Ik zit net toevallig te kijken naar mijn langste run ooit (wp draait nu 1.5 week en ben aardig aan het testen met verschillende instellingen). Net toen ik dacht dat het hem niet ging worden met het evohome systeem, zie ik dit:blb4 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:33:
[...]
Ik heb maar een paar dagen met de bdr91t gewerkt. 't is raar, maar je dan dan langere verwarmingstijden instellen maar volgens mij niet langer dan 1 uur. Als je lange runs wil dan moet je evohome (met bdr91t) niet rechtstreeks de warmtepomp laten bedienen.
Ik heb nu evohome met de opentherm module aan Heishamon hangen en gebruikt - via NodeRed Dashboard - het opentherm chenable bericht om de de warmtepomp aan/uit te schakelen. Op deze manier heb ik nu - behalve tijdens de defrost gevoelige periodes - lange runs, soms van meer dan 6 uur.
:strip_exif()/f/image/fkLdVeJeBsuXLH5nJusWEXXA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat Ta 33 graden bij 2 graden buitentemperatuur, dus aardig de sweet spot is. Nu de bijbehorende stooklijn nog vinden.
Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder