Best interessant omdat eens uit te zoeken.rekel schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:49:
Ik heb het volgende wel gemerkt. Je stopt door te remmen en houdt je voet op de rem. Dan activeer je de parkeerrem en zodra die is aangetrokken laat je de voetrem los. Dan zakt de auto van achteren in omdat de elektromotor op de voorwielen wil gaan aandrijven. Kan niet natuurlijk, want de auto staat stil dus ook de elektromotor, maar volgens mij trekt die er wel aan.
Ben ik met je eens, heb hetzelfde gemerkt.rekel schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:49:
Ik heb het volgende wel gemerkt. Je stopt door te remmen en houdt je voet op de rem. Dan activeer je de parkeerrem en zodra die is aangetrokken laat je de voetrem los. Dan zakt de auto van achteren in omdat de elektromotor op de voorwielen wil gaan aandrijven. Kan niet natuurlijk, want de auto staat stil dus ook de elektromotor, maar volgens mij trekt die er wel aan.
De brandstofmotor doet hetzelfde overigens. Zet de auto maar eens uit terwijl de brandstofmotor draait en auto-hold de rem vast heeft. Vind dat sowieso raar voelen af en toe omdat de kracht die dan van de motor af komt redelijk wisselend is. Het is als een paard die staat te trappelen om weg te sprinten.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik heb de Kuga nu een maand - en ik ben enthousiast
/f/image/YHwxOFCzo7jfbNVniUdHghiy.png?f=fotoalbum_large)
Van de 2300 km zijn ongeveer 1100 km elektrisch.
Dat is inclusief 400 km op de Duitse snelweg. ;-)
Maar ook veel kilometers overdag op de Nederlandse snelwegen.
En dan is het mogelijk om bijna 70 km van de 100 km elektrisch te rijden.
ik heb een Ford Kuga besteld die over 28 weken pas geleverd wordt. Wat kost een thuis oplaadbeurt gemiddeld? Bedankt voor de antwoorden..
Live young, die hard
Nice, welke heb je besteld ?Theboogieman schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:31:
Hallo,
ik heb een Ford Kuga besteld die over 28 weken pas geleverd wordt. Wat kost een thuis oplaadbeurt gemiddeld? Bedankt voor de antwoorden..
Nice nice, heb je het nieuwe model met de nieuwe neus? Of het oudere model?
De nieuwe (zwart) met de nieuwe neusCreativeBuild69 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 06:24:
[...]
Nice nice, heb je het nieuwe model met de nieuwe neus? Of het oudere model?
en ik heb de ST-Line X voor de opties gekozen:
Bang & Olufsen audiosysteem
Grootlichtassistent
Electrische achterklep
Live young, die hard
Phoe episch. Heel vet. Geweldige keuze.Theboogieman schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:52:
[...]
De nieuwe (zwart) met de nieuwe neus![]()
en ik heb de ST-Line X voor de opties gekozen:
Bang & Olufsen audiosysteem
Grootlichtassistent
Electrische achterklep
Mijn Bursting Green Titanium met driver assistance pack, staat op dit moment in Valencia om richting NL te gaan. Hoop m einde juni al te hebben.
Zeker de front aanzicht
Ford Kuga MCA ST-Line X 2.5 Plug-in Hybride e-CVT automaat 178 kW /
243 pk
Bijlage 1 van 1
Opties:
19 inch lichtmetalen velgen - 15-spaaks - Ebony Black Machined (D2VL5) - 225/55 banden 850,00
Panoramadak, elektrisch te openen (incl. opbergvak zonnebril in plafondconsole) 1.300,00
Technology Pack 1.700,00
Winter Pack 500,00
€4.350,00
Kleur & interieur:
Exterieurkleur: Frozen White (Unilak)
En nu wachten 🙄
Ik zou wat meer inzicht willen in de status van de levering.
Krijg je die info niet via de leasemij?prekz schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 03:29:
Ik zou wat meer inzicht willen in de status van de levering.
Toen wij vorig jaar onze Kuga bestelden (weliswaar een voorraadmodel) was het een kwestie van account aanmaken en de bestelde auto daaraan koppelen met het al bekende VIN#.
Auto wordt pas rond september/oktober geleverd. Is er al zo vroeg een VIN nummer bekend?ehtweak schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:45:
[...]
Krijg je die info niet via de leasemij?
Toen wij vorig jaar onze Kuga bestelden (weliswaar een voorraadmodel) was het een kwestie van account aanmaken en de bestelde auto daaraan koppelen met het al bekende VIN#.
Geen idee. Normaliter pas bij aanvang daadwerkelijke productie.
Maar dat lijkt me nou juist een vraag die je niet aan mij moet stellen...
Mijn leverdatum stond op eind augustus, vandaag gehoord dat de auto 11 mei is geproduceerd. Ze verwachten de auto 22 juni bij de dealer!prekz schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:29:
[...]
Auto wordt pas rond september/oktober geleverd. Is er al zo vroeg een VIN nummer bekend?
Volgens mij na productie een VIN nummer bekend want die heb ik nu gekregen! 💪
Ha geweldig, mijn staat ook voor 22 juni bij de dealer. Hopelijk wordt het nog iets eerder zal toch nu niet nog zo lang duren vanaf Valencia naar NL ?Kooi schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:07:
[...]
Mijn leverdatum stond op eind augustus, vandaag gehoord dat de auto 11 mei is geproduceerd. Ze verwachten de auto 22 juni bij de dealer!
Volgens mij na productie een VIN nummer bekend want die heb ik nu gekregen! 💪
Wat toevallig, misschien wel met dezelfde vracht. Nee dat lijkt mij ook maar wachten in spanning af.CreativeBuild69 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:06:
[...]
Ha geweldig, mijn staat ook voor 22 juni bij de dealer. Hopelijk wordt het nog iets eerder zal toch nu niet nog zo lang duren vanaf Valencia naar NL ?
Mijn eerste post in dit topic. Ik heb sinds augustus 2023 mijn Ford Kuga ST-line-X in gebruik genomen.
Heb nu 16.000km op de teller waarvan 8000 elektrisch. Tot nu toe bijzonder tevreden van deze wagen.
De dealer wist mij bij aanschaf te zeggen dat het eerste onderhoud nodig is vanaf 2 jaar of 30.000 km.
Vreemd genoeg krijg ik nu melding in de app dat ik tegen juni de olie zou moeten verversen.
Helemaal vreemd is dat ik deze melding heb gekregen nadat de auto in herstelling is geweest bij de dealer (de kofferplank was links doorgezakt, maar is volledig onder garantie hersteld).
Persoonlijk vind ik dit wel heel snel voor het vervangen van de olie. En voel me ergens ook wat misleid door de dealer. De TCO van de wagen stijgt hiermee toch wel gevoelig.
Ik heb dit uiteraard voorgelegd bij de dealer, deze gaf enkel aan dat de wagen de olie elke keer "scant" om de kwaliteit te meten. En als ik de melding zou negeren dit waarschijnlijk impact zou kunnen hebben op toekomstige garantiegevallen (ik heb de garantie-uitbreiding genomen).
Mijn vraag : Om de hoeveel kilometer laten jullie de olie vervangen?
/f/image/Qic3suOJgGS3LkWmjrxl8pRh.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb mijn Kuga 8 februari besteld.prekz schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:00:
Wanneer besteld als ik vragen mag?
De motorolie lijkt inderdaad niet zo lang mee te gaanmrsardonian schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:10:
Mijn vraag : Om de hoeveel kilometer laten jullie de olie vervangen?
[Afbeelding]
Hier was het ook raak voor de 20k km
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Allemaal korte ritjes waarbij de motor (en -olie) nauwelijks opwarmen, versus fatsoenlijk warm worden en geen sludge vorming.
Heb wel gemerkt dat als je alles automagisch laat bepalen door de Kuga zelf, dat de Atkinson motor af en toe maar voor een paar seconden of minuten weer aangaat en weer uit, en weer aan, etc.
M.a.w. dan is het motorblok continu met 'stadsritjes' bezig.
Terwijl als je het enigszins stuurt en zorgt dat de motor minstens een kwartier aan is en de motorolie goed opgewarmd, dit de algehele levensduur van de motorolie ten goede komt.
Nadeel is daarbij wel dat ik (nog?) geen olietemperatuurmeter heb kunnen ontdekken. Want dat de koelwatertemperatuur braaf op 90o staat wil nog niet zeggen dat de olie ook echt goed warm is.
Zeker niet zo'n groot 2,5l blok.
Soortgelijke ervaringen m.b.t. de oliewissel lees ook op het Duitse Kuga forum
Onze eigen Kuga is van september 2023. Heeft nu bijna 11k gereden en volgens de app zou 'ie pas in september 2025, rond de 25kkm, olie moeten laten wisselen... Dus ik ben benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen.
Dat soort patronen en je rijstijl zullen denk ik wel van invloed zijn?
Het is voor de hele auto i.v.m. hars bomen op ons vakantieadres. Ik heb dit al eens meegemaakt en hars verwijderen is geen pretje.
Die dingen zijn toch redelijk universeel?Crawl NL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:27:
Het is voor de hele auto i.v.m. hars bomen op ons vakantieadres.
Ik zie b.v. op amazon.de talloze uitvoeringen/modellen. Variërend van een paar tientjes tot aan duurdere hagelbestendige uitvoeringen.
Kwestie van de afmetingen checken of die passend zijn. Toch?
Inmiddels heb ik via Amazon er één gevonden. Volgens de maattabel ook geschikt voor de Kuga. Ben benieuwd.ehtweak schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:51:
[...]
Die dingen zijn toch redelijk universeel?
Ik zie b.v. op amazon.de talloze uitvoeringen/modellen. Variërend van een paar tientjes tot aan duurdere hagelbestendige uitvoeringen.
Kwestie van de afmetingen checken of die passend zijn. Toch?
De eerste beurt was na 30.000 km en precies 1 jaar. Inmiddels zit ik op 55.500 km en geeft de app aan nog 12% / 3900 km voor de volgende olieverversing. Dat klopt dus met het standaard schema.
Vreemd dat het bij jou al ze snel is!
Even nog wat anders, wat een fantastische auto is die Kuga toch. Vanmorgen vertrokken van de camping in Dordrecht. Grond zeiknat van de regen en de campingeigenaar wilde al een tractor halen. Onze caravan met een asdruk van ongeveer 1500 kg aangekoppeld en de modus “glad” ingesteld. En ik reed vervolgens zonder wielspin zo met de combinatie het terrein af. Geweldig toch!
En de terugweg (64 km) reed ik 1 op 17,25, begonnen met nog 60% accu en ivm de drukte met de vrachtwagens mee.
Hoeveel rij jij elektrisch dan?rekel schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:34:
“ Mijn vraag : Om de hoeveel kilometer laten jullie de olie vervangen? “
De eerste beurt was na 30.000 km en precies 1 jaar. Inmiddels zit ik op 55.500 km en geeft de app aan nog 12% / 3900 km voor de volgende olieverversing. Dat klopt dus met het standaard schema.
Vreemd dat het bij jou al ze snel is!
Ik heb het idee dat het allemaal prima te verklaren is.. hoe meer je op benzine rijdt, des te sneller is je olie einde levensduur
Ja en nee.Glashelder schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:18:
[...]
hoe meer je op benzine rijdt, des te sneller is je olie einde levensduur
Wat al veel langer bekend is uit de ouderwetse ICE-auto tijd:
olieverbruik en -levensduur is vooral afhankelijk van hoe de motor gebruikt wordt.
Ik rij ongeveer de helft elektrisch, meestal net iets meer dan 50%. Alle korte stukken sowieso, langere ritten op de 60/80 km wegen en in de stad elektrisch, snelweg dan op ev later.Glashelder schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:18:
[...]
Hoeveel rij jij elektrisch dan?
Ik heb het idee dat het allemaal prima te verklaren is.. hoe meer je op benzine rijdt, des te sneller is je olie einde levensduur
Vandaag vernomen dat de Kuga op transport is. Afleveren aan agent staat nu op 8 juni (zo noemen ze dat) Maar lijkt mij misschien nog wel eerder te kunnen.Kooi schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:15:
[...]
Wat toevallig, misschien wel met dezelfde vracht. Nee dat lijkt mij ook maar wachten in spanning af.
Fijn, ik zal volgende week ook even weer horen. Heb je dat zelf gezien of gehoord? Als hij nu al onderweg is denk ook dat de kuga er wel eerder kan zijn. Hoop in ieder geval voor 28 juli met vakantie! 😄CreativeBuild69 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:43:
[...]
Vandaag vernomen dat de Kuga op transport is. Afleveren aan agent staat nu op 8 juni (zo noemen ze dat) Maar lijkt mij misschien nog wel eerder te kunnen.
Klopt, ik krijg de nieuwe kuga ST-Line X.michael86 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:23:
De kuga die eraan komt is het facelift model al? Ik heb de mijne eind april besteld, verder nog niets vernomen.
Ik heb hem 8 februari besteld.
Lekker hoor! wij gaan 12 juli ook op vakantie dus hopen m voor die tijd te hebben maar dat komt wel goed denk ik zo. Ben nog wel opzoek voor een mooie thule dakkoffer en dak dragersKooi schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:46:
[...]
Fijn, ik zal volgende week ook even weer horen. Heb je dat zelf gezien of gehoord? Als hij nu al onderweg is denk ook dat de kuga er wel eerder kan zijn. Hoop in ieder geval voor 28 juli met vakantie! 😄
Ik bel bijna wekelijks even de dealer en vraag om een update. Dus deze heeft hij mij gegeven. Dit is ook de agent die de kuga mij gaat afleveren.
Je zou eventueel even kunnen bellen en naar de status vragen. Er is in iig al een batch richting NLmichael86 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:23:
De kuga die eraan komt is het facelift model al? Ik heb de mijne eind april besteld, verder nog niets vernomen.
Heerlijk, als hij rond 8 juni geleverd wordt moet dat zeker gaan lukken. Ik ben ook steeds positiever dat het gaat lukken voor de 28e. Afgelopen week eerste keer gevraagd bij de Agent en zag toen 22 Juni. Ik zal ze komende week weer even vragen om een update.CreativeBuild69 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:34:
[...]
Lekker hoor! wij gaan 12 juli ook op vakantie dus hopen m voor die tijd te hebben maar dat komt wel goed denk ik zo. Ben nog wel opzoek voor een mooie thule dakkoffer en dak dragers
Ik bel bijna wekelijks even de dealer en vraag om een update. Dus deze heeft hij mij gegeven. Dit is ook de agent die de kuga mij gaat afleveren.
Dakkoffer en dakdragers heb ik nog van mijn auto die ik nu heb, zal kijken of dat past!
Ik heb deze auto ook uitgekozen voor het trek gewicht. Reizen altijd in zomer naar buitenland met de Caravan. Ben zeker benieuwd naar de ervaring met de Kuga en kijk er ook erg naar uit!
Denk dat we niet lang meer hoeven te wachten!
Vanmorgen gelijk aan het werk gezet door vrouwlief, omdat de "Intelligent Adaptive Cruise Control" kennelijk het nieuwe regeer akkoord had gelezen en afgelopen nacht op de Dorpsweg in Rotterdam wilde optrekken naar 100km/uur.
Ik heb hem nu iets dommer gemaakt.
Word vervolgd!
My life is in 2D, How about yours?
Ik kan eigelijk ook niet meer wachten 😅Kooi schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:45:
[...]
Heerlijk, als hij rond 8 juni geleverd wordt moet dat zeker gaan lukken. Ik ben ook steeds positiever dat het gaat lukken voor de 28e. Afgelopen week eerste keer gevraagd bij de Agent en zag toen 22 Juni. Ik zal ze komende week weer even vragen om een update.
Dakkoffer en dakdragers heb ik nog van mijn auto die ik nu heb, zal kijken of dat past!
Ik heb deze auto ook uitgekozen voor het trek gewicht. Reizen altijd in zomer naar buitenland met de Caravan. Ben zeker benieuwd naar de ervaring met de Kuga en kijk er ook erg naar uit!
Denk dat we niet lang meer hoeven te wachten!
Ik heb alleen een maand later besteld (even uit mijn hoofd 10 maart) dus ik zal er nog wel niet bijzitten.
Die van mij is 8 maart besteld, maar bij navraag bij de dealer (Hedin) kreeg ik te horen dat er nog niet eens een productiedatum bekend is.prekz schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:24:
Ik ken het gevoel nu ik weet dat er een lichting kuga's aankomt.
Ik heb alleen een maand later besteld (even uit mijn hoofd 10 maart) dus ik zal er nog wel niet bijzitten.
20 juli vertrek ik met vakantie, dus zal er om spannen denk ik.
Heb jij een richtlijn meegekregen? Die van mij is september/oktober. Sowieso heb ik het idee dat het veel later is dan sommige hier.ArcticTiger schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Die van mij is 8 maart besteld, maar bij navraag bij de dealer (Hedin) kreeg ik te horen dat er nog niet eens een productiedatum bekend is.
20 juli vertrek ik met vakantie, dus zal er om spannen denk ik.
Mijn Kuga is 22 maart besteld, verwachte levering 18 september.prekz schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:19:
[...]
Heb jij een richtlijn meegekregen? Die van mij is september/oktober. Sowieso heb ik het idee dat het veel later is dan sommige hier.
Ze gaven aan juli/augustus.prekz schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:19:
[...]
Heb jij een richtlijn meegekregen? Die van mij is september/oktober. Sowieso heb ik het idee dat het veel later is dan sommige hier.
Zat te twijfelen over meer opties, maarja, je moet ergens een grens trekken.
Bijna...
De achterknipperlichten en de achteruitrij verlichting zijn nog steeds van die ordinaire gloeilampjes. Daar moesten we wat aan doen.
Wat ik nog weet uit mijn tijd met LED inbouwen in diverse (oudere) VAG modellen, dat het altijd maar afwachten is of al die beweringen van 'CANBUS proof' wel kloppen. En als het dan niet werkt, moet je alsnog een paar vermogens belastingsweerstanden parallel toevoegen om de oorspronkelijke stroomsterkte te simuleren. Zodanig dat de boordcomputer niet begint te zagen over defecte lampjes.
Op sommigen modellen kon je de LED/gloeilamp check uitschakelen en/of herconfigureren. Maar dat heb ik nog niet kunnen vinden dat dat met FORSCAN ook zou kunnen.
Dus via AE zitten zoeken naar T20/WY21W LED units die het goed zouden moeten doen.
Op goed geluk een paar setjes besteld.
En inmiddels de knipperlichten voorzien van LED units.
Het zijn dus deze geworden:

hier zie je nieuw & oud naast elkaar:

Heb van tevoren gecheckt wat de stroomopname is van die LED vervangers. En dat bleek net iets onder de 2A te liggen, bij 13V. Dus vrijwel gelijk aan de oorspronkelijk 25Watt van de gloeilamp uitvoering.
En idd, de auto klaagt niet en knippert nu vrolijk met LEDs.
Nu afwachten hoe lang ze het blijven doen.
Montage was zeer simpel. Afdekplaatje loswippen wat over de schroef zit waarmee de achterlichtunits vastzitten. Die ene schroef eruit. De hele unit kun je dan voorzichtig uit de drie klempinnen trekken. De lampfitting een slag draaien, eruit halen, gloeilamp eruit, lampfitting weer terug. Achterlichtunit weer terugplaatsen en klaar.

Al met al een kwartiertje werk als je voorzichtig doet, er ondertussen een doek tussen legt, zodat de lichtunit niet op de lak kan krassen. Nog ff pielen hoe je die unit precies uit z'n vergrendeling trekt, zonder de boel te forceren, etc. (filmpje staat op YT)
Ik heb in totaal 30 euro betaald voor 2 x T20 amber/yellow (= vervanging van de knipperlichten) en 2 x T20 white (= vervanging voor de achteruitrijlichten)
De achteruitrijlichten moet ik nog doen. Want daarvoor moet de kunststofafdekking aan de binnenzijde van de achterklep helemaal los. Zo ver ben ik nog niet.
Kijk, dat is een mooie waarde ehtweak! Bij mij gaf de auto vanmiddag net iets minder, 76 km, aan bij vertrek.ehtweak schreef op maandag 20 mei 2024 @ 21:02:
Met de huidige buitentemperaturen komt onze Kuga steeds verder op een acculading:
[Afbeelding]
En vandaag weer opgeladen, deels tegen superlaag dynamisch tarief, deels eigen PV-opwek.
Zal einde deze maand / begin juni zijnTimmert schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 06:51:
Heeft iemand een idee wanneer de gefacelifte Kuga in de showroom zou moeten staan?
Kan iemand dat bevestigen of dat inderdaad zo is?
En de hybride technologie is deels van Toyota afkomstig.
Ben benieuwd, mijn dealer gaf aan dat hij de Kuga in augustus binnen krijgt. Vind ik erg lang na de introductie trouwens en ik hoop dat ie inderdaad eerder komt.Timmert schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 06:51:
Heeft iemand een idee wanneer de gefacelifte Kuga in de showroom zou moeten staan?
Althans dat zie ik bij mijn ST-S line.
[ Voor 28% gewijzigd door Glashelder op 21-05-2024 20:54 ]
Dat staat toch ook gewoon in de specificaties:EdvanAl schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:02:
Iemand ook wel eens opgevallen dat de voorramen soort van dubbelglas zijn en achter enkel.
"Extra geluidwerend glas in voorportieren"
D'r staat zelfs een aparte tekst in het glas zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 21-05-2024 21:05 ]
Heb jij toevallig nog foto’s van before en after van gloeilamp naar led?ehtweak schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:05:
[...]
Dat staat toch ook gewoon in de specificaties:
"Extra geluidwerend glas in voorportieren"
D'r staat zelfs een aparte tekst in het glas zelf.
Iemand bekend mee en weet wat een mogelijke oplossing is?
En dat wil je zelf oplossen of toch maar naar de Ford garage?Get!em schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:24:
Ik heb hier een kuga phev die geheel in storing staat.
Juist een PHEV lijkt me nou typisch zo'n auto waar je niet zelf ff iets fixed. Zeker niet dit soort dingen.
Geen garantie meer?
Zeker weten dat je gewone 12V accu niet overleden is?
Enne, over welk model/jaargang van de Kuga PHEV hebben we het hier dan?
Nee, niet zelf oplossen. Ford assistance/ anwb gebeld, maar dat duurde een uur. Vandaar even de vraag hier en misschien kwam het vaker voor?ehtweak schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:13:
[...]
En dat wil je zelf oplossen of toch maar naar de Ford garage?![]()
Juist een PHEV lijkt me nou typisch zo'n auto waar je niet zelf ff iets fixed. Zeker niet dit soort dingen.
Geen garantie meer?
Zeker weten dat je gewone 12V accu niet overleden is?
Enne, over welk model/jaargang van de Kuga PHEV hebben we het hier dan?
Edit, was uiteindelijk gewoon de 12v accu die leeg was.
Maar navigatie viel gisteren al uit. Vandaag is er nog 150km mee gereden en daarna nog 5km, daarna na stilstand viel ie uit. Beetje gek.
Maar app deed t ook niet meer en sleutel ook niet.
Anyhow, accu starter even rijden en alles doet t weer.
Auto van familie trouwens, niet van mij.
[ Voor 23% gewijzigd door Get!em op 23-05-2024 22:49 ]
Alleen een (knipper)GIFjeCreativeBuild69 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:03:
Heb jij toevallig nog foto’s van before en after van gloeilamp naar led?
:strip_exif()/f/image/Ou1o5nEmceZ2kjLtVfkSTOuy.gif?f=fotoalbum_large)
She’s beautifullehtweak schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:14:
[...]
Alleen een (knipper)GIFjevan de T20 LED situatie:
[Afbeelding]
Mijn vader wacht op een nieuwe, besteld op 8 februari. Zwarte ST-X uitvoering, de bestelde opties moet ik jullie even verschuldigd blijven. Helaas nog geen nieuws over een productie danwel leverdatum. Via delais.fr en kuga-forum.de probeer ik zoveel mogelijk op de hoogte te blijven.CreativeBuild69 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:14:
Heeft er al iemand een nieuwe 2024 Kuga besteld? Ik wel, de titanium met DriverAssistance Pack bursting green. Leverdatum is 1 juli. Er is zo weinig info over te vinden.
Wat zijn hier de verwachtingen?
Precies dezelfde bestelling als mij, ik ook de ST-Line X in Agate black op 8 feb. Besteld. Die van mij is 11 mei al geproduceerd en ze verwachten begin juli aan mij te leveren. Misschien zou je de dealer om een update kunnen vragen?BertP schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:49:
[...]
Mijn vader wacht op een nieuwe, besteld op 8 februari. Zwarte ST-X uitvoering, de bestelde opties moet ik jullie even verschuldigd blijven. Helaas nog geen nieuws over een productie danwel leverdatum. Via delais.fr en kuga-forum.de probeer ik zoveel mogelijk op de hoogte te blijven.
Wat zijn hier de verwachtingen?
Goed om te weten, dealer gaf aan nog geen productiedatum te hebben maar dat lijkt mij dan vreemd gezien jouw berichtgeving. Zal het eens navragenKooi schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:41:
[...]
Precies dezelfde bestelling als mij, ik ook de ST-Line X in Agate black op 8 feb. Besteld. Die van mij is 11 mei al geproduceerd en ze verwachten begin juli aan mij te leveren. Misschien zou je de dealer om een update kunnen vragen?
Bij se Broekhuis dealers zijn er al.meerdere in de showroom sinds gisterenjupinator schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:48:
Denk dat ze er bijna zijn. Heb voor 15 juni een afspraak voor proefrit in de nieuwe kuga.
Broekhuis Amersfoort (3 stuks)
In Zeist alleen een groene
Heel cool, ik ben blij dat ik de witte besteld heb. Ze zien er erg goed uit!
Ook rijd ik nu een grijze Kuga, kleur waar ik echt wel een beetje spijt van heb.
Top, ze verwachten die van mij eind juni in Zeist.EdvanAl schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:45:
[...]
Broekhuis Amersfoort (3 stuks)
In Zeist alleen een groene
[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 25-05-2024 09:33 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Waarom heb je spijt? Ik rij een grijze Vignale uit ‘21 en ben er wel blij mee. Snel vies, maar dat hebben meer kleuren. Zwart was standaard, maar daar werd ie wel erg luxe en daar voelde mijn vriendin zich minder comfortabel bij (werkt bij sociale werkplaats).sorted.bits schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:49:
[...]
Heel cool, ik ben blij dat ik de witte besteld heb. Ze zien er erg goed uit!
Ook rijd ik nu een grijze Kuga, kleur waar ik echt wel een beetje spijt van heb.
Een st line x in rood vond ik ook erg mooi.
Omdat de Vignale de leuke grijs had, en de ST Line X niet.ZieMaar! schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:14:
[...]
Waarom heb je spijt? Ik rij een grijze Vignale uit ‘21 en ben er wel blij mee. Snel vies, maar dat hebben meer kleuren. Zwart was standaard, maar daar werd ie wel erg luxe en daar voelde mijn vriendin zich minder comfortabel bij (werkt bij sociale werkplaats).
Een st line x in rood vond ik ook erg mooi.
:strip_exif()/f/image/zUR9jRyyvUM0Kx0LNJ0J4j6D.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijne ook Frozen WhiteKooi schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:13:
[...]
Top, ze verwachten die van mij eind juni in Zeist.
Hier hetzelfde, heb Philips Led H7 gekocht en deze geplaatst (hebben dezelfde fitting dus pas perfect en geen meldingen). Het lichtbeeld is exact hetzelfde als met halogeen maar dan wit en veel beter zicht. Nog nooit een tegenligger gehad die seinde over mijn verlichting.Thecappuchon schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:14:
Nu 3000 km gereden met de kuga st line, genot om in te rijden.. heb geen full led koplampen, las poos terug iets over osram? Kun je deze zo vervangen of moet er iets aangepast worden? Duidelijk verschil met normale halogeenlamp?
Is denk ik wel dezelfde kleur, maar onder de vignale zitten andere velgen en van die chromen lijsten, dat maakt een hoop uit.sorted.bits schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:29:
[...]
Omdat de Vignale de leuke grijs had, en de ST Line X niet.
[Afbeelding]
Smaken verschillen. De grijs die alleen op de Vignale kan (die hippe grijs bedoel ik dan), vond ik wel mooi. Hier was ik toch vrij snel op uit gekeken.ZieMaar! schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:09:
[...]
Is denk ik wel dezelfde kleur, maar onder de vignale zitten andere velgen en van die chromen lijsten, dat maakt een hoop uit.
Binnen een jaar weer naar witte.
Wat dat betreft ben ik nog altijd teleurgesteld in Ford dat de Kuga niet leverbaar is in echt mooie kleuren. Had graag de Kuga in Puma ST line groen gehad.
dit is ook mijn ervaring, ik heb veel gelazer gehad met leeg rakende boordaccu. Zelfs als de PHEV aan de laadpaal hing.Get!em schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:40:
[...]
Nee, niet zelf oplossen. Ford assistance/ anwb gebeld, maar dat duurde een uur. Vandaar even de vraag hier en misschien kwam het vaker voor?
Edit, was uiteindelijk gewoon de 12v accu die leeg was.
Maar navigatie viel gisteren al uit. Vandaag is er nog 150km mee gereden en daarna nog 5km, daarna na stilstand viel ie uit. Beetje gek.
Maar app deed t ook niet meer en sleutel ook niet.
Anyhow, accu starter even rijden en alles doet t weer.
Auto van familie trouwens, niet van mij.
Er zit hier geen koppeling tussen gek genoeg.
Boord accu kan leegraken als de computer aan moet staan om het laadproces te regelen

na meerdere keren, ook 's nachts in parkeergarages en uren moeten wachten op de ANWB en ook auto bij dealer te hebben gebracht, heb ik zelf een LiPo startaccu gekocht. Daarmee heb ik mijzelf en de auto een aantal keer kunnen redden op vakantie in Oostenrijk/Slovenië.
Bij terugkomst naar de dealer gebracht en gezegd dat ze het nu moesten fixen. Op aanwijzing van Ford hebben ze er een grotere 12V accu ingezet en een bepaalde update geladen.
Sindsdien is het probleemloos.
De startaccu hou ik nu wel altijd paraat, ook in mijn volgende (elektrische) auto...
NB, ik heb een 2020 model die al de nodige terugroep acties heeft meegemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door DarkHelmet op 27-05-2024 09:25 ]
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Slecht verhaal wel van ford..
Leegraken 12v bij laden van de motoraccu.
Hij staat bij familie altijd aan granny charger, en dat duurt best lang..
Draait de 12v dynamo trouwens wel als je electric rijdt? Krijg zo’n gevoel van niet namelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 27-05-2024 09:47 ]
Zelfs (!) bij Toyota is dit enige tijd het geval geweest.
En idd, de Kuga PHEV staat/stond er ook om bekend.
Gelukkig is het bij het laatste productiejaar van de MK3 van de PHEV opgelost. Ook zijn er diverse s/w en h/w updates geweest voor de wat oudere modellen.
Hopelijk heeft men bij de recente facelift modellen van de PHEV dit probleem nu definitief opgelost.
We hebben ook een jonge Ford Kuga aangeschaft.
Echter ik zit met een aansluiting in de middenconsole bij de achterbank waar ik niet veel mee kan.
Het gaat om een zogenaamde 230V AC aansluiting.
Een E98199. Maar zelfs bij de dealer kunnen ze me niet verder helpen.
Ik zoek een adaptor voor deze aansluiting naar bv USB.
Graag zou ik wat meer informatie hierover willen ontvangen, hopelijk zitten er genoeg kennisdragers in dit forum.
Bij voorbaat mijn dank.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oRQYdPyhvVv4lMdbuaMNvPv4.jpg?f=user_large)
[ Voor 1% gewijzigd door Daim17 op 27-05-2024 11:57 . Reden: textuele aanpassing ]
Doe het klepje eens openDaim17 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:55:
Goedendag allen,
Echter ik zit met een aansluiting in de middenconsole bij de achterbank waar ik niet veel mee kan.
Graag zou ik wat meer informatie hierover willen ontvangen, hopelijk zitten er genoeg kennisdragers in dit forum.![]()
Bij voorbaat mijn dank.![]()
[Afbeelding]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
https://privateleaseovernemen.nl/listing/ford-kuga/
450 p/m voor een Kuga 2.5 PHEV Titanium van 2022, 10.000km/jaar
Best een scherpe prijs, niet? Bij de ANWB private lease is een Kuga 2.5 PHEV nieuw 100 euro duurder zo te zien..
Ben hier in dit topic nu aan het bij lezen, aangezien de Kuga PHEV een voor mij persoonlijk zeer passende optie is, wie weet leest de huidige berijder ook mee hier.
Ik rij nu in een 16 jaar oude Mondeo wagon 2.5T, heerlijk snelle en ruime auto, maar de brandstof en onderhoudskosten zijn dermate hoog dat het verschil met private lease vrij klein is
ik krijg er best een EU stekker ingestoken, met beetje overtuigingskracht. Voldoende voor bijv. een koelboxDaim17 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:55:
Goedendag allen,
Graag zou ik wat meer informatie hierover willen ontvangen, hopelijk zitten er genoeg kennisdragers in dit forum.![]()
Bij voorbaat mijn dank.![]()
[Afbeelding]
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."