Die Sony kan voor elke source een aparte beeldmodus ingesteld hebben, weet je zeker dat het verschil daar niet vandaan komt?destro9704 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:46:
[...]
Klopt en beeld is ook scherper en kleurrijker indien middels sideload rechtstreeks geïnstalleerd op de tv.
Kijk zo al jaren op mijn Sony Google tv.
Via Chromecast 4K is beeld iets slechter.
Dat noemen we streamen: je beeld van je laptop draadloos kopieeren naar een ander tv/beeldscherm.Spotmatic schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:42:
[...]
Geen idee. Ik heb het in ieder geval over de casting-functie van Windows 11, "Verbinding maken met een draadloos beeldscherm". Geen idee of iemand hiermee wel eens een hele race heeft uitgezeten en hoe dat ging.
En casten waar wij het over hebben, dat gaat via een ChromeCast stickie in je tv geplugd.
Of desnoods een in de tv ingebouwde ChromeCast.
Als je een echte Chromecast gebruikt, dan gebeurt het volgende:
Je kijkt naar een wedstrijd in Chrome op je laptop.
Dan klik je op het casten-icoon, en kies je de chromecast waar het heen moet.
En die Chromecast die het command ontvangt, opent dan de url van de wedstrijd die jij kijkt, en geeft die weer op het tweede beeldscherm.
En je laptop, die zou je dan zelfs uit kunnen zetten; de Chromecast blijft de wedstrijd weergeven, helemaal buiten je laptop om.
Dat geeft een veeeel beter beeld dan een kopie van je laptopscherm naar je tv zenden.
(Maar ik geef toe: het is een beetje verwarrend, vandaar mijn superduper uitleg ;-) ))
[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 28-02-2023 14:46 ]
Van het tijdschrift C'T kreeg ik een mailing met daar tussen de 'aanbieding': VIaPlay nu met 34% korting! Die wil ik jullie niet onthouden.... Dat blijkt dus van €15,99 voor €10,49. Met daarbij de opmerking dat ook gekozen kan worden voor een jaarabonnement voor € 125,88 met de opmerking dat de 9 maanden van een F1 seizoen €143,91 kosten.
Dan is F1TV voor €64,99 nog voordelig, ook als je de korting van €52,- gemist heb.
De viaplay link voor iedereen die alsnog voor viaplay gaat: https://www.ct.nl/nieuws/...ief_Standaard_Nieuwsbrief
Dan is F1TV voor €64,99 nog voordelig, ook als je de korting van €52,- gemist heb.
De viaplay link voor iedereen die alsnog voor viaplay gaat: https://www.ct.nl/nieuws/...ief_Standaard_Nieuwsbrief
Nee, ik heb geen kredietkaart dus gaat niet lukken.KeiFront schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:38:
[...]
Heb jij ondertussen al een manier gevonden, ik ga uit principe geen 65€ betalen i.p.v 52€ triest dat we binnen een Europa nog altijd onderscheid maken tussen landen. Dan kijk ik wel legaal via de TV.
Dit jaar F1 tv genomen voor de aanbieding van €52. Vorig jaar had ik een Viaplay deal via Ziggo, maar dat zit er dit jaar niet in.
Helaas is er geen app voor F1 tv voor de LG tv’s, dus dan maar een Google tv chromecast besteld. Was bij Bol in de aanbieding. Gisteravond ontvangen en aangesloten. Het beeld van F1 tv is meer dan prima op deze manier.
Helaas is er geen app voor F1 tv voor de LG tv’s, dus dan maar een Google tv chromecast besteld. Was bij Bol in de aanbieding. Gisteravond ontvangen en aangesloten. Het beeld van F1 tv is meer dan prima op deze manier.
Uitslag van het kijkonderzoek van Motorsport.com: https://nl.motorsport.com...-f1-bij-viaplay/10437555/
-ruim 10.000 volledig ingevulde vragenlijsten
-Als de loyale F1-fan mocht kiezen, geeft 73% de voorkeur aan Mol in de commentaarpositie
-Op de vraag wie zij het liefst als pitreporter willen zien, geeft de helft aan vertrouwen te hebben in Jack Plooij.
-De minst populaire analist blijkt Christijan Albers. Slechts 15% geeft hem een goede of uitmuntende beoordeling.
-Gevraagd naar de voorkeuren, geeft twee derde van de deelnemers aan het liefst naar de opstelling van Ziggo Sport te kijken. 11% kiest voor Viaplay en nog eens 11% geeft de voorkeur aan F1 TV
-ruim 10.000 volledig ingevulde vragenlijsten
-Als de loyale F1-fan mocht kiezen, geeft 73% de voorkeur aan Mol in de commentaarpositie
-Op de vraag wie zij het liefst als pitreporter willen zien, geeft de helft aan vertrouwen te hebben in Jack Plooij.
-De minst populaire analist blijkt Christijan Albers. Slechts 15% geeft hem een goede of uitmuntende beoordeling.
-Gevraagd naar de voorkeuren, geeft twee derde van de deelnemers aan het liefst naar de opstelling van Ziggo Sport te kijken. 11% kiest voor Viaplay en nog eens 11% geeft de voorkeur aan F1 TV
Helaas gaat dat nu nóg lastiger worden nu Viaplay de radiorechten heeft gescoord, Olav naar Belgie uitwijkt, maar de app niet mag gebruiken....Martinspire schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:08:
Uitslag van het kijkonderzoek van Motorsport.com: https://nl.motorsport.com...-f1-bij-viaplay/10437555/
Met welke reden zou hij de app niet mogen gebruiken? Als Mol de uitzending vanuit BE doet dan zou ik als NL’er toch moeten kunnen kiezen om naar een “Belgisch radiostation” te luisteren voor commentaar.Dennisdn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:50:
[...]
Helaas gaat dat nu nóg lastiger worden nu Viaplay de radiorechten heeft gescoord, Olav naar Belgie uitwijkt, maar de app niet mag gebruiken....
Ik kan immers ook StuBru luisteren zonder restricties…
Pff, wat kinderachtig weer van Viaplay. En ze gaan er natuurlijk niks mee doen. Alsof het voor mensen uit gaat maken of het .nl of .be is. Ik verwacht niet dat er een regio-beveiliging op komt, maar anders wordt het weer aankloten met VPN's (wat lastiger is aangezien de andere dienst dan weer in Nederland moet zijn). Naja, hopelijk trekt Ziggo de portemonnee weer als de rechten weer te koop zijn. Dit gepest moet een keer ophouden...
Mollen zijn lastig te bestrijden.... Vroeger kon ik op het station nog in een verwarmde ruimte een kaartje kopen, alle andere zaken waren vroeger toch beter? Gewoon wennen, Murray Walker is ook ooit gestopt.Dennisdn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:50:
[...]
Helaas gaat dat nu nóg lastiger worden nu Viaplay de radiorechten heeft gescoord, Olav naar Belgie uitwijkt, maar de app niet mag gebruiken....
Waarom wennen? Dat de vraag er is is wel duidelijk aan de cijfers. 1,8 miljoen kijkers in Nederland waarvan er 1,2 miljoen echt moeite doen om de extra app op te starten en te syncen.... Dat moet pijn doen bij Viaplay.jvbragt schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:04:
[...]
Mollen zijn lastig te bestrijden.... Vroeger kon ik op het station nog in een verwarmde ruimte een kaartje kopen, alle andere zaken waren vroeger toch beter? Gewoon wennen, Murray Walker is ook ooit gestopt.
https://www.autoblog.nl/n...dramatische-wijze-3327824
https://gp33.nl/viaplay-k...or-wijkt-uit-naar-belgie/
Wat een ongelooflijk zielige club inderdaad. Ik verwacht wel dat de FOM eist dat de radiorechten ook daadwerkelijk gebruikt gaan worden, dus Viaplay zal vast wel iets online gooien. Mij maakt het eigenlijk niets meer uit wie de tv-rechten krijgt over twee jaar, als het maar níet Viaplay is. Er is sowieso geen aanbieder die in een nóg armzaliger kwaliteit uitzendt dan Viaplay, dus wat dat betreft kunnen we er alleen maar op vooruitgaan.Martinspire schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:00:
Pff, wat kinderachtig weer van Viaplay. En ze gaan er natuurlijk niks mee doen. Alsof het voor mensen uit gaat maken of het .nl of .be is. Ik verwacht niet dat er een regio-beveiliging op komt, maar anders wordt het weer aankloten met VPN's (wat lastiger is aangezien de andere dienst dan weer in Nederland moet zijn). Naja, hopelijk trekt Ziggo de portemonnee weer als de rechten weer te koop zijn. Dit gepest moet een keer ophouden...
Verder toch wel briljant om gelijk een Belgische versie van GP Radio op te zetten, of je nu wel of niet graag naar Mol luistert. Dat is straks gewoon zonder VPN te beluisteren.
Even voor de zekerheid. Er zijn twee Engelse commentaar-streams in F1TV Pro toch? Eentje van F1TV zelf en eentje van Sky? Ik ga er even gemakshalve van uit dat onze schreeuwerd Crofty bij die van Sky zit. Weet iemand wie het commentaar van F1TV doet?
Klopt inderdaad helemaal!Extigo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:39:
Even voor de zekerheid. Er zijn twee Engelse commentaar-streams in F1TV Pro toch? Eentje van F1TV zelf en eentje van Sky? Ik ga er even gemakshalve van uit dat onze schreeuwerd Crofty bij die van Sky zit. Weet iemand wie het commentaar van F1TV doet?
Zie hier: https://support.f1.tv/s/a...mmentators?language=nl_NL
Wat een zielige actie van Viaplay als je mij het vraagt, dit zou voor hun toch een signaal moeten zijn dat er iets niet goed is en niet de fans nog meer tegen moeten gaan werken. Dat 1,2 miljoen hiervoor de extra moeite doen is wel heel bijzonder om te lezen en dat de kijkcijfers dalen is zeker zorgelijk maar heel begrijpelijk nu Formule 1 niet standaard meer op tv is hopelijk word hier serieus wel naar gekeken.Dennisdn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:18:
[...]
Waarom wennen? Dat de vraag er is is wel duidelijk aan de cijfers. 1,8 miljoen kijkers in Nederland waarvan er 1,2 miljoen echt moeite doen om de extra app op te starten en te syncen.... Dat moet pijn doen bij Viaplay.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is niet keihard één op één nog. Die 1,8 miljoen uit de eerste link gaat over ‘21, door het kampioenschap zullen er in 22 wat kijkers bijgekomen zijn. En de 1.2 miljoen GPRadio luisteraars zitten natuurlijk ook wel aantallen tussen die alléén radio luisteren zonder tv. Maar dan nog blijven de getallen bewuste Olav-kiezers groot.G_Dragon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:42:
[...]
Wat een zielige actie van Viaplay als je mij het vraagt, dit zou voor hun toch een signaal moeten zijn dat er iets niet goed is en niet de fans nog meer tegen moeten gaan werken. Dat 1,2 miljoen hiervoor de extra moeite doen is wel heel bijzonder om te lezen en dat de kijkcijfers dalen is zeker zorgelijk maar heel begrijpelijk nu Formule 1 niet standaard meer op tv is hopelijk word hier serieus wel naar gekeken.
Gelukkig is er ook wat positiefs te melden:
F1TV pakt lekker door
https://corp.formula1.com...-up-ahead-of-2023-season/Following a record breaking 2022 that saw fans stream more than 115 million hours of F1 footage, F1 TV has unveiled its presenter line-up and a new package of features, as it looks to bring the drama and excitement of Formula 1 to fans around the world for the 2023 season.
This expert analysis will be provided by Will Buxton who returns as lead presenter alongside Laura Winter, Rosanna Tennant and Lawrence Baretto. Alex Jacques will lead the commentary team, supported by co-commentators Jolyon Palmer and James Hinchliffe. Formula 1 Ambassador and Channel 4 pundit, David Coulthard will also provide commentary for a number of races throughout the season and Sam Collins will return as F1 TV’s technical analyst for the new season.
F1TV pakt lekker door
Joleyn Palmer, uh bedoelen ze niet Jolyon? Ook in andere talen staat het verkeerdTexMex schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:41:
[...]
Klopt inderdaad helemaal!
Zie hier: https://support.f1.tv/s/a...mmentators?language=nl_NL
Over ViaPlay gesproken: het enige voordeel is dat ze alle Premier League wedstrijden uitzenden. Zelf kan ik het wel missen en daarom overgestapt naar F1TV Pro. Tevens hebben ze zeer weinig aanbod qua series die mijn interesseren, zelfs Amazone Prime Video voor maar €2,99 heeft meer content.
DC is weer lekker bezig, voor Channel 4, ViaPlay en F1 TV werken.Miki schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:58:
[...]
https://corp.formula1.com...-up-ahead-of-2023-season/
F1TV pakt lekker door
Uit dat onderzoek/enquete nog: Er blijkt vrijwel geen interesse te zijn in het kijken met een lagere beeldkwaliteit of de toevoeging van reclames (no shit sherlock hahahha)
Dan hoop ik dat Sam Collins ook daadwerklijk alleen "technical analyst" is en niet toch ook regelmatig op de commentator stoel zit. Vorig jaar zat hij er vaak langs.Miki schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:58:
[...]
F1TV pakt lekker door
Als technisch expert kan hij natuurlijk nog steeds bij het commentaar zittenPlenkske schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:06:
[...]
Dan hoop ik dat Sam Collins ook daadwerklijk alleen "technical analyst" is en niet toch ook regelmatig op de commentator stoel zit. Vorig jaar zat hij er vaak langs.

En Amber Brantsen gaat ongetwijfeld weer "onze David Coulthard" roepen.NeverSettle schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:00:
[...]
DC is weer lekker bezig, voor Channel 4, ViaPlay en F1 TV werken.
Nee Amber, David krijgt voor een paar centen extra steeds weer een microfoon van een andere zender in zijn handen gedrukt. Die heeft verder geen enkele band met jullie.
Viaplay naait Olav een oor aan?
https://www.nu.nl/formule...ijkt-uit-naar-belgie.html
.
[ Voor 99% gewijzigd door Tleilaxu op 01-03-2023 13:28 ]
En volgend jaar zijn de Belgische rechten aan de beurt. Ik luister nog liever naar geen commentaar dan dat ik moet luisteren naar die blaartrekkende peppie en kokkie van Viaplay. Gelukkig heeft F1TV ook nog Engels commentaar in geval van nood.JEightyFive schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:20:
Gaan ze naar de nederlandse antillen, of surinamebiobak schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:33:
[...]
En volgend jaar zijn de Belgische rechten aan de beurt. Ik luister nog liever naar geen commentaar dan dat ik moet luisteren naar die blaartrekkende peppie en kokkie van Viaplay. Gelukkig heeft F1TV ook nog Engels commentaar in geval van nood.
[ Voor 5% gewijzigd door Soppyscroll op 01-03-2023 13:35 ]
Heb niks met Olav Mol en nog minder met viaplay, maar de enige minuscule twijfel die ik nog had om misschien dit jaar toch een viaplay abbo te nemen is nu helemaal verdwenen. Weer een jaartje F1TV dus.
Zero.
Nee. Je krijgt de korting ook alleen op een nieuw account, niet je huidige. Om die korting te krijgen, moet je dus elk jaar een nieuw mailaccount gebruiken om die korting weer te kunnen pakken.darkdesign schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:59:
Mijn F1TV abonnement loopt nog tot eind mei. Is er een manier om er nu al een jaar aan vast te plakken met die korting van 20 procent?
Nee, dit is niet normaal. Ik kan zowel op mijn eigen C9 via Airplay 2 streamen vanaf mijn iPhone 11, als ook op de C1 van een maat van mij. Vorig jaar tijdens een verjaardag bij hem thuis via de telefoon lopen casten, zodat iedereen toch kon kijken. Normaal thuis gebruik ik mijn Apple TV 4K, werkt nog makkelijker.Jassy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:14:
Ik heb op mijn LG TV met Airplay alleen maar artefacten en geen beeld. Het geluid doet het prima. Ik heb de TV opnieuw opgestart en ook de iPad. TV en iPad/F1TV app zijn up-to-date.
Herkent iemand dit issue?
[Afbeelding]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Alex Jacques terug is wel nice. Is het nu ook eigenlijk gewoon het Channel 4 commentaar of wat gaat daar eigenlijk mee gebeuren?Miki schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:58:
[...]
F1TV pakt lekker door
Dan zal Alex ook wel weer F2 en F3 doen lijkt me?
Wat een ^*&^&*!&*(# bedrijf dat NENTJEightyFive schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:20:

Had net een mooie setup met Multiviewer for F1 waar de GPR stream in zit en je mooi kunt syncen en dan alles via HDMI in één keer naar m'n TV sturen.
Moet ik straks gaan kloten met een VPN via België enzo, pffff
Als het goed is geen VPN nodig, want via de app moet het gewoon buiten België beschikbaar zijn i.v.m. regels contentrestricties/geo-blocking. Tenzij je een andere stream gebruikt, dan mogelijk wel.Mr Magic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:01:
[...]
Wat een ^*&^&*!&*(# bedrijf dat NENT![]()
Had net een mooie setup met Multiviewer for F1 waar de GPR stream in zit en je mooi kunt syncen en dan alles via HDMI in één keer naar m'n TV sturen.
[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 01-03-2023 14:05 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
zal wel werkend blijven hoor,Mr Magic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:01:
[...]
via de app op je telefoon lijkt mij. want volgens mij maakt multiviewer gebruik van een gewone stream. Dan zou daar wel een beperking op zitten toch? of zie ik iets over het hoofdWhatsappHack schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:05:
[...]
Als het goed is geen VPN nodig, want via de app moet het gewoon buiten België beschikbaar zijn i.v.m. regels contentrestricties/geo-blocking. Tenzij je een andere stream gebruikt, dan mogelijk wel.
PH-MRK request startup
Als ik het artikel op nu.nl goed begrijp komt er een geoblock op de stream vanaf de website. De app blijft wel gewoon werken. Ik ben er dus bang voor dat GPR integratie in Multiviewer niet meer gaat werken aangezien die een browser popup opent als je de stream start.Mrkoekie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:09:
[...]
via de app op je telefoon lijkt mij. want volgens mij maakt multiviewer gebruik van een gewone stream. Dan zou daar wel een beperking op zitten toch? of zie ik iets over het hoofd
Ondanks dat de actie al afgelopen is...: een nieuw account hoefde (blijkbaar) niet. Maar je moet wel een nieuw abonnement afsluiten, en dat kan niet als je nog een lopend abonnement hebt. Maar er zijn mede-Tweakers die twee accounts hebben en heen en weer hoppen elk jaar. Immers is het abonnement op het ongebruikte account dan toch afgelopen.thunder8 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:50:
[...]
Nee. Je krijgt de korting ook alleen op een nieuw account, niet je huidige. Om die korting te krijgen, moet je dus elk jaar een nieuw mailaccount gebruiken om die korting weer te kunnen pakken.
Ok, dan weet ik dat voor volgend jaar. Mijn huidige abo liep nog een paar dagen, dus heb op hetzelfde mailadres met +blabla een nieuw account aangemaakt. Even mijn 3 apparaten weer uitgelogd en ingelogd en klaar.RobertMe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:15:
[...]
Ondanks dat de actie al afgelopen is...: een nieuw account hoefde (blijkbaar) niet. Maar je moet wel een nieuw abonnement afsluiten, en dat kan niet als je nog een lopend abonnement hebt. Maar er zijn mede-Tweakers die twee accounts hebben en heen en weer hoppen elk jaar. Immers is het abonnement op het ongebruikte account dan toch afgelopen.
De app heeft inmiddels al een Belgisch vlaggetje sinds de update van vandaag.Mrkoekie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:09:
[...]
via de app op je telefoon lijkt mij. want volgens mij maakt multiviewer gebruik van een gewone stream. Dan zou daar wel een beperking op zitten toch? of zie ik iets over het hoofd
Vraag mij wel af wat er gaat gebeuren met Grand Prix Radio via DAB+?
Ook onduidelijk: wat haat gaat Viaplay zelf doen met de radiorechten?
App en website zijn vanaf nu Belgisch:
Ook onduidelijk: wat haat gaat Viaplay zelf doen met de radiorechten?
App en website zijn vanaf nu Belgisch:
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20230228_95945099Grand Prix Radio heeft ook in Vlaanderen luisteraars rrdie de Nederlandstalige verslaggeving gebruiken bij de uitzendingen van de RTBf/Tipik. Op de Franstalige zender is de F1 nog gratis te bekijken.
In Vlaanderen zitten de races achter de betaalmuur van Play Sports. De zender van Telenet brengt alle kwalificaties en races live. Het heeft de Vlaamse F1-rechten sinds 2014 en verlengde in december het contract tot eind 2024.
[ Voor 103% gewijzigd door U123456 op 01-03-2023 14:54 ]
Ik denk dat ik hier mn laptop scherm naar mn tv ga casten en dan GPR via de app op mijn telefoon naar de BT speakers.Mr Magic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:01:
[...]
Komend weekend maar eens mee spelen.
Zojuist getetst, Website werkt niet meer, Multiviewer wel.PatrickPR schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:14:
[...]
Als ik het artikel op nu.nl goed begrijp komt er een geoblock op de stream vanaf de website. De app blijft wel gewoon werken. Ik ben er dus bang voor dat GPR integratie in Multiviewer niet meer gaat werken aangezien die een browser popup opent als je de stream start.
Daarnaast staat GPR ook op Juke (website) en daar werkt het ook gewoon.
Oftewel zelfde stream gebruiken zij.
Zo doe ik het ook, alleen met een Oude toestel die lag te stoffen in de ladekast, Wij noemen hem de Olaf mobielJEightyFive schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:40:
[...]
Ik denk dat ik hier mn laptop scherm naar mn tv ga casten en dan GPR via de app op mijn telefoon naar de BT speakers.
Komend weekend maar eens mee spelen.
Gaat overal mee na toe icm chromecast 4K + (jbl box als er geen soundbar is) als wij ergens F1 gaan kijken
https://www.broadcastmaga...ol-wijkt-uit-naar-belgie/Mol onderhandelde ook dit jaar met de Formule 1 over de radiorechten, maar die gesprekken liepen op niets uit. “Op 10 januari was ik nog in Londen bij het FOM (Formula One Management) om daar te praten over de radiorechten”, vertelt hij in gesprek met Nu.nl.
“Toen werd mij al wel verteld dat er mogelijk kapers op de kust waren. Op 1 februari kreeg ik te horen dat het contract niet werd verlengd. Vier minuten nadat ik dat te horen had gekregen, heb ik het FOM gebeld met de vraag of ik de Belgische rechten kon kopen.”
Misschien dat er nog aan de website gesleuteld wordt, want de Belgische website werkt op dit moment ook niet. Verder lijkt mij dat de NL website en DAB+ gewoon kunnen blijven draaien zolang daarop de F1-uitzendingen niet worden doorgegeven. Maar goed, even afwachten nog...Soppyscroll schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:48:
[...]
Zojuist getetst, Website werkt niet meer, Multiviewer wel.
Daarnaast staat GPR ook op Juke (website) en daar werkt het ook gewoon.
Oftewel zelfde stream gebruiken zij.
zal F1 pro nu geen vlaams commentaar krijgen ? 
ik bedoel natuurlijk een Nederlandse commentator die tegenwoordig in belgie zit
[ Voor 45% gewijzigd door roeldie op 01-03-2023 15:20 ]
Dat zou toch wat zijn. F1TV Pro met Vlaams commentaar om vervolgens gewoon Olav te horen.roeldie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:17:
In theorie is dit natuurlijk mogelijk.... Hij gebruikt bestaande ZS set up en zit op ZS locatie, oftewel alles is wel aanwezig.roeldie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:17:
Zou wel echt heel mooi wezen en extra steek in de rug voor VIAPLAY
Ik neem aan dat Viaplay wel ergens contractueel heeft vastgelegd dat F1TV geen andere NL commentatoren mag gebruiken. Het is al uitzonderlijk dat wij in NL überhaupt F1TV hebben maar als ze ook nog een Mol in dienst hadden mogen nemen dan was Viaplay vanaf dag 1 al gedoemd te mislukken
Mol gaat ervan uit dat zijn commentaar ook komend jaar nog in Nederland te volgen is. “Niet op de stream op de Nederlandse site, want daar komt een geoblock (blokkade van een website uit een ander land) op. Maar volgens Europese regelgeving mogen er geen geoblocks op apps geplaatst worden.”Soppyscroll schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:34:
[...]
In theorie is dit natuurlijk mogelijk.... Hij gebruikt bestaande ZS set up en zit op ZS locatie, oftewel alles is wel aanwezig.
Zou wel echt heel mooi wezen en extra steek in de rug voor VIAPLAY
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Amai, dit is een mooi moment voor Olav om het belgische commentaar in de F1TV app te gaan leveren.Tim01 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:54:
Ik neem aan dat Viaplay wel ergens contractueel heeft vastgelegd dat F1TV geen andere NL commentatoren mag gebruiken. Het is al uitzonderlijk dat wij in NL überhaupt F1TV hebben maar als ze ook nog een Mol in dienst hadden mogen nemen dan was Viaplay vanaf dag 1 al gedoemd te mislukken
"When you grow up your heart dies"
Alez, denkt ge niet dat daar dan een geoblokske over komt te liggen?sjaool schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:22:
[...]
Amai, dit is een mooi moment voor Olav om het belgische commentaar in de F1TV app te gaan leveren.
Sebiet koffie halen..
Ik vind het vreemd dat op site wel een geoblokkade mag en op apps niet. Volgens mij mag een geoblokkade in Europa geheel niet...MAdD schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:56:
[...]
Mol gaat ervan uit dat zijn commentaar ook komend jaar nog in Nederland te volgen is. “Niet op de stream op de Nederlandse site, want daar komt een geoblock (blokkade van een website uit een ander land) op. Maar volgens Europese regelgeving mogen er geen geoblocks op apps geplaatst worden.”
Everything is better with Bluetooth
[quote]TexMex schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:06:
[...]
Misschien dat er nog aan de website gesleuteld wordt, want de Belgische website werkt op dit moment ook niet. Verder lijkt mij dat de NL website en DAB+ gewoon kunnen blijven draaien zolang daarop de F1-uitzendingen niet worden doorgegeven. Maar goed, even afwachten nog...
Deze werkt gewoon.
http://gpradio.hole1988.nl/
[...]
Misschien dat er nog aan de website gesleuteld wordt, want de Belgische website werkt op dit moment ook niet. Verder lijkt mij dat de NL website en DAB+ gewoon kunnen blijven draaien zolang daarop de F1-uitzendingen niet worden doorgegeven. Maar goed, even afwachten nog...
Deze werkt gewoon.
Zo te zien zit DPG achter die radiorechten, samen met Viaplay:MAdD schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:56:
[...]
Mol gaat ervan uit dat zijn commentaar ook komend jaar nog in Nederland te volgen is. “Niet op de stream op de Nederlandse site, want daar komt een geoblock (blokkade van een website uit een ander land) op. Maar volgens Europese regelgeving mogen er geen geoblocks op apps geplaatst worden.”
https://www.ad.nl/formule...n-via-deze-site~a5dce515/
Beetje zielige move.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Is het op papier nu gewoon een Belgische zender geworden zonder dat de inhoud veranderd is?
Op de website krijg je inderdaad de livestream niet meer gestart. Het viel me inderdaad ook op dat het logo veranderd is in de app.
Op Ziggo kanaal (1)861 is er nog wel gewoon uitzending, DAB+ heb ik nog niet getest. Maar zou je daar dan wel gewoon mogen uitzenden qua rechten? We hebben tenslotte meerdere Belgische zenders die gewoon te ontvangen zijn op de Ziggo kabel.
Op de website krijg je inderdaad de livestream niet meer gestart. Het viel me inderdaad ook op dat het logo veranderd is in de app.
Op Ziggo kanaal (1)861 is er nog wel gewoon uitzending, DAB+ heb ik nog niet getest. Maar zou je daar dan wel gewoon mogen uitzenden qua rechten? We hebben tenslotte meerdere Belgische zenders die gewoon te ontvangen zijn op de Ziggo kabel.
RTL 4 5 7 ect zijn ook geen officiële Nederlandse zenders maar gevestigd in Luxemburg voor de uitzend licentie. Dus het kan denk ik welHugo__Boss schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:47:
Is het op papier nu gewoon een Belgische zender geworden zonder dat de inhoud veranderd is?
Benieuwd waar die 1.2 miljoen vandaan komen, lijkt niets van te kloppen. April 2022 zaten ze rond de 600k, dat daalde later in het jaar naar minder dan 200k en ze vielen toen ook uit de top 20 meest beluisterde online radiostations.Dennisdn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:18:
[...]
Waarom wennen? Dat de vraag er is is wel duidelijk aan de cijfers. 1,8 miljoen kijkers in Nederland waarvan er 1,2 miljoen echt moeite doen om de extra app op te starten en te syncen.... Dat moet pijn doen bij Viaplay.
Olav bedient echt maar een fractie van de mensen die F1 volgen.
Het zal DPG (AD) wel tegenvallen dat GP Radio ze uitgerekend met een move naar hun thuisland te slim af is. Als DPG/Viaplay op tijd was geweest hadden ze de Belgische rechten voor een appel en ei op kunnen kopen. Nu blijft eigenlijk alles bij het oude. De luisteraars van GP Radio gaan het nu gewoon met de Belgische variant doen. En er verandert verder niets...loekf2 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:21:
[...]
Zo te zien zit DPG achter die radiorechten, samen met Viaplay:
Beetje zielige move.
Ik had mijn versie voor GP-radio een upgrade gegeven, als streams nu stoppen gaan worden ze automatisch weer opgestart, je volume en radio keuze instellingen worden lokaal opgeslagen.
voor wie interesse heeft: https://nederlandseradiozenders.nl/
Hopelijk wordt dit seizoen weer net zo spannend als 2 jaar geleden
voor wie interesse heeft: https://nederlandseradiozenders.nl/
Hopelijk wordt dit seizoen weer net zo spannend als 2 jaar geleden
Maar hoe kan je de rechten kopen als jezelf geen radio zender hebt? Is dat ook geen verplichting als je die licentie koopt?TexMex schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:15:
[...]
Het zal DPG (AD) wel tegenvallen dat GP Radio ze uitgerekend met een move naar hun thuisland te slim af is. Als DPG/Viaplay op tijd was geweest hadden ze de Belgische rechten voor een appel en ei op kunnen kopen. Nu blijft eigenlijk alles bij het oude. De luisteraars van GP Radio gaan het nu gewoon met de Belgische variant doen. En er verandert verder niets...
Ik koop toch ook geen auto zonder rijbewijs? Het kan wel, maar erg veel levert het mij niet op.
Dit is wel erg vaag ook. Het zijn toch radiorechten? Het is alsof je de TV rechten koopt, meer zelf geen zender hebt om het uit te zenden.loekf2 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:21:
[...]
Zo te zien zit DPG achter die radiorechten, samen met Viaplay:
Beetje zielige move.
Jammer, maar goed de F1 is er allang niet meer voor de fans.
Ja? En ViaPlay heeft formeel hoeveel TV zenders?HollowGamer schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:13:
[...]
Dit is wel erg vaag ook. Het zijn toch radiorechten? Het is alsof je de TV rechten koopt, meer zelf geen zender hebt om het uit te zenden.
En hun streaming platform was ook nog niet uit, in Nederland althans, toen ze de rechten kochten. "Ja maar ViaPlay opereerde wel al in andere landen". Ja, en GPRadio opereerde ook al in andere landen.
Nu je het zegt klopt dat wel. Ze kochten de rechten van de Duitse competitie, maar hadden toen nog helemaal het platform niet live staan.RobertMe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:21:
[...]
Ja? En ViaPlay heeft formeel hoeveel TV zenders?
En hun streaming platform was ook nog niet uit, in Nederland althans, toen ze de rechten kochten. "Ja maar ViaPlay opereerde wel al in andere landen". Ja, en GPRadio opereerde ook al in andere landen.
Zou je niet gewoon tussen twee accounts kunnen switchen, of moet het een geheel nieuw account zijn? Ik ga het wel zien volgend jaar.thunder8 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:50:
[...]
Nee. Je krijgt de korting ook alleen op een nieuw account, niet je huidige. Om die korting te krijgen, moet je dus elk jaar een nieuw mailaccount gebruiken om die korting weer te kunnen pakken.
F1 TV herkent je oude emailadressen heel lang, kan ik je vertellen.darkdesign schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:07:
[...]
Zou je niet gewoon tussen twee accounts kunnen switchen, of moet het een geheel nieuw account zijn? Ik ga het wel zien volgend jaar.
Wat ik hier begrepen heb, is dat van degene waarbij het abonnement al even verlopen was, gewoon met hetzelfde account gebruik konden maken van de aanbieding. Ik vermoed dat je dus maar twee accounts nodig hebt.darkdesign schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:07:
[...]
Zou je niet gewoon tussen twee accounts kunnen switchen, of moet het een geheel nieuw account zijn? Ik ga het wel zien volgend jaar.
Klein tipje. Je kan de geoblock van GP radio omzeilen. Ze mogen de zender wel blijven aanbieden via de app en die voegt iets toe aan de URL.
https://grandprixradio.nl/radio-luisteren?from-app
Toch bijzonder wat voor strategie viaplay hanteert. Bij het opzeggen kreeg ik de melding dat ik tot 27 maart kon kijken. En gisteren 17:00 mailtje dat abonnement is stopgezet. Mag dat zomaar ? Niet dat ik terug wil hoor. Maar is dit niet een vorm van contractbreuk ?
In het Viaplay topic zijn er meer mensen die het melden, en zelf heb ik dit ook ervaren. Dit lijkt mij ook iets wat niet mag. Kortom, contact opnemen met de klantenservice.cORT3X schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:48:
Toch bijzonder wat voor strategie viaplay hanteert. Bij het opzeggen kreeg ik de melding dat ik tot 27 maart kon kijken. En gisteren 17:00 mailtje dat abonnement is stopgezet. Mag dat zomaar ? Niet dat ik terug wil hoor. Maar is dit niet een vorm van contractbreuk ?
https://www.totaaltv.nl/n...arabonnement-te-vroeg-af/
[ Voor 7% gewijzigd door GertJan2012 op 02-03-2023 08:47 ]
Ik zit met een probleem bij F1TV.. Gisteren abonnement afgenomen, maar krijg mijn account maar niet geactiveerd. Heb al contact met support opgenomen, hopelijk kunnen ze het voor morgen oplossen..
Zero.
Je kan blijkbaar tussen 2 accounts wisselen. Ik heb nu aan mijn mailadres +F1TV2023 voor de @ toegevoegd, en volgend jaar maak ik daar 2024 van. Komt alles alsnog op hetzelfde mailadres binnen, maar voor F1TV is het wel een nieuw account. Dit wordt ondersteund door outlook.com, net zo makkelijk.darkdesign schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:07:
[...]
Inderdaad, 1,2 miljoen lijkt me ENORM veel, kan me dat totaal niet voorstellenHomeland schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:04:
[...]
Benieuwd waar die 1.2 miljoen vandaan komen, lijkt niets van te kloppen. April 2022 zaten ze rond de 600k, dat daalde later in het jaar naar minder dan 200k en ze vielen toen ook uit de top 20 meest beluisterde online radiostations.
De Belgische route werkt ook niet vanuit NL: https://grandprixradio.be/radio-luisteren?from-apphole1988 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:42:
Klein tipje. Je kan de geoblock van GP radio omzeilen. Ze mogen de zender wel blijven aanbieden via de app en die voegt iets toe aan de URL.
edit: Werkt wel uitstekend in NL via Opera met VPN
[ Voor 9% gewijzigd door U123456 op 04-03-2023 13:21 ]
Op dit moment op plek 62 qua meest populaire online radio: https://www.internetluisteronderzoek.nl/top50.php?env=fmTleilaxu schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:14:
[...]
Inderdaad, 1,2 miljoen lijkt me ENORM veel, kan me dat totaal niet voorstellen
met nog geen 2000 unieke luisteraars. Uiteraard is dit buiten het seizoen dus dat zal ongetwijfeld flink omhoog gaan maar Efteling radio heeft 9000 unieke luisteraars, om het even in verhouding te zetten
Ik heb wel ergens gelezen dat de eerste race gratis te kijken is, dat geeft je wat meer tijdPelox schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:09:
Ik zit met een probleem bij F1TV.. Gisteren abonnement afgenomen, maar krijg mijn account maar niet geactiveerd. Heb al contact met support opgenomen, hopelijk kunnen ze het voor morgen oplossen..
Dit kan in theorie voor iedere race aangezien je 7 dagen proeftijd hebt. Dan moet je voor iedere race een ander account aan moeten maken met je e-mailadres+1@email.com.Arjantje72 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:20:
[...]
Ik heb wel ergens gelezen dat de eerste race gratis te kijken is, dat geeft je wat meer tijd
Dan moet de app wel werken, nu kan ik niks.Arjantje72 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:20:
[...]
Ik heb wel ergens gelezen dat de eerste race gratis te kijken is, dat geeft je wat meer tijd
Zero.
Hopelijk komt er hiervan een belgisch versie. heb deze paginaaltijd beter gevonden dan de appspeedmetal35 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:11:
[quote]TexMex schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:06:
[...]
Deze werkt gewoon.
Ja die kreeg ik ook. Maar is dat mailtje niet simpelweg de bevestiging van het feit dat je hebt aangegeven het contract per eerstvolgende contractdatum te beeindigen, zonder uitspraak te doen over de precieze datum?cORT3X schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:48:
Net zoals je elk moment formeel de huur kunt opzeggen, maar er altijd pas eind van de maand uit hoeft te zijn. Enfin, ik zie zondag wel of ik nog kan kijken.
Hier precies hetzelfde. Opgezegd en bevestigd dat ik tot 25 Maart kan kijken. Op 1 maart alles gecancelled door Viaplay. Kan de app ook niet meer gebruiken.GertJan2012 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:32:
[...]
In het Viaplay topic zijn er meer mensen die het melden, en zelf heb ik dit ook ervaren. Dit lijkt mij ook iets wat niet mag. Kortom, contact opnemen met de klantenservice.
Uiteraard is de klantenservice onbereikbaar.
Om 10:00 gaat de chat open, direct een chat gestart en een uur later pas reactie. Denk dat het druk isJeroen_1976 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:15:
[...]
Hier precies hetzelfde. Opgezegd en bevestigd dat ik tot 25 Maart kan kijken. Op 1 maart alles gecancelled door Viaplay. Kan de app ook niet meer gebruiken.
Uiteraard is de klantenservice onbereikbaar.
Ik heb €10 terug gekregen voor het foutje.
Ik neem al die cijfers ook met flinke lading zout. Ja, kijkcijfers zullen gedaald zijn nu het bij Viaplay zit maar hoeveel Ziggo klanten keken F1 omdat het "gratis" was maar zijn niet geïnteresseerd genoeg om Viaplay of F1TV te nemen?Homeland schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:04:
[...]
Benieuwd waar die 1.2 miljoen vandaan komen, lijkt niets van te kloppen. April 2022 zaten ze rond de 600k, dat daalde later in het jaar naar minder dan 200k en ze vielen toen ook uit de top 20 meest beluisterde online radiostations.
En ook hier, opgegroeid met Mol maar juich nog dagelijks dat ik zijn gebral niet meer hoef aan te horen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wat betreft Olav Mol is het voor een beetje dubbel....Erg gepassioneerd over de sport en kan daar ook leuk en vermakelijk commentaar bij geven. Andere kant was wel dat hij er de laatste seizoenen zo vaak naast zat dat het gewoon pijnlijk was.Player1S schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:22:
[...]
Ik neem al die cijfers ook met flinke lading zout. Ja, kijkcijfers zullen gedaald zijn nu het bij Viaplay zit maar hoeveel Ziggo klanten keken F1 omdat het "gratis" was maar zijn niet geïnteresseerd genoeg om Viaplay of F1TV te nemen?
En ook hier, opgegroeid met Mol maar juich nog dagelijks dat ik zijn gebral niet meer hoef aan te horen.
Ja dat ja en daarbij dat hij er steeds meer een gewoonte van maakte zn commentaar "op te sieren" met onnodig gebruik van Engelse scheldwoorden. Om kromme tenen van te krijgen en plaatsvervangende schaamte tov native English speakers.Kruitdamp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:50:
[...]
Wat betreft Olav Mol is het voor een beetje dubbel....Erg gepassioneerd over de sport en kan daar ook leuk en vermakelijk commentaar bij geven. Andere kant was wel dat hij er de laatste seizoenen zo vaak naast zat dat het gewoon pijnlijk was.
Verder was en ben ik wel onder de indruk van zijn kennis van de F1, zijn netwerk en positie in de paddock en de historie die hij met zich meedraagt, waarmee hij en zijn stem zeker wel bijdraagt aan de beleving van een "zondag middag" formule 1 kijken.
[ Voor 17% gewijzigd door Zewatanejo op 02-03-2023 14:01 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Dat ligt denk ik vooral aan waarom je het commentaar luisterd. Heb je het nodig om te begrijpen wat er gebeurd? Dan kun je misschien beter naar Sky luisteren. Ik luister naar Olav als zijnde gezellig-samen-F1-Kijken. En dan... tja, maakt hij net zoveel fouten als er in de viendenappgroep worden gemaakt tijdens een race.Kruitdamp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:50:
[...]
Wat betreft Olav Mol is het voor een beetje dubbel....Erg gepassioneerd over de sport en kan daar ook leuk en vermakelijk commentaar bij geven. Andere kant was wel dat hij er de laatste seizoenen zo vaak naast zat dat het gewoon pijnlijk was.
Echt niet de laatste tijd hoor. Ook al ten tijden van Verstappen sr. was het een foutenparade.Kruitdamp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:50:
[...]
Normaal kijk ik al jaren met het commentaar van Sky, maar met name de bias van Crofty begon me vorig jaar best wel tegen te staan. Nu heb ik gehoord dat Alex Jacques het commentaar gaat doen op het F1TV channel, ga ik dit eens 2 races de kans geven. Veel goede dingen over hem gehoord. Wel dan weer jammer om Martin Brundle en Jenson Button te missen, die toch wel een stuk minder biased en kundig co-commentaar geven
[ Voor 8% gewijzigd door Turralyon op 02-03-2023 14:18 ]
Mol heeft zijn eigen graf gegraven door eerst jarenlang te weigeren een co-presentator er naast te zetten en daarna door zijn kinderachtige gedrag (middelvingertjes e.d.) toen bekent werd dat Viaplay niet met hem in zee zou gaan.Kruitdamp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:50:
[...]
De Viaplay mannen zitten er ook wel naast maar dan pakt de andere het vaak wel op een corrigeert.
In de tijd dat we nog F1 op de BBC konden kijken en in Nederland F1 ook op open kanaal zat, keek ik BBC. Simpelweg omdat duo commentaar oneindig veel beter is.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Je hoeft geen fan van Mol en/of Plooij te zijn, maar deze streek van ViaPlay is wel erg laag. Zij gaan echt niets met die radiorechten doen en dan is het gewoon pestgedrag van een groot mediabedrijf tegen 2 oud-commentatoren die deels decennia lang het commentaar hebben verzorgd. Gewoon niet chique. Dat Mol/Plooij handig hebben gespeeld met de radiorechten, had als Viaplay gewoon gezegd: hey mannen, slim bedacht en veel succes gewenst. Nu lijk je als mediabedrijf een zeer slechte verliezer te zijn, die een ander qua F1 niets gunt, omdat het niet Viaplay is.
Als ze niet snel failliet gaan door heel veel weglopende F1 fans, dan zie ik ook nog wel gebeuren dat over niet al te lange termijn F1TV Pro niet meer aangeboden wordt in NL en je dus ViaPlay MOET aanschaffen als je F1 nog wil zien. En natuurlijk vanaf volgend jaar kopen ze dan ook de belgische F1 radio rechten, gewoon omdat het kan. Mocht het zover komen, kan ik wel zeggen dat ik dan na meer dan 40 jaar F1 kijken, weiger om Viaplay te sponsoren om F1 te kijken. Dan geen F1 meer voor mij.
Als ze niet snel failliet gaan door heel veel weglopende F1 fans, dan zie ik ook nog wel gebeuren dat over niet al te lange termijn F1TV Pro niet meer aangeboden wordt in NL en je dus ViaPlay MOET aanschaffen als je F1 nog wil zien. En natuurlijk vanaf volgend jaar kopen ze dan ook de belgische F1 radio rechten, gewoon omdat het kan. Mocht het zover komen, kan ik wel zeggen dat ik dan na meer dan 40 jaar F1 kijken, weiger om Viaplay te sponsoren om F1 te kijken. Dan geen F1 meer voor mij.
Als ik de mensen op pepper en reddit mag geloven is het wel (tot nu toe) nog altijd mogelijk om via het grijze circuit een abonnement op F1TV te nemen (dat vaak ook nog veel goedkoper is) En anders toch maar weer de 7 zeeën bevaren op zoek naar werkende streams. Benieuwd of de good old SOPcasts nog gebruikt worden.thunder8 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:41:
Je hoeft geen fan van Mol en/of Plooij te zijn, maar deze streek van ViaPlay is wel erg laag. Zij gaan echt niets met die radiorechten doen en dan is het gewoon pestgedrag van een groot mediabedrijf tegen 2 oud-commentatoren die deels decennia lang het commentaar hebben verzorgd. Gewoon niet chique. Dat Mol/Plooij handig hebben gespeeld met de radiorechten, had als Viaplay gewoon gezegd: hey mannen, slim bedacht en veel succes gewenst. Nu lijk je als mediabedrijf een zeer slechte verliezer te zijn, die een ander qua F1 niets gunt, omdat het niet Viaplay is.
Verbazen doet het me niet meer, met name door wat die Marco Zwaneveld allemaal gezegd heeft toen Viaplay net begon. Allemaal wrok wat daaruit kwam.thunder8 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:41:
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Lekker dan..GertJan2012 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:32:
[...]
In het Viaplay topic zijn er meer mensen die het melden, en zelf heb ik dit ook ervaren. Dit lijkt mij ook iets wat niet mag. Kortom, contact opnemen met de klantenservice.
Ik heb gisteren de laptop nog aangehad om via de chat contact op te nemen met Viaplay maar na 3 uur in de wachtrij te staan heb ik het maar opgegeven, hopeloos die klantenservice en het bedrijf.. Ben blij dat ik dit jaar wederom via F1TV ga kijken, maar mijn vader kan alleen maar met Viaplay kijken en als de klantenservice zo slecht bereikbaar blijft word het een groot drama wanneer er iets zoals hierboven misgaat..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit zijn hun plannen:thunder8 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:41:
Zij gaan echt niets met die radiorechten doen en dan is het gewoon pestgedrag van een groot mediabedrijf tegen 2 oud-commentatoren die deels decennia lang het commentaar hebben verzorgd.
https://nl.motorsport.com...n-uit-de-doeken/10438344/
Ik hoop ergens dat er ingegrepen gaat worden van hogere hand of door iemand die binnen de Formule 1 over de uitzendrechten gaat, want ze kunnen het uiteindelijk toch niet zover laten komen dat Viaplay alles mag / kan maken? Terwijl er bijvoorbeeld overduidelijk heel veel klanten weggaan bij de Formule 1 omdat ze niet gehoord worden en de problemen blijven aanhouden..thunder8 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:41:
Of ik ben gek maar ik kan mij niet voorstellen dat er ergens geen ogen opengaan, helemaal omdat het om geld gaat
Alsof Viaplay dit doet om Olav te pesten, hier spelen heel andere belangen. Mogelijk dat ze die rechten voor nop krijgen, als packagedeal met de TV rechten, mogelijk hebben ze de rechten gekocht om ze deels door te verkopen aan bijvoorbeeld een NOS. Misschien wil Viaplay wel zelf een app/online station hebben om het commentaar wat nu op tv komt uit te zenden. Hier zit gewoon een zakelijke reden achter.thunder8 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:41:
Er zijn zeer veel compleet legitieme redenen te bedenken.
Olav die vervolgens roept dat ze hem monddood proberen te maken is echt een belachelijk iets.
De TV rechten hadden ze al en ze hebben de radiorechten pas echt dit jaar los erbij gekocht. Iedereen mag zijn eigen mening hebben over de beweegredenen van ViaPlay, maar ik vind het zaakje stinken. Viaplay geeft via de link van @extigo aan dat ze het willen gebruiken om via DPG's Nu.nl en Ad.nl nog meer fans te bedienen. Het zal, ze zullen wat met de radiorechten moeten doen, anders verliezen ze die mogelijk. Maar dat dit niets met hun core aankoop te maken heeft, de TV rechten en betaald kijken, lijkt mij overduidelijk. En dan is het ook niet zo ver gedacht dat het ze niet om de fans gaat, maar om een zielige machtsstrijd. En ik voorspel nu al dat ze ook volgend jaar de Belgische radiorechten gaan opkopen. Daar mag je mij volgend jaar op aanspreken als het niet zo is.Homeland schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:14:
[...]
Alsof Viaplay dit doet om Olav te pesten, hier spelen heel andere belangen. Mogelijk dat ze die rechten voor nop krijgen, als packagedeal met de TV rechten, mogelijk hebben ze de rechten gekocht om ze deels door te verkopen aan bijvoorbeeld een NOS. Misschien wil Viaplay wel zelf een app/online station hebben om het commentaar wat nu op tv komt uit te zenden. Hier zit gewoon een zakelijke reden achter.
Er zijn zeer veel compleet legitieme redenen te bedenken.
Olav die vervolgens roept dat ze hem monddood proberen te maken is echt een belachelijk iets.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen