Toon posts:

[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10
mede schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:12:
Als ik gebruik maak van de aanbieding bij Viaplay t/m 28 februari van €10,49/maand voor 12 maanden dan ben ik dus €125,88 kwijt voor een seizoen F1.

Viaplay kan je delen met iemand anders (F1TV niet) wat dan zou uitkomen op € 63 per persoon. Prima aanbieding dan toch als je naast F1 ook de andere sporten erbij krijgt (mocht je daar interesse in hebben)?

Ik zie iedereen in dit topic overgaan op F1TV omdat dit goedkoper zou zijn, en betere (presentatie) kwaliteit. Ik heb met de uitzendingen van Viaplay nooit problemen gehad, altijd stabiel.

Zie ik nu iets over het hoofd waardoor ik toch beter F1TV kan nemen?
Bij mij heeft ViaPlay prima gewerkt en ben ik regelmatig in het ViaPlay topic uitgemaakt voor medewerker van dat bedrijf en toch ga ik mijn abonnement niet verlengen :)
F1TV biedt als je kijkt naar de harde cijfers gewoon beter beeld en geluid los van dat het ook nog eens zichtbaar beter is. ViaPlay FHD@5Mbit/s en 128Kb geluid terwijl F1TV FHD@6Mbit/s en 192Kb en dan krijg je ook het ViaPlay commentaar erbij.

Uiteraard ga ik de Premier League missen maar dat zij zo.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:04
Lekker flauwe datum ook. Ik heb en hou Via alleen voor kanaal 200. Om een voordeel van een jaarabo te pakken moet je dan nu dus gokken op Via na 1 juni...

• R03l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:14
Viaplay is, voor degene die vorig jaar van de aanbieding van €99,- per jaar gebruik hebben gemaakt, nogmaals af te sluiten voor €99,-

Hier staat omschreven hoe.

Ik was zelf eigenlijk ook al overtuigd om een F1TV abo af te sluiten, maar voor deze prijs wil ik wel bij Viaplay blijven :)

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 15:50
hardware-lover schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:28:
@mede, je kunt nu wel de conclusie trekken dat het F1TV Pro abonnement niet vanaf meerdere locaties tegelijkertijd gebruikt kan worden, maar in mijn ervaring is dit tot nu toe nog steeds wel het geval geweest. Daarmee wil ik het niet promoten oid, enkel dat het eerder niet een probleem was om dit te doen.
Ze staan 6 apparaten toe ongeacht IP adres

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
R03l schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:04:
Viaplay is, voor degene die vorig jaar van de aanbieding van €99,- per jaar gebruik hebben gemaakt, nogmaals af te sluiten voor €99,-

Hier staat omschreven hoe.

Ik was zelf eigenlijk ook al overtuigd om een F1TV abo af te sluiten, maar voor deze prijs wil ik wel bij Viaplay blijven :)
Zo, hoef je niet meer naar pepper toe:
Is niet echt een “aanbieding” van viaplay maar een work around die bij mij en meerdere anderen al gewerkt heeft. In ieder geval als je het afgelopen jaar ook een abbo had van €99 voor 13 maanden.. aangezien viaplay zijn prijzen redelijk gaat verhogen is elke euro er 1!

Ga naar je instellingen vervolgens klik je op factuurdatum wijzigen vervolgens accorderen en that’s it… bij mij is vandaag de € 99 ook echt afgeschreven

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:07:
Ze staan 6 apparaten toe ongeacht IP adres
Officieel schrijven ze het volgende, wat al meerdere keren is aangehaald. Je kunt er probleemloos 6 geregistreerd hebben, dat is duidelijk, maar met betrekking tot het (live) kijken kan dat dus op ieder moment beperkt worden tot ééntje, geen 6. Het ging over kijken, niet over het aantal geregistreerde apparaten.

F1 TV werkt het beste bij weergave op meerdere apparaten. Zo kun je Live Timing en de livestream naast elkaar bekijken. Daarom kan je op elk moment maximaal 6 apparaten hebben geregistreerd.

Je kunt de hoofdrace maar op één apparaat live streamen. Meerdere streams van de race zijn momenteel beperkt.

Dat het tot nu toe niet het geval is geweest zegt vanzelfsprekend niet dat het ook zo zal blijven, de voorwaarden staan er al veel langer zo. Ik hoop dat ze nog even minder strikt zullen zijn 😏

Testing, one, two ...

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:27
EagleTitan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:21:
[...]

Zo, hoef je niet meer naar pepper toe:

[...]
Werkt niet meer, ook niet via direct link naar “change date”

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
juanpabloo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Dat hebben ze snel gefixt :')

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
juanpabloo schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Dan was ik net op tijd. :)

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 25-05 16:50
Breaking.

F1 tv pro gaat naar €69.99 per direct per jaar ipv €64,99

Bron: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 07:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Otto Jans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:48:
Breaking.

''breaking'' :P

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• Otto Jans
Ja. Toch 1,5 brood duurder per jaar :X

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 17:01

Nothing to see here

• Otto Jans
Als ik afreken krijg ik ook €69.99 te zien.

• itsme
  • Laatst online: 05-06 17:01
Otto Jans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Als ik afreken krijg ik ook €69.99 te zien.
Dat had ik nog niet geprobeerd maar zie nu weldegelijk 64,99 8)7
Maar afgesloten, zie screenshot.

[Voor 44% gewijzigd door itsme op 31-01-2023 15:10]

Nothing to see here

• Otto Jans
itsme schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Dat had ik nog niet geprobeerd maar zie nu weldegelijk 64,99 8)7
Zal wel prijzen zijn wat live gaan over paar dagen en iedere user iets anders voorschotelen. Soort russian roulette

• Miki
En dan nog steeds de hamvraag, komt er nog een kortingsactie zoals ieder jaar rondom de testfases :P

Edit:
De Nederland F1 site geeft nog steeds €64,99 aan en ook de iOS in-app store af te sluiten abbo heeft hetzelfde jaar bedrag van €64,99.

[Voor 44% gewijzigd door Miki op 31-01-2023 15:47. Reden: Die verdraaide toetsenbord voorspelling van iOS :x]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• BeZaX
  • Laatst online: 22:57
Ik gok erop dat ze de prijs gewoon willen verhogen (vanwege hogere kosten, meer marge oid) en dat ze straks pre-season hopelijk weer met een leuke aanbieding komen.

• SirSkipalot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 10:11
BeZaX schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:06:
Ik gok erop dat ze de prijs gewoon willen verhogen (vanwege hogere kosten, meer marge oid) en dat ze straks pre-season hopelijk weer met een leuke aanbieding komen.
Ik gok met je mee!
No guts no glory :X

• Otto Jans
BeZaX schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:06:
*knip*
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan.

[Voor 30% gewijzigd door tweakduke op 01-02-2023 10:29]

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:44

rammes

koekebakker 1e klas

?

[Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 01-02-2023 10:29. Reden: Quote aangepast]

Ik zou het doen!

• BeZaX
Ach dat hoeft voor mij ook niet. Ik ben best bereid om te betalen, zolang het maar geen 100 euro of meer is. Vorig jaar voor het eerst F1TV gehad en dat beviel erg goed. Het werkt stabiel, extra streams met data en cockpit en prima commentaar.

[Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 01-02-2023 10:29. Reden: Quote aangepast]

• Beaves
  • Laatst online: 02:20

Beaves

Usque ad Finem

Kost letterlijk 2 seconde om te zoeken :P *knip*

Overigens betaal ik wel de normale prijs, ik ben meer dan tevreden met F1TV, zeker met de Multiviewer app erbij

[Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 01-02-2023 10:29. Reden: Zie de TW]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:41
Beaves schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:03:
[...]

Kost letterlijk 2 seconde om te zoeken :P *knip*
Lees de topic warning even ;)

[Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 01-02-2023 10:30. Reden: Quote aangepast]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:05

JB

Cédric roelt!

Ik heb ‘m bij deze ook vast gezet. Die 65 euro vind ik prima. Door Viaplay is het de goden verzoeken richting maart denk ik. En anders is het jammer.

Mijn boefje is liev!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 05-06 15:50
Otto Jans schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:48:
Breaking.

krijgen we nu dan ook 4k en HDR :+

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:30

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Viaplay concurrent F1 TV Pro ook duurder

https://www.totaaltv.nl/n...nt-f1-tv-pro-ook-duurder/

[Voor 63% gewijzigd door Miesjh op 01-02-2023 11:22]

Xbox Live: Miesjh NL

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hem voor deze zekerheid ook vastgezet, ik ga het eens een jaar proberen icm met een chromecast 4k. Heb ergens het idee dat de screenshot gemaakt is via een vpn waar het standaard duurder is.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Sinds gisteren ook Viaplay geannuleerd, de kwaliteit en commentaar bedroevend, de prijs is schandalig!

Aangezien ik al 30 jaar F1 volg, wil ik dit natuurlijk niet opgeven. Ik ga een F1TV abo afsluiten maar wil dit wel op tv kijken. Nu ben ik op de hoogte van casten via een telefoon/laptop maar er was toch een manier op de app op een device te zetten die je aan de tv koppelt?
Iemand een idee wat/waar/hoe?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
pilskes schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:59:
Sinds gisteren ook Viaplay geannuleerd, de kwaliteit en commentaar bedroevend, de prijs is schandalig!

Aangezien ik al 30 jaar F1 volg, wil ik dit natuurlijk niet opgeven. Ik ga een F1TV abo afsluiten maar wil dit wel op tv kijken. Nu ben ik op de hoogte van casten via een telefoon/laptop maar er was toch een manier op de app op een device te zetten die je aan de tv koppelt?
Er zijn heel wat mediaspelers die ondersteund worden door de F1TV app. Sowieso Android TV gebaseerde apparaten waaronder de Google Chromecast with Google TV, Nokia Streambox en Nvidia Shield. Daarnaast volgens mij ook de FireTV sticks van Amazon (die wel een Android TV draaien maar zonder Google Play Services en dus geen Play Store maar een store van Amazon). En daarnaast is er ook een app voor de AppleTV.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:44
pilskes schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:59:

Denk als je de topic start doorleest er heel wat suggesties worden gedaan.
product: Google Chromecast met Google TV (4K)

• pilskes
  • Niet online
Aangzien ik nooit iets cast en mijn Samsung 2019 model geen android is, en het belangrijkste: ik totaal geen verstand heb van Google Chromecast with Google TV, Nokia Streambox en Nvidia Shield stelde ik mijn vraag hier.
Natuurlijk heb ik al gegoogled maar daar werd mijn vrgaag niet beantwoord. Ik begrijp dus dat je op een Chromecast met google tv direct apps kan installeren vanuit de google playstore? Dat zou natuurlijk ideaal zijn!

• SirSkipalot
Zoals je nu inmiddels denk ik begrepen hebt kan je op de Google TV apps installeren, er is een F1TV app voor Google TV, zie ook nieuws: F1 TV-app komt uit voor Android TV, Google TV, Amazon Fire TV en Appl...

• Soppyscroll
  • Laatst online: 01:07
SirSkipalot schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:23:
Zoals je nu inmiddels denk ik begrepen hebt kan je op de Google TV apps installeren, er is een F1TV app voor Google TV, zie ook nieuws: F1 TV-app komt uit voor Android TV, Google TV, Amazon Fire TV en Appl...
Dat is correct, app werkt echt super!

• Miki
Hier nog steeds €64,99 ;)

Puik journalistiek werk weer van TotaalTV. Hoe meer clickbaits hoe beter… :/

[Voor 24% gewijzigd door Miki op 01-02-2023 13:10]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:50
Als het bericht van totaaltv flauwekul is dan zij dat maar zo. Ik heb een jaarabonnement genomen. Vergeleken met viaplay is dat al voordeliger. In de aanloop van het nieuwe seizoen kan ik al wat oudere races terugkijken.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:44

IkWilbert

Het is mij!

Motorsport.com doet een kijkervaringsonderzoek. Misschien de moeite waard om in te vullen?

https://nl.motorsport.com...konderzoek-2023/10426892/

I intend to live forever. So far, so good.

• beerse
  • Laatst online: 05-06 17:34
IkWilbert schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:59:
Motorsport.com doet een kijkervaringsonderzoek. Misschien de moeite waard om in te vullen?

https://nl.motorsport.com...konderzoek-2023/10426892/
Misschien willen ze geen onderzoek, misschien willen ze alleen maar koekjes... Ik accepteer geen koekjes van vreemde sites. En ik wil geen lid worden. Dan maar geen onderzoek.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:00
Even een uitstapje, want ik weet natuurlijk prima waar ik F1 kan kijken en op welke wijze, maar een passende oplossing voor mijn moeder heb ik nog niet gevonden. Die heeft TV van Ziggo en een domme TV. Ik dacht dat het vorig jaar nodig was om een Chromecast te gebruiken, zelfs voor ViaPlay via Ziggo. Maar nu lees ik dat het wellicht mogelijk is om -al dan niet tijdelijk- kanaal 200 te gebruiken op haar Ziggo Box.

Is dit de beste manier voor non-tech savy mensen om tegenwoordig live F1 races te kunnen volgen? En is er enige indicatie waarom er geen duidelijkheid is waarom via kanaal 200 kijken niet gewoon definitief kan?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• RobertMe
Seroczynski schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:04:
Even een uitstapje, want ik weet natuurlijk prima waar ik F1 kan kijken en op welke wijze, maar een passende oplossing voor mijn moeder heb ik nog niet gevonden. Die heeft TV van Ziggo en een domme TV. Ik dacht dat het vorig jaar nodig was om een Chromecast te gebruiken, zelfs voor ViaPlay via Ziggo. Maar nu lees ik dat het wellicht mogelijk is om -al dan niet tijdelijk- kanaal 200 te gebruiken op haar Ziggo Box.

Is dit de beste manier voor non-tech savy mensen om tegenwoordig live F1 races te kunnen volgen? En is er enige indicatie waarom er geen duidelijkheid is waarom via kanaal 200 kijken niet gewoon definitief kan?
Kijken via kanaal 200 was vorig jaar ook al mogelijk. Maar je moet het ViaPlay abonnement dan dus wel verplicht afsluiten via Ziggo en daarvoor dus ook een TV pakket hebben bij Ziggo (dus TV Start / Complete / Max, dit werkt niet met KabelTV).

En waarom er geen duidelijkheid is, tsja. Initieel is het in het leven geroepen omdat men bang was dat ViaPlay als streamingdienst niet stabiel genoeg zou zijn (/ze niet wisten hoeveel kijkers, hoeveel bandbreedte dat kost, ...). En van een TV zender is gewoon duidelijk dat het werkt. Maar of die onzekerheid er nu nog is?

• beerse

Voor ziggo klanten is het 'duidelijk': https://www.ziggo.nl/ente...rmule-1/live-op-tv-kijken

Als jou moeder via ziggo een viaplay abonnement aan gaat, dan kan ze het eenvoudigst via kanaal 200 de wedstrijden tot 1 juni 2023 bekijken: https://www.ziggo.nl/televisie/zenders/viaplay-xtra.

Wil zij (of jij bij haar) meer of ook na 1 juni kijken, dan zou ik zien wat jou alternatieven zijn en daar nu meteen voor gaan en kanaal 200 (en zelfs heel ziggo) los laten, zeker als ze nu geen internet via ziggo heeft.

• Seroczynski
beerse schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:15:
[...]

Voor ziggo klanten is het 'duidelijk': https://www.ziggo.nl/ente...rmule-1/live-op-tv-kijken

Als jou moeder via ziggo een viaplay abonnement aan gaat, dan kan ze het eenvoudigst via kanaal 200 de wedstrijden tot 1 juni 2023 bekijken: https://www.ziggo.nl/televisie/zenders/viaplay-xtra.

Wil zij (of jij bij haar) meer of ook na 1 juni kijken, dan zou ik zien wat jou alternatieven zijn en daar nu meteen voor gaan en kanaal 200 (en zelfs heel ziggo) los laten, zeker als ze nu geen internet via ziggo heeft.
Ze heeft internet + TV van Ziggo, maar ze wil liever niet hoeven casten én ze heeft geen smart-TV. Dus ik denk dat ViaPlay via Ziggo voor haar de enige fatsoenlijke oplossing is, eigenlijk jammer maar goed, het is niet anders.

Misschien kan ik nog een keer een Chromecast with Google TV proberen.. :) De laatste keer dat ik dit probeerde moest het nog vanaf een telefoon gecast worden.

[Voor 8% gewijzigd door Seroczynski op 02-02-2023 13:19]

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-06 11:23

Eigenlijk is het gewoon uitstel. Het kan elk moment stopgezet worden. Ook is het aanbod via kanaal 200 maar mager. Streamen gaat toch de toekomst worden dus ik denk dat het verstandiger is haar dat toch te leren.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:29

Misschien handiger haar huidige ontvanger te vervangen door een Next Mini, dan heb je toegang tot de viaplay-app op kanaal 154.

• RobertMe
alwind schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:20:
[...]

Eigenlijk is het gewoon uitstel. Het kan elk moment stopgezet worden. Ook is het aanbod via kanaal 200 maar mager. Streamen gaat toch de toekomst worden dus ik denk dat het verstandiger is haar dat toch te leren.
Als je kanaal 200 gebruikt als casual F1 kijker valt dat "aanbod is mager" toch mee? Toegang tot FP3, Q en race. Ik denk dat een heel groot deel van de F1 kijkers niet eens de Q kijkt, laat staan FP3. Dus dan is het aanbod niet mager.
Als je ViaPlay neemt voor het totaalpakket, inclusief darts, premier league etc ja, dan is kanaal 200 wel mager met letterlijk alleen die drie F1 sessies. Om nog maar te zwijgen over dat je natuurlijk de "traditionele" streaming dienst, met films en series die ze aanbieden, niet kunt bekijken via kanaal 200.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is het nog steeds zo dat in de sprint-races weekenden kanaal 200 (ziggo) niet openstaat op vrijdagavond?
Dus de quali van die weekenden (dit jaar 6 weekenden) kan je dan niet op die manier kijken

• Seroczynski
hcQd schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:24:
[...]

Misschien handiger haar huidige ontvanger te vervangen door een Next Mini, dan heb je toegang tot de viaplay-app op kanaal 154.
Dit vind ik wel een goede, bedankt voor de suggestie!

• pilskes
  • Niet online
Als ik een Google chromecast metgoogle tv heb met daarop de F1TV app, kan ik die dan in elke tv prikken en het werkt zoals het moet? Of is dit afhankelijk van de tv waaraan die geinstalleerd is?

Als dit wel werkt kan ik dat ding mooi meenemen op vakantie/verjaardagen etc!

• RobertMe
pilskes schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:22:
Als ik een Google chromecast metgoogle tv heb met daarop de F1TV app, kan ik die dan in elke tv prikken en het werkt zoals het moet? Of is dit afhankelijk van de tv waaraan die geinstalleerd is?

Zolang er een HDMI poort op zit werkt het. Eventueel dan wel voeden via een USB adapter. Maar voeden via een TV met USB poort kan uiteraard ook (maar een hele antieke TV heeft wellicht geen USB).
Idem dito voor besturing. Er zit een minimale afstandsbediening bij. Maar normaliter werkt bediening via de afstandbediening van de TV ook. Het eerste is dus altijd een optie, tweede in 99% van de gevallen ook.
Blijft over dat er uiteraard wel wifi beschikbaar moet zijn.

• beerse
pilskes schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:22:

De uitdaging van de (oude/domme) chromecast is het wifi netwerk waar ze mee verbonden is EN het google account waar ze aan gekoppeld is.

Hier in huis heb ik zo'n mifi kastje wat thuis via wifi werkt en buiten naar keuze op 3G/4G of de wifi daar. Dat biedt een klein nat-netwerkje waar de chromecast in kan leven, gekoppeld aan mijn google account. Dat werkt wel overal. Het is overigens wel en uitdaging als je en chromecast op een hotspot van je telefoon wilt zetten, dan zien dat toestel en de chromecast elkaar nog niet op de wifi, wat ze wel graag doen. Van daar de mifi.
Hoet het met de chromecast-tv zit (die met afstandsbediening en zo) of dat het tegenwoordig makkelijker/eenvoudiger gaat naar andere wifi netwerken, dat weet ik niet. Mijn oplossing werkt in ieder geval.

• alwind
RobertMe schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:31:
[...]

Als je kanaal 200 gebruikt als casual F1 kijker valt dat "aanbod is mager" toch mee? Toegang tot FP3, Q en race. Ik denk dat een heel groot deel van de F1 kijkers niet eens de Q kijkt, laat staan FP3. Dus dan is het aanbod niet mager.
Als je ViaPlay neemt voor het totaalpakket, inclusief darts, premier league etc ja, dan is kanaal 200 wel mager met letterlijk alleen die drie F1 sessies. Om nog maar te zwijgen over dat je natuurlijk de "traditionele" streaming dienst, met films en series die ze aanbieden, niet kunt bekijken via kanaal 200.
Zodra er iets afwijkt of uitloopt heb je altijd de kans dat het niet meer zichtbaar is op 200. Zoals de sprint races vorige jaar.

Je betaald de hoofdprijs voor niet eens een volledig F1 weekend.

[Voor 4% gewijzigd door alwind op 02-02-2023 15:15]

• Pendaco
  • Laatst online: 21:09

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

RobertMe schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:29:
[...]

Zolang er een HDMI poort op zit werkt het. Eventueel dan wel voeden via een USB adapter. Maar voeden via een TV met USB poort kan uiteraard ook (maar een hele antieke TV heeft wellicht geen USB).
De versie met Google TV heeft niet genoeg aan de usb poort op je tv, dus daar heb je dan altijd de usb adapter voor nodig. Hij start wel op maar je krijgt zo'n zeurderige melding ;)

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:50
Pendaco schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:50:
[...]

De versie met Google TV heeft niet genoeg aan de usb poort op je tv, dus daar heb je dan altijd de usb adapter voor nodig. Hij start wel op maar je krijgt zo'n zeurderige melding ;)
Ik heb beide versies van de chromecast met google tv. Ik raad aan om de bijgeleverde voeding te gebruiken om te voorkomen dat de chromecast uit en aan gaat met de tv. Ik laat hem liever continue aan, zoveel stroom gebruiken ze ook weer niet.
terug naar on-topic: ik ben blij met mijn f1tv abonnement. beter beeld dan met viaplay, en ze hebben meer f1 content. Ik vermaak mij wel totdat het seizoen start. wel een dingetje: als ik de app op een tablet met de chromecast functie van de tv wil gebruiken, schiet soms het geluid naar maximaal volume. Maar gelukkig heb ik de chromecast met afstandsbediening. en ik wil niet gaan pielen met sideloaden van de app voor mijn tv.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Topicstarter
ISP Solcon gaat Viaplay aanbieden, opgenomen in de tabel in de TS

[Voor 32% gewijzigd door jeanj op 06-02-2023 16:14]

Everything is better with Bluetooth

• jeanj
  • Niet online

jeanj

Topicstarter

Ik gebruik zelf een firestick en had daarop de viaplay app werkte perfect. Ik heb de firestick 4k speciaal hiervoor aangeschaft. Het enige is dat je tussen hdmi kanalen moet kunnen switchen met de afstandsbediening. Nieuwe google stick werkt dacht ik vergelijk baar met een app er op, ook zonder casting. En er zijn meer apparaten waar de app op kan kunnen.

Alternatief bij ziggo is ook nog dat sommige decoders de app er op kunnen hebben (zie ts voor de link, is al genoemd)

Ik had zelf vorig jaar viaplay afgesloten (op het ziggo abo van mijn ouders) en zo kanaal 200 op 3 locaties door het slim verdelen van 3 irdeto kaartjes. Mijn broer en ik keken uiteindelijk alleen via de app op de firestick, dus we hebben niet eens gebruik gemaakt van kanaal 200... Mijn vader wilde toch alleen soms de wedstrijd zien, dus die keek dan via kanaal 200.

[Voor 3% gewijzigd door jeanj op 06-02-2023 16:29]

• H_H
  • Registratie: April 2005

H_H

'Tis but a scratch!

Het heeft lang geduurd, maar Ziggo heeft ontdekt dat mijn Viaplay abonnement nog altijd doorliep, terwijl ik na een paar maanden gratis al had opgezegd. Nu wachten op een mooie aanbieding van F1TV.
Beste <naam>

Volgens onze administratie heeft u een abonnement op Viaplay afgesloten via Ziggo. Helaas is er wat misgegaan, want u wordt hier niet voor gefactureerd.

We lossen het op
Doordat er iets mis ging in ons systeem kunt u al een tijdje Viaplay kijken zonder dat u wordt gefactureerd. Dit lossen we op door uw Viaplay abonnement stop te zetten. De periode waarin u wel terecht Viaplay gebruikte en niet gefactureerd werd brengen we niet in rekening.

[Voor 4% gewijzigd door H_H op 07-02-2023 13:04]

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:30
hcQd schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:24:
[...]

Please help me out
Ik heb net die next mini ontvangen (dit weekend) maar nooit eerder een abonnement voor Viaplay afgesloten en dat zal ik ook niet gaan doen.

Waarom zou ik dan wel F1 kunnen kijken via kanaal 154?

edit: ah het "landt" nu...
Toegang tot de app... niet automatisch tot de beelden... |:(

[Voor 24% gewijzigd door RHE218 op 07-02-2023 13:59. Reden: lightbulb]

XBL:PowdR218 - JanJanssen 2011 - Burton T6 - Canon 60D 15_85 - WHS 29.6

• jeanj
  • Niet online

jeanj

Topicstarter
RHE218 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:49:
[...]

Please help me out
Ik heb net die next mini ontvangen (dit weekend) maar nooit eerder een abonnement voor Viaplay afgesloten en dat zal ik ook niet gaan doen.

Waarom zou ik dan wel F1 kunnen kijken via kanaal 154?

edit: ah het "landt" nu...
Toegang tot de app... niet automatisch tot de beelden... |:(
Als je via ziggo afsluit krijg je ook kanaal 200 voor gewoon tv kijken, als je via viaplay afsluit heb je een betere aanbieding maar geen kanaal 200. Je kan de viaplay app op je next mini gebruiken voor beide.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Uit de OP begrijp ik dat er formeel een limitatie van 1 stream is voor F1TV Pro. Het wil nog weleens voorkomen dat ik ergens in een hotel bivakkeer (meestal binnen de EU) voor zaken, dan wil ik op m’n iPad kijken maar thuis wordt gewoon op TV gekeken. Met ViaPlay was dat geen probleem want 2 streams gegarandeerd, maar met F1TV Pro begrijp ik uit de OP dat voor meerdere mensen hier het kennelijk prima werkte om 2 streams van de hoofdrace tegelijk te draaien? (Vanaf verschillende IP’s? Al zit ik eigenlijk altijd op de VPN naar huis lol)

Ik overweeg over te stappen. ViaPlay is rete duur en het commentaar, kwaliteit en het aantal problemen vorig seizoen hebben weinig vertrouwen gegeven zullen we maar zeggen.

[Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 08-02-2023 08:32]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
WhatsappHack schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:30:
Uit de OP begrijp ik dat er formeel een limitatie van 1 stream is voor F1TV Pro. Het wil nog weleens voorkomen dat ik ergens in een hotel bivakkeer (meestal binnen de EU) voor zaken, dan wil ik op m’n iPad kijken maar thuis wordt gewoon op TV gekeken. Met ViaPlay was dat geen probleem want 2 streams gegarandeerd, maar met F1TV Pro begrijp ik uit de OP dat voor meerdere mensen hier het kennelijk prima werkte om 2 streams van de hoofdrace tegelijk te draaien? (Vanaf verschillende IP’s? Al zit ik eigenlijk altijd op de VPN naar huis lol.)
Tot nu toe kon je op 6 apparaten tegelijk kijken, maar officieel mag het maar op 1. Er was dus geen controle op. Of ze daar dit jaar sterker op gaan controleren weet niemand, garantie tot de voordeur.

Tijd van werken, tijd van rusten

• alwind
Uit de OP begrijp ik dat er formeel een limitatie van 1 stream is voor F1TV Pro. Het wil nog weleens voorkomen dat ik ergens in een hotel bivakkeer (meestal binnen de EU) voor zaken, dan wil ik op m’n iPad kijken maar thuis wordt gewoon op TV gekeken. Met ViaPlay was dat geen probleem want 2 streams gegarandeerd, maar met F1TV Pro begrijp ik uit de OP dat voor meerdere mensen hier het kennelijk prima werkte om 2 streams van de hoofdrace tegelijk te draaien? (Vanaf verschillende IP’s? Al zit ik eigenlijk altijd op de VPN naar huis lol)

Ik overweeg over te stappen. ViaPlay is rete duur en het commentaar, kwaliteit en het aantal problemen vorig seizoen hebben weinig vertrouwen gegeven zullen we maar zeggen.
Officieel zou het 1 stream zijn. De race wordt sowieso op 2 streams uitgezonden dus ook al zouden ze streng zijn heb je 2 feeds die je mag kijken waarom de race uitgezonden wordt.

• beerse
Bij F1tv heb je meerdere kanalen tegelijk waarbij er 2 zijn met het race-beeld: 1 met standaard beeld-en-geluid en 1 'internationaal', met veel talen audio. Daarnaast nog veel andere kanalen zoals alle onboard camera's. :)

Met die 2 race-beeld kanalen ga ik er van uit dat die elk op een eigen apparaat gekeken kunnen worden. Daarmee zijn er dus per abonnement 2 kanalen met race beeld. Zelf gebruik ik dat bijvoorbeeld op de telefoon voor tripjes naar de keuken of naar de wc: Geluid gewoon wat harder en beeld meenemen. :+

Dan is het geluid misschien een issue, op 1 van die kanalen kan je niet kiezen en is het volgens mij 'engels'. maar met formule-1-radio is ook daar een Nederlandse optie voor. 8)

Voor het gemak ga ik er dus van uit dat er altijd wel 2 beeld-kanalen beschikbaar blijven voor 2 verschillende apparaten.

• RobertMe
beerse schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:04:
[...]

Bij F1tv heb je meerdere kanalen tegelijk waarbij er 2 zijn met het race-beeld: 1 met standaard beeld-en-geluid en 1 'internationaal', met veel talen audio.
Nope. Er is een met "niet standaard beeld en geluid" en een "met standaard beeld en internationaal geluid".

Je hebt of F1Live die meer een eigen uitzending hebben met regelmatig een split screen met de world feed en bv een verslaggever in de pits of een onboard of een replay (al dan niet van een boordradio).
En je hebt Internationaal wat qua beeld de world feed is (wat in principe dus door elke zender incl F1Live wordt uitgezonden) en je het commentaar / taal bij kunt kiezen. Alleen heb je dan dus soms "problemen" met dat de TV zender een split screen doet en daarbij dus praat over beelden die je niet ziet.

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de praktijk is er inderdaad al jarenlang geen enkele beperking, behalve dat je op maximaal zes apparaten tegelijk kunt kijken. En het is ook geen enkel probleem als die apparaten zich op verschillende IP-adressen bevinden.

• t14wo
  • Laatst online: 00:26
Bijzonder. Ik heb dit vorig seizoen getest op een iphone en een ipad en zodra ik de livefeed op de ipad zette, stopte de iphone ermee.

Wellicht dus ook device afhankelijk?

• mjl
  • Laatst online: 03-06 15:37

mjl

Ugh

t14wo schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:05:
Bijzonder. Ik heb dit vorig seizoen getest op een iphone en een ipad en zodra ik de livefeed op de ipad zette, stopte de iphone ermee.

Wellicht dus ook device afhankelijk?
Afgelopen jaar gewoon op 3 verschillende plekken kunnen kijken naar hetzelfde ‘kanaal/stream. Lijkt mij ook niet meer dan normaal, ik ben vaak ook op zondag op reis voor werk, dan wil men thuis en ik onderweg gewoon kunnen kijken.

-------

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
mjl schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:01:
[...]

Afgelopen jaar gewoon op 3 verschillende plekken kunnen kijken naar hetzelfde ‘kanaal/stream. Lijkt mij ook niet meer dan normaal, ik ben vaak ook op zondag op reis voor werk, dan wil men thuis en ik onderweg gewoon kunnen kijken.
Gelet op de voorwaarden is het toch niet ‘meer dan normaal’?

• jeanj
  • Niet online

jeanj

Topicstarter

Over 2 of meer streams F1 TV Pro is herhaald al iets gezegd, we zien het de eerste t/m de laatste race wel of het werkt of niet.

Kijk in de TS even naar de sectie buitenland met links naar de matrix en landen. Zoals ik het interpreteer, kan je niet overal in de EU F1 TV Pro kijken, bijvoorbeeld Duitsland is geen F1 TV Pro land en volgens de matrix kan je daar dus niet kijken (met een duits ip, als je vpn't naar huis geen idee of het gaat werken ). Ik ga naar Italie voor vakantie en f1, en ik zie dus nu daar dus ook niet (geef Sky maar de schuld want UK/Ireland dito)....

Verder is het NL commentaar bij F1 TV Pro, hetzelfde als bij viaplay, just so you know....

• NY_Giant
  • Niet online
@jeanj Op basis van EU-wetgeving kun je (met een F1TV Pro-abonnement) in de hele EER (EU plus Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) naar hetzelfde aanbod kijken als in je thuisland. Dus als je in Nederland F1TV Pro hebt aangeschaft, dan kun je dat in de gehele EER F1TV volledig gebruiken. Óók in landen als Italië en Duitsland, ondanks dat hun eigen inwoners het met F1TV Access moeten doen.

Dat komt exact overeen met deze info. En daarom zie je op Reddit ook veel Duitsers die een abonnement in Nederland proberen te regelen, zodat ze in eigen land ongestoord F1TV Pro volledig kunnen gebruiken.

Buiten de EER kun je inderdaad wel alleen F1TV Pro gebruiken als dat in het betreffende land zelf wordt aangeboden. Maar binnen de EER hebben we een voordeeltje te pakken met dank aan EU-wetgeving.

• jeanj
  • Niet online

jeanj

Topicstarter
NY_Giant schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:32:
@jeanj Op basis van EU-wetgeving kun je (met een F1TV Pro-abonnement) in de hele EER (EU plus Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) naar hetzelfde aanbod kijken als in je thuisland. Dus als je in Nederland F1TV Pro hebt aangeschaft, dan kun je dat in de gehele EER F1TV volledig gebruiken. Óók in landen als Italië en Duitsland, ondanks dat hun eigen inwoners het met F1TV Access moeten doen.

Dat komt exact overeen met deze info. En daarom zie je op Reddit ook veel Duitsers die een abonnement in Nederland proberen te regelen, zodat ze in eigen land ongestoord F1TV Pro volledig kunnen gebruiken.

Buiten de EER kun je inderdaad wel alleen F1TV Pro gebruiken als dat in het betreffende land zelf wordt aangeboden. Maar binnen de EER hebben we een voordeeltje te pakken met dank aan EU-wetgeving.
Maar als je naar die tabel/matrix kijkt, kies links de regel Home: EU, volg de kolom tot niet f1 pro land, dan staat daar toch NO. En Duitsland is een niet F1 TV Pro land volgens de landen tabel net als de anders Sky EU landen (Of ik begrijp de matrix niet (Morpheus where are you))

Dus of ik begrijp het niet, de matrix is stuk, of .....

Ik kom er in Imola wel achter of het werkt....

[Voor 4% gewijzigd door jeanj op 08-02-2023 17:39]

• NY_Giant
  • Niet online

Italië en Duitsland vallen in de matrix onder 'Access Only Country (EU)'. Daaronder geldt voor jou 'YES (A)' (want je 'Home Country' is 'EU' en niet 'World').

En voor die 'A' geldt: '(A) You’ll have access to the same content as your home country.'

Ergo, je kunt in Italië naar het volledige aanbod van je Nederlandse F1TV Pro-abonnement kijken. Dat kan ik je garanderen. Het is EU-wetgeving die voor elke betaalde streamingdienst geldt. Zo zullen ook de apps van KPN en Ziggo in de gehele EER werken.

[Voor 30% gewijzigd door NY_Giant op 08-02-2023 17:57]

• RobertMe
NY_Giant schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:47:
[Afbeelding]

Italië en Duitsland vallen in de matrix onder 'Access Only Country (EU)'. Daaronder staat 'YES (A)' (want je 'Home Country' is 'EU' en niet 'World').

En voor die 'A' geldt: '(A) You’ll have access to the same content as your home country.'

Ergo, je kunt in Italië naar het volledige aanbod van je Nederlandse F1TV Pro-abonnement kijken. Dat kan ik je garanderen. Het is EU-wetgeving die voor elke betaalde streamingdienst geldt. Zo zullen ook de apps van KPN en Ziggo in de gehele EER werken.
Kanttekening is AFAIK wel dat je toegang moet hebben. Niet tot het originele aanbod. Als je in Nederland Netflix afneemt en in Duitsland op vakantie gaat krijg je het Duitse aanbod. Wat dus kan betekenen dat zaken volledig ontbreken, of bv dat Nederlandse ondertiteling ontbreekt (of in het voorbeeld dat je alleen Duitse audio hebt? :+).
In zoverre denk ik dus ook dat F1 je in Duitsland / Italië op vakantie alleen toegang tot het F1TV Access aanbod kan geven. Immers passen ze dan geen regio blokkade toe (je hebt gewoon toegang tot jouw account), maar moet het doen met het lokale aanbod.

Overigens zou een VPN naar thuis gewoon moeten werken. Immers staat jouw thuis IP vast niet op een "blacklist" (v.w.b. VPNs) noch dat er vanaf jouw thuis IP tientallen of honderden kijkers zijn. Tenzij je op telefoon / tablet kijkt met locatiebepaling aan etc. Dan zouden ze uiteraard wel kunnen zien dat het toestel zich in een ander land bevindt.

Klopt het overigens überhaupt dat F1TV Pro helemaal niet meer beschikbaar is in Duitsland? Initieel accepteerden ze geen nieuwe klanten meer. Maar bestaande klanten konden er wel gebruik van blijven maken en met automatische verlenging bleef het abonnement ook door lopen.

Edit:
Met het plaatje van de matrix erbij (stond er nog niet toen ik post las). Maar daar staat eigenlijk dus dat je als EU inwoner ook niet kunt kijken in een EU land waar F1TV helemaal niet beschikbaar is. En dat mag AFAIK dus weer niet. Die "No F1TV Country" had dus ook uitgesplitst moeten zijn in of het een EU land is of niet. Want EU inwoners moeten ook in die landen toegang hebben.

[Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 08-02-2023 18:04]

• jeanj
  • Niet online

jeanj

Topicstarter
NY_Giant schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:47:
....
Ach so, dat is dan weer mooi meegenomen
RobertMe schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:01:
[...]

Edit:
Met het plaatje van de matrix erbij (stond er nog niet toen ik post las). Maar daar staat eigenlijk dus dat je als EU inwoner ook niet kunt kijken in een EU land waar F1TV helemaal niet beschikbaar is. En dat mag AFAIK dus weer niet. Die "No F1TV Country" had dus ook uitgesplitst moeten zijn in of het een EU land is of niet. Want EU inwoners moeten ook in die landen toegang hebben.
Ik heb niet het gehele DING FLOP BIPS of wat ever na gelopen in de lijst van landen, maar volgens mij valt er geen EU land onder de categorie NO F1TV Country, want ze hebben alle maal wel F1 Access in de EU. En dus kan een bezoeker van een F1TV Country aan een F1 Acces only county dus toch zijn eigen content zien zoals @NY_Giant uitlegt.

edit:
Net gechecked, deze landen staan er allemaal tussen, alleen de "overzeese gebieden" zijn niet apart benoemd in de F1TV Pro lijst

[Voor 61% gewijzigd door jeanj op 08-02-2023 18:32]

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-06 11:42
Weet iemand of de F1 TV Pro zelf met een aanbieding zal komen? Dat was meestal zo de afgelopen jaren vlak voordat het seizoen begon, dat ze 20% korting ofzo gaven op een jaar abo.

Voor dit seizoen heb ik nog niets gezien.

• NY_Giant
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:01:
[...]

Kanttekening is AFAIK wel dat je toegang moet hebben. Niet tot het originele aanbod. Als je in Nederland Netflix afneemt en in Duitsland op vakantie gaat krijg je het Duitse aanbod. Wat dus kan betekenen dat zaken volledig ontbreken, of bv dat Nederlandse ondertiteling ontbreekt (of in het voorbeeld dat je alleen Duitse audio hebt? :+).
In zoverre denk ik dus ook dat F1 je in Duitsland / Italië op vakantie alleen toegang tot het F1TV Access aanbod kan geven. Immers passen ze dan geen regio blokkade toe (je hebt gewoon toegang tot jouw account), maar moet het doen met het lokale aanbod.
Nee hoor, ook dat is aangepakt door die betreffende EU-wetgeving. Binnen de gehele EU krijg je (tijdelijk, bedoeld voor reizen en vakanties) hetzelfde aanbod te zien als dat je in je thuisland ontvangt. Dat geldt net zo goed voor Netflix, zoals zij zelf ook aangeven:
Als je naar een land buiten de Europese Unie reist, kunnen de beschikbare opties anders zijn. In landen binnen de Europese Unie kun je gedurende beperkte tijd dezelfde content kijken als in je eigen land.
Bij F1TV zijn ze gelukkig nog wat soepeler, daar is het níet tijdelijk. En vandaar ook de vele Duitsers die een F1TV Pro-abonnement proberen te scoren in een EU-land met het volledige F1TV Pro-aanbod.

Neem vooral ook een kijkje op deze pagina van de EU, erg informatief. En zie ook het vorige deel van dit topic. Genoeg mensen die met hun Nederlandse F1TV Pro-abonnement probleemloos naar het volledige aanbod hebben kunnen kijken in Spanje, ondanks dat dat een land is met alleen F1TV Access.

[Voor 9% gewijzigd door NY_Giant op 08-02-2023 18:54]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

M.b.t. Duitsland, bestaande abonnees die al een doorlopend F1TV Pro abonnement hadden (hebben?), behielden toegang tot het F1TV Pro aanbod, enkel afsluiten mocht niet meer.

Is daar per 2023 iets aan veranderd voor inwoners van Duitsland?

Testing, one, two ...

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@ allen die geantwoord hebben: hartelijk dank! Dan nemen we maar de proef op de som en fingers crossed dat ook dit seizoen iig 2 streams tegelijk geen enkel probleem vormt, die paar keer dat het voorkomt.

Abonnementje afgesloten, ben benieuwd. :) Ook meteen vroom maar geïnstalleerd op de Apple TV. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Ik zou zweren dat ik begrepen had dat F1 TV vanaf dit jaar niet meer mogelijk zou zijn in NL doordat ViaPlay de rechten heeft.

Toch eens dit topic openen voor de mogelijkheden. ViaPlay vind ik te duur, want ik kijk echt alleen autosport plus dat ik de kwaliteit ook niet vind overhouden.

F1 TV bevalt al meer dan twee jaar erg goed dus zet ik het liefste voort. Blijkbaar is mijn kennis onjuist, want verlengen bij F1 TV kan gewoon.

Ik wacht nog even af of er een korting komt en anders betaal ik wel de volle mep. Nog altijd een koopje en ik heb het er als fan graag voor over :)

• Miki
B-Real schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:12:
Ik zou zweren dat ik begrepen had dat F1 TV vanaf dit jaar niet meer mogelijk zou zijn in NL doordat ViaPlay de rechten heeft.

Toch eens dit topic openen voor de mogelijkheden. ViaPlay vind ik te duur, want ik kijk echt alleen autosport plus dat ik de kwaliteit ook niet vind overhouden.

F1 TV bevalt al meer dan twee jaar erg goed dus zet ik het liefste voort. Blijkbaar is mijn kennis onjuist, want verlengen bij F1 TV kan gewoon.

Ik wacht nog even af of er een korting komt en anders betaal ik wel de volle mep. Nog altijd een koopje en ik heb het er als fan graag voor over :)
Ik ben dan wel benieuwd waar jij je informatie ophaalt want vooralsnog is het behalve een korte zure oprisping in dit topic nergens te vinden geweest.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Miki schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:17:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd waar jij je informatie ophaalt want vooralsnog is het behalve een korte zure oprisping in dit topic nergens te vinden geweest.
Welke informatie? Dat ik dacht dat F1 TV niet mogelijk zou zijn of dat ik in mijn account toch echt kan verlengen?

Dat eerste is echt al een oude gedachte van mij. Is ergens begin vorig jaar in mijn hoofd gekropen en er niet weer uit gegaan. Volledig mijn eigen schuld :)

Toen dacht ik, dat zie ik tzt wel. Nu met het nieuwe seizoen voor deur toch maar eens gaan kijken naar de mogelijkheden en blijk ik er naast te zitten.

Niets meer niets minder, toch een klein geluksmomentje deze ochtend 8)

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
Heb al wat in het forum door gespit, nu Viaplay aardig prijzig gaat worden zijn wij ook aan het kijken naar F1 TV, alleen we hebben een Samsung tv, nu las ik dat gaat met een Chromecast of zijn, hebben jullie nog andere suggesties. Hoor graag.

3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Miki
JJmac schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:43:
Heb al wat in het forum door gespit, nu Viaplay aardig prijzig gaat worden zijn wij ook aan het kijken naar F1 TV, alleen we hebben een Samsung tv, nu las ik dat gaat met een Chromecast of zijn, hebben jullie nog andere suggesties. Hoor graag.
Anders dan bij ViaPlay heeft F1TV beperktere ondersteuning voor apparaten. Een Chromecast, FireTV of Apple TV zijn in beginsel de voorgeschreven apparaten om via een TV te kunnen kijken. Hierdoor kan de kwaliteit beter gegarandeerd worden omdat helaas de meeste smart Tv’s worden voorzien van ondermaatste hardware en belabberde firmware ondersteuning krijgen. Iets waar ViaPlay overduidelijk tegen aanloopt en maar niet voor elkaar krijgt.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:33
JJmac schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:43:
De meeste Samsung TVs ondersteunen out-of-the-box Apple's AirPlay. Met F1 TV op bijvoorbeeld een iPad kun je dat dan eenvoudig op de TV kijken. Met Android heb je dan inderdaad iets als een Chromecast nodig.

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
De Samsung draait op Tizen, ik zag wel dat er een App voor is van Apple TV, ik zal eens kijken of AirPlay ook wil. Bedankt.

3.72Kwh SE Zuid, Apple

• Miki
ThomasG schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:14:
[...]
De meeste Samsung TVs ondersteunen out-of-the-box Apple's AirPlay. Met F1 TV op bijvoorbeeld een iPad kun je dat dan eenvoudig op de TV kijken. Met Android heb je dan inderdaad iets als een Chromecast nodig.
Dat idee met AirPlay via je tv is leuk maar afgelopen jaar ging dat niet helemaal lekker toen de content beveiliging (DRM) werd geïntroduceerd. Ik zou er dus niet blind vanuit gaan dat het goed werkt. De ondersteuning wordt alleen geboden via een Apple TV maar dan kun je net zo goed native de app draaien op een Apple TV.

Zie ook dit lijstje:
  • Chromecast Generation 2 en hoger
  • Apple TV
  • Android TV (niet ondersteund via TV-app)
  • Amazon Fire TV
  • Apple TV Airplay (alleen naar een Apple TV Box)
  • Roku 3900x en hoger
https://support.f1.tv/s/a...ou-support?language=nl_NL

[Voor 5% gewijzigd door Miki op 09-02-2023 16:37]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
JJmac schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:32:
De Samsung draait op Tizen, ik zag wel dat er een App voor is van Apple TV, ik zal eens kijken of AirPlay ook wil. Bedankt.
Check https://support.f1.tv/s/a...ou-support?language=en_US
En maak een keuze welk (eco) systeem jou het beste past.

• RobertMe
Miki schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:51:
Een Chromecast, FireTV of Apple TV zijn in beginsel de voorgeschreven apparaten om via een TV te kunnen kijken.
Een traditionele Chromecast is natuurlijk ook prut. En geeft volgens mij ook nog steeds issues met instellen audio taal en ook bij live uitzending beginnen vanaf het begin dat die toch vooraan start.

Dan bedoel je dus waarschijnlijk de Chromecast with Google TV (met Google TV zijnde een door Google gemaakte variant op Android TV, dat ook door Google wordt gemaakt :X ). En in de Android TV hoek zijn er meer opties, waaronder bv de Nokia Streambox.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
JJmac schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:32:
In mijn ervaring werkt AirPlay niet zo goed met live-uitzendingen. Maar dat is puur mijn persoonlijke ervaring. :)

• Miki
RobertMe schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Een traditionele Chromecast is natuurlijk ook prut. En geeft volgens mij ook nog steeds issues met instellen audio taal en ook bij live uitzending beginnen vanaf het begin dat die toch vooraan start.

Dan bedoel je dus waarschijnlijk de Chromecast with Google TV (met Google TV zijnde een door Google gemaakte variant op Android TV, dat ook door Google wordt gemaakt :X ). En in de Android TV hoek zijn er meer opties, waaronder bv de Nokia Streambox.
Als je nu een Chromecast wilt aanschaffen dan is huidige model de witte variant met de afstandsbediening en Google TV. Het model 2018 wordt bij de grote toko’s zoals MM en CB niet eens meer aangeboden.

En wat betreft die Nokia Streambox, ik ga zo’n ding niet aanraden als deze niet expliciet benoemd wordt door F1TV en ik er zelf geen ervaring mee heb. Zo ie zo zou ik zo’n 3rd party ding niet aanraden omdat het apparaat ook al 2 jaar oud is en in Android/ Google TV land betekent dat vaak dat dat ding EOL is.

Met een Google apparaat ben je zekerder van langere ondersteuning. Daarnaast zou een Amazon Firestick een prima alternatief kunnen zijn en als je in het Apple eco systeem zit dan is een Apple TV een no-brainer.

• RobertMe
Miki schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:26:
En wat betreft die Nokia Streambox, ik ga zo’n ding niet aanraden als deze niet expliciet benoemd wordt door F1TV en ik er zelf geen ervaring mee heb.
De Chromecast with Google TV doen ze ook niet benoemen? Ze benoemen Chromecast ze benoemen Android TV. En de Nokia Streambox valt net zoals de Chromecast with Google TV in de categorie Android TV.
Zo ie zo
*Sowieso
zou ik zo’n 3rd party ding niet aanraden omdat het apparaat ook al 2 jaar oud is en in Android/ Google TV land betekent dat vaak dat dat ding EOL is.
Mijn Nvidia Shield 2017 is het niet met je eens. En die wat een Nvidia Shield 2015 hebben zullen het er helemaal niet mee eens zijn.
Met een Google apparaat ben je zekerder van langere ondersteuning. Daarnaast zou een Amazon Firestick een prima alternatief kunnen zijn en als je in het Apple eco systeem zit dan is een Apple TV een no-brainer.
Een FireStick heeft dan weer geen ondersteuning voor de Play Store waardoor die ook niet perse aan te bevelen of makkelijk is. Ja, F1TV staat dan in de Amazon / FireTV Store. Maar ik vraag mij af of dat ook voor alle andere (populaire) streaming diensten geldt.

• Miki
RobertMe schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:59:
[...]

De Chromecast with Google TV doen ze ook niet benoemen? Ze benoemen Chromecast ze benoemen Android TV. En de Nokia Streambox valt net zoals de Chromecast with Google TV in de categorie Android TV.

[...]

*Sowieso

[...]

Mijn Nvidia Shield 2017 is het niet met je eens. En die wat een Nvidia Shield 2015 hebben zullen het er helemaal niet mee eens zijn.
Als je zo nodig de taalpurist wilt uithangen dan moet je niet selectief gaan worden ;)

Ik schrijf namelijk dat het vaak het geval.
Een FireStick heeft dan weer geen ondersteuning voor de Play Store waardoor die ook niet perse aan te bevelen of makkelijk is. Ja, F1TV staat dan in de Amazon / FireTV Store. Maar ik vraag mij af of dat ook voor alle andere (populaire) streaming diensten geldt.
Op een enkele dienst na zitten alle grote partijen er wel bij. Zie ook review van Tnet: video: Blaas je oude tv nieuw leven in - Google TV versus Amazon Fire TV 4K

[Voor 8% gewijzigd door Miki op 09-02-2023 19:55]

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:29
Iemand raad?

Ik kan inloggen bij F1TV via de app op telefoon, tablet en Chromcast+Google tv.
No problem maar inloggen op de site van F1TV via laptop of computer lukt niet.
Niet via Chrome edge of opera.

Normaal niet erg maar het regelen van bijvoorbeeld abbo verlengen of de status van je abbo moet het via de site.....

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Tervueren schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:21:
Iemand raad?

Normaal niet erg maar het regelen van bijvoorbeeld abbo verlengen of de status van je abbo moet het via de site.....
Even gechecked, ik kan gewoon in loggen op https://f1tv.formula1.com
Dan denk ik dat je ergens toch iets fout doet.

[Voor 8% gewijzigd door remco_k op 11-02-2023 19:30]

Alles kan stuk.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tervueren schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:21:
Iemand raad?

Even gecheckt en ik krijg nu ook een 'sorry something went wrong' error bij inloggen via firefox. Vorige week werkte het nog wel, wellicht een tijdelijke errror?

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:30
noo schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:40:
[...]

Even gecheckt en ik krijg nu ook een 'sorry something went wrong' error bij inloggen via firefox. Vorige week werkte het nog wel, wellicht een tijdelijke errror?
Inloggen via Chrome webbrowser lukt wel, misschien even de cookies verwijderen?

• adslben
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:55
Ook geen problemen met inloggen op de site met chrome

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
NeverSettle schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:53:
[...]

Inloggen via Chrome webbrowser lukt wel, misschien even de cookies verwijderen?
Nope. Maar er is momenteel toch niks te beleven dus "what evah"

• SirSkipalot
noo schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:15:
[...]

Nope. Maar er is momenteel toch niks te beleven dus "what evah"
Zeker wel!
Met replays kom je al heerlijk in de sfeer!

https://www.racefans.net/rate-the-race/f1-fanatic-top-100/

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Nog even een crosspost vanuit het Viaplay topic, er loopt een onderzoek naar het kijkgedrag van de F1 kijker.

Bron: https://nl.motorsport.com...konderzoek-2023/10426892/ (cookiewall)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

ElementriX schreef op zondag 12 februari 2023 @ 00:18:
Nog even een crosspost vanuit het Viaplay topic, er loopt een onderzoek naar het kijkgedrag van de F1 kijker.

[...]

[Twitter]
Bron: https://nl.motorsport.com...konderzoek-2023/10426892/ (cookiewall)
uhm, Waarom willen ze bij wijze van spreken weten wat de meisjesnaam van mijn overgroot moeders tantes vader is?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Let op:
Bespreek hier het doen en laten van de televisie-uitzendingen van de Formule 1.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Dit geldt ook voor Grand Prix Radio, zie tweakduke in "[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4"

Het vragen naar of aanbieden van referrals is niet toegestaan.

Overige topics:
[F1] Seizoen 2023
Topicreeks: [F1 2022] Racetopics
[F1] Randzaken
Algemeen race topic Deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee