[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Majesty @SmiGueL Met deze app kom je wat makkelijker bij de developer options op je Fire Stick:

Developer Tools Menu Shortcut for Fire TV

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:51
F1TVPro Er was een probleem met uw synchronisatie.Viaplay

Weer zelfde probleem.
Chrome: werkt niet. Er was een probleem met uw synchronisatie.
Edge: werkt niet. Er was een probleem met uw synchronisatie.
Firefox: weer gelinkt

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uw0svntazD-h-0HZIJZeYL59UTY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0mHBZA3AfWSqFP9XVGdYMWNX.png?f=user_large

Gewoon met Chrome weer gesynchroniseerd... afgelopen race niet gezien vanwege desinteresse, maar ze moeten het niet gaan stopzetten natuurlijk. Mijn vader heeft nog steeds Viaplay :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2omM9BFc0lPR8VjZcxK1hg82Rw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/inRNhJp099UD0SSbmJ75Ks1I.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door CreativeS op 24-03-2026 19:09 ]

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:18
Dus toch officieel maximaal drie tegelijk :Y)

• Empirical2159
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-04 09:33
Majesty schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:22:
[...]

Dank voor je reactie! Heel handig. Ik heb zelf meteen ook even gekeken en blijkt dat bij mij in ieder geval toch de 4k stream aan staat, maar de knop om te switchen tussen stream is er inderdaad ook niet.

[Afbeelding]

Geen idee waarom jouw stream secure is en de mijne niet overigens 😜.

[...]

Bij de G5 heb je niet meer van die knopjes op de afstandsbediening helaas, maar heb de LG Thinq app gebruikt ervoor en die geeft inderdaad ook 4k aan.
Er worden twee verschillende mediaplayers gebruikt in de F1TV app, voor de races waar bij je kan kiezen voor andere streams/driver cams is dat Tiledmedia ClearVR, deze lijkt(?) ook niet altijd 4K te ondersteunen.
Deze player heeft op sommige devices ook de opties voor multistream opties, misschien dat daardoor 4K niet werkt op alle devices ivm limiteren van traffic oid.

Voor de streams waar maar 1 feed word gebruikt is de mediaplayer Bitmovin, deze heeft het kwaliteitsmenu en is ook consistent 4K.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Oh je kunt dus ook de _highlights_ niet eens meer kijken als je niet betaald :D

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 27-03-2026 08:33 ]

Mijn boefje is liev!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
JB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:32:
Oh je kunt dus ook de _highlights_ niet eens meer kijken als je niet betaald :D
Hier kun je die gratis zien.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ja daarom vind ik het zo suf.

Mijn boefje is liev!

• RobertMe
  • Nu online
JB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:38:
[...]

Ja daarom vind ik het zo suf.
Nouja. Op F1TV zou die daadwerkelijk gratis zijn. Op YouTube betaal je door reclame te kijken ;) Echt gratis is het dus niet en F1TV verdient er alsnog aan.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Altijd weer fijn als F1TV via airplay naar live springt wanneer je terugkijken selecteert 😡. Iemand wat tips?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:17
RobertMe schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:42:
[...]

Nouja. Op F1TV zou die daadwerkelijk gratis zijn. Op YouTube betaal je door reclame te kijken ;) Echt gratis is het dus niet en F1TV verdient er alsnog aan.
offtopic:
Voor de reclames op youtube zijn er oplossingen
Ook al eerder genoemd in dit topic toen het over de tests ging.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JPD68 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:17:
[...]
offtopic:
Voor de reclames op youtube zijn er oplossingen
Ook al eerder genoemd in dit topic toen het over de tests ging.
Maar dan mis je de essentie van @RobertMe zijn bericht. F1TV gooit de samenvattingen op YouTube omdat ze daar waarschijnlijk nog iets van inkomsten mee genereren. Geen idee of dat de reden is, waarom ze het niet beschikbaar stellen op hun eigen platform voor niet (meer) betalende accounts :)

Mijn boefje is liev!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:17
JB schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:17:
[...]

Maar dan mis je de essentie van @RobertMe zijn bericht. F1TV gooit de samenvattingen op YouTube omdat ze daar waarschijnlijk nog iets van inkomsten mee genereren. Geen idee of dat de reden is, waarom ze het niet beschikbaar stellen op hun eigen platform voor niet (meer) betalende accounts :)
Er is wel meer veranderd, dit seizoen zitten er in de voor- en nabeschouwingen kleine pauzes, meestal een shot van de omgeving of het circuit, waarin even niet wordt gezegd. Ik vermoed om bij Apple TV in de VS een reclame te tonen.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:34
Boeryepes schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 04:32:
Altijd weer fijn als F1TV via airplay naar live springt wanneer je terugkijken selecteert 😡. Iemand wat tips?
Dat is sinds kort volgens mij.
Ik dacht mij te herinneren dat je tot voor kort de vraag kreeg bij het starten tijdens een race of je bij het begin wilde beginnen of live wilde kijken. Die melding kreeg ik afgelopen weekend niet.

Wat ik doe, waardoor de "schade" wel meevalt, is starten op iPhone/iPad dan heel snel de tijdbalk naar het begin verplaatsen. Commentaar vervolgens aanpassen naar Engels, want die staat altijd standaard op NL (zal denk ik liggen aan de taalinstelling van het device?) en vervolgens pas via AirPlay naar de TV.
In die paar tellen dus zo goed als mogelijk niet proberen naar het beeld, livetiming of de kleuren op het podium :P

Het probleem dat de uitzending live verder gaat als je naar AirPlay bent geswitcht herken ik niet.

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:36
B-Real schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:51:
[...]

Dat is sinds kort volgens mij.
Ik dacht mij te herinneren dat je tot voor kort de vraag kreeg bij het starten tijdens een race of je bij het begin wilde beginnen of live wilde kijken. Die melding kreeg ik afgelopen weekend niet.

Wat ik doe, waardoor de "schade" wel meevalt, is starten op iPhone/iPad dan heel snel de tijdbalk naar het begin verplaatsen. Commentaar vervolgens aanpassen naar Engels, want die staat altijd standaard op NL (zal denk ik liggen aan de taalinstelling van het device?) en vervolgens pas via AirPlay naar de TV.
In die paar tellen dus zo goed als mogelijk niet proberen naar het beeld, livetiming of de kleuren op het podium :P

Het probleem dat de uitzending live verder gaat als je naar AirPlay bent geswitcht herken ik niet.
Ik heb dit issue al jaren, ook zonder AirPlay :+ Krijg wel altijd de vraag, maar soms doet hij daar niets mee en gaat ie live verder.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:43
Ik heb geen airplay maar via mijn F1TV app op m'n google-tv-player kon ik gewoon nog (ruim een uur verlaat) de race vanaf het begin afspelen ... en bijvoorbeeld door de safety-car periode heen spoelen.

(Oh, en ik heb wel door meer stukken heen gespoeld want zo boeiend was het allemaal niet. Maar dat is een andere discussie)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar is de officiele live timing nu eigenlijk terug te vinden?
Gebruikte altijd de live timing in de Formula 1 app (dus niet F1TV), maar die kan ik niet meer terug vinden.
Die kon je ook na de race gewoon aan zetten.

In de F1TV app kan ik nu wel de race reviewen, en naar het data channel gaan, maar das niet echt een goede vervanging. Dus das ook niet echt een optie.

Waar kan ik terecht op de (android) telefoon?

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:22
MikeyMan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:22:
Waar is de officiele live timing nu eigenlijk terug te vinden?
Gebruikte altijd de live timing in de Formula 1 app (dus niet F1TV), maar die kan ik niet meer terug vinden.
Die kon je ook na de race gewoon aan zetten.

In de F1TV app kan ik nu wel de race reviewen, en naar het data channel gaan, maar das niet echt een goede vervanging. Dus das ook niet echt een optie.

Waar kan ik terecht op de (android) telefoon?
Volgens mij is dat nog steeds gewoon dezelfde app: Formula 1®
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.softpauer.f1timingapp2014.basic&pli=1

Enige wat (denk ik) veranderd is, is dat je een account moet hebben en per se ingelogd moet zijn (Unlocked heet het tegenwoordig blijkbaar)

[ Voor 8% gewijzigd door XNL073 op 30-03-2026 14:06 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XNL073 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:02:
[...]

Volgens mij is dat nog steeds gewoon dezelfde app: Formula 1®
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.softpauer.f1timingapp2014.basic&pli=1

Enige wat (denk ik) veranderd is, is dat je een account moet hebben en per se ingelogd moet zijn (Unlocked heet het tegenwoordig blijkbaar)
Dat is idd de app die ik ook bedoelde. Had hier in het verleden een knop met live timing. Maar die zie ik nu niet meer. Heb een abbo en ik ben ingelogd...

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-04 14:02
Even gecheckt, je moet nu eerst de race (echt de race, niet alleen het weekend) selecteren en daarna kun je onder andere voor replay kiezen.

Dus : home/schedule/Japan/race/replay
(kan vast ook op een andere manier)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marcel Br schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:06:
Even gecheckt, je moet nu eerst de race (echt de race, niet alleen het weekend) selecteren en daarna kun je onder andere voor replay kiezen.

Dus : home/schedule/Japan/race/replay
(kan vast ook op een andere manier)
Poeh... Das ff zoeken, maar idd gelukt. Thanks!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:43
Dat snap ik dan weer niet.
Natuurlijk heb je nu geen keuze tussen live en replay.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
neeecht schreef op zondag 22 maart 2026 @ 06:27:
F1TVPro Er was een probleem met uw synchronisatie.Viaplay

Weer zelfde probleem.
Chrome: werkt niet. Er was een probleem met uw synchronisatie.
Edge: werkt niet. Er was een probleem met uw synchronisatie.
Firefox: weer gelinkt
Ik zit daar ook al een week met te k*tten. Vanavond maar eens FF proberen.

EDIT: ja dat was de oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 31-03-2026 19:16 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:47

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb sinds kort AppleTV (via Amazon Prime), in de VS zit F1 daar ook bij, hier niet.

Weet iemand of dat ik F1 ook kan krijgen via een VPN op mijn tv?

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:34
Mad-Matt schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:33:
Ik heb sinds kort AppleTV (via Amazon Prime), in de VS zit F1 daar ook bij, hier niet.

Weet iemand of dat ik F1 ook kan krijgen via een VPN op mijn tv?
Nope.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:47

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ok, dat is jammer. Waarom niet eigenlijk?

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• RobertMe
  • Nu online
Mad-Matt schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:52:
[...]

ok, dat is jammer. Waarom niet eigenlijk?
Omdat Apple alleen de rechten in de VS heeft en niet in de rest van de wereld, duh. En dat zal potentieel net zo goed gelden voor andere AppleTV content (als AppleTV niet alleen eigen producties bevat).

En een VPN zal niet werken omdat je vast een Nederlands Apple account hebt gekoppeld met een Nederlandse betaalmethode. Paar jaar terug kreeg ik geen abo afgesloten als inwoner van NL met een debit MasterCard van Openbank. Simpelweg omdat het kaartnummer geregistreerd staat onder Openbank Spanje en de landen dus niet overeen komen.
Pagina: 1 ... 79 80 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen