IKEA keuken anno 2023 in nieuwbouw woning

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Oke IKEA Faktum keuken uit 2013 hier. Inmiddels 12 jaar oud.

Deurtjes: prima. Hebben zware schoonmaakmiddelen overleefd en waar er niet heel lomp tegenaan is gebotst is alles nog intact.

Scharnieren, Meesten zitten nog prima vast, alle softclose werkt nog (BLUM scharnieren). Het gekke 45 graden hoek kastje heeft losse scharnieren die eens aangedraaid moeten worden.

Schade:
Het kastje met het ontbijtspul, wat welke dag in en uit wordt geschoven. Schade aan oppervlak spaanplaat, krassen in de witte afwerking.

De plaat waar de koelkast (halve hoogte) op staat. opgezwollen door waterschade. Gedoe gehad met de interne vocht afvoer van de koelkast. Hierdoor lekkage op de spaanplaat waar de koelkast op staat.

Plint onder. Bij plaats vaatwasser schade aan plint. Verder eigenlijk vrij van vochtschade.

[ Voor 6% gewijzigd door AtomicShockwave op 03-03-2025 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAlBundy
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:05
isaverr schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:42:
Ergens heb ik hier iets over gelezen maar vind dit niet meer terug?
Deze post bedoel je?
pimNH in "Siemens inbouwvaatwasser plaatsen in IKEA keuken"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flubs
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13-06 07:34
isaverr schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:38:
Het is geen onderbouw, maar volledig geïntegreerde vaatwasser.
Onze vaatwasser was afgelopen zomer kapot dus in de oude keuken nog even deze nieuwe vaatwasser miele xxl gezet. Dus deze zouden we natuurlijk graag overzetten in onze nieuwe keuken. (hier is ook al stukje uit de plint gezaagd hiervoor, maar valt niet echt op)

Ik dacht ook al dat het met een frontje van derden geen probleem zou moeten zijn....want in onze keuken nu past het ook. Maar goed, deze heeft een andere plinthoogte en frontplaat van vaatwasser is dus ook veel kleiner dan die normaal bij de metod hoort.
Ik denk dat ik maar eens ga navragen bij zo'n zaak die frontjes maakt voor de metod. Die kunnen mij dat waarschijnlijk wel vertellen .
https://www.koakdesign.com/nl-nl/vaatwassers-voor-ikea hier kun je zien of de vaatwasser gaat passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:52

Typhone

Who Dares Wins

Weet iemand voor de IKEA Metod of er alternatieven zijn van derden voor een 90cm kookplaat kast? Aangezien zij zelf maar tot 80cm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Typhone schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:44:
Weet iemand voor de IKEA Metod of er alternatieven zijn van derden voor een 90cm kookplaat kast? Aangezien zij zelf maar tot 80cm gaan.
Je kunt de bovenkant van de kastjes inzagen, waardoor de kookplaat erboven past. Zie bijvoorbeeld de foto's in dit topic:

Keukenkast breedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-06 10:36
Typhone schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:44:
Je moet vooral kijken naar de inbouwmaten..... die zijn vaak minder dan 90.

En anders is een beetje inzagen ook een prima oplossing. Dan zou ik persoonlijk eerder voor 2 kasten van 60 gaan vanwege de stevigheid.

[ Voor 17% gewijzigd door TweakGP op 27-05-2025 12:02 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste