!mark schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 01:42:
Wellicht niet helemaal het juist topic want niet specifiek voor dit toestel, maar dacht voor mijn S23 wat geld te besparen door dezelfde originele 25W lader bij Amazon Marketplace te bestellen voor iets minder dan de helft van de adviesprijs:
uitvoering: Samsung 25W Fast Charger USB-C (zonder kabel) Wit (Galaxy S10 5G,...
Spijt van, ondanks de gemiddeld positieve reviews bij Amazon mogelijk een niet origineel product ontvangen:
- Kwam niet in de originele doos maar een plastic zakje, weliswaar wel met Samsung sticker
- Icoontjes op de achterkant wijken minimaal af t.o.v. een foto van hoe het moet zijn
- Bij het heen en weer schudden rammelt het ding een beetje
- De meegeleverde USB-C kabel zat enorm strak ook vergeleken met de USB-C kabel die bij mijn net geen week oude toestel zat (dus van nieuwigheid vs gebruikt geen sprake).
Ik kan het niet 100% uitsluiten en functioneel doet hij het ook zoals verwacht (ook snel-laden ging prima, van 20 naar 80% in 40min) zonder echt warm te worden, maar ik vertrouw het toch niet helemaal. Of het is een hele goede en nauwkeurige namaak, of een bulk/B2B product van Samsung zelf en ik ben ik wellicht iets te achterdochtig nu. Inmiddels toch maar dezelfde lader in de Samsung shop zelf besteld tegen de adviesprijs, al is het voor mijn gemoedsrust
Zijn betere aanbiedingen geweest (9 euro zelfs), heb je de eerste verkoper gepakt? Dan heb je bij een externe verkoper gekocht en niet rechtstreeks Amazon.
Amazon market place, betekend 9/10 keer dat het een externe verkoper is, niet slecht maar check de reviews altijd!
Daar kan idd verschil in zitten, en soms wordt je genept. Zal het altijd aangeven bij Amazon, dan ondernemen ze gelijk stappen. Heb dat in het verleden ook gehad, kreeg een usb c naar headphone jack (Niet van het merk zelf, maar merkloos). Discussie met de verkoper gehad, die kwam met onzin aanzetten dat ze het zo bulk inkopen en er daarom geen logo opzit... Contact met de leverancier gehad die aangeeft dat ze dat zo nooit verkopen zonder logo. Amazon was er heel makkelijk in, kon het product behouden en kreeg me geld terug. Binnen een maand was de externe verkoper weg. Tja zegt genoeg.
Dat de eerste externe verkoper ook maar 1 review, schept niet veel vertrouwen... Weet niet of je hem daarvan gekocht hebt, dat is een aannamen.
Ohja Samsung lader in een zakje? Heb mijn twijfels of die origineel is, lijkt op een aliexpress model.. Samsung verkoopt zijn laders altijd in kartonnen doosjes, zeker sinds ze plastic willen reduceren.. De 3 25 Watt laders die ik heb besteld kwamen allemaal in een doosje (Amazon en nog een andere Nederlandse partij).
[
Voor 6% gewijzigd door
dutchnltweaker op 11-05-2023 07:19
]