[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gautama
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-05 10:27
Zojuist voor het eerst via F1TV een deel van de testdag live bekeken. Kan het kloppen dat ik nog nergens de optie zie om te wisselen naar een on-board camera's o.i.d.? Is dat alleen beschikbaar op de race op zondag?

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 17:03
Gautama schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:50:
Zojuist voor het eerst via F1TV een deel van de testdag live bekeken. Kan het kloppen dat ik nog nergens de optie zie om te wisselen naar een on-board camera's o.i.d.? Is dat alleen beschikbaar op de race op zondag?
Jep.

Nu alleen F1TV kanaal met F1TV commentaar.

Kreeg net trouwens deze, even back en weer opstarten stream en weer ok

Naja het zijn de testdagen dus mag nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LItm3PB03CiARl9s_gXrL1ve2EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRkxGZbWLnrpHaukk6xulekC.jpg?f=fotoalbum_large

• Kruitdamp
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 20:23
Welke kalender gebruiken jullie om het hele F1 schema in je kalender te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Kruitdamp schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:06:
Ik gebruik deze in Google Agenda. Rechtsonder kun je die toevoegen aan je eigen Google Agenda.

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 23-02-2023 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:50
https://f1calendar.com/ deze gebruik ik :)

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:01
Die is niet goed voor mijn OCD, alles is "Grand Prix van ..." behalve "Las Vegas Grand Prix" :+

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
ZIe alleen een zwart scherm op m'n Apple TV 4k en LG C9, wel audio en de tijdsbalk.. Reboot etc helpt niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Justevo op 23-02-2023 15:59 ]

• Senaxx
Hatsjoe schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:44:
[...]

Die is niet goed voor mijn OCD, alles is "Grand Prix van ..." behalve "Las Vegas Grand Prix" :+
Weet niet waar door het komt, maar bij mij is de formatting anders:

Ik heb als titels:
  • Free Practice 1 (Bahrain Grand Prix)
  • Free Practice 2 (Bahrain Grand Prix)
  • Qualifying (Bahrain Grand Prix)
  • Grand Prix (Bahrain Grand Prix)
Edit: ook gekeken naar de NL variant, maar die is precies hetzelfde kwa formatting.

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 23-02-2023 16:07 ]

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-09 00:49
Heb mijn F1TV Pro stream aan staan via Google Chrome browser, soms hapert het. Hebben mensen daar ook last van? Het lijkt mij sterk dat het ligt aan mijn PC, is met ethernetkabel verbonden en ~350 Mb/s download.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 20:05
NeverSettle schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:36:
Heb mijn F1TV Pro stream aan staan via Google Chrome browser, soms hapert het. Hebben mensen daar ook last van? Het lijkt mij sterk dat het ligt aan mijn PC, is met ethernetkabel verbonden en ~350 Mb/s download.
Persoonlijk heb ik hier geen last van, Ik kijk ook in Chrome alleen ben verbonden via Wifi. Al moet ik zeggen dat ik meer luister dan kijk en misschien geen haperend beeld zou doorhebben, maar het geluid heeft in ieder geval vandaag nog niet gehaperd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Voor dit seizoen een upgrade gemaakt van een chromecast naar een Chromecast 4k Google TV en daar de f1tv app op geïnstalleerd via de playstore.
Werkt echt als een zonnetje tot nu toe.
Ik weet dat het beeld in 1K wordt uitgezonden, maar de TV is 4k, ook wel leuk voor HBO Max etc.
De 4k Chromecast lijkt ook nog iets van upscalen te doen want het ziet er best strak uit op 65" van dichtbij.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09
Niet in mijn kalender, maar via Home Assistant :+
https://github.com/marcokreeft87/formulaone-card

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

https://f1calendar.com/nl -> https://f1calendar.com/nl/generate

wordt al een aantal jaar netjes bijgewerkt. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 23-02-2023 17:19 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• abe26
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-07-2023
Op de website staat niet tot hoelang de actie duurt, maar dat is tot 28 februari toch? dacht dat een keer ergens te hebben gelezen.

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 17:06
Ik werd getriggerd door de korting van F1 tv Pro, €51,99 ipv €64,99. Helaas kan je via de website enkel betalen met een creditcard. Dan maar via de app want dan kan je wel via Ideal betalen, maar daar geld dan net de korting niet. 8)7 :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
abe26 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:34:
Op de website staat niet tot hoelang de actie duurt, maar dat is tot 28 februari toch? dacht dat een keer ergens te hebben gelezen.
26 februari naar mijn weten ;)

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 10:17
T-Mobile heeft ook een actie met Viaplay en ESPN gratis bij een abonnement.
https://www.t-mobile.nl/go-go-go-deals

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Gummiebeer
JJmac schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:46:
T-Mobile heeft ook een actie met Viaplay en ESPN gratis bij een abonnement.
https://www.t-mobile.nl/go-go-go-deals
Vorig jaar mee kunnen kijken op Viaplay. Ook al krijg ik het gratis, dan nog nooit meer. Zeer bedroevende kwaliteit met kansloos commentaar wat kant nog wal slaat.

• abe26
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-07-2023
Gummiebeer schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:56:
[...]

Vorig jaar mee kunnen kijken op Viaplay. Ook al krijg ik het gratis, dan nog nooit meer. Zeer bedroevende kwaliteit met kansloos commentaar wat kant nog wal slaat.
Ik zit bij Ziggo en wilde eerst naar IPTV maar heb ook kinderen en meer tv,s dus worden die kosten al wat hoger. Bij Tmobile zou ik goedkoper uit zijn en krijg dan Formule 1 en voetbal, de beide sporten die me interesseren. Enige is dan inderdaad Viaplay, maar ik bespaar dan wel redelijk wat ten opzichte van nu

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

abe26 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:34:
26 februari.

https://www.formula1.com/en/toolbar/tc-2023-intro-offer.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
Gaan we bij Viaplay nog een samenvatting krijgen van vandaag? Ik zie dit niet terug in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gummiebeer schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:36:
Ik werd getriggerd door de korting van F1 tv Pro, €51,99 ipv €64,99. Helaas kan je via de website enkel betalen met een creditcard. Dan maar via de app want dan kan je wel via Ideal betalen, maar daar geld dan net de korting niet. 8)7 :z
Vraag een gratis virtuele Revolut-kaart aan. Dat is een debitcard waarmee je op de website kunt betalen en zo dus gebruik kunt maken van de korting. Zie ook: jomas in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4".

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
sanderb schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:06:
[...]

yes, en werkt prima. Gebruik 'm zelf op een LG tv. Oorspronkelijk gekocht vanwege F1, maar inmiddels gebruik ik zelfs vaker google tv ook voor de overige apps die ook op LG tv draaien.
Je kunt zelfs je normale afstandbediening gebruiken (in mijn geval iig), dus weinig verschil in experience met de native apps.

Daarnaast handig op vakantie. Google TV mee en al je streaming diensten bij de hand :)
Ik heb deze combi ook (LG en Chromecast 4k)
Hoe doe je dat dan? De CC bedienen met de magic remote??

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
franssie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:41:
Voor dit seizoen een upgrade gemaakt van een chromecast naar een Chromecast 4k Google TV en daar de f1tv app op geïnstalleerd via de playstore.
Werkt echt als een zonnetje tot nu toe.
Ik weet dat het beeld in 1K wordt uitgezonden, maar de TV is 4k, ook wel leuk voor HBO Max etc.
De 4k Chromecast lijkt ook nog iets van upscalen te doen want het ziet er best strak uit op 65" van dichtbij.
Hier sinds gisteren Google TV, geniaal. Tot nu toe geen hick-ups of blurry beeld tijdens een test sessie F1. Dat was toch anders met streamen via telefoon.

Ben er alleen nog niet achter hoe je kunt switchen tussen circuit, cockpit en livetiming. Maar misschien pas beschikbaar tijdens het eerste race weekend? Enfin, zal vast ergens te vinden zijn.

Daily driver; MB R171 SLK280

• Hatsjoe
  • Laatst online: 19-09 14:01
Senaxx schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:06:
[...]

Weet niet waar door het komt, maar bij mij is de formatting anders:

Ik heb als titels:
  • Free Practice 1 (Bahrain Grand Prix)
  • Free Practice 2 (Bahrain Grand Prix)
  • Qualifying (Bahrain Grand Prix)
  • Grand Prix (Bahrain Grand Prix)
Edit: ook gekeken naar de NL variant, maar die is precies hetzelfde kwa formatting.
Zo ziet het er bij mij uit wanneer de taal op Nederlands staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ohj08JisLMWDoIF3BvwJ6e8VRE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6crZpld6VL7JCyyIv0cR1Fdf.png?f=user_large

Wanneer de taal op Engels staat ziet het er inderdaad uit zoals bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

mir4dor schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:59:
[...]

Hier sinds gisteren Google TV, geniaal. Tot nu toe geen hick-ups of blurry beeld tijdens een test sessie F1. Dat was toch anders met streamen via telefoon.

Ben er alleen nog niet achter hoe je kunt switchen tussen circuit, cockpit en livetiming. Maar misschien pas beschikbaar tijdens het eerste race weekend? Enfin, zal vast ergens te vinden zijn.
ja dat is wel lastig - wat ik nu bij hbo etc moet doen is een tik (of twee) omhoog en dan zie je rechtsonder de opties voor resulotie, taal etc - indien beschikbaar.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
[...]

Dat is inderdaad pas beschikbaar tijdens het raceweekend!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Iemand ervaring met een iptv aanbieder en het kijken van races on demand?

Ik kan niet iedere race live kijken en zou dan bijvoorbeeld de race of iets later terwijl de race bezig is op willen zetten, of bijvoorbeeld in de avond als de race al voorbij is. Werken beide situaties goed bij iptv?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spurlie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:27:

Ik kan niet iedere race live kijken en zou dan bijvoorbeeld de race of iets later terwijl de race bezig is op willen zetten, of bijvoorbeeld in de avond als de race al voorbij is. Werken beide situaties goed bij iptv?
Welkom, je zit in het juiste topic met daarin informatie over de meest geschikte IPTV aanbieder die aanbiedt wat jij zoekt. Nu zelfs nog even als aanbieding met korting verkrijgbaar 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Spurlie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:27:

Wat bedoel je precies met iptv aanbieder? In Nederland kun je via twee diensten Formule 1 kijken. Dat zijn ViaPlay en F1TV, daar is een hele mooie start post voor is ingericht met allerlei informatie. Neem die eens door..

• Spurlie
Haha jaja ok duidelijk daarover mag niet gesproken worden.
Denk dat ik ook maar gewoon een f1tv pro abo neem, dan weet je tenminste zeker dat het werkt.

• Spurlie
Nou zojuist knoop doorgehakt. Blijkt dat ik niet eens kan casten vanaf mijn telefoon naar mijn build in chromecast van mijn lg c9... misschien toch maar aankoop herstellen en voor een minder sjiek iptv abonnementje gaan...

• Senaxx
Hatsjoe schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Zo ziet het er bij mij uit wanneer de taal op Nederlands staat:
[Afbeelding]

Wanneer de taal op Engels staat ziet het er inderdaad uit zoals bij jou.
Op de site wel ja, maar als je hem naar je (google) calendar zet met de ICS dan niet. Dan staat ook Las Vegas zoals de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]
Dat is er alleen tijdens de race (en quali, dacht ik).
Maar je kan natuurlijk wel even een race van vorig seizoen pakken en die terugkijken. Dan kan je die race 24x uit verschillende hoeken bekijken; 20x onboard, 2 live feeds, 1x data, 1x graphics circuit met autos erop en 5 talen, ofzo.

Bij mij zegt de app bij het starten van de race op welke knop je kan drukken voor dat selectie menu: [ok]

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 24-02-2023 00:23 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Commentaar bij F1tvpro is tijdens de test dagen alleen Engels toch? Of doe ik iets fout?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 08:22
hk12nl schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:16:
Commentaar bij F1tvpro is tijdens de test dagen alleen Engels toch? Of doe ik iets fout?
klopt, alleen engels.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Spurlie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:41:
Nou zojuist knoop doorgehakt. Blijkt dat ik niet eens kan casten vanaf mijn telefoon naar mijn build in chromecast van mijn lg c9... misschien toch maar aankoop herstellen en voor een minder sjiek iptv abonnementje gaan...
Hier kan F1TV niks aan doen, toch? Dit klinkt als een probleem met je netwerk en apparatuur, als je daadwerkelijk echt een built-in Chromecast in die C9 hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amokjeeh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Het viel mij op dat het bij ook niet meer werkte, vorig seizoen wel. Wellicht komt er nog een fix. Ik kwam op mijn Google TV F1 app ook niet verder dan het inlogscherm. Met een USB toetsenbord wel.

[ Voor 3% gewijzigd door amokjeeh op 24-02-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Heb voorlopig mijn oude ipad van stal gehaald, daarmee kan ik wel via airplay naar de tv streamen. Maarja via telefoon zou handiger zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The_Admin schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:32:
Hier kan F1TV niks aan doen, toch? Dit klinkt als een probleem met je netwerk en apparatuur, als je daadwerkelijk echt een built-in Chromecast in die C9 hebt?
Dat laatste? Dat verwacht ik niet nee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 23:24
Even gegoogled. O.a. op avforums en Reddit terecht gekomen maar het lijkt dat de C9 geen Chromecast functie heeft. Voor dit model heeft LG een andersoortige ‘cast’ functie die door een beperkt aantal apps ondersteund wordt. Koop gewoon lekker voor 60 euro een Google TV stick en gaan met de banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
hardware-lover schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:06:
[...]

Dat laatste? Dat verwacht ik niet nee.
Nee ik ook niet, op een non-Android TV device, maar het is wat @Spurlie zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 13:57
Geen mogelijkheid meer om de commentary track te switchen naar die van Sky ipv de standaard F1TV? Vorig seizoen kon ik nog gewoon switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:13
SanderH_ schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:30:
Geen mogelijkheid meer om de commentary track te switchen naar die van Sky ipv de standaard F1TV? Vorig seizoen kon ik nog gewoon switchen.
Vast niet teruggelezen hier in de thread? Dat kan alleen in raceweekenden niet bij de pre season tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 13:57
One-eye864 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:31:
[...]
Vast niet teruggelezen hier in de thread? Dat kan alleen in raceweekenden niet bij de pre season tests
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/fP9RFGcVQ2EAAAAd/denzel-washington-relief.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hk12nl schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:16:
Het is even wennen maar dat gebabbel van die Britten is eigenlijk best prettig.

En soms net zo lolbroek achtig als Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
meesje schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:24:
[...]

Even gegoogled. O.a. op avforums en Reddit terecht gekomen maar het lijkt dat de C9 geen Chromecast functie heeft. Voor dit model heeft LG een andersoortige ‘cast’ functie die door een beperkt aantal apps ondersteund wordt. Koop gewoon lekker voor 60 euro een Google TV stick en gaan met de banaan!
Ook mijn kpn tv ontvanger met chromecast functie ziet ie niet. Heb op slaapkamer nog een chromecast ultra hangen die zal ik straks eens proberen, als het daar ook niet op werkt lijkt het me eerder een app fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Spurlie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:56:
[...]

Ook mijn kpn tv ontvanger met chromecast functie ziet ie niet. Heb op slaapkamer nog een chromecast ultra hangen die zal ik straks eens proberen, als het daar ook niet op werkt lijkt het me eerder een app fout
Mijn vermoeden is dat je kpn tv ontvanger, net als mijn Ziggo Next box, alleen een eigen ‘cast’ ondersteuning biedt voor apps die geïnstalleerd kunnen worden op de box.
Het zal me dus niet verbazen dat het met een echte chromecast wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spurlie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:56:
Lijkt geen app probleem te zijn, niet via Android iig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vA6M6QyQMRGVbw9JyI3QES7sMwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DORrM52l3r5PYArP7uN5T9Bt.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

sambalbaj schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Het is even wennen maar dat gebabbel van die Britten is eigenlijk best prettig.

En soms net zo lolbroek achtig als Mol.
Het commentaar van Sky F1 is niks mis mee. Die hebben best veel lol samen. Er zijn alleen mensen die los gaan op bepaalde commentatoren (vooral Crofty) maar dat gebeurt dus ook bij Olav Mol en de jongen van Viaplay.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
sjaool schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:58:
[...]

Het commentaar van Sky F1 is niks mis mee. Die hebben best veel lol samen. Er zijn alleen mensen die los gaan op bepaalde commentatoren (vooral Crofty) maar dat gebeurt dus ook bij Olav Mol en de jongen van Viaplay.
Komt het niet doordat het nu gaat om testen en niet een competitieve race? Dan kan Crofty naar mijn mening nogal biased zijn, op zijn geweldige start commentaar na dan. F1TV Pro commentaar vind ik beter (met o.a. Jolyn Palmer). Alhoewel Alex Jacques het ook niet verkeerd doet als duo met Crofty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
NeverSettle schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:05:
Alhoewel Alex Jacques het ook niet verkeerd doet als duo met Crofty.
Wanneer heeft Alex Jacques dan het commentaar met Crofty gedaan? Volgens mij was het gisteren en vandaag of Alex Jacques (met Will / Jolyon / Sam) of Crofty (met Ant / Rachel). En tijdens race weekenden doet Alex Jacques volgens mij radio commentaar (voor BBC of zo?) terwijl Crofty dus bij Sky zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 23:33
remco_k schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 00:20:
[...]

Dat is er alleen tijdens de race (en quali, dacht ik).
Maar je kan natuurlijk wel even een race van vorig seizoen pakken en die terugkijken. Dan kan je die race 24x uit verschillende hoeken bekijken; 20x onboard, 2 live feeds, 1x data, 1x graphics circuit met autos erop en 5 talen, ofzo.

Bij mij zegt de app bij het starten van de race op welke knop je kan drukken voor dat selectie menu: [ok]
Goede tip dat terug kijken, dank je. Het werkt best prettig dat Google TV.
Op naar volgende week *O*

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
RobertMe schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:09:
[...]

Wanneer heeft Alex Jacques dan het commentaar met Crofty gedaan? Volgens mij was het gisteren en vandaag of Alex Jacques (met Will / Jolyon / Sam) of Crofty (met Ant / Rachel). En tijdens race weekenden doet Alex Jacques volgens mij radio commentaar (voor BBC of zo?) terwijl Crofty dus bij Sky zit.
Vergissing, ergens in mijn hoofd dacht ik dat Alex Jacques naar Sky ging. Hij doet inderdaad verslag voor Channel 4 samen met David Coulthard voor de samenvattingen. Hij doet/deed ook commentaar voor de lagere race categoriën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zit je telefoon wel op hetzelfde wifi-netwerk als je televisie? Dus dezelfde frequentieband 2.4G of 5G. Dat zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Situatie: 2 personen, die seizoen 2022 hebben gekeken via de viaplay actie begin 2022.

we kijken alle 2 via een chromecast, dus rechtstreeks bij Viaplay afgesloten destijds.

De prijs gaat nu naar 15,99 per maand (+- 200 per jaar), dus ik heb mijn huidige abo geannuleerd.

Naar mijn idee heb ik nu 2 opties

1 = viaplay
2 = f1 app

Bij viaplay kun je met 2 man kijken, de f1 app is goedkoper.

Nu hebben ze bij viaplay een aanbieding voor 10,49 per maand, wat neer komt op 125,88 per jaar = 62,94 p.p.
Kan ik als bestaande gebruiker ook gebruik maken van deze aanbieding? Mijn huidige abbo loopt tot eind maart.

Want als ik klik op aanmelden>inloggen kom ik weer in mijn viaplay account terecht waar 15,99 per maand staat en niet die 10,49 per maand?

F1 tv pro is alleen vandaag nog te krijgen met 20% korting wat neerkomt op 52 euro per jaar (eerste jaar).

Wat is verstandig :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
cwegh schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Het lukt ook niet met icognito. Ik zit nu ook op het Nederlandse kantoor (dus geen VPN) maar krijg altijd het volgende:

1) Nederlands adres (geldig postbus adres) met mijn Revolut Visa: The following fields are required, please correct and add information: You have selected an invalid billing address. Please correct the address and try again.
2) Belgisch adres met een Revolut Visa: You have selected an invalid billing address. Please correct the address and try again.

Country of residence op de account: Netherlands

In Revolut en N26 zie ik ook de kaartvalidatie. Dit zijn wel debetkaarten als ik zo zie, dus ook geprobeerd met Bonsai (dat een credit card is): https://www.paybonsai.com/

Ik heb dan een nieuwe registratie gedaan met een ander email-adres en dus bonsai CC en krijg ik de volgende foutmelding:

The following fields are required, please correct and add information: You have selected an invalid billing address. Please correct the address and try again.

En onder het Kaartnummer veld: There was an error with your credit card information. Please check your information and try again.

Zelfde resultaat met Revolut Mastercard, Revolut Visa en N26 Mastercard

Safe to assume dat het gewoon niet kan en dat er ergens een check op residency gebeurt bij de CC validatie.
Heb jij ondertussen al een manier gevonden, ik ga uit principe geen 65€ betalen i.p.v 52€ triest dat we binnen een Europa nog altijd onderscheid maken tussen landen :X. Dan kijk ik wel legaal via de TV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:46
Grolsch schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:00:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Situatie: 2 personen, die seizoen 2022 hebben gekeken via de viaplay actie begin 2022.

we kijken alle 2 via een chromecast, dus rechtstreeks bij Viaplay afgesloten destijds.

De prijs gaat nu naar 15,99 per maand (+- 200 per jaar), dus ik heb mijn huidige abo geannuleerd.

Naar mijn idee heb ik nu 2 opties

1 = viaplay
2 = f1 app

Bij viaplay kun je met 2 man kijken, de f1 app is goedkoper.

Nu hebben ze bij viaplay een aanbieding voor 10,49 per maand, wat neer komt op 125,88 per jaar = 62,94 p.p.
Kan ik als bestaande gebruiker ook gebruik maken van deze aanbieding? Mijn huidige abbo loopt tot eind maart.

Want als ik klik op aanmelden>inloggen kom ik weer in mijn viaplay account terecht waar 15,99 per maand staat en niet die 10,49 per maand?

F1 tv pro is alleen vandaag nog te krijgen met 20% korting wat neerkomt op 52 euro per jaar (eerste jaar).

Wat is verstandig :?
Als het alleen om F1 gaat zou ik lekker F1TV kijken. Minimaal gelijkwaardig en vorig jaar zelfs beter dan Viaplay qua kwaliteit van de stream.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Inspired schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:41:
[...]

Als het alleen om F1 gaat zou ik lekker F1TV kijken. Minimaal gelijkwaardig en vorig jaar zelfs beter dan Viaplay qua kwaliteit van de stream.
Tnx , klopt het dat je met f1 tv ook met 2 personen tegelijk kunt kijken ondanks dat ze zeggen dat het niet kan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19-09 14:49
Grolsch schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Tnx , klopt het dat je met f1 tv ook met 2 personen tegelijk kunt kijken ondanks dat ze zeggen dat het niet kan?
Sowieso als je voor dezelfde tv zit wel. ;)

Maar goed delen ging vorig jaar nog wel, geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Grolsch schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Officieel mag je niet delen / de hoofd stream maar op één apparaat tegelijkertijd gebruiken.

Maar ik zie het probleem niet helemaal. Als jullie ViaPlay delen betalen jullie samen nog steeds €120? = €60 per persoon. Wat is dan het issue met €52 pp betalen voor F1TV?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Inspired schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:41:
[...]

F1TV Pro is qua mogelijkheden en aanbod wat F1 aangaat superieur aan Viaplay. Onboard camera's van elke coureur, live timing via een tweede app, keuze uit verschillende talen commentaar (waaronder het commentaar van Viaplay) de Sky F1 world stream en de stream van F1TV, een pre en after show, documentaires en een F1 archief dat terug gaat tot in de jaren '70. Als F1 fan wist ik het wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
RobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Officieel mag je niet delen / de hoofd stream maar op één apparaat tegelijkertijd gebruiken.

Maar ik zie het probleem niet helemaal. Als jullie ViaPlay delen betalen jullie samen nog steeds €120? = €60 per persoon. Wat is dan het issue met €52 pp betalen voor F1TV?
Dat als je met 2 personen kunt kijken voor 52 euro dat dat 26 euro p.p. kost i.p.v. 52 p.p. :P

Maar iedereen bedankt voor jullie hulp, het wordt een F1 TV abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 18:20
Ik heb op mijn LG TV met Airplay alleen maar artefacten en geen beeld. Het geluid doet het prima. Ik heb de TV opnieuw opgestart en ook de iPad. TV en iPad/F1TV app zijn up-to-date.

Herkent iemand dit issue?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9W4M4DHH09cRCiqdTaSHnALLvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6c9qpnQ0ppwTGfRc5wqnf5W.jpg?f=fotoalbum_large

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Ziet er uit als een DRM probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Jassy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:14:
Ik heb op mijn LG TV met Airplay alleen maar artefacten en geen beeld. Het geluid doet het prima. Ik heb de TV opnieuw opgestart en ook de iPad. TV en iPad/F1TV app zijn up-to-date.

[Afbeelding]
F1tv ondersteunt alleen AirPlay naar een Apple TV. Zie: https://support.f1.tv/s/a...ch-F1TV-on?language=nl_NL
Zoals hiervoor aangegeven heeft dit inderdaad met DRM te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Vorig seizoen werkte het uitstekend... Via de browser van de LG C2 werkt het ook perfect, dan gaan we dat maar doen. Wel jammer, via Airplay had ik dan in elk geval nog een backup voor het geval de browser niet werkt.
meesje schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:30:
[...]

F1tv ondersteunt alleen AirPlay naar een Apple TV. Zie: https://support.f1.tv/s/a...ch-F1TV-on?language=nl_NL
Zoals hiervoor aangegeven heeft dit inderdaad met DRM te maken.
Maar voor zover ik weet was dat vorig seizoen ook al zo. Hebben ze extra DRM op de stream gezet dit jaar?

[ Voor 37% gewijzigd door Jassy op 25-02-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jassy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Vorig seizoen werkte het uitstekend... Via de browser van de LG C2 werkt het ook perfect, dan gaan we dat maar doen. Wel jammer, via Airplay had ik dan in elk geval nog een backup voor het geval de browser niet werkt.

[...]

Maar voor zover ik weet was dat vorig seizoen ook al zo. Hebben ze extra DRM op de stream gezet dit jaar?
Als ik de berichten lees op Reddit was dit vorig jaar ook al het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Laatst online: 23:08
Ik wisselde bij het live kijken van de test dagen zojuist van viaplay naar f1tv. Daardoor zag ik een stukje (een paar seconden) nog een keer, dus F1tv loopt iets achter. En volgens mij wordt die achterstand door F1tv gebruikt om meer werk te maken van de compressie zodat bij gelijke bandbreedte het beeld van F1tv beter is.
En dat strookt met mijn idee dat Viaplay, door hun keuze omdat niet te doen, beeldkwaliteit laat liggen. Ik denk dat veel kijkers liever goed beeld hebben dan beeld zonder een kleine vertraging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eddie1993
  • Laatst online: 15-09 19:04
Zelf ben ik overgestapt naar f1tv. De redenen voor mij waren:

-F1tv iets scherper beeld/betere kleur weergave.
-Viaplay slechte tot geen communicatie naar klanten.
-De prijs per maand.
-Viaplay valse beloftes ("4races gratis voor iedereen" en "geen prijsverhogingen").
-F1tv heeft geen Carglass/staatsloterij reclame banners.
-F1tv kan je alles terugkijken wanneer je wilt, niet alleen binnen 48u zoals bij Viaplay.

Edit:typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Eddie1993 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:01:
Zelf ben ik overgestapt naar f1tv. De redenen voor mij waren:

-F1tv iets scherper beeld/betere kleur weergave.
-Viaplay slechte tot geen communicatie naar klanten.
-De prijs per maand.
-Viaplay valse beloftes ("4races gratis voor iedereen" en "geen prijsverhogingen").
-F1tv heeft geen Carglass/staatsloterij reclame banners.
-F1tv kan je alles terugkijken wanneer je wilt, niet alleen binnen 48u zoals bij Viaplay.

Edit:typo
Met veel punten eens! Maar valt valse beloftes niet onder slechte communicatie?

Indien het je alleen om F1 gaat, vind ik Viaplay ook (veel) te duur. Echter als je ook in andere sporten geïnteresseerd bent (of beter gezegd: perse wil zien) dan kan Viaplay wellicht wel interessant zijn. ESPN en Ziggo Sport zijn ook niet gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 17:54
Grolsch schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:59:
[...]

Dat als je met 2 personen kunt kijken voor 52 euro dat dat 26 euro p.p. kost i.p.v. 52 p.p. :P

Maar iedereen bedankt voor jullie hulp, het wordt een F1 TV abbo
Dat weet hij ook. Maar volgens mij wordt er bedoelt dat je met 2 x een f1tv pro abbo goedkoper uit bent dan 1x viaplay ;)

Hier overigens heerlijk aan t genieten op viaplay. Ben al blij dat f1 überhaupt weer begonnen is!!

[ Voor 11% gewijzigd door Alekz87 op 25-02-2023 11:31 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 12:39
Ik heb zo'n nieuwe google chromecast met afstandbediening gekocht rond de feestdagen.
(Wow, wat een fijn apparaatje, by the way)
Daar de F1 TV app op geïnstalleerd.
En gisteravond voor 52 euro een jaarabonnement afgesloten.
Tot nu toe perfect beeld en geluid.
En een seizoen F1 met Max is me wel 52 euro waard.
Beter dan het gekut met illegale streams.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 12:18
Ik was zo klaar met Viaplay.. vorig jaar. Toch even in verleiding gekomen ivm de aanbieding van 10,49 euro p/mnd. Uiteindelijk F1TV pro genomen. Heerlijk op de AppleTV... nu al zeer tevreden met het Engelse commentaar. Snap dat ik tijdens wedstrijden over kan schakelen naar het NL Viaplay commentaar, maar daar wil ik juist vanaf. (verschrikkelijk dat commentaar daar)

Kortom: Blij met F1 TV Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzwerver
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 19:39
Jassy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:14:

[Afbeelding]
Dit had ik vanochtend ook. Met een software update van de iPad was het opgelost bij mij. Heb ook een LG TV met Airplay 2.

[ Voor 4% gewijzigd door rzwerver op 25-02-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 20:29
Voor de mensen van België en andere landen en bestaande klanten die momenteel geen korting kunnen nemen, ik had namelijk die vraag gesteld via mail aan f1tv en dit stukje van hun return mail is hopelijk veelbelovend:

"Ik verzeker je dat er de komende weken nog veel meer spannende promoties, kortingen en vouchers zijn waar bestaande leden in alle gebieden gebruik van kunnen maken. Deze moet je gewoon in de gaten houden."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
W1ck1e schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:48:
Ik wisselde bij het live kijken van de test dagen zojuist van viaplay naar f1tv. Daardoor zag ik een stukje (een paar seconden) nog een keer, dus F1tv loopt iets achter. En volgens mij wordt die achterstand door F1tv gebruikt om meer werk te maken van de compressie zodat bij gelijke bandbreedte het beeld van F1tv beter is.
En dat strookt met mijn idee dat Viaplay, door hun keuze omdat niet te doen, beeldkwaliteit laat liggen. Ik denk dat veel kijkers liever goed beeld hebben dan beeld zonder een kleine vertraging.
Maar ook qua bitrate (Viaplay 4,97 Mb/s vs F1TV 6,38 Mb/s) is er juist een behoorlijk verschil, namelijk bijna 30%. En het verschil in bitrate-pieken is nog veel groter. Dit zorgt beide sowieso al voor een aanzienlijk beter plaatje bij F1TV dan bij Viaplay, nog afgezien van eventuele verschillen in compressie.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 25-02-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TexMex schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:08:
[...]

Maar ook qua bitrate (4,97 Mb/s vs 6,38 Mb/s) is er juist een behoorlijk verschil, namelijk bijna 30%. Ook het verschil in bitrate-pieken is enorm groot. Dit zorgt beide sowieso al voor een aanzienlijk beter plaatje bij F1TV dan bij Viaplay, nog afgezien van eventuele verschillen in compressie.
Dat kan je toch ook andersom beredeneren? Stel ViaPlay zou betere compressie gebruiken dan zouden ze juist met een lagere bitrate dezelfde beeldkwaliteit kunnen geven, of een (veel) betere beeldkwaliteit met dezelfde bitrate (en alles daar tussenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Heb ook zojuist een f1tv pro abbootje genomen, maar nu kan ik de app op mijn LG tv niet vinden, de internetverbinding is in orde.

Zou de app gewoon in de LG content store moeten staan op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
TFZ61 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:24:
Ik was zo klaar met Viaplay.. vorig jaar. Toch even in verleiding gekomen ivm de aanbieding van 10,49 euro p/mnd. Uiteindelijk F1TV pro genomen. Heerlijk op de AppleTV... nu al zeer tevreden met het Engelse commentaar. Snap dat ik tijdens wedstrijden over kan schakelen naar het NL Viaplay commentaar, maar daar wil ik juist vanaf. (verschrikkelijk dat commentaar daar)

Kortom: Blij met F1 TV Pro.
Meen je dat nou? Pits reports zijn geweldig, echter dat andere zootje blijft maar lullen BIJNA net zo erg als Olav en Allard. Ook erg jammer dat je dat gelul niet uit kan zetten en het geluid van de bolides wel kan blijven horen.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En dat is 't 'm al, dat gaat nooit gebeuren ;)
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:22:
Heb ook zojuist een f1tv pro abbootje genomen, maar nu kan ik de app op mijn LG tv niet vinden
omdat die er helaas ook niet is voor LG's WebOS

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

CLB schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:23:
[...]

[...]

omdat die er helaas ook niet is voor LG's WebOS
Dan kijk ik via mijn formuler z11 android kastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:15:
[...]

Dat kan je toch ook andersom beredeneren? Stel ViaPlay zou betere compressie gebruiken dan zouden ze juist met een lagere bitrate dezelfde beeldkwaliteit kunnen geven, of een (veel) betere beeldkwaliteit met dezelfde bitrate (en alles daar tussenin).
Zeker, maar het punt is juist dat ze dat dus niet doen. Met als resultaat een flets en onscherp beeld bij Viaplay. Beide gebruiken nu exact dezelfde codec. De stap naar HEVC zou inderdaad een behoorlijke verbetering kunnen brengen, zonder dat de bitrate enorm omhoog hoeft. Al zie ik Viaplay er ook wel voor aan om HEVC juist te misbruiken door de matige beeldkwaliteit gelijk te houden en de bitrate te kunnen halveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Speedster schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Meen je dat nou? Pits reports zijn geweldig, echter dat andere zootje blijft maar lullen BIJNA net zo erg als Olav en Allard. Ook erg jammer dat je dat gelul niet uit kan zetten en het geluid van de bolides wel kan blijven horen.
Met F1TV kan dat laatste ook. Audio kanaal "FX". Dan heb je het geluid zoals normaal alleen dan zonder commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
TexMex schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:08:
[...]

Maar ook qua bitrate (Viaplay 4,97 Mb/s vs F1TV 6,38 Mb/s) is er juist een behoorlijk verschil, namelijk bijna 30%. En het verschil in bitrate-pieken is nog veel groter. Dit zorgt beide sowieso al voor een aanzienlijk beter plaatje bij F1TV dan bij Viaplay, nog afgezien van eventuele verschillen in compressie.
Ik was vergeten dat f1tv meer bandbreedte gebruikt. Dat viaplay minder gebruikt doet mij denken dat ze te weinig hebben ingekocht. (bij de bedrijven die dat regelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 10:17
Vanmorgen F1 met de iPad via AirPlay naar LG tv gestreamd en dat ging perfect.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
RobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:15:
[...]

Beide stream service gebruiken hetzelfde video codec. Dan maakt de hoeveelheid bitrate veel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
RobertMe schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:33:
[...]

Met F1TV kan dat laatste ook. Audio kanaal "FX". Dan heb je het geluid zoals normaal alleen dan zonder commentaar.
Audio fx zie ik niet. Opties zijn video en ondertiteling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Speedster schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:58:
Audio fx zie ik niet. Opties zijn video en ondertiteling
Volgend weekend nog maar eens kijken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
hardware-lover schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:00:
[...]

Volgend weekend nog maar eens kijken ;)
Ga ik zeker doen. Echter FX kan ik nog steeds niet vinden. Oh god the volgende in the commentary box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
Zelf een F1TV gebruiker.
Maar als mensen alle pro's van F1TV noemen tov viapay....
Enige voordeel dat viaplay heeft voor de "ik zet de tv aanga gewoon de race/F1 kijken" kijker.
Viaplay heeft een Nederlandstalige voor en na beschouwing.

Niet dat ik zelf hiervoor viapay zal nemen maar voor de "gemiddelde" kijker zal dat een pro voor viaplay kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
https://nl.motorsport.com...endingen-en-meer/6857155/

Ziet er best goed uit kwa commentatoren. Jammer van, Allard Kalf de man die niet - normaal - kan -praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Speedster schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:36:
https://nl.motorsport.com...endingen-en-meer/6857155/

Ziet er best goed uit kwa commentatoren. Jammer van, Allard Kalf de man die niet - normaal - kan -praten.
Ho-Pin Tung staat er niet tussen? Na een (half) jaar alweer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
rzwerver schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:50:
[...]

Dit had ik vanochtend ook. Met een software update van de iPad was het opgelost bij mij. Heb ook een LG TV met Airplay 2.
Heel bijzonder. Mijn iPad 5e generatie draait de nieuwste software, net als de app en de TV. Net alles opnieuw opgestart en nog steeds dit probleem. Via de Browser werkt het gelukkig uitstekend en stabiel dus dan doen we het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik krijg iedere keer als ik MultiViewerforF1 opstart deze error (het gekke is dat als ik hem wegklik het wel gewoon werkt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNW40CP4H73LnxesYph2hewlq4o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7091KPqNfFvo1hWXflGyc5Sm.jpg?f=user_large

Meer mensen die deze ook krijgen, en belangrijker wat kan ik er aan doen om het op te lossen, een herinstallatie helpt niet dat heb ik al geprobeerd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Speedster schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:11:
Ga ik zeker doen. Echter FX kan ik nog steeds niet vinden. Oh god the volgende in the commentary box.
Pak een race van vorig seizoen, dan kun je het ook al uitproberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Tervueren schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:20:...
Enige voordeel dat viaplay heeft voor de "ik zet de tv aanga gewoon de race/F1 kijken" kijker.
Viaplay heeft een Nederlandstalige voor en na beschouwing.
...
Het gebruiksgemak verschil geldt alleen voor de mensen die lineair kijken. Ik bedoel op het kanaal van de provider, dat volgens mij tijdelijk is. Het geldt niet voor het terugkijken van uitzendingen. Ik begrijp nog steeds het viaplay menu niet. En voor de app oplossing: dan maakt het niet veel uit hoeveel werk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Speedster schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:11:
[...]

Tijdens testdagen is er alleen Engels commentaar, twee uur F1 Live gevolgd door 2 uur Sky. Ook geen onboards. Komt allemaal goed volgend weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

W1ck1e schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:25:
[...]

Het gebruiksgemak verschil geldt alleen voor de mensen die lineair kijken. Ik bedoel op het kanaal van de provider, dat volgens mij tijdelijk is. Het geldt niet voor het terugkijken van uitzendingen. Ik begrijp nog steeds het viaplay menu niet. En voor de app oplossing: dan maakt het niet veel uit hoeveel werk het is.
Sta er altijd wel van te kijken voor hoeveel mensen F1TV om die reden simpelweg geen optie is. Mensen die eigenlijk niet (willen) weten wat streamen of een Chromecast is, mensen die "gewoon" TV kijken. Dan zit je toch vast aan ViaPlay.

Sinterklaas wil bier !

Pagina: 1 ... 8 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen