[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:49
Was het vorig jaar ook al zo dat je met F1TV Pro niet meer multi-device kan kijken? Ik deel m'n abbo met een vriend en sinds vorig jaar heb ik F1TV Premium en daarmee kan je dus multi-device kijken (wat nodig is voor het delen natuurlijk), maar de jaren daarvoor hadden we gewoon Pro en ging dat delen ook prima.
Nu staat er expliciet bij dat multi-device niet meer mogelijk is met Pro.

PSN: Sluuz

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:38
Sluuz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:26:
Was het vorig jaar ook al zo dat je met F1TV Pro niet meer multi-device kan kijken? Ik deel m'n abbo met een vriend en sinds vorig jaar heb ik F1TV Premium en daarmee kan je dus multi-device kijken (wat nodig is voor het delen natuurlijk), maar de jaren daarvoor hadden we gewoon Pro en ging dat delen ook prima.
Merkte dat ze er vorig jaar tegen het einde van het seizoen ineens strenger in werden, toen werd ik er regelmatig tijdens wedstrijden uitgekickt wegens teveel devices omdat mijn ouders op mijn account meekijken. Nu premium genomen in de hoop het dan beter gaat :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sluuz schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:26:
Pro is al meerdere jaren ‘officieel’ maar 1 world stream.
Sinds eind vorig jaar zijn ze die voorwaarde strenger gaan handhaven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
YakuzA schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:15:
[...]

Pro is al meerdere jaren ‘officieel’ maar 1 world stream.
Sinds eind vorig jaar zijn ze die voorwaarde strenger gaan handhaven.
Het is al tijdens het f1 jaar ingevoerd, ik deel het met mijn broer en vader en voor de vakantie melden mijn vader als dat hij er uit werd gegooid. Ik heb toen alternatieve tijden gekeken. Nu maar Premium genomen.

Het vervelende is dat ze van de F1TV geen rekening houden met hun betalende abonnees (en ja ook als het delen illegaal of in strijd met de voorwaarden is, ik zou het ook goedkoop uit Turkije kunnen halen, via alternatieve wijze kijken, of IP TV nemen voor 75 euro per jaar). Ze kunnen zien wie er delen, stuur die mensen een bericht dat het per x datum wordt ingevoerd. Maar nee het wordt tijdens het seizoen ingevoerd. Het is net als toen de app naar een hoger minimum android tv versie ging, dat deden ze net voor de laatste race (en toen werd een oudere versie van de fire stick tv niet meer ondersteund).
Geen probleem dat ze dingen aanpassen, maar dit soort grote zaken, doe het lekker tijdens de winterstop en communiceer er over

Everything is better with Bluetooth

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-03 18:40
Zie net deze toggle voorbij komen op Reddit. Multi channel Audio (5.1 verwacht ik) in F1TV premium confirmed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpulXTIjqZl3G6drEiGuX9ox44c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pZmHVGYduD4H5wsAtXUBO7Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door gerbenp op 02-03-2026 23:18 ]

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
-

[ Voor 114% gewijzigd door TexMex op 03-03-2026 10:27 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:11
gerbenp schreef op maandag 2 maart 2026 @ 23:17:
Zie net deze toggle voorbij komen op Reddit. Multi channel Audio (5.1 verwacht ik) in F1TV premium confirmed?

[Afbeelding]
Sky Sports heeft al jaren 5.1 audio en Apple TV krijgt het vanaf dit seizoen ook. Dus lijkt mij niet meer dan logisch dat ze dit ook naar F1TV pushen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ik kijk altijd F1 via F1TV (Premium) + airplay naar mijn LG. Da's HD kwaliteit.
Nu kan ik dat ook met een USB-C to HDMI kabel doen. mijn 15 Pro Max ondersteunt 4K@60Hz via USB-C en dus ik vraag me af of ik op die manier van 4K kwaliteit kan genieten?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[Afbeelding]
Nog steeds enkel voor de welbekende groep goedgekeurde apparaten, dus voor het Android TV OS, Google's CCmGTV en Streamer.

Testing, one, two ...

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:47
hardware-lover schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:48:
[...]

Nog steeds enkel voor de welbekende groep goedgekeurde apparaten, dus voor het Android TV OS, Google's CCmGTV en Streamer.
Ik weet niet wat Streamer is maar je mist de Apple TV in dit rijtje.

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:08
La1974 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:26:
[...]

Dat is Google's opvolger van de CCmGTV: uitvoering: Google TV Streamer Wit 32GB

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

La1974 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 11:26:
Dat is geen apparaat met een Android TV OS ;)

Testing, one, two ...

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:00
hardware-lover schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:23:
[...]

Dat is geen apparaat met een Android TV OS ;)
Maar wie zegt dat enkel android tv os 5.1 surround krijgt en Apple niet?

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Waah schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:55:
[...]

De nieuwe versie F1TV app heeft deze functie al zag ik gister op mijn AppleTV

• Waah
DON PAPA schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:01:
[...]

De nieuwe versie F1TV app heeft deze functie al zag ik gister op mijn AppleTV
Nvidia shield nog altijd geen 4K en zie deze optie ook niet. heb eigenlijk niet zoveel zin om weer een mediaplayer aan te schaffen enkel omdat F1 te traag is om dit soort features gewoon breed uit te rollen .....

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:55:
Niemand? Maar mijn reactie was enkel betreffende de Android app update voor het Android (TV) OS en F1TV voor 4K&HDR goedgekeurde (Android/Android TV) apparaten, daar gaat het ook over in het Reddit topic waarin die afbeelding is gedeeld? Blijkbaar heeft de Apple TV die optie al langer?

Testing, one, two ...

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:32
Android app geupdate maar geen audio optie hoor?

//edit F1TV Premium ivm streamen naar twee TVs tegelijk sinds eind vorig seizoen toen één van de streams steeds vaker werd afgekapt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ajl4sWlA4abFVrRDd19Zk4_I9w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSzukE6tL5ulUbi4bjfNQc2G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door QwaftZefoni op 03-03-2026 19:35 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om F1TV op een Kodi af te spelen?

Ik zit nu nog elke keer een interne streaming-server op te starten en stream vanaf een laptop

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

QwaftZefoni schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:33:
Nou ik heb het wel op mijn Android telefoon, dit komt waarschijnlijk omdat ik de functie via de AppleTV aan heb kunnen zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJNK7m3TTMm8PgFTSoZfSsbJSzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxhosY0IsjcanGmKJipg19UV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door DON PAPA op 04-03-2026 00:16 ]

• QwaftZefoni
DON PAPA schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 23:10:
[...]

Nou ik heb het wel op mijn Android telefoon, dit komt waarschijnlijk omdat ik de functie via de AppleTV aan heb kunnen zetten.

[Afbeelding]
too bad, ik stream vanaf Android naar Chromecast aan een 5.1 Pioneer reciever
dus op zich zou 't kunnen, leuk dat ze de optie niet gewoon inbouwen :S

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 14:03

Gaitman

The Real One

DON PAPA schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 23:10:
[...]

[Afbeelding]
Nope, hier geen Apple producten en heb hier de optie ook! Op een S23 Ultra. Misschien dat het aan het type telefoon ligt.

[ Voor 53% gewijzigd door Gaitman op 04-03-2026 08:16 ]

• Pierre
  • Laatst online: 20:07

Pierre

Van nature lui!

Ik heb die optie ook op mijn Pixel 7a, het zou beter zijn als ik een update van de app krijg op mijn Nvidia Shield. Geen idee of die komt of dat die update er al is.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
QwaftZefoni schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:33:

//edit F1TV Premium ivm streamen naar twee TVs tegelijk sinds eind vorig seizoen toen één van de streams steeds vaker werd afgekapt

[Afbeelding]
Gezien je edit: streamen vanaf één device naar meerdere TV's? Of vanaf 2 devices naar 2 TV's? Want dit laatste hoort toch gewoon te kunnen met een Premium abonnement?

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Pro is 1 stream in HD, premium is 6 streams in 4K.

Te koop....

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Na een paar dagen alweer een nieuwe update voor de Android (TV) app 😉

Het artikel op onze FP zal er weinig mee te maken hebben 😁

Testing, one, two ...

• QwaftZefoni
Inderdaad alweer een update waarbij de Multiview (your device does not support this function) nu onder Premium functies is gegroepeerd

Ja, F1TV Premium omdat pa en ik tegelijk kijken en dat werd dichtgetimmerd in Pro.

Samsung Galaxy S10+ dus al wat oudere Android.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Voor de Tweakers die via Sky kijken of anders wel de Sky analyses en commentaren. Danica Patrick maakt voor 2026 geen deel meer uit van het Sky team.

Sky Sports have unveiled their plans for the 2026 Formula 1 coverage. Experts and analysts: Martin Brundle, Jenson Button, Nico Rosberg, Jacques Villeneuve, Naomi Schiff, Bernie Collins, Karun Chandhok, Jamie Chadwick and Anthony Davidson. Danica Patrick is no longer part of the lineup.

Jeppe H. Olesen (@jeppe.bsky.social) 4 maart 2026

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Chocoball schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:13:
Voor de Tweakers die via Sky kijken of anders wel de Sky analyses en commentaren. Danica Patrick maakt voor 2026 geen deel meer uit van het Sky team.

[Bluesky]
Daar zal Jenson heel blij mee zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/1s/2025/10/21/21/103189675-15210847-image-m-22_1761080064497.jpg

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:37

[Afbeelding]
Klopt maar nog niet bruikbaar op Apple TV, wel geactiveerd in menu, maar niet te activeren bij de taal
Ook is geluid nog steeds stereo pcm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upv3zzBMM14Zy26Co8O44xaGJ9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8SUypTlC1vxgH7PdHPawzjk.jpg?f=fotoalbum_large

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-03 10:36
Vanochtend de kwalificatie aan het kijken op mijn Google TV Streamer via de F1TV-app (F1TV premium) en het viel me direct op dat het volume veel lager was dan normaal. De pre-qualifyingshow was nog bezig toen ik begon met kijken en daar was het volume wel zoals ik gewend ben. Daarna in het menu 'enhanced audio' uitgezet en dat verhelpt het probleem.

Lijkt dus nog iets niet helemaal goed afgesteld...met andere apps geen last van bij surround (andere apparatuur: TCL 65C845 en Denon S960H).

• Soppyscroll
JdJtA schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 07:19:
Vanochtend de kwalificatie aan het kijken op mijn Google TV Streamer via de F1TV-app (F1TV premium) en het viel me direct op dat het volume veel lager was dan normaal. De pre-qualifyingshow was nog bezig toen ik begon met kijken en daar was het volume wel zoals ik gewend ben. Daarna in het menu 'enhanced audio' uitgezet en dat verhelpt het probleem.

Lijkt dus nog iets niet helemaal goed afgesteld...met andere apps geen last van bij surround (andere apparatuur: TCL 65C845 en Denon S960H).
Ik zal dit vanmiddag ook ff proberen, vind zelf ook inderdaad op, heb hem ook veel luider staan (appletv)

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:54
Vandaag voor het eerst de melding (oid) 'too many streams' gekregen, terwijl ik de live stream op de TV had staan en de on board van Max op de laptop. Heb een F1TV Pro abbo, dus het was te verwachten. Na opnieuw inloggen in op de laptop werkte het wel. Meekijken met Max is voor mij wel een pré, dus waarschijnlijk moet ik binnenkort de knip trekken.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:06
JPD68 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:35:
Vandaag voor het eerst de melding (oid) 'too many streams' gekregen, terwijl ik de live stream op de TV had staan en de on board van Max op de laptop. Heb een F1TV Pro abbo, dus het was te verwachten. Na opnieuw inloggen in op de laptop werkte het wel. Meekijken met Max is voor mij wel een pré, dus waarschijnlijk moet ik binnenkort de knip trekken.
Uitloggen op oude devices werkte niet?

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-03 18:40
Soppyscroll schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 22:45:
[...]

Klopt maar nog niet bruikbaar op Apple TV, wel geactiveerd in menu, maar niet te activeren bij de taal
Ook is geluid nog steeds stereo pcm

[Afbeelding]
5.1 Geluidsspoor is alleen actief op F1 Live. Moet je ook even controleren of hij op ON staat bij instellingen. En niet op AAN. Vertaalfoutje denk ik :+

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arjantje72 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:05:
Niet voor het aantal actieve streams, enkel voor het aantal geregistreerde apparaten in je F1 profiel (maximaal 6 dacht ik).

Ik moest er ook nog wat uitgooien die niet meer actief werden gebruikt omdat ik het maximum had bereikt bij inlog op een nieuw apparaat.

Testing, one, two ...

• Soppyscroll
gerbenp schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:21:
[...]

5.1 Geluidsspoor is alleen actief op F1 Live. Moet je ook even controleren of hij op ON staat bij instellingen. En niet op AAN. Vertaalfoutje denk ik :+
Aah ik kijk de world view, staat inderdaad5.1 bij f1 stream

[ Voor 5% gewijzigd door Soppyscroll op 07-03-2026 20:26 ]

• Soppyscroll
gerbenp schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:21:
[...]

Dat verhaalfoutje was bekend :)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:29
Heb geprobeerd te zoeken in dit topic maar kreeg niet 1-2-3 een reactie gevonden. Klopt het dat F1 TV geen Nederlands audiospoor heeft?

*sowieso

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

DonJunior schreef op zondag 8 maart 2026 @ 04:54:
Heb geprobeerd te zoeken in dit topic maar kreeg niet 1-2-3 een reactie gevonden. Klopt het dat F1 TV geen Nederlands audiospoor heeft?
Bij mij wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62zj1Sf4JHQuIEM5lH31R0MvNW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxQwFngPVz55Kzvau1hZev0A.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• DonJunior

*sowieso

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:39
Zit je F1Live stream? Daar staat bij mij namelijk ook alleen Engels en Spaans F1Live, als je de worldfeed pakt, zit daar NLD wel

• DonJunior
dnmw2705 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 05:31:
[...]

Zit je F1Live stream? Daar staat bij mij namelijk ook alleen Engels en Spaans F1Live, als je de worldfeed pakt, zit daar NLD wel
Heb gewoon de F1 app opgestart en Watch Race gedaan :?

Ik zie geen World Feed o.i.d.?

*sowieso

• dnmw2705
DonJunior schreef op zondag 8 maart 2026 @ 05:34:
[...]

Heb gewoon de F1 app opgestart en Watch Race gedaan :?

Ik zie geen World Feed o.i.d.?
Er is ergens een mogelijkheid om te switchen, zowel naar losse coureurs, als track data en dus de ‘international’ stream. Ik weet niet hoe dat op je android kastje initieert, dus begin met op pijltjes te drukken totdat er rechts in het scherm een balk verschijnt

• DonJunior
dnmw2705 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 05:38:
[...]

Er is ergens een mogelijkheid om te switchen, zowel naar losse coureurs, als track data en dus de ‘international’ stream. Ik weet niet hoe dat op je android kastje initieert, dus begin met op pijltjes te drukken totdat er rechts in het scherm een balk verschijnt
JAAA gevonden!!
Ik heb de F1 app op de chromecast. Je moet dus op de knop IN de cirkel duwen om videofeed te wijzigen. Dan kun je inderdaad audio wijzigen.
Thanks man
@dnmw2705

*sowieso

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:18
Hebben hier ook anderen problemen met het audiospoor van Grand Prix Radio? Buffering is na een paar minuten leeg. Kan je weer opnieuw synchroniseren (na eerst weer verplicht naar een reclame van Jumbo moeten luisteren 😠)

Zowel via de app als via de webpagina.

[ Voor 8% gewijzigd door RF1000 op 08-03-2026 05:55 ]

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-03 12:41

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Hoe volgen jullie allemaal de status van de batterij in de wagens? Met alleen de main stream mis ik veel te veel informatie (sectortijden zijn irrelevant) en wil iets praktisch hebben, waarbij het syncen zo min mogelijk geklooi is. De main stream gaat naar m'n TV via Google HD TV (dus de F1TV Pro Android-applicatie).

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• JPD68
Arjantje72 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:05:
[...]

Het was een andere melding, dan dat ik op teveel apparaten was ingelogd. Die heb ik vorige week ook juist opgeschoond.
Ging vanochtend bij het terugkijken van de race goed. Gisteren heb ik vrij snel achter elkaar FP3 en de quali gekeken. Vermoed dat er ergens een bitje is blijven hangen. Hou goede hoop voor dit seizoen.

[ Voor 26% gewijzigd door JPD68 op 08-03-2026 11:47 ]

• dnmw2705
Klauwhamer schreef op zondag 8 maart 2026 @ 08:05:
Hoe volgen jullie allemaal de status van de batterij in de wagens? Met alleen de main stream mis ik veel te veel informatie (sectortijden zijn irrelevant) en wil iets praktisch hebben, waarbij het syncen zo min mogelijk geklooi is. De main stream gaat naar m'n TV via Google HD TV (dus de F1TV Pro Android-applicatie).
Ik hoopte dat het in de Live Timing van f1-app zou zitten, maar zie het daar niet. Ik weet dus niet of het überhaupt beschikbaar is voor ons als kijkers.

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:18
Een paar keer zag je bij de onboard beelden de overlay met batterijstatus. Maar dat was echt maar op 1 hand te tellen, wellicht waren er problemen met het laten zien van de data.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RF1000 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 09:17:
Een paar keer zag je bij de onboard beelden de overlay met batterijstatus. Maar dat was echt maar op 1 hand te tellen, wellicht waren er problemen met het laten zien van de data.
Dat moest haast wel, want die info zou eigenlijk bij ieder "duel" meteen zichtbaar moeten zijn (vind ik) ;)

Testing, one, two ...

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:03:
[...]

Dat moest haast wel, want die info zou eigenlijk bij ieder "duel" meteen zichtbaar moeten zijn (vind ik) ;)
Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn. Ik had tijdens de race behoefte aan Mario Kart-achtige audiovisuele effecten.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:50
Ik zie door het bos de bomen niet meer.

Heb een Sony 75X95L en overweeg f1tv premium te nemen, met name om in 4k te kunnen kijken.

Klopt het dat ik dan niet direct op mijn tv in 4k kan kijken via de f1tv app, maar dat ik er eerst een los kastje voor moet hebben en zo ja welk kastje?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

@Capirex65 staat allemaal op de support pagina vrij uitgebreid beschreven :)
https://f1help.formula1.c...ed-devices?language=en_US

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 09-03-2026 16:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Capirex65
Die had ik al gevonden en daar staat android tv bij in het lijstje, maar ik maak uit reacties hier op dat het dus niet werkt via de f1tv app op een 4k android tv (Sony), maar alleen via bepaalde android tv kastjes.

Bijvoorbeeld een Google tv streamer.

Info via f1tv zelf schijnt nogal verwarrend te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Capirex65 op 09-03-2026 16:45 ]

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:22
@Capirex65 klopt idd, heeft zelfs op de frontpage in het nieuwsoverzicht gestaan .geek: Redactieblog - F1 TV, stop eens met die Android TV-discriminatie

[ Voor 5% gewijzigd door Rembock op 09-03-2026 16:50 ]

• Capirex65
Aha Thanks,

Ik kom eigenlijk alleen op het forum en zo goed als nooit op de voorpagina van tweakers 🙈

https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp

Hiermee zou het moeten werken? F1tv app erop en spelen maar in 4k?

[ Voor 53% gewijzigd door Capirex65 op 09-03-2026 16:56 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:29
Capirex65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:46:
Aha Thanks,

Ik kom eigenlijk alleen op het forum en zo goed als nooit op de voorpagina van tweakers 🙈

Idd; Vast wel.
Ik heb een voorloper van die Google Chromecast, en het is de beste gadget die ik ooit gekocht heb.
En F1TV draait er uitstekend op.
(en ook netflix en hbo en SkyS.T. en Disney en VLC en NLziet en Apple en zovoort)

• Capirex65
Eigenlijk best bizar, dure tv met alle opties en duur f1tv premium abo en dan moet je nog weer met extern spul moeikijk gaan doen om in 4k te kunnen kijken

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aha Thanks,

100%, met het Premium abonnement 😉

Testing, one, two ...

• TexMex
  • Niet online
Aha Thanks,

Bij Amazon is de Google TV Streamer nu overigens tijdelijk voor € 84,- beschikbaar als je de promo LD10 aanklikt. Hiermee kun je F1TV inderdaad in 4K zien met een premium abonnement.

Een andere optie is de Amazon Fire TV Stick 4K Max (2nd gen), nu tijdelijk voor € 49,99.

[ Voor 22% gewijzigd door TexMex op 10-03-2026 08:33 ]

• JPD68
Capirex65 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 20:23:
Eigenlijk best bizar, dure tv met alle opties en duur f1tv premium abo en dan moet je nog weer met extern spul moeikijk gaan doen om in 4k te kunnen kijken
Wat ook de strekking van het redactieblog is.

• Capirex65
Dus met de fire stick 4k max gen2 werkt het in 4k?

En is het dan te casten vanaf telefoon of beter direct via de app op de fire stick afspelen?

Al m'n andere apps werken op de tv zelf, dus zou de firestick alleen voor f1tv in 4k gaan gebruiken.

[ Voor 61% gewijzigd door Capirex65 op 11-03-2026 08:37 ]

• TexMex
  • Niet online
Capirex65 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:30:
Dus met de fire stick 4k max gen2 werkt het in 4k?

En is het dan te casten vanaf telefoon of beter direct via de app op de fire stick afspelen?

Al m'n andere apps werken op de tv zelf, dus zou de firestick alleen voor f1tv in 4k gaan gebruiken.
Je speelt dan direct via de app op de stick zelf af. Wel even 50 hz aanzetten in de instellingen van de stick.

[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 11-03-2026 09:18 ]

• Capirex65
Thanks, heb er net een besteld bij amazone

• Waah
Voor wie het vertikt om een nieuw device te kopen om 4K te kijken is er een andere optie die wel wat meer werk is:

https://github.com/Alexvbp/f1tv-4k-patch

De laatste versie van F1TV wordt door hem gepatched zodat het ook voor andere TV's werkt blijkbaar (het patchen, voor zover ik heb begrepen, is gewoon de devices toevoegen aan de lijst met gevalideerde apparaten). heb zelf een shield net als de maker en daar werkt het op.

in het kort:
APKM downloaden
Via ADB de APKM installeren (handmatig, 4 files installeren) OF via linux met een script kan het automatisch

Zelf geen linux dus heb ChatGPT een .bat file laten maken aan de hand van het linux-script en dat werkt ook prima. Bij een update hoef ik enkel de laatste versie te downloaden vanaf github, en dan de .bat draaien en ik heb weer de laatste versie met 4K.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 12-03-2026 09:10 ]

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:23
Sorry verkeerd gelezen.

[ Voor 73% gewijzigd door MaXeRs op 13-03-2026 12:05 ]

• Pierre
  • Laatst online: 20:07

Pierre

Van nature lui!

MaXeRs schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 06:47:
Mag ik met meerdere tweakers een premium 4k abonnement delen?
Wat denk je zelf

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben benieuwd of F1TV nu het abonnement met 2 weken verlengd omdat er 2 races uitvallen.

In 2023 kreeg je 1 week verlenging vanwege Emilia Romagna.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
sambalbaj schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:08:
Ben benieuwd of F1TV nu het abonnement met 2 weken verlengd omdat er 2 races uitvallen.

In 2023 kreeg je 1 week verlenging vanwege Emilia Romagna.
Natuurlijk doen ze dat, veel mensen hebben van de korting actie geprofiteerd.
Volgend jaar lopen ze dat dan mis, dus meer inkomsten voor F1TV

System | Racing is in my Blood

• Sander H
  • Laatst online: 14-03 09:24
Weet iemand hoe ik in de apple tv f1tv app wijzig van kanaal? Nu hoor ik Sky sports commentaar als hij op Engels staat maar wil graag Alex Jacques en Coulthard horen. In de f1 tv app op mijn telefoon kan ik gewoon wisselen aan de rechterkant tussen het 'wereldbolletje' en de officiele feed. Maar op de Apple tv zie ik dat nergens.

• noo
  • Niet online

noo

Sander H schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 07:17:
Weet iemand hoe ik in de apple tv f1tv app wijzig van kanaal? Nu hoor ik Sky sports commentaar als hij op Engels staat maar wil graag Alex Jacques en Coulthard horen. In de f1 tv app op mijn telefoon kan ik gewoon wisselen aan de rechterkant tussen het 'wereldbolletje' en de officiele feed. Maar op de Apple tv zie ik dat nergens.
Naar links swipen, dan krijg je een menu waar je dat wereldbolletje en de officiele feed kan kiezen. Mits je in de settings van je Apple TV remote 'swipen' enabled hebt. Mijn zus kon dat ook niet en blijkbaar staat 'swipen' default uit (?).
(uit mijn hoofd, zit 12 uur van mijn Apple TV af momenteel)

[ Voor 4% gewijzigd door noo op 14-03-2026 07:24 ]

• Sander H
  • Laatst online: 14-03 09:24
noo schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 07:22:
[...]

Naar links swipen, dan krijg je een menu waar je dat wereldbolletje en de officiele feed kan kiezen. Mits je in de settings van je Apple TV remote 'swipen' enabled hebt. Mijn zus kon dat ook niet en blijkbaar staat 'swipen' default uit (?).
(uit mijn hoofd, zit 12 uur van mijn Apple TV af momenteel)
Aha, dat zal het zijn. Swipen heb ik idd uit gezet want ik en mijn vrouw konden er niet heel erg mee overweg. Veel onbedoelde aanrakingen. Ga het even checken!

Edit, gefixed, bedankt!

Wel vreemd dat je zonder de swipefunctie gelijk opties ontnomen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander H op 14-03-2026 09:24 ]

• dnmw2705
Met F1TV Premium lukt het mij om 4 streams via AppleTV geladen te krijgen en 4 streams via Multiviewer. Echter ‘lopen’ de streams in synchronisatie weg in Multiviewer in vergelijking tot streams op de AppleTV.

Ik zit te denken waardoor dat kan komen, maar door verschil tussen 50 of 60fps zou niet moeten uitmaken, aangezien het live is. Ik weet dat de audio nog wel eens kan verschillen tussen 44100hz en 48000hz, maar dat lijkt mij ook stug.
Het enige wat ik dan nog kan bedenken uit de xCode HUD, dat de frames op AppleTV niet capped zijn, dus vaak 50,xx ipv vast 50,00. Als de iMac wel 50,00 capped heeft, klopt het. Maar ik kan dit nergens vinden in de iMac instellingen of die van Multiviewer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8tXkmmWT8e3Eo8QxAFsDJw3b3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTC2XCP6JZMOEeFj7BXZeNQJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Dennisdn
dnmw2705 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 08:38:
Met F1TV Premium lukt het mij om 4 streams via AppleTV geladen te krijgen en 4 streams via Multiviewer. Echter ‘lopen’ de streams in synchronisatie weg in Multiviewer in vergelijking tot streams op de AppleTV.

Ik zit te denken waardoor dat kan komen, maar door verschil tussen 50 of 60fps zou niet moeten uitmaken, aangezien het live is. Ik weet dat de audio nog wel eens kan verschillen tussen 44100hz en 48000hz, maar dat lijkt mij ook stug.
Het enige wat ik dan nog kan bedenken uit de xCode HUD, dat de frames op AppleTV niet capped zijn, dus vaak 50,xx ipv vast 50,00. Als de iMac wel 50,00 capped heeft, klopt het. Maar ik kan dit nergens vinden in de iMac instellingen of die van Multiviewer

[Afbeelding]
Tijdens de race vorige week viel het mij op dat de stream op AppleTV steeds verder achter liep op de stream van GPRadio zonder dat het beeld een keer haperde oid, dus er lijkt Inderdaad iets niet te kloppen…. (Dat was mijn eerste race op 4K premium, vorig jaar op gewoon F1TV had ik dat niet).

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 14-03-2026 09:09 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Sander H schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 07:44:
[...]

Aha, dat zal het zijn. Swipen heb ik idd uit gezet want ik en mijn vrouw konden er niet heel erg mee overweg. Veel onbedoelde aanrakingen. Ga het even checken!

Edit, gefixed, bedankt!

Wel vreemd dat je zonder de swipefunctie gelijk opties ontnomen worden.
Ik heb swipen wel gewoon aanstaan, maar ik druk altijd gewoon op omhoog of omlaag om de menu's te zien te krijgen. Het rondje boven de tijdbalk met de 3 vakjes en het plusje erin is om de beeldstream(s) te kiezen, onder de tijdbalk die met het grafiekje voor de geluidsstream, en die met de lijntjes voor de ondertiteling.

Zojuist even getest met swipen uit, en dan werkt dat ook gewoon zo.

iRacing Profiel

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38
Waah schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:08:
Voor wie het vertikt om een nieuw device te kopen om 4K te kijken is er een andere optie die wel wat meer werk is:

https://github.com/Alexvbp/f1tv-4k-patch

De laatste versie van F1TV wordt door hem gepatched zodat het ook voor andere TV's werkt blijkbaar (het patchen, voor zover ik heb begrepen, is gewoon de devices toevoegen aan de lijst met gevalideerde apparaten). heb zelf een shield net als de maker en daar werkt het op.

in het kort:
APKM downloaden
Via ADB de APKM installeren (handmatig, 4 files installeren) OF via linux met een script kan het automatisch

Zelf geen linux dus heb ChatGPT een .bat file laten maken aan de hand van het linux-script en dat werkt ook prima. Bij een update hoef ik enkel de laatste versie te downloaden vanaf github, en dan de .bat draaien en ik heb weer de laatste versie met 4K.
Vandaag getest op mijn Shield. 4k werkt prima, beeld is duidelijk scherper en lijkt ook wat vloeiender te lopen door de hogere bitrate(?). Maar geen HDR.. Dat voegt imo nog het meeste toe.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fuske schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:58:
Vandaag getest op mijn Shield. 4k werkt prima, beeld is duidelijk scherper en lijkt ook wat vloeiender te lopen door de hogere bitrate(?). Maar geen HDR.. Dat voegt imo nog het meeste toe.
De Shield heeft geen HLG HDR ondersteuning, en dat wordt door F1TV gebruikt, dus ... 🤷‍♂️

Het activeert wel op andere Android TV apparaten die HLG ondersteunen (bedoel niet de Google branded mediaspelers).

Testing, one, two ...

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:16
Ik heb gebruik gemaakt van de kortingsactie en heb nu Premium voor 121 euro. Tegenwoordig kun je ook ondertitels aan zetten (handig, want ik ben slechthorend, hoor wel iets maar niet alles). Het valt op dat de ondertitels voorlopen op de woorden van de presentator, hoe kan het dan een live uitzending zijn?

• Dennisdn
grun93 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:29:
Ik heb gebruik gemaakt van de kortingsactie en heb nu Premium voor 121 euro. Tegenwoordig kun je ook ondertitels aan zetten (handig, want ik ben slechthorend, hoor wel iets maar niet alles). Het valt op dat de ondertitels voorlopen op de woorden van de presentator, hoe kan het dan een live uitzending zijn?
F1TV loopt altijd een seconde of 20 achter op GPRadio en die heeft vast ook nog iets van vertraging op de werkelijkheid.

• La1974
  • Laatst online: 20:47
Formule 1 is zo voorspelbaar tegenwoordig.

• -tom-562
  • Laatst online: 21:21

-tom-562

Oliesjeik

Mss echt een stomme vraag, maar hoe kan ik de kwaliteit van de stream veranderen bij de F1TV app op een Chromecast with Google TV? Ik heb een premium abonnement (dus 4K), de settings in de F1TV app staan op UHD, maar ik krijg een 720P stream binnen.
Als ik 'omhoog' druk tijdens het kijken, krijg ikj ook alleen maar opties voor de audio en subtitles.

Vaak bu'j te bang!

• zetje01
-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:11:
Mss echt een stomme vraag, maar hoe kan ik de kwaliteit van de stream veranderen bij de F1TV app op een Chromecast with Google TV? Ik heb een premium abonnement (dus 4K), de settings in de F1TV app staan op UHD, maar ik krijg een 720P stream binnen.
Als ik 'omhoog' druk tijdens het kijken, krijg ikj ook alleen maar opties voor de audio en subtitles.
Op mijn google chromecast -afstandsbediening moet ik 2x omhoog klikken en 2x naar rechts (en 1x midden) om bij resoluties te komen.

• masauri
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Heeft nog iemand het volgende: de nl commentaar op internationale stream.
De commentaren zeggen we zien in de live stream tijdens de replay links onder in beeld.
Maar bij mij stond die telkens links boven...

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

zetje01 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:16:
[...]

Op mijn google chromecast -afstandsbediening moet ik 2x omhoog klikken en 2x naar rechts om bij resoluties te komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToxSjLuOxqtcMu3J-kVb0VE9AaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZibWxuohYFnsfxBuLNEHWTDs.jpg?f=fotoalbum_large
Dit zijn mijn opties.

Vaak bu'j te bang!

• zetje01
Rechtsonder heb jij 2 ronde icoontjes en rechts daarvan heb ik nog een (derde) camera-icoontje.

edit: alleen staan ze bij mij bóven de 'tijdbalk' (boven het woord "Live" ) maar bij jou eronder.

edit 2: het lijkt dus alsof jij een andere versie van de app heb, dan ik.

edit 3: Ik heb 3.0.47.1-SP153.10.0-release-r51-tv {30471001] TVS

[ Voor 21% gewijzigd door zetje01 op 15-03-2026 08:30 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

zetje01 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:22:
[...]

Rechtsonder heb jij 2 ronde icoontjes en rechts daarvan heb ik nog een (derde) camera-icoontje.

edit: alleen staan ze bij mij bóven de 'tijdbalk' (boven het woord "Live" ) maar bij jou eronder.

edit 2: het lijkt dus alsof jij een andere versie van de app heb, dan ik.
Ik ga de app ff opnieuw installeren, zo veel mis ik toch niet aan de race :P

Edit:
Dat hielp. Ik krijg er geen optie bij, maar ik heb nu wel een 4K HDR stream

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 15-03-2026 08:34 ]

Vaak bu'j te bang!

• zetje01
-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:30:
[...]

Ik ga de app ff opnieuw installeren, zo veel mis ik toch niet aan de race :P

Edit:
Dat hielp. Ik krijg er geen optie bij, maar ik heb nu wel een 4K HDR stream
Het is nu 08:50.
Ben je je hele thuisnetwerk en home-entertainment-system aan het her-inrichten? En gelijk maar even een nieuw behangetje op de muur?

Oeps; je edit had ik niet gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 15-03-2026 08:52 ]

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd

[ Voor 86% gewijzigd door J-M-T op 15-03-2026 09:01 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

masauri schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:18:
Heeft nog iemand het volgende: de nl commentaar op internationale stream.
De commentaren zeggen we zien in de live stream tijdens de replay links onder in beeld.
Maar bij mij stond die telkens links boven...
De nl commentatoren van Viaplay refereren naar het beeld wat Viaplay uitzend op hun streams/kanalen. Dat is niet perse altijd hetzelfde als de international stream van F1TV die jij daar ziet.

Alles kan stuk.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:33
Vandaag alweer problemen met 4K streams op Google TV 4K. Ik krijg alleen maar onderstaande foutmelding. App gedwongen stoppen en cache clearen hielp niet. Uiteindelijk de race maar in HD gekeken.
Vorig weekend was er ook al een hoop gedoe met de 4K streams. Haperend beeld, haperende audio, glitches.. Veelal tijdens de live events. De races van vorig jaar zijn wel goed te kijken in 4K.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFM9Rpqq4BNp2q7G92GRRZnTS-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKBFLk8dIAwDGzyFNjvOxIdp.jpg?f=fotoalbum_large

• JPD68
Even wat anders dan 4K, het valt mij op dat sinds dit seizoen er bewuste pauzes worden ingebouwd bij de voor- en nabeschouwingen, ik vermoed ten faveure van Apple TV in de USA. Verder zijn de team radios op de onboard streams nog beroerder dan vorig seizoen. Erg jammer want ik vind de communicatie tussen Max en GP een fijne toevoeging.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:44

sjaool

Every life should have 9 cats

BizzieBis schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:49:
Vandaag alweer problemen met 4K streams op Google TV 4K. Ik krijg alleen maar onderstaande foutmelding. App gedwongen stoppen en cache clearen hielp niet. Uiteindelijk de race maar in HD gekeken.
Vorig weekend was er ook al een hoop gedoe met de 4K streams. Haperend beeld, haperende audio, glitches.. Veelal tijdens de live events. De races van vorig jaar zijn wel goed te kijken in 4K.

[Afbeelding]
Ik heb deze foutmelding ook twee keer gehad tijdens de race. Erg vervelend. Nu heb ik er een tablet bij dus heb alles wel kunnen volgen. Maar iedere keer de app killen en opnieuw starten is gewoon vervelend. Verder geen problemen qua beeldkwaliteit etc.

"When you grow up your heart dies"

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het valt op dat de ondertitels voorlopen op de woorden van de presentator, hoe kan het dan een live uitzending zijn?
Live betekent niet dat er geen buffering is.
Pagina: 1 ... 78 79 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen