[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 61 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Ben benieuwd hoeveel het in euros zal gaan worden :)
Ik zie Viaplay dit overigens ook nog wel blokkeren voor Nederland. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 07:33
G_Dragon schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Ben benieuwd hoeveel het in euros zal gaan worden :)
Ik verwacht 144,99 per jaar. Ik heb afgelopen jaren regelmatig naar Sky f1 4k gekeken ook in hdr en vond het beeld wel erg scherp en kleurrijk maar voor de race schakelde ik toch naar f1tv pro.

Ga er vanuit dat we tijdens de testdagen gratis mogen testen...daar zijn immers testdagen voor... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
TexMex schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:19:
[...]

Ja zo zijn ze wel, hopelijk houden ze zich nu in en gunnen ze ons dit O-)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
destro9704 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Ik verwacht 144,99 per jaar. Ik heb afgelopen jaren regelmatig naar Sky f1 4k gekeken ook in hdr en vond het beeld wel erg scherp en kleurrijk maar voor de race schakelde ik toch naar f1tv pro.

Ga er vanuit dat we tijdens de testdagen gratis mogen testen...daar zijn immers testdagen voor... 8)
Goeie! Hopelijk denken ze er bij F1TV er ook zo over :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 20:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgtV8hnGeiTBK5Dhy-OY9Wdu1og=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t1xFcSuNWTqgfN5hpZ2ME9no.png?f=fotoalbum_large

staat inderdaad allemaal klaar in de broncode al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

Phydomir

Dennis

TexMex schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:19:
[...]

De hele reden dat we in Nederland F1TV kunnen gebruiken is toch omdat ViaPlay niet dezelfde rechten heeft zoals bv Sky in de UK? Waarom zouden ze dit dan kunnen blokkeren? Of bedoel je 4K via reguliere tv?

Ziggo heeft een paar jaar geleden een tijdje in 4K HDR uitgezonden. Dat was met mijn set-up toch wel een flinke verbetering tov 1080P. Beetje afwachten wat het extra kost, maar wel het overwegen waard.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Phydomir schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:16:
[...]

De hele reden dat we in Nederland F1TV kunnen gebruiken is toch omdat ViaPlay niet dezelfde rechten heeft zoals bv Sky in de UK? Waarom zouden ze dit dan kunnen blokkeren? Of bedoel je 4K via reguliere tv?
Sinds vorig jaar is er natuurlijk wel een en ander gebeurd tussen Viaplay en F1TV. Je krijgt met het Viaplay-abonnement tegenwoordig 'gratis' toegang tot F1TV. En tegelijkertijd is het F1TV-jaarabonnement hier verdwenen én zijn de prijzen van F1TV hard gestegen. Viaplay heeft F1TV dan wel niet volledig kunnen blokkeren in Nederland, maar de banden en de invloed zijn duidelijk.

Ik zeg zeker niet dat Viaplay 4K bij F1TV in Nederland sowieso gaat tegenhouden (of juist exclusief maakt voor F1TV via Viaplay), maar ik sluit het ook niet helemaal uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:50
Phydomir schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:16:
[...]

Maar waarom mogen we in Nederoand dan geen jaar abo meer afsluiten? En waarom was er in Nederland vorig jaar geen kortingsactie? Dat zijn twee zaken die in (vrijwel) alle andere landen waar F1TV Pro beschikbaar is wel het geval zijn/waren. En dat nog los van de exorbitant forse prijsverhoging vorig jaar, die in andere landen niet zo fors was.

Het lijk dus wel degelijk er op dat iets / iemand invloed uitoefend op hoe F1TV Pro hier in de markt wordt gezet. En met de enorme zak geld die ViaPlay neer had gelegd om de licentie te verlengen en de samenwerking met (/investering van) Canal+ die volgens mij ook exclusiviteit hebben? ligt het in lijn der verwachting dat VP dus "eisen" kan stellen aan F1TV Pro, net zoals Sky dat sowieso heeft en Canal+ meen ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:16

Phydomir

Dennis

Aha, duidelijk. Ik was dat van die jaarabonnementen even vergeten omdat ik nog wel een jaar abbo heb kunnen nemen omdat ik al lid was. Zullen gelukkig niet heel lang moeten wachten op de nieuwe prijzen.
Al zie ik wel dat mijn abbo over 3 dagen afloopt en verlengt wordt a €95. Grote kans dat als ik hem nu stop zet ik zelfs voor standaard meer kwijt ga zijn, dus die laten we nog even staan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
In de broncode van F1TV staat ook een mogelijkheid om te upgraden, ben benieuwd of ik dit ook kan doen bij mijn jaarabonnement die via de Google Play Store loopt wanneer F1TV alles officieel heeft gemaakt. Want die 4k gaat er bij ons thuis zeker komen als het ook in Nederland beschikbaar wordt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:11:
... Want die 4k gaat er bij ons thuis zeker komen als het ook in Nederland beschikbaar wordt
Voor mij is dat niet zeker. Het ligt een beetje aan de prijs. Ik neem aan dat jij er ook niet elk bedrag voor over hebt. Anders is straks F1 al uit de kosten met alleen jou als klant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 15:35
In de broncode van F1TV staat ook een mogelijkheid om te upgraden, ben benieuwd of ik dit ook kan doen bij mijn jaarabonnement die via de Google Play Store loopt wanneer F1TV alles officieel heeft gemaakt. Want die 4k gaat er bij ons thuis zeker komen als het ook in Nederland beschikbaar wordt
Idem hier, hoop dat er een upgrade mogelijk is via de iOS app store, paar dagen terug afgesloten, zoniet, vraag ik Apple om een refund. We zullen zien. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:12
IkWilbert schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:53:
Major F1 TV Updates Coming This Year!
F1 TV is reportedly set to introduce 4K UHD (maybe HDR?) streaming and multi-view this year. A new F1 TV Premium tier, likely pricier than F1 TV Pro, is expected. With testing next week, an official announcement seems imminent

Volgens:

https://x.com/f1multiview...TZRqk91_mJLmrgQib_IQ&s=19
Mis alleen een ding om alle races nu al vooruit te bekijken :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Vast niet dat het in het Nederlands beschikbaar komt. Immers is het altijd al de world feed geweest en is die nogal internationaal. Zelfs op ViaPlay is het niet in het Nederlands (behalve hun eigen reclame overlays dan).

spoiler:
Uiteraard is het gewoon Nederlands. Het moge toch duidelijk zijn dat de F1TV app 2 streams afspeelt op de internationale feed. Een video stream en een audio stream. Anders kon je nooit seamless wisselen tussen de talen zonder dat er een enkele onderbreking in het beeld is. Of de video feed vervolgens 4K of 540p is is irrelevant voor de losse audio stream.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:13:
[...]

Vast niet dat het in het Nederlands beschikbaar komt. Immers is het altijd al de world feed geweest en is die nogal internationaal. Zelfs op ViaPlay is het niet in het Nederlands (behalve hun eigen reclame overlays dan).

spoiler:
Uiteraard is het gewoon Nederlands. Het moge toch duidelijk zijn dat de F1TV app 2 streams afspeelt op de internationale feed. Een video stream en een audio stream. Anders kon je nooit seamless wisselen tussen de talen zonder dat er een enkele onderbreking in het beeld is. Of de video feed vervolgens 4K of 540p is is irrelevant voor de losse audio stream.
In de quote staat "in Nederland" (het land) niet "in het Nederlands" (de taal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
W1ck1e schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:17:
[...]

In de quote staat "in Nederland" (het land) niet "in het Nederlands" (de taal).
True, true, niet goed gelezen. Maar dan nog. Beetje lastig om er aan te komen als het hier niet beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:19:
[...]

True, true, niet goed gelezen. Maar dan nog. Beetje lastig om er aan te komen als het hier niet beschikbaar wordt.
Zie geen reden waarom niet, denk gewoon overal waar het ‘Pro’ abbo nu beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
slijkie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:21:
[...]

Zie geen reden waarom niet, denk gewoon overal waar het ‘Pro’ abbo nu beschikbaar is.
Daar is het vanmorgen ook al over gegaan ;) "Waarom is het jaarabonnement niet meer af te sluiten?", " Waarom was er vorig jaar geen korting?" heel toevallig nadat ViaPlay vele miljoenen meer had betaald dan de vorige keer om het contract te verlengen.

En in andere landen is F1TV (Pro) ook al niet beschikbaar beschikbaar omdat een lokale partij exclusiviteit heeft afgekocht. En als ViaPlay nu voorkomt dat er nieuwe jaarabonnementen worden afgesloten zou het net zo goed kunnen dat ook dit nieuwe abo niet beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hou er wel rekening mee dat dit waarschijnlijk vooral upscaled feeds zullen zijn, zeker de camera beelden van de auto's af zal niet in 4K zijn. Die camera's zijn namelijk "maar" 720p. bron. Overigens gaat deze video primair over een camera in de halo, die niet gebruikt wordt voor TV beelden. Maar de TV beelden worden wel rakelings besproken.

Elk jaar komt dit gerucht wel voorbij, maar vervolgens hebben/hadden veel circuits (nog) geen 4K camera's. Of dat een jaar later opeens wel het geval is... Lijkt me ook niet. Wat mijn vermoeden voor upscaled beelden alleen maar vergroot. Geen idee nog of dat het waard is om extra voor te betalen. Ik zal sowieso het meeste via Multiviewer gaan kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 24-02-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:45
F1TV Premium zou best leuk zijn, mits goed geprijsd.
Ik zag trouwens dat als je in vaticaanstad woont, dat je bij F1TV Access al na middernacht de race replays hebt, ipv na 2 dagen O-)
Best bijzonder hoe verschillende landen, verschillende regelingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:28:
[...]

Daar is het vanmorgen ook al over gegaan ;) "Waarom is het jaarabonnement niet meer af te sluiten?", " Waarom was er vorig jaar geen korting?" heel toevallig nadat ViaPlay vele miljoenen meer had betaald dan de vorige keer om het contract te verlengen.

En in andere landen is F1TV (Pro) ook al niet beschikbaar beschikbaar omdat een lokale partij exclusiviteit heeft afgekocht. En als ViaPlay nu voorkomt dat er nieuwe jaarabonnementen worden afgesloten zou het net zo goed kunnen dat ook dit nieuwe abo niet beschikbaar komt.
Ik heb afgelopen Vrijdag nog via Apple / iOS een jaar abonnement weten af te sluiten. Eerst het F1 Access abo genomen, daarna de subscription aangepast naar 1 jaar en dus in totaal voor 99 euro een jaar lang F1TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:34:
[...]

Hou er wel rekening mee dat dit waarschijnlijk vooral upscaled feeds zullen zijn, zeker de camera beelden van de auto's af zal niet in 4K zijn. Die camera's zijn namelijk "maar" 720p. bron. Overigens gaat deze video primair over een camera in de halo, die niet gebruikt wordt voor TV beelden. Maar de TV beelden worden wel rakelings besproken.
Alle track side camera's zijn al jaren (pre 2020) in 4K. Alleen de onboard camera blijft (om begrijpelijke redenen) achter. Dus v.w.b. de world feed is dat niet echt een probleem. En de onboard op F1TV is sowieso ook maar in 720p gestreamed meen ik? Alleen in de world feed is die upscaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:36:
[...]

Ik heb afgelopen Vrijdag nog via Apple / iOS een jaar abonnement weten af te sluiten. Eerst het F1 Access abo genomen, daarna de subscription aangepast naar 1 jaar en dus in totaal voor 99 euro een jaar lang F1TV.
Ja sure, via een omweg die ze waarschijnlijk niet kunnen blokkeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:39:
Ja sure, via een omweg die ze waarschijnlijk niet kunnen blokkeren ;)
Ik vind 100 euro per jaar een nette prijs. Wellicht heb ik volgend jaar het trucje om eerst F1 access te nemen niet nodig, dan wordt het dus ietsjes goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:41:
[...]
Ik vind 100 euro per jaar een nette prijs. Wellicht heb ik volgend jaar het trucje om eerst F1 access te nemen niet nodig, dan wordt het dus ietsjes goedkoper. :)
Ik zeg ook niks over de prijs :p Maar het feit dat je op de website niet een jaarabo af kunt sluiten en het via de store alleen lukt door eerst een ander abo af te sluiten en dan te wisselen maakt wel duidelijk dat het niet de bedoeling is dat je het nog af kunt sluiten.

En volgend jaar hoef je vast niks te doen. Want bestaande jaarabonnementen zijn, tot nu toe, gewoon verlengd. Alleen nieuwe klanten kunnen het niet afsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:21
Ik vind de huidige kwaliteit van F1 TV Pro goed genoeg. Dus ik ga zeker niet meer betalen voor een premium abonnement. Maar dan moeten ze geen geintjes uit gaan halen met de kwaliteit (b.v. bitrate verlagen) van het ‘standaard’ abonnement. Of functionaliteit weghalen bij ‘standaard’, die je dan alleen nog bij ‘premium’ hebt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:59

Winkiller

De Mopperpot

destro9704 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:21:
[...]
Ik verwacht 144,99 per jaar.
Pure oplichting als het zo'n bedrag wordt. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:01
Ik vermoed zelf dat dit vandaag of morgen nog wel uitgebracht gaat worden, zodat ze met de testdagen goed kunnen testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik ben wel benieuwd of de ‘upgrade’ optie dan nog een korting bevat.

Het kan dan best aantrekkelijk zijn om snel nog een oud abonnement af te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 22:16
Dit ja, vind het niet erg "IETS" meer te betalen voor deze premium opties, maar als daar bovenop ook nog de 'penalty' komt om van jaarabo > maandabo te moeten dan wordt het waarschijnlijk wel een aardige stap omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
We gaan het zien... maar ik verwacht er niet te veel van. In de zin van korting of een redelijke upgrade prijs.
Sinds Viaplay in NL de rechten heeft is dat niet meer aan de orde geweest.
Terwijl het in andere EU landen nog steeds een stuk goedkoper is. Rondom het prijsniveau van voor Viaplay in NL kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:00
Uniciteit schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:37:
Ik ben wel benieuwd of de ‘upgrade’ optie dan nog een korting bevat.

Het kan dan best aantrekkelijk zijn om snel nog een oud abonnement af te sluiten.
Ik ben bang dat het wellicht nog voor Nederland nadelig kan gaan uitpakken, ze kunnen ervoor kiezen om de nieuwe optie alleen voor maandelijkse abonnees aan te bieden. Je jaarabbo kan dan worden omgezet naar maandabbo en je krijgt een paar maanden "cadeau".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-08 10:56
Winkiller schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:12:
[...]

Pure oplichting als het zo'n bedrag wordt. :X
Hoe wordt jij precies opgelicht als dit de prijs gaat worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• slijkie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCG8JEXz9t8l1J_y3GERv9l7STg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiKeFEvJR1K6fESnEXBTnDo2.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist in de Discord van MultiViewer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

4K is wel mooi ,maar F1 is nou niet echt een sport waarbij 4K echt een meerwaarde heeft imo. Liever een hogere framerate ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
-tom-562 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:47:
4K is wel mooi ,maar F1 is nou niet echt een sport waarbij 4K echt een meerwaarde heeft imo. Liever een hogere framerate ofzo
Wat denk je van hoge bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

meesje schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:51:
[...]

Wat denk je van hoge bitrate?
Ja, liever dat natuurlijk. Liever fullHD met hoge bitrate en framerate dan een flink gecomprimeerde 4K stream. Ik vind het pixels tellen bij de confetti nu al verschrikkelijk (tijdens de podiumceremonies)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:59

Winkiller

De Mopperpot

Tim01 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:17:
[...]

Niet zo letterlijk nemen svp, als er 50 euro bij komt voor 4k krijg ik het gevoel dat ik opgelicht / getild wordt.
Kortom dat zie ik als een asociale prijsverhoging, ik blijf dan wel op 1080p voor 99 euro p/j.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Tim01 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:17:
[...]

Haha, ben ik ook wel benieuwd naar. :)

Al met al word ik erg moe van al die uitspraken wanneer er een prijsverhoging wordt doorgevoerd bij een streaming dienst. Niet zo lang geleden Prime Video (van 3 naar 5 euro p/m), vorige week HBO (van 5 naar 7 euro) en nu dit. O ja, Viaplay niet te vergeten. Maar je wordt toch niet gedwongen om het 4K abo af te nemen? Bepaal gewoon voor jezelf of je de betreffende dienst het nog waard vindt. Zo ja, hou het lekker. Zo nee, zeg het lekker op. Stop met z@niken en z3uren. En dan nog de mooiste uitspraken: nu word ik gedwongen om…. Echt met het mes op de keel. :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• kevdeam
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 25-04 23:15
Mocht het in nederland beschikbaar komen dan zal het volgens de API €17.99 per maand kosten of €142.99 per jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mue-t5mxC7oM_ICsR0GZ78ElbGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f9lWYfG35HQe2DcQJ6aQZfy6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jffD_j5dtgdQPCAJFHeBS5I6_lw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rgiDUuAiKEfJdMYmSvUtKBKB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door kevdeam op 24-02-2025 16:08 . Reden: bedrag aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:12
Nu nog een mooi LG WebOS app...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
kevdeam schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:00:
Mocht het in nederland beschikbaar komen dan zal het volgens de API €17.99 per maand kosten of €142.99 per jaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor mij is de grote vraag, krijgen we meer dan 50Hz met het 4K abo?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En Noorwegen? En bijvoorbeeld India? (Om extremen te vergelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu nog wachten op officiële bekendmakingen:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-08 12:02
F1TV ondersteund Firefox vanaf vandaag niet meer... :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzPpH4rhl7MF8b1llM3RnW-YUPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oLCLxOJxFU7qAssOb8GMTNxx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door NeverSettle op 24-02-2025 17:57 . Reden: Naam doorgestreept. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
NeverSettle schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:53:
[Afbeelding]
Misschien te maken met nieuwe wijzigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[Afbeelding]
Op welke versie zit je? 124 of hoger?
https://support.formula1....ed-Devices?language=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 16:02

spartacusNLD

This is Sparta!!

135.0.1 zit ik op.
werkt hier ook niet meer.

Support firefox geen 4k streams oid?

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 24-02-2025 18:07 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 16:02

spartacusNLD

This is Sparta!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Benieuwd of je de versie die je gratis bij Viaplay krijgt ook kan upgraden naar de premium versie.. zal wel niet.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[Afbeelding]
Oh, gaan we dit weer krijgen! Die lui weten elke keer weer wat anders te vinden om hun klanten bloedlink te maken. Ongelofelijk!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nog erger is dat het gewoon een User Agent check is. Als ik met User-Agent Switcher and Manager de tab instel op "Chrome 125" dan werkt het weer gewoon. Echt zo irritant!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Room42 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:08:
[...]

Oh, gaan we dit weer krijgen! Die lui weten elke keer weer wat anders te vinden om hun klanten bloedlink te maken. Ongelofelijk!
Gebeurd vaker hoor?
Netflix ondersteund ook bij windows alleen Edge browser voor 4K, en voor mac Safari, overige gaat maar tot full hd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Soppyscroll schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:15:
[...]

Gebeurd vaker hoor?
Netflix ondersteund ook bij windows alleen Edge browser voor 4K, en voor mac Safari, overige gaat maar tot full hd
Alleen maar door DRM terwijl de races illegaal te streamen zijn danwel direct na de uitzending te downloaden zijn. Het heeft 0 nut, piet piraat heeft dit geneuzel niet terwijl de brave betalende burger met dit soort ongein te maken krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Soppyscroll schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:15:
[...]

Gebeurd vaker hoor?
Netflix ondersteund ook bij Windows alleen Edge browser voor 4K, en voor Mac Safari. Overige gaan maar tot full-HD.
Dat maakt het nog niet OK.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:05
Uit de multiviewer discord

According to their API that returns which subscription is available in which country, The Netherlands and Mexico are the only countries that have Pro but no Premium.

Als dit blijkt te kloppen dan mogen we Viaplay bedanken en verhuis ik naar het buitenland ;)

[ Voor 20% gewijzigd door robbinonline op 24-02-2025 18:19 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-08 12:02
Versie 135.0.1 (64-bit).

Ze verwijzen je doodleuk naar de support pagina, maar die is niet meer up to date.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soppyscroll
robbinonline schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:17:

According to their API that returns which subscription is available in which country, The Netherlands and Mexico are the only countries that have Pro but no Premium.

Als dit blijkt te kloppen dan mogen we Viaplay bedanken en verhuis ik naar het buitenland ;)
Dat zou wat zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-08 22:18
Ik wacht de aankondiging even af...maar de hele dag dat ik hier mee lees bekruipt me al het gevoel dat er inderdaad wel een addertje onder het gras zit of er een twist is waardoor we hier in Nederland weer achter het net vissen. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Edwin7290 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:35:
Ik wacht de aankondiging even af...maar de hele dag dat ik hier mee lees bekruipt me al het gevoel dat er inderdaad wel een addertje onder het gras zit of er een twist is waardoor we hier in Nederland weer achter het net vissen. 😅
Ik had die aankondiging vandaag eigenlijk wel verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hole1988
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 20:22
Room42 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:11:
Nog erger is dat het gewoon een User Agent check is. Als ik met User-Agent Switcher and Manager de tab instel op "Chrome 125" dan werkt het weer gewoon. Echt zo irritant!
En ik maar denken dat het met webassembly te maken heeft. :')Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaV6JsA03edh3cR8bl_R4fA8UEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xCrC0mziy1l3LSHumrPWKMYJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
spartacusNLD schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:08:
[...]

Benieuwd of je de versie die je gratis bij Viaplay krijgt ook kan upgraden naar de premium versie.. zal wel niet.
Haha, ik hoop het ook. Maar verwacht dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 31-08 13:12

Dat zou wat zijn als we achter het net vissen in NL :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-08 15:15

Nou ben ik wel beniewd waarom Mexico niet? Niet de moeite sinds Checo weg is? :+ Slechte infrastructuur voor 4k in Mexico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Room42 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:08:
[...]

Wees blij dat ze het doen voordat het seizoen begint, vorig jaar voor de laatste race zorgden ze er voor dat de app niet meer op eerste generatie van de firestick met FIRE OS 5 werkte. Geen melding, geen aankondiging. En sowieso, doe het dan na de laatste race.... (Ja de support vanuit Amazon was gestopt, maar de stick werkt prima)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-08 18:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

Voor de Firefox gebruikers, de F1TV website heeft plotseling en zonder melding de ondersteuning voor onze browser gestopt. Je kan de plugin chrome mask gebruiken om dit te omzeilen, of zoals ik heb gedaan, multiviewer gebruiken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 11:57

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

NoFearCreations schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:37:
Voor de Firefox gebruikers, de F1TV website heeft plotseling en zonder melding de ondersteuning voor onze browser gestopt. Je kan de plugin chrome mask gebruiken om dit te omzeilen, of zoals ik heb gedaan, multiviewer gebruiken.
Godsgeklaagd dat bedrijven nog steeds user agent sniffing toepassen en daar op filteren in plaats van werkende standaarden correct toepassen.

// Weet trouwens iemand of het probleem van een vertraagde live stream naar Chromecast slingeren reeds is opgelost bij F1TV? (zodra je de stream "from start" inzet en deze cast naar Chromecast, wordt de cast stream automatisch omgezet naar de live stream).

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

NoFearCreations schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:37:
Dank voor de tip. Ik kon al jaren geen F1TV kijken via Firefox op mijn ene Macbook ('Something went wrong') maar wel op een oude andere. Nooit kunnen vinden waarom niet, met Safari werkte het gelukkig wel. Op de problematische Macbook nu ook maar eens een user-agent switcher geinstalleerd en daarmee werkt het nu weer wel (als Mac OS X / Safari 18).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 08:51

pro_6or

amateur_60r

Otto Jans schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:05:
[...]

Dat zou wat zijn als we achter het net vissen in NL :F
Ik denk dat dat betekend (er op duid) dat viaplay zelf in 4K gaat uitzenden (met een eigen premium vraiant van het abonnement) en dat het dus via standaard F1TV abo in NL niet beschikbaar gaat zijn.

een treffende spreuk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:39
pro_6or schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat dat betekend (er op duid) dat viaplay zelf in 4K gaat uitzenden (met een eigen premium vraiant van het abonnement) en dat het dus via standaard F1TV abo in NL niet beschikbaar gaat zijn.
Of dat Viaplay lekker in een lagere resolutie blijft uitzenden en dat F1 TV Premium niet beschikbaar komt, zodat er geen superieur alternatief is. Dat lijkt me een stuk realistischer aangezien Viaplay vorige maand de nieuwe abonnementen heeft geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-08 12:11
Je kan Chrome Mask extensie installeren :) Iets te laat.

[ Voor 20% gewijzigd door Xfade op 25-02-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 08:51

pro_6or

amateur_60r

NotSoSteady schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:13:
[...]

Of dat Viaplay lekker in een lagere resolutie blijft uitzenden en dat F1 TV Premium niet beschikbaar komt, zodat er geen superieur alternatief is. Dat lijkt me een stuk realistischer aangezien Viaplay vorige maand de nieuwe abonnementen heeft geïntroduceerd.
Ik denk het niet, maar dat zou wel zeer kwalitatief uitermate zijn.

Dan zou ik ook nog wel een VPN gaan overwegen. Ik wil echt heel graag eens 4K beelden gaan krijgen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-08 17:51
Xfade schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:17:
Je kan Chrome Mask extensie installeren :) Iets te laat.
hahaha same, Chrome Mask vind ik net iets handiger dan de User Agent Switcher want die onthoudt gewoon de spoof voor de website en niet alleen voor het tabblad tijdens de sessie.

Wel hopen dat F1 TV dit oplost want het is volstrekt onnodig.
Zeker als je toch niet in 4K streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
pro_6or schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:08:
[...]

Ik denk het niet, maar dat zou wel zeer kwalitatief uitermate zijn.

Dan zou ik ook nog wel een VPN gaan overwegen. Ik wil echt heel graag eens 4K beelden gaan krijgen.
Om wel de abonnement af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:14
Ik kijk nu via F1TV naar de testdagen. Het beeld oogt heel erg laggy, maar xcode heeft dezelfde waardes als eerder dit jaar. Meer kijkers die dit constateren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8u0joQCGxL4n-1XGZDgBvmhvIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tim4KSPZ1A9ydWcqwaEJQxEg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door dnmw2705 op 26-02-2025 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 20:13
dnmw2705 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:14:
Ik kijk nu via F1TV naar de testdagen. Het beeld oogt heel erg laggy, maar xcode heeft dezelfde waardes als eerder dit jaar. Meer kijkers die dit constateren?
Zeker, framerate lijkt een stuk lager..Is dit de strategie? Pro brakker maken om zo upgrades naar premium interessanter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:00
Hemmik schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:25:
[...]

Zeker, framerate lijkt een stuk lager..Is dit de strategie? Pro brakker maken om zo upgrades naar premium interessanter te maken?
De testdagen hebben een historie van problemen met beeld- en geluid aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:48

[Afbeelding]
Hoe krijg je deze overlay met gegevens?
Wat voor device is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
RvD86 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:31:
[...]

Hoe krijg je deze overlay met gegevens?
Wat voor device is het?
AppleTV met xCode, een dev tool die je kan downloaden voor een iMac, MacBook etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online

[Afbeelding]
Wat mij betreft ziet het beeld er goed uit. Op een chromecast met google tv 2k. De stream is ongeveer 6 Mbit. "Gemeten" op de router, komt overeen met de keuze in de app.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 26-02-2025 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Laatst online: 25-07 06:01
Geen Nederlands commentaar op F1TV? Vind ik opvallend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
polopolo150 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:34:
Is volgens mij altijd bij de testdagen het geval geweest dat alle andere audiosporen ontbreken bij F1TV en dat ze alleen de F1TV Live feed pakken in plaats van ook de international feed. Zal wel weer komen vanaf FP1 in Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-08 18:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

polopolo150 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:34:
Kan me niet herinneren dat we ooit nl commentaar hebben gehad?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Laatst online: 31-08 10:40
Eens met eerdere statements.
Framerate lijkt 24fps te zijn ipv de 50fps die ze normaliter uitzenden. Direct vervelender om naar te kijken moet ik zeggen.

Was wel via mijn iPhone.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:36
Op kanaal 19 als je Ziggo hebt is er Nederlands commentaar en studio praat

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Is er eigenlijk een manier alleen naar het commentaar van F1TV te luisteren? Ik zit de hele dag in de auto en om nou de hele dag video te streamen is ook niet fijn voor mijn bundel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Barfman schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:58:
Op kanaal 19 als je Ziggo hebt is er Nederlands commentaar en studio praat
Ah ja Bedankt! Kijkt veel fijner weg dan de Viaplay app! Was vergeten dat Viaplay TV bestond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Erazzzer schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:01:
Is er eigenlijk een manier alleen naar het commentaar van F1TV te luisteren? Ik zit de hele dag in de auto en om nou de hele dag video te streamen is ook niet fijn voor mijn bundel.
LiveTiming van F1-app kan je gebruiken, maar dat is batterijslurpend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Officiële Formula 1 app downloaden en openen, inloggen met je account (zelfde account als F1TV) en dan de live timings aanzetten :)

Je kan dan geen andere apps aanzetten helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 11:05
Vreemd dat ze het 'premium' abonnement nog niet geïntroduceerd hebben. De testdagen zijn het moment om ook de stream te testen. Als ze dit straks introduceren voor Australië en alles stottert en hapert helpt ook niet mee.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Het mogelijk denk ik, maar dan alleen via de browser of externe players.

Je blokkeert dan de video stream, maar behoudt wel de audio. Ik dacht dat er addons voor zijn, zie bijvoorbeeld de YouTube audio-only extensies.

Misschien is even de bundel iets verhogen en de bitrate op zijn laagste stand zetten wat eenvoudiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
robbinonline schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:21:
Vreemd dat ze het 'premium' abonnement nog niet geïntroduceerd hebben. De testdagen zijn het moment om ook de stream te testen. Als ze dit straks introduceren voor Australië en alles stottert en hapert helpt ook niet mee.
Ik gok dat ze dit wel testen met een selectiegroep.

Maar tegenwoordig valt dat allemaal wel mee. Het is min of meer de waardes verhogen, en kijken hoe je server load blijft. Ik gok dat ze die checks al hebben in de code, enkel het stukje dat het pas mag bij een premium-abo pas deels is gepushed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerbenp
Framerate lijkt naar gekeken te worden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4WWG3AbCuq7-c6CehMqnrfNw3k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Hatkx04UpwjEonQT6qbNMVGw.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
Ze hebben het opgelost lijkt het. Stream opnieuw gestart en ik heb ook 4k zo te zien en HLG. xCode screenshot komt zometeen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dnmw2705
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7vwJ_LycM-Q0eGg3wdmxxj_hqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sRGWoFgRcdWiSpth2EarD5M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBOSjEUXBzkc95agjqNXxtPgP5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFSEkF6aROqpYsyqABSq3kdc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 232% gewijzigd door dnmw2705 op 26-02-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Via de F1 Live Timing app kun je het commentaar luisteren.

edit:
Spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 26-02-2025 10:20 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
dnmw2705 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:10:
Ze hebben het opgelost lijkt het. Stream opnieuw gestart en ik heb ook 4k zo te zien en HLG. xCode screenshot komt zometeen.
Zie je naast de specs in de overlay ook dat het 4K is? De average bitrate is niet echt hoog toch? Of is deze ook toegenomen?

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 26-02-2025 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:57
dnmw2705 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:10:
Ik heb het framerate probleem nog altijd met F1TV..
Ik zie ook geen 4K!

(ShieldTV en Chrome browser getest)

[ Voor 18% gewijzigd door Fuske op 26-02-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
Goede vangst! @dnmw2705 :)

Lijkt in de browser nog niet zo te zien in Edge of Chrome. Nvidia shield kan ik helaas niet testen nog..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dnmw2705
meesje schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:22:
[...]

Zie je naast de specs in de overlay ook dat het 4K is? De average bitrate is niet echt hoog toch? Of is deze ook toegenomen?
Vanmorgen had ik (zie eerder screenshot) AVC (H.264) als videocodec op 6mbit. Nu is het naar HEVC(H.265) gegaan op 13mbit. De H.265 codec is een 'zuinigere' codec, die minder mbit nodig heeft. Ik zie aan de beelden van camera's langs de baan dat de auto's veel scherper zijn, zeker in de snelle shots, en ook de graphics zijn ook allemaal veel scherper. Wel is de HLG die het allemaal een stuk doffer maakt, maar ligt aan de HDR instellingen van mijn televisie.

[ Voor 10% gewijzigd door dnmw2705 op 26-02-2025 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
dnmw2705 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:30:
[...]

Vanmorgen had ik (zie eerder screenshot) AVC (H.264) als videocodec op 6mbit. Nu is het naar HEVC(H.265) gegaan op 13mbit. De H.265 codec is een 'zuinigere' codec, die minder mbit nodig heeft. Ik zie aan de beelden van camera's langs de baan dat de auto's veel scherper zijn, zeker in de snelle shots, en ook de graphics zijn ook allemaal veel scherper. Wel is de HLG die het allemaal een stuk doffer maakt, maar ligt aan de HDR instellingen van mijn televisie.
Plus natural-size is is van 1920x1080 naar 3840x2160 gegaan.
Pagina: 1 ... 61 ... 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen