powermarcel10 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:38:
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de Dreame L40s pro ultra of de Mova V50 ultra?
Ik heb besloten mijn Ecovavs X8 pro omni weer terug te sturen:
Komt matig langs randen. Mijn L10s ultra ging strakker langs muren en meubels dan deze. Verder vind ik de dweil resultaten niet per se fantastisch, en zoals in sommige reviews van bijvoorbeeld Just a dad op YouTube is te zien hebben de rollermop systemen veel meer onderhoud nodig. De claim dat de rollermop constant schoon wordt gemaakt terwijl hij bezig is is volgens mij zwaar overtrokken. Als je een robot met ronddraaiende dweiltjes instelt dat hij regelmatig even langs het dock gaat om de dweiltjes schoon te maken heb je volgens mij het zelfde resultaten. Zeker bij nieuwere modellen die neerwaartse druk uitoefenen op de dweil pads.
Fijn dat je t deelt, en gelukkig kon je die omni nog terug sturen . Die rollers tov de pads laat just a dad inderdaad mooi zien in een mega uitgebreide
video
Wij waren op vakantie en de Saros 10R had zich vast gereden op de voet van de bank, in alle sessie daarvoor ging t wel goed. De huisdier verzorger heeft de robot verlost de dag erna, overigens was de robot in een slaap modus gegaan tot die tijd.
Eenmaal thuis heb ik dmv de live besturing de exacte posities bepaald (tot en met welke positie mag de robot komen voordat ie er tegenop rijdt, deze afstanden vervolgens opgemeten)l, en hierna de invisible walls opgetekend en in de kaart geplaatst.
Dit zelfde heb ik gedaan voor de relaxt fauteuil die een aluminium stervoet heeft (dus met de besturing vd robot en live camera naar t punt gereden, de afstanden bepaald, en de invisible walls getekend (op de lengte van de voeten plus een kleine marge . Ik zag pas later dat ie zelf een treshhold had ingetekend onder de stoel zodat de robot over de voeten vd stoel kan gaan door zichzelf omhoog te kantelen.
Had uberhaubt niet verwacht dat ie zich zou vast rijden, net omdat er van te voren genoeg is getest en gereden zonder enige problemen. En de nieuwe sensoren vd saros de obstakels wel zouden herkennen (dat heeft ie ook meermaals gedaan en toch ging t ergens niet goed). Nu ben ik t achteraf alsnog eea aan t passen / corrigeren en na t meten.
Maar ben ik me ook bewust dat niet iedereen dezelfde beurs heeft of uberhaubt zoveel geld wilt of kan besteden aan deze techniek in huis. En heel eerlijk, ik vraag mij af of dat ook echt nodig is. Ik vermoed dat je met een mid-range robot ook prima uit de verf komt. Al zal t even zoeken zijn naar de juiste voor jouw omgeving, waarbij t ook belangrijk is om de juiste instellingen te activeren. Gelukkig mag je binnen (30?) dagen na gebruik een robot alsnog terugsturen wanneer je niet tevreden bent.
Wij zijn btw verder heel tevreden met Saros10R (2 volwassenen, 1 tiener, 1 pup en 2 katten)
[
Voor 15% gewijzigd door
pielle007 op 09-08-2025 21:42
]