Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 6 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:36
Sinds vandaag een nieuwe melding; "uw voertuig heeft de doellading bereikt".

Terwijl dit voorheen altijd was " uw voertuig is 100% opgeladen".

Ik heb niks aangepast in laad%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
JackBigBoss schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Viel me van de week ook ineens op, wel leuk gedaan inderdaad!

Wie heeft er meer informatie over de L-stand van de automaat? Ik lees er op internet allerlei verschillende verhalen/theorien over maar hoe ga je hier nu op de juiste manier mee om?

De een zegt als je uitrolt de L-knop even snel indrukken en bij optrekken weer uitdrukken, de ander zegt L-knop alleen gebruiken bij afdalingen of remmen met aanhanger. Of L-knop is lage versnelling(?) dus alleen bij "off road"...

Als ik met mijn caravan ga rijden achter mijn auto, laat ik dan de L-stand altijd aan staan?

Zover ik begrijp is de L-stand alleen extra regeneratief remmen dus altijd aan laten staan is dan toch beter zou je zeggen?
Ford garage gaf ook aan het is een "lage versnelling" en je kunt dit als "soort van one-pedal driving" gebruiken.
Dit onderwerp is al een aantal keer besproken in dit topic, ik zou adviseren om even terug te lezen.

In het kort:
* L-stand doet extra regeneratief remmen
* Indien volle accu zal hij de motor activeren en gebruiken om op de motor af te remmen

Bij stevige afdaling/haarspelden erg prettig! Mijn advies is dan ook om deze met name in bergachtig gebied in te zetten.

Overigens als je zelf het rempedaal gebruikt regenereer je uiteraard ook, je kan dat ook terug zien op de vermogensmeter en aan de "remscore" meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 18:37
Vraagje weer.

Ik gebruik met een iPhone Sygic in combinatie met CarPlay.

Elke keer als ik het volume zachter zet van de gesproken navigatie stem is het weer hard bij de volgende aanwijzing.

Kan niet vinden waar ik dit default volume kan aanpassen. Van àlles geprobeerd.

Iemand die het weet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theprent
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-03-2024
:) Gisteren koop overeenkomst getekend voor Kuga STline X Chrome blue met winterpack, technology pack nu kan het lange wachten beginnen. Maar al wel een vraagje:

Je kan met een APP de auto benaderen om allerlei zaken in te zien en op afstand te bedienen. Heeft de auto dan een data verbinding?. Hoe werkt dit, is dit via WIFI of via 3g signaal vanuit de auto?

Hoe zijn de ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik neem aan dat er een LTE module inzit via 4G. Veel nieuwe auto's van vele merken hebben dat.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

theprent schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:25:
:) Gisteren koop overeenkomst getekend voor Kuga STline X Chrome blue met winterpack, technology pack nu kan het lange wachten beginnen. Maar al wel een vraagje:

Je kan met een APP de auto benaderen om allerlei zaken in te zien en op afstand te bedienen. Heeft de auto dan een data verbinding?. Hoe werkt dit, is dit via WIFI of via 3g signaal vanuit de auto?

Hoe zijn de ervaringen ?
De functionaliteit is heel basaal. Je kan wat info van de auto zien (of ie op slot zit), kilometerstand, olie, bandendruk etc. Ook kan je de auto ontgrendelen, op slot doen of op afstand starten. Je kan dan geen temperatuur instellen. De auto bepaald automatisch wat ongeveer gewenst is. Moet eerlijk zeggen dat dat laatste prima werkt. Hij bepaald ook zelf of bijv de stoelverwarming aan moet.

De app doet het hier verder zo goed als altijd. Laatst had ik toevallig een storing ervaren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Glashelder schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

De functionaliteit is heel basaal. Je kan wat info van de auto zien (of ie op slot zit), kilometerstand, olie, bandendruk etc. Ook kan je de auto ontgrendelen, op slot doen of op afstand starten. Je kan dan geen temperatuur instellen. De auto bepaald automatisch wat ongeveer gewenst is. Moet eerlijk zeggen dat dat laatste prima werkt. Hij bepaald ook zelf of bijv de stoelverwarming aan moet.

De app doet het hier verder zo goed als altijd. Laatst had ik toevallig een storing ervaren.
Volgens mij heb je 2 opties mbt aanzetten en temperatuur. Dat dacht ik tenminste.
1: gebruik de laatst gebruikte instelling vd auto;
2: zet alles aan, ook stoelverwarming, voorruit enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Benieuwd waar dat zit dan :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
Dit bedoelde ik?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKOaZhq-ZccTk6jzMm2IDQHuekA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prEINOmpi1dfhEkD1xtM8LDd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Ttn7ucsz9NFt-3cAXDzGWn_RKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpoPLn7b5ToA0sB38KCNYiFt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Draakje5 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 13:39:
[...]

Volgens mij heb je 2 opties mbt aanzetten en temperatuur. Dat dacht ik tenminste.
1: gebruik de laatst gebruikte instelling vd auto;
2: zet alles aan, ook stoelverwarming, voorruit enz.
Start hij daadwerkelijk de benzine motor? Of gaat hij elektrisch verwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-05 18:01
Na wikken en wegen een nieuwe Kuga ST-Line X besteld.
Chrome Blue kleur. Hadden eerst voor Magnetic gekozen, maar dit zou dan de 3e Ford zijn in die kleur. Tja, dan wordt dan kiezen ...
Maar nu erg blij met de Chrome blue ....

De Kuga besteld met alle opties welke te verkrijgen zijn. Alleen de standaard velgen aangehouden, daar we deze velgen prima vinden.
En inclusief AGR stoelen, iets meer comfort.

Al wel vernomen dat we wel even moeten wachten, maar des te groter het genot.

Ondertussen al veel video's en informatie kunnen lezen via o.a. deze site en Youtube.
Kan er geen genoeg van krijgen.... ;-)

Zal de komende maanden de site in de gaten houden voor diverse informatie.
Heerlijk....

Zullen de huidige sportieve S-max gaan missen gezien wat deze allemaal biedt en heeft.
Maar ja, keuzes maken hoort er nu eenmaal bij.

Ben alleen benieuwd of beide AGR voorstoelen elektrisch verstelbaar zijn of alleen de bestuurders stoel?

Iemand nog tips en tops ?
Alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

André66 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:21:

Ben alleen benieuwd of beide AGR voorstoelen elektrisch verstelbaar zijn of alleen de bestuurders stoel?
Ik kan bevestigen; die AGR stoelen zitten idd perfect d:)b (mits juist ingesteld natuurlijk). En beide voorstoelen zijn elektrisch verstelbaar.

MAAR... er is géén :-( geheugenstand zodat je b.v. de instellingen van de stoel kunt koppelen aan de sleutel o.i.d.
Wat ik van andere merken, zoals VAG, wel ken.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
ehtweak schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:23:
[...]
MAAR... er is géén :-( geheugenstand zodat je b.v. de instellingen van de stoel kunt koppelen aan de sleutel o.i.d.
De Mustang heeft dat wel dacht ik. Maar daar heb je hier natuurlijk niks aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:10

Wouda

^C^C^C^C^C

ehtweak schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:23:
[...]

Ik kan bevestigen; die AGR stoelen zitten idd perfect d:)b (mits juist ingesteld natuurlijk). En beide voorstoelen zijn elektrisch verstelbaar.

Ik kan het niet verifiëren, ik krijg mijn auto namelijk pas tussen nu en over een maand, maar op pagina 177 van de handleiding staat hoe je een positie kunt opslaan en koppelen aan een afstandsbediening.
Zie https://www.fordserviceco...0210428150405.pdf#page181

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Wouda Helaas... de (zeer goede) AGR stoelen met tig elektrische verstelmogelijkheden, kun je helaas niet koppelen aan een sleutel.
Volgens mij is dat voorbehouden aan de allerduurste versie; de Vignale is dat volgens mij.

Ook een ST Line X met talloze opties heeft deze mogelijkheid niet.

Dit is mijn bestuurdersportier en die schakelaar is gewoonweg NIET aanwezig: :-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ob78-2QTmSiBrczr2ASjgMj0cxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6EDzw1YAIdvCttBLk0yDYOg.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Klopt...
In mijn huidige S-max kan ik 3 posities opslaan. In de Vignale is dit wél aanwezig...

Vind ook jammer dat de richting aanwijzer verlichting geen LED is aan de achterzijde. Oranje uitstraling ...
Kan hier LED in en wat voor type lamp zit er in?
En de achteruitrijcamera verlichting ? Kan daar omkleed in of is dit al LED ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat is jullie ervaring met de bandenslijtage eigenlijk?

Ik heb net de winterbanden eronder laten schroeven en kreeg te horen dat de eerste twee banden er al aan zijn.. er staat net 22k km op de teller 8)7 8)7

En ik rij echt alles behalve als een bezetene sinds ik de Kuga heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Glashelder schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:57:
Wat is jullie ervaring met de bandenslijtage eigenlijk?

Ik heb net de winterbanden eronder laten schroeven en kreeg te horen dat de eerste twee banden er al aan zijn.. er staat net 22k km op de teller 8)7 8)7

En ik rij echt alles behalve als een bezetene sinds ik de Kuga heb..
Tweedehands Kuga PHEV met 6**** op de teller kreeg vier nieuwe bandjes bij aflevering omdat de huidige bandjes "op" waren. Geen idee of dat de eerste en enige set is geweest, ik ga uit van wel.

De Kuga is zwaar en heeft relatief veel vermogen op de voor bandjes, 22dkm is echter wel erg vlot bij een rustige rijstijl. Ik neem aan dat het de voorbanden betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Voorbanden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asros
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-06 09:38
Voor wie carplay wil gebruiken zonder draad: carlinkit. Werkt bij mij perfect in combinatie met draadloos opladen.

https://www.amazon.nl/Car...d=pla-2194486785093&psc=1

[ Voor 58% gewijzigd door asros op 23-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

KingCrash

Angry Rabbit

asros schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:38:
Voor wie carplay wil gebruiken zonder draad: carlinkit. Werkt bij mij perfect in combinatie met draadloos opladen.

https://www.amazon.nl/Car...d=pla-2194486785093&psc=1
AAwireless kan dit nu ook voor Iphone met v3.0 (zelf niet getest, geen iphone). maar AAwireless is een stukje goedkoper (laatst voor €60 te koop in de aanbieding) zie ook het topic voor ervaringen
Cruzer in "[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie"

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

André66 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:36:

Vind ook jammer dat de richting aanwijzer verlichting geen LED is aan de achterzijde. Oranje uitstraling ...
Kan hier LED in en wat voor type lamp zit er in?
En de achteruitrijcamera verlichting ? Kan daar omkleed in of is dit al LED ?
Hangt dat niet van de extra 'packs' af? Want onze Kuga is full-LED rondom.

[edit]
Ik begin nu te twijfelen. zal binnenkort eens checken of idd alles wel LED is...

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 23-10-2023 20:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Dat weet ik eerlijk gezegd niet...
In de handleiding kan ik er niets van terug vinden. Alleen dat de richtingaanwijzer lamp en achteruitrijlamp geen led zijn. Of ik zie het verkeerd...
Zal de dealer vrijdag even vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry84
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-08 09:52
Bij mijn focus werkt volgens mij de uitstapverlichting niet goed. Gezien het dezelfde software is zal het straks in de Kuga die ik in december krijg ook zo zijn. De uitstapverlichting staat in het menu op 20 sec. Maar als ik uitstap en de auto op slot doe gaat het de ene keer meteen uit en een andere keer blijft het even aan staan maar nooit de 20 seconden die ingesteld staan.

Of ik doe iets verkeerd?
Weten jullie hoe dit zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André66
Ipv de bijgeleverde laadkabel, zit ik te denkenden een vaste wallbox.
Waar moet ik op letten ?
Type 2 en 1-fase begrijp ik...

Maakt merk nog uit ?
Besen bijvoorbeeld of Duosida of...?

Tips en tops zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Trouwens,

Mocht iemand een passendste dakdragers óver hebben, heb ik interesse....

Alvast bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger Tosser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-09 12:30
André66 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:32:
Ipv de bijgeleverde laadkabel, zit ik te denkenden een vaste wallbox.
Waar moet ik op letten ?
Type 2 en 1-fase begrijp ik...

Maakt merk nog uit ?
Besen bijvoorbeeld of Duosida of...?

Tips en tops zijn welkom.
Als je 3 fasen hebt laad dat wel een stuk sneller hoor! (Geen snelladen maar toch). Anders kan je net zo goed gebruik maken van de 230v (granny) lader. Dus een standaard 230 buiten wcd voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ginger Tosser schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

Als je 3 fasen hebt laad dat wel een stuk sneller hoor! (Geen snelladen maar toch). Anders kan je net zo goed gebruik maken van de 230v (granny) lader. Dus een standaard 230 buiten wcd voldoet.
De Kuga is alleen aangesloten op L1, dus met een driefase lader zal een Kuga in ieder geval niet sneller laden.. Wel kan de Kuga met 3 kW laden via een echte laadpaal. De granny lader is gelimiteerd op 2 kW.

Ik zou zelf echter wel altijd een 3 fase laadpaal nemen voor een eventuele toekomstige volledig elektrische auto. Je wilt dan niet weer een nieuwe laadpaal moeten plaatsen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ginger Tosser schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

In principe is het bij EV`s zo dat: hoe langzamer je laadt, hoe meer laadverlies. Ik neem aan dat bij PHEV dit ook geldt
Dus ik zou niet zomaar structureel granny-laden adviseren.

https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto

[ Voor 3% gewijzigd door bombadil op 25-10-2023 14:15 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een standaard 230V WCD buiten voldoet idd wel voor de meegeleverde granny laadkabel.

MAAR... dan dien je er wel op te vertrouwen dat die betreffende aansluiting elektrotechnisch keurig in orde is! Dus geen doorverbinding met gammele kroonsteentjes, ergens in het traject tussen groepenkast en de betreffende WCD. Want zeker met dit soort stroomsterktes, die urenlang (!) die verbinding belasten, wil je geen halfbakken elektrische zwakke punten hebben.

Onze eigen 16A laadpaal:
Afbeeldingslocatie: https://evhub.nl/wp-content/uploads/2019/01/evhub-zwartweb.jpg

heb ik zelf geïnstalleerd op een separate PV/Laadgroep, via een 3 x 4mm² voedingskabel apart naar de groepenkast.

Bij volledig lege accu duurt het ca. 3:20h voordat 'ie weer vol is aan de enkelfasige 16A laadpaal.
En dat kostte de afgelopen weken ongeveer 1 tot 3 euro via onze dynamische energieleverancier (ANWB) per laadbeurt. M.a.w. voor minder dan 3 euro aan energiekosten rijd ik 50km heen en weer naar m'n werk.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theprent
:w Vraagje :

Ik heb een nieuwe Kuga ST-line x vorige week zaterdag besteld.
Wanneer kregen jullie het eerste mailtje van Ford. Krijg je wel een bestel bevestiging waar je kan controleren of het juiste is besteld ?

Lijkt me wel vreemd dat je met zo'n groot bedrag geen fatsoenlijke bestelbevestiging krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theprent
.

[ Voor 99% gewijzigd door theprent op 25-10-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Heb die van mij op 30 september besteld.
Nog geen bericht verder gekregen. Wanneer het chassisnummer bekend is, krijgt men meestal bericht en dan verder....
Ga vrijdag met de huidige autovoor de laatset beurt naar de dealer en zal eens vragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PimZ
  • Laatst online: 23:47
Ik heb mijn Kuga op 27/7 bij de dealer besteld en kreeg daar meteen een print mee van de aankoop. Op 08/08 een email van Ford NL met bevestiging van de bestelling. In het Ford Account kan ik alle gegevens van de bestelling bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Wat is jullie ervaringen met automatisch in parkeren?

Ik vind dat het in parkeren niet echt rekening houdt met stoepranden en wellicht vroeg of laat stoeprand schade rijdt aan je velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
EdvanAl schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:55:
Wat is jullie ervaringen met automatisch in parkeren?

Ik vind dat het in parkeren niet echt rekening houdt met stoepranden en wellicht vroeg of laat stoeprand schade rijdt aan je velgen.
Juist daarom, een keer gebruikt en nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 21:02
Goede dag,

We kunnen over een paar weken onze nieuwe Kuga Titanium ophalen. Hebben jullie misschien tips of zaken om rekening mee te houden tijdens, of vlak na, de oplevering?

Alvast dank voor de te nemen moeite!

Grtz,
Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Vanmorgen de auto de laatste onderhoudsbeurt laten geven..

Olie, filters, etc...

Bij navraag gaf men aan dat de auto ws eind januari/begin februari zal worden geleverd.
Zal mij benieuwen ... :)

Nog geen passende dakdragers kunnen vinden.
Mocht iemand deze over willen dragen ...??

Alvast bedankt. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:07
André66 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:47:
Vanmorgen de auto de laatste onderhoudsbeurt laten geven..

Olie, filters, etc...

Bij navraag gaf men aan dat de auto ws eind januari/begin februari zal worden geleverd.
Zal mij benieuwen ... :)

Nog geen passende dakdragers kunnen vinden.
Mocht iemand deze over willen dragen ...??

Alvast bedankt. (y)
Ik heb zelf deze vorig jaar gekocht, bevallen prima

https://hitdakkoffers.nl/...s-hapro-aero-3-aluminium/

Ik denk dat ze je ze tweedehands bijna niet vindt omdat deze Kuga nog niet zo lang op de markt is. Kuga mk2 en mk3 hebben andere dragers nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Nedora op 27-10-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Nog 1 vraagje.
USB stick soms direct herkent na starten auto.
Soms duurt het langer en speelt de radio af.
Kort later zie het systeem pas de usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Nedora schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:46:
[...]

Ik heb zelf deze vorig jaar gekocht, bevallen prima

https://hitdakkoffers.nl/...s-hapro-aero-3-aluminium/

Ik denk dat ze je ze tweedehands bijna niet vindt omdat deze Kuga nog niet zo lang op de markt is. Kuga mk2 en mk3 hebben andere dragers nodig.
Bedankt voor je advies. Ga er mee verder... Scheelt zeker mbt prijs originele ! d:)b
En tweedehands...?
Ook nergens te vinden ! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappio
  • Laatst online: 06-02 09:33
Ik ben ook nog aan het kijken naar dakdragers. Kent iemand het merk Apline? Zelf nog nooit van gehoord maar zien er op de foto's wel interessant uit. Kan alleen verder weinig over het merk vinden. Worden overigens ook via Amazon verkocht.

https://apline.nl/urun/ac...oerder-spoorstaven-zwart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steview11
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-12-2024
Vraagje... Misschien heeft iemand een oplossing....

Ik was gewend om af en toe te kijken naar mijn laatste ritten via de Ford app: "Voertuig > Mijn EV-rijgegevens". De laatste tijd geeft de app dan aan: "Als je deze gegevens wilt bekijken moet je de connectiviteitsinstellingen in de auto inschakelen".... Dat is echter al ingeschakeld. Ook uitschakelen en weer inschakelen helpt niet.

Iemand nog een idee (anders dan het opnieuw installeren van de app....)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat zit al een hele tijd niet meer in de app helaas.. kan het zijn dat je een oude versie hebt die niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Wat is dat toch met EV only stand en volle batterij dat de motor blijft lopen met de melding :

Motor aan vanwege systeem prestatie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@EdvanAl Diezelfde melding krijg ik nu ook, de afgelopen dagen met de lagere temperaturen.

En heel soms springt dan de motor daadwerkelijk aan, maar soms ook niet, ondanks die melding. Dus ???? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
EdvanAl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:42:
Wat is dat toch met EV only stand en volle batterij dat de motor blijft lopen met de melding :

Motor aan vanwege systeem prestatie!!
Controleer in ieder geval even of je Grade assist uitstaat... Die triggert de motor nog wel is, net als L-mode bij een volle accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:54
nooberke schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:23:
[...]

Controleer in ieder geval even of je Grade assist uitstaat... Die triggert de motor nog wel is, net als L-mode bij een volle accu.
Grade assist kan je inderdaad het beste uitzetten in de winter. Want als de accu te vol is om te kunnen remmen op de electromotor zet de auto de benzinemotor aan. En bij lage temperaturen gaat de benzinemotor niet meer uit totdat deze op temperatuur is. In de zomer lijkt het beter te werken. Dan gaat de benzinemotor alleen aan om te remmen op de motor en direct daarna weer uit.

Ik heb het hier al eerder gezegd maar het aangaan van de benzinemotor in EV mode bij lage temperaturen is mijn grote frustratie met de Kuga. Het is namelijk nergens voor nodig!

Als je de auto in EV mode start terwijl het warmer is dan het vriespunt gaat de benzinemotor niet aan en blijft deze ook uit zelfs als het later wel (veel) kouder is. Je kan dan prima alleen op elektriciteit rijden totdat de accu leeg is. De benzinemotor gaat dan pas aan als de accu leeg is. En hoeft duidelijk niet warm te zijn.

Maar als je de auto start terwijl de buitentemperaturen rond het vriespunt zijn (of lager) wordt de benzinemotor gestart en gaat deze vervolgens weer uit als de motor op temperatuur is. Gevolg hiervan is dat je thuis kunt komen met een accu die niet leeg is, terwijl je wel benzine heb gebruikt.

Gevolg van dat dit alles is dat als je vanuit een garage vertrekt je volledig elektrisch kan rijden. Maar als je vervolgens buiten ergens geparkeerd hebt gebruik je op de terugweg voor de eerste kilometer ofzo benzine.

[ Voor 7% gewijzigd door Ties Brants op 01-11-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar is het nog lang geen winter.
En de buitentemperaturen liggen nog rond de 10 graden, of zelfs nog hoger, 's-ochtends als ik wegrij...

BTW 'Grade Assist' in de vlakke polder? Doet dat überhaupt iets in ons vlakke land dan?

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 01-11-2023 20:36 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
ehtweak schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:29:
Maar is het nog lang geen winter.
En de buitentemperaturen liggen nog rond de 10 graden, of zelfs nog hoger, 's-ochtends als ik wegrij...

BTW 'Grade Assist' in de vlakke polder? Doet dat überhaupt iets in ons vlakke land dan?
Ah je bedoelt dat je überhaupt de melding krijgt bij het starten? Dat doet de auto volgens mij inderdaad altijd. Maar het "motorsymbool" licht dan als het goed is niet op. En dan zou de motor inderdaad uit moeten blijven.
De " wegens systeemprestatie" reden is verder een nogal nutteloze melding, want het waarom blijft vrijwel altijd onduidelijk.

Wat nog wel zou kunnen is dat de motor aangaat omdat je de verwarming aan heb en op de voorruit hebt gericht. Hen het idee dat het systeem er dan vanuit gaat dat je de ruit zo snel mogelijk warm wilt hebben en de snelste manier is via de motorwarmte.

Hier was het de afgelopen dagen net onder het vriespunt. Dus had (helaas) al weer de eerste rit waarbij de benzinemotor aanging zonder dat de accu leeg was.

En grade assist werkt ook als je van een brug naar beneden rijdt en dat soort dingen. Het zou er vooral voor moeten zorgen dat je niet harder en harder naar beneden gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Ties Brants op 01-11-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar da's nou juist het vreemde. Zoals ik al eerder schreef:

"En heel soms springt dan de motor daadwerkelijk aan, maar soms ook niet, ondanks die melding. Dus ???? "

Terwijl ik iedere ochtend hetzelfde stukje, door de vlakke polder, rij.
Af en toe gaat de motor dan al aan, amper 500m van huis en gaat een paar seconden later weer uit om vervolgens de hele rit uit te blijven. In die paar seconden warmt 'ie echt niet op. Ik zie de koelwatertemperatuurmeter niet eens wat stijgen.

En soms gaat 'ie helemaal niet aan, maar ook af en toe wel, halverweg de rit, terwijl ik dan nog 40km elektriek kan rijden. Dus de logika ontgaat me... :? 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
Logica lijkt er inderdaad niet te zijn of ieder geval is die dan alleen bij Ford bekend.
Enige wat ik heb kunnen ontdekken is:

* Grote warmte vraag van de airco, zeker in combinatie met de luchtstroom richting voorruit
* Als de accu bijna leeg is wil hard accelereren er ook nog wel eens voor zorgen dat de motor aangaat
* En dus temperaturen onder het vriespunt (maar alleen bij het starten van de auto of als de motor al voor een andere redenen aangezet is)

En zoals ik het begrijp gaat de motor als het buiten warm genoeg is meteen weer uit als hij volgens de auto niet meer nodig is. Maar als het " koud" is blijft de motor aan tot dat hij op temperatuur is. Vandaar dat in de zomer de grade assist redelijk werkt (motor gaat aan, maar wordt alleen gebruikt om te remmen en gaat dan weer uit) terwijl de grade assist er in de winter voor zorgt dat de motor veel langer aanblijft en benzine gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ties Brants op 01-11-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Moet de manual nog downloaden.
Boekje wat er bij zit is summier.

Daarop vooruit lopend.
Wat wil de auto mij vertellen met die voet op het pedaal icon?
Niet iets met snelheid want ik maag hier 80

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLqAp-fjiBucDYKzGfPk7ISbNHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8k0tYMLS3jBLMJjRtanEmRz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door EdvanAl op 01-11-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Dat er binnenkort een nieuwe lagere snelheidslimiet komt. Voet van het gas en laat maar uitrollen. Al moet je zelf wel beetje inschatten wanneer je het gas los laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
EdvanAl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:42:
Moet de manual nog downloaden.
Boekje wat er bij zit is summier.

Daarop vooruit lopend.
Wat wil de auto mij vertellen met die voet op het pedaal icon?
Niet iets met snelheid want ik maag hier 80

[Afbeelding]
Kun je uitzetten. Heet iets als eco rijgedrag adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander69
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-06 21:30
FerryHidden schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:40:
Sinds kort staat de Ford Sync software na elke start van de auto weer ingesteld op Engels. Ik stel hem in op Nederlands, maar de volgende keer is het weer teruggezet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en/of een oplossing kennen? Ik heb al een grote reset naar fabrieksinstellingen uitgevoerd. Dat hielp niet.
Ik heb dit ook en krijg het ook niet verholpen. Na elke start staat Ford Sync weer op engels en ook de tijd weer op zomertijd...

Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik meen dat daar een software-update voor is uitgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabander69
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-06 21:30
ik zie idd dat er een update klaarstaat.. zal die morgen eens proberen te installeren.. bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Ben ik nou de enige waarbij de helft van de tijd het entertainment systeem na starten van de auto verder gaat met afspelen van mijn USB stick en de andere helft van de tijd de radio afspeelt omdat de USB stick pas later herkent wordt.
Pffdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
EdvanAl schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:21:
Ben ik nou de enige waarbij de helft van de tijd het entertainment systeem na starten van de auto verder gaat met afspelen van mijn USB stick en de andere helft van de tijd de radio afspeelt omdat de USB stick pas later herkent wordt.
Pffdd
Eerlijk? Ik denk dat zo goed als niemand die functionaliteit gebruikt...

Muziek afspelen van een smartphone is zo makkelijk tegenwoordig met Android Auto / Apple Carplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
nooberke schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:43:
[...]

Eerlijk? Ik denk dat zo goed als niemand die functionaliteit gebruikt...

Muziek afspelen van een smartphone is zo makkelijk tegenwoordig met Android Auto / Apple Carplay
En wat is er niet makkelijk aan muziek afspelen van een usb stick??
Muziek op een stick zetten en afspelen is nog net wat eenvoudiger dan muziek op een iohone zetten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee want je moet die muziek dan ook op een of andere manier (illegaal) binnenhalen.

Spotify of Apple Music is dan vèèl minder werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Glashelder schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:24:
Nee want je moet die muziek dan ook op een of andere manier (illegaal) binnenhalen.

Spotify of Apple Music is dan vèèl minder werk.
Raar antwoord.
Al mijn muziek is legaal op stick.
Enfin lekker hulpzaam was je met mijn probleem.
Gaat ineens over heel iets anders.
Never mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

EdvanAl schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:30:
[...]

Raar antwoord.
Al mijn muziek is legaal op stick.
Enfin lekker hulpzaam was je met mijn probleem.
Gaat ineens over heel iets anders.
Never mind
Hoezo raar antwoord? Ik antwoord op jouw stelling dat muziek op een USB stick zetten eenvoudiger is dan muziek op een telefoon :p Dat kan toch niet op tegen de eenvoud van een Spotify of Apple Music :p Daarom denk ik (en iemand anders) dat bijna niemand de functionaliteit gebruikt die jij wel gebruikt.

Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem, sorry! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steview11
Glashelder schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:47:
[...]

Hoezo raar antwoord? Ik antwoord op jouw stelling dat muziek op een USB stick zetten eenvoudiger is dan muziek op een telefoon :p Dat kan toch niet op tegen de eenvoud van een Spotify of Apple Music :p Daarom denk ik (en iemand anders) dat bijna niemand de functionaliteit gebruikt die jij wel gebruikt.

Helaas heb ik geen oplossing voor je probleem, sorry! :>
IK gebruik die functionaliteit WEL.... :Y Alleen niet heel vaak, op korte ritjes heb ik de radio aan. Maar op vakantieritten wel.... En Spotify.... Dat heb ik weliswaar niet, maar moet je daar niet OOK eerst playlists aanmaken voordat je lekkere muziek hebt? Is dat niet net zoveel werk? En op mijn USB stick zet ik de playlists die ik al op mijn PC heb staan.

Overigens heb ik het probleem van Ed nog niet gehad op ritten waar ik mijn USB wel aan had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steview11
Glashelder schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:07:
Dat zit al een hele tijd niet meer in de app helaas.. kan het zijn dat je een oude versie hebt die niet meer werkt?
Bedankt.
Qua versie: ik had 4.29.1 en heb net geupgrade naar 4.31.0. Maar het werkt (inderdaad) nog steeds niet.
Jammer.... Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Steview11 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:04:
[...]

IK gebruik die functionaliteit WEL.... :Y Alleen niet heel vaak, op korte ritjes heb ik de radio aan. Maar op vakantieritten wel.... En Spotify.... Dat heb ik weliswaar niet, maar moet je daar niet OOK eerst playlists aanmaken voordat je lekkere muziek hebt? Is dat niet net zoveel werk? En op mijn USB stick zet ik de playlists die ik al op mijn PC heb staan.

Overigens heb ik het probleem van Ed nog niet gehad op ritten waar ik mijn USB wel aan had....
Ja, maar als je die playlists aanmaakt dan heb je ook gelijk de muziek. Met lokale muziek zal je toch op een of andere manier die muziek op je PC/USB stick moeten krijgen. Met services zoals Spotify wordt dat voor je gedaan.. dat scheelt toch gewoon werk? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob de Jongh
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-01 08:45
EdvanAl schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:21:
Pffdd
Heb hetzelfde probleem. Overigens zweer ik bij de USB stick waar al mijn legale geripte muziek op staat die ik eenvoudig van m’n NAS haal en met Foorbar omzet naar mp3. Eenmaal klaar, nooit meer naar omkijken. Daarnaast is m’n USB stick vele malen groter dan de armzalige hoeveelheid standaard geheugen van een telefoon. En ik heb al helemaal geen zin om te betalen voor streaming diensten, met belabberde kwaliteit.
Maar ja, moet je wel regelmatig de audio bron handmatig instellen 🙁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• André66
Na even zoeken tóch op marktplaats een nagenoeg nieuwe set dakdragers gevonden!😃
Compleet in Ford doos met alles erbij..
Zelfs de aankoop bon …
Even gereinigd en gepoetst (voor zover dit nog nodig was )😊
En aan kunnen schaffen voor een leuke prijs.💪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jR9Y4rzQLx6tj82nkquLh3zP44M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhTxbajDM8CLiISOhBcAitub.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMjy47HvEi1W--jyEBmg6o5FtIo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4bNvUMirYz1nepFPdSJHfMd.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Ford heeft het doen lijken dat de CVT echt schakelt.
Best grappig natuurlijk.
Echter als je niet in normal mode rijdt maar in ECO dan hoor je het nep schakel geluid niet meer.

Is dat andere ook opgevallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Klopt, vooral in sportstand lijkt hij te 'schakelen'. Ik vind het dan duidelijk aanwezig ten opzichte van de normale modus. Eco kan ik weinig over zeggen, die gebruiken we nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Zijn er hier mensen die een Kuga PHEV rijden met jonge kinderen? Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is de laadruimte (411 liter). Ik rij nu een station (Talisman) en dat is wel lekker ruim. Komen jullie een beetje uit qua ruimte? De achterbank is nog een stukje naar voren te schuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
MisterX333 schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:32:
Zijn er hier mensen die een Kuga PHEV rijden met jonge kinderen? Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is de laadruimte (411 liter). Ik rij nu een station (Talisman) en dat is wel lekker ruim. Komen jullie een beetje uit qua ruimte? De achterbank is nog een stukje naar voren te schuiven.
Hier 2 kinderen, van 3 en 1 jaar oud.

Hiervoor kort een focus gehad (beviel niet, ingeruild voor kuga). De Focus laadruimte was wel echt fijn groot, voornamelijk met de kinderwagen. Maar de laadruimte van de Kuga is prima, we zijn er laatst mee naar Centerparcs gegaan en dat ging prima. Dat zal alleen maar beter gaan als we straks geen luiers meer hoeven mee te nemen etc.

Enige waar we constant tegenaanlopen is (we hebben een skateboard achter de kinderwagen zitten) dat de kinderwagen in de weg zit voor dat goedkope hoedeplankje. Soms valt ie er af, ik moet hem soms begeleiden met mijn handen.

Hoe dan ook, als je een SUV wilt, dan is de kofferbak prima te doen met 2 kleine kinderen. Je kan ook nog wat spul kwijt onder de kofferbak mat als je op vakantie gaat. Maar vast staat dat je gaat inleveren tov een station..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

KingCrash

Angry Rabbit

Draakje5 schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:37:
[...]

Hier 2 kinderen, van 3 en 1 jaar oud.

Hiervoor kort een focus gehad (beviel niet, ingeruild voor kuga). De Focus laadruimte was wel echt fijn groot, voornamelijk met de kinderwagen. Maar de laadruimte van de Kuga is prima, we zijn er laatst mee naar Centerparcs gegaan en dat ging prima. Dat zal alleen maar beter gaan als we straks geen luiers meer hoeven mee te nemen etc.

Enige waar we constant tegenaanlopen is (we hebben een skateboard achter de kinderwagen zitten) dat de kinderwagen in de weg zit voor dat goedkope hoedeplankje. Soms valt ie er af, ik moet hem soms begeleiden met mijn handen.

Hoe dan ook, als je een SUV wilt, dan is de kofferbak prima te doen met 2 kleine kinderen. Je kan ook nog wat spul kwijt onder de kofferbak mat als je op vakantie gaat. Maar vast staat dat je gaat inleveren tov een station..
Hier kinderen bijna 1 en 4. HIervoor ook een Focus gehad. Daarin had ik inderdaad meer (vlakke) laadruimte.
Met een kinderwagen en koffers voor weekendje centerparcs zit het aardig vol. Ik was aan het kijken naar een dakkoffer. Aan de andere kant. Dakkoffer + houder is ook zo €1000. En hoelang sleep ik nog een kinderwagen mee. Een buggy is een stuk beter weg te bergen.

Het 'hoedeplankje' heb ik er standaard uit, die zit altijd in de weg :)
Maar vast staat dat je gaat inleveren tov een station..
^ dit dus

[ Voor 5% gewijzigd door KingCrash op 13-11-2023 13:50 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 22:38
MisterX333 schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:32:
Hier 3 kinderen, 13, 10 en 6. Had hiervoor de superb combi dus een bak aan ruimte ingeleverd. Pas zijn we een weekje op vakantie geweest met heel het gezin en dat was behoorlijk proppen. Voor een weekje was het nog goed te doen in de kofferbak maar hij was echt tot de nok gevuld.
Al met al viel het me toch nog mee wat we kwijt konden achterin. (zonder bank naar voren te schuiven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Hier 5 en 3 jaar. Wintersport komt er hoe dan ook een dakkoffer op (ben je voor 500 a 600 euro wel klaar hoor, zeker geen 1000) maar nog nooit echt grote problemen gehad. Zomervakantie geen problemen, dan hangt er een caravan achter waar veel in kan.

Kinderwagen was inderdaad wel een dingetje maar we hebben nu een klein opvouwbare buggy en deze past achter de stoel en hoeft niet meer in de kofferbak 😇

We komen van een Golf 7 variant, dus zeker ruimte ingeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WesPet85
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-07-2024
Hallo allemaal,

Na 24 pagina's reacties te lezen ben ik een heel stuk wijzer geworden en blij om te lezen dat deze auto ontzettend bevalt. Tegelijkertijd ook een beetje teleurgesteld in mijn verkoopster.

Ik heb de Ford Kuga Graphite Tech Edition met Winterpack besteld. Volledig tevreden over de looks en het rijcomfort (wel testgereden in de ST line met kleinere banden, op de graphite tech zitten 19 inch).

Mijn enige opmerking richting de verkoopster was dat ik het zitvlak vrij klein vond gezien ik erg lang ben, er steekt dus zeg maar veel ''been'' uit. Hier is ze verder niet op ingegaan behalve dat ze dat vaker horen...
Nu lees ik hier iets over AGR stoelen waar ze mij niets over heeft verteld. De auto is inmiddels al gebouwd en staat klaar in Spanje voor verzending, ik zou echter toch liever de AGR stoelen hebben gezien die een langer zitvlak hebben. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik zal iig beginnen met de verkoopster morgen te bellen.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PimZ
@WesPet85
Volgens mij zitten er in de Graphite Tech Edition standaard 12-WEG ELEKTRISCH VERSTELBARE VOORSTOELEN (AGR).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henry84
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-08 09:52
PimZ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:49:
@WesPet85
Volgens mij zitten er in de Graphite Tech Edition standaard 12-WEG ELEKTRISCH VERSTELBARE VOORSTOELEN (AGR).
Klopt, vanaf ST Line X zitten er AGR stoelen in. Ik heb de X besteld, daar zitten ze zeker weten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesPet85
@PimZ @henry84 Bedankt!

Nog een ander puntje. Wij hebben niet gekozen voor het Black pakket maar wij wilde wel graag de letters ''KUGA'' in het zwart hebben, dit ging niet werd aangegeven bij Ford ondanks dat de auto nog in productie moest gaan..

Iemand tips waar/hoe dit professioneel te doen/laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesPet85
henry84 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:28:
[...]

Klopt, vanaf ST Line X zitten er AGR stoelen in. Ik heb de X besteld, daar zitten ze zeker weten in.
Ik ben nog eens verder gaan speuren, ik zie toch echt Graphite Tech uitvoeringen op internet staan waarbij het voorste zitvlak niet te verstellen is. Ik heb mijn verkoopster gecontacteerd, deze weet mij dit niet eens te vertellen... ze geeft aan niet te weten of een 2023 4de kwartaal model de verstelbare stoelen heeft, echt absurd eigenlijk. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PimZ
@WesPet85
Op het focusclub.nl forum kwam ik de tip tegen…….letters spuiten met plastidip/hyper dip of letters bestellen in Engeland https://autobeam.co.uk/co...toprint-replacement-logos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PimZ
@WesPet85
Op de Ford.nl site kan je zien bij voorraad/stel samen modellen van 2023.75, dat de ST-line X en Graphite Tech uitvoeringen AGR stoelen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeuw_1256
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 07:31
WesPet85 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:56:
[...]

Ik ben nog eens verder gaan speuren, ik zie toch echt Graphite Tech uitvoeringen op internet staan waarbij het voorste zitvlak niet te verstellen is. Ik heb mijn verkoopster gecontacteerd, deze weet mij dit niet eens te vertellen... ze geeft aan niet te weten of een 2023 4de kwartaal model de verstelbare stoelen heeft, echt absurd eigenlijk. :X
Ik heb in april de ST-Line X besteld welke ik een paar weken geleden heb mogen ophalen.
Bij mijn auto zouden ook de 12-weg verstelbare AGR stoelen standaard erin zitten maar bij ophalen van de auto bleken deze er toch niet in te zitten.

We hebben vanuit Ford een credit gekregen van 1100 euro omdat er iets mis is gegaan in de productie waardoor de AGR stoelen er toch niet in zijn gekomen, niet alleen bij mijn auto maar bij heel veel auto's. Geen idee of dit probleem inmiddels opgelost is. AGR stoelen zijn achteraf niet meer in te bouwen.

Overigens ben ik zelf bijna 2 meter lang maar vind ik de huidige stoelen op zich prima zitten. Ik ervaar niet echt hinder van de (te) korte zitting. Grotere ergernis is wat mij betreft juist het elektrisch verstellen van de stoelen, en/of het gemis van een geheugenfunctie op de stoelen. Mijn echtgenote is 1,65 en moet de stoel dus bijna helemaal voorin hebben, terwijl ik hem helemaal achterin heb staan. Het verstellen van de stoelen is echt tergend langzaam. Gewoon een hendel en mechanische stoel zou wat mij betreft meer dan prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:10

Wouda

^C^C^C^C^C

Meeuw_1256 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:10:
[...]

Grotere ergernis is wat mij betreft juist het elektrisch verstellen van de stoelen, en/of het gemis van een geheugenfunctie op de stoelen.
Interessant wel. In de handleiding staat dat er wel een geheugenfunctie is, maar even geleden heb ik begrepen dat dit niet aanwezig is bij de AGR stoelen. Dan zou je verwachten dat je bij de afwezigheid van de AGR stoelen dus wel een geheugenfunctie zou moeten hebben.

Overigens kan ik mijn op 1 juni bestelde ST Line X op 28 november in ontvangst nemen. Hopelijk heeft die dan wel de AGR stoelen 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik rij nu al een paar maanden in onze Kuga en dat bevalt tot nu toe prima.

Maar er blijven 'rare' zaken waarvan denk, waarom wel/niet? Zo staat de gebruiksaanwijzing vol met zaken die soms wel, soms niet op de auto aanwezig zijn. En/of gewoonweg niet correct zijn.

Zoals al eerder genoemd de opties voor het automagisch vergrendelen van de portieren en het kunnen inschakelen van dimlicht + achterlicht ook gewoon overdag (Skandinavië optie). En nog wat van dat soort zaken.

Nu heb ik zo m'n vraagtekens bij de bandenspanningswaarden die je ziet in de Ford app op je slimfeun. Daar staat bij:
"Gebruik de informatie uit deze app niet als bandenspanningsmeter.
...
Bekijk de informatie op het display van je dashboard voor de meest recente informatie over de bandenspanning"

Maar ik heb, dacht ik, zo'n beetje alle schermen wel doorgebladerd, EN de gebruiksaanwijzing gecheckt. Maar WAAR staat die bandenspanning dan op het digitale dashboard?
Kijk ik er overheen ofzo? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazZ!
  • Laatst online: 19-09 11:00
ehtweak schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:48:
Ik rij nu al een paar maanden in onze Kuga en dat bevalt tot nu toe prima.

Maar er blijven 'rare' zaken waarvan denk, waarom wel/niet? Zo staat de gebruiksaanwijzing vol met zaken die soms wel, soms niet op de auto aanwezig zijn. En/of gewoonweg niet correct zijn.

Zoals al eerder genoemd de opties voor het automagisch vergrendelen van de portieren en het kunnen inschakelen van dimlicht + achterlicht ook gewoon overdag (Skandinavië optie). En nog wat van dat soort zaken.

Nu heb ik zo m'n vraagtekens bij de bandenspanningswaarden die je ziet in de Ford app op je slimfeun. Daar staat bij:
"Gebruik de informatie uit deze app niet als bandenspanningsmeter.
...
Bekijk de informatie op het display van je dashboard voor de meest recente informatie over de bandenspanning"

Maar ik heb, dacht ik, zo'n beetje alle schermen wel doorgebladerd, EN de gebruiksaanwijzing gecheckt. Maar WAAR staat die bandenspanning dan op het digitale dashboard?
Kijk ik er overheen ofzo? :?
Ik kan het nu even niet checken maar volgens mij kun je de bandenspanning op het middenconsole (mediascherm) zien. Misschien kan iemand anders dit aanvullen. Ik weet wel 100% zeker dat het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-10 22:38
Ik heb de bandenspanning op mijn digitale dashboard voor me. Als je door de schermen bladert kun je deze aan/uit vinken. Omdat je maar een beperkt aantal schermen kunt aanzetten staat hij bij jou waarschijnlijk uitgevinkt.
Via de menuknop op het stuur kun je door de verschillen informatieschermen bladeren.

[ Voor 20% gewijzigd door JackBigBoss op 17-11-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
@ehtweak
Wat betreft het autmatisch vergrendelen vd deuren en achterlichten bij DRL, ben ik bang dat Ford het niet doet. Dit lukt alleen dmv Forscan (zelf doen of laten doen). Rond de jaarwisseling komt mijn Kuga en probeer het dan via de dealer🤞.
Bandenspanning bekijken op 12.3” scherm volgens de handleiding:
1. Druk op de menuknop op het stuurwiel om naar het hoofdmenu van het informatiedisplay te gaan.
2. Selecteer Schermen selecteren.
3. Selecteer Bandenspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dank voor de tips qua bandenspanning aflezen. d:)b

Ik had helemaal over het hoofd gezien dat er een maximum aantal schermen was en dat je dan vervolgens geen bandenspanning te zien krijgt.

@PimZ Maar wat zo raar is, is dat het WEL in de nederlandse gebruiksaanwijzing staat dat het zou moeten kunnen:
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"

Alleen om 't of 't andere vage redenen is die optie, hier bij in NL uitgeleverde Kuga's, niet (meer?) aanwezig. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb afgelopen week voor het eerst van de opwarmfunctie gebruik gemaakt.
Kan nu zien hoeveel kWh dat heeft gekost...

De Kuga heeft ongeveer een kwartier lang (de laadkabel zat er nog in), ca. 3,4kW verbruikt om de auto op te warmen. Ik had de instelling 'warm' gekozen.
Toen ik vervolgens wegreed, zag ik dat de stoelverwarming op beide voorstoelen aanstond en dat de stuurverwarming was ingeschakeld. Ook het interieur was aangenaam warm. Daarnaast was koelvloeistoftemperatuurmeter ook al enigszins omhoog gegaan.
Bijkomend voordeel: totaal geen beslagen ramen.

Bij onze huidige kWh prijs heeft dat kwartiertje opwarmen 3,4 x 0,25 x 27cent/kWh = 23 cent gekost.
Dat heb ik er wel voor over; voor een warme auto. :)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 18-11-2023 21:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
@ehtweak
Onderstaande lees ik op het focusclub.nl forum:
In tegenstelling tot andere werelddelen levert en ondersteund Ford de Autolocking functionaliteit in Europa niet op de personenauto's en staat dit dus ook uitgeschakeld in de CCC (Central Car Configuration). Om Autolocking te kunnen activeren dient deze functionaliteit dus eerst in de CCC te worden geactiveerd met een hiervoor geschikt diagnosesysteem (bijvoorbeeld een ELM327 interface i.c.m. de FoCCCus of Forscan software).

Iemand met een Kuga is het gelukt om autolock te activeren:
Het werkt. In FORScan zowel de module BdyCM als de module IPC Autolock op Enabled zetten.
Deuren sluiten nu bij 20 Km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@PimZ Ja, dat heb ik ook al vaker gelezen.
Blijft niet onverlet; waarom staat het dan wel in de nederlandstalige handleiding van de Kuga dat je het wel gewoon zou kunnen in/uitschakelen? 8)7

Heb diezelfde vraag ook gesteld bij de Ford Dealer. En die geeft gewoon geen antwoord... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou... vanmorgen de eerste storing bij onze Kuga... :-(

Kort na het wegrijden komt er een melding in het display, met zo'n oranje steeksleutel symbool, dat ik de handleiding moet raadplegen.
Overigens deed alles het wel.
En, aangekomen op m'n werk, kreeg ik via de app een melding dat er een storing motorregeling/verminderd vermogen was.
Met als advies om zo snel mogelijk contact op te nemen met een erkende dealer.

Zojuist de Ford garage in Harderwijk gebeld en die vonden het wel verstandig dat ik langs kwam om de boel uit te lezen.
We gaan het zien vanmiddag...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Laatst online: 02-10 21:02
ehtweak schreef op maandag 20 november 2023 @ 08:37:
Nou... vanmorgen de eerste storing bij onze Kuga... :-(

Kort na het wegrijden komt er een melding in het display, met zo'n oranje steeksleutel symbool, dat ik de handleiding moet raadplegen.
Overigens deed alles het wel.
En, aangekomen op m'n werk, kreeg ik via de app een melding dat er een storing motorregeling/verminderd vermogen was.
Met als advies om zo snel mogelijk contact op te nemen met een erkende dealer.

Zojuist de Ford garage in Harderwijk gebeld en die vonden het wel verstandig dat ik langs kwam om de boel uit te lezen.
We gaan het zien vanmiddag...
Deze melding kreeg ik ook regelmatig bij mijn laatste Focus. Ook de eerste keer lichtelijk in paniek naar de dealer toe. Die kon niets vinden. De andere keren ook laten uitlezen en ook toen werd er niets gevonden 8)7

Ik ben benieuwd wat er bij jou gevonden gaat worden.

Ik hoop iig dat mijn nieuwe Kuga Titanium (met wat pakketten) , die ik vrijdag opgehaald heb, niet met deze melding gaat strooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-07 10:07
Iemand hier ook bevonden dat de automatische ruitenwisser stand echt totaal niet betrouwbaar is ?

Zit soms echt met een hele natte voorruit te wachten tot hij aanspringt. Dan moet ik hem handmatig op standje 2 zetten of naar beneden "trekken" voor dat ie aan gaat.. Doe ik dan echt alleen uit paniek omdat ik anders helemaal niets zie.

Dan als het regent is ie altijd heel erg langzaam met reageren op regen, en is altijd te langzaam.

Maatje van me met een Focus zei dat hij juist het tegenovergestelde heeft aka te overijverig.

Die van mij is gewoon extreem lui denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja, ik vind het eigenlijk altijd klote werken, ongeacht welke auto of merk dan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Toen ik mijn voorruit liet repareren van de golf vertelde carglass ook dat ik een regensensor had. in 6 jaar tijd nooit iets van gemerkt.

Die van de Kuga die is zeker niet te overijverig bij ons, mag soms wel iets vaker wissen. Maar over het algemeen wel oké.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bertje9999 schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:31:
[...]

Ik ben benieuwd wat er bij jou gevonden gaat worden.
Vanmiddag langs de garage geweest, maar eigenlijk hoefde dat niet.
Want de telemetrie data was al van mijn auto naar het werkplaatssysteem van Ford gestuurd. 8)

Het bleek dat de betreffende foutmelding al twee keer was opgetreden, maar pas vanochtend was idd het storingslampje in het dashboard (+ de melding in de Ford app) aangegaan.

Er waren twee aparte fouten geregistreerd; eentje met het HV-systeem. En dat zou met een s/w update verholpen moeten zijn (was klaarblijkelijk bekend).
De andere fout gaf aan dat er een communicatieprobleem was tussen twee interne modules (de precieze naam ben ik ff kwijt). Die kwam ze niet bekend voor. Daar moesten ze verder naar zoeken.

Alleen de s/w update alleen al zou ruim 2 uur duren (!) m.a.w. dat kon vanmiddag niet meer eventjes tussendoor.
En ze konden ook niet garanderen dat ik er mee door kon rijden. Nee, duh... er zijn nooit garanties. ;) Maar het scheen op zich geen kwaad te kunnen. Hooguit dat de auto ermee stopt. :|

Al met al hadden ze volgende week pas tijd om de Kuga in de werkplaats te zetten, de s/w update en de diagnose van de andere foutmelding te kunnen doen.
Toen wilden ze me ook nog het vervangend vervoer in rekening brengen. ;w Vervolgens heb ik vriendelijk, doch resoluut aangegeven dat ik daarmee niet accoord ging. Een nieuwe auto van 50k, dan een storing en dan vervangend vervoer in rekening brengen? Dacht 't niet.
Afijn, er zou volgende week een andere auto klaar staan en dat zou 'gratis' zijn.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesPet85
Meeuw_1256 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:10:
[...]

Ik heb in april de ST-Line X besteld welke ik een paar weken geleden heb mogen ophalen.
Bij mijn auto zouden ook de 12-weg verstelbare AGR stoelen standaard erin zitten maar bij ophalen van de auto bleken deze er toch niet in te zitten.

We hebben vanuit Ford een credit gekregen van 1100 euro omdat er iets mis is gegaan in de productie waardoor de AGR stoelen er toch niet in zijn gekomen, niet alleen bij mijn auto maar bij heel veel auto's. Geen idee of dit probleem inmiddels opgelost is. AGR stoelen zijn achteraf niet meer in te bouwen.

Overigens ben ik zelf bijna 2 meter lang maar vind ik de huidige stoelen op zich prima zitten. Ik ervaar niet echt hinder van de (te) korte zitting. Grotere ergernis is wat mij betreft juist het elektrisch verstellen van de stoelen, en/of het gemis van een geheugenfunctie op de stoelen. Mijn echtgenote is 1,65 en moet de stoel dus bijna helemaal voorin hebben, terwijl ik hem helemaal achterin heb staan. Het verstellen van de stoelen is echt tergend langzaam. Gewoon een hendel en mechanische stoel zou wat mij betreft meer dan prima zijn.
@PimZ @henry84 Dit baart mij toch zorgen over de stoelen :F
Pagina: 1 ... 6 ... 48 Laatste