[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:04
Hier sinds dit weekend zo nu en dan blackouts in de streams (live & TechTalk). F1TV app via Chromecast 4K.

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
In een outdated firefox op de PC werkt de user agent spoof helaas ook niet meer nu, de website navigeren wel gewoon maar een stream aanklikken (ook archief) dan komt er een foutmelding oppoppen

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Holy moly wat is de kwaliteit van de stream achteruit gegaan. Kijk via de F1tv op de KPN box. Geen instel mogelijkheden van streamkwaliteit. Zit nu op 480P te kijken, schandalig.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Strakke 4K HLG stream via Android TV, geen klachten voor nu 🤞

Testing, one, two ...

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:11
Ik heb ook het idee dat de max bitrate wat naar beneden gehaald is als ik in Firefox browser kijk, met mijn TV als 3e monitor. Via Chromecast lijkt het wel de bitrate te halen zoals 't hoort. Het beeld op PC is gewoon wat waziger dan anders...?

Mijn YouTube

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:02
Op de Apple TV ook haperingen sinds deze GP op F1TV Premium. Nu wel minder dan de sprintrace overigens. Overigen blijft de stream wel in sync met GP Radio dus hij gaat niet achterlopen door de hikjes.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hier F1TV pro op een Andriod TV, alles prima in orde. Ook geen mindere beeldkwaliteit.

Alles kan stuk.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:04

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb de laatste versie van de AppleTV (bedraad aangesloten) met F1TV Premium en helemaal geen enkele hapering gehaald vandaag en gisteren..

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:51
Heel vaag, kom ineens niet meer in F1 TV Pro.

Kreeg een mail dat ik account is verwijderd en opnieuw moet synchroniseren.
F1 TV Pro met Viaplay, alleen krijg ik steeds deze melding.
Heb al een aantal keren uit gelogd maar kom er niet meer in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NmiSFab01BJ0MukvfV8qJ2Xe1s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uksezmVnBJw6wzyZgHZkqxi2.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 22-08-2026 18:31 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Albert020 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:30:

[Afbeelding]
Hier hetzelfde..

• Albert020
Even via laptop ingelogd en gesynchroniseerd, het werkt weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdME-jTjiwZ9xhWqGzMGM1FugXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GFuCLNFG6n5CjTA7CsysxUMN.png?f=fotoalbum_large

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Albert020 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:30:

[Afbeelding]
Ja, ze zijn weer bezig. En ik synchroniseer opnieuw: "Het lijkt erop dat uw accounts al gesynchroniseerd zijn."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ks8sXIbEa6bDdwYi9eXEGcnFvwM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Mn5UQRhAwUMgDYDaXXUHF0mU.jpg?f=user_large

Kleine tip: schakel morgen niet op het laatste moment in... misschien moet je nog eens synchroniseren.

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 22-08-2026 18:45 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Albert020 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:40:
[...]

Even via laptop ingelogd en gesynchroniseerd, het werkt weer.

[Afbeelding]
Hier steeds dit:

SORRY

Uw accountsynchronisatie is mislukt
Het lijkt erop dat je je Viaplay-account al hebt gesynchroniseerd met je F1-account

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-08 19:06
Ik had het ook problemen met synchroniseren en gebruik normaal Firefox, toen ik het probeerde via de link in de mail in Chrome werkte het wel gewoon.

PS: daarna moest ik wel even opnieuw inloggen in Firefox, anders pakte hij het abonnement niet goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Ithric op 22-08-2026 19:11 ]

iRacing Profiel

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-08 11:48
CreativeS schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 18:43:
Kleine tip: schakel morgen niet op het laatste moment in... misschien moet je nog eens synchroniseren.
Echt, na 3 pogingen is het mij weer gelukt, maar stuur gewoon een week voordat je accountkoppeling verwijderd wordt een mailtje dat je de check uitvoert, nu wordt je gewoon eraf gegooid zonder waarschuwing.

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Ook hier de synchronisatie verloren, 2 maanden geleden nog ingesteld. Vervolgens kreeg ook ik de error dat synchroniseren niet meer lukte, totdat ik van Firefox switchte naar Edge. Irritant allemaal...

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-08 11:38
-ET- schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:56:
Ze hebben wel iets geks gedaan. Via de browser kan ik alleen de internationale stream kijken. Als ik een andere stream F1 live of drivercam wil selecteren blijft die in het keuze scherm al draaien en geeft daarna een fout melding.

Via de Android app werkt het wel goed.
Had vrijdag ook veel foutmeldingen, alle cookies enzo eraf gegooid en ik kon de onboard van Max weer kiezen. Heb niet geprobeerd of de andere streams ook werken.
Zag dat de instructie op de Google TV app nog niet is aangepast. Daar staat nog ¨press ok to switch streams" oid. Dat werkt niet meer, je moet nu met de pijltjes naar een blokje gaan.
Op OK drukken pauzeert nu de stream direct en daar ben ik dan weer erg blij mee.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:58
Probeer het opnieuw synchroniseren vooral in een "Incognito" of "In-Private" venster, mij lukte het ook niet in normale modus...

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Nv-quV0Jw_0ZKMgP2Sktw6YI20=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1qHhDsAObu47WwoewaVggVmm.jpg?f=user_large

De keuze wordt al voor mij gemaakt... ik heb vele races niet eens gezien, maar nu is het helemaal klaar.

Edit: Tweaker en OCD in mij wil het toch in orde hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z_jEwOq3jkzTb6V6fUljvoPKFk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aRqVnFrARK5BSW4I1kouaw35.jpg?f=user_large

Maar het is gewoon achterlijk dat het (zo vaak) op deze manier moet.

[ Voor 34% gewijzigd door CreativeS op 23-08-2026 11:42 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:31
Ik vind dat de bediening van de f1tv app (chromecast) nu logischer is, maar ik kan de optie om de resolutie te kiezen niet vinden. Is die verwijderd ?

• sambalbaj
  • Niet online
Hoop haperingen tijdens afspelen met f1tv op de Appletv.

Ook de bediening is veranderd, vooral spoelen nu haast onmogelijk met Apple/Siri Remote (1e generatie) die met zwart touchscreen.

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 14:04
sambalbaj schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:26:
Hoop haperingen tijdens afspelen met f1tv op de Appletv.

Ook de bediening is veranderd, vooral spoelen nu haast onmogelijk met Apple/Siri Remote (1e generatie) die met zwart touchscreen.
Ik had gisteren een hoop freezes, vaak dat het beeld een seconde vast stond. moest ook opnieuw inloggen. Apple TV 4K 2e gen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:18

Tylen

Neem mij niet te serieus

Nergens last van gehad. Loopt als een zonnetje. 4K ape tv met f1tv premium.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

W1ck1e schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:07:
Ik vind dat de bediening van de f1tv app (chromecast) nu logischer is, maar ik kan de optie om de resolutie te kiezen niet vinden. Is die verwijderd ?
Yep, is overal verwijderd (sowieso op Apple TV en PC).

Ik heb overigens totaal geen problemen met afspelen (Apple TV en F1 TV Pro). Gisteren geen problemen en de Porsche Supercup ging ook zoals het hoort.

[ Voor 19% gewijzigd door CreativeS op 23-08-2026 13:05 ]

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Mijn chromecast staat ingesteld op 50Hz, maar ik heb het idee dat F1TV nu zelf 60Hz forceert. Het ziet er veel minder soepel uit dan eerst.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:05
Gisteren was f1tv via mijn shield op de tv niet te doen, continue fouten en schokkerig beeld met de nieuwe app versies. Op telefoon en PC geen probleem en streamen vanaf daar ging ook goed. vanaf lineair viaplay op tv ging het zelfs beter dan f1tv alleen die k-reclames tussendoor. Enfin, verder heb ik toch de race maar half meegekregen, vond hem niet echt bijzonder.

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Bvanham schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 08:51:
Gisteren was f1tv via mijn shield op de tv niet te doen, continue fouten en schokkerig beeld met de nieuwe app versies. Op telefoon en PC geen probleem en streamen vanaf daar ging ook goed. vanaf lineair viaplay op tv ging het zelfs beter dan f1tv alleen die k-reclames tussendoor. Enfin, verder heb ik toch de race maar half meegekregen, vond hem niet echt bijzonder.
Herkenbaar. De shield trok het hier ook niet. TM4015 fouten en opnieuw opstarten. Niets hielp (cache leeg, verwijderen app en nieuwe installatie, opstarten). Overigens gisteravond wat docus geprobeerd. Die doen het wel zonder haperen en foutmelding, de race terugkijken dan nog steeds niet haalbaar.

Met de Viaplay app op dezelfde shield geen probleem.

(Casten ging ook prima en de nokia 8000 mediaplayer had er op een andere TV ook geen moeite mee)

Shield - F1TV app gedurende de race specifiek probleem? (Handmatig terug schalen naar 720p jammer genoeg niet haalbaar met de app)

[ Voor 12% gewijzigd door _RRM_ op 24-08-2026 12:21 ]

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:33
_RRM_ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:18:
[...]

Herkenbaar. De shield trok het hier ook niet. TM4015 fouten en opnieuw opstarten. Niets hielp (cache leeg, verwijderen app en nieuwe installatie, opstarten). Overigens gisteravond wat docus geprobeerd. Die doen het wel zonder haperen en foutmelding, de race terugkijken dan nog steeds niet haalbaar.

Met de Viaplay app op dezelfde shield geen probleem.

(Casten ging ook prima en de nokia 8000 mediaplayer had er op een andere TV ook geen moeite mee)

Shield - F1TV app gedurende de race specifiek probleem? (Handmatig terug schalen naar 720p jammer genoeg niet haalbaar met de app)
Hier ook niet vlekkeloos op de shield. Af en toe ook een hikje in het beeld wat ik voorheen niet had. Bij mij staat alles op 50 Hz. Misschien toch eens 60 Hz proberen.

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
speedmetal35 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:23:
[...]

Hier ook niet vlekkeloos op de shield. Af en toe ook een hikje in het beeld wat ik voorheen niet had. Bij mij staat alles op 50 Hz. Misschien toch eens 60 Hz proberen.
Stel je die 60Hz in op je TV? In de F1TV app zie ik geen opties om de kwaliteit/Hz aan te passen. Of kan dit op de Shield geforceerd ingesteld worden?

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:22
_RRM_ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:28:
[...]

Stel je die 60Hz in op je TV? In de F1TV app zie ik geen opties om de kwaliteit/Hz aan te passen. Of kan dit op de Shield geforceerd ingesteld worden?
Ja, dat kan door een app te sideloaden: Refresh rate app.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zit er verschil in de standaard refreshrate voor F1TV Pro en Premium, dat lijkt mij toch niet? Gisteren was de stream nog steeds origineel in 50Hz met 4K HLG, niet 60Hz en net nog maar even gecontroleerd en de app schakelt nog steeds van 60Hz (Android TV default systeem refresh rate), naar 50Hz bij afspelen (automatisch, none seamless).

Edit: ik zie dat de F1TV app voor Android TV een update heeft gekregen, 18 augustus versie. Ik gebruik nog een vorige (gepatchte) versie, misschien zit er tussen beiden een verschil vwb replay 🤔

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 24-08-2026 16:56 ]

Testing, one, two ...

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:33
_RRM_ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:28:
[...]

Je kunt de shield geforceerd op allerlei verschillende beeld modus zetten, naar gelang je tv aan kan. Wil soms nog wel eens verschil maken. Bij mij springt hij nog wel eens zonder reden terug naar 60 Hz terwijl ik toch echt 50 Hz had ingesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door speedmetal35 op 24-08-2026 17:14 ]

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
cordonbleu schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 14:47:
Mijn chromecast staat ingesteld op 50Hz, maar ik heb het idee dat F1TV nu zelf 60Hz forceert. Het ziet er veel minder soepel uit dan eerst.
Dat is ook mijn ervaring. Ik kon het oplossen door het apparaat op 50 Hz te laten staan en 'Match content frame rate' op 'Never' te zetten. Dat is niet ideaal want voor andere apps wil je deze instelling juist aan hebben staan, maar voor F1TV werkt het in ieder geval. Vóór de update van de F1TV app was dit ook niet nodig, dus hopelijk fixen ze het snel.

• sambalbaj
  • Niet online
Freestuff schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:39:
[...]

Ik had gisteren een hoop freezes, vaak dat het beeld een seconde vast stond. moest ook opnieuw inloggen. Apple TV 4K 2e gen.
Moest voor de race ook opnieuw inloggen.

Ging daarna wel beter, in ieder geval geen haperingen. Ook spoelen werkte weer al is dat nog steeds minder handig en nauwkeurig dan voorheen.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

Denk dat de meeste Viaplay kijkers hier opgelucht adem zullen halen na dit nieuws :)

Amber Brantsen bevestigt dat het complete Formule 1-team van Viaplay overstapt naar Videoland.

https://www.totaaltv.nl/n...-gaat-mee-naar-videoland/

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

Chocoball

瞧好吧!

In dit geval waar te luisteren. Vanaf 29 augustus wordt Grand Prix Radio opgevolgd door het landelijke GPR Sportradio. GPR Sportradio kiest voor een brede mix van live sport, nieuws, duiding en muziek.

https://www.totaaltv.nl/n...olgt-grand-prix-radio-op/

• Albert020
Chocoball schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:48:
Denk dat de meeste Viaplay kijkers hier opgelucht adem zullen halen na dit nieuws :)

Amber Brantsen bevestigt dat het complete Formule 1-team van Viaplay overstapt naar Videoland.

https://www.totaaltv.nl/n...-gaat-mee-naar-videoland/
Voor mij nog meer reden om alleen naar F1 TV over te stappen!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:28:
[...]

Voor mij nog meer reden om alleen naar F1 TV over te stappen!
Waarom? F1tv is nagenoeg net zo duur als Viaplay en met Viaplay kan je ook F1tv kijken en heb je nog Engels voetbal.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:05
Exocet schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:44:
[...]

Waarom? F1tv is nagenoeg net zo duur als Viaplay en met Viaplay kan je ook F1tv kijken en heb je nog Engels voetbal.
Misschien omdat je dan geen domme reclames tussendoor krijgt en kunt kiezen welk commentaar je wilt ipv die NL mannetjes

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:27
Bvanham schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:29:
[...]

Misschien omdat je dan geen domme reclames tussendoor krijgt en kunt kiezen welk commentaar je wilt ipv die NL mannetjes
Maar met ViaPlay krijg je F1TV er gratis bij. Dus je kunt voor de VP prijs nog steeds naar F1TV kijken, zonder reclame, met alle audio, en alle onboards.
Dus je kunt ook bv de VP pre- en post show kijken en de race via F1TV met Engels commentaar.
En vervolgens later op de dag nog Engels voetbal op VP.

Zou ik zelf ook niet voor kiezen, maar dat is wel het punt dat werd gemaakt. Met VP krijg je alleen meer, niks minder (want gratis koppeling met F1TV).

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bvanham schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:29:
[...]

Dat kan ik dus nu ook, gebruik alleen F1tv voor Formule 1. Dat krijg je er gewoon bij.

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:23
Het zou mooi zijn als GPR een auto-sync feature inbouwt in de app, zodat je niet meer zit met het handmatig gelijk zetten van de audiostream van GPR met de videostream van F1TV.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:04

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:34:
[...]
Met VP krijg je alleen meer, niks minder (want gratis koppeling met F1TV).
Maar wel F1TV pro en geen F1TV Premium die je los wel kan kiezen (betere beeldkwaliteit, 6 schermen tegelijk, muliview). Ik heb zelf ook gekozen voor F1TV Premium en deel dit (en de prijs) met nog twee anderen, ik zou dus ook nooit voor Viaplay kiezen ;)

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:27
DON PAPA schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:17:
[...]

Maar wel F1TV pro en geen F1TV Premium die je los wel kan kiezen (betere beeldkwaliteit, meer schermen tegelijk, muliview). Ik heb zelf ook gekozen voor F1TV Premium en deel dit (en de prijs) met nog twee anderen, ik zou dus ook nooit voor Viaplay kiezen ;)
Ah ja, Pro vs Premium is zeker een terecht punt ja om F1TV direct af te sluiten.

* RobertMe heeft Pro gehad, en zou ook geen Premium kunnen gebruiken door hun hardware whitelisting (waar zijn apparaat niet op staat).

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-08 12:13
dennistd schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:06:
Het zou mooi zijn als GPR een auto-sync feature inbouwt in de app, zodat je niet meer zit met het handmatig gelijk zetten van de audiostream van GPR met de videostream van F1TV.
One can only dream, 52 - 51 - 50 - 49...:D

• Albert020
Exocet schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 13:44:
[...]

Ben geen voetbal fan....
Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2025
Topicreeks: [F1 2025]
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 3

Voor de prijsstijging bij F1TVPro is een los topic gemaakt: [F1TVPro] Prijsdiscussie en kortingen