Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste
Acties:

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:10
ehtweak schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:48:
@De Eik Als ik nu een andere auto zou kopen, dan zou het ook geen Kuga PHEV meer worden, maar iets anders met in ieder geval een groter EV bereik, maar ook met het 'gemak' van een ICE erbij.

Maar ja, in 2023 was de keuze totaal anders. En om nu al de Kuga weg te doen... nee.
Dus voor de komende jaren zit ik nog ff lekker in de Kuga met z'n heerlijke AGR stoelen. :)
Begrijpelijke keuze, de Kuga is een fijne auto, wij hebben nu een keertje deze ervaring. Uiteindelijk kan je met elk ander merk ook tegen problemen aanlopen.

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:09

conhen

Anti-Wappie

De Eik schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:16:
De Ford kuga St-Line X uit 2022 heeft helaas niet aan onze verwachtingen voldaan. De Kuga is een fijne comfortabele auto maar door diverse oorzaken is er geen vertrouwen meer.
Jammer maar we gaan vol vertrouwen het avontuur met de EV3 aan.
Mag ik vragen aan welke verwachtingen de Kuga niet voldaan heeft?
De EV3 lijkt mij een hele fijne auto, maar heeft voor mij te weinig trekvermogen.
Als ik besluit mijn caravan te verkopen, komt ineens een heel assortiment aan EV binnen bereik... :)

• TonMa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13:57
Op mijn verzoek om compensatie vanwege de terugroepactie kreeg ik een autoreply dat ik binnen 24 uur meer zou horen. Zoals verwacht daarna doodse stilte, dus een 'verbaasd' mailtje gestuurd. En zie vandaag:

Geachte Heer .........,

Naar aanleiding van ons laatste bericht willen wij ons nogmaals verontschuldigen voor de ervaring die u met Ford heeft gehad. Wij zijn trots op het niveau van onze dienstverlening en betreuren het dat wij bij deze gelegenheid niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. Als gebaar van goede wil van Ford sturen wij u een Directe Betaling (NLD) voor €120.00.

We werken hard om uw betaling naar u toe te sturen. U kunt de status van uw betaling online volgen via onderstaande link.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-02 23:34
TonMa schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:26:
Op mijn verzoek om compensatie vanwege de terugroepactie kreeg ik een autoreply dat ik binnen 24 uur meer zou horen. Zoals verwacht daarna doodse stilte, dus een 'verbaasd' mailtje gestuurd. En zie vandaag:

Geachte Heer .........,

Naar aanleiding van ons laatste bericht willen wij ons nogmaals verontschuldigen voor de ervaring die u met Ford heeft gehad. Wij zijn trots op het niveau van onze dienstverlening en betreuren het dat wij bij deze gelegenheid niet aan uw verwachtingen hebben voldaan. Als gebaar van goede wil van Ford sturen wij u een Directe Betaling (NLD) voor €120.00.

We werken hard om uw betaling naar u toe te sturen. U kunt de status van uw betaling online volgen via onderstaande link.
Ik heb ook nog niks gehoord, ik ga ook maar nog eens mailen

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13:10
conhen schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:50:
[...]

Mag ik vragen aan welke verwachtingen de Kuga niet voldaan heeft?
De EV3 lijkt mij een hele fijne auto, maar heeft voor mij te weinig trekvermogen.
Als ik besluit mijn caravan te verkopen, komt ineens een heel assortiment aan EV binnen bereik... :)
Mijn vertrouwen in mijn Ford Kuga (de 8e ford) is verdwenen na 5 terugroepacties met het gevoel dat de problemen niet zullen zijn en worden opgelost. Dit samen met slechte ervaringen met de Ford klantenservice (geen of niets zeggende reacties), verkeerde diagnoses bij de dealer en een dure reparatie 2200 euro (vervanging van de vliegwieldemper) (zonder gewenst resultaat) hebben mij doen besluiten de Kuga ST-Line X 2022/4 in november 2025 in te ruilen, een goede inruil gedaan en de Kia EV3 GT-Line gekocht, 7 jaar garantie, te verlengen tot 10 jaar.
Inmiddels aan het sturen in de KIA EV3 GT, ik ben onder de indruk van de bouwkwaliteit, rijgedrag, ruimte en comfort.

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:07
TonMa schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:26:

Geachte Heer .........,

Deze mail ook gekregen vandaag, 3 weken geleden gemaild maar het geld stond vorige week al op de rekening...

• conhen

conhen

Anti-Wappie

@De Eik, Treurig. Ik rij nu iets meer dan een jaar in een Kuga van 2021, en ben zeer tevreden, op de stoelen na. En ja, ik had 3 uitstaande terugroepacties, waaronder de accu toestand van vorig jaar. Nu weer de nieuwe accu toestand erbij. Ik ben blij dat ze e.e.a. vroeg kenbaar maken, en je ziet bij de meeste merken vergelijkbare problemen, maar vaak minder voortvarend aangepakt. Het is by far de fijnste auto die ik ooit heb gehad. Maar ja, als zich problemen voordoen kan die mening natuurlijk nog bijgesteld worden ;-)

• Groenrechts
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-02 21:20
Iemand ook ervaring met adaptive cruise control die spontaan begint te acceleren met een voorligger voor zich? Gister voor het eerst, en vandaag twee maal. De adaptive cruisecontrol lijkt uit het niets de voorganger niet meer te zien waarvan hij afstand hield. Hierdoor nu drie keer handmatig in moeten grijpen. Best eng, iemand herkenbare ervaringen?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lijkt me een enge ervaring @Groenrechts .
Maar had je ook nog tijd om te zien of dat autosymbool, wat je normaliter ziet in het display voor je, nog zichtbaar was? Of was dat ook foetsie?

Mooie Plaatjes   

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:58

OmeJoyo

This is me

Groenrechts schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:20:
Iemand ook ervaring met adaptive cruise control die spontaan begint te acceleren met een voorligger voor zich? Gister voor het eerst, en vandaag twee maal. De adaptive cruisecontrol lijkt uit het niets de voorganger niet meer te zien waarvan hij afstand hield. Hierdoor nu drie keer handmatig in moeten grijpen. Best eng, iemand herkenbare ervaringen?
Nog nooit gehad, ook niet met andere Fords maar ook niet eerder tegengekomen op de fora die ik volg.

Is de voorkant toevallig erg vies? Vooral rondom de radar dan.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:55

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:36
Ik maakte gisteren een afspraak voor de terugroepactie omdat ik de melding in de Ford-app had staan (Ford Kuga ST-X bj'21 pas een maand in bezit)
De afspraak online gemaakt en bevestiging ontvangen, word ik een uur erna opgebeld door Ford voor aanvullende gegevens en met de melding dat de afspraak komt te vervallen omdat er nog geen oplossing is en de Kuga niet verder te laden dan 80%.

klopt dit of is een van jullie wel al bij de Ford dealer geweest voor de terugroepactie.
vraag twee is hoe ik aanspraak kan maken op de € 120,-- 8) of moet ik wachten op "de brief" van Ford.

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:07
Er is voor de huidige terugroepactie nog geen update. Dit volgt pas over een paar maand naar verwachting.

Misschien waren ze in de war met de update van vorig jaar? 🫣

Als je de brief hebt, moet je een mail sturen naar klanten@ford.com met foto van de brief, kentekenbewijs en je IBAN.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@RuudMu Lees/zoek ff in dit topic terug op de vorige recall 24S79 (2025).
En check bij https://ovi.rdw.nl/ of voor jouw auto dit nog actueel is.

Ook slordig van die Ford garage dat ze iets inplannen wat nog helemaal niet kan. Wel weer tekenend voor het niveau van de service (of beter gezegd het gebrek eraan). :-(

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Copy paste van eerdere berichten bij andere media. :X

Deze passage is ook wel opmerkelijk:

In vier gevallen kwam het toch tot een zogenaamde thermale ontluchting, een situatie waarin na een kortsluiting hete gassen worden afgeblazen. Deze klanten kregen een nieuwe accupakket.

In die gevallen waarin het tot een thermal vent kwam, is meestal de boel afgefikt. Dan hoeft er ook geen nieuw accupakket meer in. :+
Zie eerdere nieuwsartikelen die hier al voorbij kwamen, waarbij de Kuga PHEV door de brandweer in de bekende onderdompelcontainer werd geplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 11-02-2026 11:11 ]

Mooie Plaatjes   

• Wietsek
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Even mijn recente ervaringen delen.

Sinds juni 2024 in het bezit van de MK3.5 Ford Kuga. Afgelopen weekend gingen op de snelweg ineens allemaal lampjes branden en kwamen er 3 meldingen in de app (Storing ABS, waarschuwing aanrijding voorzijde, probleem elektronische parkeerrem -> storing wielsensor linksachter). Fysiek was het enige merkbare dat de stuurbekrachtiging ermee stopte, verder reed hij nog wel gewoon. Tijdens het laden op de trailer ontdekte de berger een scheur in de zijkant van de band rechtsvoor (niet helemaal door, geen lekke band). Op het eerste gezicht lijkt de scheur en de melding wielsensor dus niet in hetzelfde wiel te zitten.

Benieuwd wat de garage hier van gaat zeggen. Volgens Google zou de combinatie van meldingen kunnen wijzen op een defecte ABS sensor op de wielnaaf.

Omdat de auto nog binnen de 2 jaar garantie zit heeft de (private) leasemaatschappij de melding doorgezet naar Ford assistance. Zoals beloofd werden we binnen 1,5 uur weggesleept, echter naar een garage die op dat moment gesloten was. Doorgereden naar het depot van de berger, waar geen vervangend vervoer aanwezig was. We zijn na 3 kwartier met een taxi doorgestuurd naar een ander bedrijf, daar was echter niemand aanwezig. Na mijn laatste telefoontje beloofde Ford assistance dat ik terug zou worden gebeld, ik ben nooit meer terug gebeld. Uiteindelijk zijn we 4,5 uur na de eerste melding door mijn schoonvader opgepikt omdat vervangend vervoer blijkbaar lastig te regelen was. Erg vervelend met 2 kleine kinderen (2 en 5) kan ik je zeggen.

Uiteindelijk een dag later (op zondag) via de leasemaatschappij redelijk makkelijk en snel vervangend vervoer kunnen krijgen. Dat is overigens een gloednieuwe Lync en Co o1, ik verlang nu al terug naar de Kuga :)

• conhen

conhen

Anti-Wappie

Groenrechts schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:20:
Iemand ook ervaring met adaptive cruise control die spontaan begint te acceleren met een voorligger voor zich?
Nee, nooit gehad
OmeJoyo schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:48:Is de voorkant toevallig erg vies? Vooral rondom de radar dan.
Als die te vies wordt, schakelt het Adaptive Cruise vanzelf uit en kun je helemaal niet meer op Cruise Control rijden. Dat merkte ik begin januari op een besneeuwde Duitse Autobahn.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:58

OmeJoyo

This is me

conhen schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:57:
[...]

Nee, nooit gehad

[...]

Als die te vies wordt, schakelt het Adaptive Cruise vanzelf uit en kun je helemaal niet meer op Cruise Control rijden. Dat merkte ik begin januari op een besneeuwde Duitse Autobahn.
Klopt met sneeuw hier ook, maar kan me zo voorstellen dat er wellicht ergens een heel klein grijs gebied is waar die niet vies genoeg is om uit te schakelen, maar wel om fouten te maken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste