Llopigat schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:04:
[...]
Huh vreemd.. Ik heb de mijne echter niet veel in de zon liggen, wellicht komt het daardoor. Net nog even gecheckt maar geen merkbare vergeling en hij is ook een jaar oud.
Maar het komt door UV en de mijne komt gewoon niet zo veel in de open lucht. Als ik buiten ben dan heb ik de telefoon meestal weggestopt zitten.
UV is bij lange na niet het enige reden.
Persoonlijke hygiene speelt ook een rol mee.
Een familielid heeft een tablet met een TPU case, dat ding is nooit in de zon of buiten, en toch is het na kleine 8 maanden volledig geel.
Ter vergelijking, diegene z'n telefoon hoesje (van spigen) is na 2 maanden zichbaar geel.
Niet dat diegene vies is of zo, al was je je handen 100 keer per dag, op ten duur worden die cases geel, en dat komt ook gewoon door onze handen.
En sommige mensen hebben daar meer last van dan de ander.
In mijn geval is zo'n 100% TPU case na 1 jaar bij mij licht aan het vergelen, en hetzelfde met de Ultra Hybrid die ik vroeger had.
Opzich geen ramp voor mij, ik vervang zo'n case eenmaal in de tijd dat ik een telefoon heb, maar voor sommige mensen zijn TPU cases gewoon niet geschikt, en dan is een niet doorzichtige of een hard plastic case een beter idee.
Dom voorbeeld maar ik heb een crystal case om mijn 3DS en PS Vita, bij die laatste is dat ding al dikke 10 jaar oud en nog steeds niet vergeeld, omdat het simpel hard en doorzichtige plastic is.
[
Voor 9% gewijzigd door
Mizgala28 op 18-07-2024 18:37
]