[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
ParaWM schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:39:
[...]
Sta er altijd wel van te kijken voor hoeveel mensen F1TV om die reden simpelweg geen optie is. Mensen die eigenlijk niet (willen) weten wat streamen of een Chromecast is, mensen die "gewoon" TV kijken. Dan zit je toch vast aan ViaPlay.
Wat gaan die mensen dan gebruiken om f1 te kijken zodra het lineaire kanaal van de provider gestopt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10
Zijn er ook mensen die Grand Prix radio samen met F1 hebben gedraaid en hoe ging dat?

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
JJmac schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:54:
Zijn er ook mensen die Grand Prix radio samen met F1 hebben gedraaid en hoe ging dat?
Ik kijk de race altijd met GP radio.
Tv gekoppeld aan de Chromecast met Google tv, laptop cockpit vieuw en t geluid van de race via foon naar Soundbar.
Geluid alleen even synchroniseren, dat kan in t begin even lastig zijn maar sinds ik F1 kijk doe ik dit met Olaf...
En het schelden op hem als hij iets verkeerd doet/zeg of iets niet ziet hoort er bij mij gewoon bij 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:17
JJmac schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:54:
O ja. GP radio moet ik volgend weekend ook nog uitproberen. De race via de F1tv app op mijn Apple TV en het GP radio commentaar vanaf mijn iPhone via AirPlay naar de HomePods naast mijn tv. Ik ben erg benieuwd. Is er een handigheidje om het gpradio snel in sync te krijgen? Of het is gewoon trial and error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 17:54
TFZ61 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:24:
Ik was zo klaar met Viaplay.. vorig jaar. Toch even in verleiding gekomen ivm de aanbieding van 10,49 euro p/mnd. Uiteindelijk F1TV pro genomen. Heerlijk op de AppleTV... nu al zeer tevreden met het Engelse commentaar. Snap dat ik tijdens wedstrijden over kan schakelen naar het NL Viaplay commentaar, maar daar wil ik juist vanaf. (verschrikkelijk dat commentaar daar)

Kortom: Blij met F1 TV Pro.
Ik zou juist gek worden van dat Engelse commentaar. Mij te biased ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn F1TV abonnement loopt nog tot eind mei. Is er een manier om er nu al een jaar aan vast te plakken met die korting van 20 procent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

darkdesign schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:59:
Mijn F1TV abonnement loopt nog tot eind mei. Is er een manier om er nu al een jaar aan vast te plakken met die korting van 20 procent?
Nee. Als je op de kleintjes let dan zou je misschien na mei losse maanden kunnen doen tot einde seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:38
Draait de F1 TV Pro app een beetje soepel op de Chromecast met Google TV? Is die krachtig genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 18:26
darkdesign schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:59:
Ja. Door nu toch maar eieren voor je geld te kiezen en n 2e abo te nemen. Kost wat (mentaal vooral), maar dan loop je wel meteen mee met de volgende acties de komende jaren ;)

Of wat @JPS zegt. Maar dan moet je wel weer op tijd opzeggen eind november ivm per maand betalen enzo. Kan ook, wat je handig vindt.

[ Voor 13% gewijzigd door Ché Mig op 25-02-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ché Mig schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Ja. Door nu toch maar eieren voor je geld te kiezen en n 2e abo te nemen. Kost wat (mentaal vooral), maar dan loop je wel meteen mee met de volgende acties de komende jaren ;)
Als die korting elk jaar terug komt is dat natuurlijk wel mooi meegenomen, zal eens kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Treveo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:03:
Draait de F1 TV Pro app een beetje soepel op de Chromecast met Google TV? Is die krachtig genoeg?
Bij mij wel op de 4k versie, de HD versie moet ik nog testen (ik kan mij voorstellen dat de 4k versie krachtiger is).
Altijd even de eerste 20 seconden wazig beeld, maar daarna strak en geen storingen - wat ik met de chromecast zonder Google TV wel had (minder goed beeld soms in de race, op zowel 4k versie als HD versie).
Maar ik heb het alleen nog getest bij de testdagen, nog niet tijdens een race als er veel meer mensen kijken, maar client-side lijkt het perfect te werken bij mij.
edit2: al vermoed ik dat de HD versie het ook wel moet kunnen, want die streamt alle andere content vanaf de apps die lokaal zijn geïnstalleerd ook prima of, dus waarom F1TV niet.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 25-02-2023 17:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Pierre schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:15:
Ik krijg iedere keer als ik MultiViewerforF1 opstart deze error (het gekke is dat als ik hem wegklik het wel gewoon werkt)

[Afbeelding]

Meer mensen die deze ook krijgen, en belangrijker wat kan ik er aan doen om het op te lossen, een herinstallatie helpt niet dat heb ik al geprobeerd.
Volgens mij heb ik die fout melding zo af en toe ook wel eens gezien, ook gisteren of vanmorgen. Maar nu kan ik ze niet meer te voorschijn laten komen.

Volgens mij heeft het iets met updates en zo te maken, en dan vooral 'onder water'. Mijn 'oplossing' is: alles zo veel mogelijk updaten. MVF1 doet het zelf bij het opstarten. Daarnaast natuurlijk msWindows helemaal bijgewerkt. Als je ze geïnstalleerd hebt, kijk dan ook naar Chrome en Java. Volgens mij worden onderdelen daarvan gebruikt. Als je die niet geïnstalleerd hebt, lekker zo laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ché Mig
De beeldkwaliteit is de afgelopen testdagen echt 'belachelijk' goed via F1 TV op Chromecast with Google TV (app) én PC.
Vorig jaar regelmatig wat haperingen en sync issues, maar dat lijkt opgelost bij deze testdagen. Het ziet er bijna zo goed uit als 4k Ziggo. Of mn ogen worden te oud inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

W1ck1e schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:54:
[...]
Wat gaan die mensen dan gebruiken om f1 te kijken zodra het lineaire kanaal van de provider gestopt is ?
IPTV of niets. GrandPrixRadio misschien? Of kijken of je via een satelliet nog wat kan ontvangen.
Maar lineair kijken loopt sowieso erg terug, ik heb digitenne FTA (dus NED123) en allerlei streamingdiensten.
Bij mijn Samsung Frame is het zowat makkelijker om te streamen dan echt TV te kijken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ché Mig
Pierre schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:15:
Ik krijg iedere keer als ik MultiViewerforF1 opstart deze error (het gekke is dat als ik hem wegklik het wel gewoon werkt)

[Afbeelding]

Meer mensen die deze ook krijgen, en belangrijker wat kan ik er aan doen om het op te lossen, een herinstallatie helpt niet dat heb ik al geprobeerd.
Komt door je Window Defender Firewall settings waarschijnlijk. Geen popup gezien?
De executable wordt na de update gestart uit een andere subfolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Laatst online: 11:50
franssie schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:12:
[...]
... edit2: al vermoed ik dat de HD versie het ook wel moet kunnen, ...
Beide werken even goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ché Mig schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:05:
[...]

Of wat @JPS zegt. Maar dan moet je wel weer op tijd opzeggen eind november ivm per maand betalen enzo. Kan ook, wat je handig vindt.
Ik heb een tweede abonnement erbij genomen. Of ik hem nu 3 maanden dubbel neem of eind mei verleng maakt niet uit, maar dan loop ik inderdaad mooi bij nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ché Mig
darkdesign schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:34:
[...]

Ik heb een tweede abonnement erbij genomen. Of ik hem nu 3 maanden dubbel neem of eind mei verleng maakt niet uit, maar dan loop ik inderdaad mooi bij nu.
Kan je met je oude abo mss nog een familielid of vriend(in) blij maken ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strongwtforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 11:15
Ik heb vandaag ook maar een f1 tv pro abonnement afgesloten. Nu heb ik mijn lenovo ideapad 5 gebruikten via hdmi op mijn samsung h6410 tv aangesloten. Dat gaat op zich prima alleen was het beeld niet helemaal vloeiend. Toen heb ik op de laptop bij de beeldscherm instellingen de samsung tv op 50 hz gezet en was het stotteren weg.
Weet iemand hoe dit kan? In principe is mijn tv gewoon een 100 hz paneel en zou die ook 60 hz moeten kunnen weergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

darkdesign schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:34:
[...]

Geen garantie op acties volgend jaar natuurlijk (was vorig jaar 25%) en als F1tv geen reden ziet om extra markt te winnen of niet te hard wil concurreren met de uitzendgerechtigden dan is het wel afgelopen met de korting denk ik. Maar sowieso goed om gelijk op te lopen met de seizoenstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:36
Na een jaar ViaPlay heb ik dit jaar gekozen voor F1TV. Het is even wennen om Engels aan te horen maar het bevalt me eigenlijk goed. Kans is groot dat ik volgend weekend gewoon de F1TV stream selecteer en niet de Nederlandse stream van Viaplay.

Verder is de app voor de Apple TV echt goed uitgewerkt zeg, naar links swipen wordt echt een feestje volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
strongwtforce schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:44:
Ik heb vandaag ook maar een f1 tv pro abonnement afgesloten. Nu heb ik mijn lenovo ideapad 5 gebruikten via hdmi op mijn samsung h6410 tv aangesloten. Dat gaat op zich prima alleen was het beeld niet helemaal vloeiend. Toen heb ik op de laptop bij de beeldscherm instellingen de samsung tv op 50 hz gezet en was het stotteren weg.
Weet iemand hoe dit kan? In principe is mijn tv gewoon een 100 hz paneel en zou die ook 60 hz moeten kunnen weergeven.
F1 TV Pro serveert ook 1080p@50fps. Maar je geeft zelf ook al aan dat het aan je TV ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik lees in dit topic niets meer over Race Control waar het vorig jaar nog een aardig gespreksonderwerp was. Werkt het programma niet meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
Dennisdn schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:58:
Ik lees in dit topic niets meer over Race Control waar het vorig jaar nog een aardig gespreksonderwerp was. Werkt het programma niet meer?
Al sinds de eerste race niet meer meen ik :p Door DRM toevoeging werkt Race Control niet meer. "Opvolger" is Multiviewer for F1 (www.multiviewer.app). Die werkt ook nog eens perfect cross platform (kan ik hem op Linux gebruiken); pulled de live timing van de website en kan deze als overlay weergeven in de onboards; bevat een "eigen" track map die ook zaken als gele vlaggen bevat; geeft meldingen bij nieuwe berichten van race control; ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:02:
[...]

Al sinds de eerste race niet meer meen ik :p Door DRM toevoeging werkt Race Control niet meer. "Opvolger" is Multiviewer for F1 (www.multiviewer.app). Die werkt ook nog eens perfect cross platform (kan ik hem op Linux gebruiken); pulled de live timing van de website en kan deze als overlay weergeven in de onboards; bevat een "eigen" track map die ook zaken als gele vlaggen bevat; geeft meldingen bij nieuwe berichten van race control; ...
Dank voor je juiste richting, ik bedoelde inderdaad Multiviewer maar naam Race Control nog ingebrand. Het staat me bij dat die ergens vorig jaar ook GrandPrix Radio heeft geïmplementeerd vandaar ik nu ik toch ben overgestapt op F1TV daarin wilde verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Denk wel dat F1TV wat moet doen aan de streaming. Ik zou graag willen kiezen tussen 720p / 180p e.d. ipv dat ze het kiezen voor mij. Vandaag erg veel pixelbrei door mijn belabberde internet. Als je zulk slecht beeld hebt is het lastig sommige auto's uit elkaar te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
JPS schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:44:
[...]

Geen garantie op acties volgend jaar natuurlijk (was vorig jaar 25%) en als F1tv geen reden ziet om extra markt te winnen of niet te hard wil concurreren met de uitzendgerechtigden dan is het wel afgelopen met de korting denk ik. Maar sowieso goed om gelijk op te lopen met de seizoenstart.
De korting wordt ieder jaar wel wat minder ja. Kan me nog herinneren dat er het eerste jaar een 50% korting was. Vorig jaar gezondigd door een Viaplay jaarabo te nemen voor 99 euro. Die fout maak ik maar 1 keer, nu weer terug bij F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sverzijl schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:44:
[...]

De korting wordt ieder jaar wel wat minder ja. Kan me nog herinneren dat er het eerste jaar een 50% korting was. Vorig jaar gezondigd door een Viaplay jaarabo te nemen voor 99 euro. Die fout maak ik maar 1 keer, nu weer terug bij F1TV.
Die 50% korting was er altijd in december. Pre-season was er altijd een 25% korting actie. Dus 5%-punt minder dit jaar ten opzichte van andere jaren. En die 50% korting is gewoon vervallen. Vorig jaar (/vorige winter) is er helemaal geen 50% kortingsactie geweest maar wel nog de 25% pre-season.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:38
sverzijl schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:44:
[...]

eerste jaar kon je de kortingscodes stapelen. Ik keek met 80% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:49:
[...]

Die 50% korting was er altijd in december. Pre-season was er altijd een 25% korting actie. Dus 5%-punt minder dit jaar ten opzichte van andere jaren. En die 50% korting is gewoon vervallen. Vorig jaar (/vorige winter) is er helemaal geen 50% kortingsactie geweest maar wel nog de 25% pre-season.
Volgens mij is die 50% maar 1x geweest, of misschien 2 keer in totaal. 2 jaar geleden in ieder geval al niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alienfruit schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:36:
Denk wel dat F1TV wat moet doen aan de streaming. Ik zou graag willen kiezen tussen 720p / 180p e.d. ipv dat ze het kiezen voor mij. Vandaag erg veel pixelbrei door mijn belabberde internet. Als je zulk slecht beeld hebt is het lastig sommige auto's uit elkaar te halen.
Je kunt de bitrate handmatig kiezen, dat kan iig wel met de Android (TV) app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

strongwtforce schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:44:
De stream is toch ook gewoon 50 hz? Als de laptop output op 60 hz blijft staan loopt het gewoon niet goed. Kan de tv niks aan doen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Raar. Op de f1 app op de telefoon kan ik de trainingen van afgelopen dagen niet zien, alleen de "Hoogtepunten". Echter op de Shield wel. Zelfde account?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Ik deel deze ervaring (Apple TV) niet. Het ziet er gewoon super scherp uit. Duidelijk beter dan vorig jaar met Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Ché Mig op 25-02-2023 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strongwtforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 11:15
psy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:16:
[...]

De stream is toch ook gewoon 50 hz? Als de laptop output op 60 hz blijft staan loopt het gewoon niet goed. Kan de tv niks aan doen.
Ik wist niet dat de stream 50hz is. Maar dat verklaart in ieder geval mijn bevindingen. Is 50 Hz de standaard voor dit soort streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hier geen last van op onze Sony Bravia AG8 uit 2019, altijd bij het opstarten van een stream zet ik de videokwaliteit direct naar 1080p en blijft altijd stabiel. Tv wel via een internet kabel verbonden :), waar kijk jij op?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:59
psy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:26:
Raar. Op de f1 app op de telefoon kan ik de trainingen van afgelopen dagen niet zien, alleen de "Hoogtepunten". Echter op de Shield wel. Zelfde account?
Helpt uitloggen en opnieuw inloggen? Ik kon helemaal niets kijken maar uitloggen en inloggen verhielp het probleem.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
Was voor velen al bekend maar toch leuk om te lezen:

Meer is beter
Bij Viaplay is de gemiddelde bandbreedte 5 Mb/s. De hoogste bandbreedte tijdens een test van bijna twee uur tijdens de wintertestdagen van de Formule 1 in Bahrein bedroeg 6 Mb/s. De bandbreedte die FOM/Liberty Media levert via de eigen streamingdienst F1 TV Pro ligt aanzienlijk hoger. De hoogst gemeten bandbreedte ligt net boven de 10 Mb/s. Het gemiddelde over dezelfde twee uur durende periode in deze vergelijkende test komt bij F1 TV Pro uit op 6,5 Mb/s. F1 TV Pro is niet alleen met beeld Viaplay een stap voor. Ook het geluid wordt met meer bandbreedte geleverd.
Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
Tja. Wanneer ben je tevreden? Ik heb viaplay via familie en merk inderdaad dat de kwaliteit slecht is. Het kost mij dus niks. Moet ik dan nog 53 € uitgeven voor een betere kwaliteit? Dat is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Deef_K schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:17:
Tja. Wanneer ben je tevreden? Ik heb viaplay via familie en merk inderdaad dat de kwaliteit slecht is. Het kost mij dus niks. Moet ik dan nog 53 € uitgeven voor een betere kwaliteit? Dat is een keuze.
Ik heb vorig jaar via ViaPlay gekeken. De beeldkwaliteit zou ik zeker niet slecht noemen. Het is wel minder dan het alternatief. Indien gratis kunnen meeliften, lijkt mij de keuze inderdaad snel gemaakt. Dat spreekt voor zich.
Naast beeldkwaliteit vind ik het grote voordeel dat je bij f1tv gedurende de race tig andere schermen met beeld en informatie hebt. Dat ga ik dit jaar ervaren. Het lijkt mij wel gaaf om zelf zaken te kunnen inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Nou vandaag ook maar een chromecast met Google tv gehaald voor de f1 tv app.

Net geïnstalleerd en als test de f1 test eens opgezet. Wat me opvalt is dat er een hele klein stottering in het beeld lijkt te zijn. Anderen die dit herkennen? Moet ik nog een setting wijzigen wellicht?

Betreft overigens een LG c9 tv en 4k chromecast versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Spurlie op 25-02-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
Probeer eens om de beeldkwaliteit vast te zetten ipv op automatisch.
Als ik m met de afstandsbediening op de hoogste stand zet loop t probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:52

Zenix

BOE!

https://www.totaaltv.nl/n...beeldkwaliteit-formule-1/

Ik had vorig jaar Viaplay en ik zie ook een duidelijk verschil.
@Spurlie stawt Chromecast op 50Hz? Stond bij mij standaard op 30Hz.

[ Voor 18% gewijzigd door Zenix op 25-02-2023 23:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Tervueren schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:35:
Probeer eens om de beeldkwaliteit vast te zetten ipv op automatisch.
Als ik m met de afstandsbediening op de hoogste stand zet loop t probleemloos
Heb het al gevonden. Chromecast stond op 4K 60hz. Nu op 4K 50hz gezet, nu alles soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 20:18
Ché Mig schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:57:
[...]

F1 TV Pro serveert ook 1080p@50fps. Maar je geeft zelf ook al aan dat het aan je TV ligt.
Dat is niet echt een fout van de TV. Als je in Windows de TV op 60 Hz instelt terwijl je er een 50 Hz signaal van F1 TV naartoe stuurt krijg je stotteringen. Dus de actie om de TV op 50 Hz in stellen in Windows is gewoon de juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Deef_K schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:17:
Tja, je moet een gestolen paard natuurlijk ook niet in de bek kijken. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm040
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-01 19:06
Het lukt me niet om bij het terugkijken van de testdagen het Nederlandse commentaar te selecteren. De hele channel switcher ontbreekt. Bij races van vorig jaar lukt het wel. Wordt dit gewoon niet ondersteund of ligt het aan mijn instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:49
Harm040 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:34:
Het lukt me niet om bij het terugkijken van de testdagen het Nederlandse commentaar te selecteren. De hele channel switcher ontbreekt. Bij races van vorig jaar lukt het wel. Wordt dit gewoon niet ondersteund of ligt het aan mijn instellingen?
Klopt. Tijdens deze testdagen was ook alleen het Engels commentaar beschikbaar. Dat van NL (Viaplay) werd niet doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19-09 14:49
Zenix schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:54:
https://www.totaaltv.nl/n...beeldkwaliteit-formule-1/

Ik had vorig jaar Viaplay en ik zie ook een duidelijk verschil.
@Spurlie stawt Chromecast op 50Hz? Stond bij mij standaard op 30Hz.
Waarom klik ik weer... Maja moest een beetje grinniken, ze hadden meer uit dit artikel kunnen halen. Ze vergelijken alleen maar wat getallen tegen elkaar. Niet geheel verkeerd maar ook even daadwerkelijk kleuren scherpte etc tegen elkaar wegzetten (met screenshots) was helaas teveel werk. :/

Trek ook de conclusie dat beeld bij F1tv beter maar vooral mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

meesje schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:19:
[...]

O ja. GP radio moet ik volgend weekend ook nog uitproberen. De race via de F1tv app op mijn Apple TV en het GP radio commentaar vanaf mijn iPhone via AirPlay naar de HomePods naast mijn tv. Ik ben erg benieuwd. Is er een handigheidje om het gpradio snel in sync te krijgen? Of het is gewoon trial and error?
Zelf krijg ik m sync via de laptop door m bij GP Radio te pauzeren zodra het deuntje van de intro iets is gestart (ik pak zelf altijd hetzelfde punt omdat ik die goed weet te timen). Vervolgens weer play als beeld op dat punt is aanbeland. Het finetunen kan ik aan het eind van de intro doen, en dan vervolgens bij de lampen kan ik hem 100% sync krijgen.

Wel kort van tevoren GP radio verversen, want heb al eens gehad dat de stream achter liep op het beeld, geen idee waarom.

En als het beeld van de F1 stream hapert (wat bij mij wel eens een keer voorkomt) dan is het kwestie van de stream opnieuw openen (mits ik m kort voor de start opnieuw had geopend). Zit ik direct weer 100% sync.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
DoeEensGek schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:42:
[...]

Waarom klik ik weer... Maja moest een beetje grinniken, ze hadden meer uit dit artikel kunnen halen. Ze vergelijken alleen maar wat getallen tegen elkaar. Niet geheel verkeerd maar ook even daadwerkelijk kleuren scherpte etc tegen elkaar wegzetten (met screenshots) was helaas teveel werk. :/

Trek ook de conclusie dat beeld bij F1tv beter maar vooral mooier is.
Ik heb het idee dat ze het artikel hebben geschreven aan de hand van een reactie hier van iemand die de data via een ATV zichtbaar heeft gemaakt.

Edit:
Deze reactie dus: dnmw2705 in "Viaplay in Nederland"

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 26-02-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
PeacekeeperNL schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:04:
[...]

Zelf krijg ik m sync via de laptop door m bij GP Radio te pauzeren zodra het deuntje van de intro iets is gestart (ik pak zelf altijd hetzelfde punt omdat ik die goed weet te timen). Vervolgens weer play als beeld op dat punt is aanbeland. Het finetunen kan ik aan het eind van de intro doen, en dan vervolgens bij de lampen kan ik hem 100% sync krijgen.

Wel kort van tevoren GP radio verversen, want heb al eens gehad dat de stream achter liep op het beeld, geen idee waarom.

En als het beeld van de F1 stream hapert (wat bij mij wel eens een keer voorkomt) dan is het kwestie van de stream opnieuw openen (mits ik m kort voor de start opnieuw had geopend). Zit ik direct weer 100% sync.
Was echt een gedoe om sync te krijgen. Ik stoor mij al met 0,1 sec vertraging want dan klopt het gewoon niet.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:02
Hier is het gelukt om met een virtuele card de korting te pakken op F1TV Pro. Helaas kreeg ik niet de app gevonden op playstore via mijn oude Sony tv dus heb ik een apk bestand gedownload en op een usb stick geïnstalleerd. Deze in de tv gepropt en nu dus wel de app geïnstalleerd.

Laat het F1 circus maar beginnen! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
PeacekeeperNL schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:04:
[...]

Ik deed het syncen eerst ook altijd op geluid/beeld. Tot ik een heldere ingeving kreeg om gewoon op het geluid te syncen en de begintune tegelijk uit de tv en soundbar te laten komen tot ie gelijk loopt en dan tv-geluid uit. Maargoed, dat kan alleen in het begin. Als ie tussendoor uit sync raakt moet je het toch weer op basis van beeld doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 26-02-2023 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Leuk uurtje met support er op zitten... Blijkbaar houd F1 zich niet aan EU wetgeving. Gevolg daarvan is dat mijn Mastercard Debit card van OpenBank (Spaanse bank met Nederlandse vestiging en dus ook volledig gericht op NL markt) niet geaccepteerd wordt. Reden is mij nog een beetje onbekend, in eerste instantie was het "land van de kaart en factuuradres moeten matchen", later werd het "F1TV is niet beschikbaar in Spanje". Maar in ieder geval is dit dus in strijd met EU wetgeving die stelt dat als je als verkoper betaalmethode X (in dit geval Mastercard) accepteert dat je dit dan moet accepteren voor alle EU inwoners / kaarten. Dus je mag niet een kaart weigeren op basis van het land van uitgifte. In eerste instantie was het "ga het uitzoeken" toen werd het alsnog "pech gehad", en na (dreigen met) rapporteren bij de autoriteiten is het doorgeven aan het relevante team en is mij toegezegd dat ik er komende week feedback op krijg.

Maar met vandaag nog de kortingsactie en een bestaand abo tot 8 maart ga ik niet afwachten en intussen een CC geregeld. Een CC geregeld terwijl ik er vorige maand zelf nog een had... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Skoop schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:01:
Voor de mensen van België en andere landen en bestaande klanten die momenteel geen korting kunnen nemen, ik had namelijk die vraag gesteld via mail aan f1tv en dit stukje van hun return mail is hopelijk veelbelovend:

"Ik verzeker je dat er de komende weken nog veel meer spannende promoties, kortingen en vouchers zijn waar bestaande leden in alle gebieden gebruik van kunnen maken. Deze moet je gewoon in de gaten houden."
En ik maar zoeken waarom ik nergens een korting terug zie als ik een (nieuw) abonnement wil afsluiten. Hopelijk komen die promoties er snel aan want abonnement verloopt volgend weekend

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Kenhas schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:23:
[...]

En ik maar zoeken waarom ik nergens een korting terug zie als ik een (nieuw) abonnement wil afsluiten. Hopelijk komen die promoties er snel aan want abonnement verloopt volgend weekend
Dat die acties er snel komen zou ik eerlijk gezegd niet vanuit gaan. Immers zullen er dan ook genoeg hun dubbele account cancelen op bassis van 14 dagen bedenktijd (omdat het originele abo dan goedkoper verlengd kan worden of wat dan ook).
En volgens mij antwoorden ze bij F1 op vragen m.b.t. kortingsacties altijd met een "houd het goed in de gaten, want wellicht komt er weer / nog een actie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snottt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:09
Huidig abo opgezegd en simpel een nieuwe met korting afgesloten op een alias email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weet iemand of F1TV goedkoper te krijgen is dan die 51 euro nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Slux schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:06:
Weet iemand of F1TV goedkoper te krijgen is dan die 51 euro nu ?
Helaas niet meer, sinds een paar dagen lijkt 51 euro de meest goedkope optie te zijn voor een jaarabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:48
Hoe komen jullie aan €51 dan. Ik heb alleen een optie voor €65 momenteel.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjufke schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:15:
Belg toevallig? Want in Belgie geldt de 20% kortingsactie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 21:48
RobertMe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:15:
[...]

Belg toevallig? Want in Belgie geldt de 20% kortingsactie niet.
Nee. Afgelopen seizoen overigens wel voor €51 kunnen meepikken.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjufke schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:16:
[...]

Ah ja, de 51 euro geldt ook alleen voor nieuwe abonnees. Dus of als je abo is afgelopen, of als je een nieuw account aanmaakt. Als je gewoon bent ingelogd zul je inderdaad zien dat je voor 65 euro gaat verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

sjufke schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:15:
Doe je het via de website of via de app? Korting is alleen via de website te krijgen. En je creditcard moet een NL card zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Laatst online: 16-09 21:48
[...]

Is alleen voor "nieuwe" klanten dus een account met een nieuw mailadres aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Om iets anders te posten dan een wel/niet/nog_meer korting van F1TV…

Bestaat er al een (soortgelijke) apk van Multiviewer voor een Android TV? Ikzelf kan niets vinden.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
[...]

Had ik ook gisteren, via de website van f1 zelf krijg je niet de korting aangeboden om 1of andere reden. Via Google zoeken op f1 pro korting en dan via die link alsnog direct naar de f1 pagina lukte het wel. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
Sebastiaannn schreef op zondag 26 februari 2023 @ 18:21:
[...]

Is alleen voor "nieuwe" klanten dus een account met een nieuw mailadres aanmaken.
Nee hoor, ik heb het gewoon met korting op mijn oude account en mailadres afgesloten.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Vorig seizoen gekeken bij Viaplay via ZIggo abo en een paar freezes gehad tijdens live uitzendingen, Helpdesk van Viaplay heeft dit niet goed opgepakt. Vandaar nu overgestapt naar F1-Pro.
De stappen gevolgd die in een eerdere post zijn beschreven door @jomas. Dank hiervoor!

Alles ging perfect en ik kon direct geld overboeken naar mijn Revolut virtual card en had gisteravond binnen 20 minuten een werkend F1Pro account voor Eur 51,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:10

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Als ik F1TV op de telefoon kijk gaat het goed. Ik sluit af en als ik later op de dag via de Nokia streambox op de tv ga kijken dan moet ik mij helemaal opnieuw aanmelden in het account.
Dat heb ik altijd als ik F1tv kijk via telefoon en later via de tv. Het maakt niet uit hoeveel dagen er tussen zitten ik moet mij dan altijd via de tv eerst aanmelden.
Is dit een bekend probleem bij meerdere mensen?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Sepp14 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:02:
Als ik F1TV op de telefoon kijk gaat het goed. Ik sluit af en als ik later op de dag via de Nokia streambox op de tv ga kijken dan moet ik mij helemaal opnieuw aanmelden in het account.
Dat heb ik altijd als ik F1tv kijk via telefoon en later via de tv. Het maakt niet uit hoeveel dagen er tussen zitten ik moet mij dan altijd via de tv eerst aanmelden.
Je streambox wordt niet officieel ondersteund maar los hiervan, staat jouw streambox en telefoon als geregistreerd apparaat onder my subscriptions > devices, te vinden via: https://account.formula1.com/#/en/my-subscription

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Miki schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:50:
[...]

Je streambox wordt niet officieel ondersteund
Op de Nokia-box kun je de app gewoon uit de playstore halen zonder te hoeven sideloaden.

@Sepp14 Bij mij gaat het wel goed, switchen tussen de Nokia8000 en iPhone, dus het moet ergens aan je implementatie liggen en is het geen probleem van de Nokia.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 27-02-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerse
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-07 09:50
Sepp14 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:02:
Hier geen nokia stream box maar wel een ander niet officieel ondersteund apparaat. Als je daar een app op hebt gezet dan wil dat mogelijk niet direct/netjes/goed registreren als je daar direct mee begint te kijken. Als daar een webbrowser op staat die als webbrowser word ondersteund (Chrome bijvoorbeeld) dan zou je daar mee kunnen beginnen en de eerste keer inloggen. Dan daar vandaan door klikken en als het apparaat dan voorstelt om de app te gebruiken, dat gewoon doen.
De volgende keer via de webbrowser starten die automatisch/netjes inlogt en door klikken. Hoef je niet apart in te loggen maar is het (helaas) wel 2 keer klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dennisdn schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:59:
[...]

Op de Nokia-box kun je de app gewoon uit de playstore halen zonder te hoeven sideloaden.

@Sepp14 Bij mij gaat het wel goed, switchen tussen de Nokia8000 en iPhone, dus het moet ergens aan je implementatie liggen en is het geen probleem van de Nokia.
Zucht..

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk in hoe de streambox zich identificeert bij F1TV. Zodoende dat ik vraag hoe deze in zijn overzicht staat. Mogelijk is het verwijderen van de streambox in dat overzicht de sleutel om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:10

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

In mijn account staat de telefoon als F1 app Android . Op de box staat hij als Google tv.
Was een vraag of meerdere mensen daar ook last van hebben. Ik kijk toch meestal via de tv. Op de telefoon is het niet altijd fijn kijken in mijn geval.

Bedankt voor de feedback :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sepp14 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:10:
In mijn account staat de telefoon als F1 app Android . Op de box staat hij als Google tv.
Was een vraag of meerdere mensen daar ook last van hebben. Ik kijk toch meestal via de tv. Op de telefoon is het niet altijd fijn kijken in mijn geval.

Ik heb opgemerkt dat het aantal geregistreerde apparaten terug was gegaan naar 3, ipv de 6, die maximaal mogen. Het lijkt erop dat F1TV regelmatig wat opschoont wat een tijdje niet wordt gebruikt.

Ik moest mij voor de testdagen op bijna ieder (Android) wel opnieuw aanmelden, maar dan toch maar éénmalig. Je zou de cache van de Android TV app kunnen verwijderen of desnoods de app zelf even en daarna opnieuw even inloggen.

Ik zit hier op Android only en heb afgelopen dagen regelmatig de mobiele en TV app gebruikt, dat ging steeds zonder opnieuw aan te hoeven melden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Sepp14 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:10:

Als je bij Reddit r/F1TV kijkt zie je dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben.

Ik zou onder mijn devices de “Google TV” verwijderen, de app opnieuw installeren* op je Streambox en dan weer opnieuw inloggen op je Streambox. Vervolgens ben ik benieuwd als je het patroon herhaald of de problemen zich nog steeds voordoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 27-02-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miki schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:50:
Je streambox wordt niet officieel ondersteund maar los hiervan, staat jouw streambox en telefoon als geregistreerd apparaat onder my subscriptions > devices, te vinden via: https://account.formula1.com/#/en/my-subscription
De Nokia Streaming Box wordt wel degelijk ondersteund, deze valt namelijk onder;

- Android TV (Not supported via TV App)

Het is een officiële Android TV box, Google gecertificeerd, dus vanwaar de conclusie dat ie niet officieel wordt ondersteund?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Miki schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:04:
[...]

Zucht..

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk in hoe de streambox zich identificeert bij F1TV. Zodoende dat ik vraag hoe deze in zijn overzicht staat. Mogelijk is het verwijderen van de streambox in dat overzicht de sleutel om het op te lossen.
Zucht

Je zegt dat de Nokia niet wordt ondersteund, maar dat wordt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dennisdn schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:27:
[...]

Zucht

Je zegt dat de Nokia niet wordt ondersteund, maar dat wordt ie wel.
Zucht omdat het voor het oplossen van het probleem niet relevant is maar blijkbaar heb ik op wat lange tenen gestaan over een boxje met Android TV wat zich weer als een Google TV identificeert bij F1TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Met nog een paar dagen te gaan ben ik eens aan het rondkijken, blijkt dat F1TV Pro zijn korting afgelopen nacht geëindigd is. Bummer... Zijn er nog wel eens andere codes in omloop, of is het hoogstwaarschijnlijk gewoon een gevalletje van te laat...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
coelho schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:41:
Met nog een paar dagen te gaan ben ik eens aan het rondkijken, blijkt dat F1TV Pro zijn korting afgelopen nacht geëindigd is. Bummer... Zijn er nog wel eens andere codes in omloop, of is het hoogstwaarschijnlijk gewoon een gevalletje van te laat...
Soms kunnen mensen referrals uitnodigen, maar ik denk dat je gewoon te laat bent.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
coelho schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:41:
Dat wordt een jaar geen f1 kijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb net de google tv 4k geinstallleerd omdat ik F1TV wil kijken zonder te hoeven casten. De app werkt perfect!

Wel nog ff een vraag:
-Kan ik de chromecast meenemen naar een andere locatie en is het dan plug en play? Of moet je dan weer aanmelden met een ander account omdat diegene een ander google account heeft? Dat je op het wifi netwerk moet inloggen begrijp ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
pilskes schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:08:
Ik heb net de google tv 4k geinstallleerd omdat ik F1TV wil kijken zonder te hoeven casten. De app werkt perfect!

Wel nog ff een vraag:
-Kan ik de chromecast meenemen naar een andere locatie en is het dan plug en play? Of moet je dan weer aanmelden met een ander account omdat diegene een ander google account heeft? Dat je op het wifi netwerk moet inloggen begrijp ik.
Gewoon verbinden met WiFi en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:08
Vanochtend heb ik mijn F1 TV app weer afgestoft. Zowel op mijn iPhone als Apple TV krijg ik alleen maar het rode beginscherm te zien.

Meer mensen last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Toch maar een Chromecast 4K besteld ondanks onze Sony Bravia AG8 met Android TV, vind het denk ik veel fijner dat de app gewoon in de PlayStore staat en dat de Chromecast een stuk sneller werkt dan een OS uit 2019 :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 18:34
G_Dragon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:26:
Toch maar een Chromecast 4K besteld ondanks onze Sony Bravia AG8 met Android TV, vind het denk ik veel fijner dat de app gewoon in de PlayStore staat en dat de Chromecast een stuk sneller werkt dan een OS uit 2019 :p
Ik heb de apk geïnstalleerd op mijn sony TV, werkte tijdens testdagen perfect dus zou niet weten wat voordeel is van chronecast

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
lost95 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:41:
[...]

Ik heb de apk geïnstalleerd op mijn sony TV, werkte tijdens testdagen perfect dus zou niet weten wat voordeel is van chronecast
Je moet dan best vaak opnieuw sideloaden, want na een update van de app werkt de oude versie al vrij snel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:04
[...]

Klopt en beeld is ook scherper en kleurrijker indien middels sideload rechtstreeks geïnstalleerd op de tv.

Kijk zo al jaren op mijn Sony Google tv.

Via Chromecast 4K is beeld iets slechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
[...]

De app werkt hier ook nog wel zonder problemen, maar elke nieuwe versie die uitkomt moet je opnieuw installeren en we merken met andere streamingsdiensten ook dat we soms zitten te vloeken dat het niet snel genoeg reageert O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
destro9704 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:46:
[...]

Klopt en beeld is ook scherper en kleurrijker indien middels sideload rechtstreeks geïnstalleerd op de tv.

Kijk zo al jaren op mijn Sony Google tv.

Via Chromecast 4K is beeld iets slechter.
Slechter? Dat zou toch juist beter moeten zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
G_Dragon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:19:
[...]

Slechter? Dat zou toch juist beter moeten zijn :X
Hoezo zou het via een CC beter zijn denk jij?

Redenen waarom ik mij kan indenken dat ingebouwde apps beter beeld geven is dat de video / stream wordt gedecodeerd door de hardware in de TV en het daardoor dus mogelijk is om meer informatie uit de video te halen om bv betere beeld interpolatie te kunnen doen of dat soort zaken.
Daar waar je via een HDMI invoer dus informatie verliest en je alleen iets kunt met de pixel informatie die via HDMI binnen komt. Terwijl een video (h.264 / ...) juist informatie bevat voor slimme encoding zoals "pixels / regio bewegen van links naar rechts". Informatie waar de TV dus dankbaar gebruik van kan maken om frames extra te verzinnen. Bij een HDMI bron ziet die alleen het resultaat, en dat is dat er nu een groene pixel links staat en in het volgende frame staat die rechts. Maar daarvoor moet de TV dus zelf oude en nieuwe frames vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Hoezo zou het via een CC beter zijn denk jij?

Redenen waarom ik mij kan indenken dat ingebouwde apps beter beeld geven is dat de video / stream wordt gedecodeerd door de hardware in de TV en het daardoor dus mogelijk is om meer informatie uit de video te halen om bv betere beeld interpolatie te kunnen doen of dat soort zaken.
Daar waar je via een HDMI invoer dus informatie verliest en je alleen iets kunt met de pixel informatie die via HDMI binnen komt. Terwijl een video (h.264 / ...) juist informatie bevat voor slimme encoding zoals "pixels / regio bewegen van links naar rechts". Informatie waar de TV dus dankbaar gebruik van kan maken om frames extra te verzinnen. Bij een HDMI bron ziet die alleen het resultaat, en dat is dat er nu een groene pixel links staat en in het volgende frame staat die rechts. Maar daarvoor moet de TV dus zelf oude en nieuwe frames vergelijken.
Oh dan ga ik dit straks even vergelijken, want ik dacht door de meer rekenkracht die een Chromecast heeft dan onze tv dat alles beter zou zijn waaronder zelfs het verwerking van de beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb net eens geprobeerd van mijn Windows 11 laptop op de 1e verdieping naar de 55" Samsung Neo Qled te casten, op de begane grond in de woonkamer. Voorwaar werkt dat ook nog. Is dit een serieuze optie, of kan ik de laptop beter bedraad (HDMI) aansluiten? Ik zat te kijken naar de Chromecast 4K, maar ik zit eigenlijk ook niet te wachten op alweer een extra apparaat...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 20:23
Spotmatic schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:07:
Ik heb net eens geprobeerd van mijn Windows 11 laptop op de 1e verdieping naar de 55" Samsung Neo Qled te casten, op de begane grond in de woonkamer. Voorwaar werkt dat ook nog. Is dit een serieuze optie, of kan ik de laptop beter bedraad (HDMI) aansluiten? Ik zat te kijken naar de Chromecast 4K, maar ik zit eigenlijk ook niet te wachten op alweer een extra apparaat...
Mijn persoonlijke ervaring is dat streamen van de laptop soms vertraging geeft en dat het beeld/geluid niet synchroon loopt.

4k kastje van Google heb ik al enkele jaren en ben er zeer tevreden over en je kan veel apps gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:47
@Spotmatic @Kruitdamp

Volgens mij hebben jullie het over twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51

Spotmatic

Ken sent me

zetje01 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:29:
@Spotmatic @Kruitdamp

Volgens mij hebben jullie het over twee verschillende dingen.
Geen idee. Ik heb het in ieder geval over de casting-functie van Windows 11, "Verbinding maken met een draadloos beeldscherm". Geen idee of iemand hiermee wel eens een hele race heeft uitgezeten en hoe dat ging. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Pagina: 1 ... 9 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen