Ik heb het al eens voorbij zien komen toen ik nog geen Roborock S7 Pro Ultra Robotstofzuiger had, maar kan het niet terug vinden, waar kopen jullie de borstels en dwielen voor de S7 ?
Gewoon de officiële Roborock shop op AliExpress:brutus26 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:44:
Ik heb het al eens voorbij zien komen toen ik nog geen Roborock S7 Pro Ultra Robotstofzuiger had, maar kan het niet terug vinden, waar kopen jullie de borstels en dwielen voor de S7 ?
https://www.aliexpress.com/store/4987399
waar ben je uiteindelijk voor gegaan en hoe bevallen die? ik moet deze dingen binnenkort voor de S7 Max Ultra (geen maxV) gaan kopen misschien kan ik jou ervaringen her-gebruikencrimby schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:28:
Wij hebben een Roborock S7+ Maxv Ultra en zijn toe aan wat vervangingen:
- waterfilters
- stofzak
- dweilmop
Nu kan ik die gewoon ergens random kopen van het duurste merk, maar heb hier weleens tips voorbij zien komen… wat raden jullie aan (diegene die dezelfde hebben uiteraard)
Ik heb nog een oude Roborock S5. Welke website gebruiken jullie voor nieuwe filters/reserve onderdelen aan te kopen? Ik vind heel wat aanbieders terug met slechte reviews waar bijvoorbeeld de onderdelen niet perfect passen. Ook heel veel prijsverschil tussen verschillende aanbieders.
Er worden voornamelijk namaak producten aangeboden via Amazon, Bol etc. Ik haal namaak reserve onderdelen kits bij Amazon, bestaande uit stofzakken, dweilpads, stoffilters, roterende borstel en die ronde borstel. De kwaliteit is wat lager dan originele onderdelen, maar het scheelt veel qua prijs. Bol vermijd ik persoonlijk omdat alles daar veel duurder is.dotacom schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:09:
Ik heb nog een oude Roborock S5. Welke website gebruiken jullie voor nieuwe filters/reserve onderdelen aan te kopen? Ik vind heel wat aanbieders terug met slechte reviews waar bijvoorbeeld de onderdelen niet perfect passen. Ook heel veel prijsverschil tussen verschillende aanbieders.
Voor de S5 zou ik een complete onderdelen set bestellen (Check wel even goed of dit de juiste is voor jouw S5). Voor €18 is dat natuurlijk allemaal namaak, 2 originele filters zouden immers al even duur zijn als deze complete set. De externe verkopers op Bol gooien er vaak nog 10 tot 15 euro bovenop. Komt uiteindelijk allemaal uit China etc.
Je kan ook originele onderdelen aanschaffen, dan ben je een veelvoud kwijt. Ik kan je geen garanties geven of namaak onderdelen even goed werken, maar bij m'n S7 Plus en S7 Max Ultra merk ik eigenlijk geen verschil in prestaties. Of de levensduur wordt beinvloed durf ik geen uitspraken over te doen, eigen risico.
Met goedkope namaak onderdelen heb ik wel véél meer reserve onderdelen thuis op voorraad liggen en ben ik sneller geneigd een onderdeel preventief te vervangen. Met de originele onderdelen deed ik vaak veel langer dan aanbevolen omdat ik ze te prijzig vond om te vervangen
Cixelsyd schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:01:
[...]
Herkenbaar. Vorige week zondag (19 november) besteld en tot op heden nog hetzelfde... Via chat gesproken met Amazon afgelopen vrijdag, daar is een ticket aangemaakt intern waar ik binnen 72u reactie op zou krijgen. Ook hierop nog geen reactie. Jammer maar helaas, voorlopig heb ik maar even geduld.
Anna_P schreef op donderdag 30 november 2023 @ 18:07:
[...]
Mede door dit topic overgehaald om op 21 november de Q Revo te kopen (een witte). Speciaal een account aangemaakt om te melden dat dit precies is wat mij zojuist wel is gebeurd. Gisteren een bericht naar de klantenservice gestuurd over mijn bestelling, die maar niet verzonden werd. De bestelling was volgens de Amazon medewerker "vastgelopen" en er werd een onderzoek gestart. Net dus bericht gehad dat het magazijn de Q Revo "niet meer kan leveren" en dat Amazon de bestelling daarom annuleert. Heel vreemd, want Amazon biedt via dezelfde verkoper de Q Revo gewoon nog/weer aan... maar dan €200 duurder.
Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met de geboden "oplossing", maar zag al dat ik juridisch gezien geen poot heb om op te staan. Amazon geeft in het bestelproces aan dat je pas een verkoopovereenkomst aangaat op het moment dat zij de bestelling verzenden, en dat is in mijn geval dus nooit gebeurd.
Ben benieuwd of de anderen die in deze situatie zitten hun Q Revo nog wel krijgen! Kan ik dat misschien nog gebruiken om mijn zaak te bepleiten
Hebben jullie nog iets vernomen qua levertijd? Of is het al inmiddels geleverd?Deatheyee schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 07:43:
[...]
Net reactie gekregen, of ik een ticket wil aanmaken of de bestelling wil annuleren. Dacht dat in eerdere communicatie al duidelijk was dat ik wilde dat het eerste ging gebeuren. Duurt nu een paar dagen voordat ik reactie krijg.
Ik heb gisteren nog een Q Revo besteld voor de originele prijs. Deze is wel direct verzonden. Gaat uiteindelijk gewoon retour als dit niet netjes opgelost wordt, het is dan ook gelijk de laatste bestelling van mij bij Amazon.
Dag Allen,
Wij denken eraan om een robotstofzuiger te kopen maar loop tegen de vaak outdated informatie aan.
Ik heb geen huisdieren maar jonge kinderen en zoek een zuiger/dweil tussen de 300 en 500 euro.
Ik wil geen camera erin en zou het liefst een willen die geen internetverbinding nodig heeft.
Waar mogelijk een beetje een bekend merk, mijn zwager heeft een blaupunkt waar hij heel tevreden over is.
Wat zouden jullie aanraden in mijn situatie?
Met vriendelijke groet,
Bram
Wij denken eraan om een robotstofzuiger te kopen maar loop tegen de vaak outdated informatie aan.
Ik heb geen huisdieren maar jonge kinderen en zoek een zuiger/dweil tussen de 300 en 500 euro.
Ik wil geen camera erin en zou het liefst een willen die geen internetverbinding nodig heeft.
Waar mogelijk een beetje een bekend merk, mijn zwager heeft een blaupunkt waar hij heel tevreden over is.
Met vriendelijke groet,
Bram
Ik heb een Blaupunkt gehad. Zeker naar tevredenheid.Bramtweakers schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 09:17:
Dag Allen,
Met vriendelijke groet,
Bram
Maar die gebruikt wel internetverbinding. Lostrekken ervan kan wel. Maar dan kan je de app niet gebruiken en dus heel veel instellingen zoals schema, zuigkracht, dweilsterkte, updates. Als je die met basisstation koopt kan je die ook niet bedienen etc.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Wij zouden de filter van onze q revo moeten vervangen. Waar kopen jullie de roborock accessoires, en kiezen jullie voor de originele of van een ander merk?
Amazon & Ali, Origineel en aftermarket. Afhankelijk van hoe en wat. Ik heb aftermarket dweildoeken en stofzakken via Amazon. heb originele onerdelen via Ali gekocht, maar goed naar de reviews kijken, sommige bieden echt aan maar is namaak.Emma1986 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:32:
Wij zouden de filter van onze q revo moeten vervangen. Waar kopen jullie de roborock accessoires, en kiezen jullie voor de originele of van een ander merk?
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe robot stofzuiger, zoveel opties. Zie nu dat Roborock, Xiaomi, Dreame allemaal 100% Chinees zijn. Vraag is of het nu nog slim is om een Chinese robot met een camera naar een Chinese cloud iedere dag door je huis te laten rondrijden. Met een Chinese app ook op je telefoon. Of is dit overdreven.
Wat vinden jullie van robot stofzuigers, privacy, China. Vinden jullie dit belangrijk als je nu opnieuw een robot zou kopen?
Ik heb net wat zitten zoeken. Roomba ging verleden jaar ook de fout in met camera beelden die zelfs op Facebook terecht kwamen. Dat ging uiteindelijk om een test model waar gebruikers toestemming voor bleken te hebben gegeven. Ik schrik dan wel van de kwaliteit van de camera beelden die in de cloud belanden, met de huidige AI gezichtsherkenning is dat een eitje om je identiteit te koppelen.
https://www.technologyrev...consent-agreement-misled/
Wij vinden de nieuwste Dyson 360 robot interessant als vervanger van een oude Roomba 555. Deze heeft blijkbaar de beste zuigkracht van alle robots en is vergelijkbaar met een gewone stofzuiger. Alleen is die een stuk duurder.
Wat vinden jullie van robot stofzuigers, privacy, China. Vinden jullie dit belangrijk als je nu opnieuw een robot zou kopen?
Ik heb net wat zitten zoeken. Roomba ging verleden jaar ook de fout in met camera beelden die zelfs op Facebook terecht kwamen. Dat ging uiteindelijk om een test model waar gebruikers toestemming voor bleken te hebben gegeven. Ik schrik dan wel van de kwaliteit van de camera beelden die in de cloud belanden, met de huidige AI gezichtsherkenning is dat een eitje om je identiteit te koppelen.
Wij vinden de nieuwste Dyson 360 robot interessant als vervanger van een oude Roomba 555. Deze heeft blijkbaar de beste zuigkracht van alle robots en is vergelijkbaar met een gewone stofzuiger. Alleen is die een stuk duurder.
Van bijvoorbeeld Roborock kan ik hier niets over terugvinden. Alleen in algemene termen dan je met alles instemt. Vooral die laatste zin.Afbeeldingen van de camera blijven op uw computer staan en zijn niet toegankelijk voor Dyson.
https://privacy.dyson.com/nl/smart-machines
Provide you with Roborock products and services or for the purposes of improving Roborock products and services through our use of User Content. We may also copy, publish, display, make derivative works and/or bring it to other works, or use your user Account (except for your personal information) in other ways; and you authorize us the transferrable permission for the preceding subject matter; Copy and publish your content and personal information only to designated receiver; You agree that you irrevocably waive any and all ownership, legal and moral rights to your user content.
https://global.roborock.com/pages/user-agreement
En daarom draait mijn Dreame L10 Pro Valetudo in een VLAN zonder internet. "Nadeel" is dat hij maar een map van 1 verdieping aan kan maar in een appartement alles gelijkvloers is dat geen probleem. Ik heb nooit de app van de fabrikant gehad, dus weet niet wat ik eventueel zou missen, maar dit werkt voor mij prima.Corrigan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:46:
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe robot stofzuiger, zoveel opties. Zie nu dat Roborock, Xiaomi, Dreame allemaal 100% Chinees zijn. Vraag is of het nu nog slim is om een Chinese robot met een camera naar een Chinese cloud iedere dag door je huis te laten rondrijden. Met een Chinese app ook op je telefoon. Of is dit overdreven.
[...]
Van bijvoorbeeld Roborock kan ik hier niets over terugvinden. Alleen in algemene termen dan je met alles instemt. Vooral die laatste zin.
[...]
Dat is voor mij één van de redenen waarom voor de Roborock Q Revo gekozen heb; die heeft alleen Lidar waarmee je alleen ziet dat er iets in de weg zit maar niet kan zien wat het is. Nadeel is dat obstacle avoidance wat minder goed is dat met een "echte" camera.Corrigan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:46:
[...]
Van bijvoorbeeld Roborock kan ik hier niets over terugvinden. Alleen in algemene termen dan je met alles instemt. Vooral die laatste zin.
[...]
Nee, een Dyson steelstofzuiger heeft een sterkere zuigkracht. Een Robot stofzuiger heeft niet dezelfde zuigkracht nodig om een goed en schoon resultaat nodig te hebben. Zeker niet als de robot ook nog dweilt. De kracht van een robot is dat hij geen stukken overslaat waar hij bij kan (krappe stukjes en hoekjes daargelaten), met de handstofzuiger ben je soms wat slordiger en soms ook voor de wat grovere (vuilere werk). Een hogere zuigkracht kan een robot helpen maar ook daar zit verschil in tussen de robots zelfs. Hoger is niet automatisch beter in een vergelijking tussen 2 robots.turkeyhakan schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:49:
Vraagje aan jullie robot experts:
Wij hebben op dit moment een Dyson V15 steelstofzuiger. Super krachtige stofzuiger, maar soms kom je er gewoon niet aan toe (of heb je geen zin) om een verdieping te stofzuigen.
Nu willen wij ook een robotstofzuiger kopen, de Dreame L10s Pro Ultra heat. Deze heeft 7.000Pa. Als ik dit omreken naar airwatt, kom ik op ongeveeer 40 airwatt uit wat bijzonder laag is. (De V15 heeft 240 Airwatt)
Mag ik dit vergelijk op deze manier maken? Of is de L10s Pro Ultra heat vergelijkbaar met een V12/V15 stofzuiger?
We hebben een Roborock qrevo master. Nu ben ik op zoek naar onderdelen/accesoires hiervoor aangezien deze binnenkort vervangen moeten worden maar originele onderdlen zijn op heel weinig plekken te koop in Europa. Op bv Roborock duitsland is veel vaak uitverkocht en op Amazon is er voornamelijk namaak te koop. Op Alieexpress is er iets meer(bv https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld)
Ik zou graag originele onderdelen(zoals borstels, filters, zakken etc) gebruiken waar kopen jullie vaak deze onderdelen?
Ik zou graag originele onderdelen(zoals borstels, filters, zakken etc) gebruiken waar kopen jullie vaak deze onderdelen?
Ik bij techpunt.nl. Prima ervaring mee, ook qua service en originele onderdelen.Vaez schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:38:
Nibe BA-SVM10-200/6 + AMS10-6
Ik zie die tricut niet voor minder dan 48 euro? Waar heb juj hem dan goedkoop gezien ?Allewijn schreef op maandag 2 december 2024 @ 10:53:
Zo, na dááágen speuren, vergelijken, al jullie tips en input, heb ik zojuist definitief mijn keus gemaakt en besteld:
Ik ging eerst voor de Tapo RV30 max plus. Een simpel dweil model voor maar 219 euro.
Besteld bij Bol. Maar kwam er al snel achter dat een model met roterende mops meer voor ons gaat betekenen. Dus die geannuleerd.
Toen kwamen door jullie tips de Xiaomi X20+, de Mova E30 Ultra, de Roborock Qrevo S én de Dreame L10s Ultra gen 2 als opties.
Wat heerlijk is het toch om tig Engelse en Duitse vergelijkingssites en filmpje te bekijken.
Uiteindelijk net bij Mediamarkt De Dreame L10s Ultra gen 2 besteld.
Amazon Duitsland was nog net 3 tientjes goedkoper, maar die levert pas over ~15dgn.
Mediamarkt morgen en qua garantie in toekomst mogelijk fijner omdat ik hem fysiek in een mediamarkt winkel op de toonbank kan leggen.
Doorslag voor de L10s Ultra gen 2 zit hem voor mij in het warm droogblazen van de pads, de extendable mop waardoor hij tot strak aan de plinten schoon gaat maken, tapijtsensor, losse container voor reinigingsmiddel, beste obstakeldetectie (tot ~600 euro modellen), de looks van het dock (bij de Q Revo S zie je bovenop die containers zo lelijk zitten), een goedkoop bij te kopen tricut borstel (want veel lange blonde haren hier), etc
Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Hier een S7 Max Ultra. Als ik nu zelf een nieuwe zou moeten kopen zou ik voor de Qrevo S/Pro/Master gaan.Scanniexxl schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:02:
Ik twijfel over de Roborock Qrevo S en de Roborock S7 Max Ultra. Wat is jullie mening/advies?
Tevens nog een andere vraag.
Waar stopt de robot als deze zuigt op een kamer waar het basisstation niet staat?
Niet handig als dat in het looppad of voor een trap bijvoorbeeld is.
Als ik hem hier bijvoorbeeld op de bovenverdieping neerzet stopt hij na zijn werkzaamheden op exact het punt waar ik hem neergezet heb om te starten.
Op gegeven moment moet je gewoon de knoop doorhakken.Fireball86 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:12:
Na jaren geleden een Ecovacs Deebot Ozmo 950 te hebben gehad, welke we al snel hebben laten verstoffen vanwege allerlei problemen nu toch de knoop doorgehakt voor een nieuwe robot.
Met kleine kinderen en rondslingerend speelgoed is een goede obstakel detectie noodzakelijk.
Nou moet ik zeggen dat ik zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer zie, maar ik neig naar de X40. Hoewel mijn gadget brein de L50 of X50 wel wil hebben, kan ik de meerprijs niet voor mezelf verkopen. Maar ik wilde de vraag hier toch eens neerleggen of er iemand misschien nog een ander goed idee heeft die ik over het hoofd heb gezien. Ik heb al heel wat uurtjes video bekeken op YouTube van Vacuum Wars, smarthomeassistent, Just a dad enz.
Overigens moet ik wel zeggen dat ik 3 dames in huis heb, dus veel lange haren.
Ik hoor graag van jullie!
Ik heb ook uren gespendeerd aan zoeken en reviews kijken, ervaringen lezen etc etc.
Op sommige vlakken wat wijzer geworden maar ook weer niks omdat het zoekveld zo breed is.
Ik zou zeggen kies gewoon iets en ga ervoor en dan zie je vanzelf hoe het bij je past.
Ik heb trouwens ook getwijfeld tussen de X40/X50, echter doordat bij ons de robot niet over drempels heen hoeft had de X50 hier dus op dat vlak geen meerwaarde. Daarnaast leuk dat die sensor bovenop kan inklappen maar de X40 past overal onder waar hij onder zou mogen komen hier. Ietjse meer zuigkracht nam ik dan maar voor lief.
Voor jouw kan echter met meerder dames met lang haar die borstel van de X50 wel handig zijn, je kan ook de tri-cut (ka ner ff naast zitten qua naam) borstel voor de X40 kopen. kom je ook goed uit.
voor mij was dit verschil niet een paar honderd euro extra waard.
Op moment van kopen koste de X40 899 en de X50 1349 toen. vond ik iets te.
Voor de Dreame (l10s ultra gen 2) bezitters: waar kopen jullie reinigingsmiddel, dweilpads, stofzakken? Gewoon via Dreame of Bol.com of zijn er goede alternatieven?
Mag er ook gewoon een eigengemaakt sopje met allesreiniger in of moet het echt van Dreame zijn?
Mag er ook gewoon een eigengemaakt sopje met allesreiniger in of moet het echt van Dreame zijn?
- Zondagskindje
- Registratie: Maart 2003
- Laatst online: 19:11
Harley Softail Slim FLSL 2018
:strip_icc():strip_exif()/u/79914/harley_1.jpg?f=community)
Matched: jullie, kopen, waar
Bijvoorbeeld AmazonHoli-Day schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:21:
Voor de Dreame (l10s ultra gen 2) bezitters: waar kopen jullie reinigingsmiddel, dweilpads, stofzakken? Gewoon via Dreame of Bol.com of zijn er goede alternatieven?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik koop nog steeds Dreame reinigingsmiddel bij Amazon omdat mijn vloer er goed mee uitziet. Een eigengemaakt sopje met allesreiniger is niet aan te raden want dat schuimt te veel en kan storing veroorzaken. Je kan wel andere geschikte middelen voor een dweilrobot bjj Amazon vinden, bijvoorbeeld de10 liter jerrycans van Biohy, of de Woldo reiniger. Je doet best heel lang met het reinigingsmiddel en het handige (vind ik) is dat de Dreame de zeep zelf doseert.Holi-Day schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:21:
Dweilpads en stofzakken ed. koop ik bij Ali.
[ Voor 6% gewijzigd door monica66 op 22-05-2025 11:08 ]
Probeer het eens met 'waar kopen jullie'Ben.Hahlen schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:59:
[...]
Ja, dat had ik dus gedaan (uiteraard), maar ik voer blijkbaar niet de goede search in om die antwoorden te vinden...
[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2
Is dit wat je er van mag verwachten voor t geen dat je betaald hebt? Ben vermoedelijk net zoals jij door alle reviews en gebruikerservaringen heen gegaan alvorens ik tot koop over ga.99ruud99 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:38:
Ps - ik heb na contact met winkel de dreame x40 ultra nu in gebruik.
Eerste ervaring; hij compartimenteert ruimtes in gebieden van 5m2. Op de rand tussen 2 "compartimenten" wordt niet gezogen.
Je zag bij mij precies strepen van 2 cm tussen de gebieden van links naar rechts waar niet gezogen en niet gedweild werd.
Mogelijk dat dit verbeterd in toekomst, ik hou jullie op de hoogte.
Heb nog altijd de indruk dat de robots op dit moment nog niet genoeg door ontwikkelt zijn. Strepen met dweilen, vasthangen op en om stoelpoten, niet terug kunnen keren naar docking, ontlasting van de hond waardoorheen gereden wordt, eigen navulcardridges die verplicht zijn, foutieve meldingen van verloren pads of reservoirs die niet goed gekoppeld zijn terwijl dit wel goed gekoppeld blijkt te zijn. Beveiliging niet op orde.
Ben op dit moment nog niet overtuigd om de beurs te trekken en ergens op in te stappen.
Duitse roboterforum staat ook veel info op wat evt helpend kan zijn
Ik heb ook een 205 gehad voor een week of 3. In vergelijking met m'n Neato D8 en Eufy 11S is de navigatie van de 205 echt een wereld van verschil. Zo netjes en strak, zonder overal en nergens tegenaan te beuken. Grondig en efficient. Ook gewoon hoe soepel de robot grotere afstanden aflegt, lekker ruime bochten om de banken heen wanneer hij onderweg was naar een specifieke kamer. De Neato D8 maakt echt bochten als een tank en ramt overal en nergens tegenaan zonder reden, rijdt/ramt bank poten terwijl er 80 cm ruimte is om tussendoor te rijden etc. Van die aankoop heb ik echt spijt.Caayn schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:05:
[...]
Ik heb korte tijd ook de Roomba 205 gehad. En ervaarde dezelfde problemen. De robot zelf deed zijn werk heel goed maar de app was ronduit brak (Android & iOS). Wel merkte we dat het bij iedere update beter werd.
Uiteindelijk toch gekozen om, net op de rand van het retourstermijn, de stofzuiger weer in te ruilen. Wij hebben hem vervangen met een Philips Homerun 5000. Hoewel de app daarvan wel goed werkt, werkt de robot zelf iets minder. Het dweilen is beter maar bij het stofzuigen laat de Philips meer vuil liggen dan de Roomba deed.
Ergens kriebelt het toch om de Philips te retourneren en de Roomba weer terug te kopen met de hoop op snelle verbeteringen. Als ik de release notes zie krijgt de Roomba nog steeds updates in redelijk tempo.
offtopic:
Voor ons was het echt een eis om het oplaadstation uit het zicht onder een dressiorkast of bank te kunnen plaatsen. Wij wouden er dus geen met zo'n lomp/lelijk grote leegstation.
Ik heb ook veel klachten gelezen over de app en eerlijk gezegd het enigste wat mij niet aan stond was hoe traag de app is en dat de robot status niet altijd up-to-date was maar verder had ik er eerlijk gezegd weinig problemen mee. Wel besefte ik me dat het maken van zones in een ruimte toch verassend lastig is wanneer tafel en bank poten niet zichtbaar zijn op de map als referentie. Het was even passen en meten maar uiteindelijk kwam dat ook gewoon goed. Ging het maken van de eerste map bij jullie trouwens ook zo snel? +- 5 minuten?
Uiteindelijk heb ik de 205 ook aan de rand van de retour termijn terug gestuurd maar ik heb er wel spijt van. De hoofd reden was eigenlijk dat het met iRobot best slecht gaat en het maar de vraag is of het bedrijf volgend jaar nog bestaat
Wel interessant dat er een pagina is voor de software notes! Het viel me op in de 3 weken dat ik de 205 had dat er meerdere software updates waren en ik vond het jammer dat ik geen patch notes kon vinden want dat vind ik altijd erg interessant om te lezen. Als ik de patch notes zo zie zijn ze hard aan het werk de app/205 te verbeteren wat mij wel vertrouwen geeft. Ik zie zelfs dat een aantal dingen waar ik ook last van had zijn gefixt nadat ik de mijne had geretourneerd. Denk dat ik toch maar weer een 205 bestel

offtopic:
Grappig, ik had exact dezelfde eis (robot uit het zicht, geen lelijk/lomp station) en de 205 paste echt perfect in dat plaatje. Ik had 'm onder m'n bed staan. Geen lelijk afzuig station ter grootte van een nachtkastje, geen stofzakken, ideaal. Wanneer ik de 205 weer heb zie ik hem maar 1x per maand en dat is wanneer ik de stofbak leeg en de sensoren even schoon poets. Out of sight, out of mind maar wel 2x per week een schoon aparttement
. De dust compactor vind ik ook gewoon nog steeds een heel coole feature! Ik wil gaan testen hoe goed het werkt door een cameratje in de stofbak te bouwen met een lichtje/ een timelapse maken
Grappig, ik had exact dezelfde eis (robot uit het zicht, geen lelijk/lomp station) en de 205 paste echt perfect in dat plaatje. Ik had 'm onder m'n bed staan. Geen lelijk afzuig station ter grootte van een nachtkastje, geen stofzakken, ideaal. Wanneer ik de 205 weer heb zie ik hem maar 1x per maand en dat is wanneer ik de stofbak leeg en de sensoren even schoon poets. Out of sight, out of mind maar wel 2x per week een schoon aparttement
Ik zou voor Roborock gaan, niet alleen vanwege de robot (goed ding denk ik, geen ervaring). Dreame (en Mova) lijkt reviews te kopen en lijkt op fora met nep-accounts actief. Dat vind ik geen prettige gedachte, en je weet niet wat waar is en wat niet. Roborock zal niet heilig zijn overigens, maar ik vind het daar in ieder geval minder zichtbaar.rfidder schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:56:
Allemachtig wat is dat lastig, als je voor de eerste keer een robotstofzuiger wil aanschaffen... zoveel merken, modellen, reviews, etc.
Ik wil voor een topmodel gaan en sta voor de keuze:
- DREAME L50 Pro Ultra (Amazon.nl €849)
- Roborock Saros 10R (Amazon.nl €1049)
Welke zouden jullie kiezen en waarom? Of helemaal niet deze 2, maar een ander merk/model?
Robot moet alles goed kunnen (stofzuigen, dweilen, over deurdrempels, onder kasten/banken ( 9 cm), 2 tapijten, 2 verdiepingen, etc.).
Als ik daarnaast de wél betrouwbare reviews zie, dan lijken Dreame gebruikers vooral op korte termijn blij, terwijl Roborock gebruikers op lange termijn juist tevreden zijn.
Ik vind deze markt een van de minst doorzichtige. Normaal vind ik het wel leuk om zoiets als dit uit te zoeken, maar bij robotstofzuigers is de marketing zo louche, en het modellenaanbod zo vaag dat de lol er wel een beetje af is

Een paar vragen aan andere Saros 10R eigenaren:
- Waar kopen jullie je vervangende onderdelen en welke zijn zinnig om op voorraad te hebben, hebben jullie nog tips? Kan je ze prima van Ali kopen of adviseren jullie om gewoon de officiele parts aan te schaffen
- Over het schoonmaakmiddel: waar kopen jullie dit?
- Welke basis settings/configuratie voor de Saros 10R zijn handig?
[ Voor 20% gewijzigd door rvdlaar op 09-10-2025 16:47 ]
Tot nu toe hebben wij hier extra spullen gekocht en deze set:rvdlaar schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 16:43:
Een paar vragen aan andere Saros 10R eigenaren:
- Waar kopen jullie je vervangende onderdelen en welke zijn zinnig om op voorraad te hebben, hebben jullie nog tips? Kan je ze prima van Ali kopen of adviseren jullie om gewoon de officiele parts aan te schaffen
- Over het schoonmaakmiddel: waar kopen jullie dit?
- Welke basis settings/configuratie voor de Saros 10R zijn handig?
https://der-grashuepfer-s...et?variant=54807298343238
Ook tevreden mee (fijne stofzuigzakken met rits)
Qua instellingen als basis ivm huisdieren (en een pup)
eerst de matten stofzuigen (en pads afkoppelen)
En modus legen maximaal
Frequentie legen hoog
Frequentie dweil uitwassen per kamer
Vloeistof bijvullen standaard
Wassen: slim
[ Voor 16% gewijzigd door pielle007 op 09-10-2025 17:24 ]
Pagina: 1