Beste Tweakers!
Op het moment zijn wij een keuken aan het uitzoeken, en ik vroeg mij wat af.
De kookplaat (in het voorbeeld een Ikea Blixtsnabb) wordt een Etna KIF880DS op 3fase aansluiting.
Maar zowel de Blixtsnabb (750*490*45mm nis) als de Etna (750*490*48mm nis) zijn dieper dan het blad (38mm) en breder dan het kastje.
Kost dit kast ruimte?
Zaag ik de randen van de keuken kastjes in?
Voor de Etna zou dat 48+20mm zijn volgens de handleiding, 68mm diep, min 338mm keukenblad geeft een in te zagen diepte van 30mm in de linker en rechter zijkant van de kasten denk ik.
Is 3cm gebruikelijk en zou ik hier last van gaan krijgen?
Of is het een optie om 1cm in te zagenm omdat de 2cm voor ventilatie is en de ventilators lijken ruim binnen de 60cm kast te vallen?
Wat ik online vond was zeer sumier, meestal lijken mensen een bredere kast te kiezen, maar omdat we graag een oven willen zitten we "vast" aan een 60cm kast lijkt het.
Of is dat verkeerd gedacht, ik sta open voor feedback!
Het enige goede voorbeeld wat ik kon vinden:
/f/image/c5BkdFGGtmWlqPTgwrAwJugb.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/4Gb3T5RgIbvEgc0dfWc1qPWG.webp?f=fotoalbum_large)
Het idee zoals het nu staat:
/f/image/kOYjSS7kuhfmXe0zu31jpqCJ.png?f=fotoalbum_large)
Op het moment zijn wij een keuken aan het uitzoeken, en ik vroeg mij wat af.
De kookplaat (in het voorbeeld een Ikea Blixtsnabb) wordt een Etna KIF880DS op 3fase aansluiting.
Maar zowel de Blixtsnabb (750*490*45mm nis) als de Etna (750*490*48mm nis) zijn dieper dan het blad (38mm) en breder dan het kastje.
Kost dit kast ruimte?
Zaag ik de randen van de keuken kastjes in?
Voor de Etna zou dat 48+20mm zijn volgens de handleiding, 68mm diep, min 338mm keukenblad geeft een in te zagen diepte van 30mm in de linker en rechter zijkant van de kasten denk ik.
Is 3cm gebruikelijk en zou ik hier last van gaan krijgen?
Of is het een optie om 1cm in te zagenm omdat de 2cm voor ventilatie is en de ventilators lijken ruim binnen de 60cm kast te vallen?
Wat ik online vond was zeer sumier, meestal lijken mensen een bredere kast te kiezen, maar omdat we graag een oven willen zitten we "vast" aan een 60cm kast lijkt het.
Of is dat verkeerd gedacht, ik sta open voor feedback!
Het enige goede voorbeeld wat ik kon vinden:
/f/image/c5BkdFGGtmWlqPTgwrAwJugb.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/4Gb3T5RgIbvEgc0dfWc1qPWG.webp?f=fotoalbum_large)
Het idee zoals het nu staat:
/f/image/kOYjSS7kuhfmXe0zu31jpqCJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/L5RhlI3n2eo6m8DMAX186UDT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Medic op 16-04-2024 09:18 ]