Standaard Ned. uitvoering of import?
Dat lijkt me geen slechte prijs. Ik denk dat met goede aanbiedingen private lease vaak niet duurder is dan zelf kopen._Anvil_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:38:
Ha tweakers,
https://privateleaseovernemen.nl/listing/ford-kuga/
450 p/m voor een Kuga 2.5 PHEV Titanium van 2022, 10.000km/jaar
Best een scherpe prijs, niet? Bij de ANWB private lease is een Kuga 2.5 PHEV nieuw 100 euro duurder zo te zien..
Ben hier in dit topic nu aan het bij lezen, aangezien de Kuga PHEV een voor mij persoonlijk zeer passende optie is, wie weet leest de huidige berijder ook mee hier.
Ik rij nu in een 16 jaar oude Mondeo wagon 2.5T, heerlijk snelle en ruime auto, maar de brandstof en onderhoudskosten zijn dermate hoog dat het verschil met private lease vrij klein is
Het is wel een van de kalere uitvoeringen, volgens mij.
Denk dat de rente in 2022 net wat lager was ook. Wat kaler betreft, standaard titanium gok ik..hij is aanzienlijk luxer dan mijn huidige Ford uit 2008 echterZieMaar! schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:31:
[...]
Dat lijkt me geen slechte prijs. Ik denk dat met goede aanbiedingen private lease vaak niet duurder is dan zelf kopen.
Het is wel een van de kalere uitvoeringen, volgens mij.
Ga alleen de prestaties en wegligging missen, ik zie bij de Kuga PHEV 9,2sec staan voor de 0-100 tijd, met 225 pk zogenaamd gecombineerd vermogen... zo'n CVT maakt meer kapot dan je lief is zeg

[/quote] Ga alleen de prestaties en wegligging missen, ik zie bij de Kuga PHEV 9,2sec staan voor de 0-100 tijd, met 225 pk zogenaamd gecombineerd vermogen... zo'n CVT maakt meer kapot dan je lief is zeg 
[/quote]
Die prestaties en wegligging zal je inderdaad wel gaan missen. Waarschijnlijk ook wel de ruimte in de kofferbak, ik i.i.g. wel na mijn stationwagen hiervoor.
De Kuga is zeker niet traag met die 9 sec tot 100 km/u, zeker door de elektropower kan je heel snel weg zijn. Dan wel in de stand “sport” rijden, anders heb je niet het volledige vermogen.
Voor een cross-over vind ik de wegligging helemaal niet verkeerd, je kan er lekker mee sturen. Het grote pluspunt is (voor mij i.i.g.) veel elektrisch rijden en opladen met stroom van mijn zonnepanelen. Daarnaast een heerlijke zit, veel ruimte en ook nog erg zuinig wanneer de accu leeg is.

[/quote]
Die prestaties en wegligging zal je inderdaad wel gaan missen. Waarschijnlijk ook wel de ruimte in de kofferbak, ik i.i.g. wel na mijn stationwagen hiervoor.
De Kuga is zeker niet traag met die 9 sec tot 100 km/u, zeker door de elektropower kan je heel snel weg zijn. Dan wel in de stand “sport” rijden, anders heb je niet het volledige vermogen.
Voor een cross-over vind ik de wegligging helemaal niet verkeerd, je kan er lekker mee sturen. Het grote pluspunt is (voor mij i.i.g.) veel elektrisch rijden en opladen met stroom van mijn zonnepanelen. Daarnaast een heerlijke zit, veel ruimte en ook nog erg zuinig wanneer de accu leeg is.
Nieuwe Kuga 7,3 ohhh kan niet wachten 😇😇😍😍😍rekel schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:59:
[/quote] Ga alleen de prestaties en wegligging missen, ik zie bij de Kuga PHEV 9,2sec staan voor de 0-100 tijd, met 225 pk zogenaamd gecombineerd vermogen... zo'n CVT maakt meer kapot dan je lief is zeg
[/quote]
Haha, kan ik mij goed voorstellen!CreativeBuild69 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:44:
[...]
Nieuwe Kuga 7,3 ohhh kan niet wachten 😇😇😍😍😍
Ik wil m eerst rijden en zien, dus moet nog even geduld hebben
Heb gehoord dat mijn nieuwe Kuga al in NL staat en dat deze max 8 juni bij de dealer geleverd word. Dus gaat niet lang meer duren.rekel schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:50:
[...]
Haha, kan ik mij goed voorstellen!
Ik wil m eerst rijden en zien, dus moet nog even geduld hebben![]()
Als t goed is staat hij al wat op plekken in NL waar je kan proefrijden.
Heb de dealer gebeld, bij hun komt de demo op 14 juni. We gaan morgen op pad met de caravan, dat wordt dan begin juli voor mij. Paar dingen spreken mij erg aan van de nieuwe, de 2100 kg trekgewicht en de nieuwe stoelen met zo te zien betere zijdelingse steun en verlengbare zitting. Wat ik jammer vind is dat er niet meteen een groter accupakket is aangebracht. Zo’n 100 km elektrisch lijkt een beetje de nieuwe norm en zou ook erg goed bij ons rijpatroon passen.
Nice lekker, jaa ik vind dit ook jammer had makkelijk 100 km voor dit geld mogen zijn.rekel schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:03:
Heb de dealer gebeld, bij hun komt de demo op 14 juni. We gaan morgen op pad met de caravan, dat wordt dan begin juli voor mij. Paar dingen spreken mij erg aan van de nieuwe, de 2100 kg trekgewicht en de nieuwe stoelen met zo te zien betere zijdelingse steun en verlengbare zitting. Wat ik jammer vind is dat er niet meteen een groter accupakket is aangebracht. Zo’n 100 km elektrisch lijkt een beetje de nieuwe norm en zou ook erg goed bij ons rijpatroon passen.
Vorige week dus een nieuwe Kuga besteld. In eerste instantie is de leverdatum op 31-10 gezet. 5 maanden, dat zou op zich niet slecht zijn.
Waar ik het meest op zit te wachten, als een upgrade van onze huidige Kuga
- 12 weg stoelen met geheugenfunctie
- Het grote scherm
Jammer dat die licht strip voorop niet op de ST-Line X zit. Ik snap dat soort keuzes gewoon niet zo.
Waar ik het meest op zit te wachten, als een upgrade van onze huidige Kuga
- 12 weg stoelen met geheugenfunctie
- Het grote scherm
Jammer dat die licht strip voorop niet op de ST-Line X zit. Ik snap dat soort keuzes gewoon niet zo.
Oh wat vreemd, En zeker omdat dit ook een duurdere versie is..sorted.bits schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:33:

Live young, die hard
Sowieso snap ik de optie pakketten bij de Kuga niet helemaal.
Als je niet zozeer de buitenkant wil aanpakken, en een titanium dus voldoende is lijkt het erop dat die met alle optie pakketten rijkelijker is dan de st line X met alle optie pakketten en nog eens 2 of 3k goedkoper.
Ik heb dus zelf de titanium gepakt met alle optie paketten, en het enige wat ik straks echt mis (ten opzichte van de st line X) is de electrische achterklep.
Als je niet zozeer de buitenkant wil aanpakken, en een titanium dus voldoende is lijkt het erop dat die met alle optie pakketten rijkelijker is dan de st line X met alle optie pakketten en nog eens 2 of 3k goedkoper.
Ik heb dus zelf de titanium gepakt met alle optie paketten, en het enige wat ik straks echt mis (ten opzichte van de st line X) is de electrische achterklep.
Eigenlijk is dit met alle Ford pakketten. Hiervoor reed ik een Mondeo, welke je dus niet met een LCD als instrumentencluster kon nemen, wanneer je de ST Line nam. Ik heb toen nog een offerte laten maken om een Titanium geheel om te bouwen naar een ST Line, achteraf, maar dat liep erg uit de klauwen.prekz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:28:
Uiteindelijk toen ook voor de ST Line gekozen.
Ziet er heel mooi uit, heb je nog meer foto's, van de zijkant bijvoorbeeld?CreativeBuild69 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:46:
[Afbeelding]
Ze is binnen! Over 2 weken ophalen.
Wanneer heb je hem besteld?
sorted.bits schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:39:
[...]
Ziet er heel mooi uit, heb je nog meer foto's, van de zijkant bijvoorbeeld?![]()
Wanneer heb je hem besteld?
:strip_exif()/f/image/5MrKxJxfZcNDrFmGWXkesaSu.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/eDevvdxYCrzcUdk5WpKtBSrP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/e6oPotSCazXVW30EZqtGSUk3.png?f=fotoalbum_large)
3 maart volgens mij
Mooi hoor, die van mij staat in Vlissingen. Zal niet lang meer duren hoop ik💪CreativeBuild69 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:46:
[Afbeelding]
Wat ik mij afvraag is of de leveringen nu eerder zijn dan gepland?
Of is de snelheid van levering dealer afhankelijk?
Die van mij is 8 maart besteld, maar volgens de laatste berichten van de dealer is er zelfs nog geen productiedatum bekend.
@CreativeBuild69 mooie auto, ik kon helaas geen groen kiezen via het leaseportal
Die van mij is 8 maart besteld, maar volgens de laatste berichten van de dealer is er zelfs nog geen productiedatum bekend.
@CreativeBuild69 mooie auto, ik kon helaas geen groen kiezen via het leaseportal
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticTiger op 29-05-2024 17:00 ]
Ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad.ArcticTiger schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:58:
Tnx! Wel apart dat dat niet kan dit is namelijk de kleur zonder meerprijs hopelijk komt die van jou snel!
Ik heb mijn ST-line (Lucid red) half maart besteld zou in eerste instantie in augustus geleverd worden,een maand later kreeg ik een produktie datum van 30 mei door.ArcticTiger schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:58:
afgelopen maandag kreeg ik een mail van de dealer dat de auto al geproduceerd is en afleverdatum waarschijnlijk begin juli zou worden
@luitenaec via welke dealer(en/of vestiging)?
Ik heb hem half maart besteld en ik zou een levering hebben van september/oktober (broekhuis).
Ik heb hem half maart besteld en ik zou een levering hebben van september/oktober (broekhuis).
Hoe bepaald de Kuga dat de motor moet lopen ivm prestaties??
De Kuga doet maar wat.
Accu bomvol
Warm weer
Geen airco nada
En ja hoor motor start bij wegrijden, zelfs als je kiest voor volledig electrisch
Pfff
De Kuga doet maar wat.
Accu bomvol
Warm weer
Geen airco nada
En ja hoor motor start bij wegrijden, zelfs als je kiest voor volledig electrisch
Pfff
[ Voor 12% gewijzigd door EdvanAl op 30-05-2024 09:00 ]
Zijn er hier mensen die al een productiedatum hebben en de optie ruimtebesparend reservewiel aangevinkt hebben? Onderstaand de bestelde editie (op 8 feb 2024), we hebben nog geen productie datum terwijl vergelijkbare modellen al geproduceerd zijn. De enige optie die afwijkend is tov van elkaar is dat reservewiel, dus ik was even benieuwd of daar iets zit wat wellicht anders geproduceerd wordt (en daardoor vertraging mee brengt).
Kuga MCA ST-Line X 2.5 plugin hybride 243 pk
- Technology pack (68XB)
- Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar) (373)
- Winter pack (616)
- Ruimtebesparend 17 inch reservewiel (165/70 band (632)
- Exterieurkleur Agate Black (premium metallic)
- ST line X 12 weg AGR stoelen
- Technology pack (68XB)
- Winter pack (616)
@BertP Diezelfde vraag heb je zeker ook hier gesteld:
https://www.kuga-forum.de...l/?postID=64843#post64843
Wij kregen destijds het VIN# door en na het aanmaken van een account bij Ford kon je vervolgens de 'reis' van je auto volgen.
Maar dat was afgelopen zomer 2023.
Wij kregen destijds het VIN# door en na het aanmaken van een account bij Ford kon je vervolgens de 'reis' van je auto volgen.
In EV only gaat ie bij nooit over op de benzine motor, tenzij ik vol t gas intrap (maar zelfs dat weet ik niet zeker).EdvanAl schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:57:
De Kuga doet maar wat.
Accu bomvol
Warm weer
Geen airco nada
Pfff
Ik heb de L knop altijd uit (behalve in de bergen).
Zeker weten! Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die optie voor vertraging zorgt dus ik zoek naar wat achtergrondinfo.ehtweak schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:08:
@BertP Diezelfde vraag heb je zeker ook hier gesteld:
![]()
Reden waarom ik het aan het uitzoeken ben is omdat de bestelling die gedaan is al twee keer eerder is mis gegaan. Vorig jaar in november een nieuw voorraadmodel Kuga (rood st line X) besteld met een verwachte levertijd van 3 weken. Die was blijkbaar dubbel verkocht door Ford Nederland dus kon niet geleverd worden.
Toen is aangeboden om een blauwe Kuga ST line x te leveren die al op transport naar Nederland stond. Levertijd zou toen iets van 5-6 weken zijn. Die bestelling is ook mis gegaan en daarom is aangeboden om dan maar het nieuwe model te bestellen met een levertijd van 3-4 maanden. Dat was begin februari en het onderbuik gevoel zegt nu dat er wederom iets mis is gegaan. Productiedatum is nog niet bekend en vergelijkbare modellen zijn al geproduceerd en worden naar verwachting met een maandje uitgeleverd.
De enige logische verklaring zou de optie van het reservewiel kunnen zijn, vandaar dat ik op meerdere plekken aan het rondvragen ben.
[ Voor 5% gewijzigd door BertP op 30-05-2024 09:18 ]
er zijn geregeld momenten in de EV modus dat ie de motor start en zegt dat het nodig is voor systeem prestaties ondanks dat je nauwelijks gas geeftZieMaar! schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:14:
[...]
In EV only gaat ie bij nooit over op de benzine motor, tenzij ik vol t gas intrap (maar zelfs dat weet ik niet zeker).
Ik heb de L knop altijd uit (behalve in de bergen).
in twee verschillende Kuga‘s overkomt het mij soms
Ja hoor heb ik er ook bij !BertP schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:03:
Zijn er hier mensen die al een productiedatum hebben en de optie ruimtebesparend reservewiel aangevinkt hebben? Onderstaand de bestelde editie (op 8 feb 2024), we hebben nog geen productie datum terwijl vergelijkbare modellen al geproduceerd zijn. De enige optie die afwijkend is tov van elkaar is dat reservewiel, dus ik was even benieuwd of daar iets zit wat wellicht anders geproduceerd wordt (en daardoor vertraging mee brengt).
- Technology pack (68XB)
- Winter pack (616)
Hij is besteld bij Wensveen.prekz schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:35:
@luitenaec via welke dealer(en/of vestiging)?
Interessant, wel duidelijk latere levering dan de eerste batch van juni. Zou kunnen zijn dat het komt door de besteldatum (begin februari vs half maart) of de optie van het reservewiel. Thanx!
Ik heb mijn huidige kuga in 2021 besteld en zeven maanden later werd deze geleverd, er waren forum leden destijds die meer als een jaar moesten wachten , er is soms echt geen peil op te trekken.BertP schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:28:
[...]
Interessant, wel duidelijk latere levering dan de eerste batch van juni. Zou kunnen zijn dat het komt door de besteldatum (begin februari vs half maart) of de optie van het reservewiel. Thanx!
Hier eentje. Op 1 dag na exact een jaar gewacht (feb 2022 besteld). Was inderdaad geen pijl op te trekken maar toen der tijd had Duitsland wel mega subsidies op de Kuga en Ford had daarbij beloofd de subsidie te betalen als de levering te laat zou zijn (de subsidie liep af). Alle Kuga's gingen dus naar Duitsland.luitenaec schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:32:
[...]
Ik heb mijn huidige kuga in 2021 besteld en zeven maanden later werd deze geleverd, er waren forum leden destijds die meer als een jaar moesten wachten , er is soms echt geen peil op te trekken.
Als je ziet hoe lang NL heeft moeten wachten op de nieuwe Kuga dan heb ik nog steeds het idee dat NL totaal geen prioriteit heeft bij Ford. Veel dealers hebben volgens mij nog steeds geen showmodel?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Zojuist (na navraag) bericht gehad van de dealer.
De geplande bouwdatum is 26 juni.
Ford Kuga PHEV ST-Line-X
Ford Kuga PHEV ST-Line-X
- Desert Island Blue Premium Metaallak
- Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar)
- Winter Pack
- Technology Pack
Ga er maar vanuit dat je die niet hebt, dat zal er niet echt om spannen. Eer die bij de dealer staat ben je al op vakantie en eer je hem hebt ben je weer 2 weken verder. Het is mij een raadsel wat ze in die twee weken allemaal doen (ervan uitgaande dat er geen transportschade is)
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat was vorig jaar, rond de zomer ook al het geval. Die lange wacht/niks doen(?) periodes tussen transport en aflevering van een nieuwe auto.
Allemaal onder het mom van "we hebben te weinig personeel meneer".
Wij bestelden toen een voorraadmodel. M.a.w. die Kuga was al lang geproduceerd in Valencia en stond ergens op een opslagterrein.
Tussen besteldatum en daadwerkelijke aflevering zat uiteindelijk nog steeds twee maanden...
ehtweak denk met weemoed terug aan die tijden dat je een auto uitzocht, de bestelling deed en zes weken later stond 'ie, vers uit de fabriek, voor je klaar.
Dat waren nog eens tijden...
Allemaal onder het mom van "we hebben te weinig personeel meneer".
Wij bestelden toen een voorraadmodel. M.a.w. die Kuga was al lang geproduceerd in Valencia en stond ergens op een opslagterrein.
Tussen besteldatum en daadwerkelijke aflevering zat uiteindelijk nog steeds twee maanden...
ehtweak denk met weemoed terug aan die tijden dat je een auto uitzocht, de bestelling deed en zes weken later stond 'ie, vers uit de fabriek, voor je klaar.
Dat waren nog eens tijden...
[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 30-05-2024 12:09 ]
Als de auto gebouwd is dan wachten ze ook tot de boot vol is voordat ze vertrekken uit ValenciaArcticTiger schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:34:
Ford Kuga PHEV ST-Line-XGeen idee wat normaal de transporttijden zijn, aangezien ik op 20 juli vertrek voor vakantie, zal er om spannen.
- Winter Pack
- Technology Pack
Ga er maar vanuit dat je dat niet gaat redden. Die van mij 11 mei gemaakt staat nu in Vlissingen en zal over 3 week hoop ik geleverd worden.ArcticTiger schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:34:
Ford Kuga PHEV ST-Line-XGeen idee wat normaal de transporttijden zijn, aangezien ik op 20 juli vertrek voor vakantie, zal er om spannen.
- Winter Pack
- Technology Pack
We gaan het zien, ik houd er zelf ook al wel rekening mee, maar zou leuk zijn 
5 jaar geleden ook gehad met een nieuwe Corsa, stond al in Nederland (voorraad auto) en duurde ook enkele weken voordat deze opgehaald kon worden.
5 jaar geleden ook gehad met een nieuwe Corsa, stond al in Nederland (voorraad auto) en duurde ook enkele weken voordat deze opgehaald kon worden.
Ik woon daar in de buurt en haalde net nog een oplegger vol nieuwe Kuga's in op de snelweg, wie weet stond de jouwe ertussenKooi schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:01:
[...]
Mooi hoor, die van mij staat in Vlissingen. Zal niet lang meer duren hoop ik💪
Nice! Lekker snel binnen en erg mooi in dat groen.CreativeBuild69 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:46:
[Afbeelding]
In ev only gaat bij mij de motor niet aan, ook niet wanneer ik vol “gas” geef. Eén uitzondering, bij temperaturen rond het vriespunt. Dan gaat de motor altijd eerst aan.EdvanAl schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:57:
De Kuga doet maar wat.
Accu bomvol
Warm weer
Geen airco nada
Pfff
In auto ev gaat de motor wel aan bij veel gas geven, volgens mij bij of net boven de circa 60 kW vermogen.
Ik heb de titanium x met alle optiepakketten en daar zit de elektrische achterklep gewoon bij. Hoort dat dan alleen bij de “X” uitvoering? Heb ook de wegklapbare trekhaak en het panoramadak en had dus ook voor de Vignale kunnen kiezen. Maar die heeft leren bekleding en dat willen wij beiden niet. En de ST-line viel af vanwege het sportonderstel.prekz schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:28:
Dat zou heel mooi zijn , een zwarte kuga gezien? 😅_Anvil_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:43:
[...]
Ik woon daar in de buurt en haalde net nog een oplegger vol nieuwe Kuga's in op de snelweg, wie weet stond de jouwe ertussen
Ik kom hier eens meelezen.
Momenteel een 2021 Focus wagon, fantastische auto. Maar toch aan het becijferen of het nuttig is om over te schakelen naar een PHEV. We hebben er het perfecte profiel voor (eigen oprit, zonnepanelen met overschot, vrouw werkt op 20 km enkele afstand, en af en toe gaan we op reis met de auto..).
Voor de ruimte was ik opnieuw aan het kijken naar een break (nieuwe Superb, Passat, ... ) zeker omdat we met kleine kids een hele boel meezeulen op onze autovakanties. En ik ben nooit echt SUV-minded geweest. Toch bevalt de nieuwe Kuga mij wel. Enkel vrees ik stevig wat kofferruimte te verliezen, maar misschien interieurruimte te winnen? Een dakkoffer komt er in ieder geval.
Toevallig nog mensen overgestapt van een Focus naar een Kuga?
Momenteel een 2021 Focus wagon, fantastische auto. Maar toch aan het becijferen of het nuttig is om over te schakelen naar een PHEV. We hebben er het perfecte profiel voor (eigen oprit, zonnepanelen met overschot, vrouw werkt op 20 km enkele afstand, en af en toe gaan we op reis met de auto..).
Voor de ruimte was ik opnieuw aan het kijken naar een break (nieuwe Superb, Passat, ... ) zeker omdat we met kleine kids een hele boel meezeulen op onze autovakanties. En ik ben nooit echt SUV-minded geweest. Toch bevalt de nieuwe Kuga mij wel. Enkel vrees ik stevig wat kofferruimte te verliezen, maar misschien interieurruimte te winnen? Een dakkoffer komt er in ieder geval.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Heb je grade assist uit staan? Als je helling af weg rijd met een volle accu kan dat de motor laten starten.EdvanAl schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:57:
De Kuga doet maar wat.
Accu bomvol
Warm weer
Geen airco nada
Pfff
Ik wil de Ford pret niet bederven hoor.Darks schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:00:
Maar de nieuwste modellen PHEV van VAG (Skoda/VW) komen verder op een acculading dan de Kuga PHEV.
En zijn zeer zeker ruimer dan de Kuga.
Als een jaar geleden die modellen er al geweest zouden zijn, hadden we toen geen Kuga PHEV besteld...
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 30-05-2024 22:21 ]
Klopt, maar de prijs is bij VAG nog wat meer doorgeslagen dan bij Ford, voor een vergelijkbare uitrusting. Een uitgebreide vergelijking van de merken zal toch sowieso gebeuren (prijs na korting) en als het me een fortuin blijkt te kosten blijf ik rustig met mijn 1.5 ecoboost rijdenehtweak schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:20:
[...]
Ik wil de Ford pret niet bederven hoor.
Maar de nieuwste modellen PHEV van VAG (Skoda/VW) komen verder op een acculading dan de Kuga PHEV.
Als een jaar geleden die modellen er al geweest zouden zijn, hadden we toen geen Kuga PHEV besteld...
Ja dat staat uit.nooberke schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:08:
[...]
Heb je grade assist uit staan? Als je helling af weg rijd met een volle accu kan dat de motor laten starten.
Lees wel dit
While the battery might show as full charged, it's possible the system determines it's not capable of providing enough power for your driving conditions (e.g., sudden acceleration, hill climb). This can trigger the engine to assist. The system might automatically start the engine to pre-heat or cool the cabin if the climate control is set to a specific temperature, even in battery mode.
Zal eens kijken hoe de Temp staat van de climate.control
[ Voor 48% gewijzigd door EdvanAl op 30-05-2024 22:28 ]
Ik kom van de superb station. En ja, ik heb behoorlijk (koffer)ruimte ingeleverd. Als je voor ruimte gaat wint de superb altijd. Ik had alleen op het laatst behoorlijk wat problemen met het systeem tot aan op het laatst mijn complete boordcomputer regelmatig op onverwachte momenten uitviel en herstartte. Dit kregen ze bij de garage niet opgelost vandaar ook mijn overstap. Ik vind de Kuga (ik heb een Lucid Red vingale) verder een fantastische auto. Hij rijdt heerlijk en de hoge zit bevalt mij prima. Ook met de caravan erachter is de Kuga een stuk beter als mijn superb en dat was een 2.0TDI.Darks schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:00:
Ik kom hier eens meelezen.
Al met al geen spijt van de overstap en de ruimte wist ik vantevoren maar onze kinderen zijn wat ouder en babyspullen hoeven niet meer mee. Ook hebben we geen hond meer dus ja.
Het is afwegen wat het zwaarst weeg voor je.
Ik stond eergisteren dus met mn Mondeo wagon bij de Ford dealer en ging dus in een Kuga daar zitten, beviel me prima, maar zoals verwacht viel de achterbank ruimte en kofferbak behoorlijk tegen.
De 2 medewerkers die erbij stonden gaven ook eerlijk toe "Tja, we hebben gewoon niets meer dat zo ruim is als de Mondeo was", eigenlijk best raar.. dus de ruimste Europese Ford personenauto is nu een Focus station?
De 2 medewerkers die erbij stonden gaven ook eerlijk toe "Tja, we hebben gewoon niets meer dat zo ruim is als de Mondeo was", eigenlijk best raar.. dus de ruimste Europese Ford personenauto is nu een Focus station?
Titanium X lijkt in het huidige model niet meer te bestaan?rekel schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:05:
[...]
Ik heb de titanium x met alle optiepakketten en daar zit de elektrische achterklep gewoon bij. Hoort dat dan alleen bij de “X” uitvoering? Heb ook de wegklapbare trekhaak en het panoramadak en had dus ook voor de Vignale kunnen kiezen. Maar die heeft leren bekleding en dat willen wij beiden niet. En de ST-line viel af vanwege het sportonderstel.
Titanium > ST-Line > ST-Line X > Active X
ST-line mist het Driver assistance pack tegenover de Titanium, die opties zitten bij de ST-Line X dan weer wel standaard.
Dus mijn vergelijk ging tussen de normale titanium en de ST-Line X, ja de X is ietsjes mooier van buiten (maar ik zit er in de praktijk toch altijd in

[ Voor 29% gewijzigd door prekz op 31-05-2024 07:27 ]
De Mondeo was denk ik mijn fijnste auto. Ik had een model uit 2018, wel een Diesel (toen kon dat nog_Anvil_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:50:
Ik stond eergisteren dus met mn Mondeo wagon bij de Ford dealer en ging dus in een Kuga daar zitten, beviel me prima, maar zoals verwacht viel de achterbank ruimte en kofferbak behoorlijk tegen.
Naar mijn ervaring slaat rond 't vriespunt de motor wel is aan... Maar deze tijd van het jaar gaat alles prima elektrisch, ongeacht of de airco volle bak aan de slag moet... En zelfs caravan ophalen bij de stalling kan prima volledig op stroom.EdvanAl schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:24:
[...]
Ja dat staat uit.
Lees wel dit
While the battery might show as full charged, it's possible the system determines it's not capable of providing enough power for your driving conditions (e.g., sudden acceleration, hill climb). This can trigger the engine to assist. The system might automatically start the engine to pre-heat or cool the cabin if the climate control is set to a specific temperature, even in battery mode.
Zal eens kijken hoe de Temp staat van de climate.control
Snap er niets van.nooberke schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:05:
[...]
Naar mijn ervaring slaat rond 't vriespunt de motor wel is aan... Maar deze tijd van het jaar gaat alles prima elektrisch, ongeacht of de airco volle bak aan de slag moet... En zelfs caravan ophalen bij de stalling kan prima volledig op stroom.
Hier toch af en toe motor die bijspringt.
Melding die je dan ziet als je schakelt naar EV only is motor nodig ivm prestaties (of zoiets)
Dan rij ik heel llangzaam in de wijk en heb genoeg accu.
Ook EV later is niet vlekkeloos.
Batterij 90 procent dan kies ik voor EV later en toch neemt hij steeds batterij. Ergens pas bij 50/60 procent lijkt het echt EV later te worden.
Ik snap de logica ook niet en ik ben maar gestopt om te proberen erachter te komen hoe het nu komt. Die motor slaat echt zo vaak aan... (vanwege "systeemprestaties") en ineens van de week toen ik de caravan ging halen bleeft hij op elektrisch rijden...EdvanAl schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:50:
[...]
Snap er niets van.
Melding die je dan ziet als je schakelt naar EV only is motor nodig ivm prestaties (of zoiets)
Batterij 90 procent dan kies ik voor EV later en toch neemt hij steeds batterij. Ergens pas bij 50/60 procent lijkt het echt EV later te worden.

Grade assist staat uit.
Er is geen pijl op te trekken, normale buitentemperatuur, accu vol en toch hup die motor weer aan als ik optrek bij het wegrijden.

[ Voor 4% gewijzigd door JackBigBoss op 31-05-2024 10:18 ]
Ik had een 2.0TDCI wagon als leasebak in 2010 toen ik net vader geworden was, ideaal. In 2018 dus alsnog de versie gekocht die ik toen niet van de baas mocht leasen (de 2,5T benzinesorted.bits schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 08:10:
[...]
De Mondeo was denk ik mijn fijnste auto. Ik had een model uit 2018, wel een Diesel (toen kon dat nog) en dat reed heerlijk. Oneindig veel ruimte achterin, wat ook makkelijk was tijdens het klussen
Nu heb ik wel eens dat ik bij de bouwmarkt sta en ik toch met de kofferbak open terug moet.
in S-pack uitvoering, sportonderstel, dikkere bumpers, sideskirts etc.)
:strip_exif()/f/image/nFQ9nUuKylYArcl3v9mf0uq2.jpg?f=fotoalbum_large)
Naast het sportieve rijgedrag (zeker voor een FWD sloep van 5m) ga ik de ruimte het meest missen, niet normaal hoe fijn het is om kasten, bedden etc. van dik 2m zo erin te schuiven, fietsen van de kids etc. Geen twinnyload nodig hier
Mijn oudste zoon keurde gisteren de Kuga af toen we erlangs liepen, maar zodra ik er weer 1 langs zie komen voor 450 euro pm private lease hak ik de knoop toch gewoon door kan ik je zeggen
En tot die tijd geniet ik nog even van een old school 5 cylinder motor roffel en turboschop, win-win dus
[ Voor 11% gewijzigd door _Anvil_ op 31-05-2024 10:55 ]
Kan heel goed zijn, net telefoon van de dealer dat hij binnen is. Kan hem over 3 weken ophalen 🎉_Anvil_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:43:
[...]
Ik woon daar in de buurt en haalde net nog een oplegger vol nieuwe Kuga's in op de snelweg, wie weet stond de jouwe ertussen
Ik fiets ook vaak letterlijk langs de mega parkeerplaats in de haven hier, waar ze staan te wachten nadat ze van de boot komen. Denk dat ik met wat foto's hier van de Kuga's het ongeduld flink kan aanjagen in dit topicKooi schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:25:
[...]
Kan heel goed zijn, net telefoon van de dealer dat hij binnen is. Kan hem over 3 weken ophalen 🎉
Nice Nice congratsssssKooi schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:25:
[...]
Kan heel goed zijn, net telefoon van de dealer dat hij binnen is. Kan hem over 3 weken ophalen 🎉
Volgende week vrijdag mag ik hem ophalen 🤩
Tnx, ik vrijdag de 21e. Blij dat het voor de vakantie is!CreativeBuild69 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:30:
[...]
Nice Nice congratsssss
Volgende week vrijdag mag ik hem ophalen 🤩
Hoe is het met jouw 12V accu, ik denk dat dat de boosdoener is. Anders eens even goed volladen met een druppelaar en weer even testen? De motor hoort nu gewoon niet aan te gaan bij volle ev accu....EdvanAl schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:50:
[...]
Snap er niets van.
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
@_Anvil_ Wat een mooie wagen!
Een Mondeo station was hier ook de logische opvolger, met een extra kindje op komst. Ford besliste er helaas anders over.
Vandaar al eens gaan kijken bij Skoda, VW, maar de prijzen zijn echt zo hoog dat ik waarschijnlijk gewoon m’n mooie Focus ga houden. Een bezoekje bij de dealer voor de nieuwe Kuga te bekijken zit er wel in. Maar ik vrees dat ik ga afknappen op de kofferruimte. Of het interieur voordeel moet echt enorm zijn en dan i.c.m. de dakkoffer voor vakantie, wie weet.
Een Mondeo station was hier ook de logische opvolger, met een extra kindje op komst. Ford besliste er helaas anders over.
Vandaar al eens gaan kijken bij Skoda, VW, maar de prijzen zijn echt zo hoog dat ik waarschijnlijk gewoon m’n mooie Focus ga houden. Een bezoekje bij de dealer voor de nieuwe Kuga te bekijken zit er wel in. Maar ik vrees dat ik ga afknappen op de kofferruimte. Of het interieur voordeel moet echt enorm zijn en dan i.c.m. de dakkoffer voor vakantie, wie weet.
Ik zelf ga voor een mooie nieuwe Thule dakkoffer icm de nieuwe Kuga, die ruimte heb ik eigelijk alleen nodig voor vakantie.Darks schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 10:26:
@_Anvil_ Wat een mooie wagen!
Ook ga ik met 3 kinderen in de auto naar Frankrijk.
Kinderenstoel in het midden met gordels ipv de iso fix. Dan hebben de grotere kinderen (links en rechts) wat betere ruimte en zitten ze niet opelkaar.
He hallo... Binnenkort met m'n PHEV Kuga 2021 naar een festival 🎸... Helaas geen stroom op de camping.
Is er een mogelijkheid om de stroom van een volle accu van de Kuga te gebruiken voor bijvoorbeeld een koelbox?
Zoek al een tijdje naar een oplossing, maar nog niks zinnigs kunnen vinden... Hoor het graag van jullie. Fijn weekend 👋
Is er een mogelijkheid om de stroom van een volle accu van de Kuga te gebruiken voor bijvoorbeeld een koelbox?
Zoek al een tijdje naar een oplossing, maar nog niks zinnigs kunnen vinden... Hoor het graag van jullie. Fijn weekend 👋
Dat is inderdaad wel een groot verschil in prijs. Vreemd dat de nieuwe titanium er niet meer in de X versie is hè, dan had je wel de elektrische achterklep gehad.prekz schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:26:
[...]
Titanium X lijkt in het huidige model niet meer te bestaan?
Titanium > ST-Line > ST-Line X > Active X
ST-line mist het Driver assistance pack tegenover de Titanium, die opties zitten bij de ST-Line X dan weer wel standaard.
Dus mijn vergelijk ging tussen de normale titanium en de ST-Line X, ja de X is ietsjes mooier van buiten (maar ik zit er in de praktijk toch altijd in), en als ik hem nu samenstel kom ik op 47.150 voor de titanium en 51.695 voor de X en dat was voor mij een nobrainer (zelfde optie paketten).
Bij full-electric auto's is het een ding om te laden tot 80%. Maar hoe is dat bij een PHEV zoals de Kuga? Heeft deze ook een instelling om te laden tot 80%, is dit aangeraden door de fabrikant?
Ik ben me grondig aan het informeren over PHEV in het algemeen. Ik was hier voorheen redelijk kritisch over. Ik zag bv. een test van een Volvo PHEV die 4 jaar oud was en daar had de accu toch best wat capaciteit verloren. Dat lijkt me te vermijden gezien je toch nog steeds spreekt van een beperkte range.
Ik ben me grondig aan het informeren over PHEV in het algemeen. Ik was hier voorheen redelijk kritisch over. Ik zag bv. een test van een Volvo PHEV die 4 jaar oud was en daar had de accu toch best wat capaciteit verloren. Dat lijkt me te vermijden gezien je toch nog steeds spreekt van een beperkte range.
Ik vraag mij ook af of dit nieuwe model lang blijft bestaan, het is qua accu 'net niet'. Ik had eerder een range van iets van 100km verwacht.
Hopelijk in 2027 (als ik eindelijk genoeg gespaard heb, je moet doelen hebben) een refresh die een grotere accu krijgt, de concurrentie zit ook niet stil.
Hopelijk in 2027 (als ik eindelijk genoeg gespaard heb, je moet doelen hebben) een refresh die een grotere accu krijgt, de concurrentie zit ook niet stil.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Klopt, iets meer was zeker mooi geweest. Anderzijds, ik lees van gebruikerservaringen dat de Kuga PHEV (bij gunstige omstandigheden) soms zelfs meer range haalt dan opgegeven. En als ik nu een auto koop om 30 km per dag elektrisch te kunnen rijden, en thuis te kunnen laden, maak het me eigenlijk niets uit of die nu 60 of 110 km haalt.Resistor schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:06:
Ik vraag mij ook af of dit nieuwe model lang blijft bestaan, het is qua accu 'net niet'. Ik had eerder een range van iets van 100km verwacht.
Vandaag nog wat met de configurator zitten spelen (Belgische prijzen). Een ST Line X met nog een paar opties kom ik catalogus zonder kortingen uit op een 53.000 EUR. Een vergelijkbare Tiguan R line PHEV doet daar makkelijk 10.000 EUR bij.

.Darks schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:57:
[...]
Klopt, iets meer was zeker mooi geweest. Anderzijds, ik lees van gebruikerservaringen dat de Kuga PHEV (bij gunstige omstandigheden) soms zelfs meer range haalt dan opgegeven. En als ik nu een auto koop om 30 km per dag elektrisch te kunnen rijden, en thuis te kunnen laden, maak het me eigenlijk niets uit of die nu 60 of 110 km haalt.
Vandaag nog wat met de configurator zitten spelen (Belgische prijzen). Een ST Line X met nog een paar opties kom ik catalogus zonder kortingen uit op een 53.000 EUR. Een vergelijkbare Tiguan R line PHEV doet daar makkelijk 10.000 EUR bij.
Precies dit, ik lees veel ervaringen van mensen dat de range met gunstige omstandigheden toch wel erg boven de opgegeven range zit. Hopelijk doet de nieuwe Kuga daar een schepje bovenop , lijkt me sterk maar je moet soms wat te willen hebben 😜
De Kuga heeft een flink grotere accu dan de hoeveelheid die je kan bijladen... Er zit een marge aan de onderzijde (zodat je altijd elektro boost hebt indien nodig) en een marge aan de bovenzijde (zodat je feitelijk niet tot 100% laad)Darks schreef op zondag 2 juni 2024 @ 11:39:
Bij full-electric auto's is het een ding om te laden tot 80%. Maar hoe is dat bij een PHEV zoals de Kuga? Heeft deze ook een instelling om te laden tot 80%, is dit aangeraden door de fabrikant?
Hopelijk heeft dat een positief effect op de levensduur... De genoemde Volvo deed 2 volledige cyclussen per dag, kan mij voorstellen dat 't dan inderdaad hard gaat als er geen hele slimme batterij management op zit.
Hallo
Morgen ga ik een proefrit maken met een Kuga Vignale uit 2021 (1500 kg trekgewicht). Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten? Zoals terugroepacties die open kunnen staan?
Een andere vraag die ik heb gaat over de app kun je die gewoon koppelen aan je auto of hoort daar nog een abonnement bij?
Alvast bedankt
Morgen ga ik een proefrit maken met een Kuga Vignale uit 2021 (1500 kg trekgewicht). Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten? Zoals terugroepacties die open kunnen staan?
Een andere vraag die ik heb gaat over de app kun je die gewoon koppelen aan je auto of hoort daar nog een abonnement bij?
Alvast bedankt
De app is gratis, en terugroepactie zie onderstaande....(Er zijn 2, ook nog 1 voor de motor...) Beide moeten nog bij mij worden uitgevoerd.....Anman schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:43:
Hallo
Alvast bedankt
Openstaande terugroepactie(s)(1)Referentiecode producent23S57Omschrijving defectDe bevestiging van de stuurstang aan het stuurhuis heeft mogelijk een te grote speling. Slijtage kan zich na verloop van tijd uiten in een hoorbaar geluid, meer wrijving en het stuurwiel dat niet terugkeert naar de middelste positie.Materiële gevolgenDe overmatige speling in het stuurhuis kan ertoe leiden dat de stuurstang losraakt van het stuurhuis, dit kan leiden tot verlies van de besturing wat de kans op een botsing vergroot.Mogelijk gevaarEen (verkeers)ongeval met letselschadeBeschrijving van het herstelDe voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken bij een Ford erkend reparateur of Ford erkend hersteller.Contactinformatie consumentTelefoonnr : +31 (0) 70 7703 777
Internetadres : (Nog) niet bekend
E-mailadres : (Nog) niet bekendMeer informatie bij de RDWDetails terugroepactie(2)Referentiecode producent23S27Omschrijving defectDoor een motorstoring kan een scheur in het cilinderblok ontstaan.Materiële gevolgenHierdoor is het mogelijk dat olie ontsnapt, waardoor in combinatie met de hitte in de motorruimte, brand onder de motorkap kan ontstaan.Mogelijk gevaarBrand met letselschade Het belasten van het milieuBeschrijving van het herstelDe voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken bij een Ford erkend reparateur of Ford erkend hersteller. Deze zal een software update uitvoeren.Contactinformatie consument
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Wat betreft de app, je kan koppelen met chasis nummer. Staat links onder op de voorruit.Anman schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:43:
Hallo
Alvast bedankt
Kwestie van overnemen en tadaa
Bedankt! Die terugroep actie wordt kostenloos verholpen als ik de auto bij de dealer aanbiedt voor onderhoud?vanderv schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:06:
[...]
De app is gratis, en terugroepactie zie onderstaande....(Er zijn 2, ook nog 1 voor de motor...) Beide moeten nog bij mij worden uitgevoerd.....
Openstaande terugroepactie(s)(1)Referentiecode producent23S57Omschrijving defectDe bevestiging van de stuurstang aan het stuurhuis heeft mogelijk een te grote speling. Slijtage kan zich na verloop van tijd uiten in een hoorbaar geluid, meer wrijving en het stuurwiel dat niet terugkeert naar de middelste positie.Materiële gevolgenDe overmatige speling in het stuurhuis kan ertoe leiden dat de stuurstang losraakt van het stuurhuis, dit kan leiden tot verlies van de besturing wat de kans op een botsing vergroot.Mogelijk gevaarEen (verkeers)ongeval met letselschadeBeschrijving van het herstelDe voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken bij een Ford erkend reparateur of Ford erkend hersteller.Contactinformatie consumentTelefoonnr : +31 (0) 70 7703 777
Internetadres : (Nog) niet bekend
E-mailadres : (Nog) niet bekendMeer informatie bij de RDWDetails terugroepactie(2)Referentiecode producent23S27Omschrijving defectDoor een motorstoring kan een scheur in het cilinderblok ontstaan.Materiële gevolgenHierdoor is het mogelijk dat olie ontsnapt, waardoor in combinatie met de hitte in de motorruimte, brand onder de motorkap kan ontstaan.Mogelijk gevaarBrand met letselschade Het belasten van het milieuBeschrijving van het herstelDe voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken bij een Ford erkend reparateur of Ford erkend hersteller. Deze zal een software update uitvoeren.Contactinformatie consument
@Kooi Mooi zeg al een facelift variant.
Vandaag even tijd en bij twee dealers gestopt, eentje had de pre-facelift PHEV in ST-line X staan en de andere had de facelift staan. Ik vind de facelift zijn neus iets meer 'striking', meer Amerikaans, en het grote scherm maakt binnen natuurlijk het verschil. Verder blijft het quasi een identieke auto.
Mijn aandacht ging dus vooral naar de achterbank en koffer, ter vergelijking met mijn Focus break. Je krijgt in een Kuga toch wel veel meer ruimtegevoel door de hogere opbouw. En de achterbank lijkt wel bruikbaarder. Koffer is aanzienlijk minder dan de Focus, maar toch nog een goed bruikbaar formaat. Enkel voor vakantie met het gezin is een dakkoffer echt wel essentieel lijkt me.
Ik ga het wat laten bezinken. De vrouw is ook nog niet overtuigd van het SUV-verhaal. Vreemd want dat lijkt meestal andersom te zijn. Ze heeft nogal een sportieve rijstijl..
Vandaag even tijd en bij twee dealers gestopt, eentje had de pre-facelift PHEV in ST-line X staan en de andere had de facelift staan. Ik vind de facelift zijn neus iets meer 'striking', meer Amerikaans, en het grote scherm maakt binnen natuurlijk het verschil. Verder blijft het quasi een identieke auto.
Mijn aandacht ging dus vooral naar de achterbank en koffer, ter vergelijking met mijn Focus break. Je krijgt in een Kuga toch wel veel meer ruimtegevoel door de hogere opbouw. En de achterbank lijkt wel bruikbaarder. Koffer is aanzienlijk minder dan de Focus, maar toch nog een goed bruikbaar formaat. Enkel voor vakantie met het gezin is een dakkoffer echt wel essentieel lijkt me.
Ik ga het wat laten bezinken. De vrouw is ook nog niet overtuigd van het SUV-verhaal. Vreemd want dat lijkt meestal andersom te zijn. Ze heeft nogal een sportieve rijstijl..
Wij liepen vandaag in Carpentras (Frankrijk) de supermarkt binnen liepen bijna tegen de nieuwe Kuga aan. Een Active X uitvoering in standaard groen. Op slot, dus konden er niet in. Maar wat is dat groen in het echt mooi zeg! Zou m zo maar kunnen worden 😀😀😀
Lijkt het wel op inderdaad, zal vast gekomen zijn door het rijden naar zijn plek. Als ze hem maar schoon afleveren toch 😅ehtweak schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:32:
[...]
Blijkbaar is 'ie al gebruikt voor een modder testritje?
Nice! Gaaf hoor, herken het terrein ook waar hij staatKooi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:11:
[...]
Lijkt het wel op inderdaad, zal vast gekomen zijn door het rijden naar zijn plek. Als ze hem maar schoon afleveren toch 😅
Dankje, geen idee waar die staat. Moet hem ophalen uit Zeist.BertP schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:20:
[...]
Nice! Gaaf hoor, herken het terrein ook waar hij staatNog even poetsen, nalopen en dan afleveren. Have fun
Aaaaah geweldig congrats!Kooi schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:43:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
21 juni mag ik hem ophalen!
Vanochtend de proefrit gehad. Mooie auto van buiten en van alle gewenste functie voorzien. Adaptieve cruise control werkte mooi en de lane keep assist ook (had wel wat moeite met mijn handen detecteren overigens). Verder loopt de aandrijflijn erg soepel en zuinig en heeft hij een top elektrisch bereik. Windgeruis was ook merkbaar minder dan mijn huidige auto (Outlander 2016).Anman schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:43:
Hallo
Alvast bedankt
Er vielen echter ook wat zaken tegen, zo vond ik dat er best veel bandenlawaai naar binnen kwam (wellicht veroorzaakt door de Hankook winterbanden) vond ik de zitting hard en kort en de uitstraling/gevoel van het interieur viel wat tegen.
Al met al nog niet overtuigd en moest nog dusdanig veel toe betalen dat de voordelen daar niet tegenop wegen helaas.
Probleem is dat er nog geen echte goede oplossing is.Anman schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:52:
[...]
Bedankt! Die terugroep actie wordt kostenloos verholpen als ik de auto bij de dealer aanbiedt voor onderhoud?
Bij alle Kuga's voor 2023 staat dit nog steeds open.
Herkenbaar, ook ik krijg de melding regelmatig maar nog geen enkele keer is de motor daadwerkelijk aangegaan anders had ik dat wel gehoord.EdvanAl schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:50:
[...]
Snap er niets van.
Wat betreft de mode EV later, deze vraag heb ik ook een keer gesteld maar de batterij wordt eerst gebruikt totdat hij ongeveer 80% is en dan blijft het constant. In de winter is dat bij mij zo'n 45 km en in de warme periode zo'n 60 km. Dus dat is normaal.
Bij mij kwam er een melding in de app en dag later ook per brief dat de terugroepactie weer geldt en afspraak is gemaakt. (Duurt ongeveer een uur).EdvanAl schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:52:
[...]
Probleem is dat er nog geen echte goede oplossing is.
Bij alle Kuga's voor 2023 staat dit nog steeds open.
Heeft iemand van jullie Ford Kuga-bestuurders ervaring met een Alfa Eve Single Pro-line laadstation en de SolarCharge-optie? De Ford meldt bij mij steeds een storing.
Of met een Alfa Eve Single Pro-line in het algemeen? Zelfs bij normaal opladen krijg ik altijd een foutmelding van Ford nadat hij volledig is opgeladen (na ongeveer 15 minuten).
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien in de Alfa-instellingen?
Of met een Alfa Eve Single Pro-line in het algemeen? Zelfs bij normaal opladen krijg ik altijd een foutmelding van Ford nadat hij volledig is opgeladen (na ongeveer 15 minuten).
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien in de Alfa-instellingen?
Doe Natasja de groeten.
Jaa zag t net ook 🤣Glashelder schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:06:
Doe Natasja de groeten.
Maar wel mooi interieur hoor
Is het alleen niet hinderlijk dat zaken zoals bediening van de airco nu via het scherm moeten? Dat lijkt me echt horror..
Nee eigenlijk niet het scherm werkt echt heel smooth en reageert zonder latencyGlashelder schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:20:
Maar wel mooi interieur hoorIs het alleen niet hinderlijk dat zaken zoals bediening van de airco nu via het scherm moeten? Dat lijkt me echt horror..
Ben toch blij dat er in onze Kuga gewoon grote draaiknoppen zitten voor de airco bediening.
Ook opvallend: L/R positionering van snelheid/vermogens weergave in het dashboard is omgewisseld bij het facelift model.
Ook opvallend: L/R positionering van snelheid/vermogens weergave in het dashboard is omgewisseld bij het facelift model.
Climate control vind ik toch ook echt wel fijner met fysieke knoppen, maar verder vind ik dat grotere scherm wel mooi. Is gewoon sync 3 nog?
Dit is Sync4.
Dat lijkt me ook de moeite waard, dat Sync3 is het niet.
Ik heb juist een voorkeur bij sync3. In een mk4,5 focus die ik als leenauto heb gehad voelde dat sync 4 scherm als een infrarood paneel, zoveel warmte dat er vanaf kwam
Uh ja en nee.ehtweak schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:45:
Ben toch blij dat er in onze Kuga gewoon grote draaiknoppen zitten voor de airco bediening.
Je kan dat in de nieuwe Kuga zelf herpositioneren zoals je het zelf wilt hebben.
Dat zal eerder met de toegepaste h/w te maken hebben, niet zozeer met de s/w versie...x0z8_ schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:37:
Ik heb juist een voorkeur bij sync3. In een mk4,5 focus die ik als leenauto heb gehad voelde dat sync 4 scherm als een infrarood paneel, zoveel warmte dat er vanaf kwam
M.a.w. specifiek de gebruikte displaymodule. Wat voor een specificaties die heeft. En ik denk dat er in een Focus gewoon andere onderdelen gebruikt zijn dan in een Kuga.
[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 07-06-2024 17:28 ]
Voorkeur Sync3????? Snap ik niks van.x0z8_ schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:37:
Als ik de keuze had dan zou ik voor sync4 kiezen.... En ik heb het nog nooit gehad of bediend.
Ik geloof ook niet dat het Sync3 systeem ooit nog een update krijgt 🫤.