Het grote Smart #1 topic

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heb vandaag ook een proefrit gemaakt in Zwolle.. helaas zijn er in Nederland alleen maar de PRO+ modellen om een proefrit in te maken.
1 ding vindt ik echt vies tegenvallen: de audio speakers.
Kunnen niet echt hard, en zodra je het volume maximaal zet gaat het nog vervormen ook.

Ik mag hopen dat het met de beats audio vele malen beter is, wat in de premium en brabus varianten zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGA1966
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-06 14:14
038Robijno schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:05:
Heb vandaag ook een proefrit gemaakt in Zwolle.. helaas zijn er in Nederland alleen maar de PRO+ modellen om een proefrit in te maken.
Kunnen niet echt hard, en zodra je het volume maximaal zet gaat het nog vervormen ook.

Ik mag hopen dat het met de beats audio vele malen beter is, wat in de premium en brabus varianten zit..
En hoe beviel het verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
RGA1966 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:57:
[...]

En hoe beviel het verder?
Verder reedt het meer dan prima. Niet heel veel beter of slechter dan mijn huidige auto (T-roc Rline 2020).
De audio in mijn Volkswagen klinkt gewoon weg beter. En dat zijn de standaard speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-06 11:15

Ik had hetzelfde dat die niet hard genoeg kon, totdat ik realiseerde dat via bt je het volume op de telefoon ook op Max moet zetten. Toen ik dat aangepast had was het geluid meer dan prima, vergelijkbaar met mijn lynk 01. Meestal zijn de standaard speakers in een vzw niet veel soeps, maar heb geen ervaring met een troc of polo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
wildcheese schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:42:
[...]

maar heb geen ervaring met een troc of polo ..
T-Roc = Golf en de T-Cross = Polo formaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Release wordt weer uitgesteld.. Sprak net met Smart Europe, en vertelde mij dat er pas einde zomer de order's worden omgezet naar bestellingen.
Dat is opeens niet meer rijden in de zomer, maar in het najaar of einde jaar.

Grote flop is het. Bijna een jaar moeten wachten als het einde jaar duurt (18 januari besteld) op een massa productie auto.

0,0 zin meer in die auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7E6TIZCTb1c3KVCRLiJ7ALTAo3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdDz1jniRFF4hpvNacr5x7o2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtraLars
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-10-2024

De bluetooth chip is slecht. Via kabel, radio is het geluid prima en via bluetooth is het echt matig. Let wel... in mijn Launch met Beats Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zijn er hier nog mensen die meer de pre-order gaan annuleren of dat al gedaan hebben?
Mijn private leasemaatschappij heeft contact opgenomen met Smart utrecht, waar de hoofdkantoor zit.

Ik zal nu voor een Tesla model 3 performance gaan.. Smart heeft het voor mij in ieder geval verprutst.
Ik had op 14 januari besteld bij de leasemaatschappij, en Smart vertelde mij toen, dat als je nu besteld, eind Mei/ begin Juni zou rijden. Duurt echter te lang nu.
Voel mij aan het lijntje gehouden bij Smart.
Levering zal plaats vinden rond November (dat is ook nog niet zeker).

Succes allen!

[ Voor 16% gewijzigd door 038Robijno op 24-07-2023 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-06 22:53
Heel begrijpelijk. Je zult waarschijnlijk niet de enige zijn. Ik heb minder haast en zie nog geen beter alternatief voor mij. Maar ik ben wel teleurgesteld in Smart. Voor een merk dat dit keer wel winst wil gaan maken is het geen goed begin om zo onbetrouwbaar over te komen en totaal niet te communiceren naar de mensen met een voucher en/of pre-order. Heel slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
buzzbuzz68 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:19:
Heel begrijpelijk. Je zult waarschijnlijk niet de enige zijn. Ik heb minder haast en zie nog geen beter alternatief voor mij. Maar ik ben wel teleurgesteld in Smart. Voor een merk dat dit keer wel winst wil gaan maken is het geen goed begin om zo onbetrouwbaar over te komen en totaal niet te communiceren naar de mensen met een voucher en/of pre-order. Heel slecht!
Ondertussen op de Franse Facebook pagina, sprak een Belg dat hij vandaag van zijn dealer hoorde dat het begin 2024 zou worden. De auto's zouden technische problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
038Robijno schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:46:
Zijn er hier nog mensen die meer de pre-order gaan annuleren of dat al gedaan hebben?
Mijn private leasemaatschappij heeft contact opgenomen met Smart utrecht, waar de hoofdkantoor zit.

Ik zal nu voor een Tesla model 3 performance gaan.. Smart heeft het voor mij in ieder geval verprutst.
Ik had op 14 januari besteld bij de leasemaatschappij, en Smart vertelde mij toen, dat als je nu besteld, eind Mei/ begin Juni zou rijden. Duurt echter te lang nu.
Voel mij aan het lijntje gehouden bij Smart.
Levering zal plaats vinden rond November (dat is ook nog niet zeker).

Succes allen!
Ik heb de preorder ook gecanceld. Overwoog ook de model 3, maar het gebrek aan sensoren en alles via camera's vind ik een misser. En het uiterlijk zal niet mijn ding worden. Ik dacht aan de IX1 al is die wel weer heel duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
wildcheese schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Ik heb de preorder ook gecanceld. Overwoog ook de model 3, maar het gebrek aan sensoren en alles via camera's vind ik een misser. En het uiterlijk zal niet mijn ding worden. Ik dacht aan de IX1 al is die wel weer heel duur....
Heb je de auto ook via private lease geannuleerd?
Denk dat er steeds meer afhakers zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
038Robijno schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Heb je de auto ook via private lease geannuleerd?
Denk dat er steeds meer afhakers zijn..
Nee was koop, maar dat maakt volgens mij weinig uit ;). Als er technische problemen zijn dan snap ik het op zich wel, al wordt er in Duitsland nog steeds uitgeleverd. Als er problemen zijn dan vrees ik dat die ook bij de Volvo EX30 zullen zijn (dat was een ander alternatief :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
wildcheese schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:39:
[...]

Nee was koop, maar dat maakt volgens mij weinig uit ;). Als er technische problemen zijn dan snap ik het op zich wel, al wordt er in Duitsland nog steeds uitgeleverd. Als er problemen zijn dan vrees ik dat die ook bij de Volvo EX30 zullen zijn (dat was een ander alternatief :) )
Lijkt mij ook.. Er zijn verder weinig alternatieven die vergelijkbaar zijn met de Smart. Althans qua prijs..
Geen idee of het 100% gaat lukken voor mijn Justlease maatschappij, al neem ik aan van wel.
Ook dat ik dus 5 jaar lang ipv 4 jaar lang, een Tesla model 3 performance heb besteld dat ook nog eens €125 per maand meer kost en sneller leverbaar is, dus krijgen ze eerder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
  • Laatst online: 22-06 18:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnARdBzUGRCEAUfxxvUj-Zr37is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBnwzHH5xjvBaGsLEGBfdXwS.jpg?f=fotoalbum_large

Zonet gebeld met smart Nederland. Ze zitten nu in de laatste integratie fase of zoiets. Moeten alleen nog wachten op Nederlandse taal en dergelijke dan komt de smart zo snel mogelijk naar Nederland. Ze zaten met de handen in het haar omdat er al zoveel mensen hum voucher of pre order hadden terug gegeven. Ik zag net op een Duitse internetforum dat in de volgende update Nederlandse taal er bij komt. Zie foto. Zou het dan toch nog een keertje geleverd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1970
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19-03-2024
Ik lees zojuist, dat het opgeschoven is naar herfst 2023.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laaUHqP4qN6pAuuJfa1DUA2k3rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDufYtqNnlQigUOfIP13cBI9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:55
En ik lees nu dit op de website van Smart. Als ik op "pre-order" klik, gebeurt er ook niets.Tijdelijk niet mogelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F02QsEPsLeHEsz-hCeIOZ9A2Z-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vPJDbM9qtERMLB2tAx7TWfuw.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Stancke op 25-07-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 19:35
https://m.arenaev.com/sma...s_miserably-news-1513.php

De eland test is niet vergevingsgezind voor de Brabus...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtrbrg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik zag het ook in de nieuwsbrief. Ik heb eindelijk ook terugkoppeling van de leasemaatschappij via de dealer. Levering is weer met 3 maanden uitgesteld. Levering niet eerder dan november. Ze zeggen “vanwege vertraging in andere landen en ze willen leren van deze vertragingen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
wtrbrg schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:52:
Ik zag het ook in de nieuwsbrief. Ik heb eindelijk ook terugkoppeling van de leasemaatschappij via de dealer. Levering is weer met 3 maanden uitgesteld. Levering niet eerder dan november. Ze zeggen “vanwege vertraging in andere landen en ze willen leren van deze vertragingen”
Gaat gewoon 2024 worden.. inmiddels is mijn bestelling van de brabus geannuleerd bij mijn (private) leasemaatschappij.
Heb nu een model 3 performance in bestelling staan.

Ik had 14 januari de brabus al besteld.
Smart is een flop geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:28

KRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Ik had vandaag een proefrit via Louwman. Zij gaven aan dat ze de eerste orders in november mogen aannemen en dat die eind november worden uitgeleverd, voor wat het waard is.

Vond het een leuke auto om te rijden. Beviel echt wel goed. Verbazingwekkend veel ruimte binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V40
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-05 11:41

V40

Zijn er meer mensen die zich afvragen of het wel goed gaat met het contact tussen Smart Nederland en de Mercedes Dealers/Lease maatschappijen?

Ik heb begin Februari bij een lease maatschappij een #1 besteld. Daarna in een never ending story gekomen waarbij niemand lijkt te weten wanneer dit ooit geleverd gaat worden.

Smart weet niets als je ze wat vraagt en communiceert niets. De lease maatschappij zegt niets rechtstreeks van Smart te horen en geeft aan dat ik het het beste aan de dealer zelf kan vragen. Ze wisten alleen lange tijd niet wie de dealer was want dat hoorden ze niet van Smart.

Nu weet ik wie mijn dealer is maar als ik die bel dan wordt ik of doorgeschakeld naar voicemail maar als ik die inspreek reageert er niemand. Of ik krijg iemand aan de lijn die zegt dat de persoon die voor mijn auto verantwoordelijk is zal bellen of e-mailen maar dat gebeurt ook niet. De dealer lijkt geen enkele interesse te hebben er enige moeite in te willen steken. De Smart is misschien geen Mercedes maar het is toch ook niet zo’n goedkope auto.

Redelijk waardeloos op deze manier.

[ Voor 8% gewijzigd door V40 op 03-08-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 380sl
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11-2024
Nou ik ben twee weken geleden in Berlijn geweest en zag de Smart #1 Brabus in het wild gewoon rijden.
Hij was compleet zwart, dat is echt wel mooi. Zwart echt alles zwart op de rode Brabus accenten na, heel mooi die combinatie.
Ik ben daar bij een plaatselijke zeer grote Mercedes dealer geweest welke de diverse modellen hadden staan ook de Brabus in geheel zwart.
Ik had mijn Smart #1 Brabus in Digital White Metallic/Eclipse Black dak op 28-2-2023 besteld via Athlon, Volgens de Athlon site wordt hij 30-8-2023 geleverd,
Ik kwam er in Duitsland achter dat er pas eind juli in Nederland echt besteld gaat worden.
Dus meteen Athlon gemaild of mijn bestelling nog omgezet kan worden naar meta black metallic.
En ja hoor dat kon nog gewoon, dus gedaan.
Maar de levering van eind augustus is nu ineens naar eind november veranderd op
Mijn Athlon.
Ik had wel van Hedin een bericht gekregen dat de Brabus nu ook in de Nederlandse showrooms staan.
Verder weer afwachten tot ik hem echt mag gaan halen.
Dan is hopelijk de software ook up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 380sl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StSczrGlXN6SJxOOcpbb14OFDFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7rNlZ0owEEvW0T8FbVg7O9d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 380sl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qf7oat0UvgkLLHDpZQc1V2C7Z04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJZHmOs9cNJLjBJOTX3AhS2M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 380sl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7_IEgKc3XCgjrr0N22u6rxPAno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wudZuncXSDWPKWP98MHG8hIR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 380sl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TmGKuaMPvT2BnlgnSQnH72WH86I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u065UbwqyCjpwhMDpZikmeEe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 380sl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5aaB8iLCQrcgB7zOjVTOu2BRW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgrnsR7grJWmGZ54yd8OJIE0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 380sl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9VuX-UsMrTj6_wG62B9kJ1h_Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cpcb5YL5EfPOnk4NLFfpR5R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

Moet zeggen, nu ik er langer over nadenk zijn dit flinke PL prijzen zeg, zeker tov waarde van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ik heb er vanaf gezien..
Ik had 8 Januari een zwart/zwart Brabus besteld bij Justlease

18.000 km per jaar, 48 maanden, en alle eigen risico afgekocht.
Prijs was per maand €779,-

Toen ik bestelde, vertelde Smart mij dat er eind Mei/begin Juni geleverd zou gaan worden. Dus toen besteld op hun woord.
Telkens uitstel en uitstel.
Laatste nieuws wat ik 26 juli hoorde is dat er waarschijnlijk helemaal niks geleverd gaat worden dit jaar.

Dus meteen Justlease gebeld en met moeite kunnen annuleren, en ben dus voor een Tesla Model 3 performance gegaan.
18.000km per jaar, 60 maanden
En alle risico's afgekocht.
Betaal wel flink meer, €895,- per maand + 1 jaar langer.

Maar ik gun het Smart niet meer.. ook de vele problemen die spelen met deze auto op forums en de software dat niet lekker is.

Mooie auto is het zeker, maar de fun factor is er bij mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGA1966
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-06 14:14
038Robijno schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:34:

Maar ik gun het Smart niet meer.. ook de vele problemen die spelen met deze auto op forums en de software dat niet lekker is.
Welke problemen of heb je misschien een link voor mij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Op https://www.smart-1-forum.de/forum/ vindt je veel issues. Maar dit zijn natuurlijk niet alle bezitters. Het grootste probleem dat ik tot nu toe zie is dat auto's met een zelfde softwareversie verschillend gedrag vertonen. Maar er valt nog het nodige te verbeteren. Verkeersbordherkenning, navigatie, updaten van de software en kaarten, radio die spontaan aan gaat terwijl de auto 's nachts in de garage staat, etc.
Er zijn echter ook gebruikers die behoorlijk tevreden zijn, het rijden wordt als zeer fijn omschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door buzzbuzz68 op 06-08-2023 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
RGA1966 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:16:
[...]

Welke problemen of heb je misschien een link voor mij?
Op Facebook volgde ik een aantal Smart #1 groepen, Duits en Franse kanalen..
Meningen zijn verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V40

V40

Volgens Smart gaat de datum voor omzetten van pre-orders naar orders vallen in de laatste week van oktober 2023 en wordt er dan geleverd “in november”.

Er zijn nu 4 landen in Europa waar geleverd wordt: Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Spanje.

Nog 2 Europese landen zijn vóór Nederland aan de beurt: Italië en UK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-03 15:26
Ook hier de boel geannuleerd. Smart NL gesproken en het was duidelijk dat alle ‘systemen’ nog niet up-and-running waren. Auto’s zijn er, maar alle systemen (inkoop, reparatie, dealerpunten) zijn nog niet klaar. Nu voor dezelfde prijs een Model Y uitgekozen en over 3 weken rijden..!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
michieldekker schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:30:
Ook hier de boel geannuleerd. Smart NL gesproken en het was duidelijk dat alle ‘systemen’ nog niet up-and-running waren. Auto’s zijn er, maar alle systemen (inkoop, reparatie, dealerpunten) zijn nog niet klaar. Nu voor dezelfde prijs een Model Y uitgekozen en over 3 weken rijden..!
Heb ik ook gedaan..
Alleen ben voor de M3P gegaan.. 25 juli besteld, nog geen datum voor levering gekregen. Alleen verwachte levering was September/Oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Voor mij hoeft de levering niet snel dus ben nog best benieuwd naar deze auto. Degenen die hem in levende lijve hebben gezien, hoe groot/klein is de kofferbak? Zou het te doen zijn met een gezin van 4? Of kan ik ook beter naar de model 3/Y kijken. Rijd nu overigens model 3 en vind de ruimte dik prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik kan moeilijk inschatten hoeveel bagage je dan hebt, maar zeker met de bank in de achterste stand is het niet ruim en waarschijnlijk veel te klein. Als je kinderen op de achterbank hebt en deze kan dan naar voren gezet worden dan is het ruimer, en je hebt aardig wat hoogte. Maar een ieder moet dan toch zelf bepalen wat genoeg is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Voor degenen die waarschijnlijk meer info willen hebben omtrent de Smart:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxjvaEaIHgzTH_ptdJTq98CyANg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yr26fCqvGyEWK9bcJ4tIQg3t.jpg?f=fotoalbum_large

Dus idd vanaf 2024!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 380sl
Dat geld voor België , ik hoop niet voor Nederland.
Nog even en ik wacht al een jaar op een auto die binnen 6 weken geleverd kan worden.
Wie houd wie hier in de maling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
380sl schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:23:
Dat geld voor België , ik hoop niet voor Nederland.
Nog even en ik wacht al een jaar op een auto die binnen 6 weken geleverd kan worden.
Wie houd wie hier in de maling?
Nederland gaat ook volgen.. BeNeLux zouden tegelijk moeten zijn.

• V40

V40

038Robijno schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:56:
[...]

Nederland gaat ook volgen.. BeNeLux zouden tegelijk moeten zijn.
België stond altijd al na Nederland geplanned. Ze staan al sinds het begin een paar maanden later geplanned dan Nederland.

Luxemburg weet ik niet maar die hoort volgens mij niet bij de landen waar de Smart #1 in eerste instantie op de markt komt. Voor zover ik weet alleen in UK, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Portugal, Nederland, België en Zweden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRC

KRC

038Robijno schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:42:
[...]

Verder reedt het meer dan prima. Niet heel veel beter of slechter dan mijn huidige auto (T-roc Rline 2020).
De audio in mijn Volkswagen klinkt gewoon weg beter. En dat zijn de standaard speakers.
Hoe is het met ruimte in de smart tov de t-roc?
Wij hebben ook een T-Roc en denken na over de smart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
KRC schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:35:
[...]

Hoe is het met ruimte in de smart tov de t-roc?
Wij hebben ook een T-Roc en denken na over de smart.
Als je voorin zit is de ruimte prima.
Qua ruimte op de achterbank is het ruimer dan in de T-Roc.. echter de kofferbak grote van de Smart is wel een kwart minder groot.

Verder redelijk vergelijkbaar.
Als je weinig bagage meeneemt, is de Smart een prima keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb nog maar weer een keer gebeld. De jongeman was er behoorlijk zeker van dat de pre-orders eind oktober omgezet zouden kunnen worden in orders met levering in november.

En voor de liefhebbers van handleidingen:
Handleiding: https://cdn.manual.smart.com/SMART_HX1_1_nl.pdf
Garantie en pechhulpdienst: https://cdn.manual.smart.com/SMART_HX1_2_nl.pdf
Hoogspanningsaccu certificaat: https://cdn.manual.smart.com/SMART_HX1_3_nl.pdf
Trekhaakboekje: https://cdn.manual.smart.com/SMART_HX1_4_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajvdm
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Blijkbaar is de levering al begonnen.

https://www.linkedin.com/...7116036669417345024-ogzi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtrbrg
Ik denk dat het de t460ht is. Die is in juni zakelijk geregistreerd en begin okt privé, het is dus ex demo auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvanvond
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2024
Van een smart Nederland-medewerker die ik telefonisch sprak hoorde ik dat de datum stond op 21 oktober 2023.

Later in dat gesprek noemde hij eind oktober en toen ik hem vroeg waarom er opeens een week bijgekomen was zei hij: 'Die 21 oktober is alleen voor intern gebruik, die mag ik eigenlijk naar klanten niet noemen.'

Ik wacht nog even en kijk het nog even aan, maar ik zal als relatieve nieuwkomer en Alfa-rijder, zeker niet zo lang wachten als sommingen van jullie. Kortom, komende weken of anders niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V40

V40

Ik heb een Facebook groep aangemaakt voor (potentiële) bezitters van een smart #1/#3. Om een beetje ervaringen en kennis uit te wisselen. De huidige groepen zijn óf voornamelijk op het Duitstalige gebied gericht of zijn smart groepen die deze auto’s geen echte smart vinden.

https://m.facebook.com/groups/191233383984331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
hvanvond schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:29:
Van een smart Nederland-medewerker die ik telefonisch sprak hoorde ik dat de datum stond op 21 oktober 2023.

Later in dat gesprek noemde hij eind oktober en toen ik hem vroeg waarom er opeens een week bijgekomen was zei hij: 'Die 21 oktober is alleen voor intern gebruik, die mag ik eigenlijk naar klanten niet noemen.'

Ik wacht nog even en kijk het nog even aan, maar ik zal als relatieve nieuwkomer en Alfa-rijder, zeker niet zo lang wachten als sommingen van jullie. Kortom, komende weken of anders niet!
Zelf heb ik sinds een maandje een Model Y performance.. levertijden werden steeds uitgesteld.

Zo ook nu weer, gisteren is er op internet nieuws te vinden over de levertijd van de nieuwe Smart. Komt nu ergens in 2024.

Blij dat ik toch voor de Tesla ben gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wtrbrg
Veel plezier met je Tesla model Y. Is wel een iets andere klasse/model met prijsverschil van €20K in die uitvoering.

Mbt tot:” internet nieuws te vinden over de levertijd van de nieuwe Smart. Komt nu ergens in 2024” daar heb je waarschijnlijk iets gelezen over het nieuwe instapmodel onder de Pro+, namelijk de Pro. Die volgt idd later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
wtrbrg schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:06:
Veel plezier met je Tesla model Y. Is wel een iets andere klasse/model met prijsverschil van €20K in die uitvoering.

Mbt tot:” internet nieuws te vinden over de levertijd van de nieuwe Smart. Komt nu ergens in 2024” daar heb je waarschijnlijk iets gelezen over het nieuwe instapmodel onder de Pro+, namelijk de Pro. Die volgt idd later.
Ik hád de Brabus variant besteld.. scheelt geen 20k maar ongeveer 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtrbrg
oh dat scheelt de helft, verwaarloosbaar bedrag -:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Maar weer eens gevraagd hoe het er mee staat. En weer een vage uitspraak: 'Het lijkt erop dat de auto deze winter nog te bestellen is'. Zucht, wat een hopeloze organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
Staat inderdaad nu op de website bestellen in de winter maar er onder staat in de herfst rijden...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2EDy1LdMbwezSu91e6ZAIna8LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DASksdUX8ciKUQM3cbQ89EKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb nog maar weer een antwoord gestuurd waarin ik duidelijk heb gemaakt hoe slecht dit allemaal is. Nu is de verwachting ineens november bestellen, december rijden. Heel geloofwaardig. De reden zou zijn dat ze het online bestelproces nog niet geschikt hebben voor de wet en regelgeving van Nederland. Hoe lang kun je daar voor nodig hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wtrbrg
Wel gezegd welk jaar december?😀

Mij werd gisteren verzocht vanuit de dealer via de leasemaatschappij om mijn exacte naw door te geven, zijn we weer een stapje verder😀 en november (2023) is al volgende week woensdag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
Als ik de smart bestel wil ik deze pas in januari op kenteken hebben, anders is deze in 1 maand tijd 1 jaar ouder geworden bij latere inruil. Dit werd ook beaamd door de Mercedes smart dealer in Rotterdam. Ze zeiden, we kijken naar het jaartal en niet zo zeer naar de maand waarin deze gekocht is, bij inruil. Ik had dit ook al van meerdere verkopers bij andere merken gehoord. Heb hier erg in bij bestellen van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chomp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:04
"De verwachting is nu dat de bestellingen in de laatste week van November geplaatst kunnen worden en de eerste auto's in December worden uitgeleverd. Het nieuwe jaar lijkt de realistische verwachting ivm drukke December maand." Aldus smart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 88Edwin
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik zie af van de Smart #1, het wachten duurt te lang.

In Februari de bestelling geplaatst waarbij aangegeven werd voor de zomer te kunnen rijden. Na verschillende keren uitgesteld te zijn en nooit een definitieve leverdatum te krijgen, nu nog steeds niet, heb ik 2 weken geleden de pre-order geannuleerd. De communicatie over de levering is echt dramatisch bij Smart.

Heb nu een Tesla model 3 (nieuw model) besteld, wordt over 6 weken geleverd! En ook nog eens voor dezelfde prijs 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheldens
  • Laatst online: 24-02-2024
Mijn smart is besteld ! 4-6 weken levertijd . Finally!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
fheldens schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:48:
Mijn smart is besteld ! 4-6 weken levertijd . Finally!
Whoa. Hoe heb je te horen gekregen dat dit kon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fheldens
De dealer belde op dat ze mocht bestellen. Dus ging dit doen . Was een van de eerste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb zojuist ook met de dealer gebeld en heb bevestigd gekregen dat er besteld kan worden. Er zijn al de nodige pre-orders aan chassisnummers gekoppeld, maar niet allemaal. Ik wordt gebeld als hij zover is dat de order definitief gemaakt kan worden. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
Ben benieuwd hoe het gaat en hoe snel ze geleverd worden. Hebben jullie gelijk alles betaald zoals smart wil? Of betalen jullie pas bij levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheldens
Ik fianancier een deel . Dus geen idee eigenlijk denk ineens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvanvond
Ook ik heb bevestigd gekregen dat mijn smart #1 Brabus besteld is.
Het ging om een aantal smarts die op voorraad waren en die ze direct konden koppelen aan personen die een pre-order voucher hebben. Aflevering zou 'binnen enkele weken' kunnen gebeuren.
Van de dealer hoorde ik dat de levering via hen zal gebeuren en dat ik een rekening kan verwachten van de dealer zelf. Ook de tenaamstelling wordt dus door hen gedaan (omdat dit soort zaken bij smart Nederland nog steeds niet op orde is).
Nog even dus?!?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janneske
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik hoorde zojuist dat onze bestelde Premium over ongeveer 3 weken binnen is en geleverd gaat worden. De pre-order met betaling van 500 euro moet je terug vorderen bij Smart omdat Mercedes de verkoop momenteel gaat regelen omdat de officiële lancering pas op 21 november definitief gaat plaats vinden. Ze willen de klanten niet langer laten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wtrbrg
hvanvond schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:44:
Ook ik heb bevestigd gekregen dat mijn smart #1 Brabus besteld is.
Het ging om een aantal smarts die op voorraad waren en die ze direct konden koppelen aan personen die een pre-order voucher hebben. Aflevering zou 'binnen enkele weken' kunnen gebeuren.
Van de dealer hoorde ik dat de levering via hen zal gebeuren en dat ik een rekening kan verwachten van de dealer zelf. Ook de tenaamstelling wordt dus door hen gedaan (omdat dit soort zaken bij smart Nederland nog steeds niet op orde is).
Nog even dus?!?!
Leuk om te lezen. Dat zijn er dus al 3 op het forum. Hopelijk dus nog dit jaar als 1 van de eersten rijden😀 Je hebt een Brabus besteld, mag ik vragen welke kleurcombi?
Ikzelf de atom grey matte/radiant red (via lease/dealer Louwman) maar is nergens in Europa nog geleverd voor zover ik kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wtrbrg
Ik krijg zojuist ook bericht van de dealer. Atom grey matte is inderdaad niet leverbaar doordat het niet door kwaliteitscontrole komt. Ik ga nu voor Cyber silver metallic. Levering midden/eind december

[ Voor 10% gewijzigd door wtrbrg op 02-11-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoheus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-11-2023
Dinsdag een leaseofferte laten opstellen door Louwman Breda Mercedes. Levertijd van een witte Brabus met zwart dak is volgens hen 6 weken.
Zojuist heb ik met Smart zelf contact gehad. Die kunnen geen levertijd afgeven, omdat hun online verkoopsysteem nog niet gereed is (???)
Blijkbaar hebben alleen de dealers er op dit moment zicht op, omdat zij de #1 voorraad kennen die zij hebben aangeleverd/gereserveerd.
Snelle levering (6 weken) zal dus vooral afhangen van het wel of niet in voorraad hebben/krijgen van de desbetreffende uitvoering en kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb ook contact gehad met Smart en die durven inderdaad nog niet te garanderen dat de verkoop bij hen op 21 november start, dus dat zal wel weer niet lukken. Volgens hen betekent kopen bij de dealer betere service, ook een bijzondere opmerking. Al heb ik wel gelezen dat er in Duitsland wel kopers met problemen naar Smart zijn verwezen door de dealer, dus er zit mogelijk wat in. Het is echter geen internet aankoop meer met de wettelijke 2 weken bedenktijd. De auto's zouden al in Zeebrugge staan, dus inderdaad kun je alleen een auto snel krijgen als deze daar al staat en nog niet verzegd is. Vingers kruisen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Net trouwens ook de voucher terugbetaling aangevraagd. Werd ook door Smart aangeraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
Vanmiddag ook email gehad van smart dat ze bij de dealer te bestellen zijn. Gebeld met smart, zijn in Zeebrugge enkele honderden smarts klaar voor verkoop. Dealers hebben deze gekocht en verkoop gaat dus idd via dealer. 21 november gaat de webverkoop pas van start. Daarna dealer in Rotterdam gebeld, deze wisten ook pas sinds vanmiddag dat dit was. Hoor morgen meer over oa. Levertijd en prijs etc. Service ging nu wel via Mercedes-Benz en niet via smart omdat die dit nog steeds niet op orde hebben zei de verkoper van Mercedes-Benz. Blijft een rare actie van smart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheldens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Vandaag gebeld met mijn dealer. De verkeerde kleur is gecorrigeerd en er is nu een auto met de juiste kleur (Premium wit met zwart dak) gekoppeld aan mijn order. Gevraagd hoe mijn pre-order omgezet moest worden naar een order. Had hij al gedaan en de auto is daarmee al besteld. Hij verwacht dat de auto in 2 tot 3 weken er is. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hvanvond
wtrbrg schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:32:
[...]

Leuk om te lezen. Dat zijn er dus al 3 op het forum. Hopelijk dus nog dit jaar als 1 van de eersten rijden😀 Je hebt een Brabus besteld, mag ik vragen welke kleurcombi?
Ikzelf de atom grey matte/radiant red (via lease/dealer Louwman) maar is nergens in Europa nog geleverd voor zover ik kan vinden.
Ik heb gekozen voor Meta Black met Radiant Red dak. Die kleur rood past goed bij het Brabus rood. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSnCJhMM20yJaGMqnu0Ap9ZKaeg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E8MOSOIsbjAgpHBTLmzxzdfI.jpg?f=user_large

In/rondom Breda gaan er binnenkort een paar rondrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V40

V40

Mijn #1 staat sinds vanochtend bij de dealer. Nu gaan ze ‘m klaarmaken voor aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
ArieLuyendijk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:04:
Vanmiddag ook email gehad van smart dat ze bij de dealer te bestellen zijn. Gebeld met smart, zijn in Zeebrugge enkele honderden smarts klaar voor verkoop. Dealers hebben deze gekocht en verkoop gaat dus idd via dealer. 21 november gaat de webverkoop pas van start. Daarna dealer in Rotterdam gebeld, deze wisten ook pas sinds vanmiddag dat dit was. Hoor morgen meer over oa. Levertijd en prijs etc. Service ging nu wel via Mercedes-Benz en niet via smart omdat die dit nog steeds niet op orde hebben zei de verkoper van Mercedes-Benz. Blijft een rare actie van smart.
Na 10 dagen nog steeds niets van de Mercedes-Benz dealer of van smart gehoord. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Februari besteld, telkens maar beloven en nu nog niets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Gisteren bij de dealer in Zwolle geweest. Zij hebben ook een vrachtwagen langs gehad met 3 #1's, maar die zijn voor lease. Ik ben benieuwd wanneer de rest (en dus mijne) gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glory1974
  • Laatst online: 25-09-2024
Goedenavond, ik had op 14-2-23 een atom grey Smart #1 Brabus besteld. Na allerlei uitstel en opgezegde koopovk door mij kon ik toch opeens heel snel een #1 rijden (ik ken de dealer goed en via Smart NL). Geen atom grey. Ik rij sinds 4 a 5 weken een Brabus. Rij-eigenschappen zijn prima. Alleen softwarematig een ramp. De app is nog niet beschikbaar..ik rij in gastmdus; elke rit allerlei goedkeuringen geven, navigatie geeft vreemde commando's etc. Softwarematig nog een lange weg te gaan. De auto zelf is wel een erg leuk speeltje!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB-3oqyqav2OxvEguOwdX-cfJGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0D7rUpKQYJhdNuWeO9CbYyYI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Glory1974 op 12-11-2023 22:10 . Reden: foto toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Glory1974 schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:54:
Goedenavond, ik had op 14-2-23 een atom grey Smart #1 Brabus besteld. Na allerlei uitstel en opgezegde koopovk door mij kon ik toch opeens heel snel een #1 rijden (ik ken de dealer goed en via Smart NL). Geen atom grey. Ik rij sinds 4 a 5 weken een Brabus. Rij-eigenschappen zijn prima. Alleen softwarematig een ramp. De app is nog niet beschikbaar..ik rij in gastmdus; elke rit allerlei goedkeuringen geven, navigatie geeft vreemde commando's etc. Softwarematig nog een lange weg te gaan. De auto zelf is wel een erg leuk speeltje!!!

[Afbeelding]
Welke versie software zit erin? 1.2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glory1974
Hi, ja, 1.2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glory1974
buzzbuzz68 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:06:
[...]

Welke versie software zit erin? 1.2.0?
Ja dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheldens
Nu weer te horen gekregen dat ze nog niets weten . Transport aangevraagd maar nog geen akkoord? Hadden wel een totaal witte premium binnengekregen bij Louwman Den Bosch echter wil een witte met zwart dak . Wat een slecht verhaal daar bij Smart zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheldens
Zou nu wel volgende week komen . Fijn ! Eerst zien dan …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-05 16:11
Ik ben ook benieuwd of hij volgende week komt!

Wij hebben ook om een witte premium met zwart dak en zwart interieur gevraagd bij Louwman Den Bosch, maar hebben nog niet gehoord of die in aantocht is. Ik was even ongerust toen op de Duitse Smart site de premium in deze configuratie als tijdelijk niet meer leverbaar stond, maar inmiddels wordt daar weer 4-6 weken levertijd aangegeven. Het lijkt er dan dus op dat er daar voldoende voorraad van moet zijn of onderweg is naar Zeebrugge.

En ook maar afwachten of Smart Nederland de systemen binnenkort geüpdatet krijgt. In Nederland is de Smart app nog niet te downloaden en ik begrijp dat momenteel alleen in zgn. gast-modus gereden kan worden, wat nog wat ongemakken met zich meebrengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hvanvond
smart (Europe en Nederland) probeert de autoindustrie te hervormen. Door de dealer uit te schakelen en de gehele verkoop via het internet naar zich toe te trekken. Natuurlijk zijn de dealers daar niet blij mee.
Na vele maanden blijkt dat ze in verschillende landen de verkoop- en afleversystemen niet op orde krijgen. Dat was echt niet alleen in Nederland het geval, maar ook in Duitsland.
Verder blijkt het aanpassen van de software voor de verschillende landen een veel complexere zaak dan gedacht, gezien de vele malen dat extra benodigde tijd werd geclaimd 'om de systemen goed af te stemmen op de lokale markt' lijkt smart Nederland keer op keer onderschat te hebben.

Om een aantal klanten te behouden die hebben aangegeven om niet veel langer te willen wachten (vermoed ik) worden toch de dealers weer ingeschakeld. Dat leek een goed idee, waarschijnlijk afkomstig van de dealers.

En dan blijkt zelfs dat het relatief simpele en uitsluitend afleveren aan de dealers ook niet georganiseerd kan worden door smart Nederland! De auto's staan in Zeebrugge en Koopmans brengt ze binnen een dag hier!

Wat is dit voor een organisatie en wat komt er van hun plan om zelf direct aan klanten te leveren terecht?

Maar vooral: wat betekent dit allemaal voor de toekomst voor de manier wij tot nu toe met plezier uitkeken naar een nieuwe auto? Ik ben eigenlijk gewend om door een dealer in de watten te worden gelegd. Maar de huidige situatie ervaar ik als worden vastgedrukt op een spijkerbed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janneske
  • Laatst online: 05-01-2024
Mijn Premium #1 is afgeleverd bij de dealer. Ze wachten nu op het kenteken want dat gaat via SmartAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ei9KFL7lCpQ8-iFUQLy84mSMweE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFs559B0QhjrkOFp2cy6TnzE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBVuAC26VzJF40fTHP47AxkFYJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vv7BvBuNxPwP94xmUZSc5AKG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheldens
Breda ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wtrbrg
Janneske schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:27:
Mijn Premium #1 is afgeleverd bij de dealer. Ze wachten nu op het kenteken want dat gaat via Smart[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iets met een X? 😀
Ik was vrijdag in Den Bosch. Daar stond een zilver brabus met zwart dak, zwart premium/zwart en rood brabus. Die van mij alleen nog niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
Op de website staan een aantal auto's die binnenkort leverbaar zijn. Zou het smart dan toch een keer gaan lukken om te gaan leveren na ruim een jaar. Ik ben benieuwd. Heb tot nu toe nog niets gehoord van smart Rotterdam. Die zou me al 3 weken geleden terug bellen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsg7t6UOht1f1jD0T1EzjqcDcVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VX8aVYu1R6teqGOhs4n6s6i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv66
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-05 16:11
Mooi dat Smart Nederland eindelijk de verkoopsystemen eindelijk in de lucht heeft gebracht. Maar ook wel opmerkelijk dat er diverse modellen voor eenieder nu bestelbaar lijken te zijn, terwijl de voucher houders nog niet een e-mail hebben gehad dat er besteld kan worden.

Disclaimer: misschien blijkt wel dat de auto niet bestelbaar is als je hem in je winkelmandje gooit en geen voucher hebt, maar dat heb ik niet getest omdat in ons geval de dealer hem al voor ons besteld heeft.

Vanmiddag hoorde ik via de dealer dat de auto inderdaad besteld is, maar wanneer hij komt was nog afhankelijk van de transportplanning die vanmiddag daar nog niet bekend was.

Verder hoop ik dat naast het verkoopsysteem ook de service- en andere backoffice systemen zonder al te grote problemen in de lucht geholpen zijn of zeer binnenkort worden. Zo lijkt de Smart app op dit moment alleen downloadbaar in de Google Play Store, maar nog niet in de Nederlands Apple App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Ik heb de app alvast geïnstalleerd, maar om je te registreren moet je een telefoonnummer ingeven en het landnummer staat hard op Maleisië. Hmm...
En ook mijn dealer heeft geen idee wanneer de auto die ik besteld heb gaat komen. Hij heeft geen inzicht in de transportplanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
Net gebeld door de dealer, de auto word binnen 2 a 3 weken geleverd door mercedes zelf. Ze rekenen op 2 weken omdat de auto's er al zijn. De app is via Google niet te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieLuyendijk
Dealer gaf ook aan dat als ik de auto nu niet neem, alles dan via smart gaat en dan kon het misschien wel maanden duren voor er een volgende lading auto's kwam. De auto's die nu op de website van smart staan zijn blijkbaar pas van wat er van de eerste lading over was gebleven. Nadat de mercedes dealers de auto's hadden gekocht van smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
ArieLuyendijk schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:08:
Net gebeld door de dealer, de auto word binnen 2 a 3 weken geleverd door mercedes zelf. Ze rekenen op 2 weken omdat de auto's er al zijn. De app is via Google niet te installeren
Ik heb de app (Hello Smart) gewoon uit de Play Store geïnstalleerd.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste