Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Jawel, pas nog. Superfijne update methode ook, gaat altijd goed.

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:14
ZieMaar! schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 10:13:
Jawel, pas nog. Superfijne update methode ook, gaat altijd goed.

/s
Welke versie nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
3.4.23188

Volgens mijn auto heb ik die ook, maar ondanks t uploaden van die file vindt de Ford omgeving nog van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Pas?

De huidige versie dateert al van zowat een jaar geleden.
Dus die update is niet echt up-to-date. ;)

Zo denkt het 'updated' kaartmateriaal bijvoorbeeld dat bepaalde kruisingen/viaducten/bruggen nog helemaal niet bestaan. 8)7
Ik noem b.v. de nieuwe kruisingen op de Ganzeweg vanuit Flevoland richting Harderwijk.
Of de Flevoweg vanuit Dronten naar Kampen. Volgens de onboard navigatie rij je dan in het gras. 8)7
Terwijl die er toch al >1 jaar zijn. :Y

[ Voor 43% gewijzigd door ehtweak op 08-06-2024 11:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09:14
ZieMaar! schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 11:33:
3.4.23188

Volgens mijn auto heb ik die ook, maar ondanks t uploaden van die file vindt de Ford omgeving nog van niet.
Dan is het uploaden naar de server niet goed gegaan.
In mijn Ford omgeving zie ik sync 3.4.23188 en maps zijn up to date (F12)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Heb ook liever een (flinke) update van het systeem dan de kaarten (die ik toch niet gebruik).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dasbas
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 15:54
Tot nu toe alleen lurker geweest, maar toch maar eens iets bijdragen aan de community...

Sinds maandag heb ik de nieuwe Kuga ST X (Solar Silver) in bezit. Oorspronkelijk had ik de "oude" besteld maar vanuit de lease toch de nieuwe gekregen.

Hij rijdt fantastisch en is super comfortabel op lange afstanden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fuv8zrZ8VxC6znftLrLCvvxCMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItsbcN5g47Io9FUsvgT7nDgV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bd74vYrlL5q8Jdi8Xh2pas7Gomo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6Bh7LWaTIoyXzVQg0UAQ88O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEqQaV3U69FFmoxCBBvEOYRq0bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mljmurJCJL0yaW7bnQAdcOg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dasbas schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:05:

Sinds maandag heb ik de nieuwe Kuga ST X (Solar Silver) in bezit.
Gefeliciteerd.
Dat klopt, is ook onze ervaring. Maar dat geldt ook voor de pre-facelift versie hoor. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kooi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-07-2024
dasbas schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:05:
Tot nu toe alleen lurker geweest, maar toch maar eens iets bijdragen aan de community...

Sinds maandag heb ik de nieuwe Kuga ST X (Solar Silver) in bezit. Oorspronkelijk had ik de "oude" besteld maar vanuit de lease toch de nieuwe gekregen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor, gefeliciteerd. Dat had ik ook in december oude model besteld en was er geen productie datum meer vrij. Toen ook deze via de lease als optie gekregen. Denk dat ik er blij mee ben. Volgende week vrijdag ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
  • Laatst online: 07:57
Heeft iemand al ervaring of er verschil zit qua rijstijl/ comfort tussen het oude model Kuga en de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 18:39
CreativeBuild69 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:53:
Heeft iemand al ervaring of er verschil zit qua rijstijl/ comfort tussen het oude model Kuga en de nieuwe?
Volgensmij zijn het kleine verschillen, iets meer PK's maar ook zwaarder, een seconde sneller van 0-100.
Het automatisch schakelen naar Eco modus in bijvoorbeeld een mileuzone, ipv handmatig.

Hello darkness my old friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-06 21:05
isene schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:16:
[...]

Volgensmij zijn het kleine verschillen, iets meer PK's maar ook zwaarder, een seconde sneller van 0-100.
Het automatisch schakelen naar Eco modus in bijvoorbeeld een mileuzone, ipv handmatig.
Bijna 2 seconde
Oude 9.2
Nieuwe 7.3

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
EdvanAl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:06:
[...]

Bijna 2 seconde
Oude 9.2
Nieuwe 7.3

;)
Heb met de nieuwe Kuga 6.75 gehaald met een stopwatch ( de gene die naast me zat) zal nog wel wat marge zijn hoor, maar echt wat een power zit er in en als je een koude motor aan zet gelijk in sport modus zetten en dan even achter de auto gaan staan, dat geborrel heeeerlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

EdvanAl schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 21:06:
[...]

Bijna 2 seconde
Oude 9.2
Nieuwe 7.3

;)
Bravo!
... is de accu nog eerder leeg. :|

Ik zal het wel niet snappen, maar wat hebben dat soort wedstrijdjes nou voor een zin? Lekker belangrijk. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
ehtweak schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Bravo!

Ik zal het wel niet snappen, maar wat hebben dat soort wedstrijdjes nou voor een zin? Lekker belangrijk. ;w
Ik schreef gewoon wat de specs zijn.
Niet meer en niet minder.
Rij zelf altijd eco hoor.

Wat een zure reactie van je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

EdvanAl schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:00:
[...]

Rij zelf altijd eco hoor.
Ditto. d:)b
Wat een zure reactie van je
Nee hoor, da's een eco reactie! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:00
[...]

Bravo!

Nou, een beetje extra power kan de oude Kuga wel gebruiken, dus ik ben hier wel blij mee moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Want? @sorted.bits Maar ff serieus, de vorige Kuga ging niet hard genoeg? :?

Mijn vorig auto had 'slechts' 77kW en reed ook binnen no-time hoogst illegale snelheden. Die heeft menige bergpas in de Alpen bedwongen. Maar ook 180km/h over de Autobahn was geen probleem.

En nu met onze huidige Kuga moet ik al helemaal oppassen om niet teveel rubber in korte tijd op het wegdek achter te laten. Nog afgezien van de na te leven snelheidslimieten.

Dus hoezo kan de oude Kuga wel wat extra power gebruiken?

roept ehtweak die vroeger zelfs met een Peugeot 205 met amper 50kW de Passo dello Stelvio bedwong. Dat was pas echt autorijden. Zonder stuurbekrachtiging, zonder ABS, met een handbak. 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CreativeBuild69
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mB-XbqPGIWVCBFehpkdFfUFeXco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liKnqPuL4SBxMqlKIceoI8cF.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is klaar voor de vakantie! 👌🤩

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ziet er cool uit @CreativeBuild69 . 8)

Had eigenlijk die schoonmoederbak ook nog wel in 't camouflagegroen gekund! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
ehtweak schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:25:
Ziet er cool uit @CreativeBuild69 . 8)

Had eigenlijk die schoonmoederbak ook nog wel in 't camouflagegroen gekund! :+
Hahaha echt he , tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:51
Dat het met tweaken en coden werkt wil nog niet zeggen dat de Ford het voor het land waarin de auto op de markt komt wil dat dergelijke zaken aangepast worden. Je moet ook bedenken dat de handleiding voor het model auto geschreven is, maar niet specifiek voor NL en het dus altijd een opsomming is van opties die wellicht niet altijd beschikbaar zijn voor bepaalde markten. Dat staat als het goed is ook ergens in de handleiding dat opties en uitvoeringen per land kunnen verschillen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kooi
Fijne vakantie. Gaat vast wel lukken zo 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SniperGuy schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:38:
Je moet ook bedenken dat de handleiding voor het model auto geschreven is, maar niet specifiek voor NL en het dus altijd een opsomming is van opties die wellicht niet altijd beschikbaar zijn voor bepaalde markten.
Klinkt logisch... zou je denken... :N

Maar waarom staat het dan notabene in de Nederlandstalige handleiding?
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"
8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SniperGuy schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:38:
Dat het met tweaken en coden werkt wil nog niet zeggen dat de Ford het voor het land waarin de auto op de markt komt wil dat dergelijke zaken aangepast worden.
Bovendien, wiens auto is het eigenlijk? Ik, de consument, de eindklant, heeft er toch heel wat pecunia voor neergeteld?
Waarom, in vredesnaam zou Ford dat niet willen? :?
Mag ik dat alsjeblieft zelf bepalen!

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 16-06-2024 09:23 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theboogieman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 09:03
Heeft iemand al ervaring met de B&O sound van de nieuwe KUGA
Ik heb het nog niet kunnen testen...

[ Voor 6% gewijzigd door Theboogieman op 17-06-2024 08:52 ]

Live young, die hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
ehtweak schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:23:
Want? @sorted.bits Maar ff serieus, de vorige Kuga ging niet hard genoeg? :?

Mijn vorig auto had 'slechts' 77kW en reed ook binnen no-time hoogst illegale snelheden. Die heeft menige bergpas in de Alpen bedwongen. Maar ook 180km/h over de Autobahn was geen probleem.

En nu met onze huidige Kuga moet ik al helemaal oppassen om niet teveel rubber in korte tijd op het wegdek achter te laten. Nog afgezien van de na te leven snelheidslimieten.

Dus hoezo kan de oude Kuga wel wat extra power gebruiken?

roept ehtweak die vroeger zelfs met een Peugeot 205 met amper 50kW de Passo dello Stelvio bedwong. Dat was pas echt autorijden. Zonder stuurbekrachtiging, zonder ABS, met een handbak. 8)
Nou, om te zeggen dat mijn huidige (2023 model) Kuga PHEV een snelheidsmonster is, maar meer vermogen is niet alleen maar handig voor een hogere maximum snelheid. Het rijden wordt een stuk rustiger, wanneer de motor niet zo hard hoeft te werken.

Daarnaast kom ik juist van auto's af met meer vermogen, dus het is weer het typische 'jij mag het dan niet nodig vinden', maar ik vind het wel fijn.

Hier echter nog een paar maanden wachten tot de nieuwe Kuga er is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
ehtweak schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Klinkt logisch... zou je denken... :N

Maar waarom staat het dan notabene in de Nederlandstalige handleiding?
8)7
Omdat het gewoon een 1op1 vertaling is vanuit het niet Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
ehtweak schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:31:
[...]

Bovendien, wiens auto is het eigenlijk? Ik, de consument, de eindklant, heeft er toch heel pecunia voor neergeteld?
Waarom, in vredesnaam zou Ford dat niet willen? :?
Mag ik dat alsjeblieft zelf bepalen!
Jij mag dat gewoon prima zelf doen inderdaad. Maar je kan dan vervolgens dan dus niet meer tegen Ford zeggen: "het is jullie schuld dat ik de deuren na een ongeval niet open kreeg en ik nu dood ben" 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@SniperGuy Als een moderne auto, zoals de Kuga, met airbags en zaken als automatische deurvergrendeling, in een ongeval betrokken raakt, dan zullen de crash sensors er ook voor zorgen dat de deuren van slot gaan.
Net zoals dat de brandstoftoevoer wordt onderbroken, de SOS-call geïniteerd wordt, etc.

Is de boel zo ver verwrongen dat dat allemaal niet weer werkt, dan knipt de brandweer sowieso de boel open. Dan maakt een deurslot ook niks meer uit...

M.a.w. een non-argument. :|

BTW: dan heb je zeker ook de elektrische ramen losgekoppeld? Stel je voor dat die het niet meer doen, als je het water inrijdt...

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 16-06-2024 09:31 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SniperGuy schreef op zondag 16 juni 2024 @ 09:23:
Maar je kan dan vervolgens dan dus niet meer tegen Ford zeggen: "het is jullie schuld dat ik de deuren na een ongeval niet open kreeg en ik nu dood ben" 😜
Hoe kun je nou iets zeggen als je dood bent? ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-06 18:50
sorted.bits schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:37:
[...]

Nou, om te zeggen dat mijn huidige (2023 model) Kuga PHEV een snelheidsmonster is, maar meer vermogen is niet alleen maar handig voor een hogere maximum snelheid. Het rijden wordt een stuk rustiger, wanneer de motor niet zo hard hoeft te werken.

Daarnaast kom ik juist van auto's af met meer vermogen, dus het is weer het typische 'jij mag het dan niet nodig vinden', maar ik vind het wel fijn.

Hier echter nog een paar maanden wachten tot de nieuwe Kuga er is... :/
Dat ‘vele vermogen’ was nog een dingetje voor mij afgelopen dagen. Ik heb woensdag een Kuga mk3 gekocht en blijkbaar is het voor een 23 jarige lastig om die verzekerd te krijgen. Moest 3 maatschappijen langs voordat ik bij mijn huidige maatschappij de Kuga toe heb moeten voegen aan de focus verzekering. De enige maatschappij geeft aan dat vermogen een probleem is en de andere weer gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@x0z8_ Dat is ook een dingetje ja...

M.a.w. de verzekeringsmij. schat het risico (te?) hoog in.

Ik ben dan wel benieuwd @x0z8_ wat moet je nou betalen voor je auto verzekering?
Wij betalen voor onze Kuga MK3 (van september 2023) 54 euro/maand voor all-risk, inclusief inzittenden verzekering.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
ehtweak schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:04:
@x0z8_ Dat is ook een dingetje ja...

M.a.w. de verzekeringsmij. schat het risico (te?) hoog in.

Ik ben dan wel benieuwd @x0z8_ wat moet je nou betalen voor je auto verzekering?
Wij betalen voor onze Kuga MK3 (van september 2023) 54 euro/maand voor all-risk, inclusief inzittenden verzekering.
Ik betaal 171 euro all risk met aansprakelijkheidsverzekering en rechtsbijstand bij ongeval. Daarbij wel belangrijk om mee te nemen dat ik 23 ben en iedereen onder de 24 een hogere premie heeft en ik nog geen schadevrije jaren heb (ik heb nog niet heel lang mijn rijbewijs en ik heb een tijd verzekerd via mijn ouders).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 18:03
[...]

Bravo!

Nou nou wat een verschil die 2 sec. Koop je nu een Kuga omdat je als eerste bij het stoplicht weg bent of koop je een Kuga die ondanks zijn grote ook nog eens heel zuinig is? Koop dan een Focus st of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
ReneAP schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:12:
[...]

Nou nou wat een verschil die 2 sec. Koop je nu een Kuga omdat je als eerste bij het stoplicht weg bent of koop je een Kuga die ondanks zijn grote ook nog eens heel zuinig is? Koop dan een Focus st of zoiets.
Haha. Wat een reacties.
Zeg alleen 2 seconde sneller dan vorige model.
Ja kan ook zeggen waarom een nieuwe Kuga ….
Alleen voor een andere front grill en sync 4.
Lekker belangrijk je komt ook met sync 3 en oude voor grille op je bestemming etc etc.
Bla bla.

Laat iedereen eens in zijn waarde.
Voor de één wel belangrijk voor een ander niet.
Maar met jouw redenatie kan je ook de bus nemen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sorted.bits
ReneAP schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:12:
[...]

Man man, wat een gezeur. Als er een snellere versie van de Kuga zou zijn, dan zou ik daar zeker naar kijken. Ieder zo zijn ding toch?

Dat eeuwige ge-gatekeep op Tweakers is echt 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:03

djidee

Mr. Slungel

De 28 weken levertijd is de reden dat er nu een Kuga de calculatie in gaat.
Naast een EX40, de ExplorerEV en een Focus station benzine.

Laatst genoemde rij ik nu ook in, fijne ruime wagen (ook al is het een basis titanium), daarvoor Mondeo Station, Volvo V40 en Fiesta gereden.

Toen we bij de dealer keken voor de ExplorerEV kwam toch de Kuga (daar in een basis witte uitvoering) weer in beeld, ruimte kofferbak viel me mee, gezien de liters op bv autoweek. En zeker ism een dakkoffer maken we dat wel goed tov de Focus (> 600ltr).

En neigen naar de groene kleur, omdat het kan. Dus ik lurk hier alvast de ervaringen van de Kuga rijders, zal ook nog een blokje om plannen met de dealer deze week

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasbas
Afgelopen weekend viel mij op dat de nieuwe kuga is geleverd zonder motorbeschermer. Je kijkt dus onder de motorkap rechstreeks op de bobines. Is dat bij anderen ook zo of zijn ze hem bij mij gewoon vergeten? (Gaat dus om een plastic kap bovenop de motor die lijkt te missen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasbas
Theboogieman schreef op zondag 16 juni 2024 @ 02:00:
Heeft iemand al ervaring met de B&O sound van de nieuwe KUGA
Ik heb het nog niet kunnen testen...
Ik gebruik het dagelijks, heb hem ingesteld op "party" ( wat neerkomt op dynamic) in combinatie met surround modus. Als je vervolgens een goed uitgemixte moderne opname, (met zeer hoog kwaliteit aan) op spotify afspeeld is het in een woord geweldig.

Of het geluidwerend glas veel doet weet ik niet, maar de overall ervaring is beter dan bij mijn vorige BMW 3 serie (2009) met Harmann Kardon systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dasbas schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:15:
Afgelopen weekend viel mij op dat de nieuwe kuga is geleverd zonder motorbeschermer. Je kijkt dus onder de motorkap rechstreeks op de bobines. Is dat bij anderen ook zo of zijn ze hem bij mij gewoon vergeten? (Gaat dus om een plastic kap bovenop de motor die lijkt te missen)
Dat is al een paar jaar het geval.

Kwestie van bezuiniging productverbetering; meer koeling, minder onderdelen los te halen bij onderhoud. >:)

D'r was af en toe, via eBay, een losse motorafdekplaat voor de PHEV, te koop. Maar die was redelijk aan de prijs.
En wanneer rij je nou met de motorkap open? Je ziet er toch niks van. :+

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 17-06-2024 13:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

dasbas schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:27:
[...]

Of het geluidwerend glas veel doet weet ik niet,
Moet je het raam eens opendoen... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theboogieman
dasbas schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:27:
[...]

Ik gebruik het dagelijks, heb hem ingesteld op "party" ( wat neerkomt op dynamic) in combinatie met surround modus. Als je vervolgens een goed uitgemixte moderne opname, (met zeer hoog kwaliteit aan) op spotify afspeeld is het in een woord geweldig.

Of het geluidwerend glas veel doet weet ik niet, maar de overall ervaring is beter dan bij mijn vorige BMW 3 serie (2009) met Harmann Kardon systeem.
Bedankt voor de info, ik mocht in de Kuga tijdens de proefrit geen Spotify koppelen, omdat de Kuga al voor een klant was gereserveerd.

Fijn dat het geluid goed is!

Bedankt voor de reactie :)

Live young, die hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
Heeft iemand ervaring met de olie kwaliteit? Ik heb nu 1372 km gereden en olie al 95% kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Is niet alleen afhankelijk van afstand maar ook tijd. Normale olie zal ongeveer 1 jaar mee gaan en long life (wat ford vaak gebruikt) 2 jaar. Is maar net afhankelijk van wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-06 21:42
En hoeveel je elektrisch rijdt. Bij onze 1e beurt was het de 2 jaar en niet de kilometerstand. Deze was na 2 jaar bijna 38000km. 60 a 70% van de kilometers zal ongeveer elektrisch zijn geweest.

Hij rekent het echt zelf uit. 3 dagen voor onze wintersport de beurt gehad. Toen in 1 week dik 2000km gereden. Volgens de app moesten we toen al in oktober dit jaar weer voor nieuwe olie. Maar door het vele elektrische rijden is dat alweer verschoven naar december 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

EdvanAl schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:19:
[...]

Haha. Wat een reacties.
Zeg alleen 2 seconde sneller dan vorige model.
Ja kan ook zeggen waarom een nieuwe Kuga ….
Alleen voor een andere front grill en sync 4.
Lekker belangrijk je komt ook met sync 3 en oude voor grille op je bestemming etc etc.
Bla bla.

Laat iedereen eens in zijn waarde.
Voor de één wel belangrijk voor een ander niet.
Maar met jouw redenatie kan je ook de bus nemen
Ik zal niet meegaan in het ‘gezeur’ ( :+ ) van @ReneAP maar zijn reactie zat me wel aan het denken.

Zijn er al verbruikscijfers van de nieuwe Kuga? Mijn voorbanden zijn met de oude al met zo’n 21k op.. dat moet met de nieuwe nog veel erger zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
Wat ik wel nu net zie is dat ik de (Nieuwe) Kuga
Nu net van de paal haal, er stond 57 kilometer elektrisch rijden op en ik moest een heel klein stukje ( paar meter ) rijden en deze springt gelijk naar 55 , komt dat met de tijd dat die batterij nog moet wennen of is dit standaard gedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:10
CreativeBuild69 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 06:52:
Wat ik wel nu net zie is dat ik de (Nieuwe) Kuga
Nu net van de paal haal, er stond 57 kilometer elektrisch rijden op en ik moest een heel klein stukje ( paar meter ) rijden en deze springt gelijk naar 55 , komt dat met de tijd dat die batterij nog moet wennen of is dit standaard gedrag?
Ik weet niet of het standaard gedrag is, maar ik maak het regelmatig mee. Laatst binnen 300 meter van 71km bereik, naar 62km teruggevallen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
Bertje9999 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:58:
[...]

Ik weet niet of het standaard gedrag is, maar ik maak het regelmatig mee. Laatst binnen 300 meter van 71km bereik, naar 62km teruggevallen... 8)7
Ah ok tnx !
Wat is de truc om die 71 km te zien ? Is dat met warmer weer ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vanochtend gaf 'ie bij mij 73km elektrisch bereik aan.

En na een ritje van 25km (ca. 50% binnen de bebouwde kom, ca. 50% op 80km/h wegen) is daar nog 45km bereik van over.
Dus... redelijk realistisch lijkt me.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Glashelder schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 01:51:
[...]
Mijn voorbanden zijn met de oude al met zo’n 21k op.. dat moet met de nieuwe nog veel erger zijn.
Op zich, als je met een zware auto continu bezig bent om te laten zien dat 'ie snel optrekt en lekker 'sportief' door de bocht trekt, is dat toch niet zo vreemd? :+

imho is de slijtage (van de gehele auto, en met name de banden) toch in grote mate afhankelijk van die control unit tussen stuur en hoofdsteun. O-) :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:10
CreativeBuild69 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:10:
[...]

Ah ok tnx !
Wat is de truc om die 71 km te zien ? Is dat met warmer weer ofz?
Dat had, in mijn geval, inderdaad met het warmere weer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:08
ehtweak schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:27:
Vanochtend gaf 'ie bij mij 73km elektrisch bereik aan.

En na een ritje van 25km (ca. 50% binnen de bebouwde kom, ca. 50% op 80km/h wegen) is daar nog 45km bereik van over.
Dus... redelijk realistisch lijkt me.
Heb je hem dan op de EV stand?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@prekz Uiteraard; EV only.

Ik rijd nu sinds september 2023 in onze Kuga PHEV.
Ruim 12kkm gereden en pas vijf keer fossiel sap getankt. En op dit moment zit de tank nog half vol.

Waarbij iedere elektra lading me circa 2 - 3 euro kost. Beetje afhankelijk van de dagelijkse kWh prijs (dynamisch tarief).
En voor die paar euro kan ik mooi het dagelijkse woon werk verkeer (bijna 50km vv) afleggen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theboogieman
ehtweak schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:53:
@prekz Uiteraard; EV only.

Ik rijd nu sinds september 2023 in onze Kuga PHEV.
Ruim 12kkm gereden en pas vijf keer fossiel sap getankt. En op dit moment zit de tank nog half vol.

Waarbij iedere elektra lading me circa 2 - 3 euro kost. Beetje afhankelijk van de dagelijkse kWh prijs (dynamisch tarief).
En voor die paar euro kan ik mooi het dagelijkse woon werk verkeer (bijna 50km vv) afleggen.
Bizar... Dat scheelt een hoop geld.. _/-\o_

Live young, die hard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Even een update qua reikwijdte:

De Kuga staat hier, op m'n werklocatie, nu zo'n 8 uur stil op het parkeerterrein.
Bij aankomst vanochtend, gaf 'ie aan dat er nog 45km elektrisch bereik over was.

Nu, na de hele dag in de regen, geeft 'ie aan dat er nog 42km elektrisch bereik over is. M.a.w. het zakt wel ietsje terug. Maar alsnog ruim voldoende voor de terugweg vanmiddag, naar huis.

En, kijkende naar de kWh tarieven voor komende nacht, zie ik dat ik dan 28 cent/kWh zou moeten betalen. Meestal gaat er dan zo'n 9-10 kWh in, 's-nachts tijdens het laden.
Dus rond de 2,70€ voor de oplaadbeurt. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kooi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWzuZIpn_9LNSr__oW5kX52wCdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXjYRqcjJG2uKpqkjjI2TBVn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaQ9CFo1SDbt2zPHRXLjb38YKn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhLqCvOowCjPS74Zrv66nLNN.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag de kuga mogen ophalen. Eerste ervaringen zijn heel fijn. Fijne auto, heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Morgen proefrijden in de Kuga, ben vooral benieuwd hoe de kinderen achterin zitten (3). Huidige Focus 2019 ruilen we dan in :). Twijfel nog ook nog over de BMW 3, totaal andere auto maar vind die wel prachtig :). Kuga is meer een degelijke auto die veel gunstiger is in gebruik (onderhoud/afschrijving).

Helaas wel ongunstig energie contract a 37ct (nog net afgesloten voordat de terugleverkosten kwamen), volgens mij ongeveer gelijk aan de benzine kosten.

Wat ik me afvraag, er zijn enkele terugroepacties geweest oa waarbij wat gaten in de bodem zijn gemaakt, vanaf welk moment zijn de auto's af-fabriek goed ? Ergens medio 2023?

[ Voor 49% gewijzigd door Sport_Life op 21-06-2024 23:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Darks schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:39:
@Kooi Mooi zeg al een facelift variant.

Vandaag even tijd en bij twee dealers gestopt, eentje had de pre-facelift PHEV in ST-line X staan en de andere had de facelift staan. Ik vind de facelift zijn neus iets meer 'striking', meer Amerikaans, en het grote scherm maakt binnen natuurlijk het verschil. Verder blijft het quasi een identieke auto.

Mijn aandacht ging dus vooral naar de achterbank en koffer, ter vergelijking met mijn Focus break. Je krijgt in een Kuga toch wel veel meer ruimtegevoel door de hogere opbouw. En de achterbank lijkt wel bruikbaarder. Koffer is aanzienlijk minder dan de Focus, maar toch nog een goed bruikbaar formaat. Enkel voor vakantie met het gezin is een dakkoffer echt wel essentieel lijkt me.

Ik ga het wat laten bezinken. De vrouw is ook nog niet overtuigd van het SUV-verhaal. Vreemd want dat lijkt meestal andersom te zijn. Ze heeft nogal een sportieve rijstijl..
Zijn jullie er al uit ? Hier dezelfde situatie . Kinderwagen hoeft niet meer mee, dat scheelt veel ruimte. En die EcoBoost.m tja

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 21-06-2024 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
Mijn ervaring qua ruimte:

Heb zelf 3 kinderen het idee was om de kleinste in het midden te zetten, toch hebben wij de kinderstoel op de isofix gezet, middel oudste in het midden met een zit verhoging en de oudste dan op de stoel achter mij. Hij is 11 ik zit met mijn stoel helemaal naar achter en er is ruimte zat. Ook voor lange afstanden.

Kofferbak ruimte is echt goed. Maar voor de vakantie toch een Hapro XL 530 liter aangeschaft dit dekt het voor alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sport_Life schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:07:
Helaas wel ongunstig energie contract a 37ct (nog net afgesloten voordat de terugleverkosten kwamen), volgens mij ongeveer gelijk aan de benzine kosten.
Ik heb laatst het omslagpunt grofweg berekend.
Waarbij het natuurlijk wel afhankelijk is van hoe je rijdt en wat voor een soort trajecten.
Maar bij mij lag de grens bij ca. 60-70 cent/kWh.
Daarboven is het goedkoper om benzine te tanken.
Uitgaande van een literprijs van ca. 2€/l en een verbruik van ca. 1:16.

Gelukkig betaal ik (dynamisch contract en een paar PV-panelen) effectief minder dan 30 cent/kWh.
zie ook:
Wat ik me afvraag, er zijn enkele terugroepacties geweest oa waarbij wat gaten in de bodem zijn gemaakt, vanaf welk moment zijn de auto's af-fabriek goed ? Ergens medio 2023?
De precieze datum weet ik niet. Maar onze Kuga is in september 2023 afgeleverd en rond juni/juli in elkaar geschroefd. Die is gelukkig gevrijwaard van dat soort ellende.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 22-06-2024 11:11 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehtweak schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:22:
[...]

De precieze datum weet ik niet. Maar onze Kuga is in september 2023 afgeleverd en rond juni/juli in elkaar geschroefd. Die is gelukkig gevrijwaard van dat soort ellende.
Die van ons is september 2022 gebouwd en heeft ook geen terugroepacties of andere ellende gehad.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:31
Sport_Life schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:37:
[...]

Zijn jullie er al uit ? Hier dezelfde situatie . Kinderwagen hoeft niet meer mee, dat scheelt veel ruimte. En die EcoBoost.m tja
Ik ga de Focus houden. Maar dat heeft grotendeels met het kostenplaatje te maken. Onze Focus doet het gewoon nog te goed om nu zo een aankoop te verantwoorden. Misschien binnen een aantal jaar.

Ik ben wel heel benieuwd naar je testrit en de vergelijking met de Focus. Succes

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
[...]
Gelukkig betaal ik (dynamisch contract en een paar PV-panelen) effectief minder dan 30 cent/kWh.
[...]
Dan heb ik mazzel met €0,26/kWh bij openbare laadpunten in Amsterdam 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-06 14:08
[...]

Ik heb laatst het omslagpunt grofweg berekend.
Waarbij het natuurlijk wel afhankelijk is van hoe je rijdt en wat voor een soort trajecten.
Maar bij mij lag de grens bij ca. 60-70 cent/kWh.
Daarboven is het goedkoper om benzine te tanken.

zie ook:
Bij mij ligt de grens op ongeveer 50 ct/kWh. Rij op benzine tussen de 1 op 18 en 1 op 22, dus ik reken met 1 op 20. Voor 50 km rijden is dat 2,5 liter benzine à 2 euro is 5 euro. Elektrisch rijdend kost dat ongeveer 10 à 11 kWh stroom. Gemiddeld dan, ik heb ook wel eens 77 km gehaald maar ook minder dan 50 km.
Ik laad dus eigenlijk nooit meer bij een publieke laadpaal, kom nergens in de buurt van de 50 cent laat staan minder. Dus thuis laden en op is op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:20:
[...]

Dan heb ik mazzel met €0,26/kWh bij openbare laadpunten in Amsterdam 😀
Da's wel heel goedkoop!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
Glashelder schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:10:
[...]

Die van ons is september 2022 gebouwd en heeft ook geen terugroepacties of andere ellende gehad.
September 2022
Kijk eens in RDW
Staat vast en zeker een terugroep actie open

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

EdvanAl schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 21:29:
[...]

September 2022
Kijk eens in RDW
Staat vast en zeker een terugroep actie open
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVsQluLF82ZPQsDkoWgwRz3ntNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNL8UB5WvizaPStgD5mzMdu0.jpg?f=fotoalbum_large

:)

Kleine correctie.. hij is 28 nov 2022 gebouwd. Had het niet goed onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Darks schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:52:
[...]

Ik ga de Focus houden. Maar dat heeft grotendeels met het kostenplaatje te maken. Onze Focus doet het gewoon nog te goed om nu zo een aankoop te verantwoorden. Misschien binnen een aantal jaar.

Ik ben wel heel benieuwd naar je testrit en de vergelijking met de Focus. Succes
Vandaag geen testrit gemaakt, alleen even bekeken en de Ford laten taxeren. De inruilprijs ligt wel vrij hoog (5k boven de anwb service) , daarentegen zijn de leuke Kuga modellen ook best duur (35-37k) en dan ook nog geïmporteerd.. Ben daar niet zo'n fan van eerlijk gezegd.

Qua binnenruimte is het eigenlijk gelijk aan de Focus. Ik wil eigenlijk het 2024 model , iets grotere range en een vernieuwd scherm. Die zullen dit najaar wel als occasion komen.

Eind 2026 eindigt mijn vaste energie contract en dan stopt ook het salderen, vanaf dat moment is een PHEV wel erg interessant om overtollige energie de auto in te pompen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 23-06-2024 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André66
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-05 18:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoajHnvLpZnR3Ja59yx8C06N0WA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hH6Q5RVWTp2KjEekbXCOWmcy.jpg?f=fotoalbum_large

Zo,
De eerste 4000 km met onze ST-line X zitten erop!
Auto bevalt super goed !
Fijne AGR stoelen …
Rijden veel in de normale stand en laden veelal wanneer er zon ivm zonnepanelen.
En het verbruik in vergelijking met onze ingeruilde S-Max is top !
Het enige “ probleem” is dat bepaalde radiozenders even stilvallen wanneer we richting aangeven en een bocht nemen…
Geen reden kunnen vinden waar dit aan ligt…

Binnenkort naar Italië en kijken hoe het dan rijdt!
Tóch de dakkoffer maar mee voor 4 personen…

Wordt vervolgd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Stiekem toch wel een beetje zin in de Kuga, dus aan het kijken of we er uit kunnen komen. Initieel was het Vignale model geoffreerd, ik las dat de ST line in de stad wellicht wat de sportief onderstel heeft? Wat is jullie ervaring hiermee?

Is er ergens een overzicht van de verschillende opties bij de versies?
André66 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:57:
[Afbeelding]

Zo,
De eerste 4000 km met onze ST-line X zitten erop!
Auto bevalt super goed !
Fijne AGR stoelen …
Rijden veel in de normale stand en laden veelal wanneer er zon ivm zonnepanelen.
En het verbruik in vergelijking met onze ingeruilde S-Max is top !
Het enige “ probleem” is dat bepaalde radiozenders even stilvallen wanneer we richting aangeven en een bocht nemen…
Geen reden kunnen vinden waar dit aan ligt…

Binnenkort naar Italië en kijken hoe het dan rijdt!
Tóch de dakkoffer maar mee voor 4 personen…

Wordt vervolgd…
Is dat bij DAB+ of ook Fm?
Wij hebben dat met onze Focus, steeds op precies dezelfde plek.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 23-06-2024 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Sport_Life schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:49:
Stiekem toch wel een beetje zin in de Kuga, dus aan het kijken of we er uit kunnen komen. Initieel was het Vignale model geoffreerd, ik las dat de ST line in de stad wellicht wat de sportief onderstel heeft? Wat is jullie ervaring hiermee?

[...]

Ik vind de ST(X) best stug, achteraf misschien wel iets TE. Misschien kunnen schokdempers van de Vignale wel hierin nog het verschil maken.
Rij ook met 19inch velgen, dat helpt qua comfort ook niet.

Het het hele mooie verbruik met deze temperaturen is in de winter wel iets anders. Niet dat het een slokop wordt maar.... Niet zoals hierboven af te lezen in het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ginger Tosser schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:00:
[...]

Ik vind de ST(X) best stug, achteraf misschien wel iets TE. Misschien kunnen schokdempers van de Vignale wel hierin nog het verschil maken.
Rij ook met 19inch velgen, dat helpt qua comfort ook niet.

Het het hele mooie verbruik met deze temperaturen is in de winter wel iets anders. Niet dat het een slokop wordt maar.... Niet zoals hierboven af te lezen in het display.
Vignale staat 2cm hoger en heeft daar minder last van, begreep ik van een review. Is wel weer wat duurder, maar ik ben nogal pietluttig met dit soort dingen weet ik van mezelf.

In de winter leveren panelen ook nauwelijks iets op dus dan is benzine prima:)

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 23-06-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-05 18:01
Sport_Life schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:49:

[...]

Bij DAB….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb dat in 42k km nog niet meegemaakt. Lijkt me heel raar en hoort zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Glashelder schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:46:
Ik heb dat in 42k km nog niet meegemaakt. Lijkt me heel raar en hoort zeker niet.
Ik had het op een N-weg waar wij bijna dagelijks reden, iedere keer op precies hetzelfde stukje. Signaal lijkt dan even weg te vallen. Sinds we daar niet meer wonen nooit meer last van gehad.

[ Voor 58% gewijzigd door Sport_Life op 26-06-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja... ik heb het in begin, toen we onze Kuga net hadden, geprobeerd. Diverse radiozenders beluisteren via DAB.

Maar al rap weer teruggezet naar FM. Die doet het gewoon altijd en de geluidskwaliteit is beter.
Zelfs vorig jaar oktober een week in Duitsland. Dat was met DAB ook een rampenplan.

Misschien dat hier nog wat zinnige info te halen valt:
https://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Toch grappig hoe iets als geluidskwaliteit subjectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Glashelder 't Is me niet helemaal glashelder... ;)

Maar wat is er subjectief aan als dezelfde radiozender via DAB storende geluiden laat horen, af en toe wegvallen, etc. versus via de FM continu een prima geluid zonder onderbrekingen en/of volume zwenkingen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het ging mij hierom:
Die doet het gewoon altijd en de geluidskwaliteit is beter.
Problemen met DAB+ is een ding maar ik vind de geluidskwaliteit met DAB+ toch echt wel merkbaar beter dan met FM. Dat is net AM+ :p Met DAB+ heb ik ook nooit 'storende geluiden'. Dat zou je met een digitale techniek als DAB+ ook niet echt verwachten..

Wellicht regio gebonden? Ik woon in de regio van Amsterdam.. (Maar kom bijna nooit in Amsterdam.. :') ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb sowieso altijd Deezer aan, dat is glashelder ;).

Afgelopen week wat offertes ontvangen van (import) Kuga's en in de Ford App kan ik precies zien waar ze vandaan komen en welk onderhoud is gedaan :P.
Ze komen allemaal uit dezelfde regio en onderhoud is op 1 na tijdig uitgevoerd door Ford dealers.
1 heeft zelfs na 15k km (6 maanden) nieuwe olie/filters gehad, zou daar iets mee kunnen zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x0z8_
Sport_Life schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:04:
Ik heb sowieso altijd Deezer aan, dat is glashelder ;).

Afgelopen week wat offertes ontvangen van (import) Kuga's en in de Ford App kan ik precies zien waar ze vandaan komen en welk onderhoud is gedaan :P.
Ze komen allemaal uit dezelfde regio en onderhoud is op 1 na tijdig uitgevoerd door Ford dealers.
1 heeft zelfs na 15k km (6 maanden) nieuwe olie/filters gehad, zou daar iets mee kunnen zijn ?
Dat hoeft niet gelijk wat te zeggen. Ik rijd 45-50K per jaar en de ook steeds rond de 15-20k een beurt, terwijl ik een interval van 30k heb. Ik zorg graag voor mijn auto en een kannetje olie en filter is veel goedkoper dan een nieuw blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0z8_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxR9CEAnbeAz5zxfnqYQmKZB7Os=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qluJGCORUlRaHSfe7lAGnQW7.png?f=fotoalbum_large

80km… hier worden we blij van. Gisteren 76km range en effectief 72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeBuild69
x0z8_ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:04:
[Afbeelding]

Hoe dan?
Ik kom tot 53😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-06 21:42
x0z8_ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:04:
[Afbeelding]

Met 80 km/h op de N weg ga je dit niet redden. De auto is soms we heel positief ingesteld. Rij je weg met 72km en voordat ik überhaupt de wijk uit ben, staat ie al onder de 60....en nee, zo groot is de wijk niet 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Met de huidige temperaturen geeft 'ie 's-ochtends aan ca. 70-75km bereik te hebben. Na 's-nachts 100% opladen.

Tegen de tijd dat ik op het werk ben, 24km verderop (half bebouwde kom/half 80km/h wegen) geeft 'ie ca. 45km bereik aan.

Vanmiddag weer terug naar huis, airco full power om die diepzwarte Kuga een beetje af te koelen, en bij thuiskomst nog ca. 17km over...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 20:35
Met de oude kuga of is het al de facelift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Afgelopen week een proefrit gemaakt in de Kuga Vignale, wat een lekkere auto :).
Optie panorama dak, en verder standaard Vignale uitrusting.

Morgen weer een ritje met de vrouw en
dan de knoop doorhakken.
Wat ik me afvraag: stoelen hebben een geheugen functie, maar geldt dat ook voor de spiegels ?

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 26-06-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:54

Arno

PF5A

Vandaag akkoord gegeven op de Kuga ST-Line X als volgende leasewagen. Deze komt in het standaard groen, maar wel met panorama dak en winter pack en trekhaak. Volgens de dealer maandag zou die met 3-4 maanden geleverd moeten worden, is dat reëel denken jullie?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heezy95
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-05 12:18
Arno schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:49:
Vandaag akkoord gegeven op de Kuga ST-Line X als volgende leasewagen. Deze komt in het standaard groen, maar wel met panorama dak en winter pack en trekhaak. Volgens de dealer maandag zou die met 3-4 maanden geleverd moeten worden, is dat reëel denken jullie?
Ja kan kloppen, ik heb de mijne eind maart besteld en deze zal eind juli/begin augustus geleverd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Sport_Life schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:47:
Afgelopen week een proefrit gemaakt in de Kuga Vignale, wat een lekkere auto :).
Optie panorama dak, en verder standaard Vignale uitrusting.

Morgen weer een ritje met de vrouw en
dan de knoop doorhakken.
Wat ik me afvraag: stoelen hebben een geheugen functie, maar geldt dat ook voor de spiegels ?
In mijn 21 Vignale is dat gekoppeld (op de binnenspiegel na natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:40
ZieMaar! schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:14:
[...]

In mijn 21 Vignale is dat gekoppeld (op de binnenspiegel na natuurlijk).
In mijn '23 Vignale ook, erg fijn.
(mijn vrouw is 1.57 en ik 1.85, dat scheelt nogal!)

Panorama dak heb ik ook, eerlijk gezegd niet vaak open maar vind het wel fijn voor het licht en de "beleving" op de achterbank. :?
Ook de trekhaak gebruik ik redelijk vaak. Van de zomer gaan we voor het eerst met de caravan op vakantie met deze auto, ik ben wel heel benieuwd hoe hij zich gedraagd.

Kom van een Skoda Superb met 2.0TDI, die kon behoorlijk ver rijden op een volle tank diesel, dat is nu nog niet de helft dus ben benieuwd hoeveel km ik met een volle tank kan rijden nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kwam nog een leuk weetje tegen bij een Review van Autoweek
Betreffende het automatisch vergrendelen (van deuren) is dit nu opgelost, in mijn nieuwe Kuga was in de boordcomputer geen mogelijkheid om deze functie te activeren, de Ford dealers in Nederland kunnen of mogen deze functie helaas niet activeren.
Maar als je vlak bij Duitsland woont heb je daar met een Ford veel meer mogelijkheden.
Mijn achterlichten zijn nu gekoppeld aan de dagrijlichten , dus continu aan.
Tevens heb ik nu een alarm functie op de deuren met melding via de Ford app, het alarm gaat af met de standaard claxon.
Dit is allemaal via het menu in de boordcomputer in het Nederlands in of uit te schakelen, via Ford zit dit er officieel standaard in, echter helaas niet geactiveerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
Sport_Life schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:55:
Kwam nog een leuk weetje tegen bij een Review van Autoweek
[...]
Idd zitten er in de Ford Kuga een aantal opties die NL dealers niet kunnen of mogen activeren. De eerder genoemde “automatisch vergrendelen” en “achterlichten continu aan bij DRL” kon of wilde mijn dealer niet doen. Inmiddels heb ik dat wel werkend😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

michael86 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:02:
Met de oude kuga of is het al de facelift?
Als de vraag voor mij was:

Onze Kuga is in september 2023 afgeleverd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Sport_Life Ik snap dat verhaaltje niet helemaal...

"als je vlak bij Duitsland woont heb je met een Ford meer mogelijkheden"?
Wat heeft dat nou te maken met waar je woont?

Of bedoelen ze wellicht dat het een, oorspronkelijk in Duitsland geleverde Ford zou moeten zijn?

En iedereen roept dat telkens "dat het niet mag/kan van Ford"
Maar ik ben nog nergens tegengekomen WAAR die rare regel dan zou zijn vastgelegd c.q. waar ik die kan terugvinden?
Want wat is de logika waarom het b.v. in DE wel zou mogen/kunnen en bij ons niet? Het is toch zeker één uniforme type goedkeuring binnen de EU?
Nog afgezien van het WAAROM??? 8)7

Zoals eerder aangegeven, Ford Broekhuis heeft wel die deuren-vergrendelen optie bij mijn Kuga voor me aangezet (dus blijkbaar kan het wel?). Maar DRL + achterlichten aan werd wat vaags gemompeld van 'moeilijk, lastig, kan niet, geen tijd'. ;w
En op dat moment had ik zelf ook geen tijd meer om er nader op in te gaan.
Later nog eens geprobeerd met een telefoontje en toen zou ik teruggebeld worden... en je raadt het al... nooit meer wat gehoord. :N

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 26-06-2024 21:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-06 14:08
In het nieuwste ACSI magazine staat een trekautotest van de nieuwe Kuga. Komt er erg goed uit en ze durven daarom een advies van 1950 tot 2000 kg aan maximum gewicht er achter te geven. In de conclusie staat “fors hoger trekgewicht, betere trekkwaliteiten en vele kleine verbeteringen”. Dat gaat veel caravanners trekken! Ze hebben het trouwens over een verhoging van het koppel van de elektromotor van 235 Nm naar 320 Nm. Voor het eerst dat ik over de koppelwaarde van de elektromotor lees. Ford doet daar erg geheimzinnig over.

[ Voor 25% gewijzigd door rekel op 26-06-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

rekel schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:45:
In het nieuwste ACSI magazine staat een trekautotest van de nieuwe Kuga. Komt er erg goed uit en ze durven daarom een advies van 1950 tot 2000 kg aan maximum gewicht er achter te geven. In de conclusie staat “fors hoger trekgewicht, betere trekkwaliteiten en vele kleine verbeteringen”. Dat gaat veel caravanners trekken! Ze hebben het trouwens over een verhoging van het koppel van de elektromotor van 235 Nm naar 320 Nm. Voor het eerst dat ik over de koppelwaarde van de elektromotor lees. Ford doet daar erg geheimzinnig over.
Ik moest bij gebrek aan caravan kennis even checken hoe een 2000kg zware caravan eruitziet, maar ik heb de indruk dat de meeste caravanners daar wel (ruim) onder zitten :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBklpdPSR0ooDXtRgcRJeDjXiPA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHwto90YzceK6osDfE5GGCfj.jpg?f=fotoalbum_medium

Wat ik me nog afvraag; Hoe heeft Ford de problemen met oplossing van de gaten in het chassis opgelost voor modellen na die terugroepactie? Bij de Focus zit ook een gat (af fabriek), maar die is netjes met een kunststof kapje weggewerkt. (Was een keer losgeraakt dus had m even op de brug gezet)

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 26-06-2024 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:16
rekel schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:45:
https://www.acsifreelife....ekker-ford-kuga-2-5-phev/

Interessant hoe positief te zijn, bij de test van de vorige generatie waren ze dat een stuk minder...Kan mij niet voorstellen dat er veel aan het onderstel veranderd is.

Het beperkte koppel van de Atkinson motor lijkt mij toch niet bepaald ideaal voor het trekken van een zware caravan...op een stevige snelweghelling zal de benzinemotor flink aan de bak moeten. Als je meer power nodig hebt dan de motor kan leveren zal ook de accu "buffer" ooit leeg raken.
Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste