• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:30
Matched: bovenverdieping
Maandag onderverdeling en bovenverdieping laten stofzuigen (40% over of zo). Daarna aangepakt en onder voor de dock gezet en niet aan het laden gezet (wil batterij niet te lang op 100% laten staan).

Nu wil ik hem net de keuken laten stofzuigen is de robot offline. Dus even aangezet maar hij vind hem niet. Aangekoppeld aan de dock en paar seconden later online met nog maar 5%. Hij trekt dus de batterij vrij snel leeg als hij niet aan t dock hangt, waarschijnlijk omdat hij altijd standby staat om commands uit te voeren.

Meer mensen die dit ervaren of ben ik de nige die moeilijk doet over 100% SOC voor een langere tijd?

Ps. Roborock S7

[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 15-02-2023 09:11 ]

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-03 15:24
Card Nox schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:10:
Maandag onderverdeling en bovenverdieping laten stofzuigen (40% over of zo). Daarna aangepakt en onder voor de dock gezet en niet aan het laden gezet (wil batterij niet te lang op 100% laten staan).

Nu wil ik hem net de keuken laten stofzuigen is de robot offline. Dus even aangezet maar hij vind hem niet. Aangekoppeld aan de dock en paar seconden later online met nog maar 5%. Hij trekt dus de batterij vrij snel leeg als hij niet aan t dock hangt, waarschijnlijk omdat hij altijd standby staat om commands uit te voeren.

Meer mensen die dit ervaren of ben ik de nige die moeilijk doet over 100% SOC voor een langere tijd?

Ps. Roborock S7
Ja ik merk hetzelfde. Na een aantal uur is de batterij zo goed als leeg. Maar ik denk zelf dat de robot gebouwd is om veel op het dock te staan. Je 'stofzuigd' hooguit 1 a 2 keer per dag in een normale situatie.

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Boy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:06:
Ik heb een gok gewaagd!

M'n vrouw vindt een robotstofzuiger het geld niet waard en ziet er de meerwaarde niet van in, dus om zomaar 600 tot 800 euro uit te geven aan zo'n apparaat, kwam niet door de WAF

Maar ik wil heel graag een gevoel krijgen bij het hebben van een robotstofzuiger en wilde wel echt LiDAR, meerdere verdieping en niet van de trap af valt.

Nu had ik deze CleanDays en Zedar al gezien met vele goede beoordelingen: https://www.bol.com/nl/nl...sdieren/9300000136696361/

Nu lijken die verdomd veel op elkaar, maar ik kwam dus ook deze tegen:
https://www.geekbuying.co...acuum-Cleaner-497677.html

Wat ook dezelfde lijkt te zijn iig. Voor 209 euro wil ik deze best een kans geven, dus heb 'm besteld. Erg benieuwd!
Het lijkt er op dat er nog een kloon is die ook in de pricwatch staat, voor bijna dezelfde (gunstige) prijs: uitvoering: Nedis WIFIVCL001CBK

Ik heb inmiddels zelf ook de Liectroux XR500 voor het weekend binnengekregen en moet zeggen dat ook mijn eerste indruk prima is.

Het is even stoeien met de app (ik gebruik SmartLife van Tuya), zo lijkt de robot niet automatisch de kaart/verdieping te kunnen herkennen, en wist dan zonder pardon zijn huidige kaart. Het is dus essentieel de kaart van de hudige verdieping op te slaan (een kopie maken) voordat je op een nieuwe begint.

Ik heb twee keer gehad dat een borstel klem komt te zitten in de robot zelf, onder de voorbumper zeg maar, zonder dat dit een melding gaf. Maar ik heb nogal wat vreemde hoekjes, en dit was bij de eerste verkenning.
En ik heb een keer gehad dat hij niet wist hoe hij naar z'n laadstation moest komen, dus hij ging maar gewoon de muur aftasten.

Voor de rest doet hij wat ik verwacht, bovenstaande waren eigenlijk de enige opmerkingen tot nu toe.
Hij vindt z'n weg meestal prima, zuigt goed, valpreventie werkt (trapgat bovenverdieping), en drempels gaan ook redelijk. Dweilen moet ik nog proberen.
De app werkt ook wel prima als je eenmaal weet waar je moet zijn. Ik heb tot nu toe de kaarten handmatig aangepast en virtual walls geplaatst, dat functioneerd ook goed.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:59

Boy

www.byoscoop.nl

Micr0mega schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Het lijkt er op dat er nog een kloon is die ook in de pricwatch staat, voor bijna dezelfde (gunstige) prijs: uitvoering: Nedis WIFIVCL001CBK

Ik heb inmiddels zelf ook de Liectroux XR500 voor het weekend binnengekregen en moet zeggen dat ook mijn eerste indruk prima is.

Het is even stoeien met de app (ik gebruik SmartLife van Tuya), zo lijkt de robot niet automatisch de kaart/verdieping te kunnen herkennen, en wist dan zonder pardon zijn huidige kaart. Het is dus essentieel de kaart van de hudige verdieping op te slaan (een kopie maken) voordat je op een nieuwe begint.

Ik heb twee keer gehad dat een borstel klem komt te zitten in de robot zelf, onder de voorbumper zeg maar, zonder dat dit een melding gaf. Maar ik heb nogal wat vreemde hoekjes, en dit was bij de eerste verkenning.
En ik heb een keer gehad dat hij niet wist hoe hij naar z'n laadstation moest komen, dus hij ging maar gewoon de muur aftasten.

Voor de rest doet hij wat ik verwacht, bovenstaande waren eigenlijk de enige opmerkingen tot nu toe.
Hij vindt z'n weg meestal prima, zuigt goed, valpreventie werkt (trapgat bovenverdieping), en drempels gaan ook redelijk. Dweilen moet ik nog proberen.
De app werkt ook wel prima als je eenmaal weet waar je moet zijn. Ik heb tot nu toe de kaarten handmatig aangepast en virtual walls geplaatst, dat functioneerd ook goed.
Ik dacht ook dat hij de eerste verdieping wistte toen ik de begane grond ging laten doen, maar later zag ik m'n eerste verdieping toch nog in het geheugen staan!

Ook het 'point and clean' gedeelte vond ik via de Tuya app ook goed werken; er was iets geknoeid op 1 plek en dan gaat hij daar een vierkante meter of zo even schoonmaken.

Ik heb 'm nog niet laten werken zonder dat ik thuis ben. Er is ook nog te veel speelgoed wat hier en daar op de grond ligt, moet m'n kinderen nog wat opvoeden :p
Bovenstaand wil ik wel nog oplossen met virtuele muren inderdaad, dat nog niet gedaan, maar dan sla ik het speelgedeelte even over in het algemeen.

Tot nu toe inderdaad best onder de indruk voor de prijs/kwaliteit.

Wat ik wel vreemd vindt, is dat hij nog steeds botst tegen muren, terwijl hij toch een kaart en LiDAR heeft?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46

JB

Cédric roelt!

Jep sinds gisteravond! Werkt bijzonder goed tot nu toe. Afwerking voelt ook degelijk.

Toegevoegd bij de EVE Plus in Xiaomi Home. Deze praat alleen geen Nederlands en ook de meldingen komen in het Engels maar goed, voor het beoogde doel (bovenverdieping) dikke prima. Mocht je iets specifieks willen weten, let me know!

Mijn boefje is liev!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07-2025
gruys7 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:57:
Zijn er al eerste ervaringen over de roborock s8? Vooral benieuwd naar het maken van krassen op de vloer, gelezen in een andere (engelse) recensie?
Op de bovenverdieping hebben we laminaat liggen en daar heb ik nog geen krassen gemerkt. Eigenlijk heel tevreden over de S8 pro ultra. Atm nog geen schedule ingesteld. Ik start het nog manueel en dan ruim ik ook al het speelgoed op. De vloer ziet er proper genoeg uit dat we het niet noodzakelijk vinden om na verloop van tijd zelf te dweilen. Daarbovenop is de vloer ook altijd proper, ondanks 2 kleine kinderen die hun best doen om het terug vuil te maken.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46

JB

Cédric roelt!

Infinity88 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:49:
[...]

Op de bovenverdieping hebben we laminaat liggen en daar heb ik nog geen krassen gemerkt. Eigenlijk heel tevreden over de S8 pro ultra. Atm nog geen schedule ingesteld. Ik start het nog manueel en dan ruim ik ook al het speelgoed op. De vloer ziet er proper genoeg uit dat we het niet noodzakelijk vinden om na verloop van tijd zelf te dweilen. Daarbovenop is de vloer ook altijd proper, ondanks 2 kleine kinderen die hun best doen om het terug vuil te maken.
Dus je hebt 2 plattegronden in je app?

Mijn boefje is liev!

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-03 16:29

MevrouwDeKat

Miauw

Bij mij hier in NL was de prijs ook 479, ik heb de Q7 Max+ gisteravond besteld en vanochtend om 10 uur stond ie voor de deur. Inmiddels beneden en boven laten mappen, en hij is nu een rondje op de bovenverdieping aan het doen. Dacht even dat ie behoorlijk meer herrie maakte dan mn 7 jaar oude, maar hij bleek een pillenstrip te pakken te hebben.

Eerste indruk is goed, hij is een stuk voorzichtiger en fancy dan m'n roomba 865, geen eindeloos gebotst meer!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-04 15:43
Hier een blije bezitter van de Dreame L10s Ultra.

Na alle berichten eerder in dit topic over doa's en niet functioneren besloten dat ik de S7 maxv ultra wilde maar toen kwam het budget issue. Persoonlijk vond ik 1000 euro de max en vrouwlief 600, een uitdaging. Nadat we bij vrienden waren geweest die een andere robot stofzuiger hadden was vrouwlief ook enthousiast. toch bleef budget voor beide een ding gezien wat andere uitgaven.

Toen de Dreame L10s Ultra langs kwam sprak de iets lagere prijs mij wel aan, na wat zoeken uitgekomen op Bol.com en daar ook stond ook een 2de kans product. Ook die kan je na 30 dagen terug sturen dus wij hebben de gok genomen, mijn verwachting was dat dit net zo'n model was als iedereen hier beschreef, waarschijnlijk kaduuk.

Maargoed 3 dagen later nog niks kunnen ontdekken wat het niet doet! Tuurlijk er zitten wat vlekjes op, de een van de 3 kleine brushes was wat verbogen en de stofzak zat er al in. Al met al valt dit reuze mee, we hebben er 750 euro voor betaald en dat is toch wel prettig. Ik blijf hem testen, we hebben nog een aantal dagen voordat we moeten terug sturen, maar met deze prestaties blijft hij.

Een paar vragen:
1. Bij onze (zwarte) keuken wijkt de robot op 1 plek uit, hij volgt niet strak de plint maar ontwijkt een 'onzichtbaar' object. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Bij onze eettafel raakt de robot steeds in we weer met stoelpoten, die ontwijkt hij niet echt. Hoe zijn de ervaringen van mensen die de robot langer hebben, wordt dat beter?
3. Bij het mappen (zonder schoonmaken) van de bovenverdieping heeft de robot zo'n 17 min rond gereden, steeds van de ene in de andere kamer. Ik heb uiteindelijk de robot gestopt en de kaart opgeslagen, het schoonmaken daarna ging gewoon goed. Stop het quick mapping van een verdieping normaal?

• ralphterror
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
daantjuh68 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:17:
Hier een blije bezitter van de Dreame L10s Ultra.

...

Een paar vragen:
1. Bij onze (zwarte) keuken wijkt de robot op 1 plek uit, hij volgt niet strak de plint maar ontwijkt een 'onzichtbaar' object. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Bij onze eettafel raakt de robot steeds in we weer met stoelpoten, die ontwijkt hij niet echt. Hoe zijn de ervaringen van mensen die de robot langer hebben, wordt dat beter?
3. Bij het mappen (zonder schoonmaken) van de bovenverdieping heeft de robot zo'n 17 min rond gereden, steeds van de ene in de andere kamer. Ik heb uiteindelijk de robot gestopt en de kaart opgeslagen, het schoonmaken daarna ging gewoon goed. Stop het quick mapping van een verdieping normaal?
1. Nee hier geen vreemde uitwijkingen oid. (Onze keuken is echter niet zwart)
2. Hij kan stoel- en tafelpoten wel eens aantikken, maar dat is dan heel voorzichtig. Niet beuken of zo.
3. Moet ik nog doen. Ik zal die ervaring delen als het ook zo vreemd verloopt als bij jou.

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:53
Poumelie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Thanks voor deze opmerking, want hierdoor realiseerde ik me iets waar ik al eerder aan dacht, maar door de grote hoeveelheid info uit het oog verloor.

Ik gebruik mijn robotstofzuiger dagelijks op twee en soms drie verdiepingen. Een verdieping moet te doen zijn zónder dat de robot terug naar de dock hoeft. Dat gaat met de l10s Ultra niet lukken want de watertank in de robot zelf is daar te klein voor. Met de Q Revo gaat dat trouwens ook niet lukken.

Dock heen en weer slepen is geen optie. Robot tussendoor even laten docken beneden ook niet. Het moet mijn leven makkelijker maken, niet omslachtiger.

Zucht. De zoektocht begint opnieuw naar een robotstofzuiger die goed kan dweilen met een (zo goed mogelijke) object avoidance. Moet om kunnen gaan met tapijt en lange haren. Heb geen huisdieren.

Ik zie dat de robotstofzuigers zónder dock of mét dock maar enkel voor de stofbak (geen wateraanvoer) beter geschikt zijn. Die hebben een groter waterreservoir in de robot zelf.

Terug de robotstofzuiger spiraal in 😅
Het stofzuigen op een andere verdieping functioneert bij de L10s prima zonder dock. Alleen als je wilt moppen is het noodzakelijk dat de robot regelmatig terugkeert naar zijn dock om de pads schoon te maken en de tank te vullen. Elke dag de bovenverdieping moppen vind ik niet nodig, en de keren dat ik wel de bovenverdieping mop, zal ik een paar keer de robot naar beneden moeten tillen. Is naar mijn mening te overzien.

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-03 22:11
monica66 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:55:
Voor degenen die nog op zoek zijn naar een robot. Ik lees op Amazon dat er in de herfst een nieuwe verbeterde versie uitkomt van de Dreame L10S pro. Ik ben benieuwd.

[...]
Ben benieuwd! Sta op het punt de l10s pro aan te schaffen met het idee er zeker weer 5 tot 6 jaar mee te doen net zoals mijn huidige.. of in ieder geval een jaar of 2 en dat doe dan verhuist naar de bovenverdieping en we er beneden een mét dock voor erbij nemen. Dus alsnog mag ‘ie heel wat jaartjes meegaan.. maar even wachten op net iets beters is geen gek idee. Mijn huidige doet het alleen sinds kort alleen nog maar op de lichtste stand en stopt abrupt een kwart voor bet einde. Misschien dan toch even een nieuwe batterij en motortje en kijken of dat het oplost.. om de tijd te overbruggen (en zodat hij straks op pensioen kan naar de zolderverdieping en daar nog even zijn ding mag doen). Moeilijk, moeilijk..

Waar op Amazon heb je dit gelezen?

[ Voor 18% gewijzigd door Poumelie op 19-07-2023 23:37 ]

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-03 20:37
Poumelie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:15:
[...]

Ben benieuwd! Sta op het punt de l10s pro aan te schaffen met het idee er zeker weer 5 tot 6 jaar mee te doen net zoals mijn huidige.. of in ieder geval een naar of 2 en dat doe dan verhuist naar de bovenverdieping en we er beneden een mét dock voor erbij nemen. Dus alsnog mag ‘ie heel wat jaartjes meegaan.. maar even wachten op net iets beters is geen gek idee. Mijn huidige doet het alleen sinds kort alleen nog maar op de lichtste stand en stopt abrupt een kwart voor bet einde. Misschien dan toch even een nieuwe batterij en motortje en kijken of dat het oplost.. om de tijd te overbruggen (en zodat hij straks op pensioen kan naar de zolderverdieping en daar nog even zijn ding mag doen). Moeilijk, moeilijk..

Waar op Amazon heb je dit gelezen?
Het stond bij de reviews op de Dreame L10S.

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:22
Ah, ik zie dat ik niet de enige man met vrouw, kinderen en katten ben :9
Ook wij zijn op zoek naar een robot die het huishouden enigszins kan bijhouden, tussen de grotere schoonmaakbeurten in.

In eerste instantie was ik aan het kijken naar eufy's van rond de 200, maar al snel kwam ik er achter wat ze tegenwoordig allemaal kunnen. Het budget is dus opgeschroefd naar pak 'm beet 500 euro en de focus is verschoven naar (met name) dreame en roborock.
We komen er echter niet helemaal uit, enerzijds weten we niet precies wat we willen/nodig denken te hebben en anderzijds maken de naamgevingen van de apparaten het ook niet veel duidelijker.

Wat we er zelf van denken:
- Stofzuigen: dat moet ie goed kunnen op een natuursteen vloer met een laagpolig tapijt. Echt vies is het echter nooit.
- Dweilen: als ik de filmpjes/reviews mag geloven is een robot die een lapje achter zich mee trekt voldoende om het netjes te houden. Dweil optillen is een pre, maar dan zit je weer direct een prijsklasse hoger. Dit kunnen we denk ik wel opvangen door de ene dag alles te stofzuigen en de andere dag alles te zuigen en dweilen, behalve het vloerkleed. Automatisch dweilwater afzuigen/aanvullen valt buiten budget.
- Obstacle avoidance: niet bijzonder belangrijk, meestal wordt het speelgoed 's avonds van de vloer gehaald en is dit dus geen obstakel meer.
- Leegstation: hier twijfelen we enorm over. Het lijkt handig om het bakje niet elke keer te hoeven legen, maar aan de andere kant is het stofbakje er ook zo uit gehaald. Dit geldt zeker als er toch dweilwater bijgevuld moet worden. Ook de stofzakken moeten bijgekocht worden (hoelang blijven die over het algemeen in de handel?), en maakt het leegzuigen best wel herrie als de robot 's nachts zijn ronde heeft gedaan (of kan het leegzuigen uitgesteld worden?). Wellicht kunnen we besparen op het leegstation, zodat deze over een aantal jaar naar de bovenverdieping kan waar een leegstation wellicht minder toegevoegde waarde heeft.

De Q Revo of L10(s) ultra spreken ons erg aan gezien de uitgebreide mogelijkheden, maar liggen ruim buiten budget. Dus de focus ligt nu vooral op de Q7(+) aangezien dit een capabel apparaat lijkt wat aan de meeste wensen voldoet. Ook de prijs op dit moment bij bol (341/455) speelt mee in die keuze.
De twijfel zit hem alleen in het leegstation vanwege bovengenoemde redenen.

Wat zijn jullie keuzes geweest om juist wel/geen leegstation te nemen?

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-04 15:50

bjp

Basfr schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:01:
Ook wij zijn op zoek naar een robot die het huishouden enigszins kan bijhouden, tussen de grotere schoonmaakbeurten in.

In eerste instantie was ik aan het kijken naar eufy's van rond de 200, maar al snel kwam ik er achter wat ze tegenwoordig allemaal kunnen. Het budget is dus opgeschroefd naar pak 'm beet 500 euro en de focus is verschoven naar (met name) dreame en roborock.
We komen er echter niet helemaal uit, enerzijds weten we niet precies wat we willen/nodig denken te hebben en anderzijds maken de naamgevingen van de apparaten het ook niet veel duidelijker.

- Stofzuigen: dat moet ie goed kunnen op een natuursteen vloer met een laagpolig tapijt. Echt vies is het echter nooit.
- Dweilen: als ik de filmpjes/reviews mag geloven is een robot die een lapje achter zich mee trekt voldoende om het netjes te houden. Dweil optillen is een pre, maar dan zit je weer direct een prijsklasse hoger. Dit kunnen we denk ik wel opvangen door de ene dag alles te stofzuigen en de andere dag alles te zuigen en dweilen, behalve het vloerkleed. Automatisch dweilwater afzuigen/aanvullen valt buiten budget.
- Obstacle avoidance: niet bijzonder belangrijk, meestal wordt het speelgoed 's avonds van de vloer gehaald en is dit dus geen obstakel meer.
- Leegstation: hier twijfelen we enorm over. Het lijkt handig om het bakje niet elke keer te hoeven legen, maar aan de andere kant is het stofbakje er ook zo uit gehaald. Dit geldt zeker als er toch dweilwater bijgevuld moet worden. Ook de stofzakken moeten bijgekocht worden (hoelang blijven die over het algemeen in de handel?), en maakt het leegzuigen best wel herrie als de robot 's nachts zijn ronde heeft gedaan (of kan het leegzuigen uitgesteld worden?). Wellicht kunnen we besparen op het leegstation, zodat deze over een aantal jaar naar de bovenverdieping kan waar een leegstation wellicht minder toegevoegde waarde heeft.

De Q Revo of L10(s) ultra spreken ons erg aan gezien de uitgebreide mogelijkheden, maar liggen ruim buiten budget. Dus de focus ligt nu vooral op de Q7(+) aangezien dit een capabel apparaat lijkt wat aan de meeste wensen voldoet. Ook de prijs op dit moment bij bol (341/455) speelt mee in die keuze.

rond de 500eur af en toe vind je de Dreame W10 (of de W10 Pro). Dweilt wel, heeft geen automatisch leegmaken van de stofbak. Minder AI/avoidance.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-03 23:32
Basfr schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:01:

Als ik jou was zou ik nog wat nadenken over het dweilen en leegstation. Ik heb nu een aantal jaar een Roborock S5 Max en die bevalt op zich prima, maar moet wel zeggen dat ik tegen het continue schoonmaken van de dweil aanloop. Omdat die dweil ook niet droogt gaat ie soms een beetje ruiken. Daarnaast moet je elke twee dweilbeurten (in mijn geval) de watertank bijvullen en dat kleine gaatje geeft ook soms lekker een natte boel (loop je met zo'n druppend bakje door de kamer). Om deze reden wil ik juist een docking station waar je gewoon niet over hoeft na te denken, maar waar je ook niet telkens dat bakje eruit hoeft te halen om bij te vullen en de dweil schoon te maken. Ook heb ik gemerkt dat dat dweiltje na een tijdje z'n coverage/drukvlakken verliest, waardoor je uiteindelijk met een dunne streep overblijft.

M.i. is zo'n draaidweil echt een must als je wilt dweilen.

• -Cobras-
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-04 15:42
Geen matches
Na zeven jaar trouwe dienst verhuist mijn Xiaomi mi robot (roborock V1) naar het bovenverdiep. De robot loopt twee keer per week al zeven jaar en altijd goed onderhouden qua slijtageonderdelen en het bakje stof legen. Ik ben erg te spreken over zowel performantie als duurzaamheid van het toestel. Destijds in 2016 gekocht voor ongeveer 400 euro dacht ik wat toen veel geld was voor een stofzuiger.

Nu we een dochter van anderhalf jaar hebben is de vloer rond de kinderstoel soms een slagveld. Dus was ik stiekem aan het uitkijken voor een model dat ook de vloer kan dweilen. En dan bedoel ik meer dan een natte vod achter zich aantrekken. Enkele weken geleden heb ik de trekker overgehaald op een Roborock Q Revo voor 799 EUR. En wat een plezier. Mature technologie en de docking werking is ronduit indrukwekkend. We leven in de toekomst. Benieuwd hoe lang deze zal meegaan. Toch iets complexer allemaal qua technologie. Ik stel me bijvoorbeeld vragen rond kalkvorming in de stofzuiger. We zien wel.

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:05
bjp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:15:
mja je wil het onderste er niet uithalen van de batterij. Zeker met een dock waar hij kan laden. Hij moet nog tot daar geraken met zijn batterij :)
Tis vooral onhandig als ik m op de bovenverdieping zet, dan komt sowieso niet bij z’n dock, want die staat beneden.
Beneden haalt ie die meters naar z’n dock wel, zo groot is t ook weer niet.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-04 15:58
thafusion schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:29:
We hebben drie verdiepingen, we zijn gecharmeerd van een robotstofzuiger met een basis station maar om nou drie keer een Q Revo te kopen word ook een duur grapje

Mijn idee was om een Q Revo aan te schaffen en daarnaast nog een Q7 Max+ (omdat we dweilen op de beganegrond belangrijker vinden). Hoe doen jullie dit, domme robot zonder basis station?
Je zou kunnen beginnen met er eentje aan te schaffen en hem gewoon manueel op de bovenverdiepingen te plaatsen af en toe? Zo zijn wij nu ook begonnen. Mocht dat slecht bevallen kun je er altijd nog eentje extra kopen.

• DaSuperGrover
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 20:26
Bij ons is het klepje ook zozo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/An5Eh76NzrAg8kvN-4r7JM6YePg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/46WlpcP7NZnTLsQNgspe6pKk.jpg?f=user_large

Zojuist bovenverdieping in kaart gebracht en Bob is nu aan het werk. Merk wel dat het wat praktischer zou zijn om de kaart op een groter scherm met muis aan te passen. Nu neem ik via Windows PhoneLink mijn scherm van de telefoon over en doe het dan alsnog op de PC ;)

Moet wel nog een keer de studeerkamer opruimen zie ik 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlqCowymBIJ1nQN2lmy6HOzEUr8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RT5PN9WeoxIoPnkwV5GdNxH1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door DaSuperGrover op 20-11-2023 10:16 ]

• maudje79
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-03 10:39
Sinds zaterdag de QREVO in gebruik en ik moet zeggen, wat een top apparaat!

Ik ben nog wat aan het klooien met instellingen, de verdieping waar het doc staat, is perfect in te stellen, ook met schedule en automatisch reinigen, ene dag wel dweilen en andere dag niet.

Ik neem aan dat dit voor andere verdiepingen niet kan, aangezien hij dan niet van het dock daar zelfstandig komt. Geen probleem, dat doe ik handmatig.

Wat ik graag zou weten: hoe doen jullie het op andere verdiepingen met dweilen? Als hij klaar is, gooit hij het waterreservoir leeg, als ik dan de bovenverdieping wil laten dweilen, moet ik hem dan gewoon laten starten alsof hij beneden gaat dweilen en vervolgens als het waterreservoir gevuld is en hij aan de slag wil, pauzeren, optillen en boven laten verder gaan? Of is daar ook een andere oplossing voor?

Tot nog toe zeer tevreden gebruiker iig!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09-2025
Sinds ik afgelopen zomer een Roborock Q Revo heb gekocht lees met stijgende verbazing de vragen over alternatieve reinigingsmiddelen voor in een robotstofzuiger.

Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat mensen die iets van €500-€1500 aan een robotstofzuiger uitgeven willen bezuinigen op reinigingsvloeistof. Ik geef toe dat een flesje best veel kost (voor Roborock OMO betaal je rond €20 euro) maar je doet er dan ook zeker een jaar mee. In mijn geval dweil ik twee keer per week de benedenverdieping van ca. 70m2 en de bovenverdieping van ca. 45 m2 op mode "balanced" voor zowel dweilen als zuigen. Mijn flesje OMO is nu nog halfvol. De kosten ervan zijn in vergelijking met wat de stofzuiger gekost heeft zijn voor mij niet de moeite waard om een goedkoper alternatief te zoeken.

Is het een hobby (dat zou ik nog begrijpen) of wordt er echt verwacht dat je significant meer geld gaat overhouden? Of mis ik iets wat een rol zou kunnen spelen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
jacox schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 20:55:
Sinds ik afgelopen zomer een Roborock Q Revo heb gekocht lees met stijgende verbazing de vragen over alternatieve reinigingsmiddelen voor in een robotstofzuiger.

Ik blijf het toch opmerkelijk vinden dat mensen die iets van €500-€1500 aan een robotstofzuiger uitgeven willen bezuinigen op reinigingsvloeistof. Ik geef toe dat een flesje best veel kost (voor Roborock OMO betaal je rond €20 euro) maar je doet er dan ook zeker een jaar mee. In mijn geval dweil ik twee keer per week de benedenverdieping van ca. 70m2 en de bovenverdieping van ca. 45 m2 op mode "balanced" voor zowel dweilen als zuigen. Mijn flesje OMO is nu nog halfvol. De kosten ervan zijn in vergelijking met wat de stofzuiger gekost heeft zijn voor mij niet de moeite waard om een goedkoper alternatief te zoeken.

Is het een hobby (dat zou ik nog begrijpen) of wordt er echt verwacht dat je significant meer geld gaat overhouden? Of mis ik iets wat een rol zou kunnen spelen?
Schoonmaakmiddelen bestaan voor 99% uit marketing. Het zijn vaak onzinnige producten. Ik neem 90% onthard water en de overige 10% is wat alcohol, azijn en geconcentreerd schoonmaakmiddel voor de geur. Kost geen drol en werkt hier al 4 jaar naar volle tevredenheid (S5 Max, S7 MaxV+ en S7 Max Ultra).

Ik snap dat een flesje OMO van Roborock een handig gemaksproduct is, maar het heeft voor mij nul meerwaarde :) Dat ga ik niet bestellen en laten bezorgen.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

nieuws: Overname iRobot door Amazon gaat niet door

Hoop voor iRobot (bezitters) dat ze niet helemaal omvallen.... Ik heb zelf nog steeds een Roomba in gebruik op de bovenverdieping. Is een oudje zonder connectiviteit dus die blijft nog wel even werken (zolang ik de batterij maar af en toe vervang...).

[ Voor 114% gewijzigd door Beekforel op 29-01-2024 20:49 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 20:25
refused81 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:25:
zit nog een beetje te twijfel tussen de Q Revo, Q8 Max+, Q5 Pro+ en dan met name over het dweil gedeelte (en de daarbij horende kosten).

Volgens de specs hebben ze respectievelijk 80,350,180ml waterreservoir. Ik vroeg me af hoe dat vertaald naar het aantal m2 dweiloppervlak.

Mijn oppervlakte beneden is ca 60m2.
Kan die dat in 1 keer redden met dweilen?

1 keer in de week de reservoir aanvullen vind ik geen probleem, maar als die tijdens 1 ronde dweilen 3 keer moet worden aangevuld wil ik voor de Revo (auto refuel) gaan.
In het geval van mijn S7 Max Ultra kun je in de app zelf instellen om de hoeveel minuten de dweil opnieuw schoongemaakt moet worden. Als je ziet dat ie een uur doet over 60m3, dan kun je de robot natuurlijk instellen dat ie ook pas na 70 minuten o.i.d. de mop zelf gaat schoonmaken.
Aan de andere kant wat @stin00 ook al zei: als je zelf dweilt ga je tussendoor ook even het water verversen, anders trek je steeds een dweil met vies water over de nog te dweilen stukjes vloer.

Daarnaast kun je de intensiteit van het dweilen (inclusief bijbehorende waterflow) instellen. Als je die gewoon op balanced laat staan en niet naar moderate schuift, dan valt het waterverbruik wel mee. Ik doe hier elke dag zuigen en dweilen (bij elkaar ~50 m2) en wanneer ie klaar is met de bovenverdieping (zonder tussendoor de dweil schoon te maken), zet ik em terug op het basisstation, en dan doet ie alleen chargen Dus dan zit ie nog met een vieze dweil. Dan geef ik aan dat ie de benedenverdieping moet schoonmaken en dan gaat ie zelf de dweil schoonmaken. En dat doet ie dan nog een keer de dweil schoonmaken als ie klaar is.

Dus in totaal doet ie 3x de dweil schoonmaken (op de balanced stand qua intensiteit & waterflow):
- de 1e keer doe ik dat via de app handmatig, zodat ie klaar is om de 1e verdieping schoon te maken
- de 2e keer doet ie na de schoonmaak van de 1e verdieping
- de 3e keer doet ie na de schoonmaak van de BGG.

Ik moet om de 3 dagen de watertank bijvullen en de vuilwatertank uitschudden.

De S7 Max Ultra heeft een groter waterreservoir dan de QRevo dacht ik, dus dezelfde routines zou je met de QRevo sneller de tanks moeten verversen.

Daarnaast ga je dus ook minder snel door je water heen als je maar 2 of 3x/week dweilt.

Conclusie: je kunt dit dus onder controle houden door:
- de frequentie van dweilen
- hoe je in de app instelt hoevaak ie tussentijds de dweil moet schoonmaken
- de dweil- en waterflowintensiteit in de app

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-03 15:24
turkeyhakan schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:19:
[...]

Jij woont 1-laags? Dan begrijp ik je keuze.
Dat heb je goed _/-\o_ . Echter weet ik van andere mensen die meerdere verdiepingen hebben, vaak een tweede aanschaffen voor de bovenverdieping, en die af en toe op zolder plaatsen.

Roborock heeft ondersteuning voor meerdere verdiepingen.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 17:09

Plato112

Da is toch nie normaal!

Wij hebben sinds een maand de Eufy L60 met Self-Empty Station. Toen gekocht op de Eufy site voor €280 op dat moment, wat mij een goede deal leek. Ook gezien deze review: YouTube: Sorry Roomba - The Eufy L60 is Our New FAVORITE Budget Robot Vacuum!.
Tot zover zijn we erg tevreden, dit is onze eerste robotstofzuiger dus we wisten niet precies wat we moesten verwachten en we hadden geen zin om bijna €1.000 te besteden aan iets waarvan we niets wisten of dit zou bevallen.
De L60 doet hier een aantal keer per week z'n rondje op de beneden verdieping en ongeveer 1x per week zet ik hem boven neer. In eerste instantie vond ik dat ie erg ver van de randen bleef maar dat lijkt na een update verbeterd te zijn. Hij heeft zich nog niet vastgereden behalve toen ie een kabel had ingeslikt. Het lijkt ook allemaal goed schoon te zijn nadat het rondje klaar is, daarbij moet ik zeggen dat we nergens tapijt hebben.
Het enige probleem waar ik tegen aan loop is dat de app soms bij het wisselen van een kaart (bij het verplaatsen naar de bovenverdieping), de andere kaart kwijt raakt. Dit gebeurt alleen op het device waarmee ik de opdracht voor de kaartwissel heb gegeven, op de andere devices blijft de andere kaart dan wel zichtbaar. Dit lijkt me echt een bug, maar is bij ons nog niet opgelost op het moment. Voor nu weten we de workaround, maar toch een minpuntje voorlopig.
Al met al een erg goede aankoop voor ons!

Speed limits are like herpes.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:48

Theo

moederbord

Een paar maanden geleden heb ik de gok gewaagd en een dweilrobot aangeschaft als aanvulling voor de zuigrobot. Die laatste heeft dan wel wel watertank en een dweil, maar een natte dweil meeslepen dat noem ik geen dweilen, dat is enkel vuil verplaatsen :P Ik zocht dus iets dat werkt met schoon water en dat een vuilwater tank heeft zodat het vuil ook daadwerkelijk wordt verwijderd.

Wanneer je op zoek gaat dan blijken er maar een paar echte dweilrobots te zijn. Dit zijn de high end robotstofzuigers met roterende pads die in het basisstation de pads om de zoveel vierkante meter even komen schoonmaken. Op zich leuk, maar nogal een dure oplossing wanneer er al een robotzuiger in huis is. Daarom voor het magistrale bedrag van 30 euro de beroemde/beruchte Medio/iLife dweilrobot van marktplaats gehaald.(Medion MD18999, of iLife w400) Ding heeft een 0.9 liter schoonwatertank, een sneldraaiende schrobborstel, een rubberen trekker om het vuile water te verzamelen en een 0.9 liter vuilwatertank. Omdat m'n vriendin de stofzuigrobot een naam heeft gegeven heb ik de dweilrobot Moppie genoemd +)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RSLvaprnPMkjLFWSgQiXWcgTcY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EU06z2YO90dE55afW40EZjZ7.png?f=user_large

Moppie is niet zo heel slim en heeft het brein van een simpele Xiaomi stofzuigrobot zonder Lidar en camera's., maar vind z'n weg met een paar afstandssensoren en een gyroscoop. En eerlijkheidshalve werkt dit nog best aardig en efficiënt! Soms wordt een hoekje of een puntje vergeten, maar deze komt de week erna dan wel. En wekelijks 95% schrobben is beter dan tweemaal per jaar met de hand 99.9% doen!
Moppie heeft ook geen app, geen wifi en hoeft niet aan het internet te hangen. (wat weer een voordeel kan zijn)

Moppie is standaard nogal zuinig met water. En, net als met elke dweilbeurt (zowel met de hand als met een robot) blijft er een heel klein beetje water op de vloer achter. Moppie weegt niet voldoende om echt kracht op de rubberen trekker te zetten waardoor er een heel klein beetje water achterblijft.
Helaas is de watertoevoer van Moppie niet te veranderen, en is deze nogal zuinig afgesteld waardoor 40 vierkante meter dweilen maar 300 ml aan water kost, en hiervan 200 ml op de vloer achterblijft waardoor er 100 ml wordt opgezogen. Niet echt ideaal en niet te veranderen... Maar gelukkig kun je dit hardwarematig wél veranderen! Onder de robot wordt het water via zes gaatjes van 1.0 mm op de vloer gedruppeld. Deze gaatjes vergroten met een boortje naar 1.4 mm verdubbelt het gatoppervlakte. en met deze verdubbelt ook de watertoevoer!

Moppie gebruikt nu 600 ml aan water met 40 vierkante meter. Hiervan blijft nog steeds 200 ml op de vloer achter, echter wordt nu dus 400 ml aan vuilwater van de vloer verwijderd. Het natter dweilen zorgt wel voor een schonere vloer omdat het vuil beter op kan lossen en er meer water is om de schrobber ook schoon te houden. En het water dat achterblijft is zowat verdampt wanneer Moppie klaar is.
Met name de eerste paar keren dat Moppie door het huis ging was het water chocomelk geworden.. Klaarblijkelijk is tweemaal per jaar met de hand dweilen dus niet echt afdoende om een vloer schoon te houden :P

Na een paar maanden het ding in gebruik te hebben ben ik erachter gekomen dat het een ideaal ding is. Het heeft een gebruiksaanwijzing. Zo kan hij niet over drempels gaan en kan hij niet op kleedjes komen omdat de bumper maar een paar millimeter boven de grond zit, en kan hij niet verder dan 5 meter van z'n startpunt komen omdat z'n navigatie/kaartgeheugen beperkt is. En nadat de robot klaar is (en naar z'n startpunt is gegaan) moet de watertank worden geleegd en de borstel even worden gereinigd waardoor deze niet 100% autonoom is.

Maar wanneer je om deze issues heen kan werken dan is het een geniaal ding! Vaak gaat de robotzuiger boven aan. Daarna mag Moppie er gelijk achteraan om de slaapkamer te doen. Nadat het water is bijgevuld volgt de badkamer (drempel van 5+ cm) en daarna de rest van de bovenverdieping.
Beneden hetzelfde. Nadat de stofzuigrobot beneden klaar is mag Moppie de woonkeuken dweilen. Na een refil volgt ook de rest van de benedenverdieping. Al heb ik z'n startpositie wel moeten uitmeten omdat de huiskamer ruim 9 meter lang is.

In het verleden is deze dweilrobot vaker in dit topic besproken, en is deze nooit populair geweest. Maar eerlijkheidshalve, ik vind het een geniaal ding! De aanschafkosten zijn een lachertje, de schoonmaakprestaties zijn beter dan een high end zuig/dweilrobot. Enkel de navigatie is simpel, doch doeltreffend, al moet je wel de watertoevoergaatjes vergroten wil deze effectief werken.

Mijn tip aan iedereen die op zoek is naar iets om automatisch te dweilen; kijk even op Marktplaats en haal zo'n robot voor een paar tientjes!

Nu met WP, PV, EV en PC

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:53
Erik-1980 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Gebruik je de robot op meerdere verdiepingen? Op iculture las ik namelijk een review van de dreame l10s ultra en de dreame l20s ultra en beide robotstofzuigers zijn van de trap gevallen en defect?
Nee (nog) niet gedaan. Mijn bovenverdieping is namelijk 120m2, dus heel veel nut heeft dat niet want hij kan dan niet even terug naar zijn dock. Anders moet ik telkens het gehele apparaat gaan versjouwen.

Ik wil het gerust keer proberen hoor, maar volgesn mij is hij "slim" genoeg om te zien dat hij daar niet heen mag rijden. Tevens kun je een verboden lijn/gebied tekenen dit heb ik ook in mijn badkamer gedaan en daar is hij werkelijk nog nooit overheen gereden.

Ik twijfel voor de toekomst om er voor boven ook 1 te halen, maar het is nogal een investering natuurlijk dus eerst beneden nog maar eens aankijken.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:43
MvRtje schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:41:
[...]

Nee (nog) niet gedaan. Mijn bovenverdieping is namelijk 120m2, dus heel veel nut heeft dat niet want hij kan dan niet even terug naar zijn dock. Anders moet ik telkens het gehele apparaat gaan versjouwen.

Ik wil het gerust keer proberen hoor, maar volgesn mij is hij "slim" genoeg om te zien dat hij daar niet heen mag rijden. Tevens kun je een verboden lijn/gebied tekenen dit heb ik ook in mijn badkamer gedaan en daar is hij werkelijk nog nooit overheen gereden.

Ik twijfel voor de toekomst om er voor boven ook 1 te halen, maar het is nogal een investering natuurlijk dus eerst beneden nog maar eens aankijken.
Zoveel werk vind ik die dock naar boven sleuren toch ook niet. Ik doe het één maal om de 2 weken en laat dan grondig reinigen (veel water en in 2 richtingen). Daar heeft die dan iets meer dan een batterijlading voor nodig, dus is wel meer dan een halve dag bezig. Het wordt boven ook niet zo snel vuil als beneden.

Ik heb rond het trapgat een paar virtuele muren getekend en blokkeer de bovenste trede met wat dozen, want ik vertrouw het ook niet helemaal. De balustrade rond het trapget en die aan de vide hebben openingen waar de robot door zou passen. Heel mooi design maar bij het ontwerp alleen rekening gehouden dat er geen kinderen door kunnen kruipen 8)7 .

Edit: Ook een Dreame L10S Ultra overigens.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:30
Wellicht een domme vraag, maar:

De Q Revo S zou er dinsdag moeten zijn. Ik wil het even op de bovenverdieping testen. Woon nog heel even bij mijn ouders, totdat mijn eigen huis klaar is. Om de huisdieren niet te veel op de kast te jagen, is boven testen het beste idee.

Maar hoe kan ik bij het mappen voorkomen dat de robotstofzuiger door het trapgat bij de overloop kukelt? Moet ik er even iets voor zetten, of herkent hij dit zelf?

• Dennis1812
  • Laatst online: 05:47

Dennis1812

Amateur prutser

Dennisweb schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:11:
Wellicht een domme vraag, maar:

De Q Revo S zou er dinsdag moeten zijn. Ik wil het even op de bovenverdieping testen. Woon nog heel even bij mijn ouders, totdat mijn eigen huis klaar is. Om de huisdieren niet te veel op de kast te jagen, is boven testen het beste idee.

Maar hoe kan ik bij het mappen voorkomen dat de robotstofzuiger door het trapgat bij de overloop kukelt? Moet ik er even iets voor zetten, of herkent hij dit zelf?
Herkent hij gewoon.
Komt goed.
En ja, je gaat denken dat hij valt.
En nee, hij valt niet.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• rur01
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04-2025
Een vraag aan jullie omdat ik er zelf even helemaal niet meer uitkom.

Wij hebben met blackfriday de Dreame L10S gekocht voor 699 euro. Voor aanschaf lang zitten dubben tussen de Dreame en de Revo Q. Uiteindelijk heeft toen de doorslag gegeven dat de Dreame L10S betere detectie van obstakels heeft.

Nu is de Dreame L10S defect en mogen wij hem retour sturen voor een refund van 699. Ik twijfel nu of ik dezelfde unit terug wil of toch naar de Revo Q (evt S) wil gaan. Of toch een andere optie beter is.
Onze eisen:

• 700-800 euro
• Auto empty dus met volledig station
• Roterende dweilpads (we dweilen elke dag, ivm katten/kinderen)
• Goede zuigkracht
• Redelijk goed in de hoeken/randen kunnen zuigen en dweilen
• Goede app
• Indien mogelijk ook gemakkelijk te gebruiken voor bovenverdieping, al hebben alle dweilrobots het hier wel moeilijk mee?
• Het liefst aankoop via Amazon (directe verkoop) die doen idd geval niet moeilijk met garantie.

Puntjes waarop de Dreame L10S waarin hij toch wel een beetje tegenviel:
• Zuigkracht en restanten van stof op de vloer, onze oude Roborock 5S die nu boven staat zuigt eigenlijk beter dan de Dreame L10S
• Dreame L10S blijft vaker in de nacht hangen omdat hij een dweilpad verliest.
• Detectie van objecten valt tegen (ook omdat wij hem snachts in het donker aan hebben). Hij blijft toch vaak op snoeren hangen
Keuze die we kunnen maken:
• Dreame L10S (of nieuwer model?)
• Roborock Q revo (S?)
• ?

Ben al dagen in dit forum aan het kijken en op youtube (vacuum wars ect) en verschillende sites maar ontwikkelingen gaan zo snel.

• Sharpster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-03 21:50
Lagoyaz schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:44:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Nog nooit besteld bij ochama, reviews zijn niet zo positief blijkbaar dus zou al best kijken voor Visa dan te gebruiken.
Enig idee hoe het gaat met problemen onder garantie op die site?

Hoe bevalt hij ondertussen als je hem al wat meer gebruikt hebt?

Ik zag een post voorbij komen waarbij hij erg ver van de muur aan het dweilen was, is dit bij jou ook of klopt daar iets niet?
Onze Dreame L10s Pro blijft ook klein beetje van de muur maar op die foto leek het wel heel erg ver.

Ziet er vrij het zelfde uit als het model die wij hebben maar dan met dock voor stof, vuil en proper water met zelfdrogende pads voor goedkopere prijs wat in mijn hoofd beetje te goed voor waar te zijn lijkt 🙈.
Ik let niet zo snel op garantie, meeste kan je zelf maken zo niet dan gewoon plat bellen en tot nu toe nog niks geen problemen waar dan ook.

Ik moet zeggen dat het me nog niet opgevallen is en die laatste paar cm pak ik gewoon mee met mijn grote schoonmaak als ik de hoeken moet doen.

Kwaliteit en bouw van dit apparaat vind ik uitmuntend voor deze prijs. Alle onderdelen zijn ook magnetisch dus vervangen is echt super snel gedaan overigens nog niet nodig gehad.

Verder werkt die goed zelfs met een labrador in huishouden die nogal de modderplassen opzoekt dus zeer te spreken.

Ik zelf oordeel onder het motto als ik echt zenuwachtig word van een dreame l10 die al "ver van de muur" af gaat en je tochal de langs gaat eens in de zoveel tijd met d'r dweil maakt die 2 cm extra ook niet uit je doet het toch al.

Tis ook beetje onlogisch dat iedereen in je huishouden allemaal aan de plint van de kamer staat.

Ik bestel denk ik nog een 2e voor bovenverdieping

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02 15:00
Sharpster schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:27:
[...]

Ik let niet zo snel op garantie, meeste kan je zelf maken zo niet dan gewoon plat bellen en tot nu toe nog niks geen problemen waar dan ook.

Ik moet zeggen dat het me nog niet opgevallen is en die laatste paar cm pak ik gewoon mee met mijn grote schoonmaak als ik de hoeken moet doen.

Kwaliteit en bouw van dit apparaat vind ik uitmuntend voor deze prijs. Alle onderdelen zijn ook magnetisch dus vervangen is echt super snel gedaan overigens nog niet nodig gehad.

Verder werkt die goed zelfs met een labrador in huishouden die nogal de modderplassen opzoekt dus zeer te spreken.

Ik zelf oordeel onder het motto als ik echt zenuwachtig word van een dreame l10 die al "ver van de muur" af gaat en je tochal de langs gaat eens in de zoveel tijd met d'r dweil maakt die 2 cm extra ook niet uit je doet het toch al.

Tis ook beetje onlogisch dat iedereen in je huishouden allemaal aan de plint van de kamer staat.

Ik bestel denk ik nog een 2e voor bovenverdieping
Klinkt wel heel overtuigd over de x20 :P . Hij zit al een paar dagen in de winkelwagen :+ .
Waarom zou je geen 2e floor afmaken voor boven? Enige is dat je hem af en toe naar boven moet tillen.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:12
Kwandoerie schreef op zondag 30 juni 2024 @ 12:05:
[...]

https://www.eufy.com/nl/p...11?variant=40975310651453

Maar als ik jou was zou ik even wachten tot ie bij Amazon weer in de aanbieding is voor 244, dat is ie de afgelopen weken daar regelmatig geweest ;)

[Afbeelding]
Klopt ja. Ik heb er laatst 1 gekocht (l60 ses) en wilde er nu nog eentje bijkopen voor op de bovenverdieping. Ik ben best onder de indruk van hoe goed het haar uit de borstel wordt gehaald door het apparaat zelf. Ik heb vanochtend het haar nog los zitten plukken uit de 25c (oudje) die we boven nog hebben. Nu is de L60 set helaas weer duurder dus ik ga maar even wachten. We hebben een hond dus er is altijd haar, al krijg je mensenhaar er veel moeilijker uit.

Ben nog aan het twijfelen of ik dan de hybrid versie zou kopen. Zodat ie ook gelijk kan "dweilen" al stelt dat weinig voor ben ik bang.

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:04

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Topicstarter
Tussenstand van mijn S7 MaxV Plus na 18 maanden:

Hardware issues: geen.
Connectivity issues: 1x een wifi reset uit moeten voeren, sinds 1 netwerk SSID op kunstmatig mesh draait zijn alle issues opgelost in het huis.
Onderhoud: Kleine zijborstel vervangen, filter stofbakje vervangen, stofzakken 3x vervangen in het dock (kan zonder zakken operereren), originele hoofdborstel zit er nog in (64 uren restant).

EVA wordt gebruikt op alle 3 de vloeren in het huis, midden en bovenverdieping = neer zetten, via app een start geven en na een scan herkent hij zijn plek en gaat hij zijn ding doen. Beste aankoop van 2023 geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTbAeeUlczS5WP7Kn2UjvjxVnyQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lX7xO57sfO896eGx1PfSPy4K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Xqlus1ve op 10-07-2024 14:27 ]

• Poumelie
  • Laatst online: 29-03 22:11
Birdie91 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 16:50:
Hier nog de geupdate versie voor wie het interessant vindt in aanloop naar de Prime days:
(ik heb de dock water tank size van fora kon niet vinden op roborock zelf)

[Afbeelding]
Fijn dit! Zo jammer dat de Master een kleinere dustbin heeft. Verder namelijk ideaal. Die kleine dustbin gaat me sowieso irriteren, en je neemt zo’n docking station nu juist om minder vaak te legen. Van een te kleine dustbin heb ik nu heel erg last met mijn s8, vandaar dat ik naar een upgrade zoek en de s8 naar de bovenverdiepingen wil verhuizen.

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
swijkman schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:58:
Ik ben van plan om over te stappen van een normale stofzuiger naar een robotstofzuiger.
Nu zag ik er 2 bij Coolblue in de aanbieding.

https://www.coolblue.nl/p.../eufy-robovac-x8-pro.html

https://www.coolblue.nl/p...y-robovac-l35-hybrid.html

Ik wil namelijk niet meer dan €250 uitgeven.
Welke zouden jullie mij aanraden of toch nog een ander merk?
De nieuwe Roomba Combo Essential? Die heb je nu voor 199 euro. Basic model met smart functie.
Ik zit hier net naar te kijken voor een bovenverdieping.

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-04 13:26
Net op bol de Roborock Q8 Max+ besteld voor 382 euro.

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid een Roborock S5 Max, deze zal nu naar de bovenverdieping verhuizen.

De dweilfunctie van de Roborock gebruiken we niet, omdat we lichte voegen hebben tussen ons keramisch parket en merken dat deze snel grijs/vuil worden als we de stofzuiger laten dweilen.

Belangrijkste criteria voor de nieuwe stofzuiger waren:

- dock met automatische leegmaak functie
- grote bin in de dock
- meer zuigkracht dan de vorige
- dubbele roller ipv een single brush

Dus ik denk/hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt voor deze prijs.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:07
OcGuru schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:38:
[...]

Hmm. Geluid van het drogen vind ik meevallen. Niet meer geluid dan bv een koelkast die aanslaat. Maar goed geluid is natuurlijk subjectief :)

Hier ook een first world problem. Mijn meubels zijn net 1mm te laag. Eerste halve meter lukt het nog wel maar daarna rijd die zich vast. Kan deze ruimtes natuurlijk als no-go zones selecteren maar daar heb ik hem niet voor aangeschaft natuurlijk :P

Oftewel de 3d printer draait nu om wat verhogingen te printen die ik onder de bestaande poten kan schuiven. Gelukkig hebben alle meubels dezelfde type poten dus dat scheelt weer :P
Tja het is mijn vrouw die zich er tijdens het tv kijken begon aan te storen, ik begrijp het wel. Maar ik wil daarmee zeker niet gezegd hebben dat het luid is, maar gewoon dat continue gezoem eerder.

Vanmiddag de bovenverdieping laten mappen en met een grote glimlach kunnen zien hoe de Q Revo S nét onder het bed kon. Letterlijk die ene of twee mm overschot.

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:28

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

stimpyrulez schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:43:
[...]

Het is bedoelt dat je ook een boven verdieping kan mappen en zuigen.

Weet niet of je robot zelf de serre in kan (gok van niet), maar anders kan je gewoon 1 map maken met 2 ruimtes (kan je vaak opsplitsen).

Maar multimap is normaal gezien voor een andere verdieping en dan moet je dus aangeven dat de robot op een andere verdieping is.

Dus opzich wel llogisch gedrag wat hij nu vertoond.
Wat zou het verschil zijn tussen een bovenverdieping of een andere ruimte in het huis. De drempel is te hoog, dus ik moet hem er zelf neer zetten (net zoals bijv. bij een bovenverdieping).

Maar gezien je een na laatste zin zal het inderdaad kloppen dat je zelf de kaart moet selecteren van de ruimte/verdieping waar je hem hebt neergezet. Dan had ik de verkeerde verwachtingen :) Thanks!

Coding in the cold; <brrrrr />

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03 22:24
Hier een Roborock qrevo master besteld via de duitse roborock website.
Ben benieuwd, we hebben ondertussen 15 jaar robot stofzuigers(de eerste was een irobot 650, daarna een irobot 980 en daarna een i7). Irobot heeft wel aardig afgedaan aangezien de nieuwere i7 veel slechter is qua bouwkwaliteit dan de oudere 980(rijdt nog netjes 2 keer per week op de bovenverdieping rond) waar de i7 echt versleten is en piept door aanlopende onderdelen bij het schoonmaken. Na jaren geleden altijd goede ervaringen met irobot klantenservice was de laatste ervaring(dit jaar) heel slecht en werd ik uiteindelijk na 3 maanden heen en weer mailen afgescheept met dat ik de robot niet goed onderhouden zou hebben en ze daarom niks voor me konden doen.

Eerder dit jaar een robotgrasmaaier gekocht(Segway navimow i105e) en toen toch wel tot de conclusie gekomen dat de irobots die we hebben erg dom zijn als ik hem met de navimow vergelijk. Daarom nu een Roborock qrevo master gekocht nav alle reviews online en ervaringen in dit topic. Nog even getwijfeld met de Roborock s8 maxv ultra en de dreame x40 maar nu met de aanbieding op Roborock de(€920) toch voor de qrevo master gegaan. Ben benieuwd hoe deze bevalt in vergelijk met de huidige Irobot 980 en i7.

• D-Fault
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-10-2024
Vaez schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:00:
Hier een Roborock qrevo master besteld via de duitse roborock website.
Ben benieuwd, we hebben ondertussen 15 jaar robot stofzuigers(de eerste was een irobot 650, daarna een irobot 980 en daarna een i7). Irobot heeft wel aardig afgedaan aangezien de nieuwere i7 veel slechter is qua bouwkwaliteit dan de oudere 980(rijdt nog netjes 2 keer per week op de bovenverdieping rond) waar de i7 echt versleten is en piept door aanlopende onderdelen bij het schoonmaken. Na jaren geleden altijd goede ervaringen met irobot klantenservice was de laatste ervaring(dit jaar) heel slecht en werd ik uiteindelijk na 3 maanden heen en weer mailen afgescheept met dat ik de robot niet goed onderhouden zou hebben en ze daarom niks voor me konden doen.

Eerder dit jaar een robotgrasmaaier gekocht(Segway navimow i105e) en toen toch wel tot de conclusie gekomen dat de irobots die we hebben erg dom zijn als ik hem met de navimow vergelijk. Daarom nu een Roborock qrevo master gekocht nav alle reviews online en ervaringen in dit topic. Nog even getwijfeld met de Roborock s8 maxv ultra en de dreame x40 maar nu met de aanbieding op Roborock de(€920) toch voor de qrevo master gegaan. Ben benieuwd hoe deze bevalt in vergelijk met de huidige Irobot 980 en i7.
Hoe kom je tot 920 euro voor de master? Ik kom tot minimum 1018 met die 8% korting.

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-04 13:35
magnetx3 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 21:34:
[...]

Die ligt helaas buiten ons budget, en ik denk dat ik bij roborock blijf. Ik heb nog een bult (officiële) accessoires van de Q Revo die ook wel op de andere modellen passen. Tevens hebben we een Roborock S4 die al 800 schoonmaak-uren op de teller heeft en nog geen enkel teken van slijtage. Tenzij een ander merk echt een goede prijs/kwaliteit verhouding weet te bereiken kijk ik nog even naar Roborock.
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt met een defecte Lidar die ook niet meer rond draaide. Ik heb het geld terug gehad van Amazon en direct de Q Revo S besteld. Wij hebben ook een hond en kat dus ook last van haren. Hiervoor hadden we 7 jaar lang een Roomba 966 (snort op bovenverdieping nog steeds rond) en die moest je, net als de Q Revo (S), 1x per maand even rond de borstels van haren ontdoen. Als je dit doet is de Revo S je grootste vriend

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een Dreame L10s ultra draaien met roterende mop. Ik ben er zeer tevreden mee en verbaas mij over het resultaat. Bij de Irobot J7 wordt bij het dweilen een doekje meegesleurd, resultaten hiervan kun je echt niet vergelijken met een vibrerende of roterende mop.

Zelf geef ik voorkeur aan roternde mops boven vibrerende mops. Station van vibrerende mops is makkelijker schoon te maken en modellen met vibrerende mops zijn stukken duurder. Het resultaat is vergelijkbaar.

Tot slot zou ik voor de bovenverdieping een 2e robot kopen met minimaal een afzuigstation. Ik vind het persoonlijk niet waard om de robot naar boven en beneden te dragen en voor de bovenverdieping heb ik een 2e robot.

Heel veel info haal ik van deze sites:

https://www.smarthomeassistent.de/
https://testsiegertv.com/...evo-serie-vergleichstest/

https://www.reddit.com/r/...tember_2024_robot_lineup/

https://www.reddit.com/r/...tember_2024_robot_lineup/

[ Voor 25% gewijzigd door karakedi op 19-10-2024 14:43 ]

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:26
Ik ben aan het twijfelen om de Dreame D10 Plus Gen 2 aan te schaffen voor de bovenverdieping. Ik heb al een L10S Ultra en die doet het perfect maar de bovenverdieping is 100% tapijt dus ik heb niks aan de dweilfunctie.

Ben alleen een beetje bang dat de Dreame D10 Plus Gen 2 niet sterk genoeg is omdat het een ouder / goedkoper model is.

Heeft iemand ervaringen met deze?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:48

Theo

moederbord

Theo schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:18:
Een paar maanden geleden heb ik de gok gewaagd en een dweilrobot aangeschaft als aanvulling voor de zuigrobot. Die laatste heeft dan wel wel watertank en een dweil, maar een natte dweil meeslepen dat noem ik geen dweilen, dat is enkel vuil verplaatsen :P Ik zocht dus iets dat werkt met schoon water en dat een vuilwater tank heeft zodat het vuil ook daadwerkelijk wordt verwijderd.

Wanneer je op zoek gaat dan blijken er maar een paar echte dweilrobots te zijn. Dit zijn de high end robotstofzuigers met roterende pads die in het basisstation de pads om de zoveel vierkante meter even komen schoonmaken. Op zich leuk, maar nogal een dure oplossing wanneer er al een robotzuiger in huis is. Daarom voor het magistrale bedrag van 30 euro de beroemde/beruchte Medio/iLife dweilrobot van marktplaats gehaald.(Medion MD18999, of iLife w400) Ding heeft een 0.9 liter schoonwatertank, een sneldraaiende schrobborstel, een rubberen trekker om het vuile water te verzamelen en een 0.9 liter vuilwatertank. Omdat m'n vriendin de stofzuigrobot een naam heeft gegeven heb ik de dweilrobot Moppie genoemd +)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPtcczvny7FOpBcbz8XB9e7Bf0k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EU06z2YO90dE55afW40EZjZ7.png?f=user_large

Moppie is niet zo heel slim en heeft het brein van een simpele Xiaomi stofzuigrobot zonder Lidar en camera's., maar vind z'n weg met een paar afstandssensoren en een gyroscoop. En eerlijkheidshalve werkt dit nog best aardig en efficiënt! Soms wordt een hoekje of een puntje vergeten, maar deze komt de week erna dan wel. En wekelijks 95% schrobben is beter dan tweemaal per jaar met de hand 99.9% doen!
Moppie heeft ook geen app, geen wifi en hoeft niet aan het internet te hangen. (wat weer een voordeel kan zijn)

Moppie is standaard nogal zuinig met water. En, net als met elke dweilbeurt (zowel met de hand als met een robot) blijft er een heel klein beetje water op de vloer achter. Moppie weegt niet voldoende om echt kracht op de rubberen trekker te zetten waardoor er een heel klein beetje water achterblijft.
Helaas is de watertoevoer van Moppie niet te veranderen, en is deze nogal zuinig afgesteld waardoor 40 vierkante meter dweilen maar 300 ml aan water kost, en hiervan 200 ml op de vloer achterblijft waardoor er 100 ml wordt opgezogen. Niet echt ideaal en niet te veranderen... Maar gelukkig kun je dit hardwarematig wél veranderen! Onder de robot wordt het water via zes gaatjes van 1.0 mm op de vloer gedruppeld. Deze gaatjes vergroten met een boortje naar 1.4 mm verdubbelt het gatoppervlakte. en met deze verdubbelt ook de watertoevoer!

Moppie gebruikt nu 600 ml aan water met 40 vierkante meter. Hiervan blijft nog steeds 200 ml op de vloer achter, echter wordt nu dus 400 ml aan vuilwater van de vloer verwijderd. Het natter dweilen zorgt wel voor een schonere vloer omdat het vuil beter op kan lossen en er meer water is om de schrobber ook schoon te houden. En het water dat achterblijft is zowat verdampt wanneer Moppie klaar is.
Met name de eerste paar keren dat Moppie door het huis ging was het water chocomelk geworden.. Klaarblijkelijk is tweemaal per jaar met de hand dweilen dus niet echt afdoende om een vloer schoon te houden :P

Na een paar maanden het ding in gebruik te hebben ben ik erachter gekomen dat het een ideaal ding is. Het heeft een gebruiksaanwijzing. Zo kan hij niet over drempels gaan en kan hij niet op kleedjes komen omdat de bumper maar een paar millimeter boven de grond zit, en kan hij niet verder dan 5 meter van z'n startpunt komen omdat z'n navigatie/kaartgeheugen beperkt is. En nadat de robot klaar is (en naar z'n startpunt is gegaan) moet de watertank worden geleegd en de borstel even worden gereinigd waardoor deze niet 100% autonoom is.

Maar wanneer je om deze issues heen kan werken dan is het een geniaal ding! Vaak gaat de robotzuiger boven aan. Daarna mag Moppie er gelijk achteraan om de slaapkamer te doen. Nadat het water is bijgevuld volgt de badkamer (drempel van 5+ cm) en daarna de rest van de bovenverdieping.
Beneden hetzelfde. Nadat de stofzuigrobot beneden klaar is mag Moppie de woonkeuken dweilen. Na een refil volgt ook de rest van de benedenverdieping. Al heb ik z'n startpositie wel moeten uitmeten omdat de huiskamer ruim 9 meter lang is.

In het verleden is deze dweilrobot vaker in dit topic besproken, en is deze nooit populair geweest. Maar eerlijkheidshalve, ik vind het een geniaal ding! De aanschafkosten zijn een lachertje, de schoonmaakprestaties zijn beter dan een high end zuig/dweilrobot. Enkel de navigatie is simpel, doch doeltreffend, al moet je wel de watertoevoergaatjes vergroten wil deze effectief werken.

Mijn tip aan iedereen die op zoek is naar iets om automatisch te dweilen; kijk even op Marktplaats en haal zo'n robot voor een paar tientjes!
Even mijzelf quoten om de ervaringen met de bekende/beruchte Medion dweilrobot te delen nu deze ruim een half jaar lang wekelijks het huis schrobt. Deze robot heeft dus de naam Moppie gekregen :+

Pré Moppie werden de vloeren in huis zo'n twee tot driemaal per jaar handmatig gedweild. Met een Leifheit dweil, een emmer met schoon heet water met daarin een mix van Dreft en Dasty en een emmer voor het vuile water was het twee uren schrobben om alle vloeren in huis schoon te krijgen. Dat was zo'n klus dat maar heel af en toe gebeurde omdat het veel werk, het altijd wel naar 'volgende week' kon worden uitgesteld en omdat het gewoon niet het meest leuke werk was.
Altijd begon ik met 2 x twee liter schoon water (1x2 liter beneden en een nieuwe emmer met 2 liter water voor de bovenverdieping) en eindigde ik met een paar liter chocomelk. Maar sinds april dweilt Moppie dus wekelijks de vloeren, en de vloeren zien er daadwerkelijk schoon uit.

Maar de vraag blijft altijd, hoe schoon is schoon? En worden de vloeren ook écht schoon van deze Medion/iLife dweilrobot? Dus vandaag na een half jaar heb ik een stukje vloer met de hand gedweild om te kijken of deze écht schoon is. Begin van de avond heeft Moppie d'r werk in huis gedaan, en een paar uur daarna was het tijd voor de test. Met een schone doek van de waslijn en één klein emmertje met ruim schoonmaakmiddel en een half liter heet water daarom een kleine tien vierkante meter van de keukenvloer met de hand stevig geschrobd en gepoetst.

En het resultaat? Moppie krijgt een tien! Rechts is drinkglas gevuld met het schone zeepwater nog vóór het dweilen, en links is een afgietsel van wat er uit de emmer kwam ná het dweilen. Het verschil in kleur van het water in miniem, bewijzend dat er gewoon geen vuil op de vloer aanwezig was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxuhEgitmpLDwNvTIPN2Ky5D3_A=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EVQOUHPZBsu3QO7NSiSZRwok.png?f=user_large

Een half jaar geleden was de voorzichtige conclusie al dat deze rare dweilrobot (welke soms voor twee tientjes op Marktplaats staat! :o ) best wel goed was. En nu, een half jaar verder is voor mij toch wel bewezen dat deze rare robot een verborgen parel is! 8)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:56
Scanniexxl schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:02:
Ik twijfel over de Roborock Qrevo S en de Roborock S7 Max Ultra. Wat is jullie mening/advies?

Tevens nog een andere vraag.
Waar stopt de robot als deze zuigt op een kamer waar het basisstation niet staat?
Niet handig als dat in het looppad of voor een trap bijvoorbeeld is.
Hier een S7 Max Ultra. Als ik nu zelf een nieuwe zou moeten kopen zou ik voor de Qrevo S/Pro/Master gaan.

Als ik hem hier bijvoorbeeld op de bovenverdieping neerzet stopt hij na zijn werkzaamheden op exact het punt waar ik hem neergezet heb om te starten.

Husqvarna 450X NERA (wei)
Husqvarna 430X NERA (achtertuin)
Segway Navimow i105e (voortuin)
Roborock S7 Max Ultra (boven)
Roborock Qrevo Edge S5A (beneden)
Marstek Venus E 3.0

• Zondagskindje
  • Laatst online: 01-04 15:08

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

c-nan schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:38:
Wij zijn voor de begane grond op zoek naar een robot stofzuiger met dweil functie. Het moet om kunnen gaan met kattenhaartjes en (lange) mensenhaar.

Gaat om +/- 50m2.

We willen de robot voornamelijk 's nachts laten draaien. Moet dus geen super luid ding zijn.

We hebben geen water af/toe voer waar de station komt. Dus handmatig vullen/legen.

Ik kom dan o.a. bij de Dreame X40 Ultra Complete. Zijn er goede/betere alternatieven?
Ik lees best wel veel problemen met de X40 op FB en reddit.
Zelf heb ik de L20 Ultra en de Roborock Qrevo S (de laatste doet de bovenverdieping).
Ze kunnen beide goed de kattenharen, mensenharen, stof en kattenbakgrit verwijderen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:18
Zondagskindje schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:20:
[...]

Ik lees best wel veel problemen met de X40 op FB en reddit.
Zelf heb ik de L20 Ultra en de Roborock Qrevo S (de laatste doet de bovenverdieping).
Ze kunnen beide goed de kattenharen, mensenharen, stof en kattenbakgrit verwijderen.
Wij hebben de X40 nu bijna een jaar, werkt feilloos. 2 katten in huis, geen problemen met kattenharen of grit.

https://wren.co/join/Devian

• Zondagskindje

Zondagskindje

BaBoK schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:38:
[...]

Eens, naar aanleiding daarvan neig ik voor de
dreame l10s ultra gen 2 te gaan. Echter blijft mijn interesse ook naar de roborock gaan..
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook niet kon kiezen :D
Dus voor de begaande grond heb ik een Dreame L20 Ultra en voor de bovenverdieping een Roborock RevoS

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:31
Zondagskindje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:23:
[...]

Dus voor de begaande grond heb ik een Dreame L20 Ultra en voor de bovenverdieping een Roborock RevoS
Haha dat kan ook.
En welke ben je het meest tevreden over?

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:31
Zondagskindje schreef op woensdag 30 april 2025 @ 20:23:
[...]

Thanks, kun je mss toelichten waarom?
Doet Dreame beter dweilen/schoonmaken bij de randen?
Of gaat deze beter om met lange haren?
..

Hopelijk wil je wat toelichten:)

EV 82kWh; WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• sonnypiek
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:15
manmetdehamer schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:13:
Zijn er hier andere mensen die een Roborock Q5 pro hebben?
hier rijd hij ook sinds deze week op de bovenverdieping rond.
wilde graag in de roborock familie blijven omdat op de benedenverdieping de QRevo staat. lekker alles in 1 app!
eerste indruk is prima, hiervoor zette ik de QRevo elke week boven neer, heb niet het idee dat de Q5 hiervoor onderdoet.
ook navigeren gaat prima zonder tegen dingen als de poten van het bed, nachtkastjes en dergelijke aan te rijden.

viel mij inderdaad ook op dat de stof tegen het filter "aangeplakt" zit, dit komt mijn insziens door de constructie en de manier waarop het stof opgezogen word.

ik heb overigens 0 ervaring met andere merken

• karakedi
  • Laatst online: 00:06
Holi-Day schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:07:
Dankjewel!

Maar wat mij nog steeds niet duidelijk is: kun je de stofzuiger op een andere verdieping laten dweilen zonder dat je het basisstation mee moet nemen?
Want die mogelijkheid om boven te kunnen dweilen vind ik wel heel belangrijk (dan maar geen flex arm bijv).

Of kan dat alleen bij bepaalde types die dan weer niet tussentijds reinigen ofzo?

(het is duidelijk dat ik nieuw ben in deze wereld, hè 😉)
Ik heb zelf geen ervaring, met stofzuiger naar boven meenemen. Ik zou je eerder willen adviseren om er 2 te kopen :) en moeite te besparen. Je kan een q revo s/ l10s (rond 500 euro) en een x20+/mova e30 (rond 350 /400 euro) kunnen overwegen.

Paar gebruikers hadden dezelfde idee, maar weet niet hoe het is afgelopen. Daarnaast wordt de dweil voor het starten nat gemaakt bij de dreame. Je zou dan eerst de dweil programma moeten starten, wachten tot de dweil wordt natgemaakt en als robot eenmaal uit station is, naar boven dragen. Daarnaast zou je dan ook moeten instellen dat de dweil tussentijds wordt schoongemaakt, nadat hele kamer is gedweild. Je zou de bovenverdieping moeten aanmerken als 1 grote kamer. Als je op basis van oppervlak doet, gaat het stoppen met dweilen, aangezien hij het station niet kan vinden.
Dit is een theoretisch benadering. Ik heb het in de praktijk niet uitgeprobeerd.

Neem ook even deze posts door: [Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2
Het schijnt wel te werken.

Daarnaast moet je bij sommige modellen handmatig de verdieping veranderen en bij andere wordt het automatisch gedetecteerd. Ik weet niet precies hoe de verschillende modellen hiermee omgaan.

[ Voor 10% gewijzigd door karakedi op 04-05-2025 10:27 ]

• Holi-Day
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-10-2025
ik neem aan dat een Dreame l10s ultra gen 2 (of ander type) ook meerdere Maps kan opslaan of is die functie alleen bij Roborocks?

Ik denk dat het er op neerkomt dat het voor bovenverdieping dan de dweil beneden laten reinigen en dan de robot mee naar boven nemen. Het is boven wel iets groter dan 20m2 hier, dus dan zou ik het tussentijd nog een keer moeten reinigen en dan laatste deel doen.

We waren nog even bij een winkel effe gaan kijken (en hopend op heden advies en uitleg) maar er stonden er maar een paar, en geen één Roborock. Wel enkele Dreame, en daar vond ik het station nog best groot van. Dus zeker goed dat we dat iig gezien hebben en vooraf weten.

• Zondagskindje

Zondagskindje

computerjunky schreef op zondag 13 juli 2025 @ 01:45:
Ik heb een Eufy L60 maar durf hem eigenlijk niet alleen boven te laten zuigen omdat ik verschillende reviews gezien heb waar die dingen de trap af racen.

Heeft iemand hier een oplossing voor bedacht of vertrouwen jullie allemaal de robot?
Ik heb een QRevo S op de bovenverdieping rondrijden en ik heb voor de zekerheid een houten balk voor het trapgat liggen.

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03 15:47
Gineau schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:03:
[...]

Vrijwel iedere moderne robotstofzuiger met dweilfunctie is geschikt voor deze vloertypes. Gewoon geen schoonmaakmiddel in de watertank gooien en experimenteren met de vochtigheid van de mops. Dit is in te stellen via de app.

Wat is je budget? De sweetspot ligt naar mijn mening tussen de €400-600.
Ah goed om te horen. Ik vind het niet erg om meer te investeren als de kwaliteit ook een degelijke boost daarin krijgt. Zit er ook aan te denken om een goede voor beneden en een iets goedkopere voor de bovenverdieping. Eis is dan wel dat ze allebei te integreren zijn in 1 app. Ik kreeg wel goede verhalen over de Dreame X50, maar dit is al weer een half jaar terug.

• PassieWaterm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-03 12:45
Ah goed om te horen. Ik vind het niet erg om meer te investeren als de kwaliteit ook een degelijke boost daarin krijgt. Zit er ook aan te denken om een goede voor beneden en een iets goedkopere voor de bovenverdieping. Eis is dan wel dat ze allebei te integreren zijn in 1 app. Ik kreeg wel goede verhalen over de Dreame X50, maar dit is al weer een half jaar terug.
Ik heb vandaag de Mova P50 pro ultra gekregen...... Mijn hemel wat een goed ding

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-04 14:35
Dreame X50 Ultra Complete Black gisteren ingebruik genomen, koosnaam Gerda 2000.
Na beetje opladen de eerste scan en beneden stofzuigen gedaan, helaas niet genoeg accu en tijd voor dweilen, wil er natuurlijk de "eerste keer" even bij zijn. Morgen maar is het hele proces doorlopen en kijken of we de bovenverdieping in kaart kunnen brengen.
Mooi hoe ze de woning in kaart brengt, drempels neemt en zelfs onder lage kasten stofzuigt.

• Alicanto
  • Nu online
Wie heeft ervaring met zowel een topmodel als een goedkopere (bijv. voor de bovenverdieping)?
Merk je veel verschil? Zo ja, in stofzuigprestaties of juist bepaalde features?

Ik denk dat mijn voorkeur gaat naar iets rond de 400-500 euro. Misschien de Roborock Qv 35A (€380) of Dreame L40 ultra (€550) of iets dergelijks.

Zou een hepa filter daadwerkelijk doen wat het belooft in zo’n stofzuiger? Of zou het juist de zuigkracht belemmeren? Ik heb huisstofmijt allergie en heb een diy luchtfilter (merv13 volgens mij), maar merk eigenlijk geen verschil wanneer die aan staat of niet. Ook van een Ikea förnuftig luchtreiniger merk ik niets, behalve het irritante ventilatorgeluid. Als hier meer mensen zijn met huisstofmijtallergie, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met robotstofzuigers.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-04 18:58
Alicanto schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:36:
Wie heeft ervaring met zowel een topmodel als een goedkopere (bijv. voor de bovenverdieping)?

Ik denk dat mijn voorkeur gaat naar iets rond de 400-500 euro. Misschien de Roborock Qv 35A (€380) of Dreame L40 ultra (€550) of iets dergelijks.

Zou een hepa filter daadwerkelijk doen wat het belooft in zo’n stofzuiger? Of zou het juist de zuigkracht belemmeren? Ik heb huisstofmijt allergie en heb een diy luchtfilter (merv13 volgens mij), maar merk eigenlijk geen verschil wanneer die aan staat of niet. Ook van een Ikea förnuftig luchtreiniger merk ik niets, behalve het irritante ventilatorgeluid. Als hier meer mensen zijn met huisstofmijtallergie, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met robotstofzuigers.
Volgens mij heeft @danslo ervaaring met een goed/top model en een goedkopere.
danslo in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"

Vwb huisstofmijtallergie, off-topic, maar al eens gekeken naar immunotherapie mbv acarizax?

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Alicanto schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:36:

Ik heb op dit moment de dreame l40 ultra ae 2 weken in gebruik en ben er echt happy mee!

Hij zuigt goed en dweilt als een tierelier en dan merk je pas hoe goed de dweilpads het doen t.o.v de robot met dweildoekje die ik hiervoor had. Hij gaat erg goed langs de randen, botst nagenoeg nergens tegenaan en gaat netjes om kabels enzo heen.

Ik heb dat ding afgelopen weekend met basisstation en al naar boven en zolder getild om ook daar eens lekker schoon te maken. Is even sjouwen (niet heel zwaar).
Niets dan lof so far (en zolang hij niet ineens stuk gaat) 😁

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:47
RuudMu schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:01:
Dreame X50 Ultra Complete Black gisteren ingebruik genomen, koosnaam Gerda 2000.
Na beetje opladen de eerste scan en beneden stofzuigen gedaan, helaas niet genoeg accu en tijd voor dweilen, wil er natuurlijk de "eerste keer" even bij zijn. Morgen maar is het hele proces doorlopen en kijken of we de bovenverdieping in kaart kunnen brengen.
Mooi hoe ze de woning in kaart brengt, drempels neemt en zelfs onder lage kasten stofzuigt.
Deze staat op mijn shortlist en heb een vraag die ik graag bevestigd wil zien.

Kan je hem optillen en op een andere verdieping zetten om te zuigen / dweilen ?

Internet zegt, waterreservoir vullen en handmatig starten. Is het zo eenvoudig en kan die zonder tussendoor reinigen nog steeds prima dweilen ?

Wat heeft jullie de doorslag gegeven voor deze te kiezen ?

• RuudMu
wd200 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:24:
[...]

Deze staat op mijn shortlist en heb een vraag die ik graag bevestigd wil zien.

Internet zegt, waterreservoir vullen en handmatig starten. Is het zo eenvoudig en kan die zonder tussendoor reinigen nog steeds prima dweilen ?

Ja, ik doe juiste verdieping laden, geef opdracht welke reiniging ik wil (stofzuigen/dweilen of alleen stofzuigen) dan start ik de reiniging, dan pak ik dr op en zet de robot boven neer, gaat ze de omgeving scannen of het de juiste omgeving is en start de reiniging, ze stopt automatich wanneer ze klaar is op de plek waar je dr hebt neergezet bij start.

Ja, water reservois staat bij ons vol, die vul ik weer als ze klaar is en leeg dan de vuilwatertank.
Ja ze kan de hele bovenverdieping doen met 1 dweil/watertank maar geeft wel de melding dat ze wil reinigen en legen, dit lukt me nog niet, je kunt de melding ook negeren en dan doet ze gewoon de hele verdieping met 1 dweil en tank maar wanneer ik bv 2 zone's eerst doe en daarna nog 2 zone's lukt het wel (bovenverdieping is 4 zones / slaapkamers+hal).

De zolder heeft ook een eigen map, daar ligt vloerbedekking en weet ze dat daar geen dweilen nodig zijn, die blijven dan achter in het basisstation.

Vrouwlief wilde een robotstofzuiger met dweilfunctie dus dat waren de minimum eisen, de klim functie was een mooie toevoeging, we hebben drempels bij de overgang garage/kantoor, kantoor woonkamer en het ikea bed van zoontje heeft een houten frame op de grond, hier kruipt ze gewoon overheen.

We hebben nu ook "CleanGenius" ondekt waarbij je een opdracht geeft voor reinigen en ze AI leert wat de mooiste volgorde is voor reinigen op een zo effiecient mogelijke manier.

ze aka "Gerda 2000" bevalt goed

• RuudMu
Greatsword schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:11:
Ook DJI maakt nu stofzuigers (voor degene die van mooi design houden) wel een behoorlijk prijskaartje.

https://store.dji.com/nl/...store_homepage&vid=192291

[YouTube: Meet DJI ROMO Series - Make a Clean Sweep]
Van DJI had ik eigenlijk wel verwacht dat hij zelf naar de bovenverdiepingen zou vliegen ;)

• Peule_P
Zijn er hier mensen met een robotstofzuiger icm luchtverwarming met vloerroosters?
Merk dat hier de dweilpad van de S7 Max Ultra redelijk snel opgevreten wordt, niet geheel onlogisch natuurlijk met de ietwat scherpe randjes en hoekjes van de roosters waar hij overheen gaat.

Maar overweeg om in de toekomst de S7 naar de bovenverdieping te verhuizen en een nieuwere op de benedenverdieping, maar hoe gaan roterende mop pads zoals de Qrevo om met dergelijke roosters of zullen deze nog sneller opgevreten worden?

Gaat dus om dergelijke roosters die in de vloer zitten overal, nu overwegen we ook om volgend jaar de vloer te vervangen en te kijken of er slankere.plattere roosters zijn die minder uitsteken, iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxTCh2iWfJG-hG15cj-DdRHOrZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oiO8YxKmpy7W295frjdjgfr.jpg?f=fotoalbum_large

Marstek Venus E 3.0

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-04 15:45
Peule_P schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:05:
Zijn er hier mensen met een robotstofzuiger icm luchtverwarming met vloerroosters?
Merk dat hier de dweilpad van de S7 Max Ultra redelijk snel opgevreten wordt, niet geheel onlogisch natuurlijk met de ietwat scherpe randjes en hoekjes van de roosters waar hij overheen gaat.

Maar overweeg om in de toekomst de S7 naar de bovenverdieping te verhuizen en een nieuwere op de benedenverdieping, maar hoe gaan roterende mop pads zoals de Qrevo om met dergelijke roosters of zullen deze nog sneller opgevreten worden?

Gaat dus om dergelijke roosters die in de vloer zitten overal, nu overwegen we ook om volgend jaar de vloer te vervangen en te kijken of er slankere.plattere roosters zijn die minder uitsteken, iemand tips?

[Afbeelding]
Is het niet een idee om in de mapping aan te geven dat je stofzuiger hier niet over heen moet gaan? En dan de rooster eens in de zoveel tijd zelf even af te nemen als dat gewenst is?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:22
Afgelopen week de Roborock Qrevo Pro besteld voor €530 als vervanging van onze Q7 Max+ die naar de bovenverdieping gaat. Het leek me een scherpe prijs voor wat extra’s t.o.v. de QV 35A (o.a. heetwater mop washing, warme lucht drogen en een uitschuifbare dweil).
S5V heb ik ook nog overwogen maar die wast de dweils met koud water.

Ten opzichte van de Q7 is de Qrevo Pro een verademing: hij is een stuk stiller en het dweilen is veel beter.

Hoewel de Qrevo Pro dus voldoet aan alle eisen twijfel ik of ik niet beter voor €70 meer de Dreame L40S Pro Ultra kan pakken en daarvoor een dubbele borstel, flex arm, betere zuigkracht en (als ik het goed heb) betere obstacle avoidance. Ik kan echter niet inschatten of het zuig-/dweilresultaat ook beter gaat zijn dan de Qrevo of dat het vooral wat extra gimmicks zijn.

Het voornaamste nadeel is dat ik 2 robots in 2 verschillende apps moet bedienen.

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 08:37
pvpke schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 14:09:
Ik was er net uit en ging vrijdag voor de Roborock Qrevo S5V gaan maar zie net dat ik ook van internetprovidor moet veranderen en zou dan een Dreame D20 Ultra kunnen hebben voor 60 euro. Ik zie deze nergens in de vergelijkingen terugkomen. Wat mist er aan dit toestel?
Ik neem even aan dat jij de D20 Pro Plus bedoelt toch?
Zo ja, dan is er helemaal niks mis mee! Ik heb na lang beraad nu die gekocht voor de bovenverdieping.
Hij moest alleen zuigen (ja heeft dweil) en dat doet dit model uitstekend! Wat hem onderscheidt van de anderen en ik ook een zwaarder wegend pluspunt vind, is dat hij een uitschuifbaar armpje heeft voor te vegen.
Dus in de hoekjes krijgt hij meer weg gehaald net zoals zijn grotere broertje de X40 Ultra die we beneden hebben.

Wil je dus eentje die perfect kan zuigen, mapping heeft, verrassend genoeg goede obstakel detectie, dan zit je hiermee goed. Heeft ook meer zuigkracht dan de vele duurdere modellen trouwens.

Moet hij echter ook goed kunnen dweilen dan zijn er andere opties, zoals de L40 Ultra AE, echter weer minder zuigkracht daar en geen uitschuifbaar armpje voor stofzuigen.

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-03 18:06
xyonix schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:14:
[...]

Zo ja, dan is er helemaal niks mis mee! Ik heb na lang beraad nu die gekocht voor de bovenverdieping.
Hij moest alleen zuigen (ja heeft dweil) en dat doet dit model uitstekend! Wat hem onderscheidt van de anderen en ik ook een zwaarder wegend pluspunt vind, is dat hij een uitschuifbaar armpje heeft voor te vegen.
Dus in de hoekjes krijgt hij meer weg gehaald net zoals zijn grotere broertje de X40 Ultra die we beneden hebben.

Wil je dus eentje die perfect kan zuigen, mapping heeft, verrassend genoeg goede obstakel detectie, dan zit je hiermee goed. Heeft ook meer zuigkracht dan de vele duurdere modellen trouwens.

Moet hij echter ook goed kunnen dweilen dan zijn er andere opties, zoals de L40 Ultra AE, echter weer minder zuigkracht daar en geen uitschuifbaar armpje voor stofzuigen.
Sorry, het gaat over de Dreame D20 Ultra ==> https://www2.telenet.be/r...ten.html?intcmp=eoy-aspot

• paterke
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-03 21:07
xyonix schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 16:14:
[...]

L40 Ultra AE heeft 19k Pa
D20 Pro Plus 13k Pa
Qrevo S5V 12 Pa

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-03 21:44
Heel erg blij met de Roborock Saros 10R; stofzuigt en dweilt perfect. Was toch spannend hoe die zou presteren.
Tot nog toe mijn ervaringen:
- zuigt en dweilt erg goed (automatisch schema ingesteld), heerlijk om thuis te komen in een schoon huis
- uitstekende mapping van de beneden verdieping (keuken en hal werden automatisch herkend).
- must have: zuigt en dweilt ook onder de dressoirkast met een hoogte van 9 cm!
- 2 tapijten herkend en met extra zuigkracht, waardoor kattenharen ook worden weggezogen
- drempel (< 2 cm) tussen woonkamer en hal is geen probleem
- herkend draden, schoenen, kattenspeelgoed, kattenbak, huishoudspullen, stekkerblokken en vermijd ze ook (zichtbaar in de log met foto's erbij)
- stemherkenning werkt goed: "hey Rocky, start cleaning" of "vacuum only"
- live video feed werkt ook goed
- notificatie "Start cleaning" op zowel iPhone als Apple Watch
Ik ga nog de bovenverdieping laten doen (alleen stofzuigen); ik zie dan af van een tweede robot, als dat goed werkt zonder het dock (verwacht het wel).
Ik heb de Saros 10R voornamelijk gekozen, vanwege zijn hoogte (moet onder de kast door) en zijn uitgebreide features.

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-02 20:08
Inmiddels heb ik vanaf Maart een Qrevo master in huis voor de beneden verdieping;

die is zo'n 100m2, er lopen twee Corgi's rond die veel verharen en lange haren achterlaten op de houten vloer. Er lopen ook nog eens twee kleine kinderen rond die ook nogal eens wat zooi achterlaten.

Wat me opvalt is dat het kleine stofbakje erg snel vol zit, de borstels zit ook regelmatig haar omheen gewikkeld en daarbij wordt het bakje ook slecht leeg gezogen in het dockingstation.

Zijn er meer mensen die er last van hebben met dit specifieke model?

Voor de bovenverdieping wil ik ook een aparte roborock neerzetten maar ik twijfel tussen die van beneden naar boven verplaatsen en er eentje beneden neer te zetten die de problemen niet heeft...

OF

een goedkoop modelletje boven neerzetten die alleen zuigt en niet alle features heeft die de duurdere wel hebben (auto legen, dweilen inc dweilreiniging, watertanks etc).

Iemand die hier een mening over heeft?

[ Voor 2% gewijzigd door pipo de C op 09-12-2025 12:39 . Reden: typo's en leesbaarheid ]

• TVG1988
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-03 16:36
Flappie schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:48:
Mijn Eufy Robovac voor de slaapkamers heeft het begeven en zoek nu wat nieuws. Bij voorkeur van Roborock omdat ik dat ook in de woonkamer heb.

Mijn huidige Eufy heeft een borstel met van die zwarte haren eraan. Dat levert een hoop ellende op met 3 dames in huis en de nodige haren op de vloeren.
Alles blijft daar in zitten en de hele borstel loopt vast.

Ik zie dat Roborock ook van die borstels heeft. Mijn Qrevo voor de begane grond heeft dat niet.

Iemand advies hierin? Is veel haar een probleem bij Roborock?
De huidige Qrevo heeft gewoon een rubber borstel en de haren komen vanzelf aan de zijkant en komen dan in het holle deel van de borstel.
De modellen met de divide brush werken hier heel goed voor. Ik heb de CurvX, en nog nooit een haartje moeten verwijderen. Deze doet de bovenverdieping bij ons. Er is ook de (op papier) iets betere Curv 2 Pro die je in de gaten kunt houden inzake prijs. Beneden hadden we de Saros 10R, maar jammer genoeg terug moeten sturen wegens dat ie water lekte (lijkt wel een vaker voorkomend probleem). Omruilen was geen optie (enkel refund) en toen via Amazon DE op de DJI Romo S uitgekomen die daar een pak goedkoper staat dan eender waar (momenteel goedkoper dan de CurvX en Saros). Hij draait hier nu een weekje, en die bevalt enorm. Geen merkbaar verschil inzake prestaties, maar navigeert een stuk netter dan de CurvX rond onze meubels, en zit zeker op het niveau van de Saros 10R (ik durf zelfs stellen dat ie nog een tikkeltje verder gaat). Deze heeft een heel gelijkaardige borstel en werkt ook gewoon zoals het hoort.

• Peule_P
Peule_P schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:28:
Recent gepost dat mijn S7 Max Ultra niet meer het stofopvangbakje in de robot leegzuigt, iedere paar dagen nu zelf leeg maken.
Inmiddels ook al (meerdere malen) station gereinigd, filter vervangen, stofzak vervangen alles zonder resultaat.
Afzuigsterkte ook al op MAX gezet in de app.

Dan toch maar een ticket geopend bij Bol (2 jaar garantie) en de verkoper was Mi RobotHome Store, iemand ervaring hiermee met retourneren of ben ik hem dan maanden kwijt zonder dat je iets hoort?

Dit is de reactie die ik van hun kreeg via Bol:

Hallo, robot onze excuses voor het ongemak.
In uw geval zullen we u een verzendlabel geven, waarna u het pakket naar ons reparatiecentrum kunt sturen voor reparatie.
Geef de volgende informatie zodat we een reparatielabel voor je kunnen maken.
Naam : ?
Volledig adres : ?
Telefoonnummer:?
Product SN code (te vinden onder de barcode op de onderkant van de veegmachine) :?
SN is vergelijkbaar met R58EER33701078.
We kijken uit naar uw antwoord, dank u voor uw steun en begrip.

Met vriendelijke groet,

Mi RobotHome Store
Partner van bol
Update omtrent dit, heb zelf nog paar keer geprobeerd de robot en station schoon te maken, stofzakken en filters vervangen etc maar probleem bleef en dus opgestuurd naar Polen.

Binnen een week was de robot retour en rijdt nu weer een week rondjes op de bovenverdieping en vooralsnog lijkt het stofbakje leeg na iedere ronde dus so far so good.

Uiteraard ook gevraagd wat ze gedaan hebben, zodat mocht het in de toekomst nog eens voorkomen (buiten de garantie) dat ik het zelf ook kan doen of controleren.
Meer als deze reactie kreeg ik niet dus vraag me nog steeds af wat ze daadwerkelijk gedaan hebben, iemand een idee wat ze bedoelen?
Onze technici hebben de verstopping in de ventilatorinlaat grondig geïnspecteerd en verholpen.

Marstek Venus E 3.0

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:12
Hi!

Wij hebben een Roborock QV 35A en die wilden we eigenlijk zowel boven als beneden gebruiken. Zowel voor zuigen als dweilen. Ik kan het niet goed vinden maar kun je ook de robot laten dweilen op een tweede kaart (de bovenverdieping) zonder daar een basisstation te hebben? Of werkt zonder basisstation alleen met zuigen?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:58

de Peer

under peer review

Koepert schreef op zondag 15 februari 2026 @ 17:33:
Hi!

Wij hebben een Roborock QV 35A en die wilden we eigenlijk zowel boven als beneden gebruiken. Zowel voor zuigen als dweilen. Ik kan het niet goed vinden maar kun je ook de robot laten dweilen op een tweede kaart (de bovenverdieping) zonder daar een basisstation te hebben? Of werkt zonder basisstation alleen met zuigen?
ja dat kan gewoon.

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-04 15:24
Koepert schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:34:
[...]

Oh ok tof, Moet je daar nog iets speciaals voor doen? Of gewoon de robot uit het basisstation pakken, boven neerzetten en starten? Heeft hij standaard "water aan boord" ?
Als de robot in het basisstation staat, kies je in de app om op de bovenverdieping te dweilen. Dan worden de dweilen nat gemaakt. Zodra die uit zijn basisstation komt, kan je in de app de robot op pauze zetten. Hierna naar boven verplaatsten en terug op play duwen.

• Bouwertje
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06:44
Kan iemand mij uitleggen hoe het navigeren van een robotstofzuiger in zijn werk gaat. Maakt hij een eigen plattegrond, kan je die plattegrond zelf ingeven, kan je daar matten, kleden ect op aangeven? Kan je looproutes aangeven die extra moeten gebeuren? Hoe doe je dat met deuren, openzetten tijdens rijden? Hoe werkt een 2e plattegrond (bovenverdieping) en hoe gaat dat met een trap?

Ik kan er eigenlijk nog niet zoveel over vinden?
Pagina: 1