[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 73 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
asing schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:54:
[...]

Ah, de enshittification heeft ook hier toegeslagen. Je krijgt minder voor hetzelfde geld en je kan upgraden naar een duurder waarbij je 4K als extraatje krijgt mits je een apparaat hebt wat dat aankan. En dan nog is de 4K stream een beetje meh als ik de reacties hier lees.
Lol, nee, we krijgen al een lange tijd hetzelfde (en nu minder) voor zelfs veel meer geld. En daar bovenop kun je nu ook nog 'Premium' geld betalen, als je echt wilt. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wij hebben maar de upgrade gedaan naar Premium ondanks 4K nog niet beschikbaar is voor AndroidTV omdat we niet meer tegelijkertijd naar de live stream konden kijken bij Pro.

Want werd een beetje gek van telkens die melding;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_1MwH3l5bx-VJSv-HatfEFrBso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dKceMPqdJGndBSbWwnFTTBf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2025 17:12 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-06 18:19
Ik vraag me af hoe je wel 4k kunt kijken.
Streamen vanaf de Pixel 8 wil niet naar een LG tv.
Via de browser en/of MV krijg je ook geen 4k mee.
Lijkt dus meer een gimmick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supervedette
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:48
Frappuccino schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:15:
Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kijk al zodra het kon 4K. Wel met apple tv’s uiteraard.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Via Apple TV of een Roku apparaat, helaas is een Roku apparaat amper verkrijgbaar in NL of ze kosten boven de €100.

Ik hoop dat ze het gewoon snel naar Android TV gaan brengen en het geen maanden nog zal gaan duren.

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2025 17:34 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-06 18:19
Ok, voorlopig gewoon niet dus. Ik ga geen Apple meuk kopen om F1 te kijken, nergens voor eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46
G_Dragon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:03:
Wij hebben maar de upgrade gedaan naar Premium ondanks 4K nog niet beschikbaar is voor AndroidTV omdat we niet meer tegelijkertijd naar de live stream konden kijken bij Pro.

[Afbeelding]
Ik heb de live timing op een andere manier opgelost : www.f1-dash.com . Een hobby projectje van iemand. Dat geeft mij de optie op 2 streams, de live feed en Max.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervedette
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:48
Met die Apple meuk prima te streamen naar een LG tv. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
asing schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:52:
[...]

Ik heb de live timing op een andere manier opgelost : www.f1-dash.com . Een hobby projectje van iemand. Dat geeft mij de optie op 2 streams, de live feed en Max.
Hier gaat het meer om dat de kwalificatie of race op twee plekken tegelijk word gekeken, als je begrijpt wat ik daarmee bedoel. Sinds de regel wijziging kon dat na jaren niet meer en alleen nog maar bij het duurste abonnement, scheelt dat wanneer 4k beeldkwaliteit voor Android TV beschikbaar komt dat ik sowieso ging upgraden omdat ik altijd al 4K Formule 1 wou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
G_Dragon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:07:
[...]

Hier gaat het meer om dat de kwalificatie of race op twee plekken tegelijk word gekeken, als je begrijpt wat ik daarmee bedoel. Sinds de regel wijziging kon dat na jaren niet meer en alleen nog maar bij het duurste abonnement, scheelt dat wanneer 4k beeldkwaliteit voor Android TV beschikbaar komt dat ik sowieso ging upgraden omdat ik altijd al 4K Formule 1 wou..
Ik deel mijn account niet en ik keek via de laptop met 2 schermen. Blijkbaar zit daar een limiet op dat je maar 2 streams mag zien.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
asing schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:19:
[...]

Ik deel mijn account niet en ik keek via de laptop met 2 schermen. Blijkbaar zit daar een limiet op dat je maar 2 streams mag zien.
Oh lekker dan, hopelijk is dit met het duurste abonnement nu weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38

Winkiller

De Mopperpot

G_Dragon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:03:

[Afbeelding]
Man je schilderijen hangen niet symmetrisch met de plaatsing van je TV. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Weet iemand of de beperking voor f1tv alleen voor live uitzendingen is, of ook voor terugkijken?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 09:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Frappuccino schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:42:
Ok, voorlopig gewoon niet dus. Ik ga geen Apple meuk kopen om F1 te kijken, nergens voor eigenlijk.
Nou nou. Zo kan het wel weer he.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
jeanj schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:51:
Weet iemand of de beperking voor f1tv alleen voor live uitzendingen is, of ook voor terugkijken?
Alleen live. Afgelopen races nog wel eens vertraagd gekeken, met 10 streams :+. Live houdt die er nu mee op bij 3 stuks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Ik zit overigens even de Topic Warning te lezen. Daarin staat een speciale vermelding van Grand Prix Radio. Volgens mij is die niet meer van toepassing toch?

https://grandprixradio.nl...door-samenwerking-viaplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Valt me nu ineens op dat de audio stream niet gelijk loopt met de video stream zelf. Apple TV 4K met F1 TV Premium.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:13
Damian schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:20:
Valt me nu ineens op dat de audio stream niet gelijk loopt met de video stream zelf. Apple TV 4K met F1 TV Premium.
Kijkend via internet browser hetzelfde, geluid lijkt 3 sec voor te lopen op de beelden ofzo. Meestal is het geluid out of sync in replays, iets wat F1 al tientallen jaren niet door heeft, maar nu de hele uitzending :+

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 19:50
Damian schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:20:
Lees hierboven toevallig net dat je tegenwoordig gelukkig ook weer gewoon naar Olav Mol kan luisteren tijdens de race :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:03
G_Dragon schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:30:
[...]

Via Apple TV of een Roku apparaat, helaas is een Roku apparaat amper verkrijgbaar in NL of ze kosten boven de €100.

Ik hoop dat ze het gewoon snel naar Android TV gaan brengen en het geen maanden nog zal gaan duren.
In Engeland via amazon kost de roku Express 4k nog geen 57 euro :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
MaXeRs schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:23:
[...]

In Engeland via amazon kost de roku Express 4k nog geen 57 euro :w
Leveren niet aan Nederland toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:33:
[...]

Leveren niet aan Nederland toch?
Hoe kom je aan die info?

Ik heb gewoon kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
MaXeRs schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:42:
[...]

Hoe kom je aan die info?

Ik heb gewoon kunnen bestellen.
Oh echt? Heb je een link?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaXeRs
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:43:
[...]

Oh echt? Heb je een link?
Daar staan hier lijf straffen op.
Ik stuur je een. Pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
MaXeRs schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:44:
[...]

Daar staan hier lijf straffen op.
Ik stuur je een. Pb
Huh op het kopen van een apparaat via het buitenland? Daar is toch niks fouts aan huh :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 16:47:
[...]

Huh op het kopen van een apparaat via het buitenland? Daar is toch niks fouts aan huh :o
Roku Streaming Stick 4K

Roku Express 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Top! Werkt gewoon in NL? Voor €52 heb je toch best een mooi apparaat, speciaal om F1 in 4K te kijken. Ergens wel jammer dat het allemaal zo moet en het niet gelijk op alle platformen beschikbaar is gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:31
Hebben er meer last van het feit dat je op een Android tablet (Lenovo p11) in de f1tv app niet kan switchen naar data, tracker of rijder? Icoontje blijft knipperen terwijl de live feed gewoon blijft.

Om dat te omzeilen logde ik altijd in op de browser (chrome) om daar het rondetijde scherm in beeld te hebben maar dat lukt sinds vandaag niet meer (foutmelding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@RF1000 Heb ik soms weleens last van, ja. Maar thuis eigenlijk nooit, misschien ligt het aan de kwaliteit van de verbinding?

Al heb ik ook weleens dat als ik dan switch, dat hij dan weer naar 0:00 gaat in de stream |:(. De software dev in mij zegt dat die twee bugs wellicht gerelateerd zijn, misschien probeert hij te switchen naar een tijdstip in de stream die niet bestaat oid.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het (deels) off-topic gaan en het nodige gezeur op elkaar is naar de TC gegaan. Verder is er de topic report om iets te melden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
.oisyn schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:15:
@RF1000 Heb ik soms weleens last van, ja. Maar thuis eigenlijk nooit, misschien ligt het aan de kwaliteit van de verbinding?

Al heb ik ook weleens dat als ik dan switch, dat hij dan weer naar 0:00 gaat in de stream |:(. De software dev in mij zegt dat die twee bugs wellicht gerelateerd zijn, misschien probeert hij te switchen naar een tijdstip in de stream die niet bestaat oid.
Verbinding zou top moeten zijn. 1Gbps up/down. Alles Unifi.

Ervaar precies dit
https://www.reddit.com/r/...d_not_possible_on_tablet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
.oisyn schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:15:

In de app update vandaag is bovenstaand opgelost 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
In de nieuwe app wel multiview op mn telefoon (Android 15) maar niet op mn tablet (Android 14).

Zou dat aan de android versie liggen? Kan er op de f1tv site niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren de Roku Express 4K binnen gekregen, ingelogd en nu wachten tot volgend weekend om te kijken hoeveel verschil 4k gaat zijn tijdens een vrije training / kwalificatie of race! Want met een race terugkijken, heb je geen 4k toch? Kon namelijk geen beeldinstellingen vinden tijdens het afspelen bij de race van spanje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-06 08:02
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:54:
Gisteren de Roku Express 4K binnen gekregen, ingelogd en nu wachten tot volgend weekend om te kijken hoeveel verschil 4k gaat zijn tijdens een vrije training / kwalificatie of race! Want met een race terugkijken, heb je geen 4k toch? Kon namelijk geen beeldinstellingen vinden tijdens het afspelen bij de race van spanje :D
Op mijn AppleTV krijg ik alles te zien in UHD4k, dus ook replays. Mijn tip: check Monaco race Kids vs. reguliere uitzendingen of Imola 2024 vs. Imola 2025. Ík zie een behoorlijk verschil tussen de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
dnmw2705 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 09:45:
[...]

Op mijn AppleTV krijg ik alles te zien in UHD4k, dus ook replays. Mijn tip: check Monaco race Kids vs. reguliere uitzendingen of Imola 2024 vs. Imola 2025. Ík zie een behoorlijk verschil tussen de beeldkwaliteit.
Oh echt? Ja ik ben gewend bij Android TV dat je een tandwieltje heb met verschillende resoluties, maar kon dat gisteren bij dit Roku apparaat niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:37
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:34:
[...]

Oh echt? Ja ik ben gewend bij Android TV dat je een tandwieltje heb met verschillende resoluties, maar kon dat gisteren bij dit Roku apparaat niet vinden.
Heb je bij Apple TV ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 10:34:
Ik zie geen tandwieltje bij Android TV? Er is een camera icoontje zichtbaar waaronder je de bitrate kunt kiezen, maar dat is het? 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
hardware-lover schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 17:44:
[...]

Ik zie geen tandwieltje bij Android TV? Er is een camera icoontje zichtbaar waaronder je de bitrate kunt kiezen, maar dat is het? 🤷‍♂️
Ja die met de verschillende resoluties en bitrates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Soppyscroll schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:04:
[...]

Heb je bij Apple TV ook niet
Dus hij pakt automatisch 4k met live en terugkijken, goed om te weten! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
G_Dragon schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:54:
Ik ben wel benieuwd wat de uitkomst nu is geworden.
1. In tegenstelling tot de Apple TV wordt via terug kijken bij de Roku geen 4K beeld getoond, of
2. Je moet bij de Roku nog wat instellen, of
3. De Roku toont wel 4K beeld, maar door bv een vrij grote kijkafstand, ervaar je geen 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
meesje schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 18:32:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de uitkomst nu is geworden.
1. In tegenstelling tot de Apple TV wordt via terug kijken bij de Roku geen 4K beeld getoond, of
2. Je moet bij de Roku nog wat instellen, of
3. De Roku toont wel 4K beeld, maar door bv een vrij grote kijkafstand, ervaar je geen 4K.
Net even de race van Monaco kids teruggekeken, het is inderdaad 4K. Had het toen wel even bekeken na het aansluiten van het kastje maar was zelf ook heel erg moe en kon de beeldinstellingen niet vinden, vandaar de vraag hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
G_Dragon schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:12:
[...]

Net even de race van Monaco kids teruggekeken, het is inderdaad 4K. Had het toen wel even bekeken na het aansluiten van het kastje maar was zelf ook heel erg moe en kon de beeldinstellingen niet vinden, vandaar de vraag hier :)
Afgaande op de reactie van @dnmw2705 is de kids uitzending juist geen 4K. Dus ik hoop dat je zowel de gewone race als kids vergeleken hebt dan. En niet de kids uitzending hebt aangezet en dacht "dit is 4K".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
RobertMe schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 19:45:
[...]

Afgaande op de reactie van @dnmw2705 is de kids uitzending juist geen 4K. Dus ik hoop dat je zowel de gewone race als kids vergeleken hebt dan. En niet de kids uitzending hebt aangezet en dacht "dit is 4K".
Ik heb ook de race van vorige week bekeken :)

Pagina: 1 ... 72 73 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen