Keuzestress, de Roborock Qrevo S of de Eufy X10 Pro omni. Belangrijkste is dat de stoelen en het tapijt goed gedetecteerd worden. Is de meerprijs voor de Eufy het waard?Deikesu schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:20:
[...]
Thanks, heb hem gelijk besteld. Ben benieuwd
Beide kosten toch evenveel ongeveer?WidgetTWW schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:10:
[...]
Keuzestress, de Roborock Qrevo S of de Eufy X10 Pro omni. Belangrijkste is dat de stoelen en het tapijt goed gedetecteerd worden. Is de meerprijs voor de Eufy het waard?
Ik had dezelfde keuzestress, heb heel lang op het spoor van de Qrevo S gezeten maar ben toch geswitcht naar de X10 Pro omni vanwege de obstacle avoidance. Vandaag gehaald bij Coolblue, dus nog geen ervaring, ik ben heel benieuwd. Hier staat nu een oude Neato die dit weekend weer een uur ruzie gemaakt heeft met de sledepoten van onze eettafelstoelen. Ik hoop dat dat nu verleden tijd is! Dank voor alle bijdragers in dit topic, hielp enorm in de zoektocht!WidgetTWW schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:10:
[...]
Keuzestress, de Roborock Qrevo S of de Eufy X10 Pro omni. Belangrijkste is dat de stoelen en het tapijt goed gedetecteerd worden. Is de meerprijs voor de Eufy het waard?
Precies ditAn3m00n schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:07:
[...]
Ik had dezelfde keuzestress, heb heel lang op het spoor van de Qrevo S gezeten maar ben toch geswitcht naar de X10 Pro omni vanwege de obstacle avoidance. Vandaag gehaald bij Coolblue, dus nog geen ervaring, ik ben heel benieuwd. Hier staat nu een oude Neato die dit weekend weer een uur ruzie gemaakt heeft met de sledepoten van onze eettafelstoelen. Ik hoop dat dat nu verleden tijd is! Dank voor alle bijdragers in dit topic, hielp enorm in de zoektocht!
Hier nog in twijfel tussen de X10 en de L60. Een hele goede dweilfunctie is eigenlijk totaal onnodig hier (tegelvloer, geen schoenen in huis, geen loslopende huisdieren, wel kinderen
)
570 of 299,- scheelt nogal, plus de X10 past wél tussen de twee kasten in de kamer, maar is met 48cm 3 cm dieper, en steekt dus uit. Daarmee is de beoogde plek niet mogelijk. De L60 past daar wel ...
570 of 299,- scheelt nogal, plus de X10 past wél tussen de twee kasten in de kamer, maar is met 48cm 3 cm dieper, en steekt dus uit. Daarmee is de beoogde plek niet mogelijk. De L60 past daar wel ...
Heb je de Roborock Q8 Max al eens bekeken? als je geen dweilfunctie nodig hebt lijkt mij dit een perfecte optie voor bv obstacle ovoidance. Ik weet nog niet goed of ik ook een dwijlfunctie wil. Ik heb de functie op een vorig toestel nooit gebruikt maar dit was natuurlijk ook niet met een dock waar de dwijlen telkens proper gemaakt werden. Ik zit ook nog hard te twijfelen...adinsx schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:16:
Hier nog in twijfel tussen de X10 en de L60. Een hele goede dweilfunctie is eigenlijk totaal onnodig hier (tegelvloer, geen schoenen in huis, geen loslopende huisdieren, wel kinderen)
Ik twijfel ook tussen de Qrevo S en de Eufy x10 Omni pro, maar neig toch naar de eerste. Deze is goedkoper, heeft geen camera en Roborock heeft zich volgens mij al bewezen op de robotstofzuigermarkt. De Eufy x10 Omni Pro lijkt beter obstakels te vermijden, maar dat komt juist door de camera en ik wil juist geen (Chinese) camera in mijn huis. Dan ruim ik liever iedere avond de vloer even op.
Het is een foutieve aanname dat de Roborock modellen met 'Optische sensor' geen camera hebben. De modellen met optische sensor, zoals de Q Revo of Roborock S8 Pro Ultra, zijn gewoon uitgerust met een simpele camera.. hij is alleen niet zomaar in te zien en het is geen RGB camera. Het marketing woord 'Optic Sensor' is misleidend en doet je denken dat het geen camera is.Ken Wood schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:46:
Ik twijfel ook tussen de Qrevo S en de Eufy x10 Omni pro, maar neig toch naar de eerste. Deze is goedkoper, heeft geen camera en Roborock heeft zich volgens mij al bewezen op de robotstofzuigermarkt. De Eufy x10 Omni Pro lijkt beter obstakels te vermijden, maar dat komt juist door de camera en ik wil juist geen (Chinese) camera in mijn huis. Dan ruim ik liever iedere avond de vloer even op.
Zie pagina 18 van dit research document: https://dontvacuum.me/tal...1-vacuum-robots-final.pdf . De S8 Pro Ultra heeft enkel een optische sensor en ze konden hiervan, met wat aanpassingen, de sensor feed bekijken. Het is gewoon een camera
En de QRevo pro? 600 nogwat bij bol meen ik.Ken Wood schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:46:
Of eem Dreame.... fak k weet t niet.
Liefst max 10cm hoog...
[ Voor 5% gewijzigd door PCJR op 19-11-2024 13:58 ]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ik zie door de bomen de stofzuigers niet meer. Zou je deze verkiezen boven een Roborock QRevo en de Eufy X10? Zo ja, waarom?Pieter2 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:20:
Op basis van dit lijstje kies ik waarschijnlijk eind deze week voor de Dreame L10s Ultra Gen 2. Ik kan mij bijna niet meer voorstellen dat de prijs nog gaat zakken.
Ik heb een tijdje terug voor exact hetzelfde gestaan. Met min of meer dezelfde lijst aan robots. Ik ben toen voor de L10S Ultra Gen2 gegaan omdat die een van de goedkoopste was en min of meer dezelfde features heeft als de andere.WidgetTWW schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:19:
[...]
Ik zie door de bomen de stofzuigers niet meer. Zou je deze verkiezen boven een Roborock QRevo en de Eufy X10? Zo ja, waarom?
De enige die in de buurt kwam qua prijs en featureset was de Uefy X10, maar die robot was net iets hoger waardoor hij niet goed onder de meubels in mijn situatie kon.
Met betrekking tot de roborock (de QRevo Master is enigsinds vergelijkbaar), die is gewoon een sloot duurder en bied maar weinig extras voor dat enorme prijsverschil.
Zit in hetzelfde schuitje. Keuze was al op de X10 gevallen totdat ik in reviews zag dat hij op harde vloeren soms wat fijn-vuil laat liggen, en mogelijk net te hoog is om onder onze bank door te scheuren.HandigeHarry1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:44:
Iemand ervaring met een van de volgende modellen?
Ik zit te twijfelen tussen de Dreame L10s ultra gen2 en de Eufy x10 pro omni aangezien zij nu ongeveer even duur zijn door de black friday korting.
In principe heeft de Dreame meer opties zoals de uitschuifbare dweilarm voor de zijkanten, anti haar roller en apart bakje voor het schoonmaakmiddel maar zou de Eufy x10 pro omni wat beter moeten zijn in het dweilen.
Lastig lastig
Positief vind ik dan wel dat hij de dweilen kan optillen bij tapijt, ik dacht gelezen te hebben dat de L10s Ultra dit niet doet?
/edit: ruimte onder de bank:85mm. Dat wordt voor de meeste robots lastig 🧐
[ Voor 4% gewijzigd door McLambo op 20-11-2024 09:28 ]
Kan je ook een schoonmaakspulletje in de Eufy X10 Pro Omni stoppen of dweilt deze alleen met water?
Ik ben hetzelfde aan het onderzoeken. er kan schoonmaakspulletje in, eufy verkoopt zelf het spul (19,99 voor twee flessen).Beavbusi schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:47:
Kan je ook een schoonmaakspulletje in de Eufy X10 Pro Omni stoppen of dweilt deze alleen met water?
Hier in het topic lees ik echter ook dat mensen gebruik maken van Woldoclean. Iemand anders nog goede tips voor de Eufy x10?
Volgens Eufy is de verhouding 1:200, een dopje op 2l water in de schoonwatertank. De inhoud van de schoonwatertank is 3l. Ik denk niet dat je de tank continue tot de rand vult (dus zeg. inderdaad 2 liter), maar één fles Eufy schoonmaakmiddel bevat ca. 470ml. Met twee flessen voor €20 heb je dus ca. 94 refills van de watertanks.WouterL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:16:
[...]
Ik ben hetzelfde aan het onderzoeken. er kan schoonmaakspulletje in, eufy verkoopt zelf het spul (19,99 voor twee flessen).
Hier in het topic lees ik echter ook dat mensen gebruik maken van Woldoclean. Iemand anders nog goede tips voor de Eufy x10?
Er wordt niet aangeraden gebruik te maken van ander middel. Maar dat zou ik ook zeggen als fabrikant...
Kwam dit tegen:
https://redditrecs.com/lists/robot-vacuum-2024-11-05/
bijbehorende post: https://www.reddit.com/r/...ecommended_robot_vacuums/, staan wat verder interessante gebruikers ervaringen
Weer wat posts doorgeakkerd, en er wordt al voordeel voor Roborock t.o.v. van andere fabrikanten genoemd dat ze al langer in de wedstrijd zitten en hierdoor de producten beter doordacht maken, de dock makkelijker schoon te maken is, en de app en firmware updates rock solid zijn.
Met geen enkele ervaring met robotstofzijgers, laat staan Roborock... iemand andere ervaringen??
Anders lijkt de Q Revo Pro met de korting hack toch wel onverslaanbaar momenteel.
Eufy X10 Omni Pro vs Roborock Q Revo Pro (mijn 2 overgebleven kandidaten)
- YouTube: Roborock Qrevo Pro vs eufy X10 Pro Omni REVIEW and Comparison | Whic...
- https://www.rtings.com/ro...ock-qrevo-pro/49887/60895
Enig overgebleven voordeel voor de Eufy wat mij betreft is het design van de robot en de dockingstation, maar je; hoe zwaar moet je dat mee laten wegen??
bijbehorende post: https://www.reddit.com/r/...ecommended_robot_vacuums/, staan wat verder interessante gebruikers ervaringen
Weer wat posts doorgeakkerd, en er wordt al voordeel voor Roborock t.o.v. van andere fabrikanten genoemd dat ze al langer in de wedstrijd zitten en hierdoor de producten beter doordacht maken, de dock makkelijker schoon te maken is, en de app en firmware updates rock solid zijn.
Met geen enkele ervaring met robotstofzijgers, laat staan Roborock... iemand andere ervaringen??
Anders lijkt de Q Revo Pro met de korting hack toch wel onverslaanbaar momenteel.
- YouTube: Roborock Qrevo Pro vs eufy X10 Pro Omni REVIEW and Comparison | Whic...
Enig overgebleven voordeel voor de Eufy wat mij betreft is het design van de robot en de dockingstation, maar je; hoe zwaar moet je dat mee laten wegen??
[ Voor 43% gewijzigd door McLambo op 20-11-2024 16:22 ]
Zelf heb ik nu de Eufy besteld, uiteindelijk denk ik dat beide apparaten meer dan goed zijn maar heeft de betere objecten detectie van Eufy mij over de streep getrokken. Zit hij toch altijd wat minder tegen dingen aan te rijden en kan hij beter zijn ding doen.McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:22:
[...]
Zit in hetzelfde schuitje. Keuze was al op de X10 gevallen totdat ik in reviews zag dat hij op harde vloeren soms wat fijn-vuil laat liggen, en mogelijk net te hoog is om onder onze bank door te scheuren.
Positief vind ik dan wel dat hij de dweilen kan optillen bij tapijt, ik dacht gelezen te hebben dat de L10s Ultra dit niet doet?
/edit: ruimte onder de bank:85mm. Dat wordt voor de meeste robots lastig 🧐
Dreame L10s Ultra GEN2 besteld. Bol gevraagd of ik m echt mag uitproberen en als het dweilen niet goed bevalt alles retour kan. Dat mocht.Ken Wood schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:46:
Ik moest iets hebben dat minder hoog is dan 10cm, + een mopping pad die tot de rand komt. Dat heeft deze
Ohja en echte obstacle detectie, t is altijd 1 bende hier thuis. Indien teveel last van haren in de borstel kan ik nog die tricut borstel variant kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door PCJR op 20-11-2024 16:44 ]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
X10 was mij te hoog, gaat dan neit onder 4 kasten en ons bed door.. _+ geen zwenk dweil.McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:00:
Kwam dit tegen:
Mij lijkt de obstacle avoidance wel een stuk beter daar na wat onderzoek...McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:00:
Kwam dit tegen:
Lol, same here! code stond ook op pepper.com. Daar maakte iemand de opmerking dat 120 euro meer voor een uitsteekbaar dweiltje het niet waard is, maar ik moest hier aardig mijn best doen om iemand anders in dit huishouden te overtuigen dat we niet alsnog achter 'dat ding' aan moesten lopen om de randjes en hoekjes zelf af te nemenkrizzziz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:39:
Shit, dit topic kost mij geld. Zojuist de Q Revo Pro met de code aangeschaft voor €564. Erg benieuwd!!
Had nog flink wat flimpjes en vergelijkingen gelezen tussen deze en de Uefy X10 Omni Pro en uiteindelijk de dooslag gevonden in de soms té gevoelige obstacle detection van de X10 (rijdt om een honey loop heen) en de achterblijvende fijne rommel op gladde vloeren.
Poeh, blij dat ik dit afgerond heb
Houd me op de hoogte wanneer je’m ontvangt. Ik heb vanmiddag ook besteld.McLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:59:
[...]
Lol, same here! code stond ook op pepper.com. Daar maakte iemand de opmerking dat 120 euro meer voor een uitsteekbaar dweiltje het niet waard is, maar ik moest hier aardig mijn best doen om iemand anders in dit huishouden te overtuigen dat we niet alsnog achter 'dat ding' aan moesten lopen om de randjes en hoekjes zelf af te nemen![]()
Had nog flink wat flimpjes en vergelijkingen gelezen tussen deze en de Uefy X10 Omni Pro en uiteindelijk de dooslag gevonden in de soms té gevoelige obstacle detection van de X10 (rijdt om een honey loop heen) en de achterblijvende fijne rommel op gladde vloeren.
Bij mij werkt de code op de pro bij Roborock zelf inderdaad ook niet meer.
Sinds vandaag (misschien eerder) ook best wat 'deals' bij amazon op de Roborock Q Revo Pro, Q Revo S, Eufy X10 Omni en Dreame L10s Ultra Gen 2.
Ik ben er nog steeds niet over uit welke het gaat worden
Sinds vandaag (misschien eerder) ook best wat 'deals' bij amazon op de Roborock Q Revo Pro, Q Revo S, Eufy X10 Omni en Dreame L10s Ultra Gen 2.
Ik heb de gen2 op Bol besteld, ik wilde zeker weten dat het uit te proberen was, en indien nodig retour kon. Met Amazon heb ik dat gevoel of bevestiging niet zo. Maar ik kan verkeerd zittenDMC90 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:13:
Ik ben er nagenoeg over uit dat het niet de Eufy X10 maar de Roborock Q8 Max+ gaat worden. De dweilfunctie gaat domweg niet nodig zijn / nuttig zijn. Daarnaast past de Robo mooi tussen twee eetkamerkasten, de X10 heeft meer ruimte nodig in de breedte qua station.
Wat denken jullie, zou de prijs (319,99) nog wat verder zakken morgen op de échte BlackFriday, of kan ik hem net zo goed nu bestellen.
Pricewatch: uitvoering: Roborock Q8 Max+ Zwart
Wat denken jullie, zou de prijs (319,99) nog wat verder zakken morgen op de échte BlackFriday, of kan ik hem net zo goed nu bestellen.
[ Voor 11% gewijzigd door adinsx op 21-11-2024 09:41 ]
Oeps, hoop dat het gisteren geen ‘foutje’ was en hij alsnog geleverd word, anders moet ik weer opnieuw gaan overwegen 😬DMC90 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:13:
Inmiddels is ie besteld door de vrouw. Via 'benefits' via haar werk twee 150,- bol.com cadeaubonnen voor 141,-, dus twee keer 9,- extra bespaardadinsx schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:40:
Ik ben er nagenoeg over uit dat het niet de Eufy X10 maar de Roborock Q8 Max+ gaat worden. De dweilfunctie gaat domweg niet nodig zijn / nuttig zijn. Daarnaast past de Robo mooi tussen twee eetkamerkasten, de X10 heeft meer ruimte nodig in de breedte qua station.
Ik ben na maanden ook nog steeds op zoek naar een betrouwbaar schoonmaakspul voor onze nieuwe pvc vloer... dus alle tips zijn welkom...WouterL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:16:
[...]
Ik ben hetzelfde aan het onderzoeken. er kan schoonmaakspulletje in, eufy verkoopt zelf het spul (19,99 voor twee flessen).
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Wat is het beste aanbod voor de eufy X10 Pro omni die jullie gevonden hebben? €569.- ?
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
496stil schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:00:
Wat is het beste aanbod voor de eufy X10 Pro omni die jullie gevonden hebben? €569.- ?
Ook voor de Q Revo S gegaan. Oorspronkelijk was de X10 Omni Pro de favoriet, maar het is onze eerste robot en hij kan alleen de begane grond doen dus om nou maximaal geld uit te geven...die €120 maakt toch het verschil voor ons. Kijk er wel erg naar uit om straks in het nieuwe huis een regelmatig gedweilde vloer te hebben.
Ik wacht nog een jaartje voor een robot stofzuiger/dweil combinatie aan te kopen. Stond op het punt om te kiezen voor een Omni X 10 Pro maar zag in bepaalde reviews minder prestaties. Ik wacht wel tot de generatie van de S1 Pro betaalbaar worden.
Ik overweeg de Eufy X10 Pro Omni te kopen, maar weet iemand of dit een beetje geintegreerd is met HomeAssistant. De RoboRock wel, maar van Eufy vind ik maar weinig informatie!
Die gevoelige obstacle detection kun je aanpassen zodat hij minder gevoelig is maar goed dat je een keuze hebt kunnen makenMcLambo schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:59:
[...]
Lol, same here! code stond ook op pepper.com. Daar maakte iemand de opmerking dat 120 euro meer voor een uitsteekbaar dweiltje het niet waard is, maar ik moest hier aardig mijn best doen om iemand anders in dit huishouden te overtuigen dat we niet alsnog achter 'dat ding' aan moesten lopen om de randjes en hoekjes zelf af te nemen![]()
Nee, helaas niet. Stom genoeg kwam ik daar pas achter toen hij hier al rondjes reed. De HACS integratie werkt (nog?) niet voor de X10.sophie1998 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:10:
Ik overweeg de Eufy X10 Pro Omni te kopen, maar weet iemand of dit een beetje geintegreerd is met HomeAssistant. De RoboRock wel, maar van Eufy vind ik maar weinig informatie!
Ja, same. Ik was eerst erg gecharmeerd van de Eufy X10, maar na meer reviews lezen vanochtend specifiek voor harde vloeren (dat is het enige wat ik heb in mijn appartement), toch minder enthousiast. Na het verdiepen in de volledige Roborock line-up zou het of de qrevo s of pro moeten worden, maar beide zijn inmiddels uitverkocht via de fabrikant. Andere resellers kan natuurlijk wel, maar dan mis je de extra kortingscode... vraag is of "in Kürze verfügbar!" ook voor 2-dec voor het einde van de BF-deal betekend...limboconnect schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:56:
Wilde de qrevo pro via de Duitse Roborock site bestellen maar is helaas uitverkocht.
Was een leuke prijs.
Afgelopen week de Eufy X10 pro omni gekocht bij Coolblue.
Tot op heden ben ik erg tevreden. Heb hier te maken met een harde vloer en een hoog polig tapijt. Ik was verbaasd dat hij zelfs door het tapijt ging en ook daar netjes de randjes deed.
Was wel even schrikken van het geluid met het legen 😂
Verder geen ervaring met andere robot stofzuigers, maar in ieder geval van deze geen spijt!
Bedankt allemaal in dit topic. Had de keuze anders niet zo goed kunnen maken 😎
Tot op heden ben ik erg tevreden. Heb hier te maken met een harde vloer en een hoog polig tapijt. Ik was verbaasd dat hij zelfs door het tapijt ging en ook daar netjes de randjes deed.
Was wel even schrikken van het geluid met het legen 😂
Verder geen ervaring met andere robot stofzuigers, maar in ieder geval van deze geen spijt!
Bedankt allemaal in dit topic. Had de keuze anders niet zo goed kunnen maken 😎
Iemand enige ervaring met goede vervangende onderdelen voor de eufy x10 pro? Zelfs op eufy eigen website kan ik ze niet goed vinden. Wellicht goede third party?
Sinds 2 dagen de Qrevo Pro in gebruik. Maar zit na te denken om hem terug te te brengen. De pvc vloer zit er net in. Met klein beetje roborock schoonmaak middel krijgt die de meeste vlekjes niet weg dus moet er alsnog achter aan met een doekje. Ook veel water in het basisstation wat die volgens mij hoort weg te zuigen.
Ben benieuwd of bol moeilijk doet met retourneren.
Ik heb toevallig ook de Eufy X10 binnen (was te laat met annuleren) maar zit te denken om die aan te slingeren en te kijken of die wel de vloer een beetje knap krijgt.
Ik heb toevallig ook de Eufy X10 binnen (was te laat met annuleren) maar zit te denken om die aan te slingeren en te kijken of die wel de vloer een beetje knap krijgt.
https://www.youtube.com/@droommotor
Vacuumwars heeft nog wel een mooi overzicht voor je wensen: https://vacuumwars.com/best-vacuum-cleaners/robot-vacuums/.NCK schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:51:
Afgelopen vrijdag een poging gedaan met deze vraag, maar kwam niet lekker uit de verf.
Ik gebruik nu al een aantal jaren een Roborock S5 Max, maar inmiddels zijn mijn behoeften veranderd en ben op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger. We hebben tegenwoordig (langharige) katten, waardoor een goede obstakeldetectie essentieel is. De S5 Max herkende bijvoorbeeld schuimrubber balletjes niet goed en reed er regelmatig overheen, waardoor hij klem kwam te zitten. Dit wil ik met de nieuwe stofzuiger graag voorkomen.
De dweilfunctie van de S5 Max hebben we zelden gebruikt, en met een houten vloer is dat eigenlijk geen must. Ik zoek vooral een stofzuiger die goed presteert en betrouwbaar is in het vermijden van obstakels.
Ik heb al veel video's bekeken en geprobeerd in te lezen, maar ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
Eisen en wensen:Welke modellen raden jullie aan die voldoen aan deze criteria? En hebben jullie ervaringen met obstakeldetectie bij bepaalde merken/modellen?
- Obstakeldetectie: Belangrijk, liefst betrouwbaar met kleine objecten zoals speelgoed of kattenballetjes.
- Navigatie: Voorkeur voor Lidar in plaats van camera vanwege privacy-overwegingen.
- Budget: Maximaal €500, liefst daaronder.
- Optionele functies: Een dock zou handig kunnen zijn, maar dat hangt af van de ruimte die ik ervoor kan vinden.
Op basis van zijn reviews moet je eens loeren naar een roborock Qrevo S of de Eufy X10 Pro Omni .
Ik zie door de bomen het bos niet meer inmiddels, wil iemand eens meedenken?
Onze use case:
- Gezin met kinderen, dus er slingert nog wel eens wat rond op de grond.
- Katten, dus haren moeten opgezogen worden en de kat zelf dan weer niet.
- Zo low maintenance mogelijk, en daar willen we ook rustig meer voor betalen. Betekent ook dat we zelf liefst zo min mogelijk nog stofzuigen en dweilen, we zoeken een apparaat dat dit zo veel mogelijk overneemt.
- Zetten 'm graag 's nachts aan of als we overdag op kantoor zijn, dus moet niet vaak vast komen te zitten.
- Huis met drie verdiepingen - een enkel laagpolig tapijt, verder pvc-vloeren.
- Goed dweilen is een must.
- Hardnekkige vlekken herkennen en extra schrobben is ook erg fijn.
Ik kijk nu naar o.a. naar:
Roomba Combo 10 Max
Dreame L40 Ultra
Ecovacs Deebot X2 Omni
Samsung Jet Bot Combo AI Steam
Eufy X10 Pro Omni
Maar hoor ook goede dingen over Roborock, dus zou die ook graag meenemen.
Tips? Shortlists? Adviezen over welke zeker wel of zeker niet van bovenstaande lijstje?
Onze use case:
- Zo low maintenance mogelijk, en daar willen we ook rustig meer voor betalen. Betekent ook dat we zelf liefst zo min mogelijk nog stofzuigen en dweilen, we zoeken een apparaat dat dit zo veel mogelijk overneemt.
- Zetten 'm graag 's nachts aan of als we overdag op kantoor zijn, dus moet niet vaak vast komen te zitten.
Roomba Combo 10 Max
Dreame L40 Ultra
Ecovacs Deebot X2 Omni
Eufy X10 Pro Omni
Tips? Shortlists? Adviezen over welke zeker wel of zeker niet van bovenstaande lijstje?
Heb zelf katten en ook de Eufy, zou daar zeker naar kijken!LadyAndraste schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:05:
Onze use case:
Roomba Combo 10 Max
Dreame L40 Ultra
Ecovacs Deebot X2 Omni
Eufy X10 Pro Omni
Maar hoor ook goede dingen
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Volgens mij is er in de keuzes die je presenteert geen slechte keuze. Ik heb een l30s ultra, super fijn ding. Doet wat jij vraagt. Ik wilde oorspronkelijk een roborock maar na de video's van vacuumwars op youtube maakte me het niet zo heel veel meer uit, ze Zijn allemaal super goed.LadyAndraste schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:05:
Onze use case:
Roomba Combo 10 Max
Dreame L40 Ultra
Ecovacs Deebot X2 Omni
Eufy X10 Pro Omni
Ik heb gewacht op een goede korting vorig jaar met BF en toen toegehapt.
Ik heb de Samsung Jet Bot Combo AI Steam gehad en zou deze absoluut niet aanraden. Ik heb daarbij veel problemen gehad, die achteraf gezien overeen lijken te komen met die genoemd voor het eerste exemplaar in deze review:LadyAndraste schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:05:
Onze use case:
Roomba Combo 10 Max
Dreame L40 Ultra
Ecovacs Deebot X2 Omni
Eufy X10 Pro Omni
https://www.techradar.com...0customization%20options.
De reviewer krijgt dan natuurlijk snel een vervangend exemplaar, maar dat was niet mijn ervaring. Ik heb heel veel problemen gehad met de Samsung klantenservice.
Nu heb ik een Roborock QRevo Curv, en deze is ook op andere punten wel beter - vooral de functionaliteit in de app en het systeem om te voorkomen dat er haren in de borstels blijven zitten werkt erg goed. Het enige wat de Samsung wel beter deed was object avoidance. Een los snoer wordt door de Roborock wel gezien, maar niet altijd goed ontweken. (Dat betekent niet dat de Samsung minder vaak vast zat, deze verloor bijvoorbeeld soms willekeurig een dweilpad of dacht dat hij vast zat terwijl dat helemaal niet zo was.)
Heb je hier nog een update over?Denzis schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:13:
Sinds 2 dagen de Qrevo Pro in gebruik. Maar zit na te denken om hem terug te te brengen. De pvc vloer zit er net in. Met klein beetje roborock schoonmaak middel krijgt die de meeste vlekjes niet weg dus moet er alsnog achter aan met een doekje. Ook veel water in het basisstation wat die volgens mij hoort weg te zuigen.
dank, ik heb sinds vandaag een eufy x10 omni proAasas schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:49:
[...]
Zelf gebruik ik het niet, maar in het topic is naar voren gekomen dat normale schoonmaakmiddelen niet goed werken, behalve azijn natuurlijk. Dreft of andere schoonmaakmiddelen schuimen te veel. Sommige mensen in deze groep gebruiken parketreiginer, of een ander soort vloerreiniger die niet schuimt.
Zelf raad ik aan (mocht je gebruik maken van Roborock), de OMO cleaner van Roborock zelf. Die maakt al goed schoon en je hebt er weinig voor nodig. Flesje van 20 euro per jaar. Ik heb een vloer van 120m2 die om de 3 dagen wordt gedweild.
Daarnaast maak ik ook gebruik van azijn om kalk te voorkomen/schoon te houden.
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
Twijfel tussen de Eufy C20 en X10 pro. In aanvulling of vervanging van de Eufy 15c waar ik best tevreden over ben.
C20
+8,5 cm hoog ook onder meubels door
+ kleinere afmetingen basis
+ beter haren uit borstel, verbeterd ontwerp
- batteryduur in combi met veel zoeken ivm geen echte lidar
- koude droger mops
X10pro
+mop 2.0 ?
+echte lidar en efficient
+ eigen watertank dus ook boven moppen
+ batteryduur
- prijs (535,- ipv 380,- is 155,- duurder)
-te hoog voor meubels maar met 15c combineren is ok. Hoef toch niet te dweilen onder de bank. Of: hogere poten maar is niet goedkoop.
Hoe belangrijk is verwarmd drogen? Geeft het anders geurtjes?
Is de x10 de meerprijs waard.
C20
- koude droger mops
X10pro
+mop 2.0 ?
+ batteryduur
-te hoog voor meubels maar met 15c combineren is ok. Hoef toch niet te dweilen onder de bank. Of: hogere poten maar is niet goedkoop.
Ik heb geen ervaring met de C20, maar ik heb de X10 Pro nu een aantal weken in huis en daar ben ik echt heel positief over. Ik was sceptisch over de dweilfunctie, maar dat werkt heel goed. Het zelf reinigen en drogen van de dweilpads is ideaal en ook qua onderhoud is het goed te doen.mv_ak schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:43:
Twijfel tussen de Eufy C20 en X10 pro. In aanvulling of vervanging van de Eufy 15c waar ik best tevreden over ben.
C20
- koude droger mops
X10pro
+mop 2.0 ?
+ batteryduur
We hebben zelf jonge kinderen dus stofzuigen en dweilen is vaker nodig dan wat we er zelf zin in hebben en dan is dit wel echt een uitkomst.
Vandaag komt mijn eufy x10 pro omni binnen. Hopelijk bevalt hij.
Ik denk dat de perfecte robotstofzuiger nog niet bestaat.sten123 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 06:51:
Wat is de beste robotstofzuiger evt met dweil i.c.m een Labrador die veel vacht wisselt.
Is dat zoals ik hier lees de Roborock S8 Ultra?
Na veel onderzoek ben ik uitgekomen op de Eufy X10 Pro Omni. Voorlopig doet hij wat hij moet doen, maar kan nog geen oordeel vellen omdat ik hem 3 dagen in gebruik heb.
Belangrijkste van het hebben van een robotstofzuiger is dat je je huis zo aanpast dat hij goed zijn werk doet.
Die van mij heeft problemen met een relaxstoel welke schuine poten heeft. Hij loopt hier soms op vast.
2 weken geleden de Eufy X10 omni pro aangeschaft voor 799. Nu is hij overal 599. Eventjes gebeld met Coolblue en verschil wordt terug gestort.
Toch netjes van Coolblue
Toch netjes van Coolblue
Coolblue is hier altijd netjes in, mag gezegd worden.patrickt35 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:52:
2 weken geleden de Eufy X10 omni pro aangeschaft voor 799. Nu is hij overal 599. Eventjes gebeld met Coolblue en verschil wordt terug gestort.
Toch netjes van Coolblue
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger. Wanneer ik echter op tests zoek kom ik vooral reviews tegen waarvan ik sterkte het vermoeden heb dat het gesponsord is.
Onze situatie: we hebben en kat en zo nu en dan ligt er wel eens wat kattengrit naast de bak. Ze heeft lang haar en haar ook nog wel eens wat uit. We hebben een hout parketvloer en 2 gietvloeren in de woning. We hebben een tapijtje liggen onder de tafels van het zitgedeelte. Daarnaast is er naar de bijkeuken een dorpel aanwezig van net geen 2 cm. We hebben ook een kleine maar ruimen elke dag het speelgoed op dus de stofzuiger hoeft niet om verdwaalde legostenen heen.
Ik las dat de Eufy X10 nogal wat problemen had met kattengrit en zand op harde vloeren (aldus meerdere eigenaren op reddit https://www.reddit.com/r/RobotVacuums/s/3SjkUIWPWr). Er wordt mij nu een Mova E40 aangeraden (op amazon 500 euro) of een P50 (900 euro). Ik wil geen miskoop doen en geef liever wat meer uit als dat betekend dat ik een beter stofzuiger heb. Dweilen is trouwens ook een must.
Ik vraag het hier omdat Reddit vooral gericht op Amerika is en wellicht zon mova heel duur is tov een wat meer Europees gericht merk.
Onze situatie: we hebben en kat en zo nu en dan ligt er wel eens wat kattengrit naast de bak. Ze heeft lang haar en haar ook nog wel eens wat uit. We hebben een hout parketvloer en 2 gietvloeren in de woning. We hebben een tapijtje liggen onder de tafels van het zitgedeelte. Daarnaast is er naar de bijkeuken een dorpel aanwezig van net geen 2 cm. We hebben ook een kleine maar ruimen elke dag het speelgoed op dus de stofzuiger hoeft niet om verdwaalde legostenen heen.
Ik las dat de Eufy X10 nogal wat problemen had met kattengrit en zand op harde vloeren (aldus meerdere eigenaren op reddit https://www.reddit.com/r/RobotVacuums/s/3SjkUIWPWr). Er wordt mij nu een Mova E40 aangeraden (op amazon 500 euro) of een P50 (900 euro). Ik wil geen miskoop doen en geef liever wat meer uit als dat betekend dat ik een beter stofzuiger heb. Dweilen is trouwens ook een must.
Ik vraag het hier omdat Reddit vooral gericht op Amerika is en wellicht zon mova heel duur is tov een wat meer Europees gericht merk.
Ik heb de Eufy X10 Pro en een kat en een Golden Retriever.Annihilism schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:10:
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger. Wanneer ik echter op tests zoek kom ik vooral reviews tegen waarvan ik sterkte het vermoeden heb dat het gesponsord is.
Onze situatie: we hebben en kat en zo nu en dan ligt er wel eens wat kattengrit naast de bak. Ze heeft lang haar en haar ook nog wel eens wat uit.
Ik las dat de Eufy X10 nogal wat problemen had met kattengrit en zand op harde vloeren (aldus meerdere eigenaren op reddit
In de kattenbak gebruiken wij houtkorrels welke groter zijn dan kattengrit en deze worden prima opgezogen. Ook de haren (en dat zijn er elke dag heul veul) verdwijnen voor 98% als sneeuw voor de zon. Mijn vloer (glanzend marmer) is nog nooit zo schoon geweest.
Hij was alleen schoner wanneer ik hem dweilde en droog zoog met de waterzuiger.
Wat doen jullie om eventuele dweilsporen te verminderen? Ik heb een glanzende marmeren vloer, en je ziet precies de cirkels van de moppen. Het betreft een eufy X10
Goedemorgen, de wederhelft wil graag een robotstofzuiger. Na wat kort onderzoek zijn er 3 modellen waar we tussen twijfelen:
Als ik naar de specificaties kijk zie ik weinig verschillen.
Wat zijn zaken waar we op moeten letten?
- Rowenta X-Plorer Serie 240+ AI RR9695 Robotstofzuiger
- iRobot Roomba Combo 10 Ma
- Eufy X10 Pro Omni
Als ik naar de specificaties kijk zie ik weinig verschillen.
Wat zijn zaken waar we op moeten letten?
@patrickt35 of anderenpatrickt35 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:59:
[...]
Ik heb de Eufy X10 Pro en een kat en een Golden Retriever.
In de kattenbak gebruiken wij houtkorrels welke groter zijn dan kattengrit en deze worden prima opgezogen. Ook de haren (en dat zijn er elke dag heul veul) verdwijnen voor 98% als sneeuw voor de zon. Mijn vloer (glanzend marmer) is nog nooit zo schoon geweest.
Hij was alleen schoner wanneer ik hem dweilde en droog zoog met de waterzuiger.
Welk schoonmaakmiddel gebruik jij voor je marmer icm een robotstofzuiger?
Ik ben aan het orienteren voor een robotstofzuiger icm een (glanzend) marmeren vloer.
De eufy X10 Pro Omni is inderdaad nu 599.
De Dreame L10S Pro Ultra Heat op amazon (verder overal uitverkocht) ook 599.
Ze zullen beide prima zuigen.. Nu lees ik inderdaad ook bij de X10 wat reviews over zand opzuigen enz. Voor dezelfde, prijs, is het dan verstandiger voor de Dreame te gaan?
De Dreame L10S Pro Ultra Heat op amazon (verder overal uitverkocht) ook 599.
Ze zullen beide prima zuigen.. Nu lees ik inderdaad ook bij de X10 wat reviews over zand opzuigen enz. Voor dezelfde, prijs, is het dan verstandiger voor de Dreame te gaan?
Mijn Eufy X10 heeft ineens hele slechte dweil resultaten. De vloer blijft vies en amper nat. Waterniveau staat ingesteld op hoog. Dit is ontstaan na een Firmware-Update.
Meer bezitters van de X10 met dit probleem?
Meer bezitters van de X10 met dit probleem?
Na een laatste firmware update is mijn Eufy X10 pro omni totaal fucked up. Droog dweilen, waterniveau wordt verkeerd aangegeven, blijft opladen terwijl accu al 100% is.
Inmiddels al een harde reset gegeven, maar niets helpt. Via support kom ik ook niet veel verder.
Inmiddels al een harde reset gegeven, maar niets helpt. Via support kom ik ook niet veel verder.
Sinds afgelopen augustus in het bezit van de Eufy X10 Omni Pro. Hij is nu terug naar Coolblue. Het ding stofzuigt nog steeds, maar wil totaal niet meer dweilen. Vaag.
Daarnaast merken we dat hij niet meer echt lekker bij de tijd is. Hij doet sommige zaken dubbel en vergeet soms andere plekken. Dus lekker daar laten checken. Ben benieuwd.
Daarnaast merken we dat hij niet meer echt lekker bij de tijd is. Hij doet sommige zaken dubbel en vergeet soms andere plekken. Dus lekker daar laten checken. Ben benieuwd.
Dit had te maken met firmware 3.1.16. Inmiddels is 3.1.20 uitgebracht en alle problemen zijn verdwenen.Steeffoon schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:02:
Sinds afgelopen augustus in het bezit van de Eufy X10 Omni Pro. Hij is nu terug naar Coolblue. Het ding stofzuigt nog steeds, maar wil totaal niet meer dweilen. Vaag.
Hij waste zijn dweilen niet(goed), en dweilde zowat droog. Waterniveau klopte niet, en bleef aangeven dat hij aan het laden was, terwijl de accu al vol was. En nog wat random issues.
[ Voor 14% gewijzigd door patrickt35 op 17-02-2025 06:55 ]
Wat voor vloer heb je ? Ik had een soort gelijk probleem met "Roborock Qrevo S". Ik heb een grindvloer die kennelijk wordt herkent als tapijt. Dweilt de robot wel als je de functie voor tapijt herkenning uitschakelt ?Steeffoon schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:02:
Heb je geprobeerd of het wel werkt op andere vloeren ?
[ Voor 4% gewijzigd door Djaberdjasti op 18-02-2025 14:30 ]
Hier ook opzoek naar een robotstofzuiger.
even een aantal eisen waaraan het apparaat aan moet voldoen:
- Liefst een stofzuiger met goede zuiging voor eiken vloer.
- Dweilen hoeft niet goed te zijn, gaat ook niet gebruikt worden wss ivm eiken vloer
- Zwart van kleur
- Alleen de zuiger moet ook op 1e etage gezet kunnen worden
- goede obstakel herkenning
- prijs 500-550 euro
Ik zelf zit nu te kijken naar een Eufy X10 pro omni, ik zie op reddit alleen een negatieve review voor harde vloeren en het stofzuigen daarvan.
Wat is jullie ervaring daarin? Wat zou jullie advies zijn qua merk/type?
- Dweilen hoeft niet goed te zijn, gaat ook niet gebruikt worden wss ivm eiken vloer
- Zwart van kleur
- prijs 500-550 euro
Ik zelf zit nu te kijken naar een Eufy X10 pro omni, ik zie op reddit alleen een negatieve review voor harde vloeren en het stofzuigen daarvan.
Wij hebben harde vloeren en zijn heel erg tevreden over Dreame. Bijvoorbeeld de L10s Ultra gen 2 is nu bij Amazon Spanje 529 euro. Daarna zit eigenlijk alles op wat je nodig hebt. Goede obtakelontwijking en prima zuigen (en dweilen).Dirk0s schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:43:
Hier ook opzoek naar een robotstofzuiger.
- Zwart van kleur
- prijs 500-550 euro
Edit: niet goed gelezen. Hij is niet zwart..
ik zelf ben ook licht orienterend voor een robotzuiger. geen idee waarom maar ik neig naar de Eufy X10 pro omni, waarom kijk jij hier niet naar?Truus01 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:08:
[...]
Vooralsnog heb ik eigenlijk geen idee, maar deze staat nu in mijn lijstje.
(Eigenlijk op basis van positieve reviews in de Pricewatch.)Als iemand me enig wegwijs kan maken tussen de verschillende types, waar de prijsverschillen vandaan komen (en of ze dat waard zijn) en wat met mijn voorkeuren 'beter' zou zijn, graag!
- Roborock Q Revo €530
- Roborock Q Revo Pro €700
- Roborock Q8 Max+ €429
- Roborock Q7 Max €250
- Xiaomi X20+ €430
Persoonlijk heb ik ook liever een zwarte.
Die heeft maar 4 sterren hier bij de reviews...Dirk0s schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:38:
[...]
ik zelf ben ook licht orienterend voor een robotzuiger. geen idee waarom maar ik neig naar de Eufy X10 pro omni, waarom kijk jij hier niet naar?
En zwart of wit maakt mij niet heel veel uit. Op zich denk ik liever een zwarte, al was mijn oude wit, maar de witte zijn vaak best een stuk goedkoper. Dus ik denk dat het een witte wordt.
Ik heb de Eufy X10 sinds eind december, maar vooralsnog alleen maar problemen door een slechte update.Dirk0s schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:38:
[...]
ik zelf ben ook licht orienterend voor een robotzuiger. geen idee waarom maar ik neig naar de Eufy X10 pro omni, waarom kijk jij hier niet naar?
Sinds afgelopen vrijdag een update van de app en firmware gekregen. Hopelijk gaat het nu beter. Zoniet ga ik proberen de koop te ontbinden.
Ook ik ben op zoek naar een robotstofzuiger voor onze woning. We hebben een PVC-vloer en diverse objecten die de robot zelfstandig moet kunnen ontwijken of vermijden.
Daarnaast is er in de hal een ingelegde deurmat met een kleine sierstrip, wat mogelijk een aandachtspunt is. Dweilen is geen must, maar een eigen basisstation met oplaad- en leegfunctie lijkt me daarentegen wel erg handig.
Ik hoor veel positieve verhalen over de Roborock Q8 Max+, maar ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen met bijvoorbeeld de Eufy X10 Pro Omni, Dreame X40 Ultra Complete Black, Dreame L10s Pro Ultra Heat en Dreame L10s Ultra Gen 2.
Daarnaast is er in de hal een ingelegde deurmat met een kleine sierstrip, wat mogelijk een aandachtspunt is. Dweilen is geen must, maar een eigen basisstation met oplaad- en leegfunctie lijkt me daarentegen wel erg handig.
Ik hoor veel positieve verhalen over de Roborock Q8 Max+, maar ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen met bijvoorbeeld de Eufy X10 Pro Omni, Dreame X40 Ultra Complete Black, Dreame L10s Pro Ultra Heat en Dreame L10s Ultra Gen 2.
Even een vraagje aan de Eufy X10 Omni Pro bezitters.
Herkennen jullie zich erin dat soms stukken niet gedweild lijken te worden? Ik merkte vanmorgen dat hij netjes dweilt, maar onder de tafelpoten tilt hij doodleuk de dweilen op (gewoon op pvc vloer). Vervolgens rijdt 'ie een stukkie verder om weer wat te dweilen, en daarna weer op te tillen.
In augustus hebben we de Eufy X10 Omni Pro gekocht, afgelopen februari is hij volledig omgewisseld voor een nieuw exemplaar, omdat de eerste helemaal niet meer wilde dweilen.
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar lijkt me niet te horen. Verder ben ik namelijk wel heel tevreden over de prestaties van het ding, maar hier koop ik hem natuurlijk niet voor. Ik heb expres de AI-automatisering uitgeschakeld staan.
Ben benieuwd of mensen dit herkennen.
Herkennen jullie zich erin dat soms stukken niet gedweild lijken te worden? Ik merkte vanmorgen dat hij netjes dweilt, maar onder de tafelpoten tilt hij doodleuk de dweilen op (gewoon op pvc vloer). Vervolgens rijdt 'ie een stukkie verder om weer wat te dweilen, en daarna weer op te tillen.
In augustus hebben we de Eufy X10 Omni Pro gekocht, afgelopen februari is hij volledig omgewisseld voor een nieuw exemplaar, omdat de eerste helemaal niet meer wilde dweilen.
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar lijkt me niet te horen. Verder ben ik namelijk wel heel tevreden over de prestaties van het ding, maar hier koop ik hem natuurlijk niet voor. Ik heb expres de AI-automatisering uitgeschakeld staan.
Ben benieuwd of mensen dit herkennen.
Sinds 1,5 maand hebben we de Eufy X10 Omni Pro en sinds vandaag krijgen we de foutmelding: "Fout in rolborstel. Neem contact op met de klantenservice". We maken het apparaat iedere week goed schoon, dus er was dan ook vrijwel geen vuil op of rondom de borstel. Deze kan ook gewoon normaal ronddraaien en ook de overige tips op de Eufy website hebben niet geholpen.
Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad en dit weer zelf werkend gekregen? Anders zal de stofzuiger alweer snel na de aankoop voor reparatie richting Coolblue moeten.
Heeft iemand hier al eens mee te maken gehad en dit weer zelf werkend gekregen? Anders zal de stofzuiger alweer snel na de aankoop voor reparatie richting Coolblue moeten.
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Business ⛽ - Zehnder WHR960
Lijkt het mij zo, of hebben relatief meer mensen problemem met de Eufy X10 pro tov Dreame en Roborock?
Het tweede model Eufy X10 Pro Omni is terug naar Coolblue. Naast dat hij steeds minder vaak de dweilen liet zakken, terwijl hij wel moest dweilen. Vanmiddag gereset en nog extra schoongemaakt, maar maakte geen verschil. Hij bleef ook letterlijk 19 rondjes rijden, leek nergens op.
Nu het de tweede keer ook bonje is, werd de retourprocedure opgestart. Vanavond 'm teruggebracht naar de winkel en krijg het geld terug. Keurige oplossing.
Vanavond de Roborock Qrevo Master gekocht in de 'aanbieding' bij Bol. Hopelijk gaat die beter bevallen. Het was nogal een uitzoekwerk met al die verschillende modellen van Roborock, maar denk dat deze het beste bij me past.
Binnenkort ook maar eens kijken voor accessoires zoals zakken en dergelijke.
Bestellen jullie die doorgaans ook via Ali of zijn er andere tips?
Is er een goedkoper alternatief dan het schoonmaakmiddel van Roborock?
Heel benieuwd naar de Roborock. Komt morgen als het goed is.
Nu het de tweede keer ook bonje is, werd de retourprocedure opgestart. Vanavond 'm teruggebracht naar de winkel en krijg het geld terug. Keurige oplossing.
Vanavond de Roborock Qrevo Master gekocht in de 'aanbieding' bij Bol. Hopelijk gaat die beter bevallen. Het was nogal een uitzoekwerk met al die verschillende modellen van Roborock, maar denk dat deze het beste bij me past.
Binnenkort ook maar eens kijken voor accessoires zoals zakken en dergelijke.
Bestellen jullie die doorgaans ook via Ali of zijn er andere tips?
Is er een goedkoper alternatief dan het schoonmaakmiddel van Roborock?
Heel benieuwd naar de Roborock. Komt morgen als het goed is.
Nu een paar dagen de Qrevo Master in bezit als vervanger voor de Eufy X10 Omni Pro. Allemachtig, wat een enorm verschil. De Roborock maakt beduidend veel beter schoon dan de Eufy. Vond de Eufy best oké, maar met de Master zie ik pas echt waartoe de robotstofzuiger toe in staat is. Echt een wereld van verschil!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik
* Ravhin op hout klopt
nog geen enkel probleem met mijn Eufy heb gehad. Duidelijke app, goed aan te sturen vanuit Homey, onderhouds-aankondigingen en bij storingen (zoals een verstopte stofzak) een duidelijk stappenplan om het op te lossen. Het betreft hier de X10 Pro Omni.
* Ravhin op hout klopt
nog geen enkel probleem met mijn Eufy heb gehad. Duidelijke app, goed aan te sturen vanuit Homey, onderhouds-aankondigingen en bij storingen (zoals een verstopte stofzak) een duidelijk stappenplan om het op te lossen. Het betreft hier de X10 Pro Omni.
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Ik heb inmiddels de Q Revo Master, nadat de Eufy X10 Omni Pro de deur uit is gegaan.
Ik heb echter nog zes stofzakken (van ome Ali) over voor de Eufy.
Voor de verzendkosten en als je wilt een kleine bijdrage
mag je ze overnemen. Iemand interesse?
Voor de verzendkosten en als je wilt een kleine bijdrage
Ik heb de Eufy; waarom ben je overgestapt als ik vragen mag? Ik heb deze dame vanaf introductie ongeveer maar ik ben zeer te spreken over de resultaten.Steeffoon schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 15:21:
Ik heb inmiddels de Q Revo Master, nadat de Eufy X10 Omni Pro de deur uit is gegaan.
Voor de verzendkosten en als je wilt een kleine bijdragemag je ze overnemen. Iemand interesse?
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Nou, ik kom ook even om advies vragen.
Ik heb al wel e.e.a. gelezen maar vind het lastig om tot een keuze te maken, en bang dat ik iets over het hoofd zie dus ik hoop op tips van jullie !
Situatie: pvc vloeren, geen huisdieren, meerdere verdiepingen.
Wil graag een krachtige stofzuiger, zo stil mogelijk, niet botsen, object ontwijking.
Belangrijk: zelflegend, goede dweilfunctie en ook de optie om op een andere verdieping te dweilen zonder het station mee te nemen (kan dat?). En reiniging van de dweilpads en drogen.
Ik heb de volgende types op het oog:
[list]
• Eufy X10 pro omni (maar twijfel want lees hier wel wat meer problemen mee lijkt het)
• Roborock S7 Max Ultra
• Dreame l10 ultra gen 2
• iRobot Roomba plus 505 (pas recent uit dus nauwelijks reviews natuurlijk, en wellicht faillissement ?)
Wie kan me adviseren welk type het best bij me past gezien de wensen? Qua prijs zitten ze allemaal wel in dezelfde range.
En voldoen deze types er inderdaad allemaal aan?
Ik heb al wel e.e.a. gelezen maar vind het lastig om tot een keuze te maken, en bang dat ik iets over het hoofd zie dus ik hoop op tips van jullie !
Wil graag een krachtige stofzuiger, zo stil mogelijk, niet botsen, object ontwijking.
Belangrijk: zelflegend, goede dweilfunctie en ook de optie om op een andere verdieping te dweilen zonder het station mee te nemen (kan dat?). En reiniging van de dweilpads en drogen.
[list]
• Eufy X10 pro omni (maar twijfel want lees hier wel wat meer problemen mee lijkt het)
• Roborock S7 Max Ultra
• Dreame l10 ultra gen 2
• iRobot Roomba plus 505 (pas recent uit dus nauwelijks reviews natuurlijk, en wellicht faillissement ?)
Wie kan me adviseren welk type het best bij me past gezien de wensen? Qua prijs zitten ze allemaal wel in dezelfde range.
[ Voor 3% gewijzigd door Holi-Day op 03-05-2025 20:54 ]
Zou persoonlijk voor de Roborock Qrevo S of Pro gaan afhankelijk van je budget ipv de S7Holi-Day schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:52:
Nou, ik kom ook even om advies vragen.
[list]
• Roborock S7 Max Ultra
• Dreame l10 ultra gen 2
Husqvarna 450X NERA (wei)
Husqvarna 430X NERA (achtertuin)
Segway Navimow i105e (voortuin)
Roborock S7 Max Ultra (boven)
Roborock Qrevo Edge S5A (beneden)
Marstek Venus E 3.0
Namen zijn mijns inziens zeer belangrijk voor volledige integratie binnen het huishouden.
Zo hebben wij Fietje (Eufy X10 Omni Pro) en Wallace (Mammotion Yuka Mini).
Zo hebben wij Fietje (Eufy X10 Omni Pro) en Wallace (Mammotion Yuka Mini).
Ik stond ook enorm te twijfelen bij die winkel want ik meen hier ook gelezen te hebben dat die optie wel bestaat (maar wellicht ander merk/type), maar die man was stellig dat het bij geen enkele kon en die techniek nog niet zo ver is. Dus toen wist ik het effe allemaal niet meer.
Hij liet in die Dreame ook zien dat je wel een reservoir moest wisselen.
Hopelijk kan iemand nog even laten weten of jullie ervaring bij de specifieke Dreame L10 ultra gen 2 is dat het wél kan om stofzuigen en daarna te dweilen zonder tussentijdse handmatige handelingen.
Anders dan blijft alleen Roborock op mijn lijstje denk ik.
(Q Revo Pro is dan de beste/goedkoopste optie voor mijn wensen als ik het goed heb, anders hoor ik het graag welke goedkoper type dit ook heeft: stofzuigen en daarna dweilen zonder handmatige tussentijdse handeling, zelfreinigend, roterende dweil, pads drogen met warme lucht, en uitschuifbare flex-arm voor de randjes/hoekjes.
Of Eufy X10 pro omni, maar die voldoet niet al mijn wensen dacht ik).
Hopelijk kan iemand nog even laten weten of jullie ervaring bij de specifieke Dreame L10 ultra gen 2 is dat het wél kan om stofzuigen en daarna te dweilen zonder tussentijdse handmatige handelingen.
(Q Revo Pro is dan de beste/goedkoopste optie voor mijn wensen als ik het goed heb, anders hoor ik het graag welke goedkoper type dit ook heeft: stofzuigen en daarna dweilen zonder handmatige tussentijdse handeling, zelfreinigend, roterende dweil, pads drogen met warme lucht, en uitschuifbare flex-arm voor de randjes/hoekjes.
L10s ultra hier vermoedelijk gen 1, sterker nog hij kan dweilen en stofzuigen te gelijk (de mond van de stofzuiger zit voor de dweil(en). Vreemd verhaal van een vreemde verkoper, ook benieuwd welk reservoir hij heeft laten zien. Heb nog nooit een reservoir op de robot zelf opengetrokken?!? Zit allemaal op het basisstation vers/vuil water, reiniger en stofzuigerzak.Holi-Day schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 22:40:
Ik stond ook enorm te twijfelen bij die winkel want ik meen hier ook gelezen te hebben dat die optie wel bestaat (maar wellicht ander merk/type), maar die man was stellig dat het bij geen enkele kon en die techniek nog niet zo ver is. Dus toen wist ik het effe allemaal niet meer.
Rollende dweilen schijnen een beter resultaat op te leveren tov roterende dweilen volgens deze tests.
https://testsiegertv.com/ecovacs-deebot-x8-pro-omni-test/
https://testsiegertv.com/mova-z50-ultra-saugroboter-test/
Maar hier wordt de dweiltest gedaan met zwaarste vuil, gedroogd koffie en ketchup. In praktijk zal het minder vuil zijn en denk ik dat roterende dweilen voldoende zijn.
Draaiende dweilen lijken mij ook minder praktisch om hoeken schoon te maken. Denk niet dat draaiende dweilen in hoeken beter resultaat opleveren tov roterende uitschuifbare dweilen.
Van de e25 en e28 heb ik geen tests gezien.
Er zijn aantal mensen die een Eufy x10 hebben. Paar hebben het geretourneerd oa ivm slechte navigatie.
Maar je hoort vaker de mindere ervaringen. Er zullen genoeg mensen zijn die tevreden zijn met Eufy x10
https://testsiegertv.com/ecovacs-deebot-x8-pro-omni-test/
https://testsiegertv.com/mova-z50-ultra-saugroboter-test/
Maar hier wordt de dweiltest gedaan met zwaarste vuil, gedroogd koffie en ketchup. In praktijk zal het minder vuil zijn en denk ik dat roterende dweilen voldoende zijn.
Draaiende dweilen lijken mij ook minder praktisch om hoeken schoon te maken. Denk niet dat draaiende dweilen in hoeken beter resultaat opleveren tov roterende uitschuifbare dweilen.
Van de e25 en e28 heb ik geen tests gezien.
Er zijn aantal mensen die een Eufy x10 hebben. Paar hebben het geretourneerd oa ivm slechte navigatie.
Maar je hoort vaker de mindere ervaringen. Er zullen genoeg mensen zijn die tevreden zijn met Eufy x10
[ Voor 14% gewijzigd door karakedi op 26-05-2025 11:09 ]
Dag Allen,
Ik heb sinds een paar dagen de X10, ik ben opvallend positief over zijn/haar/het resultaten.
Ik vind alleen de eufy cleaning solution moeilijk te krijgen en veel te duur.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een alternatief?
Ik heb sinds een paar dagen de X10, ik ben opvallend positief over zijn/haar/het resultaten.
Ik vind alleen de eufy cleaning solution moeilijk te krijgen en veel te duur.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een alternatief?
Hebben meer mensen last van het snel slijten van de rubberen strip op de brush guard van de Eufy x10? Begin april een nieuwe brush guard ontvangen omdat de strip volledig weg was binnen 2 maanden, maar nu is de vervanger ook al weer grotendeels afgesleten...
Eufy geeft ook aan dat het een slijtage onderdeel is, maar met de roborock s50 heb ik in 5+ jaar nog nooit de brush guard hoeven vervangen.. en elke twee maanden een nieuwe brush guard gaat ook aardig in de papieren lopen
Eufy geeft ook aan dat het een slijtage onderdeel is, maar met de roborock s50 heb ik in 5+ jaar nog nooit de brush guard hoeven vervangen.. en elke twee maanden een nieuwe brush guard gaat ook aardig in de papieren lopen
Ik heb sinds begin deze week een Eufy X10 pro omni, helaas werkt het direct al niet goed.
Bij het openen van de app krijg ik een melding dat het voltage van het laadstation niet overeenkomt met die van het stroompunt. Dat klopt niet, want het station vraagt 220-240V, wat gewoon normaal is in Nederland.
Na het wegdrukken van de melding kan ik wel gewoon alles gebruiken. Heb het huis in kaart gebracht, gestofzuigd en gedweild. Dat werk allemaal prima. Behalve het leegzuigen van de stofcabine naar de stofzuigerzak in het station. Als ik dit handmatig wil doen in de app dan krijg ik dezelfde melding over het foutieve voltage.
:strip_exif()/f/image/SqHwfHOdg4sJA742kp2utwoq.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand die dit herkent? Ben ondertussen druk aan het mailen met Eufy klantenservice, die vrij snel reageren dus dat is fijn.
Bij het openen van de app krijg ik een melding dat het voltage van het laadstation niet overeenkomt met die van het stroompunt. Dat klopt niet, want het station vraagt 220-240V, wat gewoon normaal is in Nederland.
Na het wegdrukken van de melding kan ik wel gewoon alles gebruiken. Heb het huis in kaart gebracht, gestofzuigd en gedweild. Dat werk allemaal prima. Behalve het leegzuigen van de stofcabine naar de stofzuigerzak in het station. Als ik dit handmatig wil doen in de app dan krijg ik dezelfde melding over het foutieve voltage.
:strip_exif()/f/image/SqHwfHOdg4sJA742kp2utwoq.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand die dit herkent? Ben ondertussen druk aan het mailen met Eufy klantenservice, die vrij snel reageren dus dat is fijn.
Wij zijn ook om en willen kijken voor een robotstofzuiger (met dweilfunctie).
Ik zie hier vooral veel Roborock voorbij komen maar met alleen merken zou ik niet weten wat nou verstandig is?
De robotstofzuiger wordt voornamelijk gebruikt voor harde materialen (overal PVC) met enkel een een tapijt.
Wat voor ons wel belangrijk is, is het totaal gemak dus met een basisstation met alles erop en eraan (zonder wateraansluiting, die hebben we niet).
En het is en blijft een leuke gimmick, dus een goede app is gewenst.
Ik zie hier veel de Roborock Saros 10 Zwart voorbij komen alleen kom ik daar niet veel reviews van tegen.
Ik heb zelf ook gekeken naar de eufy X10 Pro Omni en Roborock S8 MaxV Ultra.
Ik zie hier vooral veel Roborock voorbij komen maar met alleen merken zou ik niet weten wat nou verstandig is?
De robotstofzuiger wordt voornamelijk gebruikt voor harde materialen (overal PVC) met enkel een een tapijt.
Wat voor ons wel belangrijk is, is het totaal gemak dus met een basisstation met alles erop en eraan (zonder wateraansluiting, die hebben we niet).
En het is en blijft een leuke gimmick, dus een goede app is gewenst.
Ik zie hier veel de Roborock Saros 10 Zwart voorbij komen alleen kom ik daar niet veel reviews van tegen.
Je kan ook kijken naar een Dreame X40 Ultra of 50 Ultra.FabianGTI schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:24:
Wij zijn ook om en willen kijken voor een robotstofzuiger (met dweilfunctie).
En het is en blijft een leuke gimmick, dus een goede app is gewenst.![]()
Zelf de 40 in gebruik. App werkt goed, nog geen problemen gehad ermee.
Kijkend naar je vloeromschrijving appeltje-eitje voor de Dreame, maar ook voor een Roborock volgens mij.
Uiteindelijk moet je er gewoon één kiezen. Zelf super veel onderzoek toen gedaan en niet kunnen kiezen door de bomen die ik vond haha. Toen toch maar eentje gekozen, geen spijt van.
Roborock en Dreame zijn wel topsegment in mijn ogen.
Ik zit in dezelfde zoektocht. Maar in plaats van een hond 3 vrouwen met lang haar die je overal terug ziet. Zag net ook de Eufy X10 pro omni voorbij komen bij de Mediamarkt voor 549.ron36 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:21:
Zoals velen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wij zoeken een robot stofzuiger met minimaal een docking station die de robot leeg kan zuigen.
Ook moet hij overweg kunnen met de hondenharen van onze dwergkees.
Dweil functie zou leuk zijn maar dan moet het wel een beetje goed werken, dus met de roterende mops en wassen/drogen van de pads.
Budget is ongeveer 400-500 euro, mag ietsje hoger als dat echt de meerprijs waard is.
De volgende heb ik nu ingedachte:
Eufy c20 omni
Roborock QV 35A
Ecovacs Deebot T50 OMNI (beetje duur) +- 600euro
Ik sta open voor aanbevelingen.
Dweilen is voor mij ook ondergeschikt.
Dagelijks stofzuigen op de begane grond, 1x per week op de eerste verdieping, dus multi floor is ook een vereiste.
Ik heb een pvc vloer en een laminaatvloer zonder groef, dus dat moet het vrij makkelijk maken. In de woonkamer ligt nog een tapijtje waar rekening mee gehouden moet worden.
Vind de zoektocht tot een max van 500 euro best lastig.
Daar komt nog eens bij dat ChatGTP ook niet echt te vertrouwen is. Die kwam bij een aantal modellen al met verkeerde informatie.
Over Eufy twijfel ik. Mijn ouders hebben nu al 2x een probleem gehad met het leegstation van de X8. Is allemaal netjes opgelost binnen de garantie, maar wat als je net buiten de garantie zit. Wellicht gewoon pech, maar dan neig ik toch meer naar Roborock voor mijn gevoel, en dan nu specifiek naar de Roborock QV 35A.
Die roborock zou dan iets beter kunnen omgaan met haren dan de dreame l10s ultra gen 2.
[ Voor 11% gewijzigd door yorroy op 04-08-2025 11:14 ]
Ik gluur ook even mee met deze discussie. Heb zelf een eufy x10 gekocht, had helaas een fabrieksfout en is teruggestuurd. Wel goede klantenservice! Heb nu een nieuwe staan, nog in doos. Twijfel erg of ik deze in gebruik ga nemen of niet. Zie zo veel verschillende meningen over dit model, zo veel goede maar ook veel slechte.yorroy schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:07:
[...]
Ik zit in dezelfde zoektocht. Maar in plaats van een hond 3 vrouwen met lang haar die je overal terug ziet. Zag net ook de Eufy X10 pro omni voorbij komen bij de Mediamarkt voor 549.
Dagelijks stofzuigen op de begane grond, 1x per week op de eerste verdieping, dus multi floor is ook een vereiste.
Ik heb een pvc vloer en een laminaatvloer zonder groef, dus dat moet het vrij makkelijk maken. In de woonkamer ligt nog een tapijtje waar rekening mee gehouden moet worden.
Daar komt nog eens bij dat ChatGTP ook niet echt te vertrouwen is. Die kwam bij een aantal modellen al met verkeerde informatie.
Over Eufy twijfel ik. Mijn ouders hebben nu al 2x een probleem gehad met het leegstation van de X8. Is allemaal netjes opgelost binnen de garantie, maar wat als je net buiten de garantie zit. Wellicht gewoon pech, maar dan neig ik toch meer naar Roborock voor mijn gevoel.
alternatieven waarover ik twijfel:
-dreame l10s pro ultra heat
-dreame l10s ultra gen 2
-roborock qv35a
of een klasse hoger
-roborock s5v
-dreame l40 ultra
-mova p50 ultra
Ik lees hier meerdere mensen over de Omni X10 van Eufy. Eerder heb ik in dit topic m'n ervaringen gedeeld. Heb er twee gehad, continue gezeur. De X8 heb ik boven staan, verliest elke keer verbinding met de app. Ook erg irritant. De Roborock Qrevo Master staar beneden nu, wereld van verschil.
Ik zou die Eufy echt links laten liggen
Ik zou die Eufy echt links laten liggen
[ Voor 6% gewijzigd door Steeffoon op 05-08-2025 09:52 ]
Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie hier..budget rond de 500€ en ik kwam ook bij de Dreame l10S gen 2 en de QV35A uit. Ik vind het maar moeilijk om te kiezen. Een voordeel van de Dreame is dat hij beter in de hoekjes dweilt door de Extended arms en schijnt beter obstakels te ontwijken. Ook kun je voor de Dreame de "tricut" anti haar borstel bestellen (goedkoop via Ali). Dus ik neig toch naar de Dreame.yorroy schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:07:
[...]
Ik zit in dezelfde zoektocht. Maar in plaats van een hond 3 vrouwen met lang haar die je overal terug ziet. Zag net ook de Eufy X10 pro omni voorbij komen bij de Mediamarkt voor 549.
Over Eufy twijfel ik. Mijn ouders hebben nu al 2x een probleem gehad met het leegstation van de X8. Is allemaal netjes opgelost binnen de garantie, maar wat als je net buiten de garantie zit. Wellicht gewoon pech, maar dan neig ik toch meer naar Roborock voor mijn gevoel, en dan nu specifiek naar de Roborock QV 35A.
Die roborock zou dan iets beter kunnen omgaan met haren dan de dreame l10s ultra gen 2.
Tsja, qua prestaties liggen deze modellen erg dicht bij elkaar. Van Roborock zou je nog kunnen zeggen dat ze wat langer bestaan en daardoor meer ervaring hebben. Misschien dat hun robots langer meegaan?ReceiverNL schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:11:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje als jullie hier..budget rond de 500€ en ik kwam ook bij de Dreame l10S gen 2 en de QV35A uit. Ik vind het maar moeilijk om te kiezen. Een voordeel van de Dreame is dat hij beter in de hoekjes dweilt door de Extended arms en schijnt beter obstakels te ontwijken. Ook kun je voor de Dreame de "tricut" anti haar borstel bestellen (goedkoop via Ali). Dus ik neig toch naar de Dreame.
Ik heb nu zelf de eufy x10 al een paar dagen zo veel mogelijk ritten laten rijden. Maakt mijns inziens erg goed schoon. App is ook fijn. Mocht er toch twijfel zijn wissel ik hem om naar een Dreame l10s pro heat denk ik.
Ik heb soortgelijke stoelen en mijn eufy x10 pro omni probeert hier ook de hele tijd overheen te klimmen. Hij loopt nooit echt vast, maar is wel veel tijd kwijt aan eroverheen rijden en weer terug.amphora schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:34:
[...]
Mapping/vermijden gaat hier prima, ik heb alleen dit 'probleem' met stoelpoten: amphora in "[Robotstofzuigers] Ervaringen & Discussies - Deel 2"
Ik heb zojuist een setje bumper extenders laten 3D printen. Hierdoor kan je bumper ook lagere objecten aanraken, waardoor hij niet meer over de poten zal rijden.
Na kort zoeken heb ik ook al wat gevonden voor de l10s (Dreame L10s Ultra Bumper Support)
Even hé, ik val met de deur hier maar in huis. Maar ik heb een Eufy x10 pro in huis (twee stuks) en in het begin was ik echt ontzettend tevreden, maar nu lijkt 'ie langzamerhand steeds meer zuigkracht te verliezen? Het tapijt bijvoorbeeld in mijn gang weet 'ie niet altijd lekker te zuigen en moet ik steeds handmatig bij, normaliter zodra die het tapijt opging dan hoorde je ook dat 'ie de zuigkracht verhoogde. Maar dat vind ik nu ook tegenvallen.
Zijn er mensen met ervaringen ten aanzien van Eufy?
Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl
Niet specifiek de zuigkracht die afnam, maar wel de prestaties overall. Het werd echt een dom ding met vervelend gedrag. Heb dit bij twee modellen gehad.Tweakez schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:32:
Even hé, ik val met de deur hier maar in huis. Maar ik heb een Eufy x10 pro in huis (twee stuks) en in het begin was ik echt ontzettend tevreden, maar nu lijkt 'ie langzamerhand steeds meer zuigkracht te verliezen? Het tapijt bijvoorbeeld in mijn gang weet 'ie niet altijd lekker te zuigen en moet ik steeds handmatig bij, normaliter zodra die het tapijt opging dan hoorde je ook dat 'ie de zuigkracht verhoogde. Maar dat vind ik nu ook tegenvallen.
Er zijn meerdere mensen met een slechte ervaring met Eufy x10 pro, na een tijdje. Daarom zou ik eerder een model van Roborock of Dreame kopen. En het liefst bij Amazon. Indien er problemen zijn, crediteerd amazon aanschaf bedrag en kun je een nieuwe kopen.Tweakez schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:32:
Nja, ik heb twee Eufy X10 pro's en dat was al een beste investering haha! en an sich, ze deden het gewoon goed en ik ga dan ook heel slecht op het feit dat ze ineens minder goed presteren, ze zijn amper een jaar oud..karakedi schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:56:
[...]
Er zijn meerdere mensen met een slechte ervaring met Eufy x10 pro, na een tijdje. Daarom zou ik eerder een model van Roborock of Dreame kopen. En het liefst bij Amazon. Indien er problemen zijn, crediteerd amazon aanschaf bedrag en kun je een nieuwe kopen.
Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl
We hebben een nieuwe vloer de oude houten vloer die er sinds 1994 in lag en tussendoor geschuurd en gelakt is was echt op. Geld opgebracht en blij met de nieuwe PVC vloer. Echter... sinds we die PVC vloer hebben zijn er geen kieren meer waar het rommel stof etc in valt en voel je alles als je met je blote voeten loopt. Verschrikkelijk. Dus in de race voor een robotstofzuiger die het ons wat makkelijker gaat maken.
We hebben geen dieren, alleen twee beesten van een kinderen die het vies maken met zand en dergelijke.
Nu denk ik dat een dweil functie best interessant kan zijn, maar daarvoor moet ik nog meer hier lezen of het niet alleen een gimmick is.
Ik dacht eigenlijk dat ik er al uit was en ik een eufy x10 pro omni zou nemen, witte kleur was in de aanbieding voor 550 euro via Eufy zelf en de zwarte voor 600. Zwart was de voorkeur maar goedkoper is altijd lekker.
De laatste stap van mijn onderzoek was hier komen en lezen... toen kwam ik er al snel achter dat jullie hier alles behalve Eufy als voorkeur hebben. Merken waar ik nog nooit van gehoord heb (ligt aan mij) hebben makkelijker 80+ pagina's en Eufy komt amper de 15 over bij wijze van schriijven. Nu doet dat mij wel twijfelen.
Dacht mooi makkelijker, we hebben de camera's van Eufy al dus mooi in dat ecosysteem blijven maargoed.
Onze usercase wordt:
- de woonkamer + keuken stofzuigen
- als het even kan ook de slaapkamers boven en zolder waar de was hangt.
Alles heeft harde ondergrond (PVC, Laminaat, Laminaat + witte tegels in de wasruimte).
We hebben geen dieren, alleen twee beesten van een kinderen die het vies maken met zand en dergelijke.
Ik dacht eigenlijk dat ik er al uit was en ik een eufy x10 pro omni zou nemen, witte kleur was in de aanbieding voor 550 euro via Eufy zelf en de zwarte voor 600. Zwart was de voorkeur maar goedkoper is altijd lekker.
De laatste stap van mijn onderzoek was hier komen en lezen... toen kwam ik er al snel achter dat jullie hier alles behalve Eufy als voorkeur hebben. Merken waar ik nog nooit van gehoord heb (ligt aan mij) hebben makkelijker 80+ pagina's en Eufy komt amper de 15 over bij wijze van schriijven. Nu doet dat mij wel twijfelen.
Dacht mooi makkelijker, we hebben de camera's van Eufy al dus mooi in dat ecosysteem blijven maargoed.
Onze usercase wordt:
- de woonkamer + keuken stofzuigen
- als het even kan ook de slaapkamers boven en zolder waar de was hangt.
Alles heeft harde ondergrond (PVC, Laminaat, Laminaat + witte tegels in de wasruimte).
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ben bang dat het wèèr reparatie wordt. Na de vakantie maar weer eens aanmelden. Beetje klaar met dat gezeur met robotstofzuigers. Eerst met die Eufy X10 gezeik, nu met de Roborock.... Had toch beter een Dreame kunnen kopen...LZ86 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:55:
[...]
Aanmelden als kapot en laten vervangen inder garantie?