F1 TV app. In de android versie zit gewoon een cast knop, neem aan dat de airplay knop in de apple variant zit
Sky F1 kan ook dacht ik. Al gezocht in dit topic?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Zie onderstaande website voor welke devices/browsers ondersteund worden.c-nan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:50:
Ik heb een LG G3 tv - daar wil ik zonder extra kastjes/hardware - F1 kijken.
Ik wil dus geen Apple TV of een Chromecast kopen/aansluiten.
Wat zijn dan mijn opties, behalve Viaplay?
Mooi meegenomen is als ik 2 streams tegelijk kan kijken (1 op de TV en 1 via mobiel/pc bijvoorbeeld).
Een kastje van Ziggo heb ik overigens wel al aangesloten.
https://f1help.formula1.c...ed-devices?language=en_US
Klopt.c-nan schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:21:
Dus Viaplay en F1 TV zijn de 2 opties die we in Nederland hebben?
4K en meerdere kanalen is tegenwoordig geloof ik alleen maar met een duurder abo.Boeryepes schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:40:
[...]
Gewoon via Airplay vanaf een Apple device (vanuit de app). Zo kijk ik ook F1. Een nadeel waar ik nog niet uit ben (ook geen moeite gedaan) is dat ik dan niet de andere videokanalen in de app kan bekijken (on board bijv).
Daarnaast is het in mijn ervaring geen 4K maar ik dacht dat dat wel zou moeten kunnen.
Op de support pagina wordt cast en AirPlay niet meer genoemd (tenminste ik zie het niet). Waarom is mij niet duidelijk, maar wellicht gaan ze dezelfde kant op als Netflix. Sowieso werd AirPlay alleen officieel ondersteund naar een Apple TV toe. Waarom weet ik niet, ik zou dan eerder de app op de Apple TV opstarten.Boeryepes schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:40:
[...]
Gewoon via Airplay vanaf een Apple device (vanuit de app). Zo kijk ik ook F1. Een nadeel waar ik nog niet uit ben (ook geen moeite gedaan) is dat ik dan niet de andere videokanalen in de app kan bekijken (on board bijv).
Daarnaast is het in mijn ervaring geen 4K maar ik dacht dat dat wel zou moeten kunnen.
Mag ik stellen dat het behoorlijk irritant is dat wanneer je inlogt op F1-app en F1TV-app, dat dit geteld wordt als twee unieke apparaten? Verbaas mij er ook over dat F1 niet de live-timing ook in de F1TV-app verwerkt. Nu is de sessie bezig in Bahrein, maar via F1TV is er pas vanaf 16u00 beeld, maar via F1-app is er al live coverage. Het zou zoveel krachtiger zijn van F1 als ze beide apps met elkaar zouden integreren, zeker op bijv. AppleTV of AndroidTV/GoogleTV (ik heb de recente discussie over de benaming in dit topic geskippt)
Wat bedoel je met coverage, de live timing die kan je hier volgen https://www.formula1.com/en/timing/f1-live
Er komen geen beelden van. Om 16.00 krijg je een samenvatting van 1 uur.
[ Voor 23% gewijzigd door Pierre op 11-02-2026 08:45 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Om 16.00 uur kun je het laatste uur live volgen, om 17.00 uur is er een samenvatting.Pierre schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:38:
Wat bedoel je met coverage, de live timing die kan je hier volgen https://www.formula1.com/en/timing/f1-live
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Ik kom na een winterstop onder m'n steen vandaan.. hoezo kan ik geen gewone F1TV pro meer afsluiten maar alleen maar koppel-meuk met viaplay, en er dan bijna 145 euro aan kwijt zijn? ze zoeken 't lekker uit dan..
Je hebt de toggle 'Jaarlijks / Maandelijks' gemist?dyrc schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:37:
Ik kom na een winterstop onder m'n steen vandaan.. hoezo kan ik geen gewone F1TV pro meer afsluiten maar alleen maar koppel-meuk met viaplay, en er dan bijna 145 euro aan kwijt zijn? ze zoeken 't lekker uit dan..
zeker dat ik die gemist heb, wie sluit er nou een maandabbo af.IJsbeer schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:39:
[...]
Je hebt de toggle 'Jaarlijks / Maandelijks' gemist?
maar je oplossing werkt wel. alleen is f1tv pro dan 142.8 euro per jaar... dan heb ik een nieuw probleem met ze.
Alleen andersom toch? Bij ViaPlay krijg je gratis F1TV. Maar bij F1TV is er géén koppeling met ViaPlay. Of heb ik iets gemist?dyrc schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:37:
Ik heb het Premium abonnementWhiteSnake76 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:14:
[...]
4K en meerdere kanalen is tegenwoordig geloof ik alleen maar met een duurder abo.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Nou, dan heb je al langer dan de winterstop onder een steen geleefd, dit aanbod is al veel langer (> 1 jaar) zo.dyrc schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:42:
[...]
zeker dat ik die gemist heb, wie sluit er nou een maandabbo af.
maar je oplossing werkt wel. alleen is f1tv pro dan 142.8 euro per jaar... dan heb ik een nieuw probleem met ze.
En idd, als je bij F1 een abo afsluit krijg je GEEN viaplay toegang. Alleen als je ViaPlay afsluit krijg je ook toegang tot F1 TV.
Het zal een jaar geleden wel duidelijker zijn geweest dan dat 't nu overkomt. de beleving nu: alleen F1 TV premium bestaat. je ziet echt niks anders onder je subscribe button.IJsbeer schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:44:
[...]
Nou, dan heb je al langer dan de winterstop onder een steen geleefd, dit aanbod is al veel langer (> 1 jaar) zo.
En idd, als je bij F1 een abo afsluit krijg je GEEN viaplay toegang. Alleen als je ViaPlay afsluit krijg je ook toegang tot F1 TV.
Blijkbaar is een toggle die je contract vorm (jaar/maand) veranderd opeens óók een trigger om andere abbo vormen weer te geven. Daar vind ik iets van, maar de oplossing werkt.
vervolgens pak je de rekenmachine en dan is F1TV pro opeens 142.80, waar dat bij m'n vorige afschrijving 94 euro was (en daarvoor 60-nogiets). de principiele kant komt nu naar boven, exit.
dank voor de hulp allemaal, buiten dat ik even zuur doe is 't wel altijd fijn om snel en correct antwoord te krijgen! much appreciated
Maar als het even kan, neem dan aub niet de Viaplay route, want hoe eerder zij de F1 rechten weer inleveren naar een fatsoenlijke partij hoe beter.IJsbeer schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:44:
[...]
Nou, dan heb je al langer dan de winterstop onder een steen geleefd, dit aanbod is al veel langer (> 1 jaar) zo.
Iemand ergens vernomen wanneer het racecafe weer van start gaat?
Ik heb momenteel nog een F1TV Pro abo voor €64,99
.
Toch twijfel ik om toch te upgraden naar Premium voor de UHD HDR stream.
Eerder werkte dit niet op bijvoorbeeld de Shield TV. Maar zie nu op de hulp pagina's dat er geen beperking meer is voor bepaalde apparaten. Eerder stonden daar bij Android TV in ieder geval een paar specifieke aparaten benoemd nu zijn deze weg.
Kan iemand dit bevestigen?
Eerder werkte dit niet op bijvoorbeeld de Shield TV. Maar zie nu op de hulp pagina's dat er geen beperking meer is voor bepaalde apparaten. Eerder stonden daar bij Android TV in ieder geval een paar specifieke aparaten benoemd nu zijn deze weg.
Ik. Zodra het seizoen stopt zeg ik het op; scheelt 3 x (dec, jan, feb) € 11,99dyrc schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:42:
[...]
zeker dat ik die gemist heb, wie sluit er nou een maandabbo af.
Ik doelde met live coverage dat er een liveblog was en de timing wel zichtbaar was gehele dag en mijn onvrede was dat F1 dus een inlog op zowel F1-app als F1TV-app zoals twee apparaten ipv één.Pierre schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:38:
Ik kan het via webpagina bekijken, dan kost het geen apparaat inderdaad, maar dat is natuurlijk een symptoom oplossing.
Ik ben wel zeer benieuwd wat je met een fatsoenlijke partij bedoelt? Smaken verschillen en zo is het leven...wen daar maar aan. We zijn met z'n allen overgeleverd aan de grillen van de FOM (Liberty Media) die de uitzendrechten verkoopt. Ik zit niet te wachten op een F1 abbo bij Netflix of Apple. Want ik denk dat we die kant op gaan. Deze partijen hebben het meeste geld te bieden en vangen zo een hoop extra klanten. En of dat nu fatsoenlijke partijen zijn is ook maar de vraag. Maar ook daarvoor geldt: Smaken verschillen ;-)CousinBoneless schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:51:
[...]
Maar als het even kan, neem dan aub niet de Viaplay route, want hoe eerder zij de F1 rechten weer inleveren naar een fatsoenlijke partij hoe beter.
Dat ViaPlay reclame uitzend tijdens de race (voor betalende klanten, niet de TV zender) vind ik in ieder geval zwaar onfatsoenlijk.mitodriver schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:24:
[...]
Ik ben wel zeer benieuwd wat je met een fatsoenlijke partij bedoelt? Smaken verschillen en zo is het leven...wen daar maar aan. We zijn met z'n allen overgeleverd aan de grillen van de FOM (Liberty Media) die de uitzendrechten verkoopt. Ik zit niet te wachten op een F1 abbo bij Netflix of Apple. Want ik denk dat we die kant op gaan. Deze partijen hebben het meeste geld te bieden en vangen zo een hoop extra klanten. En of dat nu fatsoenlijke partijen zijn is ook maar de vraag. Maar ook daarvoor geldt: Smaken verschillen ;-)
Zelf geen klant, wel bij anderen gezien
Heb je überhaupt wel eens naar ViaPlay gekeken?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
hardware-lover in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"Fuske schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:36:
Ik heb momenteel nog een F1TV Pro abo voor €64,99.
Testing, one, two ...
Helemaal eens; wat is een fatsoenlijke partij? Waarschijnlijk zal iedere opvolger ook op zoek gaan naar winstmaximalisatie.mitodriver schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:24:
[...]
Ik ben wel zeer benieuwd wat je met een fatsoenlijke partij bedoelt? Smaken verschillen en zo is het leven...wen daar maar aan. We zijn met z'n allen overgeleverd aan de grillen van de FOM (Liberty Media) die de uitzendrechten verkoopt. Ik zit niet te wachten op een F1 abbo bij Netflix of Apple. Want ik denk dat we die kant op gaan. Deze partijen hebben het meeste geld te bieden en vangen zo een hoop extra klanten. En of dat nu fatsoenlijke partijen zijn is ook maar de vraag. Maar ook daarvoor geldt: Smaken verschillen ;-)
Ik weet echter wel dat Viaplay niet voldoet aan mijn definitie van 'fatsoenlijke partij':
1. In den beginne reageerden zij zeer slecht en ronduit arrogant op breed gedeelde klachten dat de kwaliteit van hun stream slecht was. Deze viel uit, haperde en was van lage kwaliteit. Dit lag volgens hen volledig aan de gebruikers en hun internetverbinding.
2. Er zit nog steeds reclame in hun aanbod, ondanks dat het al stevig aan de prijs is.
3. Kwaliteit van de stream is nog steeds ondermaats.
4. Viaplay koopt radiorechten/frequentie op puur om alternatief commentaar dwars te zitten
5. Duur! Hoop geld voor mensen die slechts F1 willen kijken (De rest van hun aanbod zal mij worst wezen).
Opzich zou het niet zo raar zijn als het niet meer ondersteunt word op AppleTV en andere Apple producten aangezien Apple de Formule 1 uitzend rechten heeft gekocht, maar het is nog niet overal beschikbaar.meesje schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:25:
[...]
Op de support pagina wordt cast en AirPlay niet meer genoemd (tenminste ik zie het niet). Waarom is mij niet duidelijk, maar wellicht gaan ze dezelfde kant op als Netflix. Sowieso werd AirPlay alleen officieel ondersteund naar een Apple TV toe. Waarom weet ik niet, ik zou dan eerder de app op de Apple TV opstarten.
Dat vind ik een te voorbarige redenering. Daarnaast zie ik ook nergens meer de cast optie genoemd. Volgens mij is het meer dat ze de Netflix weg kiezen.WhiteSnake76 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:28:
[...]
Opzich zou het niet zo raar zijn als het niet meer ondersteunt word op AppleTV en andere Apple producten aangezien Apple de Formule 1 uitzend rechten heeft gekocht, maar het is nog niet overal beschikbaar.
Is afwachten, maar ik verwacht wel dat ze F1 TV op Apple producten gaan blokkeren als Apple de F1 ook hier gaat uitzenden.meesje schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:31:
[...]
Dat vind ik een te voorbarige redenering. Daarnaast zie ik ook nergens meer de cast optie genoemd. Volgens mij is het meer dat ze de Netflix weg kiezen.
Dit seizoen heb ik nog F1 TV maar ligt er aan hoe leuk ik het nog vind om naar te kijken dit jaar of ik het houd.
Vind Indycar eigenlijk leuker, meer variatie in circuits, van races in de stad zo als Detroit en Los Angeles, op Cicuits zo als Laguna Seca en Barber Motor Sportpark (éen van de mooiste in de wereld als je het mij vraagt) tot de Ovals van Nashville en Indianapolis en mixes van straat/vliegveld/circuit/oval.
Rinus "VeeKay" van Kalmthout heeft nu een betere auto en zat bij de eerste test gelijk in de top 3, dus ik zou niet heel erg rouwig zijn als ik geen F1 meer kon kijken.
Hier staat 'Casting' (zowel AirPlay als Chromecast) nog genoemd onder 'F1 TV Access & F1 TV Pro'. Waarschijnlijk alleen onder dat kopje omdat de 4K-stream niet te casten is.meesje schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:25:
[...]
Op de support pagina wordt cast en AirPlay niet meer genoemd (tenminste ik zie het niet). Waarom is mij niet duidelijk, maar wellicht gaan ze dezelfde kant op als Netflix. Sowieso werd AirPlay alleen officieel ondersteund naar een Apple TV toe. Waarom weet ik niet, ik zou dan eerder de app op de Apple TV opstarten.
Huh? Waarom zouden ze dat doen? Of specifieker, alleen dat?WhiteSnake76 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:48:
[...]
Is afwachten, maar ik verwacht wel dat ze F1 TV op Apple producten gaan blokkeren als Apple de F1 ook hier gaat uitzenden.
In Amerika heeft Apple de exclusieve rechten gekocht en is er geen F1TV meer. In Engeland is F1TV nooit beschikbaar gekomen. In Duitsland is F1TV gestopt (/eerste nieuwe abonnee stop) nadat Sky de exclusieve rechten kocht.
F1TV als app verwijderen van één platform maar het wel blijven aanbieden op andere platformen zou dan wel heel onlogisch zijn. Al helemaal omdat dan vast iedereen een Android TV apparaat gaat kopen, daar heeft Apple nog minder aan (of 3th party apps gaat gebruiken, waarvan er nu ook al een is voor tvOS, Vroom meen ik?)
Aha, ik had kennelijk alleen Premium aangeklikt. 👍TexMex schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:05:
[...]
Hier staat 'Casting' (zowel AirPlay als Chromecast) nog genoemd onder 'F1 TV Access & F1 TV Pro'. Waarschijnlijk alleen onder dat kopje omdat de 4K-stream niet te casten is.
Nou, ik hoop niet dat het Exclusief voor AppleTV word hier, liever dat ze de App dan gewoon niet meer ondersteunen op Apple devices.RobertMe schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:09:
[...]
Huh? Waarom zouden ze dat doen? Of specifieker, alleen dat?
In Amerika heeft Apple de exclusieve rechten gekocht en is er geen F1TV meer. In Engeland is F1TV nooit beschikbaar gekomen. In Duitsland is F1TV gestopt (/eerste nieuwe abonnee stop) nadat Sky de exclusieve rechten kocht.
F1TV als app verwijderen van één platform maar het wel blijven aanbieden op andere platformen zou dan wel heel onlogisch zijn. Al helemaal omdat dan vast iedereen een Android TV apparaat gaat kopen, daar heeft Apple nog minder aan (of 3th party apps gaat gebruiken, waarvan er nu ook al een is voor tvOS, Vroom meen ik?)
Al enkele jaren deel ik mijn F1TV abonnement met andere en tot vorig jaar was er nooit probleem. Nu wil ik dus overstappen op Premium want daar mag je wel op 6 apparaten tegelijk kijken. Iemand die hier kan bevestigen dat dit dus ook met andere gedeeld kan worden of moeten alle apparaten op hetzelfde adres zijn?
Wat is overigens de beste manier om in 4k te kunnen kijken? Ik sluit nu altijd mijn laptop op mijn LG Oled aan maar Chrome ondersteunt geen 4k. Ik heb nog wel ergens een 4k Chromecast liggen maar die wordt volgens mij ook niet ondersteund. Kan ik een simpele 4k Google TV stick/box kopen en zou het dan daar op moeten werken?
Wat is overigens de beste manier om in 4k te kunnen kijken? Ik sluit nu altijd mijn laptop op mijn LG Oled aan maar Chrome ondersteunt geen 4k. Ik heb nog wel ergens een 4k Chromecast liggen maar die wordt volgens mij ook niet ondersteund. Kan ik een simpele 4k Google TV stick/box kopen en zou het dan daar op moeten werken?
Ik heb het idee dat ze er strenger in worden. Ik deel met mn ouders en tijdens de laatste race van het seizoen werden we er steeds uit gekicked met de melding "Teveel gelijktijdige verbindingen in gebruikt" o.i.d.Tim01 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:36:
Al enkele jaren deel ik mijn F1TV abonnement met andere en tot vorig jaar was er nooit probleem.
Dat. Ik ga niet meer naar het lokale café om te kijken hierdoor. Dan kijk ik liever thuis zonder reclame tijdens inhaal acties of belangrijke pitstops.RobertMe schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:33:
[...]
Dat ViaPlay reclame uitzend tijdens de race (voor betalende klanten, niet de TV zender) vind ik in ieder geval zwaar onfatsoenlijk.
Zelf geen klant, wel bij anderen gezien
Als er daadwerkelijk "Google" als merk op staat, dan is hun 4K Dongle of Streamer degene die je daarvoor zou moeten hebben, op anderen met hetzelfde OS werkt dat (nog steeds) niet.Tim01 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:36:
[knip] Kan ik een simpele 4k Google TV stick/box kopen en zou het dan daar op moeten werken?
Testing, one, two ...
Vorig seizoen met Premium vanaf vier verschillende IP adressen de race live kunnen kijken.Tim01 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:36:
Al enkele jaren deel ik mijn F1TV abonnement met andere en tot vorig jaar was er nooit probleem. Nu wil ik dus overstappen op Premium want daar mag je wel op 6 apparaten tegelijk kijken. Iemand die hier kan bevestigen dat dit dus ook met andere gedeeld kan worden of moeten alle apparaten op hetzelfde adres zijn?
Was vorig jaar volgens mij een beetje willekeurig. Had er niet elke race last van maar wel bij de meeste races. Gelukkig kon je wel de stream weer starten en verder kijken tot je ~10 later die melding weer kreeg. Dit jaar dan toch maar overstappen naar Premium om dit te voorkomenDennisdn schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:52:
[...]
Ik heb het idee dat ze er strenger in worden. Ik deel met mn ouders en tijdens de laatste race van het seizoen werden we er steeds uit gekicked met de melding "Teveel gelijktijdige verbindingen in gebruikt" o.i.d.
Ok top, ga er dan maar van uit dat het dit jaar niet anders zal zijnnoo schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:22:
[...]
Vorig seizoen met Premium vanaf vier verschillende IP adressen de race live kunnen kijken.
Ik kan de f1tv kijken op mij Android mobiel maar op de tv app op de Nvidia Shield niet. Daar staat op dat mij abonnement is verlopen de mobiele app niet.
Of heeft dit te maken dat ik midden in het seizoen over ben gestapt naar premium?
Of heeft dit te maken dat ik midden in het seizoen over ben gestapt naar premium?
Klinkt mij eerder alsof je niet hetzelfde account gebruikt.Evertt schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:02:
Ik kan de f1tv kijken op mij Android mobiel maar op de tv app op de Nvidia Shield niet. Daar staat op dat mij abonnement is verlopen de mobiele app niet.
Dat dacht ik eerst ook maar helaas is dit niet zo.Gohan040 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:14:
[...]
Klinkt mij eerder alsof je niet hetzelfde account gebruikt.
Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"
Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.
Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3
Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen