Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 3 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:37
Heb ondertussen mijn ST line al weer bijna 2 jaar, dus tijd voor een upgrade.

Gisteren heb ik een ST Line X PHEV (Inc Winterpack) besteld. 🥳

Waar de verlichting me echt tegenviel bij mijn huidige heeft de X gelukkig wel LED koplampen. Dat was zo'n feature waar ik niet op heb gelet tijdens het bestellen van mijn huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Zit dit donkergrijs achtig piepschuim bij iedereen los?
Het zit half in een schroef geduwd hier maar ben er niet echt tevreden mee. Schiet snel los als ik onder de kofferbakmat iets pak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bwXU0D6oT21UgYroZJyGpABRRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27IddWiz2Bo0iK6CavLgo913.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Draakje5 op 04-06-2023 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06:39
Ik zal straks even kijken.

Vandaag toch weer mooie rit elektrisch. Voornamelijk 80kmh en beetje bebouwde kom. Nu al een maand niet meer getankt. Dagelijks woonwerk is ongeveer 65km dus we verbruiken weinig benzine en de zonnepanelen pompen de accu wel weer vol 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Bkba2Sp4EkPb2usfDHYc9hz2_4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8y3YFzxmYTefsFTKzw3B4CGs.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Netjes.

Bij ons is vandaag 1 portier beschermer gerepareerd bij de garage (zat er niet meer op) en de ventilatie maakte een raar krakend geluid bij verwarmen. Iets met de regelklep oid. Ze hebben het dashboard er uit moeten halen en zijn er wat zaken ingesmeerd, geluid is nu helemaal verdwenen.

Ik had een Puma mee als leenauto.. maar heel eerlijk was het wel weer een verademing toen ik in de Kuga zat.

[ Voor 15% gewijzigd door Draakje5 op 09-06-2023 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Draakje5 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:16:
We merken dat we nauwelijks benzine verbruiken.
Is het slim om euro 98 te tanken?

Ik verwacht dat een volle tank benzine bij ons pas na 9 weken leeg zal zijn.
dat gaat niet zo zeer om euro 98 als wel om E5 wat inhoud: weinig tot geen biobrandstoffen doorgemengd. Er bestaat ook euro 95 E5 maar dat hebben niet alle pompen. Euro 98 is dacht ik altijd E5 maar ook fors duurder.
Ander, beter alternatief is niet de auto vol te tanken, wat dan verouderd, maar bijv halfvol.

Vind 9 weken overigens niet heel schokkend lang.

[ Voor 4% gewijzigd door bombadil op 09-06-2023 16:39 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Zojuist bericht in mijn ford app, terugroepactie. Iets ivm motorstoringen en olie veilig af voeren. Software update nodig binnenkort bij de dealer.

https://www.ford.com/supp...ck-engine-failure-recall/

[ Voor 31% gewijzigd door Draakje5 op 09-06-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazZ!
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 21:41
Draakje5 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:53:
Zojuist bericht in mijn ford app, terugroepactie. Iets ivm motorstoringen en olie veilig af voeren. Software update nodig binnenkort bij de dealer.

https://www.ford.com/supp...ck-engine-failure-recall/
Handige link in dat bericht. Even je VIN invullen en je krijgt gelijk te zien of jouw Kuga er ook onder valt. Hier gelukkig niks aan de hand. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07 19:15
Hier al uitgevoerd, ze zagen hier en daar wat gaten in de isolatie onderplaat...uurtje werk....

@Draakje5
Weet jij iets van die software update?

Laat maar, ik heb hem ook in de app met toelichting.... 8)

[ Voor 39% gewijzigd door vanderv op 09-06-2023 22:56 . Reden: Aanvulling ]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Weet iemand hoe ik de achterklep oprnen met voetbeweging kan uitzetten?
Ik kan alleen de optie vinden elektrische klep uitzetten waardoor die ook met de hand zeer zwaar open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 21:45
Goedemorgen mede Tweakers, Kuga bezitters!

Ook ik heb vorige week een spiksplinternieuwe Kuga opgehaald!
Wat een fijne bak zeg, rijdt heerlijk.

Maar na een kleine week toch een zorgenpunt.
Er was een Sync update, wat niet lukt via de wifi, dat was al vreemd.
Maar met een USB wel gelukt en inmiddels draait versie 3.4.22251
Helaas liep het softwaresysteem afgelopen zaterdag helemaal vast! Niks werkte meer, allemaal foutmeldingen dat ik contact moet opnemen met de dealer.

Dus dat was niet fijn, we moesten mijn zoon ophalen en dan doet je hagel nieuwe auto het niet :(

Gebeld met de pechhulp en die gaven het advies om naar de dichtstbijzijnde dealer te rijden, want ik kon nog wel rijden, en daar kijken of het probleem opgelost kon worden.
Al met al duurde het nog wel even en was de auto ongeveer 15min uitgeschakeld, en wat denk je.... Daarna startte het systeem weer netjes op en konden we weer rijden.

Dit begint niet goed, en ik denk dan, dit moet niet op vakantie gebeuren.
Helaas is het erg druk bij de dealers en kunnen ze pas op 4 juli dit nakijken.

Wat ik nu zie bij de site van Ford is dat ik nog steeds een update moet uitvoeren?? Terwijl deze reeds is geïnstalleerd op mijn Kuga. Hebben jullie daar ook last van? Of is de software niet goed geïnstalleerd waardoor er toch problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Cybertroy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:56:
Goedemorgen mede Tweakers, Kuga bezitters!

Ook ik heb vorige week een spiksplinternieuwe Kuga opgehaald!
Wat een fijne bak zeg, rijdt heerlijk.

Maar na een kleine week toch een zorgenpunt.
Er was een Sync update, wat niet lukt via de wifi, dat was al vreemd.
Maar met een USB wel gelukt en inmiddels draait versie 3.4.22251
Helaas liep het softwaresysteem afgelopen zaterdag helemaal vast! Niks werkte meer, allemaal foutmeldingen dat ik contact moet opnemen met de dealer.

Dus dat was niet fijn, we moesten mijn zoon ophalen en dan doet je hagel nieuwe auto het niet :(

Gebeld met de pechhulp en die gaven het advies om naar de dichtstbijzijnde dealer te rijden, want ik kon nog wel rijden, en daar kijken of het probleem opgelost kon worden.
Al met al duurde het nog wel even en was de auto ongeveer 15min uitgeschakeld, en wat denk je.... Daarna startte het systeem weer netjes op en konden we weer rijden.

Dit begint niet goed, en ik denk dan, dit moet niet op vakantie gebeuren.
Helaas is het erg druk bij de dealers en kunnen ze pas op 4 juli dit nakijken.

Wat ik nu zie bij de site van Ford is dat ik nog steeds een update moet uitvoeren?? Terwijl deze reeds is geïnstalleerd op mijn Kuga. Hebben jullie daar ook last van? Of is de software niet goed geïnstalleerd waardoor er toch problemen zijn.
Hier ook sync uitgevoerd met usb en via de site het download bestand weer geupload. 5 dagen error gehad en het leek alsof de nieuwe sync versie niet correct geupdated was. Na 5 dagen was de site dan toch goed bijgewerkt.
Over de andere errors kan ik niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Draakje5 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:05:
Zit dit donkergrijs achtig piepschuim bij iedereen los?
Het zit half in een schroef geduwd hier maar ben er niet echt tevreden mee. Schiet snel los als ik onder de kofferbakmat iets pak.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1cLACseL3k8keLPYfJ7VnGysHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3b5uvUeHZVBo0Z616C7jxis.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zit het vast. Wordt op zijn plek gehouden door die plastic 'dop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Nedora schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:50:
[...]

[Afbeelding]

Hier zit het vast. Wordt op zijn plek gehouden door die plastic 'dop'.
Dan heeft de vorige eigenaar de dop eraf gemold bij mij.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-07 12:36
De auto bevalt prima, 2000 km gereden nu en heb daar ongeveer 1300 van elektrisch van gereden. Zeer tevreden in een zee van rust cruisen :). Nu vond ik de 0-100 wel een beetje langzaam met het vermogen wat er inzit : 9.3 .
Hij voelt vele malen sneller van 100-200km/u. Dus ik dacht misschien dat dat aan de anti slip ligt ?

Had hem op de losse zand stand gezet (anti slip uit dus) en hij gaat echt als een raket nu.

Ik ga vanmiddag even testen wat de tijd is maar ik denk dat het wel wat sneller kan zijn? Iemand ervaring mee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hmm dat ga ik zo proberen @Rickg84 :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Ik ben wel positief verrast. We zijn inmiddels aanbeland op de vakantiebestemming en de laatste rit na de stop, van 60km naar Den Helder was 30km elektrisch ( terwijl de batterij volledig leeg was ). Ik kwam uit op een vebruik van 1 op 22. Dat met 4 personen en vol bepakte auto ( met elektrische fiets achterop ) en dus een lege batterij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Rickg84 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:40:
De auto bevalt prima, 2000 km gereden nu en heb daar ongeveer 1300 van elektrisch van gereden. Zeer tevreden in een zee van rust cruisen :). Nu vond ik de 0-100 wel een beetje langzaam met het vermogen wat er inzit : 9.3 .
Hij voelt vele malen sneller van 100-200km/u. Dus ik dacht misschien dat dat aan de anti slip ligt ?

Had hem op de losse zand stand gezet (anti slip uit dus) en hij gaat echt als een raket nu.

Ik ga vanmiddag even testen wat de tijd is maar ik denk dat het wel wat sneller kan zijn? Iemand ervaring mee ?
Ik heb het vanmiddag geprobeerd en de ervaringen zijn wisselend: ene moment schiet ie vooruit en het andere moment is het net een ouderwetse benzine met een mega slippende koppeling. Wat ik wel weet is dat deze modus 100% op de benzinemotor draait en dat het dus ontzettend zuipt. Net 1 op 5 met een ritje naar de lokale Karwei 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:25
Rickg84 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:40:

Ik heb 't idee dat het vermogen en de gasrespons behoorlijk geknepen zijn op lage snelheid.... Als je bijvoorbeeld plankgas de oprit van de snelweg pakt loopt hij echt wel heel vlot door... Vanaf stilstand lijkt hij erg "flauwtjes"... Als ik bij mijn Polo GTI een beetje ruw gas geef heb je direct piepende bandjes, de Kuga geeft zijn vermogen heel geleidelijk en "opbouwend" af.

Als je met 30 per uur plankgas geeft in ev only zie je de vermogensmeter ook geleidelijk stijgen bijvoorbeeld

Mijn ouders zijn met zo'n 1200kg aan de haak naar Oostenrijk gereden, de rit is erg goed bevallen. Verbruik zo'n 1:10 ongeveer, dat is beter dan met de vorige auto (Skoda Yeti 1.4TSI) die zelf een stuk lichter en compacter was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat mij trouwens ook opvalt is dat ik nauwelijks het gevoel heb dat hij in de EV modus veel harder trekt bij 120 kW ten opzichte van 60 kW.

Daarom betrap ik mezelf erop dat ik eigenlijk nooit meer gas geef dan die 60 kW :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazZ!
Glashelder schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:34:
Wat mij trouwens ook opvalt is dat ik nauwelijks het gevoel heb dat hij in de EV modus veel harder trekt bij 120 kW ten opzichte van 60 kW.

Daarom betrap ik mezelf erop dat ik eigenlijk nooit meer gas geef dan die 60 kW :p
Dat idee had ik ook! maar wat gaat ie lekker in EV mode zeg. Die stille flow, echt top! 5500km verder en nog steeds super tevreden over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmDOEkewvv-_KoP6p6gHg1NJaCk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DcC66hPf9umehntHfVsMnFlr.png?f=fotoalbum_large

Iemand dit wel eens gehad met de elektrische wegklapbare trekhaak :? Auto geeft deze melding bij het starten en begint dan ook te piepen gedurende een halve minuut.

En uiteraard gaan we woensdag op vakantie :( Trekhaak niet nodig gelukkig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Glashelder schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:56:
[...]

[...]

Ik heb het vanmiddag geprobeerd en de ervaringen zijn wisselend: ene moment schiet ie vooruit en het andere moment is het net een ouderwetse benzine met een mega slippende koppeling. Wat ik wel weet is dat deze modus 100% op de benzinemotor draait en dat het dus ontzettend zuipt. Net 1 op 5 met een ritje naar de lokale Karwei 8)7
Ja ik denk ook dat het kan liggen aan de transmissie, krijg het idee dat de boordcomputer nogal veel beslist over hoe hoog de toeren/vermogen geleverd word. Beetje jammer. Ik gok met een reguliere DSG of zoiets dat de auto een stuk sneller zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
sorted.bits schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 05:52:
Heb ondertussen mijn ST line al weer bijna 2 jaar, dus tijd voor een upgrade.

Gisteren heb ik een ST Line X PHEV (Inc Winterpack) besteld.

Waar de verlichting me echt tegenviel bij mijn huidige heeft de X gelukkig wel LED koplampen. Dat was zo'n feature waar ik niet op heb gelet tijdens het bestellen van mijn huidige.
Vandaag bevestiging gekregen dat deze in de week van 1-8 geleverd gaat worden. 🥳🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazZ!
Hey Kuga rijders,

Wie o wie kan dit verklaren of helpen met de oplossing?

Stap vanmorgen m’n Kuga, plug m’n telefoon in en Apple CarPlay start. Alles zoals het altijd is.

Breng m’n kindje weg naar het kdv en toen ik terugkwam in de auto, zelfde handelingen als eerder, werkt Apple CarPlay niet. Ik kreeg het ook niet meer aan de gang.

Auto uit en weer aan. Niks.
Kabeltje eruit en er weer in. Niks.
Auto uit, uitgestapt, auto op slot, auto weer open, auto gestart, telefoon erin. Niks.
Toen maar opgegeven en gaan rijden.

Iemand hier ervaring mee en een (quick) fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Originele apple kabel? Dit gedoe hadden wij ook ineens met een nep kabeltje. Nu een een originele liggen en nooit meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad defect kabeltje. Heb wel eens gehad dat het spontaan stopte en dat het weer werkte nadat de auto opnieuw gestart werd. Maar als het écht niet meer wil werken dan lijkt het kabeltje de beste verdachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazZ!
De kabel is nieuw en origineel van Apple. De telefoon laadt ook gewoon op alleen Apple CarPlay lijkt niet aan te willen. Zal het straks eens met een andere kabel proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Ik heb ook wel eens gehad dat Android Auto er mee stopte met een usb naar usb c kabeltje. Was er een van de action. Kabel vervangen voor een degelijke van Belkin en nooit meer last van gehad. Wellicht een breuk in het kabeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JazZ!
Gek genoeg werkte het weer op de weg naar huis. Geen flauw idee waar het hem uiteindelijk in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneminus
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-03-2024
JazZ! schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:06:
Gek genoeg werkte het weer op de weg naar huis. Geen flauw idee waar het hem uiteindelijk in zat.
Ik heb dit ook gehad. Ook met de carkit met bellen. De bluetooth module loopt vast. Ook de kabel werkt dan niet meer. Vaak na een stilstand van de auto werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij zijn nu op vakantie en hier stopte Carplay ook met werken. Er was een reset nodig van het gehele systeem voor het weer ging werken 8)7

Ander kabeltje (usb / usb c), andere telefoon, auto aan/uit.. mocht allemaal niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazZ!
Glashelder schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:51:
Wij zijn nu op vakantie en hier stopte Carplay ook met werken. Er was een reset nodig van het gehele systeem voor het weer ging werken 8)7

Ander kabeltje (usb / usb c), andere telefoon, auto aan/uit.. mocht allemaal niet baten.
Wat vervelend zeg. Hoe heb je de reset uitgevoerd? Fabrieksinstellingen oid?

Ik had trouwens laatst wel mijn telefoon verwijderd uit CarPlay in het Ford Menu. Toen ik na werk weer instapte vroeg de auto of ik m’n telefoon wilde toevoegen aan CarPlay. Toen werkte het weer.

Veel plezier op vakantie B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

JazZ! schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Wat vervelend zeg. Hoe heb je de reset uitgevoerd? Fabrieksinstellingen oid?

Ik had trouwens laatst wel mijn telefoon verwijderd uit CarPlay in het Ford Menu. Toen ik na werk weer instapte vroeg de auto of ik m’n telefoon wilde toevoegen aan CarPlay. Toen werkte het weer.

Veel plezier op vakantie B-)
Hehe dank :p

Gewoon via het Sync3 menu. Daar vind je dan ergens onder instellingen een reset knopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steview11
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-12-2024
Zomaar eens een reactie na onze vakantie naar Italië. Ik heb al sinds januari niet meer aan de laadpaal opgeladen omdat de tarieven mij echt veel te hoog zijn (€ 0,62). In het buitenland is het al helemaal zoeken naar een paal....

TOCH geeft mijn Kuga een geweldig verbruik weer! Ik heb op vakantie 4200 km gereden, en zonder opladen geeft hij grofweg 40% elektrische kilometers, en een verbruik van 5,5 ltr / 100 km. En dat dan terwijl ik op de Duitse en Italiaanse snelwegen de 130 km/u aanhoud. Dus toch wel aardig gelukkig met de auto. Heb ook nog nooit (sinds september) de noodzaak gehad om de dealer te bezoeken....

Overigens zie ik hier allerlei foutmeldingen voorbij komen. Ik heb ook wel eens een paar keer een onverwachte melding gehad (die er overigens niet zo ernstig uitzagen) en ik denk dan eigenlijk: "als het belangrijk is, komt-ie wel terug"....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8O_XeRv735NGGdxvnJVPVajufcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8pn47nbGeyNOHxTjT3V0bQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Netjes. Het is ook echt wel zuinig voor zo'n zware auto zonder de batterij op te laden.

Hiervoor 3 maanden een ford focus ecoboost gehad, hybride (zelfde bouwjaar). Het principe werkt misschien anders maar dat verbruik was toch echt niet zo goed als de Kuga (zonder opladen) en de auto was lichter.

Mijn verwachting was echter andersom zonder opladen van de batterij.

Op vakantie met zo'n auto maakt het ook wel extra leuk dan :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij zijn nu op vakantie en verbazen ons ook een beetje over het gunstig verbruik zonder laden. Wij zitten nu ergens boven Innsbruck in een hotel en je banjert naar beneden en van de teruggewonnen energie kan je weer 5 km rijden. Genoeg om emmissievrij door het centrum te komen en zelfs weer een stukje omhoog :Y)

Overigens hangt mijn Kuga hier wel aan de lader maar ook gelijk voor de laatste keer deze vakantie met 0,44 per kWh èn 0,75 per uur (!). Dan maar dino’s stoken.. wat een absurde tarieven. Snap wel waarom er hier weinig elektrische auto’s rondrijden.

Edit: ander leuk dingetje. Als je je auto oplaad en je rijdt daarna naar beneden dan wordt de motor gestart om daarop af te remmen. Opzich logisch want hij kan de opgewekte energie niet kwijt.. maar wel zonde dit :+

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 29-06-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
Glashelder schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:20:

Edit: ander leuk dingetje. Als je je auto oplaad en je rijdt daarna naar beneden dan wordt de motor gestart om daarop af te remmen. Opzich logisch want hij kan de opgewekte energie niet kwijt.. maar wel zonde dit :+
Is dat geen grade assist? Dat kun je uitzetten in het menu van de boordcomputer. Heb ik wel gedaan, geen overbodige benzine verstoken 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Glashelder schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:20:
Wij zijn nu op vakantie en verbazen ons ook een beetje over het gunstig verbruik zonder laden. Wij zitten nu ergens boven Innsbruck in een hotel en je banjert naar beneden en van de teruggewonnen energie kan je weer 5 km rijden. Genoeg om emmissievrij door het centrum te komen en zelfs weer een stukje omhoog :Y)

Overigens hangt mijn Kuga hier wel aan de lader maar ook gelijk voor de laatste keer deze vakantie met 0,44 per kWh èn 0,75 per uur (!). Dan maar dino’s stoken.. wat een absurde tarieven. Snap wel waarom er hier weinig elektrische auto’s rondrijden.

Gebruik je ook de L knop? Bij het afdalen bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nedora schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:24:
[...]

Is dat geen grade assist? Dat kun je uitzetten in het menu van de boordcomputer. Heb ik wel gedaan, geen overbodige benzine verstoken 😇
Volgens mij verstookt het geen benzine. Die teller bleef op 0 staan. En hij doet het alleen met een volle accu. Als de accu meer tegen vol aan is dan blijft de benzinemotor uit tijdens afdalingen. Hij kan verrassend goed afremmen op alleen de elektromotor generator.
Draakje5 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:39:
[...]

Gebruik je ook de L knop? Bij het afdalen bijv.?
Yes, dan wekt ie veel meer energie op terwijl je het rempedaal niet hoeft aan te raken :)

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 29-06-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Glashelder schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:39:
[...]

Volgens mij verstookt het geen benzine. Die teller bleef op 0 staan. En hij doet het alleen met een volle accu. Als de accu meer tegen vol aan is dan blijft de benzinemotor uit tijdens afdalingen. Hij kan verrassend goed afremmen op alleen de elektromotor generator.

[...]

Yes, dan wekt ie veel meer energie op terwijl je het rempedaal niet hoeft aan te raken :)
Ik vind het een beetje jammer dat als de auto koud is of iig net als je begint te rijden, en je zet dan de L stand aan.. met gas los gaat de motor dan ineens in de toeren lopen. is een beetje rot geluid. Is dat normaal ? Lijkt wel alsof de benzine motor de stroom opwekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Rickg84 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Ik vind het een beetje jammer dat als de auto koud is of iig net als je begint te rijden, en je zet dan de L stand aan.. met gas los gaat de motor dan ineens in de toeren lopen. is een beetje rot geluid. Is dat normaal ? Lijkt wel alsof de benzine motor de stroom opwekt.
Je moet de L stand ook niet (permanent) gebruiken? :-)
Ik heb de L stand sporadisch gebruikt, maar kan het me overigens niet herinneren dat de motor dan een hoog toerengeluid maakt. Zal er eens op letten als ik morgen ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Draakje5 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Je moet de L stand ook niet (permanent) gebruiken? :-)
Ik heb de L stand sporadisch gebruikt, maar kan het me overigens niet herinneren dat de motor dan een hoog toerengeluid maakt. Zal er eens op letten als ik morgen ga rijden.
Oh, ik rij eigenlijk bijna altijd met de L stand aan O-) ..haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Rickg84 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Zou het kunnen zijn dat bij een volle accu hij de motor gaat gebruiken om op af te remmen omdat hij niet regeneratief kan remmen?

In Oostenrijk is de L-stand goed gebruikt, werkt echt top bij afdalingen, direct voor de haarspeld ietsje remmen, verder laten rollen of ietsje gas geven naar beneden toe voor verminderde regeneratie. Je hoort de elektromotor ook echt werken vlak voor je de haardspeld in duikt.

Voorbeeldje Silvretta alpenstraße:
* Vanaf de camping ~1200 meter omhoog gereden over een afstand van 25KM, verbruik ~1:7,5
* Terug naar de camping 100% elektrisch, 25KM waarbij flink regeneren, stukje accu vulling over
* Volgende dag 12,5KM naar ander dal, ietsje omhoog, 100% elektrisch op stroom van de afdaling dag ervoor
* Terug naar de camping 12,5KM nog meer dan de halve rit gereden op de stroom van de afdaling de dag ervoor

Dat maakt een verbruik van zo'n 1:20 over deze vier ritten samen _/-\o_

Afdalingen van dik boven de 10% gaan prima zonder de remschijven te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
nooberke schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:58:
[...]

Zou het kunnen zijn dat bij een volle accu hij de motor gaat gebruiken om op af te remmen omdat hij niet regeneratief kan remmen?
Hmm , hij doet dit ook als de batterij niet helemaal vol is.. Ik denk dat de motor misschien eerst moet opgewarmd zijn ? Ik kan er zo 1,2,3 niets over vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Rickg84 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Hmm , hij doet dit ook als de batterij niet helemaal vol is.. Ik denk dat de motor misschien eerst moet opgewarmd zijn ? Ik kan er zo 1,2,3 niets over vinden online.
Bij mij lijkt hij dit alleen te doen met een volle accu. De laatste afdaling die ik recentelijk in Oostenrijk deed ging volledig elektrisch. Toen ik met een volle accu dezelfde afdaling deed toen werd de motor gestart en dat was ook aan het display te zien. Er was een minimale hoeveelheid benzine verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
[...]

Ik heb niks gemerkt of gehoord in de L stand bij gas loslaten. Geen motor aan of toeren. Dit was op de snelweg bij 100km/h met koude motor ( volledig elektrisch rijden ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
[...]

Bij mijn voorbeeldje is de L-stand gebruikt en zijn er twee ritten 100% elektrisch gereden.

Heb je de "Grade-assist" toevallig nog aan staan? Deze kan ook de motor activeren bij elektrisch rijden en is geadviseerd deze uit te zetten.

https://www.kugaownersclu...tting-in-too-often.19223/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
nooberke schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:58:
[...]

Dit inderdaad. Grade Assist heet dat in de boordcomputer. Bij volle accu gaat hij dan afremmen op de motor, dit kun je uitzetten en dan remt hij niet meer af bij volle accu en de motor gaat niet aan. Ik heb dat uitgezet omdat de motor altijd helemaal moet opwarmen voordat hij weer uit zal gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Nedora schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Dit inderdaad. Grade Assist heet dat in de boordcomputer. Bij volle accu gaat hij dan afremmen op de motor, dit kun je uitzetten en dan remt hij niet meer af bij volle accu en de motor gaat niet aan. Ik heb dat uitgezet omdat de motor altijd helemaal moet opwarmen voordat hij weer uit zal gaan...
Wow , ja dat zal het wel zijn ja ! Ik krijg vaak namelijk te zien in mijn scherm dat de motor ook ingeschakeld is vanwege performance. Dat terwijl ik graag alleen electrisch wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Rickg84 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Wow , ja dat zal het wel zijn ja ! Ik krijg vaak namelijk te zien in mijn scherm dat de motor ook ingeschakeld is vanwege performance. Dat terwijl ik graag alleen electrisch wil rijden.
Maar als je EV only rijdt, dan gebruikt die de motor volgens mij alleen als je dat ook nog met OK bevestigd?

Moet zeggen dat ik ook weleens zie staan 'motor aan' maar dat ik niets merk/hoor of zie op de koelvloeistoftemperatuur meter. Ik ga grade assist ook eens proberen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
We kunnen er vanuit gaan dat het allemaal niet zo zwart/wit is met de instellingen.. Maar ik zal wel stoppen met het constant in L mode rijden. Dat zal een hoop helpen en ook een beter verbruik geven.

Trouwens van de week nog even 0-100 sprintje gedaan .. snelste tijd was voor mij 10.1 seconden op flitsmeister.. dusee ik weet niet wat ik verkeerd doe maar snel issie niet . van 100-150+ dan weer wel aardig vlot ( niet gemeten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Grade assist stond bij mij al uit. Wss wordt de motor ook voor airco gebruikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Draakje5 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:07:
Grade assist stond bij mij al uit. Wss wordt de motor ook voor airco gebruikt ofzo?
Zowel verwarmen als koelen gaat prima zonder draaiende motor.

Overigens ben ik positief verrast door de capaciteit van de koeling in verhouding tot de geluidsproductie binnen...zelfs als hij in de zon heeft gestaan is hij snel koel zonder een enorm harde blower. Buiten maakt hij wel een pleuris herrie als hij aanslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-07 22:07
Zo, rij nu vanaf oktober in de Kuga. Aardig rijdende auto, dat zeker maar ST-X en qua comfort vindt ik hem te stug.
Verbruik daar in tegen is meer dan prima. Als ik vertrek met een lege accu rij ik naar mn broer (130 km) soms bijna 40km puur elektrisch en kom dan met verbruik op 1:20.
Looks vindt ik ook nog steeds bovengemiddeld.
Maar sommige dingen staan me (erg) tegen zo vindt ik het geluidssysteem absoluut geen premium, ook al staat er B&O op. Bovendien verschrikkelijk veel bas, zelfs met gebruik van de toonregeling.
En dan het syc3 systeem.... Echt niet van deze tijd en bovendien komen hier de vreemdste dingen af en toe voor. Ben soms al een tijdje aan het rijden en dan begint dat ding ineens tegen me te praten dat de systeemtaal ingesteld is in Nederlands. En nog wel meer vreemde dingen, en traag....
En YouTube Music (dus met snoertje aan de telefoon, A52S) hapert. Soms bijna niet, soms wel 3x per nummer.
Maar van de week had ik de ultieme... Het beeld kwam na aanzetten van de auto compleet in spiegelbeeld op het scherm. Zie foto.
Hebben jullie ook wel eens van dat soort dingen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-7tbwT92JOR8tIxXTmgMcs38GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGffKCIeB1EMA2lN4EZ03TTq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ginger Tosser op 08-07-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
nooberke schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 21:41:
[...]

Zowel verwarmen als koelen gaat prima zonder draaiende motor.

Overigens ben ik positief verrast door de capaciteit van de koeling in verhouding tot de geluidsproductie binnen...zelfs als hij in de zon heeft gestaan is hij snel koel zonder een enorm harde blower. Buiten maakt hij wel een pleuris herrie als hij aanslaat
Waarom warmt mijn koelvloeistof meter dan op? Enig idee?
Ik rijd EV only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Laatst online: 17-01 03:24
Draakje5 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:05:
[...]

Maar als je EV only rijdt, dan gebruikt die de motor volgens mij alleen als je dat ook nog met OK bevestigd?

Moet zeggen dat ik ook weleens zie staan 'motor aan' maar dat ik niets merk/hoor of zie op de koelvloeistoftemperatuur meter. Ik ga grade assist ook eens proberen uit te zetten.
Nee, de motor gaat (op de gekste momenten) aan als de auto besluit dat dat moet. Meestal is de reden daarvoor volgens de boordcomputer "performance reasons" of zoiets. Er zullen vast goede redenen voor zijn, maar ik heb ze nog niet kunnen ontdekken.

Als je op ok drukt dan gaat de benzinemotor aan, maar ook zonder dat kan de motor aan in EV only.

Als je grade assist uitzet zou de motor niet meer gebruikt moeten worden voor het afremmen als de accu nog vol is (behalve als je de adaptive cruise control aanzet. Dan gebruikt hij nog steeds de motor en niet de normale remmen).

Met lage temperaturen is het helemaal belangrijk om de benzinemotor uit te laten. Want dan is het zo dat als hij een keer aan is hij niet meer uitgaat totdat hij op temperatuur is. Overigens is ook hier de logica ver te zoeken, want het is niet zo dat de motor op temperatuur moet zijn. Want je kunt prima eerst de hele accu leegrijden en dan overschakelen op de benzinemotor. Die is dan dus niet eerst warmgedraaid en dat is dan dus geen probleem.
Ginger Tosser schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 22:15:
Hebben jullie ook wel eens van dat soort dingen?
De navigatie doet bij mij regelmatig raar. Soms laadt die gewoon de kaart helemaal niet. En heb 1 keer gehad dat ik de hele rit van links naar rechts over het scherm aan het rijden was. Was gelukkig na opnieuw opstarten wel opgelost. Opstarten van het systeem duurt ook lang, voordat je een bestemming kan instellen ben je zo een halve minuut verder.

Ben overigens sowieso niet zo onder de indruk van het navigatiesysteem. Wegen die hier in de VS toch zeker als 5 jaar bestaan kent hij niet en ze hebben duidelijk gewoon een database met laders toegevoegd zonder daar verder over na te denken (Tesla snelladers zijn niet echt heel nuttig in een Ford zonder snellaadmogelijkheid).

[ Voor 26% gewijzigd door Ties Brants op 08-07-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 12:47
Maar sommige dingen staan me (erg) tegen zo vindt ik het geluidssysteem absoluut geen premium, ook al staat er B&O op. Bovendien verschrikkelijk veel bas, zelfs met gebruik van de toonregeling.
En dan het syc3 systeem.... Echt niet van deze tijd en bovendien komen hier de vreemdste dingen af en toe voor. Ben soms al een tijdje aan het rijden en dan begint dat ding ineens tegen me te praten dat de systeemtaal ingesteld is in Nederlands. En nog wel meer vreemde dingen, en traag....
Heb zelfs pas sinds vrijdag een voorraad model St-Line X in bezit. Wel precies wat ik wou dus geen gedoe met wachttijden maar ben meteen v.w.b. navigatie en Sync3 gebruik gaan maken van Syn3updater van Cyanlabs. Via de Ford website kon ik met heel veel moeite 3.4.22251 instaleren om vervolgens op het Ford Focus forum te lezen dat deze versie van Sync3 ruk is. Het is nota bene een auto die 1 juni dit jaar van de band kwam.

Anyway. Via Cyanlabs en de Syn3 updater (https://cyanlabs.net/) zelfs versie 3.4.23088 kunnen installeren. Deze versie wordt volgens mij door FordNL nog niet eens aangeboden aan NL bezitters. Werkt perfect.

Dit programma maakt gewoon via officiele Ford servers een juiste USB stick aan. Vergeet Ford.nl

V.w.b. B&O heb je Surround aangezet? Die vindt ik zelf ook sterk in de Bass zitten maar na wat gepiel ben ik nu wel tevreden.

EDIT: Oh en ik kom van meer dan 10 jaar aan Stelantis auto's weer terug bij mijn jeugdliefde Ford en ik kan qua navigatie/radio/infotainment alleen maar zeggen dat het veel slechter kan. Stelantis producten zijn helemaaal een drama waar ik nog hoop had voor de recente e-C4 die ik gehad heb. Die mobiele app was helemaal om te huilen.

Maar dit alles is mijn eigen mening uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door Cruisix op 09-07-2023 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-07 00:44
Wie weet er meer over de nieuwste terugroepactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:44
Zo, rij nu vanaf oktober in de Kuga. Aardig rijdende auto, dat zeker maar ST-X en qua comfort vindt ik hem te stug.
Verbruik daar in tegen is meer dan prima. Als ik vertrek met een lege accu rij ik naar mn broer (130 km) soms bijna 40km puur elektrisch en kom dan met verbruik op 1:20.
En YouTube Music (dus met snoertje aan de telefoon, A52S) hapert. Soms bijna niet, soms wel 3x per nummer.
Maar van de week had ik de ultieme... Het beeld kwam na aanzetten van de auto compleet in spiegelbeeld op het scherm. Zie foto.
Ik rijd sinds februari 2023 in een Kuga maar nog geen 'echte' gekke zaken tegengekomen behalve dat het systeem wellicht wat traag op gang komt en soms met gebruik niet zo snel reageert. Mijn vorige auto had dat ook dus ik maakte me op voorhand al geen illusies. Dat er soms ineens vertelt wordt dat de taal in NL ingesteld is heb ik ook, ik antwoord dan meestal, wat fijn dat je dit voor mij hebt gedaan ;)

Klaarblijkelijk wordt er bespaard op de cpu/gpu kracht van interne systemen bij autofabrikanten (uitzonderingen daargelaten). Verder gebruik ik Apple CarPlay bij navigatie en dit werkt tot zover vlekkeloos. Ook heb ik het standaard audiosysteem dus daar kan ik niet goed over oordelen. Aangezien ik eigenlijk nooit de radio oid aan heb staan (behalve als de kinderen meerijden) vond ik dit het geld niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nou het stomme is wel dat Sync3 in mijn Fiesta hiervoor echt vele malen sneller was. Het is net alsof iemand bij Ford dacht: dat mag wel hèèl wat minder snel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Net via cyanlabs ook geupdate naar versie 3.4.23088 en een reset gedaan. Het is nu wel sneller. Nu nog kijken of het zo blijft en zonder haperingen.

[ Voor 29% gewijzigd door Ginger Tosser op 16-07-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putter
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-08-2023
Led koplampen

Wie heeft er " normale" lampen in zijn voorlichten in de Kuga PHEV 2021 ?
Ik wil er graag LED in hebben, maar dat kan niet volgens mijn Ford dealer.
Iemand ervaring daarmee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Ginger Tosser schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:07:
Net via cyanlabs ook geupdate naar versie 3.4.23088 en een reset gedaan. Het is nu wel sneller. Nu nog kijken of het zo blijft en zonder haperingen.
YouTube music via snoer haoerd nog steeds. Via bluetooth werkt het nagenoeg zonder storingen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Putter schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:26:
Led koplampen

Wie heeft er " normale" lampen in zijn voorlichten in de Kuga PHEV 2021 ?
Ik wil er graag LED in hebben, maar dat kan niet volgens mijn Ford dealer.
Iemand ervaring daarmee ?
Wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat Ford dat niet kan omdat het niet binnen hun standaardprocessen valt :p

Die discussie ook gevoerd toen ik 5/6 jaar geleden een Fiesta met xenon wilde. Dealer ging erin mee en zette toen een set van Pilot erin. Die was crap en daar hadden ze uiteindelijk spijt van. Toen kwam de dealer erachter dat er een xenon set geleverd wordt door Ford voor de Fiesta 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv87
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 11:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skw4wKlVQUFRkmiQaL54g8Tz7VA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVMS0nGvdzMhJbhIrVg8niSj.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week deze melding voor het eerst (Kuga van 01-2022), vrijdag accu volledig leeg. Ford Assist weer de boel opgeladen, melding bleef, nu net weer leeg. Ford Assist weer onderweg en vanmiddag maar naar de dealer voor ik vermoed een nieuwe accu 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 11:31
Marv87 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:57:
[Afbeelding]

Vorige week deze melding voor het eerst (Kuga van 01-2022), vrijdag accu volledig leeg. Ford Assist weer de boel opgeladen, melding bleef, nu net weer leeg. Ford Assist weer onderweg en vanmiddag maar naar de dealer voor ik vermoed een nieuwe accu 😒
Onze Puma had datzelfde ook Fordpass gaf constant een melding en dan je de status ook niet meer zien van de auto, bij ons is er een nieuwe accu ingekomen (onder garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv87
LightStar schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Onze Puma had datzelfde ook Fordpass gaf constant een melding en dan je de status ook niet meer zien van de auto, bij ons is er een nieuwe accu ingekomen (onder garantie).
Staat nu bij de garage, zij denken zelf aan een softwareupdate die het probleem kan verhelpen. Accu wordt ook gecheckt, ben benieuwd. Had inmiddels ook een schakelsysteemwaarschuwing 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Mijn navigatiescherm doet het ineens niet meer.
De rit van werk naar kinderopvang deed alles het. Daarna de auto opnieuw in en scherm gaat ineens niet meer aan. Nu ook niet meer bij opnieuw starten auto. Ook alle knopjes al ingedrukt..

Iemand vaker gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marv87
LightStar schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Ook nieuwe accu gekregen, computer gaf aan dat die vervangen moest worden. Ook onder garantie 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07 19:15
Ik heb hier eerder ook al over gepost(lege accu) , bij mij software update en een zwaardere accu gemonteerd..

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Hebben jullie ook wel eens van dat soort dingen?[Afbeelding]
Korte off-topic vraag. Welke versie van de Kuga ST-X heb je gekregen? Schijnbaar is er een refresh geweest dit jaar, met een hoop extra opties? Bijvoorbeeld betere stoelen, ACC, een extra camera voorop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
sorted.bits schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Korte off-topic vraag. Welke versie van de Kuga ST-X heb je gekregen? Schijnbaar is er een refresh geweest dit jaar, met een hoop extra opties? Bijvoorbeeld betere stoelen, ACC, een extra camera voorop?
Welke versie ST-X...??? Wist niet dat er nog meerdere versies waren.
Bedoel je niet extra packs?

Betere stoelen weet ik niet, zijn volgens mij niet anders als die waar ik destijds heb ik proef gereden. ACC zit er op (was toch al zo?) en ik heb idd een camera voorop. Auto is van september 2022. Als er een refresh geweest is (weet niet waar dit nieuws vandaan komt) is het minimaal. Waarom zouden ze veranderingen doorvoeren als het model volgend jaar toch anders wordt (lees facelift)?

[ Voor 15% gewijzigd door Ginger Tosser op 26-07-2023 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ginger Tosser schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:52:
[...]

Welke versie ST-X...??? Wist niet dat er nog meerdere versies waren.
Bedoel je niet extra packs?

Betere stoelen weet ik niet, zijn volgens mij niet anders als die waar ik destijds heb ik proef gereden. ACC zit er op (was toch al zo?) en ik heb idd een camera voorop. Auto is van september 2022. Als er een refresh geweest is (weet niet waar dit nieuws vandaan komt) is het minimaal. Waarom zouden ze veranderingen doorvoeren als het model volgend jaar toch anders wordt (lees facelift)?
Dit is de optie lijst in de folder van 1-1-2023 tot 2-4-2023:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI9Z94SwXo8hKofIV1p7ZmJHaZQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1G6QBy3VCyR0dv0WJg6N9XA7.png?f=user_large

Dit is de nieuwe optie lijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_kTsnUIcG-RGxQ1CSSIIEqF1_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T5iwVpSqw5iFFVzjvPLE3og4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door sorted.bits op 26-07-2023 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Over enkele weken zou onze nieuwe Kuga PHEV voor de deur moeten staan.
ehtweak in "Levertijd Ford Kuga PHEV ST-line (X)"

Nu zat ik vast te kijken of ik in eerste instantie een 'gewone' buiten-WCD zal gaan gebruiken om 'm met de granny kabel op te laden.

Alleen toen dacht ik, ik zoek ff op hoe lang de standaard meegeleverde kabel is.
Maar kan het nergens vinden... Kan iemand me wellicht van die info voorzien? Dus hoe lang is de meegeleverde oplaadkabel?

Dan weet ik of het, qua afmetingen en plaatsing van die WCD t.o.v. de plek waar de auto staat, bij ons voor het huis, gaat passen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
ehtweak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:16:
Over enkele weken zou onze nieuwe Kuga PHEV voor de deur moeten staan.

Nu zat ik vast te kijken of ik in eerste instantie een 'gewone' buiten-WCD zal gaan gebruiken om 'm met de granny kabel op te laden.

Alleen toen dacht ik, ik zoek ff op hoe lang de standaard meegeleverde kabel is.
Maar kan het nergens vinden... Kan iemand me wellicht van die info voorzien? Dus hoe lang is de meegeleverde oplaadkabel?

Dan weet ik of het, qua afmetingen en plaatsing van die WCD t.o.v. de plek waar de auto staat, bij ons voor het huis, gaat passen.
Weet je zeker dat je nog de oplaadkabel bij je Kuga krijgt? Volgens mij worden er geen oplaadkabels meer geleverd bij de Kuga's.

De normale kabel is 5 meter. Maar je kan ze ook kopen van 9 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Draakje5 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:24:
[...]

Weet je zeker dat je nog de oplaadkabel bij je Kuga krijgt? Volgens mij worden er geen oplaadkabels meer geleverd bij de Kuga's.
Letterlijk citaat van de Ford website:

"Uw PHEV thuis opladen is eenvoudig.

Uw Kuga wordt geleverd met een oplaadkabel voor huishoudelijk gebruik. Deze heeft een traditionele stekker aan de ene kant en een stekker die in de auto past aan de andere kant. Steek de stekker van uw Kuga in een stopcontact om te beginnen met opladen."

Dus imho: ja.
De normale kabel is 5 meter. Maar je kan ze ook kopen van 9 meter.
Dat snap ik, dat ik er zelf eentje kan kopen... ;) Ik wilde gewoon weten wat er standaard bij zit. En dat staat nou juist niet op de Ford website...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik kan zo wel even voor je kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
5 meter standaard.

Afbeeldingslocatie: https://www.ford.nl/content/dam/guxeu/rhd/central/cars/2019-kuga/launch/charging/Ford-Kuga-EU-CX482_KUGA_HOW_TO_HOME_CHARGING_CABLE-16x9-1920x1080-TABLE_IMAGE-GUX.jpg.renditions.small.jpeg

[ Voor 85% gewijzigd door Draakje5 op 26-07-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Klinkt alsof ze de "Driver Assistance Pack" standaard toevoegd hebben....Die AGR stoelen zijn volgens mij wel nieuw voor de Kuga?

Wat betreft de laadkabels, voorheen was het zo dat er wel een granny meegeleverd werd maar niet de "reguliere" laadkabel voor aan een laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
De kabel is gok ik een meter of 3 a 4....zou het dan vanavond even moet nameten, tenzij iemand anders het weet.

EDIT: had de post van Draakje5 niet gezien 🙈 sorry

[ Voor 20% gewijzigd door Nedora op 26-07-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hij is inderdaad 5 meter (wat @Draakje5 dus zegt).

[ Voor 35% gewijzigd door Glashelder op 26-07-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Ik heb de ST-X met o.a. deze packs waar die camera voorop in zou kunnen zitten:
Driver Assistance Pack
Technology Pack

En wat zijn AGR stoelen?

..........
Heb nog even verder gezocht. De camera zit in de driver Assistance pack:

Driver Assistance Pack 1.250 1.033 O O O
- Adaptive Cruise Control met Intelligent Speed Assist en STop&Go
- Traffic Sign Recognition, Driver Alert en Wrong Way Alert
- 180 graden Wide-view camera vóór en Active Park Assist
- Door Edge Protectors
- Blind Spot Information System incl. Cross Traffic Alert met Active Braking, Lane
Change Warning en Lane Centering Assist. BLIS is ook geschikt i.c.m. aanhangwagen

Technology Pack 1.700 1.405 O O -
- Adaptive front lighting system met dynamische LED koplampen incl.
grootlichtassistent met antiverblinding, automatische niveauregeling en
bochtverlichting
- Head-up Display

[ Voor 27% gewijzigd door Ginger Tosser op 26-07-2023 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb ze ook op onze Kuga besteld.

Volgens Ford zelf zou dit het moeten zijn:

https://media.ford.com/co...rsteunen-met-comfort.html

https://www.presseportal.de/pm/104263/4346943

In de Puma zien ze er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://fordmediacenter.nl/wp-content/uploads/2022/06/2022_FORD_PUMA_SEATS_28-681x1024.jpg

Ben benieuwd of ze in de Kuga dezelfde uitvoering zetten?

[ Voor 56% gewijzigd door ehtweak op 26-07-2023 23:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
ehtweak schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:03:
[...]

Ik heb ze ook op onze Kuga besteld.

Volgens Ford zelf zou dit het moeten zijn:

https://media.ford.com/co...rsteunen-met-comfort.html

https://www.presseportal.de/pm/104263/4346943

In de Puma zien ze er zo uit:
[Afbeelding]

Ben benieuwd of ze in de Kuga dezelfde uitvoering zetten?
Dat zijn stoelen van een "echte" ST in plaats van een ST-line. Ik vermoed dat de stoelen vergelijkbaar zullen zijn met de AGR stoelen uit de Focus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBukdUxIkLVvESFAIpwzgo-vyiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85jOsERaa6NOmUIkgz05H4fF.jpg?f=fotoalbum_large

Zo te zien bijvoorbeeld uittrekbare/verstelbare zittingverlengers en een vierzijdig verstelbare lendensteun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We gaan het zien, wat betreft die AGR stoelen.
Nog een paar weken geduld...

Het ging ons voornamelijk om dit verhaal:

https://www.agr-ev.de/de/...e/produkte/2903-autositze
en de Ford Kuga staat daar ook bij:
https://www.ford.de/shop/angebote/ergonomie-sitz

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
nooberke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Dat zijn stoelen van een "echte" ST in plaats van een ST-line. Ik vermoed dat de stoelen vergelijkbaar zullen zijn met de AGR stoelen uit de Focus.

[Afbeelding]

Zo te zien bijvoorbeeld uittrekbare/verstelbare zittingverlengers en een vierzijdig verstelbare lendensteun.
Ik denk het ook, al staat er bij dat ze volledig electrisch verstelbaar zijn, de eerder genoemde stoelen in de Puma zijn performance stoelen staat er bij.

Aankomende maandag mag ik mijn nieuwe auto ophalen, dus ik zie het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:32

KingCrash

Angry Rabbit

Hoe gaan jullie om met android auto/CarPlay en DAB radio?
Als ik (met android auto) aan het navigeren ben, en ik wil een DAB zender opzoeken kost dat (teveel) stappen naar mijn idee .
Via touchscreen google maps minimaliseren, Ford app opstarten,audio en DAB (en zender) selecteren, android auto weer openen, google maps openen.

Zie ik wat over het hoofd,of is dit the way to go?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Als ze nu ook eens wat moeite doen voor een normaal werkend sync systeem.....man,ik ga me er steeds meer aan ergeren. Zou er een compleet appart topic van kunnen maken... Maakt van een 50K auto ineens een afdankertje wat een domper. En er zijn meer ergenisjes: headup display (en klok ook trouwens) laat regelmatig rechtdoor zien terwijl je af moet slaan (maps en sygic). De afstand tot de afrit staan er dan wel bij vreemd genoeg. Schopsensor is eindelijk geplaatst maar voel me soms een randdebiel zo slecht reageert die. Rammelende gordels achter en piepende achterbank als het koud is. Rij nu een 6.5 maar had met wat deugdelijke dingen een ruime 8 gekund en dat staat me ook een beetje tegen. Het had een fantastische auto kunnen zijn maar ze hebben besloten dat toch niet zo goed te doen. Rijdt verder geweldig maar waarom de rest niet op orde. Rij al jaren (tevreden) Ford maar met de wetenschap van nu weet ik niet of ik dezelfde keuze had gedaan. En dat vind ik er jammer. Fantastische auto om te zien (ST) en rijdt verder geweldig. Maar die maar he......

[ Voor 5% gewijzigd door Ginger Tosser op 27-07-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
KingCrash schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:23:
Hoe gaan jullie om met android auto/CarPlay en DAB radio?
Als ik (met android auto) aan het navigeren ben, en ik wil een DAB zender opzoeken kost dat (teveel) stappen naar mijn idee .
Via touchscreen google maps minimaliseren, Ford app opstarten,audio en DAB (en zender) selecteren, android auto weer openen, google maps openen.

Zie ik wat over het hoofd,of is dit the way to go?
"This is the way!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Ginger Tosser schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:33:
Als ze nu ook eens wat moeite doen voor een normaal werkend sync systeem.....man,ik ga me er steeds meer aan ergeren. Zou er een compleet appart topic van kunnen maken... Maakt van een 50K auto ineens een afdankertje wat een domper. En er zijn meer ergenisjes: headup display (en klok ook trouwens) laat regelmatig rechtdoor zien terwijl je af moet slaan (maps en sygic). De afstand tot de afrit staan er dan wel bij vreemd genoeg. Schopsensor is eindelijk geplaatst maar voel me soms een randdebiel zo slecht reageert die. Rammelende gordels achter en piepende achterbank als het koud is. Rij nu een 6.5 maar had met wat deugdelijke dingen een ruime 8 gekund en dat staat me ook een beetje tegen. Het had een fantastische auto kunnen zijn maar ze hebben besloten dat toch niet zo goed te doen. Rijdt verder geweldig maar waarom de rest niet op orde. Rij al jaren (tevreden) Ford maar met de wetenschap van nu weet ik niet of ik dezelfde keuze had gedaan. En dat vind ik er jammer. Fantastische auto om te zien (ST) en rijdt verder geweldig. Maar die maar he......
Hier geen last van rammelende gordels of piepende achterbank. Lijkt me kwestie terug naar dealer?

Vwb sync wellicht kun je deze updaten. Volgens mij is er hier recent een post voorbij gekomen hoe je deze buiten ford om kan updaten,waardoor respons een stuk sneller is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 21:27
Heren,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Outlander uit 2016. Het elektrisch bereik valt me hier zwaar van tegen, en het valt me ook steeds op dat ik maximaal 7kWh kan bijladen terwijl er toch een 12.3 kWh accu in zou moeten zitten.
Daarover vind je het nodige op internet maar alle trucjes die je kunt doen om dat probleem op te lossen hebben bij mij niet gewerkt.
Verder valt over het algemeen mij het comfort van de auto (met name ook geluid op de snelweg) mij tegen.

Ik ben dus op zoek naar een tweedehands alternatief. Sowieso een auto met een stekker PHEV of EV.

Paar eisen:
1. De warme maanden (zeg april tot en met september) volledig elektrisch naar mijn werk kunnen rijden (54 km, ca 90% op 100 km/u).
2. Minimaal een caravan van 1200kg kunnen trekken
3. Ruim genoeg voor een jong gezin met 2 kleine kinderen

Eerder kwam ik uit op een Lynk & Co 01 omdat ik daar zeker van ben dat deze de eis van 1 kan invullen. Echter staat het feit dat er geen echt dealernetwerk is me wat tegen. En ik lees her en der dat ook de Kuga PHEV met de aanmerkelijk kleinere accu dit ook zou moeten kunnen. Klopt dit uit jullie ervaringen?
Daarnaast lees ik verschillende getallen over het trekgewicht, is dit nu 1200 of 1500kg?

Hebben jullie nog specifieke aandachtspunten voor als ik een proefrit wil maken (accu vervangen?/hoe controleer ik dat)? En nog specifieke uitvoeringen die bijzonder de moeite waard zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
@Anman
Trekgewicht is afhankelijk van bouwjaar. Volgens mij vanaf 2021 1500kg. Dasrvoor 1200kg. Even kenteken checken als je gaat kijken.

Ik rijd 60km naar mijn werk. Vanochtend 50km elektrisch 10km benzine.
Vanmiddag terugweg 55km elektrisch en 5km benzine.

Dan rijd ik 18km tussen de 50 en 80km/h en 42km vrij constant 105km/h.

Ik merk dat het mij 's ochtends nooit lukt volledig elektrisch te rijden. Einde van de dag wel, soms net 1 of 0km elektrisch resterend.

Ik gok dat jij dezelfde situatie gaat zitten. Soms zal je het halen en soms net niet. 12gr ochtend of 25 gr middag maakt ook verschil.

Maar ik zou er voor gaan! Mooie auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 27-07-2023 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

54km lukt niet altijd kan ik je vertellen. Als je de auto voorverwarmt aan een laadpaal dan lukt het vaak wel. In de winter kan je het wel vergeten. In de warmere maanden lukt het vaak wel. Toevallig is mijn woon-werk ook ongeveer die afstand.

Bij mijn weten mogen de nieuwere Kuga’s allemaal 1500 kg trekken (de mijne van feb 2023 wel).

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 27-07-2023 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Draakje5 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:42:
[...]

Hier geen last van rammelende gordels of piepende achterbank. Lijkt me kwestie terug naar dealer?

Vwb sync wellicht kun je deze updaten. Volgens mij is er hier recent een post voorbij gekomen hoe je deze buiten ford om kan updaten,waardoor respons een stuk sneller is enzo.
Laatste (onofficiele) update heb ik gedraaid maar maakt geen enkel verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Glashelder schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:27:
54km lukt niet altijd kan ik je vertellen. Als je de auto voorverwarmt aan een laadpaal dan lukt het vaak wel. In de winter kan je het wel vergeten. In de warmere maanden lukt het vaak wel. Toevallig is mijn woon-werk ook ongeveer die afstand.

Bij mijn weten mogen de nieuwere Kuga’s allemaal 1500 kg trekken (de mijne van feb 2023 wel).
In de winter haal ik altijd wel 40km op 1 lading. (alleen snelweg op 105km/uur).
In de zomer haal ik meestal wel 60+ (zelfde stuk). Soms staat er naar laden zelfs 67km en 1x zelfs 69km als electrisch bereik maar dan is het na 200 meter ineens al een paar km minder.
Als ik binnendoor rij dan kom ik wel aan 70+km's op 1 lading. (ben een rustige rijder.... maar rij altijd iets te hard.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Ik ben in het bezit van de Vignale versie en wil graag een topbadge gebruiken. Iemand hier ervaring mee? De voorruit is verwarmd maar volgens mij ook nog speciaal geluidswerend glas. Er is rond de binnenspiegel zo goed als geen ruimte die niet verwarmd is. Ben benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Anman schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:18:
Heren,

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Outlander uit 2016. Het elektrisch bereik valt me hier zwaar van tegen, en het valt me ook steeds op dat ik maximaal 7kWh kan bijladen terwijl er toch een 12.3 kWh accu in zou moeten zitten.
Daarover vind je het nodige op internet maar alle trucjes die je kunt doen om dat probleem op te lossen hebben bij mij niet gewerkt.
Verder valt over het algemeen mij het comfort van de auto (met name ook geluid op de snelweg) mij tegen.

Ik ben dus op zoek naar een tweedehands alternatief. Sowieso een auto met een stekker PHEV of EV.

Paar eisen:
1. De warme maanden (zeg april tot en met september) volledig elektrisch naar mijn werk kunnen rijden (54 km, ca 90% op 100 km/u).
2. Minimaal een caravan van 1200kg kunnen trekken
3. Ruim genoeg voor een jong gezin met 2 kleine kinderen

Eerder kwam ik uit op een Lynk & Co 01 omdat ik daar zeker van ben dat deze de eis van 1 kan invullen. Echter staat het feit dat er geen echt dealernetwerk is me wat tegen. En ik lees her en der dat ook de Kuga PHEV met de aanmerkelijk kleinere accu dit ook zou moeten kunnen. Klopt dit uit jullie ervaringen?
Daarnaast lees ik verschillende getallen over het trekgewicht, is dit nu 1200 of 1500kg?

Hebben jullie nog specifieke aandachtspunten voor als ik een proefrit wil maken (accu vervangen?/hoe controleer ik dat)? En nog specifieke uitvoeringen die bijzonder de moeite waard zijn?

Alvast bedankt.
De Lynk & Co heeft een iets groter elektrisch bereik maar wees er bewust van dat hij met een lege accu niet echt als zuinig te boek staat. De Kuga is daar en tegen ook erg zuinig als je met een lege accu onderweg bent. De aandrijflijn is simpelweg van een heel ander type en dat heeft zijn voor en nadelen.

De Atkinson + CVT van de Kuga is heel soepel, comfortabel en zuinig maar gedijt het beste bij een wat rustigere rijstijl. Door het wat lagere koppel van de Atkinson zal hij met de caravan bij hogere vermogensvraag een stuk meer toeren maken dan het krachtigere turbo blok van Lynk & Co.

De Outlander is een forse auto, gevoelsmatig zou ik de Kuga ruimer inschatten dan de Lynk maar dat zie ik niet zo in de cijfers terug. De Kuga heeft wel een verschuifbare achterbank/verstelbare rugleuning wat extra flexibiliteit brengt.

Het 1500KG trekgewicht is vanaf 2021, verder hebben de ST-line's een "sportiever" onderstel wat invloed kan hebben op de rijeigenschappen.

Ga is een proefritje maken in beide, dat zegt altijd meer dan een hoop woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Over een paar weken gaan we onze bestelde Kuga ophalen.

Nu vroeg ik me af, heeft er iemand wellicht een afvinklijstje, specifiek voor de Kuga, als je 'm gaat ophalen?

Dus dan bedoel ik; wat zijn de speciale punten waar je op moet letten of die onbeschadigd/werken/aanwezig/kwaliteit/e.d. zijn?

Uiteraard het standaard verhaal zoals bij iedere auto qua beschadigingen, of 'ie goed schoongemaakt is, of alles werkt wat zou moeten werken. Of de bijbehorende documentatie compleet is, of alles er op zit, wat je besteld hebt, e.d.

Aangezien de Ford wereld nieuw voor me is, is het nog ff zoeken naar alle ins en outs.

Kan ik b.v. makkelijk checken of de meest up-to-date s/w aanwezig is in de auto?
Zowel voor het infotainment gebeuren alsmede de interne platform s/w.
Ik ben enigszins bekend met OBDeleven, maar dat is voornamelijk voor het VAG platform.

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 31-07-2023 11:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 13:50
nooberke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:27:
[...]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxV11g2Lw8z5_sa3UYM1X3aaAIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCIZApLg0YqG8imbb6qm4jPq.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de Titanium met als enige optie de AGR stoelen. Erg blij mee, zitten erg goed.
Pagina: 1 ... 3 ... 46 Laatste