Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 12 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stuiv
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03 16:49
PimZ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:48:
[...]

Het lijkt er toch op dat lane assist deze stuurcorrecties veroorzaken.
Standaard staat lane assist aan als je de auto start.
Volgens onderstaande procedure kan je dit aanpassen.

1. Contact aanzetten.
2. minstens 15 sec wachten.
Belangrijk : stap 3 en 4 moeten binnen de 60 sec uitgevoerd worden.
3. De knop 'lane assist' minstens één seconde ingedrukt houden en dan loslaten.
4. Stap 3 nog eens 4 keren herhalen. (in het totaal de lane assist knop 5 keren minstens één seconde drukken en lossen binnen de 60 seconden).
5. De vermelding 'lane assist' knippert 2 keren om te bevestigen dat de instelling van 'standaard' naar 'laatste instelling' veranderd is.
6. starten.
7. Dezelfde procedure om opnieuw 'standaard' in te stellen.
Dank voor de eventuele oplossing. Ik zal het vanavond proberen en mijn bevindingen hier posten.

Edit: ik heb het zojuist geprobeerd uit te voeren maar geen resultaat. Ik zie de ‘lane assist’ niet knipperen. Ik heb binnen 60 sec de lane assist knop 5 x gedrukt voor tenminste 1 seconde.
Het enige wat ik zie is de melding dat de lane assist in of uitschakelt bij het drukken van de knop.

[ Voor 13% gewijzigd door Stuiv op 12-03-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrReallySerious
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-10 08:15
Stuiv schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:21:
Allen, ik ben sinds november vorig jaar in het bezit van een Kuga PHEV ST-Line X bj 2020. Sinds die tijd de Kuga gezien als een hele fijne reis auto!
Maar sinds vorige week heb ik het idee dat als ik op een rechte weg kleine stuurcorrecties wil maken het idee heb dat het stuurwiel fractionele weerstand bied als ik dit doe. Dus als ik naar links of naar rechts wil corrigeren het idee heb dat het over een nokje gaat en dan vervolgens te veel heb gecorrigeerd en weer terug moet.
En vervolgens blijf ik continue kleine stuur correcties maken.
Zowel met lane assist aan of uit hetzelfde resultaat.

Als ik een beetje rond zoek op internet kan ik op de Nederlandse sites er weinig over vinden.
Als ik dit verhaal met Engelse omschrijvingen zoek krijg ik wel wat zoekresultaten alleen geen oplossingen…

Concreet is mijn vraag of er mensen in dit forum zitten die dit ook wel eens hebben ervaren?

Alvast bedankt!

Edit; eventuele vergelijkbare Engelse zoekresultaten om het probleem beter te omschrijven;
https://www.fordownersclu...opic/142149-odd-steering/
Zeker weten dat je geen terugroepactie issue hebt? 23S57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUa3qhGfiZzG2XvZULWiPO_FThw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41Yj1iRc5oEVjCNOvclyVob6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 21:02
Hallo,

Als ik in de Ford-app kijk, zie ik, net zoals op de Ford-site, dat er een Sync-update klaar staat. Ik heb nu versie 3.4.22200, en de update zou versie 3.4.23188 zijn.

Maar zodra ik via Sync zoek naar updates, worden er geen updates gevonden. Ik ben wel verbonden met wifi. Komt dit bekend voor bij jullie? Of is het sowieso beter om m.b.v. een USB-stick te updaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bertje9999 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:20:

Maar zodra ik via Sync zoek naar updates, worden er geen updates gevonden. Ik ben wel verbonden met wifi. Komt dit bekend voor bij jullie? Of is het sowieso beter om m.b.v. een USB-stick te updaten?
Dat issue had ik vorig jaar ook.
Ondanks een WiFi verbinding tussen mijn Kuga en ons thuisLAN, deed de auto geen update.

Dan maar op een USB-stick gezet en die in de auto geplugd. Dat ging verder prima.
Wel ff opletten dat je de precieze handleiding van Ford volgt. Dus het juiste bestand uitpakken op de stick en de juiste format van je stick.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiv
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-03 16:49
MrReallySerious schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:47:
[...]

Zeker weten dat je geen terugroepactie issue hebt? 23S57
[Afbeelding]
Dat is zeker een goede opmerking. Ik zal het navragen bij de dealer, wordt vervolgt!
Als ik op basis van kenteken of chassisnummer check komt deze recall niet voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Stuiv op 12-03-2024 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PimZ
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:53
Bertje9999 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:20:
Hallo,

Als ik in de Ford-app kijk, zie ik, net zoals op de Ford-site, dat er een Sync-update klaar staat. Ik heb nu versie 3.4.22200, en de update zou versie 3.4.23188 zijn.

Volgens een Ford monteur op een ander forum werkt het updaten via WiFi voor geen meter.
Zelf heb ik updates via een USB-stick gedaan en dat is gelukt. Het updaten gaat in 2 etappes, eerst de Sync update naar 3.4.23188. Aan het eind van deze update wordt er een logfile op je stick geschreven, deze logfile moet je uploaden naar de Ford-server, als dat goed gaat kan je de kaarten F12 downloaden.
Installeren kan je het beste tijdens een wat langere rit doen. Is de update niet klaar, stick laten zitten dan gaat alles verder tijdens de volgende rit. Aan het eind de logfile weer uploaden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PimZ
Recent heb ik een OBD kabel (Vgate vLinker FS USB) gekocht bij AliExpress. Gisteren heb ik de software (FORScan) geïnstalleerd en vandaag de eerste aanpassing gedaan nadat ik de nodige backups heb gemaakt.
De achterlichten zijn nu aan bij dagrijverlichting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eil7tdksymAoaMLta74CHoVqIHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2JMFHycsJcFM83Swq9C2Wco.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappio
  • Laatst online: 06-02 09:33
Ik krijg regelmatig de opmerking van mensen die ik bel via de carkit dat zij zichzelf terughoren en dat dat erg irritant is. Het is sowieso als mijn telefoon gekoppeld is met Android Auto. Ik heb geen idee hoe dit kan komen, iemand anders die er toevallig ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Jappio schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:50:
Ik krijg regelmatig de opmerking van mensen die ik bel via de carkit dat zij zichzelf terughoren en dat dat erg irritant is. Het is sowieso als mijn telefoon gekoppeld is met Android Auto. Ik heb geen idee hoe dit kan komen, iemand anders die er toevallig ervaring mee heeft?
Hier nog nooit gehoord nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekel
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-10 19:03
Hier ook nooit gehoord, alleen positieve reacties over de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry84
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-08 09:52
Ik merk bij mij dat de gesprekskwaliteit met Apple CarPlay veel slechter is en ik de ander veel minder goed hoor dan met een “gewone” bluetoothverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:54
PimZ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:41:
Recent heb ik een OBD kabel (Vgate vLinker FS USB) gekocht bij AliExpress. Gisteren heb ik de software (FORScan) geïnstalleerd en vandaag de eerste aanpassing gedaan nadat ik de nodige backups heb gemaakt.
De achterlichten zijn nu aan bij dagrijverlichting.
[Afbeelding]
Zit hier ook naar te kijken. Is het met ForScan echt zo simpel als men doet overkomen om dit aan te passen? Zo ja dan bestel ik die kabel direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
Cruisix schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Zit hier ook naar te kijken. Is het met ForScan echt zo simpel als men doet overkomen om dit aan te passen? Zo ja dan bestel ik die kabel direct!
Als je een beetje handig bent met computers is het goed te doen, anders iemand zoeken die het voor je wilt doen. FORScan kan je 2 mnd gebruiken met een gratis licentie, daarna €13,- per jaar. Lees je goed in en zorg dat je als aller eerste stap van elk module backups maakt, dan komt het vast goed.
Heb inmiddels ook “doors autolock at 20 km/u” geactiveerd en een ander Sync opstartscherm (ST ford performance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruisix
PimZ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 13:49:
[...]

Als je een beetje handig bent met computers is het goed te doen, anders iemand zoeken die het voor je wilt doen. FORScan kan je 2 mnd gebruiken met een gratis licentie, daarna €13,- per jaar. Lees je goed in en zorg dat je als aller eerste stap van elk module backups maakt, dan komt het vast goed.
Heb inmiddels ook “doors autolock at 20 km/u” geactiveerd en een ander Sync opstartscherm (ST ford performance).
Dat gaat mij wel aardig af dus ik ga het gewoon proberen. Door locks is ook zo'n optie die er hier in Nederland gewoon op had moeten zitten.

Ik ga het gewoon proberen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
@Cruisix
O.a. “door locks” en “DRL met achterlichten aan”, zit er standaard in. Staat alleen op disabled, dealers mogen dit niet aanpassen.
Succes en als je vragen heb, stuur maar een prive bericht.
Ps. https://forscan.org/home.html en https://forscan.org/forum/

[ Voor 13% gewijzigd door PimZ op 13-03-2024 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruisix
PimZ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:43:
@Cruisix
O.a. “door locks” en “DRL met achterlichten aan”, zit er standaard in. Staat alleen op disabled, dealers mogen dit niet aanpassen.
Succes en als je vragen heb, stuur maar een prive bericht.
Ps. https://forscan.org/home.html en https://forscan.org/forum/
Dank voor je aanbod. Kabel net besteld dus mogelijk dit weekend al even uitproberen. En dat van de nederlandse dealers is bekend. Ik heb dit lang geleden ook eens gehad met een Citroen C5 waar ook DRL op zat aan de voorkant en na lang vragen had de dealer dit eindelijk aangepast. Iets met regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:43:
@Cruisix
Dat klopt niet helemaal.

Automatisch deuren vergrendelen heeft de Ford garage gewoon voor me ingesteld.

'DRL + achterlichten aan' echter niet. Wilde men niet doen/kon niet (was een beetje onduidelijk)

zie ook:
ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"

Eigenlijk wilde ik de zogenaamde 'Skandinavië instelling' qua verlichting. Dus gewoon de (dim)lichten vóór, + achterlichten aan, zodra ik de auto start.
Waarom dat dus wel in de noordelijke landen kan en hier niet, is me nog steeds een raadsel. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 13-03-2024 17:25 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Cruisix schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Ik heb dit lang geleden ook eens gehad met een Citroen C5 waar ook DRL op zat aan de voorkant en na lang vragen had de dealer dit eindelijk aangepast. Iets met regelgeving.
Dat was ooit zo. Maar die regelgeving is lang aangepast. Achterlichten mogen/kunnen gewoon aan, tezamen met de DRL aan de voorzijde.
Bij de nieuwere VAG modellen is dat vaak al wel zo geregeld.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0fhRbTe5OezGwEH0z7tisG7gVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZm8ejml7ynBfLL2UW4wXRSR.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben dit ineens sinds maandag. Ik heb dit nog niet eerder gezien. Wat zegt Naleving nou dan? Hoe goed je je houdt aan de verkeersborden? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
‘@ehtweak
Mijn dealer kon/wilde het niet doen, activeren van “deuren sluiten bij 20 km/u” en “DRL met achterlichten aan”. Ik denk dat dit beleid is Ford.nl. Je hebt geluk gehad dat “deuren sluiten bij 20 km/u” bij jou is geactiveerd, de meeste dealers doen het niet heb ik ondertussen begrepen.
Ik heb het inmiddels zelf gedaan en nog 2 opties😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
PimZ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:43:
‘@ehtweak
Mijn dealer kon/wilde het niet doen, activeren van “deuren sluiten bij 20 km/u” en “DRL met achterlichten aan”. Ik denk dat dit beleid is Ford.nl. Je hebt geluk gehad dat “deuren sluiten bij 20 km/u” bij jou is geactiveerd, de meeste dealers doen het niet heb ik ondertussen begrepen.
Welke 2 opties heb je nog meer dan? De andere 2 die je noemt hebben wij ook al vanaf het begin laten instellen door iemand hier uit de buurt met Forscan. Heb de dealer nog wel gevraagd bij aflevering, maar hebben er uiteindelijk niks mee gedaan zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:43:
‘@ehtweak
En wat zijn die "nog 2 opties" dan?

Weet jij dan hoe/of dit mogelijk is:

Eigenlijk wilde ik de zogenaamde 'Skandinavië instelling' qua verlichting. Dus gewoon de (dim)lichten vóór, + achterlichten aan, zodra ik de auto start.
Waarom dat dus wel in de noordelijke landen kan en hier niet, is me nog steeds een raadsel. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door ehtweak op 13-03-2024 20:42 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstuniek
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:12
@Nedora, heb je waarschijnlijk met het menu zitten stoeien. Kun je gewoon terug vinden in een van de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
mstuniek schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:58:
@Nedora, heb je waarschijnlijk met het menu zitten stoeien. Kun je gewoon terug vinden in een van de menu's.
Mijn vrouw heeft het gehad paar dagen geleden. Die is niet zo van de menus zoeken en klikken 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
@ehtweak @Nedora
De 2 andere opties zijn:
“cornering with fog lamps”, bij het rijden met dimlicht gaat bij het nemen van een bocht naar links de linker mistlamp aan en naar rechts de rechter mistlamp.
Boot screen “ST Ford performance”, hiermee verandert het Sync opstartscherm (meer keuze mogelijkheden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNwFr_bdCMS9Vs82iuBcae9LqwI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/INhhAniIrOcMuoqhrFHi8ypR.jpg?f=user_large

@ehtweak Met de zogenaamde “Skandinavië instelling”, bedoel je achterlichten aan bij DRL? Bij dimlichten zijn je achterlichten altijd aan!

Weet jij dan hoe/of dit mogelijk is: Gezocht naar Forscan instellingen voor de Ford Kuga MK3

[ Voor 7% gewijzigd door PimZ op 14-03-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:07:

@ehtweak Met de zogenaamde “Skandinavië instelling”, bedoel je achterlichten aan bij DRL? Bij dimlichten zijn je achterlichten altijd aan!
Nee, niet de DRL + achterlichten, maar de LED dimlichten + achterlichten! Maar dan dus altijd.

M.a.w. dan hoef ik niet iedere keer, overdag, of als de Kuga zelf 'denkt' dat het al licht genoeg is en vervolgens het licht uitschakelt, de verlichting weer aan te zetten.
Ik wil gewoon altijd licht voor & achter aan hebben. En niet alleen die kermis DRL lampies. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 14-03-2024 15:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
@ehtweak
Of “Scandinavië instelling” mogelijk is zou ik zo niet weten.
Dimlichten blijven toch aan als je na het starten de lichtschakelaar op stand D (koplampen aan) zet?
Wat misschien een mogelijkheid is, mistlampen als DRL aanzetten en daarbij achterlichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:46:
@ehtweak
Dimlichten blijven toch aan als je na het starten de lichtschakelaar op stand D (koplampen aan) zet?
Ja, duh... natuurlijk kan ik zelf de lichtknop bedienen. :)
Maar ik wilde nu juist dat het automatisch aangaat, zodra ik de auto start. En ook AAN blijft. Dus ik rijd in het donker weg, de lichten gaan automatisch aan, en ff later, als het licht wordt, schakelt de Kuga de dimlichten/achterlichten uit! En dat wil ik nou juist niet!

Licht moet gewoon aangaan en aanblijven.

Al mijn voorgaande (VAG) auto's hadden die mogelijkheid. Maar in het kader van de vooruitgang is die optie niet (meer?) aanwezig bij een moderne auto. :?

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 14-03-2024 21:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PimZ
ehtweak schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:51:
[...]

Ja, duh... natuurlijk kan ik zelf de lichtknop bedienen. :)
Maar ik wilde nu juist dat het automatisch aangaat, zodra ik de auto start. En ook AAN blijft. Dus ik rijd in het donker weg, de lichten gaan automatisch aan, en ff later, als het licht wordt, schakelt de Kuga de dimlichten/achterlichten uit! En dat wil ik nou juist niet!

Licht moet gewoon aangaan en aanblijven.

Al mijn voorgaande (VAG) auto's hadden die mogelijkheid. Maar in het kader van de vooruitgang is die optie niet (meer?) aanwezig bij een moderne auto. :?
Lichtsensor afplakken ;)…….hoe simpel🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PimZ schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:04:
[...]

Lichtsensor afplakken ;)…….hoe simpel🤣
Grapjas. ;w

Dus niet. Want de lichtsensor wordt voor nog meer zaken gebruikt. Als je die al zou kunnen afplakken op een makkelijke manier, zonder dat de afplaktape er snel weer af is. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 23-07-2024
CreativeBuild69 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 20:14:
Heeft er al iemand een nieuwe 2024 Kuga besteld? Ik wel, de titanium met DriverAssistance Pack bursting green. Leverdatum is 1 juli. Er is zo weinig info over te vinden.
Ja ik, 8 februari besteld de ST-Line X met trekhaak, technology pack en winterpack in agate black. Levering schatten ze in de week van 24 augustus :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinfriedW
  • Laatst online: 14-02 16:02
Komende week krijg ik mijn nieuwe Kuga Titanium. Besteld 11 oktober 2023. Trekhaak, drivers assist, aut. trekhaak en AGR stoelen. Ben heel benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

WinfriedW schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 23:18:
Komende week krijg ik mijn nieuwe Kuga Titanium. Besteld 11 oktober 2023. Trekhaak, drivers assist, aut. trekhaak en AGR stoelen. Ben heel benieuwd....
Wordt het dan al het nieuwe model? Of nog die van vorig jaar? Ben idd heel benieuwd.

Want als jij over een week al het nieuwe model krijgt, dat zou best wel bijzonder zijn.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:13
Iemand ervaring met het chippen van de Kuga?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
FulmeN schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:05:
Iemand ervaring met het chippen van de Kuga?
Een atmosferische motor chippen heeft weinig zin, een atkinson motor al helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinfriedW
ehtweak schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 10:13:
[...]

Wordt het dan al het nieuwe model? Of nog die van vorig jaar? Ben idd heel benieuwd.

Want als jij over een week al het nieuwe model krijgt, dat zou best wel bijzonder zijn.
Wordt oude model, helaas. Is al op kenteken gezet en trekgewicht staat op 1500 bij rwd. Zou 2100 zijn bij nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-05 18:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhwqR8iZc3sqZu2FRH7f4v2qScw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o6NNSvWZXxdwOQTPcsxHdt2v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lxI-d-qxXEVmfHHjWuAw8f4l5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWy96iJChrHSuihwsCwpF6xk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ysTgNiR4rhVbiR8vzveawZnRBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SqelsFmguPD0KgwNVtErkI5s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvs0JGh2hCWrzRIYqjEpY3TvjC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqV9ZHi8iCJAcuv3ZBY90NS3.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mijn deurpanelen ontbreken de B&O logo’s .
Tevens mis ik afdekking aan de binnenkant van mijn AGR stoelen,..

Iemand die dit óók heeft ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

André66 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:12:

Tevens mis ik afdekking aan de binnenkant van mijn AGR stoelen,..
Wat zou daar moeten zitten dan?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die ontbrekende B&O logo is bekend ja. Meest trieste bezuiniging ever :')

Net zoals de ontbrekende motor bedekking :')

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
[quote]ehtweak schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:04:
[...]

Je kijkt nu op het blanke metaal..
Zwarte beschermkap /afdekking …..?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Glashelder schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:15:
Die ontbrekende B&O logo is bekend ja. Meest trieste bezuiniging ever :')
Zo ziet het er bij onze Kuga uit (geleverd in september 2023):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzh9qTfMyx7bFY7ETJJMNuytKFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hK7ACbVkkvpANZwxLF3cWoff.jpg?f=fotoalbum_large
Nooit geweten dat daar een versiering zou moeten zitten...
Is het functioneel dan? :+
Net zoals de ontbrekende motor bedekking :')
Dat schijnt al enige jaren zo te zijn. Bij meerdere Ford modellen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

André66 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:08:
[quote]ehtweak schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:04:
[...]

Je kijkt nu op het blanke metaal..
Zwarte beschermkap /afdekking …..?!?!
Bij onze Kuga ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fmgHlI-ZgyGAmJaVWKnAvyS6f4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D58Z0pxDk0M2pbFKjACTeR17.jpg?f=fotoalbum_large
Je kijkt hier naar de bestuurdersstoel.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehtweak schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:05:
[...]

Zo ziet het er bij onze Kuga uit (geleverd in september 2023):

[Afbeelding]
Nooit geweten dat daar een versiering zou moeten zitten...
Is het functioneel dan? :+
Ja daar ontbreken de logo’s :p Bij mijn Fiesta uit 2018 zaten ze er wel nog.

En het is allemaal niet functioneel maar het zijn wel van die kansloze bezuinigingen 8)7

Neem nou bijv. ook de app. Volgens mij is Ford de enige fabrikant waarbij de apps structureel ontkleed worden van functionaliteit. Bij de concurrentie komen er functies bij.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinfriedW
Gisteren mijn Titanium opgehaald en plm 300 km mee gereden. Volgens de dealer hoef je niet in te rijden. Was een vraag van mij, omdat ik volgende maand met een caravan van 1500kg de Alpen in ga. Geen probleem volgens hem, al zou ik dat meteen al doen.

Heerlijk mee gereden. Wel minder vond ik het geluid van de richtingaanwijzers. Veel te zacht. Is me 2x overkomen dat ze nog aan stonden. Is daar war aan de doen? Ervaren jullie hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:17

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maar hoe blijven ze aanstaan? Na een bocht gaan ze uit, bij inhalen tikt ie maar 3 keer?

Ik vind het juist een voordeel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

WinfriedW schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:28:
Wel minder vond ik het geluid van de richtingaanwijzers. Veel te zacht. Is me 2x overkomen dat ze nog aan stonden. Is daar war aan de doen? Ervaren jullie hetzelfde?
Prima toch. Lekker rustig, net zoals de rest van de auto. d:)b

BTW: je ziet dan toch een knipperende indicator op het dashboard? Recht voor je! :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
[quote]ehtweak schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:06:
[...]

Bij onze Kuga ziet dat er zo uit:
[Afbeelding]
Je kijkt hier naar de bestuurdersstoel.

Dat is aan de buitenkant….
Ik bedoelde aan de midden console kant, andere kant van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinfriedW
Andere vraag: aanvankelijk zie ik de Kuga opladen met 2 kilowattuur en later wordt dat minder. Hij staat nu op 79% en laadt nu met 1 kw. Is hier een logica in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@WinfriedW Bij mij thuis laadt 'ie altijd zo tegen z'n maximum aan; 3,7kW:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3q0x5QKUFOXDxWtDpQeAiUdZLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SnSpRaNsNutuSyo6xe6u4Qtp.png?f=fotoalbum_large
En dan continu de maximale waarde.

Afgelopen nacht weer vanaf 02:00h-04:21h. En dan nog heel eventjes om de auto op te warmen, net ff voor half acht. Dan kan ik met een lekker warme Kuga vertrekken.

In z'n totaliteit 10,5kWh à 0,25/kWh = 2,63€ d:)b En daar heb ik dan 50km woon-werkverkeer mee gereden en de auto voorverwarmd.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 21-03-2024 21:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinfriedW
Dus ik heb gewoon luie stroom 😀😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
WinfriedW schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:43:
Dus ik heb gewoon luie stroom 😀😃
Je gebruikt waarschijnlijk de granny in plaats van een laadpaal? Voor de granny is 10A gebruikelijk... Zakt inderdaad wat terug als hij vol begint te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
*knip* dat is meer voor V&A (of marktplaats)

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 22-03-2024 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinfriedW
nooberke schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:04:
[...]

Je gebruikt waarschijnlijk de granny in plaats van een laadpaal? Voor de granny is 10A gebruikelijk... Zakt inderdaad wat terug als hij vol begint te raken.
Idd granny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

André66 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:09:

Ik bedoelde aan de midden console kant, andere kant van de stoel
Heb gisterenmiddag nog ff gekeken. Wel lastig, want het zit goed uit het zicht.
Maar zo ziet het er bij onze Kuga ook uit.

Zo te zien is er ook bar weinig ruimte om er nog iets van een afdekstrip tussen te wrotten. En voor zover ik me kan herinneren van onze vorige auto (een Skoda) zat het ook bij die auto zo gemonteerd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 19:07
Ik zag het ook zitten, maar vind het niet echt storend net zoals bij de andere dingen die ze hebben gedaan om kosten te besparen.
Je kunt bij een Ford nou eenmaal niet de afwerking van een Bentley verwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door isene op 24-03-2024 13:02 ]

Hello darkness my old friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wout010 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:01:
De garage gaat verder onderzoek doen. Het is hun probleem verder dus het wordt vervolgd.
En? ... ik vroeg me af; hebben de 'prutsers' jouw probleem met de Kuga al opgelost?

En zo ja; wat was dan de oplossing?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
isene schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:00:
Ik zag het ook zitten, maar vind het niet echt storend net zoals bij de andere dingen die ze hebben gedaan om kosten te besparen.
Je kunt bij een Ford nou eenmaal niet de afwerking van een Bentley verwachten.
Heb hiervoor 3x een S-max gehad en daarvoor een Galaxy…
Deze waren allen top afgewerkt!!
Helemaal niets op aan te merken dus verbaasde het mij dat deze stoelen zomaar een stuk blank metaal laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesPet85
  • Registratie: December 2022
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe Kuga in mijn bezit vanaf januari dit jaar, wat me echter opvalt is dat wanneer ik 'em in de ochtend achteruit van de oprit rij ik een vrij hard geluid hoor wat lijkt op remmen die niet loslaten? ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het klinkt net alsof je een stoel of meubelstuk over tegels heen schuift, iemand ervaring mee of maar eens een afspraakje bij de dealer maken? :)

Geluid is echt alleen maar bij achteruit rijden in de ochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Just to be sure; het is niet dat voetgangerssignaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpm
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10 09:07

Hpm

Vorige week een nieuwe (agate black) st-x besteld. De verwachte afleverdatum op dit moment 19-09-2024….

[ Voor 3% gewijzigd door Hpm op 27-03-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isene
WesPet85 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:48:
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe Kuga in mijn bezit vanaf januari dit jaar, wat me echter opvalt is dat wanneer ik 'em in de ochtend achteruit van de oprit rij ik een vrij hard geluid hoor wat lijkt op remmen die niet loslaten? ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het klinkt net alsof je een stoel of meubelstuk over tegels heen schuift, iemand ervaring mee of maar eens een afspraakje bij de dealer maken? :)

Geluid is echt alleen maar bij achteruit rijden in de ochtend.
Zou me niets verbazen als het de automatische handrem is. Die kraakt bij mij ook wel is in de ochtend als het koud is en is vooral merkbaar bij achteruitrijden op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesPet85
ZieMaar! schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:13:
Just to be sure; het is niet dat voetgangerssignaal?
Nee dat is het niet idd, echt iets vanuit de Rem/handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesPet85
isene schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:26:
[...]

Zou me niets verbazen als het de automatische handrem is. Die kraakt bij mij ook wel is in de ochtend als het koud is en is vooral merkbaar bij achteruitrijden op dat moment.
Ja ik denk het ook, ik ga maar eens bellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
WesPet85 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:44:
[...]

Nee dat is het niet idd, echt iets vanuit de Rem/handrem.
Helder :). Ik gebruik de handrem nooit (heeft dat toegevoegde waarde tov P), dus herken het dan eigenlijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
Dit geluid hebben wij ook, vrijwel altijd wel achteruit rijden en wanneer je 'langzaam' weg wilt rijden. Alsof de remmen net iets te lang vast blijven zitten. We zijn er na ruim 2 jaar wel aan gewend geraakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• isene
Het zou mogelijk ook hill assist kunnen zijn aangezien die ook actief met de remmen bezig is. Misschien proberen waard om die is uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekel
  • Laatst online: 01-10 19:03
Ik herken het geluid niet. Parkeer vrijwel altijd op de handrem maar haal die bij het wegrijden wel zelf er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecappuchon
  • Laatst online: 12-07 20:02
Ben op zoek naar een rubberen kofferbakmat met bumper bescherming, iemand ervaring/tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Thecappuchon ff terugbladeren/zoeken in dit topic:

ehtweak in "Het grote Ford Kuga PHEV topic"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André66
Het viel ons op dat tijdens het richting aangeven, de radio regelmatig stil valt…
Herkent iemand dit of ligt dit aan een instelling ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

André66 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:33:
Het viel ons op dat tijdens het richting aangeven, de radio regelmatig stil valt…
Nooit gemerkt.
Herkent iemand dit of ligt dit aan een instelling ergens ?
Nee. En geen idee waar/hoe je dit zou kunnen instellen...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinfriedW
Thecappuchon schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:48:
Ben op zoek naar een rubberen kofferbakmat met bumper bescherming, iemand ervaring/tip?
Wij hebben deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DuxdMSPh5phgSCPi-ypVAn1vrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QlJiaXxF3yHQ3zy6YtKTYtkS.jpg?f=fotoalbum_large

Bevalt tot nu toe prima.

[ Voor 17% gewijzigd door WinfriedW op 31-03-2024 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wout010
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05:08
ehtweak schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:40:
[...]

En? ... ik vroeg me af; hebben de 'prutsers' jouw probleem met de Kuga al opgelost?

En zo ja; wat was dan de oplossing?
Helaas nog niet het probleem wordt alleen maar erger. Een nieuwe telefoon houdt hij niet vast. De wissel van zomer naar wintertijd wordt niet vastgehouden. De taalproblemen veranderen elke keer na alleen Engels komen nu ook Duits en Frans voor als taal als je de auto start. Apple-Carplay werkt meer niet dan wel en 9 van de 10 keer bevriest het systeem en dan kun je helemaal niets meer. Als echt niet kunt programmeren dan kun je bij Ford terecht voor een baan. 11 april is er weer een sessie en dan moet het maar opgelost zijn dan heb ik,lang genoeg gewacht op een functionerende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's mooi balen @Wout010 .

Maar dat heeft zo te lezen niet zo zeer te maken met dat die 'prutsers' niet kunnen programmeren, maar lijkt eerder op een h/w probleem met je SYNC-3 systeem. En/of falende spanningsvoorziening ergens in je auto. De constante voeding die de permanent opgeslagen instellingen zou moeten verzorgen, ontbreekt, of stoort o.i.d.

Bedenk wel er rijden echt duizenden van deze auto's rond. En er zijn idd wel de nodige issues. Maar dit hele specifieke gebeuren is (gelukkig) niet standaard. ;)

Heb nog ff voor je gekeken op het Duits Kuga forum. Maar dit specieke geval vind ik daar niet zo 1-2-3.
https://www.kuga-forum.de...atec-phev-plug-in-hybrid/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wout010
Dat kan wel wezen maar ik heb geld uitgegeven voor een functionele auto niet voor deze problemen. Ford zoekt maar een oplossing voor deze problemen en als ze dat niet kunnen dan nemen ze de auto maar terug en wordt de koop ontbonden. Maar we gaan kijken wat 11 april brengt. Maar mijn geduld is niet oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben heel benieuwd hoe dit avontuur met je Kuga gaat aflopen @Wout010 !
Terecht dat je je niet laat afschepen. Maar Ford uitmaken voor een stelletje prutsers (geen idee of je dat in de garage ook roept), lijkt me niet erg constructief. ;)

Want voordat je zover bent, en voor elkaar hebt, dat Ford de koop ontbindt en je je geld terug krijgt... Nou; suk6!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wout010
ehtweak schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:41:
Ik ben heel benieuwd hoe dit avontuur met je Kuga gaat aflopen @Wout010 !
Terecht dat je je niet laat afschepen. Maar Ford uitmaken voor een stelletje prutsers (geen idee of je dat in de garage ook roept), lijkt me niet erg constructief. ;)

Want voordat je zover bent, en voor elkaar hebt, dat Ford de koop ontbindt en je je geld terug krijgt... Nou; suk6!
We gaan het zien op 11 april, maar de volgende auto gaat zeker geen Ford meer worden. En men is op de hoogte hoe hoog ik de ontwerpers van het sync systeem heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
Wout010 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:00:
[...]

We gaan het zien op 11 april, maar de volgende auto gaat zeker geen Ford meer worden. En men is op de hoogte hoe hoog ik de ontwerpers van het sync systeem heb zitten.
Welke Sync versie is er geïnstalleerd? De laatste versie is 3.4.23188.
Op een ander forum kwam je probleem ook voorbij, laatste sync versie kan helpen en bij iemand was het probleem voorbij na het vervangen van de Bluetooth module.

[ Voor 22% gewijzigd door PimZ op 03-04-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belkida
  • Laatst online: 27-08 12:46
Zijn er hier mensen bij wie al wél de terugroepactie van het stuurhuis is gedaan?

Ik bel sinds december elke maand, maar krijg steeds nul op rekest...

Overigens.. Bij mijn Ford op hun website staat wel hetzelfde ID nummer van de terugroepactie als op de website van de RDW, maar een compleet andere omschrijving van het probleem...

RDW: De bevestiging van de stuurstang aan het stuurhuis heeft mogelijk een te grote speling.
Ford: bovenste stekker van stuurhuis mogelijk los

[ Voor 51% gewijzigd door Belkida op 03-04-2024 13:02 . Reden: Verschil tussen RDW en Ford benoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

OMD

Wout010 schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:42:
[...]

Helaas nog niet het probleem wordt alleen maar erger. Een nieuwe telefoon houdt hij niet vast. De wissel van zomer naar wintertijd wordt niet vastgehouden. De taalproblemen veranderen elke keer na alleen Engels komen nu ook Duits en Frans voor als taal als je de auto start. Apple-Carplay werkt meer niet dan wel en 9 van de 10 keer bevriest het systeem en dan kun je helemaal niets meer. Als echt niet kunt programmeren dan kun je bij Ford terecht voor een baan. 11 april is er weer een sessie en dan moet het maar opgelost zijn dan heb ik,lang genoeg gewacht op een functionerende auto.
Kans dat het opgelost wordt is erg klein. Onze Focus had ook een lange lijst met klachten waaronder ook jouw klachten.

Kon Nooit worden opgelost. Wij hebben de auto verkocht en zijn een ander merk gaan rijden. Niet om je een slecht gevoeld te geven maar we zijn 4 jaar bezig geweest. Onze Focus was 40000 euro en als je een topmodel neemt dan mag je daar wat van verwachten.

Holy shit. Ik zat is te kijken bij de Focus op de Ford website bij stel samen. Onze focus is nu met vanaf prijs 37000 euro. Dat was in 2018 27000 euro. man man man...

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 03-04-2024 13:15 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nedora
PimZ schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:32:
[...]

Welke Sync versie is er geïnstalleerd? De laatste versie is 23188.
Ik denk dat dit wel meer dan een software update is. Aangezien alles steeds gereset wordt en de auto gek reageert zou je bijna denken dat er ergens een massa probleem is....

Hoop voor je dat het snel opgelost wordt. Ik kan me je frustraties zeer goed voorstellen 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout010
Nedora schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat dit wel meer dan een software update is. Aangezien alles steeds gereset wordt en de auto gek reageert zou je bijna denken dat er ergens een massa probleem is....

Hoop voor je dat het snel opgelost wordt. Ik kan me je frustraties zeer goed voorstellen 🙈
Ik ga dit in ieder geval voorstellen bij de garage, daar moeten ze dan maar naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout010
PimZ schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:32:
[...]

Welke Sync versie is er geïnstalleerd? De laatste versie is 3.4.23188.
Op een ander forum kwam je probleem ook voorbij, laatste sync versie kan helpen en bij iemand was het probleem voorbij na het vervangen van de Bluetooth module.
Ik kan geen update vinden. Het systeem geeft aan dat alle software up-to-date is, maar ik ga even kijken welke versie er nu opzit. Het vervangen van de bluetooth module zal ik aangeven bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout010
OMD schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:07:
[...]

Kans dat het opgelost wordt is erg klein. Onze Focus had ook een lange lijst met klachten waaronder ook jouw klachten.

Kon Nooit worden opgelost. Wij hebben de auto verkocht en zijn een ander merk gaan rijden. Niet om je een slecht gevoeld te geven maar we zijn 4 jaar bezig geweest. Onze Focus was 40000 euro en als je een topmodel neemt dan mag je daar wat van verwachten.

Holy shit. Ik zat is te kijken bij de Focus op de Ford website bij stel samen. Onze focus is nu met vanaf prijs 37000 euro. Dat was in 2018 27000 euro. man man man...
Dat vind ik ook. De prijzen zijn fors omhoog gegaan en de kwaliteit fors naar beneden. Zoals gezegd 11 april is er weer een sessie. Er zijn op dit forum dingen aangegeven waar het aan zou kunnen liggen, dus die geef ik door aan de garage. Wordt het niet opgelost dan gaat hij weg maar een nieuwe Ford zal er niet meer komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Even muggenziften; maar als je corrigeert voor inflatie dan vallen die prijsstijgingen wel mee. Desondanks is het echt vervelend wat je hebt. Heb geen tips, maar succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Die prijsstijgingen zijn niet exclusief voor Ford hoor... :-(

En wat betreft kwaliteit. Tja, het lijkt er eerder op, maar ook dat is usance bij zowat alle merken, hoe meer elektronica, des te meer 'vage' en onaf problemen.
Blijkbaar is de snelheid waarmee nieuwe, al dan niet nuttige, gadgets worden geïmplementeerd funest voor de kwaliteit en stabiliteit. Oftewel het testwerk vindt door de consument plaats. :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedora
ZieMaar! schreef op donderdag 4 april 2024 @ 07:24:
Even muggenziften; maar als je corrigeert voor inflatie dan vallen die prijsstijgingen wel mee. Desondanks is het echt vervelend wat je hebt. Heb geen tips, maar succes in ieder geval.
Kijk naar nieuwe Kia Picanto. Die is vanaf 19.000 euro tot de duurste versie 25.000 euro. Bizar geld voor zo'n kleine auto. Dus het is niet alleen Ford..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinfriedW
Is het nodig om in de zomer met de caravan van 1500 kg berg op ook de L te gebruiken om bijvoorbeeld voldoende te koelen of voldoende power te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
WinfriedW schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:54:
Is het nodig om in de zomer met de caravan van 1500 kg berg op ook de L te gebruiken om bijvoorbeeld voldoende te koelen of voldoende power te hebben?
De L-stand zorgt enkel voor extra op de (elektro) motor remmen. Bergop gaat dat geen enkel verschil maken. Meer discussie over de L-stand kan je verder terug in dit topic vinden.

Bergop is toeren maken met de Kuga Atkinson motor, dat kan even wennen zijn. Eventueel kan je een deel van je acculading bewaren om die in te zetten op stijle/lange hellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
Wout010 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:21:
[...]

Ik kan geen update vinden. Het systeem geeft aan dat alle software up-to-date is, maar ik ga even kijken welke versie er nu opzit. Het vervangen van de bluetooth module zal ik aangeven bij de garage.
De laatste Sync versie is 3.4.23188 en navigatiekaarten F12, dit is ook te zien in je auto (Sync).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout010
PimZ schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 23:02:
[...]

De laatste Sync versie is 3.4.23188 en navigatiekaarten F12, dit is ook te zien in je auto (Sync).
Sync geeft bij mij aan dat alles up to date is en dat er geen nieuwe versies zijn. Dus dat geeft wel wat voor een kwaliteitssysteem het is. Mijn versie in de auto zit er een versie onder maar dat mag de garage ook gaan oplossen. Je hebt geen idee hoeveel spijt ik heb van het kopen van een Ford Kuga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimZ
Wout010 schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:00:
[...]

Sync geeft bij mij aan dat alles up to date is en dat er geen nieuwe versies zijn. Dus dat geeft wel wat voor een kwaliteitssysteem het is. Mijn versie in de auto zit er een versie onder maar dat mag de garage ook gaan oplossen. Je hebt geen idee hoeveel spijt ik heb van het kopen van een Ford Kuga.
Als je auto een lagere versie aangeeft dan ik hierboven hebt vermeld, dan klopt het niet dat alles up to date is. Laat de garage de update maar uitvoeren naar Sync 3.4.23188 met kaarten F12.
Het updaten werkt alleen goed dmv USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
Wout010 schreef op maandag 8 april 2024 @ 12:00:
[...]

Alleen maar vanwege wat problemen met je navigatiesysteem? :X :X :X
Kwestie van updaten van Sync, al dan niet met een master reset en het zou gewoon moeten werken.
Sync is (zeker vergeleken met andere fabrikanten) gewoon een prima systeem én gratis te updaten, maar het vergt wel wat handigheid die helaas niet iedere gebruiker bezit.

Waarschijnlijk weet Ford niet dat je achterloopt, daarvoor moet je eerst een logfile uploaden naar de site van Ford. Zet de Wifi maar uit want dat werkt 9/10 niet en gebruik altijd en alleen een USB key om te updaten.

Hier staat hoe je dat moet doen: https://www.kugaownersclu...pdate-ford-servers.22289/

Daarna zou de meest recente update op ford.nl moeten verschijnen als je de auto in je Ford-profiel selecteerd of je VIN ingeeft.

[ Voor 25% gewijzigd door SniperGuy op 08-04-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

SniperGuy schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:40:
[...]

Alleen maar vanwege wat problemen met je navigatiesysteem? :X :X :X
Kwestie van updaten van Sync, al dan niet met een master reset en het zou gewoon moeten werken.
Sync is (zeker vergeleken met andere fabrikanten) gewoon een prima systeem én gratis te updaten, maar het vergt wel wat handigheid die helaas niet iedere gebruiker bezit.

Waarschijnlijk weet Ford niet dat je achterloopt, daarvoor moet je eerst een logfile uploaden naar de site van Ford. Zet de Wifi maar uit want dat werkt 9/10 niet en gebruik altijd en alleen een USB key om te updaten.

Hier staat hoe je dat moet doen: https://www.kugaownersclu...pdate-ford-servers.22289/

Daarna zou de meest recente update op ford.nl moeten verschijnen als je de auto in je Ford-profiel selecteerd of je VIN ingeeft.
Maar ergens heeft hij wel een punt. Het is toch belachelijk dat je in een auto die 24/7 connected is moet gaan kutten met USB sticks om een update te installeren. En dan nog een logfile moeten uploaden ook.. :o 8)7

Tesla doet volgens mij al 12 jaar OTA updates en pas sinds Sync4 doet Ford dat pas ook. Gewoonweg belachelijk.

Natuurlijk heeft Tesla ook zo zijn issues en die mogen gewoon benoemd worden (niet in dit topic denk ik :+ ) maar wat dit soort zaken betreft lopen ze ZO ver achter..

Maar desalniettemin hebben de problemen van @Wout010 niks met Sync te maken maar alles met een maandagmorgenmodel die Ford gewoon terug moet nemen of fatsoenlijk moet fixen. Een zeldzaam pech geval dat bij alle merken voor kan komen. Kennis van mij had dat met een Audi Q5 die nog flink meer kostte dan een Kuga. Daar is drie keer een nieuw navigatiesysteem in gegaan en nog niet werken :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
Glashelder schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:58:
[...]

Maar ergens heeft hij wel een punt. Het is toch belachelijk dat je in een auto die 24/7 connected is moet gaan kutten met USB sticks om een update te installeren. En dan nog een logfile moeten uploaden ook.. :o 8)7

Tesla doet volgens mij al 12 jaar OTA updates en pas sinds Sync4 doet Ford dat pas ook. Gewoonweg belachelijk.

Natuurlijk heeft Tesla ook zo zijn issues en die mogen gewoon benoemd worden (niet in dit topic denk ik :+ ) maar wat dit soort zaken betreft lopen ze ZO ver achter..

Maar desalniettemin hebben de problemen van @Wout010 niks met Sync te maken maar alles met een maandagmorgenmodel die Ford gewoon terug moet nemen of fatsoenlijk moet fixen. Een zeldzaam pech geval dat bij alle merken voor kan komen. Kennis van mij had dat met een Audi Q5 die nog flink meer kostte dan een Kuga. Daar is drie keer een nieuw navigatiesysteem in gegaan en nog niet werken :z
Dat is het verschil: Tesla maakt computers met wielen, Ford maakt auto's met IT aan boord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout010
Glashelder schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:58:
[...]

Laten we hopen dat het niet zo ver komt. Ik heb nog een beetje hoop dat het 11 april opgelost wordt bij de garage. Maar een andere Ford zal er niet meer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wout010 schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:24:
[...]

Laten we hopen dat het niet zo ver komt. Ik heb nog een beetje hoop dat het 11 april opgelost wordt bij de garage.
Dat hoop ik ook voor je.
Maar een andere Ford zal er niet meer komen.
En is er dan een ander merk waarbij dit soort horrorstories niet voorkomen?

Denk 't niet. Want vrijwel overal is wel een bijzonder irritant en hardnekkig euvel te vinden. :|
ja, zelfs bij Toyota...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Wout010 schreef op maandag 8 april 2024 @ 18:24:
[...]

Laten we hopen dat het niet zo ver komt. Ik heb nog een beetje hoop dat het 11 april opgelost wordt bij de garage. Maar een andere Ford zal er niet meer komen.
Zo niet, dan bied ik 1000 euro voor de Kuga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 18:37
Iemand een idee hoe ze het probleem oplossen van de terugroep actie 23S27

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP230240

Is het veilig om een Kuga te kopen die deze terugroep actie moet hebben of al is gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heezy95
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-05 12:18
Iemand enig idee waarom de levertijden van de nieuwe Kuga zo lang zijn? Ik heb die van mij van de week besteld met een leverdatum op 18 september..
Pagina: 1 ... 12 ... 48 Laatste