[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
RobertMe schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:35:
[...]

Maar je hebt dan niet de live timing feed nodig, want de applicatie heeft zijn eigen venster met weergave van de live timing. Dus zolang 2 streams nog werkt kan "de uitzending" (F1 Live of international) + Verstapppen onboard (+ live timing) nog.
Ik vond f1-dash.com. Die heeft ongeveer hetzelfde zo te zien. Plaats op de baan, rondetijden, sectoren, boordradios en de berichten van de wedstrijdleiding.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Topicstarter
Heeft iemand ook problemen met de F1 Pro app op de Amazon firestick 4k? De app eist dat ik een nieuwe versie download, maar die kan ik niet vinden in de app store, er komt geen update mogelijkheid

Uiteindelijk maar verwijderd en opnieuw gedownload en dan doet iet het wel (onthield de credentials ook nog :) )

[ Voor 22% gewijzigd door jeanj op 29-08-2025 20:44 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:08
Is F1 Premium de moeite nog waard? Iemand ervaring met het verschil in kwaliteit op een AppleTV?

Mijn huidige Pro abonnement loopt nog tot Februari, als ik nu upgrade naar pro, wordt hij dan ook direct weer een jaar verlengt of wordt Premium verrekend tot Februari? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Danielson schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:42:
Is F1 Premium de moeite nog waard? Iemand ervaring met het verschil in kwaliteit op een AppleTV?
Ja persoonlijk vind ik van wel
Mijn huidige Pro abonnement loopt nog tot Februari, als ik nu upgrade naar pro, wordt hij dan ook direct weer een jaar verlengt of wordt Premium verrekend tot Februari? :)
Bij mij was het zo, het pro abonnement werd meteen stop gezet en daarvan kreeg het te veel betaalde geld van het pro abonnement terug gestort en het nieuwe abonnement ging meteen weer in na betaling van het premium abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48

Winkiller

De Mopperpot

Is F1 Premium de moeite nog waard?
Dat is persoonlijk, ik ben van mening dat het me NIET waard is gezien de extra kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Winkiller op 30-08-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Winkiller schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

Dat is persoonlijk, ik ben van mening dat het me NIET waard is gezien de extra kosten.
Zoiets is inderdaad iets persoonlijks. Zelf zit ik ook in het kamp dat het me niet waard is. Ik kijk namelijk ook regelmatig naar F1 via andere devices dan de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:33
Winkiller schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

ik ben het hier ook mee eens...ik kan het verschil nauwelijks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik vind het het waard. Had net vt via viaplay (is dit weekend gratis) gekeken. Dat ziet er niet uit. Snel naar apple tv en lekker op 4K gekeken. Wat is dat toch veel mooier.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Je moet het vergelijken met F1TV Pro, dat is al beter dan Viaplay. En dan is het de upgrade waarschijnlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

dutchgio schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:11:
Je moet het vergelijken met F1TV Pro, dat is al beter dan Viaplay. En dan is het de upgrade waarschijnlijk niet waard.
Dat is persoonlijk. Ben al van pro naar premium gegaan ;). Ik vind het het wel waard. (Maar heb ook 77” oled hangen dus dan zie je het verschil ook goed)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Tylen schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:13:
[...]

Dat is persoonlijk. Ben al van pro naar premium gegaan ;). Ik vind het het wel waard. (Maar heb ook 77” oled hangen dus dan zie het het verschil ook goed)
Haha bigger is better, NOT :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:50
Geeft HDR potentieel niet een veel groter effect dan "die paar" extra pixels? Waarbij Premium dus ook HDR doet (middels HLG) dat bij Pro ontbreekt.

En daarnaast is beeldkwaliteit niet (meer) het enige verschil, want op Pro mag je nog maar 1 of 2 streams live kijken, bij Premium is dat 6? ongelimiteerd? In ieder geval "meer".

* RobertMe bevindt zich eerder in het kamp opzeggen en geen F1 meer kijken dan het kamp overstappen op Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:37

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb nu bij de voorbeschouwing op mijn MacBook met multiviewer last van een stotterende stream. Appletv met de F1 app werkt wel gewoon goed. Meer mensen last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 14:21:
Geeft HDR potentieel niet een veel groter effect dan "die paar" extra pixels? Waarbij Premium dus ook HDR doet (middels HLG) dat bij Pro ontbreekt.

En daarnaast is beeldkwaliteit niet (meer) het enige verschil, want op Pro mag je nog maar 1 of 2 streams live kijken, bij Premium is dat 6? ongelimiteerd? In ieder geval "meer".

* RobertMe bevindt zich eerder in het kamp opzeggen en geen F1 meer kijken dan het kamp overstappen op Premium.
Klopt idd, HLG kan ook aardig wat toevoegen aan de "beleving". Ik zal de Google Streamer maar eens als F1TV only speler aan gaan sluiten. Tja, waarom eigenlijk niet, ik betaal premium maar nu enkel voor het kijken vanaf meerdere adressen op dit moment.

Ze moeten daar niet zo moeilijk doen. Een door Google gecertificeerd Android TV apparaat zou simpelweg ook geschikt moeten zijn, niet die paar die dat nu alleen maar zijn, flauwekul.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:01
Voor mij is F1TV Premium wel echt een toevoeging en dubbel en dwars de prijs waard. Natuurlijk kan de bitrate wat hoger dan 13mbit/sec, maar als ik nu weer naar F1TV Pro kijk, dan is het verschil wel echt groot, zeker in de snellere beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutiptv
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:59
@tweakduke Het blijkt vrij eenvoudig om de F1 TV Android TV APK te modden zodat ook op niet Google en Amazon devices (zoals de Nvidia Shield TV) gekeken kan worden in UHD. Hiervoor is verder gewoon een betaald Premium account nodig.

Mag dat besproken worden hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
dutiptv schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:43:
@tweakduke Het blijkt vrij eenvoudig om de F1 TV Android TV APK te modden zodat ook op niet Google en Amazon devices (zoals de Nvidia Shield TV) gekeken kan worden in UHD. Hiervoor is verder gewoon een betaald Premium account nodig.

Ik zal het even in de groep gooien, aangezien daar standaard niet over gesproken mag worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb een tijdje zo'n gemodde apk van een Shield gebruikt om met Disney+ Atmos te krijgen ipv DD+, nu is het voldoende om de FireTV app daarvoor te gebruiken, al moet ik bekennen dat ik daar mee op ben gehouden. Steeds als de originele app werd geupdate moest je weer achter een nieuwe versie aan. In de praktijk is het verschil ook niet zo heel erg groot vwb het geluid.

Ben wel benieuwd of dat nu ook zou kunnen lukken. Zo vaak wordt de F1TV app niet vernieuwd (vorige week was de laatste update voor Android/Google TV).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutiptv
tweakduke schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:50:
[...]

Ik zal het even in de groep gooien, aangezien daar standaard niet over gesproken mag worden.
Wacht ik jullie besluit even af.
hardware-lover schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:50:
[...]

Ben wel benieuwd of dat nu ook zou kunnen lukken. Zo vaak wordt de F1TV app niet vernieuwd (vorige week was de laatste update voor Android/Google TV).
Klopt dat de App niet vaak vernieuwd wordt, maar updates blijven in dit geval inderdaad altijd gedoe. In ieder geval interessant om te zien dat er geen enkele technische belemmering is om UHD toe te staan op andere devices. O.a. op Reddit is ook geclaimd dat Android TV 14 nodig zou zijn, maar dit is dus niet het geval, werkt prima op Shield Experience 9.2.1 op Android TV 11. Wat de reden is voor F1 TV om deze beperking op te leggen is speculeren. Mogelijk financiele exclusiviteit deal met Amazon/Google of misschien willen ze het alleen toestaan op devices waarop ze getest hebben dat het vlekkeloos werkt en zijn ze begonnen met de meest populaire 4 devices op Android TV. Zelfs de Shield blijft toch enigszins niche in vergelijking met Amazon/Google devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@dutiptv, toevallig net gezien op Reddit, en ook even rechtgezet middels meerdere reacties. Raar dat niemand anders dat even heeft gecorrigeerd.

Ik dacht, ik ga eens even Reddit op, voor het geval dat .... 😁

Een door Google gecertificeerd Android TV apparaat, desnoods met V14 als versie, zou toch voldoende moeten zijn om de hoogste kwaliteit te krijgen, als je er ook voor betaald.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2025 18:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Omdat het Zandvoort is kunnen we ook weer eens gratis naar Viaplay kijken. Zit nu de voorbeschouwing te kijken van de race, maar het gaat echt nergens over. Ze hebben echt niets zinnigs te melden, behalve hoe leuk en geweldig het wel niet allemaal is met de sfeer en het publiek. Opnieuw een bevestiging voor mij dat een F1 TV Pro abonnement meer biedt, voor minder geld.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

PatrickC schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 12:56:
Omdat het Zandvoort is kunnen we ook weer eens gratis naar Viaplay kijken. Zit nu de voorbeschouwing te kijken van de race, maar het gaat echt nergens over. Ze hebben echt niets zinnigs te melden, behalve hoe leuk en geweldig het wel niet allemaal is met de sfeer en het publiek. Opnieuw een bevestiging voor mij dat een F1 TV Pro abonnement meer biedt, voor minder geld.
Ik kan niet vinden hoe dat te doen zonder account, en een account kan ik alleen kopen bij viaplay?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

franssie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:28:
[...]

Ik kan niet vinden hoe dat te doen zonder account, en een account kan ik alleen kopen bij viaplay?
De race wordt uitgezonden via het gratis kanaal ViaPlay TV. Dit is te zien op onder andere Ziggo kanaal 13, KPN kanaal 51, Odido kanaal 13 en Delta kanaal 22.

https://www.xgn.nl/nieuws...zonder-viaplay-abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Winkiller schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:32:
[...]

De race wordt uitgezonden via het gratis kanaal ViaPlay TV. Dit is te zien op onder andere Ziggo kanaal 13, KPN kanaal 51, Odido kanaal 13 en Delta kanaal 22.

https://www.xgn.nl/nieuws...zonder-viaplay-abonnement
Aha, maar streamen lukt dan niet helaas.

Edit nlziet zou het ook uitzenden? Het mij de NPO maar weer

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 31-08-2025 14:55 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik probeer eens Viaplay op Ziggo. De vraag voor mij is of dat het rustiger kijken is omdat die schreeuwbek Alex Jacques niet te horen is of dat het niveau te laag is en het daardoor net zo irritant wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:50
Poe hee, dat ViaPlay kanaal 13 op Ziggo valt niet mee zeg..
Zelfs als je het geluid uitzet dan is de grafische kwaliteit nog steeds om the huilen ten opzichte van jaren geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartsmash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-08 15:04
NLZiet zou ook uitzenden..zou niet weten op wel kanaal..iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik kijk viaplay via de TV-app, maar het geluid klinkt super blikkerig vandaag?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43

M-ThijZ

Riding on Rails

Bartsmash schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:04:
Ja, ik kijk ook honkbal op NPO1? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 21:51
Mijn god... Betalen mensen hier normaal voor? Gewoon reclame van rondje 6 tot 8 bij viaplay.

En dat commentaar. Ik krijg nog heimwee naar sky sports.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
M-ThijZ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

Ja, ik kijk ook honkbal op NPO1? :?
Ik snap er ook niets van, het zou toch op NPO1 zijn? Ik zie ook honkbal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:16

AreVeeDee

NSO: SW-7515-1623-5706

RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:17:
Mijn god... Betalen mensen hier normaal voor? Gewoon reclame van rondje 6 tot 8 bij viaplay.

Vraag ik mij ook af. Of die reclame tijdens de race alleen op het open kanaal?

Samsung Galaxy S25 | Lenovo IdeaPad 5 Pro 14" | Sony WF-1000XM4 | LG OLED C4 42" | Nintendo Switch 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Navi schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:18:
[...]

Ik snap er ook niets van, het zou toch op NPO1 zijn? Ik zie ook honkbal..
in de tv gids stond er zelfs een foto van Max bij de studio sport live uitzending van 3 uur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Op NLziet ook niets te vinden, wat bizar joh, overal zie ik dat er reclame voor werd gemaakt, notabene ook door nlziet zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Race is een half uur bezig en we hebben reclameblok 2. En mist een crash.

Commentaar leek door te gaan. Dus ik denk dat het voor abonnees zonder reclame is.

[ Voor 37% gewijzigd door RocketKoen op 31-08-2025 15:36 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:32:
Ik kijk voor het eerst viaplay maar wat een waardeloze bende is dit zeg, elke 15 min een reclameblok en nu idd precies tijdens een crash.

Dit wil toch niemand?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
gielie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:35:
[...]

Ik kijk voor het eerst viaplay maar wat een waardeloze bende is dit zeg, elke 15 min een reclameblok en nu idd precies tijdens een crash.

Dit wil toch niemand?
Dat is alleen op Viaplay TV lijkt me, als je gewoon de betaalde Viaplay versie hebt zit er geen reclame in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
Bartsmash schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:04:
Veel reclame over gezien maar nergens te vinden. NPO1 ook niks, gek.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:01
RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:32:

Commentaar leek door te gaan. Dus ik denk dat het voor abonnees zonder reclame is.
Reclame is voor ViaplayTV, TV+ en Viaplay Basis. Viaplay Standaard (duurste variant) heeft geen reclame

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:23
Man man, 't is al gezegd hier maar wat een faalhazen bij Viaplay.
Dan ben je 2 keer bijna falliet gegaan, is 80% van je abbonees weggelopen. Dan doe je de F1 van Zandvoort gratis uitzenden wat je kans is om mensen terug te winnen (ik dacht, laat ik eens kijken of dingen bter zijn geworden) en dan ga je bijna fullscreen reclameblokken erin gooien tijdens de race.

Echt, bij het eerste blok weer overgeschakeld naar F1TV en dit is toch wel permenanent nooit meer Viaplay hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
dnmw2705 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:55:
[...]

Reclame is voor ViaplayTV, TV+ en Viaplay Basis. Viaplay Standaard (duurste variant) heeft geen reclame
Voor €20/m krijg je dus dit... Voor €22 zonder reclame.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wel een faal van FOM/F1 dat ze het toch achter een betaalmuur hebben weten te krijgen voor streaming.
De motivatie om F1 te kijken is bij nu nog verder afgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
franssie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:52:
Wel een faal van FOM/F1 dat ze het toch achter een betaalmuur hebben weten te krijgen voor streaming.
De motivatie om F1 te kijken is bij nu nog verder afgenomen.
Huh? Het zit al achter de betaalmuur sinds Sport1? Dat is door Ziggo gekocht en Ziggo Sport Totaal geworden en moest je voor betalen. Vervolgens hebben ze, veel later, het Ziggo Sport kanaal geïntroduceerd voor Ziggo klanten dus nog steeds "betaalmuur" (of Ziggo betalen of Ziggo Sport Totaal betalen), vervolgens is F1TV geïntroduceerd dat uiteraard betaald is, en nu zijn de rechten van Ziggo naar ViaPlay gegaan waar het nog steeds betaald is. Daar is dus niet veel aan veranderd de afgelopen ~15 jaar of zo.

Of doel je op de Nederlandse wetgeving die stelt dat grote sport evenementen uitgezonden moeten worden op een open zender? Want die wet stelt vast niks over kwaliteit of hoeveel/weinig reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

RobertMe schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:13:
[...]

Huh? Het zit al achter de betaalmuur sinds Sport1? Dat is door Ziggo gekocht en Ziggo Sport Totaal geworden en moest je voor betalen. Vervolgens hebben ze, veel later, het Ziggo Sport kanaal geïntroduceerd voor Ziggo klanten dus nog steeds "betaalmuur" (of Ziggo betalen of Ziggo Sport Totaal betalen), vervolgens is F1TV geïntroduceerd dat uiteraard betaald is, en nu zijn de rechten van Ziggo naar ViaPlay gegaan waar het nog steeds betaald is. Daar is dus niet veel aan veranderd de afgelopen ~15 jaar of zo.

Of doel je op de Nederlandse wetgeving die stelt dat grote sport evenementen uitgezonden moeten worden op een open zender? Want die wet stelt vast niks over kwaliteit of hoeveel/weinig reclame.
Ik doel op het beleid dat in Europa de wedstrijden voor het thuispubliek FTA te b3kijken zijn. Daar stappen ze dus van af, al doen ze van niet, met viaplay itt nog hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
franssie schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:20:
[...]

Ik doel op het beleid dat in Europa de wedstrijden voor het thuispubliek FTA te b3kijken zijn. Daar stappen ze dus van af, al doen ze van niet, met viaplay itt nog hiervoor.
Ik was in de veronderstelling dat Zandvoort door de NPO uitgezonden zou worden, blijkbaar heb ik dat verkeerd begrepen. Na 45 minuten en 3 reclame blokken verder heb ik de F1 uitgezet, dacht probeer het weer eens, keek het voorheen vrij vaak, ik ben voorgoed genezen. Hoe deed Max het eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Het kritische punt was voor mij al bereikt voor dit seizoen, na de prijsverhogingen en verdere uitkleding van de F1TV mogelijkheden. Viaplay wil ik al helemaal niet, dus mij waren/zijn ze kwijt. Kwam best veel tijd vrij waar ik nu mooi andere dingen mee doe, zonder commercieel volgepropt te worden.
Het is best een interressant experiment; ben wel benieuwd hoe lang de massa deze uitmelkerij van de FOM blijf pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ná het einde van dit seizoen ook maar weer eens gaan kijken wáár ik nog wel (óf juist niet meer) naar wil gaan kijken ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pW1-pbmZgYrR_Ipn68X1bL1340I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/I3Mqc8nfv8RiF0E6X7tklxtZ.png?f=user_large

Abo verlengen komt daar op €142.99 voor een jaar en dat is me, mede gezien de huidig geboden services, gewoon écht te veel om een paar races op TV Semi-Live te kunnen bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 31-08-2025 22:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:28
Ik ben de herhaling op ViaPlay aan het kijken, maar het commentaar is al sinds rondje 20 ofzo verdwenen - even voor Hamilton's crash - en enkel nog de live feed geluiden 8)7 Inmiddels rondje 40....
Als dit bij de Live uitzending ook zo was |:(

[ Voor 26% gewijzigd door henri86 op 31-08-2025 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Will_M schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:44:
Ná het einde van dit seizoen ook maar weer eens gaan kijken wáár ik nog wel (óf juist niet meer) naar wil gaan kijken ....

[Afbeelding]

Abo verlengen komt daar op €149.95 voor een jaar en dat is me, mede gezien de huidig geboden services, gewoon écht te veel om een paar races op TV Semi-Live te kunnen bekijken.
Hoezo kost (automatisch) verlengen €149,95? Als je je jaarabonnement door laat lopen is het gewoon op dit moment nog €94,99.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:37
RocketKoen schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:17:

Ik kijk alleen nog Viaplay voor de Premier League, maar de FM1 niet meer. Dat kijk ik op F1 TV. 1080p en Engels commentaar. Vind het echt belachelijk dat voor die prijs Viaplay niet eens in 1080p uit zendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PatrickC schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:03:
[...]

Hoezo kost (automatisch) verlengen €149,95? Als je je jaarabonnement door laat lopen is het gewoon op dit moment nog €94,99.
€142,99 wordt het, Volgens de onlangs gemailde voorwaarden mag én kun je straks met een 'WEB' abo á €94.99 nog maar op één device gelijktijdig kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
Will_M schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 22:09:
[...]

€142,99 wordt het, Volgens de onlangs gemailde voorwaarden mag én kun je straks met een 'WEB' abo á €94.99 nog maar op één device gelijktijdig kijken.
Kijken op één device is voor mij voldoende, dus dan blijft het €94.99 voor mij, mits ze deze prijs volgend jaar gaan verhogen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PatrickC schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:06:
[...]

Kijken op één device is voor mij voldoende, dus dan blijft het €94.99 voor mij, mits ze deze prijs volgend jaar gaan verhogen.
*Tenzij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@tweakduke, is er al een ei over gelegd?

Het is niet dat er gepoogd wordt om daadwerkelijk iets te omzeilen, je hebt tenslotte het Premium abonnement nodig om 4k en HDR (HLG) in theorie te kunnen krijgen. Helaas enkel beschikbaar voor een selectief aantal Google streamers, terwijl er legio apparaten zijn, door datzelfde Google gecertificeerd als Android TV apparaat (met Google of Android TV grafische interface), die eveneens 100% geschikt zijn om er ook gebruik van te kunnen maken. De F1TV app staat er voor deze apparaten tenslotte ook officieel in de Google Play Store (voor Android TV).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:25:
[...]

Het is niet dat er gepoogd wordt om daadwerkelijk iets te omzeilen, je hebt tenslotte het Premium abonnement nodig om 4k en HDR (HLG) in theorie te kunnen krijgen. Helaas enkel beschikbaar voor een selectief aantal Google streamers, terwijl er legio apparaten zijn, door datzelfde Google gecertificeerd als Android TV apparaat (met Google of Android TV grafische interface), die eveneens 100% geschikt zijn om er ook gebruik van te kunnen maken. De F1TV app staat er voor deze apparaten tenslotte ook officieel in de Google Play Store (voor Android TV).
Sideloading mag hier toch ook besproken worden, lijkt mij soort van over hetzelfde probleem te gaan. Of het nu gaat om "app kan niet geïnstalleerd worden (uit de Play Store) omdat apparaat niet op een lijstje staat" of "app kan niet maximaal gebruikt worden omdat apparaat niet op lijstje staat" gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@RobertMe, niet eens aan gedacht, maar inderdaad 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutiptv
@RobertMe @hardware-lover Eens, maar gezien de topic waarschuwing leek het me wel netjes om het even te vragen ("Vanced" wordt elders op GoT ook gewoon zonder moderatie genoemd/besproken)

Overigens waren er wat brutale tweakers die me geDMd hebben en daarbij werd duidelijk dat succes niet gegarandeerd is, dus er is nog wat aan de instructies en plekken om te patchen geschaafd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 19:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hardware-lover schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:25:
[...]

En @dutiptv inmiddels wel. In mobile lopen ze vaker tegen deze kwesties aan en om het beleid duidelijk te houden op het forum, was daar even overleg voor nodig. Ik quote mijn collega @RoD
De F1 TV app is eigendom van de rechthebbende, en het modden van een apk is dus copyright inbreuk, dit staan we in mobile niet toe. Voor de volledigheid, custom roms hebben een iets andere positie omdat Android theoretisch gezien nog altijd een open source OS is, en een custom rom dus niet per definitie ergens inbreuk op maakt (al kunnen we dat nooit uitsluiten). Maar bij apk's is het helder: het modden hiervan is simpelweg niet toegestaan tenzij de eigenaar hiervoor toestemming geeft (maar dat zal hier niet het geval zijn)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dutiptv schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:43:
@RobertMe @hardware-lover Eens, maar gezien de topic waarschuwing leek het me wel netjes om het even te vragen ("Vanced" wordt elders op GoT ook gewoon zonder moderatie genoemd/besproken)

Overigens waren er wat brutale tweakers die me geDMd hebben en daarbij werd duidelijk dat succes niet gegarandeerd is, dus er is nog wat aan de instructies en plekken om te patchen geschaafd.
Helaas via Tweakers niet mogelijk dus... 🥲

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00

Dido

heforshe

Ik krijg net een mailtje
We just want to let you know your F1 TV Pro subscription will renew for €64.99 on 05 Oct 2025.
Cool, ik klaag nergens over 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Meer mensen waar de onboard van Verstappen via MultiViewer F1 (laatste versie) hapert? Vanochtend geupdate naar 2.1.0, voorheen nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:28
Ik heb een irritant issue met F1TV streamen via de Chromecast.

Kwalificatie en de race gaat - even afkloppen - prima, maar bij de andere live streams (FP, post-Q, etc.) stopt de stream om de haverklap. Je krijgt het laadrondje in beeld en op dat stilstaande beeld blijft hij dan eeuwig hangen. Stop ik het casten en zet ik deze direct weer aan, loopt ie weer door (bij het stoppen loopt de stream ook direct weer op de PC).
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Nu ook bijvoorbeeld: hele Q zonder probleem gekeken. Post Q nu staat de stream ongeveer elke 3 minuten stil en is het casten stoppen/starten om weer verder te kijken. Strontvervelend, want dat stoppen/starten klikken duurt 1s, maar voordat de chromecast gebufferd heeft en de stream dus daadwerkelijk weer loopt zijn we 15-30s verder telkens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:12

masauri

aka qwybyte

Heb ook Multiviewer problemen nu.
Klik de internationale stream aan.
Speelt ff, loopt dan vast.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
henri86 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 17:42:
Ik heb een irritant issue met F1TV streamen via de Chromecast.

Kwalificatie en de race gaat - even afkloppen - prima, maar bij de andere live streams (FP, post-Q, etc.) stopt de stream om de haverklap. Je krijgt het laadrondje in beeld en op dat stilstaande beeld blijft hij dan eeuwig hangen. Stop ik het casten en zet ik deze direct weer aan, loopt ie weer door (bij het stoppen loopt de stream ook direct weer op de PC).
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Nu ook bijvoorbeeld: hele Q zonder probleem gekeken. Post Q nu staat de stream ongeveer elke 3 minuten stil en is het casten stoppen/starten om weer verder te kijken. Strontvervelend, want dat stoppen/starten klikken duurt 1s, maar voordat de chromecast gebufferd heeft en de stream dus daadwerkelijk weer loopt zijn we 15-30s verder telkens.
Tja ik heb dat sinds dit jaar tijdens de livestream race zelf, niet FP of Quali. Casten via Android app naar Chromecast. Na een paar minuten bufferen, stop ik dan casten dan gaat ie op m'n telefoon gewoon netjes door. Terugkijken ook geen probleem. Gedoe begon na een app date na Melbourne iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:25
masauri schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:03:
Heb ook Multiviewer problemen nu.
Klik de internationale stream aan.
Speelt ff, loopt dan vast.
@noo
Multiviewer heeft 5sept een update gekregen, had je die al?.(kzou hem ook totaal un-installen en de map wissen en dan opnieuw installeren als je naar de hele nieuwe 2.x versie gaat (2.1, nu dus) geldt ook voor de 'Multiviewer Companion' Extensie. Even helemaal fris en opnieuw beginnen, de setup instellingen kan je geloof ik wel saven en meenemen, maar ik zou dat ook opnieuw gaan maken.
En er is een nieuwe functie 'RaceTrace' genoemd. (geeft onderlinge inloop-uitloop tijden aan, tussen de rijder onderling)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Mel33 schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:34:
[...]

@noo
Multiviewer heeft 5sept een update gekregen, had je die al?.(kzou hem ook totaal un-installen en de map wissen en dan opnieuw installeren als je naar de hele nieuwe 2.x versie gaat (2.1, nu dus) geldt ook voor de 'Multiviewer Companion' Extensie. Even helemaal fris en opnieuw beginnen, de setup instellingen kan je geloof ik wel saven en meenemen, maar ik zou dat ook opnieuw gaan maken.
En er is een nieuwe functie 'RaceTrace' genoemd. (geeft onderlinge inloop-uitloop tijden aan, tussen de rijder onderling)
Yep, ik zat sinds 6 september op 2.1.0. Nog iets wat ik zondag merkte: de (MultiViewer F1) live timing liep zo'n 5 a 6 ronden achter tijdens de race, bij de quali liep ie synchroon. De MultiViewer F1 onboard van VER liep vrijwel gelijk met de F1 Live stream op mijn Apple TV. Herstarten van de live timing hielp niet. Zal eens een verse install proberen voor het volgende race weekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

Blijft maar goed gaan elk jaar. Weer verbaasd.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NoGgkabMlNvPfEwECAJwwpVQOU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/j5GcO1pkBRW28G3SsrlCDPZV.jpg?f=user_large

Sinterklaas wil bier !

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen