Endurance/Sportscar race topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 33.934 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Slapende mensen filmen, ergens ook wel licht awkward.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ga het morgen wel weer zien. Tijd voor wat :Z

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 11-06-2023 01:10 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ja ik kan ook geen reclames meer aanzien ;)
Ik ga ook pitten. Haak morgen weer wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:09

Quad

Doof

01:19 ze racen weer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Nou, weer veel teams in dezelfde ronde. Staat weer wat meer op het spel. Weet niet of ik het helemaal eerlijk vind, maar het maakt het wel weer spannender.

Verder Renger weer in de lead lap. Maar is die Caddillac nou gewoon wat trager dan de rest ervoor of is dat niet representatief?

In ieder geval is de strijd om de overwinning weer echt aanwezig. Mooi dat er weer wat meer merken in de hypercars mee doen. Dat hadden ze echt nodig imo.

Wel vind ik de regie, de onscreen graphics en het commentaar nog echt een tikkeltje minder dan wat zou moeten. Totaal geen idee wat er gaande is. Wie met wie strijden. Wie er wel of niet goed bezig zijn. Wat er nou eigenlijk de afgelopen tijd gebeurd is en wie er nou eigenlijk in de pits staan met panne en wie met een pitstop bezig is.

Die stand zegt meestal helemaal niks en omdat er geen communicatie is tussen regie en commentators is het ook totaal niet duidelijk wat de regie wil vertellen.

[ Voor 53% gewijzigd door Martinspire op 11-06-2023 01:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ook klaar voor vandaag, even tukken in de aibnb en morgenochtend weer naar het circuit. Wel een geweldige dag, veel actie, enorm veel rand activiteiten op het circuit, leuk concert van Mika met indrukwekkende vuurwerk/drone show daarna.

Wel redelijk gesloopt van het lopen/zitten/staan maar met wat uurtjes slaap komt dat weer goed. Benieuwd hoe de race er bij staat in de ochtend, dit is zo'n editie waar alles mogelijk blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:43

CoronelHimself

Division Brabant

Martinspire schreef op zondag 11 juni 2023 @ 01:21:
Nou, weer veel teams in dezelfde ronde. Staat weer wat meer op het spel. Weet niet of ik het helemaal eerlijk vind, maar het maakt het wel weer spannender.

Verder Renger weer in de lead lap. Maar is die Caddillac nou gewoon wat trager dan de rest ervoor of is dat niet representatief?
Safety car is nooit “eerlijk”, in de oude situatie kon je als je pech had ook zomaar een minuut verliezen als je in de verkeerde groep tegenkwam. Voor de leider is het sowieso altijd slikken als je voorsprong weg is.

Steam - PTR83

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
En Le Mans is ook gaaf om zijn willekeur, buurman op de parkeerplaats komt uit Engeland, is hier met zijn Lotus Exige en gaat daar vannacht in slapen! Man van ergens 60+, zijn vrouw gaat wel met vrienden terug naar de camping maar voor hem is het traditie en hij heeft deze auto vrij recent dus wil aan die traditie vasthouden, wenste hem veel sterkte!

Of de groep Fransen die een golf karretje hadden gestolen, door de tunnel onder het circuit gingen, de helling niet haalden omdat ze met zn 8-en in het karretje zaten en dus spontaan middel op die weg hem maar achter lieten! Ondertussen security die luid op hun fluitjes blazend aan kwamen lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
RobinHood schreef op zondag 11 juni 2023 @ 01:04:
En toch hoort hij er ook echt voor 100% bij, zijn manier van dingen zeggen is echt wel een deel van de charme van WEC.
Zeker! En hij doet dat ook al jaren. Tussendoor doet hij om en om race directing bij de Formule 1 tegenwoordig. Druk baasje, deze Portugees. Wat dat betreft is hij de Charlie Whiting van de WEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Hebben de andere Le Mans gangers het trouwens ook de hele tijd zo warm? Het is zulk benauwd zweet-weer, en daar is dan ook nagenoeg niets tegen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
ge-flopt schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:57:
[...]

Race kijken of Mika kijken.... Moeilijk...

Zou de Glickenhaus het halen?
Als het inderdaad de motor is, dan denk ik dat de Black Marker of Death weer tevoorschijn kan komen.
Mika kijken, de race duurt lang zat dat hier en daar iets missen geen echt gemis is. Juist alles eromheen voegt zoveel toe aan Le Mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Tweede Penske Porsche wordt naar binnen gereden. Dit keer de #5, die aan de radioberichten te horen een waterlek lijkt te hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
En dat was het voor de Prema #63.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 12:56
… Ah de torpedo… je naam moet je nu eenmaal mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Homeland schreef op zondag 11 juni 2023 @ 01:30:
Hebben de andere Le Mans gangers het trouwens ook de hele tijd zo warm? Het is zulk benauwd zweet-weer, en daar is dan ook nagenoeg niets tegen te doen.
Heeft ook te maken met de regio, in die regio is het redelijk vergelijkbaar met Nederland, aan de kust is het heel anders. Toen ik er in 2017 was, was het ook zo ontzettend warm weer. Dertig+ graden celsius en voelde voor mij heel benauwd. Ik was op de Zondag, toen we niet terug gingen naar het circuit, maar Tours gingen verkennen ook echt gewoon slaperig erdoor.

Zijn op de zondag niet terug geweest, omdat we er 3 uur over deden om van het circuit terug te komen bij het hotel: we waren een uur bezig om terug te komen bij de auto. Vervolgens deden we er een uur over om het dorp uit te rijden, omdat het zo druk was en het hotel zat in Tours, op een uur rijden van het circuit.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxkVxgAnybw0W-iHEUc-mSHyrkY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CMq3kDHJAbfQslBFBsg5padI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
NASCAR maakt wel promo voor hun eigen competitie zo met al die crashes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik was even van mijn plek en de Ferrari #50 staat binnen. Iemand die mij kan inlichten waarom? :P

EDIT: Die Hendrick Motorsports #24 (Nascar) klinkt toch wel een partij vetjes als 'ie terug schakelt hoor. Wauw.

EDIT2: Commentaar bij fiawec.tv vraagt zich af waarom de FCY is, maar volgens mij is dat vanwege deze:
code:
1
2
DEBRIS ON TRACK AT MP12 - RHS
11 Jun 2023, 02:12:57 (02:12 local time)
EDIT3: Het commentaar krijgt het ook door. :P

EDIT4:
De FCY is 'under investigation' aldus de berichten van race control. Was ook een FCY die niet nodig was, omdat er debris op de baan was. Wellicht was een slowzone of alleen (dubbele) gele vlaggen voldoende geweest.

[ Voor 93% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Je zit even niet te kijken, en je komt terug bij een rollende band en een Peugeot met een deuk in de voorbumber. Op zich zie ik dat wel vaker, maar wel pijnlijk bij een race.

Edit:
Wel netjes op tijd binnen zo te zien. Toch wel grappig dat dauw op de Mulsanne Straight.

[ Voor 22% gewijzigd door BiaggioLuciano op 11-06-2023 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
BiaggioLuciano schreef op zondag 11 juni 2023 @ 03:15:
Je zit even niet te kijken, en je komt terug bij een rollende band en een Peugeot met een deuk in de voorbumber. Op zich zie ik dat wel vaker, maar wel pijnlijk bij een race.

Edit:
Wel netjes op tijd binnen zo te zien. Toch wel grappig dat dauw op de Mulsanne Straight.
Ja, dat had ik net met de Ferrari #50, ik weet nog steeds niet waarom ie binnen was. Intussen rijdt ie 10e. De Peugeot #94 had een glijer over dauw inderdaad bij de eerste Mulsanne chicane. Replay komt vaak genoeg voorbij. :+ Die auto had wel meer schade dan aan de bumper alleen, de auto staat al even binnen: hij reed immers aan de leiding, maar rijdt nu 11e geloof ik.

EDIT1:
Toyota staat onder druk, ze hebben een stop-and-go penalty gekregen met de #8, omdat niet alle crew achter de (witte) lijn stond, toen de auto startte aan het einde van de laatste pitstop.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:01
CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 03:43:
[...]

... de auto staat al even binnen: hij reed immers aan de leiding, maar rijdt nu 11e geloof ik.
Er heerst een vloek op de #1 positie

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Sup4rdurt schreef op zondag 11 juni 2023 @ 05:25:
Er heerst een vloek op de #1 positie
Valt volgens mij wel mee, de Toyota #8 rijdt al even op de eerste plek nu. Al was dat eerder vannacht wel anders i nderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 05:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:19
Hm. Net na 3:05 even gaan slapen. Net probleem met #94 Peugeot gemist blijkbaar dus? Vraag me af of ze daar nog beelden van hebben. Even terugspoelen.

Edit:
Ok, kan niet zo ver terugspoelen.

[ Voor 13% gewijzigd door josh-hill op 11-06-2023 05:40 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
josh-hill schreef op zondag 11 juni 2023 @ 05:36:
Hm. Net na 3:05 even gaan slapen. Net probleem met #94 Peugeot gemist blijkbaar dus? Vraag me af of ze daar nog beelden van hebben. Even terugspoelen.

Edit:
Ok, kan niet zo ver terugspoelen.
Die gleed uit bij de eerste Mulsanne chicane. Reed over de dauw/kerbs die nog nat waren en klapte uiteindelijk met de rechter zijkant in de bandenstapel. Ik kan helaas geen herhaling vinden met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

BiaggioLuciano schreef op zondag 11 juni 2023 @ 00:25:
Ben benieuwd hoe leeg de tribunes zijn vannacht. Toen ik er was vorig jaar, deden we niet eens een poging om te slapen met de herrie en de kans om iets te missen. Was ook wel rustig richting de Karting met zonsopkomst.
Wij geslapen van half 1 tot 5.
Nu veel rustiger bij de Porschecurves.

En de Ziggo stream werkt dus RTL7 kijken. Zo veel fijner.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Homeland schreef op zondag 11 juni 2023 @ 01:30:
Ja heb ik ook last van. Het lange wandelen met veel spullen werkt dan ook niet mee.

Nu is het lekker. 😂

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
En daarom duurt het fixen van barriers zo lang. Ze worden on the fly op maat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Crash hier vlak na Porschecurves, ze moeten nu hier voor ons vol in de ankers na het lange stuk...al flink wat bandenrook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Bij de fiawec.tv streams mogen ze de audio vanuit de pits wel wat hoger gooien, die interviews met drivers zijn zo zacht, al de gehele stream...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Iedereen een beetje in slaap gesukkelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
PatrickC schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:34:
Mooie mix van auto merken nu in de Hypercar, wat wel een verademing is na jaren van Toyota hegemonie, maar morgenvroeg, als ik wakker wordt en de eerste keer inschakel dan rijden ze vast weer vooraan. :+
Ja dus, maar het is er wel maar eentje. :+ Wel mooi, 6 verschillende merken bij de eerste 7.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 11-06-2023 07:23 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Sup4rdurt schreef op zondag 11 juni 2023 @ 07:13:
Iedereen een beetje in slaap gesukkelt?
Nee... :$ Ik heb nog niet geslapen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ferrari nu net voor de Toyota de pits uit, dus had een kwartiertje later wakker moeten worden. :9

Wat is er eigenlijk met de Toyota #7 gebeurd vannacht?

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 11-06-2023 07:30 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:52

Amphiebietje

In de blubber

Even jinxen...al een uur zonder crash? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

PatrickC schreef op zondag 11 juni 2023 @ 07:29:
Ferrari nu net voor de Toyota de pits uit, dus had een kwartiertje later wakker moeten worden. :9

Wat is er eigenlijk met de Toyota #7 gebeurd vannacht?
Geramd door/Ramde meerdere auto's. Filmpje staat op Youtube - zoeken op "Le Mans Ferrari Toyota crash".

[ Voor 10% gewijzigd door Amphiebietje op 11-06-2023 07:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Amphiebietje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 07:32:
[...]

Geramd door/Ramde meerdere auto's. Filmpje staat op Youtube - zoeken op "Le Mans Ferrari Toyota crash".
Deze kettingbotsing bedoel je?
[YouTube: 24H Le Mans 2023 Ferrari #51 Toyota #7 Crash]

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ben er weer!

Iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Oeps. Porsche #6 vliegt er zojuist af. Wat dat betreft heeft Porsche wel een boel pech zeg.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 08:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Weet je wat ik nu totaal niet mis bij deze race?

"Causing a collision" en al die andere regel-bullshit van de F1. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Amphiebietje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:04:

Er worden echt wel regelmatig straffen uitgedeeld. En regeltjes zijn er ook genoeg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

PatrickC schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:06:
[...]

Er worden echt wel regelmatig straffen uitgedeeld. En regeltjes zijn er ook genoeg! ;)
Ja natuurlijk, maar er wordt niet zo'n heisa over gemaakt als bij de F1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Amphiebietje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:11:
[...]

Ja natuurlijk, maar er wordt niet zo'n heisa over gemaakt als bij de F1. ;)
Ah, ok, ja, dat is helemaal waar! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:41
CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:02:
Oeps. Porsche #6 vliegt er zojuist af. Wat dat betreft heeft Porsche wel een boel pech zeg.
Dit was niet echt pech en eerder een verkeerde inschatting van Estre, die zat er onvoldoende naast.

Mooie race tot dusverre, eerste helft continue actie en dichtbij elkaar. Safety car periode’s te lang, niet gelinkt aan de nieuwe procedure (waar ik wel heel tevreden over ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Pool tegen Pool voor de koppositie in de LMP2. Het Dames team net aan kop in de GTEam en bij de Hypercars ook nog volop strijd voor de leiding. Dit wordt nog leuk met ongeveer 1/3 race voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net wakker, van wat ik begrijp zijn er al heel veel uitvallers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:42:
Helaas nog niet genoeg dat de Glickenhaus P1 rijdt... :P

Edit: Fuck, jinxed it. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Amphiebietje op 11-06-2023 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:49:
[...]

Helaas nog niet genoeg dat de Glickenhaus P1 rijdt... :P
Uhhhhhh. Gejinxt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sup4rdurt
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:42:
In GTE AM bijna de helft van het veld. In Hypercar 3 stuks uitgevallen geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Amphiebietje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:04:

Er worden zelfs straffen voor uitgedeeld:
code:
1
2
10 SECONDS ADDED TO THE NEXT PIT STOP OF CAR 41 FAUT CAUSING A COLLISION WITH CAR 3 AT MP35
11 Jun 2023, 06:30:00 (06:30 local time)
En zo komt het als het goed is ook in (licht)blauwe(?) tekst voorbij, bovenin in beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Sup4rdurt schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:54:
[...]

In GTE AM bijna de helft van het veld. In Hypercar 3 stuks uitgevallen geloof ik
In Hypercars 3 uitvallers: 1: Porsche #75, 2 Toyota #7 en 3 Floyd Vanwall #4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Alleen gleed de Glickenhaus #708 ook van de baan. :+ Dan wordt je ook niet eerste, geloof ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
PatrickC schreef op zondag 11 juni 2023 @ 08:12:
Ah, ok, ja, dat is helemaal waar! :Y
De Iron Dames gaan inderdaad erg lekker, hebben vaker op kop gereden ook. :) Stiekem hoop ik dat zij winnen deze keer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Laten we het anders proberen: Porsche of Toyota mogen P1 gaan rijden - dan wint een ander team, toch? >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Waarom is er out of the FCY?

EDIT: Lekker wazig weer, start men FCY, en vervolgens Fuoco in de Ferrari #51 die eventjes buiten de baan glijdt... Maar ze laten het nu zien, gelukkig.

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Amphiebietje schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:06:
Laten we het anders proberen: Porsche of Toyota mogen P1 gaan rijden - dan wint een ander team, toch? >:) O-)
Niet als die twee al wel P1 mogen rijden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wat is er met Ferrari #50 gebeurd.......? 6 ronden achterstand?

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:42
aveenhuysen schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:31:
Wat is er met Ferrari #50 gebeurd.......? 6 ronden achterstand?
Ook nog niet kunnen vinden wat precies maar iets vervangen aan de voorzijde.
Ik was gisteren heel laat thuis en net op dat moment kwam hij binnengereden 😢
Niet lang daarna begon mijn pitstop.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Staan de meeste gecrashte autos her en der langs de baan?

Mijn vader is fan van Michel Vaillant stripboeken, zat gisteren bij de finishlijn de race te kijken, kwam auto 13 voorbij en dacht, leuk, ik neem later wel even een foto van die wagen om naar hem te sturen. Crashen ze dus echt in die ronde....

Die auto ga ik rijdend dus niet meer zien, maar mocht hij ergens zichtbaar geparkeerd staan dan is een kapotte Michel Vaillant auto nog enigszins een goedmaker. Al gaat dat natuurlijk ook niet lukken als hij ergens achter op het circuit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ad de Jong schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Ook nog niet kunnen vinden wat precies maar iets vervangen aan de voorzijde.
Ik was gisteren heel laat thuis en net op dat moment kwam hij binnengereden 😢
Niet lang daarna begon mijn pitstop.
Even gezocht op https://live.fiawec.com/en/pit_time en een pitstop van bijna 30 minuten............... :'(

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
aveenhuysen schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:47:
Even gezocht op https://live.fiawec.com/en/pit_time en een pitstop van bijna 30 minuten............... :'(
Is dat niet de pagina die een accumulatie heeft van alle pitstop tijden bij elkaar opgeteld per auto?
De titel van de pagina is immers "total pitstop time".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Homeland schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:45:
Staan de meeste gecrashte autos her en der langs de baan?
Worden zover ik weet naar het team gebracht. Dan kunnen ze de auto eventueel repareren.
Zo, 75% van de race gezien vanuit huis. Helaas niet ter plaatse. :$
Gaat lekker met de Jota Hertz #38, weer schade, debris, rotzooi... :+

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:57:
[...]
Is dat niet de pagina die een accumulatie heeft van alle pitstop tijden bij elkaar opgeteld per auto?
De titel van de pagina is immers "total pitstop time".
"Ferrari AF Corse's #50 Ferrari 499P experienced mechanical problems, giving up 28 minutes."

Maar ook niet wat precies het probleem was.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:30
Het gaat niet lekker met de Porsches..
Wel onverwacht dat de Ferrari zolang door blijft gaan.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:18:
Het gaat niet lekker met de Porsches..
De Porsche #75 die uitgevallen is, heeft hun onderdelen gegeven aan Jota Hertz, zij gaan ook flink door het bodywork heen. Het is echt het jaar niet van Porsche.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Ad de Jong schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:17:
[...]

"Ferrari AF Corse's #50 Ferrari 499P experienced mechanical problems, giving up 28 minutes."

Vibratie aan de linker voorkant die steeds erger werd. Ze hebben niets gevonden maar waarschijnlijk de linker voorkant opnieuw opgebouwd. De 51 had er ook last van (rond 9 uur) maar hoor daar nu niets meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:24:
[...]
De Porsche #75 die uitgevallen is, heeft hun onderdelen gegeven aan Jota Hertz, zij gaan ook flink door het bodywork heen. Het is echt het jaar niet van Porsche.
Die 28 en 38 hangen ook bijna elk uur een keer in de muur waarna echt alles afbreekt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Maarten_E schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:18:
Jinxed it.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Lange stop voor de 51, de Toyota nummer 8 rijdt nu voorop (waarschijnlijk voor even)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Het is wel heel spannend vooraan niet normaal.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Word echt gek van die Buemi, paniekerige vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:59
Ik vraag me wel af hoe eerlijk nu die laatste BOP aanpassing was, de Toyota lijkt net iets te langzaam en dat kan die 12 kg extra tov de ferrari wel verklaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Pierre schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:49:
Het is wel heel spannend vooraan niet normaal.
Ja lekker, het is al van 2018? dat het er competitie is voor de overwinning. We zijn de afgelopen jaren ook niet echt verwend.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
De laatste paar jaar was het vooral kijken naar de Lmp2s voor competitie.

Edit: Op Eurosport zat iemand een kat door de mangel te halen, zo klonk het althans.

[ Voor 38% gewijzigd door Maarten_E op 11-06-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik voel een nieuwe slowzone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:56:
De laatste paar jaar was het vooral kijken naar de Lmp2s voor competitie.
De GTE PRO en GTE AM hadden ook wel sterke competitie hoor. :)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:38:
[...]
De GTE PRO en GTE AM hadden ook wel sterke competitie hoor. :)
Oh zeker, maar naar mijn idee waren de LMP2s echt goed gevuld ook.

Toch een vraagje, in die slow zones zie je de rijders nauwelijks proberen hitte in hun banden te houden. Is dat omdat de banden voor die korte periode niet zo erg afkoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Another one bites the dust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Maarten_E schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:42:
[...]

Oh zeker, maar naar mijn idee waren de LMP2s echt goed gevuld ook.

Toch een vraagje, in die slow zones zie je de rijders nauwelijks proberen hitte in hun banden te houden. Is dat omdat de banden voor die korte periode niet zo erg afkoelen?
In de slow zones geldt een snelheidslimiet van 80km/h, dus als je loopt te slingeren rijdt je meer meters en verlies je tijd. In de F1 werken ze met tijd in mini-sectoren, dus dan maakt het niet uit of je meer meters maakt.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
Ad de Jong schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:17:

Radiator beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Renger stapt net in de Cadillac #3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Hup Ferrari #51!
Kwam gelukkig redelijk goed weg na zijn pitstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:42:
Meer omdat het geen zin heeft denk ik. In een slowzone is de maximale snelheid 80km/u. Daar hou je de temperatuur niet mee in de banden. Daarom zie je de auto's na een slowzone zigzaggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:57:
Hup Ferrari #51!
Kwam gelukkig redelijk goed weg na zijn pitstop.
Een gat van 21s is wel opeens nog maar 4s. ;) Hopelijk kan James Calado weer wegrijden bij de Toyota.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:56:
Renger stapt net in de Cadillac #3. :)
Ze waren vannacht weer in de leadlap. Wat is er ondertussen gebeurd dat ze weer 2 ronden achterstand hebben?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:58:
[...]
Een gat van 21s is wel opeens nog maar 4s. ;) Hopelijk kan James Calado weer wegrijden bij de Toyota.
Ja klopt, maar nu verliezen ze tenminste geen minuut.

En Aitken weer in het grind, die heeft een fantastische Le Mans. Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Martinspire schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:58:
Ze waren vannacht weer in de leadlap. Wat is er ondertussen gebeurd dat ze weer 2 ronden achterstand hebben?
Cadillac #3 heeft wat glijers/tikjes/schade gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:59:
Ja klopt, maar nu verliezen ze tenminste geen minuut.

En Aitken weer in het grind, die heeft een fantastische Le Mans. Not.
Voor de tweede keer, op deze plek althans, om het extra pijnlijk te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
Puur op pace gaat #8 de #51 niet inhalen lijkt het.

Edit: wellicht was ik te vroeg met deze conclusie haha

[ Voor 36% gewijzigd door Plenkske op 11-06-2023 12:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
Toyota lijkt inderdaad te gaan verliezen door het extra strafgewicht wat ze niet meer zouden krijgen. Maar in 4 uur kan er nog veel veranderen, vraag maar aan Nakajima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik denk stiekem dat de ACO gewoon graag een andere winnaar dan Toyota wil zien.
En dat begrijp ik ook wel ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Het zou mooi zijn als de #50 Ferrari vol gaat en beide koplopers voorbij zal gaan en hierbij de #51 wat kan helpen.
De #50 lijkt wat sneller te zijn op het moment.
Sleepie schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:16:
Ik denk stiekem dat de ACO gewoon graag een andere winnaar dan Toyota wil zien.
En dat begrijp ik ook wel ergens
Ik ook maar overwinnen wil je door te vechten en niet door uitvallen van de tegenstander.
Tenminste dat is mijn gedachte hierover.

[ Voor 52% gewijzigd door Ad de Jong op 11-06-2023 12:19 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Als die #50 voor de Toyota kan komen is het een mooie buffer. Ook bij een eventuele safety car

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hapert bij jullie de fiawec.tv stream ook redelijk veel sinds een paar minuten?

EDIT: Laat maar, lijkt weer goed te zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ad de Jong schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:17:
Het zou mooi zijn als de #50 Ferrari vol gaat en beide koplopers voorbij zal gaan en hierbij de #51 wat kan helpen.
De #50 lijkt wat sneller te zijn op het moment.
Ligt de Ferrari #50 niet zes ronden achter en na inhalen dus 5? :? In 3,5 uur is het best lastig om zoveel goed te rijden, tenzij de Toyota #8 uitvalt.
Wow, zware straf wel voor te snel in de pitsstraat voor de Glickenhaus #709.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:27:
[...]
Ligt de Ferrari #50 niet zes ronden achter en na inhalen dus 5? :? In 3,5 uur is het best lastig om zoveel goed te rijden, tenzij de Toyota #8 uitvalt.
Jammer genoeg wel na die reparatie vannacht.
Hij kan zeker iets beteken voor de #51 Ferrari.
Al is het maar om de Toyota wat af te leiden te kosten van de concentratie.
Dan heeft de #51 iets meer ademruimte.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Is de #8 misschien banden aan het sparen om te triple stinten? Ik hoorde de vraag van het team aan Hartley.. Maar ik kon het antwoord niet verstaan

Triple stunten, really autocorrect? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Sleepie op 11-06-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ad de Jong schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:30:
Hij kan zeker iets beteken voor de #51 Ferrari.
Al is het maar om de Toyota wat af te leiden te kosten van de concentratie.
Dan heeft de #51 iets meer ademruimte.
Dan moet wel de #51 blijven wegrijden bij de Toyota #8. Anders krijgt de Ferrari #51 gewoon blauwe vlaggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
CH4OS schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:31:
[...]
Dan moet wel de #51 blijven wegrijden bij de Toyota #8. Anders krijgt de Ferrari #51 gewoon blauwe vlaggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3_JmDBXC-EJLPacBudAdm5oHHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3EYAA4S3A6QDusmTpYfUfncK.png?f=fotoalbum_large

Inmiddels heeft de #51 een aantal seconden voorsprong.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Sleepie schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:31:
Is de #8 misschien banden aan het sparen om te triple stunten? Ik hoorde de vraag van het team aan Hartley. Maar ik kon het antwoord niet verstaan
Ze vroegen het meerdere malen inderdaad. Ze willen het maximale uit de banden persen, omdat de efficientie nu een grotere rol gaat spelen. Als ze kunnen besparen bij een pitsstop om andere banden er onder te leggen, dan scheelt dat een 20s per stop. Ferrari heeft dat ook een aantal keer gedaan vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Drive through voor de leider in lmp2. Ook daar schuift het weer in elkaar
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Welke raceklassen vallen onder dit topic?
• W.E.C. races, waar ook de 24 uur van Le Mans onder valt
• IMSA Sportscar Championship, waar de 24 uur van Daytona en Petit Le Mans onder valt.
• European Le Mans Series (ELMS)
• 24H Series, met de 24 uur van Dubai
• VLN met de 24 uur van de Nurnberg
• GT World Challenge Europe Endurance Cup, met de 24 uur van SPA

Raceklassen die in een ander topic worden besproken:
• Formule 1: ~[F1] Seizoen 2022
• MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.
• Overige raceklassen als F2, F3, F4, Supercar, Indycar en Nascar: Algemeen race topic Deel 3

Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.