Majesty schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:11:
[...]
Hoe weet je dat je een 4k hdr stream hebt? Op mijn FireTV zie ik UHD aan staan in de settings van de F1TV app, maar heb ook de mogelijkheid niet om te switchen tussen stream kwaliteit tijdens de race. Het icoontje is er simpelweg niet, ook niet na opnieuw installeren van de app.
Ik heb inmiddels de Fire TV Stick 4k Max Gen2 en om de resolutie/framerate/bitrate/codec te zien gebruik ik het MUL menu:
FireTV MUL screen setting:
If you hold the center (Enter button) down one second on the remote control, then also press the down portion of the outer ring for additional 3 seconds, then release them both and press the 3 lines (Hamburger) option menu, it brings up a menu to active Advanced Options and other tools. With advanced options on, it shows an overlay screen with AUDio and MUL settings, frame rate, etc.
Ik heb, net als de poster hierboven met de Chromecast with Google TV, zelf ook even moeten stoeien met de instellingen om 4k voor elkaar te krijgen. Hij bleef op 1080p steken.
De testdagen in Bahrein waren nog steeds gewoon in 4k (terug) te zien met een bitrate van 15/16 Mb/s. In die streams is het icoon om de resolutie te wijzigen ook gewoon zichtbaar/klikbaar. Dit werkt bij deze weekenden nog steeds overigens.
Alleen sinds de race weekenden zijn begonnen en het menu op te roepen is waar je kunt kiezen tussen de F1 Live / International Stream is de keuze om van resolutie te wijzigen niet meer zichtbaar. Zie foto:
Wat ik in elk geval heb gedaan heb om 4k te krijgen is:
- F1 app verwijderen + installeren. (dit had in eerste instantie geen invloed)
- Zorgen dat in de F1 TV app de resolutie op UHD staat ipv HD (standaard al het geval, maar voor de zekerheid even getoggled)
- In de Display Settings van de Fire TV staat de resolutie op Auto (2160p). Heb deze handmatig naar 2160p 50 Hz gezet)
- De kleuren in datzelfde Display Settings menu van 8-bit naar max. 12-bit aangepast.
Na wat heen en weer veranderen is hij 4k gaan streamen, ook al heb ik de display instellingen weer teruggezet naar default. Heb dus geen idee wat het probleem uiteindelijk was.
[
Voor 44% gewijzigd door
SmiGueL op 17-03-2026 22:56
]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup