblo Foei! Dat mag niet hoor, tot 100% laden... :+
FORD:

AI-overzicht

De software-update in het kader van de terugroepactie (bekend als 25SC4 / soms aangeduid als 24SC4/25SC4 bij de Ford Kuga PHEV) is geen definitieve technische oplossing, maar een tijdelijke veiligheidsmaatregel. [1, 2]

Wat de software-update doet
  • Tijdelijke beperking: De software past de aansturing van de accumodule (BECM) aan en begrenst het maximum laadniveau van de hoogspanningsaccu. [1, 2]
  • Risico beperken: Het doel is om de kans op oververhitting en interne kortsluiting in de accucellen te verminderen zolang er geen fysieke vervanging heeft plaatsgevonden. [1, 2]
Wat de definitieve oplossing is
  • Fysieke inspectie en vervanging: Een definitieve oplossing vereist dat de accu fysiek wordt gecontroleerd en dat risicovolle of defecte accucellen/pakketten daadwerkelijk worden vervangen door de fabrikant. [1, 2]
  • Status: Controleer de exacte status van jouw voertuig via de Ford Terugroepactie Checker of neem contact op met je dealer om te zien of de definitieve hardware-ingreep voor jouw specifiek chassisnummer al beschikbaar is.

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

ZieMaar! schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:36:
[...]

Ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft maar ik heb dus exact dezelfde klacht met de airco. Wat hier helpt: beide temperatuurknoppen naar LO, even wachten, direct door naar HI, minuutje wachten en dan weer terug naar LO, nog even wachten en weer normale temperatuur. Dan lijken de motortjes, die dit moeten regelen, zich even te resetten (ik hoor dan ook een hoop getik bij het handschoenenkastje).

Soms werkt het uren goed, soms maar heel even. Bij ons was het overigens precies andersom, de passagier werd verhit, de rest niet. Als de motortjes (of 1 ervan, het zijn er 5) stuk zijn, dan werkt dat natuurlijk ook niet.

Volgens mij komt dit vaker voor bij de Kuga.

Ik vind het vrij irritant, eerlijk gezegd. Zeker met de vakantie naar Italië voor de boeg over een paar weken.
Nou ik heb vandaag de BlueCruise editie gereserveerd bij Van Mossel. Die zou (volgens de Dealer) deze problemen niet hebben. Ik ben heel benieuwd.

Overigens, jouw trucje lijkt bij mij niet te werken. Mijn monteur gaf aan dat beide issues waarschijnlijk een software probleem is dat met de volgende software opgelost wordt. Maar ik betwijfel het _/-\o_

Is het sloopbaar? Dan valt het te fiksen!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ah dat is irritant…dus ze gaan niets doen en jij hebt geen airco meer?

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

ZieMaar! schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:19:
Ah dat is irritant…dus ze gaan niets doen en jij hebt geen airco meer?
Nja, ze geven aan wacht maar op een update |:(

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
En hij koelt helemaal niet meer?

• Vliegenier04
  • Niet online

Vliegenier04

Niet lekker nee, ene keer wel andere keer niet. Lijkt misschien ook wel op iets met een sensor? Want mee dat ik langer rijdt (warmere auto/motor) is het een grotere issue. 8)7

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste